[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 95 Laatste
Acties:
  • 764.804 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:09

Edd

itxs schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:57:
Kan je jouw config wellicht aanbieden aan me?
Je kunt kijken of een route voor 213.75.112.0/21 toevoegen helpt. Ik krijg een ip in de 10.170.160.x range.
Anders moet je op zoek naar de response die je krijgt van het dhcp verzoek naar KPN toe. Daar staat een classless route in die je moet toevoegen. Ik weet niet waar deze op de Asus staat. Bij mijn router stond die in /var/run/dhclient*

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Edd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:43:
[...]

VLAN4 hoeft niet aanwezig te zijn op de poort waar je IPTV ontvanger aanhangt.
Ik heb zelf Routed IPTV draaien met XS4all (gewoon hetzelfde als KPN) i.c.m. een Ubiquiti Router.
Ik heb het ook draaiende met een Ubnt ERL
Alleen ik heb vaak na het aanzetten van de STB (vanuit stand-by ) dat de eerste minuut alle zenders niet beschikbaar zijn. Krijg dan na 2 sec op alle zenders dat zender niet beschikbaar is . Als ik dan 1 min wacht of 20+ keer zap dan is het weg en zijn alle zenders gewoon snel beschikbaar en komt de melding ook niet meer terug totdat ik de stb de volgende dag weer aanzet.

Zijn er meer mensen die dit ervaren ?
En wat kan de oorzaak zijn ?

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
sl1000 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 18:57:
Mjah, vindt het feit dat je zelf niet kunt kiezen ook wel een beetje een sof.
En hoe wou je dat gaan regelen in de software/administratie van KPN dat is geen doen. Al met al best tevreden wat ze hebben gedaan om het op te lossen en de compensatie tja daar zullen de meningen over verschillen. Maar wat wil je dan €0.59 cent terugvragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
bobsquad schreef op woensdag 25 november 2015 @ 23:49:
[...]

En hoe wou je dat gaan regelen in de software/administratie van KPN dat is geen doen. Al met al best tevreden wat ze hebben gedaan om het op te lossen en de compensatie tja daar zullen de meningen over verschillen. Maar wat wil je dan €0.59 cent terugvragen?
Ze zouden ook je Bucket met bijv 7euro kunnen verhogen zodat je 3 films naar keuze kan uitzoeken. Of gewoon een Free movie Bucket kunnen maken en daar -3 in kunnen zetten. Een negatieve aantal films gekeken hebt en teller films (kosten) pas weer gaat lopen bij 1 Zo heel ingewikkeld is dat niet om te doen. En als het niet vooraf kan dan kunnen axhter af ook met script de EDR's -3 films factureren.

[ Voor 6% gewijzigd door xbeam op 26-11-2015 00:08 ]

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 15:37
xbeam schreef op donderdag 26 november 2015 @ 00:02:
[...]

Ze zouden ook je Bucket met bijv 7euro kunnen verhogen zodat je 3 films naar keuze kan uitzoeken. Of gewoon een Free movie Bucket kunnen maken en daar -3 in kunnen zetten. Een negatieve aantal films gekeken hebt en teller films (kosten) pas weer gaat lopen bij 1 Zo heel ingewikkeld is dat niet om te doen. En als het niet vooraf kan dan kunnen axhter af ook met script de EDR's -3 films factureren.
Laat ze voorlopig maar even van scripts e.d. wegblijven, door een foutje in de software verspreiding zaten we juist een dag zonder tv 8)7

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 14:22
Sabes schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:32:
[...]

Laat ze voorlopig maar even van scripts e.d. wegblijven, door een foutje in de software verspreiding zaten we juist een dag zonder tv 8)7
Dat is wat ze zeggen, maar imho dat is kul. Mijn tv kastje was uit tot 7 uur die avond, en nog werkte het niet. Er is duidelijk iets mis gegaan aan de kpn kant. Server, service, of authenticatie.

• Sabes
Het verhaal zoals ik het gehoord heb is dat naar alle setup boxen een opdracht is gestuurd om een update op te halen die niet bestond. Dit zorgde voor een te grote stroom aan data waardoor de boel plat ging. Wat zelater hebben gedaan is dus een software update enigzins gefaseerd sturen naar de ontvangers, maar dan wel versneld (iets waar anders meerdere weken voor wordt uitgetrokken)

Daarom was het ook belangrijk dat de ontvangers wel aan stonden om de update te ontvangen.
Je mag er van denken wat je wil, maar het verhaal is voor mij plausibel genoeg :-)

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Sabes schreef op donderdag 26 november 2015 @ 16:54:
Het verhaal zoals ik het gehoord heb is dat naar alle setup boxen een opdracht is gestuurd om een update op te halen die niet bestond. Dit zorgde voor een te grote stroom aan data waardoor de boel plat ging. Wat zelater hebben gedaan is dus een software update enigzins gefaseerd sturen naar de ontvangers, maar dan wel versneld (iets waar anders meerdere weken voor wordt uitgetrokken)

Daarom was het ook belangrijk dat de ontvangers wel aan stonden om de update te ontvangen.
Je mag er van denken wat je wil, maar het verhaal is voor mij plausibel genoeg :-)
Maar er was ook een moment waarbij voor sommige mensen de internet en/of telefonie verbinding er uit vloog

• Sabes
Dat lag aan de hoeveelheid data die KPN te verwerken kreeg waardoor de systemen tijdelijk overbelast werden. TV bij KPN is net zo goed data

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:34
Ik kan plots niet meer op meerdere tvs tegelijk kijken. Dan beginnen de decoders als een gek te storen.

Mijn situatie: experiabox v9 (poort2) --> switch van kpn (netgear g5605) --> 3 tvs.

Poort 1 op de switch welke van de experiabox af komt geeft groen licht dus 1000 en de rest geeft oranje dus 10/100.
Ik weet niet of dit (de kleuren) altijd zo was of sinds kort. Dit was toevallig de 1e keer na de storing dat we meerdere tvs tegelijk aan wilden zetten.

Als ik de 2e tv direct op de experiabox aansluit, werkt het wel gewoonaar behoren. Maar dit is niet ideaal omdat ik al mijn poorten gebruik.

Edit: het lijkt dat het alleen bij de commerciele zenders voorkomt. Ned1 2 en 3 kan ik wel op meerdere tegelijk kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Kasper op 26-11-2015 21:13 ]

• xbeam
  • Niet online
Sabes schreef op donderdag 26 november 2015 @ 19:42:
Dat lag aan de hoeveelheid data die KPN te verwerken kreeg waardoor de systemen tijdelijk overbelast werden. TV bij KPN is net zo goed data
Maar dat verklaart niet waarom de mensen die geen internet meer hadden en ander dan ip adress toegewezen kregen op PPPoE. Tijdens de stroring. Dat doet vermoeden dat er meer aan de hand is geweest want alleen door overbelasting op het iptv platform gaat de dhcp van het internet platform geen verkeerde static ip adressen uitdelen.?

Of zie ik iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
Het was niet specifiek het IPTV platform wat werd overbelast maar het gehele netwerk doordat er een grote datastroom op gang kwam door de setupboxen die allemaal tegelijk dus een niet bestaande update wouden binnen halen en hier om bleven vragen.

Ik zit niet in de techniek en heb dit gehoord bij een bijeenkomst waar ik was waar mensen uit de bovenste laag van KPN waren. Voor mij is het verhaal in detail genoeg om het te kunnen geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik vind het raar dat ze voorwaarde wijzingen verstoppen tussen je factuur regels.
Iets waar je heel makkelijk voorheen leest.
Door een wetswijziging is de termijn voor het indienen van een geschil bij de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten
verruimd van 3 naar 12 maanden. Artikel 20.4 van de Algemene Voorwaarden is hierop aangepast. Voor meer informatie kijk
op www.kpn.com/voorwaarden.
Iemand anders dit op een andere plek tegen gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sabes schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 08:58:
Het was niet specifiek het IPTV platform wat werd overbelast maar het gehele netwerk doordat er een grote datastroom op gang kwam door de setupboxen die allemaal tegelijk dus een niet bestaande update wouden binnen halen en hier om bleven vragen.

Ik zit niet in de techniek en heb dit gehoord bij een bijeenkomst waar ik was waar mensen uit de bovenste laag van KPN waren. Voor mij is het verhaal in detail genoeg om het te kunnen geloven.
Zou best kunnen maar enkele jaren geleden duurder een update van alle ontvangers al langer dan een week en niet overdag maar alleen in de nacht. Meer dan 1,5 miljoen klanten hadden last van de storing vorige week( in de praktijk meer dan 1,5 miljoen ontvangers ). Los van of de update beschikbaar was maar als zoveel ontvangers zich gaan update in korte tijd wordt het al overbelast. Als ik het zo lees heeft KPN zeker 12 uur nodig gehad om na de storing alle ontvangers van een nieuwe update te voorzien. Ik neem aan dat KPN dit zo snel als mogelijk was heeft gedaan.

Dinsdag nog bij de KPN ontvanger van buren de firmware opnieuw laten inladen. De ontvanger was sinds zaterdag niet meer uit de stand-by te krijgen ook niet als je de ontvanger van de spanning haalde.
Vermoedelijk is de update na de storing niet goed gegaan maar dat komt wel vaker voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

heeft iemand een oplossing voor het outlook imap probleem met kpn mail. het is momenteel weer drama. telkens weer dat 'imap verbinding verbroken ' scherm. HD ontkent en op het kpn forum of elders kan ik niets bruikbaar vinden.

zie ook hier: http://forum.kpn.com/t5/E...erbroken/m-p/377054#M6145

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:19
Ray schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:10:
heeft iemand een oplossing voor het outlook imap probleem met kpn mail. het is momenteel weer drama. telkens weer dat 'imap verbinding verbroken ' scherm. HD ontkent en op het kpn forum of elders kan ik niets bruikbaar vinden.

zie ook hier: http://forum.kpn.com/t5/E...erbroken/m-p/377054#M6145
Omzetten naar POP is de enige optie atm. Gisteren bij paar klanten gedaan en geen melding meer. Word aan gewerkt hopelijk maar kan nog wel even duren. Neem aan dat je outlook 2010 hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:02
Ik wil heel graag een pi-hole in mijn netwerk hangen. Echter, op mijn Experiabox v9 kan ik die niet als primaire DNS server instellen. Begrijp ik het goed dat dat met een v10 wel zou kunnen , en dat ik 'zomaar' mijn v9 voor een v10 kan omruilen bij de KPN winkel?

Edit: Ik kan natuurlijk per device gaan instellen dat ze de pi-hole als dns server gebruiken, maar dit is makkelijker, plus dan werkt het ook op devices waarop dat niet of niet zomaar 1-2-3 is aan te passen, zoals een smartphone

[ Voor 28% gewijzigd door Jorizzz op 27-11-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

rolandos582 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:19:
[...]

Omzetten naar POP is de enige optie atm. Gisteren bij paar klanten gedaan en geen melding meer. Word aan gewerkt hopelijk maar kan nog wel even duren. Neem aan dat je outlook 2010 hebt?
Pop werkt inderdaad prima maar zou dus graag imap hebben zodat ik makkelijk op mobiel en vast kan werken. Gebruik nog outlook 2007.

andere vraag. Is er een manier om het ITV kastje simpelweg pcm uit te laten sturen ? er is geen enkel menu voor te vinden en mijn trouwe marantz stereo snapt geen DD.

via analoog een fijne brom dus ik zou graag optisch naar buiten maar dan fixed pcm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ray schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:16:
[...]

Pop werkt inderdaad prima maar zou dus graag imap hebben zodat ik makkelijk op mobiel en vast kan werken. Gebruik nog outlook 2007.

andere vraag. Is er een manier om het ITV kastje simpelweg pcm uit te laten sturen ? er is geen enkel menu voor te vinden en mijn trouwe marantz stereo snapt geen DD.

via analoog een fijne brom dus ik zou graag optisch naar buiten maar dan fixed pcm
Mogelijk zit het probleem dan in Outlook 2010 of ouder. Dat zou ook kunnen, ik snap uiteraard dat POP ervoor zorgt dat je het maar 1 malig kan openen. Maar dat is voor nu het enige wat je kan doen tot het opgelost word.

Wellicht kan je dat doen via omvormers of plugjes oid? Van Analoog > optical oid? Maar of het dan werkt word het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

rolandos582 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:42:
[...]

Mogelijk zit het probleem dan in Outlook 2010 of ouder. Dat zou ook kunnen, ik snap uiteraard dat POP ervoor zorgt dat je het maar 1 malig kan openen. Maar dat is voor nu het enige wat je kan doen tot het opgelost word.

Wellicht kan je dat doen via omvormers of plugjes oid? Van Analoog > optical oid? Maar of het dan werkt word het testen.
Ik kan een outlook update doen maar ik betwijfel of het dat is.

Ik kan met groundloop isolaters werken. dat is niet heel bevorderlijk voor de kwaliteit maar ik vertik het eigenlijk ook mijn mooie stereo te vervangen voor een meerkanaals enkel voor dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BmwFreax
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-05-2023
Hier een leuk vraagje,

Draai al een paar jaar de opstelling van netwerkje.com met een netgear managed switch dan internet naar een Fritzbox 7490 en de 2e kabel van de managed switch naar de experiabox V8.

Altijd perfect gedraaid, kregen we een brief dat voor de telefonie de V8 moest worden vervangen... hoopte natuurlijk op de V10 maar is een V9 geworden.

Sinds dat ik die vervangen heb kunnen de tv ontvangers niet meer booten vanaf de experiabox in de opstelling zoals ik wil...

Dus op het moment dat de stroom van een ontvanger afgaat moet ik de EB weer orgineel aansluiten om de ontvanger te laten booten. daarna kan ik de boel weer omwisselen. (en blijft het perfect werken totdat de STB herstart moet worden)

Dit alles is gekomen na de wissel van de V8 naar de V9

Komt waarschijnlijk omdat de STB nu ook internet nodig heeft voor het tabje Meer TV.

Hebben jullie hier al een oplossing voor??

Mvg

[ Voor 6% gewijzigd door BmwFreax op 27-11-2015 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
BmwFreax schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 20:18:
Hier een leuk vraagje,

Draai al een paar jaar de opstelling van netwerkje.com met een netgear managed switch dan internet naar een Fritzbox 7490 en de 2e kabel van de managed switch naar de experiabox V8.

Altijd perfect gedraaid, kregen we een brief dat voor de telefonie de V8 moest worden vervangen... hoopte natuurlijk op de V10 maar is een V9 geworden.

Sinds dat ik die vervangen heb kunnen de tv ontvangers niet meer booten vanaf de experiabox in de opstelling zoals ik wil...

Dus op het moment dat de stroom van een ontvanger afgaat moet ik de EB weer orgineel aansluiten om de ontvanger te laten booten. daarna kan ik de boel weer omwisselen. (en blijft het perfect werken totdat de STB herstart moet worden)

Dit alles is gekomen na de wissel van de V8 naar de V9

Komt waarschijnlijk omdat de STB nu ook internet nodig heeft voor het tabje Meer TV.

Hebben jullie hier al een oplossing voor??

Mvg
Gewoon de V9 gebruiken ;-)
Wat is de manier hoe je de stb wil gebruiken.
Bridge of routed?
Meer tv werkt alleen bij routed. Alleen dat word helaas niet alle eigen routers ondersteunt. En de routers die het wel kunnen doen dat niet out of the box

[ Voor 6% gewijzigd door xbeam op 27-11-2015 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Laatst online: 19-09 12:41
Ray schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 19:51:
[...]

Ik kan een outlook update doen maar ik betwijfel of het dat is.

Ik kan met groundloop isolaters werken. dat is niet heel bevorderlijk voor de kwaliteit maar ik vertik het eigenlijk ook mijn mooie stereo te vervangen voor een meerkanaals enkel voor dit.
Had je al aan zoiets gedacht?

http://www.allekabels.nl/...f-coaxiaal-naar-tulp.html

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BmwFreax
Wil hem gewoon Bridge gebruiken, die apps kunnen me gestolen worden.
Maar door die aanpassingen kunnen de stb's niet meer booten sinds dat de v9 ertussen zit...
Misschien al eigenlijk niet meer sinds die grote storing maar had die v8 niet herstart dus zaten waarschijnlijk nog oude settings in :)

(Enigste wat ik eigenlijk wil is de opstelling van netwerkje.com met de managed switch en tv en telfonie over de experiabox en internet over eigen router. En dat werkt allemaal prima. Alleen als ik een stb zonder stroom zet start hij niet meer op....

Netwerkfout.

De tv-ontvanger heeft geen verbinding kunnen maken met het netwerk.

foutcode 561

En gewoon netjes 4 groene balkjes en een gele.)

----------------------------------------------------------------------------------------------

V8 er weer tussen gehangen... en jahoor de stbs starten weer netjes op... :)

Meer TV is ook weer verdwenen in de stbs :)

Wat zou ik hier aan kunnen doen aangezien de v9 ertussen moet voor de telefonie?

[ Voor 57% gewijzigd door BmwFreax op 27-11-2015 21:32 . Reden: aangevuld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Dat is wat feitelijk ook in mijn versterker zit. Echter ook bij dit kastje vermoed ik dat hij alleen pcm accepteert en niet in staat is DD of DTS om te zetten naar analoog.
Het is gewoon brak dat de stb dat niet in zijn menu heeft zitten. zal ongetwijfeld weer met rechten te maken hebben en veel mensen hebben natuurlijk meerkanaals spullen staan. aan de andere kant elke paar knaken android box kan het wel.
Daarnaast moet het er wel in zitten want de analoge uitgang is ook een downmix bedenk ik me net. waarom dan niet dit ook op de optische uitgang aanbieden ?

[ Voor 10% gewijzigd door Ray op 27-11-2015 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
BmwFreax schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 20:47:
Wil hem gewoon Bridge gebruiken, die apps kunnen me gestolen worden.
Maar door die aanpassingen kunnen de stb's niet meer booten sinds dat de v9 ertussen zit...
Misschien al eigenlijk niet meer sinds die grote storing maar had die v8 niet herstart dus zaten waarschijnlijk nog oude settings in :)

(Enigste wat ik eigenlijk wil is de opstelling van netwerkje.com met de managed switch en tv en telfonie over de experiabox en internet over eigen router. En dat werkt allemaal prima. Alleen als ik een stb zonder stroom zet start hij niet meer op....

Netwerkfout.

De tv-ontvanger heeft geen verbinding kunnen maken met het netwerk.

foutcode 561

En gewoon netjes 4 groene balkjes en een gele.)

----------------------------------------------------------------------------------------------

V8 er weer tussen gehangen... en jahoor de stbs starten weer netjes op... :)

Meer TV is ook weer verdwenen in de stbs :)

Wat zou ik hier aan kunnen doen aangezien de v9 ertussen moet voor de telefonie?
Waarschijnlijk is het probleem dat v9 geen bridge heeft voor vlan4 maar een proxie draait zodat je stb op je 192.x netwerk zit en niet op vlan4 10.x.

Je V8 heeft die bridge er nog wel in zitten.
Je kan het ook omdraaien dat je de v9 achter je eigen router zet.

Dan creëer op je eigen router nog een bridge zoals je gedaan voor tv en dat doe je dat nu met vlan7 voor telefoon. De poort die je daar voor gebruikt gaat dan in wan poort van v9 en gebruikt de WiFi van de v9 als telefoon netwerkt. Je verlengt dan eigenlijk de telefoon verbinding door naar achter de router.

Een Ander optie is dat je dan niet de WiFi gebruikt maar dat je de lan kant van de v9 weer inplucht op de switch achter de router en daar alles op een nieuwe vlan zet en doorzet op je Local netwerkt zoals je gedaan hebt met vlan4 voor tv. Hier door hoef je allen de handset van een nieuwe vlan tag te verpozen zet zoals bij de stb die op vlan 4 zit. Zo heb telefoon weer op je bekabelde netwerk zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:19
Bmwfreax, als je dus expliciet nog de Experiabox voor de telefonie gebruikt, en dit wel in je fritzbox wil zetten, de volgende link eens (how to by medetweaker @aritmeester). Werkt in elk geval bij telfort, wellicht ook bij KPN.

http://blog.ritmeester.co...nie-gegevens-telfort.html

Dan ben je je experiabox niet meer nodig, zet je je sip gegevens in je fritzbox :)
EDIT:
Moet je natuurlijk nog wel even kijken hoe je VLAN 7 voor telefonie in de fritzbox terecht krijgt..

[ Voor 11% gewijzigd door nautaonline op 29-11-2015 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BmwFreax
nautaonline schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 21:22:
Bmwfreax, als je dus expliciet nog de Experiabox voor de telefonie gebruikt, en dit wel in je fritzbox wil zetten, de volgende link eens (how to by medetweaker @aritmeester). Werkt in elk geval bij telfort, wellicht ook bij KPN.

http://blog.ritmeester.co...nie-gegevens-telfort.html

Dan ben je je experiabox niet meer nodig, zet je je sip gegevens in je fritzbox :)
EDIT:
Moet je natuurlijk nog wel even kijken hoe je VLAN 7 voor telefonie in de fritzbox terecht krijgt..
De experiabox gebruik ik voor telefoon en tv verkeer, scheelt weer een switch :) (3xtv past dus niet allemaal in de 5 poorts managed switch op dit moment)
Ga binnenkort ff testen of een switch werkt ipv de experiabox voor de tv.
Als dat werkt maakt ik gewoon nog een extra afspriltsing op de managed switch :)

Momenteel gewoon ff de V8 terug geplaatst en dan werkt alles perfect behalve de telefoon.

[ Voor 3% gewijzigd door BmwFreax op 29-11-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Jorizzz schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:39:
Ik wil heel graag een pi-hole in mijn netwerk hangen. Echter, op mijn Experiabox v9 kan ik die niet als primaire DNS server instellen. Begrijp ik het goed dat dat met een v10 wel zou kunnen , en dat ik 'zomaar' mijn v9 voor een v10 kan omruilen bij de KPN winkel?

Edit: Ik kan natuurlijk per device gaan instellen dat ze de pi-hole als dns server gebruiken, maar dit is makkelijker, plus dan werkt het ook op devices waarop dat niet of niet zomaar 1-2-3 is aan te passen, zoals een smartphone
Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01
DHCP uit op je EB en ook DHCP draaien op de Pi?

Edit: quote ging mis vanaf mobiel was voor Pi-Hole vraag bedoeld.

[ Voor 86% gewijzigd door stormfly op 29-11-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 18:14
Kleine update vwb mijn Voice-issue: nieuwe EB (een v10) aangesloten en voice-over werkt meteen weer. Lijkt alsof er tijdens de storing (toen begon het) er iets niet helemaal lekker in mn EB (v9) is doorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
In de EB V10 heb je inderdaad de mogelijkheid om de DNS aan te passen. De KPN DNS blijft wel als secundaire DNS actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Wie kan mij een zetje in de juiste richting geven:

Ik heb een KPN Glasvezel abbo (Internet, TV, VOIP) en heb zo'n 1,5 jaar geleden de opstelling van netwerkje.com weggezet omdat ik via de Experia Box (V8) storingen had met het Gigaset N300 kastje dat ik moet gebruiken om vanuit huis te kunnen bellen via de telefonieserver van mijn werkgever.

Opstelling was daarna dus: Internet lijn > Managed switch (de TP-Link zoals geadviseerd) > EB V8 voor ITV en VOIP + Netgear R7000 voor de WIFI via de ingestelde VLAN's.

Nu de EB V9 ertussen gezet en geen VOIP meer, tevens geen werkende 'uitzending gemist'.

Wat dient er aangepast te worden zodat het weer een functionerend geheel wordt? Heb al wat zitten googlen naar info maar ben het spoor een beetje bijster. Bridged, routed, als ik het goed begrijp kan ik de huidige opstelling niet aanhouden of aanpassen(?)

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch-gabber
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-07 20:35
B-Buster schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:20:
...
Wat dient er aangepast te worden zodat het weer een functionerend geheel wordt? Heb al wat zitten googlen naar info maar ben het spoor een beetje bijster. Bridged, routed, als ik het goed begrijp kan ik de huidige opstelling niet aanhouden of aanpassen(?)
Je kan eens proberen om op je switch ook het internet vlan mee te sturen naar je experiabox. Geen idee of het zal helpen, maar je kunt het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BmwFreax
BmwFreax schreef op zondag 29 november 2015 @ 11:25:
[...]

De experiabox gebruik ik voor telefoon en tv verkeer, scheelt weer een switch :) (3xtv past dus niet allemaal in de 5 poorts managed switch op dit moment)
Ga binnenkort ff testen of een switch werkt ipv de experiabox voor de tv.
Als dat werkt maakt ik gewoon nog een extra afspriltsing op de managed switch :)

Momenteel gewoon ff de V8 terug geplaatst en dan werkt alles perfect behalve de telefoon.
Heb het nu zo opgelost zodat ik toch met de V9 kan werken...

Vlan 4 niet meer naar de EB maar naar een eigen poortje op de managed switch. Deze STB's draaien nu probleemloos in bridged mode.
Vlan 7 naar EB voor de telefoon en dat loopt ook meteen goed... voor nu prima zo :) :)

(Heb het hier trouwens gewoon werkend gekregen op een Netgear GS105E, wat volgens netwerkje.com problemen geeft.)

[ Voor 6% gewijzigd door BmwFreax op 29-11-2015 22:42 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Van meerere personen gehoord dat ze een V9 zonder problemen hebben geruild voor een V10 in een KPN winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Dj-sannieboy schreef op zondag 29 november 2015 @ 22:47:
[...]

Van meerere personen gehoord dat ze een V9 zonder problemen hebben geruild voor een V10 in een KPN winkel.
Gewoon onder het mom van "ik wil de v10, want bladiebla", of moet ik het erop gooien dat er een probleem is met mijn huidge v9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Jorizzz schreef op maandag 30 november 2015 @ 08:32:
[...]

Gewoon onder het mom van "ik wil de v10, want bladiebla", of moet ik het erop gooien dat er een probleem is met mijn huidge v9?
Volgensmij mogen KPN Medewerkers niet je V9 omruilen want " de V10 heeft betere WiFi ". Maar je kan het natuurlijk op het NAT Loopback probleem ofzo gooien.
En die medewerkers snappen zelf ook wel dat de V10 de enige werkende Experiabox is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Je loopt gewoon de winkel binnen en zegt dat de helpdesk je vertelde om met je v8/v9 naar een KPN winkel te gaan om hem om te wisselen voor een v10. Mocht je dan de vraag voor een een reden krijgen dan zeg je NAT loopback. Werkte prima hier, al had ik wel echt eerst de helpdesk gebeld. Die stap kun je ook nog nemen.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickth64
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 21:43
Afgelopen week 500/500 aangesloten. Experiabox (v9) eruit gegooid en vervangen voor een Ubiquiti EdgeRouter Lite. Werkt als een trein :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4876159388.png

[ Voor 31% gewijzigd door Rickth64 op 30-11-2015 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

RobinF schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:19:
[...]

Volgensmij mogen KPN Medewerkers niet je V9 omruilen want " de V10 heeft betere WiFi ". Maar je kan het natuurlijk op het NAT Loopback probleem ofzo gooien.
En die medewerkers snappen zelf ook wel dat de V10 de enige werkende Experiabox is.
De medewerkers van de KPN winkel weten ook wel dat de V10 een stuk beter is. Je kunt in ieder geval zeggen dat de V9 nogal een brak WiFi signaal heeft en een NAT loopback probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
RobinF schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:19:
[...]

Succes met je NAT loopback probleem. 9 van de 10 medewerkers heeft hier geen verstand van en boeit het ze niet. Geen probleem van KPN dus gebeurt niks mee. Als je hem omgeruild wil hebben, trek je dat ding van de stroom en zeg je dat er geen lampjes meer op branden. Opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Dj-sannieboy schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:56:
[...]

De medewerkers van de KPN winkel weten ook wel dat de V10 een stuk beter is. Je kunt in ieder geval zeggen dat de V9 nogal een brak WiFi signaal heeft en een NAT loopback probleem.
Ik heb gisteren mijn V8 voor een V10 omgeruild in de winkel. Ze deden mij een nieuw aanbod voor een jaarcontract en dat wilde ik wel, maar op voorwaarde dat ik een V10 kreeg. Heel raar trouwens, hij heeft het ssid en wachtwoord van mijn V8 overgenomen ondanks dat er andere achterop stonden. Scheelt instellen maar ik moet het wachtwoord wel goed bewaren omdat die niet achterop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
ilfamo schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:48:
[...]

Ik heb gisteren mijn V8 voor een V10 omgeruild in de winkel. Ze deden mij een nieuw aanbod voor een jaarcontract en dat wilde ik wel, maar op voorwaarde dat ik een V10 kreeg. Heel raar trouwens, hij heeft het ssid en wachtwoord van mijn V8 overgenomen ondanks dat er andere achterop stonden. Scheelt instellen maar ik moet het wachtwoord wel goed bewaren omdat die niet achterop staat.
Dan heb je ooit de KPN Service tool gebruikt.

Slechte tool btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
RobinF schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:57:
[...]

Dan heb je ooit de KPN Service tool gebruikt.

Slechte tool btw
Dat klopt. Heb hem gebruikt en je kan het net zo goed direct in het modem regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:52
Volgens mij heb ik sinds de update van 2 weken geleden bij het radio luisteren het volgende issue:

Het zwart van de tekst "U luistert nu naar Slam!FM" is anders dan de hele achtergrond. hebben meer mensen hier last van?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kfVVJy5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 22:01
Ja klopt, heb ik ook. Ziet er niet uit, maar ik hoop snel op een betere oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom staat je tv uberhaubt aan als je radio luistert?????

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• williamvdh
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 20:32
Tylen schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:33:
Waarom staat je tv uberhaubt aan als je radio luistert?????
Uhh, als je het geluid van je TV gebruikt misschien? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
ilfamo schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:59:
[...]

Dat klopt. Heb hem gebruikt en je kan het net zo goed direct in het modem regelen.
De tool is niet hetzelfde als het in het modem regelen. Want met de tool blijft dat de instelling die je hebt ingevoerd maar doe je het in het modem dan Is alles weg bij een harde reset. Dat is dus bij de tool niet.

En het Is Helemaal niet zo een slechte tool.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
raydekok schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 23:02:
[...]

De tool is niet hetzelfde als het in het modem regelen. Want met de tool blijft dat de instelling die je hebt ingevoerd maar doe je het in het modem dan Is alles weg bij een harde reset. Dat is dus bij de tool niet.

En het Is Helemaal niet zo een slechte tool.
True, voornamelijk handig met Wifi instellingen etc. Dan kun je 100x resetten maar de instellingen blijven gelijk. Ook als je modem dan een keer vervangen word, behoud je je instellingen van je wifi en hoef je dus niet alles weer opnieuw te verbinden. Kan handig zijn. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 17:12
itxs schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:57:
[...]

Ja ik ben al zover dat ik VLAN4 een DHCP offer kan laten accepteren, maar ik zou dus VLAN 4 ingeval van asus dus alleen hoeven laten uitkomen op PORT 0 en 8 (Waar 0 WAN is en 8 de CPU zodat hij er tegen aan kan praten. dan kan ik de switchporten van de asus gewoon in VLAN1 (Default) laten.
Zag wel dat het IP Adres wat ik op het VLAN krijg uit een andere range was als beschreven bij netwerkje.com dus ik tijwel wat dan mijn static routes moeten zijn, Ik krijg er een uit de 10.162.20.X reeks.

Wil vervolgens via DNSMASQ de opties en static routes en static IP Leases voor de IPTV ontvangers regelen.

Kan je jouw config wellicht aanbieden aan me?
Was het nog gelukt met routed iptv? met de asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
jacquesmulders schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:30:
[...]

Was het nog gelukt met routed iptv? met de asus
Ik ben er echt op 99,9%, heb nu alleen nog het issue dat hij na 2 seconde bevriest en dan zegt "Zender" niet beschikbaar.

IPTV ontvanger geeft netjes aan Routed, krijg ook IP Adres van mijn DHCP server van Asus en heb static routes mee gegeven.

Alleen dat bevriezen nog oplossen, (Is dat nu dat IGMP Proxy en IGMP Snooping?)

Heb het denk ik gevonden, is idd IGMP Proxy, die staat nu niet op VLAN4.

Weet iemand of je ook igmpproxy.conf.add kan maken zodat hij settings toevoegd aan een automatisch gegenereerde igmpproxy.conf

Gaat hier om een Asus RT66NU met Merlin, kan de config wel aanpassen maar na een "Herstart" van de IGMP Proxy zijn deze settings natuurlijk verdwenen. Als ik een .add kan plaatsen in JFFS/Configs dan is het denk ik rond. Dat pikt hij dus niet...

[ Voor 30% gewijzigd door itxs op 02-12-2015 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Mrk87 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 17:26:
Volgens mij heb ik sinds de update van 2 weken geleden bij het radio luisteren het volgende issue:

Het zwart van de tekst "U luistert nu naar Slam!FM" is anders dan de hele achtergrond. hebben meer mensen hier last van?

[afbeelding]
Ik zag dit van het weekend ook bij een vriend. Blijkbaar een bug in de laatste software van de ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 10:19
itxs schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:23:
[...]

Ik ben er echt op 99,9%, heb nu alleen nog het issue dat hij na 2 seconde bevriest en dan zegt "Zender" niet beschikbaar.

IPTV ontvanger geeft netjes aan Routed, krijg ook IP Adres van mijn DHCP server van Asus en heb static routes mee gegeven.

Alleen dat bevriezen nog oplossen, (Is dat nu dat IGMP Proxy en IGMP Snooping?)

Heb het denk ik gevonden, is idd IGMP Proxy, die staat nu niet op VLAN4.

Weet iemand of je ook igmpproxy.conf.add kan maken zodat hij settings toevoegd aan een automatisch gegenereerde igmpproxy.conf

Gaat hier om een Asus RT66NU met Merlin, kan de config wel aanpassen maar na een "Herstart" van de IGMP Proxy zijn deze settings natuurlijk verdwenen. Als ik een .add kan plaatsen in JFFS/Configs dan is het denk ik rond. Dat pikt hij dus niet...
Bij mij had ik hier last van toen ik van bridged mode naar routed mode ging bij XS4all, 2 seconden beeld en dan freezen. Dit had er mee te maken dat ik nog op het originele IPTV LAN igmp snooping aanhad staan. Nadat ik IGMP snooping had aangepast naar het goede VLAN geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
Lord_Dain schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:02:
[...]

Bij mij had ik hier last van toen ik van bridged mode naar routed mode ging bij XS4all, 2 seconden beeld en dan freezen. Dit had er mee te maken dat ik nog op het originele IPTV LAN igmp snooping aanhad staan. Nadat ik IGMP snooping had aangepast naar het goede VLAN geen problemen meer gehad.
hoe heb je dit aangepast, ik zit met een Asus RT66NU en die start IGMP Proxy en genereert dan automatisch het igmpproxy.conf bestand, ik kan deze dus niet aanpassen en hij neemt de igmpproxy.conf.add niet mee als toevoeging (lijkt hij niet te kennen)

ik ga ook even bij merlin ontwikkelaar zelf posten om te kijken of hij iets kan mee nemen in firmware zodat IGMP beter geconfigureerd kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Je kunt toch gewoon een scriptje de config laten vullen en de proxy herstarten. .add is idd niet voor de proxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
|sWORDs| schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:50:
Je kunt toch gewoon een scriptje de config laten vullen en de proxy herstarten. .add is idd niet voor de proxy.
Idd simpele oplossing, ga igmp standaard uitzetten in gui en hem daarna vanaf script starten met de juiste instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:52

TradeMarkNL

Videoproducer
Volgende week dinsdag komt de monteur mijn glasvezelpakket installeren (was gratis, dus waarom niet ;)). Alleen net het pakket al binnen, dus dan kan ik het zelf wel even doen, als de lijnen tenminste al geactiveerd zijn. Jammer genoeg wel de V9....maar die kan ik omruilen voor de V10 dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacreator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-07-2021
TradeMarkNL schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:47:
Volgende week dinsdag komt de monteur mijn glasvezelpakket installeren (was gratis, dus waarom niet ;)). Alleen net het pakket al binnen, dus dan kan ik het zelf wel even doen, als de lijnen tenminste al geactiveerd zijn. Jammer genoeg wel de V9....maar die kan ik omruilen voor de V10 dacht ik?
Heb het pakket zelf nog niet(de 14de pas) maar ik heb te horen gekregen dat je hem zo kunt omwisselen bij een KPN winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 22:01
TradeMarkNL schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:47:
Volgens mij doet de v9 wel ipv6 dus heeft hij ook voordelen. Een v10 met ipv6 heb ik nog niets over gelezen is dat nog steeds juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
dacreator schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:04:
[...]

Heb het pakket zelf nog niet(de 14de pas) maar ik heb te horen gekregen dat je hem zo kunt omwisselen bij een KPN winkel.
Ik heb hem vrijdag ook omgewisseld, zonder issues. Werd overigens wél geadviseerd om volgende keer eerst te bellen om te vragen of ze ze nog op voorraad hadden liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:52

TradeMarkNL

Videoproducer
Blackbird-ce schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:27:
[...]

Ik heb hem vrijdag ook omgewisseld, zonder issues. Werd overigens wél geadviseerd om volgende keer eerst te bellen om te vragen of ze ze nog op voorraad hadden liggen.
Ja dat bellen is een goede tip, ga ik morgen meteen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Blackbird-ce schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:27:
[...]

Bel je daar via algemeen nummer heen? Of heb je ergens nummers van de KPN Winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
RobinF schreef op woensdag 02 december 2015 @ 22:01:
[...]

Bel je daar via algemeen nummer heen? Of heb je ergens nummers van de KPN Winkel?
Ik had via google het nummer van de winkel achterhaald, maar kreeg een bandje dat het tel-nr naar een 0800- nummer was veranderd. Dat leek echter een algemeen nummer (keuzemenu), en door een "technische storing" kon er geen informatie mbt de winkel worden verstrekt.

Winkelpersoneel gaf echter in de winkel aan dat ik volgende keer beter eerst kon bellen, dus meteen maar aangegeven dat ze nog eens naar hun telefoon moesten kijken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:07

AvK

Ready Set Go

KPN winkels kan je eigenlijk niet rechtstreeks bellen. Dat zou daar ook geen doen zijn. Daar zijn de helpdesken voor. Simpelste is om even langs te gaan en te vragen of ze de V10 op voorraad hebben ivm ruiling. Of je laat een kennis even vragen die in de buurt woont. De volgende dag ga je er heen en ruilt dan.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JlJL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:21
itxs schreef op woensdag 02 december 2015 @ 19:56:[/b]
[...]

Idd simpele oplossing, ga igmp standaard uitzetten in gui en hem daarna vanaf script starten met de juiste instellingen.
[/quote]

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StewieG
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 11:00
itxs schreef op woensdag 02 december 2015 @ 19:56:
[...]

Ga je er uiteindelijk een howto van maken? Zit namelijk met hetzelfde probleem (maar dan met een RT-AC68U).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

StewieG schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:15:
[...]

Ga je er uiteindelijk een howto van maken? Zit namelijk met hetzelfde probleem (maar dan met een RT-AC68U).
Het enige waar je rekening mee moet houden is dat de poorten niet gelijk zijn tussen alle modellen. In elk geval zijn die van de AC68U en AC87U anders. Bij de 68U is volgens mij 0 WAN en 5 CPU. 1 t/m 4 ben je zo achter, ik dacht dat deze bij de 68 gewoon overeen kwamen met de LAN de poorten (of in omgekeerde volgorde). De 87U weet ik zo niet meer, het was iets van CPU 7 en de LAN poorten precies andersom als de 68U.

Ik moet wel zeggen dat ik inmiddels meer voordelen zie om de Experiabox als gateway te gebruiken, nadelen andere router als gateway:
- CTF2 werkt niet als de Asus PPPoE of VLAN tagging moet doen.
- De Experiabox krijgt geen updates binnen.
- Routed IPTV werkt soms even niet (Edgerouter Pro), settings aanpassen en terugzetten of router reboot helpt.

Wat ik zelf nu heb is DHCP (met settings voor routed) en DNS op een ander apparaat en de V10 als gateway. Eigenlijk alleen maar voordelen (behalve mogelijk extra stroom, in mijn geval is het maar wat extra services op twee toch al draaiende VM's) en geen dubbele NAT. Een extra voordeel is dat mijn interne netwerk nu altijd beschikbaar is omdat DHCP (LB/Failover)/DNS op twee hosts draait.
Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/vg0nxko0d/dhcp.png

[ Voor 70% gewijzigd door |sWORDs| op 03-12-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
StewieG schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:15:
[...]

Als ik hem helemaal rond en stabiel heb deel ik natuurlijk hoe ik het voor elkaar gekregen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
|sWORDs| schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:45:
[...]

Het enige waar je rekening mee moet houden is dat de poorten niet gelijk zijn tussen alle modellen. In elk geval zijn die van de AC68U en AC87U anders. Bij de 68U is volgens mij 0 WAN en 5 CPU. 1 t/m 4 ben je zo achter, ik dacht dat deze bij de 68 gewoon overeen kwamen met de LAN de poorten (of in omgekeerde volgorde). De 87U weet ik zo niet meer, het was iets van CPU 7 en de LAN poorten precies andersom als de 68U.

- CTF2 werkt niet als de Asus PPPoE of VLAN tagging moet doen.
- De Experiabox krijgt geen updates binnen.
- Routed IPTV werkt soms even niet (Edgerouter Pro), settings aanpassen en terugzetten of router reboot helpt.

W
- Experiabox hang ik nu ook al periodiek even aan de NTU om update binnen te halen.
- Als het niet stabiel is (blijft) ga ik Experia ook overwegen maar tot op heden geef ik nog niet op.

Config van je router (hoe het zit met poorten) kan je redelijk snel achterhalen:

Robocfg show geeft een overzicht waarbij je kan achterhalen wat CPU en WAN poort is, alles tussen 1-4 (of het aantal fysiek switch poorten) van je router zit daar tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
|sWORDs| schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:45:
[...]

Wat ik zelf nu heb is DHCP (met settings voor routed) en DNS op een ander apparaat en de V10 als gateway. Eigenlijk alleen maar voordelen (behalve mogelijk extra stroom, in mijn geval is het maar wat extra services op twee toch al draaiende VM's) en geen dubbele NAT. Een extra voordeel is dat mijn interne netwerk nu altijd beschikbaar is omdat DHCP (LB/Failover)/DNS op twee hosts draait.
Kun je eens uitleggen hoe die config nu staat dat je Experia als gateway hebt staan en je geen last hebt van dubbele nat.

Heb je nu je router op Experia aangesloten, of Experia WAN op je eigen router?

Ik heb het plaatje nog niet helder hoe jouw setup er nu uitziet, vind ik ook een aardige optie nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

itxs schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:13:
[...]

Kun je eens uitleggen hoe die config nu staat dat je Experia als gateway hebt staan en je geen last hebt van dubbele nat.

Heb je nu je router op Experia aangesloten, of Experia WAN op je eigen router?

Ik heb het plaatje nog niet helder hoe jouw setup er nu uitziet, vind ik ook een aardige optie nl.
NTU->Experiabox (DHCP uit)

Ergens in je LAN een DHCP/DNS draaien die wijst naar de Experiabox als gateway en IPTV_RG/broadcast options mee geeft.

Na heel lang klooien met diverse Asus-en, Edgerouter, DDWRT en V9/V10 Experiaboxen was mijn conclusie:
De V10 is goed in:
  1. Routing met VLANs en PPPoE
  2. IGMP proxy
  3. Telefonie
  4. IGMP snooping
De V10 voldoet in:
  1. WIFI (Naar mijn devices gelijke snelheden/bereik als AC87U)
  2. Portforwarding (Beetje omslachtig, maar dit stel ik toch maar 1x in)
  3. DDNS
De V10 is slecht in:
  1. DNS (Geen SRV/custom records, heel weinig items)
  2. DHCP (Geen custom options)
  3. VPN (Geen VPN servers)
De andere routers (Asus/EdgeRouter) zijn slecht/minder goed in waar de V10 goed in is. Dus waarom niet gewoon alleen de diensten die niet voldoen ergens (server, AP of NAS) anders draaien. (Indien dit een router is, wel routing uitschakelen!)

[ Voor 41% gewijzigd door |sWORDs| op 03-12-2015 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marmasb
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 14:35
|sWORDs| schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:18:
[...]

NTU->Experiabox (DHCP uit)

Ergens in je LAN een DHCP/DNS draaien die wijst naar de Experiabox als gateway en IPTV_RG/broadcast options mee geeft.
Lijkt een goeie optie. Had zelf de switch configuratie van netwerkje.com en heb er zelf verder niet heel veel kennis van, maar wellicht dat iemand me kan vertellen hoe de " IPTV_RG/broadcast options" in de asus RT ac87u te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

dnsmasq.conf.add:
code:
1
2
3
dhcp-option=3,192.168.1.254
dhcp-option=28,192.168.1.255
dhcp-option=60,IPTV_RG

192.168.1 natuurlijk even aanpassen naar jouw range en 254 naar jouw Experiabox.
Ik weet alleen niet waar je routing uitzet, met DDWRT is dat wat makkelijker en ik heb even geen Asus aan mijn netwerk hangen. Waarschijnlijk is Enable NAT uit en de Experia van LAN aan LAN op Asus voldoende.

[ Voor 87% gewijzigd door |sWORDs| op 03-12-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Binnenkort ga ik verhuizen en KPN glasvezel is weer een mogelijkheid.

Even telefonisch contact gehad met KPN en het e.e.a. afgesloten voor wat betreft een abonnement.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat de levertijd van KPN mij erg tegenvalt. Voorheen was het al drie weken, maar inmiddels moet ik tot 15 januari 2016 wachten voordat ik gebruik kan maken van de diensten. Een wachttijd van 6,5 week vind ik echt absurd. Ik snap dat er feestdagen tussen zitten, maakt dat zoveel verschil?
Ik dacht dat het over het algemeen rond de drie weken was.

Naja, voorlopig moet eerst nog de glasvezelaansluiting afgemonteerd worden in de meterkast door een monteur van Reggefiber. Volgens de medewerker van KPN zou dit moeten gebeuren voor die tijd en moet ik 15 januari gebruik kunnen maken van de diensten.

edit: Ik ben voornemens zelf even contact op te nemen met Reggefiber om een afspraak te maken, zodat het e.e.a. wellicht wat sneller kan.

Al met al kijk ik er met plezier naar uit :)

[ Voor 12% gewijzigd door dennisk. op 03-12-2015 11:53 ]

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Vaak krijg je de doos al weken eerder binnen en na de Reggefiber monteur kun je altijd zelf de boel aansluiten en de helpdesk bellen voor eerdere activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
|sWORDs| schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:03:
Vaak krijg je de doos al weken eerder binnen en na de Reggefiber monteur kun je altijd zelf de boel aansluiten en de helpdesk bellen voor eerdere activatie.
Inderdaad. De genoemde tijd is geen echte levertijd maar meer wachttijd voor de monteur. Daar zijn er nogal veel van nodig en dus loopt de wachttijd op. Als de Reggefiber aansluiting is geplaatst heb je kans dat die monteur ook een opdracht heeft voor het plaatsen van de NT ("modem"). Dan kan je zelf alles erna aansluiten.
Heeft hij geen opdracht dan wacht je op het installatiepakket en sluit je zelf de NT aan. Mocht je willen weten hoe dan staat et een perfect filmpje op YouTube van Fiber Nederland. Zelfde NT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrenetic
  • Laatst online: 08-09 13:24

Phrenetic

ehm...

De NT, zit die in het installatiepakket of neemt de monteur die mee? Bij mij is de FPU afgemonteerd maar het is nu nog een lege doos. Het is nieuwbouw, dus glasvezel is al standaard aangelegd en niet achteraf gemonteerd vanwege een aanvraag van een glasvezelaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:17
Bij mij zat de NT in het installatiepakket in een apart doosje waar op stond dat je dit aan de monteur moest overlaten. Heb het zelf geplaatst en de KPN monteur afgebeld toen alles werkte. Dit was allemaal zo'n 2 maanden geleden, lijkt me sterk dat het nu anders gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
De 18e komt MSX Glasvezel de aansluiting afmonteren. Ze konden al veel eerder, maar dan heb ik de sleutel nog niet :p. Ben erg tevreden over de snelle communicatie. Woensdag contact gehad met KPN, donderdag werd ik al gebeld voor het maken van een afspraak.

Het aansluiten van de glasvezel moet wel lukken. Inderdaad even afwachten of deze monteur ook meteen de NT plaatst of dat dit nog moet gebeuren na ontvangst van het installatiepakket.

We zullen het zien. Het gaat in ieder geval voorspoedig :)

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 10:26
Binnenkort komt KPN mijn verbinding aansluiten, ten tijde van aanschaffen leek het gebruik van een eigen mailserver (dmv gebruik 2 mx records, 1 eigen 1 kpn relay) een mogelijkheid, maar nu ik het nog een keer aan het controleren ben lijkt dit ineens niet meer mogelijk.. weet iemand hier meer van?

(hier op tweakers is een topic waar nog steeds de mogelijkheid nog steeds volgens de oude methode zou werken, dat topic is echter niet meer geupdate sinds augustus 2015)

Wie weet hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
errox schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 19:45:
Binnenkort komt KPN mijn verbinding aansluiten, ten tijde van aanschaffen leek het gebruik van een eigen mailserver (dmv gebruik 2 mx records, 1 eigen 1 kpn relay) een mogelijkheid, maar nu ik het nog een keer aan het controleren ben lijkt dit ineens niet meer mogelijk.. weet iemand hier meer van?

(hier op tweakers is een topic waar nog steeds de mogelijkheid nog steeds volgens de oude methode zou werken, dat topic is echter niet meer geupdate sinds augustus 2015)

Wie weet hier meer van?
Kan je niet gewoon nog een mailserver gebruiken maar vanaf die mailserver direct naar andere mailservers mailen, zonder KPN Relay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 10:26
RobinF schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 19:46:
[...]

Kan je niet gewoon nog een mailserver gebruiken maar vanaf die mailserver direct naar andere mailservers mailen, zonder KPN Relay?
Geen idee, ik kan daar niet zoveel over vinden eigenlijk. Want staat poort 25 open?
Ik wil Microsoft Exchange gaan gebruiken, misschien dat iemand daar specifiek ervaring voor heeft (of jij ofc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
-nvm-

[ Voor 99% gewijzigd door RobinF op 04-12-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
dennisk. schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:09:
De 18e komt MSX Glasvezel de aansluiting afmonteren. Ze konden al veel eerder, maar dan heb ik de sleutel nog niet :p. Ben erg tevreden over de snelle communicatie. Woensdag contact gehad met KPN, donderdag werd ik al gebeld voor het maken van een afspraak.

Het aansluiten van de glasvezel moet wel lukken. Inderdaad even afwachten of deze monteur ook meteen de NT plaatst of dat dit nog moet gebeuren na ontvangst van het installatiepakket.

We zullen het zien. Het gaat in ieder geval voorspoedig :)
Naja weetje contact gaat allemaal via via, en dat is natuurlijk altijd brak als mensen moeten communiceren. Daarnaast moet RF dan ook nog weer een bericht naar de onderaannemer sturen. Rechtstreeks gaat 10x sneller. Dan werk je via hun planning, en niet via via via planning. 18e word (U)ftu afgemonteerd, hij plaatst dan de dummy. Als je installatiepakket binnen is, dan klik je de NT daar dan weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountain337
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb glasvezel en gebruik mijn experia V10 modem alleen voor PPPOE en bellen. Heb een managed switch waar alle VLAN's naar de Experia V10 worden doorgezet en waar ik een poort als trunk voor VLAN 4 en VLAN 200 (LAN) naar de woonkamer heb waar een andere managed switch staat voor het aanbieden van internet en IPTV voor de aangesloten apparaten. Als IPTV decoder heb ik de HMB2260 maar zie nog steeds geen "meer TV"optie of Netflix. Mijn modem firmware level is V1.01.00T02.3.
Moet ik iets wijzigen om gebruiken te kunnen maken van Netflix via de decoder? KPN wegcare geeft aan dat ik aan alle voorwaarden voldoe. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 14:22
mountain337 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 18:10:
Ik heb glasvezel en gebruik mijn experia V10 modem alleen voor PPPOE en bellen. Heb een managed switch waar alle VLAN's naar de Experia V10 worden doorgezet en waar ik een poort als trunk voor VLAN 4 en VLAN 200 (LAN) naar de woonkamer heb waar een andere managed switch staat voor het aanbieden van internet en IPTV voor de aangesloten apparaten. Als IPTV decoder heb ik de HMB2260 maar zie nog steeds geen "meer TV"optie of Netflix. Mijn modem firmware level is V1.01.00T02.3.
Moet ik iets wijzigen om gebruiken te kunnen maken van Netflix via de decoder? KPN wegcare geeft aan dat ik aan alle voorwaarden voldoe. Heeft iemand een idee?
Beide krijg je tegenwoordig alleen nog maar als je de TV-kastjes in je interne netwerk zet, en de router het verkeer laat routeren tussen intern, extern en het tv-lan.
aangezien je de V10 toch voor het internet signaal gebruikt, zou ik de switch tussen de V10 en de internetlijn weg halen en aan de binnenkant van je v10 zetten (als je hemt nog nodig hebt). Als je de TV kastjes dan ook op het interne netwerk aansluit, zou het vanzelf goed moeten komen.

[ Voor 3% gewijzigd door sl1000 op 05-12-2015 18:28 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

TV kijken kan nog steeds via de vlan methode hoor alleen dingen als meer tv waar idd netflix onder valt werken dan niet.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountain337
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb het HMB2260 die in de slaapkamer staat rechtstreeks op de V10 aangesloten en zie idd de Meer TV opties. Ik zou verwachten dat indien ik naast VLAN 4 ook VLAN 200 aanbiedt op dezelfde poort (Netflix connectie zal neem ik aan gewoon via internet verlopen) het ook moet gaan werken. De poort waar de HMB2260 aan hangt is nu van het type Access en zal dan het type General moeten worden. Zijn er al mensen die het werkend hebben op deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Phrenetic schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 08:54:
De NT, zit die in het installatiepakket of neemt de monteur die mee? Bij mij is de FPU afgemonteerd maar het is nu nog een lege doos. Het is nieuwbouw, dus glasvezel is al standaard aangelegd en niet achteraf gemonteerd vanwege een aanvraag van een glasvezelaansluiting.
Zit in het installatiepakket met als tekst: glasvezelkastje voor de monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
rolandos582 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 22:34:
[...]

Naja weetje contact gaat allemaal via via, en dat is natuurlijk altijd brak als mensen moeten communiceren. Daarnaast moet RF dan ook nog weer een bericht naar de onderaannemer sturen. Rechtstreeks gaat 10x sneller. Dan werk je via hun planning, en niet via via via planning. 18e word (U)ftu afgemonteerd, hij plaatst dan de dummy. Als je installatiepakket binnen is, dan klik je de NT daar dan weer op.
Nee. Dit wordt een combiorder als het goed is. Aannemer Reggefiber krijgt ook meteen de opdracht mer om de NT uit het installatiepakket te monteren. Als het pakket er nog niet pakt hij een reserve uit zijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Barre73 schreef op zondag 06 december 2015 @ 00:27:
[...]

Nee. Dit wordt een combiorder als het goed is. Aannemer Reggefiber krijgt ook meteen de opdracht mer om de NT uit het installatiepakket te monteren. Als het pakket er nog niet pakt hij een reserve uit zijn auto.
Hmm is dat zo? Heb ook vaak genoeg meegemaakt dat ze gewoon weggaan en alleen dus een dummy plaatsen. Zal ook wel per monteur verschillen, want dat is bij KPN monteurs niet anders. Sommige hebben alles op voorraad en ruilen alles zo om, de ander doet daar enorm moeilijk over.

Maar wanneer krijgt RF die combiorder dan? De combiorder vind plaats op de dag van oplevering, maar toch niet zoals in dit geval dat het eerder gebeurt? RF voor 12 uur, monteur KPN na 12 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:09

vr6-only

Blub Blub

Als ze geen opdracht hebben, dan gaan ze weg. Met opdracht weggaan is dus een niet voltooide taak.

[ Voor 15% gewijzigd door vr6-only op 06-12-2015 16:07 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 20-09 10:53
Barre73 schreef op zondag 06 december 2015 @ 00:27:
[...]

Is dat zo'n NT als op de foto?
Ik neem aan dat dit een Gigabit NT is.

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/atrfibbez/image.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door HoppyF op 06-12-2015 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dit is een mogelijkheid maar ik zie de laatste tijd meer de witte versie (van ZTE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
rolandos582 schreef op zondag 06 december 2015 @ 00:37:
[...]

Hmm is dat zo? Heb ook vaak genoeg meegemaakt dat ze gewoon weggaan en alleen dus een dummy plaatsen. Zal ook wel per monteur verschillen, want dat is bij KPN monteurs niet anders. Sommige hebben alles op voorraad en ruilen alles zo om, de ander doet daar enorm moeilijk over.

Maar wanneer krijgt RF die combiorder dan? De combiorder vind plaats op de dag van oplevering, maar toch niet zoals in dit geval dat het eerder gebeurt? RF voor 12 uur, monteur KPN na 12 uur.
Nu gooi je een paar dingen door elkaar. Het ging hier niet over een migratie (RF voor 12 uur, KPN na 12 uur) maar over een na-aansluiting. Dus kabel alsnog naar binnen trekken, afmonteren op een FTU en doormeten. Nu ik dat lees moet ik mezelf corrigeren want in dat geval moet de KPN monteur de NT installeren en de rest aansluiten.Dus geen combi-order.

Wat ik bedoelde vindt plaats bij nieuwe aansluitingen volgens planning (gewone uitrol zeg maar). Als er twee weken voor de geplande aansluitdatum een abonnement bekend is bij KPN dan schiet KPN een paar dagen voor die aansluiltdatum een patchorder en een installatieorder voor de NT in. De RF aannemer doet dan op de dag van de aansluiting de patch in de PoP en plaats de NT en wacht tot de goede lampjes branden.
De KPN monteur wordt door KPN dan een paar dagen (of bij drukte een paar weken) later gepland. Klanten die het doe-het-zelf willen kunnen dat dan alsnog doordat alles vanaf de NT zelf te doen is. Alleen de NT plaatsen is nog altijd niet aangeraden vanwege het mogelijk kapot maken van de glasvezelconnector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Barre73 schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:21:
[...]

Nu gooi je een paar dingen door elkaar. Het ging hier niet over een migratie (RF voor 12 uur, KPN na 12 uur) maar over een na-aansluiting. Dus kabel alsnog naar binnen trekken, afmonteren op een FTU en doormeten. Nu ik dat lees moet ik mezelf corrigeren want in dat geval moet de KPN monteur de NT installeren en de rest aansluiten.Dus geen combi-order.

Wat ik bedoelde vindt plaats bij nieuwe aansluitingen volgens planning (gewone uitrol zeg maar). Als er twee weken voor de geplande aansluitdatum een abonnement bekend is bij KPN dan schiet KPN een paar dagen voor die aansluiltdatum een patchorder en een installatieorder voor de NT in. De RF aannemer doet dan op de dag van de aansluiting de patch in de PoP en plaats de NT en wacht tot de goede lampjes branden.
De KPN monteur wordt door KPN dan een paar dagen (of bij drukte een paar weken) later gepland. Klanten die het doe-het-zelf willen kunnen dat dan alsnog doordat alles vanaf de NT zelf te doen is. Alleen de NT plaatsen is nog altijd niet aangeraden vanwege het mogelijk kapot maken van de glasvezelconnector.
Ohhh nee dan snap ik hem. Ik volgde hem al niet, maar dan heb je inderdaad helemaal gelijk. Al ligt het inderdaad volkomen aan de drukte bij RF + KPN. Maar vaak gaat dit wel aardig volgens de planning. De patch word in 7/10 gevallen wel eerder gezet als er toevallig iemand in de centrale moet zijn, pakt hij gelijk een paar andere bonnen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 20-09 10:53
Barre73 schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:15:
Dit is een mogelijkheid maar ik zie de laatste tijd meer de witte versie (van ZTE).
Ok, ook prima lijkt me.
De NT op de foto zit bij mijn vader in de meterkast.
Ongebruikt want hij heeft Ziggo.
Ik geval van "nood" zou ik deze dus wel even kunnen gebruiken later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundown89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:38
mountain337 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 21:41:
Ik heb het HMB2260 die in de slaapkamer staat rechtstreeks op de V10 aangesloten en zie idd de Meer TV opties. Ik zou verwachten dat indien ik naast VLAN 4 ook VLAN 200 aanbiedt op dezelfde poort (Netflix connectie zal neem ik aan gewoon via internet verlopen) het ook moet gaan werken. De poort waar de HMB2260 aan hangt is nu van het type Access en zal dan het type General moeten worden. Zijn er al mensen die het werkend hebben op deze manier?
Aan de hand van deze handleiding heb ik het inderdaad werkend op de door jou genoemde manier.
Type "General" omdat er meer VLAN's (via MAC adres) op die poort aangeboden worden. Let wel dat het MAC adres van de HMB2260 ingevuld moet worden in de MAC VLAN configuratie met als VLAN ID: 4. Op deze wijze loopt ook je internet over deze poort (VLAN10) en verloopt je IPTV over VLAN4 via MAC adres.
Pagina: 1 ... 14 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie