Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:35
Stellaris

Stellaris is een nieuw grand strategy IP van Paradox, de makers van Victoria en Hearts of Iron en Crusader Kings en Europa Universalis 8)
Over het spel
Explore a vast galaxy full of wonder! Paradox Development Studio, makers of the Crusader Kings and Europa Universalis series presents Stellaris, an evolution of the grand strategy genre with space exploration at its core.

Featuring deep strategic gameplay, an enormous selection of alien races and emergent storytelling, Stellaris has a deeply challenging system that rewards interstellar exploration as you traverse, discover, interact and learn more about the multitude of species you will encounter during your travels.
Etch your name across the cosmos by uncovering remote celestial outposts, and civilizations. Will you expand through war or walk the path of diplomacy to achieve your goals?
Main Features

Discovery Events – Emergent Storytelling.
Deep & Varied Exploration.
Enormous procedural star systems, containing thousands of planets.
Numerous playable species, each with their own traits and engineering styles.
Vast number of Unique Random Species.
Advanced Diplomacy system.
Ship Designer (even civilian ships can be customized).
Stunning space visuals.
toon volledige bericht
Het spel is uitgebracht op 9 mei 2016.

Wat maakt dit spel uniek?

Wat maakt dit anders dan bijvoorbeeld GalCiv?

Random gegenereerde universa!
Beelden

Reveal teaser:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
STELLARIS - Reveal Teaser - GAMESCOM 2015

Release trailer:

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Stellaris - "The Vast Unknown" In-game Trailer GDC 2016

Launch trailer:

Bekijk op YouTube
Stellaris Launch Trailer - Grand Strategy on a Galactic Scale

(P)reviews en interviews

Rockpapershotgun: Paradox’s Space Strategy Game Stellaris Has Won Gamescom
Reddit AMA: We Are Paradox Development Studio! Creators of Grand Strategy Games. Ask Us Anything
Reddit: overzicht van alle reviews
Developer diaries

Je kan hier een overzicht vinden van alle dev diaries. Er verschijnt iedere week een nieuwe dev diary.
Te lui om te lezen?

Youtube-reviews van de dev diaries
Help, ik snap het spel niet!

Check de Stellaris-wiki
En waar kan je dit op spelen?

PC/Mac/Linux, en vanaf 26 februari ook op Xbox One en PS4

[ Voor 93% gewijzigd door Shabbaman op 11-02-2019 19:29 ]

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Bedankt voor de topic start, dan moet ik het niet meer doen.
Ik kijk er al naar uit. Ook wel uniek lijkt het dat er ook lategame nog vanalles kan gebeuren.
By the late game you might find that one of your science ships has become the Event Horizon, ripping a hole in reality to a dimension of horrors. Before you know it, you’re scrabbling to militarise in order to survive a fight against invaders from beyond and you’ve accidentally fallen into Warhammer 40K. ...

Perhaps you’ll direct your energies toward the founding of a galactic federation and create an alliance of species working together toward a greater good. You can even identify named characters within that galaxy and find your Kirk and Spock. That same federation might become something else entirely if its utopian vision involves the use of robotic workers, allowing the sentient population to live in luxury, philosophising and creating art rather toiling in factories and fields. Eventually, the push for greater and greater AI makes a Cylonesque uprising a distinct possibility.
Dus allerhande sci-fi scenarios lijken er zo wat in te zitten.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
Het klinkt nog een beetje als marketingpraat waarvan ik me moeilijk kan voorstellen hoe het qua mechanics gaat werken. Paradox kennende moet het haast wel iets met dynamische events zijn. Als je maar genoeg event trees hebt... nu nog verschillende event trees aan elkaar koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben behoorlijk benieuwd naar dit spel en naar de uitwerking van al die dynamic events enzo :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesvH
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Voor diegene die meer dit nog niet gelezen heeft, van RPS een uitgebreid artikel over de Gamescom presentatie van Stellaris:

http://www.rockpapershotg...is-paradox-strategy-game/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coreoverload
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-06 17:28
Grand strategy in space, en door Paradox ook. Bijna niet te geloven!

Ik kan niet wachten tot een gameplay trailer eruit komt, en wat voor nieuwe ideeën ze hebben(tot nu doen ze bijna alles dat de algemene 4x spel doet...custom ships,verschillende ftl soorten, duizend+ systemen etc...). Wat maakt Stellaris heel anders? fresh? anders dan de rest? Behalve dat het een real time grand strategie spel is met een random map generator... veel vragen, en nog weinig antwoorden tot nu.

Btw.
Je kan ook Linux toevoegen,zo het is dus niet alleen Windows meer!.
Bewijs: http://steamcommunity.com...ons/0/535152511363745673/ , (head developer is Zoft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
Nice. Ik had ook niet anders verwacht, gezien CK2 en EU4 daar ook op draaien... OSX zal er ook wel bij horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Laatst online: 15:27

Soullie

Planeshift

Ik ben benieuwd, CK2 en EU4 horen tot mijn meest gespeelde spellen.

Denk dat dit insta buy wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
Stukje nieuwe info danwel bevestiging: https://forum.paradoxplaz...ds/clarifications.876380/

Nog geen dev diary, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Paradox in space. Ik ben fan!

Alleen eerste even 2 maanden wachten na release met kopen zodat alle bugs zijn gefixt.

Maar ik vind het voor Paradox een logisch vervolg. Ruimte past wel goed bij grand strategy games. Ik ben benieuwd of ze meer de alpha centauri kant op gaan of meer een Space empires/MoO kant.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
Binnen twee maanden is er wel weer DLC met nieuwe bugs hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Dit ziet er heel goed uit, ben heel benieuwd naar de eerste gameplay beelden. Uit de preview van RPS begrijp ik dat ze ook veel aandacht besteden aan de mid- en eindgame. Dat is bij de historische spellen van PDS soms jammer, op een gegeven moment win je toch alle oorlogen en dan is het alleen nog maar een kwestie van het spel uit spelen.
Hier bij Stellaris ziet dat er nu heel leuk uit, er blijft tijdens het hele spel genoeg nieuws te doen.

Ben ook benieuwd of het mogelijk is om een (democratische) federatie te veranderen in een dictatoriaal rijk onder je eigen leiding (een beetje Star Wars idee: Galactic Republic -> Empire). Er wordt wel naar gehint dat zoiets zou kunnen:
You may find that there was a precursor race that seeded life through the galaxy or that your people are the remnants of an empire that once ruled the systems that you’re now unwittingly reclaiming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
Ik denk dat je daar toch wat anders in leest dan wat er bedoelt wordt (of tenminste, wat ik lees, en dat is natuurlijk De Waarheid). Maar los daarvan denk ik wel dat je invloed hebt op je bestuursvorm, want Stellaris werkt net als Vicky met pops. En pops hebben een ideologie, dus wellicht heb je ook net als in Vicky verkiezingen. Daarnaast heb je in CK en EU ook direct invloed op je bestuursvorm, dus ja... waarom zou dat nu anders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
Paradox bleef zo lang stil dat ik het bijna niet meer verwacht had, maar hier is dan toch de eerste dev diary.

Er staat niet veel in, maar toch een tipje van de sluier:
  • 4X met de nadruk op explore
  • Je begint klein, waardoor het spel in het begin makkelijker lijkt dan andere Paradox-games
  • our ambition is to eventually cover the entire "human timeline" with our games... including the future
Conan Universalis confirmed! *O*

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:27
Cavemen & Dinos Universalis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
Dev Diary #2 - Art Vision. Met plaatjes. Dit lijkt de nieuwe kaart te zijn (zonder UI):

Afbeeldingslocatie: https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?attachments/stellaris_dev_diary_02_02_20120928_sol_system-jpg.138475/

EDIT: en daar werd ik bijna gedubbeld... dev diary 3 is er ook al: Dev Diary #3 - Galaxy Generation

[ Voor 24% gewijzigd door Shabbaman op 05-10-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Shabbaman schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:22:

EDIT: en daar werd ik bijna gedubbeld... dev diary 3 is er ook al: Dev Diary #3 - Galaxy Generation
Ha, leuk, die had ik nog niet gelezen. Ziet er weer goed uit, ik kijk uit naar deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
En daar is Dev Diary #4 - Means of Travel. Wel interessant verhaal, er wordt gehint dat er verschillende strategieen zijn om de drie FTL-techs te bestrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
Dev Diary #5 - Empires and Species. Ze blijven spaarzaam met informatie. Dit stukje vond ik op zich wel interessant:
Keep in mind, though, that there is a clear difference between the empire you are playing and its founding race. Empires and individual population units ("Pops") have an Ethos, but a species as a whole does not. Instead, what defines a species is simply its initial name, home planet class, and portrait (and possibly certain backstory facts.) Each race also starts out with a number of genetic Traits. As with the empire Ethos, you get to spend points to invest in Traits when you create your founding species at the start of a new game.

It is natural for individual Pops to diverge in their Ethics, especially if they do not live in the core region of your empire. This has far reaching consequences for the internal dynamics of empires; how Pops react to your actions, and the creation and management of Factions, etc (more on that in a much later dev diary!) Traits are not as dynamic as ethics, but even they can change (or be changed - this is also something we will speak of more at a later date...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wat grappig, een beetje een Victoria-achtige approach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
En daar is helemaal niks mis mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
Stellaris Dev Diary #6 - Rulers and Leaders. Als je dit zo leest begint het toch steeds meer op Vicky in space te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Shabbaman schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:42:
Stellaris Dev Diary #6 - Rulers and Leaders. Als je dit zo leest begint het toch steeds meer op Vicky in space te lijken.
Ja, hier wordt ook specifiek genoemd dat de pops het belangrijkste zijn. Logisch dat dat zo is, want expansie staat centraal, en daarbij krijg je natuurlijk te maken met allerlei nieuwe soorten aliens die binnen je rijk komen, en je eigen volk/ras zal ook niet met alles tevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
Nou, daar is Dev Diary #7 - Science Ships, Surveys and Anomalies. Wekelijkse dev diaries zijn leuk; Paradox doet dit voor andere spellen ook. Nu begrijp ik wel dat je niet iedere week iets hebt om lappen tekst over te schrijven, maar de dev diaries voor Stellaris zijn toch wel wat karig.

