Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wereldkaart
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Nice trailer! :p

Ik heb in ieder geval al gedroomd over het toernooi (letterlijk) dus wordt leuk haha
Dit soort plaatjes worden over het algemeen niet geaccepteerd en zeker niet als ze zo groot zijn

[ Voor 42% gewijzigd door Gropah op 06-03-2016 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 21:31
Nog een aanvulling m.b.t. het kiezen van teams, is het verstandig dat er een mirror gedaan wordt? dan zijn er gelijke kansen. Als er 2 deelnemers willekeurig kiezen en de één wordt de Britten en de ander de Goten.. dan krijgen de Britten er een hele grote kluif aan, ongeacht ELO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaberOne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:13
Ohja, dat had er wel bij vermeld mogen worden, zal het even aanpassen.

Bedankt voor het opmerken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 10:58

koudepinda

Don't Panic

Ik heb dit topic finaal over het hoofd gezien, laatst HD gekocht via de steam sale.

Ik vind het eigenlijk best goed werken, mis wel wat dingen, vooral interactie gericht dan. Je kan geen users In-game benaderen, daar mee bedoel ik toevoegen aan een friendlist of blacklist etc. Je kan alleen de elo zien.

Dit vind ik trouwens ook bijzonder

"Bevolking
In HD is het maximaal aantal bevolking uitgebreid van 200 naar 300 en later 500. Dit maak dat het aantal berekeningen voor routes en acties fors toeneemt, zeker als je met 8 spelers speelt. Helaas werkt dit in de multiplayer niet helemaal soepel. Lag of in dit geval stottering komt vaak voor als grote groepen leger in actie komen. 1tegen1 kan je prima met 500 bevolking spelen, maar 4vs4 is het toch echt af te raden."

Heb regelmatig voor HD er was, Europe gespeeld of iets dat daar op leek, met 4v4 en max pop van 1000, heb ik daar nooit zoveel problemen gehad als nu.

BTW, leuk initiatief. Speel bijna nooit 1v1, maar ben wel geïnteresseerd.

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

Denk dat dit wel in een nieuwe post kan.

Wat is er mis met dit spel?? elk online potje zit ik tegen een stotter gedoe aan te kijken en hebben units vaak een seconde delay voor ze op je aanwijzingen reageren, daarnaast zit er in elke match vaak wel iemand met een schildpad voor zijn naam (trage pc), dit maakt het nog trager.

In het begin gaat het vaak nog goed maar als er eenmaal troepen in beweging komen begint het drama.

Wat dit betekent: units met de grootste range en area damage hebben zwaar de overhand aangezien ze alles om maaien zonder dat je ze zelf daar de aanwijzing voor hoeft te geven en je het niet kan ontwijken omdat units een seconde delay hebben.

Dit heb ik nog nooit zo regelmatig ervaren in de oude versie (zelfs met de forgotten uitbreiding, want daar is het ooit mee begonnen).

Aan mijn pc kan het niet liggen, een I5 2500K met een 290X moet dit helemaal aan gort kunnen draaien.
En heb verschillende performance guides opgezocht om het te verbeteren, niets werkt.

fraps geeft 120FPS aan en end game ~89

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaberOne
Helaas hebben de heren van Skybox er enigszins een zooitje van gemaakt.
Schijnbaar was het werken met een source-code uit de vorige eeuw toch niet zo makkelijk.. In elk geval hebben ze een baggere path-finding en command delay in het spel gestopt.

Echter, de community komt wederom met een oplossing. De volgende guide lost (in elk geval bij mij en velen anderen) de irritante command delay op en maakt het op de Path-finding na gewoon weer een degelijk spel. De engine blijkt het blijkbaar fijner te vinden om op DirectX 8 te lopen o.i.d.
Ik hoop in elk geval dat het helpt!
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=629054203

Ook belangrijk is het om bij team-games lobbies te zoeken met pings van <200 die groen kleuren. Het probleem van de p2p-connectie bij Multiplayer is dat hij de verbinding pakt met de snelheid van de laagste ping. Onze Tweakers-Only Team-Games gingen om die reden altijd redelijk vlotjes.

Om ook nog even terug te komen op je games met 1000 pop; Op Voobly heb ik wel eens met de CD-Versie die potjes gespeeld, maar jezus dat werden ook lagfests haha. wel fun though. Vind überhaupt dat de CD-Versie met behulp van de Userpatch gewoon een stuk stabieler is, alleen je mist het gemak van programma's zoals Steam en natuurlijk de nieuwe Civs uit de nieuwe Expensions die het spel echt weer compleet nieuw leven inblazen.

Ten slotte leuk dat je interesse hebt in het 1v1 Toernooi! Je hoeft trouwens hierbij sowieso minder druk te maken over irritante lag, aangezien 1v1 over het algemeen stabieler loopt en de pings lekker laag zijn onder te Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

Dankje voor de link, was trouwens ook een van de links die ik was tegengekomen, maar het mocht niet baten.
Kan Windows 10 misschien een hobbel in de weg zijn?

Die expansions waren trouwens als eerste beschikbaar voor de oude versie, die is namelijk gemaakt door een mod community. Uiteindelijk heeft de expansion zelfs support gekregen bij gameranger en later ook nog voobly. Iemand bij Microsoft moet stijl achterover zijn geslagen dat het nog zo leefde, en die hebben het dus uiteindelijk uitgebracht als HD (in feite eigenlijk gewoon een verzameling mods voor het origineel).

Ik heb trouwens ook het idee dat de ping met deze versie net wat nauwer zit dan met de oude.
Speelde eigenlijk met een redelijk vaste groep mensen die in India en Thailand zaten. Dat is nu zo goed als onmogelijk.

Verder vindt ik het ELO systeem een beetje beperkt, het geeft op zijn max een ruwe indicatie, maar er zijn zoveel variabelen (zeker in team games), vandaag nog een potje 4v4, stappen er opeens 2 in ons team op. Oke game over, maar we hebben het nog 2 uur uitgehouden.
Vervolgens had ik aan het einde nog steeds de hoogste score, maar elo kijkt alleen naar gewonnen matches. Kortom die ging vrolijk naar beneden.

Nog even terug komend op het 1000 pop verhaal. Het was dan ook wel redelijk belangrijk om een player base te hebben waarbij je van elkaar wist dat het goed zat.

Leeft dit nog wat onder tweakers? speelde het een aantal jaar geleden redelijk actief, en ben daar nu weer mee bezig. lijkt me leuk om wat tweaker team based matches te spelen in de avonden.

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaberOne
The Forgotten was inderdaad als eerst uitgebracht als onofficiële expansie op de cd versie, maar African Kingdom is alleen te verkrijgen op de HD versie en bied wat mij betreft een leuke twist voor het orgineel.

Verder zijn er elke avond op z'n minst wel 2 Tweakers online op Steam bezig met AoE, dus het om mee te doen lijkt het me het makkelijkst om even alle tweakers toe te voegen op Steam en de Tweakers Steamgroep te joinen (zie de TS voor de details). Cya ingame ;)

[ Voor 3% gewijzigd door FaberOne op 06-03-2016 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

Heb de groep gevonden, heb geen teamspeak en toch geen microfoon, dus denk dat het maar bij steam blijft.

Dit geeft weer een leuke dimensie er aan. Al is steam iets minder makkelijk t.o.v. voobly of GR. Al geeft steam er wel weer andere dingen bij die de anderen niet hebben, dat met die groepen is leuk gedaan.

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

koudepinda schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:21:
Heb regelmatig voor HD er was, Europe gespeeld of iets dat daar op leek, met 4v4 en max pop van 1000, heb ik daar nooit zoveel problemen gehad als nu.

BTW, leuk initiatief. Speel bijna nooit 1v1, maar ben wel geïnteresseerd.
Ook met de non-Steam versie was eigenlijk alles boven de 400 units p.p. vragen om problemen. Heck, op een LAN nog eens met 6 spelers 1K units geprobeerd. Dat was leuk totdat die troepen ook daadwerkelijk werden verplaatst. :|

De netcode is er totaal niet voor geschreven, al helemaal in de Steam versie is die brak.

@ Faber, mocht er in de toekomst nog een keer een 2v2 of 3v3 toernooi worden georganiseerd heb ik al een team wat mee wil doen. 1v1 heb ik in Age2 nooit echt wat aan gevonden dus deze sla ik even over. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Faber: goede tip! Ga hem vanavond testen. Die framerate blijft jammer, dus erg benieuwd of hij hiermee beter word.

@ koudepinda: welkom in het topic! Over je DLC opmerking, African Kingdoms is voor aoe2hd gemaakt en niet beschikbaar op aoe2. Forgotten is als Forgotten Empires ooit gemaakt voor aoe2 maar is verder door ontwikkeld en gebalanceerd in aoe2hd dus niet 1op1 vergelijkbaar. Zoals FaberOne ookal aangaf.

De los-vast Tweakers groep die je in topicstart ziet staan speelt nog regelmatig potjes. Bij gebrek aan een leuke ladder (naast ELO) om op te spelen is dit het momenteel. Het 1vs1 toernooi van FaberOne is daar nu een leuke uitstap van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
koudepinda schreef op zondag 06 maart 2016 @ 17:42:
Denk dat dit wel in een nieuwe post kan.

Wat is er mis met dit spel?? elk online potje zit ik tegen een stotter gedoe aan te kijken en hebben units vaak een seconde delay voor ze op je aanwijzingen reageren, daarnaast zit er in elke match vaak wel iemand met een schildpad voor zijn naam (trage pc), dit maakt het nog trager.

In het begin gaat het vaak nog goed maar als er eenmaal troepen in beweging komen begint het drama.

Wat dit betekent: units met de grootste range en area damage hebben zwaar de overhand aangezien ze alles om maaien zonder dat je ze zelf daar de aanwijzing voor hoeft te geven en je het niet kan ontwijken omdat units een seconde delay hebben.

Dit heb ik nog nooit zo regelmatig ervaren in de oude versie (zelfs met de forgotten uitbreiding, want daar is het ooit mee begonnen).

Aan mijn pc kan het niet liggen, een I5 2500K met een 290X moet dit helemaal aan gort kunnen draaien.
En heb verschillende performance guides opgezocht om het te verbeteren, niets werkt.

fraps geeft 120FPS aan en end game ~89
Ik host altijd mijn potjes zelf, of 1 van de mensen die ik ken. Los van mijn favoriete instellingen heb ik 1 eikpunt. Ping boven de 200 is niet toegestaan, zeker niet bij 3 v 3 of 4 v 4. Schakel ook altijd spel opnemen uit. Verder let ik altijd op 'ping spikes' mensen met een keurige ping van 100 schieten opeens naar (ver boven) 200. Die gaan er ook uit bij mij.

Het resultaat is dat ik vaak wat langer moet wachten op een potje, maar als ik dan eenmaal begin gaat het vaak goed.

Natuurlijk heb je het nooit helemaal in de hand, maar voorzover mogelijk probeer ik lag te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

Ping is inderdaad een goede indicatie voor problemen, en ik probeer het daarom ook altijd groen t houden (veel hosts boeit het helemaal niets, geen idee waarom). Maar een trage pc kom je pas achteraf achter, en die kunnen problemen veroorzaken die vaak nog erger zijn dan een beetje lag.

Heb inmiddels ook de petitie getekend die eerder langs kwam

always bring a towel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaberOne
Kleine toernooi-update:

Streaming:
Vanwege problemen met mijn provider kan ik helaas waarschijnlijk geen games streamen via Twitch voor het toernooi. Na wat testen met Ronald gister bleek dat het te haperig was (en dit keer lag het niet aan AoE:HD zelf ;) ). Alles wat gepland stond qua streaming wordt nu gedaan op YouTube door mezelf, maar ondertussen ben ik ook in gesprek met wat andere streamers die eventueel dit gat kunnen opvullen.

Stability::
Graag zou ik alle deelnemers verzoeken om de stappen in de volgende link uit te voeren.
D.m.v. deze stappen krijgen we de vloeiendst mogelijke gameplay en maakt de kans op lag kleiner.

Deelnemers:
Momenteel hebben we 6 deelnemers voor het 1v1 toernooi, en voor het format zou het makkelijkst zijn om met z'n 8ten te zijn, zodat we beginnen met de kwartfinales en zo verder gaan richting de finales.
We zijn dus nog opzoek naar 2 spelers. Mochten we er maar 1 vinden, dan zal ik zelf ook nog meedoen als reserve speler.

Overige wijzigingen::
1) De finale zal i.t.t. de voorgaande rondes bestaan uit een Best of 5 om zo de finale extra interessant te maken.
2) Zodra de inschrijving gesloten is, zal er een apart topic worden aangemaakt voor het toernooi. Hier wordt de wedstrijdindeling e.d. bekendgemaakt en mag er verder over het toernooi gediscussieerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

Ik ben geïnteresseerd
Steam naam: koudepinda
Elo: 1683

[ Voor 3% gewijzigd door koudepinda op 09-03-2016 03:11 ]

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FaberOne die link, http://steamcommunity.com...filedetails/?id=629054203 , is super! Single player ruim boven de 100 stabiel en mijn gevoel was dat framerate ook stukken beter was in de multiplayer. Maakt me helaas niet tot een betere speler maar toch bedankt :)

De Tweakers ranking is ook bijgewerkt

[ Voor 18% gewijzigd door Jelv op 09-03-2016 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

Ik maak nu steeds minder vaak lag mee. Ik denk dat het komt doordat ik nu meer mee speel met het hogere segment, daar zijn veel minder mensen aanwezig met een buitensporig trage pc.
Het lijkt er op dat door beter te spelen veel lag voorkomen kan worden.

Ik heb nu een Boom guide/discussie op de steam group gezet. Die ben ik ooit eens tegen gekomen op een site, zou niet meer weten welke, dus de credits aan die auteur.

Daarmee ben ik met wat oefening zo tussen de betere spelers terecht gekomen.
Ook is het zeer zinvol om een klein aantal hotkeys te leren, vooral voor repetitieve acties zoals : het plaatsen van akkers en huizen, maar ook idle villagers selecteren. In de opbouw fase geef ik elk towncenter uiteindelijk ook een nummer met Ctrl, daarmee kan je tussen je centers cyclen om een hoge output te garanderen.
Dit alles zou ik oefenen in no rush matches (zo rond de NR45).

Dit alles zet je nog niet tussen de pro's die weten een aantal commands per second neer te zetten dat is om misselijk van te worden

always bring a towel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:23
Dat is een leuke tutorial, maar helemaal op gaat het natuurlijk niet.

Speel je black forest zul je toch wat villagers moeten reserveren om te wallen. Speel je een open map, dan kan het verstandig zijn om voordat je imp gaat al wat military te hebben, anders kan een rush wel eens heel vervelend worden. Of je moet heel veel vertrouwen hebben in de structuur van je dorp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

Dennis schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:32:
Dat is een leuke tutorial, maar helemaal op gaat het natuurlijk niet.

Speel je black forest zul je toch wat villagers moeten reserveren om te wallen. Speel je een open map, dan kan het verstandig zijn om voordat je imp gaat al wat military te hebben, anders kan een rush wel eens heel vervelend worden. Of je moet heel veel vertrouwen hebben in de structuur van je dorp.
Klopt helemaal dit is ook vooral een grove lijn.
Er is trouwens ruimte vrij voor villagers als builders bijvoorbeeld bij BF om te wallen. Maar ook om huizen te bouwen en andere dingen. Waar je die vandaan tovert moet iemand op dat moment zelf bekijken wat het beste uitkomt. Bij mij komen ze meestal bij de houthakkers weg of de jagers als ze eenmaal klaar zijn.

Dit is inderdaad bij uitstek geschikt voor een Boom strategy. Rush is een hele andere koek. Dit moet je dus ook niet al te nauw nemen bij een map als Arabia.

Voor rush strategieën zou ik me bijvoorbeeld ook wat beter inlezen over de gathering speed van villagers, en wanneer die upgrades daarvoor het meest efficiënt zijn. Maar met mijn huidige ranking begin ik niet eens aan Arabia in team verband, de kans dat er dan een pannenkoek tussen zit is dan gewoon zo schrikbarend groot dat het niet eens grappig meer is. En 1v1 matches zitten of ver beneden niveau of ver erboven.

Black forest vind ik daarom wel leuk, vaak kennen de meeste boven de 1650 wel een okay boom strategy, en daarna komt het eigenlijk neer op je controll over de troepen die je hebt.
2 hoofdelementen van het spel worden dan in feite opgebroken in behapbare blokjes, en zo aangeleerd.

Het opzetten van een goede economie, en welke units zijn goed op welk vlak in welke hoeveelheid. Je hebt dus meer tijd om de micromanagement van de 2 onder de knie te krijgen.

Die extra tijd maakt het ook geschikt voor de wat meer casual gamer die wel een leuk spannend potje wil spelen maar niet het idee wil hebben een marathon te sprinten. (mijn persoonlijke reden waarom ik BF zelf erg leuk vind).

Had op gameranger een redelijk vast groepje waar we dan Nr 35 of 40 speelden. Erg leuk maar moeilijker dan je denkt. Op het einde van die tijd wil je team vol in de aanval dus er werd verwacht dat je op zijn minst 40 manschappen had (max te slecteren) van het beste dat je op dat moment kan gebruiken tegen wat je verwacht te gaan treffen. Dit moest dan ook natuurlijk vol geüpgraded zijn.

Leuk om te zien is dan dat mensen die altijd vol gericht waren op een rush de boom totaal niet bij konden houden.

Maar dat is zo'n 2 jaar geleden, en merk dat ik die 35 niet meer haal. ;( Dus dat wordt weer even oefenen.

Maar iets heel anders dan boomen. Zijn er hier nog mensen die met mij 1v1 Arabia of liever Green Arabia willen oefenen? Dat is namelijk iets wat ik amper doe, en dus ook zeker niet vertrouwd mee ben, en met het aankomende tweakers tournament lijkt het me leuk om te kijken of we een oefen groep kunnen opzetten.

[ Voor 50% gewijzigd door koudepinda op 09-03-2016 14:41 ]

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaberOne
koudepinda schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:48:
[...]

Black forest vind ik daarom wel leuk, vaak kennen de meeste boven de 1650 wel een okay boom strategy, en daarna komt het eigenlijk neer op je controll over de troepen die je hebt.
2 hoofdelementen van het spel worden dan in feite opgebroken in behapbare blokjes, en zo aangeleerd.

Het opzetten van een goede economie, en welke units zijn goed op welk vlak in welke hoeveelheid. Je hebt dus meer tijd om de micromanagement van de 2 onder de knie te krijgen.
Vind het erg interessant dat je dit aanhaalt. Vind het mooie van het spel juist dat je je economie zo moet opbouwen dat je precies die recources gathered die je ook nodig hebt voor de constante bouw van troepen en zijn eco en army onlosmakelijk verbonden. Bij Black Forrest echter kun je inderdaad vaak pas aanvallen als je in de Imp zit aangezien je dan pas over de nodige siege beschikt en over het algemeen is je eco dan al zodoende opgebouwd dat zelfs reserves aan het opbouwen bent.
Op mappen zoals Arabia is het bijvoorbeeld al intressant om al vroeg in het spel de dan nog kleine en fragiele eco van iemand aan te vallen en zo een soort van te verhongeren waardoor je een voordeel opbouwt.

Helaas heb ik zelf nu tot het weekend overigens geen tijd voor een potje 1v1 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-09 16:19
koudepinda schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:48:
[...]

Maar iets heel anders dan boomen. Zijn er hier nog mensen die met mij 1v1 Arabia of liever Green Arabia willen oefenen? Dat is namelijk iets wat ik amper doe, en dus ook zeker niet vertrouwd mee ben, en met het aankomende tweakers tournament lijkt het me leuk om te kijken of we een oefen groep kunnen opzetten.
Wat bedoel je met nr 35 of 40? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Ik ben wel in voor wat 1vs1 te oefenen, voeg me maar toe op steam!

Daarnaast als mensen nog willen oefenen met een fast castle, ik kan de tutorial op de steam workshop van Zeroempires erg aanraden! Het idee hierbij is eigenlijk om de feudel age over te slaan, door deze methode kan je binnen 16 min in castle zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

levik7 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:26:
[...]

Wat bedoel je met nr 35 of 40? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Ik ben wel in voor wat 1vs1 te oefenen, voeg me maar toe op steam!

Daarnaast als mensen nog willen oefenen met een fast castle, ik kan de tutorial op de steam workshop van Zeroempires erg aanraden! Het idee hierbij is eigenlijk om de feudel age over te slaan, door deze methode kan je binnen 16 min in castle zitten!
NR staat simpel weg voor No Rush. dus NR 35 betekent dat je tot de 35ste in game minuut niet mag aanvallen etc. Daarna is het alles los.

Dus eerst is de boom alles en dan komt het helemaal aan op het leger. belangrijk is de omschakeling omdat je zeer waarschijnlijk teveel villagers hebt om een groot leger te kunnen bouwen, dus degene die overbodig zijn moet je simpelweg op offeren. Blijft je stapel resources groeien dan is je leger gewoon niet groot genoeg. (of val je niet hard genoeg aan). Aangezien iedereen tot dat moment heeft gewacht is het formaat van je leger belangrijk, omdat ze anders gewoon simpel naar binnen kunnen pushen als je leger te klein is.

Dit werd redelijk veel op gameranger zo gedaan, zie ik nu amper meer terug. (meeste matches zijn de meeste tegen spelers zelfs ook nog niet klaar rond de 45-50, dus wat dat betreft....)

Daarom werd er op Gameranger ook op skill geselecteerd en niet op rating zoals op voobly dit hielp omdat je score niet alleen gebaseerd werd op hoeveel je wint of verliest, (wat in mijn inziens een redelijk onbetrouwbaar iets is), zo had je gradaties van Beginner, Noob tot Noob + en ++ en +++ en AVG (average).

Daarna waren het echt alleen maar potjes ons kent ons dus daar moest je wel een prestatie neerzetten voordat iemand echt iets van je aannam. Belangrijkste criteria tot welke groep je behoorde waren je castle en imperial times en de populatie hoeveelheid op de 30ste in game minuut. (dit speelde vooral een rol rond de Noob+++ en avg groep, de lagere groepen probeerden dan juist weer sterkere spelers te weren).

De NR wisselde dan ook per groep, beginners hadden vaak 60-50, noob en + 50-45 ++ 45 +++40 en lager.

Dit heeft vooral betrekking op de map Black Forest.

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
Aha, oke! Een no treaty dus.

Ik herken wel wat je zegt over teveel vils hebben, dat heb ik soms ook in een normale bf game. Mijn doel is om op de 40 min mark ongeveer 120 vils te hebben. Meestal doe ik dit d.m.v. van 3 TC's en soms nog een vierde. Vooral op als de snelheid op fast staat heb ik vaak een vierde nodig :+

Na 40 min probeer ik imp te gaan en dan massaal troepen maken en tegelijk nog zoveel mogelijk extra vils op food en gold indien nodig. Zo eindig ik vaak op ong 150 vils en daardoor kan ik bijna constant nieuwe barracks en troepen blijven maken. Dat is mijn tactiek, ik hoop dat anderen er wat aa hebben en sta ook open voor tips en trucjes!

Ik merk namelijk dat ik moeite heb met games waarbij een 200 pop is ingesteld, met 150 vils kan ik dan maar 50 troepen maken. Vaak probeer ik dan maar gelijk de duurste, dus Paladins. Maar omdat het er maar 50 zijn worden ze snel neergehaald ;(
Misschien kunnen ze wel 70 helbs neerhalen maar daarna heb je vaak te weinig troepen over om nog door te pushen...

Ik ben benieuwd of iemand daar een trucje voor heeft? Vaak probeer ik in 200 pop games wat vils te doden. Handmatig, een voor een, duurt erg lang en kost erg veel kostbare tijd, ik stuur ze dan liever massaal naar een vijandelijk kasteel. Maar dat is natuurlijk ook niet effecient :+
Heeft iemand hier tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

Ja gewoon nog sneller boomen, 1 van de criteria voor AVG was dat je toch wel ongeveer een pop van 130 moest hebben rond de 30ste in-game minuut, alleen villagers dus. en dan inderdaad en masse de sterkste combi units spawnen die je hebt.
Bij elke civ die geen bloodlines heeft moet je in de eerste instantie de paladins maar mooi links laten liggen.

En om snel van overbodige villys af te komen moet je ze gewoon hun resources laten droppen bij een afgeef punt en met de idle villy hotkey ze allemaal deleten. (heb die op m'n duimknop van m'n muis zitten)

Op het moment dat ik de in de castle age zit ongeveer op de 16e a 17e minuut drop ik direct 2 extra towncenters en als het kan een derde voor 4 in totaal. die blijven aan een stuk door villagers spawnen. rond de 30ste minuut zit ik dan vaak op een populatie van 130 en zit ik in imperial of ik haal imperial een minuut later

always bring a towel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaberOne
De Match-Up voor het 1v1 toernooi is bekend dames en heren!
Graag verwijs ik jullie daarvoor door naar het speciale topic

Por je tegenstander a.u.b. zo snel mogelijk en spreek af wanneer jullie epische strijd plaats gaat vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door FaberOne op 14-03-2016 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Pfff, ik ben die vastlopers helemaal zat. Ben je lekker aan het winnen, krijg je dit.

Weer een vastloper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaberOne
Oeii.. je was flink aan het pushen inderdaad zo te zien. Zuur..

Het slechte nieuws is dat de ontwikkelaars achter Age of Empires druk bezet zijn met het fixen van Age of Mythology. Schijnbaar lijken ze het onmogelijke gedaan te hebben om van AoM een nog grote puinhoop te maken dan van AoEII :P

Wie weet is er ooit een stabiele versie van AoEII:HD in een verre toekomst #PrayforAoEIIHD _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

Dat is geen vastloper, maar en rage quit. Dit gebeurt als iemand het spel verlaat zonder eerst te resignen. En gezien de enorme overhand denk ik dat de rest maar had bedacht het zelfde te doen.

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AoE2HD zat in de Build keynote van Microsoft. YouTube: Microsoft's Build 2016 Keynote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
Iemand zin om vanfaag een potje te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wereldkaart schreef op zondag 03 april 2016 @ 14:52:
Iemand zin om vanfaag een potje te spelen?
Ik wil wel, lang niet gespeeld tho dus zal wel slecht zijn. Add mij anders op Steam: http://steamcommunity.com/id/goingprime

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het begin van African Kingdoms op Voobly: https://github.com/Tails8521/WololoKingdoms/releases. Nog heel erg beta en aantal unieke gebouwen en balans instellingen werken nog niet. Maar erg vet dat ze er iemand mee bezig is!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis
Inderdaad goede ontwikkeling, maar dit zou allemaal niet nodig zijn geweest als die developers de Steamversie gewoon eens bugvrij maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren de topicstart wat bijgewerkt. Vooral de links naar YouTube en andere handige sites zijn weer mooi actueel. Daarnaast is de Tweakers Ranking weer bijgewerkt met flink wat positieve Elo verschuivingen. Er zijn duidelijk wat mensen online aan het winnen :9
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2016 @ 15:35:
[...]

Ik wil wel, lang niet gespeeld tho dus zal wel slecht zijn. Add mij anders op Steam: http://steamcommunity.com/id/goingprime
@ hmmpff: ik heb je ook toegevoegd aan de Tweakers Ranking, je staat 12e!

@ iedereen: vandaag komt er nieuwe video op YouTube van het Age of Tweakers toernooi. En vanavond spelen Levik7 en ik onze halve finale :9~ Waarschijnlijk is er een stream, check vanavond het topic voor de definitieve link link de stream.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennis schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:10:
Inderdaad goede ontwikkeling, maar dit zou allemaal niet nodig zijn geweest als die developers de Steamversie gewoon eens bugvrij maken!
Geen updates meer sinds 3 december 2015. Oftewel ben bang dat ze nu alleen budget hebben voor Age of Mythology. Het kleine broertje krijgt nog wel geregeld updates, laatste van 24 maart 2016. Best pijnlijk want AoM heeft maar max. 1000 tegelijktijdige spelers op een dag, terwijl AoE2 ruim over de 6000 heen gaat. Gelukkig spelen gedeeltelijk dezelfde desync problemen en gaan ze dat ook ooit oplossen voor AoE2 :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:22
Mooi om te zien dat dit spel nog zo'n actieve community heeft! Ik ontdek die topic op GoT zojuist pas, wist niet dat er een AoT-toernooi was :D.

Binnenkort AoE2 maar weer eens oppakken, blijft leuk om te spelen!

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FaberOne

Full HD duurt altijd even op YouTube, maar komt eraan hoor :9~

Game 1 van RonaldMeer en Koude Pinda komt morgen online overigens O-)

Edit: Verkeerd topic oeps :F

[ Voor 7% gewijzigd door FaberOne op 12-04-2016 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mevius schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:08:
Mooi om te zien dat dit spel nog zo'n actieve community heeft! Ik ontdek die topic op GoT zojuist pas, wist niet dat er een AoT-toernooi was :D.

Binnenkort AoE2 maar weer eens oppakken, blijft leuk om te spelen!
Welkom in het topic Mevius! We spelen regelmatig potjes tegen elkaar met AoE2HD via Steam, als je zin hebt om mee te doen ben je meer dan welkom. Zie ook Tweakers Ranking voor wat meer info. Naast de zesduizend spelers van AoE2HD op Steam spelen er ook nog dagelijks drieduizend mensen het originele spel via Voobly.

[ Voor 12% gewijzigd door Jelv op 12-04-2016 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:22
Momenteel geen tijd voor maar zodra het weer wat rustiger wordt ga ik zeker een aantal potjes meedoen! Vanavond eens even YouTube aanslingeren om de match te bekijken, ben benieuwd wat het niveau is hier op GoT :).

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• levik7
Jelv schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:53:
Gisteren de topicstart wat bijgewerkt. Vooral de links naar YouTube en andere handige sites zijn weer mooi actueel. Daarnaast is de Tweakers Ranking weer bijgewerkt met flink wat positieve Elo verschuivingen. Er zijn duidelijk wat mensen online aan het winnen :9

[...]

@ hmmpff: ik heb je ook toegevoegd aan de Tweakers Ranking, je staat 12e!

@ iedereen: vandaag komt er nieuwe video op YouTube van het Age of Tweakers toernooi. En vanavond spelen Levik7 en ik onze halve finale :9~ Waarschijnlijk is er een stream, check vanavond het topic voor de definitieve link link de stream.
Zo er zijn inderdaad heel wat tweakers flink gestegen in ELO. Goed om te zien!
Hoe kan je eigenlijk de ELO van spelers zien zonder bij hen in een lobby te zitten? Kan dat via steam?

@Jelv, jij bent ook behoorlijk gestegen! Ik sta momenteel eenna laatste, dus ik ben benieuwd of jij die hoge ELO van je kan waar maken vanavond :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
levik7 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:38:
[...]

Zo er zijn inderdaad heel wat tweakers flink gestegen in ELO. Goed om te zien!
Hoe kan je eigenlijk de ELO van spelers zien zonder bij hen in een lobby te zitten? Kan dat via steam?

@Jelv, jij bent ook behoorlijk gestegen! Ik sta momenteel eenna laatste, dus ik ben benieuwd of jij die hoge ELO van je kan waar maken vanavond :P
Je kan je Elo makkelijk opzoeken via aoe2.net > leaderboard random match. Daar kan je ook zien dat jij in april veel Elo bent verloren en nu weer aan het terug winnen bent: http://prntscr.com/aramh0.
Mijn Elo zegt niet zoveel ben ik bang. Speel vooral team games en geen 1vs1. Zal vanavond wel aan de bak moeten }:O Je mag de eerste map en civ's kiezen, dat is wel duidelijk haha :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wereldkaart
Pijnlijk om te zien dat ik op BF zo'n grote voorsprong had qua mapligging en het nog verneuk :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal.

Ik ben opzoek naar mensen die me willen helpen in het spel.
Ik bak er namelijk niks van.
Ik moet nog aan men troepen beginnen als men dorp al vollop aangevallen word.
Mochten er mensen zijn die me kunnen helpen.

Voeg me toe op steam.

nijs550

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 21:02:
Hey allemaal.

Ik ben opzoek naar mensen die me willen helpen in het spel.
Ik bak er namelijk niks van.
Ik moet nog aan men troepen beginnen als men dorp al vollop aangevallen word.
Mochten er mensen zijn die me kunnen helpen.

Voeg me toe op steam.

nijs550
Ga gewoon hier naartoe en zoek alles uit met de vele video's en guides: http://aoczone.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Leuk potje met de mensen met wie ik veel speel vs 3 tweakers.

Het was een wat laggy game, maar voordat het begon te laggen waren de verhoudingen al duidelijk.

Hier de military uitslag:

Klikbaar Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vbFKL4iTPKDqaBR6Q5jY2wMR/thumb.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
wat zien games er toch lelijk uit in het nederlands.
Speel graag een keer een potje mee, heb het topic gebookmarkd. Speel momenteel vooral op voobly en denk dat ik een redelijke tegenstander ben op dit forum. :)

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

met de nadruk op laggy. Op het moment dat ik geel aanviel, werd het een grote foto slideshow. met lagg weet iedereen dat ranged units zwaar in het voordeel zijn.

Maar zeker voor herhaling vatbaar, al dan wel zonder de lagger plz.

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Een slideshow (framedrops) is wat anders als lag. Dat ligt geheel aan jouw client.

Heb je de Performance Guide al doorgenomen? (En heb je geen gare CPU?)

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 26-04-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shadvet schreef op maandag 25 april 2016 @ 17:42:
wat zien games er toch lelijk uit in het nederlands.
Wilde net zeggen, wat een draak van een weergave. :X
D4NG3R schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:31:
Een slideshow (framedrops) is wat anders als lag. Dat ligt geheel aan jouw client.

Als één iemand lagged kan het beste ervoor zorgen dat de rest de hele tijd ook traagheid ervaart. Zo vaak gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:05:
Als één iemand lagged kan het beste ervoor zorgen dat de rest de hele tijd ook traagheid ervaart. Zo vaak gezien.
Nee. Dat alles stilstaat is gewoon lag, dat alles als een diashow word weergeven is geen lag.

Tijdens lag kan je gewoon rondkijken, maar staat alles stil, als ook rondkijken stuttered is jouw client knap waardeloos.

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 26-04-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

D4NG3R schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:31:

het is een peer to peer systeem, 1 gare rakker kan iedereen mee slepen. Wat dus exact was wat er gebeurde 1 iemand had een shildpad voor zijn naam (trage pc) en aangezien ik the witcher 3 op ultra op 1440p kan spelen, kan ik toch wel met enige zekerheid zeggen dat het niet aan mij ligt.

Daarbij speel ik heel vaak team games met een elo boven de 1700+ boven dat niveau hebben de meeste mensen een degelijke pc, en is lagg een zeldzaamheid, toen ik nog aan het opklimmen was van je beginpunt (1600) was lagg aan de orde van de dag elk potje zat er wel weer zo iemand tussen.

[ Voor 18% gewijzigd door koudepinda op 26-04-2016 13:53 ]

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 1mbit upload geeft ook een schildpad kan ik uit ervaring zeggen. Was dat niet met FaberOne dat hij soms helemaal vast loopt en soms soepel gaat. Zijn pc was snel genoeg maar er hoeft maar iets van upload te komen op zijn lijn of het hele spel gaat stotteren. Slaat het even vast en gaat dan weer door.

Tweakers Ranking is ook weer geupdate.

[ Voor 16% gewijzigd door Jelv op 26-04-2016 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-homas
  • Laatst online: 25-11-2024
Leuk om te zien dat iedereen zo is ingelopen op mijn ELO, niet dat ik uberhaupt nog echt speel :P
Maar geeft wel aan dat er genoeg fanatiekelingen zijn om de AOE community actief te houden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
T-homas schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:48:
[...]

Leuk om te zien dat iedereen zo is ingelopen op mijn ELO, niet dat ik uberhaupt nog echt speel :P
Maar geeft wel aan dat er genoeg fanatiekelingen zijn om de AOE community actief te houden :)
We hebben nu geen twee spelers meer nodig om jou te verslaan Thomas ;) Doe je weer een potje mee binnenkort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-homas
Jelv schreef op woensdag 27 april 2016 @ 09:10:
[...]

We hebben nu geen twee spelers meer nodig om jou te verslaan Thomas ;) Doe je weer een potje mee binnenkort?
Ik zal mijn steam de komende tijd weer aan zetten, als jullie dan een extra mannetje nodig hebben moet je het maar laten weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
volgens mij speel ik nu ook onder mijn rating

klik

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
shadvet schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:01:
volgens mij speel ik nu ook onder mijn rating

klik
Ik denk dat je gelijk hebt :P.

Blijft een leuk spelletje. Al moet ik zeggen dat het spel als je écht goed bent wel een heel andere dynamiek krijgt. Voor mij blijft komende tijd actiepunt om meer gebruik te gaan maken van sneltoetsen. Ik muis nu te veel en dat is te langzaam. Begin wel steeds beter te worden in military, counters en rushes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
ik wissel af tussen steam en voobly en hij slaat in voobly de hotkeys niet op, ik ben elke keer compleet confused vanaf de eerste minuut omdat ik de verkeerde hotkeys gebruik. Lategame red ik me altijd wel.
volgens mij zit dat bij voobly gewoon in adminrights op je client. daarna slaat ie wss wel op.
Iemand een idee hoe hotkeys worden opgeslagen? dan kan ik ze gewoon kopieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-09 20:29
Ik weet niet of je speciale hotkeys gebruikt, maar ik heb bij voolbly de " HD hotkeys" mod gebruikt en dat werkt in ieder geval wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou juist liever de Voobly hotkeys gebruiken in HD, die van HD vind ik maar klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Jaa alleen ik ben aan die van HD gewend geraakt :P

Ging een keer voobly hotkeys op hd zetten en toen spelen, gelijk helemaal de kluts kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:53
Sinds een tijdje speel ik het ook weer, maar online word ik vaak ingemaakt.
Ik heb al wel wat YouTube filmpjes bekeken en veel geleerd, maar ik denk dat voor mij het moeilijkste is wanneer ik welke eenheden in moet zetten/maken. Hoe kan ik dit het beste leren? Gewoon veel spelen of zijn er ook tutorials of iets voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gait schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 09:09:
Sinds een tijdje speel ik het ook weer, maar online word ik vaak ingemaakt.
Ik heb al wel wat YouTube filmpjes bekeken en veel geleerd, maar ik denk dat voor mij het moeilijkste is wanneer ik welke eenheden in moet zetten/maken. Hoe kan ik dit het beste leren? Gewoon veel spelen of zijn er ook tutorials of iets voor?
Build volgorde van bijvoorbeeld zeroempires tot details goed uitvoeren is goed begin als je veilig kan boomen. Online word er snel druk gezet en moet je opeens heel anders spelen. Dan is weer handig voor castle al druk te zetten.

Zie links in de starts post. Aoe2stats.net kan je alle cijfers en counters vinden. Op aoe2wikia alle strategie uitleg per civ. Op de oude aoc staan veel strategie uitleg over drushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Build volgorde is geen probleem, ik behaal castle meestal rond de17 min. Net ook weer online 3v3 ging als beste van m'n team had 150 villagers dus economie ging lekker, had de rest van mn population (tot 300) vol met military en ik word aangevallen binnen no time alles weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Gait schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 10:58:
Build volgorde is geen probleem, ik behaal castle meestal rond de17 min. Net ook weer online 3v3 ging als beste van m'n team had 150 villagers dus economie ging lekker, had de rest van mn population (tot 300) vol met military en ik word aangevallen binnen no time alles weg.
Veel oefenen is de sleutel, maar dit is ook een handige site om veel te leren.

De basisunits kennen is niet zo moeilijk, maar de unique units is soms iets lastiger. Niet altijd, een Britse longbowman blijft een archer en dús zijn Skirmishers de way to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Dennis schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 11:08:
[...]

Veel oefenen is de sleutel, maar dit is ook een handige site om veel te leren.

De basisunits kennen is niet zo moeilijk, maar de unique units is soms iets lastiger. Niet altijd, een Britse longbowman blijft een archer en dús zijn Skirmishers de way to go.
Totdat de heren met een onager komen en je skirmishers wegvagen. Moet je daar weer wat op gaan verzinnen. Driewerf hoera, en dat maakt AoE zo leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
RonaldMeer schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 14:43:
Ik weet niet of je speciale hotkeys gebruikt, maar ik heb bij voolbly de " HD hotkeys" mod gebruikt en dat werkt in ieder geval wel!
Ik heb een keer een soort 'grid' hotkey ingesteld zoals dat in SC2 kan, en dit heb ik toen in de HD versie werkend gekregen. in voobly pakt ie het niet helemaal. Dat bijvoorbeeld op toets Q: militia, villager, scout, archer, monk, castle UU enz. Dit is wel mogelijk, maar om bijvoorbeeld een barracks en een house allebij op q te zetten wil ie dan weer niet. of mill/archery range op W. of mining camp/stable op E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wow er is gewoon een hotfix uitgekomen 5 mei voor de patch 4.6 van 3 december 2015!
Nevermind, het was wat gerommel met cloud sync.

[ Voor 85% gewijzigd door Jelv op 10-05-2016 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Sinds dit weekend speel ik met mn vriendengroep ook de UserPatch/Voobly versie. Man wat is het lekker om gewoon weer zonder een gigantische delay te spelen. :')

Weet iemand trouwens een fix voor het doffe geluid? Ik meen mij niet te herinneren dat de standalone versie zo dof klonk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Beste mensen,

Ik heb mijn steamnaam veranderd van Special Hippo Joe naar 'DlanoR'

Mocht je me in je vriendenlijst hebben; kijk er niet raar van op ineens!:D
D4NG3R schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 08:51:
Sinds dit weekend speel ik met mn vriendengroep ook de UserPatch/Voobly versie. Man wat is het lekker om gewoon weer zonder een gigantische delay te spelen. :')

Weet iemand trouwens een fix voor het doffe geluid? Ik meen mij niet te herinneren dat de standalone versie zo dof klonk.
Heerlijk speelt dat he! :D
Enige wat mist zijn aantal balance changes volgens mij in de zin van kosten van units e.d., maar daar valt mee te leven uiteraard.

Doffe geluid valt volgens mij wel mee? Muis aanpassen is wel handig, aangezien deze bij mij wél voor delay zorgde maar ik weet niet hoe jij dat ervaart!

[ Voor 68% gewijzigd door RonaldMeer op 12-05-2016 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMeer
Zo, dat was een leuk potje BF 16++, gebalanceerde teams, beide 1x ~1730 en 1x ~1750.

Zie hieronder het resultaat en man, wat is Turks toch OP als je goed je micro doet. Telkens met bbc en bbt die onagers van tegenstander pakken en dan wals je er zo door! :O
Uitslag lijkt niet spannend, maar het was een langdurige strijdt :P

Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/5hzf3x0e9/20160519110055_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/9tsm6nwox/20160519110113_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/6a23344ld/20160519110140_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet zo belangrijk Age of Empires nieuws maar wel een update: http://www.forgottenempir...-of-empires-ii-soundtrack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Weet iemand of er inmiddels een fix is voor de problemen die zijn voortgekomen uit patch 4.3/4.4? Dit is de patch die samen met African Kingdoms is uitgekomen. Ik ben niet de enige met problemen maar ze lijken er niets aan te willen doen.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redax schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 20:01:
Weet iemand of er inmiddels een fix is voor de problemen die zijn voortgekomen uit patch 4.3/4.4? Dit is de patch die samen met African Kingdoms is uitgekomen. Ik ben niet de enige met problemen maar ze lijken er niets aan te willen doen.
Hangt van je probleem af. Zitten nu op 4.6 wat multiplayer weer stabieler moet maken. Helaas is opslaan en herstarten nog steeds kapot. Had je ergens specifiek last van?
Forgotten Empires is nog wel druk met AoM updates. Wellicht dat ze daarna nog wat kritieke bugs gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Het blijft jammer dat ze zo af en toe eens een stevige AoE bugfix ertegenaangooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaberOne
Een nieuwe Age of Empires..zou het er dan toch komen na al die jaren? :D
E3 is in elk geval direct stuk interessanter

http://gamer.nl/articles/...of-empires-en-meer-op-e3/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FaberOne schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 11:46:
Een nieuwe Age of Empires..zou het er dan toch komen na al die jaren? :D
E3 is in elk geval direct stuk interessanter

http://gamer.nl/articles/...of-empires-en-meer-op-e3/
Dat weten we dan op het Microsoft persmoment van maandag 13 juni om 18.30, voor wie geinteresseerd is. Vet! De laatste volwaardige game is al weer van 2011, Age of Empires Online (RIP). Ben erg benieuwd wat het gaat worden. Hopelijk niet een verdere uitrol van het geflopte mobiele spel Age of Empires: World Domination.. Een AoE4 lijkt me wel wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan hopelijk een eigentijdse multiplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren was er nog een update: "I'm almost sure now on the new AoE game. Castle Siege has a different ID everywhere I found references." Bron: https://www.reddit.com/r/...oming_online_later_today/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaberOne
Of het wordt een clash royale kloon.. of de hype is real :3

In de tussentijd vermaak ik me eig toch nog prima met AoEHD:AK

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geen nieuwe DLC in de Microsoft keynote. Had ik ook niet verwacht voor zo'n oude remake, maar toch jammer. Misschien later in de week nog. De E3 is t/m de 16e tenslotte. Er is iig meer activiteit op Steam dan de afgelopen maanden: https://steamdb.info/app/221380/history/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Steam sale!!

http://store.steampowered.com/app/221380/ Age of Empires II HD €2,99 -85%
http://store.steampowered.com/sub/84120/ Age of Empires II HD + The Forgotten Expansion + The African Kingdoms Expansion €6,39 -80%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• levik7
Jelv schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:48:
Steam sale!!

http://store.steampowered.com/app/221380/ Age of Empires II HD €2,99 -85%
http://store.steampowered.com/sub/84120/ Age of Empires II HD + The Forgotten Expansion + The African Kingdoms Expansion €6,39 -80%
Ik heb de expansion nu ook aangeschaft! Hij is los ook in de aanbieding en kost vijf euro. Nu kan ik ook eindelijk met de overrated Portugezen spelen :+

Als iemand nu zin heeft in een game? Ik ben online!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Beste tweakers,
Ik speelde de Age of Kings als mijn 1ste online spel op "papa's" Pentium 3. Dit was dacht ik op Zone.com met al die rooms. Jaren gedaan uiteindelijk.. Enige spel ook wat mij bleef boeien.

Ik speelde voornamelijk 1vs1 arabia mappen. (met beperkte resources) en soms Yucatan.

kan iemand mij vertellen of 1vs1 arabia nogsteeds gedaan word in HD? Ik was niet zo van de black forest of rare mods. Ook geen gekke regeltjes zoals niet aanvallen tot imperial age.

Mocht dat allemaal niet het geval zijn ga ik binnenkort maar weer is mee aan de slag, ouderwets in de 11de minuut aanvallen :)

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Voor zover ik weet is 1vs1 Arabia nog wel iets wat veel gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikbengoofy schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:08:
Beste tweakers,
Ik speelde de Age of Kings als mijn 1ste online spel op "papa's" Pentium 3. Dit was dacht ik op Zone.com met al die rooms. Jaren gedaan uiteindelijk.. Enige spel ook wat mij bleef boeien.

Ik speelde voornamelijk 1vs1 arabia mappen. (met beperkte resources) en soms Yucatan.

kan iemand mij vertellen of 1vs1 arabia nogsteeds gedaan word in HD? Ik was niet zo van de black forest of rare mods. Ook geen gekke regeltjes zoals niet aanvallen tot imperial age.

Mocht dat allemaal niet het geval zijn ga ik binnenkort maar weer is mee aan de slag, ouderwets in de 11de minuut aanvallen :)
Dag Goofy! Leuk dat je er bent. Je kan andere Tweakers die spelen vinden in de TS. Arabia en soort gelijke kaarten worden nog zeker veel gespeeld. Je kan via aoe2.net de online lobby's bekijken in de webbrowser. Kan je mooi de eb en vloed zien van EU, AU en VS spelers en de maps die ze spelen.

Je ziet veel lagere ranked potjes waar mensen wallen en wachten. Terwijl hogere ranked games feudal agressie voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Jelv schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:46:
[...]

Dag Goofy! Leuk dat je er bent. Je kan andere Tweakers die spelen vinden in de TS. Arabia en soort gelijke kaarten worden nog zeker veel gespeeld. Je kan via aoe2.net de online lobby's bekijken in de webbrowser. Kan je mooi de eb en vloed zien van EU, AU en VS spelers en de maps die ze spelen.

Je ziet veel lagere ranked potjes waar mensen wallen en wachten. Terwijl hogere ranked games feudal agressie voeren.
Super. Zal weer even moeten inkomen na al die jaren maar ga vanavond even proberen. Vooral dat laatste vind ik interessant. Ranked games met rushes.

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijd voor een update!

Cysion, de manager van de vorige DLC heeft bevestigd dat er een update komt. Het is nog onduidelijk of dit een nieuwe DLC wordt of een patch. Er zijn in ieder geval sinds 31 mei bijna dagelijks een update op de game in SteamDB te vinden en er staat een hidden DLC klaar. De zomer sale heeft ook flink wat nieuwe spelers opgeleverd, momenteel beleefd het spel zijn op één na populairste periode in zijn geschiedenis. En daarnaast ben ik ook nog met een leuke projectje bezig wat aoe2 gerelateerd is.

Update 14-7: Er is een kleine update uitgekomen. Dit is geen patch voor het spel, maar een VC 2015 Redist update.

[ Voor 8% gewijzigd door Jelv op 14-07-2016 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-homas
Jelv schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:48:
Tijd voor een update!

Cysion, de manager van de vorige DLC heeft bevestigd dat er een update komt. Het is nog onduidelijk of dit een nieuwe DLC wordt of een patch. Er zijn in ieder geval sinds 31 mei bijna dagelijks een update op de game in SteamDB te vinden en er staat een hidden DLC klaar. De zomer sale heeft ook flink wat nieuwe spelers opgeleverd, momenteel beleefd het spel zijn op één na populairste periode in zijn geschiedenis. En daarnaast ben ik ook nog met een leuke projectje bezig wat aoe2 gerelateerd is.

Update 14-7: Er is een kleine update uitgekomen. Dit is geen patch voor het spel, maar een VC 2015 Redist update.
Wel tof om te zien dat het spel nog wel steeds leeft en er ook nog wel aandacht in wordt gestopt.

Speel zelf heel onregelmatig de laatste tijd (met dank aan Overwatch en de hype omtrent PoGo). Toch wil ik zelf binnenkort ook meer met hotkeys aan de slag, gebruik ze op het moment nog te beperkt. Om op deze manier mijn elo in TG's wat omhoog te slingeren en ook wat meer verschillende game modes te spelen dan 75% BF :+ In de hoop het spel dan weer wat uitdagender en interessanter te maken _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Ik doe graag mee Thomas, voor mij is ook het niet gebruiken van hotkeys een probleem denk ik. De start kan ik inmiddels wel redelijk, maar de 2e fase van dark age kan beter. Ook de micro met dieren naar je TC brengen.

Heb de laatste tijd veel nomad gespeeld: toch wel mijn favoriete map en mede daardoor ben ik nu gestegen naar 1700+. Wat ook een groot voordeel is dat je boven de 1650 weinig gasten met slechte verbindingen hebt dus het spel een stuk stabieler wordt.

En ik moet nog leren om minder steen en goud te minen in castle age en ik plaats daarvan te focussen op hout en voedsel, zodat ik de economie snel kan uitbreiden. In ieder geval in BF geldt dat, pas zodra je up naar imp bent je military buildings neerzetten en alles researchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-homas
Dennis schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:30:
Ik doe graag mee Thomas, voor mij is ook het niet gebruiken van hotkeys een probleem denk ik. De start kan ik inmiddels wel redelijk, maar de 2e fase van dark age kan beter. Ook de micro met dieren naar je TC brengen.

...

...
Morgen vrij dus wou dan even de tijd nemen om ze in te stellen en uit te proberen tegen AI zodat er niet al te veel druk achter zit. Daarna uiteraard in de vertrouwde BF doorzetten totdat het allemaal lekker loopt.

Ik zal mijn steam ook weer wat meer aanzetten dus mocht je me online treffen vraag gerust :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Jelv schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:48:
Tijd voor een update!

Cysion, de manager van de vorige DLC heeft bevestigd dat er een update komt.
Ja leuk, het probleem is dat de hele core community al over is naar Voobly en geen trek heeft om terug te gaan naar de Steam versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
En je kunt ze niet helemaal ongelijk geven. Hoewel het bij mij nu redelijk stabiel gaat. Ik zou de nieuwe civs ook missen: Malians is echt fantastisch op nomad!

Als ze nou die multiplayer bug oplossen dan is het gewoon prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-homas
Ik zit al een tijdje na te denken om naast HD ook voobly te gaan spelen. In het verleden ook al eens geprobeerd maar toen zat ik met een foutmelding die mij te veel moeite koste om weg te krijgen.

Alleen ben ik bang dat ik me daar ga schamen voor mijn HD elo. Maar daarnaast wel weer een leuke uitdaging en misschien toch maar eens tijd dat ik het ga proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Patch 4.7 is uit! Details kan je hier lezen: http://steamcommunity.com...ons/0/361798516961709784/

Update: Het is een kleine release. De farm bug (farm zien er dood uit terwijl ze nog actief zijn) is opgelost en er is nieuw logging systeem om desync problemen op te slaan. Desync is een probleem voor 3,7% van de multiplayers.

Deze update is een aanloop naar een grotere update die eraan komt. Cysion reageert ook in de comments dus de eerder bevestigde DLC zit er aan te komen.

[ Voor 62% gewijzigd door Jelv op 24-08-2016 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Jelv schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:23:
Deze update is een aanloop naar een grotere update die eraan komt. Cysion reageert ook in de comments dus de eerder bevestigde DLC zit er aan te komen.
Waar maak je dat dan uit op? Ik zie alleen dat hij het heeft over een fix voor een aantal bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennis schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:49:
[...]

Waar maak je dat dan uit op? Ik zie alleen dat hij het heeft over een fix voor een aantal bugs.
Over de patch praat Cysion op reddit regelmatig. Op Steam staat sinds aantal maanden, sinds ze weer aan het programmeren zijn, een verstopte dlc. Vermoedelijk een nieuwe dlc.

• T-homas
Tof om te lezen dat ze nog steeds tijd en aandacht in het spel stoppen, zeker een nieuwe DLC lijkt me erg leuk.

Laatste tijd zelf ook wat meer variatie in mijn mappen-pool gegooid ELO daarom wel iets ingekakt, maar werk het langzaam weer naar de 18++.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ELO ranking ook maar weer eens bijgewerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Interview wat gisteren gepubliceerd is met Bert/Cysion en Sam/HockeySam18 van Forgotten Empires over de DLC voor aoe2hd

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste