[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 95 Laatste
Acties:
  • 765.023 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poffin
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-06 15:20
RobinF schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 21:46:
[...]

Waarom zou je deze draadloos willen aansluiten? Op welke Experiabox wil je deze aansluiten?
Ben me ervan bewust dat bedraad het beste is, echter dan moet ik een +- 10 meter ethernet kabel trekken van beneden in de woonkamer (waar de router staat) via de trap naar de eerste verdieping (waar de KPN wifi versterker komt).
Maar ik sta natuurlijk open voor suggesties, dus als jullie iets anders weten dan hoor ik het graag. En het gaat trouwens om de v10 experiabox

[ Voor 3% gewijzigd door poffin op 20-02-2016 22:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23
poffin schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 22:18:
[...]

Ben me ervan bewust dat bedraad het beste is, echter dan moet ik een +- 10 meter ethernet kabel trekken van beneden in de woonkamer (waar de router staat) via de trap naar de eerste verdieping (waar de KPN wifi versterker komt).
Maar ik sta natuurlijk open voor suggesties, dus als jullie iets anders weten dan hoor ik het graag. En het gaat trouwens om de v10 experiabox
Ik zou daar toch echt de moeite voor nemen, ik spreek uit ervaring dat het draadloos aansluiten alleen maar ellende opleverd. De reden dat je daar een versterker wil is wss het slechte signaal. Een slecht signaal versterker heeft weinig nut. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 22:24
rolandos582 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 22:45:
[...]

Ik zou daar toch echt de moeite voor nemen, ik spreek uit ervaring dat het draadloos aansluiten alleen maar ellende opleverd. De reden dat je daar een versterker wil is wss het slechte signaal. Een slecht signaal versterker heeft weinig nut. 8)7
Inderdaad!
Iets wat er niet is kun je ook niet versterken en anders is het wel onvoldoende.
Een meter of 10 kabel trekken kan de kosten niet zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Plus dat het je een gigantische snelheids penalty geeft.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:14
Netwerkje.com methode 2:
NTU --> EdgeRouter Lite
EdgeRouter Lite --> Experiabox (WAN) en switch
Experiabox --> telefoon en 4 TV's
Switch --> patchkast en 3 UniFi AC Lite AP

Gaat bovenstaande werken?
De router heeft slechts 3 poorten vandaar dat ik de de 4 TV's op de experiabox aan wil sluiten.
Dit kan alleen als ik van de router naar de WAN-poort van de experiabox kan. Doe ik dat goed of moet die ook naar een LAN-poort?

Qua switch heb ik de TP-Link TL-SG1024D op het oog, dit lijkt me voldoende toch?

Ik twijfel alleen nog of ik een eigen router achter de experiabox wil of niet.
Maar ik wil wel de mogelijkheid hebben. Dus ik denk dat ik eerst alleen de switch bestel en een AP.

Dan kijk ik of Apple Airprint werkt en ik een gast WiFi op kan zetten zodat gasten niet bij ons eigen netwerk kunnen.

[ Voor 22% gewijzigd door Gait op 23-02-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-10 13:20

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ja, als je IPTV VLAN ook mee geeft.
Maar logischer is de switch aan de NTU en dan internet VLAN naar edgerouter en LAN weer terug, telefonie VLAN en IPTV VLAN naar experiabox. Of IPTV via edgerouter en switch (routed). Op de overige poorten van de edgerouter wil je eigenlijk alleen gescheiden netwerken hebben, het is geen switch zoals bij andere routers.

[ Voor 100% gewijzigd door |sWORDs| op 23-02-2016 11:44 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:10
Heeft iemand hier wel eens geprobeerd om de SIP credentials te brute forcen? Dus de SIP authenticatie met de Experiabox opvangen met een managed switch en tcpdump/wireshark en dan brute forcen met bijv. hashcat. In theorie kan je die dan invoeren in je eigen VOIP centrale.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
RichieB schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:44:
Heeft iemand hier wel eens geprobeerd om de SIP credentials te brute forcen? Dus de SIP authenticatie met de Experiabox opvangen met een managed switch en tcpdump/wireshark en dan brute forcen met bijv. hashcat. In theorie kan je die dan invoeren in je eigen VOIP centrale.
De SIP gegevens zijn geëncrypt. Wel zou het misschien mogelijk zijn om de TR-069 te captureren met wireshark.

Hoe gebruik ik hashcat hiervoor precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:14
|sWORDs| schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:39:
Ja, als je IPTV VLAN ook mee geeft.
Maar logischer is de switch aan de NTU en dan internet VLAN naar edgerouter en LAN weer terug, telefonie VLAN en IPTV VLAN naar experiabox. Of IPTV via edgerouter en switch (routed). Op de overige poorten van de edgerouter wil je eigenlijk alleen gescheiden netwerken hebben, het is geen switch zoals bij andere routers.
Maar dan heb ik een managed switch nodig en zoals ik het doe volgens mij niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-10 13:20

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Klopt.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 13-10 22:24
RobinF schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:12:
[...]

De SIP gegevens zijn geëncrypt. Wel zou het misschien mogelijk zijn om de TR-069 te captureren met wireshark.

De vraag is WAAROM deze gegevens niet gewoon beschikbaar gesteld worden.
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:10
[...]

Met hashcat kan je het geëncrypte SIP wachtwoord (proberen) te kraken. Zou dat wachtwoord onbeveiligd in de TR-069 communicatie kunnen zitten?
HoppyF schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 18:38:
[...]

De vraag is WAAROM deze gegevens niet gewoon beschikbaar gesteld worden.
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Andere providers doen het ook. KPN niet met waarschijnlijk dezelfde reden waarom de EB dicht is getimmerd: ze willen dat de klanten zo weinig mogelijk kapot kunnen maken.

[ Voor 32% gewijzigd door RichieB op 23-02-2016 21:34 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:15
TR-069 gaat over TLS met certificate checks. No bueno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-10 21:50
JanR1969 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 22:14:
Het ISRA punt in dat huis is heel oud en de telefoonlijn daar is uit de jaren zestig.
Wees maar blij met die lijn uit de jaren zestig, die aders zijn net iets dikker dan de nieuwe telefoonlijnen, daardoor heb je daar meer kans op een goede verbinding (meer koper).

En de monteur moet gewoon een nieuwe ISRA plaatsen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-08 20:50

fun

Ik heb iets raars...

Ik maak boven gebruik van 3 tv ontvangers, 1 via een managed switch (Netgear GS105E) en de overige 2 via PowerLine. Omdat de PowerLine aansluiting nogal onstabiel was (om de 5 minuten hangers) heb ik wat kabels getrokken en de overige 2 tv's op dezelfde switch aangesloten.

Na een reset van zowel router/switch/tv-ontvanger heb ik vervolgens wel een menu en tv-gids maar geen tv-beeld. Netflix doet het wel (beeld en geluid) en beide tv-ontvangers hebben een apart ip-adres.

Ik heb vervolgens de ontvangers op andere poorten op de switch gezet, alles meerdere keren gereset (ook een volledige "terug naar fabrieksinstellingen") maar de ontvanger die het al deed blijft het doen en de 2 die eerst op Powerline zaten doen het niet (wel menu en tv-gids maar geen tv-beeld).

Ik heb de Netgear ProSafe utility gedownload en IMGP snooping gechecked en deze staat aan (moet ook wel want 1 tv blijft het doen).

En toen wist ik het niet meer... KPN gebeld en die sturen een monteur. Op zich prima maar volgens mij zie ik iets over het hoofd en is het gewoon een instelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-10 17:39
Heb je de ontvanger die het al deed ook al geprobeerd op je nieuwgetrokken kabels?

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
fun schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 23:06:
Ik heb iets raars...

Ik maak boven gebruik van 3 tv ontvangers, 1 via een managed switch (Netgear GS105E) en de overige 2 via PowerLine. Omdat de PowerLine aansluiting nogal onstabiel was (om de 5 minuten hangers) heb ik wat kabels getrokken en de overige 2 tv's op dezelfde switch aangesloten.

Na een reset van zowel router/switch/tv-ontvanger heb ik vervolgens wel een menu en tv-gids maar geen tv-beeld. Netflix doet het wel (beeld en geluid) en beide tv-ontvangers hebben een apart ip-adres.

Ik heb vervolgens de ontvangers op andere poorten op de switch gezet, alles meerdere keren gereset (ook een volledige "terug naar fabrieksinstellingen") maar de ontvanger die het al deed blijft het doen en de 2 die eerst op Powerline zaten doen het niet (wel menu en tv-gids maar geen tv-beeld).

Ik heb de Netgear ProSafe utility gedownload en IMGP snooping gechecked en deze staat aan (moet ook wel want 1 tv blijft het doen).

En toen wist ik het niet meer... KPN gebeld en die sturen een monteur. Op zich prima maar volgens mij zie ik iets over het hoofd en is het gewoon een instelling...
software al een keer verwijderd van je tv ontvanger?

edit: wat ik nog even mis of je op je switch je tv ontvangers in aparte vlan zitten...

http://netwerkje.com/iptv

[ Voor 4% gewijzigd door fazerfreak op 23-02-2016 23:23 ]

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun

fun

Dank voor het meedenken.

De switch zit NA de Experia V10 dus volgens mij is VLAN dan niet van toepassing. Daarnaast was er al een werkende TV-ontvanger achter de switch. De helpdesk adviseerde om een volledige reset te doen terug naar fabrieksinstellingen dus dat is ook al gedaan.

Ik heb het volgende geprobeerd:
werkende ontvanger op nieuwe kabels: geen tv signaal
niet-werkende ontvanger op oude (werkende) kabel: geen tv signaal
Daarna de zaak weer omgedraaid en nu heb ik op de oude (werkende) kabel ook geen signaal meer.

De switch geeft normaal internet signaal af (laptop bekabeld aangesloten, werkt prima). Nogmaals de switch benaderd via de ProSafe Untility en IMGP snooping staat aan.

[ Voor 8% gewijzigd door fun op 24-02-2016 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:50
En je switch uit het netwerk halen en alles tijdelijk op je experiabox aansluiten? Ontvangers herstarten desnoods. Heeft dat wel effect?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
roches schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:51:
[...]

Wees maar blij met die lijn uit de jaren zestig, die aders zijn net iets dikker dan de nieuwe telefoonlijnen, daardoor heb je daar meer kans op een goede verbinding (meer koper).

Monteur moet helemaal niets, als het aan het isra punt ligt en je hebt een aardige monteur. Dan vervangt hij hem zo voor een ISRA 2. Maar soms laten ze hem gewoon zitten.
fun schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 23:06:
Vaak is Menu > instellingen > 2x gele knop > Beide optie's op ja > bewaar instellingen en even 10min geduld hier wel voldoende voor. Anders zit het in je aansluiting, moet je even zonder switch aansluiten daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun

fun

Vaak is Menu > instellingen > 2x gele knop > Beide optie's op ja > bewaar instellingen en even 10min geduld hier wel voldoende voor. Anders zit het in je aansluiting, moet je even zonder switch aansluiten daarvoor.
De ontvangers die niet werken zijn meerdere keren gereset via de methode die je beschrijft.

Ik heb in de huiskamer nog een ontvanger, deze zit achter hetzelfde model switch (ik heb er 1 in de huiskamer en 1 op de overloop boven). In de huskamer werkt de ontvanger prima.

Kabelbreuk/verkeerde kabels kan het ook niet zijn want de ontvangers die geen tv-signaal geven hebben wel internet-toegang. Ik kan op deze ontvangers alle apps (zoals Nu.nl) bedienen, Netflix afspelen met beeld en geluid en ook de tv-gids werkt. Ik heb alleen geen tv-beeld en -geluid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 15:21
Dan klinkt het toch wel als de switch en iets met IGMP...ethernet werkt wel maar multicast niet dus.
Ik lees nog niet of je de mogelijkheid hebt om eenmalig met een lange UTP kabel over de trap te testen of de ontvangers apart van elkaar direct op de EB wel werken.
Er zit niets anders aangesloten op die switch?
Anders zou ik KPN bellen en vragen om een switch. Eentje kan je gratis ontvangen. Is een hele simpele switch maar wellicht werkt dat hier het beste?

[ Voor 27% gewijzigd door Barre73 op 24-02-2016 08:18 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Hebben jullie ook last van wegvallend geluid en vastlopend beeld voor 1 a 2 sec af en toe? ik merk dat dit zich voornamelijk voordoet bij GLAS zenders en als er een tijd op pauze heeft gestaan.

Bij doorspoelen of terugspoelen ben ik ook vaak het geluid kwijt en dan moet ik weer een paar keer pauzeren of een stukje voor of achteruit spoelen om weer geluid te hebben.

Experiabox V10 -> UTP -> TV Ontvanger.. ideale situatie lijkt me. (alles al meerdere keren een power-cycle gegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-10 07:56

DizzyWeb

Ondertiteld

Ja, om de haverklap last van. Begint een beetje vervelend te worden. Normaal loste de EB rebooten het probleem een poosje op, maar wordt steeds erger. Begin een beetje te twijfelen of de EB wel het probleem is, begin te denken dat het bij KPN zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:02
DizzyWeb schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:15:
Ja, om de haverklap last van. Begint een beetje vervelend te worden. Normaal loste de EB rebooten het probleem een poosje op, maar wordt steeds erger. Begin een beetje te twijfelen of de EB wel het probleem is, begin te denken dat het bij KPN zit.
Denk inderdaad dat het bij KPN zit. Ik heb hier ook last van en ik omzeil de EB voor TV... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Imperium schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:00:
Hebben jullie ook last van wegvallend geluid en vastlopend beeld voor 1 a 2 sec af en toe? ik merk dat dit zich voornamelijk voordoet bij GLAS zenders en als er een tijd op pauze heeft gestaan.

Bij doorspoelen of terugspoelen ben ik ook vaak het geluid kwijt en dan moet ik weer een paar keer pauzeren of een stukje voor of achteruit spoelen om weer geluid te hebben.

Experiabox V10 -> UTP -> TV Ontvanger.. ideale situatie lijkt me. (alles al meerdere keren een power-cycle gegeven)
Same here, maar dan met XS4ALL glasvezel. Bij de HD zenders valt af en toe heel kort het geluid even weg. Gebeurd voornamelijk in de avond. Volgens XS4ALL is het geen bekend probleem en ik kreeg het advies de software van de STB te verwijderen. Ik heb dit al eens eerder gedaan (en zojuist weer), maar dat lost het probleem niet op. STBs zijn rechtsreeks aangesloten op de Fritzbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582

Er zijn atm wat problemen met live pauzeren en voornamelijk het vooruit spoelen etc. Word aangewerkt en zou met de grote software release in Q2 opgelost moeten zijn (komt iets van omleiding ofzo) Maar dat is nog even geduld. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-10 19:05
roches schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:51:
[...]

Heb vorige week een aanvraag voor verplaatsen ISRA gedaan via mijnaansluiting.nl. Wel bevestiging dat KPN het in behandeling heeft, nog niets concreet. Tegelijk ook aanvraag gedaan voor verplaatsen AOP van Ziggo. Dat proces gaat sneller, heb nu al de offerte binnen (150 euro excl. btw ).
Heb bij KPN nog net gebruik kunnen maken van de zes maanden voor € 35,- actie. Wel weer vreemd dat ik mijn huidige telefoonnummer niet mee kan verhuizen. Volgens de site kan het, maar werd gebeld dat het systeem het blokkeerde. Vreemd.. Moet nu na verhuizing de klantenservice bellen en dan wordt het oude nummer binnen een dag overgezet. Veel bureaucratie bij KPN, maar ben verder tevreden klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:43

Vorige week heb ik hetzelfde gepost... dit is dus blijkbaar een 'algemeen' KPN Glas probleem. |:(
En dan bedoel ik het bevriezen van het beeld voor 1 a 2 sec om de x minuut(en) bij gewoon tv kijken...

[ Voor 6% gewijzigd door Nuevocasa op 24-02-2016 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeptoetert
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-07 22:21
Hallo allemaal

Omdat (ook) ik niet tevreden ben over de kwaliteit van de Experiabox (V9) van KPN (het gaat dan om o.a. korte haperingen TV, bereik WiFi, problemen met multi-player games en geen back up kunnen maken van de instellingen voor o.a. portforwarding) heb ik besloten om eigen spullen aan te gaan sluiten. Na het nodige zoeken en lezen op Internet heb ik als leidraad de beschrijving gevolgd zoals die op http://netwerkje.com/eigen-router (aanrader!) staat.

Ik heb gekozen voor Methode 1, omdat de diensten (m.u.v. VoIP) buiten de EB wil gebruiken. Ik heb erg weinig verstand van netwerkinstellingen en netwerken (ik snap het basisprincipe, maar daar is alles mee gezegd), maar des te leuker vind ik het om alles uit te vogelen. Met name het werken met een managed switch is volkomen nieuw voor mij.

Aangeschaft:
Linksys router EA8500 (Internetinstellingen overgenomen van Experiabox)
Linksys switch LGS308 (managed)
Ik heb beide apparaten voorzien van de laatste firmware.

Methode 1 volgend, heb ik de boel als volgt aangesloten:

Glasvezel NT -> LGS308 (P1).
LGS308 (P2) -> EA8500 router met VLAN6 t.b.v. Internet.
LGS308 (P3) -> Experiabox V9 met VLAN7 t.b.v. Telefoon. Verder geen apparatuur aangesloten.
LGS308 (P4) -> STB1 met VLAN4 t.b.v. TV
LGS308 (P5) -> STB2 met VLAN4 t.b.v. TV
LGS308 (P6) -> KPN Devolo -> STB3 met VLAN4 t.b.v. TV (op zolder)*
LGS308 (P7) -> Niet in gebruik.
LGS308 (P8) -> VLAN 6, aangesloten op P4 van de EA8500 zodat de switch vanuit de luie stoel benaderd kan worden.

*Nog niet werkend, waarschijnlijk moet ik de Devolo via de router aansluiten met VLAN 6 er bij. Ga ik nog verder uitproberen.

Vaste IP-adressen:
Switch: 192.168.2.209
Router: 192.168.2.1
EB: 192.168.2.254

Nadat ik alles had aangesloten en geconfigureerd (voor mij als leek toch aardig wat uurtjes zoeken en proberen) leek alles op het eerste gezicht goed te werken. Telefoon werkte via de Experiabox, strak TV-beeld en een goed WiFi bereik in het hele huis. Een bekabelde snelheidstest via http://speedtest.operator.nl/speedtest/ leverde een overdreven down/up op van 530/590 (op een abonnement van 500/500). Via de Experiabox bleef het voorheen schommelen rond de 490/480. Dus de instellingen op de switch v.w.b. (un)Tagged en Trunk/Access lijken mij in orde (is ook conform beschrijving netwerkje.com).

Maar goed: Na dat ik de boel 12 uur had laten draaien en wat meer zaken wat uitgebreider had getest en bekeken, bleken er toch nog een aantal issues te zijn, die ik (na lange speurtocht op Google) nog niet allemaal op heb kunnen lossen. Vrijwel alle gedetailleerde beschrijvingen die ik op Internet heb gevonden, gaan over een opstelling waarbij de eigen router achter de EB is aangesloten. En die configuratie heeft dus niet mijn voorkeur.

Issue:
1. Internet: Dit is voor mij het lastigste probleem, zeer zeker veroorzaakt door mijn onkunde. Zoals gezegd heb ik de instellingen voor de EA8500 overgenomen van de Experiabox. De apparaten die bekabeld aan de router hangen, hadden aanvankelijk een goede verbinding met het Internet, maar draadloze verbindingen konden wel WiFi verbinding krijgen met de router, maar niet met Internet. Het resetten/opnieuw installeren van de adapters haalde niets uit. Pas toen ik op de WiFi apparaten de DNS van (bijvoorbeeld) Google invoerde, wilden ze wel werken. Maar ik heb liever dat de DNS automatisch werkt, zoals in de oude situatie eventueel met Google of Open DNS als alternatieve DNS op de router. Verder kwam ik er achter dat de apparaten die bekabeld aan de router hangen, soms toch problemen hebben met hun verbinding als ze aan gezet worden: wel netwerk, geen Internet (*zucht*). Steeds op te lossen door installatie netwerkadapter ongedaan te maken (Windows 10) en de PC opnieuw te starten. Niet handig dus. Mijn vermoeden is dat ik ergens iets niet heb ingesteld of juist verkeerd, maar ik kan er geen vinger achter krijgen.
- Vraag: de EA8500 hangt achter de switch. Moet ik v.w.b. DNS nog iets instellen op de switch? De mogelijkheid is er in elk geval wel, maar de benamingen van de velden zijn totaal anders dan die in de router en EB. De kans is dus groot dat ik iets verkeerd ga doen, zonder te snappen wat (en het probleem alleen maar gecompliceerder maak).

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het ontrafelen van het probleem.

Oh ja: Ter leering ende vermaeck ;) :
De STB’s die rechtstreeks aan de switch hangen werken perfect, maar door de gekozen methode ontbreekt nu “Meer TV” in het menu van de STB. Daarin zitten allerlei apps (zoals Netflix) die niet via de TV-VLAN werken, maar via blijkbaar Internet (dus VLAN6, die niet op deze poort van de switch zit). Geen ramp, want die apps gebruikte ik niet en Netflix kijk ik via de app op de TV zelf. Als ik het al op wil lossen, moet ik de STB’s waarschijnlijk aan de router hangen met VLAN 4 en 6 op de poort geconfigureerd. Voor de goede orde: “Meer TV” is redelijk recent geïntroduceerd en het wegvallen van deze optie bij Methode 1 zal daarom ook niet meegenomen zijn in de verder uitstekende beschrijvingen op netwerkje.com.

Groetjes,

Roeptoetert

***update***
Het probleem met het Internet bleek niet door de Switch, maar door de router veroorzaakt te worden. Of eigenlijk door de 'superhandige' setup assistent. Ik heb de router een paperclip reset gegeven en heb de instellingen van de oude Experiabox stap-voor-stap handmatig ingevuld (Linksys heeft overigens niet zo'n handige interface, maar goed). Toen eenmaal alle gegevens waren ingevuld, stond de router 5 minuten te pruttelen en toen kwam alles tot leven. Alles draait nu als een dolle.

[ Voor 4% gewijzigd door roeptoetert op 26-02-2016 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Roeptoert, probeer routed iptv te configureren zodat je meer tv ook weer hebt

Met betrekking tot dns. Stel je linksys als dns in op je endpoints (192.168.2.1) dan zou het moeten werken. Werkt dit niet ziek in de linksys naar DNS proxy of forward (ik weet niet exact hoe dat heet). En kijk of de linksys wel de correcte dns servers gebruikt op de wan kant.

[ Voor 11% gewijzigd door Tylen op 24-02-2016 23:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JlJL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:21
rolandos582 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 18:07:
[...]

Er zijn atm wat problemen met live pauzeren en voornamelijk het vooruit spoelen etc. Word aangewerkt en zou met de grote software release in Q2 opgelost moeten zijn (komt iets van omleiding ofzo) Maar dat is nog even geduld. O-)
Heb ook haperend geluid vanuit de radio, sinds vandaag. bij beeld heb ik het nog niet gezien. Zit nog wel bridged.

alweer verholpen 8)7 Was mijn powerline adapter hoogstwaarschijnlijk.

[ Voor 21% gewijzigd door JlJL op 25-02-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun

fun

Barre73 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:15:
Dan klinkt het toch wel als de switch en iets met IGMP...ethernet werkt wel maar multicast niet dus.
Ik lees nog niet of je de mogelijkheid hebt om eenmalig met een lange UTP kabel over de trap te testen of de ontvangers apart van elkaar direct op de EB wel werken.
Er zit niets anders aangesloten op die switch?
Anders zou ik KPN bellen en vragen om een switch. Eentje kan je gratis ontvangen. Is een hele simpele switch maar wellicht werkt dat hier het beste?
Monteur geweest, heeft van alles geprobeerd. Andere STB, andere poort, met/zonder switch en niets hielp. We bleven op 1 STB beeld houden en op de overigen niet. Als laatste oplossing een andere EB geplaatst en het probleem was opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
https://www.kpn.com/prive...e/problemen-storingen.htm

Mocht iemand zich afvragen waar de monteur blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:06
Dit is al een tijdje overigens. Ik neem aan dat ze dit intern al op een andere manier hebben opgelost. (extra interne callcenter?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Heb nu een paar weken de v10 modem aan het werk.
Op zich ben ik best wel tevreden maar ik heb een probleempje waar ik niet uitkom.

In mijn thuisnetwerk heb ik verschillende apparaten.
In het vorige modem kon ik deze apparaten een "vast" IPadres geven.

Ik heb overal (denk ik) gekeken waar ik dit in mijn nieuwe modem kan regelen, want nu is het zo dat deze regelmatig een ander IP adres krijgen. Zie DHCP pool hieronder:

DiskStation 00:11:**:0f:**:de 192168.2.2 LAN1 18 h 11 min 46 s

00:09:**:4a:**:3a 192.168.2.14 LAN4 22 h 10 min 3 s

android- 50:2e:**:d7:**:cc 192.168.2.44 SSID5 23 h 30 min 5 s

LAPTOPRI 68:94:**:59:**:dc 192.168.2.6 SSID1 23 h 44 min 56 s

00:02:**:b3:**:27 192.168.2.9 LAN2 13 h 31 min 54 s

50:7e:5d:ba:a0:88 192.168.2.1 LAN4 18 h 14 min 57 s

toshiba_ a0:88:**:52:**:b7 192.168.2.66 SSID5 23 h 35 min 50 s

18:0c:**:be:**:20 192.168.2.70 SSID1 20 h 57 min 25 s

OpenELEC 00:**:2e:**:dc:** 192.168.2.72 LAN4 1 h 56 min 7 s

android- 2c:**:**:5e:ee:** 192.168.2.73 SSID1 4 h 57 min 15 s

e8:**:5b:**:f0:** 192.168.2.3 LAN4 22 h 13 min 51 s

android- f8:**:13:**:a1:** 192.168.2.71 SSID1 23 h 5 min 49 s

Is dit ergens in te stellen zodat de interne IP adressen een vaste lease krijgen net zoals ik dat had op de Arcaydan V8?

Met name mijn open elec (kodi) en nas wil ik graag een vast ip adres geven, ik gebruik Yatse op mijn smartphone als afstandsbediening voor KODI en bij een nieuw IP adres moet ik dit steeds weer wijzigen op mijn smartphone

[ Voor 8% gewijzigd door loneranger56 op 26-02-2016 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ja kan op je synology en openelec toch gewoon een vast ip adres instellen? Of bedoel je een dhcp reservering op de V10 DHCP scope?

Ps. De ExperiaBox is een router geen modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
DHCP static ip op de V10:

Settings/DHCP/DHCP Binding/Create New Item

HTH :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Hmm, was niet op de hoogte dat het nu ook op de website staat. Maar was inderdaad wel handig. Goed dat het nu wel aanwezig is.
Caelorum schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:15:
[...]

Dit is al een tijdje overigens. Ik neem aan dat ze dit intern al op een andere manier hebben opgelost. (extra interne callcenter?)
Nope, maar het is wel dramatisch. Bijzonder kloten dat zo'n systeem niet werkt. Want ticket aanmaken gaat wel, maar komt niet bij monteur zijn tablet terecht. Dus die monteur weet van niks.

Gelukkig gaat het nu geleidelijk weer werken maar het is wel enorm teleurstellend. Maar het kan altijd erger 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door rolandos582 op 26-02-2016 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:06
loneranger56 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 18:14:
[....]
Met name mijn open elec (kodi) en nas wil ik graag een vast ip adres geven, ik gebruik Yatse op mijn smartphone als afstandsbediening voor KODI en bij een nieuw IP adres moet ik dit steeds weer wijzigen op mijn smartphone
Kan je niet beter de hostname gebruiken? Mocht je de router een schop moeten geven en alle instellingen anders zijn dan blijft alles nog steeds werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

loneranger56 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 18:14:
Heb nu een paar weken de v10 modem aan het werk.
Op zich ben ik best wel tevreden maar ik heb een probleempje waar ik niet uitkom.

In mijn thuisnetwerk heb ik verschillende apparaten.
In het vorige modem kon ik deze apparaten een "vast" IPadres geven.

Ik heb overal (denk ik) gekeken waar ik dit in mijn nieuwe modem kan regelen, want nu is het zo dat deze regelmatig een ander IP adres krijgen. Zie DHCP pool hieronder:

DiskStation 00:11:**:0f:**:de 192168.2.2 LAN1 18 h 11 min 46 s

00:09:**:4a:**:3a 192.168.2.14 LAN4 22 h 10 min 3 s

android- 50:2e:**:d7:**:cc 192.168.2.44 SSID5 23 h 30 min 5 s

LAPTOPRI 68:94:**:59:**:dc 192.168.2.6 SSID1 23 h 44 min 56 s

00:02:**:b3:**:27 192.168.2.9 LAN2 13 h 31 min 54 s

50:7e:5d:ba:a0:88 192.168.2.1 LAN4 18 h 14 min 57 s

toshiba_ a0:88:**:52:**:b7 192.168.2.66 SSID5 23 h 35 min 50 s

18:0c:**:be:**:20 192.168.2.70 SSID1 20 h 57 min 25 s

OpenELEC 00:**:2e:**:dc:** 192.168.2.72 LAN4 1 h 56 min 7 s

android- 2c:**:**:5e:ee:** 192.168.2.73 SSID1 4 h 57 min 15 s

e8:**:5b:**:f0:** 192.168.2.3 LAN4 22 h 13 min 51 s

android- f8:**:13:**:a1:** 192.168.2.71 SSID1 23 h 5 min 49 s

Is dit ergens in te stellen zodat de interne IP adressen een vaste lease krijgen net zoals ik dat had op de Arcaydan V8?

net ff gekeken en onder settings kan je bij dhcp gewoon bindings zetten dat zijn vaste ip adressen :)

edit: wat boven me wordt gezegd dus :)

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jezus ik wordt helemaal gek van die webmail, staat die stomme webmail vol omdat ik altijd outlook gebruik.

1. Je kan de webmail niet uitzetten.
2. Je kan geen filter in de webmail zetten zodat hij oude items weg gooit.
3. Als je alle mails weg gooit in de webmail gaat hij opeens ook alles weggooien bij Outlook.

Wat is dit voor schijt ontwikkeling. Nu ben ik alle mail gewoon kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 22:26:
Jezus ik wordt helemaal gek van die webmail, staat die stomme webmail vol omdat ik altijd outlook gebruik.

3. Als je alle mails weg gooit in de webmail gaat hij opeens ook alles weggooien bij Outlook.

Staat toch in de verwijderde items? Er is ergens een vinkje met ''sla de berichten ook op de server op oid''

EDIT : Gevonden:
''Tip:
In e-mailprogramma's bestaat een instelling die een kopie van het e-mail bericht op de server achterlaat. Als deze instelling aanstaat, blijft de e-mail ook op de server bewaard. Op deze manier loopt de e-mailbox langzaam vol. Bij Live Mail, Vista Mail en Mac Mail staat deze instelling standaard aan. Als je in de toekomst wilt voorkomen dat de e-mailbox langzaam volloopt, deactiveer deze optie dan. Je kan op deze pagina de instellingen van jouw e-mailprogramma controleren.''

Bron : http://kpn-customer.custh...vbklEIjoiWnhDSEQ5S20ifQ..

[ Voor 38% gewijzigd door rolandos582 op 27-02-2016 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat maakt niet uit voor de webmail van kpn die download alsnog alle mails ook al haal je ze zelf alleen binnen op Outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melomane71
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-08 08:46
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 00:11:
Dat maakt niet uit voor de webmail van kpn die download alsnog alle mails ook al haal je ze zelf alleen binnen op Outlook.
Hoe heb je Outlook ingesteld? Als je webmail überhaupt niet gebruikt, zou ik voor POP3 kiezen met de optie om de berichten van de server te verwijderen. Dan komen de berichten ook niet meer voor op de webmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 22:26:

Lol. Zo werkt imap. Kan KPN niet veel aan veranderden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
Idd kpn kan dat niet veranderen zo werkt nu eenmaal imap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:45
Zo de boel is hier geïnstalleerd maar of de Wifi ben ik niet erg te spreken. Nu liggen er hier in huis wel netwerkkabels dus daar kan ik gebruik van maken. De monteur fluisterde mij bijna toe dat je ook prima experiaboxen als wifiversterkers kunt gebruiken maar dan moet je wel iets uitzetten zodat de 2e en 3e box niet meer z'n eigen ip adres aan gaat maken...is dit DHCP? Weet iemand hier een instructie voor?
Een 2e hands box is een stuk goedkoper dan de wifi-versterker van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
PLAE schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:57:
Zo de boel is hier geïnstalleerd maar of de Wifi ben ik niet erg te spreken. Nu liggen er hier in huis wel netwerkkabels dus daar kan ik gebruik van maken. De monteur fluisterde mij bijna toe dat je ook prima experiaboxen als wifiversterkers kunt gebruiken maar dan moet je wel iets uitzetten zodat de 2e en 3e box niet meer z'n eigen ip adres aan gaat maken...is dit DHCP? Weet iemand hier een instructie voor?
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Je kunt echter niet op alle ISP-routers DHCP uitzetten. En het meeste spul van Marktplaats doet geen 5 GHz, itt. de WiFI-versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
Als je op Marktplaats een modem van kpn koopt is het illegaal omdat deze ten alle tijden van kpn blijven. Je hebt ze in bruikleen.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:14
PLAE schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:57:
Ja dit is mogelijk en NEE ik zou het niet doen ;) Levert alleen maar gezeur op als bijv. 1 van je (accespoints/routers) gaan resetten zit je lekker met dubbel dhcp! Of NAT achter NAT ?

Gewoon een accespoint kopen! Kost misschien iets meer. Voor 80 euro bij kpn en tijdelijk 50 bij telfort (wel zelf firmware updaten) maar die dingen werken als een tierelier en heb je (althans ik) nooit problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:32

altec

Plop

Tweakers,

Dit weekend even zitten stoeien met mijn installatie pakket en ik loop tegen een irritant probleem aan.
Ik heb via Netwerkje.com oplossing 2 + uitbreiding ingericht, maar op de een of andere manier krijg ik het niet goed aan de praat.

TV werkt vlekkeloos.
Internet werkt draadloos of wanneer ik de kabels in de router prik, maar niet op VLAN100
Ik heb vanuit de switch contact gemaakt op mijn router via het WLAN poortje (VLAN 6 untagged) en vanuit de router een LAN poort terug gekoppeld aan mijn Switch die gekoppeld is aan VLAN100. Daarna een kabeltje vanuit de switch (ook VLAN 100) en dan doet mijn internet het dus niet.

Het lijkt er dus op dat het Internet "forwarding" stukje dus niet goed geconfigureerd lijkt te zijn
Zie ik iets over het hoofd in dit scenario? wat doe ik fout |:(

|:( |:( |:( Ik was niet wakker... ik zat kennelijk met m'n kabeltje nog in het management poortje van de switch |:( |:( |:(

[ Voor 8% gewijzigd door altec op 01-03-2016 07:57 . Reden: uitgeslapen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Hermarcel schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 21:58:
DHCP static ip op de V10:

Settings/DHCP/DHCP Binding/Create New Item

HTH :)
Gevonden en ingesteld...thnx.

Maarre.. wat wordt er bedoeld met HTH :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Hail To Hermarcel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Zijn er hier al gevallen bekend van mensen die aangesproken zijn op hun verbruik? Volgens de fair use policy wordt je er op aangesproken als je meer dan vijf keer het verbruik van een standaard user overtreft. Geen idee hoeveel dat is. Gaan ze bij 200GB al klagen, of bij 1TB?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
coelho schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 01:01:
Zijn er hier al gevallen bekend van mensen die aangesproken zijn op hun verbruik? Volgens de fair use policy wordt je er op aangesproken als je meer dan vijf keer het verbruik van een standaard user overtreft. Geen idee hoeveel dat is. Gaan ze bij 200GB al klagen, of bij 1TB?
Yes, gevalletje geblokkeerd door abuse. Gebeurd regelmatig, voornamelijk bij mensen die enorm veel streamen/uploaden etc. De lijn ligt erg hoog, maar een hardcore gebruiker kan daar op komen.

Even mailen naar abuse en bent weer veilig. Maar als je 2 weken elke dag 1TB gaat lopen gebruiken, dan moet je je toch ook afvragen of je wel legit bezig bent. Overbelasting van servers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-08 13:23
Vandaag m'n installatiepakket gekregen voor KPN glasvezel inclusief tv. Meteen m'n Asus RT-AC68U met Merlin aan de glasvezellijn gehangen en PPPoE ingesteld met de bekende VLANs. Nu loop ik echter tegen het probleem aan dat de STB geen beeld geeft. Netflix via meer tv werkt bijvoorbeeld wel. Ik heb al gespeeld met de verschillende combinaties van IGMP Proxy aan/uit, IGMP Snooping aan/uit en DHCP routes aan/uit. Telkens kom ik op hetzelfde resultaat uit. Ziet iemand toevallig meteen waar ik de mist in ga? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:32

altec

Plop

marijni12 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:54:
Vandaag m'n installatiepakket gekregen voor KPN glasvezel inclusief tv. Meteen m'n Asus RT-AC68U met Merlin aan de glasvezellijn gehangen en PPPoE ingesteld met de bekende VLANs. Nu loop ik echter tegen het probleem aan dat de STB geen beeld geeft. Netflix via meer tv werkt bijvoorbeeld wel. Ik heb al gespeeld met de verschillende combinaties van IGMP Proxy aan/uit, IGMP Snooping aan/uit en DHCP routes aan/uit. Telkens kom ik op hetzelfde resultaat uit. Ziet iemand toevallig meteen waar ik de mist in ga? Alvast bedankt!
Ik had een soortgelijk probleem - bij mij kon ik wel uitzending gemist e.d. kijken maar geen normale kanalen.
Wat bij mij het probleem verholpen heeft is even de EB rechtstreeks aansluiten en dan IPTV aansluiten en aanzetten. Vervolgens heb je als het goed is beeld... IPTV uit en daarna EB afkoppelen en omhangen. IPTV weer aan en opgelost!

Overigens werd bij mij het opnemen pakket ook niet goed geactiveerd (bij bestelling meegenomen en ook zichtbaar op de site gek genoeg!). Heb ik gister ook opnieuw handmatig via de TV gedaan en nu werkt het wel. Ik vermoed dat er dus ergens in de activatie iets niet helemaal snor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
HTH = Hope This Helps

( http://nl.urbandictionary.com/define.php?term=HTH )
loneranger56 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 17:21:
[...]

Gevonden en ingesteld...thnx.

Maarre.. wat wordt er bedoeld met HTH :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 19:19
coelho schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 01:01:
Ik heb een keer 14TB in 4 of 5 dagen gedaan omdat ik een compleet volume van een server had weg gegooid. Dat was download en nooit iets van gehoord.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-10 20:28
Zijn er meer mensen die de laatste tijd kleine hickups hebben bij het tv kijken? Lijkt niet uit te maken op welk kanaal ik afstem, allemaal hebben ze het wel, echter niet constant.

Collega van me zit op vdsl van KPN met een EB en heeft het zelfde, terwijl ik op glas zit met een Edgerouter Lite.

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
DutchCrownNL schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 22:02:
Zijn er meer mensen die de laatste tijd kleine hickups hebben bij het tv kijken? Lijkt niet uit te maken op welk kanaal ik afstem, allemaal hebben ze het wel, echter niet constant.

Collega van me zit op vdsl van KPN met een EB en heeft het zelfde, terwijl ik op glas zit met een Edgerouter Lite.
Zeer herkenbaar. Audio gaat door terwijl het beeld freezed voor 1-2 seconden. Soms gaat het een avond goed, en soms elke paar minuten een keer. Alles van de stroom en opnieuw starten maakte hier geen verschil.

Iemand enig idee hoe ik mijn adult beveiliging goed instel? Ik wil niet dat de kinderen bij het zappen ineens geconfronteerd worden met porno en omdat die zenders in het digitale pakket zitten heb ik ingesteld dat bij 16+ rating een pincode ingevoerd moet worden. Alleen nu moet ik ook de code invoeren bij een willekeurige film if serie op een open kanaal wanneer die ook 16+ is. Eigenlijk wil ik porno blocken en tegelijk geen blokkades op normale tv. Het lijkt echter alles of niets te zijn.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-10 21:02
Je kan in dat zelfde menu ook zenders verbergen. Ook daar heb je weer je pincode bij nodig. Misschien werkt dat beter voor wat jij wilt hebben.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
coelho schreef op zondag 06 maart 2016 @ 01:02:
[...]

Zeer herkenbaar. Audio gaat door terwijl het beeld freezed voor 1-2 seconden. Soms gaat het een avond goed, en soms elke paar minuten een keer. Alles van de stroom en opnieuw starten maakte hier geen verschil.
Inderdaad, niets helpt vooralsnog. Misschien toch maar eens KPN bellen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 21:22

Ik vreesde al dat het aan mij lag. Hier ook last van. Sterker nog, toen ik gisteravond in de guide zat te kijken, haperde het beeld iedere keer als ik de "cursor/balk" verplaatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-10 12:44

mwa

rolandos582 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 01:08:
[...]

Yes, gevalletje geblokkeerd door abuse. Gebeurd regelmatig, voornamelijk bij mensen die enorm veel streamen/uploaden etc. De lijn ligt erg hoog, maar een hardcore gebruiker kan daar op komen.

Even mailen naar abuse en bent weer veilig. Maar als je 2 weken elke dag 1TB gaat lopen gebruiken, dan moet je je toch ook afvragen of je wel legit bezig bent. Overbelasting van servers etc.
Ik gebruik gemidded ~150gb per dag en nog nooit wat gehoord (heb nu 3 jaar Glas van KPN). Dit is een totaal van up+down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
dialmformark schreef op zondag 06 maart 2016 @ 15:30:
[...]

Ik gebruik gemidded ~150gb per dag en nog nooit wat gehoord (heb nu 3 jaar Glas van KPN). Dit is een totaal van up+down
Ja ik weet niet precies hoe ze dit in de gaten houden. Maar ik ken serieus wel mensen die hierdoor problemen hebben gekregen. Waarschijnlijk heb je gewoon geluk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
coelho schreef op zondag 06 maart 2016 @ 01:02:
[...]

Iemand enig idee hoe ik mijn adult beveiliging goed instel? Ik wil niet dat de kinderen bij het zappen ineens geconfronteerd worden met porno en omdat die zenders in het digitale pakket zitten heb ik ingesteld dat bij 16+ rating een pincode ingevoerd moet worden. Alleen nu moet ik ook de code invoeren bij een willekeurige film if serie op een open kanaal wanneer die ook 16+ is. Eigenlijk wil ik porno blocken en tegelijk geen blokkades op normale tv. Het lijkt echter alles of niets te zijn.
Bij de kinderslotinstellingen kan je ook de leeftijd op Alle Leeftijden instellen maar tegelijkertijd de categorie sex aanvinken. Dat werkt zoals jij wil als het goed is. Dan blokkeren de erotische zenders maar andere programma's of zenders voor >16 (geweld bijv) werken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa

Jazeker zijn er meer mensen. Afgelopen weken hebben meerdere forumleden dit ook gemeld. Hopelijk gaat KPN hier wat aan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-10 12:44

mwa

rolandos582 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 15:43:
[...]

Ja ik weet niet precies hoe ze dit in de gaten houden. Maar ik ken serieus wel mensen die hierdoor problemen hebben gekregen. Waarschijnlijk heb je gewoon geluk O-)
Wellicht val ik nog niet in de categorie 'grootverbruiker'? Zit gemiddeld op 4tb per maand. Dat is natuurlijk veel, maar ook weer niet extreem veel in mijn ogen.
En daarnaast woon ik in een (relatief) achterstandswijk waar er niet veel op glas zitten, misschien dat dat ook meespeelt qua belasting van de lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 23:57

Had hier ook last van, nadat webcare mij eerst nog wat testen liet doen die ik al gedaan had monteur langs laten komen. Monteur wist te vertellen dat KPN een update had gedaan op het platform waardoor de V8 niet meer goed mee kon komen maar ze deze niet op voorhand gingen vervangen, V8 vervangen door een V10 en geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
lubbertkramer schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:39:
[...]

Had hier ook last van, nadat webcare mij eerst nog wat testen liet doen die ik al gedaan had monteur langs laten komen. Monteur wist te vertellen dat KPN een update gedaan had op het platform waardoor de V8 niet meer goed mee kon komen maar ze deze niet op voorhand vervangen, V8 vervangen door een V10 en geen problemen meer.
Hmm vraag me dan af wat ze hebben aangepast.
Heb zelf geen EB in gebruik voor TV/Internet (alleen voor voip).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Kan zo alleen routed TV bedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
[...]

Had hier ook last van, nadat webcare mij eerst nog wat testen liet doen die ik al gedaan had monteur langs laten komen. Monteur wist te vertellen dat KPN een update had gedaan op het platform waardoor de V8 niet meer goed mee kon komen maar ze deze niet op voorhand gingen vervangen, V8 vervangen door een V10 en geen problemen meer.
Ik heb een V10 en ook deze problemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
[...]

Bij de V8 met de MeerTV update was dit wel het geval bij het terugkijken van programmas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10 22:09
Is Kpn al met het op 1 zetten van de HD zenders begonnen, althans ik neem aan dat dat ook bij xDSL hetzelfde gaat als bij jullie glas?
Mijn vader zapt gewoon naar 1, ook al heeft zijn Tv 1080p, hem interesseert het weinig, ja heb het wel uitgelegd. Dus ja voor hem ideaal als de HD vooraan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-10 17:39
Waarom ideaal?
Als het hem niet interesseert dan maakt het hem ook niet uit en heeft hij er geen belang bij. Toch?

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 13-10 22:09
Nou ondertussen gaf die wel toe dat de 700 reeks er mooier uitzag.

Maargoed dank voor je antwoord op mijn vraag.. ;) ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 07-03-2016 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
Welke ervaringen hebben mensen hier met de Routed IPTV via een Mikrotik RB-2011 serie? Er zou geen IGMP snooping maar alleen een proxying faciliteit in zitten. Ben benieuwd of het de moeite waard is om de IPTV routed aan te bieden inplaats van nu bridged. Meer TV lijkt me wel leuk maar als ik hiervoor de hele configuratie moet omgooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

Ja, ik merk het eigenlijk alleen maar bij de HD glaszenders. Ik heb wel glasvezel van XS4ALL, maar iTV is natuurlijk hetzelfde. Inmiddels is m'n NT vervangen en is er een nieuwe FritzBox opgestuurd. Volgens XS4ALL is het erg onwaarschijnlijk dat het buiten mijn thuis domein ligt, omdat het multicast betreft en niet iedereen er last van heeft. Ik weet eigenlijk wel zeker dat het domein van KPN ligt, maar daar komen we vanzelf wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:15:
[...]

. Ik heb wel glasvezel van XS4ALL, maar iTV is natuurlijk hetzelfde. Inmiddels is m'n NT vervangen en is er een nieuwe FritzBox opgestuurd. Volgens XS4ALL is het erg onwaarschijnlijk dat het buiten mijn thuis domein ligt, omdat het multicast betreft en niet iedereen er last van heeft. Ik weet eigenlijk wel zeker dat het domein van KPN ligt, maar daar komen we vanzelf wel achter.
Jeetje zeg... :F zelfde verhaal hier.
Met de klantenservice van Xs4all langdurig van alles getest omdat men zeker wil zijn dat het niet aan spullen op MIJN lokatie ligt...
Ze wilden al de Arcadyan omwisselen, ze wilden de Fritzbox omwisselen, ze wilde dat ik een andere UTP kabel zou gebruiken tussen Fritzbox en Arcadyan.
Heb ze er van weten te overtuigen dat het toch echt niet aan de h/w binnen mijn domein ligt, maar toch echt in die grote IPTV wolk.
En dat ik niet de enige ben met dit probleem... |:(

Uiteindelijk werden de h/w devices dan maar aangemerkt als zijnde ok en als laatste werd een Arcadyan opschoonactie gescheduled. M.a.w. een uurtje later moest ik m'n abonr. + pincode opnieuw invoeren, na een volledige f/w reload van de Arcadyan. (dat alles was gisterenmiddag).

En is het probleem nu over? Neuh... dacht 't niet. Nog steeds van de korte hickups... :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
ehtweak schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:22:
[...]

Met de klantenservice van Xs4all langdurig van alles getest omdat men zeker wil zijn dat het niet aan spullen op MIJN lokatie ligt...
Ze wilden al de Arcadyan omwisselen, ze wilden de Fritzbox omwisselen, ze wilde dat ik een andere UTP kabel zou gebruiken tussen Fritzbox en Arcadyan.
Heb ze er van weten te overtuigen dat het toch echt niet aan de h/w binnen mijn domein ligt, maar toch echt in die grote IPTV wolk.

Uiteindelijk werden de h/w devices dan maar aangemerkt als zijnde ok en als laatste werd een Arcadyan opschoonactie gescheduled. M.a.w. een uurtje later moest ik m'n abonr. + pincode opnieuw invoeren, na een volledige f/w reload van de Arcadyan. (dat alles was gisterenmiddag).

En is het probleem nu over? Neuh... dacht 't niet. Nog steeds van de korte hickups... :|
Aangezien er best veel mensen last van hebben zou het raar zijn dat dit probleem binnen je eigen netwerk zou liggen. Ik heb dit ook en er is niks met mijn netwerk veranderd terwijl ik er eerst geen last van had. Wanneer ik tijd heb zal ik ook contact met KPN opnemen. Een V10 is niet de oplossing aangezien ik die al had voordat de problemen begonnen. Misschien zit het probleem in de Arcadyan, dat ze die een update hebben gegeven wat de problemen veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Newjersey schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:48:
Welke ervaringen hebben mensen hier met de Routed IPTV via een Mikrotik RB-2011 serie? Er zou geen IGMP snooping maar alleen een proxying faciliteit in zitten.
Je kunt een bridge filter gebruiken om multicastverkeer te filteren. Werkt prima.

code:
1
2
/interface bridge filter
add action=drop chain=output mac-protocol=ip out-interface=!ether2-stb src-address=213.75.167.0/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik gebruik de v10 als wifi access point, maar de laatste weken werd de wifi steeds langzamer op alle devices. Ik haalde vandaag nog maar max 8Mbit. (Bedraad haalde ik wel gewoon de volle 100/100)

v10 zojuist gereset en haal weer gewoon 50 tot 100MBit op de verschillende devices.
Hebben meer mensen hier last van (gehad)?

Moet ik nu standaard de EB even herstarten elke paar weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

ehtweak schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:22:
[...]

Ik weet dat je zaken moet uitsluiten, maar in dit geval is er inderdaad niets gewijzigd in mijn domein en zijn er meerdere mensen met hetzelfde probleem. STBs zijn rechtstreeks met cat6 UTP aangesloten op de Fritzbox. Ik had gehoopt dat XS4ALL wat een ticket bij KPN (iTV team) zou aanmaken, die kunnen namelijk metingen verrichten en zien of er fouten optreden bij de iTV streams. Blijkbaar heb ik de klantenservice van XS4ALL toch verkeerd ingeschat. Wissel van NT en Fritzbox (die net een jaar oud zijn) is wat mij betreft zonde en onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Laatst online: 09:26

pistole

Frutter

Thralas schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 17:42:
[...]

Je kunt een bridge filter gebruiken om multicastverkeer te filteren. Werkt prima.

code:
1
2
/interface bridge filter
add action=drop chain=output mac-protocol=ip out-interface=!ether2-stb src-address=213.75.167.0/24
Wat is hiervan het praktisch nut?
Ik kijk al een tijdje routed IPTV met 4 decoders, en dat gaat goed. Heb wel mijn wifi op een apart VLAN gezet omdat ik het idee kreeg dat de access points alle multicast verkeer niet leuk vonden...

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
pistole schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 20:58:
Wat is hiervan het praktisch nut?
Het voorkomen van de situatie die je hieronder beschrijft.
Ik kijk al een tijdje routed IPTV met 4 decoders, en dat gaat goed. Heb wel mijn wifi op een apart VLAN gezet omdat ik het idee kreeg dat de access points alle multicast verkeer niet leuk vonden...
Ik neem aan dat je bedoelt dat de access points daarmee ook geen onderdeel meer zijn van het VLAN waar je STBs op huizen, het aparte VLAN ansich lost natuurlijk niets op.

Jouw oplossing 'werkt' ook, maar is problematisch als je gebruikmaakt van applicaties die toch echt graag een subnet of laag 2 met het WiFi delen. Hier zijn dat bijvoorbeeld DLNA en Philips Hue..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chickpoint schreef op zondag 06 maart 2016 @ 02:27:
Je kan in dat zelfde menu ook zenders verbergen. Ook daar heb je weer je pincode bij nodig. Misschien werkt dat beter voor wat jij wilt hebben.
Dit is volgens mij ook de meest effectieve manier om pornozenders en andere waanzin zenders zoals family7 te blokkeren zonder dat je bij elke 16+ uitzending met je pincode moet komen aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-10 21:57

ViezeVis

Sample Text

Als er een pakket van 500Mbit wordt gekozen bij KPN, krijg je dan een andere router of blijft de V10 dan de router die KPN gebruikt?

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViezeVis schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 21:32:
Als er een pakket van 500Mbit wordt gekozen bij KPN, krijg je dan een andere router of blijft de V10 dan de router die KPN gebruikt?
Misschien de nieuwe V11?

http://forum.kpn.com/t5/I...-precies-goed/td-p/374344

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Lijkt me niet, van jouw link:
De Experia Box V11 is dus te vergelijken met het glasvezelmodem (NTU) die bij glasvezel aansluitingen gebruikt wordt. De Experia Box V11 wordt dan ook niet aan glasvezel abonnees uitgeleverd immers zij hebben het glasvezelmodem (NTU) die de verbinding met het KPN netwerk onderhoudt.
[...]
Het eerste doosje bevat de Experia Box V11, een VDSL modem.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
fsfikke schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 21:41:
[...]

Lijkt me niet, van jouw link:

[...]
Dat artikel is een grap.... En dat staat er aan het einde ook bij.

Het is wel wat Tweakers heel graag zouden hebben maar het bestaat uiteraard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 21:56:
[...]

Dat artikel is een grap.... En dat staat er aan het einde ook bij.

Het is wel wat Tweakers heel graag zouden hebben maar het bestaat uiteraard niet.
Precies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:19
Ik heb een vraag met betrekking tot het aansluiten van een eigen router en de experiabox helemaal uit het netwerk te halen.

Uitgangspunten:

- Ik heb alleen internet & iptv nodig, telefonie gebruik ik niet.
- Naar de woonkamer gaat 1 kabel die moet splitsen in internet & iptv
- Naar zolder gaat 1 kabel die moet splitsen in internet & iptv
- Naar de werkkamer gaat 1 kabel die alleen internet nodig heeft
- Internet snelheid 100/100

Hardware:
- Router -Asus AC66u met Merlin Firmware
- Switch woonkamer -> Netgear GS105eV2
- Switch zolder -> Netgear GS105eV2
- Switch Werkkamer -> Netgear GS105eV2
- Switch meterkast -> Netgear GS108eV3

Meterkast
NTU -> Asus AC66u op Wan poort.

Router:
- Instellingen PPPoE staan goed want ik heb internet via de router
- Lan -> tabblad IPTV
* Select ISP Profile = Manual Setting
* Internet VID 6 Prior 0
* Lan Port 4 VID 4 Prior 0
* Lan Port 3 VID 4 Prior 0

IGMP Proxy = Enable
IGPM Stopping = Enable
UDP Proxy = 0

Lan port 4 gaat naar switch in de woonkamer
Lan port 3 gaat naar switch op zolder
Lan port 2 gaat naar switch op werkkamer
Lan port 1 gaat naar switch in meterkast

Op deze manier werkt overal internet, maar iptv niet. Ik heb de switches zo uit de doos aangesloten, maar dan werkt het dus niet.

Ik ben ook bezig geweest met de vlan's te configureren op de switch, maar daar snap ik net te weinig van om het goed aan te sluiten. De voorbeelden die ik tegenkom gaan vaak uit van een switch voor de router of met de experiabox achter de router/switch.

Ik wil de setup NTU -> Router -> Switch

Volgens mij zou het moeten kunnen en moet ik alleen de config van de switch goed krijgen m.b.t. de vlans. Of ik moet echt iets over het hoofd zien en dat het niet kan op deze manier

Is er iemand die dezelfde setup heeft en mij kan helpen? Of iemand anders zonder dezelfde setup maar die toch weet hoe ik de switch kwa vlan in moet stellen. _/-\o_

Ik heb veel posts op het KPN forum gelezen, http://netwerkje.com/routed-iptv ets. Maar dat zijn net steeds andere setups of andere hardware.... :'(

*Update*
- Als ik de kabel naar de switch in de woonkamer op port 4 doe heb ik wel tv maar geen internet
- Als ik de kabel naar de switch in de woonkamer op port 3 doe heb ik wel internet maar geen tv

[ Voor 4% gewijzigd door bassio op 10-03-2016 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
ViezeVis schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 21:32:
V9 ga je krijgen, je kan hem omruilen via KS of winkel voor V10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Laatst online: 09:26

pistole

Frutter

Thralas schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 21:19:
[...]

Het voorkomen van de situatie die je hieronder beschrijft.

[...]

Ik neem aan dat je bedoelt dat de access points daarmee ook geen onderdeel meer zijn van het VLAN waar je STBs op huizen, het aparte VLAN ansich lost natuurlijk niets op.

Jouw oplossing 'werkt' ook, maar is problematisch als je gebruikmaakt van applicaties die toch echt graag een subnet of laag 2 met het WiFi delen. Hier zijn dat bijvoorbeeld DLNA en Philips Hue..
Dank voor je tip. Ik heb inderdaad nu WiFi en 'overig waaronder STBs' op aparte VLANs en dat is soms niet handig.

Maar ik zie dat jij het verkeer van een bepaalde source richting een bepaalde interface blokkeert; heb jij dan de STBs alleen achter die poort hangen?

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
nog ff dan is het alweer de eerste van de volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
rolandos582 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:04:
[...]

V9 ga je krijgen, je kan hem omruilen via KS of winkel voor V10.
Mits het om een nieuw pakket gaat. Heb je al een V10 en upgrade je naar 500/500 dan houd je die gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-10 21:57

ViezeVis

Sample Text

RobinF schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:32:
[...]

Mits het om een nieuw pakket gaat. Heb je al een V10 en upgrade je naar 500/500 dan houd je die gewoon
Dit wilde ik inderdaad weten. Ik heb een V10 momenteel.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rh1no
  • Laatst online: 06-09-2024
Hmm, ik ben net over van Telfort oude propositie naar KPN Standaard 500/500 maar in mijn pakket werd gewoon een EB v8 geleverd. Ik heb hem afgelopen zondagmiddag bij de KPN winkel omgewisseld voor een v10. Er werd lichtjes geprotesteerd dat het alleen na contact met de KS mag, maar eerlijk gezegd vind ik het vreemd dat er bij zo'n snelheid nog een EB zonder 802.11AC Wifi wordt geleverd.

Maar goed , niet klagerig doen. Kreeg hem tenslotte gewoon mee toch.

Vanmorgen was Telfort al van de lijn. Monteur was keurig op tijd, vriendelijk en behulpzaam. Heeft netjes een en ander uitgelegd en was daarna weer snel weg. Het werkt prima. Ik moet nog wel even gaan testen of de snelheid goed is. Ik heb nl op de EB v10 een Netgear R8000 aangesloten en laat die de NAT verzorgen. Heb dus DMZ geconfigureerd met als referentie het Mac @ van de WAN poort van de Netgear. Ik weet echter niet of dat de throughput beïnvloedt.

Een eerste vluchtige speedtest leverde een download van ca 350Mbit/s op, maar deze is wel gedaan via de Wifi (Intel AC7260 op ca 1m schuin onder de R8000), met viruschecker en laptopfirewall nog ingeschakeld. Lijkt me dus niet al te slecht.
Pagina: 1 ... 24 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie