Acties:
  • 0 Henk 'm!
@FoxLenny HD edition heet nu 2013 edition naar het jaartal dat het uitkwam. Zeven jaar geleden dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:35
Grote voordeel vind ik ook dat de spelers allemaal fatsoenlijk zijn. Ik zit vaak na een game nog een paar minuten na te kletsen met mijn tegenstander. Het is met tot nu toe 1x overkomen dat iemand echt onbeleefd was (van de +- 100 games die ik online heb gespeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-08 23:00

KDL

Divak schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:34:

Klopt, je hebt Steam nodig, daarvoor moet je de game dus 2 keer kopen als het tegen elkaar wilt spelen. Ik speel thuis heel veel samen, maar dat werkt alleen met een internetverbinding (zelfs als je over LAN wilt spelen heb je internet nodig).
Hartelijk dank voor deze verheldering. Voorlopig geen steam helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanStriean
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:57
KDL schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:13:
[...]

Hartelijk dank voor deze verheldering. Voorlopig geen steam helaas.
Als je de CD-Rom versie hebt zou je gameranger kunnen proberen om online tegen elkaar te spelen. Dan hoef je dus niet via Steam AoE aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:37
Ik heb dit spel, de definitieve versie, via Steam gekocht een paar weken geleden. Ik heb Age of Kings en de Conquerors uitbreiding behoorlijk veel gespeeld zo'n 20 jaar geleden.

Wat mij opvalt is dat de stemmen anders lijken te zijn, wellicht nieuwe stemacteurs ingehuurd, maar ik vraag me af waarom, doet toch beetje afbreuk aan de nostalgie.

Het spel werkt verder prima, lekker snel opgestart spelen maar. De controls moet toch wel even wennen omdat ik qua hotkeys behoorlijk gewend was geraakt aan Age of Mythology (wat ik nog meer heb gespeeld).

Wat ook opvalt is de moeilijkheidsgraad. Ik heb nu een paar scenario's van Joan of Arc campaign gedaan. Deze vond ik lastig en vooral traag. Elke keer hetzelfde liedje, vecht je ergens doorheen, ga resources verzamelen en versla een leger / vernietig een kasteel.

De andere campaigns heb ik nog niet geprobeerd (m.u.v. William Walace). Wordt het spel element ergens beter of anders? Hebben jullie ook tips welke de leukste campaigns zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ytsmapieter
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-08 11:58
De AOK en AOC campagnes zijn inderdaad redelijk traditionaal (build and destroy). In de latere campagnes (The Forgotton, Rise of the Rajas, The Last Khans) zit veel meer afwisseling met triggers. De moeilijkheidsgraag ligt wel hoger in de meeste van die van campagnes trouwens. Joan of Arc is één van de gemakkelijkste campagnes in het spel. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeekendWarrior
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb onlangs de bundel AOE2 HD en DE gekocht op steam en met name DE heeft een actieve online community; deze volg ik af en toe via Twitch. Zelf speel ik de HD op een i3 met linux mint. Helaas heeft deze niet de specs om DE goed te kunnen draaien. Als ik nog eens upgrade, heb ik DE alvast. Ik vind de game nog steeds erg vermakelijk. Ik speel voornamelijk skirmish potjes om build orders e.d. te oefenen. Wellicht waag ik me nog eens aan online. Volgens mij wordt de DE editie ook nog geregeld voorzien van updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-08 12:38
WeekendWarrior schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:40:
Ik heb onlangs de bundel AOE2 HD en DE gekocht op steam en met name DE heeft een actieve online community; deze volg ik af en toe via Twitch. Zelf speel ik de HD op een i3 met linux mint. Helaas heeft deze niet de specs om DE goed te kunnen draaien. Als ik nog eens upgrade, heb ik DE alvast. Ik vind de game nog steeds erg vermakelijk. Ik speel voornamelijk skirmish potjes om build orders e.d. te oefenen. Wellicht waag ik me nog eens aan online. Volgens mij wordt de DE editie ook nog geregeld voorzien van updates.
Als het goed is komt deze week were een grote DE update / balance patch.

Online leer je het meeste van. Je hoeft niet ranked te spelen. Genoeg games waar 'noob 4v4' staat in de beschrijving. Daar leer je veel van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanVanHaaren
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-08 17:54
WeekendWarrior schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:40:
Ik heb onlangs de bundel AOE2 HD en DE gekocht op steam en met name DE heeft een actieve online community; deze volg ik af en toe via Twitch.
Ik ben de community ook beginnen volgen via Twitch sinds Nili's Apartment Cup 3 begin dit jaar. Ik volg voornamelijk de kanalen van Nili_AoE en TheViper en in mindere mate de kanalen van T90Official, Hera, JoaDn_105 en slamjam_. Heb jij toevallig nog andere aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeekendWarrior
JanVanHaaren schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:19:
[...]

Ik ben de community ook beginnen volgen via Twitch sinds Nili's Apartment Cup 3 begin dit jaar. Ik volg voornamelijk de kanalen van Nili_AoE en TheViper en in mindere mate de kanalen van T90Official, Hera, JoaDn_105 en slamjam_. Heb jij toevallig nog andere aanraders?
Ik volg zelf met enige regelmaat @membtv. Een vermakelijke Spanjaard die veel matches cast en van commentaar voorziet. Alleen voor z'n accent zou ik al gaan kijken ;). Speelt ook zelf wel potjes.

Verder volg ik @moonfaller. Dit is een Nederlander. Speelt geloof ik wat op semi-pro niveau. Cast en becommentarieert ook vaak games. Vind zijn streams informatief en leer er ook het nodige van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeekendWarrior
Odysseus87 schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:05:
[...]

Als het goed is komt deze week were een grote DE update / balance patch.

Online leer je het meeste van. Je hoeft niet ranked te spelen. Genoeg games waar 'noob 4v4' staat in de beschrijving. Daar leer je veel van ;)
Misschien toch de sprong in het diepe maar eens wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
WeekendWarrior schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:39:
[...]

Misschien toch de sprong in het diepe maar eens wagen.
gebruik die art of war tutorials. Als je die fast castle op zilver kan halen (of zelfs goud) dan ben je al beter dan 60% van de online spelers is mijn ervaring

Anders wil ik ook wel eens met je oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanVanHaaren
WeekendWarrior schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:38:
[...]

Ik volg zelf met enige regelmaat @membtv. Een vermakelijke Spanjaard die veel matches cast en van commentaar voorziet. Alleen voor z'n accent zou ik al gaan kijken ;). Speelt ook zelf wel potjes.
Ik probeer MembTV juist zoveel mogelijk te vermijden. Ik vind zijn stijl nogal schreeuwerig en zijn toelichting ook minder inzichtvol dan de toelichting van andere casters zoals Nili_AoE en T90Official. Smaken verschillen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Laatst online: 11:37
Is het niet zo dat in de basis veel spelers een bepaald hoog niveau verkrijgen (build order, kennen van je civ, etc.) en dat het daarna een kwestie is van wie het beste kan micro-en en dat alleen dat laatste bepaalt wie de wedstrijd wint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeekendWarrior
Odysseus87 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:49:
[...]

gebruik die art of war tutorials. Als je die fast castle op zilver kan halen (of zelfs goud) dan ben je al beter dan 60% van de online spelers is mijn ervaring

Anders wil ik ook wel eens met je oefenen.
Bedankt voor de tip, ga ik eens naar kijken. Speel je HD of DE? Ik speel HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeekendWarrior
JanVanHaaren schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:38:
[...]

Ik probeer MembTV juist zoveel mogelijk te vermijden. Ik vind zijn stijl nogal schreeuwerig en zijn toelichting ook minder inzichtvol dan de toelichting van andere casters zoals Nili_AoE en T90Official. Smaken verschillen. ;)
Ik zal mijn horizon eens verbreden. Verandering van spijs doet eten ;). Kan me voorstellen dat de echte Pro's (bijv. Nili) inhoudelijk iets meer te melden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
WeekendWarrior schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:05:
[...]

Bedankt voor de tip, ga ik eens naar kijken. Speel je HD of DE? Ik speel HD.
Alleen DE nu nog maar.
WeekendWarrior schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:07:
[...]

Ik zal mijn horizon eens verbreden. Verandering van spijs doet eten ;). Kan me voorstellen dat de echte Pro's (bijv. Nili) inhoudelijk iets meer te melden hebben.
Nili is een semi pro. TheViper streamt regelmatig dat wordt gezien als de nummer 1 in de wereld. Ook de caster t90 cast veel pro games van o.a. dus Viper

• WeekendWarrior
Odysseus87 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:46:
[...]

Alleen DE nu nog maar.

[...]

Nili is een semi pro. TheViper streamt regelmatig dat wordt gezien als de nummer 1 in de wereld. Ook de caster t90 cast veel pro games van o.a. dus Viper
Ah, jammer!

Gisteren toevallig nog even naar de stream van Viper gekeken. Wat een handelingssnelheid _/-\o_.

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:54
WeekendWarrior schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:20:
[...]

Ah, jammer!

Gisteren toevallig nog even naar de stream van Viper gekeken. Wat een handelingssnelheid _/-\o_.
Vaak 400+ APM (actions per minute, sneltoetsen, clicks etc.) het gaat echt nergens over, bizar! 8)7

• Odysseus87
Nieuwe patch / update voor DE is uit. Heb gisteren 2x de battle royale mode gedaan. Een keer 3e en een keer 1e. Vond het zeker wel vermakelijk. Zie mezelf nog wel een paar potjes spelen.
Verder super veel balance changes, dit was de grootste update voor AoE2 tot nu toe.
Op AoEZone kwam ik een mooi interview tegen met Bert Beeckman van Forgotten Empires. Dit geeft een erg mooie inkijk in zijn leven met aoe: https://www.aoezone.net/t...scripters-unknown.171040/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Jelv schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:55:
Op AoEZone kwam ik een mooi interview tegen met Bert Beeckman van Forgotten Empires. Dit geeft een erg mooie inkijk in zijn leven met aoe: https://www.aoezone.net/t...scripters-unknown.171040/
Haha cool! Met mijn 3.895,9 uur AoE HD op Steam kan ik me wel aardig met hem meten geloof ik :+. Ik moet er maar niet teveel over nadenken dat ik zoveel uur heb gespeeld in amper 7 jaar tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-08 14:14
Ik vind T90 juist erg grappig/prettig om naar te kijken, gezonde dosis humor. Membtv vind ik juist vervelend kijken door zijn sterke accent. Viper zie ik ook wel eens, ook leuk om te zien. De APM's zijn inderdaad bizar, maar doordat ze soms zo'n APM teller in beeld hebben merk je dat ze helemaal gewend zijn om gewoon continu te klikken en de bewegen.. 10 keer achter elkaar op een hert klikken is wel goed voor de APM maar voegt verder niets toe :+

Nu is er trouwens een leuk toernooi bezig, World Cups Teams, T90 volgt het mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanVanHaaren
Divak schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:03:
Nu is er trouwens een leuk toernooi bezig, Wordl Cups Teams, T90 volgt het mooi.
Inderdaad! T90Official organiseert de 2v2 World Cup trouwens zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
JanVanHaaren schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:59:

Inderdaad! T90Official organiseert de 2v2 World Cup trouwens zelf.
Daar was ik inderdaad ook al achter, erg knap van hem hoe hij dit allemaal weet te flikken. Hij organiseert erg veel toernooitjes, en de prijzenpot is denk ik maar een klein gedeelte van wat hij er zelf aan overhoudt (en ook deels door Microsoft gesponsord). Maar het is verdiend, erg leuk om te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanVanHaaren
Divak schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:36:
Hij organiseert erg veel toernooitjes, en de prijzenpot is denk ik maar een klein gedeelte van wat hij er zelf aan overhoudt (en ook deels door Microsoft gesponsord).
Ik heb Nili een aantal keer horen zeggen dat hij 900 à 1000 subscribers op Twitch nodig heeft om te kunnen overleven als full-time streamer. TheViper heeft, zonder bedragen te noemen, ook al een aantal keer gezegd dat hij een mooi maandelijks inkomen heeft door te streamen op Twitch. TheViper heeft momenteel 2644 subscribers en T90Official heeft momenteel zelfs 5253 subscribers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Steam Sale! 50% korting op Age of Empires 2 Definitive Edition: https://store.steampowere...es_II_Definitive_Edition/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
JanVanHaaren schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:04:
Ik heb Nili een aantal keer horen zeggen dat hij 900 à 1000 subscribers op Twitch nodig heeft om te kunnen overleven als full-time streamer. TheViper heeft, zonder bedragen te noemen, ook al een aantal keer gezegd dat hij een mooi maandelijks inkomen heeft door te streamen op Twitch. TheViper heeft momenteel 2644 subscribers en T90Official heeft momenteel zelfs 5253 subscribers.
Dat klopt wel aardig denk ik. Elke sub is makkelijk gezegd €5, waarvan twitch-streamer de buit 50-50 verdelen. Bij 1000 subs heb je € 2500/maand. Dat is dan nog zonder de youtube inkomsten, prijzengeld, merchandise. Dus T90 of Viper zullen zeker niet klagen, samen met hun Youtube kanalen zal dat bij elkaar ontzettend goed verdienen. Je moet het wel jarenlang volhouden, zoveel potjes streamen, toernooien organiseren en het publiek blijven vermaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kijk dit is fijn! aoe2de werkt ook op de nieuwe M1 chip van Apple! https://www.reddit.com/r/...e_on_osx_using_crossover/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.ageofempires....-order-lords-of-the-west/ gewoon nog een uitbreiding! Dat had ik niet verwacht.
Burgundians
Rise from a mere duchy to the marvel of Western Europe through economic might, cultural achievement, and the use of advanced military technology and tactics. The Burgundian unique unit is the Coustillier, a cavalry unit that utilizes a powerful shock attack when charging into battle!

▶︎ CIVILIZATION BONUSES
Cavalry Civilization
Economic upgrades are available one Age earlier than other civs
Fallen Knights return 50% of their gold cost

▶︎ UNIQUE UNITS
Coustillier: Cavalry unit that can charge their attack stat
Flemish Militia: Heavy infantry unit with a bonus vs cavalry; can only be obtained via the Flemish Revolution technology (see below)

▶︎ UNIQUE TECHNOLOGIES
Burgundian Vineyards: Convert all food into gold at a 2:1 ratio
Flemish Revolution: Upgrades all existing Villagers to Flemish Militia

Sicilians
Experience the diverse cultures and martial spirit of the Mediterranean's crossroads as you build one of the most coveted kingdoms in medieval Europe. The Sicilian unique unit is the Serjeant, a hardy infantry unit that can construct the formidable Donjon.

▶︎ CIVILIZATION BONUSES
Infantry Civilization
Castles and Town Centers are constructed 100% faster
Land military units absorb 33% of all incoming bonus damage
Each Farm upgrade grants Farmers +1 carry capacity

▶︎ UNIQUE BUILDING
Donjon: Unique fortification used to train Serjeants. Units can garrison in the building for protection; Archers and Villagers shoot additional projectiles when garrisoned

▶︎ UNIQUE UNIT
Serjeant: Infantry unit which can also construct Donjons

▶︎ UNIQUE TECHNOLOGIES
First Crusade: Upon researching, each Town Center spawns a one-time group of 7 Serjeants
Scutage: Upon researching, each team member receives a one-time payment of 15 gold for each military unit that they own

* Note that civilization balance and bonuses may change between now and release.

THREE NEW, FULLY-VOICED CAMPAIGNS
Edward Longshanks

A bitter hostage of rebel barons, Edward Longshanks vows to reclaim his birthright and lead a shattered England to unprecedented heights of prestige and fortitude. A shrewd commander and cunning politician, his merciless methods are effective, though amoral. Follow him as his thirst for power and glory leads him throughout England, Wales, Scotland, and even on Crusade! In this campaign, you will play as the Britons.

The Grand Dukes of the West

For decades, the dukes of Burgundy have been embroiled in a bloody struggle over control of the mad French king using their cunning, military prowess, and immense wealth. However, as the blood that they spill is paid for with the blood of their own, their focus turns increasingly northwards as they aim to create a kingdom of their own. In this campaign, you will play as the Burgundians.

The Hautevilles

Robert de Hauteville left Normandy in 1047 CE with a small band of thieves. Within a century, members of his family had become dukes in Italy, princes in the Holy Land, and even kings of Sicily. Join these intrepid Norman adventurers as they fuse three cultures into Europe’s most tolerant and sophisticated kingdom. In this campaign, you will play as the Sicilians.

[ Voor 93% gewijzigd door Jelv op 15-12-2020 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Dit is wel een verrassing inderdaad. Dacht dat het idee van de definitive edition was dat deze ook echt definitive was ;)

Ben wel benieuwd naar de nieuwe civs! Ze hebben wel echt nieuwe onderscheidende dingen toegevoegd, zoals het maken van gebouwen met units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Wel duur naar verhouding, 10 euro terwijl de base game slechts 20 euro kost.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach 9,99 euro is prima toch? Voor de uren die ik in het spel stop gaat het om centen per uur. Het lijkt vooral een leuke upgrade voor de singleplayer spelers met de nieuwe campagnes. Voor multiplayer veranderd er vooral dat er nog twee beschavingen bij komen. Hopelijk krijgen ze met de extra inkomsten ook meer tijd om het spel nog stabieler te maken en bugs te verhelpen. En anders is er altijd nog openage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Jelv schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:35:
Hopelijk krijgen ze met de extra inkomsten ook meer tijd om het spel nog stabieler te maken en bugs te verhelpen.
Dat zou mooi zijn. Er zit nog steeds een nare bug in de game, namelijk dat spawning units in barracks vast blijven zitten :F

[ Voor 182% gewijzigd door XWB op 16-12-2020 14:18 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het zelf wel jammer dat met de nieuwe matching tool je geen elo meer verdiend voor je unranked ranking. Die kon je niet zien in het spel maar wel op aoe2.net. Nu is het helemaal onduidelijk tegen welk niveau spelers je speelt. Het automatisch matchen is natuurlijk wel handiger dan in lijst scrollen naar een beschikbaar spel, maar elo mis ik toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
Lijkt inderdaad op een extra zakcentje voor Microsoft. Wel een beetje duur voor 2 civs als je verder geen campaign speelt. Wat mij betreft prima, ik heb weinig games waar ik een tientje voor heb betaald (sale) en meer dan 300 uur in heb zitten: Precies één. Age of Empires 2 DE :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E2max
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-08 18:11
Laatste tijd spelen we veel Age of Empires 2 HD in de familie. Met DE editie nu in de verkoop leek me interessant om "over te stappen".
Alleen zijn de meeste computer niet echt super, oudere laptops.

Wat is jullie ervaring, is de DE editie stukken zwaarder? Is het de 10 euro waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanVanHaaren
E2max schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 10:50:
Laatste tijd spelen we veel Age of Empires 2 HD in de familie. Met DE editie nu in de verkoop leek me interessant om "over te stappen".

Wat is jullie ervaring, is de DE editie stukken zwaarder? Is het de 10 euro waard?
De systeemeisen voor Age of Empires II: Definitive Edition liggen hoger dan voor Age of Empires II (2013). Ik speel Age of Empires II: Definitive Edition op de hoogste instellingen op een vier jaar oude Asus ROG GL502VM-FY022T met 16 GB werkgeheugen. Een aantal vrienden kunnen het spel eveneens relatief vlot spelen op hun oudere laptops met minder werkgeheugen zonder losse videokaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
Hier in huis is het goed speelbaar op game PC's, laptops uit 2020 en uit 2013, dus niet het idee dat het een zware game is. De €10 is het zeker waard, veel verbeteringen in de gameplay (shift-clicken, queuen van opdrachten aan villagers, enz), en het grootste deel van de community speelt er nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:55

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Om misschien nog in te haken: Ik haal op een i5-4200M i.c.m. HD Graphics 4600 op één res-trapje onder 1920x1080 (volgens mij 1440x960?) ergens tussen de 35 en 20 fps. Met alle grafische instellingen op 'Low'.
Het is speelbaar. Maar zo soepel als een Youtuber als Spirit of the Law of TheViper speelt, dat gaat 'm niet worden zo. :P

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patjestam
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 11:16
Zijn er meer mensen die last hebben van vastlopers in de game? Tot november nergens last van en heel veel uur gespeeld. En vermoedelijk sinds de laatste update is de game haast onspeelbaar geworden voor mij. Game freezed op willekeurige momenten en de enige optie is om dan af te sluiten naar windows.

Heb bijna alles al geprobeerd.
- Helemaal nieuwe windows installatie met uiteraard de nieuwste drivers en een schone AoE installatie.
- Virtueel geheugen vergroot
- game op een andere schijf gezet
- Visual C++ verwijderd en nieuwste versie erop
- alle overige programma's die op de achtergrond draaien beëindigd.
- Logitech G Hub afgesloten
- Nieuwe batterij op het moederbord geplaatst

en nog steeds loopt de game vast :(

Iemand nog een suggestie waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik had afgelopen week ook een crash, was met een vriend online aan het spelen en ongeveer twee uur in het potje crashte de game. Super irritant, hopelijk komen we snel wat nieuwe patches.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Ik heb de laatste weken één keer een vreemde crash gehad vanuit het menu, dat was ook de eerste en laatste crash (afkloppen). Als je met een vriend aan het spelen was kun je de save wel herstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vorige week ook een vastloper gehad na aantal minuten in het spel. Volledig crash naar desktop. Stuk of 4 potjes daarna wel compleet foutloos.

@patjestam via het officiele forum kan je bug report inschieten. De ontwikkelaars geven je dan update als ze patch voor je hebben. Dat werkte voor mij eerder wel erg fijn.

@XWB dat is zo irritant, vooral als je al zo lang bezig bent. Enig idee wat het veroorzaakt zou kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syriam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
Nog mensen die ranked spelen and want to team up?

Vroeger altijd (DM) op de Zone gespeeld met een aardige rating. Begon toch weer te jeuken en ben nu vooral in RM 3v3 en 4v4 bezig. Super leuk en sommige potjes zijn echt een nostalgisch genot.

Maar ik blijf competitief. In de RM teamgames is het ellendig om de ladder te beklimmen. Ik weet niet hoe de matchmaking precies gaat, maar potjes zijn nogal eenzijdig (lees: het gevoel dat je tegen een team speelt) en het is lastig om in je eentje een spel te dragen.

Wat is de ervaring van mede-tweakers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Syriam op onze discord https://aoe2.nl/ zitten wel aantal goede spelers. Die kan je gerust lastig vallen voor het spelen. Ik zelf blijf een noob hoe veel ik ook speel haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syriam
Ik zal daar eens rondsnuffelen. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08 21:42
Ben vorige week met de DE versie begonnen. Online erg goedkoop te vinden en is het dus zeker waard. Ben eigenlijk gelijk begonnen met ranked multiplayer 1v1. Gedropped naar rating 500-600, maar kan nu tenminste wat potjes winnen.

Ik kijk ook wel vaker twitch stream of youtube vids, dus denk dat richting de 800 sowieso wel te doen is op korte termijn. Wel jammer alleen als je je eerste 10 placing potjes genadeloos verliest. Zit nu op 22 potjes gespeeld en 5 wins. :P. Ik vind vooral vanaf castle age en imp het echt lastig worden, vooral omdat ik dan een beetje het overzicht begin te verliezen. Merk dat ik nu ook wel neig naar de snelle aanval (wat nu nog vrij vaak wel werkt op deze rating lijkt het), maar moet ook wel nog beter worden in aanpassen op en counteren van de tegenstander.

[ Voor 5% gewijzigd door StygMa op 23-01-2021 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Ik zou aanraden om ook de basis veel te oefenen tegen de AI. Dan kun je meer op je gemakt de tijd nemen voor build orders en tussendoor de game pauzeren om het overzicht te houden. Als je eenmaal online gaat kom je wel in een totaal andere speelstijl, maar de basis build orders/counters/strategie heb je dan wel onder de knie.

Al is natuurlijk ook niets mis met direct online gaan en op die manier leren, maar misschien demotiverend en dan richt je je wellicht op verkeerde dingen en sta je al snel vast in een bepaalde elo. Je kan nu denk ik wel voorlopig wegblijven van ranked games, met de DLC zijn de 2 nieuwe civ's echt zo gigantisch overpowered dat ze door iedereen gespamd zullen worden om snel in elo te stijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De eerste DLC (Lords of the West) is sinds gisteren beschikbaar.

Vanavond maar eens uitproberen :)

[ Voor 6% gewijzigd door XWB op 27-01-2021 16:49 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08 23:17
Samen met twee anderen de de Defnitive Edition gekocht. We speelden via de oude versie met Game Ranger maar dat liep vaak vast als het strijdveld wat drukker werd. De quality of life updates en meer uitgewerkte civilisations zijn een goede verbetering. Even een map gemaakt in de editor om met twee anderen samen tegen de AI te spelen.

Maar toen:
De nieuwe versie loopt ook vast. Als je met 100+ units aan het spelen bent krijg je wederom freezes op multiplayer. Enorm zonde. Anderen hier ook nog last van? Na het herladen van de game hangt hij vaak direct weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
Ik speel vooral 3v3 tegen 3 AI. Geen problemen met maximaal 3x 200 units op het veld. Alleen de zwakste schakel van de 3 spelers is maatgevend voor de fps/soepelheid van het spel en dat merken we soms wel als we bijvoorbeeld Black Forest spelen en er tientallen trade carts door de map racen en alle militaire units zich verzamelen in één van de flessenhalzen.

Sinds de nieuwe patch wel één keer een crash gehad die we daarvoor nooit hadden, maar er is toen een restore save gemaakt waarmee we weer verder konden spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De eerste patch is uit na de DLC dus zou hem nu ook eens moeten gaan testen. De flemish revolution klinkt wel leuk. Dan veranderen al je villagers in militia waarmee je een grote aanval kan afslaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik had de eerste keer niet door wat Flemish revolution nou deed. Dus ik klikte er maar op => geen villagers meer => weg economy :F En toen kwam de vijand binnenstormen en kon ik geen units meer bouwen :X

Flemish revolution is leuk als laatste redmiddel, maar midden in een game moet je dat niet willen gebruiken :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
  • Nu online
Haha het is meer praten dan gamen :p. Maar wel leuk om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dat AoE even in het nieuws komt, maar verder een vrij kansloos potje. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Telesto
  • Nu online
Wat trouwens wel interessant nieuws is, is dat AOE tegenwoordig een Public Update Preview (PUP) program heeft, waarin je de komende update kunt testen. Hopelijk helpt het om te voorkomen dat updates delen van de game breaken.

Meer info hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syriam
Zijn er (NLse) clans actief trouwens?

Op de AoE discord server is het namelijk nogal stil en ik merk dat ik rond 1600 ELO steeds meer tegen teams aanloop die samenspelen, of dat ze gedragen worden door lui die aan het smurfen zijn. In random 3v3 of 4v4 teamgames is de lol er dan wel een beetje vanaf, terwijl dat toch in mijn optiek de leukste potten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wie nog een mooi toernooi wil zien. Momenteel is de Hidden Cup 4 van T90 bezig op Twitch: https://www.twitch.tv/t90official

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nog 3 uur en dan start de fan preview via https://www.ageofempires....ing-age-fan-preview-2021/ erg benieuwd naar wat ze gaan aankodingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:43
Er komt voor AOE 2 en 3 nieuw content aan!

https://gamer.nl/artikele...n-3-krijgen-meer-content/

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De ranked lobby gaat aangepast worden. Empire Wars krijgt eindelijk een ranking en DM word verplaatst naar nieuwe custom lobby. Erg benieuwd hoe dat eruit gaat zien. Details staan hier https://www.ageofempires.com/news/custom-ranked-dm

Dawn of the Dukes is uit! De Polen en de Bohemians zijn toegevoegd. De DLC kost 10 euro en is gratis als je een pre-order voor AoE4 plaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Gisteren en eergisteren al even gespeeld inderdaad :+. Moet zeggen dat ik die Polen wel grappig vind, met hun supergoedkope knights. Het is echt een civ waarmee je vroeg in castle age kunt pieken!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:43
Jelv schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:27:
[YouTube: Age of Empires II: Definitive Edition - Dawn of the Dukes - AVAILABLE NOW]
Dawn of the Dukes is uit! De Polen en de Bohemians zijn toegevoegd. De DLC kost 10 euro en is gratis als je een pre-order voor AoE4 plaatst.
Geld dat ook voor pre-order op Steam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sode1987
  • Laatst online: 11-08-2024
Zijn er hier tweakers die dit online spelen?
Ik vindt het moeilijker dan hoe ik het mij herriner uit mijn jeugd! En ben wel eens benieuwd hoe het online is. Al voel ik mij een complete noob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het tegen (simpele) bots lastig is voor je, dan ga je het niet leuk hebben online. ;)

Ik speel momenteel geen AoE II meer, maar ik denk dat er qua niveau online weinig is veranderd. Je kan het beste wat matchmaking potjes spelen zodat je een ELO rating krijgt die op jouw niveau zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:24
Wekelijks speel ik een aantal potjes online met vrienden. Mijn elo is 1vs1 rond de 1050 en bij team games rond de 1450.

Mijn advies is om eerst een paar build orders onder de knie te krijgen tegen de AI. Zodra je 1vs1 van een AI op hard kan winnen zou ik pas richting multiplayer gaan. De eerste 10 potjes zijn om je elo te bepalen, dus verwacht dat je daar regelmatig zult verliezen. Vervolgens zit je op je niveau en zou je 50% moeten kunnen winnen.

Edit: de AI is sterk verbeterd t.o.v. vroeger. Daarom is de AI op hard nu moeilijker dan vroeger. Ze blijven het ook verbeteren, want online zijn in de afgelopen week sinds de laatste updates meldingen geweest dat de AI weer iets beter is geworden. Daarom heb je waarschijnlijk het gevoel dat het lastiger is dan vroeger :)

[ Voor 26% gewijzigd door Rasmalluin op 18-08-2021 14:50 ]

IGN: Rasmalluin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
  • Nu online
Online spelen is wat mij betreft het leukst aan dit spel. Andere mensen bedenken toch zoveel meer strategieën dan de computer ;)

Zoals anderen ook aangeven, je moet het begin even doorbijten, daar zul je waarschijnlijk een heel aantal keer verliezen, totdat je met spelers op jouw niveau komt. En er spelen spelers van echt alle niveaus online. Mocht je je een idee willen vormen: op Twitch cast een bekende AOE II commentator, T90, op dinsdag avond live matches in de lagere regionen. Grappig om naar te kijken en je kunt er een hoop van leren!

• Sode1987
Rasmalluin noemt daar mijn kritiek punt, ik heb mijn buildorder nog niet op punt. Al aantal keren wat filmpjes gekeken van Spirit of the law op YouTube. Daar steek je wel iets van op! Maar ja, na 20 jaar niet te spelen is de kloof er opnieuw.
Heb toen jarenlang CoH 1 & 2 gespeeld. En door kindjes dan jaren niets meer.. het blijft zoeken!
Heb toch wat schrik van online, daar 1vs1 denk ik moeilijker zal worden dan bv 3vs3. En dan wil ik de mede team-genoten niet teleurstellen om de match te verliezen door mij.. Heb eens willen browsen in de lobby voor een match online tegen AI, maar er viel niet veel browsen aan. Er was nauwelijks een match te vinden. Ik dacht dat er een revival was? Of is het door mijn MS-store game, ik dacht dat het multi platform was?

• Clemensmaxt
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-05 15:59
Sode1987 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:32:
Rasmalluin noemt daar mijn kritiek punt, ik heb mijn buildorder nog niet op punt. Al aantal keren wat filmpjes gekeken van Spirit of the law op YouTube. Daar steek je wel iets van op! Maar ja, na 20 jaar niet te spelen is de kloof er opnieuw.
Heb toen jarenlang CoH 1 & 2 gespeeld. En door kindjes dan jaren niets meer.. het blijft zoeken!
Heb toch wat schrik van online, daar 1vs1 denk ik moeilijker zal worden dan bv 3vs3. En dan wil ik de mede team-genoten niet teleurstellen om de match te verliezen door mij.. Heb eens willen browsen in de lobby voor een match online tegen AI, maar er viel niet veel browsen aan. Er was nauwelijks een match te vinden. Ik dacht dat er een revival was? Of is het door mijn MS-store game, ik dacht dat het multi platform was?
Er is een enorme revival met duizenden spelers. Weet je zeker dat je de laatste versie hebt van AOE2 Definitive Edition?

FYI Als je kan winnen van extreme AI liefst zonder towers in 1:1 ben je volgens Spirit of the Law klaar voor online :). Dat is een behoorlijk niveau,maar als je build orders leert, je town center steeds aan de gang houdt, de counters goed kent, je productie constant hoog houdt & je replays terugkijkt om van te leren (wat ging goed / kon er beter) kom je een eind.

Het wordt flink moeilijker vanaf hardest AI, maar extreme is dus een tandje hoger nog.

• Rasmalluin
Kunnen winnen van een extreme AI voordat je online gaat spelen is een beetje extreem. Uiteindelijk kan iedereen online op zijn of haar eigen niveau spelen door de bepaling van je elo. Ik denk alleen dat online pas leuk wordt als de basis+ skills van AoE2 onder de knie hebt; anders wordt het heel willekeurig of je wint of verliest. Daarom stelde ik voor om pas online te gaan spelen als je de hard AI kan verslaan in 1vs1.

Wat mij hielp om na een jarenlange pauze weer AoE2 te spelen was het kijken van Hera's Ultimate Guide to 2k Definitive Edition. Vooral de eerste paar filmpjes leggen simpel uit waar je op moet letten om snel beter te worden.

• Clemensmaxt
Rasmalluin schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:56:
Kunnen winnen van een extreme AI voordat je online gaat spelen is een beetje extreem. Uiteindelijk kan iedereen online op zijn of haar eigen niveau spelen door de bepaling van je elo. Ik denk alleen dat online pas leuk wordt als de basis+ skills van AoE2 onder de knie hebt; anders wordt het heel willekeurig of je wint of verliest. Daarom stelde ik voor om pas online te gaan spelen als je de hard AI kan verslaan in 1vs1.

Wat mij hielp om na een jarenlange pauze weer AoE2 te spelen was het kijken van Hera's Ultimate Guide to 2k Definitive Edition. Vooral de eerste paar filmpjes leggen simpel uit waar je op moet letten om snel beter te worden.
Goeie tip van Hera - rondom suggestie van Extreme AI: die is van SoTL, maar je kan zeker daarvoor ook al beginnen, maar het geeft wel een goed beeld van wat je rond de 1000 ELO nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sode1987
Ondertussen al wat filmpjes v Hera bekeken, het helpt! Al herriner ik mij niet dat ik zo professioneel bezig was met aoe2 om te winnen van de AI in mijn jeugd.

Clemensmaxt had dus gelijk; gisteren inderdaad een update moeten doorvoeren, en nu zie ik idd matchen in de lobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Laatst online: 26-08 16:09

lasharor

7 december 2004

Ik zou gewoon beginnen in die lobbies. Een aantal keer black forest spelen met de nadruk op build orders en je hebt de basis zo onder de knie. Als je in die potjes makkelijk begint te winnen kan je door naar ranked.

Moet wel heel eerlijk zeggen dat ik dat laatste niet echt doe. Die "Noob only" lobbies gaan mij onderhand vrij gemakkelijk af. Vooral ook omdat het trucje de hele tijd hetzelfde is:

* Maak heel veel paardjes
* Zorg dat de paardjes dicht bij de poorten van je tegenstander staan
* Wacht totdat de poort open gaat
* Loop met de paartjes naar de base van je tegenstander. Alles wat je onderweg tegenkomt negeer je
* Val villagers aan, als je tegenstander opeens komt aanzetten met pikeman pak je je cavalry en ga je gewoon naar de volgende tegenstander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clemensmaxt
lasharor schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 07:17:
Ik zou gewoon beginnen in die lobbies. Een aantal keer black forest spelen met de nadruk op build orders en je hebt de basis zo onder de knie. Als je in die potjes makkelijk begint te winnen kan je door naar ranked.

Moet wel heel eerlijk zeggen dat ik dat laatste niet echt doe. Die "Noob only" lobbies gaan mij onderhand vrij gemakkelijk af. Vooral ook omdat het trucje de hele tijd hetzelfde is:

* Maak heel veel paardjes
* Zorg dat de paardjes dicht bij de poorten van je tegenstander staan
* Wacht totdat de poort open gaat
* Loop met de paartjes naar de base van je tegenstander. Alles wat je onderweg tegenkomt negeer je
* Val villagers aan, als je tegenstander opeens komt aanzetten met pikeman pak je je cavalry en ga je gewoon naar de volgende tegenstander
Met alle respect, maar black forest & unranked is echt anders dan 1vs1 ranked met andere map types. O.a. valt of staat het dan niet met 1 gate/wall tussen de 2 spelers. Meer gezien als standaard is Arabia (super open), of als je bescherming wil: Arena.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Laatst online: 26-08 16:09

lasharor

7 december 2004

Clemensmaxt schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:55:
[...]

Met alle respect, maar black forest & unranked is echt anders dan 1vs1 ranked met andere map types. O.a. valt of staat het dan niet met 1 gate/wall tussen de 2 spelers. Meer gezien als standaard is Arabia (super open), of als je bescherming wil: Arena.
Ik zit ook zo rond de 1070 ELO op 1VS1. Alleen merk ik dat het voor mij wat te stressvol is omdat ik gewoonweg niet wil verliezen en het daarom een stuk minder relaxed is om ranked te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clemensmaxt
lasharor schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 10:12:
[...]

Ik zit ook zo rond de 1070 ELO op 1VS1. Alleen merk ik dat het voor mij wat te stressvol is omdat ik gewoonweg niet wil verliezen en het daarom een stuk minder relaxed is om ranked te spelen.
Dat is zeker ook een aspect idd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sode1987
Zijn er hier tweakers die dit spel af en toe online spelen? Ik zou het wel eens willen wagen, maar vrees dat ik te onervaren zal zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
  • Nu online
Ik speel met regelmaat online en kan je gerust stellen, er spelen spelers van allerlei niveaus online. De eerste 10/15 potjes worden gebruikt om je ranking te valideren. Daarna is vooral het spelen tegen echte mensen zoveel leuker dan tegen de AI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clemensmaxt
Sode1987 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:02:
Zijn er hier tweakers die dit spel af en toe online spelen? Ik zou het wel eens willen wagen, maar vrees dat ik te onervaren zal zijn..
Er is maar 1 manier om ervaring te krijgen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sode1987
Dat is waar, daarom heb ik gisterenavond het eens geprobeerd door een boon game te zoeken in de lobby..
Al had ik de indruk dat er daar een paar niet boon spelers bij zaten.. misschien gewoon random ranked proberen dan maar.
Al denk ik dat ik vervloekt zal worden als ik 4vs4 zou doen.. dus welke hoeveelheid spelers zou er aangeraden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
Wat vind je zelf het leukst om te spelen? 1 vs 1 of Team Games? Beide hebben een aparte ranking. Wel wordt je rank van de 1 bij de eerste match van de ander als basis gebruikt geloof ik. In dat geval zou ik eerst 10 games 1 vs 1 spelen om een basisranking te krijgen. De kans is groot dat je meerdere potjes dik verliest, maar dat is helaas even nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32

Onbekend

...

Ik heb het vroeger ook wel eens online gespeeld, maar er zit een flink verschil in vergeleken met een computerspeler.

Om dat te oefenen speelde ik tegen 7 andere computerspelers op hardest (computerspelers verdeeld over 2 teams) en steeds het spel op pauze zetten om rustig na te denken over de tactiek. En later veel minder die pauze-knop gebruiken zodat je reactietijd steeds sneller wordt.

Let er op dat online spelen heel anders is, en elke speler een eigen tactiek heeft wat flink wat kan afwijken van computerspelers. Maar je eigen reactiesnelheid is in ieder geval wel goed om daarop te reageren. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sode1987
Heb wel al een aantal matches tegen de ai gespeeld.. hard was wel niet zo makkelijk. In mijn jeugd was de ai toch wat makkelijker! Toch alvast in mijn herinneringen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
De AI is sinds DE sterk verbeterd en krijgt af en toe nog steeds een update om beter te worden. Dat maakt het voor veel spelers uitdagend om tegen te spelen.
Maar zoals eerder al aangegeven: echte spelers maken andere keuzes en (nog belangrijker) ze maken ook fouten. Dat maakt het spelen tegen echte spelers m.i. leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sode1987
Ja, spelen in COH tegen echte mensen was ook leuker dan tegen de ai. Om die reden wil ik mij wel eens wagen in aoe aan het online gebeuren. Na het zien van wat game-play van spelers op YouTube, heb ik wel een beetje schrik gekregen. De Road tot 2000elo v Hera is al een hele uitdaging. Maar zoals eerder gezegd is het de eerste 15 matches doorbijten tot de ELO score wat beter berekent is. Is er een civ die je zou aanraden om mee te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
In de Lobby zitten alleen maar onvriendelijke lui die je kicken omdat je te slecht bent, of je toelaten omdat ze van je kunnen winnen. Geen goede ervaring mee.

Je kan Quick Play gebruiken om tegen de AI te spelen, bijvoorbeeld 2v2, 3v3 of 4v4. Zo speel je toch met andere mensen maar nog niet direct tegen andere mensen. Verder inderdaad gewoon starten, na 10 potjes heb je wel ongeveer je rank.

Road to 2000 van Hera hoef je je geen zorgen om te maken. Bij 2000 hoor je tot de top 0,5% van de spelers. Dus niet aan de orde voor jou :) Zoek op Youtube op Spirit of the Law en Survalist.

Voorbeelden:

Dit weekend en volgend weekend is er ook nog een groot toernooi bezig, ook leuk om te zien (dat is dan de top 0,1%, rank 2500 :D ):

https://www.twitch.tv/membtv en/of https://www.twitch.tv/dave_aoe

[ Voor 17% gewijzigd door Divak op 05-12-2021 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sode1987
Ach, die quick play tegen AI klinkt dan wel interessant! Zal deze avond eens zien naar Spirit of the law & servivalist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het grote jaarlijkse Wololo toernooi van Red Bull heeft de groepen aangekondigd: https://mobile.twitter.co...tatus/1574413509919653889

Het is in Heidelberg, Duitsland van 21 tot 30 oktober en via Twitch van Red Bull Gaming te volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Divak
Jelv schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 06:53:
Het grote jaarlijkse Wololo toernooi van Red Bull heeft de groepen aangekondigd: https://mobile.twitter.co...tatus/1574413509919653889

Het is in Heidelberg, Duitsland van 21 tot 30 oktober en via Twitch van Red Bull Gaming te volgen.
Heerlijk, ik kan niet wachten. Blijft toch het leukste, grote toernooien, het is nu wel weer even geleden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Divak schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:16:
[...]

Heerlijk, ik kan niet wachten. Blijft toch het leukste, grote toernooien, het is nu wel weer even geleden.

Stream start over een uur :) https://www.twitch.tv/redbull

[ Voor 24% gewijzigd door Jelv op 21-10-2022 12:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Divak
Heerlijk, kijk er echt ontzettend naar uit, veel plezier allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malus65
  • Laatst online: 25-08 19:08
Met de komst van mijn nieuwe Mac met M1 kijk ik er enorm naar uit om AOE II def ed. via Steam oid weer te gaan spelen. Her en der lees ik dat het mogelijk is via Crossover, maar heeft iemand hier daar ervaring mee? Ik heb al gezocht maar kan geen info vinden waar dit besproken wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Malus65 die opstelling heb ik getest en werkt naar behoren. Speel het alleen liever op mn oude pc omdat daar een groter scherm aan zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malus65
  • Laatst online: 25-08 19:08
Top, ik ga er sowieso binnenkort mee aan de slag!
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste