Seafarer in "Optimale vraaggestuurde mechanische ventilatie"Technewbie schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:00:
Hallo. Mijn woning heeft mechanische ventilatie.
En deze zuigt in de winter bij het stoken veel warmte weg. En ik wil kijken of ik deze ook vraaggestuurd kan maken. Bijvoorbeeld wanneer ik warm water gebruik in de badkamer. Dat de ventilatie dan automatisch aangaat voor x uur. Of wanneer iemand doortrekt op de WC. En wanneer ik zelf op een knop druk.
Ik kan op de unit (op zolder) niet zien welk type dit precies is. Maar volgens de handleiding van de afstandsbediening (gesitueerd in de badkamer) lijkt deze wel radiografisch te worden aangestuurd.
Ik heb ooit ergens gelezen dat iemand met warmtevoelertjes/schakelaars op de leiding? in de badkamer. De unit kon laten draaien als er warm water werd gebruikt bij het douchen. Ik kan deze post niet terugvinden.
Dus:
Mijn litho daalderop unit lijkt wifi gestuurd. En ik wil graag:
*Bij warmwater gebruik in badkamer automatisch voor x uur laten aanslaan.
*Ook bij doortrekken op WC.
*En wanneer ik op een knop druk
Voorts ben ik bang wanneer de unit niet aanstaat. Dat er dan buitenlucht via de schoorsteen door de woning kan gaan. Mijn buren roken erg veel. En ik wil dit natuurlijk absoluut niet laten gebeuren. Is iets met een terugslagklep in de schoorsteen mogelijk?
Graag advies van Tweakers
Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.