Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:35
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wSw1nLeh.png

Wat is Fifa Ultimate Team?

FIFA Ultimate Team (FUT) is een speltype dat gratis bij FIFA 16 zit. In FUT verdien, koop, verhandel en verkoop je FIFA-spelers om je Ultimate Team samen te stellen. Coach je teams en speel tegen andere gamers in dynamische online en offline toernooien en seizoenen voor één speler. Je hebt overal waar je over een internetverbinding beschikt via je Android smartphone, iPhone, Windows Phone of PC toegang tot je gegevens.

Inhoudsopgave

Enkele begrippen

• Coins
    De muntjes die je verdient in Ultimate Team door middel van het spelen van wedstrijden of het handelen van spelers.
  • Chemistry
    Teamgeest van het team welke bepaalt wordt door hoe de connecties zijn van bepaalde speler met zijn omringende medespelers, of de speler de juiste opstelling bevat en op de correcte positie staat.
  • Pacewhore
    Speler die alleen maar speelt met snelle spelers en vaak gebruikt maakt van een lobje om zo door je verdediging te komen. Zeer moeilijk te verdedigen in FUT13, maar hoogstwaarschijnlijk niet aangepakt in FUT14, en EA kennende nog steeds niet in FUT15, en heel misschien zal FUT16 er verandering in brengen.

Type spelers

Non rare
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wRhV0H2.png
De spelers die vaak goedkoop op de transfermarkt te koop zijn en meestal iets minder zijn dan de rest. Soms zitten er wel leuke spelers tussen (Welbeck & Palacio in FUT 15 bijvoorbeeld).
Rare
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UtcpJ9e.png
De spelers die vaak bijzonder en goed zijn. Sommigen wil je liever nooit hebben (broertje van Hazard bijvoorbeeld) anderen juist weer wel (Eden Hazard).
In-form (IF)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MES3HbJ.png
De spelers die in een week boven hun kunnen of uitzonderlijk gepresteerd hebben. Elke week wordt er een Team of the Week (TotW) gemaakt, waarbij dergelijke spelers in voor komen. Ze hebben betere stats dan hun originele kaart, en kunnen slechts in de week dat ze gereleased worden in pakjes gevonden worden. TotW wordt altijd op woensdag om 16:00 aangekondigd, en zijn dan om 19:00 Nederlandse tijd in de pakjes te vinden.
Team of the Season & Team of the Year
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/phFiTch.png
Team of the Year (TOTY) komt altijd in januari/februari uit, wanneer de winnaar van de Ballon d'Or en het Team van het jaar bekend gemaakt wordt. Dit zijn spelers die in het jaar 2015 uitzonderlijk gepresteerd hebben en de beste van 2015 zijn. Vaak zullen dit spelers zijn die veel prijzen hebben gewonnen (Barcelona met de treble bijvoorbeeld).

Team of the Season (TOTS) komt altijd rond juni uit, wanneer de meeste competities zijn afgelopen. Dit zijn spelers die in het seizoen 2015/2016 uitzonderlijk gepresteerd hebben, en per competitie wordt dan een team samengesteld.
Bijzondere kaarten deel 1 (v.l.n.r.)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wxR1M9w.png
Legends
Dit zijn kaarten die tot en met 2018 exclusief op de Xbox verkrijgbaar zijn. Dit zijn spelers die in het verleden uitzonderlijk gepresteerd hebben en in de geschiedenisboeken staan.

Hier een overzicht van alle Legends:
Afbeeldingslocatie: http://media-titanium.cursecdn.com/attachments/52/723/bshsfeniqaaaz1z-jpg-large.jpg

Op 23 oktober 2013 werden de laatste 4 Legends bekend gemaakt: Pele, Figo, Romario en Nedved. Het totaal aantal Legends komt hiermee op 42 stuks.

Dit waren de nieuwe Legends in FUT 2015:
Afbeeldingslocatie: http://www.fifauteam.com/wp-content/uploads/2014/08/A487-0.jpg

En in FUT 2016 komen deze Legends erbij:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.fullfifa.com/wp-content/uploads/2015/08/FIFA-16-New-Legends.jpg?04625c

Record Breaker
Dit kaartje wordt uitgegeven wanneer er een record verbroken wordt. Denk aan Messi die de meeste CL doelpunten in totaal heeft gemaakt.

Man of the Match (MotM)
Dit kaartje wordt uitgegeven tijdens bekertoernooien, vaak in de latere stadia. De speler die uitzonderlijk gepresteerd heeft in de bekerwedstrijd komt dan in aanmerking voor zo'n kaartje.

St. Patrick's day
Tijdens St Patrick's day organiseert FUT altijd een speciaal toernooi, waarbij alleen (Noord-)Ierse spelers gebruikt mogen worden. Die week kan je dan ook speciale groene Ierse kaartjes vinden, die eigenlijk hetzelfde zijn als hun normale kaart, maar dan met een groene kleur.
Bijzondere kaarten deel 2 (v.l.n.r.)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XpUWmmI.png
Heroes
Dit zijn spelers die een heldenrol vervult hebben voor hun team. Denk aan het winnende doelpunt maken, waardoor het kampioenschap binnen is. Of 20 reddingen maken voor je team, en daardoor 0 tegendoelpunten krijgen, waardoor het team niet hoeft te degraderen.

Futties
Dit zijn speciale roze In-form kaarten die door de community geselecteerd worden.

Pro player
Dit zijn kaarten die exclusief worden vrijgegeven voor echte voetballers. Dus als je een mint kleurige Messi ziet in de opstelling van je tegenstander, dan speel je dus tegen de échte Lionel Messi.

Nieuw! FUT Draft

FUT Draft is een nieuwe manier om FIFA Ultimate Team te spelen! Stel een selectie samen en daag tegenstanders uit in een toernooi om pakketten, munten en nog veel meer te verdienen. Test je vaardigheden als teambouwer en selecteer uit 5 spelers de beste speler voor elke positie. Maak belangrijke keuzes gebaseerd op de kwaliteiten van spelers of teamgeest. Win grotere prijzen naarmate je verder komt: win alle 4 de wedstrijden op rij voor de beste beloningen!

Je moet eerst uit vijf opstellingen een keuze maken, vervolgens uit een van de vijf sterspelers, waarna je op elke positie uit 5 verschillende spelers kan kiezen. Dit doe je net zo lang totdat je basiself en reserve bank is aangevuld.

Hoe doe je mee? Het kost [15.000 munten, 300 FIFA-punten] of 1 draft-token (te vinden in FUT-pakketten) om mee te doen aan een FUT Draft-serie. Zelfs als je je eerste wedstrijd verliest, kun je nog steeds een beloning verdienen die gelijk is aan de deelnamekosten. Hoe verder je komt, hoe beter de beloningen die je ontvangt. Je speelt uiteindelijk vier wedstrijden per draft. Hoe meer wedstrijden je wint, hoe beter de beloningen.

Chemistry Styles

De chemistry / teamgeest is een belangrijk onderdeel van FUT. Het is belangrijk om een zo hoog mogelijk chemie. Hoe hoger de chemie, hoe beter de spelers presteren. Zo zal een speler met een chemie van 10 ook spelen met de stats die hij heeft. Speelt hij echter met een chemie van 7, dan rendeert hij slechts op 70% van zijn kunnen. Dit merk je dan ook in het spel. De chemie is afhankelijk van nationaliteit, competitie en sinds dit jaar loyaliteit.

Loyaliteit werkt alsvolgt:
Spelers die je in je pakjes hebt gevonden hebben sowieso een loyaliteit chemie boost, maar spelers gekocht op de transfermarkt niet. Deze spelers moeten op z'n minst 10 wedstrijden spelen, voordat ze loyaal zijn.

Geïntroduceerd in FUT 14 is de toevoeging van chemistry styles. Dit zijn kaartjes die de stats een specifieke boost geven. Zo kan je met de chemistry style Shadow je speler +3 Pace en +3 Verdediging geven. Handig als je snelle vleugelspelers en spitsen tegenkomt. De kaartjes zijn eeuwigdurend. De 'boost' vervalt alleen wanneer er een nieuwe Chemistry Style wordt toegepast.

N.B. Voorlopig zijn er geen wijzigingen aangekondigd voor het chemistry style systeem in FUT 15. Mocht dit wel het geval zijn, dan wordt dit geüpdatet.

Onderstaand tabel geeft de beschikbare chemistry styles weer.
AfkortingVolledigPaceShootingPassingDribblingDefendingPhysical
SENSentinel    +3+3
GRDGuardian   +3 +3
GLAGladiator +3  +3 
BACBackbone  +2 +2+2
ANCAnchor+2   +2+2
ARTArtist+3+3
ARCArchitect+3+3
PWRPowerhouse+3+3
MAEMaestro+2+2+2
ENGEngine+2+2+2
SNISniper+3+3
BASBasic+1+1+1+1+1+1
FINFinisher+3+3
EYEDeadeye+3+3
MRKMarksman+2+2+2
HWKHawk+2+2+2
HUNHunter+3+3
CTACatalyst+3+3
SHAShadow+3+3

AfkortingVolledigDivingHandlingKickingReflexesSpeedPositioning
BASGK Basic+1+1+1+1+1+1
SLDShield+2+2+2
WALWall+2+2+2
CATCat+2+2+2
GLOGlove+2+2+2

Een handige guide over Chemistry is hier te vinden.

Tips voor FUT

• Let op de EA Tax/belasting bij het verkopen van je spelers!

Bij het verkopen van je speler, moet je 5% belasting afstaan van het eindbedrag. Hier gaan veel beginners de fout in. Stel je koopt een speler voor 300 coins, maar blijkt achteraf toch tegen te vallen. Als je het weer voor 300 coins verkoopt, dan heb je niet break-even gedraaid, maar een verlies van 15 coins (300 x 0,05). Dus als je spelers verkoopt, doe dan het volgende: je gewenste bedrag * 1,05. Zo hou je altijd rekening met 5% belasting.
  • Verkoop niet meteen de slechte spelers!

Met slechte spelers kan je behoorlijk wat coins verdienen op de volgende manier. Speel een offline wedstrijd met de slechte spelers, totdat zij geen contracten meer over hebben. De nieuwe spelers vers uit een pakje kunnen 7 wedstrijden spelen, voordat ze niet meer mogen spelen. Gemiddeld krijg je 300 coins per wedstrijd, waardoor je toch 2100 coins kunt binnenharken. Vervolgens moet je zelf bepalen of je ze op de transfermarkt zet, of ze snel verkoopt / quick sell. Zo verdien je toch nog wat aan slechte spelers.
  • Koop aan het begin geen pakjes!

De kans dat je iets goeds krijgt uit de pakjes is vrij klein. Het is zonde van je coins. Probeer vooral te handelen om aan spelers te komen. Dat is vaak goedkoper dan pakjes kopen.
  • Koop de goedkoopste bronzen pakjes om aan coins te komen

Een methode die in FUT13, 14 en 15 heeft gewerkt. Koop de goedkoopste bronzen pakjes en verkoop de contracten. Alleen al via de contracten kun je vaak de kosten van zo'n bronzen pakje eruit halen. Als je geluk hebt zit er nog een goede bronzen speler of item in, die je voor redelijk wat kunt verkopen. Ideaal voor in het begin.
  • Staar je niet blind op de overall ratings van spelers ! Een speler van 85 hoeft niet per se beter te zijn dan een speler van 83. Een voorbeeld is zijn de twee CDM's Busquets en Song. Hoewel Busquets een hogere rating heeft, ziet Song er toch iets beter uit voor die positie.
  • Gebruik Futhead's Squad Creator om je team uit te pluizen, prijzen op te zoeken, stats te bezichtigen en om je elftal te delen op dit forum.
Nog meer tips die je hebt, wilt delen, maar niet ziet staan? Stuur dan een DM naar een van de topicstarters, en wij zetten het erin voor je!

Handige links

FUT 16 Spelers

Wil je in onderstaand tabel komen, stuur dan een DM naar een van de auteurs van dit topic, zodat een van ons je kan toevoegen. Vermeld daarbij je Gamenaam en Platform, zodat een mede-tweaker je kan vernederen uitdagen.
Tweaker-nameGamenaamPlatform
chengbondkwokCountdownz93PS4
delaitinhodelaitinhoPS4
MarmoMMDIPS4
SoulsOnFire_SoulsOnFire_PS4
rhgraboyrhgraboyPS4
davylommking-treeckoPS4
RinivandenhoveRinivdhovenPS4
Jelte,89Jelte89PC

De topic-start is nog in aanbouw aangezien er nog een kans is dat er nieuwe features worden toegevoegd. Zodra er nieuwe informatie binnenkomt over FUT 16, dan zal dit topic geüpdatet worden. Verder moet er nog een stuk komen over Price Ranges in FUT, maar ik wacht daar nog op eventuele nieuwe aankondigingen. Opmerkingen en/of toevoegingen aan dit topic? Stuur dan een DM!

[ Voor 105% gewijzigd door chengbondkwok op 13-04-2016 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 09:49
Nette openingspost!

Ben benieuwd wat het gaat worden. Hopelijk wordt met de min-max limiet die er nu geldt, de markt een stuk eerlijker. Ik heb ook het idee dat je nu veel leukere teams kunt samenstellen omdat je echt naar een dure speler toe kunt spelen, want 50K is wel te halen. Ook Futdraft lijkt een leuke toevoeging te worden. Misschien dat je daar nog wat van in je openingspost kan melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Arwintju schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 19:24:
Nette openingspost!

Ben benieuwd wat het gaat worden. Hopelijk wordt met de min-max limiet die er nu geldt, de markt een stuk eerlijker. Ik heb ook het idee dat je nu veel leukere teams kunt samenstellen omdat je echt naar een dure speler toe kunt spelen, want 50K is wel te halen. Ook Futdraft lijkt een leuke toevoeging te worden. Misschien dat je daar nog wat van in je openingspost kan melden?
Ik was dat dus helemaal vergeten, FUT Draft, heb dat meteen toegevoegd :)

Verder lijkt het mij inderdaad dat de markt wat beter wordt met de min-max limiet. Vorig jaar werd het halverwege het spel ingevoerd, waardoor de transfermarkt zo goed als dood was (speler die je eerst voor een paar miljoen coins had gekocht, kon zomaar slechts een paar ton waard zijn). Maar nu inderdaad met het direct starten van priceranges, moet het leuker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:33
FUT draft lijkt me een aangename en frisse toevoeging tot FUT. Kan je daar dan ook gewoon aan meedoen, of moet je daarvoor uitgenodigd worden? En waar komt de beloning vandaan? Vanuit EA of is dat de inzet (onderlinge weddenschap) die je als speler doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Marmo schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 14:48:
FUT draft lijkt me een aangename en frisse toevoeging tot FUT. Kan je daar dan ook gewoon aan meedoen, of moet je daarvoor uitgenodigd worden? En waar komt de beloning vandaan? Vanuit EA of is dat de inzet (onderlinge weddenschap) die je als speler doet?
Volgens mij kan je daar gewoon aan meedoen, mits je genoeg coins/points/token hebt. Zie het als een bekertoernooi die je nu in FUT ook hebt, waarbij je na 4 wedstrijden een 7K / 15K pack kan winnen. Hetzelfde principe, alleen als je er eerder uitvliegt, krijg je ook nog prijzen. Het verschil zit in de entry: waar de normale bekertoernooien gratis zijn, kent dit een relatief hoge entry fee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delaitinho
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-05-2024

delaitinho

PSN: Delaitinho

Die draft is zeker een mooie toevoeging! Kan niet wachten op de nieuwe fifa. Heb mij voorgenomen dit jaar GEEN coins te kopen.. daar ben ik zoveel onnodig geld aan kwijt geraakt haha. Maatje van mij heeft een team samengesteld en die komt ook gewoon tot divisie 2..

Mijn naam mag best bij de openingspost worden toegevoegd; delaitinho, ps4 (te lui voor een pm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Laatst online: 15:45
delaitinho schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:47:
Die draft is zeker een mooie toevoeging! Kan niet wachten op de nieuwe fifa. Heb mij voorgenomen dit jaar GEEN coins te kopen.. daar ben ik zoveel onnodig geld aan kwijt geraakt haha. Maatje van mij heeft een team samengesteld en die komt ook gewoon tot divisie 2..
Lijkt me ook een leuke toevoeging, afhankelijk van de spelers die je hier in kan gebruiken, en de ROI van je deelname. 1e berichten van EA waren namelijk dat je 15K coins in moet leggen, maar bij directe uitschakeling je eigenlijk dit direct terug kreeg in waarde items of coins.

De nieuwe markt ben ik heel benieuwd naar, zeker omdat het sparen voor leuke spelers relatief gezien goed te doen is in de huidige markt. De TOTS spelers die in mei/juni zijn uitgekomen kunnen er vele voor 100-200K per stuk gekocht worden, dat geeft vertrouwen voor dit jaar.

Als de spelers de volgende price ranges zouden hebben, ben ik een tevreden mens (even een greep uit de veel voorkomende spelers):
Rating 83-86: 50-75K
Bale/Sanchez/Lewandowski: 100K
Reus/Neymar/Ribery/Hazard: 100-120K
Suarez/Robben/Aguero/Neuer: 120-150K
Messi/Ronaldo: 150-200K

IF kaarten kunnen hier dan met 25% boven zitten, waardoor je in een seizoen of 3 wel een leuke speler kan sparen.

Allerbelangrijkste is dat ze de team-rate scripting eruit moeten halen.
Gisteren ook weer, team rating van mij is 82 (bronze spelers op de bank, anders zou het 88 zijn), maar tegenstanders heeft een team met 72 rating. Ik schiet 24 keer op doel met uitgespeelde kansen en raak 3 paal of lat. hij schiet 2x van 30 meter, en wint met 2-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Price ranges is iets goeds wat mij betreft maar waar ik bang voor ben en wat je nu ook al ziet in FIFA 15 is dat als je de coins hebt voor een bepaalde speler, dat die speler niet of nauwelijks beschikbaar is. Maar misschien als het van af begin wordt ingesteld dat het toch anders gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:53
Ik ben benieuwd naar de nieuwe FUT. Ziet er naar mijn idee weer goed uit!

Wellicht nog vroeg, ben ik wel benieuwd of mensen al een team voor ogen hebben dat ze willen gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
JapieTalent schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:01:
Ik ben benieuwd naar de nieuwe FUT. Ziet er naar mijn idee weer goed uit!

Wellicht nog vroeg, ben ik wel benieuwd of mensen al een team voor ogen hebben dat ze willen gaan maken.
Ik wilde BPL gaan doen omdat ik dat niet echt gedaan heb in FIFA 15 maar ik denk dat iedereen dat weer gaat doen dus kom ik waarschijnlijk uit op wat anders. Ik neig naar Serie A misschien Ligue 1 het ligt eraan wat er uit de pakjes komt dus als ik Renaldo bijv. trek ;) doen ik gewoon wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er ook al zin in.
Haal gelijk voor 400 euro aan Fifa coins voor pakjes. Hopen op wat meer geluk als afgelopen jaar, hoogste speler die ik eruit haalde was IF Cazorla (eerste)...

FUT Draft zier er erg goed uit, ga ik veel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensFC
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-08 12:12
Eigen keuze natuurlijk hoor, maar zou je dat nou wel doen? 400 euro is flink veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk :D
Eerste dag lekker pakjes open maken, can't wait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:11
Hoe zit het met de coins die je nog bezit in FIFA 15? zie je hier nog iets van terug in FIFA 16?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson Claxon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09-2017
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:51:
Heb er ook al zin in.
Haal gelijk voor 400 euro aan Fifa coins voor pakjes. Hopen op wat meer geluk als afgelopen jaar, hoogste speler die ik eruit haalde was IF Cazorla (eerste)...

Lees ik dit echt?!

:D

Remember the compliments you receive, forget the insults; if you succeed in doing this, tell me how.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson Claxon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09-2017
Hoop geld voor wat pixels... Maar ieder zijn ding natuurlijk, ik drink het op aan wijn per jaar.

Remember the compliments you receive, forget the insults; if you succeed in doing this, tell me how.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja, gestopt met roken dus dan hou je wat over :)

Dik 40K Fifa points moet wel genoeg zijn voor het begin. Doe hier wel een post over wanneer ik ze ga openen, start ik wel even een twitch stream voor de liefhebbers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:51:
Heb er ook al zin in.

Sick, zeker omdat de duurste spelers over het algemeen niet veel beter zijn dan de iets mindere rated spelers :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:01:

Dik 40K Fifa points moet wel genoeg zijn voor het begin. Doe hier wel een post over wanneer ik ze ga openen, start ik wel even een twitch stream voor de liefhebbers :)
Maar doe je dit om een leuke speler weten te krijgen, om die weer door te verkopen? Je moet niet vergeten dat met de price ranges de markt weer iets anders te werk gaat.

Persoonlijk vind ik €60 voor FIFA al veel te veel geld. Om nog eens €400 er tegenaan te gooien zal mijn bankrekening niet waarderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Blue
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-09-2024
Vraagje: ik speel al enkele jaren ultimate team op de pc. Echter ben ik van plan om een xbox one aan te schaffen. Behoudt ik dan wel mijn clubgegevens en mijn voortgang van mijn ea account?

Kun je dat op de een of andere manier overzetten van pc naar console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chengbondkwok schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:27:
[...]

Maar doe je dit om een leuke speler weten te krijgen, om die weer door te verkopen? Je moet niet vergeten dat met de price ranges de markt weer iets anders te werk gaat.

Persoonlijk vind ik €60 voor FIFA al veel te veel geld. Om nog eens €400 er tegenaan te gooien zal mijn bankrekening niet waarderen :+
Nog geen idee wat ik met alles ga doen wat ik uit de packs haal. In eerste instantie gaat alles de club in en ga ik van mijn pack pulled spelers een paar teams maken.

Markt werkt in principe niet heel anders hoor. Grote spelers (85+) zullen de eerste dagen gewoon voor de max. price weg gaan omdat de markt nog niet verzadigd is. Dus stel ik trek die Vidal van 90 rating dan kan die gewoon weg voor de max die EA bepaald :)

Maar in eerste instantie gaat alles in de club, duplicates gaan alleen de transfermarkt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:02
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:01:

haha ja die stream moet je zeker doen, ga ik kijken :)

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Pro player
Dit zijn kaarten die exclusief worden vrijgegeven voor echte voetballers. Dus als je een mint kleurige Messi ziet in de opstelling van je tegenstander, dan speel je dus tegen de échte Lionel Messi.
Haha nice! Nooit geweten. Lijkt me ook niet dat iemand dat ooit zal meemaken. Messi al helemaal niet, maar ik denk helemaal geen enkele echte speler O-)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XpUWmmI.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-09 14:53
Heb de laatste 2 jaar fut links laten liggen met fifa, is het nog steeds zo dat er van die absurde bedragen worden gevraagd op de markt?
Of wordt met fifa 16 dit nu is aangepakt dat het voor iedereen leuk is? Had zelf steeds het idee dat je of een flinke zak met echt geld moet hebben of ontzettend veel spelen.

Wat eerder wordt gezegd vind 60 euro meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
FidoDido schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:37:
Heb de laatste 2 jaar fut links laten liggen met fifa, is het nog steeds zo dat er van die absurde bedragen worden gevraagd op de markt?
Of wordt met fifa 16 dit nu is aangepakt dat het voor iedereen leuk is? Had zelf steeds het idee dat je of een flinke zak met echt geld moet hebben of ontzettend veel spelen.

Wat eerder wordt gezegd vind 60 euro meer dan genoeg.
Sinds maart is EA gaan testen met price ranges op items.
Dit heeft de markt enigzins verpest doordat je duur aangekochte kaarten niet meer wilt verkopen. Wel merk je duidelijk dat spelers die hierna op de markt zijn gekomen (IF, TOTS) dat deze nette prijzen hebben, en absoluut bij elkaar te sparen zijn.

Door de hyperdeflatie is de ROI op pakketten wel tot de bodem gezakt, dus een leuke 85+ speler gaat nu maar voor 20K weg ipv 200K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-09 14:53
Dat zijn ieder geval normale bedragen, ga ik dat met fifa 16 maar is een kans geven vanaf het begin.

• tommiboy96
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-05-2024
Maichel schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:34:
[...]

Haha nice! Nooit geweten. Lijkt me ook niet dat iemand dat ooit zal meemaken. Messi al helemaal niet, maar ik denk helemaal geen enkele echte speler O-)

[afbeelding]
Is eigenlijk fout. Alleen die blauwe is een pro player. Die roze is een futtie en worden aan het einde door de community gekozen en kun je gewoon packen. De paarse is een heroe die een speler krijgt als hij bv een hattrick scoort waardoor hij promoveert

Psn: stone-face-lock

• Maichel
tommiboy96 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:01:
[...]

Is eigenlijk fout. Alleen die blauwe is een pro player. Die roze is een futtie en worden aan het einde door de community gekozen en kun je gewoon packen. De paarse is een heroe die een speler krijgt als hij bv een hattrick scoort waardoor hij promoveert
Ah thx :) Hoogste wat ik heb zijn IF's...komende FIFA maar nog meer spelen zodat ik keer TOTS/TOTY cards kan hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maichel
Gaan de meeste mensen hier ook weer voor een BPL team met FUT? Of iets anders? BPL is natuurlijk het meeste keus met top spelers....

Verwijderd

Hangt er vanaf. Hoop dat de ratings binnenkort snel bekend worden en op futhead komen. Dan kun je alvast wat beginnen met teams te maken.

Denk dat het voor mij een hybrid gaat worden met BPL, Bundes en BBVA. Valt altijd wel wat leuks van te bouwen.

• Maichel
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:27:
Hangt er vanaf. Hoop dat de ratings binnenkort snel bekend worden en op futhead komen. Dan kun je alvast wat beginnen met teams te maken.

Denk dat het voor mij een hybrid gaat worden met BPL, Bundes en BBVA. Valt altijd wel wat leuks van te bouwen.
Ja voor 400 euro moet je zeker wel wat kunnen maken ja :)

• JPM85
Ik speel altijd met 2 teams, en die wissel ik om de 2 wedstrijden af.
Laatste 2 jaar FUT altijd met een BBVA & Bundesliga team gespeeld, maar wel gekeken of er wat leuke hybrids gemaakt konden worden.

Afhankelijk van bepaalde transfers kunnen hybrids wel leuk uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommiboy96
Ik begin denk ik met een nl team. Vaak veel leuke spelers zowel goud als zilver en buiten Robben is iedereen goedkoop. Van Persie nu ook sinds die bij Fener zit😃. Daarna waarschijnlijk seria A. Tenzij ik een Ronaldo of Messi in mijn begin pakketje heb😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:17:
[...]

Nog geen idee wat ik met alles ga doen wat ik uit de packs haal. In eerste instantie gaat alles de club in en ga ik van mijn pack pulled spelers een paar teams maken.

Markt werkt in principe niet heel anders hoor. Grote spelers (85+) zullen de eerste dagen gewoon voor de max. price weg gaan omdat de markt nog niet verzadigd is. Dus stel ik trek die Vidal van 90 rating dan kan die gewoon weg voor de max die EA bepaald :)

Maar in eerste instantie gaat alles in de club, duplicates gaan alleen de transfermarkt op.
Wil je niet liever een maandje wachten? dan zijn er meer spelers en is een groot deel spelers ook al wel redelijk betaalbaar, plus het feit dat je dan al 4x een totw hebt.
homernt schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:58:
Price ranges is iets goeds wat mij betreft maar waar ik bang voor ben en wat je nu ook al ziet in FIFA 15 is dat als je de coins hebt voor een bepaalde speler, dat die speler niet of nauwelijks beschikbaar is. Maar misschien als het van af begin wordt ingesteld dat het toch anders gaat lopen.
De reden waarom ze nu niet beschikbaar zijn, is omdat ze gekocht zijn voor miljoenen en door de price range nog maar weinig waard zijn, Dit word voorkomen omdat je ze in het begin ook niet voor miljoenen inkoopt.

[ Voor 39% gewijzigd door Jelte,89 op 31-08-2015 12:02 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jelte,89 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 12:00:
[...]

Wil je niet liever een maandje wachten? dan zijn er meer spelers en is een groot deel spelers ook al wel redelijk betaalbaar, plus het feit dat je dan al 4x een totw hebt.
Waarom een maandje wachten? Die TOTW is niet zo belangrijk. In de eerste week zijn de spelers nog het meeste waard omdat er nog niet zoveel kaarten op de markt zijn. Naarmate de markt meer verzadigd wordt zullen de spelers steeds minder opleveren.

Vandaar dat ik direct op dag 1 alles ga besteden aan packs. Zelfs een speler van bijvoorbeeld 82 rating zal dan (vermoedelijk) voor de maximale price in de range verkocht kunnen worden.

Dat is een beetje de gedachte erachter.
Daarnaast ben ik gewoon een packwhore :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Dat fut draft vind ik er wel mooi uitzien, Zijn dat steeds dezelfde, of wisselende spelers?
En krijgt je tegenstander dezelfde 5 keuzes?

En moet je dan nog rekening houden met chemistry?

[ Voor 16% gewijzigd door Jelte,89 op 31-08-2015 12:54 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jelte,89 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 12:54:
Dat fut draft vind ik er wel mooi uitzien, Zijn dat steeds dezelfde, of wisselende spelers?
En krijgt je tegenstander dezelfde 5 keuzes?

En moet je dan nog rekening houden met chemistry?
Iedere keer is anders, anders zou de uitdaging er ook gauw uit zijn :)
Je tegenstander heeft dus niet hetzelfde team.

Chemistry moet je gewoon rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Maar dan heeft het idee toch geen nut?
Stel je hebt de keuze uit een paar verdedigers uit de Eredivisie en Alaba, dan heeft dit zeker invloed op de rest van je team...

Lijkt me wel vermakelijk om te doen, je kunt op deze manier ook spelers 'ontdekken' voor je eigen (non draft) fut team...

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idee heeft wel zeker nut.

Stel je kiest daar voor Alaba maar krijgt verder op je middenveld en in je verdediging geen keuze uit een Bundesliga speler? Dan linkt Alaba met niemand en zal je waardeloze chemistry krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

En dus moet je terugvallen op een 'instert eredivisie spelert'?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap je niet helemaal? Waarom terugvallen op een eredivisie speler?

Voor iedere positie krijg je 5 keuzes. Het is aan jou om de beste spelers te selecteren en rekening te houden met chemistry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:54:
Ik snap je niet helemaal? Waarom terugvallen op een eredivisie speler?

Voor iedere positie krijg je 5 keuzes. Het is aan jou om de beste spelers te selecteren en rekening te houden met chemistry.
Dit. Het is gewoon leuk om een keer de kans te krijgen om met een topspeler te kunnen spelen. Ook krijg je niet altijd dezelfde teams. Verder schijnt de prijzenpot wel leuk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

chengbondkwok schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 16:15:
[...]

Dit. Het is gewoon leuk om een keer de kans te krijgen om met een topspeler te kunnen spelen. Ook krijg je niet altijd dezelfde teams. Verder schijnt de prijzenpot wel leuk te zijn.
Wat ik bedoelde zal wel niet gebeuren, maar stel je hebt de keuze uit 5 leuke middenvelders, daar kies je er 1 van, vervolgens kies je je verdedigers en die komen 'toevallig' uit de eredivisie? Of zal het zo erg niet zijn?

In other news!... We kunnen zo rustig aan beginnen met het bouwen van ons team,
De eerste 10 zijn bekend:

https://www.easports.com/...441037476168&sf40622116=1

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommiboy96
Jelte,89 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 00:52:
[...]

Wat ik bedoelde zal wel niet gebeuren, maar stel je hebt de keuze uit 5 leuke middenvelders, daar kies je er 1 van, vervolgens kies je je verdedigers en die komen 'toevallig' uit de eredivisie? Of zal het zo erg niet zijn?

In other news!... We kunnen zo rustig aan beginnen met het bouwen van ons team,
De eerste 10 zijn bekend:

https://www.easports.com/...441037476168&sf40622116=1
De kans dat je 5 spelers uit dezelfde comoetitie krijgt is heel klein. In de beta was het wel zo dat ze meestal rond hetzelfde niveau zijn dus het kan zijn dat je voor je spits ineens moet kiezen tussen 5 zilveren ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Wat verwachten jullie van de Nederlanders dit jaar?

De spelers met rank 50 tot 31 zijn bekend, allemaal niveau 85 en 86.

Robben zal hoe dan ook nog wel voorbij komen (was 90 en is vast niet gedowngrade).
Van Persie was 88, ik denk dat die wel naar beneden gaat, maar is dus of minimaal 86 of onder de 85..
Sneijder en Huntelaar waren allebij 84, mogelijk is er 1 geupgrade en komt hij nog als 86 of beter voorbij, zou leuk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

jongf7 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:22:
Wat verwachten jullie van de Nederlanders dit jaar?

De spelers met rank 50 tot 31 zijn bekend, allemaal niveau 85 en 86.

Robben zal hoe dan ook nog wel voorbij komen (was 90 en is vast niet gedowngrade).
Van Persie was 88, ik denk dat die wel naar beneden gaat, maar is dus of minimaal 86 of onder de 85..
Sneijder en Huntelaar waren allebij 84, mogelijk is er 1 geupgrade en komt hij nog als 86 of beter voorbij, zou leuk zijn!
Ik weet niet precies hoe ze dit doen, maar het lijkt me niet dat ze ermee bedoelen (hoewel dit wel Messi of Ronaldo zal zijn) dat het gerangschikt is. Nu wisselt 86 en 85 elkaar ook nog wel af.

Offtopic:

chengbondkwok: Gefeliciteerd! *O*

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
Volgens mij is het gewoon gerangschikt op niveau hoor, spelers 50 t/m 40 zijn allemaal rating 85 en 39 t/m 31 zijn 86 als rating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Jelte,89 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:14:
[...]

Ik weet niet precies hoe ze dit doen, maar het lijkt me niet dat ze ermee bedoelen (hoewel dit wel Messi of Ronaldo zal zijn) dat het gerangschikt is. Nu wisselt 86 en 85 elkaar ook nog wel af.

Offtopic:

chengbondkwok: Gefeliciteerd! *O*
jongf7 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:21:
Volgens mij is het gewoon gerangschikt op niveau hoor, spelers 50 t/m 40 zijn allemaal rating 85 en 39 t/m 31 zijn 86 als rating.
jongf7 heeft gelijk. Het is gerangschikt op niveau, maar op reddit had iemand al een lijstje wat tot nu toe is uitgekomen.

https://www.reddit.com/r/...eased_tomorrow_at/cul5a2c

Jelte,89 Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulsOnFire
  • Laatst online: 03-09 13:33

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

€400 uitgeven aan FUT lijkt mij ook enorm veel.
Ik heb aan fifa 15 €40 uitgegeven en had een A en B team van 85 en 86 rating.
(hazard, aguero, kompany, courtois,..)
Dit terwijl er nog geen limiet stond op de prijzen en alles 10x duurder was.
Ik denk nu ook aan een bedrag van €60-100 MAX afhankelijk van men eerste kaartjes!

PS4 - SoulsOnFire_

learning every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
Ik koop hem dit jaar digitaal, dus daarom betaal ik eens wat meer.

Ik stop er nooit geld in buiten de aanschaf om, ook wel leuk om een goed team bij elkaar te sparen.
Maar meestal kom ik niet verder dan een eredivisie team, wat ik soms ombouw naar NL team met sneijder ed. maar daar haal ik div 1 ook wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Vorig jaar ook voor 30/40 euro aan points gekocht... niks bijzonders getrokken dus ben wel een beetje huiverig dit jaar...

Ik wacht wel even af, koop de game, bouw een teampje en dan zie ik het wel... Misschien dat 'we' met drafts een leuk aantal coins kunnen binnen halen zodat je een leuk team kunt bouwen

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11-2024
Op facebook is er een groep gestart om te kijken of er een leuke groep samen te krijgen is waar je tegen allerlei mensen FIFA16 kunt spelen. Dit geldt voor alle spelmodi en platforms. Ben je opzoek naar een pro club, een partner voor 2 tegen 2 of heb je gewoon zin in een potje 1 tegen 1? Post een bericht in de groep en zie wie jou volgende tegenstander of partner wordt.

Op termijn is het de bedoeling om toernooien gaan organiseren als hier genoeg animo voor is. Op dit moment word er vooral gezocht naar leden en wij verwachten dat de interesse richting de release groter gaat worden.

https://facebook.com/groups/1615288538722485?ref=bookmarks

PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Twitch streamen een paar Youtubers al FIFA16 vanuit het EA hoofdkantoor.

Zo zag ik Castro met 50.000.000 FIFA Points dus dan valt mijn € 400,00 wel mee (hij had $ 30.000,00 uitegeven).

Verder erg leuk om te zien, vooral dat FUT Draft. Daar ga ik heeeel veel tijd aan besteden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ik denk dat ik daar ook veel tijd aan ga besteden, maar dat kan ik ook wel zonder mijn jaarsalaris eraan te spenderen, en wat moet je nu al met zoveel points? er speelt nu nog maar ? man?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 08:44:

Zo zag ik Castro met 50.000.000 FIFA Points dus dan valt mijn € 400,00 wel mee (hij had $ 30.000,00 uitegeven).

Verder erg leuk om te zien, vooral dat FUT Draft. Daar ga ik heeeel veel tijd aan besteden :)
Je moet alleen niet vergeten dat hij hevig gesponsord wordt door fans en door EA. Er was een gek die $1,000 had gedoneerd 8)7

Ondanks het resultaat van gisteren :+ ga ik met FUT16 met onderstaande team beginnen :)
http://www.futhead.com/16/squads/167122/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom geen Virgil van Dijk (ipv Kongolo bijvoorbeeld).

En ik weet dat hij veel moneys binnen krijgt maar dan nog: 30K aan FIFA Points is wel heeeul veul :P
Die kan het hele jaar teren op zijn fifa points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 08:44:

:') Gast, jij moet die 400,- uit eigen zak betalen, terwijl die streamers dat virtuele geld gewoon krijgen ter promotie van de game. Moet jij weten dat je €500,- uit gaat geven aan een game, maar ik vind het trekjes hebben van een verslaving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat jij daar totaal niet over kunt oordelen. Jij weet niet wat ik verdien in een maand en wat ik kan missen. Het zou pas verslavend zijn wanneer ik iedere maand dat bedrag zou uitgeven, dus niet oordelen voordat je weet waarover je praat aub.

Verder mag ik het inderdaad lekker zelf weten, ben een grote jongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:52:
Waarom geen Virgil van Dijk (ipv Kongolo bijvoorbeeld).

En ik weet dat hij veel moneys binnen krijgt maar dan nog: 30K aan FIFA Points is wel heeeul veul :P
Die kan het hele jaar teren op zijn fifa points.
Workrates en net wat betere defensieve stats.
http://www.futhead.com/16...van-dijk/compare/16-1279/

ok ok ok, en pace..... :+

[ Voor 4% gewijzigd door chengbondkwok op 07-09-2015 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
shoombak schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:52:
[...]

:') Gast, jij moet die 400,- uit eigen zak betalen, terwijl die streamers dat virtuele geld gewoon krijgen ter promotie van de game. Moet jij weten dat je €500,- uit gaat geven aan een game, maar ik vind het trekjes hebben van een verslaving.
Ach hobby mag geld kosten.

Als ik bereken op jaarbasis wat golfen kost, de voetbalwedstrijden die ik per jaar ga bekijken en hoeveel de wintersport kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
Een serie A team: http://www.futhead.com/16/squads/169234/ pace en high workrate middenveld. Pogba zal niet misstaan maar zal het geheel wel een stuk duurder maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulsOnFire

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

Ik geef zelf ook een pak meer uit aan bodybuilding, iedereen doet natuurlijk wat hij wilt met zijn geld. Zijn er Tweakers die fifa streamen om geld te verdienen?

learning every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
homernt schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:14:
Een serie A team: http://www.futhead.com/16/squads/169234/ pace en high workrate middenveld. Pogba zal niet misstaan maar zal het geheel wel een stuk duurder maken.
Caceres & Handanovic? Ipv Miranda & Buffon. Verder prima team :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bledismauw
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 20:59
In het begin van Fifa maak ik 2 teams om af te wisselen i.v.m fitness. Meestal zijn dit hybrids omdat ten eerste squad building in het begin erg interessant is en ten tweede ze zien er beter uit ;). Dit zit waarschijnlijk m'n eerste team worden: http://www.futhead.com/16/squads/108835/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
chengbondkwok schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:17:
[...]

Caceres & Handanovic? Ipv Miranda & Buffon. Verder prima team :)
Miranda vervangen door Cáceres. Ik heb in fifa 15 gespeeld met Handanovic en daar was ik nou niet erg kapot van daarom hier gekozen voor Buffon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:23
homernt schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:33:
[...]

Miranda vervangen door Cáceres. Ik heb in fifa 15 gespeeld met Handanovic en daar was ik nou niet erg kapot van daarom hier gekozen voor Buffon.
Handanovic was echt fantastisch! hield gewoon veel tegen. Maar zijn worpen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommiboy96
Wie zouden jullie in de spits zetten in een NL team? Huntelaar, RvP of de Jong. Luukje kan wel heel goed koppen😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tommiboy96 schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:07:
Wie zouden jullie in de spits zetten in een NL team? Huntelaar, RvP of de Jong. Luukje kan wel heel goed koppen😂
Depay positie veranderen naar LF en in de spits zetten, dan hou je Kishna voor de linkervleugel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

NO2

Nog een paar weken wachten voordat ik eindelijk kan voetballen met m'n dreamteam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
NO2 schreef op maandag 07 september 2015 @ 14:41:
Nog een paar weken wachten voordat ik eindelijk kan voetballen met m'n dreamteam :P
Mooi team, misschien is Silva nog een leuke versterking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:30
Maichel schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:34:
[...]

[afbeelding]
Het is mij een keer gebeurd! Messi en Ronaldo... Nee dat niet, maar alle spelers kunnen het aanvragen, ook bv Engelse 4e divisie of 2e divisie Duitsland etc. Ik had geen idee wie het was, een speler met een rating van 58 ofzo :P

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 15:32
Is er al bekend wanneer de app uitkomt. Ik kan het op mijn werk niet vinden maar mag ook niet op sites komen met de tag gaming. Ik dacht vorig jaar al in augustus fut pakjes te kunnen openen van fifa 15 maar ik kan het ook mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwind schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:22:
Is er al bekend wanneer de app uitkomt. Ik kan het op mijn werk niet vinden maar mag ook niet op sites komen met de tag gaming. Ik dacht vorig jaar al in augustus fut pakjes te kunnen openen van fifa 15 maar ik kan het ook mis hebben.
Meestal een weekje voor de release. Dus vermoedelijk ergens volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhgraboy
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:27
alwind schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:22:
16 September komt de web app online, dus ga er vanuit dat dan ook de app uitkomt.

Bron: http://www.fifagamenews.com/fifa-16-calendar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
rhgraboy schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:33:
[...]

16 September komt de web app online, dus ga er vanuit dat dan ook de app uitkomt.

Bron: http://www.fifagamenews.com/fifa-16-calendar/
Top Thnx. Die website werkt dus niet hier :). Je moet er namelijk vanaf het begin bij zijn dan kun je vaak al wat gratis pakjes openen en spelers kopen die onder quick sell waarde aangeboden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
Ga mij dit jaar ook eens richten op FUT, 15 niets mee gedaan.

Snap er alleen werkelijk waar geen moer van als ik het op 15 uitprobeer.
16 is voor mij in dat opzicht flink vernieuwend :P

Ga me er maar eens in verdiepen. (tips zijn welkom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Ricloo86 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:26:

In de OP staat veel info, waarbij je de belangrijkste zaken eigenlijk wel weet.
Wat ik een hele fijne site vind is FIFAUTEAM, daar staan quick guides op.
Begin is toch met vallen en opstaan wat dingen leren, ook zo begonnen namelijk.

1e tip, koop zoveel mogelijk managers (tot max 50% totaal) met een percentage (rare bronze 1% bv voor 150 coins), dit zorgt ervoor dat spelerscontracten meer value krijgen mocht je ze gebruiken.

Een rare gold contract die 18 wedstrijden is, wordt dan 18 + 9 (50% van 18) = 27 wedstrijden waard. Scheelt je veel contracten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhgraboy
JPM85 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:10:
[...]

1e tip, koop zoveel mogelijk managers (tot max 50% totaal) met een percentage (rare bronze 1% bv voor 150 coins), dit zorgt ervoor dat spelerscontracten meer value krijgen mocht je ze gebruiken.

Een rare gold contract die 18 wedstrijden is, wordt dan 18 + 9 (50% van 18) = 27 wedstrijden waard. Scheelt je veel contracten kopen.
ik maak ook gebruik van de site futhead kun je alle spelers op vinden en teams maken voordat je de spelers daadwerkelijk koopt. ook staan hiernaast guides op, gemaakt door de community :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
Ricloo86 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:26:

Een tip die je waarschijnlijk niet snel zal vinden, maar welke mij in 15 voor het eerst FUT heeft laten spelen na kort proberen in 13 en 14:
Als je de boel verkloot kun je je team resetten en het opnieuw proberen :)

In 13 en 14 zat ik op een gegeven moment zonder contracten en zonder geld en kon ik niet verder.
Toen heb ik FUT maar gelaten voor wat het was, uiteindelijk eeuwig zonde natuurlijk.
In 15 het zelfde verhaal maar toen ontdekte ik dat je FUT kon resetten en snapte ik het inmiddels genoeg om mezelf niet in die problemen te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPM85 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:10:
[...]

Euh naar mijn weten werkt dit niet zoals jij het nu beschrijft.
Je krijgt alleen de contractbonus van de manager die je als manager op je team hebt ingesteld.
Dus stel je hebt Louis van Gaal als manager ingesteld op je team maar je hebt daarnaast nog Mourinho en Wenger in je club te zitten.

Je krijgt dan een contractbonus van 3% en niet van 9%. Werkt dus niet op contracten. Wel met fitness en blessures maar dus niet met contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhgraboy
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:53:
[...]

Euh naar mijn weten werkt dit niet zoals jij het nu beschrijft.
Je krijgt alleen de contractbonus van de manager die je als manager op je team hebt ingesteld.
Dus stel je hebt Louis van Gaal als manager ingesteld op je team maar je hebt daarnaast nog Mourinho en Wenger in je club te zitten.

Je krijgt dan een contractbonus van 3% en niet van 9%. Werkt dus niet op contracten. Wel met fitness en blessures maar dus niet met contracten.
Dit klopt wel, kan het bevestigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dan nieuw voor mij, tijd om alle trainers te gaan verzamelen!

Thx voor de info/tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhgraboy
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:57:
Dat is dan nieuw voor mij, tijd om alle trainers te gaan verzamelen!

Thx voor de info/tip! :)
pas op niet alle trainers, op het kaartje staat wel aangegeven contract +3% of wat er ook op staat (afhankelijk van niveau). kijk daar dus goed naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
ja trainers met +1% of meer kun je kopen tot je op 50% zit want dat is de max (in fut 15 dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Het gaat niet om de trainers als in coaches.. maar de overige staff (trainers)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus dan is het wel zo als ik zei? Het geldt voor alles behalve met contracten. Aangezien alleen managers een procentuele contractbonus bieden.

De trainers zijn voor attributen zoals shooting, passing. Dan heb je de fysio's nog die voor blessures zijn.
Ik wist dat de bonus cumulatief is voor deze stafleden maar volgens mij kun je maar maximaal 3% contractbonus krijgen.

Confused....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhgraboy
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:40:
Dus dan is het wel zo als ik zei? Het geldt voor alles behalve met contracten. Aangezien alleen managers een procentuele contractbonus bieden.

De trainers zijn voor attributen zoals shooting, passing. Dan heb je de fysio's nog die voor blessures zijn.
Ik wist dat de bonus cumulatief is voor deze stafleden maar volgens mij kun je maar maximaal 3% contractbonus krijgen.

Confused....
Coaches zoals van gaal zijn voor contracten. die hebben een bonus zoals die +3%. dit is cumulatief. hoe meer je er hebt hoe verder die omhoog gaat tot een max van 50%.

ernaast heb je inderdaad trainers voor de atributen die je net benoemde. die geven ook een bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Nee, ook weer niet...

De hoofdtrainert, bijv een Louis van Gaal is goed voor 3% van X,
De kaartjes die jij bedoeld geven je 1 wedstrijd een pace (oid) van +10. Daarnaast zijn er nog kaartjes die je aan je staff toe kunt voegen, deze zorgen voor snellere conditie opbouw of toevoegingen op contracten.

Edit: Spuit elf

[ Voor 3% gewijzigd door Jelte,89 op 08-09-2015 15:45 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
Pff het klinkt allemaal maar ingewikkeld, toch bedankt voor de tips dusver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:43
Kan je nu eindelijk permanent custom tactics saven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
FUT draft is wel een grappig iets, maar wat ik nu al merk is dat ik teveel rekening ga houden met chemistry, waardoor het uiteindelijk een eenzijdig team wordt.

Aan de andere kant: ik wil gewoon winnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
chengbondkwok schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:46:
FUT draft is wel een grappig iets, maar wat ik nu al merk is dat ik teveel rekening ga houden met chemistry, waardoor het uiteindelijk een eenzijdig team wordt.

Aan de andere kant: ik wil gewoon winnen :P
Dat zal je altijd blijven houden, ik hou er ook rekening mee, maar speel wel met spelers die ik anders nooit zou kopen in FUT.

Wat wel leuk is, zeker nu in de demo, je kan ook eens gek doen. Gewoon van de keuzes die je krijgt de hoogtste/laagste rating pakken ongeacht wie het is, en kijken wat je kan maken. Heb al wel leuke set-ups gehad, en met flink puzzelen toch nog op 94 squad chem uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulsOnFire

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

Ik heb ook FUT moeten leren met vallen en opstaan. Er staan guides op het internet over hoe je snel geld kan verdienen maar dit is niet zo handig als de meeste denken door de bots die automatisch de goedkoopste zaken kopen. Je kan wel spelen met je instellingen op de markt om bv. de goedkoopste Hazard te kopen.

Waar ik veel waarde aan hecht is dat je altijd een A en een B team hebt.
Ik begon op FUT met 2 'slechte' teams samen te stellen maar die ongeveer een gelijke waarde hebben.
Na verloop van tijd had ik 2 teams van 85 en 86 rating, die werden nooit moe omdat ik ze altijd 1 westrijd liet spelen & 1 liet rusten.

Gebruik externe websites om een team samen te stellen. Vaak zie je daar ook de gemiddelde prijzen staan van spelers. Controleer deze zeker eens zodat je niet al je coins uithangt aan een speler, terwijl je een beter kon krijgen.
Steek je tijd in het samenstellen van een team en mogelijke vervangers na verloop van tijd. Houd je aan dit plan en je zal achteraf ook geen coins verspillen.

Verder... Ik heb ooit eens 10 pakketjes gekocht met mijn coins. Doe dit aub nooit. Je kan beter gewoon verder sparen. De kans is enorm klein dat je iets goed hebt, als je ze met uw in-game coins koopt.
(Niet hopen op Messi/ronaldo want op die manier zal het niet gebeuren.) 8)7

learning every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Rusten al je spelers die niet opgesteld staan uit? Dus ik heb bijvoorbeeld een Serie A team, de volgende wedstrijd speel ik met een BPL team, dan is daarna Serie A weer 100%?

Met een rode kaart werkt dat niet zo namelijk, als je die naar de club stuurt blijft ie zn kaart houden, die moet 1 wedstrijd als reserve staan

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Jelte,89 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:44:
Rusten al je spelers die niet opgesteld staan uit? Dus ik heb bijvoorbeeld een Serie A team, de volgende wedstrijd speel ik met een BPL team, dan is daarna Serie A weer 100%?

Met een rode kaart werkt dat niet zo namelijk, als je die naar de club stuurt blijft ie zn kaart houden, die moet 1 wedstrijd als reserve staan
Spelen rusten uit als ze maar in de "selectie" zitten van je andere team, dus wissel of tribune om zo maar te zeggen. In je club zetten helpt dus niet.

Door de enorme scripting in 15 had ik 2x 2 teams, doordat mijn wisselspelers allemaal bronze spelers waren, en je maar 5 als reserve mee kan nemen. Maakte dus een kopie van een team, en stelde daar 5 andere spelers als reserve op. Keeper kan wel missen, want daar gebeurt eigenlijk niets met z'n conditie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulsOnFire

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

Je kan 1 'team-naam' gebruiken en daar dus uw basis 11 in opstellen. Bij je wissel en reserve spelers kan je de volgende 11+ plaatsen. Eigenlijk 10, zoals JPM heeft aangehaalt blijft de keeper op 100% staan.

Op fifa 15 werkte ik eerst met 2 team-namen waar dus alle instellingen konden blijven staan, enkel wisselen van A naar B ploeg. Om 1 of andere reden werkte dit niet altijd zoals het moest, spelers waren niet 100% uitgerust of hun conditie ging verder naar beneden ondanks ze niet gespeeld hadden.
Vandaar, als je in één team, de wissel-/reserve-spelers vervangt heb je geen problemen.
(Laten we hopen dat dit bij fifa 16 wel weer kan.)

Uiteraard blijft rood, rood. Ook een geblesseerde speler moet je met een extra kaartje genezen als je die de daaropvolgende wedstrijd opnieuw wilt gebruiken.

learning every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommiboy96
Afbeeldingslocatie: http://media-titanium.cursecdn.com/attachments/thumbnails/68/311/650/650/web-app.PNGDe web app is inmiddels ofline gehaald met de tekst dat er onderhoud plaatsvindt voor het volgende seizoen. Vorig jaar werd hij de 12e offline gehaald en was de (toen) fifa 15 web app de 17e online

[ Voor 20% gewijzigd door tommiboy96 op 11-09-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 13:48
nu de transfer markt voor consoles gesplitst wordt, wat betekend dit voor de prijzen?
Minder aanbod, duurdere spelers?
Voorheen waren de xbox spelers de goedkoopste omdat zij de grootste aanbod hadden en nu worden ze dus duurder?
Pagina: 1 2 ... 102 Laatste