• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 21:31
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZmMOSuPgF7QZhv15QlwVgvek/thumb.png

Na dit potje protesteerde mijn neck. 3 VS 3 Black Forest, na veel hakken en zagen uiteindelijk gewonnen. Ik ben Vadimovs.

[ Voor 24% gewijzigd door Jadero op 31-12-2015 01:17 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:23
Ghengis schreef op donderdag 31 december 2015 @ 01:16:
[afbeelding]

Na dit potje protesteerde mijn neck. 3 VS 3 Black Forest, na veel hakken en zagen uiteindelijk gewonnen. Ik ben Vadimovs.
Tjonge, dat geloof ik. Met welke civ speelde jij en wat waren je teamgenoten en tegenstanders?
Ghengis schreef op donderdag 31 december 2015 @ 01:16:
[afbeelding]

Wow gaaf potje! Hoe lang was je wel niet bezig?

Edit: En gefeliciteerd met je tweede plaats in de Tweakers ranking!

[ Voor 16% gewijzigd door Jelv op 31-12-2015 09:08 ]

• Jadero
Het was een potje in de map Black Forest met iedereen een random Civ. Ik was de chinezen (die niet echt mijn voorkeur hebben) Paul (mijn broer overigens) was de Perzen, Ceylanismail de Vikingen. Dadas Koreanen, Jack Teutonen en sottostress Turken.

Het liep iedere keer weer hopeloos vast dus werden er wat nieuwe gangen gecreëerd van beide kanten maar ook dat liep niet. Uiteindelijk wisten Paul en ik iets te forceren aan 'mijn' kant. Dadas werd langzaam maar zeker onder de voet gelopen en toen ik eenmaal binnenstond met mijn trebuchets was het met hem gedaan.

Helaas werd aan de andere kant onze trade route neergesabeld door sotos, dat leverde nog wat stress op ( :+ ) maar gelukkig wel kunnen oplossen.

In het screenshot staat dat we 3:28 uur bezig geweest zijn, wij spelen altijd op snel. Ik weet niet precies hoe de tijdsverhouding dan wordt maar ik schat zo'n 2,5 tot 3 uur bezig geweest te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Zo, zojuist 50% van alle Steam achievements gehaald voor AoE II :). Was een soort persoonlijke obsessie voor me geworden :P. Ik moet nog een keer alle campaigns gaan doen, daar kun je enorm veel mee behalen.

De komende tijd zal ik er nog wel meer halen, van de achievements waarbij je een bepaalde civ 100x moet verslaan heb ik de meeste boven de 90 dus ik game lekker verder :P. Voor 2016 is mijn doel om meer online te gaan spelen om mijn ELO een beetje op te krikken en nog beter te worden in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xibalba
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-07-2021
Zo. De game plus uitbreidingen in de sale gescoord. Leuk. Vroeger veel gespeeld, maar wel heel casual. Alleen tegen pc en ook veel campaigns.
Eens kijken of ik er nog iets van bak. Eerst wat oefenen voordat ik online durf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat goed met het spel! Volgens Steam afgelopen weekend bijna 15 duizend gelijktijdige spelers. Zaterdag stuk of 8 potjes gespeeld, zag daarna wel sterretjes maar was erg leuk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik zoek nog mensen om mee te spelen!! :D
Heb tot nu toe alleen FaberOne uit dit topic weten te vissen, maar zou graag met meer mensen spelen.
Mijn elo is 1616 geloof ik, nog niet veel online gespeeld.
Wel veel youtube gekeken (spirit of the law en ZeroEmpires) dus begin al iets meer de gameplay te snappen qua rushes, counters en hotkeys.

Als iemand age of empires 3 wil doen sta ik daar ook zeker voor open, vind dat spel persoonlijk leuker dan 2.

Mijn steam is Teddybearrrr (met 4 r'en), steamlink van mijn profiel doet het op de een of andere manier niet:( Ik heb een plaatje van Alistair Overeem voor als je niet zeker bent (een ziek gespierde neger :p)

[ Voor 7% gewijzigd door Wereldkaart op 03-01-2016 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 21:55
Misschien een idee om in de TS een deel aan te maken met spelers + steam profile?

Die van mij is: DUPLO_NL

Feel free to add!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
Waar kan ik de ts channel vinden? Zie hem niet in de OP staan.
Verder zag ik laatst een Tower Defense game van Age of Empires 2, zag er vet uit! Weet iemand waar ik dat nog kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
danielrene schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:54:

Feel free to add!
Ik kan je niet vinden ;(. Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaberOne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:13
Alle tot nu toe bekende spelers zijn in de Topic Starter te vinden onder de volgende link bij Tweakers Ranking met dank aan het harde werk van Jelv, en er is helaas geen eigen Tweakers TeamSpeak Channel of iets dergelijks voor zover ik weet.

Overigens doe ikzelf dit jaar ook weer aan de goede voornemens: #1 Elo van de Tweakers worden O-)

[ Voor 40% gewijzigd door FaberOne op 03-01-2016 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-homas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
Wereldkaart schreef op zondag 03 januari 2016 @ 15:07:
Waar kan ik de ts channel vinden? Zie hem niet in de OP staan.
Verder zag ik laatst een Tower Defense game van Age of Empires 2, zag er vet uit! Weet iemand waar ik dat nog kan spelen?
De Tower Defense lobbies en andere mini-games staan gewoon tussen de rest van de lobbies!
FaberOne schreef op zondag 03 januari 2016 @ 16:17:
Alle tot nu toe bekende spelers zijn in de Topic Starter te vinden onder de volgende link bij Tweakers Ranking met dank aan het harde werk van Jelv, en er is helaas geen eigen Tweakers TeamSpeak Channel of iets dergelijks voor zover ik weet.

Overigens doe ikzelf dit jaar ook weer aan de goede voornemens: #1 Elo van de Tweakers worden O-)
Misschien wel handig als je je voornemens een beetje realistisch houdt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaberOne
T-homas schreef op zondag 03 januari 2016 @ 18:30:
[...]

Misschien wel handig als je je voornemens een beetje realistisch houdt _/-\o_
Zijn voornemens er dan niet om gebroken te worden haha :+
Maar ik ga wel sws meer spelen in 2016 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-07-2024
Heb hem ook binnen gehaald met de sale. Steam: paffelton .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:00
Ja zijn hier nog meer beginners die online een potje willen doen? lijkt me leuk!

en het spel is momenteel er goedkoop bij steam

http://store.steampowered.com/app/221380/

voor welke versie zijn jullie gegaan?
de expansions zijn ook wel nodig?

[ Voor 51% gewijzigd door Aggressor op 04-01-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik mis zelf de laatste expensie. deze maand komt die sowieso niet, geld techniesch gewoon niet handig:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-homas
Aggressor schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:47:
Ja zijn hier nog meer beginners die online een potje willen doen? lijkt me leuk!

en het spel is momenteel er goedkoop bij steam

http://store.steampowered.com/app/221380/

voor welke versie zijn jullie gegaan?
de expansions zijn ook wel nodig?
AoE2 HD bevat standaard al the conquerors expansion en deze combinatie is daarmee ook het meest gespeeld. The forgotten en African Kingdoms zijn wel leuk zeker voor het geld maar geen must. En je kunt ook altijd met het basisspel met een (online) expansion game meespelen, alleen je beschaving keuze wordt ingekort. Dus je kan met het basisspel hoe dan ook meespelen alleen iets beperkter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:36:
ik mis zelf de laatste expensie. deze maand komt die sowieso niet, geld techniesch gewoon niet handig:P
8 euro?

Net even hard 1 vs 1 arabia gespeeld (tegen computer AI). Dat is iets waar ik nog wel moeite mee heb. Qua economie opbouwen zit ik wel goed, maar early imperial vergeet ik gewoon om genoeg military buildings te bouwen en als de tegenstander dan komt moet ik oppassen dat ik niet verrast wordt.

Uiteindelijk kwam het nu trouwens goed: mijn 4 kastelen doodden de meeste cavaliers... daarna meteen doorgedrukt richting TC van de computer en met mass pikeman (had geen halberdier, want ik was Aztecs) de boel kort en klein geslagen :).

Moet ook nog oefenen met de boel wallen, want de computer is zo dom om niet van achteren aan te vallen maar tegen een echte tegenstander kom je met dat soort knulligheden natuurlijk niet weg :+.

[ Voor 62% gewijzigd door Dennis op 04-01-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-homas
Dennis schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:29:
[...]

Moet ook nog oefenen met de boel wallen, want de computer is zo dom om niet van achteren aan te vallen maar tegen een echte tegenstander kom je met dat soort knulligheden natuurlijk niet weg :+.
Wallen klinkt tegen een computer altijd heel leuk maar valt in de praktijk vaak tegen. Houten muurtjes zijn in he begin leuk tegen een drush en houden ook het nodig tegen in een flush maar verder dan dat niet heel effectief.
Stone walls zijn resources en idle time voor je villagers die je liever niet gebruikt, zeker niet omdat de afstand voor muurtjes in de gemiddelde Arabia map vrij groot zijn en je in sommigen gevallen als nog je base moet verdedigen met een turret of wat army wat het allemaal nog duurder maakt. Dan kun je dus net zo goed je tegenstander iets in je economie laten poken.
Als je gaat muren doe je dit omdat je zeker bent van je economie en hier een voordeel uit wil halen t.o.z. van je tegenstander voor in het latere gedeelte van het spel. Want muren tegen wat capped of siege rams doen vrij weinig.

Uiteindelijk is het bedoeling dat je dit minimaal houdt en hooguit je resources wat afschermt en de voorkant met wat militarie buildings zodat je tegenstander geen vrije inloop heeft.

Games van wat pro-spelers in arabia kijken is daarom interessant dit omdat Arabia een behoorlijk random map is en je dus een beetje de verschillende situaties moet leren kennen om dit goed te kunnen inschatten.
Of zelf heel veel spelen, maar goed gejat is beter dan slecht bedacht _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
T-homas schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:11:
Games van wat pro-spelers in arabia kijken is daarom interessant dit omdat Arabia een behoorlijk random map is en je dus een beetje de verschillende situaties moet leren kennen om dit goed te kunnen inschatten.
Of zelf heel veel spelen, maar goed gejat is beter dan slecht bedacht _/-\o_
Dat had ik gisteren ook gedaan, deze om precies te zijn: YouTube: Aoe2: WiC Finals - [TyRanT] Legends vs [TyRanT] Warlords (Game 36, 1st Place)

Daarom had ik ook vijf militia gemaakt en daarmee een feudal rush gedaan.

Waar ik van strategie zou verschillen te opzichte van de pro's (daarom is het maar de vraag of ik gelijk heb :+) is dat ik zou proberen zoveel mogelijk villagers te doden, zelfs als dat tot gevolg heeft dat je eigen legertje uiteindelijk sterft. Die vijf militia's zijn niet zo'n probleem, maar als het je lukt om even vijf of zes villagers van de tegenstander te doden, dan vormt dat een redelijke aanslag op zijn economie (op dat moment heeft hij zo'n 30 villagers).

Wel of geen goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-homas
Dennis schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:34:
[...]

Dat had ik gisteren ook gedaan, deze om precies te zijn: YouTube: Aoe2: WiC Finals - [TyRanT] Legends vs [TyRanT] Warlords (Game 36, 1st Place)

Daarom had ik ook vijf militia gemaakt en daarmee een feudal rush gedaan.

Waar ik van strategie zou verschillen te opzichte van de pro's (daarom is het maar de vraag of ik gelijk heb :+) is dat ik zou proberen zoveel mogelijk villagers te doden, zelfs als dat tot gevolg heeft dat je eigen legertje uiteindelijk sterft. Die vijf militia's zijn niet zo'n probleem, maar als het je lukt om even vijf of zes villagers van de tegenstander te doden, dan vormt dat een redelijke aanslag op zijn economie (op dat moment heeft hij zo'n 30 villagers).

Wel of geen goed idee?
5 militia vind ik wel behoorlijk wat zou sowieso nooit meer maken dan dat, met 3 militia en een scount kun je ook aardig wat.
Jou 3 militia kosten 180 food en 60 gold. Maar hebben geen invloed op jou villager productie of economie, ze vertragen alleen je feudal tijd etc heel iets.
Je hoofddoel met je militia is proberen om er uiteindelijk winst uit te halen. Je moet dus zoeken voor villagers bij berries gold en wood, Oftewel alles dat weg is bij een tc en waar je villagers kan opsluiten. Hoe langer je de villagers idle houdt hoe meer winst je maakt t.o.z. van zijn eco, en alles wat je in het begint beter doet dan je tegenstander levert je meer voordeel op. Jaag ook nooit je militia zomaar de dood in, je kan je tegenstanders vaak behoorlijk irriteren met wat militia. Maar het blijft altijd een gok of je er veel uit gaat halen daarom zou ik online nooit zo snel met meer dan 3 militia gaan.
Pas als je echt iets van 2 villagers dood krijgt voordat je jou 3 militia verlies kun je een verschil merken of zeggen dat je er wat aan hebt.
Maar het is wel een leuk iets om mee te oefenen.

En een drush is altijd minder stabiel en effectief dan een goede flush.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja 8 euro kan wat zijn na kerst, en steam witnersale:P eind januari hoop ik als die dan niet te duur is voor een uitbreiding:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 19:31:
[...]

ja 8 euro kan wat zijn na kerst, en steam witnersale:P eind januari hoop ik als die dan niet te duur is voor een uitbreiding:P
Zou hem maar wel kopen, eerst volgende aanbieding is pas weer eind juni. Alleen basisspel is al leuk ookal speel ik wel voornamelijk de uitbreiding omdat DLC aangepast balans heeft die ik wel fijn vind spelen.
danielrene schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:54:
Misschien een idee om in de TS een deel aan te maken met spelers + steam profile?

Feel free to add!
xibalba schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:56:
Zo. De game plus uitbreidingen in de sale gescoord. Leuk. Vroeger veel gespeeld, maar wel heel casual. Alleen tegen pc en ook veel campaigns.
Eens kijken of ik er nog iets van bak. Eerst wat oefenen voordat ik online durf :)
Wereldkaart schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:25:
Ik zoek nog mensen om mee te spelen!! :D
Heb tot nu toe alleen FaberOne uit dit topic weten te vissen, maar zou graag met meer mensen spelen.
Mijn elo is 1616 geloof ik, nog niet veel online gespeeld.
Wel veel youtube gekeken (spirit of the law en ZeroEmpires) dus begin al iets meer de gameplay te snappen qua rushes, counters en hotkeys.

Als iemand age of empires 3 wil doen sta ik daar ook zeker voor open, vind dat spel persoonlijk leuker dan 2.

Mijn steam is Teddybearrrr (met 4 r'en), steamlink van mijn profiel doet het op de een of andere manier niet:( Ik heb een plaatje van Alistair Overeem voor als je niet zeker bent (een ziek gespierde neger :p)
TimoVeld schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:35:
Heb hem ook binnen gehaald met de sale. Steam: paffelton .
Heb jullie toegevoegd aan de TS onder Tweakers ranking. Daar staan ook de andere Tweakers die AoE2 spelen.

@T-homas: wat heeft jou voorkeur bij een flush? Ga je dan voor ridders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb alleen de african niet, kan wel wachten tot juni dan:)
dus basis, eerste exp(conq?) en forgottne kingdoms heb ik al:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-homas
Jelv schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:38:
[...]

@T-homas: wat heeft jou voorkeur bij een flush? Ga je dan voor ridders?
Flush is heel erg civ afhankelijk. In 1v1 bij mirror civs kun je altijd een flush gaan zolang je het effectief kan maken. En begin je vaak al vroeg om met archers en skirms in je tegenstanders economie te porren. En probeer je uiteraard hier met je eigen economie beter uit te komen. Zoals dat standaard gaat in bijv. een Arabia map.
Het duurste van het hele upgaan naar de Castle age is je food, vandaar dat archers hier voorkeur hebben omdat je geen food kosten hebt en je dus langzaam kunt doorsparen.

Castle age rushes zijn vaak wat anders, in de meeste gevallen ga je hier voor knights (met bijv. mayans neem je je goedkope archers en rush je vaak voor een castle, en met britons maak je ook profijt van je langere range). Knights zijn vooral sterk om je tegenstanders economie te "raiden" dit omdat zij de eerste units zijn met meer HP en beter basis defense stats hebben en nog eens op een paardje zitten en dus snel zijn. En zeker civs als huns waar je economie boosts hebt kun je er vrij vroeg al wat rond hebben lopen. Echter zijn knights vrij duur het is dus belangrijk niet te gaan rond rennen zonder upgrades, zeker met de eerste 2 defense upgrades voor je paardjes en bloodlines kunnen ze aardig lang rond rennen(daarom dat franks met de 25% HP bonus ook sterk zijn).
Er zijn heel vele varianten op flushes maar de knights hebben toch wel mijn voorkeur omdat zij de eerste fatsoenlijke units zijn waar je mee kunt raiden.

En civs als turks zijn bijvoorbeeld weer sterk met een imp rush, je hebt hiermee zeer sterke castle units die zonder de elite upgrade genoeg dmg kunnen doen. Dit in combinitie met de gratis chemistry kun je snell bombards rushen en je tegenstanders economie behoorlijk plat leggen. Echter is dit wel risky en wordt vaker toegepast in bijvoorbeeld BF omdat je weet dat in 90% van de gevallen je tegenstander aan het boomen is. Want tegen grotere hoeveelheden knights ga je plat met je janitsaars.

Er zijn dus heel veel varianten en mogelijkheden afhankelijk van civs maps en situaties vandaar dat dit soort pagina's door lezen altijd even zijn:
http://aok.heavengames.co...trategy/random-map/flush/

En het is vooral dus een stukje ervaring, en vooral matches kijken en je indenken in de pro-spelers levert veel op. Want de mensen die vrijwel alle situaties goed kennen zitten al over de 10-20k uren speeltijd op AOE2 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
T-homas schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:09:
En het is vooral dus een stukje ervaring, en vooral matches kijken en je indenken in de pro-spelers levert veel op. Want de mensen die vrijwel alle situaties goed kennen zitten al over de 10-20k uren speeltijd op AOE2 _/-\o_
Precies!

Ik heb gisteren een potje 4vs4 arabia gespeeld op hard tegen de computer... ik was Saracens en mijn allies Goths, Indians en Japanese... tegenstanders Franks, Byzantines, Spanish en... Incas.

Moet vooral veel oefenen met snel genoeg leger units maken want ben vooral een economisch bouwer.

Gisteren ging het helaas snel mis want de Incas liepen mijn Goths vrijwel meteen onder en daar was niets meer tegen te doen. Ik zat in de pocket en aan de andere kant kwamen de Byzantines mijn Japanse vrienden pakken. Net op tijd kon ik met mass Pikemen een Byzantines/Spaanse invasie aan die kant stoppen en tegelijkertijd voorkomen dat de Incas met steun van de Franks mijn Indiase vrienden omverliepen.

Die Saracens zijn wel sterk met hun unique units: daarmee kun je eenvoudig Cataphracts en Paladins aan maar die vervloekte Incas met hun Kamayuks duurde even voordat ik daar een antwoord op had. Bijna niets werkte en ik kon alleen maar tegenhouden en niet terugcounteren.

Uiteindelijk even gespiekt op de Wikia en gelezen dat ik dan Archers nodig heb: dat moet je ook maar net weten! Dit is dus wat T-homas bedoelt: bij online games kun je niet even pauzeren, dan moet je meteen je antwoord klaar hebben.

De Byzantines en Spanish kwamen gelukkig nooit echt tot bloei en eerstgenoemde wist ik samen met de Japanners zelfs te decimeren, maar het duurde heel lang voordat ik die Incas onder controle had. Gelukkig kwam de trade route (80 carts) geen moment in gevaar en had ik dus een stabiele goudopbouw. Voedsel zat met 70+ farms ook goed alleen aan het eind van de game raakte het hout op :+.

Toen dus even snel richting het midden gegaan van de map, daar 4 kastelen, 8 barracks en 4 archery ranges gebouwd en toen mass leger richting alle uithoeken gestuurd. Dat bleek uiteindelijk het einde. De Japanners en Indians konden hun leger in de tussentijd ook mooi opbouwen en toen was het snel gebeurd.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/y8XaHhDd2yb578k55o4fbc2I/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/FksXoI7bJauK4jvwTbZkDjm0/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3yYmzVnedJD9o5jLufYrtbgD/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/OcihdQ2PuGkcn7ufywUTjqJ0/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9qWCVBiIpsui93KyYyXh0WZ9/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/UsxT50NhZKb5YcN4qmaLlWgS/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
Dennis schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:06:
[...]

Precies!

Ik heb gisteren een potje 4vs4 arabia gespeeld op hard tegen de computer... ik was Saracens en mijn allies Goths, Indians en Japanese... tegenstanders Franks, Byzantines, Spanish en... Incas.

Moet vooral veel oefenen met snel genoeg leger units maken want ben vooral een economisch bouwer.

Gisteren ging het helaas snel mis want de Incas liepen mijn Goths vrijwel meteen onder en daar was niets meer tegen te doen. Ik zat in de pocket en aan de andere kant kwamen de Byzantines mijn Japanse vrienden pakken. Net op tijd kon ik met mass Pikemen een Byzantines/Spaanse invasie aan die kant stoppen en tegelijkertijd voorkomen dat de Incas met steun van de Franks mijn Indiase vrienden omverliepen.

Die Saracens zijn wel sterk met hun unique units: daarmee kun je eenvoudig Cataphracts en Paladins aan maar die vervloekte Incas met hun Kamayuks duurde even voordat ik daar een antwoord op had. Bijna niets werkte en ik kon alleen maar tegenhouden en niet terugcounteren.

Uiteindelijk even gespiekt op de Wikia en gelezen dat ik dan Archers nodig heb: dat moet je ook maar net weten! Dit is dus wat T-homas bedoelt: bij online games kun je niet even pauzeren, dan moet je meteen je antwoord klaar hebben.

De Byzantines en Spanish kwamen gelukkig nooit echt tot bloei en eerstgenoemde wist ik samen met de Japanners zelfs te decimeren, maar het duurde heel lang voordat ik die Incas onder controle had. Gelukkig kwam de trade route (80 carts) geen moment in gevaar en had ik dus een stabiele goudopbouw. Voedsel zat met 70+ farms ook goed alleen aan het eind van de game raakte het hout op :+.

Toen dus even snel richting het midden gegaan van de map, daar 4 kastelen, 8 barracks en 4 archery ranges gebouwd en toen mass leger richting alle uithoeken gestuurd. Dat bleek uiteindelijk het einde. De Japanners en Indians konden hun leger in de tussentijd ook mooi opbouwen en toen was het snel gebeurd.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Mooie samenvatting. Ik heb nog moeite met een 1v1 gemiddelde computer -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-homas
TimoVeld schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:19:
[...]

Mooie samenvatting. Ik heb nog moeite met een 1v1 gemiddelde computer -.-
AoE2 is een kwestie van je theorie kennen en in de praktijk toepassen, maar zeker met de expansion is het spel behoorlijk uitgebreid. Gewoon een kwestie van doen en dan wordt je vanzelf snel beter! Streams en Youtube video's zijn dan ook altijd een aanrader.
Dennis schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:06:
[...]

Idd, veel civs veel mogelijkheden veel tactieken en veel counters zeker met alle expansions. AoE is daarom een speel waarbij de kennis heel belangrijk is.

En normaal spreek je met een team af wat je gaat maken en waar je dit doet. Op deze manier kan je vast houden aan een tactiek en je technologieën onderzoeken voor de units die jij gebruikt. En dus opeens switchen naar archers of er archers bij maken maakt end game niet meer zoveel uit omdat je dan toch meestal een dikke economie hebt maar heeft in het begin van een game wel invloed. Daarom is communictie in de multiplayer games altijd wel fijn, al gaat dit wat lastiger met computers :+

Het is daarom ook leuk om de minigame CBA (aka Castle Blood) te spelen, op deze manier leer je de civs en hun techs ook goed kennen en heb je iets meer de tijd om je alleen op de civ te focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
  • Laatst online: 11-09 20:04
Sinds vorige week weer twee potjes gespeeld (ranked) met vrienden. Vond het vorig jaar wat saai worden met standaard potjes BF met NR50, waarbij altijd wel iemand last had van lag of zelfs disconnecte (via Gameranger, niet via Steam). Kan iemand mij vertellen of dat nu via Steam is verbeterd?

Zojuist trouwens ook lid geworden van de Tweakers groep op Steam.
Elo 1595 - Tweaker: Rasmalluin - Steam: Graftakie

IGN: Rasmalluin

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rasmalluin schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:44:
Sinds vorige week weer twee potjes gespeeld (ranked) met vrienden. Vond het vorig jaar wat saai worden met standaard potjes BF met NR50, waarbij altijd wel iemand last had van lag of zelfs disconnecte (via Gameranger, niet via Steam). Kan iemand mij vertellen of dat nu via Steam is verbeterd?

AoE2 via GameRanger is wat anders dan AoE2HD via Steam. Een andere versie van het spel en een andere multiplayer dienst, AoE2HD multiplayer draait p2p met aantal diensten van Steamworks. Als je rekening houdt met de bekende problemen, zie TS veel gestelde vragen, kan je een prima multiplayer game opzetten. Zal je vanavond toevoegen aan de Tweakers ranking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-09 20:29
Iemand vanavond in voor een leuk Tweakers potje?:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-homas
Voor mensen die trouwens problemen hebben met het zien van lobbies (er worden er maximaal 2 weergeven) zijn er alternatieven als:
http://aoe2.net/
http://aoe2lobby.net/

Deze geven de lobbies weer gelijk aan AoE2HD op steam. Soms wel iets meer delay voor dat lobbies weergeven maar het werkt!
Zorg wel dat je AoE eerst hebt opgestart voordat je een lobby joined :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
RonaldMeer schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:13:
Iemand vanavond in voor een leuk Tweakers potje?:D
Count me in! 20:30 uur? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Prima, als er meer zijn om 20.30: top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rasmalluin schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:44:

Wat is je Steam profiel link? Kan je niet vinden op aoe2.net om je actuele Elo te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrene
Al bezig? Waarschijnlijk net te laat helaas :)

[ Voor 67% gewijzigd door danielrene op 05-01-2016 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Kan nog!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wereldkaart
Gister episch potje gehad met Duplo :p
Mijn economie ging best prima, als eerste Feudal getipt met 25 villagers, ondertussen de tegenstander lastigvallen met mn scout en daarmee twee villagers gekilled.
Op het moment dat mijn scout doodgaat arriveert echter ook gelijk zijn leger van 10 archers in mijn dorp, iets waar ik geen rekening mee had gehouden (had geen military buildings gezien tijdens het scouten), dus ik was gelijk lost, moest villagers terugtrekken in de townhall, maar ze konden er ook niet meer uit omdat zijn archers buiten de range van mijn th bleven en de andere villagers die in de buurt kwamen afmaakte.
Dus ik wou opgeven, maar duplo had me overtuigt te blijven en hij kwam ondersteunen.
Uiteindelijk werd ook zijn leger platgegooid en ik met 20 villagers weggerend naar een bos 'far far away' waar ik via een lumber camp genoeg hout bij elkaar kon krijgen voor een nieuwe townhall.
Van daaruit weer terug gaan spelen, en wonder boven wonder was de tweede tegenstander pas na 50 minuten spelen in de feudal age.
Ondertussen zat ik in castle, op weg naar imperial, en na een aanval met 5 paardjes gaf onze prachtige feudal age speler op.
Op dat moment ging het nog redelijk gelijk op 1v2 omdat ik zwaar achterliep, maar we kregen steeds meer het overwicht. Uiteindelijk kon duplo het winnen op het front en ging ik met klein raid parties met wat paladins van achter op zijn villagers inhakken.

Mooie overwinning, blij dat ik niet als een lafaard was gestopt:p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-homas
danielrene schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:38:
Al bezig? Waarschijnlijk net te laat helaas :)
Het is makkelijker de volgende keer even in de steam groep te kijken en gewoon de mensen die online zijn of aan het spelen zijn toe te voegen. Dan kun je direct via steam even vragen, aangezien jullie gisteravond prima nog mee hadden kunnen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-08 19:52
jaja gisteren was episch.

Heb ik toch wel mijn medespeler dik voorzien van een market terwijl hij het afmaakte solo 1v2 :D

goed gelachen alvast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
Jelv schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:30:
[...]

Wat is je Steam profiel link? Kan je niet vinden op aoe2.net om je actuele Elo te controleren.
https://steamcommunity.com/id/Rasmalluin//

Blijkbaar zoek je in steam op profielnaam i.p.v. inlognaam, excuses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rasmalluin schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:24:
[...]

https://steamcommunity.com/id/Rasmalluin//

Blijkbaar zoek je in steam op profielnaam i.p.v. inlognaam, excuses :)
Dank! Het is dus [Music]Piano waarmee je speelt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-homas
willemvh schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:10:
jaja gisteren was episch.

Heb ik toch wel mijn medespeler dik voorzien van een market terwijl hij het afmaakte solo 1v2 :D

goed gelachen alvast :D
Aah je hebt goed gezorgd voor de afleiding met je scout en afwijkijnde feudal age en castle age tijden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
T-homas schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:48:
Aah je hebt goed gezorgd voor de afleiding met je scout en afwijkijnde feudal age en castle age tijden _/-\o_
Ik ga vanavond nog even kijken of ik een replay van gisteren kan doen. Maar met Tweakers tegen andere onbekenden is toch leuker: als team met TS ben je toch redelijk sterk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
Jelv schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:46:
[...]

Dank! Het is dus [Music]Piano waarmee je speelt 8)7
Klopt, hele oud 'clan' met broers... De naam kan nog wel eens veranderen, maar speel voornamelijk onder Rasmalluin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avalonn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-01-2016
auw wat een info allemaal! Ik ben echt nog kneus en noob maar tegen de computer red ik me nu redelijk. 3 potjes online gedaan en grandioos ingemaakt 2x. 3de keer fijne medestander die al het werk fixte eigenlijk. Dat op replay gaf veel duidelijkheid :D

Mocht iemand zin hebben in coaching ben ik altijd bereikbaar hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
avalonn schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:37:
auw wat een info allemaal! Ik ben echt nog kneus en noob maar tegen de computer red ik me nu redelijk. 3 potjes online gedaan en grandioos ingemaakt 2x. 3de keer fijne medestander die al het werk fixte eigenlijk. Dat op replay gaf veel duidelijkheid :D

Mocht iemand zin hebben in coaching ben ik altijd bereikbaar hahaha.
Spelen vaak op dinsdagsavond. Je bent welkom natuurlijk. Handigst is om aan te melden voor de Steam groep en wat mensen op Steam toe te voegen die online zijn. Is het wat makkelijker afspreken. Wellicht moet toch iemand zijn Teamspeak server ter beschikking stellen als officiële server voor de audiochat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvh
doe ik wel :) ik geef je de info door Jelv & zorg voor een AOE channel met de nodige rechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvh
T-homas schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:48:
[...]

Steal al the sheep for the scottisch basterds ! :9 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
Epische battle vandaag boys! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-homas
Wel laat geworden aan de tijd je van post te zien? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrene
Was erg leuk, jammer van mijn disconnect. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
T-homas schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:27:
[...]

Wel laat geworden aan de tijd je van post te zien? :+
Yess
2.46 uur ingame time (moet je door 1,5 delen volgens Faber)

Ja duplo jammer dat je DC had man :( Maar anders hadden we niet gewonnen vrees ik haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
Mensen die in zijn voor een spelletje vanavond?

Heb de afgelopen week nog wat online spelletjes met RonaldMeer gedaan tegen random tegenstander en dat was erg leuk! Toch wel een voordeel als je TeamSpeak hebt en je speelt samen. Verschillende civs uitgeprobeerd en weer een en ander geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-homas
Ik denk dat ik vanaf een uurtje of 19:00 wel online ben om een spelletje mee te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvh
vnvd vanaf 20u lukt voor mij. ik post dan ook alle TS info zodat je deze in topic start kan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Oké, laten we dan 20:00 afspreken. Als de TS vanavond nog niet klaar is mag ook nog even gebruik worden gemaakt van mijn Teamspeak server :).

Ik zit een beetje te puzzelen wat nou een goed team is en heb wel wat ideetjes. Celts, Goths, Italians en een goede cavalry civ. Met de drie eerstgenoemde heb je een megasterke infantry die bijna overal tegen kan, goedkoop is en snel geproduceerd wordt. Huskarl tegen archer, Woadraider om eagle warrior, siege en buildings te slopen en Condottiero voor het tegenhouden van gunpowder. Kan ook veel goedkope halbs maken om een cavalry civ tegen te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-homas
Dennis schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:55:
Oké, laten we dan 20:00 afspreken. Als de TS vanavond nog niet klaar is mag ook nog even gebruik worden gemaakt van mijn Teamspeak server :).

Ik zit een beetje te puzzelen wat nou een goed team is en heb wel wat ideetjes. Celts, Goths, Italians en een goede cavalry civ. Met de drie eerstgenoemde heb je een megasterke infantry die bijna overal tegen kan, goedkoop is en snel geproduceerd wordt. Huskarl tegen archer, Woadraider om eagle warrior, siege en buildings te slopen en Condottiero voor het tegenhouden van gunpowder. Kan ook veel goedkope halbs maken om een cavalry civ tegen te houden.
En wat als ik met japs,aztecs of saracen tegen je celts en goths sta? Daarnast heb je 2 melee civ en wil je nog een 3e melee civ nemen voor paladins. Wat gaan die doen tegen teutonic knigts?

Een sterker comb is bijvoorbeeld:
Cav civs:
Hunnen, bouwen snel economie en één van de sterkste cavalry civs in de game, een team zonder paladins is geen team. Is dus een goede keuze als je voor een snelle castle tijd gaat om knights te maken. En een team dat goed geslingt kan worden.
Persians hebben sterke cavalry en extreem sterke economie als ze een goede boom hebben en gebruik kunnen maken van hun gathering speed bonus per age zijn ze lastig te stoppen. En hebben de mogelijkheid om ballerina's (olifanten) te maken deze zijn vrij duur (ook kwa upgrades) maar slopen alles kapot en kunnen prima halbs tanken als er archers/siege achter staat om ze af te maken.
Franks Sterkste paladins en knights in de game door de 25% hp bonus. Goed als je voor een snelle castle tijd gaat en dan knights gaat maken om te raiden etc. Ook een civ die je early goed kunt slingen.

Allround killing civs:
Mongels, sterkste cav archers die er zijn knallen alles kapot, één van de sterkste siege door de speed maken dus grote groepen halbs+skirms kapot als je de cav archers probeert te counteren en heeft hussaars met +30% hp en bloodlines.
Saracan Beste counter tegen paladins, castle units hebben dikke dmg tegen cavalry(ook handig tegen trade) in combinatie met camels doe ook bonus hebben tegen andere cavalry. Verder heb je bloodlines + een upgrade die +30hp geeft aan camels en mammaluks. Verder beschikken ze over goede trash units. Wel meer afhankelijk van een supporting civ omdat ze slecht zijn tegen halbs en archer civs.

Sterke early rushers:
Mayans sterk om early mee te rushen, hebben weinig economie nodig doordat resources langer meegaan en ze hebben belachelijk goedkope archers hebben die snel produceren en goed kunnen raiden. Je hoeft dus alleen maar een castle neer te zetten je kunt al flink raiden. En kan makelijk switchen naar eagles door +30hp uit de castle upgrade.
Aztecs Monks, Aztecs hebben een sterke economie en de sterkste monks in het spel die goed geschik zijn om early de economie van je tegenstander aan te pakken in combinatie met wat siege. (Vaak populairder in 1v1)
Spanish/Turks Zelfde als Mayans castle neer zetten en je bent ready to go. De economies zijn wel wat zwaarden maar daar krijg je wel hele sterke castle units tegenover.

Supporting civs:
Zijn vrij globaal de civs met sterkere economie zijn daarom geschikt om de slingen, zoals Chinese, Mayans, Aztecs, Celts, Brittons en Vikings. Verder zijn dit civs die goede (trash) units hebben of andere units om goed te supporten. Maar dit zijn niet de main killing civs van het team.

Als je uit ieder rijtje één civ zou pakken heb je een heel sterk team.

Natuurlijk zijn er veel varianten en mogelijkheden maar dit is vrij globaal en veel gebruikt.

Daarnaast is het handig ook altijd op team bonussen te letten in mappen waar dit handig, Zoals de trade bonus van bijvoorbeeld spanish.

Infantry wordt vrij snel verwaarloosd in team maps en alleen halbs worden gebruikt als sterke counter. Alround is infantry gewoon slechter en minder gebruikt. In sommigen gevallen kun je ze natuurlijk gebruiken zeker de castle units, Celts voor raiden, Japanese en Aztecs om Goths te counteren etc.

EDIT, ik laat hier de forgotten en african kingdoms even buiten beschouwing. Ken ze zelf niet zo bijzonder goed en anders wordt het wel heeel veel informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaberOne
Late game zijn de Spanish vanwege hun trade bonus een mooie 4de toevoeging voor je teamsamenstelling, zeker aangezien ze ook paladins met bloodlines hebben wat ze ook een redelijk cav civ maakt zoals je eerder al beschreef.

En ook ik zal er om 20:00 bij proberen te zijn! Laat tegen die tijd de TS maar weten

Edit: Thomas verhaal klopt als een bus haha, ik had wellicht een paar seconden moeten wachten met posten :p

[ Voor 15% gewijzigd door FaberOne op 12-01-2016 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

is er nog een plekje om 20:00 over voor mij?

en waar kan ik de ts info krijgen?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvh
Members only: Teamspeak info
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Private TS dus je moet rechten krijgen. Ik ben BanHammer - Den Bicky als je rechten wil pokje je mij

[ Voor 4% gewijzigd door willemvh op 12-01-2016 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Niet bedoeld als beter-weter maar als aanvulling, wat 'kritische' noten bij sommige civs.
T-homas schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:20:
[...]

En wat als ik met japs,aztecs of saracen tegen je celts en goths sta? Daarnast heb je 2 melee civ en wil je nog een 3e melee civ nemen voor paladins. Wat gaan die doen tegen teutonic knigts?

Een sterker comb is bijvoorbeeld:
Cav civs:
Hunnen, bouwen snel economie en één van de sterkste cavalry civs in de game, een team zonder paladins is geen team. Is dus een goede keuze als je voor een snelle castle tijd gaat om knights te maken. En een team dat goed geslingt kan worden.

maar wel een 'one-trick-pony Archers te paard en Paladins, that's it beide zijn eenvoudig te counteren door halberdiers en tirailleurs. En een team zonder paladins is ook zeker een team :)

Persians hebben sterke cavalry en extreem sterke economie als ze een goede boom hebben en gebruik kunnen maken van hun gathering speed bonus per age zijn ze lastig te stoppen. En hebben de mogelijkheid om ballerina's (olifanten) te maken deze zijn vrij duur (ook kwa upgrades) maar slopen alles kapot en kunnen prima halbs tanken als er archers/siege achter staat om ze af te maken.

Franks Sterkste paladins en knights in de game door de 25% hp bonus. Goed als je voor een snelle castle tijd gaat en dan knights gaat maken om te raiden etc. Ook een civ die je early goed kunt slingen.

Allround killing civs:
Mongels, sterkste cav archers die er zijn knallen alles kapot, één van de sterkste siege door de speed maken dus grote groepen halbs+skirms kapot als je de cav archers probeert te counteren en heeft hussaars met +30% hp en bloodlines.

Leg de siege en de Mangudai lam (bijv. met de Turken) en de Mongols krijgen het knap lastig

Saracan Beste counter tegen paladins, castle units hebben dikke dmg tegen cavalry(ook handig tegen trade) in combinatie met camels doe ook bonus hebben tegen andere cavalry. Verder heb je bloodlines + een upgrade die +30hp geeft aan camels en mammaluks. Verder beschikken ze over goede trash units. Wel meer afhankelijk van een supporting civ omdat ze slecht zijn tegen halbs en archer civs.

Dat valt wel mee, want Halbs zijn zelfs door de slechtste tirailleurs vrij eenvoudig in te maken, sterke club dit!

Sterke early rushers:
Mayans sterk om early mee te rushen, hebben weinig economie nodig doordat resources langer meegaan en ze hebben belachelijk goedkope archers hebben die snel produceren en goed kunnen raiden. Je hoeft dus alleen maar een castle neer te zetten je kunt al flink raiden. En kan makelijk switchen naar eagles door +30hp uit de castle upgrade.
Aztecs Monks, Aztecs hebben een sterke economie en de sterkste monks in het spel die goed geschik zijn om early de economie van je tegenstander aan te pakken in combinatie met wat siege. (Vaak populairder in 1v1)

Spanish/Turks Zelfde als Mayans castle neer zetten en je bent ready to go. De economies zijn wel wat zwaarden maar daar krijg je wel hele sterke castle units tegenover.
Grappig, persoonlijk zie ik dit totaal anders, in de lagere ages vind ik deze Civs uitermate zwak maar op hun top (en dan vooral de Turken) bijna onverslaanbaar. Goud-technisch erg pittig inderdaad.

Supporting civs:
Zijn vrij globaal de civs met sterkere economie zijn daarom geschikt om de slingen, zoals Chinese, Mayans, Aztecs, Celts, Brittons en Vikings. Verder zijn dit civs die goede (trash) units hebben of andere units om goed te supporten. Maar dit zijn niet de main killing civs van het team.

Als je uit ieder rijtje één civ zou pakken heb je een heel sterk team.

Natuurlijk zijn er veel varianten en mogelijkheden maar dit is vrij globaal en veel gebruikt.

Daarnaast is het handig ook altijd op team bonussen te letten in mappen waar dit handig, Zoals de trade bonus van bijvoorbeeld spanish.

Infantry wordt vrij snel verwaarloosd in team maps en alleen halbs worden gebruikt als sterke counter. Alround is infantry gewoon slechter en minder gebruikt. In sommigen gevallen kun je ze natuurlijk gebruiken zeker de castle units, Celts voor raiden, Japanese en Aztecs om Goths te counteren etc.

EDIT, ik laat hier de forgotten en african kingdoms even buiten beschouwing. Ken ze zelf niet zo bijzonder goed en anders wordt het wel heeel veel informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaberOne
Weer kostelijk vermaakt met een online Tweakers battle! Helaas een DC en wat lag, maar het is in soort van Tweakers Teamverband wel 10x leuker dan solo.

Wellicht wel een idee om in toekomstige sessies eens wat anders dan BF te kiezen als map voor de variatie. Bijv Arabia, Arena of doe eens gek Team Islands. Iets minder gefocused op eco boom en lange Imp gevechten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danielrene
Volgende keer doe ik graag mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-homas
FaberOne schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 22:28:
Weer kostelijk vermaakt met een online Tweakers battle! Helaas een DC en wat lag, maar het is in soort van Tweakers Teamverband wel 10x leuker dan solo.

Wellicht wel een idee om in toekomstige sessies eens wat anders dan BF te kiezen als map voor de variatie. Bijv Arabia, Arena of doe eens gek Team Islands. Iets minder gefocused op eco boom en lange Imp gevechten
Idd wel leuk om het zo gezamelijk een beetje te spelen, heb ik ook mooi de kans om het een beetje uit te leggen. Het is alleen wel lastig om het soms goed uit te balanceren door de niveau verschillen en het aantal mensen dat online is. Want zoals je zag krijg ik een speler weg en ik dacht dennis of Hippo Joe krijgt mijn teammate weg. Dus dan liggen 2 mensen heel snel uit het spel en dan kunnen de andere 2 een beetje rondjes lopen in BF 8)7

En ben het er helemaal mee eens om ook wat andere mappen te proberen. BF raak ik langzaam wel wat op uit gekeken.
Arena is inderdaad een goede en leuke map om te proberen, hierbij heb je in het begin nog mooi te tijd om je economie op te bouwen maar beginnen de gevechten al een stuk sneller en is je base is een stuk lastiger om te verdedigen.
Arabia is inderdaad ook een leuke map, heb hier zelf ook wat minder ervaring alleen een goede team balans en communicatie is hier belangrijk anders worden het hele snelle eenzijdige potjes.

En inderdaad Team Islands/Nomad of andere willekeurige mappen zijn sowieso leuk om af en toe random tussendoor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was inderdaad wel leuk, en erg leerzaam, dankje thomas:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
Heb je bij AoE2HD ook de Selva Negra map? Bij de FE-uitbreiding speelde ik die altijd via GameRanger (van het weekend nog gedaan). Het verschil met BF:
- Wide, fair trade routes. Not like BF where one team has significantly shorter trade routes.
- No Wolves. Can be argued for good and bad but certainly avoids luck factor in going for walls. You encounter 3 wolves while your opponent has none, Good luck walling.
- Fair distribution of resources and extra resources. In "Selva Negra" there are no extra boars or fish.
- Never ever your standard resources are trapped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
Nicceeeee
Als jullie nou eens op avonden buiten maandag en dinsdag gaan spelen doe ik mee xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-homas
Wereldkaart schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:58:
Nicceeeee
Als jullie nou eens op avonden buiten maandag en dinsdag gaan spelen doe ik mee xD
Gewoon een kwestie van toevoegen op steam en vragen of mensen zin hebben. Ik zie dennis en Faber bijvoorbeeld regelmatig AoE spelen en zijn er meestal altijd wel een aantal online :)

Ik heb alleen het gevoel dat niet iedereen meer student is en al zijn vrije tijd in gamen kan stoppen, aangezien ik iedere avond wel online ben _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 18:01
Ik speelde laatst een leuke map online. Was in nomad tijdperk, iedereen begon in de oceaan met een bootje en daarin 5 villagers. De map was de wereld / earth en je moest dus zelf op zoek gaan naar een leuke start plek. Ik zat als enige in africa had dus een behoorlij kgroot continetn voor mijzelf om lekker mijn eco op te bouwen zonder geklooi. Het was behoorlij kdruk in America, ben daar later maar gaan helpen bij mij ally's.

Misschien ook een keer leuk om te doen samen met Tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
Lijkt me heel leuk! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
Baelrog schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 08:59:
Ik speelde laatst een leuke map online. Was in nomad tijdperk, iedereen begon in de oceaan met een bootje en daarin 5 villagers. De map was de wereld / earth en je moest dus zelf op zoek gaan naar een leuke start plek. Ik zat als enige in africa had dus een behoorlij kgroot continetn voor mijzelf om lekker mijn eco op te bouwen zonder geklooi. Het was behoorlij kdruk in America, ben daar later maar gaan helpen bij mij ally's.

Misschien ook een keer leuk om te doen samen met Tweakers?
Klinkt gaaf. Soort AoE meets Anno 1602 =). Enige idee hoe de map heette?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
Hallooo

Wij hebben vandaag voor het eerst Tower Defense gespeeld met z'n tweeën. Het was leukkkk alleen snapten we nog niet helemaal hoe het moest qua markets, trade cogs etc.
Iemand die dit ook een leuke mod vind en het wel snapt?
Wil je met ons spelletje spelen en het uitleggen?

Leukkk :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Tweakers ranking is weer bijgewerkt. Check hem hier: [PC] Age of Empires II HD Ook de TeamSpeak server van Willem erbij gezet zodat we hem makkelijk kunnen terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:22
Aangeschaft op steam.
Te vinden onder "leon1987vl"
Mocht iemand potje willen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sleehond schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 21:28:
Aangeschaft op steam.
Te vinden onder "leon1987vl"
Mocht iemand potje willen doen!
Top, heb je toegevoegd aan de TS en op Steam. Gelijk ook weer de Tweakers ranking bijgewerkt.

Hebben jullie nog tips voor het custom speltype CB? Speelde het met FaberOne maar kon niet echt slimme tactiek vinden om door te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Steam sale tot 12 februari! AoE II HD + DLC nu voor € 11,19 (65% korting) http://store.steampowered.com/app/221380/

Je kan het spel ook los kopen: € 3,99 (80% korting) http://store.steampowered.com/app/221380/
The Forgotten DLC is los € 1,99 (80% korting) http://store.steampowered.com/app/239550/
The African Kingdoms DLC is los € 7,49 (25% korting) http://store.steampowered.com/app/355950/

[ Voor 62% gewijzigd door Jelv op 09-02-2016 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jelv schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:30:
Steam sale! AoE II HD + DLC nu voor € 11,19 (65% korting) http://store.steampowered.com/app/221380/

Je kan het spel ook los kopen: € 3,99 (80% korting) http://store.steampowered.com/app/221380/
The Forgotten DLC is los € 1,99 (80% korting) http://store.steampowered.com/app/239550/
The African Kingdoms DLC is los € 7,49 (25% korting) http://store.steampowered.com/app/355950/
Goeie tijden Age Of Empires, haha ik ga het spel binnenkort maar eens aanschaffen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
  • Laatst online: 04-09 16:19
Had het spel al een tijdje maar nooit zoveel gespeeld, maar na onlangs begonnen te zijn met het kijken van ZeroEmpires ben ik ook maar een poging gaan wagen.

Steam linkje:
http://steamcommunity.com/profiles/76561198068294685/
Steam naam: _levik7_

Voeg me vooral toe, lijkt me leuk om samen met andere tweakers te spelen!
Heb ook toegang aangevraagd tot het TS kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
Added, morgen kunnen we wel een potje spelen.
Heb laatst CBA gedaan, erg leuke mod is dat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• levik7
Top, ik heb vandaag een vrije dag. Dus mochten er mensen een game willens spelen vanmiddag of vanavond. Stuur me een berichtje! Mijn ELO is ~1570

• levik7
Vanavond nog mensen in voor wat potjes?

Ik heb vandaag ook wat andere gamemodes, tower defence en jurassic park geprobeerd. En dat zijn ook zeker aanraders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In Feudal Wars team zitten veel bekende mensen van aoe2. Meer info over deze nieuwe rts op Kickstarter en natuurlijk is er een topic op GoT: Feudal Wars.

[ Voor 23% gewijzigd door Jelv op 16-02-2016 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Als mensen nu zin hebben in een potje,

Dennis, Faber en ik zijn online!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Vierkante ogen: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hQJ5Ul56As3Hc2GnaoM4VM8Z/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi gebalanceerde teams iig. BF zeker? Groen is goed te grazen genomen met 70 gebouwen verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaberOne
Pfff, moet een lange zit geweest zijn..
Zal wel een voldaan gevoel geven na het afgerond te hebben haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Black Forest was het inderdaad. Groen was een teammaat en werd aan het begin flink weggeblazen. Hij is overigens wel de beste van ons 4. Krabbelde daarna knap op en hield het aan zijn kant (samen met mij) aardig dicht. Uiteindelijk wisten Jop en Paul aan de andere kant door te breken, maar dat heeft lang geduurd. Was een flinke zit maar inderdaad heel voldaan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Via reddit heeft robo een petitie opgezet om een fix van HD af te dwingen. De petitie heeft als doel om de bugs die al langere tijd spelen in HD eindelijk eens op te lossen. Lees zijn volledige brief hier https://www.change.org/p/...-of-empires-ii-hd-edition en zijn reddit draadje hier https://www.reddit.com/r/...xkd/petition_to_fix_aohd/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaberOne
Beste Tweakers,

Om weer wat leven in de brouwerij te brengen had ik in overleg met Jelle nog iets leuk bedacht.
Het basis-idee is om een Best of 3 1vs1Tournament te starten onder de gelederen van Gathering of Tweakers. Deze BO3 zal onder de noemer "Age of Tweakers" het wereldwijde web overgaan. Het toernooi zal voor elk niveau toegankelijk zijn en kent de volgende verdere eigenschappen:
  • Het toernooi wordt gespeeld in een Knock-Out Systeem waarin de besten (in meeste gevallen de spelers met hoogste Elo) tegen elkaar spelen, de slechtsten tegen de elkaar spelen en tenslotte de winnaars daarvan in de opeenvolgende rondes tegen elkaar komen.(De winnaar van de op-een-na beste partij dus tegen de winnaar van de beste partij etc.)
  • In dit systeem heeft elke speler heeft het recht om 1 map te kiezen, waarbij de speler met het laagste elo de eerste keus geniet. Bij een 3de beslissende ronde zal de BO3 besloten worden met een game op Arabia
  • Elke speler heeft recht op 1 restart per ronde om zo oneerlijke maps zo veel mogelijk uit te sluiten (bijvoorbeeld ingesloten schapen/resources in BF)
  • De restart moet binnen 7 minuten in-game tijd uitgeroepen worden
  • Bij een desync wint de partij die een duidelijk bovenliggende hand had, mocht deze onduidelijk zijn wordt de game opnieuw gespeeld.
  • Games worden gespeeld met expensions (AoE:FE & AoE:AK) op Steam.
Game settings
Game : Random Map
Size : 2 player map
Difficulty : Standard
Resources : Standard
Population : 300
Game Speed : Normal
Reveal Map : Normal (Tenzij anders vermeld wordt bij BF e.g.)
Starting Age : Standard
Victory Condition : Conquest
Pick Civ Mirror Match-up

Team Together : [X] Yes
All techs : [ ] No
Allow Cheats : [ ] No
Lock Teams : [X] Yes
Lock Speed : [X] Yes
Record Game : [X] Yes[/list]

Als extraatje (en natuurlijk ter promotie van onze Gathering of Tweakers) gaan we de games ook nog casten! Via onze nieuwe eigen 'Age of Tweakers' kanalen op Twitch & YouTube zullen op een E-Sport wijze de rondes verslagen worden. Natuurlijk zal er rekening mee gehouden worden dat het geen Pro-games zijn en zal er verder dus niet negatief getrash talked worden mocht iemand daar bang voor zijn.
Mocht iemand met verdere casting ervaring zich geroepen voelen om ook te streamen voor dit toernooi, stuur mij een PM!

Tijdlijn:
Registratie gaat vanaf nu open en zal sluiten op 13 maart 23:59. 14 maart zal de Match-Up bekend worden gemaakt en dan vanaf 15 maart hebben deelnemers 2 weken de tijd om hun 3 potjes te spelen. Ze mogen zelf beslissen wanneer ze spelen, echter moeten ze wel even laten weten wanneer er gespeeld gaat worden i.v.m. eventuele beschikbaarheid van een streamer. Dit kan gewoon op het forum gepost worden.

Overig:
De recorded game moet opgestuurd worden naar AgeofTweakers@gmail.com. Hiervoor graag de games hernoemen naar een logische naam.
Voorbeeld: AoT1v1_Ronde2_Game1 PietjePuk vs Jaapie.mgz
De recorded games zijn te vinden via C:\Program Files (x86) -> \Steam ->\SteamApps \ ->common\ ->Age2HD\ -> savegame en dan onder de noemer MP Replay v... @ xxxx . xx .xxx

Prijzenpot:
Zoals het er nu naar uitziet krijgt de winnaar de eeuwige eer om zich de nummer 1 onder de Tweakers te mogen noemen, maar wie weet komt daar nog iets bij.. ;)

Hoe aan te melden?
Een berichtje op het forum posten is genoeg. Mocht je Steam-naam nog niet bekend zijn op het forum, laat deze dan ook a.u.b. achter met huidige Elo.. Dit mag ook in een PM naar mij, of via het email adres AgeofTweakers@gmail.com

Mocht het een succes blijken dan gaan we in de toekomst kijken naar een Team Game editie en nog veel meer! Maar voor nu, schrijf je in en strijd mee in ons aller eerste Tweakers AoE toernooi! :)F :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Super dat je dit wil organiseren FaberOne! Ik doe zeker mee. Zal wel wat 1vs1 moeten gaan oefenen dan haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jadero
Heel leuk! ik doe ook zeker mee. Ik mag dan Top-5 in de Tweaker ELO staan, ik ben dramatisch slecht in 1v1 dat nemen we maar voor lief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
Ik doe mee!

Snel mijn elo droppen, want 1550 is zeker niet waar ik thuis hoor XD

Leuk initiatief trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Dit zie ik zeker zitten!:D

Laatste tijd sowieso al meer bezig om van BF af te stappen en meer open maps te spelen dus dat is handig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
Gaaf idee!

Lijkt mij zeker leuk om mee te doen. Moet ook nog wel ff gaan oefenen dan, heb tot nu toe enkel team games gespeeld :+

Mijn ELO is nu eigenlijk ook te hoog, maar ik verwacht wel dat ie wat naar beneden gaat als ik wat 1vs1 games ga oefenen.

Ben benieuwd hoeveel spelers zich opgeven! Het lijkt mij ook erg leuk om de games mee te kijken op Twitch, dan wel terug te kijken op YouTube.

En nog een vraagje:
Welke maps mogen allemaal gekozen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaberOne
Hahaha, voor de meeste is 1v1 een beetje nieuw, maar gelukkig is er daarom nog tijd om te oefenen.

Ik zal de matchup niet louter door elo bepalen, aangezien deze door TG niet zo representatief zijn voor 1v1, dus maak je geen zorgen.

Ten slotte de maps, je mag alle maps kiezen die standaard te vinden zijn in de game, en ook die van de uitbreidingen. Verder geen maps uit de workshop o.i.d (m.u.v. Green Arabia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:01
Leuk idee, maar ik denk dat ik het gewoon ga kijken. Ben al zo lang een turtle in dit type games dat ik niet anders meer kan (of misschien niet eens wil) :p
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste