Dennis schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:32:
Dat is een leuke tutorial, maar helemaal op gaat het natuurlijk niet.
Speel je black forest zul je toch wat villagers moeten reserveren om te wallen. Speel je een open map, dan kan het verstandig zijn om voordat je imp gaat al wat military te hebben, anders kan een rush wel eens heel vervelend worden. Of je moet heel veel vertrouwen hebben in de structuur van je dorp.
Klopt helemaal dit is ook vooral een grove lijn.
Er is trouwens ruimte vrij voor villagers als builders bijvoorbeeld bij BF om te wallen. Maar ook om huizen te bouwen en andere dingen. Waar je die vandaan tovert moet iemand op dat moment zelf bekijken wat het beste uitkomt. Bij mij komen ze meestal bij de houthakkers weg of de jagers als ze eenmaal klaar zijn.
Dit is inderdaad bij uitstek geschikt voor een Boom strategy. Rush is een hele andere koek. Dit moet je dus ook niet al te nauw nemen bij een map als Arabia.
Voor rush strategieën zou ik me bijvoorbeeld ook wat beter inlezen over de gathering speed van villagers, en wanneer die upgrades daarvoor het meest efficiënt zijn. Maar met mijn huidige ranking begin ik niet eens aan Arabia in team verband, de kans dat er dan een pannenkoek tussen zit is dan gewoon zo schrikbarend groot dat het niet eens grappig meer is. En 1v1 matches zitten of ver beneden niveau of ver erboven.
Black forest vind ik daarom wel leuk, vaak kennen de meeste boven de 1650 wel een okay boom strategy, en daarna komt het eigenlijk neer op je controll over de troepen die je hebt.
2 hoofdelementen van het spel worden dan in feite opgebroken in behapbare blokjes, en zo aangeleerd.
Het opzetten van een goede economie, en welke units zijn goed op welk vlak in welke hoeveelheid. Je hebt dus meer tijd om de micromanagement van de 2 onder de knie te krijgen.
Die extra tijd maakt het ook geschikt voor de wat meer casual gamer die wel een leuk spannend potje wil spelen maar niet het idee wil hebben een marathon te sprinten. (mijn persoonlijke reden waarom ik BF zelf erg leuk vind).
Had op gameranger een redelijk vast groepje waar we dan Nr 35 of 40 speelden. Erg leuk maar moeilijker dan je denkt. Op het einde van die tijd wil je team vol in de aanval dus er werd verwacht dat je op zijn minst 40 manschappen had (max te slecteren) van het beste dat je op dat moment kan gebruiken tegen wat je verwacht te gaan treffen. Dit moest dan ook natuurlijk vol geüpgraded zijn.
Leuk om te zien is dan dat mensen die altijd vol gericht waren op een rush de boom totaal niet bij konden houden.
Maar dat is zo'n 2 jaar geleden, en merk dat ik die 35 niet meer haal.

Dus dat wordt weer even oefenen.
Maar iets heel anders dan boomen. Zijn er hier nog mensen die met mij 1v1 Arabia of liever Green Arabia willen oefenen? Dat is namelijk iets wat ik amper doe, en dus ook zeker niet vertrouwd mee ben, en met het aankomende tweakers tournament lijkt het me leuk om te kijken of we een oefen groep kunnen opzetten.
[
Voor 50% gewijzigd door
koudepinda op 09-03-2016 14:41
]