[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 95 Laatste
Acties:
  • 764.824 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Is die rode kabel van het glasmodem naar de ExperiaBox loopt anders dan de kabels van de ExperiaBox naar de TV kastjes (cat5 vs cat6 bijv.) en maakt dat uit? Zit eraan te denken de ExperiaBox op een andere plek te zetten (dus niet direct naast het glasmodem).
Als de bijgeleverde ethernetkabel tussen het glasvezelkastje en de Experia Box te kort is, kun je
een langere kabel gebruiken. Gebruik ronde kabels, tenminste van het type CAT5. Deze zijn te
verkrijgen bij de kpn winkel. Neem het te korte kabeltje mee naar de kpn winkel als voorbeeld.
De lengte van de kabel mag maximaal 100 meter bedragen. Schaf bij voorkeur kant en klare kabels
aan. Is de wenselijke lengte niet te koop, monteer dan aan één of beide kanten van de kabel een
stekker (RJ-45 plug).
Nee dus.

[ Voor 51% gewijzigd door barrymossel op 20-01-2016 14:23 . Reden: zelf al beantwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Cat5 = 100Mbps en Cat6 is Gbps. Dus als je 100 naar je tv kastjes laat lopen is het niet erg. Als je 100 van j NT naar je EB laat lopen dan weet je zeker dan je nooit meer dan 100 gaat halen. ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tylen schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:27:
Cat5 = 100Mbps en Cat6 is Gbps. Dus als je 100 naar je tv kastjes laat lopen is het niet erg. Als je 100 van j NT naar je EB laat lopen dan weet je zeker dan je nooit meer dan 100 gaat halen. ;)
Er zit geen CAT5 kabel in het KPN pakket. Het zijn allemaal CAT5E kabels dus 1000 Mbit

Dus gebruik gerust de witte die in het pakket zit en eigenlijk bedoeld is om van Experiabox naar decoder te leggen. Of koop in de winkel een nieuwe kant en klare CAT5E (of desdnoods CAT6) kabel die nog langer is dan die witte KPN kabel van 10 meter.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 19-09 15:34
De (witte Cat5e) kabel ligt al waar hij moet liggen. Ik wil eens testen of ik het modem in het TV kastje kan zetten en of dat niet teveel wifi signaal verlies oplevert. Op die manier kan ik alle zooi mooi opgeruimd wegzetten, i.p.v. achter/naast een kast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:12

AvK

Ready Set Go

Zal het nog maar een keer uitleggen....

Cat5e of Cat6 of zelfs Cat3 en de hoeveelheid max. data die daar over heen kan heeft allemaal te maken met de totale lengte die je gebruikt. Binnen een normaal huis is het al uitzonderlijk als je boven de 15 meter komt. Dan haalt zelf Cat 3 nog op zijn sloffen 100Mbit en waarschijnlijk nog veel meer.
Het maakt dus geen zak uit of je Cat5, Cat5e of Cat6 gebruikt. Cat6 is alleen veel duurder en totaal nutteloos op die korte afstanden.
Sterker nog, heel veel winkels en kantoren willen niet eens meer Cat6 gebruiken omdat alles 4x zo duur is (kabel, outlets, switches enz). Die weten allang dat Cat5e meer dan voldoende is. Uiteraard wel netjes aanleggen en monteren. Dus geen kinken (letterlijk) en stekkers netjes en volgens de norm aansluiten.

Mocht je toch wat meer geld willen investeren in goede bekabeling koop dan geen UTP maar FTP (afgeschermde kabel). Dan voorkom je verstoringen middels magnetrons, halogeen trafo's ed. FTP is volstrekt niet duur maar wel weer iets lastiger af te monteren ivm de aarding.

Tot zover de praktijk. :)

Edit: Om het nog duidelijker te maken, als je apparatuur met Gbit poorten hebt heeft heet geen zin om binnenshuis (dus op korte lengtes) daar Cat6 bekabeling op aan te sluiten. Het kan natuurlijk wel maar is onnodig duur en lastig ivm de stekkers. Met volgens de normen aangelegde Cat5e bekabeling haal je met gemak je verlangde 500Mbit/s. Hang er maar eens een meter aan.

[ Voor 14% gewijzigd door AvK op 21-01-2016 08:34 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Empo schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:00:
[...]

Gezien thanks! maar dit betreft de managed versie (DE)...

Maar wat mij betreft is een goedkope unmanaged versie van een ander merk ook goed. Ik moet 16 poorten hebben. Momenteel heb ik een switch op een switch aangesloten, dat is helemaal niet optimaal...
Die werken gewoon goed, nul problemen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
zojuist mijn upgrade gekregen naar 500mbit.
Ik heb een asus rt-ac66u die alles regelt. alleen met de asus komt de snelheid niet boven de 150mbit uit.
hang ik de orginele V9 router eraan. de volle snelheid.
In de asus settings is niets veranderd waar ik voorheen wel gewoon de maximale 100mbit kon halen.
Wat is er veranderd bij de 500mbit tov de 100mbit dat mijn router zo over de kook helpt?
Interactieve tv werkt wel gewoon op de asus router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 00:17
Gratje schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:03:
Ik heb een asus rt-ac66u die alles regelt. alleen met de asus komt de snelheid niet boven de 10mbit uit.
In de asus settings is niets veranderd waar ik voorheen wel gewoon de maximale 100mbit kon halen.
Wat is er veranderd bij de 500mbit tov de 100mbit dat mijn router zo over de kook helpt?
Hoe test je je snelheid?
Om zo nauwkeurig mogelijk de juiste snelheid te kunnen testen is het beste om met een kabel direct testen.
Vergeet niet dat je pc/laptop ook aan de restante eisen moet voldoen. Denk hierbij een SSD, Gigabit netwerkkaart etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
kardox schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:26:
[...]

Hoe test je je snelheid?
Om zo nauwkeurig mogelijk de juiste snelheid te kunnen testen is het beste om met een kabel direct testen.
Vergeet niet dat je pc/laptop ook aan de restante eisen moet voldoen. Denk hierbij een SSD, Gigabit netwerkkaart etc....
alles direct verbonden. dus bekabeld. er wordt dezelfde PC gebruikt. met SSD en gigabit netwerk.
speedtest.net geeft met mijn asus router rond de 150 mbit aan. prik ik alles om naar de V9 router. dan haal ik 520mbit.
dus de enige veranderende factor is de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep1222
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 15:54
Gratje schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:27:
[...]

alles direct verbonden. dus bekabeld. er wordt dezelfde PC gebruikt. met SSD en gigabit netwerk.
speedtest.net geeft met mijn asus router rond de 150 mbit aan. prik ik alles om naar de V9 router. dan haal ik 520mbit.
Staat qos niet verkeerd ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
joep1222 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:43:
[...]

Staat qos niet verkeerd ingesteld?
QOS staat helemaal uit.
geen VPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
Gratje schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:27:
[...]

Zijn de snelheden van je poorten op Gigabit ingesteld?
Standaard zijn sommigen poorten zoals in die Fritzboxen op 100mb ingesteld voor de lagere energie verbruik. Anders reset je router! En test all je utp poorten op je Router. Als dan nog niet goed is dan miss met een andere router testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
kardox schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:03:
[...]

Zijn de snelheden van je poorten op Gigabit ingesteld?
Standaard zijn sommigen poorten zoals in die Fritzboxen op 100mb ingesteld voor de lagere energie verbruik. Anders reset je router! En test all je utp poorten op je Router. Als dan nog niet goed is dan miss met een andere router testen!
jazeker, poorten gewoon 1Gbit. is niet anders in te stellen. router resetten helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
Gratje schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:05:
[...]

jazeker, poorten gewoon 1Gbit. is niet anders in te stellen. router resetten helpt ook niet.
maar haal je de originele router ook echt weg? of ze je je eigen router ernaast?
Anders test het op deze manier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 08:50:
[...]

En dat gaat vrij makkelijk. Gewoon even bij de helpdesk je beklag doen over de kwaliteit van de wifi (die is ook onder de maat). De V10 is een verademing op dat gebied en ondersteund ook de 5Ghz band. De helpdesk zal je dan adviseren de router te ruilen in de KPN winkel. En ook daar doen ze niet moeilijk.
Alleen al vanwege de WiFi ga ik ook piepen als ik een v9 geleverd krijg. Ik wacht niet voor niets met aanmelden tot de problemen, die me eerst weerhielden van aanmelden, in redelijke mate opgelost zijn. De TV dienst heeft de nodige upgrade gehad (was een dealbreaker voor ons voorheen) en de WiFi problemen met de v9 zijn in de v10 ook een stuk minder geworden. Dan ga ik niet accoord met een "ondermaats presterend" apparaat.

(Dan ga ik er even vanuit dat de v9 ook geschikt is voor 500/500.)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2016 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:23:
[...]

(Dan ga ik er even vanuit dat de v9 ook geschikt is voor 500/500.)
Ja, en zelfs de V8 kan dit een soort van aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:10
Dat soort van kun je weglaten, hij doet het bij ons in ieder geval probleemloos met 500/500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Beste hier na een upgrade van kpn naar 500/500.
werkt TV niet meer via een eigen router en de download is nog steeds 100mb terwwijl de upload 500mb is.

Op 100/100 heeft tv gewoon altijd gewerkt via routed TV.
Vlan4 krijgt geen IP adres meer terwijl de DHPC opttions nog het zelfde zijn in de router.

[ Voor 18% gewijzigd door xbeam op 22-01-2016 00:14 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:39
Gratje schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:03:
Ik heb een asus rt-ac66u die alles regelt. alleen met de asus komt de snelheid niet boven de 150mbit uit.
Hi, dit is niet mogelijk. Ik neem aan dat je de AC66u gebruikt als modem +router en niet enkel als router? Heb dit destijds ook gedaan en de AC66u is hier gewoon niet krachtig genoeg voor. Hij heeft weliswaar een hoge LAN en WAN throughput snelheid, maar WAN icm met PPOeE is erg laag. Ik haalde amper 180mbps.

Gebruik nu zelf toch maar de V9 als modem en de AC66u als router voor het beheer van het netwerk.

Ik heb dit vorig jaar al geschreven en zie ook deze post van een paar maanden terug.

[ Voor 7% gewijzigd door B-Bandit op 21-01-2016 13:30 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:10
xbeam schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:37:
Beste hier na een upgrade van kpn naar 500/500.
werkt TV niet meer via een eigen router en de download is nog steeds 100mb terwwijl de upload 500mb is.

Op 100/100 heeft tv gewoon altijd gewerkt via routed TV.
Vlan4 krijgt geen IP adres meer terwijl de DHPC opttions nog het zelfde zijn in de router.
[afbeelding]
Exact hetzelfde ervaren na een upgrade van 100/100 naar 500/500 met de V8. Oplossing was vrij eenvoudig, factory reset van de V8 en vervolgens was het keurig 500/500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:17:
[...]

Exact hetzelfde ervaren na een upgrade van 100/100 naar 500/500 met de V8. Oplossing was vrij eenvoudig, factory reset van de V8 en vervolgens was het keurig 500/500.
Opgelost de levertraat van KPN was nog nog niet helemaal doorlopen.
Op een of andere manier stond er nog iets verkeert. Na het telefoontje naar KPN kreeg de edgerouter ook weer dhcp voor TV

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 17:12
heeft het zin om je modem/NTU op een UPS te hangen? zodat je nog steeds internet hebt als de stroom uitvalt. of heeft dit geen enkele zin omdat de wijkcentrale er dan ook uit gaat? of zitten daar ook UPS achtige dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
Boobybandit schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:29:
[...]

Hi, dit is niet mogelijk. Ik neem aan dat je de AC66u gebruikt als modem +router en niet enkel als router? Heb dit destijds ook gedaan en de AC66u is hier gewoon niet krachtig genoeg voor. Hij heeft weliswaar een hoge LAN en WAN throughput snelheid, maar WAN icm met PPOeE is erg laag. Ik haalde amper 180mbps.

Gebruik nu zelf toch maar de V9 als modem en de AC66u als router voor het beheer van het netwerk.

Ik heb dit vorig jaar al geschreven en zie ook deze post van een paar maanden terug.
had wel gezocht, maar kon het niet vinden. dank daarvoor.
Heb de router nu ook maar achter de V9 gehangen. router IP in DMZ gezet. nu gewoon volle snelheid en "bijna" alles nog geregeld via mijn AC66U.
zonde van de asus, had er wel meer van verwacht eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
jacquesmulders schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 21:26:
heeft het zin om je modem/NTU op een UPS te hangen? zodat je nog steeds internet hebt als de stroom uitvalt. of heeft dit geen enkele zin omdat de wijkcentrale er dan ook uit gaat? of zitten daar ook UPS achtige dingen?
Vaak blijven wijkcentrales en buitenringen (tijdelijk) werken tijdens stroomuitval. POP's hebben volgensmij ook een backup

Er is ook in het xDSL topic een video te vinden waar ze accu's in een Buitenring hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinF schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 23:53:
[...]

Vaak blijven wijkcentrales en buitenringen (tijdelijk) werken tijdens stroomuitval. POP's hebben volgensmij ook een backup

Er is ook in het xDSL topic een video te vinden waar ze accu's in een Buitenring hebben.
PoPs hebben inderdaad een UPS maar die is voor circa anderhalf uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-09 22:49
Ik heb een erg vreemd probleem. Ik heb gisteren een nieuwe powerline set van Linksys aangeschaft. Deze werkte prefect voor ~20. Hierna verloor ik mijn internet verbinding, het bleek dat ook het ethernet lampje op de glasvezel nt niet meer brandde.

Zodra ik de nieuwe powerline er uit haal zie ik dat de nt weer verbinding krijgt en ook de experiabox weer verbinding heeft :? Iemand enig idee wat dit veroorzaakt en wat hiervoor de oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
luuj schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 08:26:
Ik heb een erg vreemd probleem. Ik heb gisteren een nieuwe powerline set van Linksys aangeschaft. Deze werkte prefect voor ~20. Hierna verloor ik mijn internet verbinding, het bleek dat ook het ethernet lampje op de glasvezel nt niet meer brandde.

Zodra ik de nieuwe powerline er uit haal zie ik dat de nt weer verbinding krijgt en ook de experiabox weer verbinding heeft :? Iemand enig idee wat dit veroorzaakt en wat hiervoor de oplossing is?
Terug naar de winkel met die set, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Welke ervaringen hebben jullie op het KPN-netwerk met FTP verbindingen? Momenteel zit ik bij Vodafone Thuis. Prima provider, nooit echt veel last van downtime e.d, maar wel van verbindingen die niet altijd optimaal zijn. Download ik via usenet, dan haal ik de volle snelheid, maar down- of upload ik van/naar een FTP-server (zowel een eigen FTP server als een externe FTP-server), dan komt de snelheid niet boven de 2,7MiB/sec uit, helaas. Na wat zoeken op het web, gooit Vodafone Thuis het erop, dat de instellingen ervoor zorgen dat de verbindingen niet optimaal gebruikt worden.

Nu moet ik soms grote files uploaden, 1 connectie dus en zelfs die gaan niet op volle snelheid (op die 2,7MiB/sec dus). Jammer voor mij natuurlijk, maar wil hier eigenlijk wel vanaf. Nu vroeg ik mij dus af, hoe dat zit op het KPN-netwerk. Ik ga nu dus eerst even rondvragen naar ervaringen, vooraleer ik overstap, wil wel goed ingelicht zijn voor ik een keuze maak. :)

Andere voorwaarde (bedenk ik me nu) is dat ik de router van de provider graag in bridge wil kunnen laten zetten, omdat ik liever mijn eigen apparatuur gebruik. Kan dit bij KPN ook? :)

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 22-01-2016 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste kan bij KPN niet maar daar zijn andere manieren voor.
Zie: www.netwerkje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Barre73 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:37:
Dat laatste kan bij KPN niet maar daar zijn andere manieren voor.
Zie: www.netwerkje.com
Bedankt voor de reactie! Ik zal mezelf als ik overstap op KPN mezelf hier zeker in verdiepen! Weet je toevallig ook hoe het zit met de snelheden voor bijvoorbeeld FTP van mijn andere vraag?

EDIT:
Voor wat ik zo tot nu toe begrijp, kan het an sich met elke router, mits hij PPPoE ondersteund, zoals de TL-WR1043NDv2, die ik dus heb?

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 22-01-2016 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:26
CptChaos schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:39:
Bedankt voor de reactie! Ik zal mezelf als ik overstap op KPN mezelf hier zeker in verdiepen! Weet je toevallig ook hoe het zit met de snelheden voor bijvoorbeeld FTP van mijn andere vraag?
Niets in het netwerk van je provider heeft enige notie van 'FTP'. Problemen die je daarmee ervaart liggen hoogstwaarschijnlijk aan je eigen hard- en software of hele matige routing.
EDIT:
Voor wat ik zo tot nu toe begrijp, kan het an sich met elke router, mits hij PPPoE ondersteund, zoals de TL-WR1043NDv2, die ik dus heb?
Je router moet daarnaast ook overweg kunnen met VLANs, meerdere uplinks (routing tbv. IPTV) en IGMP proxying (tbv. IPTV streams). Ook IGMP snooping op je WLAN interface is handig (dat doen de meeste echter wel). Dat alles beperkt de keuze enorm.

Nee, IPTV bridgen is geen toekomstvaste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TV zal ik dan sowieso niet afnemen, dat heb ik liever bij een ander ivm CI+ interface op de TV. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep1222
CptChaos schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:39:
[...]

EDIT:
Ik heb zelf een 1043nd v1. Hier heb ik wel openwrt opgezet. Werkt hier goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

joep1222 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:34:
Ik heb zelf een 1043nd v1. Hier heb ik wel openwrt opgezet. Werkt hier goed.
Ik had ook OpenwRT op mijn v2 gezet, echter wil ik graag 500/500 en maakt de router gebruik van hardware NAT, wat niet werkt in OpenWRT, helaas. ;) OpenWRT wordt hem dus niet wat, helaas, anders was het inderdaad appeltje-eitje geweest. :)

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 22-01-2016 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
CptChaos schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:26:
TV zal ik dan sowieso niet afnemen, dat heb ik liever bij een ander ivm CI+ interface op de TV. :)
Maar gaat dit er om dat je dan tegen de ontvanger aan moet kijken? De interface van de ontvanger moet gebruiken? Of de afstandsbediening?

Zelf denk ik dat ze het qua afstandbediening erg goed geregeld hebben. Je kan namelijk de volume knop van de afstandbediening van de ontvanger koppelen aan je TV.

Verder is het wachten wat CI+ 1.4 gaat brengen en of IPTV aanbieders er op in haken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RobinF schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:31:
Maar gaat dit er om dat je dan tegen de ontvanger aan moet kijken? De interface van de ontvanger moet gebruiken? Of de afstandsbediening?
Momenteel heb ik al een TV aansluiting die perfect werkt met CI+. :) Dus ik zie geen reden om een alles-in-1 pakket af te nemen en is mijn TV niet afhankelijk van andere zaken zoals internet.

[ Voor 75% gewijzigd door CH4OS op 22-01-2016 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
@CptChaos, meestal een kwestie van hogere tpc buffer instellen in je ftp programma, die kan MB's schelen is mijn ervaring, gebruik ftprush met standaard tcp bufer van 8kbit kom ik niet hoger dan 30MB/s met buffer van laten we zeggen 64kbit/s zit je ineens op 90MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:34
Vandaag heb ik het installatie pakket ontvangen van KPN. Ik ga glasvezel 100/100, tv en bellen afnemen. En goede wifi is belangrijk.

Ik zie nu dat ze de experia box v9 hebben geleverd. De monteur komt pas over twee weken. Denken jullie dat het mogelijk is om nu al de box te ruilen voor een v10 en te klagen over wifi, als de v9 nooit aangesloten is geweest? Of moet ik eerst de installatie afwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Meerdere mensen hebben em omgeruild voor de installatie. Dus dat moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
Barre73 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 19:20:
Meerdere mensen hebben em omgeruild voor de installatie. Dus dat moet kunnen.
Precies, kan je gewoon zo omruilen in kpnwinkel of even via 0800 0404

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:46
Freshnub schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 19:12:
Vandaag heb ik het installatie pakket ontvangen van KPN. Ik ga glasvezel 100/100, tv en bellen afnemen. En goede wifi is belangrijk.

Ik zie nu dat ze de experia box v9 hebben geleverd. De monteur komt pas over twee weken. Denken jullie dat het mogelijk is om nu al de box te ruilen voor een v10 en te klagen over wifi, als de v9 nooit aangesloten is geweest? Of moet ik eerst de installatie afwachten?
Ik had hetzelfde twee weken geleden.
Ook een v9, deze was zonder probleem om te ruilen in de KPN winkel.
Alles is nog nieuw in doos dus je ruilt de ene doos voor de andere om.
De v10 zit in een soortgelijke doos wat doet vermoeden dat deze wel normaal bij installatie meegeleverd kan worden. Waarom dat blijkbaar alleen bij ADSL gebeurt blijf ik vreemd vinden juist bij glasvezel heb je hoge snelheden en daar kan de v10 beter mee overweg. WiFi Dual band 802.11ac dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:46

Magic666

No one's neighbour!

de laatste paar dagen er veel last van haperingen danwel blokjes bij het tv kijken. Meerdere mensen die daar last van hebben?

Modem (V9) al een keer gereset (niet erg lang de stroom eraf gehaald) maar dat lijkt niet te helpen. Iemand nog wat ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Magic666 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 22:16:
de laatste paar dagen er veel last van haperingen danwel blokjes bij het tv kijken. Meerdere mensen die daar last van hebben?

Modem (V9) al een keer gereset (niet erg lang de stroom eraf gehaald) maar dat lijkt niet te helpen. Iemand nog wat ideeën?
NT + Modem 3min van de stroom of via stb > menu > instellingen > 2x geel > beide opties op ja en bewaar instellingen wil nog wel eens helpen. Anders even KS bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 19:46

Magic666

No one's neighbour!

iets langer van de stroom af heeft idd iets geholpen, we gaan het in de gaten houden en anders doen we jouw tip. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:32

altec

Plop

Wellicht zie ik het compleet over het hoofd of zijn mijn zoekskills niet toereikend, maar is het ook mogelijk om een alles in 1 instap te nemen met een 2e decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:29
altec schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 08:23:
Wellicht zie ik het compleet over het hoofd of zijn mijn zoekskills niet toereikend, maar is het ook mogelijk om een alles in 1 instap te nemen met een 2e decoder?
Ik gok dat je die later bij kunt bestellen, bij Telfort is deze overigens gratis in het pakket van 46 euro (en daarmee is Telfort met een 50 mbit verbinding 2 euro per maand duurder als KPN met een 20 mbit verbinding (over het eerste jaar met korting bij KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
altec schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 08:23:
Zeker wel. Dat zit in het uiteindelijke bestelproces. Vier euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik kreeg hem er standaard bij. Kweet even niet wel abbo ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:32

altec

Plop

Barre73 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 09:02:
[...]

Zeker wel. Dat zit in het uiteindelijke bestelproces. Vier euro per maand.
Ze zijn wel slim dat ze dit niet bij de keuzes zetten, zo gaat men al snel voor de alles in 1 standaard.
Thanks voor de heads up _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
altec schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 09:32:
[...]

Ze zijn wel slim dat ze dit niet bij de keuzes zetten, zo gaat men al snel voor de alles in 1 standaard.
Thanks voor de heads up _/-\o_
Ik weet niet waar jij kijkt maar het staat toch echt duidelijk op de site van KPN hoor... als je het overzicht van de pakketten hebt, staat er duidelijk bij alles-in-1 instap dat er 1 ontvanger bij zit. Als je dan op het vraagtekentje klikt van 1 ontvanger staat er dat een extra ontvanger €4 pm kost.

https://bestellen.kpn.com/

'Je krijgt 1 HD tv-ontvanger in bruikleen bij Alles-in-1 Instap. Deze tv-ontvanger is geschikt voor het ontvangen van alle 60 standaard tv-zenders via Interactieve TV én 20 HD tv-zenders. Meerdere TV's in huis? Voor slechts € 4,- per maand extra krijg je een extra tv-ontvanger.'

Edit: Als je 2 ontvangers wilt hebben, zou ik het eerste half jaar gewoon alles-in-1 standaard of premium nemen en daarna terug naar instap. Dan betaal je het eerst half jaar niet voor een extra ontvanger ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Nuevocasa op 23-01-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pubbert schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:56:
/Zuinige-modus aan

Ik heb vorig jaar een KPN Instap abo gepakt met de 100/100 upgrade (6mnd gratis) en een extra HD ontvanger. 1e 6 maanden betaalde ik slechts 39 euro p/m, nu iets van 56 Euro p/m.
Het abonnement loopt t/m februari, dit word normaliter maandelijks verlengd voor de 56 euro p/m.

Heeft iemand wel eens gepoogd om weer met een jaar te verlengen om zodoende weer een nette korting te krijgen? Of je contract per 28/2/2016 op te zeggen en opnieuw te bestellen op 1/3/2016?
Ja hoor... gisteren nog gedaan.

Het aanbod dat ik kreeg voor verlenging 1e half jaar:
6 maanden Premium voor € 35,00 per maand
6 maanden 500/500 voor € 17,50 per maand

Rest:
6 maanden Instap voor € 45,00 per maand
6 maanden 500/500 voor € 17,50 per maand
6 maanden opnemen voor € 5,00 per maand

En ca. € 148,00 gecrediteerd voor de komende facturen wat neerkomt op zegmaar de eerste 3 maanden gratis Alles-in-1 t.w.v. € 52,50 per maand. Gewoon kwestie van even bellen naar 0800-0402.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

sinds een dag of 5 heb ik nu 500/500 (na lang wachten..)

De reguliere speedtest geeft aan dat ik dit ook haal.

Echter ga ik op usenet aan het binnenharken (abbo kan tot 800) blijf ik zo rond de 40 MB/s hangen. toen ik 100/100 had was dit 13 MB/s dus voor mijn idee mis ik nog een heel stuk.

Ik gebruik nzbget wat hogere snelheden aan moet kunnen. De cpu / ram en HD lijken ook niet de bottleneck aangezien deze nog ruim onder hun max prestatie zitten.

Iemand hier ervaring mee ? en wellicht een manier om daadwerkelijk de volle snelheid te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:22
Voor de mensen die een edgerouter gebruiken ivm kpn routed iptv, ik heb het hier nu deels werkend als in het werkt en tv werkt ook.

Het probleem waar ik nog mee zit is de dhcp instellingen die specifiek voor de routed iptv zijn staan standaard niet goed in de config.

dhcp-options {
client-option "send vendor-class-identifier IPTV_RG;"
client-option "request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;"
default-route no-update
default-route-distance 254
name-server update

De eerste client option regel zet hij bij mij namelijk in de config zonder de "" op het eind waardoor je de melding krijgt bij een reboot dat hij die optie niet kent en daardoor start dhcpd niet, ik moet dan handmatig die regel aan passen naar dit:
client-option "send vendor-class-identifier "IPTV_RG";"

Hoe hebben jullie deze in de edgeos config gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Komt overeen lijkt mij. 13 bij 100 Is ok en 40 bij 500 mis je misschien 10 maar de bottleneck Is altijd de server waar het vandaan komt.
Ray schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 12:55:

Echter ga ik op usenet aan het binnenharken (abbo kan tot 800) blijf ik zo rond de 40 MB/s hangen. toen ik 100/100 had was dit 13 MB/s dus voor mijn idee mis ik nog een heel stuk.

Ik gebruik nzbget wat hogere snelheden aan moet kunnen. De cpu / ram en HD lijken ook niet de bottleneck aangezien deze nog ruim onder hun max prestatie zitten.

Iemand hier ervaring mee ? en wellicht een manier om daadwerkelijk de volle snelheid te halen?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:33
Ik haal met mijn 500/500 abbo bij XS4all ook niet de max en blijf steken tussen de 30-40MB/s. Vind ik nog steeds retesnel. Ik vermoed inderdaad dat er een bottleneck is bij je usenet provider of ergens anders in de keten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

raydekok schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:35:
Komt overeen lijkt mij. 13 bij 100 Is ok en 40 bij 500 mis je misschien 10 maar de bottleneck Is altijd de server waar het vandaan komt.

[...]
wellicht reken ik verkeerd maar als 100 = 13 dan zou 500 = 65 moeten zijn toch ? das nogal een verschil met 40.

Net even een piekje voorbij zien komen rond de 50 maar helaas van korte duur.

ik zit bij xsnews. heb al contact met hun gehad en zij geven aan de de combinatie nzbget met een elite abbo max 800 mbs moet kunnen halen. Dus 500 lijkt me dan geen probleem

server is een amd 940e ( 4 x 2,6) met 8 gb ram en de temp en cach file gebeurd op een ssd. in broncontrole is daar nog speling genoeg tot hun max.

Ja het is inderdaad lekker snel maar zeker niet een factor 5 wat ik verwacht had, dit is meer x3 en toch weer 10 euro duurder

[ Voor 7% gewijzigd door Ray op 23-01-2016 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sowieso zijn de rekenafrondingen hier bij sommigen nogal ruim...

13 MB/s bij 100 Mbps kan niet (100/8=12.5). Dus dat zal 13000 Kbps zijn geweest neem ik aan (geeft mijn Grabit ook zo aan).
Dat zou net kunnen alhoewel ik dat nog nooit zo strak heb gezien. 13000/1024 - 12,69 MB/s = 101 Mbps.

De andere kant op (raydekok) : Als hij 40 MB/s haalt is dat (keer acht) 320 Mbps. Is maar 64% van de beloofde 500 Mbps. Hij mist geen 10 MB/s maar ruim 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
jimmy87 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:18:
De eerste client option regel zet hij bij mij namelijk in de config zonder de "" op het eind waardoor je de melding krijgt bij een reboot dat hij die optie niet kent en daardoor start dhcpd niet, ik moet dan handmatig die regel aan passen naar dit:

Hoe hebben jullie deze in de edgeos config gezet?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
       vif 4 {
            address dhcp
            description "VLAN4 - KPN IPTV"
            dhcp-options {
                client-option "request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;"
                default-route no-update
                default-route-distance 254
                name-server no-update
            }
        }

Oftewel:

code:
1
set interfaces ethernet eth5 vif 4 dhcp-options client-option 'send vendor-class-identifier "IPTV_RG";'

[ Voor 7% gewijzigd door triet op 23-01-2016 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Barre73 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:03:
Sowieso zijn de rekenafrondingen hier bij sommigen nogal ruim...

13 MB/s bij 100 Mbps kan niet (100/8=12.5). Dus dat zal 13000 Kbps zijn geweest neem ik aan (geeft mijn Grabit ook zo aan).
Dat zou net kunnen alhoewel ik dat nog nooit zo strak heb gezien. 13000/1024 - 12,69 MB/s = 101 Mbps.

De andere kant op (raydekok) : Als hij 40 MB/s haalt is dat (keer acht) 320 Mbps. Is maar 64% van de beloofde 500 Mbps. Hij mist geen 10 MB/s maar ruim 20.
`De kans dat hij in KPN domein ligt is minimaal, zal veel eerder aan de serverkant van de download vanaf komt. Dat die gewoon gelimiteerd word. Zelf download ik met zo'n 11/12MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik haal rond de 56MB/s bij KPN en dat is zelfs via mijn Wifi thuis. nzbget en sunnyusenet account via ssl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep1222
Sinds vandaag heb ik een nieuwe router gekocht (Netgear r7000).
Hiervoor had ik een TP-link 1043NDv1 met openwrt erop, met routed IPTV werkend.
Nu wil ik dit graag weer, maar dan met de nieuwe router. Nu wil ik op deze router graag de standaard firmware laten staan ivm de snelheden. Omdat deze router geen igmp-proxy ondersteund dat werkt met KPN, wil ik het igmp-proxy gedeelte graag laten afhandelen door de 1043ND.

Momenteel heb ik het zo aangesloten:
NT->Switch(TL-SG3210). Deze stuurt Vlan6 naar de R7000, Vlan4 naar de 1043ND en Vlan7 naar de Experiabox. Internet werkt perfect en telefonie ook, behalve ITV.

Nu zit ik met het volgende. Op de 1043ND heb ik alles zo laten staan zoals het stond, maar dan WIFI uitgeschakeld en de wan interfaces verwijderd. Verder is hier de DHCP op uitgezet en heeft de LAN interface een IP-adres gekregen in het netwerk(Deze router zit aan de R7000 aangesloten). Aan de IGMP proxy en Vlan4 heb ik niks veranderd.
Als ik nu mijn ITV ontvangers opstart, krijg ik de melding dat de instellingen niet opgehaald kunnen worden. Ga ik hiermee een Hardware zelftest toen komt er het volgende uit:
Gateway -> Mislukt
NTP -> Mislukt.

Zelf denk ik dat er iets verkeerd zit in de static routes. Deze staan op de 1043ND ingesteld op de ITV interface met de volgende instellingen: Target, 213.75.112.0. Gateway, 10.141.128.1. Deze instellingen hebben altijd goed gewerkt.

Mijn vraag is nu, hoe krijg ik routed-ITV werkend, met een IGMP-proxy draaiende op een ander apparaat dan de hoofdrouter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:58

TheVMaster

Moderator WOS
Ray schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 14:00:
[...]

wellicht reken ik verkeerd maar als 100 = 13 dan zou 500 = 65 moeten zijn toch ? das nogal een verschil met 40.

Net even een piekje voorbij zien komen rond de 50 maar helaas van korte duur.

ik zit bij xsnews. heb al contact met hun gehad en zij geven aan de de combinatie nzbget met een elite abbo max 800 mbs moet kunnen halen. Dus 500 lijkt me dan geen probleem

server is een amd 940e ( 4 x 2,6) met 8 gb ram en de temp en cach file gebeurd op een ssd. in broncontrole is daar nog speling genoeg tot hun max.

Ja het is inderdaad lekker snel maar zeker niet een factor 5 wat ik verwacht had, dit is meer x3 en toch weer 10 euro duurder
Ik haal soms downloads binnen met 50 MByte/sec, maar dit is zeer zeker afhankelijk van je usenet aanbieder en de 'leeftijd' van de download. Mijn NZBGet (met sabnzb bleef ik steken op 20 MByte/sec overigens) draait in een VM op een Hyper-V doos en heeft 2 GB Ram en 2 vCPU's toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

grote edit.

blijkbaar heeft nzbget itt altbinz wel baat bij meer server threads. nu 10 lijnen en hoppla ruim 50 en redelijk constant!

Altbinz klapt er overigens ook uit boven de 20 dus vandaar nzbget. Helaas kom ik daar nog niet achter hoe ik per nzb een aparte uitpak map kan toewijzen. Nu gooit hij alles op 1 plek en moet ik daarna nog gaan schuiven waardoor mijn snelheidswinst van het downloaden verdwijnt helaas

[ Voor 58% gewijzigd door Ray op 24-01-2016 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 17:16
Ray schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 12:55:

SSL uitzetten helpt vaak.
Ik haalde op oude pc maar 33 en met nieuwe 60MB/s met newsleecher;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
rolandos582 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 19:45:
[...]

Precies, kan je gewoon zo omruilen in kpnwinkel of even via 0800 0404
Bedankt het is gelukt en ik heb nu een v10 voor de monteur komt.

Zijn er nog voorbereidingen die ik alvast kan treffen? Weet iemand bijvoorbeeld of de monteur gebruik maakt van loze leidingen, en zal ik zelf een trekveer moeten aanschaffen of kan de monteur dat doen?

Ik wil namelijk ook de boven slaapkamer tv aan sluiten op zo'n kpn doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

wimpie007 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 12:36:
[...]

SSL uitzetten helpt vaak.
Ik haalde op oude pc maar 33 en met nieuwe 60MB/s met newsleecher;-)
SSL staat uit. Net even newsleecher geprobeerd maar daar kom ik niet veel verder dan 15 MB/s. Hij pauzeert constant

Toch wel vreemd dat er dus onderling zoveel verschil zit. newsleecher 15. altbinz 20, nzbget 50 plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik heb die beperking met altbinz nooit gehad maar ik heb wel de betaalde versie en niet de gratis variant, heb in een ver verleden eens wat geld overgemaakt en sindsdien mag ik steeds de nieuwste versie downloaden/ gebruiken :)

[ Voor 8% gewijzigd door Scavy op 24-01-2016 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Scavy schreef op zondag 24 januari 2016 @ 15:23:
Ik heb die beperking met altbinz nooit gehad maar ik heb wel de betaalde versie en niet de gratis variant, heb in een ver verleden eens wat geld overgemaakt en sindsdien mag ik steeds de nieuwste versie downloaden/ gebruiken :)
Ik heb inderdaad de free version 0.39.4. Boven de 18 MB/s zie je alleen de gb teller nog en freezt de rest. Je moet nu minimaal 17 euro overmaken lees ik net.
nzbget schijnt via postprocessing wel naar verschillende mappen te kunnen uitpakken alleen lukt met dat nog niet helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Freshnub schreef op zondag 24 januari 2016 @ 13:02:
[...]

Bedankt het is gelukt en ik heb nu een v10 voor de monteur komt.

Zijn er nog voorbereidingen die ik alvast kan treffen? Weet iemand bijvoorbeeld of de monteur gebruik maakt van loze leidingen, en zal ik zelf een trekveer moeten aanschaffen of kan de monteur dat doen?

Ik wil namelijk ook de boven slaapkamer tv aan sluiten op zo'n kpn doosje.
Volgens mij gaat de monteur geen kabels trekken door leidingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 17:16
Nuevocasa schreef op zondag 24 januari 2016 @ 16:59:
[...]

Volgens mij gaat de monteur geen kabels trekken door leidingen....
Hoezo niet? Heeft ie hier wel gratis gedaan. En heeft trekveer bij zich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
wimpie007 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:01:
[...]

'k Denk dat dat ook afhankelijk is van de moeite/tijd die gedaan moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
RobinF schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:31:
[...]

'k Denk dat dat ook afhankelijk is van de moeite/tijd die gedaan moet worden.
Haha tegenstrijdige reacties, denk dus dat het wijs is om in ieder geval wat extra geld achter de hand te houden, zodat ik hem wat kan toeschuiven. En een kopje koffie zetten kan ook geen kwaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Freshnub schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:45:
[...]

Haha tegenstrijdige reacties, denk dus dat het wijs is om in ieder geval wat extra geld achter de hand te houden, zodat ik hem wat kan toeschuiven. En een kopje koffie zetten kan ook geen kwaad :P
In de meeste gevallen vind hij het geen probleem, mogelijk rekent hij extra kosten. Maar hij kan/wil het zonder meer wel doen.

Als je de kabels nog niet hebt, moet je die natuurlijk wel aanschaffen. Of je schaft ze bij hem aan, en dan betaal je per meter. :D

[ Voor 13% gewijzigd door rolandos582 op 24-01-2016 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
rolandos582 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:53:
[...]

In de meeste gevallen vind hij het geen probleem, mogelijk rekent hij extra kosten. Maar hij kan/wil het zonder meer wel doen.

Als je de kabels nog niet hebt, moet je die natuurlijk wel aanschaffen. Of je schaft ze bij hem aan, en dan betaal je per meter. :D
Betalen per meter, je zet er een smiley bij, maar is dat slecht/veel duurder? Of juist handig? Ik heb zelf het liefst dat zij de kabels leveren, zodat ze nooit kunnen zeggen dat het aan de kwaliteit van de kabels ligt. Wat ik heel vaak te horen kreeg bij Chello/UPC/Ziggo, met mijn eigen getrokken kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Freshnub schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:03:
[...]

Betalen per meter, je zet er een smiley bij, maar is dat slecht/veel duurder? Of juist handig? Ik heb zelf het liefst dat zij de kabels leveren, zodat ze nooit kunnen zeggen dat het aan de kwaliteit van de kabels ligt. Wat ik heel vaak te horen kreeg bij Chello/UPC/Ziggo, met mijn eigen getrokken kabels.
Volgens mij iets van 1/2 euro per meter. Gewoon Cat 5e kabel op rol. Zijn gewoon prima kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Freshnub schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:03:
[...]

4€ per 5 meter en 6€ voor het aansluitmateriaal volgens: https://www.kpn.com/prive...ur/installatiemonteur.htm

Als je gewoon een goede internet kabel hebt, is het klaar. Maar zodra de kabel packets dropt wordt er hoogst waarschijnlijk wel gezegd dat het aan je kabel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
RobinF schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:05:
[...]

4€ per 5 meter en 6€ voor het aansluitmateriaal volgens: https://www.kpn.com/prive...ur/installatiemonteur.htm

Als je gewoon een goede internet kabel hebt, is het klaar. Maar zodra de kabel packets dropt wordt er hoogst waarschijnlijk wel gezegd dat het aan je kabel ligt.
Afwerkniveau kabels
- Veilig en waar nodig geborgd langs de muur gelegd.
- Trekken door bestaande buis
- Onder de vloer met inachtneming van VCA voorschriften.

De installatie wordt uitgevoerd met materiaal uit het pakket. Als dit niet toereikend is wordt installatiemateriaal en - kabel uit de grijpvoorraad gebruikt. In het installatiepakket zit standaard een korte kabel. Als die niet lang genoeg blijkt te zijn dan mag de monteur tot 15 meter uit zijn wagen gratis geven. Mocht er dan nog meer nodig zijn (bijv. kabels naar de 2e verdieping o.i.d.), dan betaalt de klant een meerprijs per meter.

Maar true, iets meer als euro per meter dus.

[ Voor 26% gewijzigd door rolandos582 op 24-01-2016 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
wimpie007 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:01:
[...]

Sorry, doen ze inderdaad wel.. Volgens mij is er een prijslijst voor de activiteiten van een monteur. Vorig jaar was dat in ieder geval wel zo! 1 of 2 tv's, 1 pc, en 1 telefoon sluiten ze volgens mij gratis aan. Ik dacht dat ze een kabel gratis langs de plint leggen andere werkzaamheden moet normaal gesproken voor worden betaald.

De monteur die vorig jaar bij mij is geweest, was er op vrijdag einde van de middag.... hij wilde denk ik snel weekend vieren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
Lopen jullie er thuis ook tegen aan dat ondanks dat er een glasvezel abbo is afgesloten er helemaal geen glasvezel zenders worden aangeboden? Als ik via de guide kijk, staan ze er niet tussen op 661 en verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik heb gewoon HD Glas-zenders. Nederland 1 zit op 701, bijvoorbeeld.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Miss_80 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:06:
Lopen jullie er thuis ook tegen aan dat ondanks dat er een glasvezel abbo is afgesloten er helemaal geen glasvezel zenders worden aangeboden? Als ik via de guide kijk, staan ze er niet tussen op 661 en verder.
Mogelijk zijn er nog 'oude' STBs aan je iTV abonneenummer gekoppeld. Gewoon even bellen met de klantenservice en aangeven dat je de HD-glaszender niet kun bekijken. Waarschijnlijk zullen ze dan alle STBs ontkoppelen en kun je na het opnieuw koppelen* de HD-glaszenders wel bekijken.

*Als je geschikte STBs hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:15
Wat is voor een simpele gebruiker als ik (ik tweak de instellingen niet ofzo) het verschil tussen de V9 en V10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Dat is juist het vreemde... ik heb bij mij thuis een keuze uit SD (nr 1 denk ik), Glasvezel (661) en HD (701). Bij mijn moeder daarentegen zijn de zenders die beginnen op 661 helemaal niet zichtbaar. Ik heb daar over gebeld met de klantenservice en die geven aan dat het bekend is dat sommige klanten ze wel krijgen en sommige niet.. De reden daarvoor is onbekend en alleen een ander kastje kan misschien uitkomst bieden. Ook de apps als netflix die ik bij mij kan oproepen via de optie bij 'meer tv' zijn niet zichtbaar,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Laatst online: 20-09 23:58
Wanneer kun je de HD zenders verzetten zodat ik NED1_HD op kanaal 1 heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Volgens mij kan dat niet (althans ik heb de optie nooit gevonden). Ik heb mijn eigen zender lijst gecreerd en alleen de HD zenders geselecteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

KPN heeft op hun forum aangekondigd dat het dit jaar gefaseerd uitgerold moet gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Miss_80 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:49:
Dat is juist het vreemde... ik heb bij mij thuis een keuze uit SD (nr 1 denk ik), Glasvezel (661) en HD (701). Bij mijn moeder daarentegen zijn de zenders die beginnen op 661 helemaal niet zichtbaar. Ik heb daar over gebeld met de klantenservice en die geven aan dat het bekend is dat sommige klanten ze wel krijgen en sommige niet.. De reden daarvoor is onbekend en alleen een ander kastje kan misschien uitkomst bieden. Ook de apps als netflix die ik bij mij kan oproepen via de optie bij 'meer tv' zijn niet zichtbaar,
'Meer TV' staat los van de HD-glaszenders. Voor 'Meer TV' dient routed modus ingeschakeld zijn ipv bridged iptv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
PLAE schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:45:
Wat is voor een simpele gebruiker als ik (ik tweak de instellingen niet ofzo) het verschil tussen de V9 en V10?
5Ghz ondersteuning met 802.11ac (voor de simpele gebruiker: snelle WiFi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alex) schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:34:
Ik heb gewoon HD Glas-zenders. Nederland 1 zit op 701, bijvoorbeeld.
Dat zijn de normale HD zenders die je ook via DSL krijgt. Voor glasvezel zijn nog aparte kanalen gemaakt met de 10 nederlandse zenders in hogere kwaliteit. 661 tot en met 670.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miss_80 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:49:
Als je moeder nog een Motorola decoder heeft dan klopt dat inderdaad. Daar zijn ze niet zichtbaar op en dat gaat ook niet gebeuren. Het blijkt niet mogelijk te zijn met de specificaties van deze decoder.
Klantenservice bellen en vragen om nieuwe decoder. Dan moet het wel kunnen.

@DJ Sannieboy: Staat niet helemaal los van elkaar. MeerTV kan namelijk ook niet op een oude Motorola decoder, heb ik gemerkt. Dus dat zou de oplossing voor alles kunnen zijn,

[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 26-01-2016 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinF schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:27:
[...]

5Ghz ondersteuning met 802.11ac (voor de simpele gebruiker: snelle WiFi)
Met niet zichtbaar verschil: 6 antennes in de V10 en 3 antennes in de V9. Dus ook sterker signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Barre73 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:38:
[...]

Als je moeder nog een Motorola decoder heeft dan klopt dat inderdaad. Daar zijn ze niet zichtbaar op en dat gaat ook niet gebeuren. Het blijkt niet mogelijk te zijn met de specificaties van deze decoder.

@DJ Sannieboy: Staat niet helemaal los van elkaar. MeerTV kan namelijk ook niet op een oude Motorola decoder, heb ik gemerkt. Dus dat zou de oplossing voor alles kunnen zijn,
Kijk..is er een mogelijkheid dat je de helpdesk van KPN hier ook van op de hoogte stelt ;) ? Die weten dit niet en geven aan dat ik naar de winkel moet. De oplossing is dus hetzelfde maar toch vreemd dat de medewerker de oorzaak nergens kan vinden in haar scripts.

Nog een additionele check.. mijn moeder gebruikt de draadloze kastjes. Kan dat ook nog een ding zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Miss_80 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:12:
[...]

Kijk..is er een mogelijkheid dat je de helpdesk van KPN hier ook van op de hoogte stelt ;) ? Die weten dit niet en geven aan dat ik naar de winkel moet. De oplossing is dus hetzelfde maar toch vreemd dat de medewerker de oorzaak nergens kan vinden in haar scripts.

Nog een additionele check.. mijn moeder gebruikt de draadloze kastjes. Kan dat ook nog een ding zijn?
Deze site misschien? https://www.kpn.com/prive...wissel.htm#/logistic/0006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Barre73 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:38:
[...]

Blijkbaar zijn de Motorola STBs niet geschikt voor 'Meer TV' en de Glas-HD zenders.

Verder staat het los van elkaar, want zonder routed iptv kun je wel de HD-glaszenders ontvangen en geen 'Meer TV'. Als je wel routed iptv hebt kan het alsnog zijn dat je geen Glas-HD zenders kunt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
eerlijk gezegd heb ik geen idee of ze router iptv heeft of niet. Ze heeft de boel laten installeren door KPN zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miss_80 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:12:
[...]

Toevallig zou ik inderdaad de mogelijkheid hebben om de front-office hiervan op de hoogte te stellen ;-)

Draadloze verbindingssets kunnen ervoor zorgen dat je beeld soms stoort maar ze kunnen er niet voor zorgen dat je hele menu functies niet beschikbaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:53:
[...]

Blijkbaar zijn de Motorola STBs niet geschikt voor 'Meer TV' en de Glas-HD zenders.

Verder staat het los van elkaar, want zonder routed iptv kun je wel de HD-glaszenders ontvangen en geen 'Meer TV'. Als je wel routed iptv hebt kan het alsnog zijn dat je geen Glas-HD zenders kunt ontvangen.
Zo bedoelde ik het ook. Technisch staat het los van elkaar maar de overeenkomst tussen beide problemen is hoogst waarschijnlijk een Motorola decoder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik had al een vermoeden dat jij die mogelijkheid had.. lol .

Mijn moeder heeft net bij thuiskomst gekeken en ze heeft idd een motorola kastje dus dat zal het issue dan wel zijn. Ze gaat hem van de week bij de kpn winkel omwisselen, maar formeel hebben we nog antwoord gehad van KPN op de klacht en ik wil voorkomen dat ze straks twee incidenten hebben lopen.
Ben bekend met het inrichten van HDs dus ik weet wat voor verwarring daar uit kan ontstaan... Straks even bellen met ze en kijken of er een update kan worden toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Barre73 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:41:
[...]

Toevallig zou ik inderdaad de mogelijkheid hebben om de front-office hiervan op de hoogte te stellen ;-)

Draadloze verbindingssets kunnen ervoor zorgen dat je beeld soms stoort maar ze kunnen er niet voor zorgen dat je hele menu functies niet beschikbaar hebt.
Hèhè, het probleem van meertv icm Netflix is allang bekend. Werkt enkel op 2260 en 2952. 1853 komt dit jaar ergens.

HD glas zou kunnen, maar heb ook mensen gezien met een 1963 die ze hadden. Je kunt het altijd proberen met een 2260.

Zenderlijst wijzigen word Q2 of Q3 dit jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

rolandos582 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 17:27:
[...]
Zenderlijst wijzigen word Q2 of Q3 dit jaar. :)
Ik hoop dat dit prioriteit heeft en toch echt z.s.m. wordt doorgevoerd! Het is echt niet meer van deze tijd dat de STB niet automatisch de best beschikbare stream oppakt.
Pagina: 1 ... 19 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie