[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 95 Laatste
Acties:
  • 765.033 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:27

Gaitman

The Real One

Ray schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 10:20:
nav een vraag in het android topic ivm een netflix compatible aparaat werd ik hierop gewezen:
Wikipedia: List of Netflix compatible devices

hier staat bv de kpn decoder niet tussen. kan het zijn dat het daarom zo is dat deze imho duidelijk minder beeld kwaliteit geeft dan de ps3 (die er wel tussen staat en 1080P kan leveren)

kan ik ergens zien welk netflix stream ik nu werkelijk krijg ? als ik op de tv kijk komt er dus 1080 binnen maar dat is de setting vd kpnbox en hoeft natuurlijk niet de native netflix te zijn. bij de ps3 kan je dit namelijk wel zien en soms veranderd dit daar van 720P naar 1080P vandaar
De KPN ontvangers die ondersteund worden staan gewoon op de officiële Netflix website: https://help.netflix.com/nl/node/28091

Voor zover ik weet kun je niet zien welke stream je binnen krijgt, Ik heb wel af en toe dat het beeld iets slechter word maar een paar seconden later is het weer goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Gaitman op 19-03-2016 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-10 23:35

Erw

Ik heb nu een V8, wat is er beter aan een V9 of V10

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23
Erw schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 18:28:
Ik heb nu een V8, wat is er beter aan een V9 of V10
Betere wifi dmv meer antennes + 5Ghz. En puur gewoon meer opties. Maar dat is ook wat de wensen natuurlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaitman schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:46:
[...]

De KPN ontvangers die ondersteund worden staan gewoon op de officiële Netflix website: https://help.netflix.com/nl/node/28091

Voor zover ik weet kun je niet zien welke stream je binnen krijgt, Ik heb wel af en toe dat het beeld iets slechter word maar een paar seconden later is het weer goed.
Ik zag op die pagina dat je in je accountinstellingen kan instellen zodat Netflix altijd de hoogste kwaliteit laat zien, en niet zelf kiest op basis van je internetverbinding. Toen heb ik maar eens gekeken en zag ik dat bij mij automatisch staat. Dat heb ik veranderd in High en nu eens kijken of dat uitmaakt,

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Werkt niet in combinatie met een Chromecast, die begint nog steeds met een lage bitrate en word steeds hoger.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-10 23:35

Erw

Bij m'n V8 haal ik met m'n 6s 60/60 bij een 100/100 abbo, is dit normaal??

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Erw schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 19:53:
Uh, 60/60 via 2.4Ghz WiFi? Ja dat is zeker goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Uitstekend, niks meer aan doen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:34
Je kan natuurlijk nog wel wat sneller door op 5Ghz te gaan zitten. Dacht alleen dat de v8 dat niet ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 21:10:
Je kan natuurlijk nog wel wat sneller door op 5Ghz te gaan zitten. Dacht alleen dat de v8 dat niet ondersteund?
En de V9 ook niet. Alleen de V10 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 13:44
Met een V10 haal ik 93/93 op een iPad air 2 met een 100/100 verbinding op 2,4ghz. Op de V9 stuk trager. Ik weet niet wat de max is op een 6s.

... ik zou wel updaten naar V10.

[ Voor 9% gewijzigd door honey op 19-03-2016 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaintNick
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-01 14:50
Weet iemand hoe het zit met "Meer TV"en NetFlix qua VLAN's?

Ik heb nu met een NetGear switchje en mijn eigen router alle VLANs gescheiden en prima werkend, alleen mis ik de "Meer TV"en NetFlix op de STB's, en hier in huis wordt er om gevraagd. :P

Met onderstaande switch config, dacht ik dat het misschien wel zo eenvoudig zou kunnen zijn als het internet doorlaten naar de KPN TV-box. Dus naast VLAN 4 ook VLAN 6 naar poort 4. Maar tagged of untagged werkt dat niet.

Iemand een idee of ervaring?

Mijn switch:

Poort 1: PVID 99, VLAN 4T 6T 7T 99U NFU/Uplink
Poort 2: PVID 6, VLAN 6U Router/WAN
Poort 3: PVID 7, VLAN 7T Experia/VOIP telefonie
Poort 4: PVID 4, VLAN 4U IPTV
Poort 5: PVID 1, VLAN 1U Switch management op router/LAN

en per VLAN:

VLAN 1: Poorten 5U Switch management op router/LAN
VLAN 4: Poorten 1T 4U IPTV
VLAN 6: Poorten 1T 2U Internet
VLAN 7: Poorten 1T 7T VOIP Telefonie
VLAN 99: Poorten 1U Dummy tbv PVID poort 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

Je gebruikt nu bridged iptv daarbij zal meertv en dus netflix niet gaan werken. Je zult het aan moeten gaan passen naar routed iptv zie http://netwerkje.com/routed-iptv

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
We hebben regelmatig mensen over de vloer die gebruik willen maken van WiFi. Ik probeer een gastnetwerk te vinden op de V10 modem van KPN, maar kan het niet vinden.

Kan ik een gastnetwerk maken?

Een public KPN Fon is behalve traag ook niet beveiligd, dus deze wil ik niet actief hebben. Zijn er nog andere mogelijkheden?

Alternatief is maar iedereen vertrouwen en gewoon toelaten op mijn wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
honey schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:02:
We hebben regelmatig mensen over de vloer die gebruik willen maken van WiFi. Ik probeer een gastnetwerk te vinden op de V10 modem van KPN, maar kan het niet vinden.

Kan ik een gastnetwerk maken?

Een public KPN Fon is behalve traag ook niet beveiligd, dus deze wil ik niet actief hebben. Zijn er nog andere mogelijkheden?

Alternatief is maar iedereen vertrouwen en gewoon toelaten op mijn wifi
Gast netwerk zit er niet op. En wie zegt dat het fonds netwerk niet beveiligd is?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
dreester schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 17:23:
Ik ben voornemens een aparte router in te zetten om er een eigen netwerk achter te bouwen. Mijn idee was om het VLAN voor internetverkeer af te splitsen met een managed switch, en de VLANs voor IPTV en telefonie naar bestaande Experia-box te laten lopen (trunk) om het simpel te houden. Gaat dit werken?
Vriendelijk schopje O-) Iemand ervaring met deze opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
rhos schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:10:
[...]

Gast netwerk zit er niet op. En wie zegt dat het fonds netwerk niet beveiligd is?
Misschien omdat iedereen zonder wachtwoord kan inloggen op het KPN FON netwerk?

[ Voor 4% gewijzigd door honey op 20-03-2016 13:44 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:19
dreester schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:26:
Vriendelijk schopje O-) Iemand ervaring met deze opstelling?
Ja, dat 'werkt'. Wel zijn er een aantal nadelen tov. een routed setup, die hier al veelvuldig benoemd zijn.

Misschien iets voor in de topicstart:

Q: Zal ik http://netwerkje.com/eigen-router gebruiken om de Experiabox te vervangen voor een eigen router?
A: Nee.

Q: (...) VLANs (...)?
A: Nee. Je wilt IPTV routeren, niet bridgen.

Q: Ik snap dat ik geen gebruik van Netflix, Meer TV en eventuele toekomstige diensten kan maken met een bridged setup. Toch is het voor mij handiger om een VLAN-setup uit te rollen (bijvoorbeeld wegens gebrek aan een IGMP proxy).
A: Ga je gang, voor zo lang het blijft functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dubbele post

[ Voor 95% gewijzigd door Barre73 op 20-03-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
honey schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:43:
[...]

Misschien omdat iedereen zonder wachtwoord kan inloggen op het KPN FON netwerk?
Maar het FON netwerk is binnen je modem wel helemaal afgeschermd van dat van jou. Dus daar hoef je niet druk om te maken. Het is wel degelijk beveiligd maar dan naar jouw netwerk toe gezien.

Gastnetwerk kan niet op de Experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Barre73 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 14:43:
[...]

Maar het FON netwerk is binnen je modem wel helemaal afgeschermd van dat van jou. Dus daar hoef je niet druk om te maken. Het is wel degelijk beveiligd maar dan naar jouw netwerk toe gezien.

Gastnetwerk kan niet op de Experiabox.
Dat klopt, maar de snelheid is nog steeds erg traag. Maximaal 2MB/sec.

Jammer dat een gastnetwerk niet kan. Dan maar iedereen toegang geven. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Kun je dan niet gewoon een simpele tweede router achter je experiabox hangen voor het gastennetwerk in een compleet andere IP reeks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
MegaTronics schreef op zondag 20 maart 2016 @ 19:39:
Kun je dan niet gewoon een simpele tweede router achter je experiabox hangen voor het gastennetwerk in een compleet andere IP reeks?
Misschien, heb daar helemaal geen kaas van gegeten. Ik heb nog een Fritzbox liggen. Deze router kun je dan gewoon aandoen als er bezoek is en uitschakelen als ze weg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
honey schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:30:
[...]
Misschien, heb daar helemaal geen kaas van gegeten. Ik heb nog een Fritzbox liggen. Deze router kun je dan gewoon aandoen als er bezoek is en uitschakelen als ze weg zijn?
Je moet het gewoon zien een extra accespoint maar dan met een andere naam + ww en die gebruiken je gasten dan. Dat kan inderdaad zonder problemen.

Kwestie van kabel doorlussen naar de fritzbox, op interface inloggen en naam + ww aanpassen. Mogelijk moeten er nog wat instellen veranderd worden maar dat ligt ook een beetje aan fritzbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zoals hierboven al gemeld is, moeilijk hoeft het niet te zijn.

Van de tweede router de WAN poort aansluiten op een LAN poort van de KPN box. In de configuratie van de tweede router deze WAN poort instellen op DHCP, zodat die een IP adres krijgt van de KPN box voor de uplink richting Internet (zal iets zijn van 192.168.1.x of 192.168.2.x, heb geen idee welke range KPN standaard gebruikt voor het LAN).

In de tweede router dan voor de LAN instelling een ander IP adres range gebruiken, bijvoorbeeld 192.168.10.1 voor de router zelf en 192.168.10.10 t/m 50 als DHCP scope voor die router. Uit de tweede DHCP scope krijgen dan je gasten een IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

honey schreef op zondag 20 maart 2016 @ 18:06:
[...]

Dat klopt, maar de snelheid is nog steeds erg traag. Maximaal 2MB/sec.

Jammer dat een gastnetwerk niet kan. Dan maar iedereen toegang geven. :(
2MB/s is snel zat toch voor gasten?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Even ter controle, netwerk voor een groter huishouden/kantoor:

NTU <-> EXPERIABOXv10 <-> NETGEAR 24 poorts switch (managed) <-> tv ontvanger/internet

Zover ik heb begrepen worden de 3 ingestelde vlans (4,6 en 7) gewoon 1 op 1 doorgegeven naar de switch, dus op elke poort is internet en tv beschikbaar. (Telefonie rechtstreeks via POTS naar telefoon).. is deze aanname correct? (niet nodig om de VLANS in te stellen op de switch)

Werken op deze manier alle zaken als Netflix via de ITV ontvangers?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-10 10:24
Ik heb het al eens eerder gevraagd en ben ook al aan het zoeken geweest, maar ik krijg er definitief uitsluitsel over:
Is het mogelijk om op OpenWRT routed IPTV te doen?
Ik heb nu Bridged IPTV en dat werkt prima, maar wil wel gaan switchen naar Routed, maar ik kan dus niet duidelijk vinden of dat werkt op OpenWRT?
Het is op een Netgear WNDR3700.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep1222
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 09:38
Ben.Hahlen schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:34:
Ik heb het al eens eerder gevraagd en ben ook al aan het zoeken geweest, maar ik krijg er definitief uitsluitsel over:
Is het mogelijk om op OpenWRT routed IPTV te doen?
Ik heb nu Bridged IPTV en dat werkt prima, maar wil wel gaan switchen naar Routed, maar ik kan dus niet duidelijk vinden of dat werkt op OpenWRT?
Het is op een Netgear WNDR3700.
Als je zoekt in dit forum op OpenWRT, krijg je verschillende berichten waaruit blijkt dat het werkt.
sl1000 in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 2"

Nog een link die mij goed geholpen heeft:
https://github.com/machuidel/openwrt-sparql
De bestanden van deze link zijn alleen niet gebaseerd op KPN dus sommige instellingen kunnen afwijkend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
joep1222 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:47:
[...]

Als je zoekt in dit forum op OpenWRT, krijg je verschillende berichten waaruit blijkt dat het werkt.
sl1000 in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 2"

Nog een link die mij goed geholpen heeft:
https://github.com/machuidel/openwrt-sparql
De bestanden van deze link zijn alleen niet gebaseerd op KPN dus sommige instellingen kunnen afwijkend zijn.
Thanks! Die eerste link had ik nog nooit gezien!
Ga ik mee aan de slag :-)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Ik heb een klein vraagje, kan ik ondertussen al een standaard switch aansluiten op de UTP kabel naar mijn TV zodat ik en TV kan kijken en bijvoorbeeld mijn PS4 erop aan kan sluiten? Of dien ik hiervoor een managed switch te gebruiken ivm VLAN tagging?

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 22:14

DizzyWeb

Ondertiteld

Als je routed IPTV hebt dan kan dat inderdaad. Dan gaat alles over hetzelfde VLAN. En aangezien je waarschijnlijk toch geen TV kijkt en PS4 speelt op hetzelfde moment zou het sowieso geen probleem moeten zijn met multicast verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DizzyWeb schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:50:
Als je routed IPTV hebt dan kan dat inderdaad. Dan gaat alles over hetzelfde VLAN. En aangezien je waarschijnlijk toch geen TV kijkt en PS4 speelt op hetzelfde moment zou het sowieso geen probleem moeten zijn met multicast verkeer.
Dat is toch al geen probleem. Alleen Wifi heeft last van Multicast verkeer. Een PS3 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:09
Jay-K schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:43:
Ik heb een klein vraagje, kan ik ondertussen al een standaard switch aansluiten op de UTP kabel naar mijn TV zodat ik en TV kan kijken en bijvoorbeeld mijn PS4 erop aan kan sluiten? Of dien ik hiervoor een managed switch te gebruiken ivm VLAN tagging?
Kan prima, heb een PS3 en nog meer apparaten op een domme switch aangesloten naast mijn TV en dat werkt goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:47
Ik verwijs nog maar eens naar bijgaande post, waar je kunt lezen dat het niet alleen WiFi is waar je voor moet vrezen bij multicast http://forum.kpn.com/t5/I...IGMP-snooping/td-p/308301

Wordt geheel bevestigd door eigen ervaring.

[ Voor 9% gewijzigd door janbal op 21-03-2016 13:26 ]

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 16:33
Sowieso wil je het liefst ook op je bedrade apparaten gewoon geen multicast verkeer hebben.

Het zal in de meeste gevallen geen kwaad kunnen, maar het is en blijft 'vervuiling'.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honey
MegaTronics schreef op maandag 21 maart 2016 @ 07:16:
Zoals hierboven al gemeld is, moeilijk hoeft het niet te zijn.

Van de tweede router de WAN poort aansluiten op een LAN poort van de KPN box. In de configuratie van de tweede router deze WAN poort instellen op DHCP, zodat die een IP adres krijgt van de KPN box voor de uplink richting Internet (zal iets zijn van 192.168.1.x of 192.168.2.x, heb geen idee welke range KPN standaard gebruikt voor het LAN).

In de tweede router dan voor de LAN instelling een ander IP adres range gebruiken, bijvoorbeeld 192.168.10.1 voor de router zelf en 192.168.10.10 t/m 50 als DHCP scope voor die router. Uit de tweede DHCP scope krijgen dan je gasten een IP adres.
Ging erg simpel.

Tweede router eerst bekabeld op PC om toegang te krijgen tot het menu. Gekozen voor LAN over Wireless. Eigen SSID naam en wachtwoord en klaar.

Kan deze tweede router pakken en overal neerzetten als er gasten zijn en weer in de kast stoppen als er geen gasten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kleine vraag mbt de Experia V10. Is het mogelijk om zelf wijzigingen door te voeren aan de DHCP? Momenteel zit ik in de range 10.5.0.X en deze zou ik graag behouden omdat hier enorm veel configuratie werk achter zit. Kan dat of zit ik vast aan de range van KPN?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:34
Nee, je kan zelf de range instellen. Je kan verder ook IP-adressen reserveren voor bepaalde MAC-adressen en custom hostnames instellen, dus alles kan je laten werken zoals het nu is :) (Was ik ook erg blij mee ^^)

[ Voor 34% gewijzigd door Caelorum op 21-03-2016 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Top thnx, dan moet dat allemaal wel goed komen :D Hoef ik niet m'n netwerk overhoop te gooien. Zit geen VPN client in de V10 he? Dat is het enige gemis volgens mij. Maar dat heeft Ziggo ook niet dus ga er dan niet op achteruit.

[ Voor 41% gewijzigd door Tsurany op 21-03-2016 20:30 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En een gast WiFi netwerk zou wel fijn zijn. In mijn geval dan voor mijn dochter om haar af en toe te dwingen wat anders te doen dan op de telefoon te zitten :-)

Oplossing van Honey heb ik liever niet. Teveel kans op nog meer WiFi verstoring. En nog te weinig 5 GHz apparaten in huis om daar op over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

ik heb iets vreemds met de tv ontvanger (2260 model) deze is via hdmi verbonden met mijn pioneer surround versterker (s510)

als ik zap in de kanalen die wel / niet dolby digital uitsturen dan krijg ik een piep over de speakers tussendoor. versterker springt dan ook even op pcm en PIEP! zwaar irritant. Zet ik de decoder uit terwijl ik daarvoor een bron met DD had blijft de PIEP!

Aangezien ik de ontvanger bijna niet gebruik (maar nu een netflix test versus chromecast en ps3) heb ik geen idee of het met deze versterker die ook recent is ooit goed heeft gewerkt. Geen enkele andere bron heeft dit probleem alleen de kpn decoder

Iemand enig idee wat dit kan zijn en beter wat ik er aan kan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Falcon schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:12:
Even ter controle, netwerk voor een groter huishouden/kantoor:

NTU <-> EXPERIABOXv10 <-> NETGEAR 24 poorts switch (managed) <-> tv ontvanger/internet

Zover ik heb begrepen worden de 3 ingestelde vlans (4,6 en 7) gewoon 1 op 1 doorgegeven naar de switch, dus op elke poort is internet en tv beschikbaar. (Telefonie rechtstreeks via POTS naar telefoon).. is deze aanname correct? (niet nodig om de VLANS in te stellen op de switch)

Werken op deze manier alle zaken als Netflix via de ITV ontvangers?
Er zijn geen VLANs meer na de Experiabox. Enkel VLAN 4 en 6 gerouteerd over 1 plat netwerk.

Dus je hoeft inderdaad niets met VLANs te doen op je switch.
eymey schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:18:
Het zal in de meeste gevallen geen kwaad kunnen, maar het is en blijft 'vervuiling'.
Situatie waar het alsnog problemen oplevert: een device met 10 Mb/s link (bijvoorbeeld een PC die uit staat maar toch een link houdt ivm. WOL) icm. >10 Mbit/s streams (HD glas), Dat wil het teveel aan multicastverkeer nog wel eens droppen op alle poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 17:20

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Thralas schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:02:
[...]

Er zijn geen VLANs meer na de Experiabox. Enkel VLAN 4 en 6 gerouteerd over 1 plat netwerk.

Dus je hoeft inderdaad niets met VLANs te doen op je switch.
Mooi.. Mocht ik nu vanaf de switch toch een gescheiden LAN netwerk (kantoor/prive) willen hebben, hoe pak ik dit aan? (Extra managed switch?)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Thralas schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:02:
[...]

Situatie waar het alsnog problemen oplevert: een device met 10 Mb/s link (bijvoorbeeld een PC die uit staat maar toch een link houdt ivm. WOL) icm. >10 Mbit/s streams (HD glas), Dat wil het teveel aan multicastverkeer nog wel eens droppen op alle poorten.
Wat dan gebeurt: de snelheid van multicast-verkeer wordt aangepast aan de langzaamste ontvanger, zodat ook de STB in zo'n geval maar 10 Mb/sec krijgt, wat te langzaam is voor vloeiende tv.

[ Voor 10% gewijzigd door janbal op 22-03-2016 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Goed, ondanks mijn eerdere vraag en het antwoord daarop, ben ik nu aan het overwegen of ik dit ga doen, of dat ik het even laat zitten en gelijk naar een "goede" oplossing ga, want mijn huidige oplossing is niet ideaal, vind ik zelf.
Situatieschets, zoals het ingericht is:
Afbeeldingslocatie: http://www.benweb.eu/tmp/tweakers/netwerk_setup.png
Zoals je ziet, heb ik nu 2 switches liggen, één met 5 poorten en één met 8 poorten. Het liefste wil ik de WNDR3700 en de switches vervangen voor één apparaat, maar, voor zover ik heb gevonden, is er niet een goede alles-in-één oplossing.
Ik denk dan ook dat het nu verstandig is om de Router en Switches te vervangen door één managed switch (met 24 poorten) en een access-point.
De Experiabox heb ik niet in gebruik, want gebruik telefonie (nog) niet, maar wil die wel als optie houden.

De grote vraag is nu: welke switch en welk AP kan ik het beste gebruiken?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:42
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:44:
Zoals je ziet, heb ik nu 2 switches liggen, één met 5 poorten en één met 8 poorten. Het liefste wil ik de WNDR3700 en de switches vervangen voor één apparaat, maar, voor zover ik heb gevonden, is er niet een goede alles-in-één oplossing.
Ook naar Mikrotik gekeken? Bijvoorbeeld deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Domino schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:56:
[...]
Ook naar Mikrotik gekeken? Bijvoorbeeld deze.
Ja, gedaan, maar ik hoor daar van dat de WiFi niet zo heel goed zou zijn.
Of iig: alleen maar op 2.4GHz en niet op 5GHz.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk sowieso dat een Accespoint dat niet allerlei andere dingen hoeft te doen, een betere keuze is in zo'n uitgebreide opstelling.

Qua AP zou ik die van KPN zelf adviseren, of exact dezelfde van Telfort maar die moet je dan even flashen met KPN Firmware. Telfort biedt 'em tijdelijk aan voor 50 euro en KPN voor 80. Dualband,Wifi AC en schijnt echt heel goed te werken. Op dit forum in ieder geval niets dan lof.

https://apparatuurvoorthu...wifi-versterker-dualband/

https://webshop.telfort.nl/nl/222985/wifi-versterker/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:03
Barre73 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:16:
Ik denk sowieso dat een Accespoint dat niet allerlei andere dingen hoeft te doen, een betere keuze is in zo'n uitgebreide opstelling.

Qua AP zou ik die van KPN zelf adviseren, of exact dezelfde van Telfort maar die moet je dan even flashen met KPN Firmware. Telfort biedt 'em tijdelijk aan voor 50 euro en KPN voor 80. Dualband,Wifi AC en schijnt echt heel goed te werken. Op dit forum in ieder geval niets dan lof.

Op advies van dit topic ook de Telfort wifi versterker besteld. Vanavond afhalen en flashen met KPN firmware. Zal hier laten weten hoe dat gaat (verwacht geen problemen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-10 14:27

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Heb hem hier ook :9 wel via Telfort, maar hij werk super easy interface.

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 22:51

TheVMaster

Moderator WOS
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:44:
Goed, ondanks mijn eerdere vraag en het antwoord daarop, ben ik nu aan het overwegen of ik dit ga doen, of dat ik het even laat zitten en gelijk naar een "goede" oplossing ga, want mijn huidige oplossing is niet ideaal, vind ik zelf.
Situatieschets, zoals het ingericht is:
[afbeelding]
Ik denk dan ook dat het nu verstandig is om de Router en Switches te vervangen door één managed switch (met 24 poorten) en een access-point.
De Experiabox heb ik niet in gebruik, want gebruik telefonie (nog) niet, maar wil die wel als optie houden.

De grote vraag is nu: welke switch en welk AP kan ik het beste gebruiken?
Je switch doet ook de PPPOE richting KPN dan..? Zelf heb ik de EdgeRouter Lite (zoek even in dit topic...configuratie staat op diverse plekken beschreven) en daarachter een aantal managed switches. Owja...VLAN 7 is via die EdgeRouter gebridged naar de Experiabox en voor VLAN4 is een IGMP Proxy te conigureren...werkt super simpel. Op deze website staat bijvoorbeeld een heel duidelijke configuratie (incl. IPv6 ondersteuning _/-\o_ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, de gisteren bestelde Telfort versterker (die morgen zou moeten aankomen) gaat dus niet meteen werken op KPN glas. :+
Heb je toevallig een linkje naar de "how to" en de betreffende firmware flash??

Ik ben trouwens wel te spreken over de overstap deze week van Ziggo naar KPN 500/500, al blijft met name de downloadspeed achter bij het ideale plaatje.
De uploadsnelheid lijkt wel te kloppen, de herhaaldelijke asymmetrie kan ik niet verklaren, veel hoger dan 300Mbps wil de download niet echt komen.
De controller is een Marvell Yukon 88E8056 Pci-e die nu op 1000Mbps full duplex staat, volgens mij de correcte setting??

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5189258178.png

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2016 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit heb ik terug gevonden in dit topic:
mcv schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 18:48:
[...]

Imiddels werkend gekregen.De meest recente firmware opgehaald (https://wv-upgrade.wxs.nl/linux_74_sign.trx) en geinstalleerd. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:51:
Dit heb ik terug gevonden in dit topic:............
Ok reuze bedankt, ik zal straks vast in de online KPN WiFi versterker gebruiksaanwijzing duiken, ik neem aan dat daar de flash procedure wel aan bod zal komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:03
Vanavond Telfort extender binnen. "De meest recente firmware opgehaald (https://wv-upgrade.wxs.nl/linux_74_sign.trx) en geinstalleerd. Werkt prima." geldt ook hier :)

Je kan de firmware bijwerken vanuit het menu, staat item "Firmware bijwerken" :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0099
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Goedenavond allen,

Ik ga binnenkort verhuizen naar me eerste casa!!! *O* *O* *O* *O* en dat betekend dat ik ook voor mijn eigen tv internet etc. moet regelen.
Nu zit ik erg te twijfelen tussen ziggo en KPN alles in 1.
Nu weet ik van huis uit dat KPN een glasvezel verbinding heeft. en ziggo dat doet via de COAX kabel.
Ik woon nu nog thuis en hebben altijd KPN gehad, 1 keer overgestapt naar Ziggo resultaat 1 groot drama.
internet viel weg, wifi was waardeloos, om de haverlklap de router resetten. maar goed. ik beslis zelf en neem deze ervaring wel mee.

nu is mijn vraag:
Ik wil graag snel betrouwbaar internet, ik download hier en daar wel eens wat. speel veel online spellen zowel op de ps4 als pc. de tv en alles wat ze aanbieden zal allemaal wel, bij kpn krijg je spotify en bij ziggo, ziggo sport. neig dan meer naar spotify aangezien ik nu heftig gebruik maak van het familie account.
en dan men eigen account heb. leuke bijkomstigheid.

Ziggo bied 150 mbit down en 15 mbit up -> gaat naar mijn weten via de COAX kabel
Kpn bied 60 mbit down en 6 mbit up -> naar mijn weten gaat dit via de glazvezel kabel
ziggo heeft tweakers keurmerk..
en op www.reggefiber.nl zie ik weer ander snelheden..
en wat merk ik nu van 150 en 60 in het internetten en downloaden. (no problemo om 10 min te wachten ipv 5, drink er nog wel een bakkie op)

wat is nu betrouwbaarder en beter?
want t is leuk wat ze schrijven maar wat leveren ze ;)

alvast bedankt
groetjes
Bart

[ Voor 9% gewijzigd door bart0099 op 22-03-2016 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
bart0099 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:46:
[...]

nu is mijn vraag:
Ik wil graag snel betrouwbaar internet, ik download hier en daar wel eens wat. speel veel online spellen zowel op de ps4 als pc. de tv en alles wat ze aanbieden zal allemaal wel, bij kpn krijg je spotify en bij ziggo, ziggo sport. neig dan meer naar spotify aangezien ik nu heftig gebruik maak van het familie account.
en dan men eigen account heb. leuke bijkomstigheid.

Ziggo bied 150 mbit down en 15 mbit up -> gaat naar mijn weten via de COAX kabel
Kpn bied 60 mbit down en 6 mbit up -> naar mijn weten gaat dit via de glazvezel kabel
ziggo heeft tweakers keurmerk..
en op www.reggefiber.nl zie ik weer ander snelheden..
en wat merk ik nu van 150 en 60 in het internetten en downloaden. (no problemo om 10 min te wachten ipv 5, drink er nog wel een bakkie op)

wat is nu betrouwbaarder en beter?
want t is leuk wat ze schrijven maar wat leveren ze ;)

alvast bedankt
groetjes
Bart
Maar eh....als KPN Glasvezel aanbiedt op je adres dan kun je toch vaak wel 500/500 krijgen, in ieder geval 100/100. Zelf had ik altijd Ziggo voorheen (200/20) en de 500/500 van KPN is toch veel sneller al waren ze eigenlijk allebei even stabiel...500/500 is wel wat duurder dan de 60/6 (volgens mij is dat ook DSL...dus over de oude telefoonlijn), maar tja.....een blu-ray van 40GB downloaden in 20 minuten is best wel lekker... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0099
ik dacht dus ook dat de internetsnelheden hoger lagen.. alleen het huis waar ik ga wonen wordt pas 8 april opgeleverd, dus ja.. ookal doe ik de postcode check het kan natuurlijk zijn dat het nog niet is geupdate.
de huurbaas verzekerde me dat er glazvezel is aangelegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
bart0099 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:12:
ik dacht dus ook dat de internetsnelheden hoger lagen.. alleen het huis waar ik ga wonen wordt pas 8 april opgeleverd, dus ja.. ookal doe ik de postcode check het kan natuurlijk zijn dat het nog niet is geupdate.
de huurbaas verzekerde me dat er glazvezel is aangelegt.
Bij ons is ook vorig jaar glasvezel aangelegd en ten tijde van het aanleggen wist men ook nog niet exact hoe het bij ons in de wijk zat......als er glasvezel ligt en het is een nieuwbouwwijk, tja....dan kun je gewoon 500Mbit krijgen. Mocht je btw in Almere, Hengelo, Deventer wonen...dan kun je volgens mij ook GBit glasvezel krijgen...voor 45 euro per maand (via Tweak)...helaas leveren ze dat bij ons niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0099
Ik ga denk ik morgen maar even naar de KPN winkel want ik kan toch altijd als ik een pakket bestel het internet omhoog krikken. 100/100 lijkt me prima!
op ons huidige adres kost dat 7,50 extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
bart0099 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:16:
Ik ga denk ik morgen maar even naar de KPN winkel want ik kan toch altijd als ik een pakket bestel het internet omhoog krikken. 100/100 lijkt me prima!
op ons huidige adres kost dat 7,50 extra.
Klopt....100/100 = altijd 7,50 en voor een tientje extra heb je dan 500/500 >:) Het kan mij niet snel genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Als het nieuwbouw betreft is de keuze voor Reggefiber extra gemakkelijk ivm. de cashbackactie. Handig om dan wel via de vergelijker van Reggefiber af te sluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Thralas schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:36:
Als het nieuwbouw betreft is de keuze voor Reggefiber extra gemakkelijk ivm. de cashbackactie. Handig om dan wel via de vergelijker van Reggefiber af te sluiten ;)
Viel mij (vorig jaar) op dat ze niet alle beschikbare pakketten aanbieden via Eindelijkglasvezel.nl :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
TheVMaster schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:48:
Viel mij (vorig jaar) op dat ze niet alle beschikbare pakketten aanbieden via Eindelijkglasvezel.nl :?
Dat zou goed kunnen - ik heb alleen naar internet gekeken, zonder fancy opties. Er loopt wel meer out-of-sync met KPN zelf - snelste leverdata bijvoorbeeld.

Hier belde KPN om de order door te lopen, dus ik neem aan dat je eventuele ontbrekende opties dan alsnog kunt toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0099
@Thralas, ik heb me al ingeschreven voor de cashback actie van hun :)

wat ik vond op eindelijkglasvezel.nl was geen ziggo (logisch aangezien KPN reggefiber heb overgenomen volgens mij. maar er stond geen spotify bij op de site. Ik rij vandaag maar gewoon even langs KPN.
t wordt gewoon KPN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
TheVMaster schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:54:
[...]
Je switch doet ook de PPPOE richting KPN dan..? Zelf heb ik de EdgeRouter Lite (zoek even in dit topic...configuratie staat op diverse plekken beschreven) en daarachter een aantal managed switches. Owja...VLAN 7 is via die EdgeRouter gebridged naar de Experiabox en voor VLAN4 is een IGMP Proxy te conigureren...werkt super simpel. Op deze website staat bijvoorbeeld een heel duidelijke configuratie (incl. IPv6 ondersteuning _/-\o_ ).
Yes, dat was wel het idee.
Jij hebt dan deze: pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router
Hoeveel managed switches heb jij er achter hangen? Drie? Hoeveel poorten heb je in totaal?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ben.Hahlen schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:19:
[...]

Yes, dat was wel het idee.
Jij hebt dan deze: pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router
Hoeveel managed switches heb jij er achter hangen? Drie? Hoeveel poorten heb je in totaal?
Klopt...ik heb die router inderdaad. Totaal hangen er 4 managed switches achter (2 in de meterkast, 1 op zolder en 1 in de woonkamer achter de tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
TheVMaster schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:03:
[...]
Klopt...ik heb die router inderdaad. Totaal hangen er 4 managed switches achter (2 in de meterkast, 1 op zolder en 1 in de woonkamer achter de tv).
Ook met werkend IPV6? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
TheVMaster schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:03:
[...]

Nice! Dank voor je reactie!

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:32

altec

Plop

Ik ga de vraag toch nog een keer stellen.

Heeft iemand hier ook last van het "wegvallen"/zachter worden van het geluid tijdens het TV kijken.
Het is niet altijd het geval en ook niet te voorspellen wanneer het gebeurt. Het is te vergelijken met een golf beweging.. eerst even zacht en dan weer harder zonder dat ik het volume aanpas op de TV.

Verder geen haperingen in beeld o.i.d..

Hopelijk heeft iemand een idee wat dit kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Eh....nouh...eh..ik krijg wel een IPv6 configuratie, maar het lijkt erop dat het maar heel even werkt....en daarna geeft de pc aan dat ik op IPv6 wel internet heb, maar vervolgens kan ik niets browsen.....ben daar nog mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Weet iemand waarom ik bepaalde opgenomen tv programmas niet terug kan kijke via de website of via de app op een mobile device? Het heeft niet met een zender te maken.

Ik kan bijvoorbeeld de MotoGP van afgelopen weekend op Eurosport 1 niet terug kijken, maar de SuperBike van de week ervoor op Eurosport 1 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laat maar...

[ Voor 94% gewijzigd door Barre73 op 23-03-2016 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

TheVMaster schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:26:
[...]

Eh....nouh...eh..ik krijg wel een IPv6 configuratie, maar het lijkt erop dat het maar heel even werkt....en daarna geeft de pc aan dat ik op IPv6 wel internet heb, maar vervolgens kan ik niets browsen.....ben daar nog mee bezig :)
Klinkt alsof de RA niet goed gaat. Met mijn static IPv6 bij mijn provider had ik er ook last van, via de HE tunnel niet, dus die gebruik ik dan maar voor IPv6 doeleinden. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
altec schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:12:
Heeft iemand hier ook last van het "wegvallen"/zachter worden van het geluid tijdens het TV kijken.
Het is niet altijd het geval en ook niet te voorspellen wanneer het gebeurt. Het is te vergelijken met een golf beweging.. eerst even zacht en dan weer harder zonder dat ik het volume aanpas op de TV.
De STB doet niet zoveel met de audio streams lijkt me, heb je al in de audio settings van je TV gezocht?
Tylen schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:10:
Weet iemand waarom ik bepaalde opgenomen tv programmas niet terug kan kijke via de website of via de app op een mobile device? Het heeft niet met een zender te maken.
Zou me niet verbazen als het een rechtenkwestie betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:56
Tylen schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:10:

Ik kan bijvoorbeeld de MotoGP van afgelopen weekend op Eurosport 1 niet terug kijken, maar de SuperBike van de week ervoor op Eurosport 1 wel.
Verschil tussen HD en niet HD opname? HD opnames kun je niet terugkijken op niet HD devices volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Is absoluut geen rechten kwestie (world superbikes en motogp zijn beiden van Dorna) en ook niet hd. want de opnames zijn beide HD van eurosport 1 hd. Dit is maar een voorbeeld. Heb heel veel van dit soort dingen in de opname lijst.

[ Voor 58% gewijzigd door Tylen op 23-03-2016 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 15:54
Ik gebruik al een aantal jaar Methode 1 zoals beschreven staat op http://netwerkje.com/eigen-router

Nu heeft anderhalve week geleden mijn Experiabox V8 de geest gegeven en heb ik deze om mogen ruilen bij de KPN winkel voor een nieuwe Experiabox. Dat is een V10.

Ik dacht dat het een simpele omwisseling zou zijn, maar dat werkt blijkbaar niet zo makkelijk.

Heeft dat te maken dat de routering van IPTV met de V10 anders loopt? Routed in plaats van bridged?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:32

altec

Plop

Thralas schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 18:10:
[...]

De STB doet niet zoveel met de audio streams lijkt me, heb je al in de audio settings van je TV gezocht?
Eerlijk gezegd niet naar gekeken.
Reden: issue doet zich pas voor sinds de overstap naar KPN en ook alleen als ik TV kijk. Spelen op PS4/DVDtje kijken hebben dit probleem niet.

Ik ga in ieder geval even zoeken.. wellicht is er inderdaad iets over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Goedemorgen,

Ik zit momenteel met Glas bij XS4all. Op zich tevreden daarover maar KPN heft nu een mooi actie met KPN Compleet. Bij mijn vriendin en mij lopen lopen in de aankomende 2 maanden beide ons gsm abbo af. Het Glas abbo bij XS4all loopt eind Mei af.

Nu zat ik te denken om over te stappen naar Glas KPN en dan beide gsm abbo ook bij KPN te nemen zodat we gebruik van de actie van KPN Compleet kunnen maken.

Had alleen vraag, heb thuis nu alles ingesteld met het vaste IP-adres wat ik van XS4all heb gekregen, bv mijn NAS. Als ik nu overstap naar KPN krijg ik dan een nieuw vast IP-adres?

Vraag dit omdat volgens mij XS4all de glasvezel lijn "hurt" van KPN, toch? Daardoor hoop ik een beetje hetzelfde IP adres te kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 22:14

DizzyWeb

Ondertiteld

Reken er maar op dat je een nieuw IP adres krijgt. XS4All gebruikt eigen apparatuur, ze krijgen dat IP adres niet van KPN, verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cb2009
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 17:07
altec schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:12:
Ik ga de vraag toch nog een keer stellen.

Verder geen haperingen in beeld o.i.d..

Hopelijk heeft iemand een idee wat dit kan zijn.
Om uit te sluiten dat het probleem niet in de settopbox zit kun je, zodra het geluidsprobleem zich voordoet, een koptelefoon op de stb aansluiten. Als het probleem ook via de koptelefoon hoorbaar is, zit het hoogstwaarschijnlijk in de stb. Zo niet dan ligt het waarschijnlijk aan hdmi kabel of tv instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Frid0 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:49:
Goedemorgen,

Ik zit momenteel met Glas bij XS4all. Op zich tevreden daarover maar KPN heft nu een mooi actie met KPN Compleet. Bij mijn vriendin en mij lopen lopen in de aankomende 2 maanden beide ons gsm abbo af. Het Glas abbo bij XS4all loopt eind Mei af.

Nu zat ik te denken om over te stappen naar Glas KPN en dan beide gsm abbo ook bij KPN te nemen zodat we gebruik van de actie van KPN Compleet kunnen maken.

Had alleen vraag, heb thuis nu alles ingesteld met het vaste IP-adres wat ik van XS4all heb gekregen, bv mijn NAS. Als ik nu overstap naar KPN krijg ik dan een nieuw vast IP-adres?

Vraag dit omdat volgens mij XS4all de glasvezel lijn "hurt" van KPN, toch? Daardoor hoop ik een beetje hetzelfde IP adres te kunnen houden.
Heb je alles ingesteld met het vaste ip-adres ??? Dat is wel knap.

Maar ga er maar vanuit dat je een nieuw ipadres krijgt. En verstandig is het ook om de WAN kant van je router op DHCP te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

xs4all kan je inderdaad een vast ip adres krijgen maar dat is voor consumentenlijnen vrij uniek. Bij kpn en de meeste anderen is dat niet mogelijk. Wel is de kans groot dat zolang je router online blijft je hetzelfde ip behoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
DizzyWeb schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:53:
Reken er maar op dat je een nieuw IP adres krijgt. XS4All gebruikt eigen apparatuur, ze krijgen dat IP adres niet van KPN, verwacht ik.
Tylen schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:47:
[...]

Heb je alles ingesteld met het vaste ip-adres ??? Dat is wel knap.

Maar ga er maar vanuit dat je een nieuw ipadres krijgt. En verstandig is het ook om de WAN kant van je router op DHCP te laten staan.
magneet schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:45:
xs4all kan je inderdaad een vast ip adres krijgen maar dat is voor consumentenlijnen vrij uniek. Bij kpn en de meeste anderen is dat niet mogelijk. Wel is de kans groot dat zolang je router online blijft je hetzelfde ip behoudt.
Heren,

Bedankt! Dat word dus wel hier en daar wat instellingen wijzigen. Jammer, dacht van misschien pakt KPN het IP-adres van mij over.

Maar ik weet voldoende. Even kijken wat voor Glas abbo ik ga nemen en wat je extra "krijgt" met KPN Compleet als je 2 gsm abbo's afsluit bij de KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Zeker krijg je bij overstap een nieuw en variabel IP adres.

Ik verwacht overigens ook dat XS4All binnenkort ook mobiel bellen erbij gaat doen en dan een compleet pakket gaat bieden ongeveer zoals KPN.

[ Voor 18% gewijzigd door janbal op 24-03-2016 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Frid0 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:01:
[...]
Heren,

Bedankt! Dat word dus wel hier en daar wat instellingen wijzigen. Jammer, dacht van misschien pakt KPN het IP-adres van mij over.

Maar ik weet voldoende. Even kijken wat voor Glas abbo ik ga nemen en wat je extra "krijgt" met KPN Compleet als je 2 gsm abbo's afsluit bij de KPN.
Wat zal je moeten wijzigen dan? Misschien een dns als je zelf wat host. Maar je interne LAN kan je toch gewoon op hetzelfde subnet laten staan als dat het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
[...]

Nope, "IP-adresbehoud" bij overstappen bestaat niet. Geen enkele ISP doet dat.

In de praktijk merk je maar weinig van dat dynamische IP, ik heb al jaren zulke IP-adressen maar bij mij zijn die altijd zo statisch geweest als maar kon. Pas als het MAC-adres vanaf het apparaat waarmee de verbinding wordt opgezet verandert (vervanging van modem/EB, modem in bridge ipv router, ...) krijg je een ander public IP.
Dubbele data + belminuten, maandelijks korting op de factuur, megabytes delen met medeklanten, gratis extra zenderpakket (HBO, pluspakket of kidspakket).

[ Voor 5% gewijzigd door Alex) op 24-03-2016 14:51 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noahlvb
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-10 08:31

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

In de praktijk heb je inderdaad geen last van een dyn ip, want het veranderd alleen als je een ander mac adres gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
janbal schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:03:
Zeker krijg je bij overstap een nieuw en variabel IP adres.

Ik verwacht overigens ook dat XS4All binnenkort ook mobiel bellen erbij gaat doen en dan een compleet pakket gaat bieden ongeveer zoals KPN.
Tylen schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:14:
[...]

Wat zal je moeten wijzigen dan? Misschien een dns als je zelf wat host. Maar je interne LAN kan je toch gewoon op hetzelfde subnet laten staan als dat het nu is.
Alex) schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:49:
[...]

Nope, "IP-adresbehoud" bij overstappen bestaat niet. Geen enkele ISP doet dat.

In de praktijk merk je maar weinig van dat dynamische IP, ik heb al jaren zulke IP-adressen maar bij mij zijn die altijd zo statisch geweest als maar kon. Pas als het MAC-adres vanaf het apparaat waarmee de verbinding wordt opgezet verandert (vervanging van modem/EB, modem in bridge ipv router, ...) krijg je een ander public IP.

[...]

Dubbele data + belminuten, maandelijks korting op de factuur, megabytes delen met medeklanten, gratis extra zenderpakket (HBO, pluspakket of kidspakket).
Noahlvb schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:45:
[...]

In de praktijk heb je inderdaad geen last van een dyn ip, want het veranderd alleen als je een ander mac adres gebruikt.
Bedankt allemaal.

Ik heb een NAS draaien thuis waar mijn familie en schoonfamilie toegang tot hebben. Heb dat allemaal ingesteld met het externe IP adres per gebruiker.

Nou als ik overstap ga ik van een Fritzbox naar een Experiabox V10 vermoedelijk. Zit namelijk te denken aan het abbo 500mb. En dan verder weinig erbij. Rest wil ik dan "opwarderen" zeg maar doormiddel van de 2 gsm abbo's die ik bij de KPN wil afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

lekker met een dynamisch dns adres werken ipv ip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Noahlvb schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:45:
Zelfs dat laatste gebeurt niet meer. Zal wel op poortbasis werken tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noahlvb
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-10 08:31

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

Thralas schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:43:
[...]

Zelfs dat laatste gebeurt niet meer. Zal wel op poortbasis werken tegenwoordig.
Dan ben ik wel erg benieuwd hoe ze dat dan doen op portbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Noahlvb schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 18:04:
Dan ben ik wel erg benieuwd hoe ze dat dan doen op portbasis.
Even een willekeurige Cisco manual opengeslagen:
PPPoE Intermediate Agent (PPPoE IA) is placed between a subscriber and BRAS to help the service provider BRAS distinguish between end hosts connected over Ethernet to an access switch. On the access switch, PPPoE IA enables Subscriber Line Identification by appropriately tagging Ethernet frames of different users. (The tag contains specific information like which subscriber is connected to the switch and VLAN.)
Zo. Denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Static ip's worden toch alleen nog maar geleverd bij zakelijke abbo's. Naar mijn idee op consumenten abbo's al jaren niet meer. Trek het modem van de stroom, wacht 20minuten en je hebt weer een nieuwe IP.

Tegenwoordig geen problemen meer, mogelijk alleen voor camera's. Maar zelf daar zijn oplossingen voor te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Zelfs na lange tijd van stroom en andere mac adres heb ik nog steefs hetzelfde ipadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Na diverse nieuwe EB en soms langdurig de boel zonder spanning is mijn ipadres al 6 jaar het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-10 23:11
Ik was verbaasd over de reacties hierboven dat er geen vast ip meer zou zijn. Ik kan het niet duidelijk op de KPN site vinden, maar als je via Service en Contact 'vast ip' als vraag stelt is het antwoord: 'Mijn antwoord:
Heb je een internetabonnement van KPN? Dan krijg je automatisch een vast IP-adres. Wil je weten wat jouw IP-adres is? Bekijk het op WatIsMijnIP.nl.'
En ook op eindelijk glasvezel staat dat het ip bij KPN vast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Laatst online: 14-10 11:33
rolandos582 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 18:50:
Static ip's worden toch alleen nog maar geleverd bij zakelijke abbo's. Naar mijn idee op consumenten abbo's al jaren niet meer. Trek het modem van de stroom, wacht 20minuten en je hebt weer een nieuwe IP.

Tegenwoordig geen problemen meer, mogelijk alleen voor camera's. Maar zelf daar zijn oplossingen voor te bedenken.
Helaas klopt dit niet. Woensdag mijn V9 omgeruild voor een V10, hierdoor was er 2,5 uur geen verbinding meer. Na het plaatsen van de V10 heb ik mijn oude IP adres weer terug gekregen. Dus het IP van de V9.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Pagina: 1 ... 26 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie