[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 95 Laatste
Acties:
  • 764.821 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:46
Vandaag is KPN glasvezel aangesloten door de monteur.
Het eerste deel ging vlot, modem aansluiten interactieve TV aansluiten.
Daarna de problemen (helaas...)
Vaste telefonie werkte wel met uitbellen met mijn eigen vaste nummer, inbellen naar dit nummer lukte niet.
De monteur heeft meteen actie ondernomen en gebeld met zijn collega's.
Eerste keer zou binnen een half uur actie genomen zijn, inderdaad dit was ook zo.
Collega van KPN belde de monteur met de mededeling dat het niet gelukt was en dat de tweede lijn in Den Haag ingeschakeld moest worden.
Weer een tijdje later, Den Haag (afdeling met vreemde naam voor mij) kon het ook niet oplossen en heeft het probleem naar India (jawel!) doorgezet.
Oplostijd maximaal 5 werkdagen.
Wel lang om zo'n tijd niet gebeld te kunnen worden...

Mijn eerste ervaring met KPN is dus niet goed maar ook niet echt slecht.
De monteur heeft zijn best gedaan bijna alles werkt maar dus net niet helemaal.
Je vraagt je toch af wat er zo moeilijk kan zijn aan het overzetten van het vaste telefoonnummer van Vodafone naar KPN.
Half gelukt dus omdat uitbellen wel werkt met het eigen nummer.
Afwachten maar.
De snelheid is prima 100/100 (upload zelfs boven de 100).
WiFi is ook prima, dual band met de Experia v10.
Ziet er goed uit zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:25:
Vandaag is KPN glasvezel aangesloten door de monteur.
Het eerste deel ging vlot, modem aansluiten interactieve TV aansluiten.
Daarna de problemen (helaas...)
Vaste telefonie werkte wel met uitbellen met mijn eigen vaste nummer, inbellen naar dit nummer lukte niet.
De monteur heeft meteen actie ondernomen en gebeld met zijn collega's.
Eerste keer zou binnen een half uur actie genomen zijn, inderdaad dit was ook zo.
Collega van KPN belde de monteur met de mededeling dat het niet gelukt was en dat de tweede lijn in Den Haag ingeschakeld moest worden.
Weer een tijdje later, Den Haag (afdeling met vreemde naam voor mij) kon het ook niet oplossen en heeft het probleem naar India (jawel!) doorgezet.
Oplostijd maximaal 5 werkdagen.
Wel lang om zo'n tijd niet gebeld te kunnen worden...

Mijn eerste ervaring met KPN is dus niet goed maar ook niet echt slecht.
De monteur heeft zijn best gedaan bijna alles werkt maar dus net niet helemaal.
Je vraagt je toch af wat er zo moeilijk kan zijn aan het overzetten van het vaste telefoonnummer van Vodafone naar KPN.
Afwachten maar.
De snelheid is prima 100/100 (upload zelfs boven de 100).
WiFi is ook prima, dual band met de Experia v10.
Ziet er goed uit zover.
Dat hoeft niet zonder meer aan KPN te liggen he. Bij nummerportering heb je altijd te maken met 2 partijen. Als het goed is komt de monteur bij ons op 8 februari in de middag. Ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat lopen. We hebben nu een 100Mb Genexis hangen en die zal vervangen moeten worden (we nemen 500Mb). Ik heb maar een middagje vrijgenomen om alles meteen netjes af te ronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:31:
[...]

Dat hoeft niet zonder meer aan KPN te liggen he. Bij nummerportering heb je altijd te maken met 2 partijen. Als het goed is komt de monteur bij ons op 8 februari in de middag. Ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat lopen. We hebben nu een 100Mb Genexis hangen en die zal vervangen moeten worden (we nemen 500Mb). Ik heb maar een middagje vrijgenomen om alles meteen netjes af te ronden.
Volgens de monteur lag het NIET aan mijn vorige provider (Vodafone) maar ligt het probleem bij KPN.
Dat moet ik dan maar aannemen, ik kan niet controleren.
Nummer is dus half geporteerd zou je kunnen zeggen. Wel uitgaand, maar niet inkomend.

Het vervangen van de NT was een eitje, nog geen minuut werk!
Klik eraf en klik erop. Dat is alles.
Daarna gaan de lampjes vanzelf branden en werkt het.
Zo ook met de Experiabox v10.

Ik zie alleen dat in niet kan inloggen op de v10.
Er staat bij username "Admin", met een hoofdletter.
Wachtwoord weet ik niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoppy: al geprobeerd in te loggen zonder wachtwoord?

"Ga naar http://192.168.2.254
Log in. De eerste keer kan dit zonder wachtwoord en zal je gevraagd worden een wachtwoord aan te maken"

[ Voor 57% gewijzigd door Barre73 op 13-01-2016 17:00 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Barre73 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 16:58:

Log in. De eerste keer kan dit zonder wachtwoord en zal je gevraagd worden een wachtwoord aan te maken"
Bron: http://forum.kpn.com/t5/I...elde-vragen/m-p/344379#01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:46
joep1222 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:41:
Even een vraagje. Hoe krijg ik IPV6 werkend in openwrt. Ik krijg alleen een IPV4 adres van kpn. (Toen ik nog een V9 had, kreeg ik al wel een IPV6 adres op de V9).
DHCPv6 over je PPPoE-sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:52:
[...]

Volgens de monteur lag het NIET aan mijn vorige provider (Vodafone) maar ligt het probleem bij KPN.
Dat moet ik dan maar aannemen, ik kan niet controleren.
Nummer is dus half geporteerd zou je kunnen zeggen. Wel uitgaand, maar niet inkomend.

Het vervangen van de NT was een eitje, nog geen minuut werk!
Klik eraf en klik erop. Dat is alles.
Daarna gaan de lampjes vanzelf branden en werkt het.
Zo ook met de Experiabox v10.

[...]
Ik vrees dat het bij ons meer werk is.Wij hebben hier nog een Genesis uit 2009 en die zien er volgens mij heel anders uit als het model van vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 16:58:

Yep.
Zonder wachtwoord zie ik dit:
"username or password is error."

De KPN monteur is wel bezig geweest de SSID's aan te passen.
Hij heeft dus moeten inloggen om dat te bereiken.
Wellicht heeft hij een wachtwoord gebruikt maar niet niet aan mij doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:55
HoppyF schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:20:
[...]

Yep.
Zonder wachtwoord zie ik dit:
"username or password is error."

De KPN monteur is wel bezig geweest de SSID's aan te passen.
Hij heeft dus moeten inloggen om dat te bereiken.
Wellicht heeft hij een wachtwoord gebruikt maar niet niet aan mij doorgegeven.
Was bij mij ook het geval. Ik heb toen een harde reset toegepast en dan kan je er weer in zonder wachtwoord en moet je als eerste een nieuw ww aanmaken. Bij mij haalde de Experiabox ook alle settings weer op, hoefde dus niets opnieuw in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Probeer als wachtwoord admin of kpn

[ Voor 11% gewijzigd door rhos op 13-01-2016 20:29 ]

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:23
Voor de mensen die PFSense i.c.m. KPN willen gebruiken of tips zoeken m.b.t. settings, mijn handleiding is af :)

Venxblog: KPN glasvezel via PFSense .

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
raydekok schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:29:
Probeer als wachtwoord admin of kpn
Helaas, ook niet....
Dan maar resetten morgen net als Henk26.

Voor de rest ziet alles er goed uit.
Beeldkwaliteit is prima net als bij Vodafone.
Interactieve menu's zijn snel en werken prettig.
Draadloos werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
HoppyF schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:46:
[...]

Helaas, ook niet....
Dan maar resetten morgen net als Henk26.

Voor de rest ziet alles er goed uit.
Beeldkwaliteit is prima net als bij Vodafone.
Interactieve menu's zijn snel en werken prettig.
Draadloos werkt goed.
kpn of admin kan ook niet. Je moet voldoen aan de wachtwoord eisen: 1 karakter, een letter, een hoofdletter en een cijfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:45

B2

wa' seggie?

Venxir schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:42:
Voor de mensen die PFSense i.c.m. KPN willen gebruiken of tips zoeken m.b.t. settings, mijn handleiding is af :)

Leuk, gaan we eens lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 18:12

AvK

Ready Set Go

HoppyF schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:25:

Afwachten maar.
Het klopt dat dit enkele dagen kan duren. Er staat ergens een porterings vlaggetje (nog) niet goed. Even geduld hebben. Als alles verloopt zoals het hoort dan werkt het straks vanzelf. Dit komt vaker voor.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
AvK schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 23:56:
[...]

Het klopt dat dit enkele dagen kan duren. Er staat ergens een porterings vlaggetje (nog) niet goed. Even geduld hebben. Als alles verloopt zoals het hoort dan werkt het straks vanzelf. Dit komt vaker voor.
OK, bedankt!
Kan gebeuren helaas.
De v10 net gereset ivm het onbekende wachtwoord.
Werkt nu goed het wachtwoord was zelf in te stellen.
SSID's waren wel default geworden maar dat kon ik zo aanpassen.
De menu's van de v10 zien er vrij overzichtelijk uit vergeleken met de Draytek 2130vfn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54
Dat uitgaand wel werkt is inderdaad vrij normaal. Daar hoeft niets voor 'geporteerd' te worden. Er zijn zelfs genoeg VOIP providers waar je uitgaand kan bellen onder je eigen telefoonnummer :).

Juist voor inkomend moet er op diverse koppelpunten tussen providers bekend zijn welke provider tegenwoordig dat specifieke telefoonnummer moet afhandelen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
eymey schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:16:
Dat uitgaand wel werkt is inderdaad vrij normaal. Daar hoeft niets voor 'geporteerd' te worden. Er zijn zelfs genoeg VOIP providers waar je uitgaand kan bellen onder je eigen telefoonnummer :).

Juist voor inkomend moet er op diverse koppelpunten tussen providers bekend zijn welke provider tegenwoordig dat specifieke telefoonnummer moet afhandelen.
Het kan zijn dat portingxs een fout gemaakt heeft. Je vorrige provider heeft de portering afgewezen en dit is niet door gegeven aan KPN.

Of KPN heeft de afwijzing perongeluk genegeerd. Soms gaat de automatische verwerking fout en moet deze met hand opnieuw inschoten worden bij Portingxs.

Maar het kan ook zijn is dat je vorrige provider het nummer niet gedeactiveerd heeft. Waardoor all het verkeer nog bij je oude provider uitkomt dit kan je testen door te kijken of je wel via de vaste telefoon van de buurman (als die KPN heeft) wel bereikbaar bent. Als dat zo is dan is het waarschijnlijk het nummer nog actief bij je oude provider om bovenstaande redenen. Kan je niet naar je zelf bellen vanaf het KPN vaste net. Dan zit de fout op KPN netwerk.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54
Goede info. Misschien kan je daar wat mee @HoppyF ? :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep1222
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 15:54
Nog meer mensen last van storende opnames?
Ik heb een Experiabox V10 icm HMB2260 ontvangers. Tijdens het opnemen valt het beeld om de paar minuten 1 a 2 seconden stil. Bij het kijken van de zenders heb ik geen problemen.
(Het maakt niet uit of ik HDglas zenders kijk op "normale" SD zenders).
Ik heb ook geprobeerd de Experiabox te vervangen, dit is gelukt icm meerTV, maar nogsteeds de storingen tijdens het bekijken van de opnames

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
joep1222 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:01:
Nog meer mensen last van storende opnames?
Ik heb een Experiabox V10 icm HMB2260 ontvangers. Tijdens het opnemen valt het beeld om de paar minuten 1 a 2 seconden stil. Bij het kijken van de zenders heb ik geen problemen.
(Het maakt niet uit of ik HDglas zenders kijk op "normale" SD zenders).
Ik heb ook geprobeerd de Experiabox te vervangen, dit is gelukt icm meerTV, maar nogsteeds de storingen tijdens het bekijken van de opnames
Ik heb daar ook last van als ik heb doorgespoeld....
Na het daarna op pauze zetten en daarna weer op play heb ik er geen last meer van. Misschien werkt dit ook voor jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 09:51
Wij hebben sinds gisteren ook problemen met het terugkijken van opnames. stotteren beelden of zelfs zwart beeld

Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Wat voor modem heb je?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
Problemen zijn helaas bekend, loopt een masterticket voor. Sommige mensen hebben er al langer last van. Probleem is dat niet iedereen er last van heeft dus maakt het iets lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:54
dnieuwkamp schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:33:
Wij hebben sinds gisteren ook problemen met het terugkijken van opnames. stotteren beelden of zelfs zwart beeld
Precies het zelfde hier ook, mijn vader gaf het vanmiddag aan me door.
Tv loopt hier over de Experia box v8 met een managed switch ervoor, voorheen nooit problemen gehad met opnames.

[ Voor 10% gewijzigd door tumtum100 op 14-01-2016 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
xbeam schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:38:
[...]

Het kan zijn dat portingxs een fout gemaakt heeft. Je vorrige provider heeft de portering afgewezen en dit is niet door gegeven aan KPN.

Of KPN heeft de afwijzing perongeluk genegeerd. Soms gaat de automatische verwerking fout en moet deze met hand opnieuw inschoten worden bij Portingxs.

Maar het kan ook zijn is dat je vorrige provider het nummer niet gedeactiveerd heeft. Waardoor all het verkeer nog bij je oude provider uitkomt dit kan je testen door te kijken of je wel via de vaste telefoon van de buurman (als die KPN heeft) wel bereikbaar bent. Als dat zo is dan is het waarschijnlijk het nummer nog actief bij je oude provider om bovenstaande redenen. Kan je niet naar je zelf bellen vanaf het KPN vaste net. Dan zit de fout op KPN netwerk.
Als ik naar mijn eigen vaste telefoonnummer bel krijg ik nu een stemmetje dat zegt dat het nummer niet in gebruik is. Dat is ie natuurlijk wel! Uitgaand alleen.
Ik weet wel dat KPN ook een ander beschikbaar telefoonnummer had kunnen programmeren maar ze hebben wel het juiste nummer gekozen.
Ondanks dat zal er met de portering wel iets mis gegaan zijn.
Blijkbaar heb ik altijd die pech!
Ben wel blij dat de "gratis" monteur dit aangesloten heeft, stel dat ik het zelf had gedaan wat dan?
Had ik er zelf achteraan moeten gaan bellen waarom mijn vaste lijn niet goed werkt.
Krijg je een serie aan vragen en twijfels terwijl het probleem niet hier thuis zit.

Nu staat er meteen een case open naar de juiste afdeling.
Ik heb ook nog niet voor akkoord getekend dat komt blijkbaar later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Aankomende week wordt mijn abbo omgezet naar 500/500 kom van 100/100. Wil wel eens een maandje proberen of ik hier de snelheden ook haal, kan elke maand terugschakelen dus dat is het probleem niet.
Nu vraag ik me af of mijn glasvezel modem (NT) ook niet vervangen moet worden als ik deze nieuwe snelheden wil halen? Bij de bestelling heb ik er niets over gehoord namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

harrytasker schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:39:
Aankomende week wordt mijn abbo omgezet naar 500/500 kom van 100/100. Wil wel eens een maandje proberen of ik hier de snelheden ook haal, kan elke maand terugschakelen dus dat is het probleem niet.
Nu vraag ik me af of mijn glasvezel modem (NT) ook niet vervangen moet worden als ik deze nieuwe snelheden wil halen? Bij de bestelling heb ik er niets over gehoord namelijk.
Die hoeft alleen vervangen te worden als je nog geen Gigabit NT hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
v9

Inmiddels is de storing met terugkijken van opnames hier voorbij. Wel hapert de live tv de eerste 10 seconde met zappen. Hier hebben we normaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp

Ziet er goed uit, ga deze zeker doornemen :) Werkt Netflix ook na het volgen van deze handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:47:
[...]

Die hoeft alleen vervangen te worden als je nog geen Gigabit NT hebt.
Staat alleen NT voor op het beige kastje. Hoe ziet een Gigabit NT er bij de KPN uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

harrytasker schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 22:35:
[...]

Staat alleen NT voor op het beige kastje. Hoe ziet een Gigabit NT er bij de KPN uit?
Een Genexis Gigabit NT ziet er zo uit: Afbeeldingslocatie: http://apokalips.tweak.nl/Pics/Genx001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
dnieuwkamp schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:56:
[...]

Ziet er goed uit, ga deze zeker doornemen :) Werkt Netflix ook na het volgen van deze handleiding?
Bij mij wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online

Waarom moet het 213.75.112.0/16 zijn en niet 21?
Ik gebruik gewoon 21 wat ik de achter liggende rede dat je de range groter hebt gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
xbeam schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:59:
[...]

Ik gebruik gewoon 21 wat ik de achter liggende rede dat je de range groter hebt gemaakt?
/21:
CIDR Range 213.75.112.0/21
Netmask 255.255.248.0
Wildcard Bits 0.0.7.255
First IP 213.75.112.0
Last IP 213.75.119.255
Total Host 2048

/16:
CIDR Range 213.75.112.0/16
Netmask 255.255.0.0
Wildcard Bits 0.0.255.255
First IP 213.75.0.0
Last IP 213.75.255.255
Total Host 65536

Ik dacht zelf requests naar adressen buiten de 213.75.112.x en 213.75.119.x te hebben gezien. Dit blijft een beetje trial and error omdat ik geen classless route kan opvragen zoals netwerkje.com

EDIT: Het kan heel goed zijn dat /16 voldoende is als ik het zo zie trouwens :). Ik zal dit vanavond weer eens testen en aanpassen in de manual.

[ Voor 8% gewijzigd door Venxir op 15-01-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidoffm
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:44
Venxir schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 08:03:
Ik heb nu al maanden KPN iTV routed met pfsense draaiend. Ik merk alleen soms dat sommige zenders eruit springen na 2 seconden en na enkele minuten weer werken gedurende uren. Hebben meer mensen dit euvel met hun setups(hoeft niet per se pfsense te zijn)?

Ik zit serieus te overwegen om de experiabox maar weer te gebruiken om wat meer stabiliteit te kunnen garanderen.
Hi, Ik had dit probleem ook met een Ubiquiti Edgerouter.
Eerst de experiabox aangesloten om te kijken of het daaraan lag maaaaar toen werkte geen van arcadyan boxen nog (wel zender info en epg, maar zwart beeld), gek genoeg deden 2 andere oude motorola stb het nog wel.
Toen alles gereset naar factory default, en alleen een stb en een computer aangesloten, dit werkte maar alsnog af en toe zender uitval voor een paar seconden ("zender niet beschikbaar, zap naar een andere zender")
Toen KPN gebeld, deze hebben een monteur gestuurd, zijn maatje aan de andere kant van de telefoon heeft de demping gemeten op de glaslijn, en die was iets te hoog. Daarop heeft hij de NT vervangen, de waarden waren toen beter (lees: goed genoeg).

Even kijken hoe het nu gaat lopen......als het stabiel blijft toch miss terug naar de Ubiquiti, daarmee haalde ik 735Mb/780Mb Down/Up itt tot 505Mb/517Mb met de V10 (volgens mij wordt die netjes gecapt)....Barre weet jij hoe die (en waar) de Cap erop zit?

GR David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Hier het zelfde met de Edgerouter.
1 keer in de paar dagen krijg ik ook de melding zender niet beschikbaar paar keer zappen en probleem is weer een paar dagen weg.

V9 tijdelijk terug geplaatst en toen leek het probleem te blijven bestaan.
ik wilde de 2 stuks TP-link gs108e die er tussen zitten al gaan vervangen. ik had die al de schuld gegeven;-).
Omdat ik overal lees dat de TP-link niet goed met KPN IPTV overweg kan en dat je de Netgear sg108E moet hebben. wat ik bijzonder vindt omdat het zo goed als de zelfde apparaten zijn vandaar ook dat ze zelfde type naam en uiterlijk en software app om ze te beheren. Alleen bij de een is het GS en de ander SG ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door xbeam op 15-01-2016 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 22:46:
[...]

Een Genexis Gigabit NT ziet er zo uit: [afbeelding]
Mmmm gaat die ook passen op zo'n plaat (zie onder) of krijg je dan een ander type?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HTXAVhM.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
Hoi,

Ben nieuw in dit topic en ook nieuwe klant bij KPN.

Ik lees veel over apparaten omwisselen maar ik vraag me af wanneer dat dit zinvol is of mogelijk.

Het pakket is iig net binnen en bestaat uit het volgende:

1x NT glasvezel modem (geen gigabit zoals ik hierboven tegenkwam)
1x een Xperia v9
2x een Arris VIP2952 v2

Ik heb als abbo dadelijk een 100/100 maar wil hoogstwaarschijnlijk wel een keer naar de 500/500 al is het maar voor een maand ;)

Mijn vraag is dus of het loont om direct wat om te ruilen wanneer mogelijk of kan ik het beter zo laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:47
Als je het startpakket net binnen hebt, moet het wel een gigabit NT zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
Athome schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:53:
Als je het startpakket net binnen hebt, moet het wel een gigabit NT zijn.
Helaas niet :(
Het is er precies zo een als hier 2 posts boven.

[ Voor 10% gewijzigd door Scavy op 15-01-2016 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:47
Ik heb een NT zoals in de foto direct boven je vorige post. Zo ver als mij bekend is, is dat een Gigabit NT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Beiden zijn 1gb. Die Genexis heb je ook in 100 maar die heeft 4 poorten aan de zijkant.

Alle klanten krijgen zeker al 2 jaar een gigabit NT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 11:49
Ik heb afgelopen weekend dus 100/100 aangevraagd. Nu belt KPN zojuist dat alleen de instapsnelheid leverbaar zou zijn :? :? dit begrijp ik niet, daarvoor leg je toch geen glasvezel aan in een gemeente. Ik heb gevraagd waarom dit het geval was maar daarvoor moest ze een collega hebben, ze belt me terug.
ik ben overigens nu al 4x gebeld deze week na mijn aanvraag, sommige zaken gaan echt dubbel, jammer, ik dacht bij KPN iets meer te betalen maar daarvoor wel kwaliteit terug te krijgen

Heeft iemand dit eerder gehoord, dat 100/100 niet eens mogelijk is?

edit: op basis van de postcodecheck wordt ook 500/500 als mogelijkheid gegeven.
edit2: het is opgelost, was een systematische fout.

[ Voor 10% gewijzigd door PLAE op 15-01-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
Mijn eerste ervaring met KPN viel mij wat dat betreft ook tegen, kreeg na aanvraag al direct mijn eerste factuur binnen voor de geleverde diensten in december terwijl de boel op 22 januari pas aangesloten wordt 8)7

Hoop iig dat het verdere verloop bij KPN beter gaat want anders had ik net zo goed bij die prutsers van Tele2 kunnen blijven.

@raydekok

Dat is iig goed om te horen, ik lees idd ook als ik er op google dat deze glasvezel modem 500/500 aan moet kunnen dus dat is mooi :)

[ Voor 17% gewijzigd door Scavy op 15-01-2016 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
harrytasker schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:15:
[...]

Mmmm gaat die ook passen op zo'n plaat (zie onder) of krijg je dan een ander type?
[afbeelding]
Je post nu een foto van de grondplaat (de FTU) waar al een NT op zit (dat staat er zelf met grote letters op) . Dus je hebt zelf het antwoord al gegeven.... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 15-01-2016 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 17:41:
[...]

Je post nu een foto van de grondplaat (de FTU) waar al een NT op zit (dat staat er zelf met grote letters op) . Dus je hebt zelf het antwoord al gegeven.... 8)7
Ja dat snap ik, maar die Gigabit NT lijkt veel groter en anders van formaat dan de huidige uitvoering, vandaar mijn vraag. Daarnaast steekt de netwerk kabel uit aan de rechterzijde, lijkt me ook niet practisch?

[ Voor 9% gewijzigd door harrytasker op 15-01-2016 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
harrytasker schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 17:46:
[...]

Ja dat snap ik, maar die Gigabit NT lijkt veel groter en anders van formaat dan de huidige uitvoering, vandaar mijn vraag. Daarnaast steekt de netwerk kabel uit aan de rechterzijde, lijkt me ook niet practisch?
Jouw foto bevat de huidige NT voor alle FTU's die de laatste drie jaar zijn en nu nog worden geplaatst. Nu is het een witte NT en een jaartje geleden zag je ook nog veel (lelijke) donkergroene NT's. Maar allebei passend op deze FTU.

Die NT en FTU die je een paar posts terug op de foto ziet is een oude FTU, geplaatst van ca. 2009 tot ca 2012. De NT is het bovenste deel.De FTU het onderste deel en wat er achter die NT zit. Die NT is op zich niet oud want die wordt nog steeds gemaakt.
Maar het hangt er dus van af welk soort FTU Reggefiber heeft gemonteerd in jouw woning.

KPN kijkt dus bij Reggefiber in de database welke FTU je hebt en stuurt op basis daarvan de goede NT (meestal....)

En deze is nog van voor 2009. Deze wordt bij voorkeur vervangen door een Reggefiber monteur als die kans er komt, bijvoorbeeld als een klant een nieuw abonnement aanvraagt.
Er zijn nog oudere versies maar die worden ook standaard vervangen bij aanvraag nieuw abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 17:55:
[...]

Jouw foto bevat de huidige NT voor alle FTU's die de laatste drie jaar zijn en nu nog worden geplaatst. Nu is het een witte NT en een jaartje geleden zag je ook nog veel (lelijke) donkergroene NT's. Maar allebei passend op deze FTU.

Die NT en FTU die je een paar posts terug op de foto ziet is een oude FTU, geplaatst van ca. 2009 tot ca 2012. De NT is het bovenste deel.De FTU het onderste deel en wat er achter die NT zit. Die NT is op zich niet oud want die wordt nog steeds gemaakt.
Maar het hangt er dus van af welk soort FTU Reggefiber heeft gemonteerd in jouw woning.

KPN kijkt dus bij Reggefiber in de database welke FTU je hebt en stuurt op basis daarvan de goede NT (meestal....)

En deze is nog van voor 2009. Deze wordt bij voorkeur vervangen door een Reggefiber monteur als die kans er komt, bijvoorbeeld als een klant een nieuw abonnement aanvraagt.
Er zijn nog oudere versies maar die worden ook standaard vervangen bij aanvraag nieuw abonnement
Bedankt voor de info.
Alleen nu is me nog steeds niet duidelijk welk type je krijgt als je je abbo upgrade naar 500/500.
De huidige is als ik het goed begrijp niet geschikt voor deze snelheden en alle andere foto's die gepost zijn, zijn van oude NT's en FTU!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zoals al gezegd door Ray: er worden geen 100 Mbit NT's meer uitgeleverd. Alleen maar gigabit. Die op jouw foto is gigabit maar die golvende versie voor oude FTU's ook (in een nieuw uitgeleverd startpakket dan)
Dus mocht je nog wel een 100 Mbit NT hebben hangen (op die nieuwere FTU is dat die donkergroene NT) en je waardeert op naar een 500/500 abonnement dan krijg je hetzelfde type (anders past ie niet op de FTU) maar dan met een gigabit poort erin.
Als je wil weten wat je nu hebt zal je em er even af moeten schuiven, het typenummer er vanaf lezen en even googlen.

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 15-01-2016 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
De witte NT uit het pakket is gewoon een Gigabit model. ZTE ZXHN F3100. Zie sticker.
Deze is afgelopen woensdag bij mij geïnstalleerd. Ik heb het 100/100 pakket.

[ Voor 9% gewijzigd door HoppyF op 15-01-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 10:04
Barre73 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 19:12:
zoals al gezegd door Ray: er worden geen 100 Mbit NT's meer uitgeleverd. Alleen maar gigabit. Die op jouw foto is gigabit maar die golvende versie voor oude FTU's ook (in een nieuw uitgeleverd startpakket dan)
Dus mocht je nog wel een 100 Mbit NT hebben hangen (op die nieuwere FTU is dat die donkergroene NT) en je waardeert op naar een 500/500 abonnement dan krijg je hetzelfde type (anders past ie niet op de FTU) maar dan met een gigabit poort erin.
Als je wil weten wat je nu hebt zal je em er even af moeten schuiven, het typenummer er vanaf lezen en even googlen.
Volgens mij heb ik 6 maanden geleden anders een 100Mbit NT gekregen? Of geeft de Experiabox de snelheid van je abonnement aan als WAN snelheid in plaats van de daadwerkelijke link speed? Mijn Experiabox v10 geeft in ieder geval 100Mbit aan op WAN bij een 100/100 abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ligt aan de verbinding tussen je NT en de apparatuur in de PoP. Is dat een 100 Mbit verbinding (omdat de apparatuur in de pop nog steeds te oud is) dan zie jij een oranje lampje op je NT. Zit je op een gigabit poort in de PoP dan zie je een groen lampje op je NT.
Staat in principe los van je abonnements snelheid (behalve bij 500/500 uiteraard)
Je NT zelf zal echt wel gigabit zijn.

Welke plaats gaat dit om als ik vragen mag?

[ Voor 11% gewijzigd door Barre73 op 15-01-2016 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Man man man wat maken jullie je toch druk over die NT/FTU. Boeie. De monteur plaatst dat ding en als het niet past zorgt hij wel voor de het past.

Vroegahh moest jeje druk erom maken. Als je een 100Mbps versie kreeg kon je niet 100Mbps internet halen als je ook tv keek. Allemaal legacy dus niet intressant meer.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Je kan op een andere dslam zitten die nog niet gigabit Is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tylen schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 19:43:
Man man man wat maken jullie je toch druk over die NT/FTU. Boeie. De monteur plaatst dat ding en als het niet past zorgt hij wel voor de het past.

Vroegahh moest jeje druk erom maken. Als je een 100Mbps versie kreeg kon je niet 100Mbps internet halen als je ook tv keek. Allemaal legacy dus niet intressant meer.
Had je gedacht... NT is dan misschien wel Gbit maar de Pop niet altijd. Er zijn er nog veel te veel naar mijn mening waar de poorten 100 Mbit zijn. Bij elk van die PoPs kan je met je 100/100 abonnement geen 100 download halen als je de tv aan hebt staan. Of twee TVs zoals bij mij meestal. 75 Mbit max... Aangezien beide TVs meestal een HD glas kanaal op hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Tylen schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 19:43:

Nou?
Stel dat je maar een 100Mbits NT en lijn naar de PoP hebt dan heb je wel een probleem.
Een 100/100Mbits plus HD TV eroverheen gaat dan niet lukken.
De meeste glasvezellijnen naar de PoP zullen wel Gigabit zijn maar oudere zijn er vast nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Snap ik allemaal. Maar jullie hadden het over NT's en niet over de poorten in de POP.

Ik heb dit probleem zelf hier aangekard jaren geleden. En mocht je dus op een 100 poort zitten in de POP ga ik ervanuit dat je hier achteraan gaat.

Maar nogmaals dit heeft 0,0 met de NT te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Tylen schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 19:51:
Snap ik allemaal. Maar jullie hadden het over NT's en niet over de poorten in de POP.

Ik heb dit probleem zelf hier aangekard jaren geleden. En mocht je dus op een 100 poort zitten in de POP ga ik ervanuit dat je hier achteraan gaat.

Maar nogmaals dit heeft 0,0 met de NT te maken.
Nee, de snelheid van de poorten in de PoP staat los van de NT.
Echter, er worden al jaren NT's met Gbit snelheid geleverd.
Ik heb sinds deze week mijn derde glasvezel oplossing.
1. Genexis Gigabit
2. Draytek 2130 met directe glasaansluiting. Niet echt een NT maar ipv een NT.
3. Witte ZTE ZXHN F3100 + EB v10
1 en 2 Vodafone oude en nieuwe pakket
3 KPN

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En dat vind ik nou mooi en het bewijs van een open netwerk. Reggefiber plaatst de FTU op een moment. De operator/provider bedenkt hoe ze dat gaan aansluiten. En er zijn meerdere mogelijkheden.
In Leusden en Amersfoort zit Jonaz als operator en provider. Die werken met een GPON techniek. Weer anders. Maar leuk om allemaal te zien zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 21:32:
En dat vind ik nou mooi en het bewijs van een open netwerk. Reggefiber plaatst de FTU op een moment. De operator/provider bedenkt hoe ze dat gaan aansluiten. En er zijn meerdere mogelijkheden.
In Leusden en Amersfoort zit Jonaz als operator en provider. Die werken met een GPON techniek. Weer anders. Maar leuk om allemaal te zien zo.
Kan zijn dat men in de PoP wel e.e.a. heeft gepatched of gewijzigd dat kan ik niet zien.
Voor de rest gaat het aansluiten van een nieuw systeem vrij eenvoudig.
Zelfs bij het losse glasvezelkabeltje wat Vodafone gebruikt.
De Vodafone NT inclusief het glasvezelkabeltje wat daar opgerold in zit, wordt gewoon verwisseld met de nieuwe NT uit het installatie pakket.
1 minuut werk ongeveer.

Gaatje boren om de v10 aan de muur te hangen was meer werk....

Iets anders, op Mijn KPN zie ik dit:

info Uw diensten worden geactiveerd In verband met een technisch probleem in ons netwerk kan het activeren van uw dienst in sommige gevallen pas na enkele uren succesvol uitgevoerd zijn.

Dit ook bij het Interactieve TV en Bellen product.
Internet staat niets bijzonders.

Vreemd genoeg heeft men al wel een factuur neergezet, dat proces schijnt altijd feilloos te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

HoppyF schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 20:42:
[...]

Nee, de snelheid van de poorten in de PoP staat los van de NT.
Echter, er worden al jaren NT's met Gbit snelheid geleverd.
Ik heb sinds deze week mijn derde glasvezel oplossing.
1. Genexis Gigabit
2. Draytek 2130 met directe glasaansluiting. Niet echt een NT maar ipv een NT.
3. Witte ZTE ZXHN F3100 + EB v10
1 en 2 Vodafone oude en nieuwe pakket
3 KPN
Zeg ik toch ook. Dus boeie die NT discussie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Venxir schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:51:
[...]

/21:
CIDR Range 213.75.112.0/21
Netmask 255.255.248.0
Wildcard Bits 0.0.7.255
First IP 213.75.112.0
Last IP 213.75.119.255
Total Host 2048

/16:
CIDR Range 213.75.112.0/16
Netmask 255.255.0.0
Wildcard Bits 0.0.255.255
First IP 213.75.0.0
Last IP 213.75.255.255
Total Host 65536

Ik dacht zelf requests naar adressen buiten de 213.75.112.x en 213.75.119.x te hebben gezien. Dit blijft een beetje trial and error omdat ik geen classless route kan opvragen zoals netwerkje.com

EDIT: Het kan heel goed zijn dat /16 voldoende is als ik het zo zie trouwens :). Ik zal dit vanavond weer eens testen en aanpassen in de manual.
Hmm ik zal ook eens kijken of iptv buiten de /21 range komt. Mischien dat het mijn soms haperde iptv verbinding verklaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-07 14:13
Romac1 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 05:17:
[...]

Ik zal in het weekend de configuratie nog eens helemaal doorlopen. Het moet volgens mij inderdaad in de firewall/NAT zitten. Bedankt voor de hulp en het testen.
Volledig nieuwe configuration van de ERL heft het probleem opgelost. Alles werkt weer zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
Barre73 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 19:35:
Dat ligt aan de verbinding tussen je NT en de apparatuur in de PoP. Is dat een 100 Mbit verbinding (omdat de apparatuur in de pop nog steeds te oud is) dan zie jij een oranje lampje op je NT. Zit je op een gigabit poort in de PoP dan zie je een groen lampje op je NT.
Staat in principe los van je abonnements snelheid (behalve bij 500/500 uiteraard)
Je NT zelf zal echt wel gigabit zijn.
Achja te weinig GoF poorten en teveel EoF poorten. Kan wel omgezet worden meestal, maar als iedereen dat spontaan wil dan is er een probleem.

Over de NT,
Active Fiber NT of Genexis.
Afbeeldingslocatie: http://kpn-customer.custhelp.com/rnt/rnw/img/enduser/glasvezelkastjes_kpn.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
xbeam schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:59:
[...]

In mijn handleiding gebruikte ik vaak 213.75.0.0/16 als static route en firewall rule. Dit moet toch echt 213.75.0.0/21 zijn omdat /16 een te grote range is. Ik kwam erachter dat vi.nl en webmai.telfort.nl het dan niet meer doen omdat die dan in de range vallen en dus over IPTV_WAN worden gerouteerd...

Rectificatie dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yazoo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 12:37
Hallo,

Begin februari krijg ik glasvezel van KPN 100/100. (stap over van Ziggo). Nu heb ik achter de Horizon mediabox (fungeert als router) een tweede Sitecom router (WL-582) om zolder om hier ook een goeie wifi verbinding te hebben. Sitecom via Lan poort op Mediabox aangesloten.Sitecom vast ip adres gegeven in range van mediabox. Op sitecom dhcp uitstaan.

Verder playstion 4 bekabeld aangesloten op de sitecom. Werkt prima.

Is dit ook zo mogelijk op de Experiabox die KPN meelevert? Ik lees diverse mogelijkheden. Ook bijvoorbeeld dat de WAN poort gebruikt wordt op de tweede router.

Krijg je tegenwoordig standaard de nieuwste Experiabox (V10)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rolandos582 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 23:50:
[...]

Achja te weinig GoF poorten en teveel EoF poorten. Kan wel omgezet worden meestal, maar als iedereen dat spontaan wil dan is er een probleem.
Nee. Helemaal geen GoF in de PoP. Er zijn nog aardig wat PoPs in Nederland die alleen maar EoF zijn helaas. Nog altijd de oude Dslams met EoF poorten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Yazoo schreef op zondag 17 januari 2016 @ 22:13:
Hallo,

Begin februari krijg ik glasvezel van KPN 100/100. (stap over van Ziggo). Nu heb ik achter de Horizon mediabox (fungeert als router) een tweede Sitecom router (WL-582) om zolder om hier ook een goeie wifi verbinding te hebben. Sitecom via Lan poort op Mediabox aangesloten.Sitecom vast ip adres gegeven in range van mediabox. Op sitecom dhcp uitstaan.

Verder playstion 4 bekabeld aangesloten op de sitecom. Werkt prima.

Is dit ook zo mogelijk op de Experiabox die KPN meelevert? Ik lees diverse mogelijkheden. Ook bijvoorbeeld dat de WAN poort gebruikt wordt op de tweede router.

Krijg je tegenwoordig standaard de nieuwste Experiabox (V10)?
Ik zou zelf geen router via de LAN poort verbinden maar kijken of de SiteCom ook een Accesspoint mode heeft, en dan via de WAN poort verbinden.

Je krijgt niet per se de V10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android Wuppy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-02-2021
Graag jullie hulp om de juiste weg op te gaan. Ik heb geprobeerd met een mikrotik router de opties van netwerkje.com op te zetten. Beide methodes werken helaas niet.
Bij methode 1 gebruik ik een netgear GS108Ev3 om de VLAN's door te zetten. Voldoende info op internet, maar helaas. Ik vraag me uberhaupt af of VLAN's doorgezet worden, want VLAN 4 en 7 naar de EB geven geen effect. VLAN 6 geeft in de Mikrotik (RB951) met PPPOE continu 'disconnected'
Bij de andere variant laat ik de VLAN's doorzetten door de Mikrotik, ik heb hier een goede PPPOE verbinding, ik heb telefonie via de EB. Ik wil alleen de VLAN4 doorzetten, maar het lukt me niet om dan TV te krijgen.
Ik had gehoopt met de switch wel de VLAN's in te kunnen stellen en gezien de goede verhaal op tweakers had ik niet verwacht een probleem tegen te komen. Iemand vergelijkbare ervaring en tips? Zorgt de nieuwe routed IPTV ervoor dat de 'oude' VLAN methode niet meer goed werkt? Ik gebruik liever niet de igmp-proxy methode, ik had dat ook werkend, maar mijn netwerk werd er traag van.
Tips please, google geeft nu even geen antwoord :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
Ook ik ga vanaf begin februari over naar KPN 100/100 glasvezel, heb het pakket al binnen en heb de Experia v9 gekregen.
Raden jullie aan om deze om te ruilen of zijn de voordelen (als ze er zijn) nihil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Scavy schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:23:
Ook ik ga vanaf begin februari over naar KPN 100/100 glasvezel, heb het pakket al binnen en heb de Experia v9 gekregen.
Raden jullie aan om deze om te ruilen of zijn de voordelen (als ze er zijn) nihil?
Wat mij betreft direct ruilen. V9 is veel beperkter dan de V10. De 5GHZ Wifi is al een hele verbetering.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yazoo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 12:37
dennisk. schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:26:
[...]

Wat mij betreft direct ruilen. V9 is veel beperkter dan de V10. De 5GHZ Wifi is al een hele verbetering.
Vanavond KPN gesproken. Zij gaven aan niet te kunnen zeggen of V10 geleverd wordt. Afhankelijk wat het meest geschikt hier is bepalen zij welk type geleverd wordt. De dame aan de telefoon kon dit verder niet nagaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yazoo schreef op maandag 18 januari 2016 @ 21:07:
[...]

Vanavond KPN gesproken. Zij gaven aan niet te kunnen zeggen of V10 geleverd wordt. Afhankelijk wat het meest geschikt hier is bepalen zij welk type geleverd wordt. De dame aan de telefoon kon dit verder niet nagaan.
Ga maar uit van een V9 als het over glasvezel gaat. V10 is standaard bij (V)VDSL omdat de V9 daar tegen beperkingen aanloopt.
Dan zal je daarna naar een KPN winkel moeten om em te proberen om te ruilen voor een V10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 18:12

AvK

Ready Set Go

Barre73 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 21:14:
[...]
Dan zal je daarna naar een KPN winkel moeten om em te proberen om te ruilen voor een V10.
En dat gaat vrij makkelijk. Gewoon even bij de helpdesk je beklag doen over de kwaliteit van de wifi (die is ook onder de maat). De V10 is een verademing op dat gebied en ondersteund ook de 5Ghz band. De helpdesk zal je dan adviseren de router te ruilen in de KPN winkel. En ook daar doen ze niet moeilijk.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 18:30

MazeWing

The plot thickens...

Nou wat heb ik spijt dat ik naar KPN overgestapt ben (kwam van Ziggo af).
Ik heb sinds gisteren (nog geen 24 uur geleden) het installatiepakket geïnstalleerd en ben vanaf dat moment via KPN online.

Ik heb 100/100 icm interactieve-TV maar ik ben niet tevreden met de gehaalde snelheid en de hele werking van het tv-kijken via glasvezel (netwerkkabels, splinter, etc.) Ook het feit dat de snelheid grofweg 10mbit minder wordt tijdens tv-kijken is voor mij onacceptabel.

Bij Ziggo had ik 200/20 en die snelheid haalde ik altijd ongeacht het tv kijken.

Nu belde ik zojuist KPN om het gehele verhaal te annuleren, krijg ik vrolijk te horen dat dit niet mogelijk is aangezien ik al over de opzegtermijn heen ben. Blijkt dat dit in gaat zodra je de bestelling gedaan hebt. Nogal krom, aangezien ik de bestelling reeds in oktober heb gedaan en het pas eind januari in wilde laten gaan ivm een lopend Ziggo abonnement.
De enige oplossing nu is een schriftelijke klacht indienen.

Niet te geloven.... Wat een K*T organisatie! Als ik dit had geweten was ik nooit aan het hele verhaal begonnen....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Als je hier had gelezen had je dat geweten ;) Als je 2 tv's op glas hd aanzet haal je max 74Mbps ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
MazeWing schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 08:57:
Nou wat heb ik spijt dat ik naar KPN overgestapt ben (kwam van Ziggo af).
Ik heb sinds gisteren (nog geen 24 uur geleden) het installatiepakket geïnstalleerd en ben vanaf dat moment via KPN online.

Ik heb 100/100 icm interactieve-TV maar ik ben niet tevreden met de gehaalde snelheid en de hele werking van het tv-kijken via glasvezel (netwerkkabels, splinter, etc.)
Had je kunnen weten lijkt me? IPTV enzo?
Ook het feit dat de snelheid grofweg 10mbit minder wordt tijdens tv-kijken is voor mij onacceptabel.

Bij Ziggo had ik 200/20 en die snelheid haalde ik altijd ongeacht het tv kijken.

Nu belde ik zojuist KPN om het gehele verhaal te annuleren, krijg ik vrolijk te horen dat dit niet mogelijk is aangezien ik al over de opzegtermijn heen ben. Blijkt dat dit in gaat zodra je de bestelling gedaan hebt.
Bron: https://www.consuwijzer.n...edenktijd-koop-op-afstand
Koopt u een dienst? Dan gaan de veertien dagen bedenktijd in op de dag dat u het contract hebt gesloten.
Dus helaas ze staan in hun recht. Betekent overigens niet dat ik dat krom vind, omdat je je product niet eerst kan testen.
Nogal krom, aangezien ik de bestelling reeds in oktober heb gedaan en het pas eind januari in wilde laten gaan ivm een lopend Ziggo abonnement.
De enige oplossing nu is een schriftelijke klacht indienen.

Niet te geloven.... Wat een K*T organisatie! Als ik dit had geweten was ik nooit aan het hele verhaal begonnen....
Tsja, voortaan even inlezen en voor nu zou ik proberen met een klacht. Maar daar verwacht ik niet veel van, aangezien het een grote organisatie is die zich vaak aan regeltjes vasthoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
barrymossel schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 09:09:

[...]
Bron: https://www.consuwijzer.n...edenktijd-koop-op-afstand

[...]

Dus helaas ze staan in hun recht. Betekent overigens niet dat ik dat krom vind, omdat je je product niet eerst kan testen.
Nou.. Is dat wel zo? Je koopt namelijk een dienst (internet) en product (o.a. Experiabox). Dan zou de bedenktijd pas ingaan zodra je het installatie pakket (het product) hebt.
MazeWing schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 08:57:

Ik heb 100/100 icm interactieve-TV maar ik ben niet tevreden met de gehaalde snelheid en de hele werking van het tv-kijken via glasvezel (netwerkkabels, splinter, etc.) Ook het feit dat de snelheid grofweg 10mbit minder wordt tijdens tv-kijken is voor mij onacceptabel.
Pakket even omzetten naar 500 en weer terug. Wat is er mis met die netwerkkabels enzo dan?
AvK schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 08:50:
[...]

En dat gaat vrij makkelijk. Gewoon even bij de helpdesk je beklag doen over de kwaliteit van de wifi (die is ook onder de maat). De V10 is een verademing op dat gebied en ondersteund ook de 5Ghz band. De helpdesk zal je dan adviseren de router te ruilen in de KPN winkel. En ook daar doen ze niet moeilijk.
Gewoon direct naar de KPNWinkel dus.

[ Voor 26% gewijzigd door RobinF op 19-01-2016 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
RobinF schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:11:
[...]

Nou.. Is dat wel zo? Je koopt namelijk een dienst (internet) en product (o.a. Experiabox). Dan zou de bedenktijd pas ingaan zodra je het installatie pakket (het product) hebt.
[...]
Je koopt de dienst. Experiabox krijg je in bruikleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinF schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:11:

Pakket even omzetten naar 500 en weer terug. Wat is er mis met die netwerkkabels enzo dan?
Niet te veel hoop geven.. er zijn nog altijd PoPs waar je geen 500/500 op kan krijgen omdat er gewoon nog geen Gbit Dslams/kaarten in zijn gezet. Ik ken er zo al een stuk of 10 in mijn eigen regio.

@ Mazewing: Als je hier je postcode en huisnummer invoert, kan je dan wel 500/500 bestellen?

In dat geval is het inderdaad de snelste manier om die upgrade een maandje te doen en dan weer te downgraden naar 100. Dat mag allemaal binnen je contracttermijn. Ik denk alleen wel dat je dat minimaal een tientje extra kost voor die ene maand (verschil tussen de prijs voor 100 en de prijs voor 500).

Je bent nu blijkbaar op een oude poort in de wijkcentrale gezet die maximaal 100 Mbit kan doorvoeren. En dat is dus inclusief je TV signaal.
Ga je naar een 500 Mbit abonnement dan wordt je overgezet op een Gbit poort en dan kan je downloaden en TV kijken tegelijk wat je wil zolang die Gbit maar niet gehaald wordt.
Ga je een maand later terug naar 100 Mbit dan is dat alleen een software aanpassing en blijf je op die Gbit poort in de wijkcentrale zitten. En dan kan je dus wel met 100 Mbit downloaden en is er nog 900 Mbit over voor je TV signaal. Ruim voldoende lijkt me .....

Wat de bekabeling betreft ben ik het eens met de anderen. Een beetje inlezen vooraf mag wel. Het is toch al jaren landelijk bekend dat televisie via DSL of glasvezel andere kabels vergt dan via Ziggo. en dankzij Kassa of Radar is dat ook tot de minder technische mensen doorgedrongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
barrymossel schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:22:
[...]
Je koopt de dienst. Experiabox krijg je in bruikleen.
Volgensmij is het dan nogsteeds een gemengde overeenkomst omdat er een dienst en een zaak geleverd wordt. De Experiabox/Ontvanger en je Internettoegang.
En het is niet zo dat je zonder de Experiabox alle diensten af kan nemen. Je hebt deze dus nodig, en is dus geen extra dienst ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 18:30

MazeWing

The plot thickens...

@Barre73
Bedankt voor je bericht. Helaas is het niet mogelijk om op mijn adres 500/500 af te nemen. 100/100 is de max.

Qua bekabeling wist ik dat het een utp-kabel was. Dat is ook niet het probleem. Wat wel het probleem is, is de experiabox en routers/switches om het tv signaal goed door te krijgen. Mij tp-link switch werkte niet (kennelijk een bekend probleem). Uiteindelijk heb ik mijn roter naar dd-wrt geflashed en het werkt nu.
Ik had het allemaal iets eenvoudiger voorgesteld.

Daarbij vind ik het achterlijk dat er nog steeds geen mogelijkheid is je zendervolgorde te wijzigen en dat HD-zender vana 701 beginnen.
Allemaal van die kleine dingetjes die opgeteld behoorlijk irritant zijn. Dat was bij Ziggo toch stukken beter geregeld.

Wat betreft de maximale snelheid van 100/100; is er zicht op wanneer ze gaan upgraden en of er toch mogelijkheden zijn dat het tv-signaal niet van de 100/100 af gaat?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
RobinF schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:59:
[...]

Volgensmij is het dan nogsteeds een gemengde overeenkomst omdat er een dienst en een zaak geleverd wordt. De Experiabox/Ontvanger en je Internettoegang.
En het is niet zo dat je zonder de Experiabox alle diensten af kan nemen. Je hebt deze dus nodig, en is dus geen extra dienst ofzo
Arnout Engelfriet zit erop en zegt: http://blog.iusmentis.com...op-afstand/#comment-12370

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
MazeWing schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 11:01:

Qua bekabeling wist ik dat het een utp-kabel was. Dat is ook niet het probleem. Wat wel het probleem is, is de experiabox en routers/switches om het tv signaal goed door te krijgen. Mij tp-link switch werkte niet (kennelijk een bekend probleem). Uiteindelijk heb ik mijn roter naar dd-wrt geflashed en het werkt nu.
Ik had het allemaal iets eenvoudiger voorgesteld.

Daarbij vind ik het achterlijk dat er nog steeds geen mogelijkheid is je zendervolgorde te wijzigen en dat HD-zender vana 701 beginnen.
Allemaal van die kleine dingetjes die opgeteld behoorlijk irritant zijn. Dat was bij Ziggo toch stukken beter geregeld.
Eigenlijk alle switches werken. Je hebt alleen IGMP Snooping nodig als je apparaten met 10Mbit op de switch hebt aangesloten. Al met al is het het beste om sowieso een switch met IGMP Snooping te gebruiken. Hiermee zorg je dat alleen de TV Ontvangers de stream krijgen.
Meer hier over: http://forum.kpn.com/t5/I...IGMP-snooping/td-p/308301

Sommige TP-Link switches zeggen dat ze IGMP Snooping ondersteunen, maar vervolgens doen ze dit niet helemaal. O.a. ik ben hierover in contact geweest met TP-Link, maar ze kunnen er eigenlijk niets aan doen omdat de switches zo goed als niet te upgraden zijn.

De zender volgorde veranderd ook binnenkort. De best mogelijke kwaliteit komt op 1. Voor jouw dus HD "Glas" NPO 1. Hierover hebben we het al gehad in dit topic, en meer is te lezen op het KPN Forum: http://forum.kpn.com/t5/I...p-jij-ons-mee/td-p/327635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
MazeWing schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 11:01:
RobinF schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 11:12:
[...]
De zender volgorde veranderd ook binnenkort. De best mogelijke kwaliteit komt op 1. Voor jouw dus HD "Glas" NPO 1. Hierover hebben we het al gehad in dit topic, en meer is te lezen op het KPN Forum: http://forum.kpn.com/t5/I...p-jij-ons-mee/td-p/327635
Wilde ik ook net zeggen. Maar helaas is die thread op het KPN forum die je aanhaalt gestart in mei 2015... Reageren op vragen hierover doet Hugo_ ook niet. Dus ben erg benieuwd wanneer dit nou eens echt doorgevoerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
barrymossel schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 11:14:
[...]

[...]

Wilde ik ook net zeggen. Maar helaas is die thread op het KPN forum die je aanhaalt gestart in mei 2015... Reageren op vragen hierover doet Hugo_ ook niet. Dus ben erg benieuwd wanneer dit nou eens echt doorgevoerd gaat worden.
Klopt, hier werd gezegd Q1/Q2: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45253536 en Hugo zei begin 2016 in dat topic, dus Q1/Q2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Haha, een half jaar speling. Lekkere deadline. Zou ik ook wel willen op m'n werk ;)

Dan zouden ze ook een jaar bezig zijn met een (volgens mij) relatief eenvoudige wens van veel klanten. Mij persoonlijk zal het jeuken waar de zenders staan, maar ik weet dat veel mensen hier om vragen. Dit was bijvoorbeeld ook bij UPC en dit is al jaren zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 13:55
Klopt het dat je met de V10 Xperiabox de itv boxen gewoon op hetzelfde netwerk kunt hangen?

Ik kan namelijk de boxen nu op mijn switch boven aansluiten die via poort 1 op re router beneden bervonden is en ik heb beeld op de boxen + ik heb internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Empo schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 11:46:
Klopt het dat je met de V10 Xperiabox de itv boxen gewoon op hetzelfde netwerk kunt hangen?

Ik kan namelijk de boxen nu op mijn switch boven aansluiten die via poort 1 op re router beneden bervonden is en ik heb beeld op de boxen + ik heb internet...
Ja dit klopt! Volgensmij kan dit sinds de H220N of sinds de Experiabox V8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
Met de V8 lukte het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Empo schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 11:46:

Dat kan al sinds de V9. KPN noemt het met een leuk woord: Flexpoorten. Elke poort werkt voor zowel internet als IPTV Met andere woorden: De poort op de Experiabox stuurt alles door naar de switch en in de switch wordt het alsnog gesplitst.
1 Klein addertjes onder het gras: Sluit op die switch boven geen Wifi Accesspoint aan om je wifi netwerk te verbeteren als die switch geen IGMP snooping ondersteunt.
Doe je dat toch, en je zet een TV boven aan dan stortt je wifinetwerk daar in omdat ook de TV signalen via je wifinetwerk rondgezonden worden. Dat gaat niet helemaal goed zeg maar...
Zoals hierboven al gemeld: IGMP Snooping zorgt er voor dat dat TV signaal alleen naar de decoder gaat en niet naar een Wifi Accesspoint.

En de V8 zou ook flexpoorten moeten hebben waardoor dat dus ook kan. Kan je hiervan de firmware nog updaten? Wellicht dat kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
Aah. Ik weet niet of mijn switch wel IGMP snooping ondersteunt?

Ik had gisteren last van packetloss. Ik heb op de switch letterlijk mijn hele netwerk aangesloten wat weer via 1 kabel naar de router gaat. Na die packetloss issues heb ik de server via een eigen utp kabel direct met de router gekoppeld, hierna leek alles beter te werken. Zou het komen door het feit dat mijn switch geen "IGMP snooping" ondersteunt?

Hoe kan ik weten of mijn switch dat wel of niet ondersteunt eigenlijk? Sitecom LN-121

EDIT: LN-121 ondersteunt zeker geen IGMP snooping. Vraag me wel af of de packetloss daardoor voorkwam. Zal het vanavond nog een keer testen...

Ik dnek dat ik de TL-SG1016DE ga nemen. Ik heb opzich geen managed switch nodig alleen leek dit de goedkoopste oplossing voor 16 poorten...

[ Voor 22% gewijzigd door Empo op 19-01-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Empo schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:53:

Ik dnek dat ik de TL-SG1016DE ga nemen. Ik heb opzich geen managed switch nodig alleen leek dit de goedkoopste oplossing voor 16 poorten...
De TP Link switches gaan niet altijd goed om met de TV Streams, lees even enkele berichten terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
RobinF schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:48:
[...]

De TP Link switches gaan niet altijd goed om met de TV Streams, lees even enkele berichten terug.
Gezien thanks! maar dit betreft de managed versie (DE)...

Maar wat mij betreft is een goedkope unmanaged versie van een ander merk ook goed. Ik moet 16 poorten hebben. Momenteel heb ik een switch op een switch aangesloten, dat is helemaal niet optimaal...

[ Voor 26% gewijzigd door Empo op 19-01-2016 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cb2009
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-09 23:19
Je kunt bij KPN om een switch vragen, bij mij deden ze absoluut niet moeilijk en had hem de volgende dag al in huis, is overigens simpele switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 20:24

Pubbert

random gestoord

/Zuinige-modus aan

Ik heb vorig jaar een KPN Instap abo gepakt met de 100/100 upgrade (6mnd gratis) en een extra HD ontvanger. 1e 6 maanden betaalde ik slechts 39 euro p/m, nu iets van 56 Euro p/m.
Het abonnement loopt t/m februari, dit word normaliter maandelijks verlengd voor de 56 euro p/m.

Heeft iemand wel eens gepoogd om weer met een jaar te verlengen om zodoende weer een nette korting te krijgen? Of je contract per 28/2/2016 op te zeggen en opnieuw te bestellen op 1/3/2016?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

vr6-only

Blub Blub

Gewoon bellen en vragen of ze een leuke aanbieding voor je hebben. Optie 6 en dan 4, zo uit me hoofd. Je komt uit bij "opzeggingen", maar die kunnen ook verlengen met een leuk aanbod.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 15:37
Ik heb voor het 2e keer na afloop van mijn jaar gebeld met opzeggingen en gevraagd voor een goed aanbod.

Vorig jaar een half jaar korting + HBO gekregen en afgelopen december gebeld en een half jaar korting + HBO en onbeperkt bellen sowieso een half jaar gratis (oftewel van standaard naar premium gegaan met de mogelijkheid dit terug te zetten naar standaard als ik de extra's niet wil behouden).

Die half jaar korting is in principe dezelfde actie als voor nieuwe klanten :-)

Oh @Pubbert als je opzegt per 28-2-2016 en nieuw per 1-3-2016 zou doen(als dat al kan) mis je een dag :P

[ Voor 10% gewijzigd door Sabes op 20-01-2016 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
Pubbert schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:56:
/Zuinige-modus aan

Ik heb vorig jaar een KPN Instap abo gepakt met de 100/100 upgrade (6mnd gratis) en een extra HD ontvanger. 1e 6 maanden betaalde ik slechts 39 euro p/m, nu iets van 56 Euro p/m.
Het abonnement loopt t/m februari, dit word normaliter maandelijks verlengd voor de 56 euro p/m.

Heeft iemand wel eens gepoogd om weer met een jaar te verlengen om zodoende weer een nette korting te krijgen? Of je contract per 28/2/2016 op te zeggen en opnieuw te bestellen op 1/3/2016?
Genoeg voorbeelden op dit forum te vinden. Onlangs is het hier nog besproken. Gewoon bellen en je krijgt de zelfde korting als bij een nieuw contract.
Pagina: 1 ... 18 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie