[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 95 Laatste
Acties:
  • 764.788 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:37

AvK

Ready Set Go

Net een keurige excuus brief in de mail met duiding en een gebaar.

"Op vrijdag 20 november en zaterdag 21 november hebben we te maken gehad met een landelijke storing op Interactieve TV. Hierdoor hebt u waarschijnlijk geen tv kunnen kijken. Wij bieden u hiervoor onze excuses aan.

Interactieve TV doet het weer
De oorzaak van de storing lag bij een verkeerde software-instelling in onze tv-ontvangers. Uw tv-ontvanger krijgt automatisch nieuwe software bij het aanzetten van uw tv. Dit duurt maximaal 10 minuten.

Programma's gratis terugkijken
Hebt u uw favoriete programma gemist? Vanaf vandaag 21 november om 18.00 uur kunt u veel programma's van vrijdag 20 en zaterdag 21 november een week lang gratis terug kijken met Programma Gemist. Zo kunt u alsnog genieten van uw favoriete programma's op de vrijdagavond zoals The Voice of Holland of Mindmasters Live. Dit doet u eenvoudig via het tv‑menu:

Menu > Programma Gemist

Daarnaast krijgt u in december 3 films cadeau. Meer informatie hierover ontvangt u uiterlijk 1 december.

Kunt u nog geen tv-kijken?
Dan is het nodig om uw tv-ontvanger te herstarten. Dit doet u als volgt:

1. Haal de stekkers van het modem (Experia Box) en de tv-ontvanger uit het stopcontact
2. Wacht 1 minuut en steek dan de stekker van het modem (Experia Box) in het stopcontact
3. Als het modem volledig is opgestart (dit kan enkele minuten duren) steek de stekker van de tv‑ontvanger dan weer in het stopcontact
4. Binnen enkele minuten, na het doorvoeren van de software updates, werkt Interactieve TV weer

Hebt u vragen?
Kijk op kpn.com/storing voor meer informatie. Stel uw vraag op ons klantenforum, Facebook of via Twitter (@kpnwebcare).

Met vriendelijke groet,

Bob Mols
Directeur Klantenservice"

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
X-Z schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:35:
[...]

Ik krijg het enkel nog werkend achter de Experiabox, via eigen switch en/of router werkt niet (meer) :(
Zucht :( :( :( Dit maakt mij niet blij.....

Enige manier om nu dan een eigen router te gebruiken en TV werkend te krijgen is om internet via VLAN te scheiden en TV via de EB. Echter gaf dat mij juist alleen maar gedoe, na elke reboot van de iTV ontvangers werkte het niet meer.... Het werkte met alles via de VLAN switch zo lekker..... Wordt even goed bedenken wat ik ga doen ;(

[ Voor 38% gewijzigd door ASNNetworks op 21-11-2015 16:42 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

jammer van die storing. probeer al sinds vrijdagmorgen voor elkaar te krijgen dat ik omgezet wordt naar 500/500. Lukt niet via mijn kpn en de helpdesk zat ook vast.

tot op heden kan ik ze ook niet bellen want je krijgt het standaard bandje en ze verbreken de verbinding :(

iemand een manier om zo'n mutatie er door te krijgen misschien......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barber schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 15:44:
Pfffff, misschien ben ik gewoon oud aan het worden als bijna 40'er, maar ik begrijp het echt niet.
Internet en tv ligt er een dagje uit en een hoop mensen schreeuwen gelijk moord en brand alsof de wereld vergaat.
Met een alles-in-1 pakket zit je wel meteen in het Stenen Tijdperk, voor een dag is dat niet erg, tenzij je je al weken hebt verheugd op de voetbalfinale die dag.
Goed daar hebben wij nu gelukkig geen last meer van. :+

Die storingen zijn niet eens zo erg, bij Ziggo/UPC is het vooral wánneer de monteur weer eens gaat verschijnen, want die lijken zeldzaam te zijn geworden.
Zo gaat hier bij ieder naderend onweer de hele boel op zwart en support meldt je op donderdag dan vrolijk op je mobiel dat de monteur niet eerder kan komen dan eind volgende week, want ja zoveel werkdagen en een weekend ertussen gaat flink aantikken.

Dat overkomt ons meerdere keren per jaar en dan is de lol er best snel af, wij hebben een tijdlang glasvezel gehad en niet 1 onderbreking meegemaakt, een groot voordeel van een netwerk dat veel ongevoeliger is voor inslag.
Maar misschien komt relativeren met de jaren of zo ;)
Dat is zeker zo, maar op een gegeven moment is ook die spons verzadigd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNostra
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-08 11:30
Ray schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:41:
jammer van die storing. probeer al sinds vrijdagmorgen voor elkaar te krijgen dat ik omgezet wordt naar 500/500. Lukt niet via mijn kpn en de helpdesk zat ook vast.

tot op heden kan ik ze ook niet bellen want je krijgt het standaard bandje en ze verbreken de verbinding :(

Misschien via je app op je mobiel zo heb ik destijds ook mijn abbo veranderd. Hoewel dat wel voor mobiel was maar denk dat het ook kan voor vaste aansluitingen.

Maar ze zullen het ook wel aardig druk hebben bij hun klantenservice en andere afdelingen. Dus qua bellen zal dat pas in de loop van de week weer normaal zijn vermoed ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marmasb
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 14:35
X-Z schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:35:
[...]

Ik krijg het enkel nog werkend achter de Experiabox, via eigen switch en/of router werkt niet (meer) :(
Hier werkt het wel heb wel de update binnen gehaald via de experiabox. Daarna mijn eigen switch en router krijg het helaas alleen niet voor elkaar routed :( alleen briged. Maar dat lukte mij daarvoor ook niet.
Misschien kan iemand me daar mee op weghelpen?
Configuraties had ik van https://mijnglasvezelverb...10-mac-vlan-configuratie/ en/of http://netwerkje.com/
Hardware TP-Link TL-SG3210 switch, en ASUS RT-AC87U router
Liefst zou ik alleen de asus router gebruiken heb TV internet en bellen van KPN (glasvezel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
marmasb schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:45:
[...]

Hier werkt het wel heb wel de update binnen gehaald via de experiabox. Daarna mijn eigen switch en router krijg het helaas alleen niet voor elkaar routed :( alleen briged. Maar dat lukte mij daarvoor ook niet.
Configuraties had ik van https://mijnglasvezelverb...10-mac-vlan-configuratie/ en http://netwerkje.com/
Liefst zou ik alleen de asus router gebruiken heb TV internet en bellen van KPN (glasvezel)
Morgen dit even proberen thanks! Even alles eruit, iTV via EB updaten en weer terug. Ik heb geen routed nodig, gezien ik 101 andere apparaten heb die beter zijn in het weergeven van Netflix en andere content. Dus als bridged iTV gewoon werkt ben ik blij, ik heb/had hiervoor ook bridged iTV via VLAN.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

AvK schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 13:28:
Ja, Ping 12ms en download op de helft, upload ongeveer een kwart.
De boel zal nog wel moeten stabiliseren denk ik.
Down en Upload zijn weer normaal. Ping is met 7ms nog aan de hoge kant (normaal 1 of 2 ms).

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

|sWORDs| schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:48:
[...]

Tjonge, geen restitutie? Geen excuses voor slechte informatie voorziening, geen uitleg wat er aan de hand was, geen plan om dit in de toekomst te voorkomen?

Ik hoop dat Bob en wat andere directie leden maandag hun spullen in een doosje mogen stoppen.
Een storing kan gewoon gebeuren, maar hoe ze er mee omgaan... :F
Als je in de haast even een paar posts boven je had gekeken.......

Verder staat er duidelijk een verklaring. Ben het met je eens dat de informatie voorziening beter had gekund.
Dat heeft KPN al erkend in diverse media. Maar die lees je ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 01:39
|sWORDs| schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 17:01:
[...]

Ik had jouw post wel gezien, maar met de keurige brief was ik het niet eens. (Alleen qua taalgebruik)

Daar staat niet hoe die update er gekomen is, of waarom er ook internet problemen waren. En ik heb van alles gelezen in de media, maar niets waar KPN iets zegt over de informatievoorziening.
Ik heb berichten van KPN gezien waar ze om 23:00 een update beloven maar er niet mee komen en bij een storing die zo groot is zouden ze om het half uur een update kunnen geven (al is het status onveranderd).
Daarnaast is kpn.com aanhalen (die hier nog steeds niets werkt) ook niet erg handig. Klanten laten betalen voor een dag zonder diensten is niet netjes. Ik zou het niet meer dan normaal vinden als ze naast dit gebaar iedereen een 1/31e korting zouden geven en mocht het nog niet bekend zijn in elk geval aangeven dat ze druk opzoek zijn naar de oorzaak en een plan gaan maken om dit in de toekomst te voorkomen.
Komop zeg, 1/31e korting, je kunt de gemiste programma's een week lang gratis terug kijken (ook de normaal betaalde rtl zenders) en je krijgt 3 gratis films in december.
Ik heb nu een half jaar kpn en voorheen ziggo maar daar had ik vaker last van storingen en dan kon ik naderhand niet alles alsnog terug kijken.

Als je baas zo zou reageren als je een dag ziek bent dan vind je dat toch ook niet normaal?
Als ik namelijk ziek ben krijg ik gewoon doorbetaald, de eerste keer gaat er ook geen wachtdag vanaf.

[ Voor 0% gewijzigd door puntje013 op 21-11-2015 17:24 . Reden: Typo ]

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:22
Alles werkt hier sinds vanmorgen weer prima. gewoon routed achter mijn openwrt router :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
|sWORDs| schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 17:01:
[...]

Ik had jouw post wel gezien, maar met de keurige brief was ik het niet eens. (Alleen qua taalgebruik)

Daar staat niet hoe die update er gekomen is, of waarom er ook internet problemen waren. En ik heb van alles gelezen in de media, maar niets waar KPN iets zegt over de informatievoorziening.
Ik heb berichten van KPN gezien waar ze om 23:00 een update beloven maar er niet mee komen en bij een storing die zo groot is zouden ze om het half uur een update kunnen geven (al is het status onveranderd).
Daarnaast is kpn.com aanhalen (die hier nog steeds niets werkt) ook niet erg handig. Klanten laten betalen voor een dag zonder diensten is niet netjes. Ik zou het niet meer dan normaal vinden als ze naast dit gebaar iedereen een 1/31e korting zouden geven en mocht het nog niet bekend zijn in elk geval aangeven dat ze druk opzoek zijn naar de oorzaak en een plan gaan maken om dit in de toekomst te voorkomen.
Misschien moet je in het vervolg ipv de media, gewoon even de website/forum/social media van KPN zelf in de gaten houden. Desnoods via mobiel internet.

Kan echt niet begrijpen dat mensen zo kunnen 'zeiken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ray schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:41:

Als je belt dan moet je een aantal keer achter elkaar # intoetsen. Op een gegeven moment zegt het bandje dat je een ongeldige keuze hebt gemaakt, en ga je alsnog naar het menu. :)

Het lukt me niet altijd, maar na een paar keer proberen wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Krisp op 21-11-2015 17:50 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch even vragen voordat ik gek wordt, zijn er mensen waarbij alleen telefonie nog niet werkt? Ik heb een V8 en V9 direct aan de NTU gekoppeld, maar de voice verbinding komt maar niet op...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 12:47
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 18:41:
Toch even vragen voordat ik gek wordt, zijn er mensen waarbij alleen telefonie nog niet werkt? Ik heb een V8 en V9 direct aan de NTU gekoppeld, maar de voice verbinding komt maar niet op...
Wss is het zo dat de sip gegevens even kwijt zijn. Moet je ff help desk bellen en ff vragen of ze een ''sync sip'' wil doen. Wss is lampje van voice ook uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:46
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 18:41:
Goed dat je er over begint, hier werkt internet en IPTV weer prima (overigens TV wel in bridged mode), maar telefonie wil niet werken. Ik heb ook een V8 en lampje van voice is uit.

Moet wel zeggen dat ik nog niet veel heb geprobeerd, zowel kloten met het netwerk als geen telefonie is beide slechte WAF, ik denk dat ik even wacht tot vannacht en men slaapt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel87 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 18:43:
[...]

Goed dat je er over begint, hier werkt internet en IPTV weer prima (overigens TV wel in bridged mode), maar telefonie wil niet werken. Ik heb ook een V8 en lampje van voice is uit.

Moet wel zeggen dat ik nog niet veel heb geprobeerd, zowel kloten met het netwerk als geen telefonie is beide slechte WAF, ik denk dat ik even wacht tot vannacht en men slaapt. :+
Nou, ik heb al van alles geprobeerd, maarja, toch eerst je eigen zooi uitsluiten voordat ik KPN de vinger ga wijzen, maar ik denk dat er toch nog problemen spelen. Ik gebruikte eerst nog de V8, maar sinds de 'storing' werkt telefonie niet meer. Toen maar de V9 uit de doos gehaald die ze een tijdje terug opgestuurd hadden, maar daarmee werkt het ook niet. Nu kan ik in die V9 geen logs vinden mbt tot het opzetten van de connectiviteit, dat had die V8 wel. Op het KPN forum zijn er tevens ook klachten dat alleen telefonie niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marmasb
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 14:35
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 18:49:
[...]

Nou, ik heb al van alles geprobeerd, maarja, toch eerst je eigen zooi uitsluiten voordat ik KPN de vinger ga wijzen, maar ik denk dat er toch nog problemen spelen. Ik gebruikte eerst nog de V8, maar sinds de 'storing' werkt telefonie niet meer. Toen maar de V9 uit de doos gehaald die ze een tijdje terug opgestuurd hadden, maar daarmee werkt het ook niet. Nu kan ik in die V9 geen logs vinden mbt tot het opzetten van de connectiviteit, dat had die V8 wel. Op het KPN forum zijn er tevens ook klachten dat alleen telefonie niet werkt.
Misschien even de eb direct op je aansluiting aansluiten en een paar uurtjes laten staan. Gisteren was ik aan het prutsen met mijn vlan's maar had de eb tijdelijk als hoofd-router in gebruik. Nu weer terug naar mijn eigen switch en router en alles werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:09
Hebben meer mensen last van wegvallend wifi signaal, sinds de storing. Of js dit nou weer pure toeval?

Ik had dit probleem ook al met de v8 een jaar terug ongeveer. Toen was de experiabox kapot volgens kpn en kreeg ik een v9. Ik heb m nu al paar keer gereset en andere kanalen geprobeerd.

Mijn 2e wifi netwerk werkt wel gewoon. Dus het is weer puur die experiabox. Erg lastig, want mij chromecast zit alleen binnen het bereik van de experia :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 10:50
Gister nieuwe router (EdgeRouter POE) binnen gehad om oa Routed IPTV te gaan gebruiken..
Blijkt hij doa te zijn.. :'( Vooralsnog dus maar even via de bridged modus tv kijken :O

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 18:49:
[...]

Nou, ik heb al van alles geprobeerd, maarja, toch eerst je eigen zooi uitsluiten voordat ik KPN de vinger ga wijzen
Klopt, zo denk ik er ook over. Maar het is wel frustrerend vind ik altijd. :P
Op het KPN forum zijn er tevens ook klachten dat alleen telefonie niet werkt.
Nog even afwachten. Scheelt dan dat er meer mensen zijn met deze problemen, wie weet kan er grootschalig iets worden uitgerold ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
marcel87 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 19:52:

[...]

Nog even afwachten. Scheelt dan dat er meer mensen zijn met deze problemen, wie weet kan er grootschalig iets worden uitgerold ofzo.
Doet deze tool iets nuttig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
marmasb schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:45:
[...]

Configuraties had ik van https://mijnglasvezelverb...10-mac-vlan-configuratie/ en/of http://netwerkje.com/
Heren routed iTV werkt maar met 1 router in je netwerk. Je gebruikt of de EB van KPN of een eigen router (let op!! er zijn niet veel routers die routes iTV onder steunen) en gooit de EB van KPN iuit de meter kast en raakt hem nooit meer aan;-).
Zorg dus dat er nooit 2 routers op je netwerk zitten. Een router als accespoint gebruiken kan dus niet meer. Dan gaat tv namelijk namelijk nooit werken vanwegen een dubbele proxy )

Dit komt omdat het beeld (de multiacst) NIET over vlan4 (eth0.4) gaat maar over eth0 binnen komt waarnaar het gerouteerd word op je local netwerk (192.168.2.xx)
Alleen de de aanstreuring van het menu op STB gebeurt nog over vlan4 (eth0.4). Dit Om het makkelijke te maken ;-)

Daarom werkt Routed iTV van KPN ook niet standaard out of the box als je een iTV geschikte router hebt gekocht. Er moeten namelijk op de vlan4 speciale opties aan de dhcp request en handmatige routering worden toegevoegd naar speciale interne router adressen van KPN. Ook moet je daarvoor handmatige NAT regels toevoegen. Lees je dus goed in voordat je een router koopt of dit allemaal is in te stellen.

[ Voor 3% gewijzigd door xbeam op 22-11-2015 00:30 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKforyou
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-08 15:31
Weet iemand of de upload en download snelheid van KPN glasvezel altijd gelijk is? Of moet je voor een snellere upload snelheid net als bij het standaard abonnement bijbetalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
JKforyou schreef op zondag 22 november 2015 @ 00:43:
Weet iemand of de upload en download snelheid van KPN glasvezel altijd gelijk is? Of moet je voor een snellere upload snelheid net als bij het standaard abonnement bijbetalen?
Glasvezel staat erom bekend dat het gelijk is, dus alles in 1 instap 20/20, standaard/premium 60/60 en extra pakketten 100/100 en 500/500. Meestal is bij standaard wel zo dat je andere waardes krijgt, bijvoorbeeld 70/80 ofzo. Dit ligt eraan hoeveel er precies word afgeknepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
Bijna goed. Multicast TV-traffic gaat nog steeds over vlan 4, internet wordt voornamelijk gebruikt voor de exta diensten op het kastje (youtube, netflix, etc)

Daarnaast zou je je experia box nog steeds moeten gebruiken voor de kpn ip-telefonie, mocht je dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
rolandos582 schreef op zondag 22 november 2015 @ 01:14:
[...]

Glasvezel staat erom bekend dat het gelijk is, dus alles in 1 instap 20/20, standaard/premium 60/60 en extra pakketten 100/100 en 500/500. Meestal is bij standaard wel zo dat je andere waardes krijgt, bijvoorbeeld 70/80 ofzo. Dit ligt eraan hoeveel er precies word afgeknepen.
Eh, officieel adverteert kpn toch met asynchrone snelheden? 60/6, etc?
Momenteel enforcen ze dat niet, maar je kunt geen aanspraak maken op die hoge upload.
Of heb ik ondertussen iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
sl1000 schreef op zondag 22 november 2015 @ 01:25:
[...]

Eh, officieel adverteert kpn toch met asynchrone snelheden? 60/6, etc?
Momenteel enforcen ze dat niet, maar je kunt geen aanspraak maken op die hoge upload.
Of heb ik ondertussen iets gemist?
Dat heeft ermee te maken dat de pakketten van ADSL etc zijn samengetrokken tot 3 pakketten. Dus op papier haal je 60/6. Maar in de praktijk haalt men altijd een veel hogere upload. Zoals ook hier in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
rolandos582 schreef op zondag 22 november 2015 @ 01:31:
[...]

Dat heeft ermee te maken dat de pakketten van ADSL etc zijn samengetrokken tot 3 pakketten. Dus op papier haal je 60/6. Maar in de praktijk haalt men altijd een veel hogere upload. Zoals ook hier in dit topic :)
Maar als ze besluiten te gaan knijpen op de upload, heb je geen poot om op te staan...

[ Voor 0% gewijzigd door sl1000 op 22-11-2015 01:34 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
sl1000 schreef op zondag 22 november 2015 @ 01:21:
[...]

Bijna goed. Multicast TV-traffic gaat nog steeds over vlan 4, internet wordt voornamelijk gebruikt voor de exta diensten op het kastje (youtube, netflix, etc)

Daarnaast zou je je experia box nog steeds moeten gebruiken voor de kpn ip-telefonie, mocht je dat willen.
De multicast stream komt bij mij toch echt niet over vlan4 binnen.

En voor telefoon heb je de EB nodig maar die zit op vlan7 en is L2 en komt dus niet op je Local Network. Iets wat multicast nu met routed tv wel doet op L3 . En je dus een igmp proxy probleem krijgt als 2 routers op je Local netwerk hebt zitten. (Mitst er igmp proxy in verwerkt zit)

Dit is het KPN ervaringsforum daar zitten ook veel niet technische mensen. Hoe meer uitzonderingen en work arounds je hier post hoe ingewikkelder het wordt en routed ITV is geen basic netwerk feature. Dus houd het hier duidelijk zo dat mensen weten waar ze aan beginnen. de mensen die routed iTV werkend krijgen hoef je ook niet uitleggen hoe je telefonie werkend krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
sl1000 schreef op zondag 22 november 2015 @ 01:33:
[...]

Maar als ze besluiten te gaan knijpen op de upload, heb je geen poot om op te staan...
Dat lijkt me logisch, maar waarom zouden ze dat na al die jaren nog gaan doen? Al jaren doen ze dat niet, dus ik zie niet in waarom ze dat nu wel doen. En anders kun je altijd nog 100/100 ofzo nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Laatst online: 18-09 18:32
Gaat de iptv over naar routed bij kpn ?
Of blijft de bridged manier ook in gebruik ?

Ik ben van plan een pfsense firewall te gebruiken, en ik kan met een switch de vlans wel scheiden zodat iptv en telefoon nog naar de experiabox gaan. Dan kunnen daar de tv ontvangers wel aan geprikt worden, maar als het routed wordt werkt dat niet meer..

De tv app werkt hier prima op mijn ipad, dus of die gaat gewoon vanuit kpn via ingernet, of de experia v10 doet al routed. De ontvangers staan nog in doos, ik moet nog kabels trekken.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
xbeam schreef op zondag 22 november 2015 @ 01:57:
[...]

De multicast stream komt bij mij toch echt niet over vlan4 binnen.

En voor telefoon heb je de EB nodig maar die zit op vlan7 en is L2 en komt dus niet op je Local Network. Iets wat multicast nu met routed tv wel doet op L3 . En je dus een igmp proxy probleem krijgt als 2 routers op je Local netwerk hebt zitten. (Mitst er igmp proxy in verwerkt zit)

Dit is het KPN ervaringsforum daar zitten ook veel niet technische mensen. Hoe meer uitzonderingen en work arounds je hier post hoe ingewikkelder het wordt en routed ITV is geen basic netwerk feature. Dus houd het hier duidelijk zo dat mensen weten waar ze aan beginnen. de mensen die routed iTV werkend krijgen hoef je ook niet uitleggen hoe je telefonie werkend krijgt.
Bij mij dus echt wel. Zowel programma gemist als live tv zie ik netjes over vlan 4 lopen.
Hierdoor gaat TV ook niet van je maximale internet bandbreedte af. De config van de igmpproxy zou, doordat vlan4 als upstream interface staat ingesteld, zelfs moeten afdwingen dat het verkeer over dat vlan loopt. Voor de duidelijkheid, ik heb het over het kijken met het kastje, niet met de app op telefoon of ipad.

Ik reageerde vooral op je opmerking dat je de eb uit je meterkast moest gooien. Natuurlijk moet hij niet op je local lan, maar afhankelijk van je config zit hij of achter een switch, of gebridged op een poort achter je router als je telefoon wilt hebben.

Ben het verder niet met je eens, de simpele uitleg kan ook verwarrend werken voor mensen. Netwerkje.com is daarom de beste plek om te beginnen te lezen voor de beginner.

[ Voor 7% gewijzigd door sl1000 op 22-11-2015 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
jacovn schreef op zondag 22 november 2015 @ 09:31:
Gaat de iptv over naar routed bij kpn ?
Of blijft de bridged manier ook in gebruik ?

Ik ben van plan een pfsense firewall te gebruiken, en ik kan met een switch de vlans wel scheiden zodat iptv en telefoon nog naar de experiabox gaan. Dan kunnen daar de tv ontvangers wel aan geprikt worden, maar als het routed wordt werkt dat niet meer..

De tv app werkt hier prima op mijn ipad, dus of die gaat gewoon vanuit kpn via ingernet, of de experia v10 doet al routed. De ontvangers staan nog in doos, ik moet nog kabels trekken.
Ze zijn inmiddels compleet naar routed over gegaan. Dit vanwege de extra diensten als bv netflix die ze op het kastje bieden. Dat betekend overigens niet dat bridged gelijk niet meer werkt, maar je zult minimaal een verlies van features hebben in bridged mode. Vraag is dan ook hoe lang het nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Laatst online: 18-09 18:32
Ik kan ook de pfsense achter de experia zetten, en de iptv boxen voor de pfsense box laten staan.
Dan heb ik wel 2 x nat, maar dat lijkt nu tijdens test met 1 pc wel goed te werken voor alles wat ik doe. Dan kunnen ze bridged en/of routed werken.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:26
xbeam schreef op zondag 22 november 2015 @ 00:02:
Dit komt omdat het beeld (de multiacst) NIET over vlan4 (eth0.4) gaat maar over eth0 binnen komt waarnaar het gerouteerd word op je local netwerk (192.168.2.xx)
Alleen de de aanstreuring van het menu op STB gebeurt nog over vlan4 (eth0.4). Dit Om het makkelijke te maken ;-)
Hoe kom je tot deze wijsheid? De multicaststreams staan nog steeds op vl4, samen met inderdaad alle overige ondersteunende services (213.75.160.0/19).

Nieuwe apps (zoals Netflix) vallen buiten die range, en gaan dus over vl6/PPPoE naar buiten.

edit:
Goh, dit was pas twee keer gemeld. Oeps.

[ Voor 4% gewijzigd door Thralas op 22-11-2015 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
[...]

Thralas schreef op zondag 22 november 2015 @ 10:20:
[...]

Hoe kom je tot deze wijsheid? De multicaststreams staan nog steeds op vl4, samen met inderdaad alle overige ondersteunende services (213.75.160.0/19).

Nieuwe apps (zoals Netflix) vallen buiten die range, en gaan dus over vl6/PPPoE naar buiten.

edit:
Goh, dit was pas twee keer gemeld. Oeps.
Als dat niet zo is wie kan mij dan hier mee helpen of mij uitleggen wat ik verkeerd doe?
Want zoals je kan zien komt de stream toch echt over eth0 en niet over eth0.4.
daar loopt zo er alleen wat communicatie over?

Alles werkt TV , TV-Gids, Opnemen en Netflix ( wat ik moet toegeven echt mooi vormgegeven is en echt supper snel laadt in vergelijkbaar met smart TV en apple TV .)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
:~$ show  ip multicast interfaces  
Intf             BytesIn        PktsIn      BytesOut       PktsOut            Local
eth1               0.00b             0        4.30MB          7227      192.168.1.1
switch0            0.00b             0         0.00b             0      192.168.2.1
eth0              4.30MB          7227         0.00b             0    10.164.xx.xxx
pppoe1             0.00b             0         0.00b             0     xx.xx.xx.xx

~$ show  ip multicast mfc 
Group           Origin           In          Out                Pkts         Bytes  Wrong
224.0.251.124   213.75.167.6       eth0      eth1                120      158.91KB      0
224.3.2.6       213.75.167.58         eth0      eth1               4830        1.64MB      0
239.255.255.250 192.168.1.44     eth0      eth1                 98       16.75KB     98
239.255.255.250 192.168.1.45     eth0      eth1                100       15.14KB    100
239.255.255.250 192.168.1.43     eth0      eth1                 51        8.22KB     51
239.255.250.250 192.168.1.55     eth0      eth1               1732      214.81KB   1732
239.254.127.63  192.168.1.163    eth0      eth1                  4       224.00b      4
239.255.255.250 192.168.1.40     eth0      eth1             116940       50.47MB  116941
239.254.127.63  192.168.1.39      eth0      eth1                 12       672.00b     12
239.255.255.250 192.168.2.4       eth0      eth1                735      280.22KB    735
239.255.255.250 192.168.1.54     eth0      eth1              14358        4.70MB  14358
239.255.255.250 192.168.1.4       eth0      eth1               4565        3.71MB   4565
239.255.255.250 192.168.1.55     eth0      eth1              16004        2.91MB  16004

Multicast stream eth0

[ Voor 63% gewijzigd door xbeam op 22-11-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:14
[...]

Met daarbij de aanvulling dat alleen live TV multicast is. Opnames, uitzending gemist en dergelijke zijn unicast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
xbeam schreef op zondag 22 november 2015 @ 11:13:
[...]

[...]

Als dat niet zo is wie kan mij dan hier mee helpen of mij uitleggen wat ik verkeerd doe?
Want zoals je kan zien komt de stream toch echt over eth0 en niet over eth0.4.
daar loopt zo er alleen wat communicatie over?

Alles werkt TV , TV-Gids, Opnemen en Netflix ( wat ik moet toegeven echt mooi vormgegeven is en echt supper snel laadt in vergelijkbaar met smart TV en apple TV .)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
:~$ show  ip multicast interfaces  
Intf             BytesIn        PktsIn      BytesOut       PktsOut            Local
eth1               0.00b             0        4.30MB          7227      192.168.1.1
switch0            0.00b             0         0.00b             0      192.168.2.1
eth0              4.30MB          7227         0.00b             0    10.164.xx.xxx
pppoe1             0.00b             0         0.00b             0     xx.xx.xx.xx

~$ show  ip multicast mfc 
Group           Origin           In          Out                Pkts         Bytes  Wrong
224.0.251.124   213.75.167.6       eth0      eth1                120      158.91KB      0
224.3.2.6       213.75.167.58         eth0      eth1               4830        1.64MB      0
239.255.255.250 192.168.1.44     eth0      eth1                 98       16.75KB     98
239.255.255.250 192.168.1.45     eth0      eth1                100       15.14KB    100
239.255.255.250 192.168.1.43     eth0      eth1                 51        8.22KB     51
239.255.250.250 192.168.1.55     eth0      eth1               1732      214.81KB   1732
239.254.127.63  192.168.1.163    eth0      eth1                  4       224.00b      4
239.255.255.250 192.168.1.40     eth0      eth1             116940       50.47MB  116941
239.254.127.63  192.168.1.39      eth0      eth1                 12       672.00b     12
239.255.255.250 192.168.2.4       eth0      eth1                735      280.22KB    735
239.255.255.250 192.168.1.54     eth0      eth1              14358        4.70MB  14358
239.255.255.250 192.168.1.4       eth0      eth1               4565        3.71MB   4565
239.255.255.250 192.168.1.55     eth0      eth1              16004        2.91MB  16004

[afbeelding]
Verbaast me eigenlijk dat dit werkt. Hoe is je igmp proxy geconfigureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
ik zie nu dat het Netflix verkeer van de STB ook niet over de pppoE ( vlan6) gaat.
wat dus inhoud dat deze stream dus ook naast je gewoon internet loopt en niet ten kosten gaat van je bandbreedte. dat is misschien ook de rede dat het zo waanzinnig snel is ;-)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
KPN_TV_Decoder_Woonkamer - 192.168.xx.xx    
24.57 Kbps  2.16 Mbps   129.39 Mbytes   11.01 Gbytes

Top Apps                     (Tx Bytes/Rx Bytes)
Netflix (83.96%)           112.61 Mbytes/9.24 Gbytes
DNS (0.01%)               284.95 Kbytes/742.41 Kbytes
NTP (0.00%)               29.05 Kbytes/50.70 Kbytes
RTSP (0.00%)             434 bytes/529 bytes
Web - Other (8.51%)  11.40 Mbytes/936.50 Mbytes
Other (7.52%)             5.07 Mbytes/832.73 Mbytes

WAN KPN eth0    ethernet    off 1532    103.04 Kbps 8.97 Mbps   
& 
pppoe1  pppoe1  pppoe   xx.xx.xx.xx/32  1500     4.23 Kbps  0 bps

[ Voor 43% gewijzigd door xbeam op 22-11-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
sl1000 schreef op zondag 22 november 2015 @ 12:48:
[...]

Verbaast me eigenlijk dat dit werkt. Hoe is je igmp proxy geconfigureerd?
Ik ben er ook nog eens ingedoken.
|:( Je lijkt gelijk te hebben er blijkt in een bug te zitten in mijn router weergaven van verkeer. waardoor verkeer aan een onjuiste eth.x gekoppeld wordt.
eth0,4 wordt gewoon gezien als eth0 verkeer vandaar. 8)7 eth0.4 wordt als eth0 weergeven.

[ Voor 6% gewijzigd door xbeam op 22-11-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Nee helaas.

Overigens vannacht net als Sqall even de Experiabox (V8) direct aan het glasmodem gehangen: Niets, al brandt het Voice lampje dan wel.
Terug naar oorspronkelijke setup waar EB achter switch zit: Niets, lampje is ook weer uit

Toen terug veranderd naar EB aan glasmodem:
Experiabox hard reset (1): Wel lampje voice, verder geen verbinding
Experiabox nog eens hard reset (2): Wel lampje voice, verder geen verbinding, geen FW upgrade, noppes
Tooling via jouw link (RobinF) geprobeerd: Niets
Gewacht tot 12.00u vanmorgen (zie post starpc in KPN Glasvezel): Niets

Dus eigenlijk alles waar ik op hoopte waar een oplossing uit zou komen blijkt teleurstellend niet te werken.

Nog meer mensen bij wie de telefoon nog niet werkt? En nog ideeën (behalve KPN bellen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xbeam schreef op zondag 22 november 2015 @ 13:03:
ik zie nu dat het Netflix verkeer van de STB ook niet over de pppoE ( vlan6) gaat.
wat dus inhoud dat deze stream dus ook naast je gewoon internet loopt en niet ten kosten gaat van je bandbreedte. dat is misschien ook de rede dat het zo waanzinnig snel is ;-)
Ging het netflix verkeer voorheen gewoon via de internet (vlan6)? Ik dacht dat KPN hiervoor was overgegaan naar routed IPTV omdat mogelijk te maken.

http://www.totaaltv.nl/ni...rzaak-tv-storing-kpn.html

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2015 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
marcel87 schreef op zondag 22 november 2015 @ 14:36:
[...]

Nee helaas.

Overigens vannacht net als Sqall even de Experiabox (V8) direct aan het glasmodem gehangen: Niets, al brandt het Voice lampje dan wel.
Terug naar oorspronkelijke setup waar EB achter switch zit: Niets, lampje is ook weer uit

Toen terug veranderd naar EB aan glasmodem:
Experiabox hard reset (1): Wel lampje voice, verder geen verbinding
Experiabox nog eens hard reset (2): Wel lampje voice, verder geen verbinding, geen FW upgrade, noppes
Tooling via jouw link (RobinF) geprobeerd: Niets
Gewacht tot 12.00u vanmorgen (zie post starpc in KPN Glasvezel): Niets

Dus eigenlijk alles waar ik op hoopte waar een oplossing uit zou komen blijkt teleurstellend niet te werken.

Nog meer mensen bij wie de telefoon nog niet werkt? En nog ideeën (behalve KPN bellen)?
Geen voice lampje is een fout in registratie van voip / sip gegevens en kan je zelf niks aan doen behalve reset.

Als deze wel Brand is het een verbindingsfout tussen eb en toestel. Beide 2min stroomloos helpt vaak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
xbeam schreef op zondag 22 november 2015 @ 13:42:
[...]

Ik ben er ook nog eens ingedoken.
|:( Je lijkt gelijk te hebben er blijkt in een bug te zitten in mijn router weergaven van verkeer. waardoor verkeer aan een onjuiste eth.x gekoppeld wordt.
eth0,4 wordt gewoon gezien als eth0 verkeer vandaar. 8)7 eth0.4 wordt als eth0 weergeven.
[Timur] Opgelost [/Timur] :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
rolandos582 schreef op zondag 22 november 2015 @ 15:46:
[...]

Geen voice lampje is een fout in registratie van voip / sip gegevens en kan je zelf niks aan doen behalve reset.

Als deze wel Brand is het een verbindingsfout tussen eb en toestel. Beide 2min stroomloos helpt vaak wel.
Dank je voor de tips!
De EB stroomloos maken had ik ook al gedaan, maar de telefoon nog niet. Wist niet dat die er ook nog mee te maken kon hebben. 8)7
Lijkt erop dat dit heeft geholpen. Even weer omgebouwd naar de EB achter de switch, waarna tijdelijk het voice lampje uitging, maar ook via die weg kan ik inmiddels weer bellen.

Fantastisch _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
marcel87 schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:11:
[...]

Dank je voor de tips!
De EB stroomloos maken had ik ook al gedaan, maar de telefoon nog niet. Wist niet dat die er ook nog mee te maken kon hebben. 8)7
Lijkt erop dat dit heeft geholpen. Even weer omgebouwd naar de EB achter de switch, waarna tijdelijk het voice lampje uitging, maar ook via die weg kan ik inmiddels weer bellen.

Fantastisch _/-\o_
No problemo, gebeurt wel vaker na storingen resets of stroomloze ebs. Vrij simpel te verhelpen. Succes met bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 17:12
Weet iemand of het mogelijk is met een ASUS RT-AC68U routed iptv te krijgen om ook het "meer tv" menutje op je settop box? Ik heb nu alles lopen via asus.. Vlan 4 voor tv en 6 voor internet werkt goed! Alleen mis ik dan het knopje meer tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
jacquesmulders schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:19:
Weet iemand of het mogelijk is met een ASUS RT-AC68U routed iptv te krijgen om ook het "meer tv" menutje op je settop box? Ik heb nu alles lopen via asus.. Vlan 4 voor tv en 6 voor internet werkt goed! Alleen mis ik dan het knopje meer tv...
Welke firmware draai je?

Origineel asus, asus merlin, dd-wrt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
sl1000 schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:38:
[...]

Welke firmware draai je?

Origineel asus, asus merlin, dd-wrt?
Ik heb nu nog orgineel asus... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Gewoon even software verwijderen op STB doen jacques.

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dus het issue dat voice nog iet werkte. Gisteren rond 1 uur s'nachts voordat ik naar bed ging maar de V9 direct aan de NTU gehangen met het idee dat "tijd heelt", ofwel misschien dat er iets gaat lopen. Maar toen ik de V9 aan zette kwam voice ineens wel up. Heb overigens geen reset of iets anders gedaan, blijft allemaal vreemd. Toen de V9 achter mijn router gehangen zoals ik voorheen met de V8 had, en dat werkt nu ook allemaal weer, ook daar niks aan veranderd in de config van mijn MikroTik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starpc
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-03-2023
jep alles doet het weer alleen voip was nog even een probleem hier. dat deed het om 14:00 weer na het modem aan en uit.
verder geen uitval gehad van internet of TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
Waterlelie schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:57:
Gewoon even software verwijderen op STB doen jacques.
Dat heb ik gedaan dat helpt niet... Morgen maar eens spelen met dd-wrt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:09
Ligt het aan mij, of gaat het zappen een stuk langzamer als voor de grote storing.
Plus een zwart sneeuwachtig beeld tusssen de zenders tijdens het zappen.
(HMB2260)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Modbreak:Ik heb even wat posts verwijderd. De tegemoetkoming van KPN mag je met KPN zelf bespreken als je het er niet mee eens bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Blo0odyHell schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:42:
Ligt het aan mij, of gaat het zappen een stuk langzamer als voor de grote storing.
Plus een zwart sneeuwachtig beeld tusssen de zenders tijdens het zappen.
(HMB2260)
Het lijkt inderdaad veel trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
jacquesmulders schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:52:
[...]

Ik heb nu nog orgineel asus... :+
Kan je eens kijken in het menu van instellingen van je setop box of hij routed of bridged aangeeft.
Dat zou ook nl kunnen bepalen of je wel of geen meer tv ziet. (Ik denk dat hij gewoon bridged is, omdat je volgens mij voor routed enkele aanpassingen in DHCP Scopes moet hebben die je op stock firmware niet kan geven)

Ik ben benieuwd want ik wil ook IPTV op mijn asus maar dan Routed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
RobinF schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:09:
[...]

Het lijkt inderdaad veel trager.
Ik merk sinds de storing ook dat het geluid even hikt, en dan weer netjes gaat mee lopen.
Heb ook het gevoel dat hij idd trager is dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
itxs schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:25:
[...]

Kan je eens kijken in het menu van instellingen van je setop box of hij routed of bridged aangeeft.
Dat zou ook nl kunnen bepalen of je wel of geen meer tv ziet. (Ik denk dat hij gewoon bridged is, omdat je volgens mij voor routed enkele aanpassingen in DHCP Scopes moet hebben die je op stock firmware niet kan geven)

Ik ben benieuwd want ik wil ook IPTV op mijn asus maar dan Routed hebben.
Inderdaad bridge mode.. Weet je hoe ik dat moet instellen die DHCP scopes? Beste via dd-wrt of merlin?

Eens met exbox kijken of het wel werkt...
Met de exbox werkt het inderdaad wel.. Moest wel ook de software verwijderen..
Daarna weer terug geschakeld naar de asus maar dat werkt dus niet :+

[ Voor 10% gewijzigd door jacquesmulders op 23-11-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 18:14
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2015 @ 20:47:
Ik had dus het issue dat voice nog iet werkte. Gisteren rond 1 uur s'nachts voordat ik naar bed ging maar de V9 direct aan de NTU gehangen met het idee dat "tijd heelt", ofwel misschien dat er iets gaat lopen. Maar toen ik de V9 aan zette kwam voice ineens wel up. Heb overigens geen reset of iets anders gedaan, blijft allemaal vreemd. Toen de V9 achter mijn router gehangen zoals ik voorheen met de V8 had, en dat werkt nu ook allemaal weer, ook daar niks aan veranderd in de config van mijn MikroTik.
Hier nog steeds geen voice.
Al geprobeerd:
- EB direct op NTU
- alles paar minuten van stroom
- restarten (meerdere malen)
- Telefoon compleet afkoppelen, EB opnieuw opstarten

Alles nog zonder resultaat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:44
Blackbird-ce schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:40:
[...]

Hier nog steeds geen voice.
Al geprobeerd:
- EB direct op NTU
- alles paar minuten van stroom
- restarten (meerdere malen)
- Telefoon compleet afkoppelen, EB opnieuw opstarten

Alles nog zonder resultaat dus.
ook al geporbeerd te resetten nadat je hem aan de nTU hebt gehangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 21:37
Is er hier al iemand die Dolby Surround (5.1) bij Netflix via de STB werkend heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:20
jacquesmulders schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:19:
Het zou mogelijk moeten zijn met de merlin firmware en via shell een aantal config's in te geven.
Alleen voor zover ik weet is het niemand op gathering nog gelukt de juiste configs te vinden voor de Asus Router. Erg jammer want ik zou ook graag overstappen van Bridge naar Routed

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
supayoshi schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:02:
[...]

ook al geporbeerd te resetten nadat je hem aan de nTU hebt gehangen
Ja, was sowieso van plan om vandeweek mn EB v9 on te gaan ruilen voor een v10 (kreeg "zomaar" een tweede v9 opgestuurd), wellicht dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-04-2022
Na overgestapt te zijn op ipv6 met KPN, heb ik goed werkend ipv6 via de EB, maar als ik mijn eigen router er tussenzet (Mikrotik) rappoorteerd test-ipv6.com regelmatig MTU problemen en is ook erg langzaam. Dit manifesteerd zich ook dat ik bepaalde websites niet kan benaderen met ipv6 (zoals bevoorbeeld bugs.kde.org), dit kan ik if firefox voorkomen door ipv6 uit te schakelen, maar kan dit niet voor andere programmas die ik geschreven heb en het internet afschuimen (connectie wordt gemaakt met ipv6 adres en dan GET HTTP request hangt). Kan iemand advies geven om dit probleem te verhelpen ?

Probleem is opgelost. Na het toevoegen van een change-mss rule in de ipv6 firewall werkt het naar behoren. _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door dumbo op 10-12-2015 08:08 . Reden: Oplossing gev onden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
robbinonline schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:22:
[...]

Het zou mogelijk moeten zijn met de merlin firmware en via shell een aantal config's in te geven.
Alleen voor zover ik weet is het niemand op gathering nog gelukt de juiste configs te vinden voor de Asus Router. Erg jammer want ik zou ook graag overstappen van Bridge naar Routed
Ik ben er hard mee bezig om het werkend te krijgen, dit is ook voor mij een grote wens om routed op de asus werkend te krijgen (technisch zou het moeten kunnen) ik zit vooral te stoeien met static routes die ik moet opvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
rolandos582 schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:14:
[...]

No problemo, gebeurt wel vaker na storingen resets of stroomloze ebs. Vrij simpel te verhelpen. Succes met bellen :)
Haha gelukt.
Nee met STB's doe ik dat wel meestal, de EB en STB stroomloos maken. Maar hier was ik gewoon in veronderstelling dat een telefoon stroom krijgt via de telefoondraad zelf, dus als ik de EB uitzet dat de telefoon dan ook uit is. Vergeten dat onze huidige telefoon niet meer zo'n ouderwetse is en ook met adapter e.d. is. Neem aan dat het anders wel had geklopt. Aldoende leert men... :+
Blackbird-ce schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 06:17:
[...]
Ja, was sowieso van plan om vandeweek mn EB v9 on te gaan ruilen voor een v10 (kreeg "zomaar" een tweede v9 opgestuurd), wellicht dat dat helpt.
In overleg met KPN of hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
In de KPNWinkel bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

dumbo schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:40:
Na overgetstapt te zijn op ipv6 met KPN, heb ik goed werkend ipv6 via de EB, maar als ik mijn eigen router er tussenzet (Mikrotik) rappoorteerd test-ipv6.com regelmatig MTU problemen en is ook erg langzaam. Dit manifesteerd zich ook dat ik bepaalde websites niet kan benaderen met ipv6 (zoals bevoorbeeld bugs.kde.org), dit kan ik if firefox voorkomen door ipv6 uit te schakelen, maar kan dit niet voor andere programmas die ik geschreven heb en het internet afschuimen (connectie wordt gemaakt met ipv6 adres en dan GET HTTP request hangt). Kan iemand advies geven om dit probleem te verhelpen ?
Hoe kun je overstappen naar IPv6?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Rhodez schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:19:
Is er hier al iemand die Dolby Surround (5.1) bij Netflix via de STB werkend heeft gekregen?
Nee hier ook alleen stereo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
Nadat ik plots een "nieuw" modem opgestuurd kreeg (v9 terwijl ik een v9 had staan), heb ik de helpdesk gebeld. Die wisten ook niet waarom ze me een v9 hadden gestuurd maar beweerden dat zij geen v10s uitsturen. Die kon ik wél gewoon omruilen bij een KPN winkel werd verteld.
Zal van tevoren maar even naar de winkel bellen, want om met 2 v9s op pad te gaan zonder succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:05
Blackbird-ce schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:51:
[...]

Nadat ik plots een "nieuw" modem opgestuurd kreeg (v9 terwijl ik een v9 had staan), heb ik de helpdesk gebeld. Die wisten ook niet waarom ze me een v9 hadden gestuurd maar beweerden dat zij geen v10s uitsturen. Die kon ik wél gewoon omruilen bij een KPN winkel werd verteld.
Zal van tevoren maar even naar de winkel bellen, want om met 2 v9s op pad te gaan zonder succes...
Onzin. Ik heb in augustus een V10 netjes opgestuurd gekregen. Dit was wel via chat gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep1222
  • Laatst online: 25-08 15:54
Hebben nog meer mensen last van een haperend beeld na de storing in combinatie met een eigen router (TP-link 1043nd met openwrt CC)?

[ Voor 3% gewijzigd door joep1222 op 24-11-2015 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
robbinonline schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:22:
[...]

itxs schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:30:
[...]

Ik ben er hard mee bezig om het werkend te krijgen, dit is ook voor mij een grote wens om routed op de asus werkend te krijgen (technisch zou het moeten kunnen) ik zit vooral te stoeien met static routes die ik moet opvoeren.
vandaar dat ik er zo weinig over kan vinden op het internet :+ verder heb ik er zelf weinig verstand van maar zou graag willen helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

vandaag via de chat de belofte gekregen dat ze me vandaag op 500/500 gingen zetten. het kwam allemaal goed en ik zou een mail krijgen (chat log is er)

geen mail. geen 500/500 en ze zijn niet bereikbaar. bel je de helpdesk word de verbinding gewoon verbroken 'we zijn te druk'

ben nu al 3 uur bezig met HD en chat om mijn abbo om te zetten, begin er nu wel van te balen moet ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ray schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 19:32:
vandaag via de chat de belofte gekregen dat ze me vandaag op 500/500 gingen zetten. het kwam allemaal goed en ik zou een mail krijgen (chat log is er)

geen mail. geen 500/500 en ze zijn niet bereikbaar. bel je de helpdesk word de verbinding gewoon verbroken 'we zijn te druk'

ben nu al 3 uur bezig met HD en chat om mijn abbo om te zetten, begin er nu wel van te balen moet ik zeggen
Wanneer heb je deze 500/500 aangevraagd want normaal duurt het gemiddeld 4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

rolandos582 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 19:39:
[...]

Wanneer heb je deze 500/500 aangevraagd want normaal duurt het gemiddeld 4 weken.
Inmiddels 4 mensen gesproken die het binnen een paar uur zouden regelen. 'moet er dan niemand naar de pop?' nee hoor dat regelen we hier ter plekke

nada nix noppes.

Ik had hier al eerder gelezen dat het langer kon duren en ik wil het zeker rond einde van het jaar hebben dus ik dacht ik vraag vast aan. Ach en als het direct is ook prima

echter er wordt een boel beloofd maar er gebeurd helaas niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ray schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:10:
[...]

Inmiddels 4 mensen gesproken die het binnen een paar uur zouden regelen. 'moet er dan niemand naar de pop?' nee hoor dat regelen we hier ter plekke

nada nix noppes.

Ik had hier al eerder gelezen dat het langer kon duren en ik wil het zeker rond einde van het jaar hebben dus ik dacht ik vraag vast aan. Ach en als het direct is ook prima

echter er wordt een boel beloofd maar er gebeurd helaas niets
Ja dat begreep ik dus al uit je verhaal. Er moet dus iemand naar de centrale en administratief moet het geregeld worden. Reken maar op 3 tot 4 weken. Hopelijk voor de kerstvakantie. Heb je al een GB nt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

rolandos582 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:12:
[...]

Ja dat begreep ik dus al uit je verhaal. Er moet dus iemand naar de centrale en administratief moet het geregeld worden. Reken maar op 3 tot 4 weken. Hopelijk voor de kerstvakantie. Heb je al een GB nt?
Ik heb de goede NT dus dat is niet het probleem. Maar hoe krijg ik het nu zover dat het daadwerkelijk gaat gebeuren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ray schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:13:
[...]

Ik heb de goede NT dus dat is niet het probleem. Maar hoe krijg ik het nu zover dat het daadwerkelijk gaat gebeuren ?
Ik zal eens kijken of ik wat collega's kan navragen of er al iets in gang gezet is. Anders kijk ik donderdag zelf maar stuur me dan ff je postcode en huisnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:51

vr6-only

Blub Blub

Ray schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:13:
[...]

Mits je in de PoP ook op een Gbit poort zit, de juiste NT hebt, is het inderdaad minutenwerk. Dat proces gaat ook geheel automatisch als je het doordeweeks aanvraagt.

Zit je echter op een 100Mbit poort? In dat geval moet het de leverstraat in bij Reggefiber om een monteur aan te sturen die je verbinding fysiek omzet in de PoP naar een andere poort.

In het weekend gebeurt er sowieso niets, voor het geval het mis gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door vr6-only op 24-11-2015 22:00 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

vr6-only schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:58:
[...]

Mits je in de PoP ook op een Gbit poort zit, de juiste NT hebt, is het inderdaad minutenwerk. Dat proces gaat ook geheel automatisch als je het doordeweeks aanvraagt.

Zit je echter op een 100Mbit poort? In dat geval moet het de leverstraat in bij Reggefiber om een monteur aan te sturen die je verbinding fysiek omzet in de PoP naar een andere poort.

In het weekend gebeurt er sowieso niets, voor het geval het mis gaat.
Ik verwacht op een 100mb poort te zitten aangezien 500/500 pas een paar maanden leverbaar is en ik niet verwacht dat ze alle hardware vervangen hebben. hoewel ik dat natuurlijk niet weet. Omzetten lukt dus vandaag schijnbaar weer niet maar ik hoor ook niets terug van ze dus ik weet niet waar ik aan toe ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ray schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:09:
[...]

Ik verwacht op een 100mb poort te zitten aangezien 500/500 pas een paar maanden leverbaar is en ik niet verwacht dat ze alle hardware vervangen hebben. hoewel ik dat natuurlijk niet weet. Omzetten lukt dus vandaag schijnbaar weer niet maar ik hoor ook niets terug van ze dus ik weet niet waar ik aan toe ben
Ik vermoed dus inderdaad een EoF poort ipv GoF. Oftewel zoals aangegeven gaat vanaf KPN een seintje naar RF en die gaan het regelen. Meestal een week of 3-4 tot het helemaal werkt. Ik ga het donderdag voor je oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Kan je toch makkelijk testen. Zet een glas hd kanaal aan op de tv en doe een speedtest. Glas hd is 13Mbps. Dus als je 87Mbps haalt zit je op een 100 poort.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

rolandos582 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:15:
[...]

Ik vermoed dus inderdaad een EoF poort ipv GoF. Oftewel zoals aangegeven gaat vanaf KPN een seintje naar RF en die gaan het regelen. Meestal een week of 3-4 tot het helemaal werkt. Ik ga het donderdag voor je oppakken.
Super ik hoor graag van je en hoop tijdens de kerst dagen in ieder geval volle snelheid te kunnen gaan :)

zonder itv aan 91 en met itv hd 87. zegt nog niet heel veel of ?

[ Voor 6% gewijzigd door Ray op 24-11-2015 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jermain
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-02 08:50
Ray schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:22:
[...]

Super ik hoor graag van je en hoop tijdens de kerst dagen in ieder geval volle snelheid te kunnen gaan :)

zonder itv aan 91 en met itv hd 87. zegt nog niet heel veel of ?
Het kan nog makkelijker :*)
Welke kleur heeft het led lampje bij de tekst Ethernet op het NT ?

Oranje = 100 Mbps
Groen = 1000 Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 15:56
Rhodez schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:19:
Gisteren even getest maar nee dus... Alleen pcm 2 kanaals :(
Ook de kwaliteit is trouwens bedroevend. Ik kijk nu via mijn samsung smart tv (ok een 4K tv dus wellicht niet vergelijkbaar..) maar de kwaliteit via kpn is echt slecht!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

jermain schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 23:13:
[...]

Oranje = 100 Mbps
Groen = 1000 Mbps
Deze is vanaf dag 1 tot grote ergernis oranje. zie ook mijn postings door dit topic. ik snap tot op de dag van vandaag niet waarom de verbinding tussen nt en eb 100mb is terwijl, nv tijdens de storing toen er geen glas uplink was, deze netjes groen en dus gb is.
dat de glas uplink orange is lijkt me logisch (zo staat het ook overal beschreven) maar goed ik laat dit maar rusten voor vandaag.
Als ik dadelijk 500/500 heb zal het dan eindelijk 3x groen zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
jermain schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 23:13:
[...]

Oranje = 100 Mbps
Groen = 1000 Mbps
En bij de LAN poorten op de V10 is het omgedraaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

RobinF schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 10:47:
[...]

Precies. Nog niet helemaal optimaal/af. Ik denk zelf dat ze met IPTV veel mogelijkheden hebben maar dat deze (nog) niet allemaal uitgevoerd worden.

Het volume hebben ze wel weer goed geregeld. De afstandbediening van de ontvanger regelt het volume van de TV/Surround set en de ontvanger heeft zelf geen volume regelaar. Voor mij betekent dit nooit meer klooien met geluid laag op de ene en hoog op de andere e.d.
Even gezocht op "volume" in dit topic. Begrijp ik het dus goed dat je helemaal niet de volume kan instellen van de decoder zelf?

http://forum.kpn.com/t5/I...r-zelf-regelen/m-p/284647 :(

* Falcon heeft soundplate aangesloten op zijn optical out (fixed volume) (geen HDMI-arc/CEC helaas) van zijn samsung tv en wil nu met zijn witte afstandsbediening toch het geluid regelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Falcon op 25-11-2015 16:53 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Laatst online: 22:25
Zie mail van KPN met betrekking tot de storing van afgelopen weekend:
Afbeeldingslocatie: https://ci6.googleusercontent.com/proxy/ZQ47SWgruS7gal-bC7mD8xdH13H7ucw5VRblYHR4HFwqzvFkrAktJKZQqEAsGTmaKByj7mALWcti1fddxDGktcpLzAB2jivPaqb7tpwu6ZYPcbg_DC-9_aea2hjft34O8K9EI9twk0tZXUp-5Fd000qBrh028mc=s0-d-e1-ft#http://images.direct-email.nl/direct-email.nl/static/20151121_Storing_ITV/coulance-films-desk.jpg
Geachte heer/mevrouw,

Op vrijdag 20 en zaterdag 21 november hebben we te maken gehad met een landelijke storing op Interactieve TV. Hierdoor hebt u waarschijnlijk geen tv kunnen kijken. Wij bieden u hiervoor nogmaals onze excuses aan.

3 gratis films
We vinden het heel vervelend dat de storing zo lang geduurd heeft. Daarom krijgt u, zoals eerder aangekondigd, 3 gratis films. U kunt vanaf nu gratis kijken naar: Sinterklaas en het Pratende Paard, Focus en Mad Max: Fury Road. We hopen u hiermee alsnog een leuke tv-avond te bezorgen.

U vindt deze films tot en met maandag 30 november in het menu van uw Interactieve TV. Pak uw afstandsbediening en ga naar: Menu > Videotheek > Acties > Kortingsfilms. Meer informatie over deze films vindt u op kpn.com/3gratisfilms.

Kunt u nog geen tv-kijken?
Ervaart u nog problemen met uw Interactieve TV kijk dan op kpn.com/storing.

Met vriendelijke groet,

Bob Mols
Directeur Klantenservice
Al met al, niet slecht opgelost zo! ;)

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:59

Illusion

(the art of)

BaZnGaNL schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:37:
Zie mail van KPN met betrekking tot de storing van afgelopen weekend:

[...]

Al met al, niet slecht opgelost zo! ;)
Euh... Behoorlijk knullig opgelost lijkt me zo..
Je hebt een Video-on-demand platform met duizenden(?) titels, en je geeft je klant een tegemoetkoming van 3 gratis films...
Maar vertelt er (in eerste instantie) niet bij dat je die niet zelf mag kiezen!

N.B. zelf heb ik Telfort, maar exact dezelfde mail en films gekregen. Dus kpn doet niet eens een poging om zich hierin als premium te onderscheiden t.o.v. zijn budget-merk.

[ Voor 15% gewijzigd door Illusion op 25-11-2015 17:51 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Mjah, vindt het feit dat je zelf niet kunt kiezen ook wel een beetje een sof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:14
Teleurstellende compensatie. Kinderfilm waar we geen interesse in hebben en twee films die we al gezien hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
ik begin steeds verder te komen met IPTV Routed op een Asus RT66NU, ik blijf alleen een onduidelijkheid houden, is VLAN4 nu wel of niet aanwezig op de poort waar de IPTV ontvanger aanhangt.

Dus of ik configureer een switchpoort die zowel VLAN1 (Default VLAN voor Internet heeft) en daarbij VLAN4.
Waarbij Default VLAN een hogere Prio heeft waardoor DHCP vanaf het LAN een IP aan de IPTV ontvanger toekent. En daarnaast dus in DNSMASQ de static routes opvoer en de vendorclass ID.

Of blijft VLAN4 alleen op de router waarbij de static routes er voorzorgen dat verkeer over VLAN4 gaat en de IPTV ontvanger dus echt alleen VLAN1 (Default) heeft zoals de overige computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JlJL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:21
itxs schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:10:
ik begin steeds verder te komen met IPTV Routed op een Asus RT66NU, ik blijf alleen een onduidelijkheid houden, is VLAN4 nu wel of niet aanwezig op de poort waar de IPTV ontvanger aanhangt.

Dus of ik configureer een switchpoort die zowel VLAN1 (Default VLAN voor Internet heeft) en daarbij VLAN4.
Waarbij Default VLAN een hogere Prio heeft waardoor DHCP vanaf het LAN een IP aan de IPTV ontvanger toekent. En daarnaast dus in DNSMASQ de static routes opvoer en de vendorclass ID.

Of blijft VLAN4 alleen op de router waarbij de static routes er voorzorgen dat verkeer over VLAN4 gaat en de IPTV ontvanger dus echt alleen VLAN1 (Default) heeft zoals de overige computers.
Standaard kan je hem via de brigde mode laten draaien, heb je dat werkend? Lijkt mij een wonder als je de asus via de routed mode kan laten draaien. Ben je instellingen via telnet aan het aanpassen? Heb zelf ook een asus n66u, dus zou dolgraag de asus via de routed mode laten draaien.

Vraag mij af of kpn überhaupt helemaal om gaat naar de routed mode. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
JlJL schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:30:
[...]

Standaard kan je hem via de brigde mode laten draaien, heb je dat werkend? Lijkt mij een wonder als je de asus via de routed mode kan laten draaien. Ben je instellingen via telnet aan het aanpassen? Heb zelf ook een asus n66u, dus zou dolgraag de asus via de routed mode laten draaien.

Vraag mij af of kpn überhaupt helemaal om gaat naar de routed mode. 8)7
Ja standaard werkt het al prima, VLAN4 opgeven op poort 4 bij IPTV tabje van Asus en het draait.

Ben idd via SSH met de instellingen aan het rommelen, op zich moet dit gewoon prima kunnen werken want alle "Benodigdheden" zijn er. ik ben ook de config van microtik routers aan het uitpluizen hoe ik dit kan vertalen naar de asus configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

itxs schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:10:
VLAN4 hoeft niet aanwezig te zijn op de poort waar je IPTV ontvanger aanhangt.
Ik heb zelf Routed IPTV draaien met XS4all (gewoon hetzelfde als KPN) i.c.m. een Ubiquiti Router. Maar volgens mij moet het ook met je Asus kunnen.
Je moet er wel voor zorgen dat je een ip krijgt op je VLAN4 en de static routes goed staan. En dat je verkeer natuurlijk over VLAN4 kan.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
Edd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:43:
[...]

VLAN4 hoeft niet aanwezig te zijn op de poort waar je IPTV ontvanger aanhangt.
Ik heb zelf Routed IPTV draaien met XS4all (gewoon hetzelfde als KPN) i.c.m. een Ubiquiti Router. Maar volgens mij moet het ook met je Asus kunnen.
Je moet er wel voor zorgen dat je een ip krijgt op je VLAN4 en de static routes goed staan. En dat je verkeer natuurlijk over VLAN4 kan.
Ja ik ben al zover dat ik VLAN4 een DHCP offer kan laten accepteren, maar ik zou dus VLAN 4 ingeval van asus dus alleen hoeven laten uitkomen op PORT 0 en 8 (Waar 0 WAN is en 8 de CPU zodat hij er tegen aan kan praten. dan kan ik de switchporten van de asus gewoon in VLAN1 (Default) laten.
Zag wel dat het IP Adres wat ik op het VLAN krijg uit een andere range was als beschreven bij netwerkje.com dus ik tijwel wat dan mijn static routes moeten zijn, Ik krijg er een uit de 10.162.20.X reeks.

Wil vervolgens via DNSMASQ de opties en static routes en static IP Leases voor de IPTV ontvangers regelen.

Kan je jouw config wellicht aanbieden aan me?
Pagina: 1 ... 13 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie