Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Shabbaman schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:52:
De eerste echte DLC is aangekondigd, Leviathans. Komt ergens deze herfst (dus vanaf morgen -O- ). Het is me niet helemaal duidelijk of deze DLC nu gelijktijdig met Heinlein komt. Heinlein zou in oktober moeten komen.
Leviathians Story Pack komt tegelijk met Heinlein, bron. Volgens mij is oktober genoemd als streefdatum. Verder geeft Martin Anward een korte lijst met wat er onder meer in Heinlein komt (gratis dus):
- Awakened Fallen Empires
- Fallen Empire quests, tasks and general improvements
- Fleet Roles and new XL weapons
- Weapon Balance rework
- Strategic Resource rework
- Auto-Exploration
- Rally Points
- Expansion Planner
- Habitability system rework
- Better control over sectors
- Federation/Alliance rework and Federation Association Status
- Space Creature rework, including new art and encounters
- Major sound and graphics improvements
- Loads of bug fixes, AI improvements and UI improvements
Klinkt allemaal erg goed! Veel minder goed uitgewerkte dingen uit de originele versie worden aangepakt, en met de Story Pack is er ook meer mid-game content. Stellaris lijkt hierdoor een stuk leuker en beter speelbaar te worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:38

heuveltje

KoelkastFilosoof

Klinkt goed.
Hopelijk word de expansie niet te duur. Dan is dat een goede reden om Stellaris weer eens op te pakken.
Nu nog wat weer waarbij ik ook nog zin heb om achter de PC te zitten :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 20:12
Ik heb twee weken terug Stellaris aangeschaft na heel wat uurtjes CK2 en EU4. Ik moet zeggen dat dit ook wel wat heeft, 4x in Paradox stijl. Ik heb ook al een (voor m'n gevoel) 50 jaar durende oorlog erop zitten, die ik uiteindelijk gewonnen heb. M'n vloot werd regelmatig weggeveegd omdat de tegenstander een hoger tech level had, maar ik heb niet opgegeven :)

Het mooie vind ik de diepgang, en dan vooral de samenstelling van je rijk en genetische differentiatie. Zonder dat ik wist wat het betekende gaf ik mijn ras had een +15% ethic divergence bij het aanmaken, maar dat maakt het af en toe best lastig. Eén vd traits was ook 100% slave tolerantie, maar als die opeens weg muteert op een hele planeet geeft dat interessante effecten als je halve empire uit slaves bestaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-06 11:35
De nieuwe DLC is uit en tevens de Heinlein patch. De patch is overigens niet compatibel met 1.2 saves.

DLC op Steam

Patch notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-06 16:20
Sinds kort heb ik Stellaris aangeschaft en het spel is erg leuk maar ook ingewikkeld. Doe combo maakt het voor mij erg aantrekkelijk :D.

Echter loop ik nu tegen een probleem aan.
Door een research af te ronden heb ik de mogelijkheid gekregen om POPs aan te passen zodat andere type planeten kunnen worden bewoond. Rondom mijn bewoonde planeten zaten een stuk of 5 planeten met een droog klimaat.
Ik heb uiteindelijk mijn species aangepast en aangegeven dat ze die planeet wel kunnen bewonen. Ik zie nu ook dat die planeten van ROOD naar GROEN zijn gegaan.
Als ik vervolgens in de species tab kijk staat er ook dat zij die planeet kunnen bewonen. Als ik op de Camera view druk ga ik naar de planeet waar ze zouden moeten zijn. Ik maak daar vervolgens een colony ship aan alleen die kunnen vervolgens die planeet niet bewonen.

Mis ik ergens een stap om ook die planeten we kunnen bewonen?
Lopen jullie ook tegen dit issue aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
haborym schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:18:

Mis ik ergens een stap om ook die planeten we kunnen bewonen?
Lopen jullie ook tegen dit issue aan?
Heb je wel het colony ship voor de goede species gebouwd? Als je namelijk je eigen species hebt aangepast, kun je je soms makkelijk vergissen in het aanklikken van de juiste species, ook omdat vanwege ethics divergence elke Pop met een andere ethic apart wordt genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
Het gekke is dat ik geen optie krijg om een andere species te kiezen. Op andere planeten heb ik dat wel en op geen van die planeten staat het soort tussen dat ik wel in mijn species tab zie.

Dat maakt het zo vreemd.

Edit:
Gisteren verder gespeeld. Ik heb uiteindelijk via droids de planeet overgenomen. Omdat Migration aanstaat is uiteindelijk dat type wat ik nodig had daarheen gegaan.
Vervolgens heb ik een colony ship gemaakt met het species dat ik nodig had. Vreemd maar het werkt.

[ Voor 39% gewijzigd door haborym op 24-11-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325463

Wie is er al gehyped voor de Utopia expansie?
*O* *O* *O*

Deze thread kan wel weer wat leven gebruiken, heb het laatst weer opgepakt en meteen weer uren zitten in multiplayer games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:11
Toevallig heb ik Stellaris net weer opgestart... Utopia ziet er leuk uit. Ik ben alleen wat minder enthousiast om geld aan DLC uit te geven terwijl ik het gevoel heb dat de vanilla waar ik voor betaald heb nog steeds niet af is. Dus ik geef het nu nog een kans om me te overtuigen, wellicht dat ik Utopia dan ook koop.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-06 15:21

Steffy

Ayreonaut

Ik kijk er wel naar uit, al deel ik het gevoel van Shabbaman. Toch haal ik de DLC wel want Stellaris is ook al zeker 4 of 5 maanden niet meer opgestart. Tijd om daar weer verandering in te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tegelijkertijd komt ook de Banks patch uit(gratis), daar zittten ook flinke veranderingen in kwa mechanics. Ik kijk er iig al naar uit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Shabbaman schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:22:
Toevallig heb ik Stellaris net weer opgestart... Utopia ziet er leuk uit. Ik ben alleen wat minder enthousiast om geld aan DLC uit te geven terwijl ik het gevoel heb dat de vanilla waar ik voor betaald heb nog steeds niet af is. Dus ik geef het nu nog een kans om me te overtuigen, wellicht dat ik Utopia dan ook koop.
Dat is juist het mooie van Paradox, in de gratis patch zitten al zo veel dingen die het spel beter maken. Zie ook de patch notes die vandaag verschenen. Sure, Utopia heeft hele mooie dingen met Megastructures, Hive Minds, en enkele extra's zoals speciale civics, maar in de gratis 1.5 update zitten al grote verbeteringen als de tradition trees, civics, unrest en nieuwe factions, policies voor alle species in je rijk etc.

Kijk er zelf ook erg naar uit, ik start Stellaris nu niet meer op voor 1.5 uit komt. Zit nog te twijfelen of ik Utopia bij release haal of toch nog even wacht (meestal wacht ik tot een DLC in de aanbieding komt, omdat het anders wel erg duur wordt als je alle huidige PDS-titels wil bijhouden :P).

Van wat ik tot nu toe gezien heb in de dev diaries en streams is de Banks update weer een hele grote stap voorwaarts. Ben benieuwd waar dit spel heen gaat, het heeft zo veel potentie in zich :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En hij is binnen *_*

De komende 48 uur ben ik bezig met de ruimte raszuiver te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik moet zeggen; het is bijna een ander spel geworden.
Alles wat je dacht te weten is nu weer omver gegooid, vooral met je population vrolijk houden is het uitdagender geworden. Even wat primitives overmeesteren om snel uit te breiden wordt nu al snel je einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-06 19:57
Klopt het dat het terraformen is veranderd en dat je nu alleen nog onbewoonde planeten kan terraformen? En de mechaniek "Terraforming candidate marked" is leuk bedacht, maar wel suf dat je nergens meer kan terugvinden welke planeten het zijn. Eigenlijk moet je nu pen en papier er bij houden, als een planeet al een naam heeft.

Mijn eerste paar uur laat wel zien dat Utopia een flinke vooruitgang is. Er is gewoon meer te doen mid/late game en dat was hard nodig, daarnaast zijn er nu echt verschillende speelstijlen mogelijk.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Gisteren ook eventjes gespeeld, nog niet tot midgame/lategame geraakt. Maar hier lijkt het mij toch ook al zeer positief. In ieder geval grote vooruitgang tegenover het begin.

- Je moet nu blijkbaar een colony ship niet langer researchen? Uiteindelijk niet slecht, dat was toch hetgeen je eerst wou researchen en stond dat niet in je beginlijst dan was je expansie meteen heel wat achteruit gezet.
- unity points om dan traditions en ascension perks te unlocken, ziet er ook leuk uit. Trekt hard op de stijl van CIV 5 social policies. Kleine research trees met specifieke doelen, expansie (door colony ships goedkoper te maken, nieuwe planeten meteen een extra pop te geven,..), oorlog, diplomacy...
- Ascension perks geven dan meteen veel grotere voordelen/veranderingen. Border range met 25% verhogen. Defender of the galaxy Perk die je diplomatie een goede boost geeft alsook een zeer mooie damage boost tegen endgame crisis. Perks die je toe laten tot het bouwen van megastructures.

Ook meteen een nieuw ras aangemaakt met de ethos "hive mind". Wat toch enkele dingen op shop neemt: Onsterfelijke leider, populatie die niets te maken heeft happiness. Maar je ras is totaal incompatibel met andere rassen. Jouw ras kan niet overleven op een planeet met andere rassen en vice versa.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankMennink
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-04 11:34
4bit schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 17:21:
Gisteren ook eventjes gespeeld, nog niet tot midgame/lategame geraakt. Maar hier lijkt het mij toch ook al zeer positief. In ieder geval grote vooruitgang tegenover het begin.

- Je moet nu blijkbaar een colony ship niet langer researchen? Uiteindelijk niet slecht, dat was toch hetgeen je eerst wou researchen en stond dat niet in je beginlijst dan was je expansie meteen heel wat achteruit gezet.
- unity points om dan traditions en ascension perks te unlocken, ziet er ook leuk uit. Trekt hard op de stijl van CIV 5 social policies. Kleine research trees met specifieke doelen, expansie (door colony ships goedkoper te maken, nieuwe planeten meteen een extra pop te geven,..), oorlog, diplomacy...
- Ascension perks geven dan meteen veel grotere voordelen/veranderingen. Border range met 25% verhogen. Defender of the galaxy Perk die je diplomatie een goede boost geeft alsook een zeer mooie damage boost tegen endgame crisis. Perks die je toe laten tot het bouwen van megastructures.

Ook meteen een nieuw ras aangemaakt met de ethos "hive mind". Wat toch enkele dingen op shop neemt: Onsterfelijke leider, populatie die niets te maken heeft happiness. Maar je ras is totaal incompatibel met andere rassen. Jouw ras kan niet overleven op een planeet met andere rassen en vice versa.
Dit laatste is overigens later geen negatief iets meer. Je kunt namelijk zodra je species kan modifyen de Hive Mind trait toevoegen aan het ras wat je integreert. Hierdoor ontloop je de Genocidal relations penalty. Tot die tijd kan je prima uit de voeten met vassals en blijven ze vaak ook loyaal omdat je die relations penalty niet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-06 11:35
FrankMennink schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:05:
[...]

Dit laatste is overigens later geen negatief iets meer. Je kunt namelijk zodra je species kan modifyen de Hive Mind trait toevoegen aan het ras wat je integreert. Hierdoor ontloop je de Genocidal relations penalty. Tot die tijd kan je prima uit de voeten met vassals en blijven ze vaak ook loyaal omdat je die relations penalty niet krijgt.
The Borg in Stellaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankMennink
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-04 11:34
Pretty much

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
4bit schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 17:21:
- unity points om dan traditions en ascension perks te unlocken, ziet er ook leuk uit. Trekt hard op de stijl van CIV 5 social policies.
Het is gewoon een reskin van National Ideas uit Europa Universalis. Ik vind het wel leuk dat het nu ook in Stellaris geeft, het geeft je het idee dat je wat te doen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

FrankMennink schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:05:
[...]

In de komende patch komt er zelfs voor de hive mind de devouring swarm civic bij, aka Tyranids/zerg. Geen diplomatie, xeno pops worden opgegeten (voor science). Weet al wat ik in die patch ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:48

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

En de nieuwe patch is live :)

Heb em afgelopen weekend in de humble monthly bundly gekocht, hele andere insteek dan bijv Civ of MoO, maar wel koel. Heb nog hoop te leren denk ik :)

Wat is jullie mening? zsm Utopia/leviathans kopen of vanilla eerst leren en misschien wat mods?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06 04:35
Ik heb serieus nog nooit een game voor Stellaris afgemaakt omdat er elke keer weer een nieuwe patch komt waarmee de saves incompatible zijn. De meest recente game was ik net 11 uur aan bezig in de afgelopen 2 weken.

Ben maar even gaan kijken of je niet een versie terug kan en gelukkig kan dat via de opt-in beta optie in Steam.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inrage
  • Laatst online: 09-06 21:05
De eerste 11uur van een game zijn toch de leukste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-06 19:57
TepelStreeltje schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:40:
En de nieuwe patch is live :)

Heb em afgelopen weekend in de humble monthly bundly gekocht, hele andere insteek dan bijv Civ of MoO, maar wel koel. Heb nog hoop te leren denk ik :)

Wat is jullie mening? zsm Utopia/leviathans kopen of vanilla eerst leren en misschien wat mods?
Als je een beetje ervaring hebt met het genre/Paradox games zou ik de uitbreidingen ook kopen. Ik vond de basis altijd vrij 'kaal'.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

zojuist Leviathans voor weinig op steam gekocht (naja, weinig, minder...) Utopia wacht ik nog wel ff mee, vind 20e beetje teveel van het goede.

Moest toch overnieuw beginnen, huidige empire is beetje kapot omdat ik teveel influence uit geef. Iets met teveel frontier posts omdat ik tegenstander niet uit wil laten breiden :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
Het spel is er wel een stuk vermakelijker op geworden sinds de release. Ik zie een stuk meer events die je het idee geven dat er wat gebeurt in het heelal. De laatste paar uur zat ik in een event chain over een paar mining droids, die uiteindelijk resulteerde in een aanval van piraten. Dat geeft dan toch wel wat charme aan zo'n locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:38

heuveltje

KoelkastFilosoof

Shabbaman schreef op zondag 21 mei 2017 @ 21:07:
Het spel is er wel een stuk vermakelijker op geworden sinds de release. Ik zie een stuk meer events die je het idee geven dat er wat gebeurt in het heelal. De laatste paar uur zat ik in een event chain over een paar mining droids, die uiteindelijk resulteerde in een aanval van piraten. Dat geeft dan toch wel wat charme aan zo'n locatie.
Mijn favoriet :
Er is er een die begint met iets onschuldigs over een plantje, dan moet je er troepen heensturen, en eindigt met een revolutie van tot weed smokende hippies bekeerde soldaten.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
Ha... nou, dat was ik nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Sinds gisteren heb ik Endless Space 2 en ik heb eigenlijk al vrij snel het idee dat dit toch de betere game is. Of dat echt zo is moet nog even blijken, ik heb de eerste game nog niet uitgespeeld.

Maar de events en quests zijn in ieder geval in de stijl van Endless Legend (dus met een hoop achtergrond en afhankelijkheden). Die van Stellaris vond ik nooit zo leuk en zijn wat dat betreft een stuk beperkter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
Interessante stelling. Ik heb ES1 wel veel gespeeld (vanaf alpha), en dat was wel een goed spel qua mechanics. Het was echter ook dodelijk saai. Alles wat ik over ES2 heb gelezen is dat het eigenlijk niet beter is dan 1. Stellaris deed me aan het begin wel denken aan ES1, ook vrij steriel. Dat is met de DLC wel een stuk verbeterd, maar ik heb nog steeds het idee dat ik een soort humorloos CK2 aan het spelen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik weet niet of je bekend met bent met Endless Legend maar dat was een game die wat mij betreft al veel meer sfeer had. Dat hebben ze doorgetrokken naar Endless Space 2.

Grafisch ziet alles er een stuk gezelliger uit. Elke keer als je een planeet colonized krijg je een soort sfeer filmpje, star systems zelf hebben ook een geinige intro. Ze doen ook meer met muziek stijlen en zoals gezegd zitten de story quests van Endless Legend er ook in verwerkt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TYyYnae.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qbq46WR.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DVOZ2Hi.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iaTXfRu.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/acdQZVe.png

Manpower is nu trouwens een resource die nodig is om je planeten te verdedigen en aan te vallen. Elk schip kan x manpower vervoeren, maar om ze te vullen heeft je empire wel manpower nodig. Ground combat ziet er ook wel geinig uit. De schepen combat is nog altijd niet zo boeiend om te zien, dat is bij stellaris leuker.

[ Voor 28% gewijzigd door sdk1985 op 12-07-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Ik vind Endless Space een leuke game.

Maar als je Stellaris flink mod, en alle DLC hebt is het veel en veel dieper en interessanter.

Ook de combat vind ik allemaal tegenvallen.

Ik snap niet dat er geen goede 4x game met combat ala Homeworld(beste space RTS imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
TepelStreeltje schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:07:
zojuist Leviathans voor weinig op steam gekocht (naja, weinig, minder...) Utopia wacht ik nog wel ff mee, vind 20e beetje teveel van het goede.

Moest toch overnieuw beginnen, huidige empire is beetje kapot omdat ik teveel influence uit geef. Iets met teveel frontier posts omdat ik tegenstander niet uit wil laten breiden :P
De DLC packs zijn vaak enorm goedkoop te vinden op sites zoals www.allkeyshop.com ik koop ze meestal daar of via de sale.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Vandaag de eerste dev diary van de komende "Cherryh" update. Er wordt alvast bij gezet dat deze nog erg ver weg is en dat ze normaal gesproken nu nog geen inhoudelijke info zouden geven, maar dat de veranderingen zo groot zijn dat ze nu al beginnen met die uit de doeken te doen.

Deze eerste toevoeging is gelijk al een hele grote, je begint met alleen je begin systeem en kan daarna aanliggende systemen claimen door een outpost te bouwen. Deze heeft alleen een initiële influence kost. Daarna kan je ze upgraden naar starbases waar je dan modules zoals scheepswerven op kan bouwen.

Enorme verandering hoe het spel speelt, het laat wel de super onduidelijke border range verdwijnen. Lijkt me wel een stap in de goede richting, je hebt nu ook geen systemen meer waarvan je niets weet. Exploration wordt dus nog belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
Idd. Lijkt me een gave update. Moet zeggen dat ik er pas 111 uur in heb zitten maar vindt het nog steeds leuk. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-02 11:10
Stellaris staat al een tijdje op mijn verlanglijst op Steam.
Met de huidige Halloween sale is het nu waarschijnlijk het moment om deze aan te schaffen.

Is de base game voldoende of raden jullie ook alle huidige DLC aan voor deze game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
Ik vind zeker van wel zeker Utopia brengt een aantal leuke extra's mee zoals habitats bouwen en array's. Synthetic dawn wordt mijn volgende uitbreiding. Ook de nieuwe update (volgens mij gratis) brengt leuke veranderingen.
Ik vind het zeker het geld waard. Volgens mij is vandaag of morgen de laatste dag van de sale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

De base game is voldoende om te bepalen of je het iets vindt, maar zoals bij alle Paradox games maken de uitbreidingen een stuk leuker/beter.
Een goed overzicht van wat elke DLC toevoegt: https://stellaris.paradoxwikis.com/Downloadable_content, waarvan ik het dus over Expansions heb, de rest zijn cosmetisch, etc. en meer een persoonlijke keus.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Iemand zin om met mij een heavy modded playthrough te spelen :)?

Ik heb alle DLC en species

Oftopic

Wat een dood topic :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Goed punt, we zullen maar zeggen dat iedereen het spel even terzijde heeft geschoven totdat de 2.0 update uit komt :P.

Voor degenen die het gemist hebben, onlangs is de Apocalypse expansion aangekondigd, met als voornaamste feature doomsday weapons waarmee je planeten kan opblazen of anderszins kan vernietigen. Deze komt uit samen met de 2.0 "Cherryh" update, die een groot deel van het spel op de schop zal gooien: iedereen begint met hyperlanes, met later mogelijkheden voor toegang tot andere FTL vormen, elk systeem moet individueel geclaimd worden, rework van ground combat etc. Terecht dat dit een 2.0 update wordt, en ziet er heel goed uit. Release date is nog niet bekend, maar zal vermoedelijk nog wel een paar maanden duren. Lees de dev diaries terug als je meer wil weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Chris7 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:42:
[...]

Goed punt, we zullen maar zeggen dat iedereen het spel even terzijde heeft geschoven totdat de 2.0 update uit komt :P.

Voor degenen die het gemist hebben, onlangs is de Apocalypse expansion aangekondigd, met als voornaamste feature doomsday weapons waarmee je planeten kan opblazen of anderszins kan vernietigen. Deze komt uit samen met de 2.0 "Cherryh" update, die een groot deel van het spel op de schop zal gooien: iedereen begint met hyperlanes, met later mogelijkheden voor toegang tot andere FTL vormen, elk systeem moet individueel geclaimd worden, rework van ground combat etc. Terecht dat dit een 2.0 update wordt, en ziet er heel goed uit. Release date is nog niet bekend, maar zal vermoedelijk nog wel een paar maanden duren. Lees de dev diaries terug als je meer wil weten.
Jup, ik blijf even op 1.9.1 hangen (hoop ik) tot alle mods zijn bijgewerkt. Ik kan Stellaris niet meer zonder mods spelen.

Zaken zoals Autobuild en Autoassembler, New Ships and classes :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Er is weer een sale bij Paradox' eigen webshop, met ook een 3 for 2-actie, koop 3 games of DLC's en krijg de goedkoopste gratis (terwijl ze al 50% in de aanbieding zijn). Daarbij zitten ook Utopia en Leviathans dus een goed moment om die op te pikken zo vlak voor Stellaris 2.0 uitkomt (volgende week donderdag) :).

Overigens krijg je hierbij ook gewoon een Steam key toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
Het is niet een heel druk forum dit maar er zullen vast spelers zijn die update 2.0 spelen.

Ik zit momenteel in een game met 140 jaar op de klok, nog geen enkele aanval gehad / gedaan en heb een stuk meer moeite om energy en minerals te beheren. Ik speel met robots (synthetic dawn). Heb 1 army van 20k, 1 van 10 en 1 van 2k (voor piraten).
Ik merk dat mijn energy en minerals enorm schommelen. Zo had ik +100 en dat zakte terug naar +2. Ik dacht dat het me fleet was die los kwam maar dat was niet zo. Moet nu proberen zsm op te krabbelen. :D.

Hoe ervaren jullie 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Nog niet veel kunnen spelen, maar in het algemeen speelt het wel een stuk trager. Op zich niet slecht, want de opbouw/exploratie fase duurt nu een stuk langer. Je hebt niet meer de hele map ontdekt op korte tijd. Als mijn borders omhelst zijn door andere borders, dan is nog de halve map onbekend terrein.

Hier ook met robots aan het spelen, omdat ik deze tegelijk met de laatste expansie gekocht heb. Al een keer opnieuw begonnen omdat ik het concept van de starbases niet echt door had. Blijkbaar toch de bedoeling dat je uitbreid via de aanliggende sterren en het overslaan wordt nogal te snel kostelijk inzake influence.

Het reizen duurt ook langer, dus het wordt al snel belangrijker om je leger op te splitsen of te weten waar je deze gaat plaatsen.

Het lijkt mij in ieder geval een grote stap in de goede richting inzake Stellaris. Ben benieuwd hoe de mid en endgame gaat zijn, aangezien ik het dan altijd beu werd.

[ Voor 10% gewijzigd door 4bit op 27-02-2018 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Ik vermaak me zeer met 2.0! Outposts bouwen in plaats van de automatische border range is geweldig, nu maak je tenminste echt de beslissing om een bepaald systeem te nemen, en zit je er niet meer mee dat er eentje net buiten je grenzen valt.

Reizen gaat inderdaad een heel stuk trager, maar dat is dan ook weer een manier om je te dwingen meerdere vloten te gebruiken. Voelt op die manier een stuk realistischer aan. Piraten zijn ook vervelender en worden in de loop van het spel steeds sterker. Overigens spawnen die dus vrijwel zeker in lege systemen die je omsingeld hebt met je grondgebied, het is dus zaak je grenzen redelijk recht uit te breiden (naast dat de influence cost natuurlijk steeds groter wordt).
haborym schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:09:
Het is niet een heel druk forum dit maar er zullen vast spelers zijn die update 2.0 spelen.

Ik zit momenteel in een game met 140 jaar op de klok, nog geen enkele aanval gehad / gedaan en heb een stuk meer moeite om energy en minerals te beheren. Ik speel met robots (synthetic dawn). Heb 1 army van 20k, 1 van 10 en 1 van 2k (voor piraten).
Ik merk dat mijn energy en minerals enorm schommelen. Zo had ik +100 en dat zakte terug naar +2. Ik dacht dat het me fleet was die los kwam maar dat was niet zo. Moet nu proberen zsm op te krabbelen. :D.

Hoe ervaren jullie 2.0?
Van 100 naar 2 is wel echt heel veel, dan moet er wat aan de hand zijn. Ergens over een bepaalde cap heen gegaan? Energy is inderdaad wat volatieler, maar merk dat met over trading hubs + offworld trading company je er al gauw in zwemt. Ga het volgende spel eens met een Corporate Dominion spelen, dan krijg je daar nog meer van :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
Ik ga het weer eens proberen, het systeem met outposts ziet er wel goed uit. Met Synthetic Dawn had ik iets van "ik wacht wel op een aanbieding", en dat maakt het bij de volgende DLC instappen wat minder aantrekkelijk. Op die manier ben ik ondertussen bij EU4 ook wel afgehaakt. Maar goed, als ik het zo bekijk zit er in Synthetic Dawn en Apocalypse niet echt iets wat je echt nodig hebt (wat op zich wel fijn is aan het DLC-verkoopsysteem van Paradox), dus proberen kan geen kwaad.

[ Voor 7% gewijzigd door Shabbaman op 27-02-2018 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Tot dusver (zo'n 5 uur gespeeld in 2.0) zijn de veranderingen een goede toevoeging aan het spel. Met name het ontwerpen van schepen een vlootcomposities is nu veel strategischer. Een vloot met alleen corvettes + afterburner is veel sneller ter plaatsen dan een vloot met battleships. Ik lijk toe te werken naar een soort grensbewaking (rapid response fleets) en aanvalsvloten.

Ik heb alleen nog geen feeling hoe oorlogen zich gaan verhouden tot 1.9. Kennelijk zouden ze kleinschaliger moeten zijn, maar ik maak mij enigszins zorgen of de game dan niet veel langer gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Skyaero schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 08:51:
Ik heb alleen nog geen feeling hoe oorlogen zich gaan verhouden tot 1.9. Kennelijk zouden ze kleinschaliger moeten zijn, maar ik maak mij enigszins zorgen of de game dan niet veel langer gaat duren.
Ja, de war exhaustion loopt erg snel op dus oorlogen zijn vaak vrij snel afgelopen, met name door de geforceerde Status Quo peace als je een tijdje op 100% zit. Dat wordt gelukkig verwijderd in een volgende hotfix en vervangen door een vergelijkbaar systeem als de 'call for peace' in EU4 - nog steeds niet handig om lang door te gaan, maar het kan wel.

Ik heb nog geen grote oorlogen uitgevochten dus kan nog niet echt zeggen hoe het voelt, maar het lijkt er op dat met name de attrition nu wel voor erg veel WE zorgt, waardoor je veel sneller vrede moet maken dan je zou willen. Hopelijk wordt daar nog wat aan gedaan want het is erg frustrerend als je meerdere oorlogen moet voeren om telkens weer een stukje van de ander af te knabbelen.

Een groot pluspunt aan het nieuwe oorlogsysteem lijkt wel de 'normale' Status Quo peace, waarbij beide kanten systemen erbij kunnen krijgen. Eindelijk een Paradox game waarin dat kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
Chris7 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:56:
[...]

Ja, de war exhaustion loopt erg snel op dus oorlogen zijn vaak vrij snel afgelopen, met name door de geforceerde Status Quo peace als je een tijdje op 100% zit. Dat wordt gelukkig verwijderd in een volgende hotfix en vervangen door een vergelijkbaar systeem als de 'call for peace' in EU4 - nog steeds niet handig om lang door te gaan, maar het kan wel.
Dat ervaar ik ook. Gisteren is een lange run kunnen maken. Je moet nu echt met listening posts werken om te achter halen welke tech je "buurman" gebruikt. Dan kan je daarop je wapens aanpassen. Dat was wel anders in 1.9, dan maakte je een doom sqaud en won je toch wel.

Het is wel wennen dat je kleine army's kan maken. Je moet soms maar hopen dat de buurman je niet aanvalt als je aan de andere kant van je space wordt aangevallen. Een citadel met defense towers houdt dat toch meestal niet tegen. (zo'n aanval).

Al met al ben ik wel erg tevreden over de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
haborym schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 08:32:
[...]

Dat ervaar ik ook. Gisteren is een lange run kunnen maken. Je moet nu echt met listening posts werken om te achter halen welke tech je "buurman" gebruikt. Dan kan je daarop je wapens aanpassen. Dat was wel anders in 1.9, dan maakte je een doom sqaud en won je toch wel.

Het is wel wennen dat je kleine army's kan maken. Je moet soms maar hopen dat de buurman je niet aanvalt als je aan de andere kant van je space wordt aangevallen. Een citadel met defense towers houdt dat toch meestal niet tegen. (zo'n aanval).

Al met al ben ik wel erg tevreden over de update.
Ook als ik oorlog heb houd ik wel een vloot achter de hand, met name voor piraten. Overigens ben ik in mijn huidige game veruit de sterkste (op de fallen empires na), dus ben ik er niet bang voor dat iemand mij zou aanvallen. Kan zelfs niet iedereen als rival omdat ze 'Pathetic' zijn :P.

Enige moment dat ik al mijn vloten samenbracht was toen de Khan kwam, die had wel even een enorm overwicht (zo'n 200k waar ik er max 50 had). Gelukkig zaten ze naast een fallen empire die snel de helft van hun vloot sloopte, dat hielp een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
Heb gisteren de update 2.0.2 geïnstalleerd. Mijn savegame ging meteen over de kop :D.
Ben maar een nieuwe game gestart :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Ik heb gisteren op aanraden van een vriend ook maar eens Stellaris gekocht inclusief een paar DLC (Utopia, Lev. story pack en plantoids species).
Eerste indruk was goed, alleen zelfs met het volgen van de volledige tutorial was het me allemaal vrij onduidelijk. Er is zoveel te doen! Dat is natuurlijk mooi, maar nu in het begin erg overweldigend.

Ik ga vanavond maar eens wat filmpjes kijken op youtube om er achter te komen wat belangrijk is aan het begin en waar het nu eigenlijk allemaal om draait :)

Als jullie nog tips hebben; ik hoor het graag!

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
arjanpvt schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:14:
Ik heb gisteren op aanraden van een vriend ook maar eens Stellaris gekocht inclusief een paar DLC (Utopia, Lev. story pack en plantoids species).
Eerste indruk was goed, alleen zelfs met het volgen van de volledige tutorial was het me allemaal vrij onduidelijk. Er is zoveel te doen! Dat is natuurlijk mooi, maar nu in het begin erg overweldigend.

Ik ga vanavond maar eens wat filmpjes kijken op youtube om er achter te komen wat belangrijk is aan het begin en waar het nu eigenlijk allemaal om draait :)

Als jullie nog tips hebben; ik hoor het graag!
Het duurt wel even voor je goed bent in het spel, hoewel ik denk dat de basis wel redelijk snel onder de knie te krijgen is. Ik kan het inderdaad aanraden om filmpjes op YouTube te kijken, ben zelf wel fan van quill18.

Verder is de wiki je vriend, daar kun je alles vinden. Let er wel op dat bij sommige pagina's staat dat ze nog niet geüpdatet zijn, onlangs is de 2.0 versie uitgekomen waar vrij veel in is veranderd. Sommige artikelen en video's kunnen dus verouderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
Even een vraagje;

Zie de screenshot hieronder waar ik momenteel mee bezig ben.
Screenshot

Ik zit bijna in jaar 2500 maar de midgame crisis en de endgame crisis zijn beide niet opgekomen nog. Ik heb bij het starten van de game de jaren wanneer die mogen starten niet aangepast. Ik zou dus verwachten dat op 2350 ofzo de midgame crisis zou starten maar dat lijkt niet gebeurt te zijn.

Is deze game gewoon bugged? Of is er een andere reden waarom die niet start.

ps. Het is Beta 2.0.2 en heb alleen de apocalypse uitbreiding niet. Speel nu een machine empire.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
haborym schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:34:
Even een vraagje;

Zie de screenshot hieronder waar ik momenteel mee bezig ben.
[afbeelding]

Ik zit bijna in jaar 2500 maar de midgame crisis en de endgame crisis zijn beide niet opgekomen nog. Ik heb bij het starten van de game de jaren wanneer die mogen starten niet aangepast. Ik zou dus verwachten dat op 2350 ofzo de midgame crisis zou starten maar dat lijkt niet gebeurt te zijn.

Is deze game gewoon bugged? Of is er een andere reden waarom die niet start.

ps. Het is Beta 2.0.2 en heb alleen de apocalypse uitbreiding niet. Speel nu een machine empire.
Met Apocalypse is de enige mid-game crisis volgens mij de Great Khan. Ik zie op je screenshot niet direct of er nog Marauder empires zijn, als die al verslagen zijn dan komt de Khan ook niet.

Verder kan de endgame crisis nog wel verschillen, het ligt er aan of er bepaalde technologieën zijn onderzocht of dat er veel robots zijn. Verder worden de Prethoryn waarschijnlijker als er meer jaren voorbij zijn gegaan. Zie de wiki voor de precieze triggers. Standaard staat de endgame crisis op 'vanaf 2400', dus als je op 2500 zit wordt het nog eens 4x waarschijnlijker dat de Scourge komt. Denk dus dat je niet al te lang meer hoeft te wachten ;).

Overigens is 2.0.2. inmiddels uit beta, hoewel dat geen verschil maakt omdat je automatisch bijgewerkt wordt via Steam.

[ Voor 4% gewijzigd door Chris7 op 10-04-2018 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
Chris7 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:08:
[...]

Met Apocalypse is de enige mid-game crisis volgens mij de Great Khan. Ik zie op je screenshot niet direct of er nog Marauder empires zijn, als die al verslagen zijn dan komt de Khan ook niet.

Verder kan de endgame crisis nog wel verschillen, het ligt er aan of er bepaalde technologieën zijn onderzocht of dat er veel robots zijn. Verder worden de Prethoryn waarschijnlijker als er meer jaren voorbij zijn gegaan. Zie de wiki voor de precieze triggers. Standaard staat de endgame crisis op 'vanaf 2400', dus als je op 2500 zit wordt het nog eens 4x waarschijnlijker dat de Scourge komt. Denk dus dat je niet al te lang meer hoeft te wachten ;).

Overigens is 2.0.2. inmiddels uit beta, hoewel dat geen verschil maakt omdat je automatisch bijgewerkt wordt via Steam.
Thanks! Dan ga ik even stoppen met uitbreiden en wachten tot de crisis er is. Tot die tijd ingraven :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-06 11:14
Sinds kort ook bezig met Stellaris. Ik had de game al sinds de zomer van 2017 in mijn lijst staan maar tot voor kort niet gespeeld. Op een één of andere manier kon ik er niet echt in komen.

Ik ben eerst met de Humans begonnen (één van de standaard rassen) maar dat ging niet echt goed. Voor mijn gevoel véél te weinig minerals. Toen maar een eigen ras aangemaakt met bonussen voor minerals en dat gaat echt veel beter.

Alleen nu vraag ik mij af, tot hoever moet ik mijn rijk uitbreiden? Ik zit nu rond de 2230, 20 outposts en 3 Starports en 3 gekoloniseerde planeten. Mijn research naar mijn idee best snel maar daar is ook flink op gefocussed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Xanthian schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:20:
Alleen nu vraag ik mij af, tot hoever moet ik mijn rijk uitbreiden? Ik zit nu rond de 2230, 20 outposts en 3 Starports en 3 gekoloniseerde planeten. Mijn research naar mijn idee best snel maar daar is ook flink op gefocussed.
Dat hangt volledig van je eigen strategie (tall/wide) of scenario ("deze plantenras verspreidt zich als onkruid") af, maar ook van het speelveld. Welke planeten kun je nog koloniseren, hoe groot zijn ze, welke type en bonussen zijn van toepassing en zijn ze verdedigbaar? Hetzelfde met starsystems, hebben ze interessante resources of leiden ze daartoe, zijn ze van strategisch belang (choke-points)?

En daarnaast nog, wat is de relatie met je buren? Expansie kost influence, energie en mineralen, welke de bouw van je vloot vertraagt. Geen probleem als je non-aggression contracten met je buren hebt. Maar als ze een rival zijn, is het prepareren van een goede vloot en het leggen van claims de focus.

Stellaris kent zo veel strategische en tactische lagen dat er geen antwoord op je vraag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-06 11:14
Skyaero schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:59:
[...]

Dat hangt volledig van je eigen strategie (tall/wide) of scenario ("deze plantenras verspreidt zich als onkruid") af, maar ook van het speelveld. Welke planeten kun je nog koloniseren, hoe groot zijn ze, welke type en bonussen zijn van toepassing en zijn ze verdedigbaar? Hetzelfde met starsystems, hebben ze interessante resources of leiden ze daartoe, zijn ze van strategisch belang (choke-points)?

En daarnaast nog, wat is de relatie met je buren? Expansie kost influence, energie en mineralen, welke de bouw van je vloot vertraagt. Geen probleem als je non-aggression contracten met je buren hebt. Maar als ze een rival zijn, is het prepareren van een goede vloot en het leggen van claims de focus.

Stellaris kent zo veel strategische en tactische lagen dat er geen antwoord op je vraag is.
Ik heb één goede buur en de andere mag mij niet denk ik zo (closed borders en een hoop negatieve dingen)
Ik kan nog naar boven expanden maar uiteindelijk zit ik tussen 3 buren ingesloten.

Misschien maar even focussen op de meest waardevolle systems en dan maar eens oorlog voeren met één van de buren, kijken hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Op PDXCon is aangekondigd dat de nieuwe Distant Stars Story Pack komende dinsdag uitkomt! Helaas wel net ná het lange pinksterweekend... De content ziet er heel goed uit, 50% meer anomalies, nieuwe leviathans, 20 nieuwe speciale systemen (zoals Zanaam) en de L-cluster, een afgesloten deel van de galaxy die je moet unlocken en waar onbekende dingen wachten.

Ik vind het ontdekken in de beginfase van het spel één van de leukste aspecten in Stellaris dus ik kijk hier erg naar uit! Ook leuk: in de nieuwe patch zijn niet meer standaard alle hyperlanes zichtbaar, maar moet je ze ontdekken. Realistischer en ook spannender omdat je minder lang van te voren de chokepoints kan voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Niet te vergeten dat the story pack samen uitkomt met de gratis 'Niven' (2.1) update. Hierin wordt het anomaly systeem op de schop genomen, wordt het hyperlane systeem verbeterd (o.a. met een fog of war, betere map generator) en kunnen science ship in de mid/late game overal heen springen met een nieuwe experimentele technology (zodat je quests en exploration kunt blijven doen, ook al wordt je geblokkeerd door closed borders).

edit: ik zie net dat Niven gereleased is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
Chris7 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 11:37:

Ik vind het ontdekken in de beginfase van het spel één van de leukste aspecten in Stellaris dus ik kijk hier erg naar uit!
Ik ook, maar in de fase die erop volgt vind ik Stellaris tot nu toe erg klinisch. Benieuwd of dit een flinke verbetering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Shabbaman schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 16:53:
[...]

Ik ook, maar in de fase die erop volgt vind ik Stellaris tot nu toe erg klinisch. Benieuwd of dit een flinke verbetering is.
Ja, ik merk dat sinds 2.0 Stellaris in ieder geval voor mij sneller speelt en langer leuker blijft, en ik al snel de eerste eeuw achter de rug heb, waar ik eerst vaak dan al gestopt was. Maar daarna, als je de mid-game crises hebt gehad gaat het allemaal trager, ook omdat oorlogvoering omslachtig kan zijn met een groot rijk en veel grenzen (overal kleine aanvallen van vijanden, legers heen en weer verplaatsen is onhandig).

Ik hoop dat er met Distant Stars ook meer te doen is, in ieder geval onderkent Paradox ook dat er zeker in de mid-game nog een en ander moet gebeuren. Zal in de toekomst met betere en meer uitgebreide diplomatie vast nog beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Met Distant Stars en Niven Stellaris er weer 's bij gepakt. Ik heb het spel al sinds release, maar kon er nooit echt goed inkomen. Met de veranderingen in Niven is het spel (voor mij iig) een stuk leuker geworden. Klopt het dat de moeilijkheidsgraden zijn veranderd? Het lijkt namelijk makkelijker.

Gisteren een nieuw potje gestart als Fanatic Authoritarian Spiritualist. Temples zijn leuke gebouwen voor de unity en met de extra influence van Fanatic Authoritarian kan ik ook iets sneller uitbreiden.

Ik had wat mazzel met de start, kreeg al vrij snel een Cruiser uit een anomaly terwijl ik (en de buren) nog geen Destroyers heb. Als ik dan toch zo'n schip krijg, moet ik iets doen zolang dat een relatief sterk wapen is. :P

Iets ten noorden van me zit een Peaceful empire, dat wordt m'n eerste vassal (weet ie alleen nog niet). Alleen omdat z'n Fleet Capacity gelijk is aan de mijne, kan ik nog geen subjugation eisen. Eerst een Humiliate-oorlog om z'n vloot te vernietigen gedaan. Eens kijken of ik in de vrede daarna wel die superior-status kan krijgen (en houden) om de subjugation cassus belli te krijgen. En als dat niet lukt (leermomentje!), dan claim ik eerst een paar systems van 'm, om 'm op die manier te verzwakken.

In het zuiden zit Vassal nr2 (en die is al pathetic), maar daar border ik nog niet aan. Op de weg daar naartoe zit wel een system met zowel Living Metal als Dark Matter, dus ik ga zeker snel die kant op expanden.

Vanavond weer verder aanklooien. Zin in iig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-06 16:09

sHELL

VR "connoisseur"

*blaast het stof van deze post*

*O* Hebben we zin in de Megacorp expansion en Le Guin update? *O*

https://forum.paradoxplaz...guin-patch-notes.1132161/

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

sHELL schreef op maandag 3 december 2018 @ 06:02:

Zekers, zit met smart te wachten tot het donderdag is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:02

Absoluut! Maar Paradox maakt me wel beetje gek want ik heb nog niet eens genoeg tijd gehad voor de Cities Skylines en Crusader Kings 2 DLC's 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym

Zeker! net nog ff snel een oude save game afgemaakt. Nu ff wachten op de update :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Heb eigenlijk nog een hele hoop CK2 te spelen, maar Stellaris update ziet er geweldig uit. Kans zit er wel in dat ik in het weekend dit ook al eens opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Ik had 'm gemist, maar dit is een indrukwekkend aantal wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Heb er zeker zin in! Eigenlijk alweer Stellaris 3.0 :). Kan niet wachten om met het nieuwe jobs systeem te spelen, daar zit zoveel roleplay-waarde in. Plus minder micromanagement wat zeer welkom is. Ben stiekem ook al benieuwd naar de volgende update/uitbreiding die waarschijnlijk diplomatie en politiek op de schop gaat nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
Via Voidu kan je met de code "Wintermadness" 30% korting krijgen. daardoor wordt het 15 euro ipv 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
Ben het nu een aantal uur aan het spelen en het is echt een complete overhaul geweest. :D.
Je moet nu veel meer micro managen en research gaat wat langzamer vanwege het balanceren van je resources :D.
Heb nog niet helemaal door hoe alles werkt zoals;
- Wat is nu exact de bedoeling van trade value?
- Hoe ga je piracy effecient tegen in je eigen empire.

Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 08:17
Heb zelf ook nog niet zoveel gespeeld maar:
trade value genereert extra inkomen (energy by default denk ik maar verschilt mogelijk per ras?) maar je moet een starbase hebben in hetzelfde stelsel ofwel in een naburig stelsel met een trade hub (of 2 stelsels verder met 2 trade hubs etc...). Je krijgt het zowel als random deposit in een stelsel en ook elke pop geeft wat trade value (dus eigenlijk verzameld op je planeten).
Eens je het verzamelt met een starbase, moet het ook nog naar je capital vervoerd worden. Dit gebeurt automatisch lijkt me, maar je kan de trade route wel aanpassen met een knop rechtsonder.
Op deze trade route wordt dan piracy gegenereerd op de tussenstelsels tussen je starbase en je capital, en hoe meer tijd de piraten krijgen, hoe minder trade value bij je capital zal terecht komen en uiteindelijk zullen ze zelfs een fleet summonen. Om het tegen te gaan kan je starbases upgraden met bepaalde modules (hangars voor naburige stelsels) ofwel heb je nu ook een patrol knop op je fleets. En als je de tussenliggende stelsels patrolt waarlangs je trade vervoert wordt, hou je de piracy laag en krijg je dus geen piraten.
Mensen mogen me verbeteren waar nodig want ik ben echt nog een complete leek in stellaris :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 14:55
Lointje schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:28:
trade value genereert extra inkomen (energy by default denk ik maar verschilt mogelijk per ras?) maar je moet een starbase hebben in hetzelfde stelsel ofwel in een naburig stelsel met een trade hub (of 2 stelsels verder met 2 trade hubs etc...). Je krijgt het zowel als random deposit in een stelsel en ook elke pop geeft wat trade value (dus eigenlijk verzameld op je planeten).
Eens je het verzamelt met een starbase, moet het ook nog naar je capital vervoerd worden (knip knip)
Trade value
Ja, dit zeg je helemaal goed hoor. Je moet nu een beetje je tradehubs uitkienen zodat je meerdere trade values in een gebiedje pakt (je range word vergroot), anders moet je overal starbases bouwen.
Waar ik zelf veel last van heb in de eerste paar potjes zijn pirates rond mijn home/basis stelsel: daar waar alles doorheen komt, Een trade hub en een hangar in je home/basis startbase die dan +10 protection geeft) helpt enorm.

Micro management
Waar ik ook aan moet wennen is inderdaad de nieuwe hoeveelheid micro management. Het hele sector gebeuren werkt nu anders (een sector per gecolonizeerde planeet, en niet meer dat je zelf bepaalt wat waartoe behoort?) en hoewel je het per sector allemaal op automatisch kunt zetten (wel ff wat resources meegeven!) met je sector settings/management, doet de hulp AI vaak net niet wat ik wil.

Zo blijft de hulp AI vaak sommige strategic resource (Volatile motes en Rare crystals in mijn geval) gebouwen aanmaken, terwijl ik al op +30 sta, en overduidelijk Exotic gases nodig heb die in de min staan.
Bovendien wil je soms graag +5 jobs gebouwen omdat er veel unemployment is, en sommige gebouwen die de hulp AI maakt zijn maar +1 jobs.

Om deze reden kun je bovendien ook niet (meer) onbeperkt op het update knopje van je gebouwen blijven klikken, want die gebruiken de specifieke strategic resources, waaronder dus ook degenen die je niet genoeg hebt en moet bijkopen op de market.
Voor mij maakt het eigenlijk dat het voelt alsof er meer micromanagement is, ondanks dat je nu niet meer 100'en vakjes hoeft te upgraden iedere x minuten zoals het in 2.1 was.

Ander tipje: klik even op Decisions in je planeten. Zitten veel goede opties op zoals "Stop growth" als je planeet al vol zit ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Trade Value
Aanvullend op @Lointje & @StarWolfer: In je Policies scherm kun je kiezen waarin je trade value omgezet wordt. Standaard is het een een-op-een conversie met credits, maar je kunt ook kiezen voor twee andere opties: credits/consumer goods of credits/unity. Zelf had ik op een gegeven moment 1k trade value en als je dan al zwemt in credits kan het nuttig/handig zijn om je trade policy te wijzigen.

In de Trade Routes map mode, te benaderen via een knop rechtsonderin met pijltjes of op de knop Trade Routes in een Starbase scherm, kun je zien hoe alle trade naar je capital starbase gaat en eventueel de routes wijzigen. Standaard selecteert deze map mode je capital starbase indien je hem vanuit rechtsonder opent, maar je kunt dan andere bases aanklikken om de info daarvan te zien.

Je kunt in deze map mode je hier zien welke trade value door de geselecteerde base wordt verzameld door middel van het pijltje dat een box ingaat, als deze blauw is dan wordt het verzameld door die base. Hover op het icoon voor de tooltip met de waarde. Als het icoon grijs is kun je zien welke tradebase dan wel de trade verzamelt. Standaard verzamelt een starbase alleen in het system waarin deze gebouwd is, maar dit kun je dus uitbreiden door meer trade hubs te bouwen in deze starbase. Er bestaat ook een starbase building die meer trade value geeft afhankelijk van het aantal trade hubs op die starbase.

Daarnaast kun je zien wat de trade protection per system is + hoeveel de geselecteerde base daaraan meedraagt door middel van het schildje. Ook hier geldt: blauw betekent dat de base daar actief aan bijdraagt en hover voor de waarde en hoe deze tot stand komt (neemt alle protection mee van alle bases). De hoeveelheid protection die een starbase levert komt van het level van de starbase (citadel geeft meer dan een starport) en de weapon modules die je bouwt op de starbase (tip: Hangar Bay geeft meer dan Missile/Gun turret). Daarnaast verhoogt een weapon module ook de protection range van de starbase. Per system binnen deze range wordt de totale protection waarde per systeem beschermt.

Als laatste kun je inderdaad je piracy zien door middel van het doodshoofdje, als deze rood is dan heb je dat system niet voldoende beschermd en heb je kans dat pirates spawnen. Als deze wit is dan zit je goed. Ook hier kun je hoveren op het icoon voor een uitsplitsing van de waardes. Max piracy is altijd een kwart van de totale trade value die door dat system loopt en je trade protection moet boven die max liggen. Je hoeft dus niet je totale trade value te beschermen voor geen pirates, maar een kwart van je totaal per system.

Trade value wordt inderdaad voornamelijk gegenereerd door je planeten en bij het upgraden van je outposts naar starbases zul je dus goed moeten plannen welke starbases trade value verzamelen, welke trade beschermen of misschien een combi hiervan. Wat ik merkte dat je in het begin voornamelijk een combi bouwt, maar zodra je de hogere starbases kunt maken je ze meer dedicated maakt. Je hebt namelijk op een gegeven moment overlappende trade protection nodig om geen pirates te laten spawnen (zonder schepen op patrol te zetten). Dat is ook precies het probleem wat @StarWolfer al schetste.

Micro
Qua micro management ben ik het met jullie eens dat er nu net zoveel/meer micro management is dan voor 2.2, maar ik moet daar wel bij zeggen dat het leukere en meer impactvollere micro is. Je moet nu daadwerkelijk keuzes maken wat je upgrade i.p.v. klik alle upgrade knopjes (zoals voor 2.2).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Lointje schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:28:
trade value genereert extra inkomen (energy by default denk ik maar verschilt mogelijk per ras?)
Dit is net als veel andere instellingen aanpasbaar onder Policies. Standaard levert 1 trade value je 1 energy op, maar je kan dit aanpassen naar bijvoorbeeld een deel consumer goods.

Er is nu bijvoorbeeld ook een economic policy, waarmee je kan kiezen tussen meer alloys of meer consumer goods.
StarWolfer schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:12:
[...]

Micro management
Waar ik ook aan moet wennen is inderdaad de nieuwe hoeveelheid micro management. Het hele sector gebeuren werkt nu anders (een sector per gecolonizeerde planeet, en niet meer dat je zelf bepaalt wat waartoe behoort?) en hoewel je het per sector allemaal op automatisch kunt zetten (wel ff wat resources meegeven!) met je sector settings/management, doet de hulp AI vaak net niet wat ik wil.
Er is nu een "sector range" (wel verborgen overigens) van twee hyperlanes, dus alles buiten twee hyperlanes van je homesystem wordt een nieuwe sector. Dit is wel erg laag en zorgt er inderdaad vaak voor dat er maar 1 of 2 planeten in een sector zitten. Er is al een mod die dit aanpast naar grotere sectors. Is denk ik iets wat ze in de basegame nog zullent tweaken want nu heb je wel heel veel governors nodig.
Ander tipje: klik even op Decisions in je planeten. Zitten veel goede opties op zoals "Stop growth" als je planeet al vol zit ;)
Mwah dat moet je alleen doen als het écht nodig is, het kan namelijk best wel handig zijn om meer mensen om een planeet te hebben. Als je bijvoorbeeld te weinig housing hebt, dan gaat de planeet heel veel emigratie produceren, wat ervoor zorgt dat andere planeten harder groeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StarWolfer
Chris7 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:37:
[...]
Er is nu een "sector range" (wel verborgen overigens) van twee hyperlanes, dus alles buiten twee hyperlanes van je homesystem wordt een nieuwe sector. Dit is wel erg laag en zorgt er inderdaad vaak voor dat er maar 1 of 2 planeten in een sector zitten. Er is al een mod die dit aanpast naar grotere sectors. Is denk ik iets wat ze in de basegame nog zullent tweaken want nu heb je wel heel veel governors nodig.
[...]
Ahh dat is het. Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
Chris7 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:37:
Mwah dat moet je alleen doen als het écht nodig is, het kan namelijk best wel handig zijn om meer mensen om een planeet te hebben. Als je bijvoorbeeld te weinig housing hebt, dan gaat de planeet heel veel emigratie produceren, wat ervoor zorgt dat andere planeten harder groeien.
Daar ben ik weer niet zo van. Door de vele planeten (tenzij je purged of een colossus gebruikt natuurlijk) vind ik het vervelend dat in de Outliner alles in het rood staat. Ik raak daar gedesoriënteerd van. Dus ik heb liever dat de groei dan praktisch stopt, en dan het ergens anders langzaam opbouwt. Maar dat is natuurlijk een keuze, mijn keuze zorgt voor een iets slomere economie.

• Chris7
  • Niet online
StarWolfer schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:17:
[...]

Daar ben ik weer niet zo van. Door de vele planeten (tenzij je purged of een colossus gebruikt natuurlijk) vind ik het vervelend dat in de Outliner alles in het rood staat. Ik raak daar gedesoriënteerd van. Dus ik heb liever dat de groei dan praktisch stopt, en dan het ergens anders langzaam opbouwt. Maar dat is natuurlijk een keuze, mijn keuze zorgt voor een iets slomere economie.
Overcrowding (te weinig housing) geeft alleen een geel icoontje. Als er echt mensen werkloos zijn is dat wel rood, en dan gaan volgens mij ook pops in decline. Puur planeten die vol zitten qua housing is dus niet zo erg, want dan ontstaat migratie.

Las ook een post van iemand die zei dat daarom habitats nu best goed zijn, omdat ze veel minder ruimte hebben en dus snel vol zitten, waarna ze vervolgens veel pop growth op andere planeten genereren dmv migratie. Dat helpt erg bij bv. een ecumenopolis.

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:58
Als ik het goed begrijp is housing dus een softcap? Ik had op mijn capital world heel veel mining districts die minder housing geven dan city districts. Ik heb dus niet genoeg housing om mijn planeet 'vol' te krijgen. Is het beter om op je capital planeet meer city districts te bouwen voor trade value? (meer housing en clerk jobs)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
japie06 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 08:36:
Als ik het goed begrijp is housing dus een softcap? Ik had op mijn capital world heel veel mining districts die minder housing geven dan city districts. Ik heb dus niet genoeg housing om mijn planeet 'vol' te krijgen. Is het beter om op je capital planeet meer city districts te bouwen voor trade value? (meer housing en clerk jobs)
Ik bouw tot nu toe veel city districts op m'n start planeet inderdaad omdat dat je eerste planeet is en daar dus al snel veel meer pops op zitten dan andere planeten. Overigens met name vanwege de hogere tier gebouwen voor research en alloys, die geven zo veel jobs dat je wel veel pops op de planeet moet hebben, en daar helpt housing bij.

Housing is inderdaad een softcap, maar als je er overheen gaat krijg je overcrowding wat zorgt voor meer immigration push. Dat kun je zien door je muis te houden over het migratie icoontje. Dat is dus niet per se erg, planeten die je niet veel verder wil laten groeien kan je zo wat kleiner houden en het boost de groei op andere planeten.

Overigens iets anders, ik speelde nu een spel met Glavius AI mod, en de AI lijkt daarin wel competenter dan de basegame. Eerste spel in 2.2 was na 100 jaar iedereen Pathetic tegenover mij, en dat terwijl ik redelijk tall speelde en een vrij kleine vloot had. In dit spel zijn ze aardig aan me gewaagd. Ook wordt er veel meer gebruik gemaakt van de slave market. Dat laatste vond ik wel relaxed omdat ik veel energy had, kocht dus telkens veel pops van de market. Naast dat je daardoor heel snel je planeten vol krijg, krijg je ook nog eens pops met verschillende habitibility, waardoor kolonisatie makkelijker wordt.
Er is nu een beta patch die ook veel zou moeten verbeteren qua AI, binnenkort maar eens uitproberen.

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Ik kwam er overigens gisteren achter dat teveel unemployment ook niet goed is. Ik was wat Mining districts aan het omzetten naar Energy districts. En omdat de replace district niet helemaal lekker werkt had ik eerst de oude districts verwijderd en vervolgens de nieuwe op de build queue gezet. Gevolg hiervan was dat ik (voor korte tijd) 10+ unemployed pops had.
Nou... dan krijg je blijkbaar negatieve events (met meerdere keuzes) waardoor je (voor een periode) op die planeet extra (schappelijke) kosten krijgt... Wel relatief realistisch overigens, vond ik.

Het is dus wel handig dat je dat rode icoontje niet te lang negeert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Iemand toevallig ook problemen met het opstarten van stellaris?
Als ik op play druk in de launcher blijft het scherm hangen en gaat het uiteindelijk naar wit en fout zoeken van windows...

Heb al op google zitten zoeken, maar vind niets recents of wat ik vind werkt niet (settings bestand resolutie veranderen. Windowed mode op verschillende reso's werkt ook niet...

Iemand dezelfde ervaringen/oplossing??

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 08:17
Misschien wat laat maar:
- alle mods al uitgezet?
- Cache verifieren: rechtsklik in steam -> properties -> local files -> verifiy integrity of cache of zoiets (kan het van hier uit niet exact zien).
- Eventueel de stellaris folder in documents hernoemen naar _old zodat hij je instellingen niet kent
- Of is er in de launcher geen clear cache knop? Ik weet dat er in andere paradox games dat wel af en toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
nieuws: Stellaris-gameversie voor Xbox One en PS4 komt uit op 26 februari

Ik houd het zelf bij PC, maar volgens de reviews werkt de besturing goed op console. Best knap als je ziet hoeveel je met de muis moet doen om alles te besturen.

De Console Edition is nog wel gebaseerd op versie 1.7, verbazend hoeveel er sindsdien in het spel veranderd is. Zo was ik al bijna vergeten hoe het is om te spelen zonder dat je alle starbases zelf bouwt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
Nou, dan zal ik de topictag maar laten aanpassen ;)

Wel een goede ontwikkeling. Persoonlijk heb ik geen behoefte aan strategie op een console, maar er zullen vast fans zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aequitis
  • Laatst online: 18-05 21:48
Zijn er hier mensen nog fan van een potje COOP ? niemand in mijn directe omgeving speelt stellaris en in men eentje tegen de AI word ook zo snel saai.... (speel overigens wel met een aantal mods om het interessant te houden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-06 23:05
Ik speel af en toe in mijn eentje maar ik heb nog nooit coop gespeeld. Ik weet niet goed of het spel zich er zo goed voor leent. Ik ben altijd dagen bezig met een spel en dat is een serieuze commitment om te doen naar een ander persoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
Onlangs heb ik MegaCorp gekocht, en omdat het toch in de aanbieding was ook de rest van de DLC dat ik had laten liggen. Waaronder Synthetic Dawn, want ik wou wel eens een keer als robot spelen. Blijkt dat de synths die ik gekozen heb nu net geen corporations kunnen hebben. Nou ja, dan heb ik het volgende potje nog wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aequitis
Seriph schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:42:
Ik speel af en toe in mijn eentje maar ik heb nog nooit coop gespeeld. Ik weet niet goed of het spel zich er zo goed voor leent. Ik ben altijd dagen bezig met een spel en dat is een serieuze commitment om te doen naar een ander persoon.
Naja hoeft niet zo te zijn, mooie is dat je kan saven... dus ook verder kunt gaan wanneer je wilt...
Althans dat is hoe ik het in het verleden speelde met anderen... als we allemaal online waren dan verder met coop en als er mensen niet konden deden we gewoon of een andere game of solo verder.... (noemde de savegames gewoon naar wie er bij in zitten dat is makkelijk met selecteren :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aequitis
Shabbaman schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:40:
Onlangs heb ik MegaCorp gekocht, en omdat het toch in de aanbieding was ook de rest van de DLC dat ik had laten liggen. Waaronder Synthetic Dawn, want ik wou wel eens een keer als robot spelen. Blijkt dat de synths die ik gekozen heb nu net geen corporations kunnen hebben. Nou ja, dan heb ik het volgende potje nog wat te doen.
Haha ja ik heb hetzelfde gedaan.... lekker goedkoop megacorp opgeduikeld... eigenlijk puur alleen voor de ecumenopolis want die zijn toch verdomd handig :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Nieuwe DLC komt volgende week uit

Daarnaast natuurlijk de (gratis) aanpassingen en patches aan de basisgame. Sectors is opnieuw onder handen genomen en er komt een auto-build functie voor planeten. Daarnaast gaat dee game naar 64bit.

Full patch notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
Deze DLC maakt me wel enthousiast. Exploration vind ik het leukst, en dit bouwt het verhaal daaromheen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Shabbaman schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 09:46:
Deze DLC maakt me wel enthousiast. Exploration vind ik het leukst, en dit bouwt het verhaal daaromheen uit.
Ja dat vind ik ook, ik denk dat ik Leviathans en Distant Stars leuker vind dan de expansions die er tot nu toe zijn geweest. De early game met exploration is wat mij betreft echt een van de sterkste punten van Stellaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Inmiddels even gespeeld met Ancient Relics, excavation sites zijn best leuk! Ze duren ook wat langer waardoor je ook verder in het spel als de anomalies een beetje op zijn nog iets te doen hebt met je scientists. Tot nu toe een paar leuke verhalen gezien. En wat ook wel interessant is, één excavation stopte bij mij halverwege met een soort critical failure en kon toen ook niet meer verder. Vond ik leuk dat er blijkbaar ook meerdere uitkomsten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
Misschien een tip, via Voidu.com kan je deze bestellen met de code gamingtime voor 7.59. Scheelt toch weer 2 euro :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Via GamePass (Xbox) op deze titel gestuit. Doet me een beetje aan enkele verslavende games van vroeger denken.

Heb er inmiddels een paar uur opzitten in 1 sessie. Vrij ongebruikelijk voor mij. Heb geen idee of ik op de juiste weg ben of straks bij het eerste echte contact finaal van de kaart wordt geveegd. We gaan het meemaken en ik ben wel nieuwsgierig hoe dit afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
Waarschijnlijk loopt het slecht af, maar dat is de bedoeling ook. Als je maar een verhaal te vertellen hebt.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste