Met 4321 zou ik het geld eerder in een LF of RF stoppen dan in een spits. In die opstelling zijn de forwards behoorlijk belangrijk voor het maken van acties of door zelf gewoon op doel te schieten. Maar dit hangt natuurlijk ook van je speelstijl af.Bossie schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:11:
- PL, nog niet gespeeld, kan eigenlijk niet echt een uitschieter als RF vinden, Mahrez is erg duur terwijl ik liever extra muntjes aan spits uitgeef (Aguero!)
Verwijderd
Mahrez zijn Futtie is prima te betalen en zal niet veel onder doen. Zelf speel ik op dit moment zo:Bossie schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:11:
Mijn huidig team is momenteel 1.6M waard volgens futbin, aangezien FUT17 steeds dichterbij komt, heeft iemand nog een leuk idee om hier een team mee samen te stellen ? (433-2/4321)?
Ik kom zelf niet verder dan de bekende BBVA/BL/PL teams met enkele wijzingen door futties/IMOTM.
- BBVA erg sterk in 433-2, met imotm Griezman als RF naast suarez
- BL, Muller, Auba, Hummels TOTS, Pink gustavo erbij en een super degelijk team (really Auba ...)
- PL, nog niet gespeeld, kan eigenlijk niet echt een uitschieter als RF vinden, Mahrez is erg duur terwijl ik liever extra muntjes aan spits uitgeef (Aguero!)
http://www.futbin.com/16/squad/879111
Een Ligue 1 team:Bossie schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:11:
Mijn huidig team is momenteel 1.6M waard volgens futbin, aangezien FUT17 steeds dichterbij komt, heeft iemand nog een leuk idee om hier een team mee samen te stellen ? (433-2/4321)?
Ik kom zelf niet verder dan de bekende BBVA/BL/PL teams met enkele wijzingen door futties/IMOTM.
- BBVA erg sterk in 433-2, met imotm Griezman als RF naast suarez
- BL, Muller, Auba, Hummels TOTS, Pink gustavo erbij en een super degelijk team (really Auba ...)
http://www.futbin.com/16/squad/879113
Een aardig PL team:
http://www.futbin.com/16/squad/879122
[ Voor 4% gewijzigd door Vissert op 15-08-2016 12:11 ]
Eens, hoewel ik nu ook 4321 speel is mijn spits toch de speler die de meeste goals maakt aangezien mijn LF/RF toch vaak nog ff de bal terugleggen. In de omschakeling zijn de RF/LF vaak de afmakers.Pyramiden schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:54:
[...]
Met 4321 zou ik het geld eerder in een LF of RF stoppen dan in een spits. In die opstelling zijn de forwards behoorlijk belangrijk voor het maken van acties of door zelf gewoon op doel te schieten. Maar dit hangt natuurlijk ook van je speelstijl af.
Huidig team:
http://www.futbin.com/16/squad/760521
Genoemde opties:
BL - http://www.futbin.com/16/squad/878455
PL - http://www.futbin.com/16/squad/879035
BBVA - http://www.futbin.com/16/squad/625801
Ik hoef overigens niets te veranderen, maar nu FUT17 eraan komt is dit wel ongeveer de laatste kans
De geposte teams en de genoemde opties zijn voornamelijk variaties van elkaar en ik heb tijdens het seizoen vrijwel al met alle opties gespeeld.
Het team van Niels is bijvoorbeeld erg sterk in het midden en voorin erg veel finesse/snelheid met Yedder als een van de beste voetballende spits in het spel (met betere tegenstander, Krychowiak als CM). Mijn issue met dit was vooral de workrates van de twee CB's en vrijwel altijd uit positie waren waardoor ik uiteindelijk bij mijn huidig team kwam.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Kijk ook heel goed naar de workrates van je team op alle plekken. Inception heeft er recent nog een video over geplaatst geloof ik. De juiste workrate op de juiste plaats maakt vaak meer verschil dan een betere speler.Bossie schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:00:
[...]
Eens, hoewel ik nu ook 4321 speel is mijn spits toch de speler die de meeste goals maakt aangezien mijn LF/RF toch vaak nog ff de bal terugleggen. In de omschakeling zijn de RF/LF vaak de afmakers.
Huidig team:
http://www.futbin.com/16/squad/760521
Genoemde opties:
BL - http://www.futbin.com/16/squad/878455
PL - http://www.futbin.com/16/squad/879035
BBVA - http://www.futbin.com/16/squad/625801
Ik hoef overigens niets te veranderen, maar nu FUT17 eraan komt is dit wel ongeveer de laatste kans
De geposte teams en de genoemde opties zijn voornamelijk variaties van elkaar en ik heb tijdens het seizoen vrijwel al met alle opties gespeeld.
Het team van Niels is bijvoorbeeld erg sterk in het midden en voorin erg veel finesse/snelheid met Yedder als een van de beste voetballende spits in het spel (met betere tegenstander, Krychowiak als CM). Mijn issue met dit was vooral de workrates van de twee CB's en vrijwel altijd uit positie waren waardoor ik uiteindelijk bij mijn huidig team kwam.
Als je de workrates heb, zoek daar dan de beste spelers bij.
Ik zou denk ik voor een hybrid achtig iets gaan. BVVA aanval/middenveld en serie A verdediging.
edit:
Gebruik je mijn team als uitgangspunt: http://www.futbin.com/16/squad/859696
Maar dan ben yedder voor ibra en verder misschien wat downgrades van enkele speler. Speelt erg lekker.
[ Voor 5% gewijzigd door Bean77 op 15-08-2016 13:29 ]
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Hilarisch. Vorige week een tegenstander die ik compleet weg tikte. Hij werd steeds bozer
Kon het niet laten om hem nog even verder te irriteren

Kijk, daarom speel ik dis niet tegen jullie 
Beetje klagen over de community en zelf lekker meedoen
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Haha heb je een beetje gelijk. Hoewel deze kerel wel echt heel raar is. Ik stond na 40min met 3-0 voor. Ik deed niks raars, speelde niet smerig op de counter en was gewoon stuk beter. Uit het niks ging hij mij berichten. Bij 4-0 ging hij tijdrekken met zijn keeper..Bossie schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:26:
Kijk, daarom speel ik dis niet tegen jullie
ach tenminste een makkelijke win.Vissert schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:44:
[...]
Haha heb je een beetje gelijk. Hoewel deze kerel wel echt heel raar is. Ik stond na 40min met 3-0 voor. Ik deed niks raars, speelde niet smerig op de counter en was gewoon stuk beter. Uit het niks ging hij mij berichten. Bij 4-0 ging hij tijdrekken met zijn keeper..
Ik heb nooit dat spelers mij nog zulke berichten sturen, maar goed ik speel dan ook sportief
Als ik berichten krijg dat is het meestal over mijn team.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Ik krijg wel eens berichten over mijn verdedigende spel (defensive/possesion), maar ik weer dat als ik meer aanvallend ga spelen dat ik dan vaak tegen de counter aan loop.Bean77 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:23:
[...]
ach tenminste een makkelijke win.
Ik heb nooit dat spelers mij nog zulke berichten sturen, maar goed ik speel dan ook sportief![]()
Als ik berichten krijg dat is het meestal over mijn team.
Zojuist ook even een paar potjes gedaan, maar loop constant tegen de countermuur vandaag terwijl ik zelf de meest simpele kansen constant mis

Zou natuurlijk Dybala kunnen verkopen en Higuain als afmaker de ballen door het netje laten jagen. De eerste is de betere voetballer, maar de tweede een echte afmaker.
Komt ook door de opstelling. 3 centrale middenvelders zorgen ook wel dat je er gevoelig voor bent. Daarom zoek ik het liefst 2 M/H middenvelders zoals Diarra. Of desnoods H/H middenvelders. Mijn ervaring is dat zulke middenvelders vaak beter staan dan H/M middenvelders in een 4321 opstelling.Bossie schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:32:
[...]
Ik krijg wel eens berichten over mijn verdedigende spel (defensive/possesion), maar ik weer dat als ik meer aanvallend ga spelen dat ik dan vaak tegen de counter aan loop.
Zojuist ook even een paar potjes gedaan, maar loop constant tegen de countermuur vandaag terwijl ik zelf de meest simpele kansen constant mis.
Zou natuurlijk Dybala kunnen verkopen en Higuain als afmaker de ballen door het netje laten jagen. De eerste is de betere voetballer, maar de tweede een echte afmaker.
Net als dat H/L aanvallers het bij mij doorgaans beter doen dan H/M aanvallers. Gomez en Boufal zijn daar het beste voorbeeld van.
Eens, maar 4321 speelt simpelweg veel leuker dan andere formaties. Het is ook de formatie waarin ik simpelweg het meeste scoor door de directe opstelling waarbij het bij veel andere formaties veel langer breien is om bij de 16 te komen.Bean77 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:42:
[...]
Komt ook door de opstelling. 3 centrale middenvelders zorgen ook wel dat je er gevoelig voor bent. Daarom zoek ik het liefst 2 M/H middenvelders zoals Diarra. Of desnoods H/H middenvelders. Mijn ervaring is dat zulke middenvelders vaak beter staan dan H/M middenvelders in een 4321 opstelling.
Net als dat H/L aanvallers het bij mij doorgaans beter doen dan H/M aanvallers. Gomez en Boufal zijn daar het beste voorbeeld van.
Workrates zijn heel belangrijk, en omdat de settings (stay back etc) vrijwel geen effect hebben, zou het zeer logisch zijn als er consumables voor workrates zouden komen, maar helaas
Heb Dybala inmiddels verkocht en Miranda / Higuain gehaald, ben benieuwd of ik Chiellini ga missen anders gaat Barzaghli uiteindelijk alsnog naar de bank
@Niels, een DB tool zou voornamelijk handig zijn voor je overall stats, heb nu bijvoorbeeld mijn spits verkocht en ben dus hierdoor ook zijn statistieken kwijt. Het zou wel handig zijn als deze gewoon bewaard bleven en inzichtelijk zouden blijven in mijn club (als speler en als team) ipv alleen je huidige spelers.
Het is ook zeer slecht van EA, aangezien de stats gekoppeld zijn aan het kaartje zou het geen probleem moeten zijn om dat id beschikbaar te houden.
Dan zijn ze denk ik wel belangrijk, die workrates. Ik speel met M/M, H/H en M/H op het middenveld waarvan de M/H een CDM is met CDM instructions. Hiermee loop ik bijna nooit tegen counters aan, en wat er gecounterd wordt is meestal wel door een CB of een LB/RB te stoppen of in te halen.
Ik adviseer om een CDM te zoeken met longshots. Met M/H workrates en "stay back while attacking" blijft hij vaak halverwege tussen de 16 en de middellijn hangen waarbij je alle afvallende ballen lekker binnen kan schieten. TOTS Wernbloom kan ik iedereen aanbevelen :
http://www.futhead.com/16/players/26425/pontus-wernbloom/
Maar die past natuurlijk in niemand zijn team...
Ik adviseer om een CDM te zoeken met longshots. Met M/H workrates en "stay back while attacking" blijft hij vaak halverwege tussen de 16 en de middellijn hangen waarbij je alle afvallende ballen lekker binnen kan schieten. TOTS Wernbloom kan ik iedereen aanbevelen :
Klopt, in 433-2 met een goede CDM staat het vaak weer bij mij weer ontzettend degelijk. 4231 zou mijn voorkeursopstelling zijn maar deze is bijzonder slecht geïmplementeerd in deze FUT.Pyramiden schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 23:27:
Dan zijn ze denk ik wel belangrijk, die workrates. Ik speel met M/M, H/H en M/H op het middenveld waarvan de M/H een CDM is met CDM instructions. Hiermee loop ik bijna nooit tegen counters aan, en wat er gecounterd wordt is meestal wel door een CB of een LB/RB te stoppen of in te halen.
4321 vind ik het leukst en 41212 voor de afwisseling ook wel.Bossie schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 23:26:
[...]
Eens, maar 4321 speelt simpelweg veel leuker dan andere formaties. Het is ook de formatie waarin ik simpelweg het meeste scoor door de directe opstelling waarbij het bij veel andere formaties veel langer breien is om bij de 16 te komen.
Workrates zijn heel belangrijk, en omdat de settings (stay back etc) vrijwel geen effect hebben, zou het zeer logisch zijn als er consumables voor workrates zouden komen, maar helaas
Heb Dybala inmiddels verkocht en Miranda / Higuain gehaald, ben benieuwd of ik Chiellini ga missen anders gaat Barzaghli uiteindelijk alsnog naar de bank
@Niels, een DB tool zou voornamelijk handig zijn voor je overall stats, heb nu bijvoorbeeld mijn spits verkocht en ben dus hierdoor ook zijn statistieken kwijt. Het zou wel handig zijn als deze gewoon bewaard bleven en inzichtelijk zouden blijven in mijn club (als speler en als team) ipv alleen je huidige spelers.
Het is ook zeer slecht van EA, aangezien de stats gekoppeld zijn aan het kaartje zou het geen probleem moeten zijn om dat id beschikbaar te houden.
Maar 4321 staat eigenlijk bij goede workrates, jammer dat je die workrate kaarten niet hebt. In het echt kan je ook beinvloeden als een coach dat een speler erg defensief of juist aanvallend gaat spelen.H/L wingers zijn echt erg fijn om te hebben. Dat neem ik allemaal weer mee naar fifa17.
Ben benieuwd naar je switch. Wat phy hebben op je voorhoede spelers is tegenwoordig ook wel prettig. Al kijk ik tegenwoordig naar mijn backs ook meer naar phy en lengte.
Laat maar weten hoe het speelt.
Het is alleen jammer dat er per FIFA zoveel verschil zit in opstellingen. Met FIFA15 kan ik totaal niet overweg met 4-3-2-1.Bean77 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 07:41:
[...]
4321 vind ik het leukst en 41212 voor de afwisseling ook wel.
Maar 4321 staat eigenlijk bij goede workrates, jammer dat je die workrate kaarten niet hebt. In het echt kan je ook beinvloeden als een coach dat een speler erg defensief of juist aanvallend gaat spelen.H/L wingers zijn echt erg fijn om te hebben. Dat neem ik allemaal weer mee naar fifa17.
Ben benieuwd naar je switch. Wat phy hebben op je voorhoede spelers is tegenwoordig ook wel prettig. Al kijk ik tegenwoordig naar mijn backs ook meer naar phy en lengte.
Laat maar weten hoe het speelt.
klopt, in fifa15 speelde ik vooral 433-4. Ik heb ook al paar keer gehad dat een opstelling er niet bij zat. Custom tactics lijkt mij ook wel een wenselijke toevoeging. Zeker als je een a-symetrische opstelling wilt hebben.Vissert schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 08:43:
[...]
Het is alleen jammer dat er per FIFA zoveel verschil zit in opstellingen. Met FIFA15 kan ik totaal niet overweg met 4-3-2-1.
Ik heb tijdens FUT15 alleen maar 451 gespeeld, kon daar eigenlijk elke speelstijl mee aan.Bean77 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 08:58:
[...]
klopt, in fifa15 speelde ik vooral 433-4. Ik heb ook al paar keer gehad dat een opstelling er niet bij zat. Custom tactics lijkt mij ook wel een wenselijke toevoeging. Zeker als je een a-symetrische opstelling wilt hebben.
Ben benieuwd in fifa17. Ik denk dat ik met een verdedigende variant ga beginnen. 4-2-2-2 ofzo met 2 cdms bijvoorbeeld.Bossie schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:48:
[...]
Ik heb tijdens FUT15 alleen maar 451 gespeeld, kon daar eigenlijk elke speelstijl mee aan.
Inderdaad... Of 4-3-3 met 3 CDM'sBean77 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:18:
[...]
Ben benieuwd in fifa17. Ik denk dat ik met een verdedigende variant ga beginnen. 4-2-2-2 ofzo met 2 cdms bijvoorbeeld.
Ik ben namelijk nogal bang dat al die nieuwe aanvalsmethodes nogal OP gaan worden.
Driven schot op doel, naar beneden koppen, nieuwe vrije trappen, beter inlopen van aanvallers, de gebogen dieptepass, het wegduwen van verdedigers, zelf inlopen bij vrije trappen, vrijetrap met buitenkant voet, etc...
Dat gaat een uitdaging worden om dat allemaal te balancen...
MIsschien zelfs wel gewoon 4-3-3 met 3 CAM's, omdat verdedigen toch geen zin heeft
Higuain is ff wennen, en heeft ook nog niet gescoord na 4 potjes. Hij is wel merkbaar sterker in de duels terwijl Dybala veel scoorde en juist met zijn dribbel/agility voor veel gevaar zorgde.
Pjanic was ok als CM maar als CAM is hij momenteel met elke schietkans gevaarlijk.
Met 4321 blijft het misgaan, voornamelijk in de passing gaat het steeds net ff anders dan ik gedachten had waardoor ik constant tegen mezelf speel, met Pjanic als CAM in 433-4 lijk ik meer succes te hebben
Waarschijnlijk is het simpelweg het gevolg van ff een maand geen fifia gespeeld te hebben muv een sessie van 2/3 games
Pjanic was ok als CM maar als CAM is hij momenteel met elke schietkans gevaarlijk.
Met 4321 blijft het misgaan, voornamelijk in de passing gaat het steeds net ff anders dan ik gedachten had waardoor ik constant tegen mezelf speel, met Pjanic als CAM in 433-4 lijk ik meer succes te hebben
Waarschijnlijk is het simpelweg het gevolg van ff een maand geen fifia gespeeld te hebben muv een sessie van 2/3 games
Welke instructions heb je op je LF en RF? En wat zijn de workrates? Ik heb M/M op de spits, en H/M en H/L op de flanken en het werkte totaal niet toen ik mijn LF en RF op "get in behind" had staan zoals Krasi mij had aanbevolen. Er lag een gigantisch gat tussen mijn middenveld en aanval waarbij passes zelden aankwamen.Bossie schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:39:
Higuain is ff wennen, en heeft ook nog niet gescoord na 4 potjes. Hij is wel merkbaar sterker in de duels terwijl Dybala veel scoorde en juist met zijn dribbel/agility voor veel gevaar zorgde.
Daarom heb ik de LF en RF teruggezet op balanced, en de spits op "get in behind" gehouden.
Dit werkt tot nu toe perfect, en de combinaties tussen de spits, forwards en middenveld gaan een stuk beter.
Workrates zijn high/med en med/med, ik heb deze standard op balanced staan aangezien get in behind alleen werkt in de lagere divisies en in 3 en up zijn spelers hier wel tegen gewapend
Vind je? Het lukt mij in 2/3 heel aardig, alhoewel het niveau op de PC misschien anders is. Krasi heeft het ook zo staan voor divisie 1.Bossie schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:30:
Workrates zijn high/med en med/med, ik heb deze standard op balanced staan aangezien get in behind alleen werkt in de lagere divisies en in 3 en up zijn spelers hier wel tegen gewapend
Ach, het zal ook veel aan de gebruikte spelers liggen en je speelstijl wat voor iedereen persoonlijk goed werkt.
[ Voor 9% gewijzigd door Pyramiden op 16-08-2016 17:22 ]
vrees dat je gelijk gaat krijgen met de glitches zoals ze genoemd worden. Hoop dat EA het spel gewoon afmaakt . Maar voor de zekerheid maar starten met een flinke slot op de deurPyramiden schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:22:
[...]
Inderdaad... Of 4-3-3 met 3 CDM's![]()
![]()
Ik ben namelijk nogal bang dat al die nieuwe aanvalsmethodes nogal OP gaan worden.
Driven schot op doel, naar beneden koppen, nieuwe vrije trappen, beter inlopen van aanvallers, de gebogen dieptepass, het wegduwen van verdedigers, zelf inlopen bij vrije trappen, vrijetrap met buitenkant voet, etc...
Dat gaat een uitdaging worden om dat allemaal te balancen...
MIsschien zelfs wel gewoon 4-3-3 met 3 CAM's, omdat verdedigen toch geen zin heeft
Afschermen van de bal gaat echt zwaar OP worden.
Tja, waarschijnlijk zijn het de eerste weken simpelweg zaalvoetbaluitslagenBean77 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 17:25:
[...]
vrees dat je gelijk gaat krijgen met de glitches zoals ze genoemd worden. Hoop dat EA het spel gewoon afmaakt . Maar voor de zekerheid maar starten met een flinke slot op de deur![]()
Afschermen van de bal gaat echt zwaar OP worden.
als ik weer terug denk aan de release van fifa16 met de penalty drama's dan word ik echt niet blij........Bossie schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 17:35:
[...]
Tja, waarschijnlijk zijn het de eerste weken simpelweg zaalvoetbaluitslagen
Inmiddels weer terug in D3, om waarschijnlijk morgen weer terug naar 4 te gaan 
433-4 gaat me aardig goed af tot nu toe, en Pjanic blijft maar scoren/assists geven.
Maar uiteindelijk baal ik er gewoon weer van dat je in het potje voor de titel simpelweg beter bent, en vervolgens de tegenstander na 20/30M gewoon de "lagswitch" omgooit en je vervolgens toeschouwer word in een game waarbij je vrijwel niets kan doen ... en uiteindelijk verliest.
433-4 gaat me aardig goed af tot nu toe, en Pjanic blijft maar scoren/assists geven.
Maar uiteindelijk baal ik er gewoon weer van dat je in het potje voor de titel simpelweg beter bent, en vervolgens de tegenstander na 20/30M gewoon de "lagswitch" omgooit en je vervolgens toeschouwer word in een game waarbij je vrijwel niets kan doen ... en uiteindelijk verliest.
herkenbaar, gisteren 4 potjes om 3 punten te pakken om naar div2 te promoveren. Om vage redenen had ik er zeker 2 moeten winnen, maar het mocht niet. Daarom alle 4 verloren en doen we div3 nog eens over.Bossie schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 22:34:
Inmiddels weer terug in D3, om waarschijnlijk morgen weer terug naar 4 te gaan
Het gaat hier ook niet al te best. Ik heb een goed team maar het loopt gewoon niet. Net geen promotie naar div3. Ik ga straks mijn team even omgooien. Misschien Ben arfa TOTS in de spits

Mijn wijzingen pakken tot nu goed uit, heb gisteravond ook Dani Alves eruit gegooid voor Zuniga imotm.Vissert schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:46:
Het gaat hier ook niet al te best. Ik heb een goed team maar het loopt gewoon niet. Net geen promotie naar div3. Ik ga straks mijn team even omgooien. Misschien Ben arfa TOTS in de spits
Door zijn workrates was Alves het zwakke punt in mijn verdediging terwijl Zuniga er tot nu altijd staat of snel genoeg is om gaten weer dicht te lopen.
http://www.futbin.com/compare/38936/38689
Na dit seizoen ook ff Ghoulam IF halen.
Goede zet. Zijn workrates zijn echt dramatisch..Bossie schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:00:
[...]
Mijn wijzingen pakken tot nu goed uit, heb gisteravond ook Dani Alves eruit gegooid voor Zuniga imotm.
Door zijn workrates was Alves het zwakke punt in mijn verdediging terwijl Zuniga er tot nu altijd staat of snel genoeg is om gaten weer dicht te lopen.
http://www.futbin.com/compare/38936/38689
Na dit seizoen ook ff Ghoulam IF halen.
Ik ben nog niet zeker over Insigne. Misschien dat ik daar nog wel marchisio of khedira neerzet.

Marchisio is echt een van de betere box to box middenvelders ingame, Insigne is bij mij een winger en heb geen ervaringen met zijn normale kaart. Fysiek lijkt hij me sowieso te kort komen als CM.
Al eens gedacht om pogba, dybala/tevez te halen en Arfa als CM te gaan gebruiken?
Hoewel Pogba helaas vrij prijzig blijft.
edit: blijft lastig met deze combi, heb bovenstaande ff getest op futbin.
Al eens gedacht om pogba, dybala/tevez te halen en Arfa als CM te gaan gebruiken?
[ Voor 10% gewijzigd door Bossie op 18-08-2016 13:00 ]
Ik hiervoor Tevez als spits en pogba als CM maar het team liep niet echt. Daarnaast vind ik dat aanvallend ingestelde middenvelders niet echt renderen in een 4-3-2-1 dus dan misschien toch maar een box to box speler als Marchisio. We gaan het maar eens proberen.Bossie schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:49:
Marchisio is echt een van de betere box to box middenvelders ingame, Insigne is bij mij een winger en heb geen ervaringen met zijn normale kaart. Fysiek lijkt hij me sowieso te kort komen als CM.
Haal dan ook meteen deze:Vissert schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:02:
[...]
Ik hiervoor Tevez als spits en pogba als CM maar het team liep niet echt. Daarnaast vind ik dat aanvallend ingestelde middenvelders niet echt renderen in een 4-3-2-1 dus dan misschien toch maar een box to box speler als Marchisio. We gaan het maar eens proberen.
http://www.futbin.com/16/player/4854/pereyra
Is ook nog een optie! Hoewel ik ook niet super tevreden was over hem. Er zijn weinig betaalbare spelers die ik niet in mijn team heb gehadBossie schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:19:
[...]
Haal dan ook meteen deze:
http://www.futbin.com/16/player/4854/pereyra
Het is het altijd waard om je team aan te passen zodat Nainggolan erin past. Dat is een van de beste box-to-box spelers.
http://www.futbin.com/16/squad/858590Vissert schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:23:
[...]
Is ook nog een optie! Hoewel ik ook niet super tevreden was over hem. Er zijn weinig betaalbare spelers die ik niet in mijn team heb gehad
zo heb ik het. Middenveld met marchisio, nainggolan en pogba is uber.
Hoe bevalt gomez jou? Ik ben er erg blij mee en qua prijs/kwaliteit een no brainer.
Hij kwam met Di Maria en Tevez niet echt uit de verf maar het is wel een heerlijke speler om mee te pingelen. Beetje een type shaqiri.Bean77 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:08:
[...]
http://www.futbin.com/16/squad/858590
zo heb ik het. Middenveld met marchisio, nainggolan en pogba is uber.
Hoe bevalt gomez jou? Ik ben er erg blij mee en qua prijs/kwaliteit een no brainer.
heerlijke workrate ook H/L dus veelal langs zijn verdediger.Vissert schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:17:
[...]
Hij kwam met Di Maria en Tevez niet echt uit de verf maar het is wel een heerlijke speler om mee te pingelen. Beetje een type shaqiri.
Ik heb een tijdje gehad dat ik ook erg keek naar WF, maar de tijd dat ik Ozil heb gehad en nu Di Maria merkte ik het verschil niet eens. (overigens wel TOTS versie ter nuancering).
Idd! Waarom heb jij eigenlijk gekozen voor 86 Handanovic en niet 90 buffon? Alleen long throw?Bean77 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:23:
[...]
heerlijke workrate ook H/L dus veelal langs zijn verdediger.
Ik heb een tijdje gehad dat ik ook erg keek naar WF, maar de tijd dat ik Ozil heb gehad en nu Di Maria merkte ik het verschil niet eens. (overigens wel TOTS versie ter nuancering).
jup, ik vind long throw best belangrijk zeker in een "counter" 4321 opstelling.Vissert schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:24:
[...]
Idd! Waarom heb jij eigenlijk gekozen voor 86 Handanovic en niet 90 buffon? Alleen long throw?
Bizar ook dat hij geen Futtie heeft gekregen en dat mensen stemmen op Buffon die al meerdere IFs+TOTS had.Bean77 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:27:
[...]
jup, ik vind long throw best belangrijk zeker in een "counter" 4321 opstelling.
Inderdaad. Ik moest wel denken als Courtois nou een TOTS had gekregen hoe bizar die geweest zou zijn geweest (obv ik de normale al bloed irritant vind). Niet dat hij aanspraak had gemaakt op een TOTS hoor.Bossie schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:57:
[...]
Bizar ook dat hij geen Futtie heeft gekregen en dat mensen stemmen op Buffon die al meerdere IFs+TOTS had.
Verwijderd
Ik wil graag mijn teamgeest verbeteren.
Ik heb een erg lage teamgeest.
Ik heb al meerdere teamgeestplaatjes gebruik maar de lijnen tussen de spelers zijn rood.
Mijn lijnen tussen de spelers zijn rood en ik wil graag een verbetering in mijn teamgeest.
Ik wil graag een andere kleur lijnen tussen mijn spelers maar hoe doe je dat?
Ik heb een erg lage teamgeest maar hoe verbeter je het nou?
Ik heb al meerdere teamgeestplaatjes gebruikt maar dit helpt niet.
Hoe krijg je een andere kleur lijnen tussen je spelers en hoe verbeter je je teamgeest?
Ik heb al meerdere teamgeestplaatjes gebruik maar de lijnen tussen de spelers zijn rood.
Mijn lijnen tussen de spelers zijn rood en ik wil graag een verbetering in mijn teamgeest.
Ik wil graag een andere kleur lijnen tussen mijn spelers maar hoe doe je dat?
Ik heb een erg lage teamgeest maar hoe verbeter je het nou?
Ik heb al meerdere teamgeestplaatjes gebruikt maar dit helpt niet.
Hoe krijg je een andere kleur lijnen tussen je spelers en hoe verbeter je je teamgeest?
Door spelers te nemen die of in dezelfde competitie spelen of uit hetzelfde land komen kun je je teamgeest verbeteren. Hierdoor zullen de rode lijnen ook een andere kleur krijgen.Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:29:
Ik wil graag mijn teamgeest verbeteren.
Probeer het anders eens met de squad builder op futbin:
http://www.futbin.com/16/build
Ik had zojuist precies hetzelfde, van 5/0/1 naar 5/0/5 maar inderdaad dan mag het niet van EA.Bean77 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 08:34:
[...]
herkenbaar, gisteren 4 potjes om 3 punten te pakken om naar div2 te promoveren. Om vage redenen had ik er zeker 2 moeten winnen, maar het mocht niet. Daarom alle 4 verloren en doen we div3 nog eens over.
De controller en de tv zijn nog heel, maar het spel/team voelt dan ineens zo anders dan dat ik soms het gevoel is dat EA voor me speelt.
De nieuwe trend is overigens wel erg duidelijk:
- spaans team --> auba als spits
- engels team --> auba als spits
- seria a team --> auba als spits

Zou haast ook weer met Auba gaan spelen.
daarom zeg ik... auba naar de vietnamese competitie!!Bossie schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 18:35:
[...]
Ik had zojuist precies hetzelfde, van 5/0/1 naar 5/0/5 maar inderdaad dan mag het niet van EA.
De controller en de tv zijn nog heel, maar het spel/team voelt dan ineens zo anders dan dat ik soms het gevoel is dat EA voor me speelt.
De nieuwe trend is overigens wel erg duidelijk:
- spaans team --> auba als spits
- engels team --> auba als spits
- seria a team --> auba als spits
![]()
Zou haast ook weer met Auba gaan spelen.

Of China, iets realistischer en die zit er toch nog niet in.
zal je net zien dat de Chinese competitie erin komt, heb je die kansloze dwaas weer.dutchgio schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 19:52:
Of China, iets realistischer en die zit er toch nog niet in.
Wat vlezige kopsterke verdedigers en de beste man krijgt geen bal meer. Krijgt hij hem wel schop je hem door het gras heen
Erg effectief. Volgens mij heb ik nog nooit een pacegoal van he tegengekregen. Ik kom hem op de computer uberhaupt weinig tegen.
nog even een paar potjes gedaan en nog een grappige penalty mee gekregen. Beetje zuur voor de tegenstander, want dit laat maar weer eens zien hoe bagger de gameplay is.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qZ81pl2TIbQ]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qZ81pl2TIbQ]
Heeft niet mets met koppen te maken, maar alles met zijn pace icm "tries to beat defensive line".Pyramiden schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 21:19:
Wat vlezige kopsterke verdedigers en de beste man krijgt geen bal meer. Krijgt hij hem wel schop je hem door het gras heenErg effectief. Volgens mij heb ik nog nooit een pacegoal van he tegengekregen. Ik kom hem op de computer uberhaupt weinig tegen.
Het is de enige speler in het spel die simpelweg niet meer in te halen is als hij los is, en daarnaast knalt hij ze er ook regelmatig van 30 meter tegen mij in

Vanmiddag kwam ik hem in 3 van de 4 wedstrijden tegen, soms samen met Tevez
Maar meestal word hij gebruikt met "get in behind" of "stay central" als instruction waardoor je gewoon een flinke CB of CDM met goede marking ernaast kan zetten. Je moet gewoon voorkomen dat hij aan de bal komt. Dit type spelers spelen meestal toch alles op hem.Bossie schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 23:32:
[...]
Heeft niet mets met koppen te maken, maar alles met zijn pace icm "tries to beat defensive line".
Het is de enige speler in het spel die simpelweg niet meer in te halen is als hij los is, en daarnaast knalt hij ze er ook regelmatig van 30 meter tegen mij in![]()
Verwijderd
Ik krijg elke keer weer een naar gevoel als het over een BVB speler gaat. Puur omdat het altijd negatief is wanneer het over Aubameyang, Reus of Mkhirityan (wordt de volgende Fifa Ousmane Dembele). Elke keer is het weer een "pacehoer" reactie of is 1 van deze spelers overrated terwijl hij uiteindelijk nog tot de beste speler van de BuLi werd bekroond en nu bij Man United zit.Bossie schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 23:32:
[...]
Heeft niet mets met koppen te maken, maar alles met zijn pace icm "tries to beat defensive line".
Het is de enige speler in het spel die simpelweg niet meer in te halen is als hij los is, en daarnaast knalt hij ze er ook regelmatig van 30 meter tegen mij in![]()
Ik heb bijna het hele spel met Aubameyang gespeeld en vind persoonlijk dat ik met Hazard, Aguero makkelijker een verdediger er uit kan rennen omdat ze redelijk klein zijn. Ditzelfde geld voor TOTS Lukaku die echt niet zo snel is als zijn kaart doet vermoeden.
Het zou fijn zijn als er sowieso volgend jaar geen domme "Vietnamese" reacties komen. Leer er gewoon mee omgaan hoe bepaalde spelers spelen.
klopt, beetje eentonige one trick speler. 3* WF en 3* skillmove, dus ze gooien er maar onrealistische pace erop. Met als gevolg dat iedereen maar gokt op zijn pace. Erg vermoeiend en kansloos.Bossie schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 23:32:
[...]
Aangezien we idd deze kansloze spelers nogal eens tegenkomen gebruik ik tegenwoordig custom tactics en laat de verdediging een beetje achterin hangen. Dan heeft pacenoob auba en gasten als walcott, sterling, reus, mhiki etc. geen/nauwelijks ruimte om achter mijn verdediging te komen. Dat werkt best goed.
Als je wel eens Bundesliga kijkt, dan zul je zien dat zijn pace stat totaal niet onrealistisch is.Bean77 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 07:51:
[...]
klopt, beetje eentonige one trick speler. 3* WF en 3* skillmove, dus ze gooien er maar onrealistische pace erop. Met als gevolg dat iedereen maar gokt op zijn pace. Erg vermoeiend en kansloos.
Aangezien we idd deze kansloze spelers nogal eens tegenkomen gebruik ik tegenwoordig custom tactics en laat de verdediging een beetje achterin hangen. Dan heeft pacenoob auba en gasten als walcott, sterling, reus, mhiki etc. geen/nauwelijks ruimte om achter mijn verdediging te komen. Dat werkt best goed.
@Niels, dat is voornamelijk jouw onderbuik gevoel, Reus is gewoon een speler waarvoor je BVB gaat kijken, Mhiki is zeker niet slecht maar doe maar lekker Robben
Hazard en Aguero had ik in FUT15, en zijn ook spelers van een bijzondere klasse. Laten we in ieder geval hopen dat Aguero dit seizoen heel blijft, echter dan is het kampioenschap in de PL weinig spannend.
Moet je deze link maar eens bekijken, grappig genoeg gebaseerd op cijfers van de fifa. En ja elk artikel kan je ter discussie stellen, maar het gaat mij om het verband.Bossie schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:11:
[...]
Als je wel eens Bundesliga kijkt, dan zul je zien dat zijn pace stat totaal niet onrealistisch is.
@Niels, dat is voornamelijk jouw onderbuik gevoel, Reus is gewoon een speler waarvoor je BVB gaat kijken, Mhiki is zeker niet slecht maar doe maar lekker Robben
Hazard en Aguero had ik in FUT15, en zijn ook spelers van een bijzondere klasse. Laten we in ieder geval hopen dat Aguero dit seizoen heel blijft, echter dan is het kampioenschap in de PL weinig spannend.
http://www.totalsportek.com/list/fastest-footballers/
Geen pacenoob auba. Okee ik vind dat hij er wel inhoort, maar in fifa16 zie je dat hij bijv. (veel) sneller is dan een Robben, Sterling, Bale. Dat lijkt mij ook weer totale onzin. Waardoor je maar tot 1 conclusie kan komen en dat is dat Auba behoorlijk overhyped is in fifa16. 92, max 93 pace was meer dan zat.
Overigens wordt de BPL wel mega sterk en aguero moet echt alle wedstrijden top zijn. Zou heel knap zijn als dat hem lukt.
[ Voor 5% gewijzigd door Bean77 op 19-08-2016 10:22 ]
Verwijderd
Aubameyang doet het prima hoor. Leuk duo om naar te kijken is het sowieso.Bossie schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:11:
[...]
Als je wel eens Bundesliga kijkt, dan zul je zien dat zijn pace stat totaal niet onrealistisch is.
Bean77 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 07:51:
[...]
klopt, beetje eentonige one trick speler. 3* WF en 3* skillmove, dus ze gooien er maar onrealistische pace erop. Met als gevolg dat iedereen maar gokt op zijn pace. Erg vermoeiend en kansloos.
Bean77 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:37:
Mkhitaryan: Volgende overduidelijke overhyped speler. Eigenlijk het tegenovergestelde gevoel als bij Muller. Mhiki heeft wel de cijfers, maar het komt er niet echt uit. Dat verklaart mogelijk zijn prijskaart van 200k. Want als hij zo fantastisch was, dan was hij ongetwijfeld flink duurder.
Bean77 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 19:18:
[...]
natuurlijk, dat zou ik ook doenMaar wat je zegt Mhikitaryan is (veruit) de betere keuze in de bundesliga. Maar gratis is altijd goed toch?
Even een ophelder momentje voor iedereen hoe vaak jij van mening wisselt als het jou uit komt. Je had ook aangegeven dat je BVB wedstrijden niet bekijkt dus ik blijf mij echt verbazen hoe je negatief kunt zijn over een speler die in FUT/Fifa misschien wat lastig is voor jou om bij te benen omdat je keer op keer je verdediging meer naar voren neemt waarschijnlijk. Zoals je zelf ook al aangeeft kun je met custom tactics wat doen aan het verdedigende aspect dus ik begrijp niet waarom je dan alsnog gaat klagen over snelle spelers terwijl je ze zelf ook gebruikt.Bean77 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:09:
[...]
ah idd excuses. Data door elkaar gehaald. Ik hoop dat futbin/futhead snel hun database paraat zullen hebben zodat er weer teams gemaakt kunnen worden. Lijkt dat de bpl er flink op vooruit gaat met o.a ibra, gundogan, mhiki etc.
Je kunt je ook afvragen wat erger is, TOTS tevez misbruiken of een simpele gouden kaart.
Dank je wel dat je het archief bent ingedokenVerwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:59:
[...]
Aubameyang doet het prima hoor. Leuk duo om naar te kijken is het sowieso.
[...]
[...]
[...]
[...]
Even een ophelder momentje voor iedereen hoe vaak jij van mening wisselt als het jou uit komt. Je had ook aangegeven dat je BVB wedstrijden niet bekijkt dus ik blijf mij echt verbazen hoe je negatief kunt zijn over een speler die in FUT/Fifa misschien wat lastig is voor jou om bij te benen omdat je keer op keer je verdediging meer naar voren neemt waarschijnlijk. Zoals je zelf ook al aangeeft kun je met custom tactics wat doen aan het verdedigende aspect dus ik begrijp niet waarom je dan alsnog gaat klagen over snelle spelers terwijl je ze zelf ook gebruikt.
Je kunt je ook afvragen wat erger is, TOTS tevez misbruiken of een simpele gouden kaart.
Wat je ziet is dat ik erg consistent bent over mijn opmerkingen over auba. Ik heb hem zelf ook gebruikt in meerdere varianten. Met deze ervaring kan ik daarom ook zeggen dat ik hem zwaar overhyped vind.
Dordtmund volg ik inderdaad niet. Liever Bayern dan. Maar tijdens het zappen ook met Europese wedstrijden zag ik hem wel eens. Ook aardig wat op de bank of hij werd gewisseld. En wat ik zag was ik zeker niet van onder de indruk.
Dus daarom maar wat gekeken naar betrouwbare fifa feiten zoals in de link die ik eerder gepost heb. Dat onderschrijft mijn gevoel dat de verhoudingen niet kloppen en Auba gewoon in basic terug moet naar 92 pace. Net zoals Reus ook naar verhouding bijgesteld mag worden (net als genoeg anderen overigens). Want Low was ook niet enthousiast over zijn matig seizoen. Maar goed, dat is een andere discussie.
Ik snap jouw quote van mij overigens niet dat ik zeg dat Gundogan en Mhiki de BPL sterker maken. Dat is toch gewoon zo? Over Gundogan heb ik naar mijn weten nooit iets negatiefs gezegd, sterker nog ik heb hem altijd geadviseerd. Over mhiki ben ik geen fan, maar voetballen kan hij wel en dus voegt hij iets toe aan de BPL. Waar je overigens genoeg alternatieven hebt aan de rechterkant. Denk aan Willian, Shaqiri, Cuadrado, Lamela. Mhiki is denk ik achter Willian, Cuadrado en Shaqiri een leuk alternatief voor sommigen. Hij is denk ik wel beter dan Mata en Deulefeu.
Hmm ik kan wel met TOTY ronaldo, TOTS Griezmann, TOTS Benzema, TOTS Suarez, TOTS Aguero, TOTS Ibra spelen, maar TOTS Tevez is een brug te ver?

Overigens speel ik momenteel met TOTS Ibra in mijn 1st team. Dus qua snelheid gaat momenteel niet echt op
Pluk de dag, het is mooi weer
Verwijderd
<knip> Wij zijn nergens bang voor, maak je geen zorgen. Direct schelden op iemand is niet toegestaan. Ik stuur jullie beiden een DM want dit irritante kinderachtige gedoe over en weer moet nu echt stoppen. Voel me onderhand een kleuterbegeleider hier.
Een kleine tip voor volgend jaar is om je niet continu negatief uit te drukken over spelers die je alleen even ziet als je tussen kanalen zapt. Dat hij misschien irritant is in Fifa betekent niet dat hij in het echt ook zo is!
Een kleine tip voor volgend jaar is om je niet continu negatief uit te drukken over spelers die je alleen even ziet als je tussen kanalen zapt. Dat hij misschien irritant is in Fifa betekent niet dat hij in het echt ook zo is!
[ Voor 118% gewijzigd door Grotman op 19-08-2016 15:53 ]
And here we go (again)...
Voor degenen die 433-4 spelen, ik heb het bijzonder moeilijk in deze formatie tegen teams die 41212 spelen.
Hoe gaan jullie hiermee om?
Voor degenen die 433-4 spelen, ik heb het bijzonder moeilijk in deze formatie tegen teams die 41212 spelen.
vooral backs en buitenspelers benutten. Ik nam meestal wat meer risico met een back om relatief ver op te komen. Door het midden verlies je het meestal, tenzij je de tegenstander kan laten happen en dan een man meer kan creëren.Bossie schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:17:
Verwijderd
433-4 is veel te aanvallend vind ik persoonlijk. Je kunt beter zodra je een tegenstander tegenkomt met een formatie waar je weet dat je het lastig gaat krijgen je formatie zelf ook wijzigen. Je kunt zelf ook naar de 41212-2 formatie gaan en dan zet je 1 van je vleugelspelers in de spits en de andere als CAM (of je zet je vleugelspeler als CM neer en laat de CAM op de CAM positie staan.Bossie schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:17:
Formatie wijzigen en custom tactics aanpassen wil nog wel eens helpen. Vooral tegen tegenstanders met 2 CDMs.
oops, blijkbaar niet goed opgelet op futbin en mijn ps4 team voor xbox prijzen verkocht.
300k misgelopen
300k misgelopen
ouch, ik weet hoe pijn dat doet (ooit IF chielini, waarde 300k aangeboden voor 30k verkocht, een 0 vergeten).Bossie schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 21:28:
oops, blijkbaar niet goed opgelet op futbin en mijn ps4 team voor xbox prijzen verkocht.
300k misgelopen
Wat voor team wil je gaan kopen?
Bundesliga, het idee was om verder te gaan met 433-4 en Auba te gaan gebruiken in de ruimtes die deze speelstijl voorin geeft icm met Reus / TOTS Costa.Bean77 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 22:09:
[...]
ouch, ik weet hoe pijn dat doet (ooit IF chielini, waarde 300k aangeboden voor 30k verkocht, een 0 vergeten).
Wat voor team wil je gaan kopen?
Ik heb nu echter wat aanpassingen moeten maken, TOTS Costa gaat sowieso niet meer lukken hierdoor.
Vond het al verdacht dat mijn team binnen 2 minuten verkocht was

pak gewoon ribery. Veel beter dan de overschatte Reus. Er ging bij mij een wereld open met Ribery in 4321. Hij heeft betere workrates en 5* skillmoves als je dat gebruikt. Minpunt is zijn stamina, maar daar heeft Reus er ook niet zoveel van.Bossie schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 23:59:
[...]
Bundesliga, het idee was om verder te gaan met 433-4 en Auba te gaan gebruiken in de ruimtes die deze speelstijl voorin geeft icm met Reus / TOTS Costa.
Ik heb nu echter wat aanpassingen moeten maken, TOTS Costa gaat sowieso niet meer lukken hierdoor.
Vond het al verdacht dat mijn team binnen 2 minuten verkocht was
Zojuist nog een doelpunt gemaakt waar ik echt verbaasd over was hoe ik dit voor elkaar kreeg. Blijkt maar weer hoe goed baas Tevez is.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=0OI0eSzY9n8]
Ik heb de afgelopen dagen wat verschillende formaties/spelers getest met zeer wisselende resultaten.Bean77 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:30:
[...]
pak gewoon ribery. Veel beter dan de overschatte Reus. Er ging bij mij een wereld open met Ribery in 4321. Hij heeft betere workrates en 5* skillmoves als je dat gebruikt. Minpunt is zijn stamina, maar daar heeft Reus er ook niet zoveel van.
Zojuist nog een doelpunt gemaakt waar ik echt verbaasd over was hoe ik dit voor elkaar kreeg. Blijkt maar weer hoe goed baas Tevez is.
[video]
41212 zou bijvoorbeeld de meest allround formatie moeten zijn maar ik ga er bijvoorbeeld steeds goed nat mee.
De reden voor deze formaties was voornamelijk om Auba en Muller in een elftal te krijgen, echter heb ik uiteindelijk Muller maar verkocht en in de oude vertrouwde formaties gaan spelen
Reus was bij mij altijd heel goed in 4321, maar als RW een stuk minder. Beide zijn erg gevaarlijk in de 16 echter Ribery schiet er ook redelijk vaak een vrije trap in. Beide zijn niet slecht,maar toch een verzwakkingen ivm met Insigne in mijn vorig elftal. Op LW heb ik nu Douglas Costa en dat is een enorme versterking ivm Salah in mijn vorig team (denk je dat Auba snel is
Heb Raffael gehaald als sub voor wedstrijden waar meer voetbal dan snelheid nodig is voorin, maar ook zodat ik indien nodig kan switchen naar 433-4.
Ik blijf het echter moeilijk hebben tegen high pressure tegenstanders, en merk dan wel het verschil met mijn vorig team waar mijn middenvelders iets meer voetballend vermogen hadden en de bal gemakkelijker snel rond kon laten gaan om druk.
http://www.futbin.com/16/squad/888906
volgende target: Gustavo futtie
@bean, is de transfer van Gaitan niet een mogelijkheid om Tevez in een BBVA 4321 in te zetten samen met Messi ?
[ Voor 3% gewijzigd door Bossie op 23-08-2016 12:36 ]
Ik ben niet zo'n groot fan van messi ivm zijn work rates. Zelfde verhaal als Reus. Staan vaak niet goed bij mij.Bossie schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:29:
[...]
@bean, is de transfer van Gaitan niet een mogelijkheid om Tevez in een BBVA 4321 in te zetten samen met Messi ?
Ik zit te denken om mijn teams nu weer te verkopen en de laatste weken te spelen met een ouderwets pace team aangezien dat toch dik overrated is.
Ik heb juist echt tegenovergestelde mening na 100+ potjes met beide. Ik vind Reus veel lekkerder spelen dan Ribery, veel meer solide qua schieten en vind hem in combinatie ook sterker aanvoelen. 5* skillmoves van Ribery zijn natuurlijk relaxt, maar Reus kan prima uit de voeten met vier. Fysiek voelt Reus ook een stuk beter, vanwege lengte en iets meer strength.Bean77 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:30:
[...]
pak gewoon ribery. Veel beter dan de overschatte Reus. Er ging bij mij een wereld open met Ribery in 4321. Hij heeft betere workrates en 5* skillmoves als je dat gebruikt. Minpunt is zijn stamina, maar daar heeft Reus er ook niet zoveel van.
FIFA Benelux Administrator
Tevez + Pace abuse?Bean77 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:46:
[...]
Ik ben niet zo'n groot fan van messi ivm zijn work rates. Zelfde verhaal als Reus. Staan vaak niet goed bij mij.
Ik zit te denken om mijn teams nu weer te verkopen en de laatste weken te spelen met een ouderwets pace team aangezien dat toch dik overrated is.
http://www.futbin.com/16/squad/892594
niet verkeerd, maar ik ga eens tots auba of tots vardy proberen denk ik. Weer terugvallen op Insigne denk ik. En dan kijken wie goed met de spits past qua link.Vissert schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:00:
[...]
Tevez + Pace abuse?
http://www.futbin.com/16/squad/892594
Alsof die links echt iets uitmaken, ik speel tussendoor tegen "op papier" de meest vreemde combinaties maar ingame merk je daar weinig van.Bean77 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:12:
[...]
niet verkeerd, maar ik ga eens tots auba of tots vardy proberen denk ik. Weer terugvallen op Insigne denk ik. En dan kijken wie goed met de spits past qua link.
maar die hebben denk ik wel minimaal 5 chem?Bossie schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:18:
[...]
Alsof die links echt iets uitmaken, ik speel tussendoor tegen "op papier" de meest vreemde combinaties maar ingame merk je daar weinig van.
Insigne - auba - bale zou een leuke voorhoede zijn
Nevermind verkeerde FUT topic
[ Voor 83% gewijzigd door Vissert op 23-08-2016 13:47 ]
Gaat weer lekker vanavond, misschien toch maar Roma of City? gaan kijken in plaats van FUT spelen.
Inmiddels terug in D5 van D3 en het staat alweer 1/0/3 ...
Als ik de replays van mijn tegengoals zie dan is dat niet goed voor me aangezien vrijwel alles kan worden voorkomen door verdedigers die simpelweg hun tegenstander moeten volgen. Hopelijk doet EA iets in FUT17 aan de AI van je medespelers aangezien deze nu te slecht voor woorden zijn.
Tegen sommige formaties is de AI sowieso compleet de weg kwijt en loopt alles doorelkaar.
Als ik de replays van mijn tegengoals zie dan is dat niet goed voor me aangezien vrijwel alles kan worden voorkomen door verdedigers die simpelweg hun tegenstander moeten volgen. Hopelijk doet EA iets in FUT17 aan de AI van je medespelers aangezien deze nu te slecht voor woorden zijn.
Tegen sommige formaties is de AI sowieso compleet de weg kwijt en loopt alles doorelkaar.
Ik had vamiddag een wat betere reeks dan jij, maar toch besloten om het maar even te laten.Bossie schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 19:45:
Gaat weer lekker vanavond, misschien toch maar Roma of City? gaan kijken in plaats van FUT spelen.
Overigens dit is mijn eerste team geworden: http://www.futbin.com/16/squad/892588
Kan flink pace misbruiken. Twijfelde nog aan de rechteraanvaller. Misschien dat ik hem nog inruil voor Diego Costa als ik zijn gezicht moe word
Tweede team is een cheap BPL squad met 1 TOTS, ook ingericht voor (bijna) maximaal pace misbruik
http://www.futbin.com/16/squad/892853
moar pace!Bean77 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:29:
[...]
Ik had vamiddag een wat betere reeks dan jij, maar toch besloten om het maar even te laten.
Overigens dit is mijn eerste team geworden: http://www.futbin.com/16/squad/892588
Kan flink pace misbruiken. Twijfelde nog aan de rechteraanvaller. Misschien dat ik hem nog inruil voor Diego Costa als ik zijn gezicht moe word![]()
Tweede team is een cheap BPL squad met 1 TOTS, ook ingericht voor (bijna) maximaal pace misbruik
http://www.futbin.com/16/squad/892853
http://www.futbin.com/compare/38282/38283
Als ik jullie een tip mag geven, ga juist nú in FIFA 16 zorgen dat je meer gaat anticiperen op volgende FIFA. Voor de eer hoef je het niet meer (door alleen met pace te spelen) en als je beetje went aan FIFA 17 speelstijl, geeft je dat goede voorsprong bij de launch.
Zo kan je wennen aan dat passen belangrijker wordt in FIFA 17, dat je daar meer op gaat focussen.
Of probeer (meer) skillmoves onder de knie te krijgen. Je kan ook proberen jezelf een uitdaging te geven, zoals maximaal 3 keer bal raken voordat je moet passen/schieten of geen sweatty goals maken.
Zo kan je wennen aan dat passen belangrijker wordt in FIFA 17, dat je daar meer op gaat focussen.
Of probeer (meer) skillmoves onder de knie te krijgen. Je kan ook proberen jezelf een uitdaging te geven, zoals maximaal 3 keer bal raken voordat je moet passen/schieten of geen sweatty goals maken.
verleidelijk net nadat die noob een open kans heeft gemist
Was weer een bonte avond met rare goals (zowel voor als tegen). Logica is in dit spel nergens te vinden lijkt het wel. Het lijkt wel voetbal
Net nog een gast die erg provocerend gaat doen nadat hij in de 85ste minuut de gelijkmaker had gemaakt tegen de verhouding in. Maar gelukkig had ik natuurlijk weer de blessuretijd goal mee zoals zo vaak. Ik heb dat zo vaak dat het ook aardig ongeloofwaardig begint te worden.
Mijn uitdaging was om eindelijk eens door te stoten naar D2 ipv constant op en neer te gaan tussen 3/4.MyUtd4Life schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:18:
Als ik jullie een tip mag geven, ga juist nú in FIFA 16 zorgen dat je meer gaat anticiperen op volgende FIFA. Voor de eer hoef je het niet meer (door alleen met pace te spelen) en als je beetje went aan FIFA 17 speelstijl, geeft je dat goede voorsprong bij de launch.
Nadat ik 4 wedstrijden had om dit te halen en faalde heb ik mijn team omgegooid en ben ik zojuist gedegradeerd naar D6 .... helaas want juist nu heb ik door vakantie wat meer speeltijd en door de *** up met verkopen voor xbox prijzen kan ik helaas niet terug switchen naar mijn vorig team..
Wat FUT17 betreft, jammer dat er nog meer de nadruk op skillmoves komt, passing voelt elke online game weer anders en is zeer inconsistent helaas. Ik hoop vooral dat EA er voor gaat zorgen dat elke game hetzelfde aanvoelt.
edit:
1/3/2 D6 inmiddels, kan simpelweg geen bal rond laten gaan omdat ik elke pass anders gaat dan bedoelt en gaan mijn spelers in slow-mo over het veld terwijl de tegenstanders van links naar rechts flitsen ...
Straks lekker D7 spelen
[ Voor 8% gewijzigd door Bossie op 24-08-2016 11:50 ]
Ik probeerde dat niet te zeggen. Sterker nog, ik vond de skillmoves in FIFA 17 moeilijker uit te voeren dan in FIFA 16. Maar het is gewoon handig om bepaalde te kunnen in bepaalde situaties. Passing voelde in FIFA 17 ook consistenter aan dan in 16, dus hoop dat dat je ook gaat helpen.Bossie schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:14:
Wat FUT17 betreft, jammer dat er nog meer de nadruk op skillmoves komt, passing voelt elke online game weer anders en is zeer inconsistent helaas. Ik hoop vooral dat EA er voor gaat zorgen dat elke game hetzelfde aanvoelt.
Divisie 7...auch, hopelijk kom je snel je dip weer te boven
Dat gaat wel lukken, ben nu als tussenstap aan het terugswitchen naar mijn serie-a teamMyUtd4Life schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:50:
[...]
Ik probeerde dat niet te zeggen. Sterker nog, ik vond de skillmoves in FIFA 17 moeilijker uit te voeren dan in FIFA 16. Maar het is gewoon handig om bepaalde te kunnen in bepaalde situaties. Passing voelde in FIFA 17 ook consistenter aan dan in 16, dus hoop dat dat je ook gaat helpen.
Divisie 7...auch, hopelijk kom je snel je dip weer te boven
Helaas verlies ik wel ruim 400k muntjes door dit grapje

Het is sowieso raar spelen, heb het gevoel dat veel tegenstanders minimaal hetzelfde niveau zijn als ik in D3 tegenkom. Maar mijn problemen met passing zal wel voornamelijk aan mij liggen, hoewel het lijkt dat de AI steeds een moeilijke keuze maakt moet deze dmv custom tactics te tunen zijn.
Ik veranderde ook elke keer van systeem of team (doe ik nog wel eens) en eigenlijk vind ik dat wel bizar dat dit elke keer nodig zou zijn. Al die coins die we daarmee verspillen. Ik zou het niet eens willen weten.Bossie schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:57:
[...]
Dat gaat wel lukken, ben nu als tussenstap aan het terugswitchen naar mijn serie-a team
Helaas verlies ik wel ruim 400k muntjes door dit grapje![]()
Het is sowieso raar spelen, heb het gevoel dat veel tegenstanders minimaal hetzelfde niveau zijn als ik in D3 tegenkom. Maar mijn problemen met passing zal wel voornamelijk aan mij liggen, hoewel het lijkt dat de AI steeds een moeilijke keuze maakt moet deze dmv custom tactics te tunen zijn.
Overigens merkte ik dat ik gisteren overdag significant sterkere tegenstanders had dan gisterenavond. Misschien loop jij hier nu ook tegenaan.
sterkte verder
yup, inmiddels weer terug naar mijn Serie A team met een paar kleine wijzingen door de kosten van wisselen.Bean77 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:13:
[...]
Ik veranderde ook elke keer van systeem of team (doe ik nog wel eens) en eigenlijk vind ik dat wel bizar dat dit elke keer nodig zou zijn. Al die coins die we daarmee verspillen. Ik zou het niet eens willen weten.
Overigens merkte ik dat ik gisteren overdag significant sterkere tegenstanders had dan gisterenavond. Misschien loop jij hier nu ook tegenaan.
sterkte verder
Het laatste potje in D6 geeft de situatie goed weer:
- hetzelfde aantal schoten op doel
- ik heb 100% shot accuracy
- ik heb meer balbezit
- drie maal een op een met keeper, maar krijg elke maal vrije trap mee op 25m van het doel ipv een kans/doelpunt
- ik verlies met 1-4
Dadelijk D7 maar eens uitelkaar trekken
Nu komt het terugvallen naar veel lagere divisie's toch wel heel vaak voor... gelukkig niet alleen meer bij mij
. Ik hoop echt dat dit soort shit er volgend jaar niet meer in zit, deze enorme beinvloeding verpest voor mij het spel behoorlijk.
om je een hart onder de riem te steken. Hier ook een kleine verval. Van div2 naar div4 en gisterenavond in laatste wedstrijd 1 puntje nodig om mij te handhaven in div4. Met alle moeite van de wereld uiteindelijk gelukt, maar wat heb ik met open mond naar diverse wedstrijden gekeken. Laat ik er verder maar niks over roepenBossie schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:02:
[...]
yup, inmiddels weer terug naar mijn Serie A team met een paar kleine wijzingen door de kosten van wisselen.
Het laatste potje in D6 geeft de situatie goed weer:
- hetzelfde aantal schoten op doel
- ik heb 100% shot accuracy
- ik heb meer balbezit
- drie maal een op een met keeper, maar krijg elke maal vrije trap mee op 25m van het doel ipv een kans/doelpunt
- ik verlies met 1-4
Dadelijk D7 maar eens uitelkaar trekken
Hier het zelfde. Ben inmiddels online seizoenen aan het doen. Inmiddels ongeslagen halverwege div2. Het gaat daar veel gemakkelijker.
Yep, daar heb je tegenstanders die zelf ook proberen te voetballen ipv high pressure icm diving tackles spammenVissert schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:31:
Hier het zelfde. Ben inmiddels online seizoenen aan het doen. Inmiddels ongeslagen halverwege div2. Het gaat daar veel gemakkelijker.
edit:
Zo herkenbaar helaas
https://www.reddit.com/r/...mplain_passing_is_broken/
edit2:
D7 --> D6 --> D7

Laatste twee potjes met Tevez 86 gespeeld ipv Higuain 93 en zowaar met Tevez meer gescored dan met Higuain in het hele seizoen.
Ben er wel klaar mee, merendeel van de potjes ben ik "mijn" eigen fouten aan het herstellen doordat passing compleet anders gaat dan geplanned, het is dweilen met de kraan open.
[ Voor 40% gewijzigd door Bossie op 27-08-2016 17:12 ]
je bent besmettelijkBossie schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:39:
[...]
Yep, daar heb je tegenstanders die zelf ook proberen te voetballen ipv high pressure icm diving tackles spammen
edit:
Zo herkenbaar helaas
https://www.reddit.com/r/...mplain_passing_is_broken/
edit2:
D7 --> D6 --> D7![]()
Laatste twee potjes met Tevez 86 gespeeld ipv Higuain 93 en zowaar met Tevez meer gescored dan met Higuain in het hele seizoen.
Ben er wel klaar mee, merendeel van de potjes ben ik "mijn" eigen fouten aan het herstellen doordat passing compleet anders gaat dan geplanned, het is dweilen met de kraan open.
Bijna lachwekkend hoe erg je EA tegen kunt hebben. Voor de verandering mijn teams maar weer eens verkocht en terug naar een competitie waarmee ik altijd sterk heb gespeeld.
Ik ga waarschijnlijk nog een upgraded tevez halen ipv higuain, maar idd het is echt bizar.Bean77 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:51:
[...]
je bent besmettelijkhier inmiddels ook al div5 en ook daar gaat het bagger.
Bijna lachwekkend hoe erg je EA tegen kunt hebben. Voor de verandering mijn teams maar weer eens verkocht en terug naar een competitie waarmee ik altijd sterk heb gespeeld.
Tevez blijft altijd een baas, maar ik weet niet of hij op kan tegen EA. Ik denk dat div6 na dit seizoen een grote realiteit gaat worden. Snel tijd voor fifa17!Bossie schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:06:
[...]
Ik ga waarschijnlijk nog een upgraded tevez halen ipv higuain, maar idd het is echt bizar.
Ik ben het team ook maar weer eens aan het omgooien. Misschien dat ik wel weer terug ga naar mijn originele BPL - Aguero team.
Net nog even mijn coins "opgedraft". Damn wat een EA luck zeg. Onmogelijke ballen vliegen er in.
Het werd 0-1 voor mij in de 60ste minuut en het eindigde met 5-7 in de verlenging. Inclusief penalties in de 90ste minuut en een eigen goal van iniesta.
Ik denk dat ik die jongen echt depressief heb gemaakt...
Het werd 0-1 voor mij in de 60ste minuut en het eindigde met 5-7 in de verlenging. Inclusief penalties in de 90ste minuut en een eigen goal van iniesta.
Ik denk dat ik die jongen echt depressief heb gemaakt...

Ik heb in blessuretijd van FUT16 mijn team weer eens omgegooid gewoon omdat het kan 
http://www.futbin.com/16/squad/919660
Het plan was om 4321 te gaan spelen, maar aangezien Naingolan (voor Kante) na drie dagen nog niet verkocht was, heb ik er 433-2 van gemaakt. Iemand nog tips/aanraders aangezien ik nog 100k wisselgeld heb?
edit:
misschien packs halen en KDB 95 ff scoren
http://www.futbin.com/16/squad/919660
Het plan was om 4321 te gaan spelen, maar aangezien Naingolan (voor Kante) na drie dagen nog niet verkocht was, heb ik er 433-2 van gemaakt. Iemand nog tips/aanraders aangezien ik nog 100k wisselgeld heb?
edit:
misschien packs halen en KDB 95 ff scoren

[ Voor 7% gewijzigd door Bossie op 18-09-2016 17:24 ]
Ben ik de enige die dit nog speelt? Had een beetje gehoopt dat de prijzen zouden crashen en je gewoon kon kopen wie je wilt voor weinig.
Helaas...... net zo duur if not duurder.
Contracten ed ook meer geld.
Jammer, ;-).
Helaas...... net zo duur if not duurder.
Contracten ed ook meer geld.
Jammer, ;-).
Logisch, want aanbod wordt natuurlijk ook kleiner. Waarom ben je niet overgestapt op FIFA 17?
Omdat die op het vlak waar ik mezelf het meest aan irriteer, het minimaal net zo erg is in fifa 17. Scripting. En ik heb fifa 16 al om me te ergeren, ;-).
Ik vind het reuze jammer hoor. Zou zo graag eens een eerlijke game willen. Ik kan hem nog halen, maar dan ga ik daar toch steeds over praten en filmpjes laten zien om mijn gelijk te halen ed, ipv lekker te voetballen, en daar heb ik gewoon geen zin meer in. Ik vind het het geld niet waard.
Wellicht in de loop van het jaar, 2de handsje of zo, wie weet.
Ik vind het reuze jammer hoor. Zou zo graag eens een eerlijke game willen. Ik kan hem nog halen, maar dan ga ik daar toch steeds over praten en filmpjes laten zien om mijn gelijk te halen ed, ipv lekker te voetballen, en daar heb ik gewoon geen zin meer in. Ik vind het het geld niet waard.
Wellicht in de loop van het jaar, 2de handsje of zo, wie weet.
[ Voor 6% gewijzigd door Turfschipper op 01-11-2016 19:22 ]
Weer eens een paar potjes gedaan. En man....... het is gewoon niet om uit te houden. 3 klassen beter zijn, bal er niet in krijgen en dan vlak voor tijd weer puntverlies.
Eerst die nep pass van die spits in 1 keer naar de linksbuiten. En wat er dan gebeurd.... tsja.... om te janken vind ik dat zo langszamerhand. Slaat gewoon nergens op dat een game de uitslag steeds zo beinvloedt.
Die 13 huppelt als een oud wijf over de bal heen.
PFFFFFFFF
Eerst die nep pass van die spits in 1 keer naar de linksbuiten. En wat er dan gebeurd.... tsja.... om te janken vind ik dat zo langszamerhand. Slaat gewoon nergens op dat een game de uitslag steeds zo beinvloedt.
Die 13 huppelt als een oud wijf over de bal heen.
PFFFFFFFF
[ Voor 20% gewijzigd door Turfschipper op 24-12-2016 02:55 ]