Ik heb zelf net de MVS-15RHBP besteld en de MVS-15P teruggestuurd omdat ik er in de documentatie achter kwam dat de MVS-15P niet uitgebreid kan worden met een afstandbediening en daardoor ook niet zomaar te bedienen is met Home Assistant via de FanX dongle of evofw3 (zie dit topic en het FanX topic). Je kunt natuurlijk wel de printplaat vervangen zoals in dit topic ook wordt gedaan.MrDucky schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:21:
Mijn vragen zijn als volgt.
- waarom moet ik rft erbij nemen als ik perilex gebruik?
- hoe kan die vochtsensor de snelheid regelen als mijn 3 standen perilex schakelaar op stand 1 blijft staan bijvoorbeeld?
- is zon vochtsensor echt handig of maakt het weinig verschil?
Mocht je het dus interessant vinden om het systeem in de toekomst uit te breiden en vraaggestuurd te maken (CO2 etc) dan is dit mogelijk waardevolle informatie (hoop ik
Naar wat ik begrijp "wint" de laatste die de stand heeft aangepast, dat kan dus via de 3 standen schakelaar, de afstandbediening, de vochtsensor of eventueel een zelf geknutselde aansturing.
Er zijn erg wisselende reacties over de vochtsensor. Ikzelf wil hem wel gaan gebruiken maar ga eventueel al eerder de box harder laten draaien als er wordt gedetecteerd dat er veel warm water wordt gevraagd (via Home Assistant).
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5LvnRrdhNFhkXIArm3pWLWWc.jpg?f=user_large)
/f/image/zWVEv7MlwefvQFcQPFj5InBW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/P0P8cwWmf2Oqbr6hhWWPFNDI.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/UyRm30qYNWgV66SEGtO6dKb9.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/ikFUPtiP5KynzQmRRnDxp6rW.png?f=user_large)
/f/image/R5td2GB1XSjBICUrLGdkziG0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/fsJGX14DU6mPLa6Qygr7Ub86.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PRIKUdXZ7kiaZ6ss0wyVB912.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/X1unodQoXO8F3eLLu2oQR1bN.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/6cPF1Mgkd923zFrUsbAM4QdZ.png?f=user_large)
/f/image/T5boUz6PxMEr2naFe1GHpsxo.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JOQjqXTFs0Cm0eKQnf2yKs9s.jpg?f=fotoalbum_large)