AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Er komen wel paar patches aan die het allemaal wat interessanter moeten maken in de mid en late game.JinShepard schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:29:
Hey Stellarers, ik heb deze game al sinds release maar nog niet gespeeld, ik wilde ff wachten tot de gamebreak bugs of ''ik kom niet verder in missie bugs'' weg zijn, alleen ik lees wel vaak dat mid en end game niet heel veel aan is, dat het alleen maar minder word.
kan ik beter nog wachten tot er mss tweaks etc komen of ?
Maar dat gezegd hebbende moet ik zeggen dat er niet veel gamebreaking bugs in zitten, ik ben ze in ieder geval nog niet tegen gekomen, en dat het spel desondanks het saaiere middenspel nog steeds leuk is.
Als ik jou was zou ik gewoon 'even' een potje spelen. 'Even' tussen haakjes, omdat je makkelijk 8 uur bezig bent zonder dat je het door hebt
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Pondering pondering, mss stiekem neuzen voordat overwatch/warhammer uitkomt en dan wachten voor die patches. Dat ik in elk geval wel al wat uurtjes in heb, zodat ik niet overwhelmed word door dingen later, als je kijkt naar die 10.000 dlc van andere games van Paradox en dat je denk wtf.. waar moet ik beginnen xD
[ Voor 75% gewijzigd door JinShepard op 22-05-2016 12:24 ]
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
We gaan het later weer eens proberen, ik moet denk ik wat inzicht in de game ontwikkelen. Diplomacy heb ik me nog niet erg veel mee bezig gehouden.Chris7 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 10:55:
[...]
Van elk ander land kan je in de Diplomacy window zien hoeveel Pops ze hebben, en in het 'Species' menu (tweede van links), kan je onderaan op Species drukken en dan selecteren op Pop grootte. Dan kun je ook zien hoeveel je hebt in vergelijking met andere empires.
[...]
Allianties zijn de key, zonder kom je nergens tenzij je zelf al flink groter bent dan de ander. Verder schepen upgraden en grotere schepen bouwen, 1 battleship is al meer dan 2K (maar je moet wel voldoende screens aan kleinere schepen hebben).
Een grotere vloot kan je verder vooral met meer bevolking, dus meer koloniseren.
Nja goed, nog eentje dan: Schepen bouwen, voordat ik planeten aan een sector toevoeg bouw ik schepen vanuit het side menu door de planeten te selecteren, nadat ik planeten aan een sector toevoeg gaat dat niet meer via het side menu en moet ik handmatig naar de planeten toe om de shipyards te selecteren?
Dat begrijp ik, ik bak er dan ook niets vanMatHack schreef op zondag 22 mei 2016 @ 07:06:
Mijns inziens is 11 worlds / 180 pop erg weinig na 250 jaar. Vergelijk de AI eens met jou qua worlds/pop, je kunt dit in het diplomacy window zien.
Ik had het idd vergeleken met de AI en was redelijk gelijk, alleen zn fleet was veeel groter en research verder. Ik wist dat ik niet zou winnen maar was nieuwsschierig hoe ik ervoor stond.
(hoe doet de AI dat? Mijn fleet met ongeveer evenveel worlds en pop kon niet zo groot zijn, ik zat al flink in het rood)
Meeste DLC's voor Paradox-games zijn cosmetische, bv. Europa Universalis IV heeft een stuk of 8 expansions, maar veel meer extra DLC's die geen game mechanics toevoegen. Dat is trouwens meer een probleem van Steam die je niet laat sorteren op verschillende soorten DLC's.JinShepard schreef op zondag 22 mei 2016 @ 12:22:
Hehe, jah, dit soort spellen hebben dan effect
Pondering pondering, mss stiekem neuzen voordat overwatch/warhammer uitkomt en dan wachten voor die patches. Dat ik in elk geval wel al wat uurtjes in heb, zodat ik niet overwhelmed word door dingen later, als je kijkt naar die 10.000 dlc van andere games van Paradox en dat je denk wtf.. waar moet ik beginnen xD
De end-game in Stellaris kan trouwens best leuk worden met de crises die kunnen ontstaan, zoals een opstand van robots. Bij de laatste dev diary gaven ze wel aan dat de mid game weinig extra content heeft omdat daar geen tijd meer voor was voor release, dat komt in één van de volgende gratis patches
Maar ik zou het spel zeker eens proberen, voor je in "de mid game" komt ben je al heel wat verder en er is genoeg content om je een hele tijd zoet te houden.
Ja, dat is iets wat nog wel beter kan. Let bijvoorbeeld ook op dat als je een colony ship bouwt in een sector, deze van de sector is (maar er niet door bestuurd wordt) en dan niet rechts in de outliner komt. Dus dan moet je onthouden dat je ze gebouwd heb. Is een bug die vermoedelijk bij de volgende patch opgelost wordt. Oorlogsvloten komen dan wel weer in het overzicht.Mutatie schreef op zondag 22 mei 2016 @ 12:44:
[...]
Nja goed, nog eentje dan: Schepen bouwen, voordat ik planeten aan een sector toevoeg bouw ik schepen vanuit het side menu door de planeten te selecteren, nadat ik planeten aan een sector toevoeg gaat dat niet meer via het side menu en moet ik handmatig naar de planeten toe om de shipyards te selecteren?
In het rood qua navy capacity of energy credits?Mutatie schreef op zondag 22 mei 2016 @ 12:44:
Dat begrijp ik, ik bak er dan ook niets van![]()
Ik had het idd vergeleken met de AI en was redelijk gelijk, alleen zn fleet was veeel groter en research verder. Ik wist dat ik niet zou winnen maar was nieuwsschierig hoe ik ervoor stond.
(hoe doet de AI dat? Mijn fleet met ongeveer evenveel worlds en pop kon niet zo groot zijn, ik zat al flink in het rood)
Om capacity te vergroten heb je een paar tech die je hiervoor kunt onderzoeken (die geven +10%, etc. capacity), maar dit verhoog je voornamelijk door meer planets/pops/spaceports. Vooral spaceports helpen met het verhogen van de capacity.
Als EC ver in het rood staan, dan zul je toch de focus van je sectors en/of je core planets meer op power plants moeten zetten. Iets rood is niet erg, als je tenminste een flinke reserve EC hebt. Dat gebeurd meestal als je een tijd lang vrede hebt gehad.
Je kunt tien planeten (en andere objecten) een hotkey geven door middel van Ctrl+nummer, deze kun je vervolgens weer selecteren door op de respectievelijke nummertoets op je keyboard te drukken (1-0). Tevens komen deze linksonder in je scherm zichtbaar, inclusief een balk die aangeeft wat hun buildqueue status is.Mutatie schreef op zondag 22 mei 2016 @ 12:44:
We gaan het later weer eens proberen, ik moet denk ik wat inzicht in de game ontwikkelen. Diplomacy heb ik me nog niet erg veel mee bezig gehouden.![]()
There's no place like 127.0.0.1
Lijkt er op dat er ook iets van een bug is als je te veel schepen hebt.
Er kwamen wat aliens op bezoek bij mij, dus ik heb al me +- 399 schepen in 1 vloot gemikt.
Maar als ik die nu laat aanvallen, blijft 1/3 van de schepen achteraf rondhangen zonder ooit een schot te lossen
heel fijn trouwens dat je 10 vasallen hebt, die vervolgens lekker thuis blijven
Waarom vermelden ze dat soort dingen nu weer niet in de tutorial. Net zoals dat de kleur van de planneet de habitabilty aangeeft, ipv het type. ALs je het eenmaal ziet is het logisch, maar tot die tijd.MatHack schreef op zondag 22 mei 2016 @ 13:50:
[...]
Je kunt tien planeten (en andere objecten) een hotkey geven door middel van Ctrl+nummer, deze kun je vervolgens weer selecteren door op de respectievelijke nummertoets op je keyboard te drukken (1-0). Tevens komen deze linksonder in je scherm zichtbaar, inclusief een balk die aangeeft wat hun buildqueue status is.
Of dat je constructors ook vanuit de galaxy map kan aansturen....
[ Voor 68% gewijzigd door heuveltje op 23-05-2016 08:55 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Al een paar honderd jaar verspreiden de Humans van de First of Men zich langzaam doch gestaag door het universum. Hier en daar een kleine schermutseling met een vervelend ras dat zich niet aan de afspraken houdt, en een mooie alliance met twee grote Alien Empires. So far so good en ik vermaak me kostelijk.
Tot het moment dat 1 van mijn alliance members besluit de oorlog te verklaren aan een andere grote alliance. In eerste instantie dacht ik "ja fuck it, ik heb niet om oorlog gevraagd, vecht jij die shit maar lekker zelf uit". Maar jah, 1 van de vijanden grenst deels aan mijn Empire en zijn fleet was op dat moment Superior" ten opzichte van mijn vloot. Ik had in totaal zo'n 20k aan fleets. 1 stack van 14k en een stack van 6k. Mix van BS, CR, DES, COR.
De eerst jaren van de oorlog gingen vrij rustig en met name in het grensgebied tussen mijn ally en zijn primaire tegenstander. Totdat mijn buur natuurlijk dacht dat ik een smakelijk hapje was. Dikke vette enemy stack richting Sol. Daar wachtte ik hem op en die battle eindigde in een status quo dus mijn enemy warpte weg. Ik helemaal happy.
Helaas veranderde de oorlog daarna drastisch. De ene na de andere stack (tussen 9 en 15k) penetreerde mijn space. Mijn hoofd vloot racete van het ene naar het andere front om de schade te beperken. Kon niet voorkomen dat ik een frontier planeet verloor aan een invasie. Maar met de hulp van mijn allies verdedigde ik met man en macht de rest. Dikke vette fun.
Totdat ik mijn 6k stack verloor aan een eerloze hinderlaag
Mijn "Survivors of Men" Fleet (4k intussen) ging steeds voorop in de strijd met in totaal zo'n 14k aan allied fleets achter zich aanslepend. Maar het was een verloren zaak. De ally die de oorlog was gestart, was nu ongeveer de helft van zijn empire kwijt en de warscore liep uit in ons nadeel.
Net voor het einde van de oorlog verloor "Survivors of Men" zijn laatste slag in de legendarische Slag om Saturn zodat ik niets anders meer kon doen dan lijdzaam afwachten op de genade van onze tegenstanders.
Zij kwamen -nadat de warscore was gehaald- met een vredesaanbod. Gelukkig voor mij, betekende dat alleen maar het opgeven van de ene planeet die nog bezet was zodat die planeet nu een zelfstandig rijkje vormt. Behalve veel verliezen in fleet en stations en een stagnerende groei ben ik er niet veel slechter op geworden.
De vijandelijke alliance zag in dat ik geen schuld had aan de oorlog en bood mij een een Federatie aan, zodat ik mijn wonden kan likken en kan gaan wederopbouwen :-)
Was een leuk avondje, maar zo'n oorlog legt wel een paar ontwerpprobleempjes bloot in Stellaris.
Belangrijkste vind ik het gebrek aan "statische" verdedigingsopties. Ja, je kunt fortresses bouwen en zo, maar deze zijn duur en kunnen nooit op tegen een full stack fleet.
En dat is jammer want je empire is dan strikt genomen een gatenkaas die eigenlijk niet te verdedigen is. Ik snap dat "turtle-empires" voorkomen moeten worden om de game niet te statisch wordt, maar iets van verdedigingen, al was het maar om de belangrijkste en rijkste planeten een beetje te beschermen zou toch wel mooi zijn.
DUGG
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.
Tormbo schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:26:
Hmm, heb ik ergens in de tutorial iets gemist of is het gewoon mijn eigen dommigheid? 23 uur in het spel zitten en wist tot nu toe niet dat je ook BUITEN je zone of influence kan koloniseren.
Dat is zelfs de hoofdreden waarom ik koloniseer
Ik wil niet weten hoe verschrikkelijk traag zijn jouw potje moet zij als je dat niet doet.
FYI Verder kun je ook frontieer outpost, warppoints en defense bases bouwen buitje je influence zone
Ik heb trouwens na de tutorial een uurtje gekeken naar een letsplay op youtube van quill18. Daar ben ik een stuk meer wijzer van geworden.
Ook dat bv die space amoeba's vreedzaam zijn, ik speelde militarist, en daarbij staat het standaard aan dat alle aliens vijandig zijn. Hoeveel kopzorgen had het me wel niet gescheeld als ik die policy meteeen aangepast had. IPV tig cancelation spam van research ships die meteen omdraaien als ze er 1 tegenkomen.
Mja, dat maakt het inderdaad een stukkie sneller. Ik zit altijd al snel zonder influence door het bouwen van die frontier outposts.heuveltje schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:55:
[...]
Dat is zelfs de hoofdreden waarom ik koloniseer![]()
Ik wil niet weten hoe verschrikkelijk traag zijn jouw potje moet zij als je dat niet doet.
FYI Verder kun je ook frontieer outpost, warppoints en defense bases bouwen buitje je influence zone
Zijn er behalve tech ook nog andere manieren om je influence/maand hoger te krijgen?
[ Voor 7% gewijzigd door Tormbo op 23-05-2016 10:09 ]
PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.
Gisteren een lange game (4u ofzo) gespeeld maar enkel met hostile AI's naast mij. Die had ook al op korte tijd 3 planets en minstens een 1.5k army... Ik kon net m'n eerste planet colonizen (weinig habbitable rondom me met meer dan 10 tiles...). En net als ik hem neerplant doet ie declare war... Werd dus direct vernietigd... Hoe kan die nu al zo'n groot leger hebben en 3 planeten als ik zelf zo snel mogelijk heb proberen een colony ship te bouwen en amper een army van 500 heb... Ik heb ook geen enkele kans gehad om iets van diplomacy te doen...
Gewoon pech?
[ Voor 6% gewijzigd door Inrage op 23-05-2016 10:34 ]
Blijkbaar word het als bug aangemerkt. En je kunt het dus ook goed misbruiken.Tormbo schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:08:
[...]
Mja, dat maakt het inderdaad een stukkie sneller. Ik zit altijd al snel zonder influence door het bouwen van die frontier outposts.
Zijn er behalve tech ook nog andere manieren om je influence/maand hoger te krijgen?
Maar als je een outpost in een sector gooit, schijnt het jouw zelf geen influence meer te kosten
Bepaalde edicts kosten geven je meer influence geloof ik. En de 3e of 4e upgrade van je colony center levert je ook 1 influence . Ik heb bewust amper frontiers gebouwd. en ik zit geloof ik op 14 of 15 influence income atm. Wat inhoud dat je op redelijk wat planeten continu de +15% minerals/energy kan aanzetten
Mja ik kwam vooral in de problemen toen mijn leaders bij bosjes omvielenheuveltje schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:51:
[...]
Blijkbaar word het als bug aangemerkt. En je kunt het dus ook goed misbruiken.
Maar als je een outpost in een sector gooit, schijnt het jouw zelf geen influence meer te kosten![]()
Bepaalde edicts kosten geven je meer influence geloof ik. En de 3e of 4e upgrade van je colony center levert je ook 1 influence . Ik heb bewust amper frontiers gebouwd. en ik zit geloof ik op 14 of 15 influence income atm. Wat inhoud dat je op redelijk wat planeten continu de +15% minerals/energy kan aanzetten
[ Voor 8% gewijzigd door Tormbo op 23-05-2016 12:06 ]
[ Voor 74% gewijzigd door MatHack op 23-05-2016 17:39 ]
Hij is nu overal engineering labs aan het bouwen, heb ondertussen al 2X zoveel engineering als physics ondanks mijn pogingen dit recht te trekken

Dit werd in de laatste Blorg stream genoemd, het is een bug. De sector AI kijkt namelijk naar welke research je weinig hebt en bouwt daar dan een Lab voor. Maar er gaat iets mis waardoor dat niet goed wordt doorgegeven en de AI denk dat er van alles evenveel is, en dan Engineering labs bouwt want dat is de eerste in de lijstheuveltje schreef op maandag 23 mei 2016 @ 18:52:
Btw zit er een ergens een optie in de Sector AI mbt tot research ?
Hij is nu overal engineering labs aan het bouwen, heb ondertussen al 2X zoveel engineering als physics ondanks mijn pogingen dit recht te trekken
Geen Advanced AI start? Dan is het gewoon pech denk ik, omdat alles random wordt gegenereerd heb je soms geen geluk met bv. resources en koloniseerbare planeten. In mijn eerste game had mijn start-sterrenstelsel (met redelijk wat planeten) geen enkele resource op planeten. Terwijl je soms 12 minerals ofzo hebt. Dan kan in het begin behoorlijk aantikkenInrage schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:33:
Gisteren een lange game (4u ofzo) gespeeld maar enkel met hostile AI's naast mij. Die had ook al op korte tijd 3 planets en minstens een 1.5k army... Ik kon net m'n eerste planet colonizen (weinig habbitable rondom me met meer dan 10 tiles...). En net als ik hem neerplant doet ie declare war... Werd dus direct vernietigd... Hoe kan die nu al zo'n groot leger hebben en 3 planeten als ik zelf zo snel mogelijk heb proberen een colony ship te bouwen en amper een army van 500 heb... Ik heb ook geen enkele kans gehad om iets van diplomacy te doen...
Gewoon pech?
Je hebt in het planet/sector overzicht (F2, eerste tab) de sector zelf wel op research gezet, neem ik aan?heuveltje schreef op maandag 23 mei 2016 @ 18:52:
Btw zit er een ergens een optie in de Sector AI mbt tot research ?
jup. Probleem is niet dat ie geen research bouwt, probleem is dat ie allemaal 1 en dezelfde research type bouwt. af en toe wil je ook wel eens wat andere dingen onderzoeken dan physics ;PMatHack schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:09:
[...]
Je hebt in het planet/sector overzicht (F2, eerste tab) de sector zelf wel op research gezet, neem ik aan?
Ah, die bug is voor zover ik weet al bekend bij Paradox, hopelijk lossen ze hem snel op. Bij mij is het meestal Engineering die 2x hoger is dan de rest.heuveltje schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:44:
[...]
jup. Probleem is niet dat ie geen research bouwt, probleem is dat ie allemaal 1 en dezelfde research type bouwt. af en toe wil je ook wel eens wat andere dingen onderzoeken dan physics ;P
Dat bedoelde ik ookMatHack schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 07:03:
[...]
Ah, die bug is voor zover ik weet al bekend bij Paradox, hopelijk lossen ze hem snel op. Bij mij is het meestal Engineering die 2x hoger is dan de rest.
Vanavond eens een war beginnen tegen de laatste grote tegenstander die ik nog heb in mijn small empire.
Ik snap die victory teller niet. Ik (Of mijn vasallen) hebben 75% van de map in handen, maar nog zou ik maar 40% van de available planeten heb
Ja blijkbaar zat ik naast zo'n advanced AI die toevallig ook nog eens vrij aggressief was... blijkbaar toch gewoon pech.Chris7 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:47:
[...]
Geen Advanced AI start? Dan is het gewoon pech denk ik, omdat alles random wordt gegenereerd heb je soms geen geluk met bv. resources en koloniseerbare planeten. In mijn eerste game had mijn start-sterrenstelsel (met redelijk wat planeten) geen enkele resource op planeten. Terwijl je soms 12 minerals ofzo hebt. Dan kan in het begin behoorlijk aantikken. Overigens ging die game pas mis toen ik ineens vlak naast een Xenophobic Fallen Empire een kolonie bleek te hebben...
Gisteren nieuwe map gestart, heb nu net m'n 4e planeet en heb een alliance met 3 anderen waarmee we 1 tegenstander eigenlijk compleet omsingelen, die gaat er aan
Timing is wel erg belangrijk, m'n expansies gingen goed maar dan even last gehad van pirates terwijl m'n army net te zwak was. 3 mining stations kwijt, zonde, early game toch een stevige setback. Diplomacy werkt ook al wat beter, in het begin wat star maps uitwisselen om wat early banden te smeden. Dan eens kijken wie er resources will traden, meestal is er een die energy wil en een ander minerals, dan kan je een nul operatie opzetten die er wel voor zorgt dat iedereen wat meer happy is met je empire... begin het te snappen denk ik
Wat een verslavende game! Lang geleden dat ik nog eens 6uur non-stop achter m'n PC gezeten heb om te gamen. Plots was het 3u en nu zit ik als een zombie op het werk
I know, lang geleden dat ik zo lang en zo intensief met een spel bezig ben geweestInrage schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:31:toon volledige bericht
[...]
Ja blijkbaar zat ik naast zo'n advanced AI die toevallig ook nog eens vrij aggressief was... blijkbaar toch gewoon pech.
Gisteren nieuwe map gestart, heb nu net m'n 4e planeet en heb een alliance met 3 anderen waarmee we 1 tegenstander eigenlijk compleet omsingelen, die gaat er aanNa lang zoeken ook plots een 100% habitable planeet gevonden van 24 tiles met een mooie spot waar ik een 4x mineral adjacency heb (3,3,2 & 1 !!!), dat wordt m'n cash cow!!
![]()
Timing is wel erg belangrijk, m'n expansies gingen goed maar dan even last gehad van pirates terwijl m'n army net te zwak was. 3 mining stations kwijt, zonde, early game toch een stevige setback. Diplomacy werkt ook al wat beter, in het begin wat star maps uitwisselen om wat early banden te smeden. Dan eens kijken wie er resources will traden, meestal is er een die energy wil en een ander minerals, dan kan je een nul operatie opzetten die er wel voor zorgt dat iedereen wat meer happy is met je empire... begin het te snappen denk ikNu heel dat deel van die edicts & policies nog eens goed bekijken.
Wat een verslavende game! Lang geleden dat ik nog eens 6uur non-stop achter m'n PC gezeten heb om te gamen. Plots was het 3u en nu zit ik als een zombie op het werk
Zelfs doom, die me toch ook echt blij maakt, ligt nog grotendeels ongespeeld !
IK heb wel ook het gevoel dat sommige dingen iets te random zijn
In 1 game begon ik met 4 colonizable planeten in de directe omgeving en een shitload aan leefbare werelden , in de andere 0 en zijn er ook echt amper te vinden
Ook een game gestart waarin ik binnen zeer korte tijd een 2 black holes met 5 research ieder kon kappen, dat geeft je in het begin echt een tech voorsprong.
Daarnaast vraag ik me af hoe je dit spel in een large galaxy speelt. Ik heb nu een small galaxy, en daarin heb ik al zon beetje al het interesante geresearched wat er te researchen valt. En dat duurde al tig uur.
Volgens mij ben je met zon large al maanden bezig
MatHack schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 07:03:
[...]
Ah, die bug is voor zover ik weet al bekend bij Paradox, hopelijk lossen ze hem snel op. Bij mij is het meestal Engineering die 2x hoger is dan de rest.
Chris7 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:47:
[...]
Dit werd in de laatste Blorg stream genoemd, het is een bug. De sector AI kijkt namelijk naar welke research je weinig hebt en bouwt daar dan een Lab voor. Maar er gaat iets mis waardoor dat niet goed wordt doorgegeven en de AI denk dat er van alles evenveel is, en dan Engineering labs bouwt want dat is de eerste in de lijst. Wordt bij de volgende patch opgelost
.
Ik kwam er achter dat de AI bij handelen strategic resources heel erg waardeert. Meestal wil je die voor jezelf houden, maar terraforming gasses & liquids gebruik ik toch nooit (koloniseren kan met andere species) en die kun je dus mooi gebruiken om bv. energy of minerals te krijgen. Is me al regelmatig goed uitgekomen als ik tijdens een oorlog even krap met energy zat. Ik vermoed dat het iets is wat wel veranderd gaat worden, maar voor nu is het erg prettig
Met OA wat verbeterde schermen, en sectors nou in de sidebalk
En wat bugfixes.
Ik ga nog een probleem krijgen als die corvettes echt generfed zijn
Forum pagina
BALANCE CHANGES
While balance wasn't our main priority for Clarke, we nonetheless targeted a few major balance issues. A few highlights:
•War score costs now scale to the size of your target, so you can take more planets from large empires but can't vassalize them in a single war.
•The ability to stack evasion on Corvettes was nerfed.
•Strike craft had their range substantially increased.
•Ethics were rebalanced to make Xenophile/Xenophobe stronger picks, among other changes.
•It is no longer necessary to control planets to demand them in war, but controlling planets that are set as wargoals are now worth more warscore.
•Technology cost is now increased both by number of planets owned and size of population, instead of just population. Accordingly, the tech increase cost from population was lowered.
BUG FIXES
In addition to all this, Clarke naturally also includes dozens of fixes for bugs large and small. A few highlights:
•Military Station maintenance is now correctly calculated (was far too high previously).
•Numerous fixes to events, including fixing up the Old Gods event chain.
•Fixed 'ghost' trade deal entries and trade deals silently failing when you traded above a certain percentage of your resource stockpiles.
•Democracies that don't allow slavery will no longer get the Slaver mandate.
•Difficulty settings are now available in multiplayer setup.
Daarnaast vind ik de aangepast tooltip voor koloniseerbare planeten een van de beste toevoegingen, het wordt dan een stuk makkelijk uitbreiding te plannen:Fleet upgrades. Is now based on size of upgrade rather than size of fleet, and overall much faster

Waarschijnlijk had het in minder dan de helft van de tijd gekunnen als ik iets meer op take over was gefocussed, ipv elke uithoek en mini planeet koloniseren
Nu ben ik er even klaar mee, iig tot de volgende patch. Dan eens een worm hole space proberen.
Wel denk ik dat tiny wmb groot genoeg is
Plots heb je dan zo'n event "Unbidden" met verschillende 20k armies... denk dat de 4 members in de federation allemaal zo'n 10k aan army hadden... Event spawnt dan ook nog ten midde van een dubbele war... Ook heb ik slechts 1 sector met 5 planets en dan nog eens 6/6 fully developed planets.
Stuur al onze legers er naartoe want ze expanden heel snel, terwijl normaal iedereen op dezelfde plek op een map spawnt komt de helft van de army nu helemaal aan de andere kant uit, zo'n Unbidden army kan op die manier ons een voor een uitschakelen...
Heb ik teveel voor Vassalize gekozen en is de key om planeten te veroveren en zo meer income te vergaren? Ik kan ook integrate in empire doen maar daarvoor heb ik niet genoeg influence op dat op grote schaal te doen... Op dit moment kon ik met toto -25 energy maximaal een 14k army onderhouden, ik trade dan minerals voor credits om het verschil te compenseren.
[ Voor 7% gewijzigd door Inrage op 27-05-2016 09:23 ]
Shaiks ! volgens mij ga ik nu 100 jaar doen over het uitvinden van een kop koffie
Wel jammer. Kleine planeetjes (>10) waren al niet echt nuttig om te colonizen. Maar nu word het zelfs contra productief...
Grotere planeet met 20 pops was 40% nu is het 10%+20%(20x1%) = 10% beter
Dus overall ben je toch beter af nu?
Grootste wijziging lijkt mij de 'nerf' voor Evasion. Iets meer reden op voor de grotere ships te kiezen dus.
[ Voor 28% gewijzigd door Inrage op 27-05-2016 09:50 ]
Wat inhoud dat engine upgrades nu imho een stuk minder nuttiger zijn.
Corvettes nog steeds de meeste evasion hebben. Dus ik weet niet hoeveel minder nuttig die nu zijn
Nee, want ik houd nogal van shit colonizenInrage schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:43:
Average planeet met 10 pops was (10x2%) 20%, nu is het 10%+10% (10x1%) = Hetzelfde
Grotere planeet met 20 pops was 40% nu is het 10%+20%(20x1%) = 10% beter
Dus overall ben je toch beter af nu?
Grootste wijziging lijkt mij de 'nerf' voor Evasion. Iets meer reden op voor de grotere ships te kiezen dus.
En voor 10 pop moest je planeet al vele jaren oud zijn. als je de 10 pop al haalde. Aangezien ik lang niet alle type blockers kon weghalen
Dus ik had altijd veel net gecolonisde planeten = <10 pops
En daarnaast had ik heel veel planeten met een lage happines. die groeiden niet of nauwelijks.
zolang die maar 2 of 3 pop hadden haddden die ook amper effect op de research.
En velen blijven ook zo klein vanwege blokkers, en bewust geen voedsel dingen bouwen.
Daar kom ik nu dus niet meer mee weg
Ben er nu wel benieuwd naar. ga thuis eens de precieze getallen opzoeken, en kijken hoeveel het uitmaakt.
[ Voor 16% gewijzigd door heuveltje op 27-05-2016 10:26 ]
Wel jammer dat mijn federatieleden van angst geen hand/poot/tentakel hulp toeschoten. Maar in mijn eentje lukte het ook prima :-).
Kijken of deze game nog wat uitdaging kan bieden
DUGG
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Gvd dit...
Omdat er een of andere proto civ op een planet zit kan ik de PERFECTE 30 tile wereld niet colonizen. Net nu ik goed op dreef was, zo'n 5 uur in een game op een medium map. Het is overigens niet de enige planeet waarop ik niet kan landen. Dikke streep door m'n rekening om verder te expanden.
Ik kan in de policies ook niks aanpassen opdat ik wel toelating zou hebben om deze planeet te colonizen... Dit spel is precies alleen maar leuk als je een agressief ras speelt dat purge en enslave als standard oplossing aanziet voor alle wereldproblemen...
Goed, toch maar verder gespeeld, uit frustratie war gestart met buur, iedereen afgeslacht, einde oorlog... nu is m'n 12k stack lost in space... staat zo'n vraagtekentje bij. Zo'n 10 jaar verder ingame nog steeds stuck... irritant...
Onduidelijke politics en bugs beginnen toch wel echt te wegen op mijn oordeel van deze game.
Iemand met een leuke empire set-up ideetjes voor 1.1?
[ Voor 6% gewijzigd door Inrage op 30-05-2016 10:57 ]
Pluspunt, bugs gaan er steeds minder in zitten nu er 3 patches aankomenInrage schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:56:
Onduidelijke politics en bugs beginnen toch wel echt te wegen op mijn oordeel van deze game.
Mods beginnen ondertussen ook aardig te lopen! even een paar geinstalleerd (10 planeten voordat je penalties krijgt en een space fleet mod, waar nieuwe schepen in verwerkt zijn. Carriers, dreadnoughts etc)
Wat ik wel vreemd vind, ik heb nu mijn precursor event gevolgd en nu aangekomen op de ringworld. Hier Living Metal ontdekt maar er gebeurd verder niks meer. Ik heb de chain event nog wel in mijn lijst staan maar er gebeurd verder niks meer, mis ik iets?
###################
# Features
###################
* Strike Craft attack behavior was changed
* It is no longer necessary to control planets to demand them in war, but controlling planets that are set as wargoals now generates more warscore
* It is now possible to set a custom ruler/heir title for your custom empires
* It is now possible to write a biography for your custom empire
* Added an Influence reward for establishing communications, or conversely being contacted
* Collection of strategic resources on planet tiles is no longer suppressed by buildings
* Added settings for AI aggressiveness in the galaxy setup screen
* "Shipwright" mandate for democractic empires has been reworked
* Added resource reward to Raid on Smugglers event
* Individualist empires will no longer generate election candidates with slaver mandates, and Individualist Pops are less likely to vote for candidates with slaver mandates
* Slaver mandate no longer possible if slavery is outlawed
* It is now possible to set difficulty in multiplayer
* Symbols of Domination is now available for everyone
* Platypus species portrait and Paradox empire flag is now available for everyone
###################
# Balance
###################
# Technology
* Technology costs now increase by +10% per owned planet (up from +0%) and by +1% per Pop (down from +2%)
* Unlocking Spaceport technologies now makes you more likely to get research options for new reactor techs
* Spiritualists and Materialists now get tech progress towards Frequency Tuning for researching Space Whales
# Ethics
Fanatic Individualist
* Pops are now more unhappy in collectivist empires
* No longer have increased ethics divergence
Individualist
* Pops are now more unhappy in collectivist empires
* No longer have increased ethics divergence
Fanatic Xenophobe
* Rivalries now provide 50% more Influence
Xenophobe
* Rivalries now provide 25% more Influence
Fanatic Xenophile
* Alliance Influence cost reduced by 100%
* Maximum number of embassies increased by 2
Xenophile
* Alliance Influence cost reduced by 50%
* Maximum number of embassies increased by 1
Fanatic Militarist
* No longer gains additional Influence from rivalries
* No longer have an increased Influence cost for being in an Alliance
Militarist
* No longer gains additional Influence from rivalries
* No longer have an increased Influence cost for being in an Alliance
Fanatic Pacifist
* Pops are now more unhappy in militarist empires
* No longer increases Food output, but rather reduces growth needed for a new Pop by 30%
Pacifist
* Pops are now more unhappy in militarist empires
* No longer increases Food output, but rather reduces growth needed for a new Pop by 15%
# Components
* Strike Craft engagement range was significantly increased
* Strike Craft launch time reduced from 5 to 3 days
* Fighter movement speed increased from ~2 to 3.5
* Bomber movement speed increased from 1.5 to 3
* Chemical Thrusters Chance to Evade reduced from +10 to +5
* Ion Thrusters Chance to Evade reduced from +20 to +10
* Plasma Thrusters Chance to Evade reduced from +30 to +15
* Impulse Thrusters Chance to Evade reduced from +40 to +20
# Buildings
* Research Institute modifier to research speed reduced from +10% to +5%
* Colony Shelter modifier to ethics divergence reduced from +20% to +10%
* Empire Capital-Complex can now only be built on a capital world
# Government forms
Theocratic Republic
* Additional Core Planets reduced from +2 to +1
Transcendent Republic
* Additional Core Planets reduced from +4 to +2
# Traits
* Aggressive - fire rate bonus reduced from +20% to +10%
* Butcher - army damage bonus reduced from +20% to +10%
* Glory Seeker - army morale damage bonus reduced from +10% to +5%
# Modifiers
* Youthful Elite modifier effect on leader lifespan reduced from +50 to +25 years
###################
# AI
###################
# Misc.
* Computer-controlled Empires will start outlawing AI over time during a certain Crisis
* Increased negative opinion scaling for relative power of subjects
* AI will now colonize far away systems if COLONIZE_NON_ADJACENT define is enabled
* Fixed a bug where the AI would not use planetary edicts due to too small stockpile cap
* Empires that were previously controlled by a player (for example if said player drops in multiplayer) will now refrain from making any major changes to the country for a period of 10 years
* Fixed a bug where AI was modifying their species with bad traits, effectively giving them lots of traits
* Fixed a bug where military focused sectors would not build military stations
* Fixed an issue where the AI would not enslave any Pops
# Diplomacy
* AI will no longer accept a white peace when they are winning in warscore
* AI is now more open to trading access, migration rights and (for some personalities) research treaties
* Fixed a bug where AI would offer peace deals that gave allies' war goals to the player
* Fixed AI spamming the player with military access offers
* AI is now more aggressive against easily defeated targets
# Economy
* Fixed an issue where the AI would not disband ships even when running a heavy energy credit deficit
# Sector
* Respect Tile Resources setting will now prevent sector from building the wrong type of building for a tile regardless of special circumstances
* Improved the way sectors determine which resources the country needs when constructing buildings
* Fixed a bug where sector AI would move Pops back and forth
* Fixed budget issues that were preventing sectors from properly managing spaceports and construction ships
# Warfare
* Improved military tactics and handling of units
* Improved handling of military fleets vs. transport fleets
* AI now fights Crises
* Fixed issues where military fleets would not move
* AI should be better at trying to regain control of occupied planets
* AI should be better at trying to invade planets taken by ""AI uprisings"
###################
# User Interface
###################
* Diplomatic notifications and pop-ups have been improved
* End of combat UI has been improved
* Colony Ships now show which Pop it is carrying
* Localization of armor/shield penetration updated
* If a weapon has both shield penetration and a corresponding reduced damage to shields the two effects are replaced by a single line: "Ignores X% Shields"
* Habitability icons in galaxy map and systems view have been improved
* (BETA) Added a new experimental option for GUI-scaling in the options menu
###################
# User modding
###################
* Ported system for weights/triggers on songs from HoI4/EU4
* Fixed so that effect set_name can use localization system
* Moved Domination victory condition into defines
* Added NOR operator
* Species Appearance screen is now moddable
* Species City Appearance screen is now moddable
* Ship Appearance screen is now moddable
* Added num_energy trigger
* Reading a single on_action entry from multiple files will now append the events to the list entry rather than overwriting it. This should allow more mods to be compatible
* Prescripted countries can now set the attribute "disallow_editing = yes" to disable the edit button in the Empire selection view before game start
* Added an alert to tell the player that a research field is missing a Scientist
###################
# Performance
###################
* Optimized daily AI calculations
* Fixed frame rate drop when having one or more fleets selected
###################
# Graphics
###################
* Lighting for ship preview images has been improved
* 8 new event images added to the game
* Textures for Massive Reptilians have been improved
* Improved textures for space event assets
* Optimized textures for event assets
* Increased texture resolution for ancient drone station
* Optimized textures for pirate ships
* Updated textures for generic station
* Increased texture resolution for AI Core
* Optimized textures for AI ships
* Improved texture for Arthropoid colony ship
* Added cover art for Digital OST
###################
# Bugfixes
###################
* Military Station maintenance is now correctly discounted by 25% instead of increased by 75%
* Fixed negative opinion modifiers being applied to owners of planets that the Prethoryn Scourge is purging
* Extradimensional Invaders should no longer spawn inside Fallen Empire borders
* Reduced chance of generating the Improbable Orbit anomaly
* Fixed the Master's Teachings edicts "Philosophical Mindset" and "Warring States" not being applied after event project finished
* Fixed "Colonial Failure" anomaly event handing out a Colonization tech you already had
* Fixed an issue with the VO not triggering for the mining station tutorial mission
* Researched robot Pops are now always listed, but are not buildable if AI policy is set to Outlawed
* Injured Queen project is now properly cancelled and visual asset removed when another Empire researches it first
* Species Procurement event chain descriptions now correctly refer to planet names
* Various localization bugs have been fixed
* Fixed outdated Avian name list titles in Brazilian Portuguese, French, Polish and Spanish
* Fixed some faction events not printing planet names properly
* Loyalist-affiliated candidates now display proper faction names in Election view
* Fixed observation post events sometimes not printing planet name correctly
* Changed the way native reservations are placed for colony event related to colonizing planets that have primitive natives
* Fixed a bug where missiles could appear on the galaxy map
* Ring World habitability-trait now has proper localization
* Fixed a bug where Destroyer Assembly Yard didn't require the correct Spaceport level to build
* Fixed an issue where trait randomization didn't respect opposing traits
* Fallen Empires are now able to build armies
* Fixed an exploit where you could reduce the cost of resettlement by moving pops around on the same planet
* Newly enlightened countries should no longer be despicable neutrals
* Fixed right click not working to give additional orders while in FTL transit
* Fixed an issue where embassies and rivalries could remain after an empire was annexed
* Fixed an issue where you could always enable edicts
* Fixed Swarm Infestors and Constructors sometimes not reinforcing properly
* Robot Pops should no longer get shuffled ethics from divergence
* Heirs now keep the dynasty name of the ruler in monarchies
* Added missing localization strings for leaders who gained the arrested development trait
* Fixed Power Overwhelming achievement
* Fixed Domo Arigato achievement
* Fixed Elixir of Life anomaly potentially spawning multiple times if not researched
* Fixed Living Metal deposits not being minable
* Fixed Sublight Probe event chain sometimes breaking after combat with the Salvage Skippers
* Fixed being unable to change speed with (-) and (+) on American keyboard
* Fixed bugs related to Ethics Divergence. Pops should no longer drift to "neutral" ethics. Drift towards empire ethics is slower than drifting away from
* Fixed a bug where Frontier Outposts in sectors would cost no influence maintenance
* Fixed a bug where ship_accuracy_add was not being calculated correctly
* Fixed a bug where assigning ethics to newly generated pops would cause incorrect ethics divergence.
* Custom ruler and heir titles will now be properly saved and loaded.
* Fixed armies being stuck on planets
* Planets recaptured from the AI empire will no longer randomly become Tundra worlds
* Fixed the AI empire having highly self-destructive ideas about AI legality
Misschien even in een spoiler, of met een linkje naar het forum? Is wel een erg lange post zoShabbaman schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 21:49:
Update 1.1 Clarke is live:
Ik speelde al met de beta en het voelt al beter aan. De betere Battle Report en notificaties van landen die bv. een rivalry starten (je ziet nu duidelijk de vlag en naam) zijn mooie verbeteringen. Sommige strategieën werken nu niet meer, outposts kosten influence maintenance ook in sectoren en het Vassalise wargoal schaalt nu mee met de grootte van de tegenstander (ik dacht dus om even mijn buurman over te nemen, maar dat kostte 157 warscore ipv 60
Volgende patch, Asimov, komt later deze maand uit. Highlights die in de dev diary genoemd werden:
"ASIMOV" HIGHLIGHTS (NOT SET IN STONE!)
Border Access Revision: Borders are now open to your ships by default, although empires can choose to Close their borders for another empire (lowering your relations, of course.)
Tributaries: New diplomatic status and corresponding war goals.
Joint Declarations of War: You can ask other empires to join you for a temporary alliance in a war against a specific target.
Defensive Pacts.
Harder to form and maintain proper Alliances.
More war goals: Humiliate, Open Borders, Make Tributary, etc.
Emancipation Faction. We had to cut this one at the last minute. Needs redesign.
Diplomatic Map Mode. Much requested!
Diplomatic Incidents: This is a whole class of new scripted events that causes more interaction with the other empires.
Merk wel dat de populariteit van het spel al een serieuze dip kent. Niet enkel hier maar ook op de Paradox & Steam forums en op Twitch.tv (wel niet de meest interessante game op te volgen uiteraard). Helaas want ben nog steeds op zoek naar wat guidance ivm empire builds en ship design. Alles wat ik kan vinden is echter meestal outdated na 1.1
Het zijn vaak toch wel niche games voor de zekere geschiedenis nerds (yup ik ben er 1!)
daar zijn dus nu ook de SF nerds bijgekomen.
Bij ship builds merk ik nu zelf wel dat alles valt en staat met wanneer je bepaalde research als optie krijgt... dus een guide heeft dan ook maar beperkt nut.
Moet je die niet gewoon upliften om in je empire te integreren?Inrage schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:56:toon volledige bericht
"Our current stance on Xeno interference prevent us from colonizing"
Gvd dit...
Omdat er een of andere proto civ op een planet zit kan ik de PERFECTE 30 tile wereld niet colonizen. Net nu ik goed op dreef was, zo'n 5 uur in een game op een medium map. Het is overigens niet de enige planeet waarop ik niet kan landen. Dikke streep door m'n rekening om verder te expanden.
Ik kan in de policies ook niks aanpassen opdat ik wel toelating zou hebben om deze planeet te colonizen... Dit spel is precies alleen maar leuk als je een agressief ras speelt dat purge en enslave als standard oplossing aanziet voor alle wereldproblemen...
Goed, toch maar verder gespeeld, uit frustratie war gestart met buur, iedereen afgeslacht, einde oorlog... nu is m'n 12k stack lost in space... staat zo'n vraagtekentje bij. Zo'n 10 jaar verder ingame nog steeds stuck... irritant...
Iemand met een leuke empire set-up ideetjes voor 1.1?
Dat werkt enkel als ze al wat meer advanced zijn. Bij een proto civ lijkt dat niet te kunnen. Je ziet bijvoorbeeld ook op de planet tiles geen pops. Enige manier is om een full interference policy te hebben. Dus xenophobic civs hebben in deze game altijd een serieus streepje voor.v0dka schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:29:
[...]
Moet je die niet gewoon upliften om in je empire te integreren?
Misschien kan je hopen dat deze proto civ ooit eens in de bronze age komt ofzo en dan kan je ze misschien wel upliften... Maar voor hetzelfde geld kan het niet of gebeurt dat nooit...
In mijn voorbeeld haalde ik een 30 tile planeet aan, maar ook andere planeten (met 80% hab) hebben hetzelfde probleem. En alles lijkt zo random, ben zeker dat ik dat dan een volgende game niet tegen kom en daarna weer massaal wel... pfft.
Dan wil ik eens de nice guy spelen...
[ Voor 17% gewijzigd door Inrage op 02-06-2016 15:51 ]
Volgens mij kan je er een observation post boven hangen en dat leidt dan tot een trigger die zorgt dat je de ontwikkeling kan versnellen, zodat ze snel 'Uplift' -baar worden. Daar moet je dan inderdaad wel de policy voor hebben gezet, want met Passive krijg je die events niet (kun jij dat niet gewoon aanpassen? of laten je ethics dat niet toe)Inrage schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:49:
[...]
Dat werkt enkel als ze al wat meer advanced zijn. Bij een proto civ lijkt dat niet te kunnen. Je ziet bijvoorbeeld ook op de planet tiles geen pops. Enige manier is om een full interference policy te hebben. Dus xenophobic civs hebben in deze game altijd een serieus streepje voor.
Misschien kan je hopen dat deze proto civ ooit eens in de bronze age komt ofzo en dan kan je ze misschien wel upliften... Maar voor hetzelfde geld kan het niet of gebeurt dat nooit...
In mijn voorbeeld haalde ik een 30 tile planeet aan, maar ook andere planeten (met 80% hab) hebben hetzelfde probleem. En alles lijkt zo random, ben zeker dat ik dat dan een volgende game niet tegen kom en daarna weer massaal wel... pfft.
Dan wil ik eens de nice guy spelen...
[ Voor 7% gewijzigd door Vayra op 03-06-2016 10:25 ]
i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG
Anoniem: 97326
Voor upliften hoef je geen observation post te bouwen. Dat kun je gewoon vanuit de species tab doen, mits het ras binnen je domein valt. Voorwaarde is dat de rassen 'pre-sentient' zijn.Vayra schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:24:
[...]
Volgens mij kan je er een observation post boven hangen en dat leidt dan tot een trigger die zorgt dat je de ontwikkeling kan versnellen, zodat ze snel 'Uplift' -baar worden. Daar moet je dan inderdaad wel de policy voor hebben gezet, want met Passive krijg je die events niet (kun jij dat niet gewoon aanpassen? of laten je ethics dat niet toe)
Jij bedoelt waarschijnlijk het integreren van een pre-ftl beschaving. Daar kun je inderdaad een observation post boven hangen, maar voor infiltratie moeten ze minimaal in een bepaalde technologische periode zitten. Voor enlightenment maakt hun periode niet uit.
Observation posts kunnen enkel boven die planeten die zo een speciaal randje hebben.Vayra schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:24:
[...]
Volgens mij kan je er een observation post boven hangen en dat leidt dan tot een trigger die zorgt dat je de ontwikkeling kan versnellen, zodat ze snel 'Uplift' -baar worden. Daar moet je dan inderdaad wel de policy voor hebben gezet, want met Passive krijg je die events niet (kun jij dat niet gewoon aanpassen? of laten je ethics dat niet toe)

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG
Dus eigenlijk nu mijn eigen realm en daarom heen allemaal kleintjes die de 1e klap opvangen een soort USSR
Tweede potje ben ik nog steeds mee bezig. Heb het nu totaal 14 uur gespeeld. Toen ik iets van 2 planeten en 2 outposts had werd mij de oorlog verklaard. De AI had een fleet van 1.2K ik had iets van 600. Gelukkig kreeg hij de planeet niet ingenomen, daar was hij te dom voor. Hij stuurde namelijk elke keer één transport schip.
Uiteindelijk heb ik dan ook gewoon lekker kunnen uitbreiden aan de andere kant, net zo lang tot mijn fleet even groot was. Zijn ship design bleek beter maar ik kon zijn systemen "raiden" waardoor mijn warscore hoog genoeg was om te winnen. Mijn eis was liberate planet zus en zo, en daar ging hij dus mee akkoord.
Recentelijk heb ik hem opnieuw de oorlog verklaard en hem als vassal ingelijfd. Achteraf had ik liever dat systeem gehad als die losse planeet (die liberate), want die heeft dezelfde kleur. De Vassal blijft groen.
Kun je dat achteraf nog aanpassen???
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
als je naar die vasal gaat kun je ze inlijven., dan worden al zijn planeten en mensen onderdeel van jouw rijk.
Ben alleen ff de term kwijt

Ik wil ze eigenlijk zoals Gilprim maken. Leuk blauw
De groene zone is Vassal oorlogsbuit van mijn counter oorlog een paar jaar later. Dat is de Botrian Hierarchy (military dictatorship).
[ Voor 41% gewijzigd door sdk1985 op 03-06-2016 20:15 ]
Le Meow
Of kan je naast je thuisplaneet maar 10 core hebben?
[ Voor 31% gewijzigd door Poekie McPurrr op 05-06-2016 19:12 ]
Le Meow
Als je zeker weet dat je aan alle voorwaarden voldoet (beide planeten het goede gebouw), dan heb je mogelijk een bug ontdekt.
[ Voor 11% gewijzigd door MatHack op 06-06-2016 07:21 ]
eigenlijk maar 4 in de meeste gevallenPoekie McPurrr schreef op zondag 05 juni 2016 @ 19:09:
Geen sector helaas. Valt onder een directly controlled planet.
Of kan je naast je thuisplaneet maar 10 core hebben?
Daarna krijg je strafpunten, dus meestal wil je er hoogstens 1 of 2 extra vinden.
Dus ik kan me voorstellen dat de makers van de gui ergens maar rekening met max 10 planeten hebben gehouden
Is daar een research voor ?MatHack schreef op maandag 06 juni 2016 @ 07:12:
Volgens mij kun je met research (+ regeringstype) wel hoger komen dan max 10 core planets, en je kunt natuurlijk altijd over je limiet heengaan.
Ik ben 1 potje belachelijk lang doorgegaan, maar ik kan me niet herinderen dat ik iets voor meer planeten voorbij heb zien komen. (had op een gegeven moment wel 20 leaders ofzo

En ja.. het was via cheat, wilde eens kijken op een stelsel met 1000 sterren en max aantal AI (en intelligente AI en aggressive stand) hoelang ik het zou kunnen overleven door mijn rijk gewoon steeds verder uit te breiden voordat de AI me zou aanvallen. En dat kan best lang trouwens.. tot er een me aanviel en de rest vrolijk mee ging doen gezien alle buren in dezelfde alliance zaten.
Leuk experimentje wel hehe.
Le Meow
+1 van extra research
+2 van improved government type
Daarnaast is m'n economy net sterk genoeg om nog eens 2 extra planeten te hebben.
(behalve in War time, dan zijn ze iets minder happy en ligt de productie wa lager + verbruikt m'n vloot een shitload aan energy)
Ik ga meestal eerst voor wat meer Food, zeker bij expansions... vollebak food + eventueel Fontier Clinic als je die research hebt. Hoe meer food surplus hoe sneller je pops aangroeien. Als je +2 of +3 minerals op een planeet hebt dan geef ik die wel voorrang in het begin, zeker als die ook nog eens een adjacency bonus krijgen.sdk1985 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 18:18:
het basis concept was toen in ieder geval duidelijk (eerst minerals, dan energy).
[ Voor 25% gewijzigd door Inrage op 06-06-2016 10:21 ]
Pops gaan naar waar ze het meeste happy zijn. Met free migration kan het zijn dat unhappy pops naar planeten van een ally gaan, of andersom. Soms kan dat in je voordeel spelen, soms ook nietsdk1985 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:38:
Hoe zit dat eigenlijk met migration access. Ik heb nu planeten waar 50% van de vakjes gevuld is met spinnetjes. Krijg ik die inkomsten, wat is het voordeel voor de andere partij?
Als je op een of andere manier er voor kan zorgen dat jouw native pop en masse op hun planeten gaat wonen kan je daarna ook veel makkelijker de planeet managen nadat je ze hebt veroverd.
Een ander voordeel is dat je dan ook op die planeet colony ships can bouwen met dat ras,ethos,... zo kan je je nieuwe colony starten met een race dat best geschikt is voor die nieuwe planeet...
Zelf ben ik er niet zo'n fan van, je hebt er weinig controle op (ofwel snap ik het nog niet zo heel goed hoe je dat moet/kan beinvloeden)
Sinds die nieuwe patch wordt het midgame trouwens wel erg makkelijk om iedereen in jouw alliance te vernietigen. Special event "the unbidden", recht in m'n grondgebied natuurlijk. Alle 4 m'n allies & nog wat vazallen snellen ter hulp en verliezen zo'n 90% van hun fleet, ik kon de wormhole snipen en dan bereidt het event zich niet meer verder uit. Dan rustig de oorlog verklaren tegen m'n defenceless allies, hoppa grondgebied plots een kwart groter
[ Voor 19% gewijzigd door Inrage op 06-06-2016 14:05 ]
Hetgeen ikzelf het moeilijkst te managen vind is de benodigde energy/minerals tijdens war. Iedere keer als mijn fleet onderweg is dan lijdt ik gigantische verliezen. 2de potje daarom op al mijn core worlds gegaan voor energy/minerals en mijn sectors gebruikt voor research. Helaas is de sector AI ontzettend dom en duurde het dus gigantisch lang ondanks dat ik er continu minerals in aan het pompen was. O ja, en maar 1 type research... bug die ook hopelijk opgelost is. Maar nog steeds had ik soms energy/mineral problemen.
Hoe managen jullie je resources tijdens war?
Verder helpt het om in je main system te gaan voor 2 bijna full enery planets, dat helpt je tot midgame wel door alle energy problemen heen. Ook moet je zien dat je happiness van je pops hoog blijft. Dus zorg ervoor dat je wars kort zijn en er genoeg happyness boosters aanwezig zijn. Minder happy = minder output.
Als je bij je empire twijfelt tussen de trait +15% minerals (kan er effe niet opkomen...) of +15% energy (Thrifty) zou ik altijd voor dat laatste gaan... Zowiezo is dat een van de betere traits als je voor een grote fleet wil gaan imo.
De problemen komen inderdaad als ik 30k fleet heb. Daarvoor red ik het wel.
Wat me tot nu toe 2x geholpen heeft is een Fallen Empire op de map. Degene die anti-ai zijn. Die hebben ringworlds die gigantisch veel energy/minerals produceren. Die neem ik dan over en dan gaat het wel.
De laatste playthrough stopte ik die planeten in een sector en zette die op research. Daarnaast zette ik 'Allow redevelopment...' uit. Echter de AI haaldde nog steeds de gebouwen weg en plaatste research gebouwen. Dat moet toch niet kunnen dan?
Dit exact zo heb ik het ook gedaan 2 ancient empire's ingenomen en daarna had ik geen problemen meer.Roxors schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:08:
Er wil alleen nooit iemand traden. Heb strategic resources nog niet geprobeerd, zou ik wel eens kunnen doen.
De problemen komen inderdaad als ik 30k fleet heb. Daarvoor red ik het wel.
Wat me tot nu toe 2x geholpen heeft is een Fallen Empire op de map. Degene die anti-ai zijn. Die hebben ringworlds die gigantisch veel energy/minerals produceren. Die neem ik dan over en dan gaat het wel.
De laatste playthrough stopte ik die planeten in een sector en zette die op research. Daarnaast zette ik 'Allow redevelopment...' uit. Echter de AI haaldde nog steeds de gebouwen weg en plaatste research gebouwen. Dat moet toch niet kunnen dan?
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=692234935
Ergens tegen het einde:
Space Amoebae
Observe Peacefully - All Ethos
+5% Evasion to all ships <----(Hint: Pick this)
Damn... meestal knal ik die allemaal af
Tja dan is de game ook wel ver klaar niet?Mektheb schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:14:
[...]
Dit exact zo heb ik het ook gedaan 2 ancient empire's ingenomen en daarna had ik geen problemen meer.
Dan ist het enkel nog voor de victory conditions gaan maar dat lijkt me een enorm saaie grind... (zeker nu je niet iedereen voor 60 warscore Vassal kan maken)
[ Voor 43% gewijzigd door Inrage op 06-06-2016 16:32 ]
Maar end game ben ik tot nu toe al niet echt tevreden, teminste er gebeurt weinig.
Ze sluiten alleen maar allianties met elkaar maar zelf durven ze je niet aan te vallen als je enigsinds een army heb en al wat vassals.
Dat is opgelost in 1.1, net als dat sectors alleen Engineering research maken. Energy heb ik ook vaak problemen mee, daar probeer ik meer op te letten om daar genoeg van te maken. Al zal ik de komende tijd met name Hearts of Iron IV spelenRoxors schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:08:
Toevallig een fallen empire?sdk1985 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:17:
Ik kwam onderaan de map een relatief klein rijk tegen met slechts 109 inwoners die wel op elk vlak overwhelming was. Hoe kan dit?
Voorbeeldje:
http://i.imgur.com/yPIdD3p.png
Tip, geen ruzie mee zoeken tot je een 30-40k fleet hebt (of extreem goed bent met ship design mssn)
[ Voor 22% gewijzigd door Inrage op 07-06-2016 17:41 ]
Zoals Inrage zegt, waarschijnlijk een Fallen Empire. De wiki heeft er een goed artikel over. Ze hebben alle technologie maar onderzoeken geen nieuwe (repetitieve) meer. Daarnaast bouwen ze geen nieuwe schepen, dus in de late game kan je ze aanvallen als je ook een redelijke vloot hebt. Alles wat je vernietigd komt niet meer terug. Omdat ze zo voorlopen is de debris die dan achterblijft heel waardevol, een eerste oorlog verlies je misschien maar met de debris analyse zou je ook de meest advanced wapens kunnen krijgen, en dan is het een stuk makkelijker.sdk1985 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:17:
Ik kwam onderaan de map een relatief klein rijk tegen met slechts 109 inwoners die wel op elk vlak overwhelming was. Hoe kan dit?
Tip: let op het type, je wilt bijvoorbeeld niet in de buurt van een 'Militant Isolationist' komen, en let op de border friction al een stuk eerder begint dan je grenzen elkaar raken (ook met een aantal sterrenstelsels ertussen).
Hoe doen jullie planeet ontwikkeling? Ik vindt de sector ai erg lafjes. Ik ben nu eigenlijk constant bezig met micromanagen. Dus één planeet erbij, snel alle vakjes upgraden en dan weer de planeet terug de sector in gooien. Beetje jammer dat dit nodig is, de sectoren beschikken over 4000 energy en een vergelijkbaar aantal minerals.
Sterkte zegt niet alles, het is een schatting. Fallen Empires hebben de beste wapens met een enorme range, dus ook al heeft je vloot dezelfde sterkte, dan kunnen ze je nog helemaal slopen voordat je ook maar één missile hebt afgeschoten. Overigens splitsen ze hun vloten op in meestal rond de 20K, dus als je daartegen je hele vloot verzameld is het best mogelijk om te winnen (of in ieder geval die vloot te verslaan, waarvan je weer debris krijgt).sdk1985 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:55:
Inderdaad een fallen empire, bovendien ook nog een Militant Isolationist. Op de wiki last ik dat ze 40k-80k sterk zijn. Zelf zit ik nog op 15K dus dat gaat nog even duren.
Ik vind de Sector AI best redelijk, hebben ze misschien een andere focus? Ik weet niet of je bv. met een research focus ook mineral gebouwen upgraden.sdk1985 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:55:
Inderdaad een fallen empire, bovendien ook nog een Militant Isolationist. Op de wiki last ik dat ze 40k-80k sterk zijn. Zelf zit ik nog op 15K dus dat gaat nog even duren.
Hoe doen jullie planeet ontwikkeling? Ik vindt de sector ai erg lafjes. Ik ben nu eigenlijk constant bezig met micromanagen. Dus één planeet erbij, snel alle vakjes upgraden en dan weer de planeet terug de sector in gooien. Beetje jammer dat dit nodig is, de sectoren beschikken over 4000 energy en een vergelijkbaar aantal minerals.
Volgens mij wel. De enige reden waarom ik af en toe planeten eruit gooi. Is om wat voedsel producers eruit te gooien. Wel zie ik dat de AI pas dingen bouwt of upgrade als er ook daadwerkelijk een pop op die tegel staat. Terwijl ik meestal 1 of 2 tegels vooruit bouw.Chris7 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:36:
[...]
Sterkte zegt niet alles, het is een schatting. Fallen Empires hebben de beste wapens met een enorme range, dus ook al heeft je vloot dezelfde sterkte, dan kunnen ze je nog helemaal slopen voordat je ook maar één missile hebt afgeschoten. Overigens splitsen ze hun vloten op in meestal rond de 20K, dus als je daartegen je hele vloot verzameld is het best mogelijk om te winnen (of in ieder geval die vloot te verslaan, waarvan je weer debris krijgt).
[...]
Ik vind de Sector AI best redelijk, hebben ze misschien een andere focus? Ik weet niet of je bv. met een research focus ook mineral gebouwen upgraden.
HoI ook maar niet gekocht hierom. Retour naar ck2!
Blub
Als ze te veel voedsel produceren kun je 'Allow redevelopment' aanzetten, dan vervangen ze die na verloop van tijd.heuveltje schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:09:
[...]
Volgens mij wel. De enige reden waarom ik af en toe planeten eruit gooi. Is om wat voedsel producers eruit te gooien. Wel zie ik dat de AI pas dingen bouwt of upgrade als er ook daadwerkelijk een pop op die tegel staat. Terwijl ik meestal 1 of 2 tegels vooruit bouw.
Ja maar dan gaan ze ook bv fabrieken vervangen door energy plants als ik de focus op financial leg toch ?Chris7 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:18:
[...]
Als ze te veel voedsel produceren kun je 'Allow redevelopment' aanzetten, dan vervangen ze die na verloop van tijd.
Denk het wel, maar daarom zet je 'm toch op energy focus?heuveltje schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:35:
[...]
Ja maar dan gaan ze ook bv fabrieken vervangen door energy plants als ik de focus op financial leg toch ?
Heb je dan Respect Tiles aan of uit?Chris7 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 19:06:
[...]
Denk het wel, maar daarom zet je 'm toch op energy focus?Ik heb meestal meerdere sectoren, met minstens eentje met focus op minerals. Die maakt er dan enorm veel, meestal kunnen de anderen dan op energy en research. Al produceert elke redelijk grote sector wel minerals.
Neu ik zet hem op energy focus omdat ik iets moet kiezen,Chris7 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 19:06:
[...]
Denk het wel, maar daarom zet je 'm toch op energy focus?Ik heb meestal meerdere sectoren, met minstens eentje met focus op minerals. Die maakt er dan enorm veel, meestal kunnen de anderen dan op energy en research. Al produceert elke redelijk grote sector wel minerals.
Maar meestal zijn die kleine planeetjes meer een beetje van alles.
En dan wil ik niet dat hij mijn lvl4 fabrieken en research bases weer gaat weggooien, voor een lvl 2 energy plant. Zowiezo al vaag dat ik voor een hele sector van 10 planeten maar 1 ding kan kiezen, doe dat gewoon per planeet
* heuveltje is micromanage verslaafd
[ Voor 18% gewijzigd door sdk1985 op 09-06-2016 01:51 ]
Ik heb hem (damm you steamsale !) Paar keer geprobeerd. Het doet feitelijk alles goed, Maar dat spel voelt zo zielloos op een of andere manier. Dus meestal haak ik na een uur weer af ofzosdk1985 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 01:51:
Ik denk dat heuveltje even Endless Space moet proberen. De Empire UI daar laat je per planeet een focus kiezen en je kunt ook direct vanuit het overzicht dingen bijbestellen zonder naar de planeet te gaan. Stellaris had daar wel iets meer mogen spieken. Ik heb ze het al als feedback gemaild.
[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 09-06-2016 08:47 ]
Die heb ik tot nu toe altijd aan, maar als je heel erg groot bent maakt dat ook niet meer zo veel uit denk ik, want dan krijg je al zoveel van de verschillende sectoren.
Aan de andere kant ben ik geen fan van mods die ge gameplay veranderen omdat het dan meestel moeilijk/onmogelijk is om nog van het origineel te genieten.
Game van 35€ die 80u gameplay geeft is anders al niet slechtbstard schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:25:
Een kleine 80 uur gespeeld en het gaat voorlopig de koelkast in. Voor een grant stategy spel bijzonder karig en casual. Het begin is super, leuke eventjes, goeie sfeer, UI die geschikt is voor een paar planeten, maar daarna.. auch. Erg matig werk van de dames en heren van Paradox. Vergeleken met hun andere titels als Ck2, EU4 en Vic2. Hopelijk komen er nog vele patches en wordt het spel ook klaar gestoomd voor de end-game, extra lagen erin, en de ongetwijfeld ladingen DLC![]()
HoI ook maar niet gekocht hierom. Retour naar ck2!
Verder ben ik het wel eens met jouw mening. Early game is het leukste maar ook daar sluipt de routine er in ook al speel je met een heel andere empire type.
[ Voor 14% gewijzigd door Inrage op 09-06-2016 14:57 ]
Ck2 bijna 3000uur, EU4 2000+, het gaat met niet om het geld, want in deze twee zit 200+ euro 't stuk, maar een degelijk grant strat spel heeft genoeg diepte en replayability voor minimaal 500uur. Voor ondergetekende. Als het na 80 saai wordt is het (nog) geen goed spel. Kan het overigens wel worden hoor, ik verwacht dat Doomdark er wel wat van gaat maken, maar het is te vroeg te karig released.Inrage schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:54:
Game van 35€ die 80u gameplay geeft is anders al niet slecht
Verder ben ik het wel eens met jouw mening. Early game is het leukste maar ook daar sluipt de routine er in ook al speel je met een heel andere empire type.
Blub
Wat dat laatste betreft is er wel hoop, want hier zijn de beta patchnotes van Asimov: https://forum.paradoxplaz...r-problem-reports.950932/
P.S. Wellicht wat suf om het in een SF gerelateerd topic te melden, maar Asimov is wel echt de bom.
Beetje dure prijs wel.. En civ 6 komt ook al uit en moet ik minder gamen
Hoe zijn de galactic graphics van het spel.. Ik zie tot nu toe alleen maar een teveel belovende trailer en civ 5 like menu structuren
[ Voor 39% gewijzigd door Plux op 25-06-2016 17:24 ]
Maak er geen probleem van, of een oplossing!—- je moet niet zo moeilijk doen
De graphics zijn prima, het is denk ik het mooiste grand strategy spel van Paradox. Dat komt natuurlijk ook door de ruimte-setting waardoor je bijvoorbeeld om je schepen heen kunt kijken en door de zonnestelsels kan rondvliegen. Overigens is het spel niet erg zwaar, mijn niet zo top tier processor en grafische kaart kunnen het prima aan.Plux schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:21:
Beetje dure prijs wel.. En civ 6 komt ook al uit en moet ik minder gamen
Hoe zijn de galactic graphics van het spel.. Ik zie tot nu toe alleen maar een teveel belovende trailer en civ 5 like menu structuren
Er zijn op Youtube genoeg Let's Play video's te vinden, daarmee zou je toch een aardig idee moeten krijgen van het spel (vind zelf Quill18 wel iemand die goed de ins en outs laat zien, maar er zijn genoeg anderen).
Wat betreft de prijs, als je er over twijfelt zou ik nog even wachten, hij is nu met 10% korting te krijgen, maar over een half jaar zal dat vermoedelijk al meer zijn. Paradox-spellen en -DLC's zijn altijd een tijdje nadat ze uit zijn regelmatig met flinke korting te krijgen.
Aan de andere kant, Civ6 komt voorlopig nog niet uit dus dan kun je van de zomer dit mooie spel spelen. Een nieuwe patch komt er al weer aan voor Stellaris (is nu in beta, komt volgende week uit denk ik) die weer veel dingen toevoegt en wijzigt. Er komt dan na de zomer eerst nog een gratis patch voordat ze beginnen met DLC's.
Overigens, als je er niet bekend mee bent, het DLC-beleid van Paradox is dat ze zo ongeveer elk halfjaar (soms vaker, hangt van de grootte af) een expansion uitbrengen met bijbehorende gratis patch. In die gratis update zitten dan ook altijd veel dingen. Daarom is het leuk dat je nu een spel koopt maar dat het over 4 jaar nog steeds wordt bijgewerkt en vernieuwd (zie bijvoorbeeld Crusader Kings II en Europa Universalis IV). Naast de expansions zijn er ook veel andere DLC's met muziek, portrait packs etc. maar daar zit dan geen gameplay in.
De wijziging in border policy ben ik erg content mee.
[ Voor 16% gewijzigd door squaddie op 27-06-2016 20:17 ]
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Nou ik had hem ook maar aangeschaft omdat ik Sins of a solar empire : Rebellion wel leuk vind/vond... Alleen het probleem in dat spel (en zovelen) is dat het 1 core hogged.. En dus het spel inzakt bij endgame.. Helaas is dat hier dus ook zo. Had een flinke pot (600 of 1000 map size? 6AI) maar ben dus op het punt dat ik 90% van de galaxy ingenomen heb. Endgame is op dit moment gewoon eigenlijk niet te doen. Begrijp me niet verkeerd de weg er naartoe is leuk maar eigenlijk frustrerend aan het einde.
Helaas loop ik ook tegen bugs aan, buiten dat je dus 'allow automatic redevelopment' uit moet zetten anders hangt het spel elke 7 dagen lijken ook je war goals niet meer goed te functioneren zo is het nu eigenlijk ?niet meer mogelijk? Om planeten te 'ceden' (speel enslave/purge/war=happiness) wat opzich wel leuk is en als ze klagen na overgenomen te zijn gewoon enslaven. Alleen vind ik het niet helemaal 'realistisch' op dit gebied je zou zeggen dat happiness niet echt uit maakt in deze situatie, als je rioters hebt purge ik gewoon die tile, je zou denken dat de andere dan wel luisteren anders zijn ze de volgende toch? Ik doe wel 'emancipate' als die optie er komt zodat ze geen slaven meer zijn en vrijwillig bij je komen. Ook vind ik het lastig om controle te houden over 2 grote sectors, opgegeven moment kreeg ik elke keer de melding dat '... destroyed building on ....' maar kon de planeten niet vinden, en deed eigenlijk alles automatisch viel me dus op waarom het spel dus ook lagged. Toen kwam ik erachter dat als ik op de hoof balk van de 2de sector klikte ik alles te zien kreeg, dit was al op een laat moment en ging het scrollen gewoon niet omdat elke keer alles hing.
Ik kan op dit moment 23 planeten in 1 'sector' hebben (via research) maar krijg gewoon de laatste paar stukjes niet overgenomen, ook als 1 stelsel b.v. 2 bewoonbare planeten heeft krijg ik alleen de 'hoofd planeet' als cede optie, zelfs al een paar keer gehad dat ik met de vijand in 1 stelsel zat. Ook als ze een 'federation' maken word het lastiger, als je dan 1 aanvalt komt de rest ook, ookal hebben ze echt maar 5 planeten niet aan een aangesloten krijgen ze het toch voor elkaar om resources te gatheren en hebben ze kennelijk geen 'border rights' nodig om verder te komen waar ik van andere ookal haten ze me wel weer een 'border access verzoek' krijg.
In een eerdere playthrough speelde ik meer 'goodie 2 shoes' en probeerde ik alles diplomatisch op te lossen, dit koste gewoon teveel resources en kwam ik in de problemen kreeg het wel voor elkaar om een federation op te richten maar dit maakte het oorlogs voeren compleet onmogelijk aangezien de andere moeten instemmen met je oorlog... En als je dan 'suggest goals' doet ik op 300 warpoints uit kwam waardoor het niet mogelijk was oorlog te voeren.. Ook sloeg het nergens op dat later in het spel mijn trade offers genegeerd/afgewezen werden ondanks dat je 1/3de van de galaxy bezit ze je toch behandelen alsof je niets bent (en ja die zou je af willen maken!).
Ook had ik halverwege 2 'protectorates' door border size +10 waardoor mijn grenzen die van hun wegduwde en kreeg dus deals voor civilian access waardoor mijn reputatie omhoog ging, AI kan dus wel tussen planeten travelen die niet aangesloten zijn maar ik niet. Zo had ik een colony gemaakt om 1 gast te irriteren en zijn 'space border' weg te duwen kort daarna 'popte' er ineens een nieuwe species precies tussen die planeet en de rest van mijn sector en kon ik er met geen mogelijkheid komen..
Ook de anomalies zijn af en toe raar, sommige doen het gewoon niet, voornamelijk de main missies die je krijgt aan het begin, species vinden/vind je voorouders-settlers-colony/world ending events en alien actifacts. Ondanks dat alles gedaan is geeft hij dan toch aan 5/7 of 4/7.
En ik heb al meerdere keren gehad dat tijdens een war met een irritante species ik constant een popup kreeg alsof het 'first contact' was.. Als ik dan won verdween de inhoud van die first contact (foto/verhaaltje) en waren de 3 standaard opties nog aanwezig.
Ook merkte ik dat tijdens endgame science ships veel te vaak dood gingen door maffe dingen.
Hopelijk gaat paradox het multithreaden want op deze manier is er weinig aan op endgame, als je echt een flinke galaxy hebt en 'automatic redevelopment' staat aan dan duurt de 'lagspike' bijna net zo lang als de 7 dagen die voorbij gaan. Leuk spel maar waarom in deze tijd nog single thread man man wat triest.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
De eerste DLC is aangekondigd. En niet een grote uitbreiding met nieuwe features of verdere verdieping van bestaande features maar een "Species Pack". Ik weet niet of dat nou is wat het spel in deze fase nodig heeft (dat weet ik wel, maar om geen lelijke woorden te gebruiken druk ik me maar neutraal uit), maar als je alle soorten in vanilla al gehad hebt kan je vanaf 4 augustus met de Plantoids spelen.
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeEDIT: nu is het wel zo dat zo'n cosmetische patch ook niet veel van de programmeurs vraagt, dus nu kunnen de grafische ontwerpers nog eens iets nuttigs doen in de tijd dat de rest bezig is met nuttige dingen.
[ Voor 18% gewijzigd door Shabbaman op 12-07-2016 19:57 ]
Ja, de term "DLC" is soms verwarrend omdat daar ook allerlei cosmetische- en muziek-DLC's onder vallen, sommige worden zelfs niet door Paradox Dev Studio gemaakt (unit packs van EU4 bijvoorbeeld door een andere Paradox-studio). Eigenlijk moet Steam onderscheid maken tussen "gewone" DLC's en expansions.Shabbaman schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 19:41:
EDIT: nu is het wel zo dat zo'n cosmetische patch ook niet veel van de programmeurs vraagt, dus nu kunnen de grafische ontwerpers nog eens iets nuttigs doen in de tijd dat de rest bezig is met nuttige dingen.
Bij HoI4 hadden ze in de laatste patch ook veel nieuwe portretten van leiders toegevoegd, toen werden mensen boos want "de AI moet veel beter, die portretten maak ik me niet druk om". Waarop podcat heel droog reageerde dat de grafische ontwerpers helaas geen kaas hadden gegeten van AI programmeren...
Volgens mij zijn ze nu nog op vakantie in Zweden, dus de eerste echte expansion zal wel na de zomer worden aangekondigd. Eerst komt overigens nog patch 1.3 Heinlein met ook weer nieuwe content, bedenk ik me nu. Speel op het moment vooral HoI4 maar ga binnenkort wel weer eens naar Stellaris kijken, er wordt hard aan gewerkt geloof ik.
Heb deze game eergisteren gekocht en nu lekker bezig me te verdiepen in alle opties.
Zal in dit topic nog wel eens een reactie geven wat ik er van vond.
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Er zit ook nog een random filmpje zonder gameplay bij:
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeCK2 trailers zijn toch een stuk grappiger.
[q]Space is lovely, dark and deep, but it has secrets it wants to keep. Rich systems defended by fierce creatures, hostile pockets of resistance to your civilization, and the sleeping giants of the universe – the Fallen Empires who may yet be stirred from their centuries long indolence.
In Stellaris: Leviathans, the galaxy will be filled anew with adventure and challenge as your new and naïve space-faring empire comes face-to-face and ship-to-ship with a host of dangers and rewards.
• Guardians: Powerful space entities with mysterious origins and motives. Fight or investigate them to unlock technologies and gain access to great treasures.
• Enclaves: Independent outposts of traders and artists who are willing to make a deal. Exchange resources, purchase information about the galaxy, or commission a great work of art for your empire.
• War In Heaven: Where will your fledgling empire lie if two ancient Fallen Empires decide to renew old grievances in a War in Heaven? Will you err on the side of caution and take a side with the stronger power, or will you strike at both whilst they are occupied with their own titanic struggle?
Leviathans is the first Story Pack for Stellaris, Paradox Development Studio’s best-selling science fiction strategy game. With new events, new species portraits, new encounters and new options, Leviathans adds a lot of new material, including new music and sounds, to one of 2016’s biggest strategy hits.
Stellaris: Leviathans will be available this Autumn.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu