[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 95 Laatste
Acties:
  • 764.806 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
dennisk. schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:09:
De 18e komt MSX Glasvezel de aansluiting afmonteren. Ze konden al veel eerder, maar dan heb ik de sleutel nog niet :p. Ben erg tevreden over de snelle communicatie. Woensdag contact gehad met KPN, donderdag werd ik al gebeld voor het maken van een afspraak.

Het aansluiten van de glasvezel moet wel lukken. Inderdaad even afwachten of deze monteur ook meteen de NT plaatst of dat dit nog moet gebeuren na ontvangst van het installatiepakket.

We zullen het zien. Het gaat in ieder geval voorspoedig :)
Vandaag het installatiepakket van KPN al mogen ontvangen. Helaas wel met een V9, maar dat mag de pret niet drukken. 5GHZ in een appartementencomplex lijkt me wel wenselijk :P

Ik zal nog even contact met KPN opnemen dat het installatiepakket binnen is gekomen en dat de 18e het glasvezelpunt wordt afgemonteerd, zodat het e.e.a. wellicht sneller kan worden geleverd dan 15 januari.

Zijn de Arris tv-ontvangers weer nieuw trouwens?

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
dennisk. schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:40:
[...]

Vandaag het installatiepakket van KPN al mogen ontvangen. Helaas wel met een V9, maar dat mag de pret niet drukken. 5GHZ in een appartementencomplex lijkt me wel wenselijk :P

Ik zal nog even contact met KPN opnemen dat het installatiepakket binnen is gekomen en dat de 18e het glasvezelpunt wordt afgemonteerd, zodat het e.e.a. wellicht sneller kan worden geleverd dan 15 januari.

De 2952 is 'nieuw' ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Ik laat mijn gezicht ook weer eens zien in het glasvezel topic.. Ik krijg morgen een Ubiquiti EdgeRouter Lite 3 binnen en nu las ik in dat topic dat ergens hier in dit topic een werkende config staat, dat zou mij een hoop tijd/werk schelen.

De zoekfunctie heb ik al gebruikt maar ik kan het niet vinden..(ook niet in het vorige deel) Heeft iemand de link van dat bericht voor me, of een werkende config voor een configuratie met of alleen internet of internet,telefonie en TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
CFC-Mathijs schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:07:
Ik laat mijn gezicht ook weer eens zien in het glasvezel topic.. Ik krijg morgen een Ubiquiti EdgeRouter Lite 3 binnen en nu las ik in dat topic dat ergens hier in dit topic een werkende config staat, dat zou mij een hoop tijd/werk schelen.

De zoekfunctie heb ik al gebruikt maar ik kan het niet vinden..(ook niet in het vorige deel) Heeft iemand de link van dat bericht voor me, of een werkende config voor een configuratie met of alleen internet of internet,telefonie en TV?
Uh, deze?

EDIT:
nog een reactie, nog een en nog een

[ Voor 16% gewijzigd door RobinF op 07-12-2015 11:17 . Reden: nieuwe links toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Haha thanks, i feel silly now :F

In my defense, pastebin wordt op m'n werk geblokkeerd :|
Ja dat is leuk dat je die linkjes hebt gevonden, maar dat waren mensen met een probleem in hun config zoals ik het lees. Daar heb ik niks aan toch ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Mathijs14 op 07-12-2015 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Wederom een update van mijn kant.

Zojuist met KPN gebeld. Vanaf 18 december staat het signaal op de lijn. Voor de 24e staat een monteur ingepland, mocht dit nog nodig zijn. Annuleren van de monteur is mogelijk indien ik het zelf allemaal werkend krijg.

Erg tevreden! Leverdatum is van 25 januari naar 24 december gegaan. Komt perfect uit in mijn situatie :)

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
dennisk. schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:40:
[...]

Je kan aan de monteur vragen of de V9 omgeruild kan worden met de V10. Dat heb ik ook gedaan en was geen probleem. Hij had er nog een in zijn auto liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:36
of gewoon langs de kpn xl winkel gaan.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melomane71
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-08 08:46
CFC-Mathijs schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:16:
Ja dat is leuk dat je die linkjes hebt gevonden, maar dat waren mensen met een probleem in hun config zoals ik het lees. Daar heb ik niks aan toch ;)
Deze: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44814442
En deze: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45167493

[ Voor 9% gewijzigd door Melomane71 op 07-12-2015 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:59

krietjur

Where am I?

Zojuist KPN alles-in-1 standaard besteld. Hopelijk snelle levering en dan Ziggo eruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:07
In onze nieuwe woning hebben we straks ook glasvezel. Ik wil daar KPN voor bestellen (Internet+TV). Echter hoor ik net via via dat als je bijv. in de slaapkamer TV en een mediacenter wilt zetten via 1 kabel die uit de modem komt, je niet een standaard switch ertussen kan zetten?

Dit ivm de seperate TV en internet vlan ofzo.. (multicast ofzo?) Kan iemand mij uitleggen of dit inderdaad niet afkan met een standaard switch en wat de implicaties kunnen zijn. Ik heb deze switches in huis: pricewatch: TP-Link TL-SG1005D

Voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

het is verstandig te kijken naar switches die goed igmp snooping ondersteunen. Zonder kan het ook wel maar dat kan shit opleveren :)

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:05
Ruvetuve schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:16:
In onze nieuwe woning hebben we straks ook glasvezel. Ik wil daar KPN voor bestellen (Internet+TV). Echter hoor ik net via via dat als je bijv. in de slaapkamer TV en een mediacenter wilt zetten via 1 kabel die uit de modem komt, je niet een standaard switch ertussen kan zetten?

Dit ivm de seperate TV en internet vlan ofzo.. (multicast ofzo?) Kan iemand mij uitleggen of dit inderdaad niet afkan met een standaard switch en wat de implicaties kunnen zijn. Ik heb deze switches in huis: pricewatch: TP-Link TL-SG1005D

Voorbaat dank :)
Kan probleemloos met een standaard switch als je het hebt over een TV plus een mediacenter.
Problemen ontstaan pas als je iets met Wi-Fi gaat doen achter die switch, dan moet je rekening houden met IGMP snooping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:57:
[...]

Kan probleemloos met een standaard switch als je het hebt over een TV plus een mediacenter.
Problemen ontstaan pas als je iets met Wi-Fi gaat doen achter die switch, dan moet je rekening houden met IGMP snooping.
Dank voor de reply's.

Ok, Mediacenter is dan een Rasp Pi met Plex. Ik kan dus 1 kabel vanuit de modem naar de switch boven die vervolgens split naar de HD decoder en de Rasp Pi? Ik kan dan volgens abonnement kijken op de HD decoder en Plex via netwerk? Geen aparte switch voor nodig?

Ik begreep dat er twee lijnen (1 voor TV en 1 voor Internet) uit de Xperiabox komen? Of komt er 1 lijn uit met zowel internet als TV functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 10:19
in Routed mode heb je een aantal LAN poorten tot je beschikking op de Xperiabox. Dit zijn naar mijn weten flexpoorten en het maakt niet uit of je hier een IPTV ontvanger of een Internet geconnecteerde PC/device aanhangt. Wat al werd aangegeven, wel opletten als je WiFI AP's verderop in je netwerk gaat aansluiten.

Kortom: Ja, geen aparte switch nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Lord_Dain op 08-12-2015 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Ruvetuve schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:31:
[...]

Dank voor de reply's.

Ok, Mediacenter is dan een Rasp Pi met Plex. Ik kan dus 1 kabel vanuit de modem naar de switch boven die vervolgens split naar de HD decoder en de Rasp Pi? Ik kan dan volgens abonnement kijken op de HD decoder en Plex via netwerk? Geen aparte switch voor nodig?
Dat kan allemaal en er is geen aparte switch voor nodig.
Om je een idee te geven hoe het bij ons thuis zit:
Experiabox in de meterkast en daaruit komen twee kabels. Een kabel naar de woonkamer en een kabel naar onze slaapkamer.
Zowel in de woonkamer als in de slaapkamer staat een el cheapo gigabit switch van Sweex waarop de rest van de apparatuur zit aangesloten.
Woonkamer: tv decoder, htpc, receiver, tv zelf, blu-ray speler.
Slaapkamer: tv decoder, ps4, kabel naar nog een switch in de 'pc kamer' waar twee pc's op aangesloten zitten.
Op de switch in de slaapkamer ook nog een KPN Wi-Fi versterker die IGMP ondersteuning heeft.
Ik begreep dat er twee lijnen (1 voor TV en 1 voor Internet) uit de Xperiabox komen? Of komt er 1 lijn uit met zowel internet als TV functionaliteit?
Dat was in het verleden het geval maar al geruime tijd niet meer.
Er zijn geen gescheiden poorten meer op de experiabox voor tv en internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountain337
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09-2024
Ruvetuve schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:31:
[...]

Dank voor de reply's.

Hiervoor heb je volgens mij wel een managed switch nodig. TV loopt via VLAN 4 en daarnaast heb je nog je VLAN nodig voor je LAN. Als je 1 kabel beschikbaar hebt tussen de experiabox en de ruimte waar je je apparatuur hebt staan dan zal je een trunk moeten opzetten. Tenzij ik hier iets mis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

mountain337 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:58:
[...]

Hiervoor heb je volgens mij wel een managed switch nodig. TV loopt via VLAN 4 en daarnaast heb je nog je VLAN nodig voor je LAN. Als je 1 kabel beschikbaar hebt tussen de experiabox en de ruimte waar je je apparatuur hebt staan dan zal je een trunk moeten opzetten. Tenzij ik hier iets mis....
iptv kan tegenwoordig ook routed dus via hetzelfde lan als de rest van je apparaten :) Sterker nog als je routed niet gebruikt heb je ook geen meer tv (waarvan de beeldkwaliteit bij netflix trouwens uitstekend is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:41:
[...]

Dat kan allemaal en er is geen aparte switch voor nodig.
Om je een idee te geven hoe het bij ons thuis zit:
Experiabox in de meterkast en daaruit komen twee kabels. Een kabel naar de woonkamer en een kabel naar onze slaapkamer.
Zowel in de woonkamer als in de slaapkamer staat een el cheapo gigabit switch van Sweex waarop de rest van de apparatuur zit aangesloten.
Woonkamer: tv decoder, htpc, receiver, tv zelf, blu-ray speler.
Slaapkamer: tv decoder, ps4, kabel naar nog een switch in de 'pc kamer' waar twee pc's op aangesloten zitten.
Op de switch in de slaapkamer ook nog een KPN Wi-Fi versterker die IGMP ondersteuning heeft.

[...]

Dat was in het verleden het geval maar al geruime tijd niet meer.
Er zijn geen gescheiden poorten meer op de experiabox voor tv en internet.
Nice, moet je waarschijnlijk de nieuwste Xperiabox voor hebben, begreep dat er een jaar geleden nog oudere versies waren die bovenstaande situatie niet zo makkelijk aankonden.

Dank voor jullie toelichtingen! Ik verifieer het nog even met de helpdesk en kan dan overgaan tot bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Niet de nieuwste maar een van de nieuwere en die zijn er ondertussen al een paar jaar. Weet zo niet vanaf welke type flexpoorten toegepast worden maar als je nu een abonnement afsluit kun je er wel vanuit gaan dat je een recent type krijgt wat het aankan en niet een of ander oud ding.
Wij hebben een V8 die het heeft en vandaag de dag krijg je volgens mij sowieso een V9 of een V10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Klopt, de eerste serie V8 kon dit nog niet maar bij de daarop volgende reeks V8 waren deze uitgevoerd met flexpoorten. De V9 en V10 kennen alleen maar flexpoorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:52

TradeMarkNL

Videoproducer
Zo, net de boel aangesloten hier. Werkt als een tierelier maar haal met de V9 inderdaad maar de helft vd snelheid. 50mbit over wifi en 100 over kabel. Dus straks maar even proberen de boel om te ruilen voor een V10. Was eerder ook al langs een kpn-winkel geweest maar toen konden ze 'm nog niet omruilen omdat m'n aansluiting nog niet geactiveerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
TradeMarkNL schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:46:
Zo, net de boel aangesloten hier. Werkt als een tierelier maar haal met de V9 inderdaad maar de helft vd snelheid. 50mbit over wifi en 100 over kabel. Dus straks maar even proberen de boel om te ruilen voor een V10. Was eerder ook al langs een kpn-winkel geweest maar toen konden ze 'm nog niet omruilen omdat m'n aansluiting nog niet geactiveerd was.
Krijg je als extra'tje er ook nog eens de 5ghz band bij. Welke STB's heb je gekregen voor het tv-kijken? Als het nog oude zijn kan je die wellicht ook direct omwisselen. Welkom bij de club in ieder geval 8)

Ik zit hier ongeduldig te wachten totdat m'n Ubiquiti Edgerouter Lite wordt bezorgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik heb sinds enige tijd KPN Glasvezel (500/500) en IPTV. Telefonie gebruik ik niet, want ik heb een mobiele telefoon.

Dat bevalt prima, maar ik wil wat dingen wegzetten waarvoor ik een eigen DNS-server nodig heb. In de ExperiaBox V9 kan ik de instellingen van de DHCP-server niet aanpassen (ik kan 'm zelfs niet uitzetten), dus dat wordt 'm niet. Ik ben dus van plan om de EB terug in z'n doosje te stoppen en een eigen router op te hangen. Ik heb hiervoor al een aantal handleidingen gevonden en in dit topic staat ook nog een hoop informatie *O*

Ik ben nu op zoek naar een router die ik hiervoor kan gebruiken en die meer dan 4 LAN-poorten heeft. Wi-Fi is leuk, maar dat zou eventueel ook nog wel met een los AP kunnen. Zo'n UniFi lijkt me wel een geinig apparaat om eens mee te spelen. Routers met meer dan 4 LAN-poorten lijken echter redelijk dungezaaid te zijn, of zitten meteen in het rackmount-segment met bijbehorend prijskaartje :-(

[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 08-12-2015 12:30 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
CFC-Mathijs schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:28:
[...]

Krijg je als extra'tje er ook nog eens de 5ghz band bij. Welke STB's heb je gekregen voor het tv-kijken? Als het nog oude zijn kan je die wellicht ook direct omwisselen. Welkom bij de club in ieder geval 8)

Ik zit hier ongeduldig te wachten totdat m'n Ubiquiti Edgerouter Lite wordt bezorgd :)
Ja op de 5ghz doelde ik uiteraard :) Voor tv heb ik die Arris VIP2952, maar geen idee of daar ook verschillende varianten in worden geleverd verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
TradeMarkNL schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:44:
[...]

Ja op de 5ghz doelde ik uiteraard :) Voor tv heb ik die Arris VIP2952, maar geen idee of daar ook verschillende varianten in worden geleverd verder.
De Arris boxjes zijn naar mijn mening de beste die op dit moment geleverd worden, samen met die Arcadyan..
Alex) schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:30:
Ik ben nu op zoek naar een router die ik hiervoor kan gebruiken en die meer dan 4 LAN-poorten heeft. Wi-Fi is leuk, maar dat zou eventueel ook nog wel met een los AP kunnen. Zo'n UniFi lijkt me wel een geinig apparaat om eens mee te spelen. Routers met meer dan 4 LAN-poorten lijken echter redelijk dungezaaid te zijn, of zitten meteen in het rackmount-segment met bijbehorend prijskaartje :-(
Dan kom je volgens mij toch al snel op een Ubiquiti of een Mikrotik router uit.. Geen idee wat je budget precies is(incl/excl. AP)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Alex) schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:30:
Ik heb sinds enige tijd KPN Glasvezel (500/500) en IPTV. Telefonie gebruik ik niet, want ik heb een mobiele telefoon.

Dat bevalt prima, maar ik wil wat dingen wegzetten waarvoor ik een eigen DNS-server nodig heb. In de ExperiaBox V9 kan ik de instellingen van de DHCP-server niet aanpassen (ik kan 'm zelfs niet uitzetten), dus dat wordt 'm niet. Ik ben dus van plan om de EB terug in z'n doosje te stoppen en een eigen router op te hangen. Ik heb hiervoor al een aantal handleidingen gevonden en in dit topic staat ook nog een hoop informatie *O*

Experiabox V10? Voldoet alleen niet aan je LAN-Poort eisen

Heb je overigens al geprobeert de DHCP Server aan te passen via Element Inspecteren (in Chrome)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 10:04
Sinds kort heb ik wat issues met TV kijken, en dan met name Comedy Central HD. Af en toe blijft het beeld hangen, maar het geluid gaat wel door zonder haperingen. Het lijkt er een beetje op alsof de STB aan het bufferen slaat, omdat na een seconde het beeld gewoon verdergaat. Andere (HD) zenders hebben hier geen last van.
Ik heb een Experiabox v8 (in default mode, geen eigen router oid) en een Arris VIP2952, bekabeld aangesloten (ik heb wel een normale switch ertussen hangen). Enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
Zo, V10 geïnstalleerd en m'n WiFi-snelheid is meteen verdubbeld: http://www.speedtest.net/my-result/4897812113. Flink meer instellingen mogelijk volgens mij.

Ik las alleen achterop het modem dat hij verticaal moet worden geplaatst ivm hitte...Ik heb 'm in m'n meterkast gehangen zodat hij in de 'houder' van de V9 past, maar nou hangt-ie dus wel horizontaal. Iemand problemen gehad met dat hij te warm werd in horizontale positie?

[ Voor 5% gewijzigd door TradeMarkNL op 08-12-2015 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Laatst online: 08-09 11:59
Krijg zojuist een mail van KPN over de uitrol van Netflix naar de ontvangers. Voor al die mensen die nu proberen om een V10 te krijgen: volgens hun servicetool zouden de V8 modems in januari een software-update moeten krijgen die ze geschikt maakt hiervoor..(in ieder geval samen met mijn 2260 ontvangers )

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
charops schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 19:55:
Krijg zojuist een mail van KPN over de uitrol van Netflix naar de ontvangers. Voor al die mensen die nu proberen om een V10 te krijgen: volgens hun servicetool zouden de V8 modems in januari een software-update moeten krijgen die ze geschikt maakt hiervoor..(in ieder geval samen met mijn 2260 ontvangers )
Ik heb die feature toevallig vandaag geprobeerd. Ik zag het voorbijkomen toen ik naar de systeeminstellingen zat te kijken. Het werkt naar mijn idee verrassend goed haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
charops schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 19:55:
Die hele servicetool werkt hier niet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Morgen wordt hier (eindelijk) Glasvezel aangesloten na enige tijd 14Mbits te hebben.
Ondanks dat er een monteur komt om de boel te prepareren, zijn er nog dingen waar ik op kan letten?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Ik word toch helemaal gek van die http://www.itvonline.nl .. Erg vaak bufferen, zeer slecht beeld.. etc.. zelf het laden van de tabs is al teveel en zie ik geen icoontjes.. Wanneer gaan ze wat doen aan meer capaciteit! Anders toch maar eens een andere aanbieder zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomos
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:10
http://www.itvonline.nl/ laat ik hier links liggen, Daar heb je silverlight voor nodig en dat draait hier niet (Linux) :(
tjaa en dat nog in 2015.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:49
maniak schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:17:
Ik word toch helemaal gek van die http://www.itvonline.nl .. Erg vaak bufferen, zeer slecht beeld.. etc.. zelf het laden van de tabs is al teveel en zie ik geen icoontjes.. Wanneer gaan ze wat doen aan meer capaciteit! Anders toch maar eens een andere aanbieder zoeken!
Hier dezelfde ervaring. Ik vind het daarnaast een groot gemis dat je buitenshuis niet online TV kunt kijken. Ben veel op reis en met Ziggo kon ik overal waar ik was gewoon mijn zenders kijken via horizon.tv. Dit is eigenlijk het enige onderdeel wat KPN niet lekker heeft lopen, de rest bevalt mij eigenlijk prima (snelheid, de v10, tv kijken via hd glas met de arris decoder).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atomos
Wat let je om een VPN online te brengen ?
Een Raspberry pi 2 met VPN en je kunt over de gehele wereld KPN kijken..
Ik heb hier op mijn Router R7000 met asusWRT-Merlin firmware een openVPN online gebracht.. Kunnen mijn kinderen, vrouw en ik ook op openbare wifi sites online en eventueel KPN tv kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
henk26 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:46:
[...]

Hier dezelfde ervaring. Ik vind het daarnaast een groot gemis dat je buitenshuis niet online TV kunt kijken. Ben veel op reis en met Ziggo kon ik overal waar ik was gewoon mijn zenders kijken via horizon.tv. Dit is eigenlijk het enige onderdeel wat KPN niet lekker heeft lopen, de rest bevalt mij eigenlijk prima (snelheid, de v10, tv kijken via hd glas met de arris decoder).
Ik heb verder ook echt geen problemen met KPN.. maar die itvonline website gebruik ik gewoon erg veel, vind het dan ook belangrijk dat hij goed werkt. Anno bijna 2016 is het echt niet meer normaal zulke slechte service en beeld terwijl de 4K schermen al verkocht worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapanui
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-10-2024
[...]

Met de iTV Online app kan je buitenshuis gewoon tv kijken (wel binnen de landsgrenzen natuurlijk). Ook is het mogelijk om je (SD) opnames terug te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Famous schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 20:59:
Morgen wordt hier (eindelijk) Glasvezel aangesloten na enige tijd 14Mbits te hebben.
Ondanks dat er een monteur komt om de boel te prepareren, zijn er nog dingen waar ik op kan letten?
Nou, internet werkt en daarmee is ook alles gezegd..

- Telefoon werkt niet.
- Nieuwe TV kastjes werken niet, oude wel.
- Derde TV kastje werkt helemaal niet
- HD zenders werken niet.

Twee redelijke "simpele zielen" die het kwamen aansluiten. Kwam erop neer dat de order hangt en het drie werkdagen kan duren voordat het opgelost is. Omdat het ergens hangt kon het ook niet terug naar oude abonnement zodat de telefoon weer zou werken. Ze wisten niet hoe snel ze weg moesten komen en het liefst zonder iets te zeggen.. Geen excuses voor het ongemak, geen verder info en waren nogal kortaf/onvriendelijk.

Meneer melde tevens dat dit vaker voor kwam en wij al de tweede van de zeven aansluitingen zijn die dit hebben, nogal een hoog percentage als je het mij vraagt.
Nu weet ik wel dat de monteurs er niets aan kunnen doen maar hun doen en laten doet er nog wel een stapje boven op bij de irritaties. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Famous schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:32:
[...]

Nou, internet werkt en daarmee is ook alles gezegd..

- Telefoon werkt niet.
- Nieuwe TV kastjes werken niet, oude wel.
- Derde TV kastje werkt helemaal niet
- HD zenders werken niet.

[...]
Wat een vervelende situatie.

Is er iets niet goed gegaan met de activatie van het signaal of het porteren van het telefoonnummer?

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

dennisk. schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:55:
[...]

Wat een vervelende situatie.

Is er iets niet goed gegaan met de activatie van het signaal of het porteren van het telefoonnummer?
Ze waren hier dus niet duidelijk in, alleen dat de order hangt.
Toen ik zei dat het al zeker een maand geleden besteld is zei meneer "wij moeten het hier omzetten en dat lukt niet".

Gezien er hier meerdere worden aangesloten vroeg ik of zij ook het probleem konden ervaren waarop hij geïrriteerd met een zucht reageerde "de order hangt."
Het leek wel of hij enkel dat kon zeggen en verder niets terwijl hij het blijkbaar vaak zat meemaakt. Vooral de zucht maakte de ervaring van de KPN medewerkers compleet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 00:10

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

Bij mij werkte een harde reset van de modem. Toen liep de order door. De rest van de zaken komen vanzelf.

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

wpuntnl schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:04:
Bij mij werkte een harde reset van de modem. Toen liep de order door. De rest van de zaken komen vanzelf.
Reset al gedaan omdat internet (Wi-Fi) in het begin ook niet werkte.
Dit loste verder niets op met de overige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 21:16
Over een week trek ik in mij nieuwbouw woning met glasvezel. Ik neig naar een totaalpakket van KPN, maar ik zit met het volgende. De vloeren en muren moeten nog worden gedaan in mijn woning. Is het slim om de installateur voor of na het doen van de vloeren te laten komen? (wat is de gemiddelde wachttijd?)

En met zo een C+ module, heb je geen kastje meer nodig toch? Maar kan je dan nog wel tv opnemen en pauzeren? Biedt KPN dit aan? Ik wil eigenlijk alle kabels en apparatuur zo netjes mogelijk wegwerken, vandaar deze vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Freshnub schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:29:
Over een week trek ik in mij nieuwbouw woning met glasvezel. Ik neig naar een totaalpakket van KPN, maar ik zit met het volgende. De vloeren en muren moeten nog worden gedaan in mijn woning. Is het slim om de installateur voor of na het doen van de vloeren te laten komen? (wat is de gemiddelde wachttijd?)

En met zo een C+ module, heb je geen kastje meer nodig toch? Maar kan je dan nog wel tv opnemen en pauzeren? Biedt KPN dit aan? Ik wil eigenlijk alle kabels en apparatuur zo netjes mogelijk wegwerken, vandaar deze vragen.
Nee, KPN gebruikt IPTV waarvoor CI1.4+ nodig is. Ten eerste ondersteund KPN geen CI1.4+ en hebben nog bijna geen TV's 1.4+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
[...]

Ja precies. Plus het kunnen opnemen van tv vond ik wel erg handig bij Ziggo. Natuurlijk kun je terugkijken met KPN maar die kwaliteit is ruk.

• dumbo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-04-2022
atomos schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:46:
http://www.itvonline.nl/ laat ik hier links liggen, Daar heb je silverlight voor nodig en dat draait hier niet (Linux) :(
Heb gemerkt dat de laatste paar dagen (na de grote storing) itvonline gebruikt kan worden zonder silverstream (or pipelight in linux). Voor die tijd mijn pipelight werkte niet, maar heb nu gewoon beeld.

• atomos
Gelijk kijken natuurlijk :) ene nee nog steeds de vraag.. jammer. gelukkig voor jou werkt het wel. 8)

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:53
dumbo schreef op donderdag 10 december 2015 @ 07:57:
[...]

Heb gemerkt dat de laatste paar dagen (na de grote storing) itvonline gebruikt kan worden zonder silverstream (or pipelight in linux). Voor die tijd mijn pipelight werkte niet, maar heb nu gewoon beeld.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5ggpci6.png

• barrymossel
  • Laatst online: 19-09 15:34
TradeMarkNL schreef op woensdag 09 december 2015 @ 17:07:
[...]

Ja precies. Plus het kunnen opnemen van tv vond ik wel erg handig bij Ziggo. Natuurlijk kun je terugkijken met KPN maar die kwaliteit is ruk.
Je kunt toch opnemen? En als ik HD opneem is het zeer prima kwaliteit bij het terugkijken. Ik vind juist ook dat opnemen in de cloud fantastisch. Beneden opnemen, boven kijken.

Of bedoel je wat anders?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:18
Dat Silverlight probleem kun je volgens mij vrij eenvoudig oplossen, heeft met NPAPI-plugins in Chrome te maken: https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=silverlight+chrome+npapi

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 15:53
ThinkPadd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:03:
Dat Silverlight probleem kun je volgens mij vrij eenvoudig oplossen, heeft met NPAPI-plugins in Chrome te maken: https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=silverlight+chrome+npapi
npapi werkt toch niet meer in chrome?
http://tweakers.net/downl...eaction=7876674#r_7876674

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:18
Ik begrijp daaruit dat het er nu helemaal uit is? Voorheen (paar maanden terug) was het een instelling in de Chrome-config aanpasen en NPAPI-plugins werkten toen wel weer.

Maar wat ze daar ook zeggen: het is wel beter, nu worden ontwikkelaars geforceerd om hun spul te upgraden (naar HTML5 o.i.d.) :)

• General_Snuss
  • Laatst online: 18:10
Ik heb het volgende probleem, vaak connection reset in chrome en als ik iets download is dit mijn throughput via wifi. Het lijkt wel of de snelheid steeds opnieuw opgebouwd wordt. Bedraad vertoont de router hetzelfde gedrag.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/vdjwcx.png

Weet iemand waaraan dit kan liggen? Of hoe ik het op kan lossen?

wat gegevens:
kpn glas 50/50
experiabox v8

[ Voor 10% gewijzigd door General_Snuss op 10-12-2015 16:38 ]

• Gratje
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Iedereen praat over de uitrol van Netflix. Ik heb KPN glasvezel al 3 jaar. Een V8 modem. En even Motorola vip1853. Maar heb de V8 modem nooit gebruikt en meteen mijn eigen rt66u router eraan gehangen.
Hoe gaat dat dan met de updates en zo? Of moet ik eens gaan bellen voor een upgrade?

• RobinF
Gratje schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:02:
Iedereen praat over de uitrol van Netflix. Ik heb KPN glasvezel al 3 jaar. Een V8 modem. En even Motorola vip1853. Maar heb de V8 modem nooit gebruikt en meteen mijn eigen rt66u router eraan gehangen.
Hoe gaat dat dan met de updates en zo? Of moet ik eens gaan bellen voor een upgrade?
Volgensmij is en de V8 en de 1853 niet geschikt voor Netflix/MeerTV

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Je EB en de ontvanger moeten geschikt zijn voor Routed TV. Je eigen router is dat meestal niet.
EB V9 en V10 zijn sowiezo geschikt voor Routed TV. De latere V8 zouden ook geschikt kunnen zijn.
Of je ook een recente ontvanger nodig bent, durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
Ik ben deze week overgestapt naar KPN. Tot nu toe zeer tevreden. Eén probleempje gehad maar dat is keurig opgelost. Ik had namelijk niet de volledige snelheid van het internet (50mb ipv 100).

Gisteren contact gehad met de klantenservice en ben vanmorgen teruggebeld wanneer er een monteur langs kon komen want het zat inderdaad niet helemaal goed. Het belletje kwam om 10:30u en om 12:30u was de monteur er. Hij is tot 15:00u bezig geweest met het checken van de kabels en de centrale. Er zaten twee foutjes in waardoor we de snelheid niet haalde. Nu is alles kosteloos opgelost en werkt het allemaal als een tiet.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
barrymossel schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:49:
[...]

Je kunt toch opnemen? En als ik HD opneem is het zeer prima kwaliteit bij het terugkijken. Ik vind juist ook dat opnemen in de cloud fantastisch. Beneden opnemen, boven kijken.

Of bedoel je wat anders?
Nee dat bedoelde ik inderdaad. Bleek dat ik alles in 1 instap had en daar kan het niet mee. Dus maar even aangevraagd en dan gaan we zien hoe het bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Als het werkt (ging voorheen heel soms mis) is het echt ideaal, dat opnemen in de cloud. Ook geen grote Horizon o.i.d. met een harde schijf die je hoort. Ik zou eerlijk gezegd niet anders meer willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamiev90
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 11:14
Ik zit ook een glasvezel abonnement te overwegen bij KPN, nu valt het me op dat ze asynchrone snelheden aanbieden, zoals bijvoorbeeld 100/10. Krijg je dit deze lagere uploadsnelheden dan ook echt geleverd of is het altijd synchroon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
jamiev90 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 10:15:
Ik zit ook een glasvezel abonnement te overwegen bij KPN, nu valt het me op dat ze asynchrone snelheden aanbieden, zoals bijvoorbeeld 100/10. Krijg je dit deze lagere uploadsnelheden dan ook echt geleverd of is het altijd synchroon?
Je krijgt meestal iets meer dan die 10upload, maar als je echt 100/100 of 500/500 wilt moet je die pakketten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
jamiev90 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 10:15:
De meeste hier met een 100/10 abo krijgen op glasvezel 100/60 of 100/70 voor zover ik heb gelezen.
Glasvezel is op zich synchroon maar KPN probeert de upload met software te beperken en op die manier 1 abonnement voor glas en koper aan te bieden.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Is er al iets bekend of kpn ook 1gb gaat aanbieden zoals tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Ondertussen alweer enkele dagen verder, waarbij de monteurs beloofde dat alles binnen drie werkdagen opgelost zou zijn en de klantenservice medewerkers "binnen 24 uur", werkt het nog steeds niet.

Wat een slechte service van KPN zeg, en je hoeft niet te denken dat ze je ergens mee tegemoet komen..
Je zou bijna spontaan overstappen naar Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08
Thombias schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 12:35:
Ik gok dat ze dit pas gaan doen op het moment dat de kabelaars ook met abonnementen van 500 Mbit of hoger gooien. Nu hebben ze tenminste nog iets 'reserve'.

Bovendien heeft KPN ook behoorlijk veel meer klanten dan Tweak en op dit moment in diverse regio's vaak a problemen met de capaciteit.

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 12-12-2015 12:49 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
De willekeur van KS medewerkers is me wat. De een verlengt een contract met een jaar tegen de nieuwe voorwaarden met kortingen en een ander vertikt het. Bijzonder vervelend.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android Wuppy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-02-2021
(waarschuwing, lange post…)
Ik wil mijn netwerk ombouwen, zoals ik kan lezen op netwerkje.com. Het liefst wil ik de telefonie achter de experiabox kunnen beheren, misschien zelfs wel met een asterisk server. Ik kom er alleen nu niet uit of ik dit nog kan nu alle SIP instellingen uit mijn V7 verdwenen zijn. Ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Netwerk: experiabox met enkele routers en switches, allemaal via DHCP van de experiabox. Alles werkt, telefonie heb ik analoog via de EB.
Ik zou graag mijn telefoons aan de Asterisk/Freepbx hangen, waardoor alle toestellen, afhankelijk van het nummer via KPN, VOIPbuster of Cheapconnect gaan. Het liefst wil ik wel via KPN blijven bellen, want ik bel gratis naar mijn vriendin. Evt kan ik gratis door laten verbinden naar mijn eigen mobiel.
Dit alles is overigens geen noodzaak, want ik ben ZZP-er en doe dit meer voor de hobby, de lering en omdat het kan…
Ik wil daarom de Mikrotik 2011 kopen en een of twee managed switches. Ik heb nog 2x een Fritzbox 7170 (wellicht kan hier het noodverbandje vinden dat ik de analoge lijn doorschakel naar VOIP, dat moet ik nog uitzoeken). Verder een Gigaset 800a, die zowel VOIP als analoog aankan, maar niet naar beiden kan doorverbinden.
Specifieke vragen: als ik via netwerkje.com de VLAN7 door de EB weet te voeren, kan deze dan door naar de PBX? (ik heb in dit geval de PBX in een virtuele machine draaien met een eigen IP in het netwerk). Is met deze constructie het wachtwoord voor kpn behandeld en heb ik dan een eigen VOIP lijn te pakken? Of was ik volgens netwerkje.com wel afhankelijk van de SIP, die er nu helaas uit is (en wsl zal blijven?)
Thuisnetwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:19
Barre73 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 10:58:
[...]
De meeste hier met een 100/10 abo krijgen op glasvezel 100/60 of 100/70 voor zover ik heb gelezen.
Glasvezel is op zich synchroon maar KPN probeert de upload met software te beperken en op die manier 1 abonnement voor glas en koper aan te bieden.
Klopt, ze willen dit wel gaan cappen. Maar dat lukt ze op het moment niet. Het enige nadeel is, dat als je echt upload snelheid nodig hebt. En je haalt echt weinig upload, dan heb je geen poot om op te staan. Maar in de praktijk is het vaak 50-70 upload ja.
Thombias schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 12:35:
Ik gok van niet, is niet hun markt. Eerst landelijk glasvezel uitrollen. Overal 500Mb leveren en dan verder kijken. Tweak moet het vooral hebben van hun 1GB lijnen, anders kunnen ze zich niet onderscheiden van de rest.
Famous schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 12:44:
Ondertussen alweer enkele dagen verder, waarbij de monteurs beloofde dat alles binnen drie werkdagen opgelost zou zijn en de klantenservice medewerkers "binnen 24 uur", werkt het nog steeds niet.

Wat een slechte service van KPN zeg, en je hoeft niet te denken dat ze je ergens mee tegemoet komen..
Je zou bijna spontaan overstappen naar Ziggo.
In welk opzicht heb je problemen dan? Wellicht kan ik nog iets voor je betekenen? 8)7
raydekok schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 14:47:
De willekeur van KS medewerkers is me wat. De een verlengt een contract met een jaar tegen de nieuwe voorwaarden met kortingen en een ander vertikt het. Bijzonder vervelend.
De KS medewerkers of de medewerkers van de retentie afdeling? Zit namelijk wel verschil in, normaal krijg je altijd de korting van de nieuwe klanten. En in sommige gevallen nog beter, maar dat is inderdaad verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

rolandos582 schreef op zondag 13 december 2015 @ 17:03:
[...]

[...]

[...]

In welk opzicht heb je problemen dan? Wellicht kan ik nog iets voor je betekenen? 8)7

[...]
Nieuwe TV kastjes werken niet, HD werkt niet, telefoon werkt niet en kunnen de derde TV ontvanger niet aansluiten omdat de order "hangt". Dit zou voor het weekend dus werken en volgens de klantenservice zelfs binnen 24 uur. Wanneer de order er doorheen was konden we ook over naar 100/10 in plaats van 60 wat we nu hebben..

Werkt nog steeds niet |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
rolandos582 schreef op zondag 13 december 2015 @ 17:03:
[...]

De KS medewerkers of de medewerkers van de retentie afdeling? Zit namelijk wel verschil in, normaal krijg je altijd de korting van de nieuwe klanten. En in sommige gevallen nog beter, maar dat is inderdaad verschillend.
Gewoon de KS, webcare en zelfs bij opzeggen gewoon 0 aanbieding om te blijven. Het Is nu vrij opzegbaar. Maar als jij mij een deal kan doen fijn. Want ik ben mij aan het oriënteren.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41

Zenix

BOE!

Ik heb last van kleine DDoS aanval op een gameserver die ik host. Het gaat om een UDP flood met waarschijnlijk gespoofde IP adressen zo te zien. Mijn firewall dropt nu al het verkeer sinds ik de poorten heb gesloten, maar het blijft vervelend.

Ik heb een mail gestuurd naar abuse team van KPN met logs. Maar die willen blijkbaar niks doen? Zelfs mijn IP kunnen ze niet veranderen, hebben ze blijkbaar geen rechten voor.
Daarna geven ze aan ga naar de provider van de gespoofde IP's toe.. Iemand een idee welke afdeling mij wel kan helpen binnen KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Zenix schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:53:
Ik heb last van kleine DDoS aanval op een gameserver die ik host. Het gaat om een UDP flood met waarschijnlijk gespoofde IP adressen zo te zien. Mijn firewall dropt nu al het verkeer sinds ik de poorten heb gesloten, maar het blijft vervelend.

Ik heb een mail gestuurd naar abuse team van KPN met logs. Maar die willen blijkbaar niks doen? Zelfs mijn IP kunnen ze niet veranderen, hebben ze blijkbaar geen rechten voor.
Daarna geven ze aan ga naar de provider van de gespoofde IP's toe.. Iemand een idee welke afdeling mij wel kan helpen binnen KPN?
Ze kunnen het wel, mocht het echt nodig zijn. Echter is dit probleem niet "groot genoeg". En natuurlijk omdat IPv4 bijna op is.

Anders dan het Abuse Team zal eigenlijk niemand binnen KPN je kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
raydekok schreef op zondag 13 december 2015 @ 18:36:
[...]

Gewoon de KS, webcare en zelfs bij opzeggen gewoon 0 aanbieding om te blijven. Het Is nu vrij opzegbaar. Maar als jij mij een deal kan doen fijn. Want ik ben mij aan het oriënteren.
Hmm, ik heb vorige week nog gebeld. Direct naar optie 4 (opzeggingen) en gevraagd voor een nieuw aanbod. Binnen nog geen 5 minuten geregeld dat ik 6 maanden naar 35 euro ging (per direct - jaarcontract was nog niet verlopen). Ik kon ook nog een half jaar naar 100-10 (ipv 100-100) en dan was dat gratis.

Heb daarna direct nog een keer gebeld namens mijn zwager en precies hetzelfde riedeltje (voor hem wel naar 100-10).

Misschien een maximaal aantal keer dat ze een aanbieding doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNiker2
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 21:59
Vorig jaar kreeg ik een zenderpakket voor een half jaar gratis. Dit jaar verlengen hadden ze de regeling aangepast ik kreeg 2 pakketten voor 3 maanden gratis.

Nu moet ik toegeven dat ik al 100-100 had. Maar die 6 maanden korting krijg je gelijk die zenderpakketten moet je wel even naar vragen. Maar ik heb tot nu toe niet veel moeite hoeven doen om ze te krijgen bij een verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Vandaag mijn EB v9 omgeruild voor een v10. KPN winkel deed verder niet moeilijk en ze hadden er een flink aantal op voorraad.
Externe IP is ook hetzelfde gebleven, scheelt weer DNS aanpassingen.
Helaas geen ipv6 meer.

Wifi is er erg mee vooruit gegaan!! Nu ook gewoon verbinding op zolder en de slaapkamers.
5GHz ook erg fijn. Hier in de buurt nog weinig gebruikt, dus nu bestanden met ruim 500mbps overzetten tussen server en laptop via wifi :)

Enige probleem is dat de telefoon het nog niet doet. Deze blijft op unregistered staan.
Komt dat vanzelf goed? Of moet ik hiervoor de helpdesk bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:19
Zenix schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:53:

IP veranderen dat gaat inderdaad allemaal niet zomaar ivb static ip en geen dynamisch. Abuse team is de enige die dingen kan aanpassen in dit geval, maar dit is een gevalletje van pech ben ik bang. Omdat het niet hun probleem is, en hun er weinig aan kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

rolandos582 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:45:
[...]

IP veranderen dat gaat inderdaad allemaal niet zomaar ivb static ip en geen dynamisch. Abuse team is de enige die dingen kan aanpassen in dit geval, maar dit is een gevalletje van pech ben ik bang. Omdat het niet hun probleem is, en hun er weinig aan kunnen veranderen.
Ja maar is abuse team er ook niet voor de klanten te beschermen? Ik heb twee avonden problemen mee gehad en logs gestuurd met alles erin wat ze willen, daarin is duidelijk te zien dat het op mijn IP gericht is. Daarnaast heb ik aangegeven dat ik ook geen gameservers meer ga hosten als het dit soort scriptkiddies aantrekt. Snap dat ze weinig aan de aanval zelf kunnen doen, maar dat kan ik al helemaal niet.

Die gameservers die werden aangevallen kunnen ook gebruikt worden voor een amplification DDoS door getstatus van Quake 3 servers te misbruiken. Gelukkig heb ik dit goed beveiligd door middel van een rate limit, maar als ik dat niet had gedaan dan komt het abuse team wel gelijk in actie, maar voor de klanten die in de problemen zijn blijkbaar niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Zenix op 15-12-2015 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
atomos schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:46:
Dat draait gewoon zonder probleem
http://www.mono-project.com/docs/web/moonlight/

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 15:14
Gisteren mijn router vervangen (van V8 naar V9) en 1 IPTV boxje (1853 naar 2260). Omzetting ging erg snel, behalve een probleem met naamgeving aan het nieuwe IPTV boxje - de ander heette net zo en dat duurde even voor ik het gevonden had (heb meer fantasie nodig voor dat soort dingen).

Direct na instaleren had ik IPv6 en ook op de nieuwe STB meer TV, en HD glas dus best wel tevreden. Nu dat andere boxje nog. Jammer dat de FW en IDS settings schijnbaar niet aan te passen zijn in de V9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Ioramus schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:35:
Gisteren mijn router vervangen (van V8 naar V9) en 1 IPTV boxje (1853 naar 2260). Omzetting ging erg snel, behalve een probleem met naamgeving aan het nieuwe IPTV boxje - de ander heette net zo en dat duurde even voor ik het gevonden had (heb meer fantasie nodig voor dat soort dingen).

Direct na instaleren had ik IPv6 en ook op de nieuwe STB meer TV, en HD glas dus best wel tevreden. Nu dat andere boxje nog. Jammer dat de FW en IDS settings schijnbaar niet aan te passen zijn in de V9?
Ondervind je problemen met de Firewall instelling dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 15:14
Nee, dat niet maar ik zou graag zien wat precies de rules zijn die gebruikt worden en eventueel daar wijzigingen in te kunnen aanbrengen. Ik neem aan dat dit met name betrekking heeft op IPv6 (geen NAT meer) vandaar.

Kan eventueel wel weer een eigen router er tussen stoppen als er niets mogelijk blijkt (Mikrotik RB1100AHx2) maar als het niet hoeft des te beter (makkelijker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Ik weet niet hoeveel mensen van jullie de Experiabox V10 gebruiken. Maar er loopt een enquete naar functionaiteit die je graag in de webinterface terug ziet.

Je kan berichten van anderen kudos geven als je het een goed idee vindt, of het er mee eens bent. Als je zelf ideeën hebt kan je een reactie plaatsen

http://forum.kpn.com/t5/A...-webinterface/bc-p/382402

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 16:37
Paar puntjes aangeleverd: Seamless roaming met de eigen KPN WiFi Versterker (aangezien deze de SSID overneemt van de ExperiaBox is het vreemd dat dit nog niet ingebouwd is) en een gastnetwerk geïsoleerd van de rest van het netwerk.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Zenix schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:57:
[...]

Ja maar is abuse team er ook niet voor de klanten te beschermen? Ik heb twee avonden problemen mee gehad en logs gestuurd met alles erin wat ze willen, daarin is duidelijk te zien dat het op mijn IP gericht is. Daarnaast heb ik aangegeven dat ik ook geen gameservers meer ga hosten als het dit soort scriptkiddies aantrekt. Snap dat ze weinig aan de aanval zelf kunnen doen, maar dat kan ik al helemaal niet.

Die gameservers die werden aangevallen kunnen ook gebruikt worden voor een amplification DDoS door getstatus van Quake 3 servers te misbruiken. Gelukkig heb ik dit goed beveiligd door middel van een rate limit, maar als ik dat niet had gedaan dan komt het abuse team wel gelijk in actie, maar voor de klanten die in de problemen zijn blijkbaar niet.
Het is vooral de afspraken die gemaakt worden en met een consumentenlijn ga je dat niet voor elkaar krijgen. Als je duidelijke afspraken wilt hebben zul je het vast moeten leggen in een SLA en dan kom je al snel uit op zakelijke abonnementen.

Ook garanderen ze jou een bandbreedte en een verbinding met het internet. Als deze dus verbroken word of moeizaam word omdat je alle bandbreedte verbruikt is dat natuurlijk niet de verantwoording van een abuse team. Zij zorgen er alleen voor dat andere klanten geen last hebben van jou.

Het is dus eigen verantwoording dat je de beveiliging van je server op orde hebt in plaats van dat KPN dit voor jou gaat doen.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
RobinF schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:25:
[...]
Volgensmij is en de V8 en de 1853 niet geschikt voor Netflix/MeerTV
Klopt. Ik heb deze combo zelf ook en heb net even gebeld met KPN omdat de online tool niet werkte. Ik krijg een V9 en een onbekende STB (de Arcadyan of de Arris dus) als vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

chickpoint schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:48:
[...]

Het is vooral de afspraken die gemaakt worden en met een consumentenlijn ga je dat niet voor elkaar krijgen. Als je duidelijke afspraken wilt hebben zul je het vast moeten leggen in een SLA en dan kom je al snel uit op zakelijke abonnementen.

Ook garanderen ze jou een bandbreedte en een verbinding met het internet. Als deze dus verbroken word of moeizaam word omdat je alle bandbreedte verbruikt is dat natuurlijk niet de verantwoording van een abuse team. Zij zorgen er alleen voor dat andere klanten geen last hebben van jou.

Het is dus eigen verantwoording dat je de beveiliging van je server op orde hebt in plaats van dat KPN dit voor jou gaat doen.
Ik ben op de hoogte van dat soort afspraken. Heb zelf ook bij een ISP gewerkt met een betere KS. Als daar een klant kwam met zo'n verhaal met bewijs dan werd er niet moeilijk gedaan om een static ip te veranderen. En dat waren dan de gewone consumenten met een 'best effort' SLA.

Ik vind het ook de verantwoordelijk van KPN om hun klanten te beschermen tegen aanvallen. Ik heb mijn verantwoordelijkheid altijd genomen, want de beveiliging van mijn omgeving is altijd in orde geweest, dus daar hoef je geen nadruk op te leggen. De aanval is op dit moment nog steeds aan de gang maar het droppen van verkeer kost geen moeite.

Nadat ik onderzoek heb gedaan naar de IP adressen die gebruikt zijn in de aanval gebruikt kwam ik tot de conclusie dat het voornamelijk IP adressen zijn die op de blacklist staan van Spamhaus https://www.spamhaus.org/drop/ Het is kwalijk dat KPN hun blacklist niet gebruikt op hun core routers. Want Spamhaus is de de partij als het gaat om het blokkeren van spam en ander verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Als ik een recente KPN TV-box (Arcadyan of Arris) koop via Marktplaats, kan ik deze dan gewoon gebruiken.
Of zitten er haken en ogen aan.

Ben wel even aan het zoeken geweest.
Het zou alleen kunnen werken als de vorige/huidige eigenaar de box heeft afgemeld bij KPN. Maar als de eigenaar dit doet, wordt deze geacht de box terug te sturen.

Klopt dit verhaal? En is daarmee eigenlijk zinloos om zo'n box te kopen.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Athome schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:14:
Als ik een recente KPN TV-box (Arcadyan of Arris) koop via Marktplaats, kan ik deze dan gewoon gebruiken.
Of zitten er haken en ogen aan.

Ben wel even aan het zoeken geweest.
Het zou alleen kunnen werken als de vorige/huidige eigenaar de box heeft afgemeld bij KPN. Maar als de eigenaar dit doet, wordt deze geacht de box terug te sturen.

Klopt dit verhaal? En is daarmee eigenlijk zinloos om zo'n box te kopen.?
Eigenlijk kan/mag dit niet, maar soms werkt het

De eigenaar moet eigenlijk de tuner terugbrengen/sturen, en kan deze nooit verkopen omdat het eigendom van KPN is.

M.i. kan je beter de ontvangers huren bij KPN. Werkt ook makkelijker met omruilen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:28
Ik heb al een tijdje KPN glasvezel. Werkte allemaal prima in combinatie met bridged IPTV. Ik had toen in de meterkast een managed switch aan de NT hangen en daarin de drie KPN VLANs geconfigureerd (veel gehad aan netwerkje.com!), en daaraan weer (naast de Experia die alleen nog telefonie deed) m'n eigen router (DrayTek 2130), waarvan ik het signaal weer met een extra VLAN terug leidde de switch in. Zodoende kon ik met één UTP-kabel zowel IPTV als internet naar m'n woonkamer leiden, waar nog een managed switch stond om de VLANs weer te scheiden. Werkte heel fijn. Maar toen kwam er een brief van KPN waarin gemeld werd dat ze de Experia niet konden bereiken (klopte ook natuurlijk), en dat ze een nieuwe zouden opsturen als ze een maandje ofzo later nóg geen contact zouden kunnen krijgen. Ze wilden graag een firmware update doen t.b.v. routed IPTV enzo, denk ik? Dus ik al die spullen er een tijdje lang weer tussenuit gehaald, ondertussen knap chagrijnig geworden van de instabiliteit i.c.m. m'n NAS en de belabberde WiFi van de Experia V8, maar alsnog werd er ineens een nieuwe Experia bezorgd (een V9). Zucht; al die tijd voor niets chagrijnig geweest :-)

Ook die V9 was niet stabiel genoeg, terwijl ik er toch geen écht gekke dingen mee gedaan heb (álles standaard gelaten behalve een paar open poortjes voor m'n NAS...), dus die dan maar weer omgeruild voor een V10 in de KPN winkel, omdat ik daar goeie dingen over had gelezen.

Nou is deze wél stabieler i.c.m. m'n NAS, maar de WiFi wil nog steeds niet echt lekker blijven werken. En daarbij wil ik eigenlijk weer terug naar één kabel tussen meterkast en woonkamer.

Nou heb ik mijns inziens een paar mogelijkheden:

1. Terug naar m'n oude setup en hopen dat ze bridged IPTV nog lang in de lucht houden (maar da's wellicht eigenlijk niet fijn, want dan gaan ze op een gegeven moment wéér zeuren denk ik...)

2. De Experia als startpunt houden, DrayTek verkopen, een access point aanschaffen, en dan toch maar twee kabels naar de woonkamer

3. Als 2, maar dan een managed switch áchter de Experia, waar ik dan vanuit de Experia twee kabels in prik, die poortjes als twee aparte VLANs configureer, en zodoende vanuit die switch weer met één kabel naar de woonkamer kan

Optie 3 lijkt me het beste eigenlijk: geen gezeur meer van KPN, want ze kunnen fijn hun Experia bereiken, eigen WiFi, én maar één kabel naar de woonkamer. Maar ik vraag me af of dat wel zo gaat werken in combinatie met routed IPTV eigenlijk? M'n switches ondersteunen namelijk geen IGMP snooping... Of is het d.m.v. het scheiden via VLANs al gescheiden genoeg? :-)

https://youtu.be/dechvhb0Meo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Bij Routed TV kan je best Lan en TV over 1 kabel laten lopen naar je kamer.
Zorg er alleen voor dat hier geen WIFI bij op zit, dat gaat problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08
Ik denk dat je eigenlijk vooral moet afvragen óf optie 3 uberhaupt wel nodig is....

Als je uiteindelijk in de situatie bent dat de Experiabox in routed mode werkt, dan hoeft er geen scheiding meer te zijn tussen IPTV en je LAN. Beiden kunnen dus gewoon over 1 netwerksegment (namelijk je LAN) en dus ook 1 kabel naar je woonkamer toe.

Dit zou alleen een probleem vormen als je ook per se je AP aan de andere kant van dezelfde kabel in de woonkamer wilt hebben en als je AP geen IGMP snooping (of anderszins multicast fiiltering) doet. Wel apart, overigens, dat je switches wel VLAN's kunnen scheiden maar geen IGMP snooping kunnen doen. Je kan het natuurlijk wel proberen met scheiden via VLAN's. Beide VLAN's zullen aan de kant van de experiabox uiteindelijk wel weer uit komen op je LAN. Maar dan zorgt de Experiabox via de 2 aparte poorten die je via VLAN's over de UTP kabel stuurt iig voor de IGMP snooping ;).

Je kan natuurlijk ook, als je WIFI AP ook in de buurt van de Experiabox mag blijven, deze direct aan een separate Experiabox LAN poort hangen :)

[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 16-12-2015 22:49 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:28
Dank voor je reactie!

't Is wel nuttig om m'n AP in de woonkamer te hebben, aangezien die zich op de 1e verdieping bevindt (meterkast op de begane grond). Dat in combinatie met een betonnen vloer is wat te veel obstakels :-)

M'n switches zijn wat ouder (HP J9449A / V1810-8G: pricewatch: HP Procurve V1810-8G), maar ik heb er vier van (één op iedere verdieping), en ze werken verder nog prima. Inderdaad wel vaag dat ze eigenlijk zo'n beetje alles kunnen behalve IGMP (en IPv6).

Maar ik denk dat ik het gewoon als volgt ga proberen:

Experiabox poort 1: UTP naar switch poort 1 met VLAN 1 op switch geconfigureerd
Experiabox poort 2: UTP naar switch poort 2 met VLAN 4 op switch geconfigureerd
Switch poort 3: trunk met VLAN 1 en 4 naar switch in woonkamer, en op die laatste één poort voor de IPTV box op VLAN 4, en de rest op VLAN 1 voor o.a. een access point.

Klopt het dan dat de Experia "denkt" dat er op z'n 2e poort alléén een IPTV boxje zit aangesloten, maar dat 'ie dat dan wél in routed mode gaat doen?

En heb ik er daarmee dan ook voor gezorgd dat zowel switches als access point géén IGMP snooping ondersteuning nodig hebben?

https://youtu.be/dechvhb0Meo

• itxs
  • Niet online
Kleine update is dat ik op dit moment issue hou met IGMP Proxy op de Asus RT66NU ten aanzien van routed TV.

IPTV komt verder volledig op en krijg ook beeld...voor 2 seconden en dan Freeze (Zender Niet Beschikbaar melding)

nu IGMP proxy ingesteld op VLAN4 en in ALTNET de routes van IPTV opgenomen.
Wellicht dat ik daar nog iets fout doe.

• chickpoint
itxs schreef op donderdag 17 december 2015 @ 08:09:
Kleine update is dat ik op dit moment issue hou met IGMP Proxy op de Asus RT66NU ten aanzien van routed TV.

IPTV komt verder volledig op en krijg ook beeld...voor 2 seconden en dan Freeze (Zender Niet Beschikbaar melding)

nu IGMP proxy ingesteld op VLAN4 en in ALTNET de routes van IPTV opgenomen.
Wellicht dat ik daar nog iets fout doe.
Heb je de static route wel goed ingesteld? Of je NAT? Zijn de 2 meest voorkomende problemen als je geen beeld krijgt.

• chickpoint
Tijsbeer schreef op woensdag 16 december 2015 @ 22:23:
Ik heb al een tijdje KPN glasvezel. Werkte allemaal prima in combinatie met bridged IPTV. Ik had toen in de meterkast een managed switch aan de NT hangen en daarin de drie KPN VLANs geconfigureerd (veel gehad aan netwerkje.com!), en daaraan weer (naast de Experia die alleen nog telefonie deed) m'n eigen router (DrayTek 2130), waarvan ik het signaal weer met een extra VLAN terug leidde de switch in. Zodoende kon ik met één UTP-kabel zowel IPTV als internet naar m'n woonkamer leiden, waar nog een managed switch stond om de VLANs weer te scheiden. Werkte heel fijn. Maar toen kwam er een brief van KPN waarin gemeld werd dat ze de Experia niet konden bereiken (klopte ook natuurlijk), en dat ze een nieuwe zouden opsturen als ze een maandje ofzo later nóg geen contact zouden kunnen krijgen. Ze wilden graag een firmware update doen t.b.v. routed IPTV enzo, denk ik? Dus ik al die spullen er een tijdje lang weer tussenuit gehaald, ondertussen knap chagrijnig geworden van de instabiliteit i.c.m. m'n NAS en de belabberde WiFi van de Experia V8, maar alsnog werd er ineens een nieuwe Experia bezorgd (een V9). Zucht; al die tijd voor niets chagrijnig geweest :-)

Ook die V9 was niet stabiel genoeg, terwijl ik er toch geen écht gekke dingen mee gedaan heb (álles standaard gelaten behalve een paar open poortjes voor m'n NAS...), dus die dan maar weer omgeruild voor een V10 in de KPN winkel, omdat ik daar goeie dingen over had gelezen.

Nou is deze wél stabieler i.c.m. m'n NAS, maar de WiFi wil nog steeds niet echt lekker blijven werken. En daarbij wil ik eigenlijk weer terug naar één kabel tussen meterkast en woonkamer.

Nou heb ik mijns inziens een paar mogelijkheden:

1. Terug naar m'n oude setup en hopen dat ze bridged IPTV nog lang in de lucht houden (maar da's wellicht eigenlijk niet fijn, want dan gaan ze op een gegeven moment wéér zeuren denk ik...)

2. De Experia als startpunt houden, DrayTek verkopen, een access point aanschaffen, en dan toch maar twee kabels naar de woonkamer

3. Als 2, maar dan een managed switch áchter de Experia, waar ik dan vanuit de Experia twee kabels in prik, die poortjes als twee aparte VLANs configureer, en zodoende vanuit die switch weer met één kabel naar de woonkamer kan

Optie 3 lijkt me het beste eigenlijk: geen gezeur meer van KPN, want ze kunnen fijn hun Experia bereiken, eigen WiFi, én maar één kabel naar de woonkamer. Maar ik vraag me af of dat wel zo gaat werken in combinatie met routed IPTV eigenlijk? M'n switches ondersteunen namelijk geen IGMP snooping... Of is het d.m.v. het scheiden via VLANs al gescheiden genoeg? :-)
Je hebt nog wel wat meer opties hoor!!! Misschien nog niet aan gedacht maar ze zijn er wel.
  • Je maakt gebruik van de experiabox en brengt maar 1 kabel naar je woonkamer. De IGMP snooping doe je dan op je accesspoint in plaats van switch (ja dan heb je multicast verkeer op je netwerk maar wat ga je daadwerkelijk merken van 7 Mbit Traffic op een gigabit verbinding.
  • Je probeert de experiabox boven te zetten met een langere kabel naar je NTU. Ik weet dat het door KPN afgeraden word en dat je bijv met ADSL het kabeltje zo kort mogelijk moet houden maar ja, cat 5 labels kunnen gewoon 1 Gbit over 100 meter. Dus kwestie van proberen.
  • Als je die experiabox nu echt niet jou vriend is, kan je hem er nog altijd tussen uit snukken en gebruik maken van een router met IGMP proxy. Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld de EdgeRouter (Lite) van Ubiquiti, daar zijn op het subforum een hoop voorbeelden van te vinden waaronder die van mij.

• itxs
  • Niet online
chickpoint schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:42:
[...]

Heb je de static route wel goed ingesteld? Of je NAT? Zijn de 2 meest voorkomende problemen als je geen beeld krijgt.
Ik heb static routes opgenomen staan ook netjes in ROUTE tabel

verder IPTABLES opgenomen

iptables -t nat -A POSTROUTING -o vlan4 -d 10.162.x.x/18 -j MASQUERADE
iptables -t nat -A POSTROUTING -o vlan4 -d 213.75.x.x/21 -j MASQUERADE

Twijfel of ik deze regels ook nog op moet nemen (Op dit moment niet)

iptables -A FORWARD -s 10.162.x.0/18 -i vlan4 -j ACCEPT
iptables -A FORWARD -s 213.75.x.0/21 -i vlan4 -j ACCEPT

Verder heb ik nu als IGMP Proxy opgenomen:

quickleave

phyint vlan4 upstream ratelimit 0 threshold 1
altnet 213.75.x.0/21
altnet 10.162.0.0/18

phyint br0 downstream ratelimit 0 threshold 1

IGMP Snooping moet ik nog aan de gang zien te krijgen via de CONF file (Kan niet meer via GUI) omdat dan IGMP Proxy ook gestart wordt met Default ingebakken config.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Athome
RobinF schreef op woensdag 16 december 2015 @ 21:36:
[...]

Eigenlijk kan/mag dit niet, maar soms werkt het

De eigenaar moet eigenlijk de tuner terugbrengen/sturen, en kan deze nooit verkopen omdat het eigendom van KPN is.

M.i. kan je beter de ontvangers huren bij KPN. Werkt ook makkelijker met omruilen e.d.
Bij netjes huren is de support inderdaad beter/eenvoudiger.
Echter. Ik de koopbox puur voor Netflix gaan gebruiken op mijn projector. Deze wordt (te) weinig gebruikt en dan vind ik 4 euro in de maand gewoon te veel geld. Vandaar de vraag.
Pagina: 1 ... 15 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie