Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-09 20:52

Tammesp

Next is now

pappaleone schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:40:
[...]

Hoi Tamme ik heb hem al in huis schitterend. Alleen kunnen we nog geen twrp gebruiken dus ook geen Edgarf rom grrrrr.
He Pappa! Heel erg chill dat jij em al hebt man. Is ie niet wat te groot?

TWRP komt er toch wel snel voor?

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 22:15
Garret1410 schreef op zondag 06 september 2015 @ 18:58:
[...]

Ik zou koude ondergrond niet melden. Gewoon zeggen dat het spontaan gebroken is op de tafel en dat is ook zo. Geef ze geen reden om de schuld bij jouw neer te leggen.
Ik denk dat het glas er te strak in gezeten heeft.

Ik heb het ook een keer met een Xperia Z gehad maar die staan erom bekend.

Op zich is het makkelijk te repareren want het is gewoon een glasplaatje. Op YouTube zie ik wel eens droptests en het verbaast mij juist hoe sterk het glas is. Volgens mij is het gewoon gorilla glas.
Wat FNAC denkt doet er niet echt toe. Vraag dat ze het vermelden op het reparatieformulier want het zal uiteindelijk Dynafix/Samsung zijn die het toestel in handen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
Tammesp schreef op zondag 06 september 2015 @ 19:51:
[...]

He Pappa! Heel erg chill dat jij em al hebt man. Is ie niet wat te groot?

TWRP komt er toch wel snel voor?
Hij is werelds Tamme ik natuurlijk ook de Note4 Dus het scherm is heerlijk.
Een maar en dat is dat die bagger van Samsung er nog niet af kan. Nog geen twrp en cwm te zien.
Ik wil proberen of de rom van Edgarf ook opde + kan draaien. Ik hem prive een bericht gestuurd maar nog niets vernomen. Als dat werkt is hetmeteen toppy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Philz en custom kernel zijn er voor de edge plus, mijne zojuist geroot

http://forum.xda-develope...axy-s6-edge-plus-t3189913
Goed het topic lezen is belangrijk om het goed af te ronden.. Er staat ook een bericht van mij in welke stappen ik heb gevolgd...

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Centropy schreef op maandag 07 september 2015 @ 00:40:
Philz en custom kernel zijn er voor de edge plus, mijne zojuist geroot

http://forum.xda-develope...axy-s6-edge-plus-t3189913
Goed het topic lezen is belangrijk om het goed af te ronden.. Er staat ook een bericht van mij in welke stappen ik heb gevolgd...
Dank voor het delen van deze informatie, ik ga er morgen mee aan de gang, :)
Ps net even op het xda draadje gekeken maar ik zie niets omtrent de SM-G928F versie, die F zie ik nergens.

SORRY verkeerd gelezen hij staat erbij ;)

[ Voor 12% gewijzigd door pappaleone op 07-09-2015 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

pappaleone schreef op maandag 07 september 2015 @ 01:40:
[...]

Dank voor het delen van deze informatie, ik ga er morgen mee aan de gang, :)
Ps net even op het xda draadje gekeken maar ik zie niets omtrent de SM-G928F versie, die F zie ik nergens.

SORRY verkeerd gelezen hij staat erbij ;)
Ja zeker, alles draait als een trein! wereldgasten daar! Heb zelf ook de F versie net als iedereen denk ik in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Centropy schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:17:
[...]

Ja zeker, alles draait als een trein! wereldgasten daar! Heb zelf ook de F versie net als iedereen denk ik in NL
Hey kun jij mij vertellen welke jij hebt gedownload?

../
g920fi/ 06-Sep-2015 15:26 -
g920skl/ 06-Sep-2015 15:20 -
g920tw8/ 06-Sep-2015 15:22 -
g925fi/ 06-Sep-2015 15:24 -
g925skl/ 06-Sep-2015 15:26 -
g925tw8/ 06-Sep-2015 15:28 -
g928fci/ 06-Sep-2015 15:30 -
g928skl/ 06-Sep-2015 15:32 -
g928tw8/ 06-Sep-2015 15:34 -
n920ci/ 06-Sep-2015 15:36 -
n920skl/ 06-Sep-2015 15:38 -
n920tw8/ 06-Sep-2015 15:40 -
Ik heb de file inmiddels ook al gevonden, blijf ik nog met 1 probleempje zitten. Dat is superuser, ik heb superuser pro versie gewoon uit de app store. Maar als ik dez heb gedownload vindt ik hem niet terug bij mijn apps?? Dus ik kan ook niets copieren. Kun je me vertellen hoe jij dit hebt gedaan ? thanks alvast

[ Voor 10% gewijzigd door pappaleone op 07-09-2015 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:38
Hallo allemaal!,

Zijn er ook mensen die van een Samsung s4 naar een s6edge+ zijn gegaan.
En wat hun ervaringen zijn? Is die niet te groot voor in de broekzak of in de hand?.

Gr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritwillie
  • Laatst online: 24-07 21:27
Ben van een HTC One M8 overgegaan naar de S6 edge+.
Vind het goed te doen, valt mij hard mee qua afmetingen, had hem breder verwacht.
Ten opzichte van de Note 3/4 is de S6 edge+ 4mm smaller, en dat is wel prettig.
Ik vind hem niet te groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Ik heb hem vandaag besteld, kom zelf van een OnePlus one af, die is qua grootte ongeveer gelijk. Kon hem met een gunstig abonnement halen zonder bijbetaling, en hij wordt morgen bezorgd

[ Voor 17% gewijzigd door Janet_ op 07-09-2015 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

pappaleone schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:59:
[...]

Hey kun jij mij vertellen welke jij hebt gedownload?

../
g920fi/ 06-Sep-2015 15:26 -
g920skl/ 06-Sep-2015 15:20 -
g920tw8/ 06-Sep-2015 15:22 -
g925fi/ 06-Sep-2015 15:24 -
g925skl/ 06-Sep-2015 15:26 -
g925tw8/ 06-Sep-2015 15:28 -
g928fci/ 06-Sep-2015 15:30 -
g928skl/ 06-Sep-2015 15:32 -
g928tw8/ 06-Sep-2015 15:34 -
n920ci/ 06-Sep-2015 15:36 -
n920skl/ 06-Sep-2015 15:38 -
n920tw8/ 06-Sep-2015 15:40 -
Ik heb de file inmiddels ook al gevonden, blijf ik nog met 1 probleempje zitten. Dat is superuser, ik heb superuser pro versie gewoon uit de app store. Maar als ik dez heb gedownload vindt ik hem niet terug bij mijn apps?? Dus ik kan ook niets copieren. Kun je me vertellen hoe jij dit hebt gedaan ? thanks alvast
Ik had de allernieuwste gepakt en de enige met een F erin dus g28fci,

Heb dus de bestanden op me phone gezet,
en na odin dus zonder reboot vanuit odin meteen naar Philz en dan de recovery zip er gegooit,
arter97-recovery-g928fci-4.1-philz_touch_6.59.0.zip
Reboot to system vanuit philz
Flash from zip:
arter97-kernel-g928fci-4.1.zip
UPDATE-SuperSU-v2.46.zip
reboot phone

klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat1812
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-07 21:14
Voor de mensen die een Galaxy S6 edge + bezitten....
Kunnen jullie wel als je bijvoorbeeld in Facebook bent en je maakt een bericht de emoticons goed gebruiken?
Telkens als ik van categorie wil veranderen dan reageert mijn scherm niet en pakt hij de emoticon die erboven staat. Pas als ik mijn scherm draai over dwars reageert het. Lijkt net of de software de balk te laag plaatst.

thanks voor het testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
k_ers schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:20:
Hallo allemaal!,

Zijn er ook mensen die van een Samsung s4 naar een s6edge+ zijn gegaan.
En wat hun ervaringen zijn? Is die niet te groot voor in de broekzak of in de hand?.

Gr!
Ik heb een note 4 gehad, en vind de s6 edge + veel compacter aanvoelen. Ligt lekker in de hand en past prima in de broekzakken (slim fit jeans). Dit komt voornamelijk door de afgeronde zijkanten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
Oké bedankt voor de snelle reactie's ik moet hem toch maar eens gaan bekijken in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Wat ik wel een nadeel vind bij de schuine randen is het color shifting effect wat vooral zichtbaar is op witte achtergronden. Hebben meer mensen dit ?

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/335ba7r.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/250p1j6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Centropy schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:49:
[...]

en na odin dus zonder reboot vanuit odin meteen naar Philz en dan de recovery zip er gegooit,
Flash from zip:
UPDATE-SuperSU-v2.46.zip
reboot phone

klaar...
Okay hartelijk dank voor je prima uitleg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:03
Vandaag vol goede moed en overtuigd van mijn gelijk naar de fnac gelopen met mijn toestel. Kreeg van de eerste minuut al een 'nee meneer dit wordt niet omgeruild'. Uiteindelijk bijna een uur gediscuteerd en elke verantwoordelijke erbij geroepen. ... uiteindelijke conclusie; ik heb ze allemaal overtuigd van een fabricage fout maar spijtig genoeg willen ze niet omruilen zonder toestemming van Samsung. Dan maar Samsung rechtstreeks gecontacteerd maar na vele verloren minuten ook weer hetzelfde. Ik moet mijn 800 euro kostende toestel dat voor mijn ogen uit elkaar sprong bij wijze van spreken opsturen. En dan nog kunnen ze niet garanderen dat ze de kosten niet op mij zullen verhalen.....zucht. dus nu sta ik voor de keuze, opsturen en zowiso weken kwijt zijn en misschien nog mogen opdraaien voor de kosten ook of hem zelf bij een lokale hersteller en de backplate op een uurtje laten herstellen. Zou me ongeveer 70 euro kosten, moet alleen nog even geduld hebben want de edge+ is nog maar net uit en ze hebben de onderdelen nog niet binnen.... welke keuze dan ook, ik ben genaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Laatst online: 02-09 22:15
Zoals ik dacht dus.

Ik geloof er iig niet in dat ze het onder garantie zullen herstellen. Je bent je toestel dan ook 2 à 3 weken kwijt. Vergeet ook niet dat 40€ onderzoekskosten zal moeten betalen indien je het ongerepareerd retour laat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

glenner schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:13:
. welke keuze dan ook, ik ben genaaid.
Het is zo niet eerlijk dat ze klanten die zoveel geld voor een toestel neerleggen zo niét tegemoed komen... Ik voelde dit verhaal ook al aankomen... Wil je je een hele hoop ergenis besparen, zou ik voor de 70 euro gaan... Of heb je een rechtsbijstand verzekering? Hoe dan ook eigelijk is het de stress niet waard... Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
welke keuze dan ook, ik ben genaaid.
Is het een mogelijkheid om direct naar een Samsung service center te gaan?

Er zijn er jammer genoeg niet zoveel in België maar misschien dat er eentje bij je in de buurt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
Garret1410 schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:44:
[...]

Is het een mogelijkheid om direct naar een Samsung service center te gaan?

Er zijn er jammer genoeg niet zoveel in België maar misschien dat er eentje bij je in de buurt zit.
Dichtstbijzijnde is in hoogstraten, dat is te doen. Waren vandaag niet open, had al eens gebeld. Ga dat morgen zeker nogeens proberen. Tot vorig jaar was er zelfs 1 op 5 minuten hiervandaan, ooit eens een s2 laten herstellen. Jammer genoeg enkel nog televisies....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-08 11:58
Vandaag vol goede moed en overtuigd van mijn gelijk naar de fnac gelopen met mijn toestel. Kreeg van de eerste minuut al een 'nee meneer dit wordt niet omgeruild'. Uiteindelijk bijna een uur gediscuteerd en elke verantwoordelijke erbij geroepen. ... uiteindelijke conclusie; ik heb ze allemaal overtuigd van een fabricage fout maar spijtig genoeg willen ze niet omruilen zonder toestemming van Samsung. Dan maar Samsung rechtstreeks gecontacteerd maar na vele verloren minuten ook weer hetzelfde. Ik moet mijn 800 euro kostende toestel dat voor mijn ogen uit elkaar sprong bij wijze van spreken opsturen. En dan nog kunnen ze niet garanderen dat ze de kosten niet op mij zullen verhalen.....zucht. dus nu sta ik voor de keuze, opsturen en zowiso weken kwijt zijn en misschien nog mogen opdraaien voor de kosten ook of hem zelf bij een lokale hersteller en de backplate op een uurtje laten herstellen. Zou me ongeveer 70 euro kosten, moet alleen nog even geduld hebben want de edge+ is nog maar net uit en ze hebben de onderdelen nog niet binnen.... welke keuze dan ook, ik ben genaaid.
Ik zou je gewoon aanraden om de media op te zoeken. Contacteer Samsung via Facebook en/of Twitter. Leg uit wat er gebeurd is en probeer het via de media te spelen. Wellicht dat ze dan wel bereid zijn om iets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Het probleem is dat je niet kunt bewijzen dat het glas spontaan is gebroken. Tevens helpt het je niet dat het een nogal bijzonder mankement betreft wat niet zo vaak voorkomt (tenminste niet bij Samsung) . Sommige toestellen hebben bij de release veelvuldig dezelfde problemen zoals losse knoppen, backlight bleeding etc etc... Vaak zijn andere batches dan beter en zeker na een aantal maanden na de release zijn deze fabricage fouten opgespoord en hersteld.

Nu lijkt het alsof ik het voor Samsung opneem, echter de realiteit is dat je hier als consument weinig troeven in handen hebt hoe lullig het ook is. Als Samsung niett meewerkt dan zou ik lekker naar de lokale turk gaan die er een nieuwe achterkant in plakt. Het scheelt een hoop gedoe ( stress / tijd) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Centropy schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:49:
[...]

Flash from zip:
UPDATE-SuperSU-v2.46.zip
reboot phone

klaar...
Het werkt hier ook prima, lekker al die troep eraf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Draicon schreef op maandag 07 september 2015 @ 22:49:
[...]

Ik zou je gewoon aanraden om de media op te zoeken. Contacteer Samsung via Facebook en/of Twitter. Leg uit wat er gebeurd is en probeer het via de media te spelen. Wellicht dat ze dan wel bereid zijn om iets te doen.
Prima idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:20

DON PAPA

Tweaker-fan

Topicstarter
glenner schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:53:
[...]
Dichtstbijzijnde is in hoogstraten, dat is te doen.
Dan zou ik daar gewoon heen gaan, die kunnen er zo een nieuwe achterkant in zetten. En een achterkant is een paar tientjes dus ook al zou je hem zelf moeten betalen (wat ik niet verwacht) is de schaden nog te overzien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Nog iemand die claimt dat er spontaan een scheur in het scherm is gekomen :
http://forum.xda-develope...s-hairline-crack-t3195974

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

pappaleone schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 00:47:
[...]

Het werkt hier ook prima, lekker al die troep eraf :)
Super Relaxt he... en geen Reclame meer...!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Centropy schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:37:
[...]

Super Relaxt he... en geen Reclame meer...!!
Ik wil een stapje verder, ik denk dat de Edgarf rom ook op onze edge zou kunnen draaien. Ik denk dat in dit geval dat we alleen de unikernel niet kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
Ruffzz schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:01:
Nog iemand die claimt dat er spontaan een scheur in het scherm is gekomen :
http://forum.xda-develope...s-hairline-crack-t3195974
Ai das wel minder, informatief forum trouwens *bookmarks*
Deze mevrouw had ook een spontane note3 barst in 2014 https://nl-nl.facebook.co...and/posts/719650818108883 viel ook niet onder de garantie. Wat je nog kan doen is Corning aanschrijven, hun hele spiel draait om "indestructible glass" denk dat ze wel benieuwd zijn naar dit soort glass failures ( http://www.corninggorillaglass.com/en/videos/18 lijkt erop dat ze alleen testen op krachten orthogonaal/loodrecht op het glas en scratching )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:30
Ik voel met je mee. Het is ontzettend vervelend dat je dit met een hagelnieuw toestel hebt. Ik vind het ook werkelijk van de ratten bezeken dat een Samsung of verkopende partij zijn handen er volledig van af trekt. Typisch in de huidige wereld, helaas. Het geeft wel weer heel duidelijk aan hoe Samsung met hun klanten omgaat...dit is in de afgelopen maanden het zoveelste verhaal dat ik lees over de bar-slechte klachten afhandeling door Samsung. En dan heb ik het niet slechts over mobiele telefoons.

Ik vind dat men in zo'n geval altijd een persoonlijke inschatting moet maken en dan beslissen hoe men ermee omgaat. In jouw geval kan de schade door van alles zijn veroorzaakt, maar tegelijkertijd is het wel een zeer typisch geval waarbij de gehele achterkant is verbrijzeld, en zonder verdere (duidelijk) zichtbare deuken of andere beschadigingen aan de zijkant of andere plekken op de telefoon...kortom het is geen valschade. In zo'n geval lijkt het duidelijk een gevalletje productiefout, en zou men er netjes mee om moeten gaan en de klant helpen of op z'n minst tegemoet komen!

Maar...dit gezegd hebbende, ben je als consument vaak uiteindelijk toch de sjaak...dat blijkt maar weer. Ik zou een inschatting maken en waarschijnlijk zelf kiezen om de achterkant te laten herstellen voor eur 70. Het valt dan nog mee aan kosten (al is het wel altijd teveel!) en de tijd & moeite is beperkt.

Het blijft goed klote! :X Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:38
Ik heb dit dus ook zelf een keer(Sony Z1) bij de hand gehad en ook gekozen voor de snelle oplossing waar ik van te voren wist waar ik aan toe was qua prijs. Helaas bij de volgende keer dat mijn scherm gebarsten was, gaf Sony dus niet thuis en werd het afgeschoven op de vorige reparatie die ik niet via hen had laten doen.

Of dit terecht was even daargelaten, in jouw geval zou ik de officiele weg bewandelen en via twitter/facebook je verhaal 'ondersteunen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
dafmay schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:19:
[...]

Ik voel met je mee. Het is ontzettend vervelend dat je dit met een hagelnieuw toestel hebt. Ik vind het ook werkelijk van de ratten bezeken dat een Samsung of verkopende partij zijn handen er volledig van af trekt. Typisch in de huidige wereld, helaas. Het geeft wel weer heel duidelijk aan hoe Samsung met hun klanten omgaat...dit is in de afgelopen maanden het zoveelste verhaal dat ik lees over de bar-slechte klachten afhandeling door Samsung. En dan heb ik het niet slechts over mobiele telefoons.
Volgens mij is de "slechte service" die jij benoemt, hier "FNAC" en NIET Samsung!

Wat service betreft heb ik dus niks te klagen over Samsung NL: uitstekend geholpen bij de service points en reparateurs!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:30
henklbr schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:55:
[...]

Volgens mij is de "slechte service" die jij benoemt, hier "FNAC" en NIET Samsung!

Wat service betreft heb ik dus niks te klagen over Samsung NL: uitstekend geholpen bij de service points en reparateurs!
Nope...beiden. Glenner gaf verder ook nog aan :

'Dan maar Samsung rechtstreeks gecontacteerd maar na vele verloren minuten ook weer hetzelfde. Ik moet mijn 800 euro kostende toestel dat voor mijn ogen uit elkaar sprong bij wijze van spreken opsturen. En dan nog kunnen ze niet garanderen dat ze de kosten niet op mij zullen verhalen.....zucht. dus nu sta ik voor de keuze, opsturen en zowiso weken kwijt zijn en misschien nog mogen opdraaien voor de kosten ook of hem zelf bij een lokale hersteller en de backplate op een uurtje laten herstellen.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
Bedankt voor de de vele reacties alvast! Ik heb vandaag nog even gebeld naar dat zogenaamde service center in Hoogstraten ,maar dat blijkt niet meer dan een Selexion winkel te zijn waar je je defect toestel kan meebrengen, waarop zij het dan weer naar Samsung sturen.
Heb ook nog wat Tweets gestuurd naar Samsung maar steevast hetzelfde antwoord. Ik heb besloten om dan maar te wachten tot de lokale hersteller zijn onderdelen binnenkrijgt en hem dan maar te laten herstellen voor 70 euro. Dan heb ik hem tenminste onmiddellijk terug. Hopelijk lag het gewoon aan het glas dat niet goed stak of net iets te groot was, en niet iets met het frame of zo. Want dan bestaat de kans dat ie terug breekt na opwarmen. En dan is het helemaal fluiten naar garantie aangezien die hersteld werd door een niet Samsung herstelpunt...net zoals groene thee heeft voorgehad dus....

.

[ Voor 8% gewijzigd door glenner op 08-09-2015 19:51 . Reden: zie dat de link naar het tweede gevalletje reeds aangehaald werd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
glenner schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:09:
Bedankt voor de de vele reacties alvast! Ik heb vandaag nog even gebeld naar dat zogenaamde service center in Hoogstraten ,maar dat blijkt niet meer dan een Selexion winkel te zijn waar je je defect toestel kan meebrengen, waarop zij het dan weer naar Samsung sturen.
Heb ook nog wat Tweets gestuurd naar Samsung maar steevast hetzelfde antwoord. Ik heb besloten om dan maar te wachten tot de lokale hersteller zijn onderdelen binnenkrijgt en hem dan maar te laten herstellen voor 70 euro. Dan heb ik hem tenminste onmiddellijk terug. Hopelijk lag het gewoon aan het glas dat niet goed stak of net iets te groot was, en niet iets met het frame of zo. Want dan bestaat de kans dat ie terug breekt na opwarmen. En dan is het helemaal fluiten naar garantie aangezien die hersteld werd door een niet Samsung herstelpunt...net zoals groene thee heeft voorgehad dus....

.
Dit is echt te gek voor woorden, als het mij zou overkomen zou ik het toch eens overwegen contact op te nemen met Tros radar. Zij besteden wel vaker zendtijd aan telefoon fabrikanten. Laatst was er nog een probleem ivm sony telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Topicstarter
glenner schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:09:
Heb ook nog wat Tweets gestuurd naar Samsung maar steevast hetzelfde antwoord. Ik heb besloten om dan maar te wachten tot de lokale hersteller zijn onderdelen binnenkrijgt en hem dan maar te laten herstellen voor 70 euro.
Toch blijft mijn advies gewoon een echt Samsung service center op te zoeken. Ik heb in het verleden problemen gehad met de ontvangst van de Note3 en verschillende keren contact gezocht met Samsung en kreeg constant te horen dat ze niks voor mij konden doen en dat dit niet onder garantie viel. Toen ben ik toch maar naar het Samsung service center in Alkmaar gegaan en werd daar zeer netjes ontvangen en goed geholpen, de Note3 kreeg meteen een nieuwe GSM antenne en toen ik melden dat de accu ook zeer snel leeg ging werd die ook meteen vervangen. Ik kon hier gewoon opwachten (met koffie) en toen ik vroeg wat gaat het kosten was het antwoord niks meneer uw toestel is nog geen 2 jaar oud dus valt dit onder garantie...

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 09-09-2015 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
EJSEJS schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:41:
[...]

Toch blijft mijn advies zoek gewoon een echt Samsung service center op. Ik heb in het verleden problemen gehad met de ontvangst van de Note3 en verschillende keren contact gezocht met Samsung en kreeg constant te horen dat ze niks voor mij konden doen en dat het niet onder garantie viel. Toen ben ik naar het Samsung service center in Alkmaar gegaan en werd daar zeer goed geholpen, de Note3 kreeg een nieuwe GSM antenne en toen ik melden dat de accu ook snel leeg ging werd die ook meteen vervangen. Ik kon hier gewoon opwachten (met koffie) en toen ik vroeg wat gaat het kosten was het antwoord niks meneer uw toestel is nog geen 2 jaar oud dus valt dit onder garantie...
Tja, het blijft een serieuze trip naar Nederland dan voor mij. Ik heb nog een laatste poging gedaan en nog een uitgebreide mail gestuurd naar Samsung met foto's. Ik wacht dat antwoord nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
EJSEJS schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:31:
Inmiddels kun je de S6 Edge+ bestellen op de Samsung website wat mij alleen opvalt is dat daar alleen de 32GB versie en de kleuren Zwart en Gold worden aangeboden. Zal dit inhouden dat de 64GB versie en de kleuren Wit en Zilver ook in Europa aan ons neus voorbij gaan ?
De 64GB komt naar Nederland in een paar weken, gisteren ergens gelezen. Maar over de extra kleuren is niets gezegd.Hier het linkje.

http://www.galaxyclub.nl/...-edge-plus-64gb-nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
glenner schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:50:
[...]

Tja, het blijft een serieuze trip naar Nederland dan voor mij. Ik heb nog een laatste poging gedaan en nog een uitgebreide mail gestuurd naar Samsung met foto's. Ik wacht dat antwoord nog even af.
Hoezo serieuze trip? Als je in Hoogtraten bent zit je ook zo in Nederland, en dan naar eindhoven of Den bosch Bergen op zoom is ook geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Laatst online: 22-05 00:05
Net zoals bij de gewone edge heb ik bij de plus echt problemen met mijn keyboard. Welke ik ook gebruik (samsung, google, swiftkey), het werkt niet goed. Ik krijg autocoorecties die ik niet wil, ik toets constant verkeerd, erboven of beneden, en het toestenbord lijkt overgevoelig. Voor mij was het reden de edge weg te doen, en ik baal dat ik nu weer hetzelfde heb. Ga bijna aan mezelf twijfelen, maar ik heb heel veel telefoons gehad en dit probleem nog nooit ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:50
P. vd Loo schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:07:
Net zoals bij de gewone edge heb ik bij de plus echt problemen met mijn keyboard. Welke ik ook gebruik (samsung, google, swiftkey), het werkt niet goed. Ik krijg autocoorecties die ik niet wil, ik toets constant verkeerd, erboven of beneden, en het toestenbord lijkt overgevoelig. Voor mij was het reden de edge weg te doen, en ik baal dat ik nu weer hetzelfde heb. Ga bijna aan mezelf twijfelen, maar ik heb heel veel telefoons gehad en dit probleem nog nooit ervaren.
Ik heb nu ook de Edge Plus, dit is mijn 45ste toestel 8)7 Autocorrectie kan je gewoon uitzetten hoor.. Ik maak best veel typfouten omdat ik snel typ, daar heb ik mij zelf op betrapt want ik heb daarna bewust langzamer getypt en dat ging veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Meulendijks89 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:22:
[...]

Ik heb nu ook de Edge Plus, dit is mijn 45ste toestel 8)7 Autocorrectie kan je gewoon uitzetten hoor.. Ik maak best veel typfouten omdat ik snel typ, daar heb ik mij zelf op betrapt want ik heb daarna bewust langzamer getypt en dat ging veel beter.
WO, jij gaat ook alle modellen van Samsung bijlangs haha. Tevreden over de Plus? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Tammesp schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:43:
[...]

WO, jij gaat ook alle modellen van Samsung bijlangs haha. Tevreden over de Plus? ;)
Zeker tevreden, prachtig apparaat.. lekker groot scherm en ook fijn dat ik deze keer een toestel heb die in een keer goed is dat was bij de S6 Edge wel anders :P. Ik heb inderdaad alle high-end Samsung toestellen gehad vanaf de S1 en Note 1 :P denk dat ik de Note 5 deze keer oversla aangezien ik het pennetje nooit gebruik.

[ Voor 13% gewijzigd door DM89 op 09-09-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
P. vd Loo schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:07:
Ik heb nu op de edge+ ook weer dezelfde problemen met swiftkey, dat als ik wil gaan typen dat daar een flinke vertraging inzit. Hetzelfde probleem als bij de gewone s6 versie. Dus conclusie is dat het probleem toch bij swiftkey ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Meulendijks89 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:49:
[...]

Zeker tevreden, prachtig apparaat.. lekker groot scherm en ook fijn dat ik deze keer een toestel heb die in een keer goed is dat was bij de S6 Edge wel anders :P. Ik heb inderdaad alle high-end Samsung toestellen gehad vanaf de S1 en Note 1 :P denk dat ik de Note 5 deze keer oversla aangezien ik het pennetje nooit gebruik.
Ah helemaal mooi man! Ga je nog een leuke review erover schrijven? ;)

Merk je trouwens verschil met de S6 Edge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Tammesp schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:51:
[...]

Ah helemaal mooi man! Ga je nog een leuke review erover schrijven? ;)

Merk je trouwens verschil met de S6 Edge?
Hmm lastig, qua snelheid is het volgens mij wel het zelfde geen lag ofzo alles gaat vlekkeloos. Er is wel 1GB geheugen meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Meulendijks89 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:57:
[...]

Hmm lastig, qua snelheid is het volgens mij wel het zelfde geen lag ofzo alles gaat vlekkeloos. Er is wel 1GB geheugen meer over.
Op hoeveel ram geheugen zit jij nu? Ik zit tussen de 49 en 53%

[ Voor 4% gewijzigd door pappaleone op 09-09-2015 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
pappaleone schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:58:
[...]

Op hoeveel ram geheugen zit jij nu? Ik zit tussen de 49 en 53%
Heb nu 1.5GB vrij.. 57%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Ja is wel lekker,toch wat anders als bij mijn S6.
Tot nu toe heerlijk toestel, dit weekend ga ik de Edgarf rom proberen te flashen naar de edge+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
pappaleone schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:02:
[...]

Ja is wel lekker,toch wat anders als bij mijn S6.
Tot nu toe heerlijk toestel, dit weekend ga ik de Edgarf rom proberen te flashen naar de edge+
Zeker, accu is ook goed.. stukje groter dan de s6 natuurlijk met 3000mah.

Flashen ga ik voorlopig niet aan beginnen, vind het voor nu niet echt nodig. Kijk wel een keer als de roms en root officieel uitkomen voor de Plus maar vind het zo ook wel goed :o

Maar jongens mijn Edge+ gaat mij om 05:00 weer wakker maken :( dus ik ben er weg van!

[ Voor 17% gewijzigd door DM89 op 09-09-2015 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Laatst online: 22-05 00:05
Dat had ik ook met de s6 maar niet bij de edge plus. Geen vertaging wel supergevoelig en constant mistypen dus
pappaleone schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:51:
[...]

Ik heb nu op de edge+ ook weer dezelfde problemen met swiftkey, dat als ik wil gaan typen dat daar een flinke vertraging inzit. Hetzelfde probleem als bij de gewone s6 versie. Dus conclusie is dat het probleem toch bij swiftkey ligt.

• k_ers
Ik heb zins gisteren ook de edge plus. Ben vanaf een s4 naar deze gegaan en hij bevalt echt goed tot nu toe. Groot scherm en helder ben er echt tevreden over. Zat zelf erg te twijfelen tussen s6 edge of plus. Maar geen spijt van!

• pappaleone
P. vd Loo schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:11:
Dat had ik ook met de s6 maar niet bij de edge plus. Geen vertaging wel supergevoelig en constant mistypen dus
[...]
Er stond een update klaar voor switkey vandaag eens kijken of het beter is geworden.

• pappaleone
k_ers schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:59:
Ik heb zins gisteren ook de edge plus. Ben vanaf een s4 naar deze gegaan en hij bevalt echt goed tot nu toe. Groot scherm en helder ben er echt tevreden over. Zat zelf erg te twijfelen tussen s6 edge of plus. Maar geen spijt van!
Yes tot nu toe een superfoon. :)

• darud
  • Laatst online: 28-08 13:06
Weet iemand eigenlijk waarvoor samsung net zoals met de normale s6 edge eerst kiest om de 32gb te leveren in bepaalde kleuren en later pas alle versies, ik wil de 64gb edge+ plus kopen in de gold kleur maar die is helaas nergens nog te leveren bij de vertrouwde webshops.
Het lijkt mij als je als bedrijf een smartphone op de markt brengt dat je juist omdat het nieuw is kan profiteren van de verkoop als je hem tegelijk in alle versies aanbied omdat meestal bij een nieuw toestel de vraag ernaar groot is.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Topicstarter
darud schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:21:
Weet iemand eigenlijk waarvoor samsung net zoals met de normale s6 edge eerst kiest om de 32gb te leveren in bepaalde kleuren en later pas alle versies, ik wil de 64gb edge+ plus kopen in de gold kleur maar die is helaas nergens nog te leveren bij de vertrouwde webshops.
Het lijkt mij als je als bedrijf een smartphone op de markt brengt dat je juist omdat het nieuw is kan profiteren van de verkoop als je hem tegelijk in alle versies aanbied omdat meestal bij een nieuw toestel de vraag ernaar groot is.
Samsung wou perse zijn Note5 en 6S edge+ voor de Apple 6S en 6S plus introduceren, en volgens mij hebben ze daarom hun voorraad (verschillende versie's/kleuren) nog niet op peil. Persoonlijk denk ik dat dit ook de reden is geweest waarom de Note5 niet "meteen"' naar Europa komt, want dat wij in Europa minder de Spen zouden gebruiken dan elders in de wereld is volgens mij gewoon een fabeltje...

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 10-09-2015 13:32 ]

• pappaleone
darud schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:21:
Vraag me niet meer waar, maar ik heb ergens gelezen dat het te maken zou hebben met een tekort aan chips. Maar of dit de werkelijk reden is weet alleen Samsung. Net als de 128GB versie van de S6 en S6 edge die officieel ook niet meer geleverd wordt. Toestel wordt ook wel heel er duur met dit geheugen.

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-09 23:41
Op dit moment heb ik een iPhone 6 en ben er heel tevreden over. Nou ja, ik vind hem eigenlijk te klein en daarom ben ik aan het rondkijken voor een andere telefoon. Nu zag ik laatst de 6 edge+ en was erg onder de indruk. Niet gekocht want ik wilde eerst het Apple event afwachten.

Nu heb ik al heel veel ervaring met tig Android toestellen van Samsung (S2, S3, S4), HTC (desire, nexus, One X) en LG (G2, nexus 5). Het Android toestel waar ik het meest tevreden mee was, was een Nexus 5.

Nu vind ik de edge 6+ erg mooi en daarom wellicht interessant om weer een switch naar Android te maken. Echter..... Samsung had me erg teleurgesteld om diverse redenen:
  • Navigeren naar Spanje betekende instant burn-in van het scherm (net twee weken oud :S )
  • Beetje multi-tasken zorgde ervoor dat apps snel gekilled werden (zeg Waze, Spotify en Flitsmeister en daartussen switchen)
  • Schokkerige interface
  • Slecht update-beleid
Nu is dat alweer een aantal jaren geleden dus wellicht is er het een en ander veranderd. Ik heb wel eens een Note 4 in mijn handen gehad - mooi toestel! - maar ook daar zag ik dat deze aardig last had van micro-studder en af en toe lag. Ook was de ontvangst wat minder dan gemiddeld en de 'recent apps/task-switcher' knop traag met reageren.

Nu zou ik graag willen weten wat jullie ervaring is met het volgende:
  • De switch van iPhone naar Samsung/Android 5
  • Het killen van achtergrond applicaties tijdens het switchen van apps
  • Micro-judder, lag of traag reageren op vingerbewegingen en user-acties
  • De gemelde display-problemen (krassen/breken/vlekken/etc) van de S6 modellen
  • Snelheid van het toestel tijdens browsen, app use, etc vergeleken met iPhone of andere Android toestellen
  • Update beleid van Samsung. Denk dan aan nieuwe Android versies, bug-fixing, etc
  • Kijken van films op een gebogen scherm (gezien ik dat veel doe)
Ik moet nog eventjes vermelden dat het toestel erg snel was en vlot reageerde toen ik er in de Media Markt mee aan het spelen was. Exemplarisch? Tijdelijk?

Alvast super bedankt voor eventuele reacties.

• pappaleone
Een hoop vragen die niet allemaal te beantwoorden zijn omdat ik nog nooit een Iphone in mijn handen heb gehad, maar wel van Samsung. Natuurlijk heeft elk toestel wel zijn positieve en negatieve dingen.
Het killen van achtergrond applicaties is zo goed als verleden tijd, in het begin was dit bij de S6 plus Edge versie wel het geval. Maar na verscheidene update's verder hoor je er weinig meer van. Zeker de Edge+ versie heb ik tot nu toe niks ervaren 4GB moet wel genoeg zijn. Lag en traag vingerbewegingen zijn bij mij na de laatste Swiftkey update ook verleden tijd. Zware games oa. Real racing3 gaan als de brandweer dus geen problemen. Display problemen waren er vaak bij de S6 plus edge versie. Ik heb 4 toestellen gehad alvorens een juiste versie. Nu bij de Edge+ meteen goed. Krassen breken en vlekken ben je zelf bij, Ook de Iphone was buigbaar. Elk toestel is kapot te krijgen of te beschadigen. Ik gebruik nooit screen protectors of aanverwante, en mijn toestel blijft gewoon netjes. Update beleid van Samsung met de laatste toestellen is voor mij prima. Op Sammobile is alles te vinden, mocht je een nieuwere rom zoeken, op hun site staan altijd de nieuwste versies. Daarbij komt nog dat er voldoende custom rom bechikbaar zijn. Zo heerlijk toch android

• glenner
Anteros schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:22:
Op dit moment heb ik een iPhone 6 en ben er heel tevreden over. Nou ja, ik vind hem eigenlijk te klein en daarom ben ik aan het rondkijken voor een andere telefoon. Nu zag ik laatst de 6 edge+ en was erg onder de indruk. Niet gekocht want ik wilde eerst het Apple event afwachten.

Nu heb ik al heel veel ervaring met tig Android toestellen van Samsung (S2, S3, S4), HTC (desire, nexus, One X) en LG (G2, nexus 5). Het Android toestel waar ik het meest tevreden mee was, was een Nexus 5.

Nu vind ik de edge 6+ erg mooi en daarom wellicht interessant om weer een switch naar Android te maken. Echter..... Samsung had me erg teleurgesteld om diverse redenen:
  • Navigeren naar Spanje betekende instant burn-in van het scherm (net twee weken oud :S )
  • Beetje multi-tasken zorgde ervoor dat apps snel gekilled werden (zeg Waze, Spotify en Flitsmeister en daartussen switchen)
  • Schokkerige interface
  • Slecht update-beleid
Nu is dat alweer een aantal jaren geleden dus wellicht is er het een en ander veranderd. Ik heb wel eens een Note 4 in mijn handen gehad - mooi toestel! - maar ook daar zag ik dat deze aardig last had van micro-studder en af en toe lag. Ook was de ontvangst wat minder dan gemiddeld en de 'recent apps/task-switcher' knop traag met reageren.

• Snelheid van het toestel tijdens browsen, app use, etc vergeleken met iPhone of andere Android toestellen
  • Update beleid van Samsung. Denk dan aan nieuwe Android versies, bug-fixing, etc
Ik moet nog eventjes vermelden dat het toestel erg snel was en vlot reageerde toen ik er in de Media Markt mee aan het spelen was. Exemplarisch? Tijdelijk?

Ik ben ook heel tevreden over het toestel als jarenlange Samsung gebruiker. Ondanks dat ik pech heb gehad dat mijn glazen achterkant spontaan brak. Ik hoor tot nu toe geen andere gevallen dus het zal wel een toevallige geweest zijn...ga het toch riskeren om het via officiële weg binnen te doen,en maar hopen dat ik ervoor niet moet opdraaien.
Maar over het toestel zelf kan ik heel bondig zijn. Dit is de snelste en beste Samsung die ik ooit heb gehad. Zelfs na enige tijd gebruik merk ik werkelijk geen lag. Niets. Multi-tasken gaat bliksemsnel en apps openen heel snel. Bij elke vorige Samsung leek ook altijd alles lagvrij te gaan, maar na verloop van tijd begonnen die toch altijd te vertragen. Ook bij mijn vorige note 4. Hier dus niet tot nu toe. De batterij valt me ook erg mee, beter dan de note 4 bij hetzelfde gebruik. Navigatie gebruik ik ook heel veel, en de goede GPS ontvangst valt me ook op. Waar de note 4 in drukke steden soms een steek liet vallen doet deze het stukken beter.
Ik denk dat de kans op inbranden de laatste generaties veel minder is. Met deze heb ik nog niet lang aan 1 stuk genavigeerd ofzo, maar met de note 4 reed ik soms naar zuid frankrijk. Geen enkel probleem mee gehad. Ik zette de schermhelderheid wel zo laag mogelijk, kwestie van toch voorzichtig te zijn..

• Garret1410
Anteros schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:22:

Ik heb wel een gewone iPhone 6 gehad en dat was een fijn toestel wat betreft soepelheid. Denk dat het moeilijk wordt om dat te evenaren.
Alleen de iPhone 6 plus had wel eens last van lag, wat ik zo lees.

Ik heb geen s6 edge+ maar een gewone. Kan dus alleen mijn ervaring van de S6 delen. De S6 Edge+ zal net zo goed of zeker beter zijn.

Van iOS8 naar Android 5 is natuurlijk een verschil waar je gewoon even aan moet wennen. Ik moest eerst wennen van Android naar iOS maar dat vond ik geen probleem. Uiteindelijk vind ik Android iets prettiger vanwege bepaalde mogelijkheden zoals uitgebreid bestanden delen, Apps installeren die niet in Play store staan, andere keyboards installeren wat bij iOS wel kan maar het werkt gewoon niet goed, andere thema''s of launcher voor een compleet andere look en zo zijn er nog wel meer verschillen wat voor mij de keuze heeft bepaald.

Het killen van apps is well een punt maar dat was bij de iPhone net zo wanneer ik teveel open hadden staan. Multitasking tussen 4 a 5 apps is geen probleem.

Micro stutter is praktisch verdwenen bij de S6. Alleen bij scrollen kun je merken dat het wat minder soepel gaat. Heb nu een custom rom draaien en is dat probleem ook voorbij.

Het openen van apps gaat sneller op de S6.
Wat dat betreft Is de S6 razendsnel ook met surfen.

Update beleid is tot nu toe goed maar ik denk dat Apple een beter Update beleid heeft gezien het verleden.

Wat voor ook een groot pluspunt van de S6 was tov de i6, het beeldscherm. De iPhone heeft een mooi helder beeldscherm maar de S6 is gewoon scherper.

Hopelijk kun je er wat mee

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Garret1410 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 18:57:
[...]

Ik heb wel een gewone iPhone 6 gehad en dat was een fijn toestel wat betreft soepelheid. Denk dat het moeilijk wordt om dat te evenaren.
Alleen de iPhone 6 plus had wel eens last van lag, wat ik zo lees.

Ik heb geen s6 edge+ maar een gewone. Kan dus alleen mijn ervaring van de S6 delen. De S6 Edge+ zal net zo goed of zeker beter zijn.

Van iOS8 naar Android 5 is natuurlijk een verschil waar je gewoon even aan moet wennen. Ik moest eerst wennen van Android naar iOS maar dat vond ik geen probleem. Uiteindelijk vind ik Android iets prettiger vanwege bepaalde mogelijkheden zoals uitgebreid bestanden delen, Apps installeren die niet in Play store staan, andere keyboards installeren wat bij iOS wel kan maar het werkt gewoon niet goed, andere thema''s of launcher voor een compleet andere look en zo zijn er nog wel meer verschillen wat voor mij de keuze heeft bepaald.

Het killen van apps is well een punt maar dat was bij de iPhone net zo wanneer ik teveel open hadden staan. Multitasking tussen 4 a 5 apps is geen probleem.

Micro stutter is praktisch verdwenen bij de S6. Alleen bij scrollen kun je merken dat het wat minder soepel gaat. Heb nu een custom rom draaien en is dat probleem ook voorbij.

Het openen van apps gaat sneller op de S6.
Wat dat betreft Is de S6 razendsnel ook met surfen.

Update beleid is tot nu toe goed maar ik denk dat Apple een beter Update beleid heeft gezien het verleden.

Wat voor ook een groot pluspunt van de S6 was tov de i6, het beeldscherm. De iPhone heeft een mooi helder beeldscherm maar de S6 is gewoon scherper.

Hopelijk kun je er wat mee
Kan me hier aardig bij aansluiten, Je vergeet alleen de camera van de S6 te noemen. Laats ook weer wat foto's geschoten en die op een groot scherm gepresenteerd, ziet er gewoon briljant uit!

• Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-08 16:59
1 nadeel tot nu toe van me mooie super edge 6+ is de belabberde koptelefoon. Er komt geen bass uit dat ding. Dan maar de Samsung 5 koptelefoon van me vriendin verder gebruiken. Die klinkt beter.

Trouwens in welke hoes zit ie bij jullie? Bij mij in de Spigen gun metal kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-08 16:59
Welke telefoon is sterker. Samsung edge 6+ vs Iphone 6+YouTube: Samsung Galaxy S6 Edge Plus VS iPhone 6 Plus Drop Test!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Ik wil jullie bedanken voor jullie uitgebreide reacties. Het is me duidelijk (genoeg).

Na enkele zaken tegen elkaar af te wegen heb ik besloten om toch voor de iPhone 6S plus te gaan. Ondanks dat deze overdreven duur is en qua specs achterloopt, voldoet deze telefoon meer aan mijn eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davee92
  • Laatst online: 12-05 15:09
Anteros schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 08:13:
Ik wil jullie bedanken voor jullie uitgebreide reacties. Het is me duidelijk (genoeg).

Na enkele zaken tegen elkaar af te wegen heb ik besloten om toch voor de iPhone 6S plus te gaan. Ondanks dat deze overdreven duur is en qua specs achterloopt, voldoet deze telefoon meer aan mijn eisen.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke zaken je hebt afgewogen nu om toch voor de Iphone 6s te gaan, als ik dat zou mogen vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Anteros schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 08:13:

Net zoals dave zegt, ben ook benieuwd waarom deze keuze. Lijkt me dat de S6 edge+ echt wel een tikkeltje beter is, en dan toch voor de Iphone 6S Plus gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Tammesp schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:10:
[...]

Net zoals dave zegt, ben ook benieuwd waarom deze keuze. Lijkt me dat de S6 edge+ echt wel een tikkeltje beter is, en dan toch voor de Iphone 6S Plus gaan :P
Ik heb de Iphone 6 Plus gehad en nu de Edge Plus.. als ik moet kiezen tussen deze 2 dan zou ik zeker gaan voor de Edge Plus.

Het zijn beide mooie en goede toestellen.. de iPhone loopt niet echt achter op hardware gebied want iOS werkt gewoon goed met mindere hardware, Android is een stuk zwaarder dan iOS dus is er ook snellere hardware nodig.

Ik vind de iPhone 6 Plus te lomp de behuizing is gewoon te groot. De Edge Plus is veel fijner in gebruik.

De Camera en het beeldscherm zijn een stuk beter dan die van de iPhone. En daarnaast heb je veel vrijheid op je telefoon, iOS vind ik gewoon te gesloten, als ik zoveel geld uitgeeft aan een telefoon wil ik doen en laten wat ik wil rn bij iPhone kan dat niet.

Maar goed het is uiteraard jou keuze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Uiteraard mogen jullie dat vragen:
  • Technisch
    • Samsung: Inbranden van AMOLED (wellicht niet meteen, maar ik geloof niet dat het niet gaat gebeuren als ik bv volgend jaar naar Oostenrijk navigeer)
    • Samsung: Ik ben gevoelig voor lag (naijlen van GUI) en judder. Ik zie het heel snel en ook met Youtube video's over de Edge 6+ zie ik het
    • Samsung: 32GB waarvan 20GB beschikbaar
    • Samsung: Lees hier en daar over reloaden van de launcher na zware apps, het killen van apps, etc. Wel moet ik zeggen dat de meldingen af en toe tegenstrijdig zijn
    • iPhone: Bluetooth werkt perfect en Apple heeft een goede interface om te bepalen waar het geluid naartoe moet
    • iPhone: Mute-schakelaar.
  • Platform en integratie
    • OS updates. Apple heeft een heel goed updatebeleid waardoor ik verzekerd van ben updates voor de komende jaren
    • Lightning-connector. Ideaal. Ik kan mijn iPhone bedienen in mijn auto via mijn stuurwiel. Tevens streamt de iPhone via een lightning->30p adapter hoge kwaliteit audio naar mijn radio. Dat alles via een simpel stekkertje
    • Mijn iPad kan mijn iPhone gebruiken via WIFI om te internetten zonder ook maar iets in te stellen. Ze vinden elkaar en mijn iPhone is beschikbaar als WIFI hotspot
    • Streamen naar de AppleTV wat perfect werkt (overigens heb ik ook een ChromeCast)
    • Fiend-my-friends (mijn vrouw en ik gebruiken dat regelmatig. Niet om elkaar te controleren, maar om af te stemmen)
    • Backups. Je hoeft niks te doen om alles te backuppen wat op je iPhone/iPad staat. Terugzetten is peanuts en zorgt ervoor dat alles weer terug komt in 100% dezelfde staat als tijdens de backup
    • Accessoires. Er is zoveel te krijgen voor de iPhone en het werkt gewoon allemaal goed
    • Facetime audio/video. Dit werkt echt perfect en geen andere app kan daar tegenop
    • Met een iMac en/of iPad is het mogelijk telefoontjes aan te nemen die binnenkomen op je iPhone. Waar je ook bent in huis, je kan de iMac/iPad gebruiken om te bellen en gebeld te worden. Werkt perfect
  • Overig
    • Safari is vloeiend en dat zorgt voor een fijne internet browsing ervaring. Alle Android toestellen die ik heb gehad en getest - oa de m8, nexus 6 - vertoonde schokken op sites waar de iPhone er vloeiend doorheen vloog
    • Airdrop. Werkt helaas alleen met andere Apple producten maar werkt goed en is snel
Nadelen die ik ondervindt met de iPhone:
  • Keyboards. Er zijn alternatieven beschikbaar maar dat werkt gewoon ruk in iOS. Schokkerig, niet overal beschikbaar en echte resource-hogs
  • Achtergrondtaken. Foto's automatisch uploaden naar Dropbox bv. Je zal echt af en toe de app actief moeten maken om je foto's te uploaden naar je account
  • Geen gebruikerstoegangelijk filesysteem
  • Apps starten soms langzamer op dan de highend Android toestellen
  • Intern RAM geheugen is beperkt (gaat wel naar 2GB wat een flinke verbetering wordt)
  • iCloud is ruk, traag en vol met issues. Niet bruikbaar voor serieuze gebruikers
  • Telefoon-app beperkt (geen T9 name dailing, geen contactfoto's in je contactenlijst, geen andere leuke Android dailer features)
  • Grote schermranden. Mijn i6 (4.7") is net zo groot als mijn oude Nexus 5 (5"). De Plus is echt groot terwijl er 'maar' een 5.5" scherm gebruikt wordt
  • Geen USB-OTG (handig om HDDs, USB-sticks en andere devices aan te sluiten)
Ik ben geen Apple fanboy en switch zo naar een ander platform. Echter is er geen een Android fabrikant die het goed aanpakt waardoor Android het in mijn ogen aflegt:
• Algemeen slecht update beleid waardoor je snel voor een dichte deur staat
• Updates zijn erg, erg, erg traag omdat er tig partijen zijn die de boel moeten testen en er wat van moeten zeggen. Resultaat: geen of slechte kwaliteit updates
• Gebruik van AMOLED in steeds meer Google producten. De Google Nexus lijn was wellicht een optie maar ook die is niet 'perfect'
  • Nexus 5 had een slecht scherm (laag contrast). Toestel was overigens OK
  • Nexus 6 heeft AMOLED welke van een oudere generatie is (fixed pattern noise wanneer de helderheid wat lager gezet wordt; snel inbranden; matige kleuren en helderheid)
• Android telefoons worden steeds duurder waardoor ze echt meerwaarde moeten bieden tov Apple. Dat gaan ze in verhouding steeds minder doen
• Snelle afschrijving van Android toestellen doordat er tig modellen per jaar geïntroduceerd worden
• Slechte integratie en back-upmogelijkheden
• Notificatiecentrum werkt slecht. Geen indicatie dat er een notificatie te wachten staat. Ik gebruik deze daarom ook bijna nooit

Ik wel overigens wel nadrukkelijk vermelden dat ik geen fanboy ben en dat het niet mijn bedoeling is om te zeiken. Het is 'gewoon' mijn observatie/mening.

Edit: Kleine toevoeging: De iPhone 6S plus gaat voor mij ~950e kosten, wat ongelofelijk duur is. Daarom sta ik nog steeds open voor een alternatief en ik zal zeker nog een keer goed kijken naar de Edge+ in de Media Markt.... Pfff, hoezo luxe-probleem...

[ Voor 3% gewijzigd door Anteros op 11-09-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davee92
Anteros schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:21:
  • Technisch
    • Samsung: Inbranden van AMOLED (wellicht niet meteen, maar ik geloof niet dat het niet gaat gebeuren als ik bv volgend jaar naar Oostenrijk navigeer)
    • Samsung: Ik ben gevoelig voor lag (naijlen van GUI) en judder. Ik zie het heel snel en ook met Youtube video's over de Edge 6+ zie ik het
    • Samsung: Lees hier en daar over reloaden van de launcher na zware apps, het killen van apps, etc. Wel moet ik zeggen dat de meldingen af en toe tegenstrijdig zijn
    • iPhone: Bluetooth werkt perfect en Apple heeft een goede interface om te bepalen waar het geluid naartoe moet
  • Platform en integratie
    • OS updates. Apple heeft een heel goed updatebeleid waardoor ik verzekerd van ben updates voor de komende jaren
    • Lightning-connector. Ideaal. Ik kan mijn iPhone bedienen in mijn auto via mijn stuurwiel. Tevens streamt de iPhone via een lightning->30p adapter hoge kwaliteit audio naar mijn radio. Dat alles via een simpel stekkertje
    • Mijn iPad kan mijn iPhone gebruiken via WIFI om te internetten zonder ook maar iets in te stellen. Ze vinden elkaar en mijn iPhone is beschikbaar als WIFI hotspot
    • Streamen naar de AppleTV wat perfect werkt (overigens heb ik ook een ChromeCast)
    • Fiend-my-friends (mijn vrouw en ik gebruiken dat regelmatig. Niet om elkaar te controleren, maar om af te stemmen)
    • Backups. Je hoeft niks te doen om alles te backuppen wat op je iPhone/iPad staat. Terugzetten is peanuts en zorgt ervoor dat alles weer terug komt in 100% dezelfde staat als tijdens de backup
    • Accessoires. Er is zoveel te krijgen voor de iPhone en het werkt gewoon allemaal goed
    • Facetime audio/video. Dit werkt echt perfect en geen andere app kan daar tegenop
    • Met een iMac en/of iPad is het mogelijk telefoontjes aan te nemen die binnenkomen op je iPhone. Waar je ook bent in huis, je kan de iMac/iPad gebruiken om te bellen en gebeld te worden. Werkt perfect
  • Overig
    • Safari is vloeiend en dat zorgt voor een fijne internet browsing ervaring. Alle Android toestellen die ik heb gehad en getest - oa de m8, nexus 6 - vertoonde schokken op sites waar de iPhone er vloeiend doorheen vloog
    • Airdrop. Werkt helaas alleen met andere Apple producten maar werkt goed en is snel
  • Keyboards. Er zijn alternatieven beschikbaar maar dat werkt gewoon ruk in iOS. Schokkerig, niet overal beschikbaar en echte resource-hogs
  • Achtergrondtaken. Foto's automatisch uploaden naar Dropbox bv. Je zal echt af en toe de app actief moeten maken om je foto's te uploaden naar je account
  • Intern RAM geheugen is beperkt (gaat wel naar 2GB wat een flinke verbetering wordt)
  • iCloud is ruk, traag en vol met issues. Niet bruikbaar voor serieuze gebruikers
  • Telefoon-app beperkt (geen T9 name dailing, geen contactfoto's in je contactenlijst, geen andere leuke Android dailer features)
  • Grote schermranden. Mijn i6 (4.7") is net zo groot als mijn oude Nexus 5 (5"). De Plus is echt groot terwijl er 'maar' een 5.5" scherm gebruikt wordt
Ik ben geen Apple fanboy en switch zo naar een ander platform. Echter is er geen een Android fabrikant die het goed aanpakt waardoor Android het in mijn ogen aflegt:
• Updates zijn erg, erg, erg traag omdat er tig partijen zijn die de boel moeten testen en er wat van moeten zeggen. Resultaat: geen of slechte kwaliteit updates
• Gebruik van AMOLED in steeds meer Google producten. De Google Nexus lijn was wellicht een optie maar ook die is niet 'perfect'
  • Nexus 6 heeft AMOLED welke van een oudere generatie is (fixed pattern noise wanneer de helderheid wat lager gezet wordt; snel inbranden; matige kleuren en helderheid)
• Android telefoons worden steeds duurder waardoor ze echt meerwaarde moeten bieden tov Apple. Dat gaan ze in verhouding steeds minder doen
• Snelle afschrijving van Android toestellen doordat er tig modellen per jaar geïntroduceerd worden

Ik wel overigens wel nadrukkelijk vermelden dat ik geen fanboy ben en dat het niet mijn bedoeling is om te zeiken. Het is 'gewoon' mijn observatie/mening.

Edit: Kleine toevoeging: De iPhone 6S plus gaat voor mij ~950e kosten, wat ongelofelijk duur is. Daarom sta ik nog steeds open voor een alternatief en ik zal zeker nog een keer goed kijken naar de Edge+ in de Media Markt.... Pfff, hoezo luxe-probleem...
Naja de reden dat ik je vroeg om deze omschrijving is omdat ik eigenlijk met hetzelfde dilemma zit..
Want ik mag bijna verlengen, en zit ook te dubben over upgraden naar de iphone 6s.. of toch naar deze Samsung..
Want wat ik tot nu toe zie en hoor, moet dit echt een goed toestel zijn, met een veel gunstigere prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Ik lees er ook veel over en wat ik lees is bovengemiddeld positief. Ik heb de Edge Plus ook in het echt gezien en vind het een erg mooi toestel. Goedkoop is hij niet: 800e. Maar goed, toch wel 150e goedkoper dan de 6S plus.

Ik zat nu net op XDA te lezen en op zich is men daar ook erg tevreden, op wat enkele issues na:
• Paar meldingen van spontane scheurtjes
• Auto-brightness probleem

Maar ook een kort topic over Android M: Wanneer de Edge Plus deze gaat ontvangen. Diverse cynische mensen die melden dat Samsung een flagship maar 6 maanden ondersteunt en deze dus ergens half volgend jaar beschikbaar komt.

Is Samsung echt zo slecht met updates? Korte support? Slechte (buggy) support? Ik weet dat ROMs een optie zijn, maar ik ben eigenlijk van mening dat een toestel van 800e voldoende support van Samsung moet krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Anteros schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:21:
  • Technisch
  • Platform en integratie
  • Overig
• Notificatiecentrum werkt slecht. Geen indicatie dat er een notificatie te wachten staat. Ik gebruik deze daarom ook bijna nooit

Ik heb net jou hele rewiew gelezen, en ik denk dat je zelf mag en kunt bepalen wat voor jou het beste is. Vergeet niet dat je hier in het midden van het samsung wespen nest zit. Ik zelf ben samsung fan vanaf het eerste uur, maar dat noet niks af aan jou keuze. Als ik deze rewiev op het Iphone forum wegzet zouden ze me daar ook vertellen dat ik voor de Iphone moet gaan. Wat ik hiermee wil zeggen is probeer straks het nieuwe toestel van Iphone in een winkel doe dit ook met de nieuwe edge+ en maak dan voor je eigen de beste keuze,in ieder geval succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davee92
Anteros schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:02:
Ik lees er ook veel over en wat ik lees is bovengemiddeld positief. Ik heb de Edge Plus ook in het echt gezien en vind het een erg mooi toestel. Goedkoop is hij niet: 800e. Maar goed, toch wel 150e goedkoper dan de 6S plus.

Ik zat nu net op XDA te lezen en op zich is men daar ook erg tevreden, op wat enkele issues na:

Maar ook een kort topic over Android M: Wanneer de Edge Plus deze gaat ontvangen. Diverse cynische mensen die melden dat Samsung een flagship maar 6 maanden ondersteunt en deze dus ergens half volgend jaar beschikbaar komt.

Is Samsung echt zo slecht met updates? Korte support? Slechte (buggy) support? Ik weet dat ROMs een optie zijn, maar ik ben eigenlijk van mening dat een toestel van 800e voldoende support van Samsung moet krijgen....
Nou ik heb voor mijn iphone 6, eerder altijd Samsungs gehad. En dat was met een bewuste reden..
namelijk dat Samsung destijds juist de gene was die het meeste nog hun toestellen update..
En volgens mij is dat wat ik lees en hoor juist alleen maar beter geworden. Volgens mij ondersteunen ze op dit moment zelf nog een hun S4 serie.. Die update naar Android 5.0/5.1 kreeg?
pappaleone schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:06:
[...]

Ik heb net jou hele rewiew gelezen, en ik denk dat je zelf mag en kunt bepalen wat voor jou het beste is. Vergeet niet dat je hier in het midden van het samsung wespen nest zit. Ik zelf ben samsung fan vanaf het eerste uur, maar dat noet niks af aan jou keuze. Als ik deze rewiev op het Iphone forum wegzet zouden ze me daar ook vertellen dat ik voor de Iphone moet gaan. Wat ik hiermee wil zeggen is probeer straks het nieuwe toestel van Iphone in een winkel doe dit ook met de nieuwe edge+ en maak dan voor je eigen de beste keuze,in ieder geval succes :)
haha het is hier inderdaad natuurlijk moeilijker mening vragen, maar ik denk dat we met z'n allen wel elkaar op weg kunnen helpen met beide kampen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Anteros schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:02:

Update beleid bij de Samsung S-serie is gewoon goed te noemen. Zelfs voor de S4 word nog steeds updates uitgebracht, dus je hoeft daar geen zorgen over te maken.

En over de scheuren/barsten in de telefoon kan natuurlijk gebeuren, al gebeurt dat maar een heel enkel keertje. Zelf heb ik de S6 Edge en hoor heel weinig weinig mensen daarover klagen, eigenlijk bijna niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Tammesp schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:17:
[...]

Update beleid bij de Samsung S-serie is gewoon goed te noemen. Zelfs voor de S4 word nog steeds updates uitgebracht, dus je hoeft daar geen zorgen over te maken.

En over de scheuren/barsten in de telefoon kan natuurlijk gebeuren, al gebeurt dat maar een heel enkel keertje. Zelf heb ik de S6 Edge en hoor heel weinig weinig mensen daarover klagen, eigenlijk bijna niet ;)
En nog wel een punt van vermelding is dat kapotte iphone toestellen vrijwel nooit via de normale retailers wordt ingeleverd, maar rechtstreeks via de apple store.Maar ook bij de iphone komen problemen voor met glas en aanverwante dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
Kleine update: Toch maar het toestel binnen gedaan bij de fnac. Zal hem minstens 3 weken kwijt zijn, maar dan heb ik tenminste nog gewoon garantie na de herstelling. En nu maar hopen dat ze akkoord gaan met fabrieksfout. Kan toch bijna niet anders? De manier waarop het gebeurde moet toch een opspoorbare oorzaak hebben? Enfin,ik meld het wel als ik nieuws krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Oke, ik kom net terug van de Media Markt. Ik moet zeggen, hij blijft mooi :). Wel zag in screen-burn terwijl het toestel volgens mij net ruim twee weken uit is? De S6, welke uiteraard al langer uit is, vertoonde ook screen-burn.

Anyway, de snelheid was op zich wel OK. Apps openen snel en task-switching ging ook goed. Af en toe judder, schokken, etc., maar niet meer dan andere Android toestellen (wel meer dan mijn huidige iPhone 6). De vertekening was eventjes wennen en color-shift aan de randen was ook af en toe zichtbaar (groenig/rozig). Verder vond ik dat het toestel toch wel lekker vasthoudt, ondanks commentaar op reviewsites.

Andere zaken zoals GPS, belkwaliteit, accu, geluidskwaliteit, etc. zijn (helaas) niet te testen. Maar goed.... ik ga er nog een paar uurtjes over nadenken en dan hak ik de knoop door.

Overigens heb ik ook nog de iPhone 6 plus bekekenen en vastgehouden. Hmm.. wat zal ik ervan zeggen... hij hield niet lekker vast, was lomp groot en minder mooi dan mijn iPhone 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Anteros schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 19:43:
Oke, ik kom net terug van de Media Markt. Ik moet zeggen, hij blijft mooi :). Wel zag in screen-burn terwijl het toestel volgens mij net ruim twee weken uit is? De S6, welke uiteraard al langer uit is, vertoonde ook screen-burn.

Anyway, de snelheid was op zich wel OK. Apps openen snel en task-switching ging ook goed. Af en toe judder, schokken, etc., maar niet meer dan andere Android toestellen (wel meer dan mijn huidige iPhone 6). De vertekening was eventjes wennen en color-shift aan de randen was ook af en toe zichtbaar (groenig/rozig). Verder vond ik dat het toestel toch wel lekker vasthoudt, ondanks commentaar op reviewsites.

Andere zaken zoals GPS, belkwaliteit, accu, geluidskwaliteit, etc. zijn (helaas) niet te testen. Maar goed.... ik ga er nog een paar uurtjes over nadenken en dan hak ik de knoop door.

Overigens heb ik ook nog de iPhone 6 plus bekekenen en vastgehouden. Hmm.. wat zal ik ervan zeggen... hij hield niet lekker vast, was lomp groot en minder mooi dan mijn iPhone 6.
Het zijn demo modellen, heb bij verschillende s6/edge toestellen gezien dat er iets in het scherm gebrand is.. dit is zover ik weet omdat het demo modellen zijn er staat ook een tekst als je heel goed kijkt.

Trouwens, toestellen bij Mediamarkt worden de heledag door gebruikt door veel verschillende mensen en er wordt vanalles mee gedaan dus dat is niet echt betrouwbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door DM89 op 11-09-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@Meulendijks89: Klopt. Dat komt ook omdat het demomodellen zijn. Maar ik vond het relatief snel na ruim twee weken. Althans, voor de Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Anteros schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 20:25:
@Meulendijks89: Klopt. Dat komt ook omdat het demomodellen zijn. Maar ik vond het relatief snel na ruim twee weken. Althans, voor de Edge.
Ik bedoel dat het er al vanaf dag 1 inzit als ze het toestel aanzetten.

Beeldscherm brand echt niet snel in hoor, of je moet echt lang op maximale helderheid werken.. zoals je bijvoorbeeld auto brightness met een "feature" dat als je buiten komt het scherm nog extra helderder wordt.. dan kan het inbranden.

Bij normaal gebruik is de kans klein dat het gebeurd, en bij normaal gebruik zet je de helderheid nooit op max..

[ Voor 35% gewijzigd door DM89 op 11-09-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Ow, tsja, dat zou ook kunnen idd. Het was idd in beide gevallen een tekst (Samsung of Galaxy). Anti-diefstal wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Anteros schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 20:34:
Ow, tsja, dat zou ook kunnen idd. Het was idd in beide gevallen een tekst (Samsung of Galaxy). Anti-diefstal wellicht?
Zou kunnen ik weet niet waarom het er inzit. Maar goed dus geen reden om het toestel niet te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Ik heb de knoop doorgehakt en de Edge plus besteld. Morgen binnen als het goed is. Ik ben erg benieuwd en hoop dat hij niet tegen gaat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Anteros schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 21:41:
Ik heb de knoop doorgehakt en de Edge plus besteld. Morgen binnen als het goed is. Ik ben erg benieuwd en hoop dat hij niet tegen gaat vallen.
Goede keus, ben benieuwd hoe je het gaat vinden.. ik ben er erg happy mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davee92
Anteros schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 21:41:
Ik hoor graag van je hoe je het bevalt n.a.v. het gebruik van de Iphone 6,
aangezien ik deze ook heb en ook zit te dubben..

Heb je nog verdere apple apparatuur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Meulendijks89 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 21:52:
[...]

Goede keus, ben benieuwd hoe je het gaat vinden.. ik ben er erg happy mee :)
+1 Draait heerlijk. :)

• pappaleone
Vandaag bevestiging gekregen van Samsung over de Wireless Charger Pack .

• Garret1410
Ik ben wel van mening dat als Apple iets bedenkt , dan werkt het altijd wel goed. Geen geklooi of zo. Voor ons als Tweakers is het geen probleem want ik hou juist van een beetje spelen met de telefoon.

Nog een paar nadelen van de iPhone 6 voor mij persoonlijk.

16GB is best weinig en geen optie naar 32gb dus je moet haast wel een 64gb nemen.

5gb iCloud vind ik te krap dus moet je bijkopen. Voor foto's vind ik Google Photo beter.

Andere cloud diensten zijn ook beter geïntrigeerd in Android dan iOS en ze werken gewoon op de achtergrond.

Ik weet niet hoe het nu is maar native chromecast of dlna ondersteuning zat er niet in. Je kunt dus niet je foto''s video''s of films even naar je tv streamen.
Het kan wel weer met AppleTV en dan werkt het ook erg goed.

Persoonlijk vond ik het volume van de spraak tijdens het bellen ook matig. Of dat exemplarisch was weet ik niet. Via een optie voor slechthorende was dit op te lossen.

Tekst/letters vind ik niet scherp van de iPhone 6 wat je pas merkt als je het naast een HD scherm plaatst.

Toetsenbord vind erg slecht en dan niet het typen maar het continu wisselen naar symbolen. Ook tekst correctie is een lachertje. Andere keyboards kun je installeren maar werken niet soepel en volledig.

Aan de andere kant heeft de iPhone 6 ook wel weer voordelen natuurlijk.

Persoonlijk denk ik dat je met beide toestellen goed af bent. De 6s zal waarschijnlijk nog sneller en soepeler zijn als de 6 alleen de prijs is ver over de top wat mij betreft.

• DM89
pappaleone schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 12:29:
Vandaag bevestiging gekregen van Samsung over de Wireless Charger Pack .
Ben zelf helaas vergeten te registreren voor de pre-order :( ben benieuwd hoe deze lader werkt..

• pappaleone
Meulendijks89 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 14:02:
[...]

Ben zelf helaas vergeten te registreren voor de pre-order :( ben benieuwd hoe deze lader werkt..
Ja ik ook ik heb hem net eens even bekeken, Maar waarom dat dat ding normaal 75 euro moet kosten??
Eik weet niet of je de telefoon beschadigd als je elke keer de telefoon in de hoes klikt..
Ps ik hoop dat ze dit forum snel samen voegen met het S6 topic, het is hier erg stil.
En natuurlijk zou het mooi zijn als de rom bakkers iets moois gaan maken voor onze edge :)

• DM89
pappaleone schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 14:14:
[...]

Ja ik ook ik heb hem net eens even bekeken, Maar waarom dat dat ding normaal 75 euro moet kosten??
Eik weet niet of je de telefoon beschadigd als je elke keer de telefoon in de hoes klikt..
Ps ik hoop dat ze dit forum snel samen voegen met het S6 topic, het is hier erg stil.
En natuurlijk zou het mooi zijn als de rom bakkers iets moois gaan maken voor onze edge :)
Kunnen ze inderdaad wel doen, toch de zelfde toestellen alleen deze is dan wat groter :P

Voor 75 euro laat ik 'm sowieso liggen veel te duur.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Topicstarter
Meulendijks89 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 14:02:
[...]
Ik heb nog één code die ik niet ga gebruiken als je hem wilt hebben laat je het maar horen...

• DM89
EJSEJS schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:19:
[...]

Ik heb nog één code die ik niet ga gebruiken als je hem wilt hebben laat je het maar horen...
Graag :) stuur me maar een dm :D

• pappaleone
Indien je je in de periode van 13 augustus 2015 t/m 3 september 2015 op deze site hebt gepre-registreerd, heb je een unieke promotiecode ontvangen. Nadat je de Galaxy S6 edge plus hebt aangekocht in de periode 13 augustus 2015 t/m 4 oktober 2015, kun je je hier nu met deze code voor een goudkleurige Wireless Charger Pack cadeau registreren!

Ik weet niet of dat nog lukt??

• DM89
pappaleone schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:35:
[...]

Indien je je in de periode van 13 augustus 2015 t/m 3 september 2015 op deze site hebt gepre-registreerd, heb je een unieke promotiecode ontvangen. Nadat je de Galaxy S6 edge plus hebt aangekocht in de periode 13 augustus 2015 t/m 4 oktober 2015, kun je je hier nu met deze code voor een goudkleurige Wireless Charger Pack cadeau registreren!

Ik weet niet of dat nog lukt??
5 sept gekocht dan heb ik toch nog even de tijd?

• pappaleone
Meulendijks89 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:38:
[...]

5 sept gekocht dan heb ik toch nog even de tijd?
Sorry wat last van kippigheid 8)7 8)7

• darud
  • Laatst online: 28-08 13:06
Ik begreep dat de inwissel code alleen voor de 32gb modellen is.

• DM89
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste