Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:12
Wat trouwens wel interessant nieuws is, is dat AOE tegenwoordig een Public Update Preview (PUP) program heeft, waarin je de komende update kunt testen. Hopelijk helpt het om te voorkomen dat updates delen van de game breaken.

Meer info hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syriam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
Zijn er (NLse) clans actief trouwens?

Op de AoE discord server is het namelijk nogal stil en ik merk dat ik rond 1600 ELO steeds meer tegen teams aanloop die samenspelen, of dat ze gedragen worden door lui die aan het smurfen zijn. In random 3v3 of 4v4 teamgames is de lol er dan wel een beetje vanaf, terwijl dat toch in mijn optiek de leukste potten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wie nog een mooi toernooi wil zien. Momenteel is de Hidden Cup 4 van T90 bezig op Twitch: https://www.twitch.tv/t90official

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nog 3 uur en dan start de fan preview via https://www.ageofempires....ing-age-fan-preview-2021/ erg benieuwd naar wat ze gaan aankodingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:43
Er komt voor AOE 2 en 3 nieuw content aan!

https://gamer.nl/artikele...n-3-krijgen-meer-content/

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De ranked lobby gaat aangepast worden. Empire Wars krijgt eindelijk een ranking en DM word verplaatst naar nieuwe custom lobby. Erg benieuwd hoe dat eruit gaat zien. Details staan hier https://www.ageofempires.com/news/custom-ranked-dm

Dawn of the Dukes is uit! De Polen en de Bohemians zijn toegevoegd. De DLC kost 10 euro en is gratis als je een pre-order voor AoE4 plaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:30
Gisteren en eergisteren al even gespeeld inderdaad :+. Moet zeggen dat ik die Polen wel grappig vind, met hun supergoedkope knights. Het is echt een civ waarmee je vroeg in castle age kunt pieken!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:43
Jelv schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:27:
[YouTube: Age of Empires II: Definitive Edition - Dawn of the Dukes - AVAILABLE NOW]
Dawn of the Dukes is uit! De Polen en de Bohemians zijn toegevoegd. De DLC kost 10 euro en is gratis als je een pre-order voor AoE4 plaatst.
Geld dat ook voor pre-order op Steam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sode1987
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-08-2024
Zijn er hier tweakers die dit online spelen?
Ik vindt het moeilijker dan hoe ik het mij herriner uit mijn jeugd! En ben wel eens benieuwd hoe het online is. Al voel ik mij een complete noob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het tegen (simpele) bots lastig is voor je, dan ga je het niet leuk hebben online. ;)

Ik speel momenteel geen AoE II meer, maar ik denk dat er qua niveau online weinig is veranderd. Je kan het beste wat matchmaking potjes spelen zodat je een ELO rating krijgt die op jouw niveau zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-08 10:24
Wekelijks speel ik een aantal potjes online met vrienden. Mijn elo is 1vs1 rond de 1050 en bij team games rond de 1450.

Mijn advies is om eerst een paar build orders onder de knie te krijgen tegen de AI. Zodra je 1vs1 van een AI op hard kan winnen zou ik pas richting multiplayer gaan. De eerste 10 potjes zijn om je elo te bepalen, dus verwacht dat je daar regelmatig zult verliezen. Vervolgens zit je op je niveau en zou je 50% moeten kunnen winnen.

Edit: de AI is sterk verbeterd t.o.v. vroeger. Daarom is de AI op hard nu moeilijker dan vroeger. Ze blijven het ook verbeteren, want online zijn in de afgelopen week sinds de laatste updates meldingen geweest dat de AI weer iets beter is geworden. Daarom heb je waarschijnlijk het gevoel dat het lastiger is dan vroeger :)

[ Voor 26% gewijzigd door Rasmalluin op 18-08-2021 14:50 ]

IGN: Rasmalluin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
Online spelen is wat mij betreft het leukst aan dit spel. Andere mensen bedenken toch zoveel meer strategieën dan de computer ;)

Zoals anderen ook aangeven, je moet het begin even doorbijten, daar zul je waarschijnlijk een heel aantal keer verliezen, totdat je met spelers op jouw niveau komt. En er spelen spelers van echt alle niveaus online. Mocht je je een idee willen vormen: op Twitch cast een bekende AOE II commentator, T90, op dinsdag avond live matches in de lagere regionen. Grappig om naar te kijken en je kunt er een hoop van leren!

• Sode1987
Rasmalluin noemt daar mijn kritiek punt, ik heb mijn buildorder nog niet op punt. Al aantal keren wat filmpjes gekeken van Spirit of the law op YouTube. Daar steek je wel iets van op! Maar ja, na 20 jaar niet te spelen is de kloof er opnieuw.
Heb toen jarenlang CoH 1 & 2 gespeeld. En door kindjes dan jaren niets meer.. het blijft zoeken!
Heb toch wat schrik van online, daar 1vs1 denk ik moeilijker zal worden dan bv 3vs3. En dan wil ik de mede team-genoten niet teleurstellen om de match te verliezen door mij.. Heb eens willen browsen in de lobby voor een match online tegen AI, maar er viel niet veel browsen aan. Er was nauwelijks een match te vinden. Ik dacht dat er een revival was? Of is het door mijn MS-store game, ik dacht dat het multi platform was?

• Clemensmaxt
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-05 15:59
Sode1987 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:32:
Rasmalluin noemt daar mijn kritiek punt, ik heb mijn buildorder nog niet op punt. Al aantal keren wat filmpjes gekeken van Spirit of the law op YouTube. Daar steek je wel iets van op! Maar ja, na 20 jaar niet te spelen is de kloof er opnieuw.
Heb toen jarenlang CoH 1 & 2 gespeeld. En door kindjes dan jaren niets meer.. het blijft zoeken!
Heb toch wat schrik van online, daar 1vs1 denk ik moeilijker zal worden dan bv 3vs3. En dan wil ik de mede team-genoten niet teleurstellen om de match te verliezen door mij.. Heb eens willen browsen in de lobby voor een match online tegen AI, maar er viel niet veel browsen aan. Er was nauwelijks een match te vinden. Ik dacht dat er een revival was? Of is het door mijn MS-store game, ik dacht dat het multi platform was?
Er is een enorme revival met duizenden spelers. Weet je zeker dat je de laatste versie hebt van AOE2 Definitive Edition?

FYI Als je kan winnen van extreme AI liefst zonder towers in 1:1 ben je volgens Spirit of the Law klaar voor online :). Dat is een behoorlijk niveau,maar als je build orders leert, je town center steeds aan de gang houdt, de counters goed kent, je productie constant hoog houdt & je replays terugkijkt om van te leren (wat ging goed / kon er beter) kom je een eind.

Het wordt flink moeilijker vanaf hardest AI, maar extreme is dus een tandje hoger nog.

• Rasmalluin
Kunnen winnen van een extreme AI voordat je online gaat spelen is een beetje extreem. Uiteindelijk kan iedereen online op zijn of haar eigen niveau spelen door de bepaling van je elo. Ik denk alleen dat online pas leuk wordt als de basis+ skills van AoE2 onder de knie hebt; anders wordt het heel willekeurig of je wint of verliest. Daarom stelde ik voor om pas online te gaan spelen als je de hard AI kan verslaan in 1vs1.

Wat mij hielp om na een jarenlange pauze weer AoE2 te spelen was het kijken van Hera's Ultimate Guide to 2k Definitive Edition. Vooral de eerste paar filmpjes leggen simpel uit waar je op moet letten om snel beter te worden.

• Clemensmaxt
Rasmalluin schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:56:
Kunnen winnen van een extreme AI voordat je online gaat spelen is een beetje extreem. Uiteindelijk kan iedereen online op zijn of haar eigen niveau spelen door de bepaling van je elo. Ik denk alleen dat online pas leuk wordt als de basis+ skills van AoE2 onder de knie hebt; anders wordt het heel willekeurig of je wint of verliest. Daarom stelde ik voor om pas online te gaan spelen als je de hard AI kan verslaan in 1vs1.

Wat mij hielp om na een jarenlange pauze weer AoE2 te spelen was het kijken van Hera's Ultimate Guide to 2k Definitive Edition. Vooral de eerste paar filmpjes leggen simpel uit waar je op moet letten om snel beter te worden.
Goeie tip van Hera - rondom suggestie van Extreme AI: die is van SoTL, maar je kan zeker daarvoor ook al beginnen, maar het geeft wel een goed beeld van wat je rond de 1000 ELO nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sode1987
Ondertussen al wat filmpjes v Hera bekeken, het helpt! Al herriner ik mij niet dat ik zo professioneel bezig was met aoe2 om te winnen van de AI in mijn jeugd.

Clemensmaxt had dus gelijk; gisteren inderdaad een update moeten doorvoeren, en nu zie ik idd matchen in de lobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-08 16:09

lasharor

7 december 2004

Ik zou gewoon beginnen in die lobbies. Een aantal keer black forest spelen met de nadruk op build orders en je hebt de basis zo onder de knie. Als je in die potjes makkelijk begint te winnen kan je door naar ranked.

Moet wel heel eerlijk zeggen dat ik dat laatste niet echt doe. Die "Noob only" lobbies gaan mij onderhand vrij gemakkelijk af. Vooral ook omdat het trucje de hele tijd hetzelfde is:

* Maak heel veel paardjes
* Zorg dat de paardjes dicht bij de poorten van je tegenstander staan
* Wacht totdat de poort open gaat
* Loop met de paartjes naar de base van je tegenstander. Alles wat je onderweg tegenkomt negeer je
* Val villagers aan, als je tegenstander opeens komt aanzetten met pikeman pak je je cavalry en ga je gewoon naar de volgende tegenstander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clemensmaxt
lasharor schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 07:17:
Ik zou gewoon beginnen in die lobbies. Een aantal keer black forest spelen met de nadruk op build orders en je hebt de basis zo onder de knie. Als je in die potjes makkelijk begint te winnen kan je door naar ranked.

Moet wel heel eerlijk zeggen dat ik dat laatste niet echt doe. Die "Noob only" lobbies gaan mij onderhand vrij gemakkelijk af. Vooral ook omdat het trucje de hele tijd hetzelfde is:

* Maak heel veel paardjes
* Zorg dat de paardjes dicht bij de poorten van je tegenstander staan
* Wacht totdat de poort open gaat
* Loop met de paartjes naar de base van je tegenstander. Alles wat je onderweg tegenkomt negeer je
* Val villagers aan, als je tegenstander opeens komt aanzetten met pikeman pak je je cavalry en ga je gewoon naar de volgende tegenstander
Met alle respect, maar black forest & unranked is echt anders dan 1vs1 ranked met andere map types. O.a. valt of staat het dan niet met 1 gate/wall tussen de 2 spelers. Meer gezien als standaard is Arabia (super open), of als je bescherming wil: Arena.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-08 16:09

lasharor

7 december 2004

Clemensmaxt schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:55:
[...]

Met alle respect, maar black forest & unranked is echt anders dan 1vs1 ranked met andere map types. O.a. valt of staat het dan niet met 1 gate/wall tussen de 2 spelers. Meer gezien als standaard is Arabia (super open), of als je bescherming wil: Arena.
Ik zit ook zo rond de 1070 ELO op 1VS1. Alleen merk ik dat het voor mij wat te stressvol is omdat ik gewoonweg niet wil verliezen en het daarom een stuk minder relaxed is om ranked te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clemensmaxt
lasharor schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 10:12:
[...]

Ik zit ook zo rond de 1070 ELO op 1VS1. Alleen merk ik dat het voor mij wat te stressvol is omdat ik gewoonweg niet wil verliezen en het daarom een stuk minder relaxed is om ranked te spelen.
Dat is zeker ook een aspect idd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sode1987
Zijn er hier tweakers die dit spel af en toe online spelen? Ik zou het wel eens willen wagen, maar vrees dat ik te onervaren zal zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
Ik speel met regelmaat online en kan je gerust stellen, er spelen spelers van allerlei niveaus online. De eerste 10/15 potjes worden gebruikt om je ranking te valideren. Daarna is vooral het spelen tegen echte mensen zoveel leuker dan tegen de AI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clemensmaxt
Sode1987 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:02:
Zijn er hier tweakers die dit spel af en toe online spelen? Ik zou het wel eens willen wagen, maar vrees dat ik te onervaren zal zijn..
Er is maar 1 manier om ervaring te krijgen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sode1987
Dat is waar, daarom heb ik gisterenavond het eens geprobeerd door een boon game te zoeken in de lobby..
Al had ik de indruk dat er daar een paar niet boon spelers bij zaten.. misschien gewoon random ranked proberen dan maar.
Al denk ik dat ik vervloekt zal worden als ik 4vs4 zou doen.. dus welke hoeveelheid spelers zou er aangeraden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
Wat vind je zelf het leukst om te spelen? 1 vs 1 of Team Games? Beide hebben een aparte ranking. Wel wordt je rank van de 1 bij de eerste match van de ander als basis gebruikt geloof ik. In dat geval zou ik eerst 10 games 1 vs 1 spelen om een basisranking te krijgen. De kans is groot dat je meerdere potjes dik verliest, maar dat is helaas even nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:40

Onbekend

...

Ik heb het vroeger ook wel eens online gespeeld, maar er zit een flink verschil in vergeleken met een computerspeler.

Om dat te oefenen speelde ik tegen 7 andere computerspelers op hardest (computerspelers verdeeld over 2 teams) en steeds het spel op pauze zetten om rustig na te denken over de tactiek. En later veel minder die pauze-knop gebruiken zodat je reactietijd steeds sneller wordt.

Let er op dat online spelen heel anders is, en elke speler een eigen tactiek heeft wat flink wat kan afwijken van computerspelers. Maar je eigen reactiesnelheid is in ieder geval wel goed om daarop te reageren. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sode1987
Heb wel al een aantal matches tegen de ai gespeeld.. hard was wel niet zo makkelijk. In mijn jeugd was de ai toch wat makkelijker! Toch alvast in mijn herinneringen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
De AI is sinds DE sterk verbeterd en krijgt af en toe nog steeds een update om beter te worden. Dat maakt het voor veel spelers uitdagend om tegen te spelen.
Maar zoals eerder al aangegeven: echte spelers maken andere keuzes en (nog belangrijker) ze maken ook fouten. Dat maakt het spelen tegen echte spelers m.i. leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sode1987
Ja, spelen in COH tegen echte mensen was ook leuker dan tegen de ai. Om die reden wil ik mij wel eens wagen in aoe aan het online gebeuren. Na het zien van wat game-play van spelers op YouTube, heb ik wel een beetje schrik gekregen. De Road tot 2000elo v Hera is al een hele uitdaging. Maar zoals eerder gezegd is het de eerste 15 matches doorbijten tot de ELO score wat beter berekent is. Is er een civ die je zou aanraden om mee te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-08 14:14
In de Lobby zitten alleen maar onvriendelijke lui die je kicken omdat je te slecht bent, of je toelaten omdat ze van je kunnen winnen. Geen goede ervaring mee.

Je kan Quick Play gebruiken om tegen de AI te spelen, bijvoorbeeld 2v2, 3v3 of 4v4. Zo speel je toch met andere mensen maar nog niet direct tegen andere mensen. Verder inderdaad gewoon starten, na 10 potjes heb je wel ongeveer je rank.

Road to 2000 van Hera hoef je je geen zorgen om te maken. Bij 2000 hoor je tot de top 0,5% van de spelers. Dus niet aan de orde voor jou :) Zoek op Youtube op Spirit of the Law en Survalist.

Voorbeelden:

Dit weekend en volgend weekend is er ook nog een groot toernooi bezig, ook leuk om te zien (dat is dan de top 0,1%, rank 2500 :D ):

https://www.twitch.tv/membtv en/of https://www.twitch.tv/dave_aoe

[ Voor 17% gewijzigd door Divak op 05-12-2021 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sode1987
Ach, die quick play tegen AI klinkt dan wel interessant! Zal deze avond eens zien naar Spirit of the law & servivalist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het grote jaarlijkse Wololo toernooi van Red Bull heeft de groepen aangekondigd: https://mobile.twitter.co...tatus/1574413509919653889

Het is in Heidelberg, Duitsland van 21 tot 30 oktober en via Twitch van Red Bull Gaming te volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Divak
Jelv schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 06:53:
Het grote jaarlijkse Wololo toernooi van Red Bull heeft de groepen aangekondigd: https://mobile.twitter.co...tatus/1574413509919653889

Het is in Heidelberg, Duitsland van 21 tot 30 oktober en via Twitch van Red Bull Gaming te volgen.
Heerlijk, ik kan niet wachten. Blijft toch het leukste, grote toernooien, het is nu wel weer even geleden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Divak schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:16:
[...]

Heerlijk, ik kan niet wachten. Blijft toch het leukste, grote toernooien, het is nu wel weer even geleden.

Stream start over een uur :) https://www.twitch.tv/redbull

[ Voor 24% gewijzigd door Jelv op 21-10-2022 12:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Divak
Heerlijk, kijk er echt ontzettend naar uit, veel plezier allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malus65
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 19:08
Met de komst van mijn nieuwe Mac met M1 kijk ik er enorm naar uit om AOE II def ed. via Steam oid weer te gaan spelen. Her en der lees ik dat het mogelijk is via Crossover, maar heeft iemand hier daar ervaring mee? Ik heb al gezocht maar kan geen info vinden waar dit besproken wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Malus65 die opstelling heb ik getest en werkt naar behoren. Speel het alleen liever op mn oude pc omdat daar een groter scherm aan zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malus65
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 19:08
Top, ik ga er sowieso binnenkort mee aan de slag!
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste