[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 95 Laatste
Acties:
  • 764.839 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rolandos582 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 18:01:
[...]

Elke provider heeft voor en nadelen. Dat hou je toch. Maar er is al gehoor aan gegeven. Q2 word dit aangepast.

Zie oa : http://www.totaaltv.nl/ni...erlijst-gefaseerd-in.html
Ben wel heel bang dat KPN alleen de gewone HD zenders op de goede plek plaatst. En dat de HD Glas kanalen gewoon op de vreemde plekken blijven staan.

Dus niet dat ze automatisch altijd de beste kwaliteit op de goede plek zetten.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
Barre73 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:15:
[...]

Ben wel heel bang dat KPN alleen de gewone HD zenders op de goede plek plaatst. En dat de HD Glas kanalen gewoon op de vreemde plekken blijven staan.

Dus niet dat ze automatisch altijd de beste kwaliteit op de goede plek zetten.
Tja die kans zit erin. Maar zoals mij verteld is, gaan die ook gewoon mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Die hd glas zenders zijn ook. Iet officieel out in the open. Staan nergens op zenderlijsten bijvoorbeeld. De hd zenders wel. Ik zie die hd glas zenders meer als test zenders.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rhos schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:58:
Die hd glas zenders zijn ook. Iet officieel out in the open. Staan nergens op zenderlijsten bijvoorbeeld. De hd zenders wel. Ik zie die hd glas zenders meer als test zenders.
Dat zijn ze zeker niet. Er zijn destijds ook allerlei persberichten en alles voor uitgegeven door KPN. En niet als testzenders.
Dat ze niet in de zenderlijst staan komt omdat KPN ze nog steeds niet overal kan leveren. Alleen bij glasvezel (duh) maar ook vooral alleen met nieuwe decoders.
En ze zijn zeer huiverig om bij alle glasklanten de oude Motorola's te moeten gaan omruilen omdat klanten dankzij een zenderlijst op internet aanspraak gaan maken op die zenders en dus op nieuwe decoders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poffin
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-06 15:20
Wat is het verschil tussen de nieuwe v10 experiabox en de v9 qua Wifi bereik? ik heb namelijk een v9 maar als het Wifi bereik beter is op de v10 zou ik hier graag naar willen overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
poffin schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 02:47:
Wat is het verschil tussen de nieuwe v10 experiabox en de v9 qua Wifi bereik? ik heb namelijk een v9 maar als het Wifi bereik beter is op de v10 zou ik hier graag naar willen overstappen.
Meer antennes en 5Ghz bandbreedte. Thats it. Of het ook echt verschil oplevert verschilt per situatie. Maar ook of je in rustige straat woont of midden in de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PL3X4N
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:59

PL3X4N

Add me on XBL: PL3X4N

Heb afgelopen middag de v10 opgehaald bij de lokale KPN toko, eerste indruk: Damn wat een huge ding. Verder vind ik er wel een fijne web interface opzitten. Al duurde het vrij lang voordat de 5Ghz verbinding zichtbaar werd in mijn WLAN verbindingen, nou weet ik niet of dat dus aan mijn laptop lag of aan de router. Uiteindelijk werkt alles naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

PL3X4N schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 03:26:
Heb afgelopen middag de v10 opgehaald bij de lokale KPN toko, eerste indruk: Damn wat een huge ding. Verder vind ik er wel een fijne web interface opzitten. Al duurde het vrij lang voordat de 5Ghz verbinding zichtbaar werd in mijn WLAN verbindingen, nou weet ik niet of dat dus aan mijn laptop lag of aan de router. Uiteindelijk werkt alles naar behoren.
https://www.lantech.nl/blog/wi-fi-5ghz-kanalen/

Daar staat waarom je 5 GHz later opstart.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

poffin schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 02:47:
De wifi van de V10 is bij mij duidelijk beter dan de V9. En niet alleen om de 5Ghz ondersteuning (die erg fijn is op mijn tablet en foon). Het 2,4Ghz signaal is stabieler en ook iets sterker. Bij mij grofweg een 5dB. Dat komt mogelijk door de meerdere antennes. Elke situatie is weer anders dus geen garantie maar ik zou je V9 zeker omruilen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:55
Die v10 is best fijn. Bijna on-par met mijn WNDR-3800 die nog steeds echt het beste signaal die ik ooit ben tegengekomen uitstuurt.
Dat van die radar is leuk, maar mijn WNDR-3800 heeft daar geen last van. Die knalt het 5GHz signaal gewoon meteen aan, zodra de wifi-hardware geboot is. Van uit naar 5GHz wifi is 1 minuut. Blijkbaar is het dus niet verplicht om 10-30min te detecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poffin
AvK schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 08:48:
[...]

De wifi van de V10 is bij mij duidelijk beter dan de V9. En niet alleen om de 5Ghz ondersteuning (die erg fijn is op mijn tablet en foon). Het 2,4Ghz signaal is stabieler en ook iets sterker. Bij mij grofweg een 5dB. Dat komt mogelijk door de meerdere antennes. Elke situatie is weer anders dus geen garantie maar ik zou je V9 zeker omruilen.
rolandos582 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 03:10:
[...]

Meer antennes en 5Ghz bandbreedte. Thats it. Of het ook echt verschil oplevert verschilt per situatie. Maar ook of je in rustige straat woont of midden in de stad.
Dank voor de reacties!
Dan denk ik dat het toch tijd wordt om naar de v10 over te gaan. Is dit overigens met een belletje naar de klantenservice te regelen? Of hoef je niet te bellen en gewoon langsgaan bij de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het laatste. Afspraken die je met de KS maakt zijn trouwens door de winkel niet eens te zien.
Gisteren nog een oude V8 en Motorola in Zwolle geruild. Zonder afspraak of vooroverleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:12
Vraag: morgen komt de Reggefiber monteur het glasvezel aansluiten. Installatie pakket van KPN is ook al binnen. Kan ik dat aansluiten zodra de Reggefiber monteur klaar is of krijg ik nog een apart bericht van KPN dat ik het kan aanlsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NightMare schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:34:
Vraag: morgen komt de Reggefiber monteur het glasvezel aansluiten. Installatie pakket van KPN is ook al binnen. Kan ik dat aansluiten zodra de Reggefiber monteur klaar is of krijg ik nog een apart bericht van KPN dat ik het kan aanlsluiten?
Als die monteur ook je NT erop klikt en je bovenste twee lampjes branden groen, dan kan je alles zelf verder aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 22:06
Barre73 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 22:51:
[...]

Dat zijn ze zeker niet. Er zijn destijds ook allerlei persberichten en alles voor uitgegeven door KPN. En niet als testzenders.
Dat ze niet in de zenderlijst staan komt omdat KPN ze nog steeds niet overal kan leveren. Alleen bij glasvezel (duh) maar ook vooral alleen met nieuwe decoders.
En ze zijn zeer huiverig om bij alle glasklanten de oude Motorola's te moeten gaan omruilen omdat klanten dankzij een zenderlijst op internet aanspraak gaan maken op die zenders en dus op nieuwe decoders.
Dit topic gaat over glasvezel dus zijn HD glas kanalen ook van toepassing. KPN moet gewoon met de tijd mee gaan en op glas het beste aanbieden als dat kan.
Bij adsl en vdsl ligt dat anders dus zullen ze een onderscheid moeten maken. Niks mis mee lijkt me.
De techniek staat immers niet stil.

Verder heeft iedere provider wel wat dat klopt maar verbeteringen doorvoeren blijft wenselijk.
Zoals de SD kanalen via de iTV online app dat is niet nodig en ook ongewenst vanwege de opnames gemaakt in HD die je niet kunt terugkijken.
De oplossing is middagje in HD en SD tegelijk opnemen maar efficiënt is dat niet.
Een upgrade van de app zou dit makkelijk kunnen oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
HoppyF schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:59:
[...]

Dit topic gaat over glasvezel dus zijn HD glas kanalen ook van toepassing. KPN moet gewoon met de tijd mee gaan en op glas het beste aanbieden als dat kan.
Bij adsl en vdsl ligt dat anders dus zullen ze een onderscheid moeten maken. Niks mis mee lijkt me.
De techniek staat immers niet stil.

Verder heeft iedere provider wel wat dat klopt maar verbeteringen doorvoeren blijft wenselijk.
Zoals de SD kanalen via de iTV online app dat is niet nodig en ook ongewenst vanwege de opnames gemaakt in HD die je niet kunt terugkijken.
De oplossing is middagje in HD en SD tegelijk opnemen maar efficiënt is dat niet.
Een upgrade van de app zou dit makkelijk kunnen oplossen.
Silverlight etc etc. Maar zoals gezegd word het aangepast, alleen nog ff geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Met Silverlight zullen ze wel moeten gaan aanpassen. Ik neem maar even aan dat ze een html app gaan aanbieden. Dan kan je een hoop diensten van dezelfde backend gebruik gaan laten maken. Wel zo makkelijk in onderhoud en kosten.
Ik ga er overigens ook even vanuit dat KPN de best mogelijke Nederland 1 stream op 1 zet. Zoveel extra werk zou het niet moeten zijn om te kijken welke streams een klant mag zien en deze dan op die plek zetten.
Ik vermoed alleen wel dat er wat ADSL klanten gaan lopen die nu een dermate lage snelheid hebben dat een HD stream bekijken niet mogelijk is. Aan de andere kant zijn deze klanten vaak toch beter af met VDSL of kabel, dus wellicht is het niet eens zo erg voor KPN om deze klanten 'kwijt' te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Caelorum schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:18:
Met Silverlight zullen ze wel moeten gaan aanpassen. Ik neem maar even aan dat ze een html app gaan aanbieden. Dan kan je een hoop diensten van dezelfde backend gebruik gaan laten maken. Wel zo makkelijk in onderhoud en kosten.
Ik ga er overigens ook even vanuit dat KPN de best mogelijke Nederland 1 stream op 1 zet. Zoveel extra werk zou het niet moeten zijn om te kijken welke streams een klant mag zien en deze dan op die plek zetten.
Ik vermoed alleen wel dat er wat ADSL klanten gaan lopen die nu een dermate lage snelheid hebben dat een HD stream bekijken niet mogelijk is. Aan de andere kant zijn deze klanten vaak toch beter af met VDSL of kabel, dus wellicht is het niet eens zo erg voor KPN om deze klanten 'kwijt' te raken.
Optie in het menu om te selecteren wat "de beste" kwaliteit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:50
Beste KPN,

Weten jullie wanneer de iTV app op Android ook voor 6.0 geschikt is?
Ik krijg al tijden 'deze app is niet compatible met uw Android versie'
Ik heb een LG Nexus 5x

dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Caelorum schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:18:
Het lijkt simpel, maar het automatisch programmeren van 701 of 661 op 1. Wat automatisch gaat is niet zomaar een dingetje. Het gaat voor alle klanten, dus zowel glas of DSL. DSL krijgt 701 op 1. Als de snelheid mogelijk is. En glas krijgt vermoedelijk 661 op 1.
grotegok schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 19:28:
Beste KPN,

Ik heb een LG Nexus 5x

dank alvast
Muahh android 6.0 word nu uitgerold. Zal vast een app voor komen. Maar zal nog wel even duren. Voor mijn note 5 staat android 6.0 in Q1 gepland. Dus nog weinig toestel hebben ook android 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Laatst online: 13:49
grotegok schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 19:28:
Beste KPN,

Ik heb een LG Nexus 5x

dank alvast
Verwacht dat deze in begin van Q2 uit komt. Maar verwacht er niet meteen veel van, kan namelijk helaas nog een aantal bugs inzitten.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
rolandos582 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 19:53:
[...]
Het lijkt simpel, maar het automatisch programmeren van 701 of 661 op 1. Wat automatisch gaat is niet zomaar een dingetje. Het gaat voor alle klanten, dus zowel glas of DSL. DSL krijgt 701 op 1. Als de snelheid mogelijk is. En glas krijgt vermoedelijk 661 op 1. [...]
Het lijkt mij dat je dit volledig aan de kant van de ontvanger kan regelen. Ik weet niet in hoeverre KPN controle heeft over de firmware van de IPTV-kastjes, maar zoiets inbouwen kan nooit al te moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Caelorum schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:18:
[...]

Het lijkt mij dat je dit volledig aan de kant van de ontvanger kan regelen. Ik weet niet in hoeverre KPN controle heeft over de firmware van de IPTV-kastjes, maar zoiets inbouwen kan nooit al te moeilijk zijn.
Ik ga er niet over, maar ik verwacht toch wel mogelijke problemen. Zo'n stukje software maak je niet zomaar. Helemaal niet omdat het dus voor glas + dsl is. En dat weer compleet anders is. En wanneer bepaal je of je 701 op 1 mag ontvangen. 4mb + 3mb marge of vanaf 10mb? 8)7

Ik voorzie al genoeg problemen, mensen die dan 701 kijken en nu opeens niet meer kunnen. Of nog steeds op 701 moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Wat een onzin. Dit is heel makkelijk in te bouwen. Er zit nu toch al controle op of de glas hd kanalen beschikbaar zijn.

If $GlasHD_Available = True {
Zet alles op 1 en hoger
}

Als het echt zo moeilijk is moeten ze die devvers eruit trappen en slimmere aannemen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:21
Tylen schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:47:
Wat een onzin. Dit is heel makkelijk in te bouwen. Er zit nu toch al controle op of de glas hd kanalen beschikbaar zijn.

If $GlasHD_Available = True {
Zet alles op 1 en hoger
}

Als het echt zo moeilijk is moeten ze die devvers eruit trappen en slimmere aannemen.
Lekker kort door de bocht, zo makkelijk gaat dat dus niet, als dat inderdaad zo was dan hadden ze dat allang gedaan of jou allang aangenomen ;)

Het probleem zit hem vermoed ik in de ADSL & VDSL kant. Daar is de wisseling qua beschikbaarheid van verbinding op klantniveau ontzettend verschillend.
Per klant moeten ze in de firmware of server side kant een manier bedenken dat het betrouwbaar genoeg is dat het altijd werkt en niet te veel vraagt.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
White_Collar schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:33:
[...]

Lekker kort door de bocht, zo makkelijk gaat dat dus niet, als dat inderdaad zo was dan hadden ze dat allang gedaan of jou allang aangenomen ;)

Het probleem zit hem vermoed ik in de ADSL & VDSL kant. Daar is de wisseling qua beschikbaarheid van verbinding op klantniveau ontzettend verschillend.
Per klant moeten ze in de firmware of server side kant een manier bedenken dat het betrouwbaar genoeg is dat het altijd werkt en niet te veel vraagt.
En wat als de DSL verbinding (tijdelijk) om wat voor reden dan ook even niet genoeg bandbreedte is. Laat KPN de kanalen dan haperen? Schakelen we terug naar een andere kwaliteit?
Al met al, moeilijker dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Is dit het DSL topic? We hebben het over glasvezel. En daar zit die controle momenteel al in. Dus helemaal niet kort door de bocht. Gewoon implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Tylen schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:51:
Is dit het DSL topic? We hebben het over glasvezel. En daar zit die controle momenteel al in. Dus helemaal niet kort door de bocht. Gewoon implementeren.
We hebben het toch over over IPTV? Het is niet relevant over welke drager dit topic gaat.
IPTV = IPTV bij kpn of dit nou koper of glas is.
Daarnaast is het dus gewoon kort door de bocht wat je als kritiek geeft. Je kijkt totaal niet naar de klantbase van KPN en the big picture. Je hebt bij de implantatie van kpn ook te maken met koper en de bij behorende verschillende smaken waar rekening mee gehouden moet worden. een VDSL, bvdsl adsl en bvvdsl lijn is het andere niet. Bij glasvezel is het allemaal een stuk makkelijker omdat je daar niet afhankelijk bent van de kwaliteit van het koper in de grond en de afstand tussen de centrale of een kabel verdeler.
RobinF schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:49:
[...]

En wat als de DSL verbinding (tijdelijk) om wat voor reden dan ook even niet genoeg bandbreedte is. Laat KPN de kanalen dan haperen? Schakelen we terug naar een andere kwaliteit?
Al met al, moeilijker dan je denkt.
En dat is precies het punt wat ik wilde maken, ook daar moet je op in spelen. Wordt de stream voor een dag terug gezet naar lagere kwaliteit? Wordt je live terug geschakeld naar een lagere kwaliteit zoals netflix dat bijvoorbeeld doet? Implementeer je de techniek die tweak onlangs heeft introduceert "Retransmissie" (https://www.tweak.nl/nieu...e-haperingen-te-lijf.html) ?

Allemaal interessante technieken die je goed moet testen voordat je het live zet bij ontzettend veel klanten.
Hier heeft Ziggo natuurlijk ook mee te maken als ze het één en ander wijzigen in de signalen of techniek.

[ Voor 47% gewijzigd door White_Collar op 17-02-2016 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Maar er zit al een controle in. De kastjes op glas hebben de glas hd kanalen. Dus de glas klanten kunnen al omgezet worden. En dat is echt niet moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Tylen schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:13:
Maar er zit al een controle in. De kastjes op glas hebben de glas hd kanalen. Dus de glas klanten kunnen al omgezet worden. En dat is echt niet moeilijk.
Ik blijf mijzelf niet herhalen, De reden waarin het waarschijnlijk een stuk uitdagender is dan dat jij denkt:
je hebt bij de implantatie van kpn ook te maken met koper en de bij behorende verschillende smaken waar rekening mee gehouden moet worden. een VDSL, bvdsl adsl en bvvdsl lijn is het andere niet. Bij glasvezel is het allemaal een stuk makkelijker omdat je daar niet afhankelijk bent van de kwaliteit van het koper in de grond en de afstand tussen de centrale of een kabel verdeler.
Als het inderdaad zo makkelijk was hadden ze het al lang gedaan. Waarom zouden ze er anders zo lang mee wachten? O-)

[ Voor 23% gewijzigd door White_Collar op 16-02-2016 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Tja jij denkt dit ik denk het andere. Laten we maar stoppen met de discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

rolandos582 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 18:30:
[...]

Wat voor muziek? Via apps > meertv of via radio oid?
Dit is blijkbaar een vaker voorkomend probleem:
http://forum.kpn.com/t5/I...alt-weg/m-p/359478#M34402

Enig idee of hier een permanente oplossing voor komt?

[ Voor 19% gewijzigd door Dj-sannieboy op 17-02-2016 06:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Tylen schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:29:
Maar hij heeft wel gelijk, het probleem zal wss niet in glas zitten. Maar in de combinatie van. Ze gaan niet eerst glas uitbrengen en later DSL. Dan gaan namelijk de DSL klanten klagen over het feit dat hun het niet hebben.
Dj-sannieboy schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 06:14:
[...]

Dit is blijkbaar een vaker voorkomend probleem:
http://forum.kpn.com/t5/I...alt-weg/m-p/359478#M34402

Enig idee of hier een permanente oplossing voor komt?
Mij niks over bekend, zal het eens navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
Tylen schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:29:
Ben het met je eens hoor... werk zelf ook in de IT en zo ingewikkeld zou dit probleem niet moeten zijn dat ze er al bijna een jaar mee bezig zijn en nog geen oplossing hebben.

Ben even benieuwd of er meer mensen zijn de net als ik sinds een paar weken last hebben van dat het beeld ongeveer iedere minuut(soms iets vaker en soms iets minder) wel even bevriest? :? Het begint mij steeds meer te storen. Had hier altijd alleen bij het zappen last van... maar nu dus continu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:23
Nuevocasa schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:45:
[...]

Ben het met je eens hoor... werk zelf ook in de IT en zo ingewikkeld zou dit probleem niet moeten zijn dat ze er al bijna een jaar mee bezig zijn en nog geen oplossing hebben.

Ben even benieuwd of er meer mensen zijn de net als ik sinds een paar weken last hebben van dat het beeld ongeveer iedere minuut(soms iets vaker en soms iets minder) wel even bevriest? :? Het begint mij steeds meer te storen. Had hier altijd alleen bij het zappen last van... maar nu dus continu.
Heb ik ook, alleen dan slechts een keer of vier op een avond. Het is zeker irritant. Bij mij begon het na die grote storing in november oid.

[ Voor 3% gewijzigd door jackaubrey op 17-02-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
rolandos582 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 06:35:
[...]

Maar hij heeft wel gelijk, het probleem zal wss niet in glas zitten. Maar in de combinatie van. Ze gaan niet eerst glas uitbrengen en later DSL. Dan gaan namelijk de DSL klanten klagen over het feit dat hun het niet hebben.

[...]

Mij niks over bekend, zal het eens navragen.
Je kunt glasvezelklanten ADSL/VDSL/xdsl klanten niet met elkaar vergelijken.
Appels en peren dus want de techiek is volledig anders en vooral bij DSL een beperkende factor.
Leg de beperkingen dus op waar die hoort bij DSL.
Misschien niet leuk voor de DSL klanten maar dat is niet anders.
Glasvezel wordt niet voor niets gepresenteerd en geprofileerd als de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HoppyF schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:11:
[...]

Glasvezel wordt niet voor niets gepresenteerd en geprofileerd als de toekomst.
Vandaar dat de uitrol op een zeer laag pitje is gezet ten gunste van de uitrol van (BVV)DSL 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:16:
[...]

Vandaar dat de uitrol op een zeer laag pitje is gezet ten gunste van de uitrol van (BVV)DSL 8)7
Tja....
En vandaar dat er ook nog steeds coax kabel netwerken gebruikt worden. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:22

DizzyWeb

Ondertiteld

Barre73 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:16:
[...]

Dat zag iedereen toch aankomen toen ze een meerderheidsbelang in Reggefiber namen? Ze zijn concurrent van zichzelf met FTTH, dus natuurlijk proberen ze het koper dat toch al in de grond ligt en waar ze flink in geïnvesteerd hebben zo veel mogelijk winstgevend te houden. En natuurlijk gaat dat dan ten koste van de aanleg van nieuwe glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrenetic
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 13:24

Phrenetic

ehm...

Grappig dat jullie dan zo'n punt maken over een feature dat betrekking heeft op iets archaïsch als LINEAIRE TV :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:38
Tylen schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:13:
Kastjes op glas hebben HD kanalen maar niet alle kastjes op glas hebben glas HD kanalen.
Wij hebben twee stuks 1853 staan op glas, deze hebben geen HD glas kanalen maar wel de gewone HD kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
ninjazx9r98 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:19:
[...]

Kastjes op glas hebben HD kanalen maar niet alle kastjes op glas hebben glas HD kanalen.
Wij hebben twee stuks 1853 staan op glas, deze hebben geen HD glas kanalen maar wel de gewone HD kanalen.
Het kan zijn dat deze onder verborgen zenders staan. Zal als ik jou was daar eens even kijken.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BaZnGaNL schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 18:52:
[...]

Het kan zijn dat deze onder verborgen zenders staan. Zal als ik jou was daar eens even kijken.
Nee hoor. Motorola decoders kunnen de HD Glas zenders niet doorgeven. Dat was bij de lancering van die zenders al bekend en zou in de loop van 2015 verholpen zijn met een update van de firmware. Maar dat bleek niet haalbaar en is stilletjes naar de achtergrond verdwenen.

Je kan wel 1 van de 2 omruilen voor een nieuwe op basis van het willen gebruiken van Netflix. Kan bij de KPN winkel of online. Bij online moet je eerst een check doen op de apparatuur die je hebt (servicetool).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Barre73 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 19:01:
[...]

Nee hoor. Motorola decoders kunnen de HD Glas zenders niet doorgeven. Dat was bij de lancering van die zenders al bekend en zou in de loop van 2015 verholpen zijn met een update van de firmware. Maar dat bleek niet haalbaar en is stilletjes naar de achtergrond verdwenen.

Je kan wel 1 van de 2 omruilen voor een nieuwe op basis van het willen gebruiken van Netflix. Kan bij de KPN winkel of online. Bij online moet je eerst een check doen op de apparatuur die je hebt (servicetool).
Vreemd.. Volgens mij zag ik begin vorig jaar bij een Glasvezel klant dat HD Glas gewoon beschikbaar was op een Motorola 1853. (Nee, vergis me niet met de Arcadyan HMB2260.)

Werk nu niet meer voor KPN trouwens.

BTW, als ik pauzeer met de de Arcadyan HMB2260, en wil na ongeveer 15 min. weer verder kijken, dan gaat de tijd wel lopen, maar geen geluid en beeld. Iemand hier een oplossing voor? (Vriend van mij die nog wel werkzaam is bij KPN, heeft al gekeken naar de kwaliteit van de STB's maar die staan gewoon netjes 80% +.) Hard reset heeft helaas ook niet geholpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindCtrller
  • Laatst online: 20-09 12:45
Over twee weken krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis. Nu ben ik een beetje aan het oriënteren voor een internet-tv aanbieder. Aangezien ik al een kpn mobiel abbo heb is het vrij gunstig om voor kpn te kiezen. In de meterkast komt glasvezel binnen. Als ik op de site van kpn mijn postcode check kunnen ze max 100/100 leveren. Maar nu lees ik verhalen over bandbreedte delen voor tv en internet en dat het hd kwaliteit niet echt top is. Echter komen deze berichten die ik heb gelezen uit 2014. Nu kan ik verder niet echt recente info vinden over het beeldkwaliteit etc. Is dat inmiddels verbeterd? en blijft er genoeg bandbreedte over voor internet als er tv wordt gekeken? Vooralsnog hebben we maar 1 tv (55" SUHD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MindCtrller schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 19:46:
Over twee weken krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis. Nu ben ik een beetje aan het oriënteren voor een internet-tv aanbieder. Aangezien ik al een kpn mobiel abbo heb is het vrij gunstig om voor kpn te kiezen. In de meterkast komt glasvezel binnen. Als ik op de site van kpn mijn postcode check kunnen ze max 100/100 leveren. Maar nu lees ik verhalen over bandbreedte delen voor tv en internet en dat het hd kwaliteit niet echt top is. Echter komen deze berichten die ik heb gelezen uit 2014. Nu kan ik verder niet echt recente info vinden over het beeldkwaliteit etc. Is dat inmiddels verbeterd? en blijft er genoeg bandbreedte over voor internet als er tv wordt gekeken? Vooralsnog hebben we maar 1 tv (55" SUHD).
NPO, RTL en de SBS zenders hebben hele goede kwaliteit. Dat is sinds 2014 ook aangepast.
De andere HD zenders vind ik er ook goed uit zien maar ik kijk niet op 55 inch maar op 32"
Let wel op dat pas over een aantal maanden KPN hoopt de HD zenders op de normale plek te hebben. Nu staan ze nog op aparte kanaalnummers. (In de 600 en 700).

Bandbreedte is met 1 TV max 13 Mbit van je 100. Als je ook daadwerkelijk de decoder aan hebt staan merk je dat dus alleen bij het downloaden.

Google even op "Fourstack KPN". Dan vind je een postcodechecker waar je de haalbare snelheid op je adres ziet. Ook voor FttH. Als je geluk hebt staat daar onderin bij upgrades een planning voor 500 Mbit. Zo niet, dan is de beslissing aan jou. Ik vind zelf 87 Mbit genoeg en dat merk ik dan alleen alsnog ook echt download (1 keer per dag ongeveer).

[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 17-02-2016 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ik ervaar sinds de omzetting naar routed TV dat de oude Motorola ontvangers met de nieuwe firmware het eigenlijk niet goed kunnen bolwerken. Wil deze omruilen maar kpn kan geen garantie geven dat men een hmb2260 kan opsturen.

Optie is KPN winkel of kan een KPN medewerker op dit forum iets betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindCtrller
  • Laatst online: 20-09 12:45
@barre73 bedankt voor je reactie. Heb het even gechecked en er staan helaas geen upgrades geplanned. Bij ftth (is glasvezel?) staat nu gewoon 100mbit/s en bij itv 2 hd (wil zeggen 2 ontvangers neem ik aan). 87mbit kan ik wel mee leven. Had inderdaad ook gelezen dat de HD zenders niet vooraan staan maar dat het wel de planning was om deze naar voren te halen. Ik zal even kijken of ik ervaringen kan vinden wat betreft de kwaliteit op een 55" tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
itxs schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 20:11:
Ik ervaar sinds de omzetting naar routed TV dat de oude Motorola ontvangers met de nieuwe firmware het eigenlijk niet goed kunnen bolwerken. Wil deze omruilen maar kpn kan geen garantie geven dat men een hmb2260 kan opsturen.

Gewoon omwisselen en zien welke je krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
itxs schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 20:11:

https://www.kpn.com/prive...id=so:se:bl:procom:meertv

Check uitvoeren en decoder laten omruilen. Winkel kan ook altijd. Eentje sowieso zonder vragen (vorige week zelf nog gedaan in Zwolle). De tweede hangt af van de medewerker.

• NightMare
Heb sinds gisteren glasvezel en ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit zonder meer te vergelijken is met UPC en Canal Digitaal, misschien wel beter... Zeker voor de GlasHD zenders. Dit op een 65" UltraHD tv. Wat me dan wel weer tegenvalt is dat er alleen stereo geluid is bij de NPO zenders en Één en Canvas. Dit in tegenstelling tot de RTL,SBS, BBC etc kanalen die wel gewoon Dolby Digital hebben.
MindCtrller schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 20:20:
@barre73 bedankt voor je reactie. Heb het even gechecked en er staan helaas geen upgrades geplanned. Bij ftth (is glasvezel?) staat nu gewoon 100mbit/s en bij itv 2 hd (wil zeggen 2 ontvangers neem ik aan). 87mbit kan ik wel mee leven. Had inderdaad ook gelezen dat de HD zenders niet vooraan staan maar dat het wel de planning was om deze naar voren te halen. Ik zal even kijken of ik ervaringen kan vinden wat betreft de kwaliteit op een 55" tv.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ninjazx9r98 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:19:
[...]

Precies wat ik bedoel. Er zit al controle op. Want jou kastjes hebben het niet. En de andere wel ;) Zo moeilijk is het niet om een if then else statement te maken voor de playlist.m3u of hoe het tegenwoordig ook gaat.

Nu houd ik echt erover op ;)

NightMare schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:14:
Heb sinds gisteren glasvezel en ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit zonder meer te vergelijken is met UPC en Canal Digitaal, misschien wel beter... Zeker voor de GlasHD zenders. Dit op een 65" UltraHD tv. Wat me dan wel weer tegenvalt is dat er alleen stereo geluid is bij de NPO zenders en Één en Canvas. Dit in tegenstelling tot de RTL,SBS, BBC etc kanalen die wel gewoon Dolby Digital hebben.

[...]
Dat laatste is ook niet de fout van KPN maar van de NPO zelf. Loopt ook al meer dan een jaar, sinds de nieuwe uitzendstraat bij NPO in gebruik werd genomen. Volgens mij krijg je bij Ziggo ook nog steeds geen DD geluid op die zenders.

• NightMare
Bij Canal Digitaal in ieder geval wel. Zou dus toch wel mogelijk moeten zijn :+
Barre73 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:30:
[...]

Dat laatste is ook niet de fout van KPN maar van de NPO zelf. Loopt ook al meer dan een jaar, sinds de nieuwe uitzendstraat bij NPO in gebruik werd genomen. Volgens mij krijg je bij Ziggo ook nog steeds geen DD geluid op die zenders.

• emistery
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-08-2024
Ik heb hier een Draytek 2120n plus, en die moet de vervanging worden van een experiabox, iemand enig idee hoe je de vlans daarop goed instelt voor een glasverbinding?

• White_Collar
NightMare schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:56:
Bij Canal Digitaal in ieder geval wel. Zou dus toch wel mogelijk moeten zijn :+

[...]
Dat is andere aanvoer. KPN en ziggo krijgen het aangeleverd via een glasvezel verbinding, en Canal digitaal niet.

[ Voor 16% gewijzigd door White_Collar op 18-02-2016 15:13 ]

• HoppyF
White_Collar schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:12:
[...]

Dat is andere aanvoer. KPN en ziggo krijgen het aangeleverd via een glasvezel verbinding, en Canal digitaal niet.
Wat maakt dat nou uit of het signaal via koper, glas of via de ether gaat?
Als er maar genoeg bandbreedte is kunnen die drie NPO kanalen echt wel getransporteerd worden.
Als de bron in Dolby Digital uitzendt kan KPN of enige andere provider dit gewoon doorgeven.

Ik kan me niet voorstellen dat de NPO zegt, jullie krijgen van ons alleen stereo.
Dat is immers hun belang niet.
Het belang is dat zoveel mogelijk mensen naar de zenders kijken publiek of commercieel dat maakt weinig verschil.

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:36
lezen en begrijpen.... 7(8)7

[ Voor 12% gewijzigd door janbal op 18-02-2016 15:59 ]

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

• White_Collar
HoppyF schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:50:
[...]

Wat maakt dat nou uit of het signaal via koper, glas of via de ether gaat?
Veel! Het is andere aanvoer, andere bitrate, resolutie en compressie.
Voor de goede orde: we hebben het hier over de aanvoer van de NPO naar telecom providers toe. Niet over de aanvoer naar consumenten. ;)

Het verschil zit hem in het feit dat in de uitzendstraat van NPO een foutje zit met als gevolg dat de aanvoer via glas naar Ziggo en KPN geen DD signaal mee komt.
Je kan bij de NPO kiezen voor verschillende aanvoer. Canal digitaal maakt gebruik van een andere levering dan ziggo en KPN. Daar zit de configuratie fout niet in met als gevolg dat je daar wel DD spoor hebt.

[ Voor 58% gewijzigd door White_Collar op 18-02-2016 16:08 ]

White_Collar schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:02:
[...]

Voor de goede orde: we hebben het hier over de aanvoer van de NPO naar telecom providers toe. Niet over de aanvoer naar consumenten. ;)

Het verschil zit hem in het feit dat in de uitzendstraat van NPO een foutje zit met als gevolg dat de aanvoer via glas naar Ziggo en KPN geen DD signaal mee komt.
Je kan bij de NPO kiezen voor verschillende aanvoer. Canal digitaal maakt gebruik van een andere levering dan ziggo en KPN. Daar zit de configuratie fout niet in met als gevolg dat je daar wel DD spoor hebt.
Klein probleempje... ik zie net dat in maart 2015 Ziggo alweer DD meezond met de NPO zenders. Dit speelde trouwens in januari 2015.
Dus ligt het dan toch aan KPN?

We moeten eigenlijk iemand op het Vodafone topic vragen die eigen Vodafone streams heeft...

• White_Collar
Ik had begrepen van een contactje in Hilversum dat beide providers dezelfde feed gebruikte en dat er inderdaad een configuratie issue was aan de klant van de npo.
Echter, als Ziggo inderdaad DD weer mee stuurt dan is er inderdaad iets aan de hand bij kpn :/

[ Voor 5% gewijzigd door White_Collar op 18-02-2016 16:36 ]

• HoppyF
White_Collar schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:02:
[...]

Ja, ja.
Ik begrijp het dat hem om de aanvoer naar de provider gaat.
Logisch ook want KPN stuurt gewoon DD mee met de meeste HD (glas) kanalen daar ligt het niet aan.
Ik vind het een onwaarschijnlijk verhaal dat aan een foutje van de NPO is.
Dit foutje zorgt er dan voor dat het grootste deel van Nederland zonder DD op de NPO kanalen zit.
Wellicht een goed idee om even rond te vragen welke providers WEL de juiste aanvoer krijgen.

De kans is verder groot dat de aanvoer van de NPO naar KPN gewoon via glas loopt.
Zakelijk ligt er glas in heel Nederland dat is anders dan de particuliere aansluitingen.

• White_Collar
Er waren eerder wel problemen:
http://www.totaaltv.nl/ni...id-dolby-streams-npo.html

Maar ik denk dat je bij nader in zien wel gelijkt hebt dat het probleem alsnog bij kpn ligt.

[ Voor 44% gewijzigd door White_Collar op 18-02-2016 17:18 ]

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 10:09

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Zit erover te denken om over te stappen van Ziggo (200/20) naar KPN (500/500).
Grootste reden is dat het in zijn totaal met Spotify, KPN mobiel etc gewoon goedkoper is en die 500/500 is mooi meegenomen.

Zit met een aantal vragen en dit topic doorgelezen en veel informatie gevonden die juist voor meer vragen heeft gezorgd ! Wellicht dat er meer mensen zijn overgestapt vanaf Ziggo en antwoord weten.

- Is er verschil in kwaliteit mbt de tv?
- Hoe snel is de topbox? (Samsung van Ziggo start op in 60 sec)
- Is de decoder te vinden in de database van de Logitech Harmony abs? Net gevonden in dit topic: werkt

Heb nu een RT-N66U die eigenlijk al tekort schiet hier in huis en uitbreiding nodig heeft.
- Hoe is de wifi van de meegeleverde modem?
- Begrijp dat de router achter de Experia box gehangen moet worden in DMZ modus(advies kpn op het forum) OF middels scripts(beschrijving itxs van 7 februari) etc kan de RT-N66U ervoor gehangen worden. Wat zijn hier de voor- en nadelen van?
Ben een beetje bang dat ik mijn hele netwerk opnieuw moet in gaan stellen thuis...

- Er moet een UTP-kabel ipv coax naar de woonkamer. Lees verhalen dat deze niet zomaar op een switch kan. Heb zelf een D-Link DGS-1005D gigabit switch bij de tv liggen (rpi2, tv, decoder, home cinema, xbox). Hoe kom ik erachter of die switch bruikbaar is? Kan nl. geen twee kabel richting de tv trekken. pricewatch: D-Link DGS-1005D

Voor mij stop ik even met vragen.. haha
Hoop dat er iemand mij een beetje kan helpen, want de KPN roept alleen maar dat alles vlekkeloos werkt. Stekker eruit, stekker erin en klaar is KPN. De rest zou hetzelfde blijven, maar na veel lezen heb ik daar sterk mijn twijfels over.

• RobinF
Floris-K schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:25:
Heb nu een RT-N66U die eigenlijk al tekort schiet hier in huis en uitbreiding nodig heeft.
Wat schiet er precies te kort aan? De WiFi van de Experiabox V10 is in mijn ogen goed. Echter als je RT-N66U al niet wifi dekking biedt op plekken waar je dit wilt, zal de V10 dit ook niet doen, maar KPN heeft daar de KPN WiFi "Versterker" voor wat gewoon een volwaardig accesspoint is. (Handleiding met fotos van de V10: klik)
- Begrijp dat de router achter de Experia box gehangen moet worden in DMZ modus(advies kpn op het forum) OF middels scripts(beschrijving itxs van 7 februari) etc kan de RT-N66U ervoor gehangen worden. Wat zijn hier de voor- en nadelen van?
Ben een beetje bang dat ik mijn hele netwerk opnieuw moet in gaan stellen thuis...
Uh, dat is vooral afhankelijk van welke functies je precies wilt gebruiken van de Asus. Voor de meeste mensen voldoet de Experiabox prima, die je dan uit kan breiden met accesspoints om overal goede wifi dekking te hebben
Het voordeel van de Experiabox gebruiken is dat alles plug 'n play werkt. Meer over een eigen router achter de Experiabox vind je hier
- Er moet een UTP-kabel ipv coax naar de woonkamer. Lees verhalen dat deze niet zomaar op een switch kan. Heb zelf een D-Link DGS-1005D gigabit switch bij de tv liggen (rpi2, tv, decoder, home cinema, xbox). Hoe kom ik erachter of die switch bruikbaar is? Kan nl. geen twee kabel richting de tv trekken. pricewatch: D-Link DGS-1005D
Ja, er moet een netwerkkabel naar de iTV Ontvanger toe. Elke switch is eigenlijk bruikbaar, maar je kan problemen met TV krijgen als er ook apparaten met 10Mbit (half/full duplex) zijn aangesloten. Dan zal de TV stream zich namelijk daar aan aanpassen. Zodra de switch ook IGMP Snooping ondersteund zal je dit probleem niet hebben. (Meer of IGMP Snooping, Switches en KPN IPTV: klik)
Hoop dat er iemand mij een beetje kan helpen, want de KPN roept alleen maar dat alles vlekkeloos werkt. Stekker eruit, stekker erin en klaar is KPN. De rest zou hetzelfde blijven, maar na veel lezen heb ik daar sterk mijn twijfels over.
Eigenlijk is dat ook wel zo, maar dat is afhankelijk van wat je allemaal verwacht en wil.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 10:09

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Bedankt voor je snelle reactie!
Gebruik weinig geavanceerde zaken op mijn router, dus zal geen probleem zijn.
Heb wel een Google Chromecast, maar zou dus moeten kijken of daarvoor hetzelfde geldt als als Apple tv(UPnP).

Zal dat van de switch uit moeten testen, maar volgens mij is alles minimaal 100mbit rondom de tv.
De wifi ap ligt al klaar, maar hoopte stiekem dat de Experia box beter bereik zou hebben.

Thanks! Ga het eens met de vrouw overleggen :>
Floris-K schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:52:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie!
Gebruik weinig geavanceerde zaken op mijn router, dus zal geen probleem zijn.
Heb wel een Google Chromecast, maar zou dus moeten kijken of daarvoor hetzelfde geldt als als Apple tv(UPnP).

Zal dat van de switch uit moeten testen, maar volgens mij is alles minimaal 100mbit rondom de tv.
De wifi ap ligt al klaar, maar hoopte stiekem dat de Experia box beter bereik zou hebben.

Thanks! Ga het eens met de vrouw overleggen :>
TV kwaliteit NPO, RTL en SBS zenders is zonder meer top. Andere HD zenders vind ik ook goed maar ik kijk op een 32 inch..
Wat betreft opstarten: Als je de decoder helemaal van de stroom af wil halen dan ben je wel een paar minuten bezig met opnieuw starten. Standby verbruik is ruim 5 watt, dat dan weer wel.Er hoort een energiespaarstand op te zitten die nog maar 0,5 watt gebruikt maar die is er door KPN uitgehaald

Verwijderd

Zit erover te denken om over te stappen van Ziggo (200/20) naar KPN (500/500).
Grootste reden is dat het in zijn totaal met Spotify, KPN mobiel etc gewoon goedkoper is en die 500/500 is mooi meegenomen.

Zit met een aantal vragen en dit topic doorgelezen en veel informatie gevonden die juist voor meer vragen heeft gezorgd ! Wellicht dat er meer mensen zijn overgestapt vanaf Ziggo en antwoord weten.
Ik lig toch wat ziekjes op bed, dus dat kan wel. Ik ben vorige week naar KPN 500/500 gegaan vanuit Ziggo.
- Is er verschil in kwaliteit mbt de tv?
- Hoe snel is de topbox? (Samsung van Ziggo start op in 60 sec)
- Is de decoder te vinden in de database van de Logitech Harmony abs? Net gevonden in dit topic: werkt
Wij merken qua beeldkwaliteit niet echt verschil. De box is een verademing vergeleken met onze Humax PVR van Ziggo. Zapt echt heel lekker. Opstarten van de box duurt de eerste keer een half jaar, daarna hooguit 2 minuten vanaf uit. Vanuit stand-by ongeveer een halve seconde. Programma gemist werkt 20x beter qua zappen. Let wel, wij hadden dus geen Horizon bij Ziggo. De TV app bevalt ons ook beter.
Zorg dat je een Experiabox v10 krijgt. Ik heb zelf op de eerste verdieping nog een WiFi AC router staan, die alleen domme switch, AP en backup NAS speelt. Voor normaal gebruik zou je met de V10 echt wel uit de voeten moeten kunnen.

Moet wel bekennen dat wij geen TV meer hadden nadat ik de LAN instellingen van de V10 had gewijzigd naar subnet 192.168.1.0/24. Er is (snel, volgende dag) een tweede monteur geweest. Uiteindelijk heeft die de V10 helemaal gereset en toen werkte de TV weee. Hij heeft vanalles geprobeerd, maar dit was het enige wat hielp. Ik zit nu dus in 192.168.2.0/24 en heb mijn LAN dus omgegooid, want ik was er wel een beetje klaar mee. De monteur nam de tijd en heeft echt zijn best gedaan.
Alleen met bepaalde types van TP Link zijn problemen bekend, maar mijn oude Gbit TP Link leek het gewoon te doen. Heb hem er nu nog even tussenuit vanwege de aaloopprobleempjes, maar ga hem binnenkort weer aansluiten.
Voor mij stop ik even met vragen.. haha
Als je al UTP-kabel hebt liggen is het aansluiten echt peanuts. Alles werkte direct, zelfs de telefoon.

• jurjen_g
  • Laatst online: 14:25
Barre73 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 19:06:
[...]

Wat betreft opstarten: Als je de decoder helemaal van de stroom af wil halen dan ben je wel een paar minuten bezig met opnieuw starten. Standby verbruik is ruim 5 watt, dat dan weer wel.Er hoort een energiespaarstand op te zitten die nog maar 0,5 watt gebruikt maar die is er door KPN uitgehaald
Ik heb de 2260 , en gebruik een schakelaar waarmee ik elke avond onze hele AV van de stroom afhaal. Herstarten duurt wel langer dan ik wil, maar meestal start het beeld toch wel binnen anderhalve minuut...

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
De wifi versterker van kpn is een volwaardig ap daarbij heb je gelijk 4 flexpoorten, b.v. 1 voor de tv de 3 overige kan je gewoon gebruiken zonder dat je downloadsnelheid omlaag donderd als je ook de tv gelijktijdig gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door pekanoot op 18-02-2016 19:40 ]

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

En hij kost geen drol.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• rolandos582
Naja hij was in de sale voor 5 tientjes. Nu €80,- maar als je hem goed wil gebruiken moet je hem bekabeld aansluiten. Dus utp naar boven. Monteur heeft zo'n ding bij zich en kan hem ook met kabel aansluiten indien gewenst. Stelt ie hem ook gelijk in.

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Voor 80 Euro koop jij nergens een AP met al die functionaliteit en ondersteuning van alle protocollen. En dat Out of the Box. En uiteraard sluit je een AP bekabeld aan. Duhhh.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20

We are shaping the future

AvK schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 21:47:
Voor 80 Euro koop jij nergens een AP met al die functionaliteit en ondersteuning van alle protocollen. En dat Out of the Box. En uiteraard sluit je een AP bekabeld aan. Duhhh.
Voor 'ons' is dat normaal ja ;)

Maar KPN verkoopt ding ding ook primair als "wifi versterker" (repeater). Ik gok/vrees dat de meerderheid van de consumenten hem dan ook op die manier gebruikt.

Maar verder ben ik het wel met je eens: Zelfs aan 80 euro is dit nog steeds een prima apparaat.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• rolandos582
AvK schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 21:47:
Zo duhh is dat niet. Ken genoeg mensen die hem draadloos aansluiten/willen aansluiten.
https://webshop.telfort.nl/nl/222985/wifi-versterker/

Ohja, dat is hetzelfde apparaat 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:32

jeka

Support your local club.

Maar wel voor 50 euro :)

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
Die van Telfort had ik gisteren toevallig al besteld want dat is wel een erg mooi prijsje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Barre73 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:51:
[...]

https://www.kpn.com/prive...id=so:se:bl:procom:meertv

Check uitvoeren en decoder laten omruilen. Winkel kan ook altijd. Eentje sowieso zonder vragen (vorige week zelf nog gedaan in Zwolle). De tweede hangt af van de medewerker.
Ben eigenlijk wel benieuwd waar die apparatuur check op controleert. Bij mij faalt hij, maar dat zal denk ik komen omdat ik mijn eigen router gebruik.

Check deze gewoon of er een KPN router en STBs op het netwerk aangesloten zijn?

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-02-2024

mcv

Ik heb de KNP wifi versterker ook aangeschaft bij Telfort voor die 3o euro extra korting.

Maar bij mij blijft het device "hangen" op de automatische firmware update. Ik gebruik wel enkel de experiabox en heb de versterker bedraad aangesloten.

Blijkbaar is er toch verschil in firmware tussen de Telfort en KPN variant

Nu schijnt het mogelijk te zijn (ander draadje hier op Tweakers) om handmatig KPN firmware op de versterker te installeren. Dat ga ik dit aankomend weekend maar eens uitzoeken.

Computer says NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
Hou ons maar even op de hoogte dan !
mcv schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:17:
Ik heb de KNP wifi versterker ook aangeschaft bij Telfort voor die 3o euro extra korting.

Maar bij mij blijft het device "hangen" op de automatische firmware update. Ik gebruik wel enkel de experiabox en heb de versterker bedraad aangesloten.

Blijkbaar is er toch verschil in firmware tussen de Telfort en KPN variant

Nu schijnt het mogelijk te zijn (ander draadje hier op Tweakers) om handmatig KPN firmware op de versterker te installeren. Dat ga ik dit aankomend weekend maar eens uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Even mijn ervaringen met de servicedesk/verhuis afdeling/behoud afdeling:

Wij hebben onlangs een huis gekocht en gaan per eind maart verhuizen. 23 februari loopt mijn jaarcontract bij KPN af en is per die datum dus per maand opzegbaar. Ik zag 2 opties: verhuizing aanmelden of op het nieuwe adres een nieuwe aansluiting aanvragen en de bestaande verbinding opzeggen. Op die manier heb ik weer een half jaar korting.

Dus, na wat rondzoeken op de KPN site, plopte er een chatvenster op. Daar mijn dilemma eens voorgelegd. Nou, behulpzame kerel zette me door naar de afdeling verhuizingen en daar konden ze me prima helpen. Helaas ging mijn telefoon en was het chatgesprek verbroken voor ik verder kon. Volgende dag hetzelfde geprobeerd, kreeg toevallig dezelfde kerel en die stuurde me weer door naar verhuizingen. "Daar kan ik u niet mee helpen meneer, dan moet u de verhuisdesk bellen". Uh, ok? Bijzonder.

Maargoed, rustig op kantoor dus kon wel even weglopen om te bellen. Eerst de verhuisdesk. Na veel moeite had ze alle gegevens... en na 10 minuten kon ze mij een aanbod doen: een duurder pakket nemen en dan wat korting krijgen. Leuk, meer gaan betalen voor dingen die ik niet nodig heb. Da's dus niet echt een aanbod. Maar meer kon ze me niet aanbieden vanuit verhuizingen, dan moest ik de afdeling Behoud hebben. En dan maar doorgeven dat ik ga verhuizen en korting wil hebben, anders ga ik opzeggen en naar een ander provider verhuizen. Uh? Dus het advies dat ik krijg is doorverbonden worden met een andere afdeling en dan tegen haar collega gaan liegen? Want dan kan haar collega mij "overhalen" om bij KPN te blijven? Ze was het met me eens dat dat wat vreemd klonk, maar dat was de enige manier om het te regelen, naast een nieuwe aansluiting aanvragen... maar ja, verhuizen kan in 3 weken, een nieuwe aansluiting kan zomaar eens langer duren...

Dus, afdeling Behoud. Daar ook een kwartier mee gehangen, want volgens hem had onze nieuwe woning helemaal geen glasvezel. Jawel hoor? Oh, dan ging hij toch maar even in het systeem kijken. Bijzondere aanname... En ja hoor, volgens het systeem was er inderdaad glas aanwezig en kon ik zonder problemen verhuizen. En korting was ook mogelijk met een contractverlenging. Maar, verplicht een monteur dus verhuizen op zaterdag kan niet. Dan maar vrijdag. Na 4x die datum in het systeem gezet te hebben wilde die eindelijk...

Dus. Ik houd mijn hart vast dat die verhuizing nu ook daadwerkelijk op de juiste datum doorgevoerd wordt... Dit geneuzel geeft mij nu niet enorm veel vertrouwen.

tl;dr
3 afdelingen en liegen op advies van een KPN medewerker nodig om een contractverlenging met korting en een verhuizing te regelen.

[ Voor 3% gewijzigd door DizzyWeb op 19-02-2016 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Alles wat niet geheel standaard is gaat erg bijzonder bij KPN. Bij UPC kon ik bij een wijziging administratief opzeggen en een nieuw abbo afsluiten met korting. Bij KPN niet, nieuwe email, 1 dag geen TV/internet, monteur langs, etc.
Met apparaten precies hetzelfde, bij UPC stuurden ze gewoon een andere type op, bij KPN kan dat niet, als er wat nieuws gestuurd moet worden dan weten ze niet welk type er verzonden gaat worden en dus moet je langs een KPN winkel.
Bij storingen is er bij KPN ook een hele slechte informatie voorziening, dit was bij UPC ook niet perfect, maar wel stukken beter.

Al met al wel tevreden bij KPN, maar er is echt een hoop te verbeteren aan de apparaten en service.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

Als je de goede personen en goede redenen hebt kunnen ze bij KPN ook gewoon apparaten opsturen hoor :Y

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Zoiets zou niet van "de goede personen" af moeten hangen.

Deze woning had ik nog geen glas, dat lag bij de gevel. Daar hebben ze een pakket met meuk opgestuurd en kon ik de Genexis gewoon zelf op de onderplaat klikken. De "verplichte" monteur was blij verrast dat hij vroeg vrij was die vrijdag.

Maar nu, alles hangt klaar, ik heb alle apparatuur behalve de Genexis (want die mag ik niet meenemen), en nu gaat de Genexis met de monteur mee en kan ik het niet zelf doen.

Ach ja. Kost me een vrije dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
DizzyWeb schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:04:
Even mijn ervaringen met de servicedesk/verhuis afdeling/behoud afdeling:

Wij hebben onlangs een huis gekocht en gaan per eind maart verhuizen. 23 februari loopt mijn jaarcontract bij KPN af en is per die datum dus per maand opzegbaar. Ik zag 2 opties: verhuizing aanmelden of op het nieuwe adres een nieuwe aansluiting aanvragen en de bestaande verbinding opzeggen. Op die manier heb ik weer een half jaar korting.

Dus, na wat rondzoeken op de KPN site, plopte er een chatvenster op. Daar mijn dilemma eens voorgelegd. Nou, behulpzame kerel zette me door naar de afdeling verhuizingen en daar konden ze me prima helpen. Helaas ging mijn telefoon en was het chatgesprek verbroken voor ik verder kon. Volgende dag hetzelfde geprobeerd, kreeg toevallig dezelfde kerel en die stuurde me weer door naar verhuizingen. "Daar kan ik u niet mee helpen meneer, dan moet u de verhuisdesk bellen". Uh, ok? Bijzonder.

Maargoed, rustig op kantoor dus kon wel even weglopen om te bellen. Eerst de verhuisdesk. Na veel moeite had ze alle gegevens... en na 10 minuten kon ze mij een aanbod doen: een duurder pakket nemen en dan wat korting krijgen. Leuk, meer gaan betalen voor dingen die ik niet nodig heb. Da's dus niet echt een aanbod. Maar meer kon ze me niet aanbieden vanuit verhuizingen, dan moest ik de afdeling Behoud hebben. En dan maar doorgeven dat ik ga verhuizen en korting wil hebben, anders ga ik opzeggen en naar een ander provider verhuizen. Uh? Dus het advies dat ik krijg is doorverbonden worden met een andere afdeling en dan tegen haar collega gaan liegen? Want dan kan haar collega mij "overhalen" om bij KPN te blijven? Ze was het met me eens dat dat wat vreemd klonk, maar dat was de enige manier om het te regelen, naast een nieuwe aansluiting aanvragen... maar ja, verhuizen kan in 3 weken, een nieuwe aansluiting kan zomaar eens langer duren...

Dus, afdeling Behoud. Daar ook een kwartier mee gehangen, want volgens hem had onze nieuwe woning helemaal geen glasvezel. Jawel hoor? Oh, dan ging hij toch maar even in het systeem kijken. Bijzondere aanname... En ja hoor, volgens het systeem was er inderdaad glas aanwezig en kon ik zonder problemen verhuizen. En korting was ook mogelijk met een contractverlenging. Maar, verplicht een monteur dus verhuizen op zaterdag kan niet. Dan maar vrijdag. Na 4x die datum in het systeem gezet te hebben wilde die eindelijk...

Dus. Ik houd mijn hart vast dat die verhuizing nu ook daadwerkelijk op de juiste datum doorgevoerd wordt... Dit geneuzel geeft mij nu niet enorm veel vertrouwen.

tl;dr
3 afdelingen en liegen op advies van een KPN medewerker nodig om een contractverlenging met korting en een verhuizing te regelen.
Als je kijkt naar wat een nieuwe aansluiting kost, is het logisch dat ze daar niet voor kiezen. Je hebt immers al een bestaande aansluiting. Als het je alleen om die korting te doen is, dan kan de behoud/save afdeling daar prima in voldoen. Verhuisafdeling kan niks anders dan de andere afdeling dus beetje jammer.

Ze zullen zelf niet met een aanbod komen bij save, omdat ze natuurlijk liever geen korting weggeven. Maar met een beetje pressure komt die korting wel. Als je dit topic doorleest zie je dat het vaak word toegepast en totaal niet onlogisch. En het komt toch in je voordeel? Dus zie het probleem niet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 18:45
Heb precies dezelfde ervaring met het regelen van een verhuizing bij KPN. De dame aan de telefoon was vriendelijk, maar wilde geen korting geven. Als ze dat zou doen, zou ze ontslagen worden... Mij werd ook geadviseerd om afdeling opzeggingen te bellen en daarna een nieuw abonnement aan te vragen.
Nu zie ik echter op de site van KPN dat ik een nieuw abonnement kan aanvragen en mijn oude abonnement door hun kan laten opzeggen. Ik kan als oude provider gewoon KPN kiezen en contractnummer invullen. Dit lijkt dus te werken. Ga het maar proberen of ik zou over moeten stappen naar Ziggo. Op ons nieuwe adres biedt KPN alleen VDSL met 60/6 Mbit/s. Ziggo biedt 150/15 of 200/20. Maar ben tevreden met KPN glasvezel en blijf liever bij KPN als het internet via VDSL op het nieuwe adres maar stabiel is en echt 60/6. Fourstack geeft het wel als echte snelheid aan. Maar hoe betrouwbaar is dat? Het ISRA punt in dat huis is heel oud en de telefoonlijn daar is uit de jaren zestig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poffin
Gisteren de v10 experiabox opgehaald, alles aangesloten en alles werkt prima. Alleen is het nu zo dat m'n iPhone 5s zeer slecht wifi signaal heeft op de zolder. Terwijl met de v9 experiabox ik gewoon makkelijk wifi signaal had op m'n iPhone.
Er is verder niks veranderd aan de opstelling/situatie dus kan alleen maar concluderen dat de v10 slechter wifi bereik heeft, heeft iemand hier al ervaring mee gehad?

Misschien kan het ook zijn omdat ik de v10 verkeerd heb neergezet ofzo? Ik weet niet waar de antenne's zitten op de v10 maar heb het gewoon gekoppeld met het voetstukje wat er bij wordt geleverd en zo neergezet (zoals het hoort). Maar geen idee of dit het meest optimale is wat betreft bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je iPhone zegt denk ik eigenlijk dat je iPhone misschien automatisch via de 5ghz band verbindt met je V10. En die is lekker snel maar met afstand vermindert dat heel hard.
Probeer die eens uit te zetten op de V10?
Als ie al uitstaat dan wordt het inderdaad beetje spelen met instellingen of positie van je V10. Elke router heeft weer een ander WiFi gedrag en patroon.

[ Voor 48% gewijzigd door Barre73 op 20-02-2016 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
De v10 doet het bij mij het beste liggend zo hoog mogelijk en liefst midden van het huis

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

poffin schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 13:17:
Gisteren de v10 experiabox opgehaald, alles aangesloten en alles werkt prima. Alleen is het nu zo dat m'n iPhone 5s zeer slecht wifi signaal heeft op de zolder. Terwijl met de v9 experiabox ik gewoon makkelijk wifi signaal had op m'n iPhone.
Er is verder niks veranderd aan de opstelling/situatie dus kan alleen maar concluderen dat de v10 slechter wifi bereik heeft, heeft iemand hier al ervaring mee gehad?

Misschien kan het ook zijn omdat ik de v10 verkeerd heb neergezet ofzo? Ik weet niet waar de antenne's zitten op de v10 maar heb het gewoon gekoppeld met het voetstukje wat er bij wordt geleverd en zo neergezet (zoals het hoort). Maar geen idee of dit het meest optimale is wat betreft bereik.
Ben je serieus??

2.4Ghz vs 5Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poffin
Barre73 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 13:27:
Als je iPhone zegt denk ik eigenlijk dat je iPhone misschien automatisch via de 5ghz band verbindt met je V10. En die is lekker snel maar met afstand vermindert dat heel hard.
Probeer die eens uit te zetten op de V10?
Als ie al uitstaat dan wordt het inderdaad beetje spelen met instellingen of positie van je V10. Elke router heeft weer een ander WiFi gedrag en patroon.
Ik heb inderdaad 5ghz ingesteld op de v10 maar gebruik voor 2,4 ghz en 5 ghz aparte SSID's. Juist omdat het bereik van de 5ghz signaal minder is heb ik dit niet ingesteld op de iPhone. Dus mijn iPhone maakt gewoon verbinding met het 2,4 ghz wifi signaal.

Verder zijn er andere apparaten die ik wel heb ingesteld om standaard verbinding te maken met het 5ghz signaal. En die werken prima omdat ze allemaal beneden zitten.

EDIT:
Tylen schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 14:20:
[...]

Ben je serieus??

2.4Ghz vs 5Ghz.
Snap niet wat je bedoelt?

[ Voor 10% gewijzigd door poffin op 20-02-2016 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poffin schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 14:50:
[...]

Ik heb inderdaad 5ghz ingesteld op de v10 maar gebruik voor 2,4 ghz en 5 ghz aparte SSID's. Juist omdat het bereik van de 5ghz signaal minder is heb ik dit niet ingesteld op de iPhone. Dus mijn iPhone maakt gewoon verbinding met de 2,4 ghz wifi signaal.

Verder zijn er andere apparaten die ik wel heb ingesteld om standaard verbinding te maken met het 5ghz signaal. En die werken prima omdat ze allemaal beneden zitten.
Dan zal je inderdaad moeten kijken of het uitmaakt dat je de V10 anders plaatst / legt/hangt.

De conclusie dat de Wifi van de V10 slechter is dan de V9 omdat je de situatie gelijk is, gaat natuurlijk niet op. Het veranderen van je router is een andere situatie. Dus je moet opnieuw kijken wat beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Experimenteer een beetje met de positie / opstelling van de V10. Je bent volgens mij de eerste die zegt dat hij een minder goede verbinding heeft. Ding kan ook defect zijn natuurlijk.
Wat geeft een speedtest op je iPhone aan qua snelheid?

(Edit: tegelijkertjd....)

[ Voor 5% gewijzigd door AvK op 20-02-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poffin
Yes, inderdaad. Juist daarom wilde ik dus graag weten waar de antenne's op de v10 zitten, kan dit niet zo snel vinden op google helaas.

Speedtest ga ik zo even uitvogelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Een maand of wat geleden heb ik de KPN Wifi Versterker gekocht. Heb me verbaasd hoe veel de positie / opstelling van dat ding uitmaakt op de totale dekking. Zeker op het 5Ghz bereik. Een meter opzij of een halve slag draaien maakte heel veel verschil. Heeft me minimaal een uur gekost om de perfecte plek te vinden (op de 1e verdieping).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcv
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-02-2024

mcv

NightMare schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:23:
Hou ons maar even op de hoogte dan !

[...]
Imiddels werkend gekregen.De meest recente firmware opgehaald (https://wv-upgrade.wxs.nl/linux_74_sign.trx) en geinstalleerd. Werkt prima.

Computer says NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poffin
AvK schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:11:
Een maand of wat geleden heb ik de KPN Wifi Versterker gekocht. Heb me verbaasd hoe veel de positie / opstelling van dat ding uitmaakt op de totale dekking. Zeker op het 5Ghz bereik. Een meter opzij of een halve slag draaien maakte heel veel verschil. Heeft me minimaal een uur gekost om de perfecte plek te vinden (op de 1e verdieping).
Heb je deze bedraad of draadloos aangesloten op je experiabox? Ben namelijk ook van plan om de KPN wifi versterker te halen maar dan wel draadloos aansluiten op de experiabox.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
poffin schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 21:20:
[...]

Heb je deze bedraad of draadloos aangesloten op je experiabox? Ben namelijk ook van plan om de KPN wifi versterker te halen maar dan wel draadloos aansluiten op de experiabox.
Alvast bedankt.
Waarom zou je deze draadloos willen aansluiten? Op welke Experiabox wil je deze aansluiten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
RobinF schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 21:46:
[...]

Waarom zou je deze draadloos willen aansluiten? Op welke Experiabox wil je deze aansluiten?
Zei ik toch, er zijn genoeg mensen die dit doen/proberen. Doe het aub niet en sluit hem gewoon bekabeld aan. Zorgt voor een hoop minder problemen en beste apparaat.
Pagina: 1 ... 23 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie