Harribo schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:52:
[...]
Nou of dat dan aan jou ligt, vraag ik mij af.
Als simpel gezegd al mijn spelers stil blijven staan, geen ballen fatsoenlijk aan kunnen nemen, verdedigers elke keer werkelijk allemaal over elkaar heen vallen dan denk ik weer aan 1 ding: cheat ai.
Alle spelers zijn bij mij altijd topfit en probeer werkelijk allerlei strategien, niets helpt
Ik denk, denk he, dat het spel het verschil in de kwaliteit van spelers moet laten zien. En daarbij moet het slechtere team het moeilijker krijgen. Wat is dan het makkelijkste om de slechtere spelers opeens te degraderen tot klungels?
Ik heb de afgelopen weken nu 4 avonden gespeeld. Ik heb een hoge frustratie grens dat geef ik toe maar ik voel me echt k*t na een tijdje fifa, wordt er dan gewoon gedeprimeerd van als ik gewoon continu geen eerlijke kansen krijg.
Win soms ook wel wat maar blijf het zeer triest vinden dat ik blijkbaar een top team moet hebben om mee te kunnen bovenin
Het is soms niet anders dat spelers niet anders dat bepaalde spelers. Je kunt anders nog proberen om met behulp van L1 terwijl je naar de speler richt met de linker stick, gewoon 1 keer L1 indrukken zou al wel wat verschil moeten maken.
Misschien kun je uitleggen waar het mis gaat? Counter ploegen? Verdedigen?
Bean77 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:27:
elke keer formeer ik een NL/eredivisie team en elke keer verkoop ik het na 2 potjes. Ik ben helaas niet goed genoeg om met middelmatige/slechte spelers goed te presteren. Elke keer loop ik weer tegen de beperkingen van de spelers op. Vaak betrap ik mij erop dat ik mij focus op long shot sneijder taktiek. Dat is ook niet echt erg leuk om daar van afhankelijk te zijn.
Afhankelijk zijn van bepaalde spelers is sowieso niet echt verstandig omdat je jezelf dan gaat beperken. Dit merk ik vooral bij de Tevez "mensen" (Wordt echt zo moe van die vent omdat ik dan al weet wat voor persoon het is) die alle ballen naar hem spelen. Ze gaan dan ook alleen maar voor de lange ballen of een 1 tegen 11 wedstrijd spelen. Hoewel ik niet zonder Aubameyang kan probeer ik waar mogelijk de bal nog te spelen naar iemand anders waarmee ik makkelijker kan scoren. Ik denk persoonlijk dat veel mensen in de lagere divisies hier ook last van hebben waardoor het minder gaat.
Daarnaast denk ik dat het vaak mis gaat bij mensen omdat ze vooral hun middenveld verpesten met bijvoorbeeld alleen maar aanvallende middenvelders.
Ik probeer dan ook te kijken naar de zwakheden in mijn team en pas aan waar nodig.
https://www.easports.com/...Id=iIIeycRvnMdiW:FFA16PS4
Aanval:
Reus - Blijft voorin, geen verdedigende taken
Aubameyang - Blijft voorin, gebruik hem na de aftrap om eventuele spelers te stoppen die direct op het doel afrennen
Robben - In de 16, juiste houding aannemen en schieten
Middenveld:
Costa - Hoewel ik hem vaak voorin gebruik heeft hij voor mij een verdedigende taak gekregen om snelle vleugelspelers zoals Wallcot de nek om te draaien samen met Alaba. Ik gebruik hem aan de linkerkant omdat zijn sterke been zijn linker been is waardoor hij gemakkelijk balletjes in de 16 kan wippen.
Muller - Gebruik hem zowel offensief als defensief. Hoewel het niet de snelste speler is kan hij toch redelijk wat tegenstanders bij houden. Hij mag dan wel niet sterk zijn maar dankzij zijn 96 stamina kan hij wel de hele wedstrijd tegenstanders uit balans brengen.
Vidal - Box-to-box speler, de meest brute speler uit de Bundesliga als je het mij vraagt. Goede tackle en genoeg kracht om het vleugelspelers toch nog lastig te maken.
Verdediging:
Alaba - Back-up (Reus) back-up (Costa) vleugelspeler met genoeg pace om ook nog aanvallers te stoppen. Goede tackle
Boatang - Tank
Naldo - Lange verdediger die ook gewoon achter blijft en wanneer nodig een hoge bal weg komt.
Piszczek - Misschien niet de snelste RB maar hij is redelijk sterk om aanvallers uit balans te brengen.
Keeper:
Fahrmann - Sinds je keepers toch niet kunt beïnvloeden is het handig om een lange keeper te hebben die redelijk wat ballen er uit kan houden. Sinds elke keeper toch zijn retard moment heeft is het het niet waard om 70k extra uit te geven voor Neuer, ondanks zijn long throw.
Bank:
Schurrle - Had verwacht dat hij wel meer waard zou worden nadat hij niet meer in de packs zou zitten maar niets is minder waar. Ik wissel hem vaak met Reus, Robben of Costa om wat meer snelheid aan de te krijgen in de omschakeling tijdens de 2e helft.
Redman - Wie kent hem niet

Helpt om mijn team rating wat omlaag te krijgen.
Lahm - Vervangt Piszczek of Costa wanneer het aankomt om een voorsprong te bewaken. Zijn sliding tackles zijn echt goed wat ook menig aanvaller zal stoppen.
Sokratis - Vervanger voor Naldo hoewel het vaak niet nodig is.
Thiago - Aanvallende middenvelder die Muller kan vervangen. Zijn long shots zouden goed moeten zijn maar hier moet ik nog aan werken
Warburton - Wie kent hem niet

Helpt om mijn team rating wat omlaag te krijgen.
Luiz Gustavo - Vervanger voor Vidal, sterk, lang en heeft een prima tackle.
[
Voor 36% gewijzigd door
Verwijderd op 21-03-2016 10:23
]