Even mijn ervaringen met de servicedesk/verhuis afdeling/behoud afdeling:
Wij hebben onlangs een huis gekocht en gaan per eind maart verhuizen. 23 februari loopt mijn jaarcontract bij KPN af en is per die datum dus per maand opzegbaar. Ik zag 2 opties: verhuizing aanmelden of op het nieuwe adres een nieuwe aansluiting aanvragen en de bestaande verbinding opzeggen. Op die manier heb ik weer een half jaar korting.
Dus, na wat rondzoeken op de KPN site, plopte er een chatvenster op. Daar mijn dilemma eens voorgelegd. Nou, behulpzame kerel zette me door naar de afdeling verhuizingen en daar konden ze me prima helpen. Helaas ging mijn telefoon en was het chatgesprek verbroken voor ik verder kon. Volgende dag hetzelfde geprobeerd, kreeg toevallig dezelfde kerel en die stuurde me weer door naar verhuizingen. "Daar kan ik u niet mee helpen meneer, dan moet u de verhuisdesk bellen". Uh, ok? Bijzonder.
Maargoed, rustig op kantoor dus kon wel even weglopen om te bellen. Eerst de verhuisdesk. Na veel moeite had ze alle gegevens... en na 10 minuten kon ze mij een aanbod doen: een duurder pakket nemen en dan wat korting krijgen. Leuk, meer gaan betalen voor dingen die ik niet nodig heb. Da's dus niet echt een aanbod. Maar meer kon ze me niet aanbieden vanuit verhuizingen, dan moest ik de afdeling Behoud hebben. En dan maar doorgeven dat ik ga verhuizen en korting wil hebben, anders ga ik opzeggen en naar een ander provider verhuizen. Uh? Dus het advies dat ik krijg is doorverbonden worden met een andere afdeling en dan tegen haar collega gaan liegen? Want dan kan haar collega mij "overhalen" om bij KPN te blijven? Ze was het met me eens dat dat wat vreemd klonk, maar dat was de enige manier om het te regelen, naast een nieuwe aansluiting aanvragen... maar ja, verhuizen kan in 3 weken, een nieuwe aansluiting kan zomaar eens langer duren...
Dus, afdeling Behoud. Daar ook een kwartier mee gehangen, want volgens hem had onze nieuwe woning helemaal geen glasvezel. Jawel hoor? Oh, dan ging hij toch maar even in het systeem kijken. Bijzondere aanname... En ja hoor, volgens het systeem was er inderdaad glas aanwezig en kon ik zonder problemen verhuizen. En korting was ook mogelijk met een contractverlenging. Maar, verplicht een monteur dus verhuizen op zaterdag kan niet. Dan maar vrijdag. Na 4x die datum in het systeem gezet te hebben wilde die eindelijk...
Dus. Ik houd mijn hart vast dat die verhuizing nu ook daadwerkelijk op de juiste datum doorgevoerd wordt... Dit geneuzel geeft mij nu niet enorm veel vertrouwen.
tl;dr
3 afdelingen en liegen op advies van een KPN medewerker nodig om een contractverlenging met korting en een verhuizing te regelen.
[
Voor 3% gewijzigd door
DizzyWeb op 19-02-2016 12:06
]