Even over woensdag. Gaat er dan een max 4vs4 gespeeld worden? Of allemaal 1vs1's ? En is de nieuwe DLC nodig? En bij teams wordt er naar niveau gekeken mag ik hopen? Heb alleen tegen een vriend online gespeeld
Vorige keer zat ik met Jelv in een team tegen 2-4 AI. De moeilijkheidsgraad een beetje verhoogd. Ben zelf ook geen topspeler (verlies gauw het overzicht en weet niet echt een goede volgorde om stuff te bouwen), dus het zal waarschijnlijk uitdraaien op Tweakers vs Expert AI of iedereen tegen Jelv/andere expert.
Is skype/ander praatprogramma wenselijk? Of doen het we het met ingame chat?
Is skype/ander praatprogramma wenselijk? Of doen het we het met ingame chat?
Met elkaar lijkt me het leukst in eerste instantie. Kijken wel hoeveel het wordt en wat dan handig is. 2vs2 of 4vs4 of tegen ai. Online is wat onhandiger als niveau teveel verschilt. Mijn ervaring is dat groepschat op Steam met audio vaak handig genoeg is voor onderlinge communicatie. Chat kan ook.
Aha, dat zou het natuurlijk ook kunnen verklaren ^^
Ik heb in ieder geval geen lagg meer zo te merken.
Toen ik die extra poorten open had gezet ging mn internetverbinding raar doen, dus gauw verwijderd. Hoe dat kan is mij ook een raadsel;)
Ik heb in ieder geval geen lagg meer zo te merken.
Toen ik die extra poorten open had gezet ging mn internetverbinding raar doen, dus gauw verwijderd. Hoe dat kan is mij ook een raadsel;)
goeiemorgen ! Oude AOE2 speler hier. Ik lees dat jullie graag samen willen gamen en zou graag meespelen woensdag. Kan dit ? Is het een schappelijk uur voor de werkende medemens ? 
Ook kan ik een private TS servertje inbrengen dat we op ons gemakje kunnen chatten.
Ook kan ik een private TS servertje inbrengen dat we op ons gemakje kunnen chatten.
Meer aanwas is altijd goed! Woensdag 20u is de planning. Tot nu toe heb ik bevestiging gehad van:willemvh schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:21:
goeiemorgen ! Oude AOE2 speler hier. Ik lees dat jullie graag samen willen gamen en zou graag meespelen woensdag. Kan dit ? Is het een schappelijk uur voor de werkende medemens ?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 40% gewijzigd door Jelv op 08-12-2015 14:29 ]
Members only:
Inloggen
Mss effe ter info moet ik die african king hebben ? anders schaf ik die snel nog aan. De HD & eerste expansion heb ik dacht ik
Teamspeak al poos niet meer gebruikt. Zal het weer eens installeren. Als je de DLC niet hebt zijn er wel willekeurige beschikbaar. Dan kan je altijd nog iets kiezen. Maar kunnen ook basisspel spelen hoor. Zien wel wie wat heeft morgen.willemvh schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:12:
Mss effe ter info moet ik die african king hebben ? anders schaf ik die snel nog aan. De HD & eerste expansion heb ik dacht ik
Hoeft niet, je kan alsnog met een random african civ spelen als andere mensen de expension wel hebben.
Mocht je fan zijn van ingesproken campaigns en dergelijke is het wel een aanradertje, maar dan zou ik even wachten op de eerstvolgende sale.
Mocht je fan zijn van ingesproken campaigns en dergelijke is het wel een aanradertje, maar dan zou ik even wachten op de eerstvolgende sale.
Het spel inmiddels al een paar maanden niet meer aangeraakt. Maar lijkt mij wel leuk om morgenavond een potje mee te doen als er nog spots open zijn.
En ben denk ik als ik dit zo lees iets meer bedreven in het online spelen. Dit nooit echt in een community gedaan omdat vrienden zuigen op aoe en niet de moeite willen doen om dit te leren (ja ik heb 1v6 van ze gewonnen). Dus het lijkt me leuk dit met mede-tweakers te doen en waar nodig is mensen wat tips en tricks uit te leggen.
Ik weet niet of het makkelijker is om iemand toe te voegen of een groep te joinen?
En ben denk ik als ik dit zo lees iets meer bedreven in het online spelen. Dit nooit echt in een community gedaan omdat vrienden zuigen op aoe en niet de moeite willen doen om dit te leren (ja ik heb 1v6 van ze gewonnen). Dus het lijkt me leuk dit met mede-tweakers te doen en waar nodig is mensen wat tips en tricks uit te leggen.
Ik weet niet of het makkelijker is om iemand toe te voegen of een groep te joinen?
Ik weet niet zeker of ik er wel ben morgenavond, sorry! Studie, studie, studie..
Je bent van harte welkom. Kan altijd wel wat tips gebruikenT-homas schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:53:
Het spel inmiddels al een paar maanden niet meer aangeraakt. Maar lijkt mij wel leuk om morgenavond een potje mee te doen als er nog spots open zijn.
Inderdaad misschien. want ik weet niet zeker of ik 20:00 uur haal en later instomen zal wel lastig zijnJelv schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:48:
[...]
Meer aanwas is altijd goed! Woensdag 20u is de planning. Tot nu toe heb ik bevestiging gehad van:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Het lijkt mij wel leuk via Steam om mee te kijken via een AoE ingame stream. Weet iemand of dat kan worden opgezet?
Ja kan. Dan moet je vanaf het begin erbij zijn en spel joinen als spectator.donderdraak schreef op woensdag 09 december 2015 @ 01:09:
Het lijkt mij wel leuk via Steam om mee te kijken via een AoE ingame stream. Weet iemand of dat kan worden opgezet?
Zou je mij willen toevoegen in het lijstje? Ik ben Odysseus ingame en op Steam.
Edit: voor vanavond 20:00u.
IK speel nu sinds een week of 2 tegen a.i. lijkt me dus leuk en spannend
http://steamcommunity.com/profiles/76561197982520147
steam profiel. add me
steam profiel. add me
[ Voor 58% gewijzigd door Odysseus87 op 09-12-2015 09:22 ]
Bij deze mijn steam profiel: http://steamcommunity.com/profiles/76561198047975928/Jelv schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 23:05:
[...]
Je bent van harte welkom. Kan altijd wel wat tips gebruikenJoin de Steam groep of laat even je Steam profiel link achter dan komt het goed morgen.
Zal vanavond gewoon online zijn dus kan dan friend-requests accepteren.
Edit: heb me ook meteen even voor de groep aangemeld.
[ Voor 6% gewijzigd door T-homas op 09-12-2015 09:12 ]
Even het overzicht bijgewerkt voor wie wil meedoen vanavond om 20uur:

Members only:
Inloggen
Kijk maar of het lukt. Studie gaat voor natuurlijkRonaldMeer schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:40:
Ik weet niet zeker of ik er wel ben morgenavond, sorry! Studie, studie, studie..
Leuk! Zie je vanavondBaelrog schreef op woensdag 09 december 2015 @ 07:51:
Zou je mij willen toevoegen in het lijstje? Ik ben Odysseus ingame en op Steam.
steam profiel. add me
Top! Zie je vanavondT-homas schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:11:
[...]
Bij deze mijn steam profiel: http://steamcommunity.com/profiles/76561198047975928/
Zal vanavond gewoon online zijn dus kan dan friend-requests accepteren.
Edit: heb me ook meteen even voor de groep aangemeld.
Als ik nog kan meedoen wil ik ook wel meedoen, anders is spectator ook zeker leuk!
http://steamcommunity.com...s/AgeofEmpiresIIHDEdition
Ben niet zo goed in multiplayer, single player ben ik wel aardig in
. Welke map gaan we spelen en hoe verdelen we de teams?
http://steamcommunity.com...s/AgeofEmpiresIIHDEdition
Ben niet zo goed in multiplayer, single player ben ik wel aardig in
Map zal waarschijnlijk een standaard map worden zoals BF, Arabia, Oasis etc. Dit in combinatie met standaard conquest/verovering(iemand moet opgeven of al zijn villagers moeten dood zijn) spelmodus zoals dit normaal in online gaat.Dennis schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:58:
Ben niet zo goed in multiplayer, single player ben ik wel aardig in. Welke map gaan we spelen en hoe verdelen we de teams?
Teams eerlijk verdelen wordt lastig ben ik bang. Is een beetje afhankelijk van het gemiddelde skill level. Als ik zo lees dat sommigen hier bijna geen online ervaring hebben moeten we hier wel even serieus over nadenken. En ben ik eventueel ook wel bereid mijn plekje op te geven als ik echt een stuk boven gemiddeld uit kom. Omdat dit voor de rest niet zo leuk is. We moeten dus eigenlijk matches van 1v1 elo/skill hebben om de teams eerlijk op te delen.
@Dennis: Lijkt me leuk! Zet je erbij.
Er kunnen maximaal 8 spelers meedoen. Dus zitten nu met de zeker meedoen mensen al op 8. Spectaten gaat volgens mij ipv een van de 8 spelers. Zal mijn spel wel streamen via Twitch anders, dan kan je via die weg meekijken.
@T-homas: wat is je Elo?
Er kunnen maximaal 8 spelers meedoen. Dus zitten nu met de zeker meedoen mensen al op 8. Spectaten gaat volgens mij ipv een van de 8 spelers. Zal mijn spel wel streamen via Twitch anders, dan kan je via die weg meekijken.
~1750 op het moment denk ik? Heb wel meerdere keren elo ingeleverd voor vrienden zodat we samen konden spelen rond de 1600-1700 lobbies? Ik speel meestal BF in de 1700+ lobbies waar ik goed met de 1800-1900 elo mee kom. Echter maak ik in de andere mappen vaker foutenJelv schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:22:
@Dennis: Lijkt me leuk! Zet je erbij.

[ Voor 10% gewijzigd door T-homas op 09-12-2015 12:06 ]
Ik weet niet goed hoe steam werkt. Ik kon gisteravond als spectator met AoE spelende duitsers meekijken. Is dat twitch geweest? In steam zelf zie je een aantal kanalen en die streamen vanzelf op 720p.Jelv schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:22:
Spectaten gaat volgens mij ipv een van de 8 spelers. Zal mijn spel wel streamen via Twitch anders, dan kan je via die weg meekijken.
Even het overzicht bijgewerkt voor wie wil meedoen vanavond om 20uur:
Members only:
Inloggen
Super! Dat is wel stukje hoger dan ik aan kan normaal gesproken. Speel meestal tegen rond de 1600. Heb elo van rond de 1500.T-homas schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:04:
[...]
~1750 op het moment denk ik? Heb wel meerdere keren elo ingeleverd voor vrienden zodat we samen konden spelen rond de 1600-1700 lobbies? Ik speel meestal BF in de 1700+ lobbies waar ik goed met de 1800-1900 elo mee kom. Echter maak ik in de andere mappen vaker foutenEn speel ik dus minder goed dan BF.
In AoE2HD zit Twitch ingebouwd. Dan kan de speler aangeven bij het spelen dat hij wilt streamen en die kan jij dan weer opzoeken via Steam of Twitch. Werkt heel makkelijk, laat het vanavond wel zien.donderdraak schreef op woensdag 09 december 2015 @ 13:27:
[...]
Ik weet niet goed hoe steam werkt. Ik kon gisteravond als spectator met AoE spelende duitsers meekijken. Is dat twitch geweest? In steam zelf zie je een aantal kanalen en die streamen vanzelf op 720p.
[ Voor 41% gewijzigd door Jelv op 09-12-2015 16:30 ]
Hoe gaan we straks met elkaar afspreken?
moet iemand me toevoegen op steam?
moet iemand me toevoegen op steam?
Er is een groep op Steam, Tweakers AoE of GoT AoE. Verder weet ik niet wie de host zal zijn, ik gok erop dat Jelv dat gaat zijn? Die zal je wel moeten inviten/toevoegen op Steam.
Een eventuele volgende keer heb ik trouwens wel interesse om mee te doen, speel regelmatig met vrienden tegen AI of tegen elkaar, eventueel heb ik dan direct al 3 spelers (inclusief mijzelf) die mee willen doen.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Helaas moest vanavond naar Schiphol en was pas na 22:00 uur thuis. Heb mezelf op steam Tweakers AoE toevoegd onder naam Ollie. Volgende keer hopelijk kan ik wel spectaten
[ Voor 119% gewijzigd door donderdraak op 09-12-2015 23:07 ]
Ik zit op teamspeak (hierboven vermeld) klaar om de mensen rechten te geven /poke banhammer
Ah ik zie dat er al 8 spelers zijn dus dan hoef ik niet meer mijn best te doen om het te halen. Have fun!
er komt altijd wel iemand niet opdagen
hoe meer zielen hoe meer vreugde
kunnen ook meerdere potjes opzetten !
verschillende skillniveau's etc
verschillende skillniveau's etc
Potje is zojuist afgelopen. Dacht dat ik wel iets kon klikken... In de campaign ja ^^. Heel groot ervaringsverschil.
Het was een gaaf potje, we hadden precies 8 man dus 4v4 gedaan. De meest ervaren en de minst ervaren in 1 team, rest was redelijk random volgens mij.BlackthunderAwf schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:27:
Potje is zojuist afgelopen. Dacht dat ik wel iets kon klikken... In de campaign ja ^^. Heel groot ervaringsverschil.
We waren met 3 man de meest ervaren (thomas / dude is real) als een bezetene tegen proberen te houden haha
Ik werd bijna afgemaakt, maar kon dankzij hulp van mijn teamgenoten nog net herstellen. Duurde even voordat mijn economie weer opgebouwd was, maar toen dat eenmaal gelukt was kon ik een unlimited stream huskarls genereren en dat is wel moeilijk te weerstaan
.
Als je een beetje wil trainen, download ResonanceBot eens en ga daar mee experimenteren. Er zijn heel veel chatcommands om het zelfs tijdens het spelen makkelijker of moeilijker te maken. Daarnaast roept de bot op waar hij mee gaat aanvallen zodat je de juiste counters leert.BlackthunderAwf schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:27:
Hebben jullie dit weekend nog zin in een pot? Ik heb 2 vrienden die wel zin hebben in een 4v4 teammatch of FFA.
Was idd wel een leuk potje, werd alleen wel een beetje vervelend toen de goths terug kwamen. Dan wordt het 3v1 toch wel een beetje madness en had ik misschien toch maar voor een paladin civ moeten gaan
Ik heb net nog even twee keer een replay gedaan om de tactieken van de anderen te bekijken. T-homas, jij gaat heel snel naar feudal en dan naar castle en dan doe je een massive economy boost.
Als je tegen een computer speelt is die methode lastig, omdat die vaker kiest voor een flush.
Als ik voor een snelle aanval had gekozen had dat waarschijnlijk redelijk veel kans gemaakt, behalve dan dat jij aardig wat town centers had om jezelf in terug te trekken. Maar qua leger was het vrij lastig geworden denk ik
.
Als je tegen een computer speelt is die methode lastig, omdat die vaker kiest voor een flush.
Als ik voor een snelle aanval had gekozen had dat waarschijnlijk redelijk veel kans gemaakt, behalve dan dat jij aardig wat town centers had om jezelf in terug te trekken. Maar qua leger was het vrij lastig geworden denk ik
Waar kunnen we het terugkijken? Ik ben benieuwd hoe het ging.
Weg
Leuk eerste begin zo! Gezellig groepje met verscheidene niveau's qua speelstijl.
Denk dat we in de toekomst nog leuke dingen kunnen doen met de tweakers, en aan het forum te zien is de belangstelling misschien nog wel groter! ^^
In elk geval hartelijk bedankt voor het opzetten van het eerste event Jelv en Willem voor het beschikbaar stellen van de TS, denk dat het wel voor herhaling vatbaar is (en anders wellicht ooit in een ander format e.g. 1v,1 etc).
Edit:
M.b.t. het terugkijken, ik neem aan dat Dennis bedoelt dat hij de recorded game heeft teruggekeken, dus het staat (nog) niet op youtube o.i.d. Wellicht is iemand nog zo vriendelijk om die online te gooien.. en anders heb je ook niet zo heel veel spectaculairs gemist haha. Ik zou zeggen voor het vervolg 'bijzijn is meemaken'
Denk dat we in de toekomst nog leuke dingen kunnen doen met de tweakers, en aan het forum te zien is de belangstelling misschien nog wel groter! ^^
In elk geval hartelijk bedankt voor het opzetten van het eerste event Jelv en Willem voor het beschikbaar stellen van de TS, denk dat het wel voor herhaling vatbaar is (en anders wellicht ooit in een ander format e.g. 1v,1 etc).
Edit:
M.b.t. het terugkijken, ik neem aan dat Dennis bedoelt dat hij de recorded game heeft teruggekeken, dus het staat (nog) niet op youtube o.i.d. Wellicht is iemand nog zo vriendelijk om die online te gooien.. en anders heb je ook niet zo heel veel spectaculairs gemist haha. Ik zou zeggen voor het vervolg 'bijzijn is meemaken'
[ Voor 26% gewijzigd door FaberOne op 10-12-2015 00:08 ]
Dat is de kracht en meest gebruikte tactiek in BF. Ik heb 1 of 2 muurtjes die ik moet onderhouden waarmee je mensen vrij snel en lang mee kan tegen houden. Als je niet genoeg siege hebt wordt dit een tijdrovend iets.Dennis schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:15:
Ik heb net nog even twee keer een replay gedaan om de tactieken van de anderen te bekijken. T-homas, jij gaat heel snel naar feudal en dan naar castle en dan doe je een massive economy boost.
Als ik voor een snelle aanval had gekozen had dat waarschijnlijk redelijk veel kans gemaakt, behalve dan dat jij aardig wat town centers had om jezelf in terug te trekken. Maar qua leger was het vrij lastig geworden denk ik.
Verder als je voor een snelle rush was gegaan had je je eigen economy ten opzichte van de rest ook kapot gemaakt. En met je castle units door tc's heen komen is vrij lastig zelfs siege heeft het er zonder upgrades nog moeilijk mee. Op die manier kan ik mijn economy heel lang onderhouden en ben ik uit eindelijk nog als betere uit (als je het goed doet).
Rushen in BF werkt alleen als iemand niet walled, en je dus rechtstreeks in iemand zij economy kan rushen van alle kanten. Dan nog was het niet slim geweest om de persoon te nemen die overal tc's heeft staan. Hierdoor wordt de rush heel snel minder effectief en heeft je eigen economy er sneller last van dan die van je tegenstanders.
In BF werkt over het algemeen alleen een IMP rush met bijvoorbeeld turks. Deze hoeven geen chemistry te onderzoeken voor hun bombards en kun dus in no-time hele sterke siege die heel makkelijk te verdedigen is met je castle units.
Rushen in BF is dus over het algemeen een no-go, tenzij het echt voordelen oplevert met één van de bovengenoemde redenen en je zeker weet dat je een sterke team-mate met sterke civ achter je hebt zitten.
Daarom is het ook wel leuk om volgende keer arabia te doen. Zal meer actie in zitten moeten we alleen de teams iets anders verdelen want dan wordt het nog moeilijker om 3v1 te verdedigen
Ja dat is het probleem hè, met de Goths... ik kan niet wallen. Ja, van die houten muurtjes maar met jouw trebuchets was dat met 2 bommetjes kapot gegaan.T-homas schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:39:
Rushen in BF werkt alleen als iemand niet walled, en je dus rechtstreeks in iemand zij economy kan rushen van alle kanten. Dan nog was het niet slim geweest om de persoon te nemen die overal tc's heeft staan. Hierdoor wordt de rush heel snel minder effectief en heeft je eigen economy er sneller last van dan die van je tegenstanders.
In BF werkt over het algemeen alleen een IMP rush met bijvoorbeeld turks. Deze hoeven geen chemistry te onderzoeken voor hun bombards en kun dus in no-time hele sterke siege die heel makkelijk te verdedigen is met je castle units.
Ik speel zelf veel mediterraan. Lekker veel scheepjes bouwen, dan kun je echt je economie veel sneller van de grond krijgen.Rushen in BF is dus over het algemeen een no-go, tenzij het echt voordelen oplevert met één van de bovengenoemde redenen en je zeker weet dat je een sterke team-mate met sterke civ achter je hebt zitten.
Daarom is het ook wel leuk om volgende keer arabia te doen. Zal meer actie in zitten moeten we alleen de teams iets anders verdelen want dan wordt het nog moeilijker om 3v1 te verdedigen.
Nomad is dan ook wel een leuke map om goed te leren je economie opbouwen. Je hebt van alles wat en lekker random.Dennis schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:24:
Ik speel zelf veel mediterraan. Lekker veel scheepjes bouwen, dan kun je echt je economie veel sneller van de grond krijgen.
Nomad heb ik zo'n 400 keer single player gespeeld denk ik, maar door de vele resources is het eigenlijk veel makkelijker. Duurt veel langer voordat goud en stone op zijnT-homas schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:56:
Nomad is dan ook wel een leuke map om goed te leren je economie opbouwen. Je hebt van alles wat en lekker random.
Edit: Dubbelpost
[ Voor 96% gewijzigd door FaberOne op 11-12-2015 15:32 ]
Ik denk dat ik vanavond even het bier aan de kant zet en AoEII weer eens aanslinger.
Als iemand nog zin heeft in wat potjes, poke me even op steam via de AoE Tweakers groep, of voeg me maar toe: FaberOne
Ik heb wel zin evt 
Special Hippo Joe - Steam , had woensdag ook meegedaan
Special Hippo Joe - Steam , had woensdag ook meegedaan
[ Voor 58% gewijzigd door RonaldMeer op 11-12-2015 16:46 ]
Pffff... waarom kan ik niet winnen met de Turks? Ik vind het zo'n rotciv! Je hebt veel te veel goud nodig en je bent dus extreem kwetsbaar als je trade niet voldoende is. Er zijn ook bijna geen alternatieve strategieën: het enige dat je kunt doen is met janissaries en hand cannonneers aanvallen.
Net waren mijn tegenstanders o.a. Slavs en Franks: Paladins maken alles zo kapot en de Slavs komen met 40 monks.
Iemand goede ideeën?
Net waren mijn tegenstanders o.a. Slavs en Franks: Paladins maken alles zo kapot en de Slavs komen met 40 monks.
Iemand goede ideeën?
De Turkse trash units zijn relatief sterk. Gebruik deze en maak met het goud dat je overhoud de janissaries. (Gelukkig heb je ook een gold mining bonus van 15%, want ben het met je eens dat het een gold-intensive civ is)
Overigens, Frank Palandins zijn misschien wel de sterkste paarden van de game, maar tegen je Halbs zijn ze gelukkig niet Cost-Effective zolang je een kleine mass hebt.
En wat betreft de Monks, je hebt gratis Hussar upgrade als Turks en die hebben daar extra resistance tegen conversions, dus de ideale counter imho.
Dit zou moeten werken in theorie, maar succes met het uitvoeren
Overigens, Frank Palandins zijn misschien wel de sterkste paarden van de game, maar tegen je Halbs zijn ze gelukkig niet Cost-Effective zolang je een kleine mass hebt.
En wat betreft de Monks, je hebt gratis Hussar upgrade als Turks en die hebben daar extra resistance tegen conversions, dus de ideale counter imho.
Dit zou moeten werken in theorie, maar succes met het uitvoeren
Thanks, goede tips! Ik had al heel lang 9/10 overwinningen van de Turken voor mijn achievements, dus baalde een beetje dat die 10e steeds niet lukte. Wat ik trouwens verkeerd deed is dat ik mijn Hussars inderdaad niet gebruikte.
Heb meteen na mijn bericht nog een potje gespeeld en nu is de victorie wel gelukt! En net nog ff Portugezen gespeeld, die vind ik ook wel lekker spelen, al moet je wel goed met infantry ondersteunen. Toen ik met 8 priesters evenzoveel military buildings had geconvert in het town center van de enemy en die vol gingen produceren was het snel afgelopen met 'm
.
Heb meteen na mijn bericht nog een potje gespeeld en nu is de victorie wel gelukt! En net nog ff Portugezen gespeeld, die vind ik ook wel lekker spelen, al moet je wel goed met infantry ondersteunen. Toen ik met 8 priesters evenzoveel military buildings had geconvert in het town center van de enemy en die vol gingen produceren was het snel afgelopen met 'm
4vs4 overwinning voor de Tweakers:
http://images.akamai.stea...C28F5761479AD1C2F43E7B07/
http://images.akamai.stea...E3493454A689ADA972928049/
http://images.akamai.stea...F1C95BFA1293869E3491008A/
http://images.akamai.stea...9C0486E48337BD8636E92238/
http://images.akamai.stea...E40CA007B6164030FA642A9A/
http://images.akamai.stea...C59012D78DFCC933570C761C/
http://images.akamai.stea...C28F5761479AD1C2F43E7B07/
http://images.akamai.stea...E3493454A689ADA972928049/
http://images.akamai.stea...9C0486E48337BD8636E92238/
http://images.akamai.stea...E40CA007B6164030FA642A9A/
http://images.akamai.stea...C59012D78DFCC933570C761C/
Spanish tradeJelv schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:27:
4vs4 overwinning voor de Tweakers:
Gaaf, ik doe de volgende keer graag mee! 
Heb afgelopen week even goed geoefend op Black Forest maar vind het nog wel lastig. Nadeel met de computer is ook dat hij de krappe doorgangen helemaal volbouwt met huizen, waardoor je trade route verstopt raakt.
Had wel een leuke teamsamenstelling: Portugese, Celts, Turks en Berbers. Zo profiteerden mijn Organ Guns optimaal. Als je trouwens Portugese speelt gewoon lekker met je champions aanvallen ondersteund door die Organ Guns, daarna paar Bombard Cannons erbij en dan nog wat Trebs en alles wordt verpulverd. Voordeel van Champions is dat ze weinig goud kosten dus je kunt units maken tot je op 500 zit
.
Heb afgelopen week even goed geoefend op Black Forest maar vind het nog wel lastig. Nadeel met de computer is ook dat hij de krappe doorgangen helemaal volbouwt met huizen, waardoor je trade route verstopt raakt.
Had wel een leuke teamsamenstelling: Portugese, Celts, Turks en Berbers. Zo profiteerden mijn Organ Guns optimaal. Als je trouwens Portugese speelt gewoon lekker met je champions aanvallen ondersteund door die Organ Guns, daarna paar Bombard Cannons erbij en dan nog wat Trebs en alles wordt verpulverd. Voordeel van Champions is dat ze weinig goud kosten dus je kunt units maken tot je op 500 zit
Zijn de computers natuurlijk altijd wat lastig om mee te oefenen vooral omdat ze voorspelbaar zijn en slecht communicerenDennis schreef op donderdag 17 december 2015 @ 08:47:
Gaaf, ik doe de volgende keer graag mee!
Had wel een leuke teamsamenstelling: Portugese, Celts, Turks en Berbers. Zo profiteerden mijn Organ Guns optimaal. Als je trouwens Portugese speelt gewoon lekker met je champions aanvallen ondersteund door die Organ Guns, daarna paar Bombard Cannons erbij en dan nog wat Trebs en alles wordt verpulverd. Voordeel van Champions is dat ze weinig goud kosten dus je kunt units maken tot je op 500 zit.

Moeten we natuurlijke wel verklappen dat het naar ~20min 3v4 was omdat zij een dc hadden. Echter hadden zij ook één 1700 en eentje die beter speelde dan hun 1700 dus uit eindelijk vrij gebalanceerd.
Hielp ons ook wel dat we op TS zaten. Aantal keer toch goed elkaar kunnen helpen met doorbraken van paars en extra ondersteuning bij T-homas. Moet nog wel iets beter aan m'n early game werken. Hielp ook niet dat er uiteindelijk 3 vil en mn scout dood liepen op 4 wolven en de scout van paarsT-homas schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:24:
[...]
Zijn de computers natuurlijk altijd wat lastig om mee te oefenen vooral omdat ze voorspelbaar zijn en slecht communiceren. Maar wel belangrijk om de basics te leren want BF is in het begin niet veel meer dan een boekje volgen en het echte multitasken begint pas tijdens het oorlog voeren
![]()
Moeten we natuurlijke wel verklappen dat het naar ~20min 3v4 was omdat zij een dc hadden. Echter hadden zij ook één 1700 en eentje die beter speelde dan hun 1700 dus uit eindelijk vrij gebalanceerd.
4 vills early verliezen is een behoorlijke klap op je economie. En daarom als het early niet direct lukt kun je beter terug gaan en wachten tot dat je tegenstanders zijn walls heeft geplaatst (plaats je die van jou gewoon tegenaan). Of je moet hulp krijgen van scouts van je teammates, in dit geval zat blauw pocket (tussen de spelers in) en had hij snel zijn sheeps kunnen pakken en zijn scout sturen. Scheelt vaak heel veel. Ik ga meestal me minimaal 2 vills + Loom en mijn scout, probeer dit meestal te doen als ik 8-10 vills heb zodat mijn economie niet al te lang stil staat.Jelv schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:33:
[...]
Hielp ons ook wel dat we op TS zaten. Aantal keer toch goed elkaar kunnen helpen met doorbraken van paars en extra ondersteuning bij T-homas. Moet nog wel iets beter aan m'n early game werken. Hielp ook niet dat er uiteindelijk 3 vil en mn scout dood liepen op 4 wolven en de scout van paars
Want een goede, gebalanceerde en snelle economie is het belangrijkste in BF
Wederom goede tips
De topic start is uitgebreid met Tweakers ranking. Hierin staan de AoE2HD spelers met Elo (zover ik ze op aoe2.net kon vinden) en # onderling.
Ik mis waarschijnlijk nog wel wat spelers. Mister Mafkees, Scallius, Ketho, Paradox, EnjoyableTrash en Stondert! zijn nog Steam leden maar weet niet zeker wie ze op Tweakers zijn. willemvh weet ik ook niet meer zeker welk Steam speler hij is
Ik mis waarschijnlijk nog wel wat spelers. Mister Mafkees, Scallius, Ketho, Paradox, EnjoyableTrash en Stondert! zijn nog Steam leden maar weet niet zeker wie ze op Tweakers zijn. willemvh weet ik ook niet meer zeker welk Steam speler hij is
Stonert! is niet actief verder op Tweakers, maar is een maat van mij. Heeft het op het moment druk met tentamens en examens, weet ook niet of hij wel eens mee kan doen. We kijken het even aan en anders gooien we hem uit de groep.
Leuke toevoeging en uberhaupt goede topicstart! Misschien een idee om de volgende keer ook wat BF games tegen AI's te doen. Heb ik iets meer tijd om ook te kijken wat jullie doen en kan ik meer tips en uitleg geven zodat we het niveau verschil een beetje op kunnen vullen als we weer online gaan doen. Een soort van "training" want ik was zoals gister te druk met mijn eigen spelJelv schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:50:
Wederom goede tipsDe topic start is uitgebreid met Tweakers ranking. Hierin staan de AoE2HD spelers met Elo (zover ik ze op aoe2.net kon vinden) en # onderling.
Volgende keer doe ik weer mee:)
Win de laatste tijd de meeste 1vs1 potjes, alleen team games verliest mn team nogal snel
Als iemand vanavond zin heeft, meldt het maar!
Win de laatste tijd de meeste 1vs1 potjes, alleen team games verliest mn team nogal snel
Als iemand vanavond zin heeft, meldt het maar!
Verwijderd
voor online wat zijn de maps die echt gepseeld worden?(en waarom specifiek die maps)
als ik spell(altijd tegen ai) pak ik die random map van 1 vna de uitbredinignen (heb de laatste uitbreiding niet)
krijg je altijd interesante random map is leuk vind ik.
als ik spell(altijd tegen ai) pak ik die random map van 1 vna de uitbredinignen (heb de laatste uitbreiding niet)
Originele maps zijn vaak Black Forrest of Arabia. Meditarian zie je ook wel eens. Van African Kingdoms DLC zie je Kilimanjaro en Snack Pit nog wel langskomen. Vaak staat potje ook op random landkaart. Water komt over het algemeen wat minder voor.Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 13:05:
voor online wat zijn de maps die echt gepseeld worden?(en waarom specifiek die maps)
Verwijderd
maar die van the forgotten kingdoms random? (ben vergetne hoe die heet, die echt random map maakt)
Dat is super random geloof ik toch? Speel ik niet zo heel vaak. Krijg je wat onvoorspelbare kaarten. Voor een gebalanceerd spel is het wel handig om te weten of het land of water is ivm je beschavingVerwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 13:33:
maar die van the forgotten kingdoms random? (ben vergetne hoe die heet, die echt random map maakt)
Nomad en Arena zijn ook wel veel gespeelde maps.
Overigens leuke toevoeging zo de Tweaker Ranking!
Het jammere aan BF vind ik altijd persoonlijk dat het ellendig lange gevechten zijn door de smalle paden in de bossen. Ben om die reden ook vaker te vinden op meer open maps, ook aangezien er dan wat meer actie is ingame voor de imp age. Maar mocht je indd nieuw zijn online, BF is dan een geweldige leermap, en al helemaal als Thomas lesjes gaat geven
En zei iemand iets over ee potje vanavond? Count me in
Het jammere aan BF vind ik altijd persoonlijk dat het ellendig lange gevechten zijn door de smalle paden in de bossen. Ben om die reden ook vaker te vinden op meer open maps, ook aangezien er dan wat meer actie is ingame voor de imp age. Maar mocht je indd nieuw zijn online, BF is dan een geweldige leermap, en al helemaal als Thomas lesjes gaat geven
[ Voor 6% gewijzigd door FaberOne op 17-12-2015 14:46 ]
Ik doe ook wel mee aan een lesje van Thomas vanavond als het mag
.
Ik ben vanavond wel online denk ik dus als er wat meer zijn wil ik wel mee doen.FaberOne schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:41:
Nomad en Arena zijn ook wel veel gespeelde maps.
En inderdaad BF kunnen eindeloze gevechten worden en is meer een leer map. Dit omdat je daar wel heel goed de basis leert van een economie opbouwen iets wat je overal gaat toepassen. Echter is een Arabia als snel wat te fanatiek voor de beginners en is het wss leuker om arena/oasis/meditarain of iets dergelijks te spelen/proberen.
Gelukkig is aoe2 een tijdloos spel en zullen er nog potjes genoeg plaats vinden en misschien ooit een tweakers lan
Hey Tweakers, ik heb ook zin om AoE2HD met iemand te spelen, ik ben alleen wel een beetje een beginner en ik hou sowieso niet van rushers en overwinning dmv wonders. Heeft iemand zin om zo/vanavond met mij te spelen?
edit: ik zoek dus geen mensen die pro zijn en me binnen 5 minuten al afgemaakt hebben, gewoon mensen die het ook leuk vinden om een beetje rustig te spelen en eerst de economie op te bouwen.
edit: ik zoek dus geen mensen die pro zijn en me binnen 5 minuten al afgemaakt hebben, gewoon mensen die het ook leuk vinden om een beetje rustig te spelen en eerst de economie op te bouwen.
[ Voor 31% gewijzigd door Avalaxy op 17-12-2015 16:04 ]
We hebben een mooie groep op steam:Avalaxy schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:03:
Hey Tweakers, ik heb ook zin om AoE2HD met iemand te spelen, ik ben alleen wel een beetje een beginner en ik hou sowieso niet van rushers en overwinning dmv wonders. Heeft iemand zin om zo/vanavond met mij te spelen?
http://steamcommunity.com/groups/tweakers-aoe
Deze kan je joinen en kan je precies zien wie er online zijn.
Verder zijn er van een heel aantal ook al rankings toegevoegd:
Jelv in "[PC] Age of Empires II HD"
Kijken wie er online zijn mensen die bij jou ranking/niveau passen even toevoegen en vragen
Als niemand op dit bericht leest/reageert.
Gooi je speelstijl om. Ik speelde eerder ook altijd zo met vrienden (Bijv de eerste 60 minuten ingame mag je elkaar niet aanvallen), maar dat werkt in de realiteit tegen vreemden gewoon niet.Avalaxy schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:03:
Ik heb mijzelf in een vrij korte tijd aangeleerd om te kunnen castlerushen, lang niet zo goed als de echte pro's maar ik kom een aardig eind.
Als je lekker wil oefenen:
En hier voor strats en andere tips:D4NG3R schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:37:
[...]
Als je een beetje wil trainen, download ResonanceBot eens en ga daar mee experimenteren. Er zijn heel veel chatcommands om het zelfs tijdens het spelen makkelijker of moeilijker te maken. Daarnaast roept de bot op waar hij mee gaat aanvallen zodat je de juiste counters leert.
Hebben jullie dit weekend nog zin in een pot? Ik heb 2 vrienden die wel zin hebben in een 4v4 teammatch of FFA.
YouTube: ZeroEmpires - Age of Empires 2
[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 17-12-2015 17:09 ]
Vandaag met Ronald ook weer gemerkt dat Archer Civs zoals de Britons echt no-go is tegen de Goths in een open map. Was compleet vergeten dat de Huskarls zo'n belachelijke hoge Pierce-Armor hebben.
Vele massagraven van Arbalest en Longbowman was het gevolg. Daarna lopen ze ook gwn nog lekker door in onager vuur alsof het niets is
Natuurlijk ook credits voor de speler, want hij buitte zijn voordeel prima uit

Vele massagraven van Arbalest en Longbowman was het gevolg. Daarna lopen ze ook gwn nog lekker door in onager vuur alsof het niets is
Natuurlijk ook credits voor de speler, want hij buitte zijn voordeel prima uit
Haha danku
Super dat er op deze manier tegen elkaar gespeeld kan worden onderling, plezier tijdens het spelen;)
FaberOne, volgende keer speel jij ook met je fav civ;)
Super dat er op deze manier tegen elkaar gespeeld kan worden onderling, plezier tijdens het spelen;)
FaberOne, volgende keer speel jij ook met je fav civ;)
Ah! mooi iemand van mijn niveau. Heb het heel vroeger gespeeld maar ik heb het duidelijk verleerd. Gewoon aanmelden op de steam tweakers community. Misschien kan je net als ik spectaten bij de volgende epische strijd om ervaring op te doen?Avalaxy schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:03:
Ik zoek dus geen mensen die pro zijn en me binnen 5 minuten al afgemaakt hebben, gewoon mensen die het ook leuk vinden om een beetje rustig te spelen en eerst de economie op te bouwen.
Ik heb me al aangemeld. Maar van wat ik online zie draait het er alleen maar om dat je een bepaalde uitgekauwde strategie zo snel mogelijk uitvoert, en dat keer op keer. Daar zie ik de lol niet echt van in, ik speel liever met iemand die gewoon op een normale manier wilt spelen ipv als doel heeft elkaar binnen een half uur vernietigd te hebben.
Wat ik met vrienden wel eens doe is half uur of drie kwartier niet aanvallen. Kan trouwens ook met een instelling in de DLC. Dan heb je genoeg tijd om rustig te simmen maar wel nog de oorlog erna. Online in een gemiddeld multiplayer potje kan je dat niet afspreken dus moet je bekende mensen van je niveau zoeken ervoor. Overigens was ik ook zo, maar kan ik nu wel de lol van rushen zien. Maakt het spel stuk sneller en uiteindelijk komt het toch op je skills aan.Avalaxy schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 01:45:
Ik heb me al aangemeld. Maar van wat ik online zie draait het er alleen maar om dat je een bepaalde uitgekauwde strategie zo snel mogelijk uitvoert, en dat keer op keer. Daar zie ik de lol niet echt van in, ik speel liever met iemand die gewoon op een normale manier wilt spelen ipv als doel heeft elkaar binnen een half uur vernietigd te hebben.
Potje van gisteren klonk goed. Was lampjes in de kerstboom aan het hangen, de volgende keer doe ik weer mee
[ Voor 5% gewijzigd door Jelv op 18-12-2015 07:20 ]
Goths is ook mijn favo civ. Weliswaar zijn de Huskarls niet de allersterkste infantry units, hun enorm snelle maaksnelheid kan alles goedmaken. Dan moet je economie natuurlijk wel goed op orde zijn, maar ze verbruiken relatief weinig goud ten opzichte van Paladins.FaberOne schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:44:
Vandaag met Ronald ook weer gemerkt dat Archer Civs zoals de Britons echt no-go is tegen de Goths in een open map. Was compleet vergeten dat de Huskarls zo'n belachelijke hoge Pierce-Armor hebben.
Als ik tien barracks naast elkaar zet vlakbij jouw basis en ik maak binnen 1 minuut 100 Huskarls is eigenlijk je enige redding heel veel Siege Onagers of combinatie kastelen/bombard towers: al het andere overleef ik makkelijk. En zijn ze dood, maak ik gewoon weer 100 nieuwe. Leukst is natuurlijk een continue stroom, maar als er 250 Huskarls in jouw town centre zijn dan ben je per definitie verloren
Of ik gebruik 2 teutonic knights om 100 huskarls neer te krijgenDennis schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 07:39:
[...]
Goths is ook mijn favo civ. Weliswaar zijn de Huskarls niet de allersterkste infantry units, hun enorm snelle maaksnelheid kan alles goedmaken. Dan moet je economie natuurlijk wel goed op orde zijn, maar ze verbruiken relatief weinig goud ten opzichte van Paladins.
Als ik tien barracks naast elkaar zet vlakbij jouw basis en ik maak binnen 1 minuut 100 Huskarls is eigenlijk je enige redding heel veel Siege Onagers of combinatie kastelen/bombard towers: al het andere overleef ik makkelijk. En zijn ze dood, maak ik gewoon weer 100 nieuwe. Leukst is natuurlijk een continue stroom, maar als er 250 Huskarls in jouw town centre zijn dan ben je per definitie verloren.
We moeten eigenlijk een kopje maken in de TS met streamers heb wel een leuk lijstje met een aantal goede, dan leer je pas hoe je counter gebruikt en toepast.
Ook speelt vanavond de #1 van de wereld een BO5 toernooi
Die ren ik gewoon voorbij en dan steek ik je towncenter in de fikT-homas schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 08:32:
Of ik gebruik 2 teutonic knights om 100 huskarls neer te krijgen

Nee, maar serieus, dit zijn wel leuke discussies. Ik heb ook wel eens zitten denken of het loont om veel kastelen neer te plempen en dan mass teutonic knights te genereren, maar de creation speed is te langzaam.
Wordt die wedstrijd trouwens gestreamd ook vanavond?
Teutonic knights zijn slecht in bijna alle gevallen, ze zijn traag om te maken slecht tegen siege en archers omdat ze zo traag bewegen. Maar slopen huskarls en andere melee's totaal, echter zijn samurai's, katafrakten en aztecs hier effectiever tegen goths. Of gewoon paladins als hij geen halbs maaktDennis schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:14:
[...]
Die ren ik gewoon voorbij en dan steek ik je towncenter in de fik.
Nee, maar serieus, dit zijn wel leuke discussies. Ik heb ook wel eens zitten denken of het loont om veel kastelen neer te plempen en dan mass teutonic knights te genereren, maar de creation speed is te langzaam.
Wordt die wedstrijd trouwens gestreamd ook vanavond?
Iedere civ is te counteren en zeker als je op wat hoger niveau komt begint het meestal toch al in de castle, en mis je dus ook nog eens de imp bonus van de civs.
EDIT: CBA (Castle Blood) is dan ook wel leuk om met elkaar te doen. Het is een minigame binnen aoe2, potjes zijn dus wat korter en je leert op deze manier de castle units van de verschillende civs en hoe ze effectief te gebruiken. Leren op een speelse manier (zo doen ze dat bij kleine kinderen toch ook
Als het goed is is de match te zien op the stream van voobly official en wordt hij gecast door fopt_memb, één van mijn favoriete aoe2 casters. Als hij niet op voobly official cast doet hij het waarschijnlijk op zijn eigen channel. Wedstrijd staat geplant op 18:00GMT oftewel 19:00 voor ons. Mocht dit wijzigen of anders zijn zal ik dat hier posten
http://www.twitch.tv/vooblyofficial
[ Voor 10% gewijzigd door T-homas op 18-12-2015 09:39 ]
Ik zit lekker te kijken hoor
. Erg leuk!
Nou, dat was een leuk avondje kijkplezier. Wel jammer van die 2e game: wat een beginnersfout werd daar gemaakt zeg. Zelfs ik als single player amateur zou zoiets doms nog niet bedenken. Maar goed, dit geeft wel weer inspiratie om mezelf te verbeteren qua military.
En wie is nou die nummer 1 van de wereld?
Nou, dat was een leuk avondje kijkplezier. Wel jammer van die 2e game: wat een beginnersfout werd daar gemaakt zeg. Zelfs ik als single player amateur zou zoiets doms nog niet bedenken. Maar goed, dit geeft wel weer inspiratie om mezelf te verbeteren qua military.
[ Voor 78% gewijzigd door Dennis op 18-12-2015 21:49 ]
CBA kende ik nog niet. Even ingelezen maar ziet er gaaf uit. Sowieso bizar veel leuke mods te vinden voor AoK. Sheeps vs Wolves ziet er ook gaaf uit!T-homas schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:34:
[...]
Teutonic knights zijn slecht in bijna alle gevallen, ze zijn traag om te maken slecht tegen siege en archers omdat ze zo traag bewegen. Maar slopen huskarls en andere melee's totaal, echter zijn samurai's, katafrakten en aztecs hier effectiever tegen goths. Of gewoon paladins als hij geen halbs maakt![]()
Iedere civ is te counteren en zeker als je op wat hoger niveau komt begint het meestal toch al in de castle, en mis je dus ook nog eens de imp bonus van de civs.
EDIT: CBA (Castle Blood) is dan ook wel leuk om met elkaar te doen. Het is een minigame binnen aoe2, potjes zijn dus wat korter en je leert op deze manier de castle units van de verschillende civs en hoe ze effectief te gebruiken. Leren op een speelse manier (zo doen ze dat bij kleine kinderen toch ook?)
Als het goed is is de match te zien op the stream van voobly official en wordt hij gecast door fopt_memb, één van mijn favoriete aoe2 casters. Als hij niet op voobly official cast doet hij het waarschijnlijk op zijn eigen channel. Wedstrijd staat geplant op 18:00GMT oftewel 19:00 voor ons. Mocht dit wijzigen of anders zijn zal ik dat hier posten
http://www.twitch.tv/vooblyofficial
Heb de TS bijgewerkt met nieuwe Tweakers ranking en bij Links nu apart kopje gemaakt voor Streamers. Welke links moeten daar nog echt bij?
Mijn 200 Turken schieten jouw Huskarls af als kleiduivenDennis schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 07:39:
[...]
Goths is ook mijn favo civ. Weliswaar zijn de Huskarls niet de allersterkste infantry units, hun enorm snelle maaksnelheid kan alles goedmaken. Dan moet je economie natuurlijk wel goed op orde zijn, maar ze verbruiken relatief weinig goud ten opzichte van Paladins.
Als ik tien barracks naast elkaar zet vlakbij jouw basis en ik maak binnen 1 minuut 100 Huskarls is eigenlijk je enige redding heel veel Siege Onagers of combinatie kastelen/bombard towers: al het andere overleef ik makkelijk. En zijn ze dood, maak ik gewoon weer 100 nieuwe. Leukst is natuurlijk een continue stroom, maar als er 250 Huskarls in jouw town centre zijn dan ben je per definitie verloren.
http://www.twitch.tv/fopt_membrillo (AoE caster, cast veel toernooien en matches van hoge ranking spelers en speelt soms zelf **mijn favoriete AoE caster)Jelv schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 09:27:
[...]
CBA kende ik nog niet. Even ingelezen maar ziet er gaaf uit. Sowieso bizar veel leuke mods te vinden voor AoK. Sheeps vs Wolves ziet er ook gaaf uit!
Heb de TS bijgewerkt met nieuwe Tweakers ranking en bij Links nu apart kopje gemaakt voor Streamers. Welke links moeten daar nog echt bij?
http://www.twitch.tv/tyrant_theviper/profile (#1 1v1 en meest populaire aoe speler. streamt niet heel vaak.)
http://www.twitch.tv/mblaoc/profile (Een hoog ranked speler die veel streamt de laatste tijd en veel verschillende games modes etc. speelt)
Deze kijk ik vooral zelf actief, tijdens de toernooitjes streamt of membrillo of vooblyofficial wel. En mlbaoc is één van de weinige hoge ranked spelers die veel streamt.
TheViper is #1 1v1 speler van de wereld (niet altijd even goed in 4v4 etc dus), en speelt dus in de Tyrants clan welke op het moment de hoogste zijn.Dennis schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 19:22:
Ik zit lekker te kijken hoor. Erg leuk!
[ Voor 5% gewijzigd door T-homas op 19-12-2015 12:15 ]
Staan erbij!T-homas schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 12:14:
[...]
http://www.twitch.tv/fopt_membrillo (AoE caster, cast veel toernooien en matches van hoge ranking spelers en speelt soms zelf **mijn favoriete AoE caster)
http://www.twitch.tv/tyrant_theviper/profile (#1 1v1 en meest populaire aoe speler. streamt niet heel vaak.)
http://www.twitch.tv/mblaoc/profile (Een hoog ranked speler die veel streamt de laatste tijd en veel verschillende games modes etc. speelt)
Deze kijk ik vooral zelf actief, tijdens de toernooitjes streamt of membrillo of vooblyofficial wel. En mlbaoc is één van de weinige hoge ranked spelers die veel streamt.
[...]
Steamsale! Age of Empires II HD inclusief DLC voor slechts € 11,19! (65% korting) http://store.steampowered.com/app/239550/
[ Voor 6% gewijzigd door Jelv op 23-12-2015 09:30 ]
Wellicht interessant voor sommigen: een open implementatie van AoE2 (denk OpenTTD): https://github.com/SFTtech/openage
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Leuk idee maar Voobly heeft al een goed werkende versie gebouwd op originele aoe2 code en onderhoud die ook netjes. Lijkt me zonde om de community nog verder op te splitsen.Brent schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 17:39:
Wellicht interessant voor sommigen: een open implementatie van AoE2 (denk OpenTTD): https://github.com/SFTtech/openage
TS weer bijgewerkt:
28-12-2015: Foutje aangepast (spel komt uit 1998 niet 1999!), links uitgebreid (ranking site gevonden!) en Veel gestelde vragen toegevoegd.
Als jullie nog veel gehoorde vragen horen dan voeg ik ze graag toe.
28-12-2015: Foutje aangepast (spel komt uit 1998 niet 1999!), links uitgebreid (ranking site gevonden!) en Veel gestelde vragen toegevoegd.
Als jullie nog veel gehoorde vragen horen dan voeg ik ze graag toe.
Mag ik hier even heel dummie binnenkomen. Ik zoek een nieuwe game.
ben helemaal klaar met Diablo (alle versies na jaren en jaren), LOL, Heartstone, TW en alle andere games die echt realtime zijn waardoor je leven half overhoop gaat en je snachts moet gaan timen. Nu rade iemand mij deze game aan. Maar moet ik dan voor 2 of 3 gaan? Waarom? En waar kan ik de game het beste kopen?
Dus wie geeft deze dummie advies?
ben helemaal klaar met Diablo (alle versies na jaren en jaren), LOL, Heartstone, TW en alle andere games die echt realtime zijn waardoor je leven half overhoop gaat en je snachts moet gaan timen. Nu rade iemand mij deze game aan. Maar moet ik dan voor 2 of 3 gaan? Waarom? En waar kan ik de game het beste kopen?
[ Voor 11% gewijzigd door avalonn op 28-12-2015 18:51 ]
Aoe2 is uit 1998 en aoe3 uit 2005. Aoe2 is geroemd om zijn balans en uren speelplezier die je eruit kan halen. Aoe3 is grafisch mooier en heeft de Nederlanders maar is een stuk inactiever dan deel 2. 19000 vs 5000 record gelijktijdig actieve Steam spelers. Aoe2 is in de Steam sale momenteel dus ik zou die 3 euro uitgeven en gewoon zelf even kijken of het wat is voor je. De uitbreidingen zijn ook niet erg duur als het bevalt. Online kan je tegenstanders uitzoeken op Elo om vergelijkbare sterkte te zoeken.avalonn schreef op maandag 28 december 2015 @ 18:51:
Mag ik hier even heel dummie binnenkomen. Ik zoek een nieuwe game.
Kwam deze tegen op Twitter: http://www.rockpapershotg...ires-2-forgotten-empires/
Een interview met het team achter de laatste twee Age of Empires DLC's. Veel info staat al in het TS. Interview geeft mooi beeld van hoe ze te werk zijn gegaan.
Een interview met het team achter de laatste twee Age of Empires DLC's. Veel info staat al in het TS. Interview geeft mooi beeld van hoe ze te werk zijn gegaan.
Bedankt voor je advies!
Ik doe een poging tot een koop (idd 4 euro daar kan ik geen bult aan vallen) daar maar ik krijg geen bevestigings email en daardoor kan ik niks kopen en de helpdesk ligt plat haha. Heb ik weer
Ik doe een poging tot een koop (idd 4 euro daar kan ik geen bult aan vallen) daar maar ik krijg geen bevestigings email en daardoor kan ik niks kopen en de helpdesk ligt plat haha. Heb ik weer
[ Voor 19% gewijzigd door avalonn op 28-12-2015 20:37 ]
Oeps dat is wel pech. Staat hij niet al in je Steam games lijst?avalonn schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:37:
Bedankt voor je advies!
Verwijderd
zag op de homepage voor steam profiles:
http://steamcommunity.com/profiles/76561197986659896/
mijne kan ingevuld worden:) en friend adds kunnen ook gestuurd worden:)
Inmiddels heb ik het werkend maar komt de betaling er niet doorheen omdat mij paypal nederlands is en ik in frankrijk zit... ArghJelv schreef op maandag 28 december 2015 @ 22:24:
[...]
Oeps dat is wel pech. Staat hij niet al in je Steam games lijst?

add zelfs met een vpn systeem krijg ik het spel niet gekocht. Ben er beetje klaar mee. De helpdesk is ook echt zo behulpzaam als een steen... Ben niet echt happy met de website zo ver.
[ Voor 22% gewijzigd door avalonn op 30-12-2015 16:42 ]
Staat erin, gelijk actuele elo's erin gezetVerwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:12:
zag op de homepage voor steam profiles:
Verwijderd
heb ik een elo dan? volgens mij nooit officeel online gespeeld, ben ook niet zo van te snel rushen
Die van jou kon ik het niet vinden. Kijk daarvoor op http://aoe2.net/#leaderboard-rm. Lijkt erop alsof je idd nog geen ranked potje online hebt gedaan.Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:18:
heb ik een elo dan? volgens mij nooit officeel online gespeeld, ben ook niet zo van te snel rushen
Ja het is gelukt! Ik kan eindelijk gaan ontdekken