[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 95 Laatste
Acties:
  • 765.031 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
bassio schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 01:27:
Ik heb een vraag met betrekking tot het aansluiten van een eigen router en de experiabox helemaal uit het netwerk te halen.

Uitgangspunten:

NTU -> Asus AC66u op Wan poort.

Router:
- Instellingen PPPoE staan goed want ik heb internet via de router
- Lan -> tabblad IPTV
* Select ISP Profile = Manual Setting
* Internet VID 6 Prior 0
* Lan Port 4 VID 4 Prior 0
* Lan Port 3 VID 4 Prior 0

IGMP Proxy = Enable
IGPM Stopping = Enable
UDP Proxy = 0

Lan port 4 gaat naar switch in de woonkamer
Lan port 3 gaat naar switch op zolder
Lan port 2 gaat naar switch op werkkamer
Lan port 1 gaat naar switch in meterkast

Op deze manier werkt overal internet, maar iptv niet. Ik heb de switches zo uit de doos aangesloten, maar dan werkt het dus niet.

Ik ben ook bezig geweest met de vlan's te configureren op de switch, maar daar snap ik net te weinig van om het goed aan te sluiten. De voorbeelden die ik tegenkom gaan vaak uit van een switch voor de router of met de experiabox achter de router/switch.

Ik wil de setup NTU -> Router -> Switch
Je huidige setup gaat niet werken zonder dat je aanpasisngen doet en scripts op de ASUS gaat draaien, zoek op mijn naam of op Routed IPTV voor settings op een Asus.

Of je gaat Vlan4 IPTV volledig seperaat aan bieden over je Asus,
IPTV VLAN4 komt dan uit op 1 port van je asus router waarna je deze moet patchen op een switch en je daar oop VLAN4 tot aan de IPTV ontvanger moet doortrekken.

of je gaat het routed configureren (Dat heb ik goed werkend gekregen op deN66U en een ander forum lid op een 68. Dus technisch gezien kan het.

Het kan wel, maar je moet voornamelijk in je switch aan de gang en IPTV VLAN komt dus maar uit 1 switchport op je Asus.

[ Voor 4% gewijzigd door itxs op 11-03-2016 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-02 13:25
Sinds een paar maanden heb ik een glasvezelverbinding via KPN.
In eerste instantie wilde ik alleen internet van KPN gebruiken (500/500) maar het bleek goedkoper om een Alles in één Instap pakket te nemen en mijn snelheid te upgraden dan alleen een snelle internetverbinding te nemen.
Met telefonie en internet aangesloten via KPN heb ik mijn TV via Ziggo behouden omdat:
  • Ik niet extra decoders wilde huren omdat ik 4 TV's in huis heb
  • Ik nog niet bereid was mijn HD recorders op marktplaats te zetten
  • Ziggo nog steeds een uitgebreider pakket aan (HD) zenders heeft
Ik kwam er echter al snel achter dat de experiabox een drama is voor je interne netwerk en kwam terecht op Netwerkje.com om VLANs te splitsen. Daarop heb ik een TP-Link SG3210 gekocht en volgens het schema (Methode 1)(op Netwerkje.com geconfigureerd en aangesloten.

Wat was ik blij dat ik mijn eigen router weer kon gebruiken met mijn eigen IP reeks en met de kwaliteit zoals ik dat gewend was.
Stiekum was ik ook best trots op mezelf dat ik dat weer gefixt had. Maar zoals het er nu naar uit ziet ben ik gewoon weer die stomme kneus die alleen gebaande paden kan belopen. Ik loop nu vast op het volgende.

Een vriend had nog een paar ongebruikte decoders voor TV's liggen die ik mocht gebruiken (hoefde niet meer te huren) en bij een upgrade naar Alles in één Standaard kreeg ik ook het Opnemen-pakket gratis. Daarnaast ging ik ook naar KPN Compleet doordat ik mijn mobiel ook via KPN liet lopen. Hierdoor kreeg ik een gratis extra TV pakket naar keuze.
Kortom, ineens werd het interessant om toch over stappen van Ziggo TV naar KPN TV.

Alle decoders (4) heb ik inmiddels aan de praat. Rechtstreeks op de experiabox aangesloten die gevoed is door de VLANs uit de switch. De decoders kan ik alleen 'updaten' als ik de NTU rechtstreeks op de experiabox aansluit. Dit laatste moest ik bijvoorbeeld doen toe ik de decoders wilde registreren op het KPN Netwerk of toe ik het Opnemen-pakket wilde gebruiken op de decoders. Dit laatste is inmiddels als optie in de decoders opgenomen.

Waar ik nu tegen aanloop is dat de opname functie niet werkt op de decoders. Wel als ik iTV via de browser gebruik om op te nemen, maar dan zijn de opgenomen zenders niet zichtbaar in de decoders. Dit laatste is wel het geval als ik de decoders weer even 'update' door de NTU weer op de experiabox aan te sluiten. Wat een gedoe zeg. Kan dat niet slimmer?

Ik ben gaan zoeken en lees iets over Routing IPTV i.p.v. Bridge IPTV. Daar ligt gelijk ook mijn probleem.
Ik ben echt een sukkel als het gaat om het logisch begrijpen van deze dingen maar kan wel een configuratie-uitleg volgen zoals Netwerkje.com bv op hun website uitlegt.

Kan iemand van jullie uitleggen waar het fout gaat in mijn opstelling, hoe ik dit probleem kan aanpakken en een configuratievoorbeeld geven? Jullie zouden me echt geweldig helpen want wat ik nu heb werkt dus simpel niet.

Blij met het glasvezel-internet :)
Blij met telefonie :)
Blij met de werkende TV's :)
Maar balen dat ik de opname functionaliteit niet kan gebruiken en bij het 'updaten' van de experiabox of de decoders steeds de NTU weer rechtstreeks moet aansluiten. 8)7 :(

Heb nu:
  • NTU
  • TP-Link SG3210
  • Experiabox V9
  • Asus RT-AC87U met ASUSWRT-MERLIN
Iedere suggestie zou me al enorm helpen. Ik kom er zo niet uit. Dank!

´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Misschien verstandig op je vingers er niet aan te branden en gewoon met de experiabox te blijven werken. De V10 is echt geen drama namelijk.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-02 13:25
Tylen schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:00:
Misschien verstandig op je vingers er niet aan te branden en gewoon met de experiabox te blijven werken. De V10 is echt geen drama namelijk.
Ik heb nu versie 9 en een waardeloos bereik. Daarnaast kan je geen IP toekennen en blijf je in de range die de box heeft. Is dat met versie 10 anders?

´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:09
jpvaneijk schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:57:
[...]

Ik heb nu versie 9 en een waardeloos bereik. Daarnaast kan je geen IP toekennen en blijf je in de range die de box heeft. Is dat met versie 10 anders?
Ja, bij de 10 kan je een eigen range instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep1222
  • Laatst online: 09-10 09:38
Sinds enkele weken heb ik een netgear r7000. Dit werkt prima met internet (laat van tevoren de VLAN opsplitsen door een switch). Naar de netgear stuur ik alleen VLAN6. VLAN7 gaat uiteraard naar de Experiabox en VLAN4 ook nog.
Nu wil ik echter VLAN 4 van de Experiabox af hebben. Standaard kan er geen IGMP proxy op de netgear r7500 ingesteld worden voor routed IPTV van KPN.
Ik heb nog wel een oude 1043ND van TPlink liggen. Hier had ik routed IPTV op tot ik met glasvezel naar 500/500 snelheid ging en noodgedwongen was een andere router te kopen.

Ik vroeg mij nu af. Is het mogelijk de DHCP server en de WAN op de Netgear te laten en een IGMP proxy op de TP-link te draaien, zodat ik routed IPTV heb in mijn netwerk?

Als ik VLAN4 naar de TP-link stuur, krijg ik hier gewoon nog een IP adres op voor de TV. Maar ik loop vast hoe ik nu vervolgens de static route moet instellen op de TP-Link en hoe ik het IPTV signaal op mijn LAN krijg.

Heeft iemand een idee hoe ik dit moet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:05
itxs schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:41:
[...]

Je huidige setup gaat niet werken zonder dat je aanpasisngen doet en scripts op de ASUS gaat draaien, zoek op mijn naam of op Routed IPTV voor settings op een Asus.

IPTV VLAN4 komt dan uit op 1 port van je asus router waarna je deze moet patchen op een switch en je daar oop VLAN4 tot aan de IPTV ontvanger moet doortrekken.

of je gaat het routed configureren (Dat heb ik goed werkend gekregen op deN66U en een ander forum lid op een 68. Dus technisch gezien kan het.

Het kan wel, maar je moet voornamelijk in je switch aan de gang en IPTV VLAN komt dus maar uit 1 switchport op je Asus.
Dit is de setup die ik voor ogen heb.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2ecHUabeynP6anSok4UPPAYS/full.png

Er staan nog wat meer componenten in, maar daar kom ik dan wel uit. Dat zijn gewoon dingen met een internet aansluiting.

Is dit een mogelijke setup en zo ja, hoe zou ik de dingen dan in moeten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaintNick
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-01 14:50
Oorspronkelijk heb ik dit via email gevraagd aan Peter van Netwerkje.com, maar helaas na drie weken geen antwoord gekregen. Daarom nu hier.

Ik heb dankzij jouw uitleg mijn KPN glasvezel perfect stabiel werkend.

Op de NFU heb ik een GS105e, met daarop alle KPN VLANs keurig gescheiden.

Nu heb ik alleen een twijfel over mijn poort 5 op de GS105e, die met vast IP op de LAN van de router zit zodat ik vanaf mijn LAN de switch kan managen. Met name jouw zinnetje "Let er goed op dat er geen verkeer op je switch mogelijk is tussen deze overige poorten (=jouw LAN) en de poorten 1-3 waar het 'ruwe' KPN verkeer op behandelt wordt (=KPN WAN)".

Hoe doe ik dat precies?

De VLAN config op de switch is nu zo:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ilh6bvD.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yUbNuIs.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sTVAdLW.png

Dus de switch zit direct op de glasvezel FTU, VLANs worden op de switch gescheiden, switch poort 2 gaat naar WAN op Asus router (RT68U), en van een router LAN poort terug naar poort 5 op de switch, om de switch vanaf LAN te kunnen managen.

Voldoe ik hiermee aan jouw instructie? Met name die PVID 1 van poort 5 zit me gevoelsmatig niet lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zit net een beetje in mijn KPN tv box te kijken, zie ik dat er bij systeeminstellingen een Netflix ESN: KPNBCM+Nummer staan. Betekent dat we binnenkort Netflix kunnen kijken via de box?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-10 19:27
Sterker nog, dat kan al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:15
SaintNick schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 02:13:
Voldoe ik hiermee aan jouw instructie? Met name die PVID 1 van poort 5 zit me gevoelsmatig niet lekker...
Het is handig als je ons dan ook van een volledig overzicht van je setup geeft. Nu moeten we enigzins gissen.

Wat ik weet af te leiden:

1: Uplink
2: Router tbv. WAN
3. Experiabox tbv. telefonie
4. STB tbv. IPTV
5. LAN-poort voor management

Ik weet niet hoe je die switch managet, maar je hebt poort 5 nu in VLAN 1 staan. Als we dat als LAN beschouwen:
  1. Haal VLAN 1 van poorten 1-4 af, die hebben niets met je LAN te maken, laat staan dat je KPN onderdeel wilt maken van je LAN op de uplink ;)
  2. PVID op poort 3 kan dan ook naar 7
  3. PVID 1 op poort 5 is juist wat je wilt als dat het LAN-VLAN is, mits je dat VLAN dus niet op je overige poorten zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bedankt! Werkt het alleen als je een experiabox hebt aangesloten of kan het ook met een netwerkje.com oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Kan ook met eigen router. Moet je moet geloof ik wel routed iptv hebben en een settopbox die het kan.

[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 12-03-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:05
itxs schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:41:
[...]

Ik heb het bijna aan de praat, maar gaat volgens mij niet werken zonder extra scripts via command line/ssh toe te voegen aan mijn router.

Ik heb de Switches allemaal kunnen configureren en internet werkt, maar tv krijg ik alleen maar in bridged modus met een ipadres in de 10.x.x.x reeks, terwijl ik dit juist in de 192.168.2.x reeks wil.

Waarschijnlijk heeft het te maken met de extra optie die aan DHCP routing toegevoegd moet worden, option 60: IPTV_RG. Maar dat gaat mijn kennis net even te boven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaintNick
Thralas schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 12:21:
[...]

Het is handig als je ons dan ook van een volledig overzicht van de setup geeft. Nu moeten we enigzins gissen.

Wat ik weet af te leiden:

1: Uplink
2: Router tbv. WAN
3. Experiabox tbv. telefonie
4. STB tbv. IPTV
5. LAN-poort voor management

Ik weet niet hoe je die switch managet, maar je hebt poort 5 nu in VLAN 1 staan. Als we dat als LAN beschouwen:
  1. Haal VLAN 1 van poorten 1-4 af, die hebben niets met je LAN te maken, laat staan dat je KPN onderdeel wilt maken van je LAN op de uplink ;)
  2. PVID op poort 3 kan dan ook naar 7
  3. PVID 1 op poort 5 is juist wat je wilt als dat het LAN-VLAN is, mits je dat VLAN dus niet op je overige poorten zet
Sorry voor de sumiere beschrijving van mijn setup. Je hebt volledig correct gegist. :)

Ik heb jouw suggesties doorgevoerd, alles werkt nog _/-\o_

Dus nu:

Poort 1: PVID 99, VLAN 4T 6T 7T 99U NFU/Uplink
Poort 2: PVID 6, VLAN 6U Router/WAN
Poort 3: PVID 7, VLAN 7T Experia/VOIP telefonie
Poort 4: PVID 4, VLAN 4U IPTV
Poort 5: PVID 1, VLAN 1U Switch management op router/LAN

en per VLAN:

VLAN 1: Poorten 5U Switch management op router/LAN
VLAN 4: Poorten 1T 4U IPTV
VLAN 6: Poorten 1T 2U Internet
VLAN 7: Poorten 1T 7T VOIP Telefonie
VLAN 99: Poorten 1U Dummy tbv PVID poort 1

Hartelijk bedankt Thralas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

ligt het aan mij of is de kwaliteit (in het algemeen maar dat terzijde) van netflix via de kpn box beduidend minder dan bv via mijn playstation en zelfs via een google chromecast ?

ik heb via de kpn box echt het idee dat in sommige films ik naar een vhs tape zit te kijken terwijl die film via de ps3 er wel zeer redelijk uit komt (nog geen match met een versie afgespeeld vanaf mijn dune)

meer mensen deze ervaring en idee waaraan dit kan liggen

nb. via de ps3 kan je zien wat voor stream je hebt. soms start dit in 720P en gaat dan naar 1080P. zou de kpn box daar achter blijven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaintNick
Ik laat de "Meer TV" inclusief Netflix van KPN helemaal links liggen. Onder andere inderdaad om de, te verwachten, mindere kwaliteit...

Bovendien met mijn setup waar de Experia V10 alleen nog de vaste telefoon bedient, heb ik geen "Meer TV". Ik kan mijn setup met een switchje (Netgear of TPLink) van 3 tientjes, ten zeerste aanraden. Die scheidt alle KPN VLANS aan de bron. Ik heb dit al 5 jaar naar alle tevredenheid werkend. En met dank aan Thralas hierboven nu ook op een veilige manier de switch vanaf LAN kunnen managen. (niet dat dat vaak moet, maar toch prettig). Mijn Asus RT68U router overtreft op alle fronten de Experia, vooral met WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:56
Ray schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 15:47:
ligt het aan mij of is de kwaliteit (in het algemeen maar dat terzijde) van netflix via de kpn box beduidend minder dan bv via mijn playstation en zelfs via een google chromecast ?
[...]
Is mij nog niet opgevallen. De kwaliteit lijkt hetzelfde als dat ik via de browser of xbox360 kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poffin
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-06 15:20
Hier maak ik dagelijks gebruik van Netflix via de kpn Meer TV functie, werkt prima (perfect eigenlijk om het gebruiksgemak). Nooit probelemen mee gehad en speelt altijd in hd kwaliteit (min. 720p) af. Als je 480p krijgt zou ik proberen je kpn box te resetten of updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:30
Ik zit met een eigen router setup - routed iptv en sinds een paar dagen komen mijn tuners niet meer uit standby. Ik zet ze 's avonds uit en volgende dag is een reset nog om ze weer aan de praat te krijgen. Iemand daar suggesties / ideeën over? Ik ga ervan uit dat ik alle software updates gewoon krijg vanuit KPN voor de tuners ondanks dat ik geen Experia box gebruik (weer ook niet of dat de oorzaak is). Andere suggesties?

// ik zie dat er een storingsmelding op KPN.com staat met deze issue - meer mensen last van dus:
"Als gevolg van een storing kunt u problemen ervaren met uw tv-ontvanger. De tv-ontvanger kan blijven hangen in stand-by. In de meeste gevallen kan het helpen om de tv-ontvanger opnieuw op te starten. Wij doen er alles aan om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.
Verwacht eindtijdstip: onbekend

[ Voor 35% gewijzigd door ZiSE op 12-03-2016 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

poffin schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 18:27:
Hier maak ik dagelijks gebruik van Netflix via de kpn Meer TV functie, werkt prima (perfect eigenlijk om het gebruiksgemak). Nooit probelemen mee gehad en speelt altijd in hd kwaliteit (min. 720p) af. Als je 480p krijgt zou ik proberen je kpn box te resetten of updaten.
ik krijg geen 480P maar volgens mijn tv altijd 1080P. dat is logisch want dat is de instelling vd kpn box lijkt me ?

Echter om een voorbeeld te noemen als ik expendables 2 kijk via de kpn box is het beeld echt ronduit droevig en voor mijn idee vhs kwaliteit

Kijk ik dan echter via de PS3 is het beeld gewoon goed.

Kijk ik dan via de dune mediaspeler een 1080P bestand is het nog weer beter

Vooral het verschil tussen de kpnbox en bv de PS3 valt dus echt op. Nu heb ik een vrij serieuze 60 inch plasma staan die veel detail geeft dus dat kan er mee te maken hebben

waarom niet altijd via de ps3 kijken dan ? nou vanwege de fan die daar in zit.

edit. ik gebruik overigens een ipad voor de selectie en vanuit daar de cast functie. Ik heb ook een chromecast maar vanwege aanpassing van setup is die niet in gebruik atm

[ Voor 7% gewijzigd door Ray op 13-03-2016 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:15
Ray schreef op zondag 13 maart 2016 @ 01:10:
[...]
ik krijg geen 480P maar volgens mijn tv altijd 1080P. dat is logisch want dat is de instelling vd kpn box lijkt me ?
De standaard outputresolutie is 720p, dat zul je zelf ergens moeten wijzigen in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Thralas schreef op zondag 13 maart 2016 @ 10:12:
[...]

De standaard outputresolutie is 720p, dat zul je zelf ergens moeten wijzigen in de instellingen.
bedoel je daarmee dat de kpnbox / stream ook maar standaard 720P is en ze dat HD noemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ray schreef op zondag 13 maart 2016 @ 12:07:
[...]

bedoel je daarmee dat de kpnbox / stream ook maar standaard 720P is en ze dat HD noemen ?
Ik denk dat hij bedoeld dat de output naar je scherm standaard 720p is. De inkomende streams zijn wel HD.
Niet alle TV's die thuis staan zijn HD. Als in de STB de output stream op HD zou staan dan krijgt degene waarvan zijn schrem geen HD aan kan geen beeld. En dit zou de helpdesk een hoop calls opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
bassio schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 14:54:
[...]

Ik heb het bijna aan de praat, maar gaat volgens mij niet werken zonder extra scripts via command line/ssh toe te voegen aan mijn router.

Ik heb de Switches allemaal kunnen configureren en internet werkt, maar tv krijg ik alleen maar in bridged modus met een ipadres in de 10.x.x.x reeks, terwijl ik dit juist in de 192.168.2.x reeks wil.

Waarschijnlijk heeft het te maken met de extra optie die aan DHCP routing toegevoegd moet worden, option 60: IPTV_RG. Maar dat gaat mijn kennis net even te boven...
Hier nogmaals mijn aanpassingen op een Asus Router (deze moet Merlin Firmware Draaien) en je zal een aantal scripts moeten maken. Belangrijk is dus VLAN 4 niet via de GUI te configureren maar alles volledig via de CLI te doen.

RT66NU (Of later) zolang je Router Merlin kan draaien moet dit wel werken.

Belangrijk om op je Asus Router niet de IPTV Settings in te stellen.
Onder de IPTV Tab:
Use DHCP Routes op RFC3442 & Microsoft zetten
IGMP Proxy (UIT)
IGMP Snooping (UIT)
** In de huidige Firmware wordt de IGMPPROXY.CONF door de GUI Opties geconfigureerd en zijn niet aanpasbaar.
Daarom moeten we dit later via de CLI (SSH) instellen.

Zorg dat je op de Asus JFFS aan hebt staan en deze geformateerd is.
Via GUI op TAB Administration en System
- Format JFFS partition at Next Boot (ALLEEN UITVOEREN ALS JE DIT NOG NIET EERDER HEBT GEDAAN) Als je al scripts hebt staan NIET deze optie uitvoeren.
- Enable JFFS custom scripts and configs op YES

Als je nog niet eerder JFFS hebt gebruikt dien je nu eerst je router te rebooten.

WAN-START script in de JFFS/scripts/ directory aanmaken

<WAN-START>
#!/bin/sh

# Setup VLAN4 on the CPU as well so we can talk to it
robocfg vlan 4 ports "0t 8t"
# Add VLAN4 as a physical interface
vconfig add eth0 4
ifconfig vlan4 up
# Request an IP-address and setup static routes
udhcpc -i vlan4 -O msstaticroutes -O staticroutes -V IPTV_RG -s /jffs/scripts/vlan4.script -p /var/run/vlan4.pid -b -O33 -O249
<WAN-START>

Wellicht dat je het pad van /jffs/scripts/vlan4.script moet aanpassen (ligt er aan of hij het PAD kan vinden)
Als het script goed loopt zie je op VLAN4 daadwerkelijk een IP Adres verschijnen en routes opgenomen worden.
Check1: Doe IFCONFIG en op VLAN4 moet je een Inet Addr vermeld zien staan.
Check2: Doe Route en zie een (2tal) routes in je route tabel naar Vlan4

Vlan4.script ook opnemen in /jffs/scripts/ opnemen

<Vlan4.script>
#!/bin/sh

[ -z "$1" ] && echo "Error: should be called from udhcpc" && exit 1

[ -n "$broadcast" ] && BROADCAST="broadcast $broadcast"
[ -n "$subnet" ] && NETMASK="netmask $subnet"

set_classless_routes() {
local max=128
local type
while [ -n "$1" -a -n "$2" -a $max -gt 0 ]; do
[ ${1##*/} -eq 32 ] && type=host || type=net
echo "udhcpc: adding route for $type $1 via $2"
route add -$type "$1" gw "$2" dev "$interface"
max=$(($max-1))
shift 2
done
}

case "$1" in
deconfig)
ifconfig $interface 0.0.0.0
;;

leasefail|nak)
echo "Failed to obtain lease..."
;;

renew|bound)
ifconfig $interface $ip $BROADCAST $NETMASK
[ -n "$staticroutes" ] && set_classless_routes $staticroutes
[ -n "$msstaticroutes" ] && set_classless_routes $msstaticroutes
;;
esac

exit 0
<Vlan4.script>

De volgende settings zijn een beetje afhankelijk van de "Adressen" die je vanuit KPN terug krijgt.
Het gaat om de adressen die je in je Route Tabel terug krijgt waar je NAT rules voor op moet nemen.

Ook neem ik Firewall Rules op voor UDP / IGMP als deze mogelijk standaard door je firewall in de asus worden tegen gehouden
in de JFFS/scripts/ directory neem je een nat-start file op

<nat-start>
#Accept Multicast
iptables -I INPUT -p udp -d 224.0.0.0/4 -j ACCEPT
iptables -I INPUT -p igmp -d 224.0.0.0/4 -j ACCEPT
iptables -I FORWARD -p udp -d 224.0.0.0/4 -j ACCEPT

#Masquerade
iptables -t nat -I POSTROUTING -d 213.75.112.0/255.255.248.0 -o vlan4 -j MASQUERADE
iptables -t nat -I POSTROUTING -d 10.162.0.0/255.255.192.0 -o vlan4 -j MASQUERADE

#Turn of RP_filter on Vlan4

echo 0 > /proc/sys/net/ipv4/conf/vlan4/rp_filter

<nat-start>

Onderstaande ben ik nog in script aan het zetten (nu nog even van Command Line uitgevoerd) en moet ik nog verder testen
Vanaf Command Line werkt het allemaal prima overigens.
Belangrijk dat IGMP in de GUI uitstaat omdat we deze handmatig met eigen config willen starten!
<services-start>
/usr/sbin/igmpproxy /jffs/configs/igmpproxy.conf

<services-start>

De Config Files voor IGMP en DNSMASQ staan in de /jffs/configs/ directory

<igmpproxy.conf>

quickleave

phyint vlan4 upstream ratelimit 0 threshold 1
altnet 0.0.0.0/0

phyint br0 downstream ratelimit 0 threshold 1

<igmpproxy.conf>

<dnsmasq.conf.add>

dhcp-option=vendor:,1,IPTV_RG
dhcp-option=28,<Hier je Broadcast adres van je Eigen IP (Interne) Range

<dnsmasq.conf.add>

Ik heb staps gewijst gecontroleerd of alles werkte, bijvoorbeld goed in je log files kijken of hij de dnsmasq.conf.add goed inlaad.
Het kwam nog wel eens voor dat hij na het booten van de router deze nog niet inlas.
Dan moet je de service even herstarten en pakt hij hem wel.

In principe is dit alle info die je nodig hebt om routed werkend te krijgen op een Asus.

Met dank aan mensen op het Small Network Builders Forum heb ik daar stukje bij beetje alle info en configs
kunnen maken om het werkend te krijgen. Ook de input van overige tweakers heeft geholpen in het eind resultaat.

1 issue wat ik had maar "Overheen" gekeken had was dat mijn Wifi onbruikbaar werd in het begin....
bleek dat op wonderbaarlijke wijze de Wiresless / Professional tab op mijn 2.4 en 5 Ghz band de IGMP Snooping uitstond.
Deze handmatig aangezet en sindsien Wifi ook probleemloos naast Routed IPTV.

Stappen:
- GUi Instellingen
- Zorg dat je Scripts Executable zijn en geen vreemde tekens bevatten wil nog wel eens gebeuren.
- Scripts Executable maken via chmod a+rx /jffs/scripts/*
- WAN-START werkend krijgen (kan je starten vanaf command line met SH ... Script Naam)

Na Wan Start moet je dus een VLAN 4 hebben (Checken via Robocfg Show)
en een IPadres op VLAN 4 (Checken via IFCONFIG)
en of je routes zijn toegevoegd door het vlan4.script (Check je via Route)

ook van belang is dat je dnsmasq.conf.add geladen is (Kan je checken in je Log File in de Gui)
Niet geladen kan je deze opnieuw starten door DNS service te herstarten

Daarna NAT Start en controleren of je Rules actief zijn
iptables -L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
bassio schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 20:53:
[...]

Dit is de setup die ik voor ogen heb.
[afbeelding]

Er staan nog wat meer componenten in, maar daar kom ik dan wel uit. Dat zijn gewoon dingen met een internet aansluiting.

Is dit een mogelijke setup en zo ja, hoe zou ik de dingen dan in moeten stellen.
Zie mijn config die ik gepost heb boven deze post.. (je zal zowiezo als je niet routed wil gaan VLAN4 je hele netwerk door moeten trekken en geisoleerd moeten houden van je overige LAN).

Of als je routed wil, mijn beschrijving moeten volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 16:25
Meer mensen met problemen met het opstarten van Netflix op de Arris decoder van KPN? Als ik via Menu - Meer TV probeer netflix op te starten dan wordt het tv beeld kleiner maar blijft de rest van het scherm zwart. Ik moet dan de ontvanger uit zetten en weer aanzetten en dan kan ik het wel starten :?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23
urk_forever schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:30:
Meer mensen met problemen met het opstarten van Netflix op de Arris decoder van KPN? Als ik via Menu - Meer TV probeer netflix op te starten dan wordt het tv beeld kleiner maar blijft de rest van het scherm zwart. Ik moet dan de ontvanger uit zetten en weer aanzetten en dan kan ik het wel starten :?
Menu > instellingen > ok > 2x geel > beide opties op ja > bewaar instellingen zou het moeten oplossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
rolandos582 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 01:49:
[...]

Menu > instellingen > ok > 2x geel > beide opties op ja > bewaar instellingen zou het moeten oplossen. :)
Bedankt, zal het vanavond eens proberen.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Nu online
SaintNick schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:59:
Ik laat de "Meer TV" inclusief Netflix van KPN helemaal links liggen. Onder andere inderdaad om de, te verwachten, mindere kwaliteit...

Bovendien met mijn setup waar de Experia V10 alleen nog de vaste telefoon bedient, heb ik geen "Meer TV".
Zijn er eigenlijk inmiddels mogelijkheden om de Experiabox te omzeilen? Ik weet dat KPN de SIP data e.d. niet vrijgeeft, maar ergens is het vrij onbenullig om dan een continu slurpend apparaat van 8-10W te moeten gebruiken omdat anders telefonie niet werkt.

Zijn er specifieke maar bovendien zuinige apparaten die op de één of andere manier een soort EB cloning kunnen doen? Want wat doet het EB voor speciaals dat het alleen met de EB kan werken?

[ Voor 4% gewijzigd door Aardwolf op 15-03-2016 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:37
De oplossing: geen telefonie van KPN gebruiken. Dan zijn er heel veel mogelijkheden die niet alleen het energiegebruik van die EB besparen maar ook nog eens veel en veel goedkoper zijn.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
janbal schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 19:35:
De oplossing: geen telefonie van KPN gebruiken. Dan zijn er heel veel mogelijkheden die niet alleen het energiegebruik van die EB besparen maar ook nog eens veel en veel goedkoper zijn.
En veel meer functies bieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:24
Over verlengingen:
Gisteren gebeld met KPN, de bestellijn (0800-0412) en gezegd dat mijn abonnement binnenkort verloopt en of ze nog een verlengingsaanbieding hebben.
Nadat er eerst even mijn contract-details werden opgenoemd (KPN Alles-in-Één, Glasvezel, KPN Compleet), werd mij verteld dat ze nu geen verlengingsaanbiedingen hebben...

Dat is toch jammer :(
Heb ik het verkeerde nummer gebeld?
Of moet ik gewoon het wat "harder" aanpakken?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
Ben.Hahlen schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:15:
Over verlengingen:
Gisteren gebeld met KPN, de bestellijn (0800-0412) en gezegd dat mijn abonnement binnenkort verloopt en of ze nog een verlengingsaanbieding hebben.
Nadat er eerst even mijn contract-details werden opgenoemd (KPN Alles-in-Één, Glasvezel, KPN Compleet), werd mij verteld dat ze nu geen verlengingsaanbiedingen hebben...

Vaak ken je wel aanbieding krijgen als je naar een ander pakket overstapt (Vaak is dat dan tegen dezelfde kosten die je nu hebt, maar wel met meer zenders en opties) en je kan als die periode is afgelopen gewoon terug naar je originele pakket..

Als ze een foutje maken, zoals bij mij....kreeg ik er een 6maanden gratis sport1 bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Over verlengingen:

Vorige maand heb ik gewoon gebeld met dezelfde vraag.
Ik ben wel 6 keer door verbonden om uiteindelijk bij afdeling opzegging uit te komen.
Dus direct daar na toe gaan en de intentie hebben om weg te gaan omdat ze te duur zijn.

Ik heb netjes 6 maanden 25,-- korting gekregen zonder moeite op met KPN Standaard glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels Beute
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20-09 09:24
Heeft iemand ook al enige ervaring met KPN 500Mbit??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
itxs schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:39:
[...]
Vaak ken je wel aanbieding krijgen als je naar een ander pakket overstapt (Vaak is dat dan tegen dezelfde kosten die je nu hebt, maar wel met meer zenders en opties) en je kan als die periode is afgelopen gewoon terug naar je originele pakket..

Als ze een foutje maken, zoals bij mij....kreeg ik er een 6maanden gratis sport1 bij...
vDorst schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:48:
[...]
Ik ben wel 6 keer door verbonden om uiteindelijk bij afdeling opzegging uit te komen.
Dus direct daar na toe gaan en de intentie hebben om weg te gaan omdat ze te duur zijn.

Ik heb netjes 6 maanden 25,-- korting gekregen zonder moeite op met KPN Standaard glasvezel.
Dank voor de reacties. Bellen met de afdeling opzeggingen werkt beter. Heb ook 6 maanden €25,- korting gekregen. :)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Niels Beute schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:16:
Heeft iemand ook al enige ervaring met KPN 500Mbit??
Jazeker. Je krijgt waar voor je geld, en nog een paar Mbitjes meer. :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

En als je eigen router draait krijg je zelf heeeeel wat Mbitjes meer op je upload ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
rolandos582 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 01:49:
[...]

Na het resetten werkt het inderdaad veel beter. Bedankt d:)b

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Over verlengingen:

Wat dacht je, ik ga even een verlenging bestellen? Nee zo werkt het niet. 0800 0404 optie 6 is het correcte nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hier net even anders. Gratis overstap naar Alles-in-1 Premium voor € 35,00 per maand inclusief 3 maanden gratis 500/500 Mbit en een credit van € 200,00. Omgerekend dus eigenlijk gewoon neerkomend op bijna 5 volle maanden gratis alles-in-1 500/500. Als de 6 maanden voorbij zijn, stap ik weer terug op de instap met opnemen + 500/500 upgrade.
Alex) schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:31:
[...]

Jazeker. Je krijgt waar voor je geld, en nog een paar Mbitjes meer. :)
Over hoeveel "meer" heb je het in dit geval?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2016 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:21
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 17:32:

[...]

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5172990437.png

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 17:55
[...]

Volgens mij is dat ook de enige afdeling (waar je zomaar contact mee krijgt) die korting mag geven. En je hoeft niet eens over opzeggen te beginnen. Ik geef gewoon aan dat ik korting wil omdat mijn jaar bijna om is. Binnen een paar minuten geregeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-10 20:28
Zelfde hier. 500/500 met eigen router.
Upload begint hier vaak rond de 800, en is stabiel rond de 600. Download is eigenlijk altijd 510. O+

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep1222
  • Laatst online: 09-10 09:38
joep1222 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 18:34:
Sinds enkele weken heb ik een netgear r7000. Dit werkt prima met internet (laat van tevoren de VLAN opsplitsen door een switch). Naar de netgear stuur ik alleen VLAN6. VLAN7 gaat uiteraard naar de Experiabox en VLAN4 ook nog.
Nu wil ik echter VLAN 4 van de Experiabox af hebben. Standaard kan er geen IGMP proxy op de netgear r7500 ingesteld worden voor routed IPTV van KPN.
Ik heb nog wel een oude 1043ND van TPlink liggen. Hier had ik routed IPTV op tot ik met glasvezel naar 500/500 snelheid ging en noodgedwongen was een andere router te kopen.

Ik vroeg mij nu af. Is het mogelijk de DHCP server en de WAN op de Netgear te laten en een IGMP proxy op de TP-link te draaien, zodat ik routed IPTV heb in mijn netwerk?

Als ik VLAN4 naar de TP-link stuur, krijg ik hier gewoon nog een IP adres op voor de TV. Maar ik loop vast hoe ik nu vervolgens de static route moet instellen op de TP-Link en hoe ik het IPTV signaal op mijn LAN krijg.

Heeft iemand een idee hoe ik dit moet instellen?
Het is inmiddels gelukt. Mocht iemand interesse hebben hoe. Geef dan even pm dan leg ik het uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
[...]

Hier net even anders. Gratis overstap naar Alles-in-1 Premium voor € 35,00 per maand inclusief 3 maanden gratis 500/500 Mbit en een credit van € 200,00. Omgerekend dus eigenlijk gewoon neerkomend op bijna 5 volle maanden gratis alles-in-1 500/500. Als de 6 maanden voorbij zijn, stap ik weer terug op de instap met opnemen + 500/500 upgrade.
Hmm die credit doen ze bijna nooit. Zeker niet de afgelopen 1.5 jaar. Daarvoor deden ze dat nog wel eens.
Maar afgelopen maanden 3mnd korting op zowel alles in 1 + 500/500 en dan ook nog €200 credit? Nahh dat geloof ik niet. Anders was het waarschijnlijk een collega die al was ontslagen en iedereen maximale korting geeft boven het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rolandos582 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 18:50:
[...]

Hmm die credit doen ze bijna nooit. Zeker niet de afgelopen 1.5 jaar.
Daarvoor deden ze dat nog wel eens. Maar afgelopen maanden 3mnd korting op zowel alles in 1 + 500/500 en dan ook nog €200 credit? Nahh dat geloof ik niet. Anders was het waarschijnlijk een collega die al was ontslagen en iedereen maximale korting geeft boven het budget.
Dan moet ik je helaas teleurstellen en kun je zeker inmiddels van de lijst schrappen daar ik dit zekers niet uit mijn duim zuig.

--knip--

Toch echt eind Januari gebeld voor een verlengingsaanbod, uiteindelijk tot een compromis gekomen zoals te zien is in de links. Overigens heb ik bovenstaande aanbod excl. credit voor wel meer mensen voor elkaar gekregen. De coulance is natuurlijk niet iets dat zomaar gegeven wordt. Overigens niet werkzaam bij KPN.

Vrij vertaald. Als ik de coulance bereken, kom ik met alle kortingen etc. op ongeveer 4-5 maanden gratis internet. Het is dus niet en/en. Het gratis internet is dus door de coulance.

Dus € 150,00 + € 52,50 = € 202,50 coulance.
Pakket prijs eerste 6 maanden inclusief kortingen: € 52,50
€ 202,50 / € 52,50 = 3 maanden + credit voor betaling diensten vooraf is iets meer dan 4 maanden.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2016 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:12:
[...]

Dan moet ik je helaas teleurstellen en kun je zeker inmiddels van de lijst schrappen daar ik dit zekers niet uit mijn duim zuig.

Toch echt eind Januari gebeld voor een verlengingsaanbod, uiteindelijk tot een compromis gekomen zoals te zien is in de links. Overigens heb ik bovenstaande aanbod excl. credit voor wel meer mensen voor elkaar gekregen. De coulance is natuurlijk niet iets dat zomaar gegeven wordt. Overigens niet werkzaam bij KPN.

Vrij vertaald. Als ik de coulance bereken, kom ik met alle kortingen etc. op ongeveer 4-5 maanden gratis internet. Het is dus niet en/en. Het gratis internet is dus door de coulance.

€ 202,50 / € 52,50 = 3 maanden + credit voor betaling diensten vooraf is iets meer dan 4 maanden.
Ik weiger te geloven dat je dit vaker voor elkaar krijgt voor meerdere mensen ZONDER een aanleiding. Als er een aanleiding is, dan snap ik het. Maar gewoon een belletje voor verlenging en dan zo'n aanbod? Nah, ik ben zo af en toe bij de save/contracten afdeling. Maar dit soort aanbiedingen kom ik maar zelden tegen, omdat je zelf al zegt 4/5 maanden gratis is. Uiteindelijk moet er wel geld worden verdiend 8)7

Maarja uiteraard wel nice voor jezelf ;)

[ Voor 3% gewijzigd door rolandos582 op 16-03-2016 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rolandos582 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:42:
[...]

Ik weiger te geloven dat je dit vaker voor elkaar krijgt voor meerdere mensen ZONDER een aanleiding. Als er een aanleiding is, dan snap ik het.
Als je wilt verlengen, kun je geregeld gebruik maken van de aanbieding voor nieuwe klanten. Wordt hier in deze thread volgens mij ook over gesproken en in de 1e KPN Glasvezel thread kwam dit ook al ter sprake.

Een dergelijk bedrag is inderdaad niet vanzelfsprekend. Maar daar is ook wel wat aan vooraf gegaan.
rolandos582 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:42:
Maar gewoon een belletje voor verlenging en dan zo'n aanbod? Nah, ik ben zo af en toe bij de save/contracten afdeling. Maar dit soort aanbiedingen kom ik maar zelden tegen, omdat je zelf al zegt 4/5 maanden gratis is. Uiteindelijk moet er wel geld worden verdiend 8)7
Daarom ook het rekensommetje. Het is dus niet en 4-5 maanden gratis diensten + coulance. De coulance verreken ik er gewoon even mee. Ik kan het ook anders formuleren als in ca. € 45,63 per maand voor 1 jaar.

Dit is niet vanzelfsprekend, en men hoeft het ook niet te proberen tenzij men ook de geregelde ellende heeft ervaren. Men stond ook gek te kijken dat ik een verlengingsaanbod vroeg, dus denk dat het een stukje "coulance" is voor de ellende vooraf in combinatie met een deel "blijf-bij-ons" o.i.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
[...]

Met een Experiabox v10:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5158945038.png

Ik heb vaker speedtests gedaan, ik haal altijd wel snelheden tussen 500 en 530 Mb/s.

Met eigen hardware kun je er dus nog meer uit halen. Op dit moment heb ik geen zin in het gepiel wat daarbij komt kijken, dus hou ik het lekker bij de EB :P

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:07:
[...]

Als je wilt verlengen, kun je geregeld gebruik maken van de aanbieding voor nieuwe klanten. Wordt hier in deze thread volgens mij ook over gesproken en in de 1e KPN Glasvezel thread kwam dit ook al ter sprake.

Een dergelijk bedrag is inderdaad niet vanzelfsprekend. Maar daar is ook wel wat aan vooraf gegaan.
[...]
Daarom ook het rekensommetje. Het is dus niet en 4-5 maanden gratis diensten + coulance. De coulance verreken ik er gewoon even mee. Ik kan het ook anders formuleren als in ca. € 45,63 per maand voor 1 jaar.

Dit is niet vanzelfsprekend, en men hoeft het ook niet te proberen tenzij men ook de geregelde ellende heeft ervaren. Men stond ook gek te kijken dat ik een verlengingsaanbod vroeg, dus denk dat het een stukje "coulance" is voor de ellende vooraf in combinatie met een deel "blijf-bij-ons" o.i.d. :)
Dat bedoel ik maar, dat is een heel ander verhaal. Als er een heel verhaal aan vooraf is gegaan, kunnen soortgelijke dingen voorkomen. Ligt aan de ernst van de situatie en de duur de klachten. Maar ze zullen dit niet elk jaar gaan herhalen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@chaoscontrol @DutchCrownNL @Alex)
Valt op zich mee het snelheidsverschil, is hier vrij stabiel @
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5173497794.png

Maar wel gek dat er toch best nog zo'n verschil tussen het gebruik van eigen apparatuur en de ISP zit.
rolandos582 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:34:
Dat bedoel ik maar, dat is een heel ander verhaal. Als er een heel verhaal aan vooraf is gegaan, kunnen soortgelijke dingen voorkomen. Ligt aan de ernst van de situatie en de duur de klachten. Maar ze zullen dit niet elk jaar gaan herhalen 8)7
Naja, wat ik jammer vind is dat het bijna het hele jaar stil was. En het net op het moment dat het einde van het contract in zicht is en de klant eventueel kan opzeggen, pas dan een coulance wordt aangeboden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Laatst online: 11:33
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:12:
[...]

offtopic:
Je hebt wel netjes je NAW gegevens weg gelaten maar doe ook ff je bankgegevens.

offtopic:
done.

[ Voor 5% gewijzigd door BaZnGaNL op 16-03-2016 23:14 ]

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
rolandos582 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:50:
[...]

Wat dacht je, ik ga even een verlenging bestellen? Nee zo werkt het niet. 0800 0404 optie 6 is het correcte nummer.
Ja, dat was wel de theorie :-)
Kunnen we het natuurlijk gaan hebben over het feit dat je bij de afdeling bestellingen niet kunt verlengen, en waarom de afdeling opzegging het wel mag, maar dat gaat mij te ver :)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ben.Hahlen schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 08:25:
[...]

Ja, dat was wel de theorie :-)
Kunnen we het natuurlijk gaan hebben over het feit dat je bij de afdeling bestellingen niet kunt verlengen, en waarom de afdeling opzegging het wel mag, maar dat gaat mij te ver :)
Dat is hetzelfde als dat je stofzuiger kapot gaat en bij de verkoopafdeling zegt dat je garantie wil claimen. Verschillende afdelingen dus verschillende functies. Erg simpel want een mens kan niet alles doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
rolandos582 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 08:28:
[...]

Dat is hetzelfde als dat je stofzuiger kapot gaat en bij de verkoopafdeling zegt dat je garantie wil claimen. Verschillende afdelingen dus verschillende functies. Erg simpel want een mens kan niet alles doen.
Jep, maar dan verwijzen ze je door naar de betreffende afdeling, als het goed is. Dat gebeurde hier niet.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Zo... Altijd leuk... Blijkbaar, omdat ik nu verlengd heb, kan ik 2 weken geen orders plaatsen, dus ook geen zenderpakketten toevoegen...
Want in 2016 kan je niet 2 orders tegelijkertijd draaien, ofzo...

(Ik weet het, dit had ook in een edit gekund, maar dit zit me zo dwars dat het een eigen post verdiende)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ben.Hahlen schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:11:
Zo... Altijd leuk... Blijkbaar, omdat ik nu verlengd heb, kan ik 2 weken geen orders plaatsen, dus ook geen zenderpakketten toevoegen...
Want in 2016 kan je niet 2 orders tegelijkertijd draaien, ofzo...

(Ik weet het, dit had ook in een edit gekund, maar dit zit me zo dwars dat het een eigen post verdiende)
Dat is inderdaad correct. Tot die verlenging is geleverd kun je niks veranderen aan het abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 10-10 13:44
Sinds vandaag KPN alles-in-1 pakket. Internet valt erg tegen, vooral het WiFi signaal.

Ik had hiervoor internet via xs4all en een Fritzbox. Overal in huis en zelfs in de tuin een perfecte ontvangst. Nu met het V9 kastje van KPN haal ik nergens een mooie snelheid, behalve een paar meter van de router in de gang. Bekabeld haal ik 86Mbit/sec up en down met een 100/100 verbinding. Het ligt dus echt aan het draadloze netwerk.

Vraag me af hoe ik dit kan verbeteren. :( Eerst maar de V9 omruilen voor een V10 en 5Ghz band proberen (zat daar ook deels op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
honey schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:33:
Vraag me af hoe ik dit kan verbeteren. :( Eerst maar de V9 omruilen voor een V10 en 5Ghz band proberen (zat daar ook deels op).
Dit dus, swap de V9 in kpnwinkel even voor de V10. Kijk hoe het dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

En doe je speedtest (bedraad) eens met alle tv kastjes uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Eerste tv test: vergeleken met UPC Ziggo:

De HD kanalen zijn nu beter, briljanter, kleuren lijken meer te leven.

Instellingen in het kastje op 1080p/50hz. Weet overigens niet of het zoveel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Tylen schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 20:11:
En doe je speedtest (bedraad) eens met alle tv kastjes uit. ;)
Inderdaad, Want anders gaat er 2x8 vanaf.
honey schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 20:22:
Eerste tv test: vergeleken met UPC Ziggo:

De HD kanalen zijn nu beter, briljanter, kleuren lijken meer te leven.

Instellingen in het kastje op 1080p/50hz. Weet overigens niet of het zoveel uitmaakt.
Op 661/701? Dat de kwaliteit beter is, dat is inderdaad vaak gehoord. En mooi meegenomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
rolandos582 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:31:
[...]

Inderdaad, Want anders gaat er 2x8 vanaf.

[...]

Op 661/701? Dat de kwaliteit beter is, dat is inderdaad vaak gehoord. En mooi meegenomen. :)
Je eerste opmerking begrijp ik niet. 2x8? :?

Maar speedtest doe ik ook bedraad. Dan 86/87 van een 100/100 verbinding.

Inderdaad op 701 HD, in vergelijking met HD van Ziggo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
honey schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:52:
[...]

Je eerste opmerking begrijp ik niet. 2x8? :?

Maar speedtest doe ik ook bedraad. Dan 86/87 van een 100/100 verbinding.

Inderdaad op 701 HD, in vergelijking met HD van Ziggo. :)
Een kastje op HD neemt 8Mb aan bandbreedte in beslag. Omdat hij staat aangesloten, heb je er 2 aangesloten. Gaat er dus 2x8 van de bandbreedte af. 100- (2x8=16) = 84. Dus wel ongeveer met wat je ervaart.

Als je die 2x van de stroom zal halen, zul je mogelijk wel de 100 halen. Of binnen de 10% marge. Maar mogelijk moeten ze eerst uit het systeem worden verwijderd door KPN ks.

Ah ja, als je 661 hebt/krijgt en je hebt een goede tv word het nog beter. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
rolandos582 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:59:
[...]

Ah ja, als je 661 hebt/krijgt en je hebt een goede tv word het nog beter. O-)
Ha! Ik kende deze kanalen niet, staat ook nergens :) Nog beter. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
honey schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 23:25:
[...]
Ha! Ik kende deze kanalen niet, staat ook nergens :) Nog beter. Bedankt!
Het zijn de HD glas kanalen met 12,75Mb ipv 7.5Mb van normaal HD. Je hebt deze alleen met glasvezel. Het is in theorie nog mooier. Maar vaak wel in samenwerking met een goede tv. Uiteraard geen probleem. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

rolandos582 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:59:
[...]

Een kastje op HD neemt 8Mb aan bandbreedte in beslag. Omdat hij staat aangesloten, heb je er 2 aangesloten. Gaat er dus 2x8 van de bandbreedte af. 100- (2x8=16) = 84. Dus wel ongeveer met wat je ervaart.
Ja en nee. >:)
Dat bandbreedte afsnoepen is alleen van toepassing indien je op een POP bent aangesloten waar de FttH DSLAMs nog 100mb poorten hebben. In een groot deel van Nederland zijn dat al gigabit poorten. Daar gaat de IPTV bandbreedte niet af van je totale pakket.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
ehtweak schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 23:45:
[...]

Ja en nee. >:)
Dat bandbreedte afsnoepen is alleen van toepassing indien je op een POP bent aangesloten waar de FttH DSLAMs nog 100mb poorten hebben. In een groot deel van Nederland zijn dat al gigabit poorten. Daar gaat de IPTV bandbreedte niet af van je totale pakket.
Correct. Maar het is wel toevallig dat hij ongeveer dezelfde snelheid haalt met 2 stbs. En er zijn steeds POP's zonder GB. Dan gaat het er wel vanaf, maar inderdaad als je wel op een GB nt zit. Dan gaat het er niet vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
rolandos582 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:53:
[...]
Dat is inderdaad correct. Tot die verlenging is geleverd kun je niks veranderen aan het abonnement.
Dat is toch vaag? Of ligt dat aan mij?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:07:
[...]
Dat is toch vaag? Of ligt dat aan mij?
Misschien, ik krijg er dagelijks mee te maken dus ik vind het vreemd. Het is jammer maar wees blij dat de meeste orders binnen max 24h geleverd worden. Alleen bij pakketwijzigingen met andere snelheid of hardware duurt vaak snel 2 weken. Helaas is dat niet anders. Wat wou je previes aanpassen dan? Want bijvoorbeeld een zenderpakket kun je soms nog wel bestellen via tv ontvanger bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rolandos582 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 23:54:
[...]

Correct. Maar het is wel toevallig dat hij ongeveer dezelfde snelheid haalt met 2 stbs. En er zijn steeds POP's zonder GB. Dan gaat het er wel vanaf, maar inderdaad als je wel op een GB nt zit. Dan gaat het er niet vanaf.
Ik begrijp niet waar jij leest dat hij 2 decoders in gebruik heeft bij het testen van zijn downloadsnelheid. Dat schrijft hij namelijk helemaal nergens.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
rolandos582 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:19:
[...]
Misschien, ik krijg er dagelijks mee te maken dus ik vind het vreemd. Het is jammer maar wees blij dat de meeste orders binnen max 24h geleverd worden. Alleen bij pakketwijzigingen met andere snelheid of hardware duurt vaak snel 2 weken. Helaas is dat niet anders. Wat wou je previes aanpassen dan? Want bijvoorbeeld een zenderpakket kun je soms nog wel bestellen via tv ontvanger bestellen.
Ik heb een verlenging met korting. Pakket blijft hetzelfde, geen nieuwe snelheid, geen nieuwe hardware nodig.
Nu wil ik Sport1 bestellen, maar dat kan niet, want er is een andere order actief.
Via de TV Ontvanger krijg ik ook een error als ik Sport1 probeer te bestellen.

Als consument snap ik niet dat ik bij een verlenging niet ook nog een zenderpakket kan bestellen.
Als "persoon" snap ik best dat het lastig is met de wet koop op afstand, onder welk contract valt het, blabla. Maar goed, je zou toch denken dat daar omheen te werken is...

PS: Dank voor je reacties, ik snap dat je bij KPN werkt?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

mm ik dacht zojuist ook even simpel te bellen en te verlengen tegen de huidige actie

dat mag schijnbaar niet volgens de HD. Dit zou nu alleen voor nieuwe klanten zijn.

ik kan wel premium tegen de prijs van standaard krijgen voor 3 maanden maar that's it (heb aan instap met 500/500 genoeg dus ik heb niets aan die upgrade)

als ik hier zo lees krijgt men toch wel bij verlening hetzelfde aanbod als nieuwe klanten of vergis ik me nu heel erg ?

[ Voor 8% gewijzigd door Ray op 18-03-2016 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:38

DizzyWeb

Ondertiteld

Nee, bij de helpdesk niet. Dan moet je bij de afdeling behoud zijn. Als je een stukje terug leest (gisteren nog genoemd, meen ik) dan kan je dat ook lezen hier.

Het idee is dat jij "dreigt op te zeggen en naar een ander te gaan", dan kan een andere afdeling je wel een aanbod doen om je als klant te houden. De helpdesk mag dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ray schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:51:
als ik hier zo lees krijgt men toch wel bij verlening hetzelfde aanbod als nieuwe klanten of vergis ik me nu heel erg ?
Dat doen ze dus niet letterlijk. Het is alleen wel één van de de-escalatie mogelijkheden die ze hebben.

Als jij opmerkt dat je tevreden bent met A en het aanbod van B voor jou doordat het sneller/goedkoper/... objectief beter is. En jij [i]"het jammer vind dat het andere aanbod beter is"[i] en dus "eigenlijk geen andere keuze hebt dan overstappen" is het meestal snel geregeld :+.

"En als ik nu een nieuw abonnement zou afsluiten, dan vind ik het aanbod van A wél de beste keuze."
Daarna wel de volledig positieve beoordeling invullen over die medewerker. Alles onder de 8 is een onvoldoende bij zo'n callcentre enquete…

[ Voor 9% gewijzigd door ANdrode op 18-03-2016 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

DizzyWeb schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:16:
Nee, bij de helpdesk niet. Dan moet je bij de afdeling behoud zijn. Als je een stukje terug leest (gisteren nog genoemd, meen ik) dan kan je dat ook lezen hier.

Het idee is dat jij "dreigt op te zeggen en naar een ander te gaan", dan kan een andere afdeling je wel een aanbod doen om je als klant te houden. De helpdesk mag dat niet.
OK! via behoud een prima deal kunnen maken :)

vorige keer heb ik exact dit voorstel gewoon via de HD gekregen vandaar mijn verwarring wellicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:32

altec

Plop

Heb nu een aantal weken KPN Glas en bevalt eigenlijk prima. Ik vroeg me alleen af of het normaal is dat mijn geluid niet op een stabiel volume staat. Het ene moment is het prima en staat het volume zoals ik wil, maar het andere moment is het geluid ineens zachter en moet ik moeite doen om het te horen. Hiermee bedoel ik hoe hard het uit de TV komt, en niet de instelling zoals deze in beeld komt o.i.d.

Is dit iets wat meerdere tweakers hebben of hebben gehad?
Ik heb overigens mijn eigen componenten in het netwerk, dus geen Experiabox.

[ Voor 10% gewijzigd door altec op 18-03-2016 12:53 . Reden: kleine aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:50
Ik zit echt te denken weg te gaan. Laatste 3 maanden is echt een drama kwa televisie.
Opname instellen via iOS app. Neemt netjes op, maar opname is niet te vinden op de decoder.
2 dagen later staat deze er ineens tussen of je moet de decoder van het stroom halen(duurt 5 min voordat hij weer opgestart is).
iOS app werkt de eerste keer. Daarna werkt hij niet meer. App afsluiten en opnieuw starten werkt hij weer.
Gekeken opnames kan je niet verwijderen.
Ik hoor iedereen over netflix op de decoder, behalve bij mij natuurlijk. Alle andere Apps staan er wel tussen.
Via een chat met KPN in gesprek geweest, gaat ie midden in het gesprek weg uit de chat zonder wat te zeggen. Ik was heel positief over KPN ook al zijn ze duurder, maar als nu het niveau wordt, dan zijn ze hun positie verloren bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barry457 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:04:
Ik zit echt te denken weg te gaan. Laatste 3 maanden is echt een drama kwa televisie.
Opname instellen via iOS app. Neemt netjes op, maar opname is niet te vinden op de decoder.
2 dagen later staat deze er ineens tussen of je moet de decoder van het stroom halen(duurt 5 min voordat hij weer opgestart is).
iOS app werkt de eerste keer. Daarna werkt hij niet meer. App afsluiten en opnieuw starten werkt hij weer.
Gekeken opnames kan je niet verwijderen.
Ik hoor iedereen over netflix op de decoder, behalve bij mij natuurlijk. Alle andere Apps staan er wel tussen.
Via een chat met KPN in gesprek geweest, gaat ie midden in het gesprek weg uit de chat zonder wat te zeggen. Ik was heel positief over KPN ook al zijn ze duurder, maar als nu het niveau wordt, dan zijn ze hun positie verloren bij mij.
Welke decoder gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:50
Barre73 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:54:
[...]

Welke decoder gebruik je?
Het is een Motorola. Ik zal vanavond ff kijken welke het exact is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze kun je omruilen bij een KPN winkel voor een nieuwe versie waarbij Netflix wel zal werken (geef dat ook aan als reden van omruil) evenals de HD Glas zenders. En zeer waarschijnlijk een aantal problemen met opnemen ook. De IOS app wellicht niet maar dat kan ik niet inschatten.
Omruilen kan ook eventueel via Webcare op het KPN forum (bericht maken). KS bellen is geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:03
Ik wil graag de Wifi Extender van KPN aanschaffen om mijn wifi bereik te vergroten, vooral op zolder. Ik heb al een V10 box.

Nu was ik drie weken geleden in de KPN winkel te Zwolle, en die konden de Wifi Extender verkopen voor 15% minder omdat ik al KPN klant ben.

Ik wou nog even wachten maar wil hem toch bestellen nu. De helpdesk weet echter niets van deze kortingsactie, ik gok dat het een winkel specifieke actie is. KPN winkel Nieuwegein moet ik nog vragen, maar vrees het ergste: volle mep betalen.

Iemand advies waar hem te kopen en dan niet voor de volle mep? Die van Telfort (€50,-) al bekend of deze te flashen valt? Ga liever voor die van KPB, maar €80,- vind ik wat veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die van Tellfort is inderdaad aan te passen qua firmware. Staat in dit topic. Gebruik anders even de zoekfunctie binnen Tweakers.
Telfort en KPN is dezelfde, los van de firmware maar dat is dus te regelen. Scheelt een aardige duit.

[ Voor 28% gewijzigd door Barre73 op 18-03-2016 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben voornemens een aparte router in te zetten om er een eigen netwerk achter te bouwen. Mijn idee was om het VLAN voor internetverkeer af te splitsen met een managed switch, en de VLANs voor IPTV en telefonie naar bestaande Experia-box te laten lopen (trunk) om het simpel te houden. Gaat dit werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Barre73 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:15:
Deze kun je omruilen bij een KPN winkel voor een nieuwe versie waarbij Netflix wel zal werken (geef dat ook aan als reden van omruil) evenals de HD Glas zenders. En zeer waarschijnlijk een aantal problemen met opnemen ook. De IOS app wellicht niet maar dat kan ik niet inschatten.
Omruilen kan ook eventueel via Webcare op het KPN forum (bericht maken). KS bellen is geen goed idee.
Als je gewoon aangeeft dat je netflix wil. Dan word die 1853 geswapped voor een 2260 zonder problemen. :Y
Dat kan via de winkel, webcare maar ook zonder problemen via KS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
rolandos582 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 17:26:
[...]

Als je gewoon aangeeft dat je netflix wil. Dan word die 1853 geswapped voor een 2260 zonder problemen. :Y
Dit kon ook automatisch via de website, maar ik kan de link even niet vinden. Dan wordt gecheckt of je op je thuis netwerk zit en kan je de ontvanger omruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
RobinF schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 21:53:
[...]
Dit kon ook automatisch via de website, maar ik kan de link even niet vinden. Dan wordt gecheckt of je op je thuis netwerk zit en kan je de ontvanger omruilen
Daar heb je toch een bepaalde code voor nodig oid als ik me niet vergis?

Dit gaat via : https://www.kpn.com/prive.../meer-tv/meer-netflix.htm
& dan https://www.kpn.com/prive...wissel.htm#/logistic/0002

Zorg dat u thuis bent en verbonden bent met uw eigen KPN netwerk om van deze servicetool gebruik te maken.
Kijk op de Service & Contact pagina voor meer oplossingen.
Klik op ‘Sluiten’ om de Servicetool te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De 2260 is toch niet de nieuwste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:03:
[...]
De 2260 is toch niet de nieuwste versie?
1853 is ouder maar prima. 2260 + 2952 zijn de meest actuele boxen. Hebben we nog meer dan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rolandos582 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:05:
[...]

1853 is ouder maar prima. 2260 + 2952 zijn de meest actuele boxen. Hebben we nog meer dan? 8)7
Geen idee of er meer zijn. Ik vroeg mij dat af omdat ik een 2952 heb die nog al eens hapert vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:07:
[...]
Geen idee of er meer zijn. Ik vroeg mij dat af omdat ik een 2952 heb die nog al eens hapert vandaar.
Nah de 2952 en 2260 zijn nog altijd zegmaar de ''vlagschippen'' en dus nog prima.
Klachten zijn met live tv kijken of hoe bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rolandos582 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:08:
[...]

Nah de 2952 en 2260 zijn nog altijd zegmaar de ''vlagschippen'' en dus nog prima.
Klachten zijn met live tv kijken of hoe bedoel je precies?
Ik heb nog al eens vastlopers. Tijdens een film of helemaal erg tijdens Greys Antomy.
Dan zijn de rapen gaar(niet letterlijk) maar dan is mijn vrouw behoorlijk pissed-off, zeg maar.
(Arris blijft steken en kan alleen maar een met reset aan de praat worden gebracht).
Het kanaal is dan "frozen" en het kanaal nummer staat nog op het apparaat ,maar zappen is er niet meer bij.
Een wipe en factory reset helpen een paar dagen.
Denk dat ik maar een met KS ga bellen morgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2016 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Nu online
[...]

Als je gewoon aangeeft dat je netflix wil. Dan word die 1853 geswapped voor een 2260 zonder problemen.
Zonder probleem? Haha ik heb anders flink moeten praten om dat voor elkaar te krijgen.
In totaal samen met het oplossen van administratieve fouten 1,5 uur aan de foon gehangen.

Ik had uit alle verhalen wel gedacht dat het makkelijk zou gaan, het tegendeel was waar. Het punt waarop ik het uiteindelijk voor elkaar kreeg was omdat ik zei dat de VIP1963 regelmatig vastliep (was ook waar). Netflix vond de KPN medewerker op voorhand al geen gegronde reden voor omruilen. Eindelijk na ook hier 30min te hebben gepraat besloot hij te overleggen met zijn manager. Daarna mocht ik toch de VIP omruilen voor de Arris 2952. 8)7

Maar oké ik zal niet zeuren, want het is uiteindelijk gelukt. Misschien had ik gewoon pech met die medewerker. Dat kan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:13:
[...]
Ik heb nog al eens vastlopers. Tijdens een film of helemaal erg tijdens Greys Antomy.
Dan zijn de rapen gaar(niet letterlijk) maar dan is mijn vrouw behoorlijk pissed-off, zeg maar.
(Arris blijft steken en kan alleen maar een met reset aan de praat worden gebracht).
Het kanaal is dan "frozen" en het kanaal nummer staat nog op het apparaat ,maar zappen is er niet meer bij.
Een wipe en factory reset helpen een paar dagen.
Denk dat ik maar een met KS ga bellen morgen.
Dus je kijkt live tv naar bijvoorbeeld RTL 7, kan goed kijken en dan plotseling ''hangt'' hij even vast om vervolgens weer verder te gaan. De zogenaamde ''glitches/freezes''. Erg vervelend probleem inderdaad, 1/2 stbs? En welke EB aangesloten? Tevens alles bekabeld of gebruik je een DVS?
marcel87 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 05:27:
[...]

Zonder probleem? Haha ik heb anders flink moeten praten om dat voor elkaar te krijgen.
In totaal samen met het oplossen van administratieve fouten 1,5 uur aan de foon gehangen.

Ik had uit alle verhalen wel gedacht dat het makkelijk zou gaan, het tegendeel was waar. Het punt waarop ik het uiteindelijk voor elkaar kreeg was omdat ik zei dat de VIP1963 regelmatig vastliep (was ook waar). Netflix vond de KPN medewerker op voorhand al geen gegronde reden voor omruilen. Eindelijk na ook hier 30min te hebben gepraat besloot hij te overleggen met zijn manager. Daarna mocht ik toch de VIP omruilen voor de Arris 2952. 8)7

Maar oké ik zal niet zeuren, want het is uiteindelijk gelukt. Misschien had ik gewoon pech met die medewerker. Dat kan natuurlijk.
Het is dan inderdaad unlucky, ik hoor 1963 en netflix. Direct swap. 5 minuten later weer klaar en volgende werkdag mannetje op de stoep. Volgende keer stuur mij een PM en kan komt het goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rolandos582 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 06:05:
[...]

Dus je kijkt live tv naar bijvoorbeeld RTL 7, kan goed kijken en dan plotseling ''hangt'' hij even vast om vervolgens weer verder te gaan. De zogenaamde ''glitches/freezes''. Erg vervelend probleem inderdaad, 1/2 stbs? En welke EB aangesloten? Tevens alles bekabeld of gebruik je een DVS?

[...]
Nee, tijdens het tv-kijken. Geen live beelden dus, hangt het hele ding en dan moet ik deze dus resetten anders zitten we de rest van de avond met een bevroren beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

nav een vraag in het android topic ivm een netflix compatible aparaat werd ik hierop gewezen:
Wikipedia: List of Netflix compatible devices

hier staat bv de kpn decoder niet tussen. kan het zijn dat het daarom zo is dat deze imho duidelijk minder beeld kwaliteit geeft dan de ps3 (die er wel tussen staat en 1080P kan leveren)

kan ik ergens zien welk netflix stream ik nu werkelijk krijg ? als ik op de tv kijk komt er dus 1080 binnen maar dat is de setting vd kpnbox en hoeft natuurlijk niet de native netflix te zijn. bij de ps3 kan je dit namelijk wel zien en soms veranderd dit daar van 720P naar 1080P vandaar

[ Voor 26% gewijzigd door Ray op 19-03-2016 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
rolandos582 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:36:
[...]

Dit dus, swap de V9 in kpnwinkel even voor de V10. Kijk hoe het dan is.
De V9 omgeruild voor de V10 bij KPN XL. Speedtest geeft nu wel prima resultaten op een iPad air 2. ^^

Glasvezel 100/100; WiFi 2,4Ghz, standaard. TV kastje stond nog aan. Mogelijk nog ander familielid online.

Toch wel een groot verschil en de moeite waard om de V10 te halen. Onder de V9, bovenste waarde V10.

Speedtest v9 versus v10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:07:
[...]
Nee, tijdens het tv-kijken. Geen live beelden dus, hangt het hele ding en dan moet ik deze dus resetten anders zitten we de rest van de avond met een bevroren beeld.
Ja nee met live tv kijken bedoel ik gewoon normaal tijden op bijvoorbeeld 704. En dan spontaan begint hij vast. Je kunt nog wel naar die zender kijken maar kunt niet zappen/harder zachter etc?
honey schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:18:
[...]
De V9 omgeruild voor de V10 bij KPN XL. Speedtest geeft nu wel prima resultaten op een iPad air 2. ^^

Glasvezel 100/100; WiFi 2,4Ghz, standaard. TV kastje stond nog aan. Mogelijk nog ander familielid online.

Toch wel een groot verschil en de moeite waard om de V10 te halen. Onder de V9, bovenste waarde V10.

[afbeelding]
Dikke prima, en zal menig mens met een V10 jaloers op zijn. Succes ermee. O-)
Pagina: 1 ... 25 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie