davee92 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:18:
[...]
Hee,
ik ben erg benieuwd hoe je het toestel nu na een aantal dagen bevalt ten opzichte van de Iphone 6..
En wat je vind als voordelen en eventueel als nadelen.
En heb je zelf nog meer apple apparatuur dan ??
Als eerste, ja, ik heb nog meer Apple apparatuur. Zo heb ik een 27" iMac, een iPad Air 2, een Apple TV en mijn vrouw heeft nu mijn oude iPhone 6. Daarvoor had ze een iPhone 5. Overigens ben ik geen Apple fanboy en kies wat voor mij het beste werkt. Beide systemen hebben zo hun voor- als nadelen.
Nu vwb de Edge 6+. Mijn WIFI issue is opgelost door 2.4GHz te kiezen ipv 5GHz. Ik had uiteraard liever 5GHz, maar daarmee krijg ik A) een veel hoger accuverbruik en B ) 'DiagMonAgent' die telkens rapporten aan het versturen was.
De Edge 6+ bevalt me nu een stuk beter dan een paar dagen geleden. Het toestel is snel, nuttig en gaat nu lang mee op een acculading. Qua design vind ik de unit ook echt onovertroffen en de bouwkwaliteit is ook erg goed. Ook is Android een stuk meer gepolijst dan enkele iteraties terug.
Wel vertoont het nog steeds (oude) Android nukken (naast de vele, vele voordelen van Android):
- De GUI ijlt meer na op de vinger dan met de iPhone/Windows Phone. Dit is merkbaar.
- Als je er gevoelig voor bent: schokjes in de GUI. Dit uit zich op diverse locaties en applicaties. Het geheel voelt niet zo gepolijst aan als iOS/Windows Phone. Daarmee voelt de iPhone af en toe sneller aan dan elk Android toestel. Overigens schokt de iPhone ook wel eens, maar dit is een zeldzaamheid
- Nog wel enkele andere zaken, maar de twee bovenstaande vallen me het meeste op
Overigens heeft Android ook vele voordelen:
- Alternatieve keyboards werken veel beter (ik gebruik SwiftKey en Swype)
- Delen van informatie tussen apps gaat veel beter
- Veel meer vrijheid: Directe toegang tot mijn NAS, files kopiëren, alternatieve browsers als default instellen, andere launchers, mogelijkheid om het lockscreen over te kunnen nemen (denk aan een Skype call, Timely alarm applicatie, etc), etc.
- En nog een zeer grote waslijst aan voordelen
Al met al ga ik de telefoon houden denk ik. iOS is vooral saai, beperkt en al die icoontjes geven het een druk uiterlijk. Maar, iOS werkt wel. En het werkt goed. Ik ga vooral de integratie met mijn Mac en iPad missen (remote calls, remote smsjes en iMessages, etc). Ook de integratie met mijn autoradio ga ik missen. Hier moet ik nog een goed alternatief voor zoeken.
Ik weet het: de informatie is beperkt en maakt het erg lastig om een keuze te maken. Echter is er zoveel te lezen/vertellen over iOS vs Android dat ik daar liever vanaf zie. Ik zou zeggen, probeer het een keertje en geef niet te snel op. Wellicht bevalt het je.