Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice angel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10 21:02
Sins kort binnen de fam. bezet van edge+ gelijk bij het instellen van het toestel een probleem rijker:

bedreiging: onbevoegde acties gedetecteerd.

naar smart switch gebruikt te hebben om software controleren her installeren
komt melding weer terug, heeft iemand enige ervaring er mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoFR
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 23:32
ice angel schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:31:
Sins kort binnen de fam. bezet van edge+ gelijk bij het instellen van het toestel een probleem rijker:

bedreiging: onbevoegde acties gedetecteerd.

naar smart switch gebruikt te hebben om software controleren her installeren
komt melding weer terug, heeft iemand enige ervaring er mee?
Al een paar maanden deze telefoon, maar dit heb ik nog nooit gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice angel
HugoFR schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 17:20:
[...]

Al een paar maanden deze telefoon, maar dit heb ik nog nooit gezien
Zal je nog beter vertellen toestel uit gepakt alleen de eerste updates van uit playstore (standaard apps)
geinstalleerd. Toen begon de ellende met de melding van Apparaatbeveiliging:
Onbevoegde acties gedetecteerd. Start uw apparaat op nieuw op om onbevoegde wijzigingen ongedaan te maken.

Systeem op nieuw opgestart image opnieuw geïnstalleerd en begint van voor af af
via smart switch toestel herinstalleert en nieuwe update van smart switch geïnstalleerd.

krijg wederom een melding bij opstarten links boven in het scherm:

custom binary blocked by FRB lock.

Wil nadrukkelijk vermelden er is geen odin of andere programma aan te pas gekomen om te rooten. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 22:17
Kun je My Knox installeren en activeren? Zo nee, dan moet hij terug want er is mee geknoeid...

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice angel
Die Bruine schreef op woensdag 16 december 2015 @ 06:32:
Kun je My Knox installeren en activeren? Zo nee, dan moet hij terug want er is mee geknoeid...
Knox geprobeerd maar geen resultaat gehad. Contact gehad met Samsung alleen die roepen als eerste heb je geroot en heb je odin gebruikt.

Na wederom terug gezet naar fabrieksinstelling en her start blijft het bij opstartscherm hangen met de melding:
custom binary blocked by FRB lock.

[ Voor 5% gewijzigd door ice angel op 16-12-2015 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Dan zou ik toch echt naar de leverancier terug gaan. Als jij hem niet hebt geroot, dan moet het iemand anders geweest zijn. Wellicht heeft de vorige eigenaar hem geroot en is er toen achter gekomen wat voor consequenties dat heeft. Er zijn helaas van die stakkers. Als die persoon dan de telefoon meteen terug heeft gestuurd, zonder ook maar zichtbaar gebruikt te zijn, dan heb jij dus pech...

Nogmaals, ik zou contact opnemen met de verkopende partij.

Wij kunnen er verder niets aan doen. Als het bitje is omgezet kan dat echt niet meer terug gezet worden.Alleen de verkoper kan vertellen of dit toestel al eens aan iemand anders is geleverd. Het kan ook echt niet zomaar per ongeluk omgezet zijn. Daar zijn toch echt wat stappen aan vooraf gegaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Die Bruine op 16-12-2015 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice angel
Die Bruine schreef op woensdag 16 december 2015 @ 08:11:
Dan zou ik toch echt naar de leverancier terug gaan. Als jij hem niet hebt geroot, dan moet het iemand anders geweest zijn. Wellicht heeft de vorige eigenaar hem geroot en is er toen achter gekomen wat voor consequenties dat heeft. Er zijn helaas van die stakkers. Als die persoon dan de telefoon meteen terug heeft gestuurd, zonder ook maar zichtbaar gebruikt te zijn, dan heb jij dus pech...

Nogmaals, ik zou contact opnemen met de verkopende partij.
Het lullig is het komt nieuw uit de doos zaterdag uit gepakt. En dan al zoveel ellende er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Hmm ik heb kennelijk over FRP heen gelezen. FRP melding verschijnt alleen wanneer je een custom ROM gebruikt zonder OEM unlock, of wanneer het device is gelocked door de Samsung app.

http://samsung-firmware.org/model/SM-G928F/

Zoek naar jouw firmware en flash die opnieuw. Ik weet niet wat je geflashed hebt, maar het is niet stock. Anders kreeg je die melding niet namelijk. Dus echt de originele firmware zoeken en die flashen.
Als je daarna nog een andere custom ROM wil flashen moet je dus wel eerst OEM unlock aanzetten onder Dev Ops. Doe je dat niet, dan krijg je dus dit gezeik. En die Intel Security voorlopig dus maar lekker niet aanraken :+

Verwijderd

Wil even laten weten dat ik een fijne screenprotector heb gekocht.
Hij is van amorus van dun glas H9 wat ook de edge randen goed beschermd.
Hij is makkelijk op te brengen en het ziet er netjes uit ook voel je hem niet zitten aan de randen.
Nu nog iets voor de achterkant 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoFR
  • Laatst online: 01-06 23:32
ice angel schreef op woensdag 16 december 2015 @ 08:30:
[...]

Het lullig is het komt nieuw uit de doos zaterdag uit gepakt. En dan al zoveel ellende er mee.
Wat krijg je te zien bij software-info onder instellingen-->toestel-info. Post anders een screenshot hier.

Die FRP-lock kan tevoorschijn komen door recovery/custom rom of iets dergelijks te flashen zonder de OEM-unlock te activeren. Zoals die bruine al zei.
Maar ik meen me te herinneren dat je dan sowieso niet op je homescreen kon komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 06:37
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:00:
Wil even laten weten dat ik een fijne screenprotector heb gekocht.
Hij is van amorus van dun glas H9 wat ook de edge randen goed beschermd.
Hij is makkelijk op te brengen en het ziet er netjes uit ook voel je hem niet zitten aan de randen.
Nu nog iets voor de achterkant 😃
Top.
Waar heb je hem gekocht en voor hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem gekocht bij knaldeals.com
Is 39.95
Was van de week bij mm om te kijken of ze iets hadden voor de achterkant maar was niks naar mijn zin, kreeg zelfs van de verkoper complimenten over deze screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Linkje wellicht?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Thanks.
Ik vind het alleen te veel geld om er zelf aan uit te geven.
Op het xda forum is een hele thread met ervaringen van zelfde varianten te vinden.
Eens kijken of daar wat tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 02:00

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Thanks ziet er goed uit.
Hopelijk past het met de Tech21 evo wallet.

Sinds een dag in het bezit van de S6 Edge+ mijn i6+ en Lumia 1520 (welke wordt vervangen door de 950 XL)
Had hiervoor een Note 3.

Indruk tot nu toe:
- TouchWiz is nog steeds hetzelfde.
- Scherm ziet er mooi uit.
- Edge screen is een leuke gimmick.
- Toestel is lekker dun en houdt tot mijn verbazing redelijk goed vast zonder hoes (welke ik nog wel ga halen, Tech21 evo wallet)
- WiFi snelheid is top. D/L met 6MB p/s

TouchWiz is al een keer gecrasht toen ik bezig was met folders aanmaken :/

Heb maar direct een Anker Astro E7 via Amazon DE besteld aangezien ik geen juice pack kon vinden die om je toestel heen zit

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik heb de keyboard cover en een Spigen clear voor wanneer ik het toetsenbord niet nodig heb (weekend de deur uit, festival etc). De Spigen is wat mij betreft perfect.
Keyboard cover van Samsung gevalletje mwoah. De voorkant wordt niet beschermd door opstaande randen als je het keyboard niet aan de voorkant hebt bevestigd.
Screenprotector heb ik nog steeds niet. Ik wil er 1 van BSE. Maar aangezien ik nog een stuk vel van BSE heb liggen wil ik geen voorgesneden bestellen. Moet gewoon even de tijd nemen om er 1 te snijden. Zal uiteraard nooit zo netjes als een kant-en-klare zijn. Maar daar kan ik welmee leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Die Bruine schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:34:
Ik heb de keyboard cover en een Spigen clear voor wanneer ik het toetsenbord niet nodig heb (weekend de deur uit, festival etc). De Spigen is wat mij betreft perfect.
Keyboard cover van Samsung gevalletje mwoah. De voorkant wordt niet beschermd door opstaande randen als je het keyboard niet aan de voorkant hebt bevestigd.
Screenprotector heb ik nog steeds niet. Ik wil er 1 van BSE. Maar aangezien ik nog een stuk vel van BSE heb liggen wil ik geen voorgesneden bestellen. Moet gewoon even de tijd nemen om er 1 te snijden. Zal uiteraard nooit zo netjes als een kant-en-klare zijn. Maar daar kan ik welmee leven :)
Vind je het typen prettig met het keyboard cover?

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
De feedback vind ik goed/prettig. De shortcut keys kan ik nog niet aan wennen (ALT voor numeriek en tekens). Verder mis ik verlichting en vind ik het toch wel een beetje smal om vast te houden.

Ik heb twee dagen met de Spigen gelopen, doe ik niet meer :+ . Als ik even gezellig wil chatten dan klik het toetsenbord erop. Wanneer ik gewoon gebruik kon maken van de vingerafdruk scanner, dan zou ik hem er waarschijnlijk meestal niet eens afhalen. Erg irritant om elke keer die cover te plaatsen/verwijderen.

Vaag, helft mist...

Anyway, ik heb een paar maanden een Z2 gehad, daarna overgestapt naar Z3 compact vanwege het formaat (altijd iPazzPort bij me). Maar na ongeveer 15 maanden ben ik toch maar gegaan voor de S6E+/Priv (geen enkele goede reden waarom wel de S6E+ Priv). Om je een idee te geven hoe hatelijk ik typen/swypen (Swiftkey ging best goed) vind: Na 15 maanden toch weer overgestapt op een fysiek toetsenbord waarbij ik het hinderlijke van plaatsen/verwijderen van de cover binnen twee dagen zonder (Spigen uitproberen) toch weer voor lief nam.

[ Voor 43% gewijzigd door Die Bruine op 08-01-2016 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Ahaa oke dan skip ik die keyboard cover.
Heb nu een Tech21 evo wallet er om heen zitten.

Vandaag wordt mijn Amorus full cover geleverd dan kan ik mijn toestel vol in gebuik nemen.
Zonder hoesje + tempered glass gebruik ik het toestel niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-10 12:34
FML.. Laat 1 (!) keer mijn telefoon vallen terwijl ik op de plee zit. Gelijk verdomme een barst dwars over mijn scherm heen. GVD ! :(

Weet iemand een beetje een goede shop voor zoiets met een schappelijke prijs? Ja, i know Google. Maar gaat mij meer om goede ervaring met soortgelijke toko's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
BootVluchteling schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 23:47:
FML.. Laat 1 (!) keer mijn telefoon vallen terwijl ik op de plee zit. Gelijk verdomme een barst dwars over mijn scherm heen. GVD ! :(

Weet iemand een beetje een goede shop voor zoiets met een schappelijke prijs? Ja, i know Google. Maar gaat mij meer om goede ervaring met soortgelijke toko's..
Samsung service center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:36

Steeffoon

Smartphone-nerd

iPhone repair in Den Bosch wellicht? (doet ook Samsung :)'
http://www.iphone-repair-den-bosch.nl/samsung-reparatie/

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 10:19

silitek

Tubes Only

Das een duur grapje..Voorkant kost iets van 249,- euro :o Achter schijnt wel goedkoop te zijn iets van 45,- euro. Hier kun je er op wachten deze jongens werken netjes http://www.gsm-world.nl/

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-10 12:34
Heb het laten doen in Schiedam, bij Ricom. Dit is een officiële Samsung service centre. Zodoende ook de garantie op mn toestel behouden.

Grapje kostte me wel 225 euro.. Gelukkig kon ik er op wachten maar wat een geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo tweakers

Ik kwam op deze site https://www.voptelecom.nl...alaxy-s6-edge-32gb-zwart/
Een Samsung galaxy s6 edge gevonden voor 555,- euro. Is dit nou echt of niet?!
Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2016 @ 11:05:
Hallo tweakers

Ik kwam op deze site https://www.voptelecom.nl...alaxy-s6-edge-32gb-zwart/
Een Samsung galaxy s6 edge gevonden voor 555,- euro. Is dit nou echt of niet?!
Kan iemand me helpen?
Het is geen plus versie he😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar dat maakt niet uit. Is het wel gewoon de echte Samsung galaxy s6 edge?
Want wat is het verschil dan tussen de plus en deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 23:14
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:13:
Ja maar dat maakt niet uit. Is het wel gewoon de echte Samsung galaxy s6 edge?
Want wat is het verschil dan tussen de plus en deze?
Dat maakt niet uit? Het is nogal een verschil. 5,1" of 5,7" display :P de 5,7" is vanzelfsprekend een stuk duurder dan de gewone Edge, waar overigens een ander topic voor loopt. [Samsung Galaxy S6-serie] Ervaringen en Discussie

Een verder, klein verschil is dat de 'kleine' Edge een IR-blaster bovenop heeft zitten.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is de link https://www.voptelecom.nl...alaxy-s6-edge-32gb-zwart/ dat toestel wel echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09 22:28
silitek schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 12:05:
[...]

Das een duur grapje..Voorkant kost iets van 249,- euro :o Achter schijnt wel goedkoop te zijn iets van 45,- euro. Hier kun je er op wachten deze jongens werken netjes http://www.gsm-world.nl/
Hieronder een link naar Samsung Premium Support Centers...

https://www.google.com/ma...zBwEXgcUq0ss.k6BzADiSxeBo

Kostprijs 205 euro, maar wel met doorlopende garantie vanuit Samsung.
Wat je dus niet hebt als je het om de hoek laat herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Addiction schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:02:
[...]

Dit is inderdaad een stuk goedkoper, alhoewel nog een flink bedrag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Addiction schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:02:
[...]

Ziet er niet echt betrouwbaar uit, maar waarom zou je die s6 edge daar bestellen???????
Toestel is goedkoper te bestellen op meerdere maar wel betrouwbare sites.
Dus ik snap je vraag totaal niet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Laatst online: 28-09 22:28
pappaleone schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:26:
[...]

Ziet er niet echt betrouwbaar uit, maar waarom zou je die s6 edge daar bestellen???????
Toestel is goedkoper te bestellen op meerdere maar wel betrouwbare sites.
Dus ik snap je vraag totaal niet. 8)7
Hoezo bestellen? Hij vraagt hier wel om zijn scherm te laten vervangen hé?

205 is een stevig bedrag, maar je hebt dan ook een dure telefoon met een scherm van absolute topkwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Addiction schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:40:
[...]

Hoezo bestellen? Hij vraagt hier wel om zijn scherm te laten vervangen hé?

205 is een stevig bedrag, maar je hebt dan ook een dure telefoon met een scherm van absolute topkwaliteit...
Sorry voor mijn verkeerde post, deze was bedoeld voor (tygho) Zijn verhaal ging ovrr het kopen van de 6edge
Sorry 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07 15:00
Sinds 2 dagen wordt mijn batterij met 10% per 3 kwartier leeg getrokken. De batterij wordt ook erg heet. Volgens batterystats zijn de boosdoeners op 1 Android Core Apps, en op 2 Verbeterde Voorzieningen.
Ik heb geen apps geïnstalleerd in die tijd, en heb al wat Google sync dingen gedwongen gestopt, maar het heeft geen effect.
Ben niet geroot, gewoon de standaard Edge plus.
Iemand enig idee wat dit kan zijn (of beter, hoe ik dit kan voorkomen)? Voor een paar dagen terug deed ik een hele dag met een batterijlader, nu een paar uurtjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
  • Laatst online: 08-07 15:00
Bedank voor de massale reacties :-)
Het is weer gestopt zoals het gekomen is, geen flauw idee dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Dude, sommige Tweakers leven in het weekend :+

Ik heb er regelmatig last van. Verder nog geen probleem van gemaakt. Zaterdag ben ik in slaap gevallen zonder mijn telefoon te laden. Lag naast mij met nog 15%. In de ochtend was hij gewoon leeg en uitgevallen.

Vandaag heb ik mijn telefoon het minst gebruikt sinds ik hem heb. Na 10 uurtjes is er maar 15% verbruikt. Absoluut nieuw record voor mij.
Wat ik wil zeggen, ook bij mij na een reboot opeens veel gunstiger verbruik. Al is vandaag een slecht voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
LeonJ69 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:41:
Bedank voor de massale reacties :-)
Het is weer gestopt zoals het gekomen is, geen flauw idee dus...
Deze site is helaas zo dood als een pier, ik heb al paar keer gevraagd aan de moderator of de site niet samengevoegd kan worden met het gewone S6 plus s6 edge forum.
Maar er wordt nog niet eens op gereageerd. :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-10 13:58

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik merk ook dat ik niet zoveel meer hier kijk omdat er zo weinig geplaatst wordt. Topic zou inderdaad best samengevoegd kunnen worden misschien..

De telefoon blijft me verbazen, heb hem bijna 4 maanden en ben er nog net zo blij mee als de dag dat ik hem kocht, dit is me nog nooit gebeurd _O- (en het is een Samsung, waar ik normaal niet echt fan van ben)

Gisteren wat geprobeerd met Time Lapse app: Lapse It Pro met dit als resultaat
1483 foto's, en gerenderd op de telefoon zelf. Afgezien dat het niet echt interessant is, en door een enorm vies raam ( _/-\o_ ) gemaakt is, vind ik het best redelijk. Juist de optie om volledige sensor te gebruiken, en dan op de pc een timelapse te maken is zeer interessant en ga ik zeker uitproberen. Bedoel de foto kwaliteit voor een telefoon is geweldig te noemen :D (geen zin om mijn dure DSLR voor veel time lapse te gebruiken)

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Heeft iemand wel eens gemeten hoe lang het in de praktijk duurt voordat de telefoon is opgeladen?
Met mijn Wireless Fast Charger (hangt aan een CHOETECH) duurt het 85 minuten voordat hij van 0% (toestel uitgevallen vanwege lege accu) naar 100% is geladen. Die WFC gebruik ik af en toe als ik moet bijladen.
Naast mijn bed heb ik de normale Wireless Charger liggen. Daar laad ik in principe elke nacht mee op. Maar ik heb om praktische redenen niet kunnen testen hoe lang het duurt voordat de accu 100% is geladen.
Vandaar mijn vraag, heeft iemand anders dit wel uitgezocht? Ik ben ook benieuwd naar de daadwerkelijke laadtijd via de Fast charger bekabeld. Ik bedenk mij net dat ik nooit heb getest of die wel werkt. Vanavond maar eens doen dan...

EDIT:
Normale WC gaf aan 160 minuten nodig te hebben om van 12% naar 100% te gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Die Bruine op 21-01-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik probeer mijn galaxy s6 edge te rooten, modelnummer: SM- G925F met android 5.1.1. De kernelversie is G925FXXU3Q0KN. Ik probeer de bootloader te passeren via OEM unlock door de ontwikkelaarsopties te ontgrendelen. Nadat deze ontgrendeld zijn zie ik echter de OEM unlock er niet tussen staan. (en ja ik kijk precies op de juiste plaats). Ik heb vele forums op het web doorzocht inclusief xda-developers, androidexplained en andere blogs die geen eenduidig antwoord hierop weten te geven. Ik hoop dus dat een van jullie mij kan vertellen waarom de OEM unlock niet op het toestel staat, wat ik hieraan kan doen, en zo niet of er andere opties zijn om mijn toestel SUCCESVOL te rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:05:
Hallo,

ik probeer mijn galaxy s6 edge te rooten, modelnummer: SM- G925F met android 5.1.1. De kernelversie is G925FXXU3Q0KN. Ik probeer de bootloader te passeren via OEM unlock door de ontwikkelaarsopties te ontgrendelen. Nadat deze ontgrendeld zijn zie ik echter de OEM unlock er niet tussen staan. (en ja ik kijk precies op de juiste plaats). Ik heb vele forums op het web doorzocht inclusief xda-developers, androidexplained en andere blogs die geen eenduidig antwoord hierop weten te geven. Ik hoop dus dat een van jullie mij kan vertellen waarom de OEM unlock niet op het toestel staat, wat ik hieraan kan doen, en zo niet of er andere opties zijn om mijn toestel SUCCESVOL te rooten.
Heb je al in het sub forum S6 rooten gekeken of anders op XDA?

Ben btw benieuwd wanneer android 6.0 komt want ik las dat Google al bezig is met Android 7.0 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

crzyhiphopazn schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:23:
[...]

Heb je al in het sub forum S6 rooten gekeken of anders op XDA?

Ben btw benieuwd wanneer android 6.0 komt want ik las dat Google al bezig is met Android 7.0 :|
Het is gewoon belachelijk hoelang fabrikanten er over doen om MM eruit te krijgen. We zijn bijna 6 maanden na de release van MM en nog niks, inmiddels komt 7 al bijna...

Mijn edge+ doet het prima, maar het is gewoon het idee, je koopt het beste van het beste en wordt behandeld als een low budget telefoon koper. Het is gewoon complete onzin om zolang erover te doen (weer aantal onzin functies erbij voor TW wat al niemand gebruikt, maar hebben we wel maanden op moeten wachten _/-\o_ )

Google zou gewoon een termijn van max 3 maanden in moeten stellen voor updates... Jammer dat de nexus serie niet mijn smaak toestellen zijn, anders was Ik direct overgegaan!

Eindelijk begonnen met de uitrol voor de G928F duurt hopelijk niet lang meer

[ Voor 30% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 03-03-2016 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

^^ Let's eat Marshmallows! Er was al een trucje met een pit.file maar nu is dat niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Nou ik heb nog steeds niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:56
Hier ook nog geen update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Het is gewoon belachelijk hoelang fabrikanten er over doen om MM eruit te krijgen. We zijn bijna 6 maanden na de release van MM en nog niks, inmiddels komt 7 al bijna...
Niet helemaal waar, er zijn genoeg fabrikanten waar het wel binnen 2,3 maanden na de release uitgebracht wordt. Ik vind persoonlijk dat Samsung er een potje van maakt, zeker als je na gaat dat mensen die een iets ouder model hebben nog veel langer mogen wachten of helemaal geen update meer krijgen. Maar goed laten we hopen dat het snel komt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Je moet ook even kijken naar de regio (SKZ is Kazakhstan) wat ik bedoelde dat ze eindelijk zijn begonnen met uitrol voor de G928F versie van dit toestel.
bloodlynx schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 20:49:
[...]

Niet helemaal waar, er zijn genoeg fabrikanten waar het wel binnen 2,3 maanden na de release uitgebracht wordt. Ik vind persoonlijk dat Samsung er een potje van maakt, zeker als je na gaat dat mensen die een iets ouder model hebben nog veel langer mogen wachten of helemaal geen update meer krijgen. Maar goed laten we hopen dat het snel komt :) .
Nouja de grote fabrikanten zijn hooguit een maand bezig met de uitrol, of beginnen net. Samsung maakt er inderdaad een potje van. Ik wist gewoon dat ze pas rond de aankondiging/release van die S7 MM zouden uitrollen, kansloos dat samsung :(

Vandaag nog met nexus 6p in me handen gestaan, maar trekt me echt niet, maar stock Android, loving it :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Sinds kort loopt mijn 6+ dagelijks vast. Na het vastlopen wordt hij heel heet. Volgens de samsing store komt dat door een vlekje op mijn scherm ( vlek is er uit het niets gekomen) meer mensen last van dit probbleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Janet_ schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:49:
Sinds kort loopt mijn 6+ dagelijks vast. Na het vastlopen wordt hij heel heet. Volgens de samsing store komt dat door een vlekje op mijn scherm ( vlek is er uit het niets gekomen) meer mensen last van dit probbleem?
Huh? Vast lopen door vlekje op het scherm?? Nooit van gehoord, en eigenlijk ook niet tegen gekomen. Heb je een factory reset geprobeerd? Je zou ook even de cache kunnen legen (soms lost dat ook rare problemen op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Janet_ schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:49:
Nee niets van dat alles, wel een soort deuk/holte in het scherm, zichtbaar bij een bepaalde lichtval.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Supertip schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 00:06:
[...]

Nee niets van dat alles, wel een soort deuk/holte in het scherm, zichtbaar bij een bepaalde lichtval.
Dat heb ik ook! Bij bepaalde lichtinval, volgens mij productie foutje, hoe kan glas anders in het midden een Bolling hebben.. Heb jij een screenprotector? Ik merk dat ik nog niet gekocht heb omdat ik bang ben dat die niet aansluit door die bolling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Mother_Goozz schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 10:17:
[...]

Dat heb ik ook! Bij bepaalde lichtinval, volgens mij productie foutje, hoe kan glas anders in het midden een Bolling hebben.. Heb jij een screenprotector? Ik merk dat ik nog niet gekocht heb omdat ik bang ben dat die niet aansluit door die bolling.
Nope geen protector, wel vind ik het scherm snel krassen tov. Mijn HTC m7.
Sleutels in je zak bij de telefoon is bij de edge + not done.

Ps. Ik heb de zilveren/titanium uitvoering.

[ Voor 4% gewijzigd door Supertip op 05-03-2016 13:43 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Supertip schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:41:
[...]

Nope geen protector, wel vind ik het scherm snel krassen tov. Mijn HTC m7.
Sleutels in je zak bij de telefoon is bij de edge + not done.

Ps. Ik heb de zilveren/titanium uitvoering.
Ik heb hem tot nu toe in een sleeve gehad, maar heb idd ook kleine haarkrasjes op het scherm... Misschien maar eens met een goedkope screenprotector proberen. Dacht dat ik de enige was die dit in het scherm Had zitten. Je kan het vooral goed zien als de telefoon stukje voor je op tafel ligt, en dan fel licht erop reflecteert. Meer mensen hier die dat ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casparsmit
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-08 11:23
Iemand al marshmallow binnen gekregen OTA?

Hier nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
casparsmit schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:11:
Iemand al marshmallow binnen gekregen OTA?

Hier nog steeds niet.
Hier downloaden en handmatig installeren. Het is gewoon de officiële versie. Dus KIES of Odin zal gewoon werken.

NL versie (PHN) is er overigens nog niet, als je persé die wil flashen.

[ Voor 9% gewijzigd door Die Bruine op 07-03-2016 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casparsmit
Die Bruine schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:34:
[...]

Hier downloaden en handmatig installeren. Het is gewoon de officiële versie. Dus KIES of Odin zal gewoon werken.

Thanks voor de link, maar ik wacht inderdaad dan even op de NL versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casparsmit
Wie hebben Marshmallow al draaien op hun S6 Edge+? Ben erg benieuwd naar ervaringen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice angel
Daar ben ik ook erg naar (PHN) versie ? zal wat ik gelezen hebt deze maand uit komen.
Maand is nog jong ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Die Bruine schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:34:
[...]

Ik wilde het gaan doen en toen kwam de update zelf al.
Maar thx voor de link iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Is alleen bij mij de s6 edge een stuk trager sinds de Marshmellow update?
Of hebben meer mensen er last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:36
mirelia schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 19:01:
[...]

Ik wilde het gaan doen en toen kwam de update zelf al.
Maar thx voor de link iig.
Hoe bedoel je precies? Want zie nog geen PHN update bij sammobile..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice angel
Marshmallow (vod) binnen ! nl versie wel te verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

PHN eindelijk beschikbaar! Eindelijk 6.0.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
Idd hij is hier ook binnen.

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Vanochtend een backup gemaakt van mijn foto's en andere dingen, 6.0.1 geïnstalleerd. Ik heb toen factory reset gedaan en opnieuw alles ingesteld. Het valt me op hoe snel het toestel werkt, echt aanzienlijk sneller dan op 5.1. Ook valt het me op dat geheugen management beter werkt, had 35 apps open staan, en zat op 66% geheugen gebruik. Het komt niet meer bij de 85-90% Ik zal verder moeten testen of alles fatsoenlijk open blijft staan op de achtergrond en niet meer zo veel afgesloten wordt. Maar ben zeer te spreken over deze update! Wat zijn jullie ervaringen hier? (Wat meer leven in dit topic.. :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Mother_Goozz schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:16:
Vanochtend een backup gemaakt van mijn foto's en andere dingen, 6.0.1 geïnstalleerd. Ik heb toen factory reset gedaan en opnieuw alles ingesteld. Het valt me op hoe snel het toestel werkt, echt aanzienlijk sneller dan op 5.1. Ook valt het me op dat geheugen management beter werkt, had 35 apps open staan, en zat op 66% geheugen gebruik. Het komt niet meer bij de 85-90% Ik zal verder moeten testen of alles fatsoenlijk open blijft staan op de achtergrond en niet meer zo veel afgesloten wordt. Maar ben zeer te spreken over deze update! Wat zijn jullie ervaringen hier? (Wat meer leven in dit topic.. :+ )
Ik sluit me hier geheel bij aan op alle fronten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik heb eerst de Duitse update gedraaid (Duits 64GB model). Daarna de PHN er overheen geïnstalleerd via Odin. Geen centje pijn.

Alleen stoort het mij dat Garmin Connect niet werkt zonder dat GPS aan staat. Dit is echt iets van Android 6.0.1. Zet ik het uit, verlies ik Bluetooth contact met mijn Vifosmart HR. En de verbinding opnieuw opbouwen lukt echt niet zonder dat GPS aan staat.
Daarnaast het ik een probleem met mijn imap e-mail accounts. Wanneer ik een e-mail verwijder verschijnt deze later alsnog weer. Heel irritant. E-mails verwijderen op mijn toestel werkt dus totaal niet voor wat betreft imap.
En die nieuwe kleuren vind ik niet zo mooi. Ik heb ook het idee dat het scherm nu anders is gekalibreerd, ongeacht welke setting ik kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Die Bruine schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 07:10:

En die nieuwe kleuren vind ik niet zo mooi. Ik heb ook het idee dat het scherm nu anders is gekalibreerd, ongeacht welke setting ik kies.
Ik vind de nieuwe kleuren, vooral de notificatiebalk echt een hele verbetering. Dat lelijke blauw van de vorige versie vond ik echt afschuwelijk. Waar ik inderdaad wel van baal is dat je nog steeds alleen maar uit 4 verschillende "kleurprofielen" kan kiezen, gevoel alsof wit nooit echt wit is met alle instellingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-04-2021
Ik heb de S6 Edge + gekocht afgelopen september. Heb er toen onmiddelijk een flip case bijgekocht van Spigen. Echter blijkt dat mijn scherm nu echt vol met krassen staat door deze cover. Aangezien deze van fake leather was, was ik er van overtuigd dat deze geen schade kon aanbrengen, oh was I wrong.. Achja het is nu zo..

In het begin leek het gewoon op wat vage vingervlekken, maar langzaam aan ben ik dan tot de conclusie gekomen dat dit gewoon subtiele krassen waren..

Dit wijzigt echter niets aan de situatie dat ik hier met een perfect werkende S6 edge + zit waar ik zeer tevreden van ben, maar vol krassen staat..

Nu vroeg ik mij af waar ik best terecht kan voor een vervanging van mijn scherm. Via een third party bedrijf zou het rond de € 275 gaan. Via samsung zelf zou het rond € 235 zijn. Enige suggesties zijn altijd welkom..

Foto van de schade..: https://goo.gl/MtPL8G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Dat zijn ook echt jouw enige twee opties. Vervanging door Samsung geniet natuurlijk de voorkeur. De prijs is dan ook nog het laagst.
Als je online zoekt kom je deze prijzen en bijbehorende conclusie overal wel weer tegen. Samsung betaal je het minst, en het is 100% origineel.

@M_G ik bedoelde dus de pasteltinten die je kunt kiezen voor bv het startmenu. En de achtergrond kleur bij apps. Alles is net een beetje anders. En voor mij is dat net een beetje minder.
Notificatiebalk is inderdaad een verbetering. Maar, echt belachelijk dat je anno 2016 nog steeds met een ultra bright witte achtergrond te maken heb in bv Calendar. En dan moet overstappen op third party. Zelfde geldt voor e-mail en dat soort basis apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Laatst online: 14-09-2023
Silay schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:15:

Nu vroeg ik mij af waar ik best terecht kan voor een vervanging van mijn scherm. Via een third party bedrijf zou het rond de € 275 gaan. Via samsung zelf zou het rond € 235 zijn. Enige suggesties zijn altijd welkom..

Foto van de schade..: https://goo.gl/MtPL8G
Samsung store heeft mijn voorkantje pas nog vervangen, uit 'coulance-overwegingen'. Schijnen ze standaard te doen wanneer je gebruik maakt van hun clearviewcover, omdat ze weten dat die cover lichte krasjes geeft. Viel me overigens op dat ik niet hoefde aan te tonen dat ik die cover ook echt gebruikte of had aangeschaft. Iets wat overigens wel zo is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

heutsm schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 15:55:
[...]

Samsung store heeft mijn voorkantje pas nog vervangen, uit 'coulance-overwegingen'. Schijnen ze standaard te doen wanneer je gebruik maakt van hun clearviewcover, omdat ze weten dat die cover lichte krasjes geeft. Viel me overigens op dat ik niet hoefde aan te tonen dat ik die cover ook echt gebruikte of had aangeschaft. Iets wat overigens wel zo is...
Heb je contact informatie voor mij zodat ik ook aanspraak kan doen op garantie? ik zit met zelfde probleem. Nu net gebeld met Samsung service maar die verwijzen me naar drdoktor.nl ofzo waarbij de kans bestaat dat ik mag betalen als garantie wordt afgewezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:36
Ik heb sinds de update ook last van de kleuren. De kleuren lijken meer verzadigd dan bij het Lolipop systeem. De 4 scherm modi die ik kan kiezen helpen hier helaas niet bij. Bij de één zijn de kleuren te verzadigd en bij de anderen zijn de kleuren te dof. Hopelijk komt hier nog een oplossing voor.

Ook een s7 edge in huis en ik moet zeggen dat de nieuwe telefoon het echt goed doet qua batterijverbruik. Een stuk beter dan de s6 edge plus tot nu toe. Maar dat is vaker mijn ervaring bij een gloednieuw toestel van Samsung. Eerst maar eens zien wat de s7 edge doet na 2 maanden qua batterijverbruik. Voor de rest een prima telefoon, net als de s6 edge plus trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Laatst online: 14-09-2023
SYQ schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:57:
[...]

Heb je contact informatie voor mij zodat ik ook aanspraak kan doen op garantie? ik zit met zelfde probleem. Nu net gebeld met Samsung service maar die verwijzen me naar drdoktor.nl ofzo waarbij de kans bestaat dat ik mag betalen als garantie wordt afgewezen
Was de Samsung Store in Amersfoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Hoeveel SOT halen jullie? ik merk ik kom bijna niet eens de dag door sinds de 6.0.1 update... Daarvoor makkelijk 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Mother_Goozz schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 18:49:
Hoeveel SOT halen jullie? ik merk ik kom bijna niet eens de dag door sinds de 6.0.1 update... Daarvoor makkelijk 2 dagen.
ik heb alweer een factory reset gedaan, dit keer toestel tijdens samsung setup ingesteld als 'nieuw' en dus geen apps hersteld.

mijn probleem was dat heel doze functie niks deed, snachts gaat die doodleuk van 90% naar 60%. Hopelijk is dit de oplossing

[ Voor 3% gewijzigd door SYQ op 22-03-2016 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rep_robert
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17-09-2018
Mother_Goozz schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 18:49:
Vreemd. Sinds de update merk ik juist een sterk verbeterde accuduur. Ben een redelijk zware gebruiker.. Heb vandaag weer netjes de ruim 5 uur SOT gehaald met de Edge+. Dat haalde ik met Lollipop niet. Gebruik de hele dag door verscheidene social media, ik Whatsapp erg veel(krijg je met een vriendin), luister standaard elke dag een uur Spotify op reis naar werk. Ben niet handig met rooten en dergelijke,dus er draaien waarschijnlijk wel onnodig veel achtergrond processen. Ik vind het meer dan acceptabel voor de 3000 mAh accu die deze telefoon slechts heeft.
2 dagen heb ik nooit in die zin gehaald met mijn gebruik... Maar ik hang de telefoon nu wel na 11 uur savonds aan de lader ipv 6 of 7 uur. Wat voor SOT haalde jij eerst dan? Kan me niet voorstellen dat dit veel hoger ligt.

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/320xq90/r/922/K8OoBw.png
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/320xq90/r/922/1y7y3N.png

Merk wel wat synchronisatie problemen met mijn email elke dag. Verbinding maken/synchroniseren werkt dan niet. Ook geeft FB nu vaak de melding dat ik geen verbinding kan maken. Switchen tussen Wifi en Roaming verhelpt dit vaak wel weer bij beide problemen. En het gebeurt om en om. De ene keer gebeurt het op Wifi, de andere keer bij roamen. Erg vreemd... Weet niet wat ik hiermee moet.
Ook verspringt muziek op Spotify met oordopjes nu bij de eerste seconde van heel hard naar normaal niveau. Had ik voor de update ook niet.

Denk dat een factory reset hiervoor moet, maar heb ik eerlijk gezegd geen trek in. Tenzij iemand een oplossing heeft voor mij?

[ Voor 31% gewijzigd door rep_robert op 23-03-2016 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

rep_robert schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 23:11:
[...]

Vreemd. Sinds de update merk ik juist een sterk verbeterde accuduur. Ben een redelijk zware gebruiker.. Heb vandaag weer netjes de ruim 5 uur SOT gehaald met de Edge+. Dat haalde ik met Lollipop niet. Gebruik de hele dag door verscheidene social media, ik Whatsapp erg veel(krijg je met een vriendin), luister standaard elke dag een uur Spotify op reis naar werk. Ben niet handig met rooten en dergelijke,dus er draaien waarschijnlijk wel onnodig veel achtergrond processen. Ik vind het meer dan acceptabel voor de 3000 mAh accu die deze telefoon slechts heeft.
2 dagen heb ik nooit in die zin gehaald met mijn gebruik... Maar ik hang de telefoon nu wel na 11 uur savonds aan de lader ipv 6 of 7 uur. Wat voor SOT haalde jij eerst dan? Kan me niet voorstellen dat dit veel hoger ligt.
Met 2 dagen bedoelde ik 1d14u.
ik haal nu met geluk 4 uur SOT maar dat komt omdat ik bijna alle apps verwijderd heb.. maar dat is zeker 1 uur minder dan wat ik hiervoor haalde..

Ik heb ook dat email Sync totaal niet werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik heb ook het idee dat de SOT sterk is verlaagd. Sinds ik het toestel heb, eindig ik gemiddeld op 55-65% verbruik op een dag. Dat laatste was dan de uitschieter. Sinds een aantal dagen na de upgrade eindig ik op 65-90% verbruik.

E-mail probleem heb ik alleen met imap, nog steeds... Alles verwijderd, cache geleegd en opnieuw begonnen. Maar verwijderde e-mails blijven nog steeds terug komen. Heel irritant. Ik vermoed dat een hard-reset geen bal uitmaakt, gezien het feit dat cache clear ook niets uithaalt.
Echt geen zin om weer helemaal opnieuw te beginnen met NFS voor de zooooooveeeeeeeelste keer ;) . Misschien toch maar eens doen. Dat is het enige wat een hard-reset op dit moment tegen houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Ah, er is toch nog wat leven hier. Mijn battery drain is iig opgelost. Dit heb ik toegepast : http://forum.xda-develope...p?p=65989007&postcount=21

Eventueel zou je nog Greenify kunnen proberen en dan de optie Aggressive Doze aanzetten. Vanochtend stond accu op 98%, 2% eraf wat voorheen makkelijk 20% was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een kleine update binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik heb vannacht voor het eerst mijn telefoon aan gelaten zonder aan de lader te hangen ('s-nachts). Resultaat 48% OS battery usage van 3h nogwat. Cell standby 20% en Device idle op 8%. Dat was het. Geen idee dus wat er dan op de achtergrond draait.
Jammer voor de spelletjes, maar deze gaat zo dus een hard reset ontvangen. Dit gaat nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-10 14:02

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Die Bruine schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 07:50:
Ik heb vannacht voor het eerst mijn telefoon aan gelaten zonder aan de lader te hangen ('s-nachts). Resultaat 48% OS battery usage van 3h nogwat. Cell standby 20% en Device idle op 8%. Dat was het. Geen idee dus wat er dan op de achtergrond draait.
Jammer voor de spelletjes, maar deze gaat zo dus een hard reset ontvangen. Dit gaat nergens over.
Ik leg hem normaliter ook op de charging pad elke nacht, maar was het nu vergeten. Rond de 50% had ik voordat ik ging slapen. In de ochtend dus gewoon helemaal leeg. 0%....erg bijzonder.

Ik had al een hard reset gedaan na de laatste updates voor een 'frisse' start. Hopelijk heb jij meer succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Hmm, dat klinkt niet tof. Ik vraag me echt af wat het is. De eerste paar dagen ging het goed. De drain, daar heb ik pas na een paar dagen wat van gemerkt. Ik begin nu zelfs te vermoeden dat het met de NL-versie is gekomen. Voorheen gebruikte ik de Duitse versie namelijk.
Als ik er maandag nog steeds last van heb zal ik weer de Duitse versie flashen om te kijken of dat verschil maakt. Moet ik nog wel even op zoek gaan naar de firmware en anders desnoods via KIES.

Zal het hier uiteraard posten.

Edit:

Gisterochtend gereset en alles opnieuw geïnstalleerd. Alhoewel ik nog niet alles heb ingesteld, al wel push email en mijn smarttracker ingesteld. Vannacht niet opgeladen en vanochtend 15-20% verbruik (vergeten wat het exacte percentage was toen ik ging slapen). Heel wat anders dan de bijna 50% van gisteren.

En nu haat ik Samsung nog veel meer dan ik al deed... Ik kan geen fonts uit de store meer gebruiken. Echt een hondenstreek van Samsung weer!
Na de upgrade bleef mijn voorgeïnstalleerd font werken. Maar na een reset kan ik enkel installeren, echter niet toepassen. Daarvoor moet ik bij de Galaxy store zijn. Net zoals voor themes en dergelijke. Maar dan moet je dus een Samsung account aanmaken en dat weiger ik.
Helaas, geen graffiti font meer of zwart / donker theme :( . En wat ik nog erger vind is dat ik niet van mijn email probleem af ben. Verwijderde imap emails komen gewoon terug. Ik moet ze echt op een ander apparaat verwijderen.

[ Voor 50% gewijzigd door Die Bruine op 03-04-2016 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rep_robert
Je hebt een Samsung telefoon, maar je weigert een Samsung account aan te maken? Dat is toch ook wel een beetje vreemd. Al was het in eerste instantie alleen al om die battery pack gratis te krijgen bij deze telefoon, of heb je geen gebruik gemaakt van die actie?
Plus dat een Samsung account betreft de veiligheid slim is om aan te maken, voor de find my phone functies e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Zojuist ook eindelijk PB6 ontvangen. Ik ben benieuwd of mijn accu nu weer langer meegaat.

Een vriend van mij met een S7 Edge heeft trouwens ook hetzelfde probleem met imap mail (zelfde provider ook, one.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Echt niemand anders last van batterydrain? Ik mag blij zijn als ik 16 uur haal op een lading. Twee hard resets verder en niets opgeschoten. Vreemde is dat het verbruik ook niet strookt met wat battery usage aangeeft.
Apps optimizers staan allemaal op auto. Ik blokkeer wat permissions, maar verder dan dat niets speciaals. E-mail sync uit zetten haalt ook niets uit.
Voor de update kon ik met moeite 36 uur op een lading halen. Nu echt niet langer dan 16.

Vandaag denk ik maar eens hard reset/flash via KIES proberen.

Edit:

Via Smart Switch uiteindelijk opnieuw de ROM binnengehaald en geflashed. Nu zeven uur later zit ik op 70% verbruik. Dat zijn tenminste waardes die ik gewend ben. So far so good. Nu ben ik de telefoon aan het bijladen zodat ik encryptie kan activeren. Als ook dat goed gaat ga ik vanaf morgen langzamerhand apps installeren om te kijken of het daaraan lag.

[ Voor 26% gewijzigd door Die Bruine op 13-04-2016 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Die Bruine schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:40:
Echt niemand anders last van batterydrain? Ik mag blij zijn als ik 16 uur haal op een lading. Twee hard resets verder en niets opgeschoten. Vreemde is dat het verbruik ook niet strookt met wat battery usage aangeeft.
Apps optimizers staan allemaal op auto. Ik blokkeer wat permissions, maar verder dan dat niets speciaals. E-mail sync uit zetten haalt ook niets uit.
Voor de update kon ik met moeite 36 uur op een lading halen. Nu echt niet langer dan 16.
Ik had ook heel erg last van battery drains, en soms nog steeds sporadisch.. weinig apps geïnstalleerd, en ga er ook niet veel opzetten. Oktober kan ik verlengen en gaat deze de deur uit, ik ben er klaar mee :(

Voor de 6.0.1 deed dit toestel het geweldig, nu is het een drama.

Edit: Er wordt niet aangegeven welke apps veel verbruiken :( ik was een iPhone gebruiker, en ben echt zeer te spreken over Android, maar dit Android gezeik over onverklaarbare drains ben ik helemaal zat!

[ Voor 10% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 15-04-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Een vriend van mij heeft een Edge S7. Hij ervaart sinds een week of twee hetzelfde probleem. In standby kan het ding nog meegaan. Maar zodra het scherm aan staat verbruikt de telefoon teveel stroom.

Ik moet nog 2,5 jaar. En zelfs dan moet ik nog bijleggen voor een andere. Als dit maar gefixed wordt. Niets dan pecht met dit toestel. Gisteren een Gear VR gekregen, werkt niet in mijn geval. Dus of een software issue, of de poort op mijn S6E+ is defect.
Vanavond maar eens MHL eraan hangen. Kijken of dat nog wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Het is zeker een drama, batterijduur is waardeloos sinds MM, hoop op custom Roms die beter presteren

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Zojuist BPD2 (OTA geforceerd) update gedraaid. Deze zou verbeteringen in energieverbruik moeten brengen volgens gebruikers op XDA. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-10 14:02

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Ik heb zojuist automatisch een update van 16.86 MB binnen gekregen. Leek primair om security fixes te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Na 8 uur standby waarbij ik de telefoon 23 minuten heb gebruikt zit ik nu op 61%. Om en nabij de 5% verbruik per uur waarbij ik push aan heb staan en constant ben verbonden met WiFi.
Morgen probeer ik het eens een dag zonder WiFi. Kijken hoe dat gaat.
Afgelopen week eens in Flight mode geprobeerd een nacht, met WiFi en BT aan. ben de exacte getallen vergeten op te schrijven. Maar dat ging in elk geval heel veel beter dan met de radio aan. Ik heb dus een licht vermoeden dat het aan de baseband ligt.

Merkwaardig... Eergisteren (zaterdag) zonder WiFi kwam ik uit op 6/7% verbruik per uur. De telefoon is toen weing gebruikt. Af en toe wat opzoeken en bepertk Hangouts.

Gisteren (zondag) heb ik de telefoon zowat niet aangeraakt en kom ik uit op 2,5% verbruik per uur (WiFi staat weer aan). Het afgelopen uur wat gebrowsed en de Marktplaats app gebruikt. Meteen een duikvlucht van 10/12% per uur.

Sinds vanochtend tot nu toe 3:10 standby en 10% verloren. Dat lijkt tenminste weer ergens op. Helaas heb ik niet opgelet welke apps er allemaal zijn geupdate tussen vrijdag en nu. Daar zou de boosdoener wel eens tussen kunnen zitten.

[ Voor 41% gewijzigd door Die Bruine op 25-04-2016 08:41 . Reden: Lijkt weer goed te gaan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rep_robert
Tijdje niks gebeurd hier. Overall nog wel tevreden. De verbindingsproblemen zijn met nieuwe updates zo goed als verdwenen. Heb alleen sinds de update nu 3x een plotselinge battery drain gekregen. Totaal vanuit het niets. Zo van het ene op het andere moment 40+% batterij foetsie
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/320xq90/r/923/6wRo0s.png

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Een batterij kan toch niet zomaar leeg zijn? En het gebeurt te sporadisch om het ergens te kunnen toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Laatst online: 19:14
Vannacht een update van 388mb, maar kan nergens vinden wat het nu precies was. Hopelijk blijft het nu wel redelijk met de batterij vond het na de laatste kleine update in combinatie met een factory reset wel weer lekker gaan (4.5 uur screen on)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Ff topic wekken :O

Ik heb na het laten vallen van mijn s6+ op het tapijt, (buro) nu allemaal roze strepen in mijn scherm.
Is het veel voorkomt? Zijn er hier nog meer die zoiets hebben gehad?
En wat koste het, ik heb geen garantie op dit euvel volgens samsung repair centrum.
Dussssss zelf betalen kale 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Hoi, misschien een domme vraag. Afgelopen jaar heb ik mijn edgeplus vervangen voor de s8. Nu gebruikte ik dit toestel thuis als afstandsbediening voor de hue en kodi, maar dat slaat eigenlijk nergens op dus wil ik hem weggeven. Maar klopt het dat dit toestel geen update krijgt naar oreo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
@Janet_ Domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden :P

Al is jou vraag niet eenduidig te beantwoorden. Volgens de historie van updaten van Samsung komt er geen update naar Oreo ( de S6 serie heeft al 2 versie updates gehad), maar volgens geruchten kan het zijn dat Samsung hier nu vanaf stapt en dat er toch een update komt naar Oreo.

Time will tell.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste