Wat is jullie ervaring met carkits/telefoonhouders voor in de auto?
Voorheen gebruikte ik altijd een Tetrax X-Way telefoonhouder (Werkt op basis van magneten), wat altijd prima en makkelijk werkte, echter ben ik op zoek naar een alternatief en wel om verschillende redenen:
1) Met de S5 had de houder al redelijk moeite deze recht te houden vanwege het gewicht, dat zal alleen maar erger worden met de S6E+
2) Ik had gelezen dat zo'n magneet in de weg kan zitten voor bijvoorbeeld de NFC Chip, dit klopte ook want mijn Google Cardboard NFC herkenning werkte niet meer lekker na installatie magneet.
3) Zo'n magneet zal ook het draadloos opladen niet bevorderen vrees ik.
4) Zonde om het uiterlijk van de S6E+ en/of case te 'verminken' met een magneet.
5) Met magneet op de phone/case is het niet meer mogelijk de telefoon stabiel op z'n rug te leggen en moet ie op z'n scherm kant liggen. Voorheen had ik het scherm altijd in een case dus geen probleem. Nu echter een ander verhaal met zo'n mooi scherm
Waar ik naar op zoek ben:
1) Makkelijk in/uit houder te doen, liefst met 1 hand.
2) Klein formaat.
3) Compatibel met case. (geen flip en/of wallet o.i.d. dus dat scheelt)
4) Monteerbaar op ventilatierooster (Airco met warm weer voor koeling telefoon)
Na een tijdje googlen kwam ik uit op de Kenu Airframe Plus:
http://www.pdashop.nl/pro...able-car-mount-zwart.html
Deze lijkt aan alle eisen te voldoen. Iemand ervaring met deze houder? (Reviews bij coolblue zijn best lovend).
Tevens ben ik op zoek naar een nieuwe autolader. Ik gebruik sinds de originele Galaxy S al een officiele Samsung autolader echter is deze maar 0,7A (700mA) en bij de S5 was het al zo dat de telefoon bijna net zo hard leeg liep als dat ie oplaadde
Dus denk ik aan deze:
http://www.pdashop.nl/pro...aptive-fast-charging.html
2.0A en Fast Charging
Zoals jullie zien heb ik liever officieel spul al is het vaak een stuk duurder. Ik heb dan vaak zoiets van: "Dit is ervoor gemaakt en gaat zeker goed werken". Maar misschien kennen jullie andere autoladers die net zo goed zijn en een stuk goedkoper?