Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nachtapotheker schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 22:02:
[...]

Tsja... Ik vind spelers altijd meer verschil maken dan keepers. Als de tegenstander de afrond trucs kent maakt t niet uit wie er in de goal staat.
dit dus. ik zou denk ik voor Miranda gaan, hoewel Barzagli wel betere workrates heeft.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
Het ging misschien niet helemaal als geplanned:

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bean77 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 22:27:
[...]

dit dus. ik zou denk ik voor Miranda gaan, hoewel Barzagli wel betere workrates heeft.
Barzaghli gehaald, daar speelde ik al prima mee.

Zie hieronder, iemand een idee waarom de passing stat van Ansaldi > Sandro is??
http://www.futbin.com/compare/38517/4764

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bossie schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 23:27:
[...]

Barzaghli gehaald, daar speelde ik al prima mee.

Zie hieronder, iemand een idee waarom de passing stat van Ansaldi > Sandro is??
http://www.futbin.com/compare/38517/4764
en hoe bevalt hij inmiddels?

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 10:49
Eerste 4 wedstrijden in Div 1 zitten er op. Helaas 3x verloren maar 1x gewonnen. Wat een belachelijk niveau verschil tussen 2 en 1.

Wat mij vooral opvalt is dat de meeste spelers vaak 1 speler hebben waarmee ze belachelijk goed zijn. Het laatste potje had ik niks in te brengen tegen Lewandowksi met de bal-roll speedboost. Daarmee prikte hij er al 3 in, in de eerste helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Ik ken het helaas, zit dan met mn eigen team niet in div 1 maar soms kan je er gewoon niks tegen beginnen...

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vissert schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 11:18:
Eerste 4 wedstrijden in Div 1 zitten er op. Helaas 3x verloren maar 1x gewonnen. Wat een belachelijk niveau verschil tussen 2 en 1.

Wat mij vooral opvalt is dat de meeste spelers vaak 1 speler hebben waarmee ze belachelijk goed zijn. Het laatste potje had ik niks in te brengen tegen Lewandowksi met de bal-roll speedboost. Daarmee prikte hij er al 3 in, in de eerste helft.
Yep, daarnaast is het bijzonder lastig om te reageren ook al zie je het aankomen omdat verdedigers nou eenmaal aanvoelen als vrachtwagens of op ijs lopen. Het word nog leuker als je naar een andere verdediger moet switchen.

Het word nog leuker als verdedigers denken dat ze middenvelders moeten gaan verdedigen en gaan instappen en de spits gewoon vrijlaten |:(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
En gedegradeerd jaar 7, ondanks het kaartje op mn keeper met bijna alles 93+ hield hij geen bal tegen.

Goede latency maar toch irritante lagggggg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vissert schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 11:18:

ze wachten gewoon tot je hapt en zijn dan heel efficient met het afmaken. 1x happen kan al dodelijk zijn in de game. Ik merkte toen ik geduldig ging spelen en de keuzes bij de tegenstander liet in div1 dat het beter ging. Bijna iedereen anticipeert op wat jij doet met je verdedigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist TOTT Medel gehaald om als CDM of CB in 5221 gehaald, schijnt ook een erg goede CDM te zijn volgens reddit en is te halen voor een prikkie.

Toen ik gisteren een vraag poste voor tips over een upgrade was eigenlijk TOTT Maicon mijn eerste keuze als verdedigende back ipv de vele aanvallende opties maar heb deze nooit kunnen vinden op de transfermarkt.

Blijkbaar worden TOTT kaarten zijn niet als special gezien terwijl ik deze filter wel steeds toepaste ...

edit:
Het blijft altijd hetzelfde, 4 games voor 3 punten om de promotie te pakken en het vervolgens niet halen.
In de laatste game vond EA het grappig om de tegenstander steeds terug in de wedstrijd te laten komen door hem tweemaal te laten scoren met een longshot van 35m :O

[ Voor 23% gewijzigd door Bossie op 09-07-2016 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bossie schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 17:02:
Zojuist TOTT Medel gehaald om als CDM of CB in 5221 gehaald, schijnt ook een erg goede CDM te zijn volgens reddit en is te halen voor een prikkie.

Toen ik gisteren een vraag poste voor tips over een upgrade was eigenlijk TOTT Maicon mijn eerste keuze als verdedigende back ipv de vele aanvallende opties maar heb deze nooit kunnen vinden op de transfermarkt.

Blijkbaar worden TOTT kaarten zijn niet als special gezien terwijl ik deze filter wel steeds toepaste ...

edit:
Het blijft altijd hetzelfde, 4 games voor 3 punten om de promotie te pakken en het vervolgens niet halen.
In de laatste game vond EA het grappig om de tegenstander steeds terug in de wedstrijd te laten komen door hem tweemaal te laten scoren met een longshot van 35m :O
Medel, daar heb ik veel tijd ingestoken qua handel. Behoorlijk wat coins mee binnengesleept. Ik kan mij onmogelijk voorstellen waarom 5 atb leuk voetballen is.

Mijn vrije val bracht mij in div4 en het eerste seizoen gelijk weer gepromoveerd naar div3. Kennelijk is div4 echt mijn ondergrens (klop klop) in fifa 16.

Het lukt mij niet om de bal aan een touwtje te houden terwijl sommige tegenstanders dit wel kunnen bij de meest mogelijke (onmogelijke) ballen/passes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste had ik vandaag ook constant, daarnaast is het voor mij soms blijkbaar onmogelijk om de bal te spelen naar de medespeler 3-5m verderop en gaat de bal dan onverwachts lang.

5atb gebruik ik als het simpelweg even een tijdje tegenzit, rustig achteruit leunen en wachten op de fout van de tegenstander en dan omschakelen. Met 5221 heb je extra CB, kun je je LB/RB laten opkomen en speel je nog steeds met 3 voorin. Je hebt wel twee hele sterke allround CMs nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
Helaas moet de PS4 even een paar weken in de doos. Verhuizing komt er aan en door pols klachten even niet verstandig om veel te gamen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vissert schreef op zondag 10 juli 2016 @ 17:12:
Helaas moet de PS4 even een paar weken in de doos. Verhuizing komt er aan en door pols klachten even niet verstandig om veel te gamen :(
Polsklachten door het samen of iets anders ?

Ik ben inmiddels weer terug in D4 van D3 en zal nog wel een tijdje heen en weer jojo-en.
3 potjes gespeeld, 2x ragequit in de eerste helft, en eentje waarbij de tegenstander de controller neerlegde :O

Dat gebeurt niet vaak, verlies sowieso altijd mijn eerste potje van een speelsessie door slordigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
Bossie schreef op zondag 10 juli 2016 @ 20:39:
[...]

Polsklachten door het samen of iets anders ?

Ik ben inmiddels weer terug in D4 van D3 en zal nog wel een tijdje heen en weer jojo-en.
3 potjes gespeeld, 2x ragequit in de eerste helft, en eentje waarbij de tegenstander de controller neerlegde :O

Dat gebeurt niet vaak, verlies sowieso altijd mijn eerste potje van een speelsessie door slordigheden.
O.a door het gamen. Maar ik heb of een controller of een muis of een telefoon in mijn hand. Begin wat rsi achtige klachten te krijgen. Beetje rustig aan doen komende tijd.

Probeer is skill game te spelen voor je eerste wedstrijd. Je haalt dat best je slordigheden eet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen gratis pakjes meer lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bossie schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:36:
Geen gratis pakjes meer lijkt het.
inderdaad wat een oplichters! We hadden ze al tig weken niet meer moeten krijgen, maar goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paar potjes gespeeld vandaag. 1e was na 11 minuut een gratis win vanwege een disconnect. Tegenstander had er geen zin meer in na de onderstaande 2-0. En dat terwijl de eerste goal ook al zoiets was. 2e potje verloren met wat pech en de laatste weer gewonnen tegen een high pressure team. Lekker counteren met Suarez, Ronaldo en Griezmann, dat lukt wel.
Ronaldo is overigens echt wel uber, maar dat mag wel voor deze coins.
Mijn bank heb ik vol met 44 rated spelers gezet. Geen idee of het wat uitmaakt overigens.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vlgptpQlXPg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:15
Dit spel is echt lachwekkend... Ik kan er beter mee stoppen. Ik had t al aangekondigd en helaas krijg ik weer gelijk. Inmiddels terug in div4, na 10 potjes op rij kansloos verloren te hebben. Ik kom weer meerdere keren per pot alleen voor de keeper en uitraard mag er niks in. Tegenstander kopt er 2 corners in en schiet een keertje van 40 meter, klaar... Wat mijn t meest frustreert is dat het voorspelbaar aan het worden is. Dit soort shit moet echt uit 17 anders ga ik pes eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Er is weer een update wat betreft de nieuwste patch:
Update - 12th July

A title update is now available for FIFA 16 on PC, with other platforms to follow as soon as possible.
  • This update addresses inconsistences in chemistry and fitness on some FUT items
As mentioned in our previous communication on this topic, we will be sharing information on some of the deeper mechanics of Ultimate Team as we move towards the launch of FIFA 17. We will let you know as soon as we have confirmation of the release on other platforms. Thank you

EA forum

[ Voor 11% gewijzigd door SR8 op 12-07-2016 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:15

Mooi voorbeeld van hoe EA je naait. Ik gooi max power uit en de keeper heeft longthrow.
Zie het resultaat :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien nog wel interessant voor mensen die van statistieken houden. Ik weet nog niet of ik er dit jaar veel mee ga doen maar wat ik heb gemaakt is een tool die bij houd hoe je het de laatste wedstrijden hebt gedaan. De data komt uiteindelijk van EA maar dit maakt het mogelijk om meer inzage te krijgen over je resultaten in plaats van alleen je laatste 10 zoals op de website van EA.

Klein voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b14ljxr.png

Je kunt dus ook kijken of je passing is verbeterd ten opzichte van vorige week wanneer je met zulke data gaat spelen om maar een voorbeeld te noemen. Een 2e voorbeeld is het aantal ballen dat je hebt rondgespeeld (en met succes). Waarschijnlijk gaat de code straks naar Jordi voor zijn project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Niels, ik denk dat het erg bruikbaar is om inderdaad bijvoorbeeld een trend analysis op te bouwen zoals je zelf al aangeeft en vooral voor de leuk/hobbie.

FUT online heeft een paar andere variabelen (voornamelijk lag)die ook invloed op deze stats hebben en je resultaten behoorlijk kunnen drukken.

Een leuke toevoeging is misschien zijn de stats van je tegenstander en zijn niveau, en het speltype/niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bossie schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:30:
@Niels, ik denk dat het erg bruikbaar is om inderdaad bijvoorbeeld een trend analysis op te bouwen zoals je zelf al aangeeft en vooral voor de leuk/hobbie.

FUT online heeft een paar andere variabelen (voornamelijk lag)die ook invloed op deze stats hebben en je resultaten behoorlijk kunnen drukken.

Een leuke toevoeging is misschien zijn de stats van je tegenstander en zijn niveau, en het speltype/niveau.
Wat ik wel wou laten zien wanneer het af is is het beste seizoen zoals ook op de site van EA te zien is, uitrekenen in welke divisie iemand zit is volgens mij onmogelijk en de speelwijze is ook lastig te bepalen al valt het bij sommige wel op:

"goals": 2,
"pass_made": 92,
"pass_attempts": 116,

Tegenstander:
"goals": 1,
"pass_made": 40,
"pass_attempts": 52,

Het is misschien voor een tournament wel handig om te kijken hoe je tegenstander ervoor staat (zoveel op een rij verloren en wat zijn beste divisie is (online seizoenen + FUT) zodat je niet al kansloos een wedstrijd in gaat voor een bijvoorbeeld gratis TOTS speler na 4 keer winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-10 20:05
Kan ik alvast aangeven dat die gegevens van mij privé niet gequeried mogen worden, anders wilt Bean nooit meer een potje tegen mij spelen :+

offtopic:
Óf juist wel

[ Voor 8% gewijzigd door MyUtd4Life op 12-07-2016 23:44 ]

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MyUtd4Life schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 23:43:
Kan ik alvast aangeven dat die gegevens van mij privé niet gequeried mogen worden, anders wilt Bean nooit meer een potje tegen mij spelen :+

offtopic:
Óf juist wel
Het werkt nu zonder dubbele "player" data evenals het filteren op PSN naam. Alleen nog even uitzoeken hoe ik de relatie leg tussen de speler en het type spel :P Vriendschappelijke FUT potjes kun je trouwens niet ophalen dus maak je geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bossie schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:30:

statistieken zeggen geen ene bal. Waardeloos passen, minder balbezit en minder schietkansen en toch winnen. Ik maak het vaak genoeg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bean77 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:35:
[...]

statistieken zeggen geen ene bal. Waardeloos passen, minder balbezit en minder schietkansen en toch winnen. Ik maak het vaak genoeg mee.
Speel je toch stiekem 5 ATB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bossie schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 21:54:
[...]

Speel je toch stiekem 5 ATB?
hahaha nee nooit gedaan, zelfs niet stiekem. Speel meestal 4321/433-4/41212 en de (2) variant.
Sommige tegenstanders bouwen echt hun hele defensie dicht met 5atb of 4411 / 4141 etc. Kansloos.... maar des te heerlijker smaakt een overwinning tegen zulke campers >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
Gisteren toch maar weer even een potje gespeeld. Ik heb alleen echt niks te zoeken in div 1. Speel veel te nerveus, maak fouten die ik normaal nooit maak en verdedigend is het echt drama.

De laatste 5 wedstrijden niet meer met 4-3-2-1 spelen gok ik. De eerste 5 wedstrijden ongeveer 20+ goals tegen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-10 21:32
Vissert schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 07:32:
Gisteren toch maar weer even een potje gespeeld. Ik heb alleen echt niks te zoeken in div 1. Speel veel te nerveus, maak fouten die ik normaal nooit maak en verdedigend is het echt drama.

De laatste 5 wedstrijden niet meer met 4-3-2-1 spelen gok ik. De eerste 5 wedstrijden ongeveer 20+ goals tegen gehad.
Hoe heb je de instructions van je verdedigers en je CDM's staan? Ik speel zelf altijd 4-3-2-1 met 2 vlotte LB/RB's en 2 dramatisch trage CB's met verschrikkelijke workrates (bij gebrek aan beter), maar ik krijg zelden doelpunten tegen waarbij het niet een instapfout van mij was of dat ik een speler de ruimte geef om te schieten (op de pacegoals na dan).
http://www.futhead.com/16/squads/13130311/
Staan je backs en je CDM allemaal op "stay back while attacking"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is vooral een spel van geen fouten maken in div1 en bovendien kom je daar relatief meer kansloze formaties tegen die vooral gericht zijn op een middenveld overwicht. Al dan niet met high pressure etc.
spelers in div1 zijn niet per definitie betere spelers, ze weten alleen beter hoe de flaws van het spel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft dat niet te maken met zoals je eerder zei RSI? Dat je je daarom niet meer optimaal kunt focussen op het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
Pyramiden schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:35:
[...]

Hoe heb je de instructions van je verdedigers en je CDM's staan? Ik speel zelf altijd 4-3-2-1 met 2 vlotte LB/RB's en 2 dramatisch trage CB's met verschrikkelijke workrates (bij gebrek aan beter), maar ik krijg zelden doelpunten tegen waarbij het niet een instapfout van mij was of dat ik een speler de ruimte geef om te schieten (op de pacegoals na dan).
http://www.futhead.com/16/squads/13130311/
Staan je backs en je CDM allemaal op "stay back while attacking"?
Ik speel standaard met 2 of soms zelfs 3cms op stay Back. Mijn backs rennen wel graag naar voren maar het zijn vaak goals door het centrum. Door slecht instappen of domme acties.
Bean77 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:48:
[...]

het is vooral een spel van geen fouten maken in div1 en bovendien kom je daar relatief meer kansloze formaties tegen die vooral gericht zijn op een middenveld overwicht. Al dan niet met high pressure etc.
spelers in div1 zijn niet per definitie betere spelers, ze weten alleen beter hoe de flaws van het spel werken.
Ja dit dus. Er wordt net even wat makkelijker weggedraaid, verdediger ontweken en goed geschoten. Combineer dat met een slechte vorm van mij en het wordt wel eens 7-1.
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:11:
[...]

Heeft dat niet te maken met zoals je eerder zei RSI? Dat je je daarom niet meer optimaal kunt focussen op het spel.
Focus valt wel mee. Denk dat het mijn niveau meer raakt omdat ik daardoor weinig speel de laatste week.

Of het echt rsi is weet ik niet. Beetje afkicken kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog even terug te komen op statistieken. Het mag dan wel niet alles zeggen maar het geeft wel degelijk inzage in bepaalde dingen, bijvoorbeeld of je effectief bent of niet die dag. Je kunt uiteindelijk als je nog meer data vergaart bijvoorbeeld ook patronen herkennen rond welke tijden bijvoorbeeld de meeste divisie 1 spelers (als je uiteindelijk die rekensom goed krijgt in welke divisie ze zitten) waar je je voordeel mee kunt doen door niet rond die tijden te spelen (waardoor de kans dat je goede tegenstanders tegen komt kleiner wordt (als het goed is dan :P)).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2ouxDVN.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7bgiPC0.png

p.s. Ik had even geen zin om goals_against erbij te maken. Vandaar ook dat dit ontbreekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:28:
Om nog even terug te komen op statistieken. Het mag dan wel niet alles zeggen maar het geeft wel degelijk inzage in bepaalde dingen, bijvoorbeeld of je effectief bent of niet die dag. Je kunt uiteindelijk als je nog meer data vergaart bijvoorbeeld ook patronen herkennen rond welke tijden bijvoorbeeld de meeste divisie 1 spelers (als je uiteindelijk die rekensom goed krijgt in welke divisie ze zitten) waar je je voordeel mee kunt doen door niet rond die tijden te spelen (waardoor de kans dat je goede tegenstanders tegen komt kleiner wordt (als het goed is dan :P)).

[afbeelding]

[afbeelding]

p.s. Ik had even geen zin om goals_against erbij te maken. Vandaar ook dat dit ontbreekt :P
Tja op andere tijden spelen om zo wel div1 te kunnen winnen vind ik een beetje flauw. Je speelt een spel, je komt nou eenmaal de tegenstanders tegen die je tegenkomt.

Maar goed dat je niet de tegen doelpunten er bij gepakt hebt bij mij. Houden zo :+

Edit:

Trouwens.. 13 en 11 matches? Ga een hobby zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vissert schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:43:
[...]

Tja op andere tijden spelen om zo wel div1 te kunnen winnen vind ik een beetje flauw. Je speelt een spel, je komt nou eenmaal de tegenstanders tegen die je tegenkomt.

Maar goed dat je niet de tegen doelpunten er bij gepakt hebt bij mij. Houden zo :+

Edit:

Na het zien van je laatste wedstrijd.... Hehe

Er zaten redelijk wat ragequits bij wat gewoon gunstig is voor mij. Dit is allemaal tijdens online seizoenen (geen FUT) in divisie 3. Kom genoeg divisie 1 spelers tegen jammer genoeg maar kan sommige gelukkig nog aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dit dus. Er wordt net even wat makkelijker weggedraaid, verdediger ontweken en goed geschoten. Combineer dat met een slechte vorm van mij en het wordt wel eens 7-1.
precies, net even happen en je staat achter. Discipline moet er zijn, maar maakt het spel totaal niet leuker op.
[...]

Edit:

hij vergelijkt jouw cijfers in div1 met zijn cijfers in div4?, div5? Elke vergelijking gaat compleet mank lol 8)7

[ Voor 53% gewijzigd door Bean77 op 14-07-2016 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
Bean77 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:12:
[...]

precies, net even happen en je staat achter. Discipline moet er zijn, maar maakt het spel totaal niet leuker op.

[...]

hij vergelijkt jouw cijfers in div1 met zijn cijfers in div4?, div5? Elke vergelijking gaat compleet mank lol 8)7
Voordat jullie weer een bitch fight beginnen. Ik zie er niet echt een vergelijking in hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vissert schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:14:
[...]

Voordat jullie weer een bitch fight beginnen. Ik zie er niet echt een vergelijking in hoor.
haha nee hoor, reageer ook op jouw post. Ik win regelmatig terwijl de statistieken toch echt voor de tegenstander spreken. Daarom zeggen stats en cijfers totaal niks in fifa 16. Maar ook in het echt niet. Gaat er gewoon om dat je 1 doelpunt meer maakt dan de tegenstander zoals Johan zou zeggen. En in div1 zijn ze er erg gehaaid in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-10 20:05
Ik zie het ook niet als een middel om spelers met elkaar te vergelijken. Iedereen heeft een andere speelstijl en manier om te willen winnen. Alleen waar deze statistieken wel in kunnen helpen is om wellicht beter te verklaren waarom je wel of niet gewonnen hebt. Als jij ziet dat je gemiddeld 15 schoten hebt en maar 1 goal, kan je je afvragen of je dan wel effectief met je kansen omgaat of zinloos op goal schiet. Zie je dat een tegenstander gemiddeld 10 corners krijgt tegen jou, en je weet dat je die niet heel sterk kunt verdedigen, kan je wellicht daar meer focus op leggen om ze te voorkomen of ze leren te verdedigen.

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MyUtd4Life schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:22:
Ik zie het ook niet als een middel om spelers met elkaar te vergelijken. Iedereen heeft een andere speelstijl en manier om te willen winnen. Alleen waar deze statistieken wel in kunnen helpen is om wellicht beter te verklaren waarom je wel of niet gewonnen hebt. Als jij ziet dat je gemiddeld 15 schoten hebt en maar 1 goal, kan je je afvragen of je dan wel effectief met je kansen omgaat of zinloos op goal schiet. Zie je dat een tegenstander gemiddeld 10 corners krijgt tegen jou, en je weet dat je die niet heel sterk kunt verdedigen, kan je wellicht daar meer focus op leggen om ze te voorkomen of ze leren te verdedigen.
verhaal wat ik hier al tijden roep, maar waar door sommige op gelachen werd of belachelijk gemaakt werd. Jezelf analyseren en je daarin verbeteren brengt je nu eenmaal verder. Ik heb eeuwig tussen div3 en div4 gehangen, toen mezelf gaan analyseren en niet altijd het spel makkelijk de zwarte piet toespelen. Toen heb ik verbeteringen aangebracht en heb ik div1 gehaald. En dat in een tijd dat iedereen maar vond dat het de schuld was van fifa dat ze nog geen div1 speler waren.
grappig om deze verandering nu te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 14:26
Gisteren 12 schoten op doel, mijn tegenstander 3 maar die won wel met 0-2.
Uiteindelijk is er maar 1 statistiek die telt en dat is doelpunten voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
servival7 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:40:
Gisteren 12 schoten op doel, mijn tegenstander 3 maar die won wel met 0-2.
Uiteindelijk is er maar 1 statistiek die telt en dat is doelpunten voor. :)
zo is het maar net, alleen is het veel prettiger als je aan de andere kant van de medaille zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
Laatste wedstrijd 6-2 verloren. Na 10 min al 2-0. Weer terug in het vertrouwde div 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vissert schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:46:
Laatste wedstrijd 6-2 verloren. Na 10 min al 2-0. Weer terug in het vertrouwde div 2.
Ach elke keer div1 wordt ook saai joh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist ff drie potjes gespeeld, 3 maal op rij stevige lag ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
Huts! Eindelijk een keer de online draft gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vissert schreef op zondag 17 juli 2016 @ 15:17:
Huts! Eindelijk een keer de online draft gewonnen.
Wat trekt jou in draft? Ik vind er vrij weinig aan, komt misschien dat ik een aantal keer snel eruit lag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
Bean77 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 15:51:
[...]

Wat trekt jou in draft? Ik vind er vrij weinig aan, komt misschien dat ik een aantal keer snel eruit lag ;)
De variatie in teams waarmee je speelt en die je tegenkomt. Alleen jammer dat het zelfs als winnaar bijna niet rendabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In het begin was het booming business met de hoge prijzen. Sinds de kerst is draft eigenlijk niet meer interessant.
EA zou hier toch wat op moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bean77 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 18:30:
In het begin was het booming business met de hoge prijzen. Sinds de kerst is draft eigenlijk niet meer interessant.
EA zou hier toch wat op moeten vinden.
Het antwoord van EA zal wel Fifa 17 zijn, kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst draft het gespeeld.

Vanochtend ff een paar potjes gespeeld om het seizoen dat ik eerder deze week was gestart af te maken.
Hierdoor inmiddels weer terug in D3, helaas door de laggames van gisteren niet ongeslagen de D4 titel kunnen pakken maar dit is ook prima.

Mijn team speelt erg goed en lijkt ook prima in balans, ben nog steeds super tevreden met de keuze voor Dybala ipv Higuain, en de opmerkingen hier over Insigne waren zeker niet geflatteerd.

Ik zit nog even te denken wat de volgende upgrade zou moeten zijn, misschien TOTY Buffon of eventueel Pogba inruilen als wisselgeld voor TOTY Pjanic. Heb wel een paar kleine versterkingen gehaald zoals Alves en een paar wissels zoals Pjanic, Cuadrado, Miranda en Medel.
http://www.futbin.com/16/squad/760521

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bossie schreef op zondag 17 juli 2016 @ 21:09:
[...]

Het antwoord van EA zal wel Fifa 17 zijn, kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst draft het gespeeld.

Vanochtend ff een paar potjes gespeeld om het seizoen dat ik eerder deze week was gestart af te maken.
Hierdoor inmiddels weer terug in D3, helaas door de laggames van gisteren niet ongeslagen de D4 titel kunnen pakken maar dit is ook prima.

Mijn team speelt erg goed en lijkt ook prima in balans, ben nog steeds super tevreden met de keuze voor Dybala ipv Higuain, en de opmerkingen hier over Insigne waren zeker niet geflatteerd.

Ik zit nog even te denken wat de volgende upgrade zou moeten zijn, misschien TOTY Buffon of eventueel Pogba inruilen als wisselgeld voor TOTY Pjanic. Heb wel een paar kleine versterkingen gehaald zoals Alves en een paar wissels zoals Pjanic, Cuadrado, Miranda en Medel.
http://www.futbin.com/16/squad/760521
Ik zou pogba houden en kijken voor bijv if chielini of idd buffon/handanovic. Backs vind ik het minst belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bean77 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 21:24:
[...]

Ik zou pogba houden en kijken voor bijv if chielini of idd buffon/handanovic. Backs vind ik het minst belangrijk.
Backs zijn idd het minst belangrijk, hoewel ik ook regelmatig tegenstander heb die hun backs zeer hoog laten spelen. Het is wel een leuke bonus als een back long throw heeft of een sterkere verdedigende kopper is.

Buffon is misschien een goede optie, denk niet dat ik verschil ga merken als ik een IF Handanovic ga halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bossie schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:14:
[...]

Backs zijn idd het minst belangrijk, hoewel ik ook regelmatig tegenstander heb die hun backs zeer hoog laten spelen. Het is wel een leuke bonus als een back long throw heeft of een sterkere verdedigende kopper is.

Buffon is misschien een goede optie, denk niet dat ik verschil ga merken als ik een IF Handanovic ga halen
Je hebt wel ghoulam met long throw maar die is minder dan alex sandro.
Buffon vind ik wel beter dan handanovic, maar de eerste heeft geen long throw waardoor ze voor mij gelijkwaardig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben maar weer met een Eredivisie/Nederlands team gaan spelen omdat ik toch meer plezier van heb dan met dure spelers. Gisteren tijdens een potje ook wel weer gemerkt dat het fluiten voor buitenspel soms wel erg lang duurt waardoor mijn speler zelfs geblesseerd kon raken :') Hopelijk is er volgend jaar rekening gehouden met de soms wat moeilijkere aannames en de loopacties die spelers maken. Uiteindelijk 4-0 gewonnen tegen een team met o.a. Tevez, Neymar en Bale. Het is wel grappig om te zien dat een speler als Karsdorp alle 3 van de bal af krijgt zonder een overtreding te maken.

Video van de loop actie van Janssen (ik ging er vanuit dat het een penalty was): https://streamable.com/te2d

P.s. Blijkbaar is het voor EA ook lastig om gespeelde wedstrijden te registreren waardoor mijn kleine applicatie geen nut meer heeft :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-10 14:09
Momenteel heb ik geen Live Gold omdat ik eigenlijk geen game echt online speel(Xbox ook pas net gekocht). Nu ben ik aan het denken om misschien Fifa17 online te gaan spelen. Momenteel speel ik vaak Fifa16 – carrière en dingen die ik vaak lees(schrikken af) over FUT is dat het vol zit met cheaters enz….
Is dit echt zo? Of is het een idee dat ik zelf gecreëerd heb? Waarom zou ik online spelen? Of waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Awesomo4k schreef op maandag 18 juli 2016 @ 16:09:
Momenteel heb ik geen Live Gold omdat ik eigenlijk geen game echt online speel(Xbox ook pas net gekocht). Nu ben ik aan het denken om misschien Fifa17 online te gaan spelen. Momenteel speel ik vaak Fifa16 – carrière en dingen die ik vaak lees(schrikken af) over FUT is dat het vol zit met cheaters enz….
Is dit echt zo? Of is het een idee dat ik zelf gecreëerd heb? Waarom zou ik online spelen? Of waarom niet?
Offline spelen is naar mijn inziens nogal saai en voorspelbaar. De CPU speelt vrijwel altijd het zelfde langdradige breispel op balbezit waarbij de doeltreffendheid voornamelijk word bepaald door het niveau.

Online is veel gevarieerder en de meeste tegenstanders spelen ook behoorlijk direct. Daarnaast kun je ook altijd een potje tegen je vrienden doen, of tegen een van de zogenaamde FUT goden hier ;)

Helaas zul je ook wel eens vervelende potjes hebben online met veel irritant gedoe maar dat word steeds minder als je uit de lagere divisies promoveert. Maar je zal altijd wel eens met een goal verschil verliezen waarbij een tegenstander gaat tijdrekken, pauzeren op omschakelijkmomenten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://forums.futhead.com...quits-and-i-lose-the-game

Hier kun je er wel wat over lezen. Het is gelukkig alleen op de PC. Van online spelen leer je meer hoe het spel in elkaar zit aangezien de computer toch altijd op dezelfde manier speelt wat na een tijdje echt irritant wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Ik heb ook veel carriere gespeeld in Fifa 15 en 16 voordat ik een paar maanden geleden aan FUT begonnen ben. In carriere vond ik het bij elkaar handelen van een team eigenlijk leuker dan het spel zelf omdat de PC nogal voorspelbaar is en er op een gegeven moment alleen nog maar "onmogelijke doelpunten" vallen zoals debiele afstandsschoten en gewoon corners. Verder win je carriere heel makkelijk als je twee snelle wingers neerzet.

FUT vind ik tot nu erg leuk. Je komt veel verschillende tegenstanders tegen en het is erg leuk om een team bij elkaar te sprokkelen.
Soms is het wel frustrerend. Spelers die alleen maar aan het pacen zijn. Na goal van hen 5x op pauze drukken. Rare fouten in het spel.
Voor mij mag het de pret niet drukken, en ik zie het dan maar als een onderdeel van voetbal. De beste wint niet altijd en dat is wat de sport interessant maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bossie schreef op maandag 18 juli 2016 @ 16:30:
[...]

Helaas zul je ook wel eens vervelende potjes hebben online met veel irritant gedoe maar dat word steeds minder als je uit de lagere divisies promoveert. Maar je zal altijd wel eens met een goal verschil verliezen waarbij een tegenstander gaat tijdrekken, pauzeren op omschakelijkmomenten etc.
Dit dus. En daarnaast zijn er spelers die zich focussen op het uitvoeren van trucjes waarbij ze scoren. Denk aan iemand die van afstand erg makkelijk scoort of iemand die met skillmoves elke keer dezelfde actie heeft en effectief daarin is. Echt cheaten is het niet, wel irritant. Net als spelen tegen een 5mln squad, dat is ook cheaten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Ik zal het eens proberen, ik heb toch nog wel 2 weken ''probeer'' gold over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijf mij ook echt verbazen over het verschil tussen online seizoenen en FUT. Ik weet niet of het aan de iets lagere divisies ligt bij FUT (div 4) maar soms gaat het nergens over. Met online seizoenen doe ik gewoon in de hogere divisies mee maar kom daar niet zulke drama wedstrijden tegen waar tegenstanders continue hetzelfde trucje proberen. Om maar een voorbeeld te noemen het direct naar het goal willen rennen met 1 speler.

Wel leuk als hij na een 4-0 achterstand tegen een Nederlands team (zonder Robben want die is altijd geblesseerd :+) het opgeeft: https://streamable.com/1jv3

TOTS Karsdorp kan Walcott ook bijhouden blijkbaar :')
Awesomo4k schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:37:
Ik weet niet of je dit jaar nog gaat beginnen of volgend jaar maar als het volgend jaar is zou ik niet vanaf het eerste moment direct online gaan spelen omdat alle goede spelers dan ook nog in divisie 10 zitten waardoor je misschien ook een verkeerd beeld krijgt van de lagere divisies. Ik ga volgend jaar zelf ook eerst even offline spelen zodat ik het spel eerst goed leer kennen aangezien er wat betreft de offensieve kant wel redelijk wat gaat veranderen voor zover ik heb begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Awesomo4k schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:37:
Vergeet niet om in het winkeltje die je in het menu opent door op je rechter joystick te drukken wat coinboosts te kopen. Koop die +1000 coins per wedstrijd en na 10 wedstrijden kun je een decent team neerzetten.
Ik zou even op Futhead kijken naar een team wat te betalen is maar waar je toch leuk mee kunt starten. Zoiets als dit is bijvoorbeeld best leuk:
http://www.futhead.com/16/squads/15835795/
Al je middenvelders en aanvallers hebben 4* skills en lekker veel pace om mee te zweten.
4* weakfoot op je wingers en 2 middenvelders. Ook een lekker all-round middenveld.
Genoeg pace en defending in je hele verdediging.
Kost maar 14K

Je kunt zelf ook een speler kiezen die je zelf erg fijn vond uit de carrière en daar een team om heen bouwen, zo ben ik een beetje begonnen.

Misschien als een paar andere mensen hier ook hun starter squad delen heb je iets leuks om uit te kiezen?

[ Voor 5% gewijzigd door Pyramiden op 19-07-2016 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pyramiden schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:07:
[...]
Misschien als een paar andere mensen hier ook hun starter squad delen heb je iets leuks om uit te kiezen?
Ik weet niet of hij al vaker Fifa heeft gespeeld heeft maar ik dacht dat je meer kreeg dan 15k.

Ik heb hier een Bundesliga team van 19k: http://www.futbin.com/16/squad/815730
Serie A team: http://www.futbin.com/16/squad/815722

Wat je het beste kunt doen sowieso als je begint is een goed middenveld.omdat de bal daar toch altijd langs moet. In plaats van pace zou ik ook gewoon leren om de bal rond te spelen in plaats van alleen maar pace te gebruiken aangezien dat niet gaat werken tegen tegenstanders die er vaak mee te maken hebben gehad. Daarnaast heb je vaak dat pace abusers gefrustreerd raken wanneer ze balverlies leiden waarna ze spelers uit positie trekken om de bal af te pakken waardoor je juist alleen nog maar meer ruimte krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Oja! Zeer goede tip van Nielsk89! Begin met wat tragers. Speel een paar toernooitjes tegen de computer met het nationale team van Rusland! (Zonder Shatov en Dzagoev) alles is zo traag als stront, en je moet rondspelen en combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pyramiden schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:56:
Oja! Zeer goede tip van Nielsk89! Begin met wat tragers. Speel een paar toernooitjes tegen de computer met het nationale team van Rusland! (Zonder Shatov en Dzagoev) alles is zo traag als stront, en je moet rondspelen en combineren.
Dan raak je helemaal gefrustreerd en laat je fifa gelijk links liggen met zulke trage spelers. Je kan ook een NL team samenstellen. Dat komt er doorsnee aardig bij in de buurt. Wel jammer dat je met een NL team haast niet competitief kunt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Bean77 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:54:
[...]

Dan raak je helemaal gefrustreerd en laat je fifa gelijk links liggen met zulke trage spelers. Je kan ook een NL team samenstellen. Dat komt er doorsnee aardig bij in de buurt. Wel jammer dat je met een NL team haast niet competitief kunt zijn.
Ik ben begonnen en al helemaal op de transfermarkt bezig met mijn gsm :)

Ik ga het toch proberen, een NL team.... Waarom is bv Janssen... 69... Maar zitten er ook blauwe tussen met 84(Even niet over de prijs gesproken)?

En kun je je spelers beter maken met van die kaarten? t lijkt er wel op namelijk.

Laatste vraag voor nu... Waarom kan ik niet al mijn spelers verkopen... de leenspelers snap ik wel... maar ik heb een hoop meuk gekregen in t begin en vervangen door goedkope NL spelers... nu kan ik die uit andere landen niet verkopen.. hoe zit dat?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loan players maar ook spelers uit reward packs kun je niet verkopen.

De zwarte, blauwe, oranje, paarse etc kaartjes zijn speciale kaarten en hebben hogere stats dan de normale varianten, aangezien ik vanaf mijn mobiel aan het lurken ben laat ik deze over aan bean.

[ Voor 59% gewijzigd door Bossie op 20-07-2016 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Awesomo4k schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:33:
Ik ga het toch proberen, een NL team.... Waarom is bv Janssen... 69... Maar zitten er ook blauwe tussen met 84(Even niet over de prijs gesproken)?

En kun je je spelers beter maken met van die kaarten? t lijkt er wel op namelijk.
Het werkt een klein beetje als met Pokémon kaarten.
Je kunt de kaarten zelf niet upgraden, maar soms brengt EA voor speciale gelegenheden een betere versie van een kaart uit.
Deze speciale gelegenheden zijn:
Team of the week (zwart accent): Elke week geeft EA een aantal spelers een kaartje waar een extra zwarte gloed overheen zit met iets betere statestieken dan ze normaal heben.
Team of the year (blauw met zwart accent): Elk jaar krijgen een aantal spelers een grote upgrade omdat ze het hele jaar goed gepresteerd hebben.
Team of the season (blauw met goud accent): Hetzelfde als de bovenstaande maar dan gedurende een voetbal seizoen.
En dan heb je nog wat andere kaartjes zoals "hero" (paars), "International man of the match" (blauw met rood) en "Man of the match" (oranje).
Dit zijn allemaal kleine upgrades en soms position changes.

In het geval van Janssen is zijn basis kaartje 69.
Daarna heeft hij 2 keer zeer goed gepresteerd waardoor hij 2x in het "team of the week" zat waardoor hij een 73 en een 74 kaartje heeft gekregen.
Uiteindelijk heeft EA hem ook in het Team of the season van de Benelux gestopt waardoor er een kaartje uit kwam met nog betere stats.
http://www.futhead.com/16/players/25855/vincent-janssen/

Een ander voorbeeld is Wijnaldum. Omdat hij in 1 wedstrijd 4x scoorde kreeg hij ook een speciaal "hero" kaartje:
http://www.futhead.com/16/players/16102/georginio-wijnaldum/

Je hoeft dus niet de eerdere versies van een kaartje te hebben aangezien je ze niet upgrade. Je koopt gewoon een kaartje waar bepaalde stats aan verbonden zijn.
Bean77 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:54:
[...]

Dat is wel lichtelijk overdreven, van 2 toernooitjes ben je het niet meteen zat. Ik speel nogsteeds met zulke trage CB's/CDM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bossie schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:46:
Loan players maar ook spelers uit reward packs kun je niet verkopen.

De zwarte, blauwe, oranje, paarse etc kaartjes zijn speciale kaarten en hebben hogere stats dan de normale varianten, aangezien ik vanaf mijn mobiel aan het lurken ben laat ik deze over aan bean.
Hier ook ff vanf de mobiel, maar ben blij dat piramyden het hierboven uitgelegd heeft :)

@ piramyden. Idd wat overdreven. Ik oefen liever hoe ik nog beter word met een goed team, dan wanneer ikworstel met een sloom team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor mij waren snelle CDM/CB's juist een gamechanger, je wil daar echt geen trage spelers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bossie schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:34:
Voor mij waren snelle CDM/CB's juist een gamechanger, je wil daar echt geen trage spelers hebben.
Pace en stamina. De 2 grootste abusers met skillmoves van het spel. Maar zo lang het mag is alles toegestaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Bean77 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:53:
[...]

Pace en stamina. De 2 grootste abusers met skillmoves van het spel. Maar zo lang het mag is alles toegestaan :p
Met mijn 99-98-97 stamina middenveld voel ik me totaal niet aangesproken :+
Bossie schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:34:
Misschien eens proberen. Ik merk dat zo'n blok met grote zware defenders best lekker werkt. Helemaal met snelle L/R-backs om foutjes op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pyramiden schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:47:
[...]

Met mijn 99-98-97 stamina middenveld voel ik me totaal niet aangesproken :+

[...]

Misschien eens proberen. Ik merk dat zo'n blok met grote zware defenders best lekker werkt. Helemaal met snelle L/R-backs om foutjes op te vangen.
Van de tots heb ik even een frans/ligue1 gehad. Het hele team had erg veel power, dat was best opvallend. Kreeg alleen veel vrije trappen tegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Bean77 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 23:21:
[...]

Van de tots heb ik even een frans/ligue1 gehad. Het hele team had erg veel power, dat was best opvallend. Kreeg alleen veel vrije trappen tegen....
Haha, misschien compenseert EA mijn L/R-backs en mijn keeper wel gigantisch voor die trage CB's 8)

Gisteren overigens mijn pre-order voor FIFA 17 geplaatst! Hopen dat het een beetje een net afgewerkt spel gaat worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: Hoe vaak zijn jullie tegenstanders tegen gekomen die al vanaf het begin van de wedstrijd lopen uit te dagen door de bal dom rond te spelen en af te schermen? Ik ben gisteren sinds lange tijd zo'n figuur tegen gekomen en hij kreeg het zelfs met zijn keeper voor elkaar om de bal af te schermen waarnaar mijn speler voor duwen (geen slide tackle) een gele kaart kreeg.

Zijn PSN naam is francesco_049. Mocht je hem tegen komen dan kan ik je aanraden om te leaven aangezien het geen leuke wedstrijd gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10 18:16
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:18:
Vraagje: Hoe vaak zijn jullie tegenstanders tegen gekomen die al vanaf het begin van de wedstrijd lopen uit te dagen door de bal dom rond te spelen en af te schermen? Ik ben gisteren sinds lange tijd zo'n figuur tegen gekomen en hij kreeg het zelfs met zijn keeper voor elkaar om de bal af te schermen waarnaar mijn speler voor duwen (geen slide tackle) een gele kaart kreeg.

Zijn PSN naam is francesco_049. Mocht je hem tegen komen dan kan ik je aanraden om te leaven aangezien het geen leuke wedstrijd gaat worden.
Daar heb ik één oplossing voor: zelf de bal in de ploeg houden, dus erg nauwkeurig zijn in balbezit. Snel goal maken en dan hem gaan irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Ben toch wel een beetje into the hype..... Heb een NL startteam gemaakt voor een coin of 5k... Overal 76 en 100 teamgeest.... Nu kijken of ik online iets in te brengen heb met dat team en het beetje bij beetje upgraden of een ''nieuw'' squad maken met betere spelers.

Denk dat ik dit ook ga spelen in Foefa 17 en hem ergens koop... Ben er nog niet uit of ik hem pre-order... of dat ik hem gewoon na 1-2 weken koop van iemand die zeurt over de kwaliteit :+ Ik wil hem zwz op disc.... Pre-orders tot nu toe zijn 63 euro... toch wel een redelijk bedrag... iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awesomo4k schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:35:
Ben toch wel een beetje into the hype..... Heb een NL startteam gemaakt voor een coin of 5k... Overal 76 en 100 teamgeest.... Nu kijken of ik online iets in te brengen heb met dat team en het beetje bij beetje upgraden of een ''nieuw'' squad maken met betere spelers.

Denk dat ik dit ook ga spelen in Foefa 17 en hem ergens koop... Ben er nog niet uit of ik hem pre-order... of dat ik hem gewoon na 1-2 weken koop van iemand die zeurt over de kwaliteit :+ Ik wil hem zwz op disc.... Pre-orders tot nu toe zijn 63 euro... toch wel een redelijk bedrag... iemand tips?
Je kunt beter nog even wachten. Vorig jaar heb ik Fifa 16 bij Wehkamp voor +-40 euro kunnen scoren.
Daimen schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:15:
[...]

Daar heb ik één oplossing voor: zelf de bal in de ploeg houden, dus erg nauwkeurig zijn in balbezit. Snel goal maken en dan hem gaan irriteren.
Probleem is is dat hij zo smerig speelde zonder gevolgen waardoor ik de bal moeilijk vasthouden. Maar dit was echt een voorbeeld wat er mis is met dit spel. Het enige leuke na de wedstrijd was dat hij na 175 seizoenen niet verder komt dan divisie 3. Potje daarna met online seizoenen wel gewonnen maar ik kon wel weer merken dat het na de voorsprong opeens weer een andere wedstrijd was waar maar weinig dingen goed konden gaan wat betreft passing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Ik ben op dit moment in Rusland en ik heb de Super Deluxe Edition voor op de PC aangeschaft voor 50 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pyramiden schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:06:
Ik ben op dit moment in Rusland en ik heb de Super Deluxe Edition voor op de PC aangeschaft voor 50 euro :)
En al gek geworden van je slome spelers ;) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Bean77 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:55:
[...]

En al gek geworden van je slome spelers ;) :p
Nog niet :)
Shatov, Smolov en Dzagoev smikkelen altijd lekker door die verdedigingen heen 8)

Overigens wel lang getwijfeld om naar een hybrid toe te gaan, maar vind het eigenlijk wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pyramiden schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:37:
[...]

Nog niet :)
Shatov, Smolov en Dzagoev smikkelen altijd lekker door die verdedigingen heen 8)

Overigens wel lang getwijfeld om naar een hybrid toe te gaan, maar vind het eigenlijk wel prima.
Het is altijd wel leuk om te zien wat anderen doen maar je moet gewoon je eigen plan trekken (met imspiratie van anderen).

Ik vraag mij bijv echt af of ik in fifa17 voor ifs/tots/toty moet gaan. De meeste zijn niet significant beter dat je het merkt. User error is daarvan een te grote factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Bean77 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 18:17:
[...]

Het is altijd wel leuk om te zien wat anderen doen maar je moet gewoon je eigen plan trekken (met imspiratie van anderen).

Ik vraag mij bijv echt af of ik in fifa17 voor ifs/tots/toty moet gaan. De meeste zijn niet significant beter dat je het merkt. User error is daarvan een te grote factor.
Inderdaad. Het is wel het leuke van Fut dat er zoveel combinaties en mogelijkheden zijn. Eigenlijk wel jammer dat je bijna altijd tegen de standaard BPL/Bundesliga/Serie A/BVVA teams komt... Ik vind het altijd wel leuk om tegen iets creatievere teams te spelen.

In form ben ik het mee eens, daar is het verschil inderdaad minimaal. Maar als ik bijvoorbeeld een TOTS Shatov of Dzagoev naast zijn normale kaartje leg dan zijn dat wel grote verschillen.
+5 pace
+10 finishing
+11 shooting
+10 passing
+8 stamina
Dat zijn toch wel grote verschillen. Je kunt het denk ik het beste gewoon per speler bekijken. Gewoon de stats vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pyramiden schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 22:38:
[...]

Inderdaad. Het is wel het leuke van Fut dat er zoveel combinaties en mogelijkheden zijn. Eigenlijk wel jammer dat je bijna altijd tegen de standaard BPL/Bundesliga/Serie A/BVVA teams komt... Ik vind het altijd wel leuk om tegen iets creatievere teams te spelen.

In form ben ik het mee eens, daar is het verschil inderdaad minimaal. Maar als ik bijvoorbeeld een TOTS Shatov of Dzagoev naast zijn normale kaartje leg dan zijn dat wel grote verschillen.
+5 pace
+10 finishing
+11 shooting
+10 passing
+8 stamina
Dat zijn toch wel grote verschillen. Je kunt het denk ik het beste gewoon per speler bekijken. Gewoon de stats vergelijken.
tots/toty heb je gelijk in. Daar zitten de echte verschillen maar voor de gemiddelde speler onbetaalbaar. Ik heb het geprobeerd met een "goedkoop" tots eredivisie team, maar dat was het toch niet. Specifieke ratings icm workrates en weakfoot/skillmoves vinden op een goedkope tots speler is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Bean77 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:05:
[...]

tots/toty heb je gelijk in. Daar zitten de echte verschillen maar voor de gemiddelde speler onbetaalbaar. Ik heb het geprobeerd met een "goedkoop" tots eredivisie team, maar dat was het toch niet. Specifieke ratings icm workrates en weakfoot/skillmoves vinden op een goedkope tots speler is lastig.
Dat vind ik inderdaad gek. Mijn team is bijna full TOTS omdat ik met een niet populaire competitie speel. Maar voor de meeste spelers is het toch wel mogelijk om ten minste 1 TOTS in je team te passen? In divisie 3-4 kom ik bijna alleen maar rare-gold tegen...

Hmm... Dan moet de RPL toevallig net goede workrates op de TOTS hebben. Een voordeel is wel dat op Hulk na iedereen vrij goedkoop is, dus je best veel keuze hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pyramiden schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 00:17:
[...]

Dat vind ik inderdaad gek. Mijn team is bijna full TOTS omdat ik met een niet populaire competitie speel. Maar voor de meeste spelers is het toch wel mogelijk om ten minste 1 TOTS in je team te passen? In divisie 3-4 kom ik bijna alleen maar rare-gold tegen...

Hmm... Dan moet de RPL toevallig net goede workrates op de TOTS hebben. Een voordeel is wel dat op Hulk na iedereen vrij goedkoop is, dus je best veel keuze hebt.
Idd, er zijn een paar uitschieters maar TOTS spelers zijn in het algemeen niet erg prijzig.
EA heeft wel goed opgelost ivm vorige editites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Natuurlijk heb je goedkope tots spelers. Maar deze zitten vaak in een impopulaire competitie, zijn niet zo heel goed tov reguliere bijv bpl spelers of hebben slechte Wf/skills/workrates of zijn slecht in teams in te passen. Meestal wil je ook met populaire spelers spelen.
Het is wel een leuke uitdaging om dit voor elkaar te krijgen.

Ik heb een paar keer een team gehad in de russische competitie met dzyuby (of zoeits) , musa, hulk/promes, eremenko etc, maar dw verdediging is echt bagger en haast niet een hybrid van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet om lullig te doen maar ik kan mij met een Nederlands team prima redden in divisie 3. TOTS Promes heeft 8 goals gemaakt in 10 wedstrijden wat nog best netjes is met de toch wat mindere spelers. Je moet gewoon de zwakke plekken in zowel je formatie als van de spelers kennen (+WF) en dan kun je daar gedurende de wedstrijd rekening mee houden. Ik ben nu wel een aantal spelers tegen gekomen met minimaal 1 punt in divisie 1 (blijkbaar kun je divisie 1 wel halen maar voor de rest 1 wedstrijd gelijk spelen :P). De enige speler die ik nog een keer goed moet testen is Sneijder zijn kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:27:
Niet om lullig te doen maar ik kan mij met een Nederlands team prima redden in divisie 3. TOTS Promes heeft 8 goals gemaakt in 10 wedstrijden wat nog best netjes is met de toch wat mindere spelers. Je moet gewoon de zwakke plekken in zowel je formatie als van de spelers kennen (+WF) en dan kun je daar gedurende de wedstrijd rekening mee houden. Ik ben nu wel een aantal spelers tegen gekomen met minimaal 1 punt in divisie 1 (blijkbaar kun je divisie 1 wel halen maar voor de rest 1 wedstrijd gelijk spelen :P). De enige speler die ik nog een keer goed moet testen is Sneijder zijn kaart.
als je user errors zoveel mogelijk vermijd dat kan je ook met een NL prima presteren. Aangezien de top allemaal dicht bij elkaar ligt in div1 kan dan wel verschil zijn tussen NL team of gewoon een beter team. Op nuances kun je winnen of verliezen. Van de WF van de NL eredivisie TOTS spelers word je niet blij bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bean77 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:09:
[...]

als je user errors zoveel mogelijk vermijd dat kan je ook met een NL prima presteren. Aangezien de top allemaal dicht bij elkaar ligt in div1 kan dan wel verschil zijn tussen NL team of gewoon een beter team. Op nuances kun je winnen of verliezen. Van de WF van de NL eredivisie TOTS spelers word je niet blij bijvoorbeeld.
Nederlands team. Sneijder heeft 5*, Promes, Jansen, Karsdorp, Willems en De Jong hebben 4* en de meeste anderen hebben een 3* WF waar ik maanden lang mee heb gespeeld (Aubameyang). De enige waar ik op let is Ziyech die sowieso al benadeeld is door EA aangezien hij vorig jaar gewoon een 3* WF en in Fifa 14 had hij zelfs een 4* WF. Ik heb hem een week terug zien spelen tegen PAOK en daar kon hij ook gewoon prima de bal spelen met zijn rechter dus ik heb geen idee wie een 2* WF geeft aan iemand als Ziyech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:19:
[...]

Nederlands team. Sneijder heeft 5*, Promes, Jansen, Karsdorp, Willems en De Jong hebben 4* en de meeste anderen hebben een 3* WF waar ik maanden lang mee heb gespeeld (Aubameyang). De enige waar ik op let is Ziyech die sowieso al benadeeld is door EA aangezien hij vorig jaar gewoon een 3* WF en in Fifa 14 had hij zelfs een 4* WF. Ik heb hem een week terug zien spelen tegen PAOK en daar kon hij ook gewoon prima de bal spelen met zijn rechter dus ik heb geen idee wie een 2* WF geeft aan iemand als Ziyech.
Backs en centrale verdedigers interesseren mij weinig qua WF. Veel positieve uitschieters heb je er uberhaupt niet eens tussen. Maar De Jong is gewoon geen topper, Janssen is dan nog beter al heeft die voor de top te weinig pace. Ziyech, Propper, Klaassen en Guardado hebben zwakke WFs en alleen Promes is een erg goede speler. Sneijder is wel grappig, maar die heeft een stamina van een schildpad.
Natuurlijk kan je er een leuk team van maken,maar in de top gaat het om nuances. En daar lever je doorgaans met een eredivisie team er teveel op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bean77 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:41:
[...]

Backs en centrale verdedigers interesseren mij weinig qua WF. Veel positieve uitschieters heb je er uberhaupt niet eens tussen. Maar De Jong is gewoon geen topper, Janssen is dan nog beter al heeft die voor de top te weinig pace. Ziyech, Propper, Klaassen en Guardado hebben zwakke WFs en alleen Promes is een erg goede speler. Sneijder is wel grappig, maar die heeft een stamina van een schildpad.
Natuurlijk kan je er een leuk team van maken,maar in de top gaat het om nuances. En daar lever je doorgaans met een eredivisie team er teveel op in.
Zoals ik zei is het een Nederlands team en geen Eredivisie team. Ziyech staat aan de linker kant zodat ik zijn linkervoet maximaal kan benutten om hem naar het centrum van het veld te spelen en om vanaf de linker kant longshots mee te doen aangezien hij daar uitermate geschikt voor is. Sneijder is daarnaast gewoon voor de 2e helft aangezien zijn schoten echt te belachelijk voor woorden zijn dus zijn stamina zal mij verder niet zoveel boeien. Je merkt daarnaast toch niks van stamina verlies.

Pace zal mij echt een zorg zijn. Ik kan zowel het combinatie spel als pace spel prima spelen en kan met bijvoorbeeld Janssen prima een speler aan de kant drukken wanneer nodig.

Dit is het team: http://www.futbin.com/16/squad/823654

Uiteindelijk gaat het om de speler en niet de spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:05:
[...]

Zoals ik zei is het een Nederlands team en geen Eredivisie team. Ziyech staat aan de linker kant zodat ik zijn linkervoet maximaal kan benutten om hem naar het centrum van het veld te spelen en om vanaf de linker kant longshots mee te doen aangezien hij daar uitermate geschikt voor is. Sneijder is daarnaast gewoon voor de 2e helft aangezien zijn schoten echt te belachelijk voor woorden zijn dus zijn stamina zal mij verder niet zoveel boeien. Je merkt daarnaast toch niks van stamina verlies.

Pace zal mij echt een zorg zijn. Ik kan zowel het combinatie spel als pace spel prima spelen en kan met bijvoorbeeld Janssen prima een speler aan de kant drukken wanneer nodig.

Dit is het team: http://www.futbin.com/16/squad/823654

Uiteindelijk gaat het om de speler en niet de spelers.
dat laatste altijd natuurlijk.

Gebruik je sneijder ook wel eens vanaf het begin en dan met de instructie voorin blijven zodat hij niet teveel loopt? Echt zonde dat het een LM kaart is.

edit: ik ga mijn bvva team verkopen en eens zien of een leuk bpl team te vormen is in 41212 formatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Bean77 op 22-07-2016 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bean77 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 18:18:
[...]

dat laatste altijd natuurlijk.

Gebruik je sneijder ook wel eens vanaf het begin en dan met de instructie voorin blijven zodat hij niet teveel loopt? Echt zonde dat het een LM kaart is.

edit: ik ga mijn bvva team verkopen en eens zien of een leuk bpl team te vormen is in 41212 formatie.
In een 4321 formatie aan als LF. Zijn longshots gaan bijna altijd op het doel af wat wel prettig is in plaats van een bal ver over te schieten. Daarnaast is zijn passing echt bijna 100% accuraat tijdens de potjes dat ik hem gebruikt heb, vooral vanwege zijn 5* WF. Uiteindelijk nog maar 1 keer met hem kunnen scoren maar Courtois is echt een behoorlijk irritante keeper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:16:
[...]

In een 4321 formatie aan als LF. Zijn longshots gaan bijna altijd op het doel af wat wel prettig is in plaats van een bal ver over te schieten. Daarnaast is zijn passing echt bijna 100% accuraat tijdens de potjes dat ik hem gebruikt heb, vooral vanwege zijn 5* WF. Uiteindelijk nog maar 1 keer met hem kunnen scoren maar Courtois is echt een behoorlijk irritante keeper.
tsja als je om zijn stamina heen kunt werken kan ik mij voorstellen dat het een prettige speler is.
Tsja Courtois heb ik het ook niet zo op. Ben allang blij dat hij geen speciale kaarten heeft, anders was het nog meer een mission impossible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Waarom gebruik je Promes op dit positie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awesomo4k schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:51:
[...]

Waarom gebruik je Promes op dit positie?
Omdat ik graag een sterke spits die kopsterk is naast een snelle spits die klein is en dus makkelijker tussen de verdediging door kan rennen. Dat hij van origine een vleugelspeler is maakt mij niet echt uit en ook met 7 chemistry doet hij prima wat hij moet doen.

Naar mijn mening is hij 1 van de betere vleugelspelers die je voor dat geld kunt kopen (39k). Ook heb ik zo mijn twijfels over zijn WF aangezien ik hem links en met rechts gewoon ballen in de kruising kon schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pagina: 1 ... 99 ... 102 Laatste