[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 95 Laatste
Acties:
  • 764.832 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 17:31:
[...]

Ik hoop dat dit prioriteit heeft en toch echt z.s.m. wordt doorgevoerd! Het is echt niet meer van deze tijd dat de STB niet automatisch de best beschikbare stream oppakt.
Prioriteit heeft het niet, zijn een hoop andere belangrijke dingen. Maarja er word wel gehoor aan gegeven. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
Nou.. Installatiepakket binnen. Gelukkig een redelijke STB. Wel een beetje jammer van die enorme en lelijk witte afstandsbediening. Iemand nog (redelijk betaalbare) tips daarvoor?
Helaas ben ook ik gezegend met de V9, dus daar ga ik morgen dan maar even voor bellen naar de lokale winkel. Wel jammer dat het op die manier moet. Zou een hoop schelen als de servicedesk gewoon een V10 zou kunnen opsturen naar klanten die er om vragen.

Het glasvezelkastje is wel grappig. Volgens mij is die zowat identiek aan die er nu hangt. Alleen is deze wit en de andere zwart. Geen idee waarom ze die meuk wit maken overigens, maar gelukkig hangt die toch achter een deur ^^

[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 26-01-2016 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Caelorum schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 18:44:
Nou.. Installatiepakket binnen. Gelukkig een redelijke STB. Wel een beetje jammer van die enorme en lelijk witte afstandsbediening. Iemand nog (redelijk betaalbare) tips daarvoor?
Helaas ben ook ik gezegend met de V9, dus daar ga ik morgen dan maar even voor bellen naar de lokale winkel. Wel jammer dat het op die manier moet. Zou een hoop schelen als de servicedesk gewoon een V10 zou kunnen opsturen naar klanten die er om vragen.

Het glasvezelkastje is wel grappig. Volgens mij is die zowat identiek aan die er nu hangt. Alleen is deze wit en de andere zwart. Geen idee waarom ze die meuk wit maken overigens, maar gelukkig hangt die toch achter een deur ^^
Wat is er mis met de afstandsbediening dan? de kleur? Want verder vind ik de afstandsbediening geweldig werken, al helemaal hoe het met geluid is opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
RobinF schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:41:
[...]
Wat is er mis met de afstandsbediening dan? de kleur? Want verder vind ik de afstandsbediening geweldig werken, al helemaal hoe het met geluid is opgelost!
Ding is echt super groot. Twee keer zo groot als die door Tweak/Sparql wordt geleverd. De lengte is echt absurd. Ik heb verder grote handen, maar om mijn duim van OK naar 0 te verplaatsen moet ik dus gewoon mijn hand verplaatsen.
Ze krijgen het eigenlijk voor elkaar om minder functionaliteit om meer plastic te plaatsen en dan ook nog eens in een IMO afschuwelijke kleur.
Zie afbeelding 1 en twee
Wat dan wel fijn is, is dat je blijkbaar ook je tv ermee kan bedienen. Die heeft bij mij ook al zo'n belachelijk grote afstandbediening, dus dat zou mooi mee genomen zijn.

Oh, en die tobo op de achterkant van sparql is niet oncomfortabel. Wat wel jammer is, is dat ze (Sparql) nog nooit een interface hebben gemaakt waarbij dat fatsoenlijk te gebruiken is 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 26-01-2016 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mensen hier die ook weer last hebben van happerend beeld als je de gids oproept aan de onderkant? Heb het op al mijn STBoxxen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:06
Caelorum schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 18:44:

Ja, die v9 moet je gaan omruilen voor een v10 als je Dual band WiFi wilt gaan gebruiken.
Ik vind de witte afstandsbediening wel prima, beter dan de Vodafone versie.
De NT is inderdaad wit, gelukkig maar want dat ding zit bij mij in de huiskamer dus afwijkende kleur valt nogal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:38
Als je de witte afstandsbediening niet mooi/makkelijk vindt werken, er is een versie die is zwart en heet de Comfort afstandsbediening. Ik heb ze op de auto en ze kosten 29,95.

Je kunt eens naar de winkel gaan en vragen of ze die afstandsbediening hebben.

Misschien vindt je die wel beter, maar standaard worden de witte afstandsbedieningen geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rolandos582 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 17:27:
[...]

Hèhè, het probleem van meertv icm Netflix is allang bekend. Werkt enkel op 2260 en 2952. 1853 komt dit jaar ergens.

HD glas zou kunnen, maar heb ook mensen gezien met een 1963 die ze hadden. Je kunt het altijd proberen met een 2260.

Zenderlijst wijzigen word Q2 of Q3 dit jaar. :)
Ik heb toch ergens al gelezen dat de 1853 niet gaat lukken en dat dat is opgegeven.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
roches schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 21:45:
Als je de witte afstandsbediening niet mooi/makkelijk vindt werken, er is een versie die is zwart en heet de Comfort afstandsbediening. Ik heb ze op de auto en ze kosten 29,95.

Je kunt eens naar de winkel gaan en vragen of ze die afstandsbediening hebben.

Misschien vindt je die wel beter, maar standaard worden de witte afstandsbedieningen geleverd.
https://apparatuurvoorthu...ing-voor-interactieve-tv/
Deze bedoel je?
Barre73 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 21:54:
[...]

Ik heb toch ergens al gelezen dat de 1853 niet gaat lukken en dat dat is opgegeven.
Hmmm, zal dit eens nakijken maar not sure tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Weet iemand of Netflix via MéérTV ook als 4K stream wordt aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

rolandos582 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 17:34:
[...]

Prioriteit heeft het niet, zijn een hoop andere belangrijke dingen. Maarja er word wel gehoor aan gegeven. O-)
Ik ben wel benieuwd wat voor andere belangrijke dingen? Zeg nou zelf, het is toch niet gebruiksvriendelijk dat je vanaf 661 moet gaan zappen naar 669, en dan over moet naar 711, enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

barrymossel schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 08:02:
Weet iemand of Netflix via MéérTV ook als 4K stream wordt aangeboden?
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ok thanks, dan ben ik aangewezen op de app van de TV. Een app die helaas via de servers van Panasonic loopt (onbegrijpelijk!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Dj-sannieboy schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 08:09:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat voor andere belangrijke dingen? Zeg nou zelf, het is toch niet gebruiksvriendelijk dat je vanaf 661 moet gaan zappen naar 669, en dan over moet naar 711, enzovoort.
Daar laat ik me niet over uit. Het is puur een stukje gebruiksvriendelijkheid. Maar je went er bijzonder snel aan. Er zijn genoeg vorderingen die belangrijker zijn als puur ''zappen''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
rolandos582 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 08:29:
[...]

Daar laat ik me niet over uit. Het is puur een stukje gebruiksvriendelijkheid. Maar je went er bijzonder snel aan. Er zijn genoeg vorderingen die belangrijker zijn als puur ''zappen''.
Vraag blijft natuurlijk waarom het zo moeilijk is de software top-notch te maken en te houden? Buiten de infrastructuur (en prijs) lijkt me dat hetgeen dat het verschil maakt tussen de verschillende providers. En je wilt toch in het kader van concurrentie het beste leveren voor je klant? En 1-2 programmeurs dedicated op die firmware is te duur? Sure...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Heeft iemand routed iptv werkend via OpenWRT (op een Netgear WNDR3700)? Of is dat niet mogelijk?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]
Gebruiksvriendelijkheid, daar gaat het uiteindelijk toch om? Zonder gebruikers namelijk geen inkomsten.

Echt wennen doe je er niet aan hoor, het blijft bijzonder vervelend (gebruik al enkele jaren KPN iTV). Maargoed, een andere vordering die belangrijker is zou natuurlijk betere (HD glas) kwaliteit van alle zenders zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Dj-sannieboy op 27-01-2016 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Net klantenservice gebeld omdat ik het probleem weer heb dat beeld slecht is als ik met gids aan het zappen ben. En tv hapert ook af en toe.

Kastje naar fabrieks instellingen terug zetten is: Menu - instellingen - GEEL GEEL.

Dat wist ik niet :P Ik dacht misschien handig om hier te vermelden.

Edit: Stond er al ;)
rolandos582 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 22:19:
[...]

NT + Modem 3min van de stroom of via stb > menu > instellingen > 2x geel > beide opties op ja en bewaar instellingen wil nog wel eens helpen. Anders even KS bellen.

[ Voor 34% gewijzigd door Tylen op 27-01-2016 09:49 . Reden: search before you post ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat ben ik ook niet met je eens. Ook al is het alleen voor gebruiksvriendelijkheid: 1) je went er niet echt aan, 2) het ondermijnt de mooie mogelijkheden van ITV via hoge bandbreedtes (mensen kijken automatisch naar SD zenders en denken dat het zo hoort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex00
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-08 22:30
Barre73 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 21:54:
[...]

Als je een nieuwe reciever wilt kan je hem gewoon onder de arm mee naar kpn winkel nemen. Is geen enkel probleem. Zonder bijkomende kosten uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Barre73 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:06:
[...]

Dat ben ik ook niet met je eens. Ook al is het alleen voor gebruiksvriendelijkheid: 1) je went er niet echt aan, 2) het ondermijnt de mooie mogelijkheden van ITV via hoge bandbreedtes (mensen kijken automatisch naar SD zenders en denken dat het zo hoort).
+1

Mijn moeder kijkt altijd naar SD en als ik daar ben zet ik het direct om naar glas hd. Ziet er toch niet meer uit. Vind SD echt niet meer van deze tijd.

Ik heb de logitech harmony ingesteld dat hij altijd op glas hd zapt. Maar niet iedereen heeft zo'n remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:40
Tylen schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:21:
[...]
Ik heb de logitech harmony ingesteld dat hij altijd op glas hd zapt. Maar niet iedereen heeft zo'n remote.
Kun je uitleggen hoe je dat doet? Ik heb dan wel geen glas, maar heb bij Telfort VDSL hetzelfde probleem. Op de Arcadyan HMB2260 is '1' de SD-versie van NPO1, en op 701 zit de HD-versie van NPO1.

Standaard zappen naar/tussen HD-zenders zou wel fijn zijn, ik heb een pricewatch: Logitech Harmony One Advanced Universal Remote.

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 27-01-2016 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ja kan favorieten maken op die remote. Dus als ik op het NL1 plaatje druk dan gaat hij naar 661. Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Barre73 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:06:
[...]

Bingo.. mijn moeder heeft al die tijd naar SD zenders zitten kijken omdat ze niet beter wist.
Tylen schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:21:
[...]

Je kan ook gebruiken van 'eigen zenderlijst' al blijft dan de volgorde van die zenders nog wel een dingetje.

[ Voor 26% gewijzigd door Miss_80 op 27-01-2016 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Miss_80 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:51:
[...]

Bingo.. mijn moeder heeft al die tijd naar SD zenders zitten kijken omdat ze niet beter wist.

[...]

Je kan ook gebruiken van 'eigen zenderlijst' al blijft dan de volgorde van die zenders nog wel een dingetje.
We hebben sinds kort KPN glas en mijn vrouw is ook niet bekend met de volgorde van de HD kanalen.
Ze drukt dus gewoon op "1" als ze NPO1 wil kijken en niet op 661.

Wie dat bij KPN zo bedacht heeft en hiermee weggekomen is mogen ze van mij ontslaan...
Natuurlijk is er een historische reden dat er SD kanalen zijn later opgevolgd door HD kanaal 701 en weer later glas maar dit valt aan de gemiddelde kijker niet uit leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Miss_80 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:51:
[...]

Hier exact hetzelfde. Mijn pioneer Kuro bij haar neergezet een poosje terug maar ze vond het maar slecht beeld. Ja als je naar SD kanalen kijkt....

nu al zo vaak uitgelegd maar vaak drukt ze toch domweg weer op de 1 tm x ipv de hogere kanalen (gids snapt ze ook niet dus dat biedt geen uitkomst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Maak dan een zenderlijst voor haar aan met alleen de HD zenders. Kan ze de drukken wat ze wil op de 1 maar daar komt hij dan niet op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Miss_80 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:39:
Maak dan een zenderlijst voor haar aan met alleen de HD zenders. Kan ze de drukken wat ze wil op de 1 maar daar komt hij dan niet op :+
Yep met als gevolg dat ze mij of de klantenservice gaat bellen

ze had laatst ook een niet beschikbaar kanaal ingetoetst. volgens haar wilde hij er ook niet meer vanaf. schijnbaar 40 minuten met KS aan de lijn gezeten voordat ze weer beeld had.
Ik was daar, toets datzelfde nummer, extreme paniek in de tent, druk op return en we hadden weer beeld .... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Dat is precies het punt.
Breng als provider eenvoud aan waar het kan en bouw flexibiliteit in voor mensen die dit wensen.
Dat is nu precies het mooie van software, het kan.
Een zenderlijst is nu bepaald geen rocket science dus waar gaat het nu eigenlijk om.
Een lijst met nummers flexibel toepassen in een lijst.
Maak in de software verder een vertaalslag naar het echte nummer.
Dus als met op 1 kanaal 661 wil prima, moet het 20 zijn? Ook prima.
Zorg dat de lijst "sticky" is zodat de laatste instelling bewaard blijft en er niet per ongeluk een andere lijst naar voren komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:47
Er zijn overigens ook genoeg mensen die het geen bal interesseert dat ze naar SD kijken, zolang ze de gewenste programma's maar kunnen volgen.
Ik kan thuis honderdduizend keer zeggen dat 661/701 toch echt beter beeld geeft maar mijn vrouw geeft daar echt helemaal niets om en begint gewoon vrolijk bij 1 als ze een zap rondje gaat uitvoeren.
Wat dat betreft kijkt ze net zo makkelijk of nog liever een film/serie achter haar PC met een paar simpele stereo speakertjes terwijl in de woonkamer gewoon een plasma hangt met daaraan een goede receiver en speakers.
Heb liever ook de beste kwaliteit vanaf kanaal 1 maar het zou me ook niet verbazen als een aanzienlijk deel van de abonnees dat geen bal uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54
Daar ben ik ook bang voor. Anders had KPN het vast al veel eerder geregeld. Met mijn ouders (toen ze oude UPC mediabox hadden) en anderen die ik ken precies hetzelfde.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
Ray schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:42:
[...]

Yep met als gevolg dat ze mij of de klantenservice gaat bellen

ze had laatst ook een niet beschikbaar kanaal ingetoetst. volgens haar wilde hij er ook niet meer vanaf. schijnbaar 40 minuten met KS aan de lijn gezeten voordat ze weer beeld had.
Ik was daar, toets datzelfde nummer, extreme paniek in de tent, druk op return en we hadden weer beeld .... :)
Ik heb van alle zenders die vaker voorkomen de zenders met de laagste kwaliteit verborgen. Als je dan een nummer van een verborgen zender intoetst gaat hij naar de eerst volgende beschikbare zender.... dit is eenmalig een klusje, maar werkt goed! :) Als ik 222 intoets gaat hij automatisch naar 227 Fox sports 1 HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nuevocasa schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:33:
[...]

Ik heb van alle zenders die vaker voorkomen de zenders met de laagste kwaliteit verborgen. Als je dan een nummer van een verborgen zender intoetst gaat hij naar de eerst volgende beschikbare zender.... dit is eenmalig een klusje, maar werkt goed! :) Als ik 222 intoets gaat hij automatisch naar 227 Fox sports 1 HD.
Dus je kiest 222 (Fox internationaal 2) en dan gaat ie naar Fox Eredivisie HD op 227.

Ik zie de logica niet helemaal. Als ik 1 tot en met 10 zou verbergen en ik toets 1 in, dan gaat ie naar 11. Maar ik wilde niet naar 11, Ik wilde naar NPO 1.

Is dat dan bedoeld als een manier om af te dwingen dat iemand die NPO 1 wil kijken uiteindelijk alsnog naar 661 gaat (als je 701 ook verbergt natuurlijk) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rolandos582 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:21:

[...]

Hmmm, zal dit eens nakijken maar not sure tbh.
Hier had ik het gelezen:

http://forum.kpn.com/t5/I...og-niet/m-p/350511#M32912

Je collega Joran die het antwoord gaf namens KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ninjazx9r98 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:06:
Er zijn overigens ook genoeg mensen die het geen bal interesseert dat ze naar SD kijken, zolang ze de gewenste programma's maar kunnen volgen.
Ik kan thuis honderdduizend keer zeggen dat 661/701 toch echt beter beeld geeft maar mijn vrouw geeft daar echt helemaal niets om en begint gewoon vrolijk bij 1 als ze een zap rondje gaat uitvoeren.
Wat dat betreft kijkt ze net zo makkelijk of nog liever een film/serie achter haar PC met een paar simpele stereo speakertjes terwijl in de woonkamer gewoon een plasma hangt met daaraan een goede receiver en speakers.
Heb liever ook de beste kwaliteit vanaf kanaal 1 maar het zou me ook niet verbazen als een aanzienlijk deel van de abonnees dat geen bal uitmaakt.
Ik denk dat het anders is.
Je vrouw (maar ook veel anderen) hebben geen zin om een vertaalslag te maken en te bedenken dat ze 661 ipv 1 moeten gebruiken. Een 1 intypen gaat immers veel makkelijker, bovendien was het altijd al 1 dus waarom nu ineens 661?
Ik begrijp die gedachtegang wel.
Bijna iedereen heeft nu wel een HD TV, er zijn uitzonderingen maar dat is overal zo.
SD doorgeven blijft dus nodig maar voor slechts een kleine groep.
Jaren geleden was dat andere maar de technisch gaat vooruit.
Een provider moet deze ontwikkelingen dus volgen en soms ook afdwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Tv boxje is toch alleen via hdmi aan te sluiten. Wat moet je dan met sd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tylen schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:57:
Tv boxje is toch alleen via hdmi aan te sluiten. Wat moet je dan met sd.
SD is bedoeld voor de ADSL klanten maar KPN krijgt het maar niet voor elkaar om voor klanten met meer bandbreedte (VDSL en glasvezel) die TV streams te scheiden. Dus krijgt iedereen de SD streams, klanten met VDSL ook de HD streams erbij (op een ander nummer) en glasvezelklanten de HD+ streams er ook nog eens bij (op weer een ander nummer)

Oh, en via HDMI kan je prima SD doorgeven. Was het niet voor bedacht ooit maar ach...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Snap ik. Maar zijn er tv's met hdmi die niet hd zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
HoppyF schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:50:
[...]

Ik denk dat het anders is.
Je vrouw (maar ook veel anderen) hebben geen zin om een vertaalslag te maken en te bedenken dat ze 661 ipv 1 moeten gebruiken. Een 1 intypen gaat immers veel makkelijker, bovendien was het altijd al 1 dus waarom nu ineens 661?
Ik begrijp die gedachtegang wel.
Bijna iedereen heeft nu wel een HD TV, er zijn uitzonderingen maar dat is overal zo.
SD doorgeven blijft dus nodig maar voor slechts een kleine groep.
Jaren geleden was dat andere maar de technisch gaat vooruit.
Een provider moet deze ontwikkelingen dus volgen en soms ook afdwingen.
Ik weet zeker van niet als het om mijn vrouw gaat.
Er ligt hier een volledig geprogrammeerde prestigo ab met alle zender logo's die zelf de juiste codes kan sturen maar het boeit haar gewoon echt niet. Ze pakt standaard de witte ab van KPN en drukt op 1 omdat het volgens haar geen enkel verschil maakt of beter gezegd het verschil is wat haar betreft niet groot genoeg om zich druk te maken over sd of hd zenders. Wat dat betreft heb ik de "strijd" al lang opgegeven en kijk ook gewoon mee naar sd zenders. Tenzij het om een film gaat, dan zap ik alsnog naar hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Barre73 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:48:
[...]

Hier had ik het gelezen:

http://forum.kpn.com/t5/I...og-niet/m-p/350511#M32912

Je collega Joran die het antwoord gaf namens KPN.
Ah top thanks. Had al zo'n vermoeden. Wel raar dat de oude 1963 het wel ondersteund doh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Barre73 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:46:
[...]

Dus je kiest 222 (Fox internationaal 2) en dan gaat ie naar Fox Eredivisie HD op 227.

Ik zie de logica niet helemaal. Als ik 1 tot en met 10 zou verbergen en ik toets 1 in, dan gaat ie naar 11. Maar ik wilde niet naar 11, Ik wilde naar NPO 1.

Is dat dan bedoeld als een manier om af te dwingen dat iemand die NPO 1 wil kijken uiteindelijk alsnog naar 661 gaat (als je 701 ook verbergt natuurlijk) ?
Was even een voorbeeld.... je krijgt in ieder geval geen zwart scherm zoals Ray zijn moeder had, daar ging het even om ;)
En inderdaad....op deze manier kan je ook niet naar 701 kijken O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Nuevocasa op 27-01-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Interessant gesprek net gehad met de HD van KPN.... Mevrouw, de tv kastjes hebben helemaal niets te maken met het wel of niet kunnen ontvangen van de Glasvezel zenders. Sterker nog, we bieden dat helemaal niet aan.... kijk maar op de website

WTF.... ik heb die zenders 661-670 altijd al bij mij gehad en Barre zit hierboven nog netjes uit te leggen dat ze wel degelijk aangeboden worden (staat ook op het forum van KPN). Ik ben de laatste die een HD medewerker gaat uitfoeteren maar deze was ik echt zat. Kastjes moeten sowieso omgewisseld worden maar ik kan er behoorlijk pissig om worden dat iemand mij feitelijk verteld dat ik achterlijk ben :( (einde tirade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
ik heb hier wel iets vervelends......
Als ik mijn Arcadyan HMB2260 STB rechtstreeks aansluit op mijn experiabox v8 heb ik alle HD-glas kanalen tot mijn beschikking. (661 tm 670) en perfect beeld

Als ik echter mijn Arcadyan HMB2260 STB via een 8 poorts gigabit switch laat lopen dan krijg ik op mijn tv de melding dat de zenders niet beschikbaar zijn en dat ik over moet schakelen naar een ander kanaal.
Ik heb deze switch nodig omdat ik mijn ONKYO receiver, KODI mediacenter PC, en mijn DUNE max player aan elkaar heb geknoopt met deze switch.

Ik heb nu noodgedwongen maar een Motorola VIP1853 STB in gebruik dit werkt wel met al mijn apparaten aangesloten maar mis dan de HD-glas kanalen 661 t/m 670.

iemand een idee hoe dit op te lossen is (Switch vervangen maar door welk merk type?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
loneranger56 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 17:18:
ik heb hier wel iets vervelends......
Als ik mijn Arcadyan HMB2260 STB rechtstreeks aansluit op mijn experiabox v8 heb ik alle HD-glas kanalen tot mijn beschikking. (661 tm 670) en perfect beeld

Als ik echter mijn Arcadyan HMB2260 STB via een 8 poorts gigabit switch laat lopen dan krijg ik op mijn tv de melding dat de zenders niet beschikbaar zijn en dat ik over moet schakelen naar een ander kanaal.
Ik heb deze switch nodig omdat ik mijn ONKYO receiver, KODI mediacenter PC, en mijn DUNE max player aan elkaar heb geknoopt met deze switch.

Ik heb nu noodgedwongen maar een Motorola VIP1853 STB in gebruik dit werkt wel met al mijn apparaten aangesloten maar mis dan de HD-glas kanalen 661 t/m 670.

iemand een idee hoe dit op te lossen is (Switch vervangen maar door welk merk type?)
Ja de 1853 ondersteunt dus geen HD plus dus dat gaat niet. Je moet dus de 2260 gebruiken. Maar wel frappant dat hij niet functioneert met de switch. Welke switch heb je in gebruik atm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
rolandos582 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 17:27:
[...]

Ja de 1853 ondersteunt dus geen HD plus dus dat gaat niet. Je moet dus de 2260 gebruiken. Maar wel frappant dat hij niet functioneert met de switch. Welke switch heb je in gebruik atm?
Er hangt nu een TP LinkTL-SF1008D switch aan:

http://www.tp-link.in/pro.../cat-4763_TL-SF1008D.html

Heb wel eens iets gehoord over IGMP snooping maar weet niet zeker of mijn probleem hier aan gerelateerd kan worden

[ Voor 12% gewijzigd door loneranger56 op 28-01-2016 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
loneranger56 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 17:39:
[...]

Er hangt nu een TP LinkTL-SF1008D switch aan:

http://www.tp-link.in/pro.../cat-4763_TL-SF1008D.html

Heb wel eens iets gehoord over IGMP snooping maar weet niet zeker of mijn probleem hier aan gerelateerd kan worden
pricewatch: TP-Link TL-SG1008D
Heb ook zoiets in huis, mogelijk moet je gaan kijken naar een managed switch. Heb je ook nog een andere switch geprobeerd btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
rolandos582 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:07:
[...]

pricewatch: TP-Link TL-SG1008D
Heb ook zoiets in huis, mogelijk moet je gaan kijken naar een managed switch. Heb je ook nog een andere switch geprobeerd btw?
Ik heb ook de SG die jij hier noemt en werkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cb2009
  • Laatst online: 20-09 23:19
Een managed switch is niet nodig, gewoon hd bellen en vragen om switch; kreeg ik gewoon gratis. Werkt perfect in combinatie met laptops en pc's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
cb2009 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:26:
Een managed switch is niet nodig, gewoon hd bellen en vragen om switch; kreeg ik gewoon gratis. Werkt perfect in combinatie met laptops en pc's!
Ja dat kan zonder meer. Daarom vroeg ik me af of er ook een andere switch gebruikt was. `Kan zonder meer geregeld worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 12:47
Is het zeker dat IGMP Snooping er niets mee te maken heeft.

Als LoneRanger alle apparaten, die op de switch aangesloten zijn, ingeschakeld heeft. Functioneert de HMB 2260 dan wel naar behoren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Athome schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:43:

Als LoneRanger alle apparaten, die op de switch aangesloten zijn, ingeschakeld heeft. Functioneert de HMB 2260 dan wel naar behoren???
Mijdt overigens de unmanaged switches van TP-Link (SG105(E), SG108(E), SG1016(E) en SG1024(E)), deze zouden IGMP snooping ondersteunen, maar lijken niet goed om te kunnen gaan met de TV streams van KPN.
http://forum.kpn.com/t5/I...IGMP-snooping/td-p/308301

Het zou zeker kunnen, maar daar kom je maar op 1 manier achter. Testen met andere switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cb2009
Zolang je maar geen wifi ap op die switch aansluit, is ee niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
cb2009 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:57:
Zolang je maar geen wifi ap op die switch aansluit, is ee niets aan de hand.
Het heeft er toch mee te maken dat zo'n switch geen onderscheid kan maken tussen tv + internet signaal. Op het moment dat je internet apparaten aansluit en ook je tv gebruikt gaat het mis. Managed switch of 2 switches is dan de oplossing? Of 1 extra kabel voor de tv vanaf modem, en dan de andere apparaten op de switch. Ben je ook klaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Je kunt probleemloos internet en tv decoders aansluiten op één switch, dat werkt gewoon of gezien het geval waar het nu om gaat: het zou gewoon moeten werken.
Een managed switch of twee kabels zou dan ook overbodig moeten zijn.
Het gaat mis met wifi omdat het tv signaal multicast verkeer is en de meeste wifi ap's zich daarin verslikken en compleet over de zeik gaan.Met IGMP snooping kun je multicast verkeer filteren voor devices die geen multicast verkeer hoeven te ontvangen.

[ Voor 7% gewijzigd door ninjazx9r98 op 28-01-2016 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus samengevat is er nog geen duidelijke reden aan te wijzen.
Je moet juist geen managed switch gebruiken maar een domme switch. Het kan niet te maken hebben met IGMP snooping want bij dat probleem werken decoders prima maar andere zaken niet (WiFi AP dus).
En daarbij heeft iemand anders dezelfde switch in gebruik en werkt het wel.

Ik zou eerst eens proberen om alle andere apparaten 1 voor 1 van de switch af te halen en te kijken of dat helpt. Zo ja, dan weet je in ieder geval meer

Tweede: switch bij KPN aanvragen en kijken of dat helpt.

Derde: de V8 omruilen voor een V10 bij de KPN winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
KPN belde vandaag om te vertellen dat ze de oplevering van 1 februari niet gingen halen. Beetje een wazig verhaal, mede omdat ze het in jip en manneke verhaal wilde vertellen :|, maar blijkbaar moet de glazvezel fysiek op andere hardware worden aangesloten. Laat reggefiber daar nu net geen plek meer voor hebben. Moet dus wachten totdat zij de hardware hebben vervangen voor groter spul. Wel grappig want deze last staat er nog maar anderhalf jaar (dacht ik) en in een wijk waar nog zo'n 100 huizen staan gepland. Je zou denken dat ze dan meteen iets groters neer zouden zetten.
Hoe dan ook, blijf dus nog twee weken langer bij Tweak. Volgens Tweak was dat waarschijnlijk net genoeg ivm bestellen van hardware e.d. Iemand die dat kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Barre73 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 19:26:
Dus samengevat is er nog geen duidelijke reden aan te wijzen.
Je moet juist geen managed switch gebruiken maar een domme switch. Het kan niet te maken hebben met IGMP snooping want bij dat probleem werken decoders prima maar andere zaken niet (WiFi AP dus).
En daarbij heeft iemand anders dezelfde switch in gebruik en werkt het wel.

Ik zou eerst eens proberen om alle andere apparaten 1 voor 1 van de switch af te halen en te kijken of dat helpt. Zo ja, dan weet je in ieder geval meer

Tweede: switch bij KPN aanvragen en kijken of dat helpt.

Derde: de V8 omruilen voor een V10 bij de KPN winkel.
Tsja, het is een raar fenomeen. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat 1 van de andere apparaten storing uitoefend en daardoor niet werkt. 1 voor 1 eraf houden geeft je dan wel informatie ja.

Switch en v10 is wel te regelen. Dus dat is goed begin.
Caelorum schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 19:28:
KPN belde vandaag om te vertellen dat ze de oplevering van 1 februari niet gingen halen. Beetje een wazig verhaal, mede omdat ze het in jip en manneke verhaal wilde vertellen :|, maar blijkbaar moet de glazvezel fysiek op andere hardware worden aangesloten. Laat reggefiber daar nu net geen plek meer voor hebben. Moet dus wachten totdat zij de hardware hebben vervangen voor groter spul. Wel grappig want deze last staat er nog maar anderhalf jaar (dacht ik) en in een wijk waar nog zo'n 100 huizen staan gepland. Je zou denken dat ze dan meteen iets groters neer zouden zetten.
Hoe dan ook, blijf dus nog twee weken langer bij Tweak. Volgens Tweak was dat waarschijnlijk net genoeg ivm bestellen van hardware e.d. Iemand die dat kan bevestigen?
Hmmm, dus de centrale is vol. Moet extra ruimte gemaakt worden om jou aansluiting te realiseren. Ja dat gebeurt helaas wel eens. Of het 2 weken gaat duren is de vraag. Ligt eraan of RF al het een en ander gereed heeft. En hoeveel aansluitingen in de wacht staan.

Overigens is het opzich logisch extra ruimte creeren maar ook weer niet. Niet iedereen maakt natuurlijk gebruik van hetzelfde netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
Athome schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:43:

Dit heb ik nog niet geprobeerd....
Bij gelegenheid zal ik dit eens proberen
cb2009 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:26:
hd =helpdesk neem ik aan... kan ik dan gewoon om een 8 poorts switch vragen? (5 poorts is net niet genoeg)
En de 2260 STB werkt ook op die switch van KPN, want daar gaat het om he, want de Motorola VIP1853 STB werkt wel

[ Voor 38% gewijzigd door loneranger56 op 28-01-2016 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cb2009
Klopt, bij mij werkt dat in ieder geval probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Laatst online: 16:42
loneranger56 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 19:47:
[...]

Dit heb ik nog niet geprobeerd....
Bij gelegenheid zal ik dit eens proberen

[...]

hd =helpdesk neem ik aan... kan ik dan gewoon om een 8 poorts switch vragen? (5 poorts is net niet genoeg)
En de 2260 STB werkt ook op die switch van KPN, want daar gaat het om he, want de Motorola VIP1853 STB werkt wel
Volgens mij kan je alleen 5 ports switch aanvragen bij de kls.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
BaZnGaNL schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:09:
[...]

Volgens mij kan je alleen 5 ports switch aanvragen bij de kls.
https://www.kpn.com/ss/Sa...handleiding-switch-hr.pdf

correct, enkel 5 poorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cb2009
Maar als ik vragen mag, wat voor apparatuur wil je er allemaal op aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:12

AvK

Ready Set Go

Er worden hier veelvuldig termen doorelkaar heen gebruikt.De afgelopen 20? posts wordt gesproken over switches, managed switches, gewone switches enz.

Domme switches (die alles doorgeven) zijn geen switches maar HUB's. Bestaat die dingen niet meer? Een hub is heel simpel. Niet meer of minder dan de functionaliteit van een 230V tafel contactdoos. Die haal je tijdens de Kerstdagen van zolder om de kerstverlichting aan te sluiten. Maakt niet uit welke streng. Alles brandt en op volle strekte.
Een switch is een programmeerbare hub. Die stuurt elke streng apart aan. (Dat wisten jullie al).
Als een systeem gebouwd is om met hub's te werken is dat met opzet gedaan. Keep it simple. Een kind kan de was doen.
Een systeem dat gemaakt is om van alles apart te regelen vraagt om switches. Switches zijn per definitie manageable. Je hebt controle. (Wisten jullie ook al).
Als je de termen door elkaar haalt, de functionaliteit, de toepassing..... Tja, dan blijven hier dezelfde problemen, verwarring, onbegrip ed constant op duiken.

Spreek duidelijke taal. Gebruik een dienst en de juiste middelen daarvoor. Tweak als een gek. Ga te keer. Maar gebruik de juiste taal aub. Dat communiceert veel makkelijker.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
AvK schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 23:55:
Er worden hier veelvuldig termen doorelkaar heen gebruikt.De afgelopen 20? posts wordt gesproken over switches, managed switches, gewone switches enz.

Domme switches (die alles doorgeven) zijn geen switches maar HUB's. Bestaat die dingen niet meer? Een hub is heel simpel. Niet meer of minder dan de functionaliteit van een 230V tafel contactdoos. Die haal je tijdens de Kerstdagen van zolder om de kerstverlichting aan te sluiten. Maakt niet uit welke streng. Alles brandt en op volle strekte.
Een switch is een programmeerbare hub. Die stuurt elke streng apart aan. (Dat wisten jullie al).
Als een systeem gebouwd is om met hub's te werken is dat met opzet gedaan. Keep it simple. Een kind kan de was doen.
Een systeem dat gemaakt is om van alles apart te regelen vraagt om switches. Switches zijn per definitie manageable. Je hebt controle. (Wisten jullie ook al).
Als je de termen door elkaar haalt, de functionaliteit, de toepassing..... Tja, dan blijven hier dezelfde problemen, verwarring, onbegrip ed constant op duiken.

Spreek duidelijke taal. Gebruik een dienst en de juiste middelen daarvoor. Tweak als een gek. Ga te keer. Maar gebruik de juiste taal aub. Dat communiceert veel makkelijker.
Hub's worden die nog gemaakt?
Een hub is switch zonder voeding. En gooit al het verkeer over alle poorten hierdoor wordt/kan je netwerk achter de hub langzamer worden. Dit is Iets uit de jaren 70/80/90. Tegenwording worden er alleen switchses verkocht. Dit is een intelligente hub met voeding die regelt dat het verkeer alleen over porten gaat waar het verkeer ook heen moet.

Daarin heb je 2 varianten een zo gezegd domme (unmanaged) en slimme (managed switch) domme betekent niet dom zoals een oude hub. Want hij is veel slimmer dan een hub. Een managed switch is de zelfde switch alleen kan je hier op inloggen zelf dingen instellen.
Maar technisch zouden ze het zelfde moeten kunnen. In beide zit een cpu en stukje software.

Een hub is zonder voeding en gewoon een verdeeldoos en mog je die nog bij je vader/opa in een oude doos vinden. Niet gebruiken maar aan het museum geven ;-)

Meneer HUB wel een beetje opletten dat je de juiste benaming gebruikt ;-)
Hub's worden namelijk al jaren niet meer verkocht.

[ Voor 8% gewijzigd door xbeam op 29-01-2016 11:36 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
cb2009 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:58:
Maar als ik vragen mag, wat voor apparatuur wil je er allemaal op aansluiten?
+ zijn motorala 1853
Lezen is ook niet mijn hobby maja het is wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cb2009
Dan heb je toch net voldoende poortjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Miss_80 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:56:
Interessant gesprek net gehad met de HD van KPN.... Mevrouw, de tv kastjes hebben helemaal niets te maken met het wel of niet kunnen ontvangen van de Glasvezel zenders. Sterker nog, we bieden dat helemaal niet aan.... kijk maar op de website

WTF.... ik heb die zenders 661-670 altijd al bij mij gehad en Barre zit hierboven nog netjes uit te leggen dat ze wel degelijk aangeboden worden (staat ook op het forum van KPN). Ik ben de laatste die een HD medewerker gaat uitfoeteren maar deze was ik echt zat. Kastjes moeten sowieso omgewisseld worden maar ik kan er behoorlijk pissig om worden dat iemand mij feitelijk verteld dat ik achterlijk ben :( (einde tirade)
Probeer het eens via KPN webcare, mijn ervaring is dat deze een stuk beter op de hoogte zijn. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
AvK schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 23:55:

Best apart om van mensen te vragen dat ze de juiste taal gebruiken en zelf met een verhaal te komen wat aan alle kanten rammelt of eigenlijk van begin tot eind niet of nauwelijks klopt.
Een hub stuurt verkeer voor systeem A uit over alle poorten en de reactie van systeem A gaat vervolgens ook weer naar alle poorten. Alle systemen aangesloten op de hub zien al het verkeer voorbij komen en bepalen zelf of ze wat moeten doen met dat verkeer.
Hubs zijn echter een zeldzaamheid geworden en zo goed als nergens meer te koop, vandaag de dag koop je gewoon een switch voor een paar euro.
Een switch is een slimmere versie van de hub en leert welke systemen aangesloten zitten op welke poort.
In eerste instantie wordt alles naar alle poorten gestuurd en door goed op te letten hoe het verkeer loopt kan de switch leren wat waar aangesloten zit en verkeer gericht naar de juiste poort sturen.
Het enige wat je daar aan kunt managen is het wisselen van kabels tussen de verschillende poorten maar dat is nog geen managed switch. Ik zou dat echter geen controle over de switch noemen.
Op een managed switch kun je inloggen en deze vervolgens beheren, dat is wel controle.
Bij multicast stuur je verkeer van één bron naar een groep systemen en veel wifi ap's gaan zoals gezegd over de zeik van multicast verkeer en dat kun je oplossen met IGMP snooping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thepierce86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 23:09
Stefan© schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:28:
Vanavond met succes een custom config voor mijn Ubiquiti Unifi Security Gateway gemaakt.
Nu heb ik zelf een USG aangeschaft. Care to share your config? _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik heb de experiabox v9 omgeruild voor de v10, wat een bakbeest is dat zeg 8)7
Maar ben er evengoed blij mee, al is het alleen maar omdat ik de nieuwste heb :P

Hoe zit dat trouwens met de tv ontvanger?
Is de Arris vip2952 v2 de nieuwste of zijn er alweer nieuwere/ betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:59
Die uitleg van AvK klopt echt van geen kant. Je zou bijna zeggen dat hij aan het trollen is :)
Gelukkig snapt ninja het wel.. :)

Domme switches (die alles doorgeven) zijn geen switches maar HUB's - incorrect.
Een switch is een programmeerbare hub. - incorrect
Switches zijn per definitie manageable - incorrect

Lijkt wel op de wet van Muphry (niet Murphy).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Scavy schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 17:37:
Ik heb de experiabox v9 omgeruild voor de v10, wat een bakbeest is dat zeg 8)7
Maar ben er evengoed blij mee, al is het alleen maar omdat ik de nieuwste heb :P

Hoe zit dat trouwens met de tv ontvanger?
Is de Arris vip2952 v2 de nieuwste of zijn er alweer nieuwere/ betere?
2952/2260 zijn de nieuwste. Dus dat is inderdaad prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 18:12

AvK

Ready Set Go

Mea Culpa..... I stand corrected.
Had gisteren mijn dag niet denk ik. ;)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-09 12:34
Na dagen, weken zoeken, lezen, uitproberen loop ik vast. Uiteraard heb ik alles van netwerkje.com gelezen. De theorie van VLAN's snap ik wel maar heb er nooit iets mee gedaan. Maar dat geeft niet, oefenen baart kunst.

Ik ben van Solcon (glasvezel) overgestapt naar KPN Compleet (glasvezel). Dat 'modem' van Solcon had ik vervangen door een Draytek Vigor 2850Vn en die wil ik nu inzetten als vervanger van de EPB. Intussen ben ik wel zover dat ik internet heb, maar IPTV lukt niet. Telefoon natuurlijk ook niet, maar dat is niet erg.

Ik wil graag gebruik maken van Routed IPTV omdat ik op de bovenverdieping ook IPTV heb en, uiteraard, internet. En dat wil ik graag allemaal over de zelfde kabel hebben. Hier en daar zwerft er nog een SLM2005/SLM2008 managed switch.

Vraag: is er iemand die het allemaal met een Draytek als vervanger van de EPB voor elkaar heeft?

Ik heb veel topics doorgespit. Misschien staat het antwoord ook wel ergens klip en klaar. Zo ja, excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een v9 in het doe-het-zelf pakket. Dat ding is niet alleen niet dual band, maar heeft niet eens 5GHz wifi. Die gaat zo spoedig mogelijk retour, want daar heb ik niks aan. 2.4GHz kun je hier in de buurt vergeten. Ben niet voor niets helemaal over op 5GHz. Zelfs een Ziggo modem kan gewoon 5GHz.

Hoop dat ze hem hier (Veenendaal) bij de KPN winkel om kunnen ruilen, want 8 februari komt de monteur en 15 februari is het einde Ziggo (en einde fatsoenlijk WiFi zoals het er nu uitziet, want 1 AP op 5Ghz is niet genoeg.

De Gb Genesis module is op het eerste oog wel de goede.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2016 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:25:
Hier ook een v9 in het doe-het-zelf pakket. Dat ding is niet alleen niet dual band, maar heeft niet eens 5GHz wifi. Die gaat zo spoedig mogelijk retour, want daar heb ik niks aan. 2.4GHz kun je hier in de buurt vergeten. Ben niet voor niets helemaal over op 5GHz. Zelfs een Ziggo modem kan gewoon 5GHz.

Hoop dat ze hem hier (Veenendaal) bij de KPN winkel om kunnen ruilen, want 8 februari komt de monteur en 15 februari is het einde Ziggo (en einde fatsoenlijk WiFi zoals het er nu uitziet, want 1 AP op 5Ghz is niet genoeg.

De Gb Genesis module is op het eerste oog wel de goede.
Geen gehaat op jou hoor, maar het is al meerdere malen in de afgelopen 2 pagina's aangegeven dat omruilen in de winkel geen enkel probleem is. Beetje onnodig om daar wederom over te posten, maar ik hou je niet tegen.

GB genexis word atm standaard geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
rolandos582 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:26:
[...]

Geen gehaat op jou hoor, maar het is al meerdere malen in de afgelopen 2 pagina's aangegeven dat omruilen in de winkel geen enkel probleem is.
Klopt. Ik heb vorige week mijn EBv9 omgeruild voor een EBv10 in de KPN-winkel in Breda. Ik was langer onderweg van en naar de bushalte dan dat ik in de winkel was. :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Alex) schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:00:
[...]

Klopt. Ik heb vorige week mijn EBv9 omgeruild voor een EBv10 in de KPN-winkel in Breda. Ik was langer onderweg van en naar de bushalte dan dat ik in de winkel was. :)
True, tenzij het druk in winkel is.Maar normaliter is het kwestie van inleveren en meenemen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:00:
[...]

Ik snap alleen niet dat ze nu nog - blijkbaar een soort van standaard - een router met enkel 2.4 GHz leveren bij een nieuwe 500/500 aansluiting.

Tsja, even lastig dat ik naar het xentrum moet, maar dat is op fietsafstand dus dat kan ik de komende week nog wel even regelen na het werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:44:
[...]

Ik snap alleen niet dat ze nu nog - blijkbaar een soort van standaard - een router met enkel 2.4 GHz leveren bij een nieuwe 500/500 aansluiting.

Tsja, even lastig dat ik naar het xentrum moet, maar dat is op fietsafstand dus dat kan ik de komende week nog wel even regelen na het werk
Ik begrijp het ook niet.
Het is prima dat de KPN winkel de box zo om wil ruilen maar nu nog alleen 2.4Ghz leveren is niet meer van deze tijd. Ik vind het best dat men de v9 eerst wil opmaken maar na een paar maanden zou de voorraad wel op moeten zijn.
KPN sluit genoeg nieuwe klanten aan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:10

vr6-only

Blub Blub

KPN neemt nog altijd nieuwe V9 modems af van de leverancier. Ja, ik snap de logica ook niet. Het zal wel met een contract te maken hebben, KPN kennende.

Voorlopig dus geen einde van de V9, of ze moeten van hogerop besluiten om het niet meer te leveren.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
vr6-only schreef op zondag 31 januari 2016 @ 00:10:
KPN neemt nog altijd nieuwe V9 modems af van de leverancier. Ja, ik snap de logica ook niet. Het zal wel met een contract te maken hebben, KPN kennende.

Voorlopig dus geen einde van de V9, of ze moeten van hogerop besluiten om het niet meer te leveren.
Naja een V8 + V9 kunnen gewoon 500mb aan, dus het is onlogisch om daarvoor een V10 te leveren. Dat een V10 beter is, is allemaal leuk en aardig maar daar merkt de huis tuin en keuken gebruiker toch niks valt. Ook al is een Tweaker anders, binnen KPN val je onder die doelgroep. Juist die doelgroep heeft vaak niet eens apparatuur wat effectief gebruik kan maken van 5GHz, kan je het allemaal wel hebben maar gebruiken is een 2e.

Moesten er problemen ontstaan, dan is omruilen geen probleem. Maar allereerst laten ze de klanten het problemen met V9 aangezien dit ook nog altijd een prima modem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
cb2009 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 07:18:
Dan heb je toch net voldoende poortjes?
Net niet....
Mijn LG smart en de STB 2260 komen er nog bij.
dan nog de aanvoerkabel vanaf het modem, kom ik aan 6 poorten totaal :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Dan koop je toch een willekeurige 8 poort gigabit switch? Voor twee tientjes heb je zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
rolandos582 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 00:54:
[...]

Naja een V8 + V9 kunnen gewoon 500mb aan, dus het is onlogisch om daarvoor een V10 te leveren. Dat een V10 beter is, is allemaal leuk en aardig maar daar merkt de huis tuin en keuken gebruiker toch niks valt. Ook al is een Tweaker anders, binnen KPN val je onder die doelgroep. Juist die doelgroep heeft vaak niet eens apparatuur wat effectief gebruik kan maken van 5GHz, kan je het allemaal wel hebben maar gebruiken is een 2e.

Moesten er problemen ontstaan, dan is omruilen geen probleem. Maar allereerst laten ze de klanten het problemen met V9 aangezien dit ook nog altijd een prima modem is.
Het gaat er niet om of deze v8/v9 draadloos aankunnen, het gaat om het draadloze deel.
Daar blijven de v8/v9 achter.
In vermoed dat het voor KPN weinig verschil maakt in kosten of ze nu een v8/v9 aanschaffen of een v10.

Een huistuinkeuken gebruiker merkt het verschil wel degelijk.
Zij gebruiken immers vaak draadloze apparatuur zoals tablets en smartphones.
Een high tech PC met vaste aansluiting zul je minder vaak tegen komen.
En met vaste aansluitingen zijn er ook geen problemen.

Providers zoals Ziggo leveren overigens ook gewoon Dual band modems zo bijzonder is dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
HoppyF schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:17:
[...]

Het gaat er niet om of deze v8/v9 draadloos aankunnen, het gaat om het draadloze deel.
Daar blijven de v8/v9 achter.
In vermoed dat het voor KPN weinig verschil maakt in kosten of ze nu een v8/v9 aanschaffen of een v10.

Een huistuinkeuken gebruiker merkt het verschil wel degelijk.
Zij gebruiken immers vaak draadloze apparatuur zoals tablets en smartphones.
Een high tech PC met vaste aansluiting zul je minder vaak tegen komen.
En met vaste aansluitingen zijn er ook geen problemen.

Providers zoals Ziggo leveren overigens ook gewoon Dual band modems zo bijzonder is dat dus niet.
Naja V8 word enkel geleverd met ISDN apparatuur. Dus het is V9 bij glas, en V10 bij koper. Blijkbaar is er nog een grote hoevelheid V9's die eerst op moeten. Mogelijk worden deze ook nog ingekocht, maar daar heb ik dan ook weer geen informatie over. Het zou mooi zijn als iedereen een V10 zou krijgen maar er zal wel een reden achter zitten.

Zijn er overigens nog mensen hier die Kanaal 200 gebruiken voor Netflix, in plaats van de Netflix app? Kanaal 200 zou namelijk ook mogelijk moeten zijn zonder aan de eisen van de app te voldoen.

[ Voor 8% gewijzigd door rolandos582 op 31-01-2016 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Laatst online: 18-09 18:32
xbeam schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 01:06:
[...]

Hub's worden die nog gemaakt?
Een hub is switch zonder voeding.
Zonder voeding doet een hub ook niet veel, althans niet die hubs waar ik ooit mee gewerkt heb in een ver verleden..

Ben je wellicht in de war met een tokenring mau ? Die waren wel passief..

Inderdaad museum hardware..

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
jacovn schreef op zondag 31 januari 2016 @ 21:22:
[...]

Zonder voeding doet een hub ook niet veel, althans niet die hubs waar ik ooit mee gewerkt heb in een ver verleden..

Ben je wellicht in de war met een tokenring mau ? Die waren wel passief..

Inderdaad museum hardware..
Nee hoor gewoon voor (IEEE 802.3) sternetwerken. Ik ga deze discussie niet hier aan maar Google gewoon het verschil tussen switch en hub.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
xbeam schreef op zondag 31 januari 2016 @ 23:21:
[...]

Nee hoor gewoon voor (IEEE 802.3) sternetwerken. Ik ga deze discussie niet hier aan maar Google gewoon het verschil tussen switch en hub.
Gewoon zo'n ding dat zich voed van de ethernetkabels lijkt me dan? Of zo'n USB achtig voeding ding. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
rolandos582 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:46:
[...]

Naja V8 word enkel geleverd met ISDN apparatuur. Dus het is V9 bij glas, en V10 bij koper. Blijkbaar is er nog een grote hoevelheid V9's die eerst op moeten. Mogelijk worden deze ook nog ingekocht, maar daar heb ik dan ook weer geen informatie over. Het zou mooi zijn als iedereen een V10 zou krijgen maar er zal wel een reden achter zitten.

Zijn er overigens nog mensen hier die Kanaal 200 gebruiken voor Netflix, in plaats van de Netflix app? Kanaal 200 zou namelijk ook mogelijk moeten zijn zonder aan de eisen van de app te voldoen.
Ik ben pas sinds kort klant en ik gebruik vanaf het begin (1 maand) kanaal 200 en werkt echt super :)

Zijn er overigens mensen die antwoord hebben op een ander probleem,
ik game veel (PC) en ik merk al verschil in bv Fifa 16 dat ik veel sneller en makkelijker potjes kan vinden zonder dat ik iets heb aangepast dan bij Tele2.
Maar nu wil ik toch voor diverse games wat poorten open zetten net zoals bv in Cod BO3 wil ik de nat op open krijgen ipv moderate.

Ik heb de handleiding alwel gevonden om een poort te openen in de XB v10 maar hij blijft moderate aangeven.

Nu heb ik op de router nog een switch zitten waar dan de vaste pc's weer op hangen maar ik weet niet of ik daar nog iets in kan/moet doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Scavy schreef op maandag 01 februari 2016 @ 01:20:
[...]

Ik ben pas sinds kort klant en ik gebruik vanaf het begin (1 maand) kanaal 200 en werkt echt super :)

Zijn er overigens mensen die antwoord hebben op een ander probleem,
ik game veel (PC) en ik merk al verschil in bv Fifa 16 dat ik veel sneller en makkelijker potjes kan vinden zonder dat ik iets heb aangepast dan bij Tele2.
Maar nu wil ik toch voor diverse games wat poorten open zetten net zoals bv in Cod BO3 wil ik de nat op open krijgen ipv moderate.

Ik heb de http://forum.kpn.com/t5/I...elde-vragen/m-p/344379#09handleiding alwel gevonden om een poort te openen in de XB v10 maar hij blijft moderate aangeven.

Nu heb ik op de router nog een switch zitten waar dan de vaste pc's weer op hangen maar ik weet niet of ik daar nog iets in kan/moet doen :?
Ah, mijn handleiding! Voor games kan je het beste een DHCP Binding maken en daarna UPnP aanzetten. Let er dan wel op dat je geen forwardings hebt ingesteld voor dat spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
het draadloze gedeelte wordt officieel niet ondersteund door providers. dus ik snap wel dat kpn nog gewoon de v9 uitgeeft aan klanten.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
xbeam schreef op zondag 31 januari 2016 @ 23:21:
[...]

Het is inderdaad erg off topic, maar ik ken het verschil wel goed genoeg denk ik.
Met google zijn wel schema's voor passieve oplossingen te vinden, maar zoal ik al schreef heb ik nooit een hub gezien in mijn werk die geen power kabel had.
Dus een theoretische 3 poort hub die passief kan zijn is er wellicht, maar 20+ jaar geleden hadden ze echt power nodig, al was het maar voor de ledjes voor poort status etc.

Als je 802.3a bedoeld is het wel passief, maar dat is thinwire, en een bus, en geen ster..

[ Voor 6% gewijzigd door jacovn op 01-02-2016 11:53 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:20
Is zon KPN switch gratis of moet je die weer met de rest van de meuk inleveren na je contract?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Wij hebben 3 ontvangers en kregen er een switch bij. Volgens mij is het alleen 4 euro voor die 3e ontvanger per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
rhos schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:17:
het draadloze gedeelte wordt officieel niet ondersteund door providers. dus ik snap wel dat kpn nog gewoon de v9 uitgeeft aan klanten.
True that, daar kan ik inderdaad ook wel weer inkomen. Al gaat iedereen er automatisch vanuit dat dit wel het geval is. 8)7
chaoscontrol schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:45:
Is zon KPN switch gratis of moet je die weer met de rest van de meuk inleveren na je contract?
:? Naja, naar mijn weten is het geen probleem en mag je meestal die switch gewoon houden. Tenzij je hem krijgt, en 2 weken later je contract opzegt. Dan kun je het zo zien en mag je die ook terug sturen.
jacovn schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:49:
Wij hebben 3 ontvangers en kregen er een switch bij. Volgens mij is het alleen 4 euro voor die 3e ontvanger per maand.
Yep, voor de switch betaal je niks. Die kun je gratis krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:20
rolandos582 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:54:
[...]

True that, daar kan ik inderdaad ook wel weer inkomen. Al gaat iedereen er automatisch vanuit dat dit wel het geval is. 8)7

[...]

:? Naja, naar mijn weten is het geen probleem en mag je meestal die switch gewoon houden. Tenzij je hem krijgt, en 2 weken later je contract opzegt. Dan kun je het zo zien en mag je die ook terug sturen.

[...]

Yep, voor de switch betaal je niks. Die kun je gratis krijgen.
Dankje, ik zal eens bellen. Heb toevallig nog een klein switchje nodig op zolder. :)

EDIT: gebeld, was inderdaad geen probleem! :)

[ Voor 3% gewijzigd door chaoscontrol op 01-02-2016 12:08 ]

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Heeft iemand voor mij een werkende config voor de USG of EdgeRouter?

Ik heb er ondertussen een paar bij elkaar gesprokkeld. Maar ze zijn allemaal niet compleet.

Ik krijg internet aan de praat maar tv is gewoon lastig. Heb zelfs een EdgeRouter erbij om met behulp van een gui te configureren en daarna daarvan een json te maken voor de USG maar ik krijg tv niet werkend.

Dus als iemand zijn complete config wilt delen, graag :) (Tuurlijk zonder inlog credentials)
Thepierce86 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 15:36:
[...]

Nu heb ik zelf een USG aangeschaft. Care to share your config? _/-\o_ _/-\o_
Heb jij hem al aan de praat? :+
Stefan© schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:28:
Ook in de gemeente Opmeer is IPv6 op glas uitgerold. Vanavond met succes een custom config voor mijn Ubiquiti Unifi Security Gateway gemaakt.

Overigens is IPv6 zelf bij KPN prima geimplementeerd. Met een geavanceerde router (Cisco, OpenWRT, Mikrotik, Vyatta, etc) heb je gewoon volledige controle. De (opgelegde) beperkingen voor wat betreft firewalling en het zogenaamde portforwarding voor IPv6 zit hem gewoon in de EB firmware. De EB is niet gemaakt voor Tweakers. KPN doet mijn inziens alleen maar zijn best om een zo veilig mogelijke IPv6 verbinding voor de gemiddelde consument neer te zetten.

Ik ben alleen maar blij dat KPN voor de internetverbindingen gangbare netwerktechnieken gebruikt. Daarmee zeg ik natuurlijk niet dat de keuzes van KPN altijd optimaal zijn (lees: PPPoE).
Stefan.nl jij? :P

[ Voor 55% gewijzigd door Tylen op 01-02-2016 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thepierce86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 23:09
[b][message=45713361,noline]

[...]

Nee helaas zelfde issue als jij. Wel internet geen tv :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©
  • Laatst online: 19-09 21:25

Stefan©

Toet toet

Tylen schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:43:
Heeft iemand voor mij een werkende config voor de USG of EdgeRouter?

Ik heb er ondertussen een paar bij elkaar gesprokkeld. Maar ze zijn allemaal niet compleet.

Ik krijg internet aan de praat maar tv is gewoon lastig. Heb zelfs een EdgeRouter erbij om met behulp van een gui te configureren en daarna daarvan een json te maken voor de USG maar ik krijg tv niet werkend.

Dus als iemand zijn complete config wilt delen, graag :) (Tuurlijk zonder inlog credentials)

[...]

[...]

Stefan.nl jij? :P
Wat zoeken jullie precies? Een IPv6 config? Of een config voor routed IPTV? Of beide? Ik heb zelf nog niets gedaan met routed IPTV.

IPv6 config.gateway.json heb ik hieronder voor je geplaatst. (fw 4.6.6 en hoger) Vergeet niet dat je los van de config ook een aantal services die op je USG draaien zult moeten aanpassen (o.a. t.b.v. DHCPv6-PD). Ik heb hier geen complete instructie voor maar er zijn tal van resources op het UBNT forum die je in de goede richting brengen. (zie o.a. hier).

Wees wel behoedzaam. Leer jezelf geen truckje, maar probeer te begrijpen wat je doet. Je firewalls zijn erg belangrijk. Ander dingetje.... bij een firmware upgrade vanuit de Unifi Controller ben je ook weer terug bij af omdat alle aanpassingen buiten de config om weer overschreven worden. Vergeet ook niet om de v6 client te starten bij het opstarten. Instructies hier voor staan in dit topic.

Mijn advies: als IPv6 belangrijk voor je is, koop dan een ERL (waar kant-en-klare configs voor zijn) en vergeet die groene bolletjes in de Unifi Controller ;-)

Veel succes!

config.gateway.json
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
{
    "firewall": {
        "ip-src-route": "disable",
        "ipv6-receive-redirects": "disable",
        "ipv6-src-route": "disable",
        "log-martians": "enable",
        "source-validation": "disable"
    },
    "interfaces": {
        "ethernet": {
            "eth0": {
                "duplex": "auto",
                "pppoe": {
                    "0": {
                        "default-route": "auto",
                        "ipv6": {
                            "dup-addr-detect-transmits": "1",
                            "enable": "''"
                        },
                        "mtu": "1492",
                        "name-server": "auto"
                    }
                },
                "speed": "auto"
            },
            "eth1": {
                "ipv6": {
                    "dup-addr-detect-transmits": "1",
                    "router-advert": {
                        "cur-hop-limit": "64",
                        "link-mtu": "0",
                        "managed-flag": "false",
                        "max-interval": "600",
                        "other-config-flag": "false",
                        "prefix": {
                            "hierjeeigenprefix::/64": {
                                "autonomous-flag": "true",
                                "on-link-flag": "true",
                                "valid-lifetime": "2592000"
                            }
                        },
                        "reachable-time": "0",
                        "retrans-timer": "0",
                        "send-advert": "true"
                    }
                },
            },
            "eth2": {
            }
        }
    },
    "protocols": {
        "static": {
            "interface-route6": {
                "::/0": {
                    "next-hop-interface": {
                            "pppoe0": "''"
                    }
                }
            }
        }
    }
}

dhcp6c.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
interface pppoe0 {
#       send rappid-commit;
        send ia-pd 0;
        request domain-name-servers;
        request domain-name;
        script "/etc/wide-dhcpv6/dhcp6c-script";
};

id-assoc pd 0 {
        prefix-interface eth1 {
                sla-id 0;
                sla-len 16;
        };
};
Pagina: 1 ... 20 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie