Branches die afgelopen dagen zijn bijgewerkt hebben nu namen als Wednesday Morning Dev, Wednesday Morning Final en Thursday Morning Final op SteamDB https://steamdb.info/app/221380/depots/. Wat zou het betekenen..
Als ze toch de Nederlanders erin gooien, is het istabuy hierJelv schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:51:
Interview wat gisteren gepubliceerd is met Bert/Cysion en Sam/HockeySam18 van Forgotten Empires over de DLC voor aoe2hd
[video]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Sowieso! Maar in de vroege middeleeuwen waren we Franken en die zitten er al in. Toch valt oprichting van Holland wel nog net in de late middeleeuwen en mag het van mij erin. Noord-Amerika met Indianen zou wel gaaf zijn. Grootste kanshebber lijkt me Zuidoost-Azië met beschavingen uit Java, Thai en Khmer.Brent schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:39:
[...]
Als ze toch de Nederlanders erin gooien, is het istabuy hier
Ik hoop eigenlijk het meeste op een goede stabiliteitspatch met nadruk op verbetering van de multiplayer.
Voor wie interesse heeft er is deze week nog mogelijkheid om je in te schrijven voor groot aoe2hd toernooi. Details op https://www.reddit.com/r/...nt_launching_this_monday/
Cool! Ik heb me ingeschreven! Ik verwacht niet dat ik ver kom maar ik ben al blij als ik de eerste ronde door kom!Jelv schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 23:24:
Voor wie interesse heeft er is deze week nog mogelijkheid om je in te schrijven voor groot aoe2hd toernooi. Details op https://www.reddit.com/r/...nt_launching_this_monday/
Ik heb me reeds ook al aangemeld. Toch maar de Tatoh African Kingdoms Tower Tactic nog wat gaan oefenen
http://challonge.com/de/Aoe2hd
Tournament Ladder
Btw, succes Levi, je tegenstander heeft 1305 uur in AoEII zitten 11
Tournament Ladder
Oeps hahah, nouja hopen dat hij dan kampioen word 11
Ik kan trouwens geen ELO rankings meer bekijken op aoe2.net, jullie nog wel?
Jelv, ik zie jou er niet tussen staan? Heb jij je niet opgegeven?
Ik zag wel foghornTV en DutchClass ertussen staan. Ben benieuwd hoeveel er gestreamd gaat worden.
Ik zag wel foghornTV en DutchClass ertussen staan. Ben benieuwd hoeveel er gestreamd gaat worden.
Heb me niet aangemeld. Ga in die periode op vakantielevik7 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 00:01:
Oeps hahah, nouja hopen dat hij dan kampioen word 11

Edit: zag je trouwens op YT Levi > http://prntscr.com/co22q1 YouTube: Age of empires II HD: Voobly Maximum Performance Windows 10
Raven heb ik volgens mij wel eens tegen gespeeld. Die is ook niet slecht ;PFaberOne schreef op donderdag 29 september 2016 @ 21:55:
http://challonge.com/de/Aoe2hd
Tournament Ladder
[ Voor 33% gewijzigd door Jelv op 30-09-2016 09:07 ]
Hahaha, wat toevallig! Het was mijn eerste potje op voobly, dus ik dacht ik ga eerst wel even een dm doen, zodat mijn ELO niet gelijk daalt. Het is wel heel anders op voobly moet ik zeggen.Jelv schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 08:51:
[...]
Heb me niet aangemeld. Ga in die periode op vakantiedus leek me niet zo handig
Edit: zag je trouwens op YT Levi > http://prntscr.com/co22q1 YouTube: Age of empires II HD: Voobly Maximum Performance Windows 10
[...]
Raven heb ik volgens mij wel eens tegen gespeeld. Die is ook niet slecht ;P
Aankomende zaterdag om 20:00 zal ik spelen tegen Ghazna, als er interesse is zal ik kijken of ik het kan streamen. Ik moet alleen ff kijken hoe dat de lag beïnvloed. Ghazna komt namelijk uit Canada en deelt zijn internet verbinding met twee huisgenoten... Dus er zal waarschijnlijk wel wat lag zijn.
Hij heeft ruim 1300 uur in aoe 2, ongeveer zo'n 600 potjes met een elo van 1750.
Nu zit ik op 290 uur met 200 potjes en een elo van 1620.
Dus ik hoop dat ik het nog een beetje spannend kan maken. Ik denk dat ik alleen kans maak als de map erg mee zit. Een map waar ik mijzelf kan wallen en geen last heb van feudel aggression, dat is namelijk iets waar ik vaak nog moeite mee heb. Dus ik hoop op iets als bf of arena. En dan nog heb ik erg veel geluk nodig. 11
Dus laat maar weten of er interesse is!
@Faberone, heb jij al contact gehad met jou tegenstander?
Hij heeft ruim 1300 uur in aoe 2, ongeveer zo'n 600 potjes met een elo van 1750.
Nu zit ik op 290 uur met 200 potjes en een elo van 1620.
Dus ik hoop dat ik het nog een beetje spannend kan maken. Ik denk dat ik alleen kans maak als de map erg mee zit. Een map waar ik mijzelf kan wallen en geen last heb van feudel aggression, dat is namelijk iets waar ik vaak nog moeite mee heb. Dus ik hoop op iets als bf of arena. En dan nog heb ik erg veel geluk nodig. 11
Dus laat maar weten of er interesse is!
wel contact, geen concrete datum. Mijn tegenstander is 1800 elo, en zat net lekker rond de 1700 te cruisen, maar toen ik tegen mensen van 18+ en 19xx aan het spelen was verloor ik toch iets te gemakkelijk 11.levik7 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:05:
Gaat voor mij dus moeilijk worden.
Btw Levi, deel anders de record maar gewoon haha. Age of Lag is al erg zat zonder stream
Lig helemaal harstikke uit het toernooi binnen twee weken 11.
Eerste game tegen Raven verloren met een degelijke 2-1, die nog spannend was tot het eind, maar in de verliezersronde lootte ik helaas G_Manstreams die een maatje te groot voor me was. 2-0 verloren.
Leuke ervaring!
Eerste game tegen Raven verloren met een degelijke 2-1, die nog spannend was tot het eind, maar in de verliezersronde lootte ik helaas G_Manstreams die een maatje te groot voor me was. 2-0 verloren.
Leuke ervaring!
@levi en faber: zijn er records van jullie games? Wil ze wel terugkijken!
Verwachten jullie dit weekend of volgend weekend de nieuwe expansion?
[ Voor 35% gewijzigd door Jelv op 01-11-2016 09:45 ]
Gaaf dat jullie mee doen! Zie het helaas nu pas anders had ik het leuk gevonden om mee te kijken.
Ga het vanavond misschien ook maar weer eens opstarten. Bij het begin van de launch had ik een hoogste elo van rond de 1700. Maar weet niet hoe dat nu nog op houd.
Ga het vanavond misschien ook maar weer eens opstarten. Bij het begin van de launch had ik een hoogste elo van rond de 1700. Maar weet niet hoe dat nu nog op houd.
Er is gewoon een open beta van de nieuwe patch, ze leren het nog eens! Je kan nu de patch 4.8 testen via Steam. Uitleg staat op http://steamcommunity.com...ons/0/282992646965925735/
Heb vanmorgen even snel gekeken en het werkte als een zonnetje! Aantal functies:
- FPS multiplayer eindelijk hoger dan 30!
- Netwerkverkeer is teruggebracht waardoor multiplayer stabieler moet zijn
- Duizend en een bugs gefixt rond desync en multiplayer restore en balans aanpassingen
Zitten nog wel wat save en exit bugs in.
Top update en fijn dat ze hem eerste publiekelijk testen.
Zie op steamdb ook dat 4.9 en 5.0 aan zijn gemaakt in de logs. Er komt dus nog meer aan! Hopelijk dus ook nog een dlc
Heb vanmorgen even snel gekeken en het werkte als een zonnetje! Aantal functies:
- FPS multiplayer eindelijk hoger dan 30!
- Duizend en een bugs gefixt rond desync en multiplayer restore en balans aanpassingen
Zie op steamdb ook dat 4.9 en 5.0 aan zijn gemaakt in de logs. Er komt dus nog meer aan! Hopelijk dus ook nog een dlc
[ Voor 12% gewijzigd door Jelv op 04-11-2016 11:34 ]
Flinke patch! Dit zijn updates waar je blij van wordt. Het lijkt erop dat met deze patch de stabiliteit behoorlijk ten goede komt. En dat is voor mij één van de grootste isss in dit spel. Dat zo'n good-old game van vroegah nu weer zo opgeleefd is.Jelv schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:59:
Er is gewoon een open beta van de nieuwe patch, ze leren het nog eens! Je kan nu de patch 4.8 testen via Steam. Uitleg staat op http://steamcommunity.com...ons/0/282992646965925735/
- FPS multiplayer eindelijk hoger dan 30!![]()
Zie op steam ook dat 4.9 en 5.0 aan zijn gemaakt in de logs. Er komt dus nog meer aan! Hopelijk dus ook nog een dlc
Ik lig inmiddels ook uit het tournamentJelv schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:44:
@levi en faber: zijn er records van jullie games? Wil ze wel terugkijken!
In de eerste ronde kwam ik tegen iemand met een elo van 1750(ben zelf 1650), dit ging tot mijn verbazing redelijk goed. De eerste game heb ik opgenomen, de tweede game wou ik ook opnemen maar was ik gewoon vergeten.

De eerste game is hier te zien:
YouTube: My Edited Video
De tweede game was ongeveer vergelijkbaar. Maar iets minder spannend toch.
In de verliezers ronde kwam ik tegen iemand met een elo van 2000, toen werd ik in beide games afgemaakt binnen 20min.

In de eerste game door een tower-rush en in de tweede door een feudalrush waarin hij mij gewoonweg uitproduceerde in archers.
Cool!! Ben benieuwd, ga het gelijk proberen!Jelv schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:59:
- FPS multiplayer eindelijk hoger dan 30!![]()
Tof rondje, zeker in het begin ging je als een speer. Je had een beter lot verdiendlevik7 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:43:
[...]
Ik lig inmiddels ook uit het tournament
In de eerste ronde kwam ik tegen iemand met een elo van 1750(ben zelf 1650), dit ging tot mijn verbazing redelijk goed. De eerste game heb ik opgenomen, de tweede game wou ik ook opnemen maar was ik gewoon vergeten.![]()
De eerste game is hier te zien:
YouTube: My Edited Video
De tweede game was ongeveer vergelijkbaar. Maar iets minder spannend toch.
In de verliezers ronde kwam ik tegen iemand met een elo van 2000, toen werd ik in beide games afgemaakt binnen 20min.![]()
In de eerste game door een tower-rush en in de tweede door een feudalrush waarin hij mij gewoonweg uitproduceerde in archers.
[...]
Cool!! Ben benieuwd, ga het gelijk proberen!
Thanks! Ik had opgegeven moment ook wel de hoop dat ik ging winnen. Maar tegen het einde had ik geen idee wat ik moest doen. Was ook niet echt ervaren op watermaps...Ghengis schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 17:05:
[...]
Tof rondje, zeker in het begin ging je als een speer. Je had een beter lot verdiend
LET OP:
Toen ik de beta installeerde wiste dat al mijn hotkeys....
Dus pas daarmee op! Ik ben net 20 min bezig geweest met het proberen te herinneren alles was...
Whoop whoop

YouTube: AoE2 Is More Addictive Than Crack (I'm Back)
Negen maanden weggeweest, tijd gaat snel...
Ben benieuwd wat dit gaat doen met de communitie, na zijn vertrek hebben andere kanalen ook de kans gekregen om te groeien, dus denk niet dat hij al zijn subs weer terug krijgt.
[ Voor 23% gewijzigd door levik7 op 04-11-2016 19:31 ]
En weer een leuke ontwikkeling. De grote streamers gaan samenwerken onder de Escape gaming vlag om een toernooi pot te vullen. Aankondiging: http://aoczone.net/viewtopic.php?f=3&t=125724 en https://www.reddit.com/r/.../?st=IV938LLO&sh=b7cf9e70
Wel op Voobly.
Wel op Voobly.
[ Voor 8% gewijzigd door Jelv op 08-11-2016 08:21 ]
Een streamer waar ik veel naar kijk is spirit of the law. Hij berekent een hoop dingen en laat ze zien d.m.v. tests. Zo neemt hij elke civ. een keer onder de loep. Daarnaast handige dingen als 'dubbele akkers bouwen of een molen plaatsen' zo laat hij zien wat het meest efficiënt is.
Daarnaast is Spirit een 'serie' begonnen 'road to 1800' hij heeft zelf een tijd niet gespeeld en is daar nu weer mee bezig. Interessant (wanneer je zelf nog niet op dat niveau zit) omdat hij het aanvliegt als een gemiddelde speler en niet al op een hoog niveau zit, of in ieder geval niet meer.
Daarnaast is Spirit een 'serie' begonnen 'road to 1800' hij heeft zelf een tijd niet gespeeld en is daar nu weer mee bezig. Interessant (wanneer je zelf nog niet op dat niveau zit) omdat hij het aanvliegt als een gemiddelde speler en niet al op een hoog niveau zit, of in ieder geval niet meer.
Ben niet erg tevreden over de Tweakers AoE Steam groep. Mis steeds de berichten daar omdat er geen notificaties zijn. Daarom heb ik een Discord aangemaakt. Met als extra voordeel dat je ook gelijk audio en tekst chat erin hebt. Zal binnenkort iedereen even een ping sturen om over te stappen en de oude groep uitschakelen.
Gebruik deze link om in de Discord te komen: https://discord.gg/55bmVyG
Gebruik deze link om in de Discord te komen: https://discord.gg/55bmVyG
[ Voor 4% gewijzigd door Jelv op 09-11-2016 08:28 ]
Goed idee! Ik heb de app al wel maar moet zeggen dat ik het nog niet echt heb gebruikt, dus ben benieuwd.Jelv schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:04:
Ben niet erg tevreden over de Tweakers AoE Steam groep. Mis steeds de berichten daar omdat er geen notificaties zijn. Daarom heb ik een Discord aangemaakt. Met als extra voordeel dat je ook gelijk audio en tekst chat erin hebt. Zal binnenkort iedereen even een ping sturen om over te stappen en de oude groep uitschakelen.
Gebruik deze link om in de Discord te komen: https://discordapp.com/channels/245576417113276416
De link is alleen niet de juiste, volgens mij heb je een speciale invitation link nodig.
Oeps link was idd niet goed. Dit is hem: https://discord.gg/55bmVyGlevik7 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 18:22:
[...]
Goed idee! Ik heb de app al wel maar moet zeggen dat ik het nog niet echt heb gebruikt, dus ben benieuwd.
De link is alleen niet de juiste, volgens mij heb je een speciale invitation link nodig.
Als iemand nog een leuke game wil zien:
YouTube: 7 Player FFA - Inner Circle
^^
Verder kan ik iedereen aanraden om lid te worden van de discord! Erg handige app!
YouTube: 7 Player FFA - Inner Circle
^^
Verder kan ik iedereen aanraden om lid te worden van de discord! Erg handige app!
Leuke game Levi.
Op de Forgotten Empires staat trouwens een nieuwe project met "coming soon" erbij. En de geheime build is nu hernoemd naar "closed-beta". De nieuwe DLC is niet zoals mijn voorspelling begin november gekomen maar lijkt er toch echt te zijn.
spoiler:
Duurde wel lang voordat je jezelf over gaf 
Op de Forgotten Empires staat trouwens een nieuwe project met "coming soon" erbij. En de geheime build is nu hernoemd naar "closed-beta". De nieuwe DLC is niet zoals mijn voorspelling begin november gekomen maar lijkt er toch echt te zijn.
Ik zal me ook maar eens melden:
Vroeger heel veel aoe2 gespeeld op msn.zone en sinds ~3 maanden maar eens aoe2 HD aangeschaft op steam!
Er zijn natuurlijk een aantal dingen veranderd, een aantal civs erbij en ook een aantal populaire civs van vroeger die nu niet/nauwelijks meer gespeeld worden (chinese/vikings).
Speel vooral RM en daar is mijn elo nu rond de 1850 en licht stijgende.
Vroeger heel veel aoe2 gespeeld op msn.zone en sinds ~3 maanden maar eens aoe2 HD aangeschaft op steam!
Er zijn natuurlijk een aantal dingen veranderd, een aantal civs erbij en ook een aantal populaire civs van vroeger die nu niet/nauwelijks meer gespeeld worden (chinese/vikings).
Hey! WelcomeJornA schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:45:
Ik zal me ook maar eens melden:
In drie maanden naar een elo van 1850 is erg netjes! Er zal in de loop van de jaren wel redelijk wat verandert zijn, de hd versie bestaat ookal inmiddels al ruim drie jaar! De vikings word overigens nog redelijk veel gespeeld, het is denk ik nog steeds wel de meest gespeelde civ op watermaps. Op het land zijn ze wel wat minder goed, ronduit slecht eigenlijk... De nieuwe beta patch 4.8 heeft de vikings overigens wel een buff voor infanterie gegeven dus dat maakt ze wel iets beter op land.
Voeg mij vooral toe op steam:
http://steamcommunity.com/profiles/76561198068294685/
Daarnaast hebben we ook een net nieuwe discord groep, zie hierboven, die je ook zou kunnen joinen.
Netjes geschreven man. Ik wou Age of Empires laatst ook weer spelen, krijg er nu alleen maar meer zin in.
Is er iets bekend over de patch, wanneer deze live gaat? Over een evt. release datum heb ik nog niets gelezen, weten jelui meer?
Wees dan vooral ook welkom om onze discord te joinen:Tomdeaardappel schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:27:
Netjes geschreven man. Ik wou Age of Empires laatst ook weer spelen, krijg er nu alleen maar meer zin in.
https://discord.gg/55bmVyG
(misschien kan jelv hem ook even in de TS zetten?)
Nee, is volgens mij nog niet bekend, wel heb ik gehoord dat hij constant nog word bijgewerkt. Er zitten namelijk nog een heel aantal bugs in die niet in de huidige versie zitten.Zo werkt mirror mode ook nog niet.. Dus het zal nog wel even duren.Ghengis schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:14:
Is er iets bekend over de patch, wanneer deze live gaat? Over een evt. release datum heb ik nog niets gelezen, weten jelui meer?
Wow, bedankt man!levik7 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:00:
[...]
Wees dan vooral ook welkom om onze discord te joinen:
https://discord.gg/55bmVyG
(misschien kan jelv hem ook even in de TS zetten?)
[...]
mijn vrienden willen nooit Age of Empires spelen, als ik zin heb kom ik wel een keertje langs op de discord!!
De Discord is aan TS toegevoegd. Verder ook even wat kleine aanpassingen gedaan bij de links (noob academy toegevoegd, iets anders gesorteerd) en de Tweakers ranking gedeactiveerd omdat er geen meer op aoe2.net staat 
Edit: er is momenteel ook Steam-sale gaande! -75% voor Age of Empires II HD en DLC's.
Edit: er is momenteel ook Steam-sale gaande! -75% voor Age of Empires II HD en DLC's.
[ Voor 18% gewijzigd door Jelv op 24-11-2016 12:47 ]
Enigzins off-topic maar overdreven om helemaal een nieuw topic voor aan te maken: Spelen mensen hier (nog) wel eens AoE 3? in vroeger tijden gespeeld,vond ik best leuk en is nu in de steam sale.
Ervaringen?
Ervaringen?
Heb hem bij een vorige Steam sale gekocht, maar nog niet echt veel gespeeld. Vroeger wel eens gespeeld. Teveel plezier aan AoE2 eigenlijk als ik eerlijk ben.Ghengis schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:21:
Enigzins off-topic maar overdreven om helemaal een nieuw topic voor aan te maken: Spelen mensen hier (nog) wel eens AoE 3? in vroeger tijden gespeeld,vond ik best leuk en is nu in de steam sale.
Ervaringen?
Dat lijkt mij ook mijn 'probleem' te worden. Hoe zit het met online?Jelv schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:50:
[...]
Heb hem bij een vorige Steam sale gekocht, maar nog niet echt veel gespeeld. Vroeger wel eens gespeeld. Teveel plezier aan AoE2 eigenlijk als ik eerlijk ben.
Whoppa, ook aangeschaft in de steam sale. Ik zal de tutorials en shortcuts eens terug moeten opzoeken :-)
xbox: pvanst1p
Leuk! Als je keer online potje aandurft ben je welkom in de Discord: https://discord.gg/55bmVyG.piripi schreef op maandag 28 november 2016 @ 21:11:
Whoppa, ook aangeschaft in de steam sale. Ik zal de tutorials en shortcuts eens terug moeten opzoeken :-)
Aan het begin is deze tutorial erg handig: https://steamcommunity.co...filedetails/?id=567576680. Leer je vooral mee efficiënt groeien. Voor shortcuts kan je hier de meest gebruikte presets downloaden: http://aokhotkeys.appspot.com
Bekijk ook eens wat online matches om de beste strategieën etc. in te zien. Ik ben zelf erg fan van het kanaal van Resonance22, die maakt echt prima video's.piripi schreef op maandag 28 november 2016 @ 21:11:
Net 10 minuten geleden aangekondigd via Steam een nieuwe uitbreiding
Age of Empires II HD: Rise of the Rajas
http://store.steampowered.com/app/488060?beta=0
Komt 19 december beschikbaar:
- 4 New Civilizations
- 4 New, Fully Voiced Campaigns
- New Generic Units
- New Environments
- Improved AI
- 5 New Random Maps
- 5 New Special Maps
- 5 New Real World Maps
- 13 New Terrains
- New Scenario Editor Objects
- Spectator Mode
- 4 New Civilizations
- New Generic Units
- New Environments
- Improved AI
- 5 New Random Maps
- 5 New Special Maps
- 5 New Real World Maps
- 13 New Terrains
- Spectator Mode
“Do. Or do not. There is no try.”
Nieuwe civs, altijd goed. ik ben benieuwd wat ze brengen. Een extra plus, er komt een 'imperial skirmisher' ik ben gek op skirmishers dusBartvanOranje schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:26:
Net 10 minuten geleden aangekondigd via Steam een nieuwe uitbreiding![]()
- 4 New Civilizations
- New Generic Units
- New Environments
- Improved AI
- 5 New Random Maps
- 5 New Special Maps
- 5 New Real World Maps
- 13 New Terrains
- Spectator Mode
[ Voor 6% gewijzigd door Jadero op 14-12-2016 00:20 ]
Er komt ook een toernooi met de nieuwe civs gesponsord door Microsoft! https://www.twitch.tv/escapeaoe
Ik ben een complete beginner met Age of Empire 2 HD. Ik speel het net een jaar ofzo met mijn zoontje van 8 en die vind vooral leuk om muren enzo te bouwen, en ik doe dan gewoon een beetje met hem mee, maar het spel ziet er wel heel leukuit. Onlangs heb ik voor het eerst multiplayer gedaan en was ik binnen no-time afgedroogd door de tegenstander. Ik denk dat ik nog wat add-ons ga halen voor de kerstvakantie en me dan ook eens aansluit hier.
Beetje sim spelen blijft ook erg leuk. Online heb je ook een instelling dat je voor bepaalde periode niet aangevallen kan worden rond je towncenter. Dat is misschien wel handige als je een poosje rustig online wilt spelenDennis013 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:13:
Ik ben een complete beginner met Age of Empire 2 HD. Ik speel het net een jaar ofzo met mijn zoontje van 8 en die vind vooral leuk om muren enzo te bouwen, en ik doe dan gewoon een beetje met hem mee, maar het spel ziet er wel heel leukuit. Onlangs heb ik voor het eerst multiplayer gedaan en was ik binnen no-time afgedroogd door de tegenstander. Ik denk dat ik nog wat add-ons ga halen voor de kerstvakantie en me dan ook eens aansluit hier.
Tip 1 online: Zorg dat je Towncenter altijd bezig is totdat je economie stabiel is. Maar zeker in het begin mag je TC nooit stilstaan.Dennis013 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:13:
Nooit geweten dat er een forum was op GOT over aoe2 geweldig om te zien en ga ook zeker een potje mee spelen!
TheBase.
Welkom! De hd versie heeft het spel weer goed toegankelijk gemaaktPearZeaL schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:35:
Nooit geweten dat er een forum was op GOT over aoe2 geweldig om te zien en ga ook zeker een potje mee spelen!
Forgotten Empires heeft van twee nieuwe beschavingen wat details online gezet op:
http://www.forgottenempir...rajas/civilizations/malay
http://www.forgottenempir...rajas/civilizations/khmer
Edit: gegevens ook in topic verwerkt nu Jelv in "[PC] Age of Empires II HD" zal de vertaling doen als hij bekend is.
http://www.forgottenempir...rajas/civilizations/malay
http://www.forgottenempir...rajas/civilizations/khmer
Edit: gegevens ook in topic verwerkt nu Jelv in "[PC] Age of Empires II HD" zal de vertaling doen als hij bekend is.
[ Voor 22% gewijzigd door Jelv op 15-12-2016 22:31 ]
Patch 4.9 is now live!
Hey Everyone!
Thanks so much for your feedback. We've been working nonstop since the release of the previous patch, and we are thrilled to release the new 4.9 patch build with some additional improvements as well as fixes for some of the issues affecting multiplayer users. The full patch notes and discussion thread can be found here.
Enjoy, and thanks for your support! We are SO excited for the release of the Rise of the Rajas DLC on Monday!
Patch 4.9 (December 15, 2016)
Hotfix - December 16, 2016
Single hotfix was added that will prevent some players from disconnecting from games when they start. This was particularly plaguing games that involved file transfers such as custom scenarios or MP restore games.
People will need to properly restart Steam in order to trigger the update. In the main menu, the version number should show 4.9.1524528. People that haven't updated will still have that problem, so please spread the word. It'll sort itself out naturally after the patch transition has completed.
Patch Notes - Patch 4.9
Thank you for your feedback! We have a new patch build with some additional improvements and here is the discussion thread. We are looking forward to hearing from you as we look to the future.
- Profiles now remember your campaign progress and hotkey settings. If you have lost your progress please use the I R WINNER cheat to advance back through the campaigns to where you left off.
- The unit animation stutter in multiplayer games has been mitigated.
- Players are no longer dropped loading into a multiplayer game when taking longer than 20 seconds.
- Save and Exit now handles ELO correctly.
Mooi werk Jelv!Jelv schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:32:
Topic start is ook weer bijgewerkt.
Iemand al ervaringen met Rise of the Rajas? Ben erg benieuwd.. Is nu trouwens voor 7,19 verkrijgbaar in de steam store.
Je zeker. Hebben met Tweakers al paar potjes gedaan. Het spel is sowieso stabieler geworden met 5.0. Nieuwe civs en kaarten is vooral nog heel erg wennen. Oude tactieken werken in multiplayer niet altijd meer. Imp skirms zijn gaaf, olifanten zijn gaaf, nieuwe unieke eenheden moet ik nog wat meer verkennen.Edwinsliedrecht schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:27:
Iemand al ervaringen met Rise of the Rajas? Ben erg benieuwd.. Is nu trouwens voor 7,19 verkrijgbaar in de steam store.
Voor mensen die het spel nog eens willen proberen, er is nu SALE SALE SALE: http://store.steampowered.com/app/221380/
Leuk: AoE II HD staat in de top 100 best verkochte spellen. En dat voor een game die origineel in 1999 uitkwam.
nog mooier dat het om omzet per game ging . AoEII:HD kost geen drol en draait alsnog mooi mee in de top100 terwijl hij het aflegt tegen games die de deur uit gingen voor ~€60Ghengis schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:34:
Leuk: AoE II HD staat in de top 100 best verkochte spellen. En dat voor een game die origineel in 1999 uitkwam.
Dat had ik zo snel nog niet eens gezien. Is inderdaad nog mooier, onlangs stond AoE voor 4(?) euro in de steamstore.FaberOne schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:39:
[...]
nog mooier dat het om omzet per game ging . AoEII:HD kost geen drol en draait alsnog mooi mee in de top100 terwijl hij het aflegt tegen games die de deur uit gingen voor ~€60
AoE2 staat ook al het hele jaar in de top 50 games met spelers online. Fijn om ook te zien dat ze nog wel bij de top 100 omzet zitten.
Gisteren was trouwens de drukste dag ooit! Er waren 19,216 spelers AoE2 aan het spelen op de piek. December had gemiddeld de meest spelers ooit met 7,411 spelers online. Bron: https://www.reddit.com/r/..._january_2nd_now_has_the/
Gisteren was trouwens de drukste dag ooit! Er waren 19,216 spelers AoE2 aan het spelen op de piek. December had gemiddeld de meest spelers ooit met 7,411 spelers online. Bron: https://www.reddit.com/r/..._january_2nd_now_has_the/
Er is een nieuwe beta 5.1: https://steamcommunity.co...ons/0/144513248273175006/
Ze lijken weer actief aan het ontwikkelen met de focus op de multiplayer:
"We have been monitoring the forums and working through the issues brought up by the community and this patch includes some of those fixes as well as additional improvements. Moving forward we will continue to provide regular and ongoing patches based on your feedback and the next patch, patch 5.2, will include multiplayer optimization and AI improvements."
Ze lijken weer actief aan het ontwikkelen met de focus op de multiplayer:
"We have been monitoring the forums and working through the issues brought up by the community and this patch includes some of those fixes as well as additional improvements. Moving forward we will continue to provide regular and ongoing patches based on your feedback and the next patch, patch 5.2, will include multiplayer optimization and AI improvements."
Die ballista olifant van de Khmer, wat doen jullie daartegen? Tot nu toe lijken alleen bombardcannons daar iets tegen te kunnen doen, welke soort of maat unit ik er ook tegenover zet. In massa zijn die beesten praktisch onverslaanbaar.
Goede ontwikkeling van die patch trouwens, ook fijn dat je straks kan filteren op gamespeed.
Goede ontwikkeling van die patch trouwens, ook fijn dat je straks kan filteren op gamespeed.
Halbs hebben forse bonus (+28 attack) tegen de olifanten. Als je ze met een lijn kan insluiten is dat wel een goede optie. In een smalle sluis is het natuurlijk geen optie. Dan kan je beter BC gebruiken. 250 population filter is ook wel grappig toevoeging.
[ Voor 67% gewijzigd door Jelv op 19-01-2017 09:57 ]
De beste update in tijden staat in open beta momenteel. Gisteren met aantal Tweakers de 5.2 patch getest en resultaat was super. Het spel loopt veel soepeler, ookal lijkt het wel wat trager te lopen. Info over de patch kan je hier vinden: http://www.forgottenempires.net/aoe2-patch5-2-beta
Afgelopen weekend was er een mooi 1v1 toernooi de Escape Masters 2 ($3000 prijzengeld) met een keer een andere winnaar dan TheViper. Schema: http://escape.gg/egm2-brackets/ VOD's: YouTube: ZeroEmpires - Age of Empires 2 de VOD's zijn nog niet allemaal online maar ze zullen er binnenkort wel op geplaatst worden.
Escape Gaming richt zich trouwens nu helemaal op AoE2 events en gaat elke maand minimaal één toernooi organiseren. Volgende event is dit weekend al: 2vs2 Return of the Kings ($5000 prijzengeld van o.a. Microsoft) http://escape.gg/rotk-settings/. Via crowdfunding proberen ze nog grotere prijzenpot te krijgen, zitten nu op ~$115 per maand: https://www.patreon.com/escapeaoe.
De verwachting is, nu er zoveel events zijn, dat er in de volgende AoE2 patch ook meer functies gaan komen voor de multiplayer. Zoals spectator bij 4vs4 games en specator dashboard.
In ander nieuws onze Discord heeft nu 60 leden! Wil je graag AoE2 spelen met andere Tweakers? Meld je dan aan via: https://discord.gg/55bmVyG.
Edit: En nog veel belangrijker, vandaag is de laatste dag om je in te schrijven voor onze eigen AoE Competitie. Meer info in dit topic: \[AoEII:HD] Age of Tweakers Competitie
Escape Gaming richt zich trouwens nu helemaal op AoE2 events en gaat elke maand minimaal één toernooi organiseren. Volgende event is dit weekend al: 2vs2 Return of the Kings ($5000 prijzengeld van o.a. Microsoft) http://escape.gg/rotk-settings/. Via crowdfunding proberen ze nog grotere prijzenpot te krijgen, zitten nu op ~$115 per maand: https://www.patreon.com/escapeaoe.
De verwachting is, nu er zoveel events zijn, dat er in de volgende AoE2 patch ook meer functies gaan komen voor de multiplayer. Zoals spectator bij 4vs4 games en specator dashboard.
In ander nieuws onze Discord heeft nu 60 leden! Wil je graag AoE2 spelen met andere Tweakers? Meld je dan aan via: https://discord.gg/55bmVyG.
Edit: En nog veel belangrijker, vandaag is de laatste dag om je in te schrijven voor onze eigen AoE Competitie. Meer info in dit topic: \[AoEII:HD] Age of Tweakers Competitie
[ Voor 15% gewijzigd door Jelv op 14-02-2017 09:49 ]
Ik heb twee vragen;
Hoe voorkom ik dat ik hard word ingemaakt online? Is er ergens een basis tiplijstje oid?
En 2 wat is dat discord voor app?
Hoe voorkom ik dat ik hard word ingemaakt online? Is er ergens een basis tiplijstje oid?
youtube.com/@hisrep
Mijn eerste stap was de build-order voor een fast-castle te leren zie onderstaande filmpje.DeNachtwacht schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:50:
Ik heb twee vragen;
En verder nog meer filmpjes op youtube bekijken.
Discord is net zoiets als TeamSpeak, een app waarmee je met elkaar kunt chatten en praten.
[ Voor 4% gewijzigd door Gait op 14-02-2017 14:28 ]
AoE2 is momenteel weer in de aanbieding -75%. Slechts 5 euro voor het basisspel: http://store.steampowered.com/app/221380/
Graag heel snel volwassen worden, dan blijf je welkom op het forum.
[ Voor 81% gewijzigd door Grotman op 10-03-2017 17:38 ]
Kijk eens op Youtube bij dit kanaal, Heb er zelf veel van geleerd (in de topicstart staan nog meer kanalen).DeNachtwacht schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:50:
Ik heb twee vragen;
[ Voor 4% gewijzigd door wouterg00 op 12-03-2017 21:57 ]
Handig, ik word ook altijd ingemaakt door AI. Dit ga ik weer toepassen. Sinds 1999 niet meer gespeeld.Gait schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:27:
[...]
Mijn eerste stap was de build-order voor een fast-castle te leren zie onderstaande filmpje.
En verder nog meer filmpjes op youtube bekijken.
[video]
Discord is net zoiets als TeamSpeak, een app waarmee je met elkaar kunt chatten en praten.
Game pc met gtx 1060 erin en dan alleen AoE2HD spelen...

Waarom maken zit dit soort niet meer.
[ Voor 33% gewijzigd door Roman_Craig op 24-03-2017 09:05 ]
Patch 5.3 is uitgekomen na lange tijd in beta te zijn geweest. In de Patch Notes staan ondermeer:
- Improved Network Speeds
- Spectators opening the tech tree in the game lobby should no longer crash
- Villagers should no longer stop and attack wolves (ordering a move command will now take priority so users can move villagers if desired)
- Campaign Fixes
- Balance Improvements
Betekent dit dat wolves eindeloos achter villagers aanlopen totdat je zelf klikt om wolves te doden?
Vond het eigenlijk niet erg dat villagers daarvoor stoppen
i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000
Ze vallen nu niet meer aan als je ze ergens heen laat lopen. Neem aan dat ze wel aanvallen als ze uitgelopen zijn (en nog leven ;P).shadvet schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:48:
Betekent dit dat wolves eindeloos achter villagers aanlopen totdat je zelf klikt om wolves te doden?
Eerder was het altijd zo dat een move command wel werkte volgens mij maar een action(zoals hout hakken, gebouw bouwen of gold minen) niet werkte. Bij de move liep die door volgens mij maar bij een action stopte hij. Zelfde als bij een boar. Is dat niet wat ze bedoelen?Jelv schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:49:
[...]
Ze vallen nu niet meer aan als je ze ergens heen laat lopen. Neem aan dat ze wel aanvallen als ze uitgelopen zijn (en nog leven ;P).
Dat denk ik ook ja, boar altijd hunten met een mannetje dat je ín je TC dirigeerde want anders bleef mijnheer of vrouw constant staan om terug te schieten.levik7 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 23:29:
[...]
Eerder was het altijd zo dat een move command wel werkte volgens mij maar een action(zoals hout hakken, gebouw bouwen of gold minen) niet werkte. Bij de move liep die door volgens mij maar bij een action stopte hij. Zelfde als bij een boar. Is dat niet wat ze bedoelen?

Hij lijkt mij erg lachen als we een team kunnen vormen vanuit onze community om mee te doen aan de SY Nations Cup. Er geldt per team een minimum van 4 en een maximum van 10 spelers. Wij zullen natuurlijk uitkomen voor Nederland, Belgen kunnen dus helaas niet aansluiten bij ons team. Momenteel zijn er al een Nederland A en B. Er word nog een C team gevormd dus wellicht kunnen wij Nederland D vormen!
De goal is natuurlijk die 200.000 Yuan winnen en daarnaast een beetje fun
De regels zijn als volgt:
- Er word gespeeld op Voobly (Als je al HD hebt kan je ook op voobly spelen).
- Er word gespeeld met de SY Nation Cup 2017 Mod, dit houdt in dat walls minder sterk zijn en slingen duurder.
- Er zijn twee league's, Gold en Silver, om in de Gold league te komen moet je winnen in de Qualifications. De Qualifications bestaat uit twee rounds single elimenation. Bracket , hier kunnen we dus Noorwegen A tegenkomen dat houdt o.a. in TheViper, MBL en Spear
- Vervolgens in de Gold of Silver league komen we in een Group Stage en als we daar winnen komen we in de knockout stage. Maar zover verwacht ik niet te komen
- De Group Stage bestaat uit vier rondes van vier games, brackets: Gold en Silver.
- De maps die gespeeld gaan worden komen uit de SY Nation Cup 2017 Mappack
- Er is momenteel nog een discussie of de games 3v3 of 4v4 zullen worden. Oorspronkelijk was het 3v3 maar is later toch verandert naar 4v4. spoiler:In het geval van 3v3 zal Noorwegen waarschijnlijk winnen omdat TheViper en Mbl twee van de beste spelers van nu zijn en Spear speciaal voor dit tournament weer terug is gekomen. In het geval van 4v4 zullen er maar een paar landen zijn die echt vier goede spelers hebben(China, Vietnam, Brazilie en Canada).
De datums zijn als volgt:
Sign-up Deadline: 7th June 23:59 GMT
Qualification Stage: Single Elimination
Round of 64: 12th June – 18th June
Round of 32: 19th June – 25th June
Group Stage: Round Robin
Round 1: 26th June – 2nd July
Round 2: 3rd July – 9th July
Round 3: 10th July – 16th July
Knockout Stage:
Afhankelijk van of we winnen in de Group stage.
The Qualification Stage is to be a best of 3 match in the following manner:
Game 1: 3v3, NC17_Arabia, Hidden Different Civilizations per team.
Game 2: 3v3, Home map of whoever lost Game 1, Hidden Different Civilizations per team.
Game 3: 3v3, Home map of whoever won Game 1, Hidden Different Civilizations per team.
[b]The Silver League Group Stage is to be all 4 games played in the following manner:[/b]
Game 1: 3v3, NC17_Arabia, Hidden Different Civilizations per team, no Mayans and Mongols.
Game 2: 3v3, Home map of whoever lost Game 1, Hidden Different Civilizations per team.
Game 3: 3v3, Home map of whoever won Game 1, Hidden Different Civilizations per team.
Game 4: 3v3, Losing team chooses out of NC17_Bedouins, NC17_Continental, NC17_Cross, NC17_Ghost_Lake, NC17_Microphone, NC17_Twin_Puddles, Hidden Different Civilizations per team. (Map cannot be repeated from Game 2 and 3).
Inschrijven
Ik zelf ben op vakantie tijdens ronde 2&3 van de Group stage en anderen zullen ook wel vakanties hebben ingepland. Dus het beste is als we gewoon met zoveel mogelijk mensen (liefste dus 10) opgeven zodat we i.i.g. alle wedstrijden als team kunnen spelen. Wat mij het beste lijkt is dat de beste spelers die die week kunnen spelen ook spelen. De beste spelers zullen worden geselecteerd op basis van ELO maar mocht jij nou denken dat jij beter bent dan iemand met een hogere ELO dan mag jij diegene uitdagen tot een best of three, bestaande uit: Homemap uitgedaagde, Homemap uitdager, Arabia.
Wat ik van je nodig heb:
AoCZone username:
Voobly username:
ELO (hd of voobly):
Voobly Profile Link:
Timezone:
IP address:
Dus maak even een AoCZone account aan, als je die nog niet hebt. Zelfde geldt voor een Voobly account. Ip adres kan je opzoeken met deze link: http://www.whatismyip.com/
Inschrijvingen:
AoCZone username: levik7
Voobly username: levik7
ELO (hd of voobly): 1799HD
Voobly Profile Link: http://www.voobly.com/profile/view/124414875
Timezone: CEST, UTC+2h
IP address: 83.87.156.155
AoCZone username: NLAnaconda
Voobly username: NLAnaconda
ELO (hd of voobly): 1850~1900HD
Voobly Profile Link: http://www.voobly.com/profile/view/143732
IP address: 86.93.110.103
AoCZone username: FaberOne
Voobly username: AgeofTweakers
ELO (hd of voobly): 1700hd
Voobly Profile Link: http://www.voobly.com/profile/view/124616049
IP address: 80.61.213.211
AoCZone username: Tiwaz
Voobly username: Rattleshirt
ELO (hd of voobly): ~1700 HD, 1205 Voobly
Voobly Profile Link: www.voobly.com/profile/view/124602686
IP address: <volgt>
AoCZone username: malloot
Voobly username: malloot
ELO (hd of voobly): 1900 HD 1205 Voobly
Voobly Profile Link: http://www.voobly.com/profile/view/124024811
IP address: 82.75.94.20
AoCZone username: Staals
Voobly username: Staals
ELO: ~1600 HD, 1182 Voobly
Voobly Profile link: http://www.voobly.com/profile/view/124246675
IP address 1: 84.83.173.24
IP address 2: 77.174.224.65
Edit:
Ik heb streaming rechten aangevraagd voor AgeOfTweakers, zodat we onze eigen games ook kunnen casten!
[ Voor 7% gewijzigd door levik7 op 14-06-2017 09:23 ]
AoCZone username: FaberOne
AoCZone username: NLAnaconda
AoCZone username: Tiwaz
Mobile Developer
AoCZone username: malloot
AoCZone username: Staals
[ Voor 11% gewijzigd door Staals op 13-06-2017 14:55 ]
even een korte vraag, als ik het dus goed begrijp spelen de beste spelers de wedstrijden, en zijn de mindere spelers backup, omdat je maar met 4 spelers speelt en met 10 in een team zit, en aangezien ik zelf geen super speler ben (rond de 1680 HD) kan het dus zijn dat ik niet speel?
verder wel super leuk! en ga mezelf ook sws inschrijven.
Dat zou inderdaad kunnen. Maar meerdere van ons zullen ook op vakantie zijn dus de kans dat je gaat spelen met 1680 is dan redelijk groot. En daarnaast ook voor het inplannen van de matches is het handig om reserves te hebben omdat niet iedereen elke dag kan. En ik vind het ook niet erg om een keer mijn plekje af te staan.TvanM schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:26:
even een korte vraag, als ik het dus goed begrijp spelen de beste spelers de wedstrijden, en zijn de mindere spelers backup, omdat je maar met 4 spelers speelt en met 10 in een team zit, en aangezien ik zelf geen super speler ben (rond de 1680 HD) kan het dus zijn dat ik niet speel?
Dus schrijf je vooral in!
PS. Ben je al lid van onze discord:
https://discord.gg/N6Sdwgj
[ Voor 3% gewijzigd door levik7 op 30-05-2017 14:05 ]
Het is weer E3 tijd en er is Age of Empires nieuws!
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=JyPlECHiXcM]
Age of Empires: Definitive Edition (AoE:DE) komt later dit jaar uit. De originele Age of Empires heeft een volledige remaster gekregen (alle artwork en muziek is in een nieuw jasje gestoken), 4k, zoomen, nieuwe gameplay (meerder eenheden tegelijk trainen ipv maximaal 1 per gebouw) en inclusief de Rise of Rome-uitbreiding. Het enige nadeel is dat het spel exclusief in de Windows Store uitkomt. Dat betekend dus ook exclusief voor Windows 10. De prijs is nog niet bekend maar zal vermoedelijk 20 euro worden, net als Age of Empires II HD. Het spel is nu in beta waarvoor je kan aanmelden op de vernieuwde Age of Empires-site.
Er is ook een interview verschenen met Adam Isgreen van Microsoft Studios met wat leuke extra's. Het leukste voor aoe2hd fans is dat ze het 20 jarig bestaan van aoe gaan vieren en nog meer aankondigingen gaan doen. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de nieuwe "onbekende" dlc voor aoe2hd, die al een poosje op Steam staat, en de beloofde patches voor stabiliteit, campagne bugs, scenario bugs, verbeterde multiplayer lobby en ai verbeteringen.
En er is nog meer nieuws! Twee engineers van het oorspronkelijke Ensemble Studios, Matt “The Optimizer” Pritchard en Rich Geldreich, werken nu voor Forgotten Empires. Matt als director of engineering (lijkt fulltime) en Rich als consultant (lijkt parttime). Forgotten Empires trekt dan ook de kar voor AoE:DE. Het is nog onduidelijk of ze het alleen doen of samen met SkyBox Labs. Hopelijk gaan deze zwaar gewichten zich ook bemoeien met aoe2hd
Forgotten Empires zoekt overigens nog een web developer/sociale media persoon die ervaring heeft met de Steam api. Hopelijk gaan ze iets opzetten zoals de weblobby aoe2.net.
Kortom
Forgotten Empires en
AoE:DE.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=JyPlECHiXcM]
Age of Empires: Definitive Edition (AoE:DE) komt later dit jaar uit. De originele Age of Empires heeft een volledige remaster gekregen (alle artwork en muziek is in een nieuw jasje gestoken), 4k, zoomen, nieuwe gameplay (meerder eenheden tegelijk trainen ipv maximaal 1 per gebouw) en inclusief de Rise of Rome-uitbreiding. Het enige nadeel is dat het spel exclusief in de Windows Store uitkomt. Dat betekend dus ook exclusief voor Windows 10. De prijs is nog niet bekend maar zal vermoedelijk 20 euro worden, net als Age of Empires II HD. Het spel is nu in beta waarvoor je kan aanmelden op de vernieuwde Age of Empires-site.
Er is ook een interview verschenen met Adam Isgreen van Microsoft Studios met wat leuke extra's. Het leukste voor aoe2hd fans is dat ze het 20 jarig bestaan van aoe gaan vieren en nog meer aankondigingen gaan doen. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de nieuwe "onbekende" dlc voor aoe2hd, die al een poosje op Steam staat, en de beloofde patches voor stabiliteit, campagne bugs, scenario bugs, verbeterde multiplayer lobby en ai verbeteringen.
En er is nog meer nieuws! Twee engineers van het oorspronkelijke Ensemble Studios, Matt “The Optimizer” Pritchard en Rich Geldreich, werken nu voor Forgotten Empires. Matt als director of engineering (lijkt fulltime) en Rich als consultant (lijkt parttime). Forgotten Empires trekt dan ook de kar voor AoE:DE. Het is nog onduidelijk of ze het alleen doen of samen met SkyBox Labs. Hopelijk gaan deze zwaar gewichten zich ook bemoeien met aoe2hd
Kortom
[ Voor 12% gewijzigd door Jelv op 13-06-2017 14:05 ]
CysionBE: "The engineering teams on both projects are completely different, so AoEDE does not influence the Age2HD plans. (AoEDE is fully under FE, Age2HD engineering fully under SkyBox)" https://www.reddit.com/r/...pport_for_aoe2hd/diu4mcr/
Oftewel SkyBox werkt niet aan AoEDE maar alleen aan AoE2HD. Benieuwd of FE AoEDE stabieler krijgt dan SkyBox
Voor de duidelijkheid zowel AoE1 als AoE2 draaien op dezelfde Genie engine. Uiteindelijk zullen de teams de kennis wel met elkaar delen hoop ik.
Oftewel SkyBox werkt niet aan AoEDE maar alleen aan AoE2HD. Benieuwd of FE AoEDE stabieler krijgt dan SkyBox
Steam Sale! Komende 2 weken is het spel in de aanbieding. Dit jaar voor 4,99 (vorig jaar was het 3,99). Met alle DLC erbij heb je het spel nu voor 13,76 euro!
http://store.steampowered...1380/Age_of_Empires_II_HD
http://store.steampowered...1380/Age_of_Empires_II_HD
Open Bèta 5.5 is live!
Patch Notes:
Stability and Performance Improvements:
Performance optimizations should increase frame rates up to 15%
Researching spies during treaty should no longer causes a desync
Community Focused Bug Fixes:
Hosts are able to set a password for their lobby
Audio for notifications should no longer overlap and cause a loud noise
Audio for garrisoning / un-garrisoning should no longer overlap
Lobby civ pools should now be consistent for each host player
Lobby civ pools should now display the conquerors civilizations correctly
Lobby maps should now display random special and real world at the top of the list
Lobby maps no longer displays random special twice in the list
Lobby maps now selects DLC3 Random Real World maps correctly when appropriate
Source: http://steamcommunity.com...ns/1/2592234299558489050/
Patch Notes:
Stability and Performance Improvements:
Performance optimizations should increase frame rates up to 15%
Researching spies during treaty should no longer causes a desync
Community Focused Bug Fixes:
Hosts are able to set a password for their lobby
Audio for notifications should no longer overlap and cause a loud noise
Audio for garrisoning / un-garrisoning should no longer overlap
Lobby civ pools should now be consistent for each host player
Lobby civ pools should now display the conquerors civilizations correctly
Lobby maps should now display random special and real world at the top of the list
Lobby maps no longer displays random special twice in the list
Lobby maps now selects DLC3 Random Real World maps correctly when appropriate
Source: http://steamcommunity.com...ns/1/2592234299558489050/
Heb van de week het spel gekocht. Wat een heerlijk spel blijft het om te spelen.
Ik dacht. Laat ik eens multiplayer proberen van het weekend. Had dat vroeger nooit gedaan. Nou... dat is toch wel moeilijker dan verwacht
Weten jullie waar ik ergens guides kan lezen over goede strategische tips? Ik weet bijv. niet wat een handige bouw volgorde is en wanneer. Ik heb nu het gevoel dat ik "maar wat doe".
Ik dacht. Laat ik eens multiplayer proberen van het weekend. Had dat vroeger nooit gedaan. Nou... dat is toch wel moeilijker dan verwacht
Weten jullie waar ik ergens guides kan lezen over goede strategische tips? Ik weet bijv. niet wat een handige bouw volgorde is en wanneer. Ik heb nu het gevoel dat ik "maar wat doe".
Op de aoe2 reddit pagina staan enkele youtube kanalen, misschien kun je daar wat mee ( https://www.reddit.com/r/aoe2/ )michelvosje schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:43:
Heb van de week het spel gekocht. Wat een heerlijk spel blijft het om te spelen.
En in de steamcommunity pagina kun je ook guides vinden, https://www.reddit.com/r/...rategiesbuild_orders_for/
Aoezone is ook een aanrader.
http://aoczone.net/viewfo...5e3fa2cb3ad00161cc85d2bc5
Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149
Oh ja daar zitten wel handige links tussen.
Ik had ook gisteren naar een speenrun zitten kijken. Totaal andere koek, maar kon toch wat handige dingetjes oppikken
.
Ik zat zelf ook te denken om gewoon een map X aantal keer opnieuw te spelen. En dan bij te houden hoelang ik er over doe om de laatste Age te behalen.
En dan ook kijken hoe ik uitkom met resources per age. Of ik misschien eerder/meer workers op gold had moeten zetten bijv.
Ik had ook gisteren naar een speenrun zitten kijken. Totaal andere koek, maar kon toch wat handige dingetjes oppikken
Ik zat zelf ook te denken om gewoon een map X aantal keer opnieuw te spelen. En dan bij te houden hoelang ik er over doe om de laatste Age te behalen.
En dan ook kijken hoe ik uitkom met resources per age. Of ik misschien eerder/meer workers op gold had moeten zetten bijv.
[ Voor 16% gewijzigd door michelvosje op 25-07-2017 11:02 ]
@michelvosje
Zoals al eens eerder vemeldt in dit topic ben ik met onderstaande filmpje begonnen.
In dit filmpje leer je zo snel mogelijk in castle age te komen.
Dit is voornamelijk handig op gesloten mappen, maar bij open mappen iets minder.
Ik ben begonnen met onderstaande filmpje op Black Forest.
Zoals al eens eerder vemeldt in dit topic ben ik met onderstaande filmpje begonnen.
In dit filmpje leer je zo snel mogelijk in castle age te komen.
Dit is voornamelijk handig op gesloten mappen, maar bij open mappen iets minder.
Ik ben begonnen met onderstaande filmpje op Black Forest.
Ik zie dat je al wat goede tips hebt gehad @michelvosje. Als je keer coaching wil kan je in ons Discord kanaal melden en dan wil vast wel iemand even samen spelen en wat tips geven. De basis is wel dat je ongeveer de volgorde weet van een fast castle (fc), knight rush en economic boom. Online moet je ook wat meer anticiperen op je tegenstander maar dan heb je het al over counters en welke bonus een unit tegen een andere heeft. Overzicht van die stats vind je op aoe2stats.net. En je online voortgang kan je zien op nieuwe tool aoe2hd.info.
Nog meer handige sites
.
Ik ga denk eerst eens verdiepen in:
- bouw volgorde
- welke military units ik wanneer moet maken.
- verschillen in volkeren. Wat voor bonus ze krijgen.
Dan ga ik denk ik wel weer online spelen. Wel handig die site. Kun je tenminste beetje je statistieken bijhouden.
Ik ga denk eerst eens verdiepen in:
- bouw volgorde
- welke military units ik wanneer moet maken.
- verschillen in volkeren. Wat voor bonus ze krijgen.
Dan ga ik denk ik wel weer online spelen. Wel handig die site. Kun je tenminste beetje je statistieken bijhouden.
Probeer je vooral te focussen op de eerste 10-15 minuten, het begin maakt of breekt een ronde. 
Edit: Hoe beter je start is, hoe makkelijker je later kleine foutjes kan compenseren. Dat stapelt zich anders veel sneller exponentieel op.
Edit: Hoe beter je start is, hoe makkelijker je later kleine foutjes kan compenseren. Dat stapelt zich anders veel sneller exponentieel op.
[ Voor 42% gewijzigd door D4NG3R op 26-07-2017 12:29 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Veel nieuws van de Gamescon!
De videos:
[YouTube: https://youtu.be/Q3rDhoWcVgQ]
[YouTube: https://youtu.be/RYwZ6GZXWhA%5Bhr%5D]
[YouTube: https://youtu.be/QJCc62ZClzg]
[YouTube: https://youtu.be/N4AfZqb9pxY]
[YouTube: https://youtu.be/jL7dx4FoBSE]
- AoE1:DE (Definitive Edition) komt 19 oktober uit op de Windows Store. Pre-order is nu live.
- AoE2 en AoE3 krijgen ook een DE-versie!
- AoE4!!
De videos:
[YouTube: https://youtu.be/Q3rDhoWcVgQ]
[YouTube: https://youtu.be/RYwZ6GZXWhA%5Bhr%5D]
[YouTube: https://youtu.be/QJCc62ZClzg]
[YouTube: https://youtu.be/N4AfZqb9pxY]
[YouTube: https://youtu.be/jL7dx4FoBSE]
[ Voor 48% gewijzigd door Jelv op 22-08-2017 09:06 ]
Verwijderd
Tnx voor de nieuwspost. Ben wel héél erg benieuwd naar AoE4 zelf. Hoop op een goede succesor van 2. Bepaalde dingen in 2 storen mij toch wel, doordat het gewoon een erg oud spel is. Echter is het desondanks toch de beste RTS die ik ooit gespeeld heb.
Hopelijk heeft 4 de potentie om het te overtreffen.
Hopelijk heeft 4 de potentie om het te overtreffen.