12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Dat heb ik ook! Bij bepaalde lichtinval, volgens mij productie foutje, hoe kan glas anders in het midden een Bolling hebben.. Heb jij een screenprotector? Ik merk dat ik nog niet gekocht heb omdat ik bang ben dat die niet aansluit door die bolling.Supertip schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 00:06:
[...]
Nee niets van dat alles, wel een soort deuk/holte in het scherm, zichtbaar bij een bepaalde lichtval.
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Nope geen protector, wel vind ik het scherm snel krassen tov. Mijn HTC m7.Mother_Goozz schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 10:17:
[...]
Dat heb ik ook! Bij bepaalde lichtinval, volgens mij productie foutje, hoe kan glas anders in het midden een Bolling hebben.. Heb jij een screenprotector? Ik merk dat ik nog niet gekocht heb omdat ik bang ben dat die niet aansluit door die bolling.
Sleutels in je zak bij de telefoon is bij de edge + not done.
Ps. Ik heb de zilveren/titanium uitvoering.
[ Voor 4% gewijzigd door Supertip op 05-03-2016 13:43 ]
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Ik heb hem tot nu toe in een sleeve gehad, maar heb idd ook kleine haarkrasjes op het scherm... Misschien maar eens met een goedkope screenprotector proberen. Dacht dat ik de enige was die dit in het scherm Had zitten. Je kan het vooral goed zien als de telefoon stukje voor je op tafel ligt, en dan fel licht erop reflecteert. Meer mensen hier die dat ook hebben?Supertip schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:41:
[...]
Nope geen protector, wel vind ik het scherm snel krassen tov. Mijn HTC m7.
Sleutels in je zak bij de telefoon is bij de edge + not done.
Ps. Ik heb de zilveren/titanium uitvoering.
Hier nog steeds niet.
Hier downloaden en handmatig installeren. Het is gewoon de officiële versie. Dus KIES of Odin zal gewoon werken.casparsmit schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:11:
Iemand al marshmallow binnen gekregen OTA?
Hier nog steeds niet.
NL versie (PHN) is er overigens nog niet, als je persé die wil flashen.
[ Voor 9% gewijzigd door Die Bruine op 07-03-2016 09:49 ]
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Thanks voor de link, maar ik wacht inderdaad dan even op de NL versie.Die Bruine schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:34:
[...]
Hier downloaden en handmatig installeren. Het is gewoon de officiële versie. Dus KIES of Odin zal gewoon werken.
Maand is nog jong
Ik wilde het gaan doen en toen kwam de update zelf al.Die Bruine schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:34:
[...]
Hier downloaden en handmatig installeren. Het is gewoon de officiële versie. Dus KIES of Odin zal gewoon werken.
Maar thx voor de link iig.
Of hebben meer mensen er last van?
Hoe bedoel je precies? Want zie nog geen PHN update bij sammobile..mirelia schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 19:01:
[...]
Ik wilde het gaan doen en toen kwam de update zelf al.
Maar thx voor de link iig.
| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |
Ik sluit me hier geheel bij aan op alle fronten.Mother_Goozz schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:16:
Vanochtend een backup gemaakt van mijn foto's en andere dingen, 6.0.1 geïnstalleerd. Ik heb toen factory reset gedaan en opnieuw alles ingesteld. Het valt me op hoe snel het toestel werkt, echt aanzienlijk sneller dan op 5.1. Ook valt het me op dat geheugen management beter werkt, had 35 apps open staan, en zat op 66% geheugen gebruik. Het komt niet meer bij de 85-90% Ik zal verder moeten testen of alles fatsoenlijk open blijft staan op de achtergrond en niet meer zo veel afgesloten wordt. Maar ben zeer te spreken over deze update! Wat zijn jullie ervaringen hier? (Wat meer leven in dit topic..)
Alleen stoort het mij dat Garmin Connect niet werkt zonder dat GPS aan staat. Dit is echt iets van Android 6.0.1. Zet ik het uit, verlies ik Bluetooth contact met mijn Vifosmart HR. En de verbinding opnieuw opbouwen lukt echt niet zonder dat GPS aan staat.
Daarnaast het ik een probleem met mijn imap e-mail accounts. Wanneer ik een e-mail verwijder verschijnt deze later alsnog weer. Heel irritant. E-mails verwijderen op mijn toestel werkt dus totaal niet voor wat betreft imap.
En die nieuwe kleuren vind ik niet zo mooi. Ik heb ook het idee dat het scherm nu anders is gekalibreerd, ongeacht welke setting ik kies.
Ik vind de nieuwe kleuren, vooral de notificatiebalk echt een hele verbetering. Dat lelijke blauw van de vorige versie vond ik echt afschuwelijk. Waar ik inderdaad wel van baal is dat je nog steeds alleen maar uit 4 verschillende "kleurprofielen" kan kiezen, gevoel alsof wit nooit echt wit is met alle instellingen..Die Bruine schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 07:10:
En die nieuwe kleuren vind ik niet zo mooi. Ik heb ook het idee dat het scherm nu anders is gekalibreerd, ongeacht welke setting ik kies.
In het begin leek het gewoon op wat vage vingervlekken, maar langzaam aan ben ik dan tot de conclusie gekomen dat dit gewoon subtiele krassen waren..
Dit wijzigt echter niets aan de situatie dat ik hier met een perfect werkende S6 edge + zit waar ik zeer tevreden van ben, maar vol krassen staat..
Nu vroeg ik mij af waar ik best terecht kan voor een vervanging van mijn scherm. Via een third party bedrijf zou het rond de € 275 gaan. Via samsung zelf zou het rond € 235 zijn. Enige suggesties zijn altijd welkom..
Foto van de schade..: https://goo.gl/MtPL8G
Als je online zoekt kom je deze prijzen en bijbehorende conclusie overal wel weer tegen. Samsung betaal je het minst, en het is 100% origineel.
@M_G ik bedoelde dus de pasteltinten die je kunt kiezen voor bv het startmenu. En de achtergrond kleur bij apps. Alles is net een beetje anders. En voor mij is dat net een beetje minder.
Notificatiebalk is inderdaad een verbetering. Maar, echt belachelijk dat je anno 2016 nog steeds met een ultra bright witte achtergrond te maken heb in bv Calendar. En dan moet overstappen op third party. Zelfde geldt voor e-mail en dat soort basis apps.
Samsung store heeft mijn voorkantje pas nog vervangen, uit 'coulance-overwegingen'. Schijnen ze standaard te doen wanneer je gebruik maakt van hun clearviewcover, omdat ze weten dat die cover lichte krasjes geeft. Viel me overigens op dat ik niet hoefde aan te tonen dat ik die cover ook echt gebruikte of had aangeschaft. Iets wat overigens wel zo is...Silay schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:15:
Nu vroeg ik mij af waar ik best terecht kan voor een vervanging van mijn scherm. Via een third party bedrijf zou het rond de € 275 gaan. Via samsung zelf zou het rond € 235 zijn. Enige suggesties zijn altijd welkom..
Foto van de schade..: https://goo.gl/MtPL8G
Heb je contact informatie voor mij zodat ik ook aanspraak kan doen op garantie? ik zit met zelfde probleem. Nu net gebeld met Samsung service maar die verwijzen me naar drdoktor.nl ofzo waarbij de kans bestaat dat ik mag betalen als garantie wordt afgewezenheutsm schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 15:55:
[...]
Samsung store heeft mijn voorkantje pas nog vervangen, uit 'coulance-overwegingen'. Schijnen ze standaard te doen wanneer je gebruik maakt van hun clearviewcover, omdat ze weten dat die cover lichte krasjes geeft. Viel me overigens op dat ik niet hoefde aan te tonen dat ik die cover ook echt gebruikte of had aangeschaft. Iets wat overigens wel zo is...
Ook een s7 edge in huis en ik moet zeggen dat de nieuwe telefoon het echt goed doet qua batterijverbruik. Een stuk beter dan de s6 edge plus tot nu toe. Maar dat is vaker mijn ervaring bij een gloednieuw toestel van Samsung. Eerst maar eens zien wat de s7 edge doet na 2 maanden qua batterijverbruik. Voor de rest een prima telefoon, net als de s6 edge plus trouwens.
Was de Samsung Store in Amersfoort.SYQ schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:57:
[...]
Heb je contact informatie voor mij zodat ik ook aanspraak kan doen op garantie? ik zit met zelfde probleem. Nu net gebeld met Samsung service maar die verwijzen me naar drdoktor.nl ofzo waarbij de kans bestaat dat ik mag betalen als garantie wordt afgewezen
ik heb alweer een factory reset gedaan, dit keer toestel tijdens samsung setup ingesteld als 'nieuw' en dus geen apps hersteld.Mother_Goozz schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 18:49:
Hoeveel SOT halen jullie? ik merk ik kom bijna niet eens de dag door sinds de 6.0.1 update... Daarvoor makkelijk 2 dagen.
mijn probleem was dat heel doze functie niks deed, snachts gaat die doodleuk van 90% naar 60%. Hopelijk is dit de oplossing
[ Voor 3% gewijzigd door SYQ op 22-03-2016 09:30 ]
Vreemd. Sinds de update merk ik juist een sterk verbeterde accuduur. Ben een redelijk zware gebruiker.. Heb vandaag weer netjes de ruim 5 uur SOT gehaald met de Edge+. Dat haalde ik met Lollipop niet. Gebruik de hele dag door verscheidene social media, ik Whatsapp erg veel(krijg je met een vriendin), luister standaard elke dag een uur Spotify op reis naar werk. Ben niet handig met rooten en dergelijke,dus er draaien waarschijnlijk wel onnodig veel achtergrond processen. Ik vind het meer dan acceptabel voor de 3000 mAh accu die deze telefoon slechts heeft.Mother_Goozz schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 18:49:
Hoeveel SOT halen jullie? ik merk ik kom bijna niet eens de dag door sinds de 6.0.1 update... Daarvoor makkelijk 2 dagen.
2 dagen heb ik nooit in die zin gehaald met mijn gebruik... Maar ik hang de telefoon nu wel na 11 uur savonds aan de lader ipv 6 of 7 uur. Wat voor SOT haalde jij eerst dan? Kan me niet voorstellen dat dit veel hoger ligt.

Merk wel wat synchronisatie problemen met mijn email elke dag. Verbinding maken/synchroniseren werkt dan niet. Ook geeft FB nu vaak de melding dat ik geen verbinding kan maken. Switchen tussen Wifi en Roaming verhelpt dit vaak wel weer bij beide problemen. En het gebeurt om en om. De ene keer gebeurt het op Wifi, de andere keer bij roamen. Erg vreemd... Weet niet wat ik hiermee moet.
Ook verspringt muziek op Spotify met oordopjes nu bij de eerste seconde van heel hard naar normaal niveau. Had ik voor de update ook niet.
Denk dat een factory reset hiervoor moet, maar heb ik eerlijk gezegd geen trek in. Tenzij iemand een oplossing heeft voor mij?
[ Voor 31% gewijzigd door rep_robert op 23-03-2016 23:30 ]
Met 2 dagen bedoelde ik 1d14u.rep_robert schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 23:11:
[...]
Vreemd. Sinds de update merk ik juist een sterk verbeterde accuduur. Ben een redelijk zware gebruiker.. Heb vandaag weer netjes de ruim 5 uur SOT gehaald met de Edge+. Dat haalde ik met Lollipop niet. Gebruik de hele dag door verscheidene social media, ik Whatsapp erg veel(krijg je met een vriendin), luister standaard elke dag een uur Spotify op reis naar werk. Ben niet handig met rooten en dergelijke,dus er draaien waarschijnlijk wel onnodig veel achtergrond processen. Ik vind het meer dan acceptabel voor de 3000 mAh accu die deze telefoon slechts heeft.
2 dagen heb ik nooit in die zin gehaald met mijn gebruik... Maar ik hang de telefoon nu wel na 11 uur savonds aan de lader ipv 6 of 7 uur. Wat voor SOT haalde jij eerst dan? Kan me niet voorstellen dat dit veel hoger ligt.
ik haal nu met geluk 4 uur SOT maar dat komt omdat ik bijna alle apps verwijderd heb.. maar dat is zeker 1 uur minder dan wat ik hiervoor haalde..
Ik heb ook dat email Sync totaal niet werkt..
E-mail probleem heb ik alleen met imap, nog steeds... Alles verwijderd, cache geleegd en opnieuw begonnen. Maar verwijderde e-mails blijven nog steeds terug komen. Heel irritant. Ik vermoed dat een hard-reset geen bal uitmaakt, gezien het feit dat cache clear ook niets uithaalt.
Echt geen zin om weer helemaal opnieuw te beginnen met NFS voor de zooooooveeeeeeeelste keer
Eventueel zou je nog Greenify kunnen proberen en dan de optie Aggressive Doze aanzetten. Vanochtend stond accu op 98%, 2% eraf wat voorheen makkelijk 20% was
Jammer voor de spelletjes, maar deze gaat zo dus een hard reset ontvangen. Dit gaat nergens over.
Ik leg hem normaliter ook op de charging pad elke nacht, maar was het nu vergeten. Rond de 50% had ik voordat ik ging slapen. In de ochtend dus gewoon helemaal leeg. 0%....erg bijzonder.Die Bruine schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 07:50:
Ik heb vannacht voor het eerst mijn telefoon aan gelaten zonder aan de lader te hangen ('s-nachts). Resultaat 48% OS battery usage van 3h nogwat. Cell standby 20% en Device idle op 8%. Dat was het. Geen idee dus wat er dan op de achtergrond draait.
Jammer voor de spelletjes, maar deze gaat zo dus een hard reset ontvangen. Dit gaat nergens over.
Ik had al een hard reset gedaan na de laatste updates voor een 'frisse' start. Hopelijk heb jij meer succes.
Als ik er maandag nog steeds last van heb zal ik weer de Duitse versie flashen om te kijken of dat verschil maakt. Moet ik nog wel even op zoek gaan naar de firmware en anders desnoods via KIES.
Zal het hier uiteraard posten.
Edit:
Gisterochtend gereset en alles opnieuw geïnstalleerd. Alhoewel ik nog niet alles heb ingesteld, al wel push email en mijn smarttracker ingesteld. Vannacht niet opgeladen en vanochtend 15-20% verbruik (vergeten wat het exacte percentage was toen ik ging slapen). Heel wat anders dan de bijna 50% van gisteren.
En nu haat ik Samsung nog veel meer dan ik al deed... Ik kan geen fonts uit de store meer gebruiken. Echt een hondenstreek van Samsung weer!
Na de upgrade bleef mijn voorgeïnstalleerd font werken. Maar na een reset kan ik enkel installeren, echter niet toepassen. Daarvoor moet ik bij de Galaxy store zijn. Net zoals voor themes en dergelijke. Maar dan moet je dus een Samsung account aanmaken en dat weiger ik.
Helaas, geen graffiti font meer of zwart / donker theme
[ Voor 50% gewijzigd door Die Bruine op 03-04-2016 07:44 ]
Plus dat een Samsung account betreft de veiligheid slim is om aan te maken, voor de find my phone functies e.d.
Een vriend van mij met een S7 Edge heeft trouwens ook hetzelfde probleem met imap mail (zelfde provider ook, one.com).
Apps optimizers staan allemaal op auto. Ik blokkeer wat permissions, maar verder dan dat niets speciaals. E-mail sync uit zetten haalt ook niets uit.
Voor de update kon ik met moeite 36 uur op een lading halen. Nu echt niet langer dan 16.
Vandaag denk ik maar eens hard reset/flash via KIES proberen.
Edit:
Via Smart Switch uiteindelijk opnieuw de ROM binnengehaald en geflashed. Nu zeven uur later zit ik op 70% verbruik. Dat zijn tenminste waardes die ik gewend ben. So far so good. Nu ben ik de telefoon aan het bijladen zodat ik encryptie kan activeren. Als ook dat goed gaat ga ik vanaf morgen langzamerhand apps installeren om te kijken of het daaraan lag.
[ Voor 26% gewijzigd door Die Bruine op 13-04-2016 12:45 ]
Ik had ook heel erg last van battery drains, en soms nog steeds sporadisch.. weinig apps geïnstalleerd, en ga er ook niet veel opzetten. Oktober kan ik verlengen en gaat deze de deur uit, ik ben er klaar meeDie Bruine schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:40:
Echt niemand anders last van batterydrain? Ik mag blij zijn als ik 16 uur haal op een lading. Twee hard resets verder en niets opgeschoten. Vreemde is dat het verbruik ook niet strookt met wat battery usage aangeeft.
Apps optimizers staan allemaal op auto. Ik blokkeer wat permissions, maar verder dan dat niets speciaals. E-mail sync uit zetten haalt ook niets uit.
Voor de update kon ik met moeite 36 uur op een lading halen. Nu echt niet langer dan 16.
Voor de 6.0.1 deed dit toestel het geweldig, nu is het een drama.
Edit: Er wordt niet aangegeven welke apps veel verbruiken
[ Voor 10% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 15-04-2016 10:30 ]
Ik moet nog 2,5 jaar. En zelfs dan moet ik nog bijleggen voor een andere. Als dit maar gefixed wordt. Niets dan pecht met dit toestel. Gisteren een Gear VR gekregen, werkt niet in mijn geval. Dus of een software issue, of de poort op mijn S6E+ is defect.
Vanavond maar eens MHL eraan hangen. Kijken of dat nog wel werkt.
Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!
Morgen probeer ik het eens een dag zonder WiFi. Kijken hoe dat gaat.
Afgelopen week eens in Flight mode geprobeerd een nacht, met WiFi en BT aan. ben de exacte getallen vergeten op te schrijven. Maar dat ging in elk geval heel veel beter dan met de radio aan. Ik heb dus een licht vermoeden dat het aan de baseband ligt.
Merkwaardig... Eergisteren (zaterdag) zonder WiFi kwam ik uit op 6/7% verbruik per uur. De telefoon is toen weing gebruikt. Af en toe wat opzoeken en bepertk Hangouts.
Gisteren (zondag) heb ik de telefoon zowat niet aangeraakt en kom ik uit op 2,5% verbruik per uur (WiFi staat weer aan). Het afgelopen uur wat gebrowsed en de Marktplaats app gebruikt. Meteen een duikvlucht van 10/12% per uur.
Sinds vanochtend tot nu toe 3:10 standby en 10% verloren. Dat lijkt tenminste weer ergens op. Helaas heb ik niet opgelet welke apps er allemaal zijn geupdate tussen vrijdag en nu. Daar zou de boosdoener wel eens tussen kunnen zitten.
[ Voor 41% gewijzigd door Die Bruine op 25-04-2016 08:41 . Reden: Lijkt weer goed te gaan ]

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Een batterij kan toch niet zomaar leeg zijn? En het gebeurt te sporadisch om het ergens te kunnen toetsen.

Ik heb na het laten vallen van mijn s6+ op het tapijt, (buro) nu allemaal roze strepen in mijn scherm.
Is het veel voorkomt? Zijn er hier nog meer die zoiets hebben gehad?
En wat koste het, ik heb geen garantie op dit euvel volgens samsung repair centrum.
Dussssss zelf betalen kale
Al is jou vraag niet eenduidig te beantwoorden. Volgens de historie van updaten van Samsung komt er geen update naar Oreo ( de S6 serie heeft al 2 versie updates gehad), maar volgens geruchten kan het zijn dat Samsung hier nu vanaf stapt en dat er toch een update komt naar Oreo.
Time will tell.