Volgens mij staat het science ship wel redelijk centraal in het spel. Ze hebben eerder al geschreven dat Stellaris vooral draait om de explore uit 4X en toevallig vind ik dat in EU ook het leukst, dus yay.

Bij RPS heeft iemand zitten slapen trouwens: http://www.rockpapershotg...tellaris-developer-diary/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Shabbaman schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:50:
Nou, daar is Dev Diary #7 - Science Ships, Surveys and Anomalies. Wekelijkse dev diaries zijn leuk; Paradox doet dit voor andere spellen ook. Nu begrijp ik wel dat je niet iedere week iets hebt om lappen tekst over te schrijven, maar de dev diaries voor Stellaris zijn toch wel wat karig.
Mja, ze gaan niet overal heel diep op in, maar de grote lijnen worden wel duidelijk. Het is nog een alpha dus veel wat kleinere onderdelen kunnen nog wijzigen (zoals de Policies uit DD6), dus op zich logisch dat ze daar nog niet te diep op in gaan. Het gaat nu nog vooral om de belangrijkste onderdelen (FTL-travel, species, science ships etc.), denk dat het wel uitgebreider wordt naarmate de tijd vordert.

Overigens hebben ze gezegd dat ze een volgepakte schedule hebben wat dev diaries betreft, dus er is sowieso elke week nieuwe content - dan moeten ze natuurlijk ook niet te veel al weggeven, anders blijft er niks over :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-05 11:01

Snappie88

Mr. Hollywood

Shabbaman schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:50:
Volgens mij staat het science ship wel redelijk centraal in het spel. Ze hebben eerder al geschreven dat Stellaris vooral draait om de explore uit 4X en toevallig vind ik dat in EU ook het leukst, dus yay.

Bij RPS heeft iemand zitten slapen trouwens: http://www.rockpapershotg...tellaris-developer-diary/
Hier ook ;) ze hebben aangegeven dat early game het vooral exploration is ;)

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Snappie88 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:33:
[...]

Hier ook ;) ze hebben aangegeven dat early game het vooral exploration is ;)
Ja, maar er blijft tijdens het hele spel genoeg te ontdekken. Ook op je eigen thuisplaneet kunnen er als het spel al ver gevorderd is toch nog onverwachte dingen gebeuren, zoals monsters uit de diepte die opeens opduiken. En technologische vooruitgang blijft geloof ik het hele spel doorgaan.

Voor wat betreft het ontdekken en koloniseren van nieuwe planeten zit er op een gegeven moment wel een einde aan, dan schijnt de game meer zoals EU4 te worden (managen van je empire), en aan het eind van het spel kunnen er dan nog rampen gebeuren die alles weer omgooien.

Die verschillende fases klinken me goed in de oren, want op een gegeven moment ben je wel klaar met exploren (tenzij de map oneindig groot zou zijn, maar dat is ook niet per se leuk + technisch lastig), daarom is het goed dat ze daar over na hebben gedacht en de game niet altijd na een tijdje verzand omdat er niks meer is te doen.

Het is natuurlijk nog even afwachten hoe het uitwerkt, maar ik heb er wel vertrouwen in :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
In de tussentijd zijn er weer twee dev diaries bijgekomen:

Dev Diary #8 - The Situation Log and Special Projects
Dev Diary #9 - Planets & Resources

Ik vond de eerste niet zo spannend, maar de tweede is leuk omdat er een screenshot wordt getoond van de toewijzing van pops aan tiles:

Afbeeldingslocatie: https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?attachments/stellaris_dev_diary_09_01_20151116_planet_tiles_2-jpg.142990/

Yay for micromanagement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coreoverload
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-06 17:28
Eerste video met gameplay:

Bekijk op YouTube
Space Empire Builder STELLARIS in Action

Ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
Best een aardig interview. Gameplay geeft wel een goed beeld van de UI, maar zo zonder andere spelers/AI in de buurt... ziet het er wel leeg uit. Leuk detail wat mij betreft: event trees zoals in CK2.

Ook nog een aantal dev diaries:
Dev Diary #10 - The Spaceport and rare resources
Dev Diary #11 - Research & Technology
Dev Diary #12 - Policies & Edicts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-06 12:02

.je

Wel jammer dat er zo weinig updates hier worden gepost ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
Mja, ik kan hier iedere week wel een dev diary plaatsen, maar volgens mij voegt dat niet zo veel toe. Er is wekelijks een nieuwe dev diary, via de OP kan je doorklikken naar een overzicht van alle dev diaries.

Eerlijk gezegd valt er niet veel meer te doen dan speculeren in dit stadium. Persoonlijk zit ik te wachten op de eerste echte gameplay.

Maar je mag hier ook zelf de discussie aanzwengelen hoor, het is geen one man show. Graag zelfs! Kunnen we lekker speculeren ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Shabbaman op 11-03-2016 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Blijkbaar hadden ze hun near complete game laten zien op de PC gamer weekender, maar voor zover ik weet zijn er geen streams van :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
4bit schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:40:
Blijkbaar hadden ze hun near complete game laten zien op de PC gamer weekender, maar voor zover ik weet zijn er geen streams van :( .
Ja, daar zat ik ook al naar te zoeken :P. Gezien de dev diaries gaat de ontwikkeling voorspoedig, ze zijn ook al in beta. Een release deze zomer is denk ik zeker mogelijk. Dat is niet zo ver meer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
Morgen geeft Paradox een persconferentie op de eerste dag van GDC, en er zal een demo zijn van Stellaris. Te volgen via Twitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Shabbaman schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:45:
Morgen geeft Paradox een persconferentie op de eerste dag van GDC, en er zal een demo zijn van Stellaris. Te volgen via Twitch.
Thanks for the head's up! Ik ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesvH
  • Nu online
4bit schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:40:
http://www.pcgamer.com/wa...r-weekender-presentation/

EDIT: Ah jammer, de video en pagina zijn blijkbaar offline gehaald.
https://forum.paradoxplaz...look-what-i-found.913575/
Heb een groot gedeelte gezien. Game zag er al heel "af" uit.

EDIT2: https://www.reddit.com/r/...m_the_pc_gamer_weekender/

[ Voor 34% gewijzigd door JulesvH op 14-03-2016 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Ik heb het nog kunnen zien voor het offline gehaald werd. Ziet er goed uit, my body is ready!
Eindelijk nog eens een space strategy game dat wat meer is dan civilization in space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
Via de link van JulesvH kan je de hele stream op Youtube bekijken:

Bekijk op YouTube
Stellaris Explained

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Shabbaman schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:45:
Wordt wel nachtbraken want die begint pas over een uur of 2. Maar misschien (hopelijk) slaan ze de stream op in het archief voor de komende tijd.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesvH
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
Release al op 9 mei!

Edit: mooie cross-post. Er is nu ook een trailer:

Bekijk op YouTube
Stellaris - "The Vast Unknown" In-game Trailer GDC 2016

[ Voor 71% gewijzigd door Shabbaman op 16-03-2016 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:23

Case_C

[Team Carrack]

Zal me hier ook maar melden als grand-strategy en space fanaat :) .

Had release van deze game echt nog niet zo snel verwacht! Heb er zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Vandaag komt er een video van Stellaris online op het ParadoxExtra Youtube channel (vermoedelijk dezelfde video als van PC Gamer), morgen is om 20:00 de "grand premiere" stream op Twitch. Schedule

Heb veel zin in deze game :).

Oh, en deze pet al gespot? :P

Edit: en voor wie niets te doen heeft: Stellaris Clicker game.

[ Voor 12% gewijzigd door Chris7 op 16-03-2016 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Net even die PC-gamer stream gekeken, en het ziet er allemaal heel leuk uit. Alleen wel jammer dat ze superweapons e.d. niet direct in het spel stoppen. Maar het pas later als expansion uitbrengen.

Ja dat is Paradox eigen, maar in een dergelijke game had ik superweapons eigenlijk wel standaard in het spel verwacht als end-game doel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Case_C schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:04:
Net even die PC-gamer stream gekeken, en het ziet er allemaal heel leuk uit. Alleen wel jammer dat ze superweapons e.d. niet direct in het spel stoppen. Maar het pas later als expansion uitbrengen.

Ja dat is Paradox eigen, maar in een dergelijke game had ik superweapons eigenlijk wel standaard in het spel verwacht als end-game doel...
Het is inderdaad Paradox eigen, ik verwacht minstens 20 DLC (en ik maak niet eens een grapje :/ ).
Aan de andere kant: Bij Galciv zaten superweapons ook in een expansion (als ik het me goed herinner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

anandus schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:07:
[...]
Het is inderdaad Paradox eigen, ik verwacht minstens 20 DLC (en ik maak niet eens een grapje :/ ).
Aan de andere kant: Bij Galciv zaten superweapons ook in een expansion (als ik het me goed herinner).
Die 20 is een voorzichtige schatting :p .

Even een paar mogelijkheden.
  • Tig DLC voor nieuwe alien races, afhankelijk van de hoeveelheid werk een paar rassen per pack.
  • Meer ship-skins,
  • Ship hull designer (volgens mij moet je nog modules op pre-build hulls plakken)
  • Superweapons
  • Meerdere galaxy's, waarin je zelf de invader kan spelen?

[ Voor 4% gewijzigd door Case_C op 16-03-2016 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:07:
[...]

Het is niet zo dat ze features buiten de game laten omdat het toch wel in een DLC kan. Alles wat in het originele game plan staat zit in de base-game. Zeker bij sci-fi, een genre wat heel veel boeken/games/films kent met enorm veel verschillende invalshoeken, kun je wel aan de gang blijven met features toevoegen. Op een gegeven moment moet de game toch een keer uitkomen ;).

Superwapens zijn ook wel iets wat de game heel erg beïnvloed, dus ik kan me voorstellen dat ze het specifiek buiten de scope van de eerste release hebben gelaten. Volgens mij werd het wel gezegd dat het één van de dingen is waar ze graag naar willen kijken om toe te voegen.

Overigens vind ik dat er vaak een beetje zuur wordt gedaan over het DLC model van Paradox (sinds CK2), alsof ze de gamer graag extra geld uit de zak kloppen. Ik vind het juist een goede methode, base game wordt elke paar maanden geüpdated met verbeteringen (en ook nieuwe features), terwijl grotere features in een DLC terecht komen. Waarna het je helemaal vrij staat ze wel of niet te kopen (je kan ze in elke combinatie gebruiken). Als de prijs een probleem is wacht je een half jaar tot je 'm met 75% korting kan oppikken voor een paar euro.
Het is niet voor niets dat ze er geld voor vragen, elke DLC is een aantal maanden in ontwikkeling door een heel team, dat is niet gratis. En daarnaast variëren de prijzen afhankelijk van de grootte van de DLC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Er staan nu twee gameplay streams online, van Paradox met Henrik Fahraeus (game director van Stellaris), en van quill18:

Bekijk op YouTube
Stellaris - First 30 min with Quill18 & Henrik

Bekijk op YouTube
Let's Try: Stellaris | Gameplay from Paradox's Space Game! [Featuring: Space Cats]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-05 13:39

bstard

---------------

Ah nice 9 mei toch sneller dan ik verwachtte. Al wacht ik nog wel even een paar weken op hotfixes, Pdx kennende ;)

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
bstard schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:14:
Ah nice 9 mei toch sneller dan ik verwachtte. Al wacht ik nog wel even een paar weken op hotfixes, Pdx kennende ;)
Dat klopt tegenwoordig niet echt meer, hoewel bij de laatste patch van CK2 er wel een en ander niet goed was. Paradox is tegenwoordig een stuk professioneler en games worden echt wel goed getest. Het is nog een beetje de reputatie die ze aankleeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Nou dan weet ik wat ik vanavond kan gaan kijken :) . Als ik een beetje op tijd weg kan van kantoor iig :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-05 13:39

bstard

---------------

Chris7 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:36:
[...]

Dat klopt tegenwoordig niet echt meer, hoewel bij de laatste patch van CK2 er wel een en ander niet goed was. Paradox is tegenwoordig een stuk professioneler en games worden echt wel goed getest. Het is nog een beetje de reputatie die ze aankleeft.
Ik heb toch echt alle Ck2 DLC, en op 1 na die van Eu4, en dat was nog steeds elke keer weer problematisch. Nee het crash niet naar desktop, maar er zitten toch steeds serieuze game technische problemen in die keer op keer met een hotfix/patch worden gefixed. Al is het maar net hoe je ertegenaan kijkt denk ik, vind je het acceptabel dan stoor je je er niet aan.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Beetje laat, maar er is nu een stream van Stellaris op Twitch: Extraterrestrial Thursday - komt morgen waarschijnlijk ook op Youtube. Aan de naam te zien wordt dit een wekelijkse stream, net als World War Wednesday voor HoI4.
Eerste wat opvalt is dat het maken van een species een overhaul heeft gekregen ten opzichte van de twee eerdere video's. En Planten lijken ook een type species te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
Haha, we are the Blorg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Bijpassende spreuk heb je erbij :P

[ Voor 3% gewijzigd door Chris7 op 17-03-2016 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
Blorgcast staat nu op YouTube:

Bekijk op YouTube
Stellaris - All hail Blorg, Space Friends #01

Hype!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

En vandaag is het vervolg op Blorgcast :) , tenminste dat zeiden ze gisteren in de HOI4 stream.
Deel 2:

Bekijk op YouTube
Stellaris - All hail Blorg, Space Friends #02

[ Voor 26% gewijzigd door Case_C op 25-03-2016 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:10
Vandaag devblog over Geluid en Muziek uitgekomen. Hier een voor proefje van de soundtrack!:

Bekijk op YouTube
To the Ends of the Galaxy-Instrumental - Stellaris OST

Meer info te lezen op:
https://forum.paradoxplaz...ry-27-music-sound.916337/

[ Voor 3% gewijzigd door Eikeltje op 28-03-2016 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesvH
  • Nu online
Rikard Åslund on Twitter: I'm super hyped for what we are about to tell you guys today, don't miss the Blorg stream!

https://mobile.twitter.co...status/720478227714727936

RikardAslund is de project leider, ben benieuwd wat het nieuws is. Pre-orders? Open tests? Vervroegde release? Time will tell.

Hail to the Blorg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Pre-orders zijn live, 40 euro voor de standaard editie:

https://www.paradoxplaza...._pre&utm_content=sub-stel

Bekijk op YouTube
Stellaris - "Tour of the Galaxy" Pre-order Trailer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Steam link. Kijk er erg naar uit, wekelijkse stream laat ziet dat het spel goed in elkaar zit, geen van de traditionele 4X-componenten lijkt te overheersen. Wat vaak het geval lijkt te zijn bij space games is dat één segment erg goed is, bv. exploratie, empire besturen, vechten etc. Bij Stellaris ziet het er goed uitgebalanceerd uit. Ben vooral benieuwd naar de endgame crises, die zorgen er wel voor dat je blijft spelen. Iets wat bij EU4 bijvoorbeeld meestal niet het geval is als je toch al gewonnen hebt.
En ik denk dat dit spel erg goed is in multiplayer, met name door de symmetrische start. En door de enorm diepe Paradox-diplomatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
Er zit gewoon een boek tussen de preorder-bonussen. Ik ben benieuwd, al kan je met dit thema vermoedelijk "Stellaris" op ieder willekeurig scifi-titel zetten. Zou wel cool zijn als het een boek is over de blorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Shabbaman schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:12:
Er zit gewoon een boek tussen de preorder-bonussen. Ik ben benieuwd, al kan je met dit thema vermoedelijk "Stellaris" op ieder willekeurig scifi-titel zetten. Zou wel cool zijn als het een boek is over de blorg.
Paradox heeft tegenwoordig wel meer boeken. Al is het bij de historische setting natuurlijk wel een stuk beperkter, inderdaad kan elk soort sci-fi "Stellaris" heten.

Leuk detail: Het boek heet Infinite Frontiers, tot 4 weken voor aankondiging de naam van Stellaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Maar dat betekent ook dat er elk soort sci-fi stellaris mod gemaakt kan worden. Warhammer 40k, star wars, star trek,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Ik ben benieuwd of dit de Master of Orion 2 vervanger gaat worden voor mij.
Aangezien ik 1000+ uren in Europa Universalis heb zitten heb ik goede hoop voor dit spel.

Kijk er echt naar uit zelfs, hoop dat ik mezelf niet te veel hype, maar de gameplay video's van "Blorg" zien er wel al erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:40
Spelletje ook besteld na een paar keer de blorg stream te hebben bekeken. Ziet er erg interessant uit! 4X maar dan met kleine "stories" spreekt me echt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Vandaag de eerste dag op hun Twitch kanaal waarop het MP event werd georganiseerd. Morgen ook, en dan mag er ook oorlog verklaard worden. Absoluut eens must see ;) hype hype *O*

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Vanaf gisteren is het embargo ook weg, dus er zijn nu een hoop let's plays van Stellaris te vinden.

Quill18 ,
Kailvin,
Arumba etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
4bit schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:35:
Vanaf gisteren is het embargo ook weg, dus er zijn nu een hoop let's plays van Stellaris te vinden.

Quill18 ,
Kailvin,
Arumba etc.
Heb een paar video's gekeken maar heb besloten verder te wachten tot na het spel uit is en ik het zelf gespeeld heb. Deel van wat het spel voor mij aantrekkelijk maakt zijn de anomalies en events die je tegen komt. Heb toch het gevoel dat er met zo'n let's play te veel gespoilerd wordt (hoewel er natuurlijk heel veel in het spel zitten). Ik wil liever zelf e.e.a. ontdekken.
Blorg stream was wat dat betreft beter, ze lieten expres niet te veel zien en gingen niet overal te diep op in, maar wel genoeg om een indruk te krijgen van de diverse spel mechanismen

Hoe dan ook, nog maar twee dagen wachten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
Mja, spoilers... het is toch random? Dan is de kans dat je hetzelfde te spelen krijgt wat je al gezien hebt is vrij klein, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-06 13:52
Waar kun je deze game het beste pre orderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Shabbaman schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 22:04:
Mja, spoilers... het is toch random? Dan is de kans dat je hetzelfde te spelen krijgt wat je al gezien hebt is vrij klein, lijkt me.
Als je verschillende 'let's play's' kijkt lijkt het me wel aannemelijk dat je veel dezelfde missies en events gaat zien. En met hetzelfde bedoel ik dan dat je het format gaat herkennen :P , namen e.d.. zullen wel wisselen.

Helpt natuurlijk wel dat de tech tree volledig onbekend en random is, waardoor elke game toch wel totaal verschillend gaat zijn :) .

badboyqxy schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:35:
Steam? En anders op de site van Paradox zelf:
https://www.paradoxplaza.com/games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 20:57
Ook ik heb m al even in de pre order staan maar omdat ik een weekje op stap ben niet in staat vandaag al te spelen. Kijk daarom uit naar jullie eerste ervaringen

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

badboyqxy schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:35:
In Gaming Algemeen staat een draadje met sites waar je goedkoop keys vandaan kan halen ;)
Case_C schreef op zondag 08 mei 2016 @ 20:43:
[...]

Als je verschillende 'let's play's' kijkt lijkt het me wel aannemelijk dat je veel dezelfde missies en events gaat zien. En met hetzelfde bedoel ik dan dat je het format gaat herkennen :P , namen e.d.. zullen wel wisselen.

Helpt natuurlijk wel dat de tech tree volledig onbekend en random is, waardoor elke game toch wel totaal verschillend gaat zijn :)
Twee aspecten waar ik ook ontzettend naar uit kijk. Voor de vorm vorige weekend nog een potje Eclipse (bordspel) gespeeld, daar lijkt dit spel wel wat inspiratie vandaan te hebben gehaald :)

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Laatst online: 29-05 14:39
ik kijk ook erg uit naar dit spel!
is er al iemand die het spel kan spelen of een code heeft gekregen via kinguin of g2a oid? die dus niet het volle pond heeft betaald aan steam?

[ Voor 8% gewijzigd door Sjeik op 09-05-2016 16:40 ]

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjeik schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:17:
ik kijk ook erg uit naar dit spel!
Ik ben ook benieuwd! Today is the day! *O*

Ik geloof dat de eerste reviews nu online komen? :)
is er al iemand die het spel kan spelen of een code heeft gekregen via kinguin of g2a oid?
Voor ervaringen over kinguin of g2a kan je eventueel ook in dit topic kijken: Online Gamekeys kopen - Deel II

Hier staat een lijst met review :)

Al met al zeer positief! :) (Uiteraard :P )

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 09-05-2016 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Laatst online: 29-05 14:39
ja dank je, dat weet ik. maar waar het mij om gaat is dat ik niet nog twee dagen wil wachten als ik via zo'n site bestel. dan koop ik heb liever direct via steam.
gisteren zei cKnoor dat het late afternoon gereleasd CEST zou worden. dat is voor 6 uur vanavond lijkt mij.. dus soon! *O*

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
anandus schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:59:
[...]
Ik ben ook benieuwd! Today is the day! *O*

Ik geloof dat de eerste reviews nu online komen? :)

[...]
Voor ervaringen over kinguin of g2a kan je eventueel ook in dit topic kijken: Online Gamekeys kopen - Deel II

Hier staat een lijst met review :)

Al met al zeer positief! :) (Uiteraard :P )
Als ik naar dat lijstje kijk word ik wel nieuwsgierig naar de review van IGN, en dat is toch wel heel lang geleden dat ik dat ben geweest. Misschien ga ik 'm zelfs wel lezen (wanneer er geen computer in de buurt is om op te spelen...) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb Rock Paper Shotgun wel hoog zitten en zij geven een positieve review.

De grootste klacht is dat het misschien niet rommelig genoeg is "maar dat zal wel opgelost worden in expansion packs" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
meer mensen problemen bij het starten vna de game? ik zie niks verschijnen nadat ik op play druk. Nu de game aan het herinstalleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Ik heb wel een irritante stutter.

Maar goed dat hebben meer mensen elke dag tick schijnbaar, het spel zelf is zeer fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Eerste indrukken zijn enorm goed! Tech heeft een leuk systeem met de kaarten wat de keuzes vaak ook lastig maakt. Daarnaast heel veel anomalies en andere events, voorbeeld: vrij snel na het begin ging een scientist ervandoor met een "experimenteel schip", ik trackte hem naar een ander system waarna ik met 'm kon praten en verschillende opties had. Uiteindelijk ontsnapte 'ie alsnog en bleven een paar drones met sterke lasers achter - moet nog uitzoeken wat die zijn.

Verder eerste ervaring met Ship designer, bouwen op tiles van planeten, ontdekken etc. Door de vele opties weet ik nu wel dat de volgende playthrough weer totaal anders wordt.
badboyqxy schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:43:
meer mensen problemen bij het starten vna de game? ik zie niks verschijnen nadat ik op play druk. Nu de game aan het herinstalleren
Dat kwam ik ook tegen, virusscanner bleek 'm te blokkeren (in dit geval Bitdefender onder Ransomware Protection).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 20:57
IGN lijken een beetje de zuurpruimen van de community te zijn met hun 6.3/10

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbert079
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-08-2024
Net paar uur gespeeld; kwam als Alien race terrecht naast Sol; de mensheid. Zat te twijfelen tussen orbital research station, is kijken waar dat op uit loopt (misschien later als vassal opnemen ?) of gewoon meteen onderdrukken en assimileren.

Eerste bleek niet snel mogelijk, dus dan maar meteen aanvallen (testen)...die mensen leveren anders alleen maar problemen op ;). Bleek een united earth toch te sterk voor me hahaha. Leuk spel so far; zeker die tech tree is idd weer is wat anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
andere laptop ook geprobeerd zonder virusscanner etc. maar zelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Jirnsum schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:38:
IGN lijken een beetje de zuurpruimen van de community te zijn met hun 6.3/10
PC Gamer idem met een 70/100

Wel opvallend: Ze geven beiden hetzelfde probleem aan, dus blijkbaar kan dat toch een ding zijn (late-game saaiheid)
badboyqxy schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:49:
andere laptop ook geprobeerd zonder virusscanner etc. maar zelfde probleem
Cache geverifieerd?

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 09-05-2016 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 14:11

Brons

Fail!

Ik heb het iets over 18:00 opgestart en doorgegaan tot 23:30 zonder pauze. Het is lang geleden dat een spel mij op deze manier kon vasthouden.

Er zijn wat mij betreft wel twee kleine dingetjes. De AI is veel te passief. Deze mag wel rotzooi schoppen, ook onderling. Ook heb ik het idee dat het aantal techs te weinig is om het systeem van de kaarten goed te laten werken. Door de regels en voorwaarden die aan het uitdelen van kaarten zijn verbonden lijkt het random echter zal je in de praktijk elke pot ongeveer dezelfde techs kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeberjong
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-06 08:53
Ok, heb gisteren ook m'n eerste potje opgestart. Uiteraard kon ik het niet laten om als spacenazi's tekeer te gaan. Kwam nog wel iets vreemds tegen bij het maken van m'n race: ik kon geen "decadent" trait kiezen omdat ik geen government of ethos had die pro-slavernij was terwijl ik xenophobe had gekozen en military dictatorship. Ik kreeg dus bonussen voor slavernij, maargoed (wellicht heb ik nog iets gemist).

Best wel leuk, maar net als bij veel Paradox games best wel veel om mee te beginnen - surveyed hier, anomaly daar, aliens sus en building complete zo. Gaat vanzelf wennen :)

Ik heb nog geen oorlog meegemaakt, maar dat gaat vast snel goedkomen, ik heb al een rival naast m'n eigen stuk ruimte.

Ja, hier ga ik me nog wel mee vermaken...tot HoI4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 09:57
Heb 'm voor €25 via instant-gaming.com gehaald, gisteravond heel even gespeeld (race creation en half uurtje rondvliegen).

Ziet er tot nu toe heel tof uit, wel bang dat ik ga verzuipen in de features. Dit is m'n eerste Paradox 4X dus doe 't rustig aan met alle tips & hints ingeschakeld. Gelukkig schijnt deze game voor 't eerst een goede tutorial te hebben, in tegenstelling tot vorige Paradox strategies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 07:33

Bananenspin

Omdat het kan

Ondanks dat het mij niet leek te trekken toch gister ook maar de game gekocht en gelijk wat uurtjes erin kunnen stoppen. Leuke zoethouder tot HOI4 uitkomt. Echter ik heb geen enkele stream gekeken en mijzelf totaal niet ingelezen. Nu zit er een leuke help knop in de game zelf die naar een wiki gaat die leeg is...

Heeft iemand wat leesvoer voor mij zodat ik meer het idee heb wat ik aan het doen ben inplaats van maar aanklikken wat mij interessant lijkt? Ik schijn al een fout te hebben gemaakt bij het aanmaken van mijn ras oops.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:59
anandus schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:27:
PC Gamer idem met een 70/100

Wel opvallend: Ze geven beiden hetzelfde probleem aan, dus blijkbaar kan dat toch een ding zijn (late-game saaiheid)
Ik heb het spel nog niet gespeeld, maar alle Paradox games hebben daar in meer of mindere mate last van, maar je kan niet voor niets de snelheid hoger zetten. Ik begrijp dat je steeds minder te micromanagen hebt en steeds meer met de grote lijnen bezig gaat zijn, logisch dat die grote lijnen niet constant aangepast hoeven te worden en niet direct resultaat opleveren.

Ik ben erg benieuwd naar dit spel, helaas heb ik er tegenwoordig geen tijd meer voor eigenlijk. Ik wacht in ieder geval nog de eerste patches af.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 10-05-2016 11:03 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiboluk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-05 04:03
Bananenspin schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:54:
Ondanks dat het mij niet leek te trekken toch gister ook maar de game gekocht en gelijk wat uurtjes erin kunnen stoppen. Leuke zoethouder tot HOI4 uitkomt. Echter ik heb geen enkele stream gekeken en mijzelf totaal niet ingelezen. Nu zit er een leuke help knop in de game zelf die naar een wiki gaat die leeg is...

Heeft iemand wat leesvoer voor mij zodat ik meer het idee heb wat ik aan het doen ben inplaats van maar aanklikken wat mij interessant lijkt? Ik schijn al een fout te hebben gemaakt bij het aanmaken van mijn ras oops.
Je kan best op youtube zoeken daar zijn verschillende guides te vinden die je zeker en vast kunnen helpen.

De game speelt wel lekker en zeker niet te moeillijk voor mensen die grand strategy niet gewoon zijn.
je zult ook niet al je planeten zelf moeten managen. Je hebt een playable planets aantal en andere planeten doet de AI voor je. Vrij goed systeem want met het aantal planets in een galaxcy zou dit al snel al de fun eruit halen.

Nu kan je meer focusen op research, shipbuilding, aanvallen etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:40
Ben gister samen met een vriend begonnen. Tot 0000 gespeeld. Langzame start maar komt nu beetje op gang (need more minerals!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hoe is multiplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
Stellaris is nu na DOTA en CS:Go het meest gespeelde spel op Steam. Dat is een aardige prestatie voor iedere nieuwe release, maar zeker voor een spel van Paradox.

In ander nieuws, de eerste patch is al in beta, met klaarblijkelijk een fix voor stutter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Denk dat ik 'm dit weekend maar ga halen dan :) , met een lang weekend in het vooruitzicht een beetje tijd om het spel te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
Heb je in combat nog een beetje controle over je fleet of gaat dit helemaal automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Beta patch lost het stutter probleem compleet op bij mij.

Stellaris is wat ik van een nieuwe master of orion had gewenst.
Maar goed ik ben al erg lang Paradox fan dus prima dut hun het zo goed doen ook qua sales.

Benieuwd met welke dlc ze ons gaan verrassen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
MonkeySandwich schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:13:
Heb je in combat nog een beetje controle over je fleet of gaat dit helemaal automatisch?
Automatisch

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste