Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
T zal niet makkelijk worden voor mij om weer zo'n goede (slice of life) serie te vinden
Qua stijl lijkt het veel op die van P.A works.Erg realistisch en gedetailleerd, dus geen gekke achtergronden.
Bij deze serie was vooral het verhaal goed. Hiervoor keek ik Glasslip(=PA works) maar die ben ik halverwege gestopt. Ik misde een verhaal,een gebeurtenis, en vond het maar saai.
[ Voor 26% gewijzigd door mrc4nl op 07-03-2016 00:49 ]
ora et labora
"Zeer leuk" is niet precies de omschrijving die ik aan het verhaal van Anohana zou geven... Maar daar kom je wel achter.JerX schreef op maandag 07 maart 2016 @ 07:51:
Ben nu begonnen met Anohana: The Flower We Saw That Day, zeer leuk verhaal en ook mooi geanimeerd!

Haha ik heb al zo vermoeden wat er is gebeurd. Verhaal is zeker leuk omdat het zo realistisch is..fub schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:24:
[...]
"Zeer leuk" is niet precies de omschrijving die ik aan het verhaal van Anohana zou geven... Maar daar kom je wel achter.Het is in ieder geval zeer de moeite waard!
Ik heb ze allebei gezien. Glasslip werd wel iets beter maar het was niet bepaald het P.A. Works dat we kennen van Angel Beats, nee.mrc4nl schreef op maandag 07 maart 2016 @ 00:18:
Heb vandaag Celestial Method(=Sora no method) uitgekeken.Was zeer onder de indruk,echt een serie voor de feels.
T zal niet makkelijk worden voor mij om weer zo'n goede (slice of life) serie te vinden
Qua stijl lijkt het veel op die van P.A works.Erg realistisch en gedetailleerd, dus geen gekke achtergronden.
Bij deze serie was vooral het verhaal goed. Hiervoor keek ik Glasslip(=PA works) maar die ben ik halverwege gestopt. Ik misde een verhaal,een gebeurtenis, en vond het maar saai.
Angel beats heb ik nog niet gezien. Tari tari staat heb ik nog op stalled staan, zag er ook wel goed uit.NMe schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:37:
[...]
Ik heb ze allebei gezien. Glasslip werd wel iets beter maar het was niet bepaald het P.A. Works dat we kennen van Angel Beats, nee.
Het ging mij vooral om het ontbreken van de vage reacties en achtergrondjes. T kan leuk zijn, maar een serie zonder vond ik wel verfrissend. Hana-Saku Iroha had ik al een tijd geleden gezien en die was ook van PA works.Idem zonder achtergrondjes, met realistische tekenstijl (en hele grote ogen
verhaal was daar iets minder sterk maar wel met een mooi einde,Wel had ik het gevoel dat er iedere aflevering ook echt wat gebeurde.
ora et labora
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Meteen doen dan, als je van feels houdt.
Log Horizon of Accel World hebben er iets van weg. Ook Is it wrong to pick up girls in a dungeon heeft er wat van weg, al wordt daar weinig bekend gemaakt van het hele MMOVR gebeuren.jdh009 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:08:
Van het weekend Sword Art online in een ruk uitgekeken. Weten jullie iets wat hier op lijkt wat in de buurt komt?
Accel World (Zelfde schrijver/universum) en Log Horizon (1e seizoen is sowieso een aanrader) komen aardig in de buurt. Iets minder serieus maar wel vergelijkbaar: Is It Wrong to Try to Pick Up Girls in a Dungeon?jdh009 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:08:
Van het weekend Sword Art online in een ruk uitgekeken. Weten jullie iets wat hier op lijkt wat in de buurt komt?
En momenteel draait Grimgar een vrij serieuze anime welke veel meer inspeelt op de characters dan de wereld waar ze zich in bevinden. Ah en bijna vergeten: Konosuba kwalitatief wat matig (zeker vergeleken met Grimgar) maar vermakelijk genoeg. Al heeft dat meer te maken met het gebrek aan andere goede anime dit seizoen.
.Hack schijnt ook erg goed te zijn maar is ondertussen alweer 14 jaar oud. Ik heb em zelf nog niet gezien maar ben dit wel van plan nog een keer te doen.
Dat is trouwens wel een goede, is er al een 2e seizoen van Is It Wrong to Try to Pick Up Girls in a Dungeon? aangekondigt? Ik heb dubbel gelegen met die anime.
[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 07-03-2016 14:20 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Hier nog een, AB heb ik bijna dropped, er gingen maanden voorbij voordat ik weer een paar afleveringen keek.
.hack//SIGN is goed, verspil geen tijd aan de rest.D4NG3R schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:14:
[...]
.Hack schijnt ook erg goed te zijn maar is ondertussen alweer 14 jaar oud. Ik heb em zelf nog niet gezien maar ben dit wel van plan nog een keer te doen.
Nog niet volgens mij, maar die tweede cour komt er vast wel met de populariteit van die anime en met name Hestia als karakter.Dat is trouwens wel een goede, is er al een 2e seizoen van Is It Wrong to Try to Pick Up Girls in a Dungeon? aangekondigt? Ik heb dubbel gelegen met die anime.
Ik had geen idee van de publieke opinie over AB verder, dus ik zou niet weten of anderen het met me eens zijn, maar ik vond 't zelf een heel fijne serie wat betreft drama.
Ik vond .hack//SIGN maar matigjes. Ergens rond ep 9 of zo dacht ik van "yes, we gaan nu wat beleven" om vervolgens in de ep er na terug te vallen in 't oude ritme. Daarentegen vond ik .hack//LIMINALITY (de enige andere .hack serie die ik gezien heb) wel goed.NMe schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:36:
[...]
.hack//SIGN is goed, verspil geen tijd aan de rest.Ik heb de andere series ook allemaal gezien en ze zijn ronduit waardeloos. Volgens mij omdat ze vooral als aanvulling op de PS2-games bedoeld waren en je dus maar een half verhaal meekrijgt als je de games niet óók speelt.
SIGN was goed, niet geweldig.RayNbow schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:50:
[...]
Ik vond .hack//SIGN maar matigjes. Ergens rond ep 9 of zo dacht ik van "yes, we gaan nu wat beleven" om vervolgens in de ep er na terug te vallen in 't oude ritme. Daarentegen vond ik .hack//LIMINALITY (de enige andere .hack serie die ik gezien heb) wel goed.
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.
Darker than black seizoen 1 is goed, vond seizoen heel wat minder. Kan me niet veel herinneren, maar volgens mij had ik het een 8 gegeven. Denk een klein beetje langdradig.weszz schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:16:
Iemand hier die mij kan vertellen of Darker than Black goed is? Overigens vindt ik Death Note erg mooi, maar door het lange wachten en zoveel goeie dingen gehoord te hebben stelt hij eigenlijk ook ergens teleur....
Erased is volgens velen hier de anime die je dit seizoen moet kijken, dus ja.MonkeySleeve schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:02:
Mensen die hier Erased / Assassination Classroom volgen?
Assassination Classroom vind ik wat minder, het 1e seizoen was een stuk beter.
Haha ok, vind het tot nu toe erg toffe anime inderdaad. Zijn er nog andere animes die aangeraden worden? Degene die ik al gezien heb zijn; One Punch Man, Attack on Titan, Parasyte the Maxi, One Piece, Full Metal Alchemist.D4NG3R schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:02:
[...]
Erased is volgens velen hier de anime die je dit seizoen moet kijken, dus ja.
Ze komen beetje tegen het einde aan waardoor het nogal snel gaat ineens.D4NG3R schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:02:
Assassination Classroom vind ik wat minder, het 1e seizoen was een stuk beter.
Brotherhood (ook) al gezien? Die staat met stipt op nummero 1 bij mij. Gevolgd door Steins;Gate welke je waarschijnlijk ook erg goed gaat vinden als je Erased goed vind.MonkeySleeve schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:17:
Full Metal Alchemist
Brotherhood is degene die ik gekeken heb, hoorde al van vrienden dat ik het beste die kon kijkenD4NG3R schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:29:
[...]
Brotherhood (ook) al gezien? Die staat met stipt op nummero 1 bij mij. Gevolgd door Steins;Gate welke je waarschijnlijk ook erg goed gaat vinden als je Erased goed vind.
Steins; Gate maar eens bekijken!
ora et labora
Ik heb geen enkele filler gezien ondanks dat ik ze allemaal automatisch binnen hengel.mrc4nl schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 22:52:
De Naruto filler is nog lang niet afgelopen, maar de itachi-arc verzacht de pijn wel. De aflevering van vandaag keek lekker weg, ik had op het laatst zovan "He nu al afgelopen?"
Seizoen 20 is een groot filler seizoen toch? 26 aflevering en counting, oftewel al 6 maanden geen naruto gezien.

Er schijnt nog iets van een half jaar aan fillers te komen . Ik heb zoiets van: ik moet toch wachten, kan ik net zo goed ook de fillers kijken.QinX schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 00:44:
[...]
Ik heb geen enkele filler gezien ondanks dat ik ze allemaal automatisch binnen hengel.
Seizoen 20 is een groot filler seizoen toch? 26 aflevering en counting, oftewel al 6 maanden geen naruto gezien.
ora et labora
Ik ben bang dat dat niet veel beter gaat worden.JerX schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 07:41:
Van de week begonnen met Spice and Wolf, maar de eerste 3 episodes zijn nog niet echt heel geweldig.. Vind wolf bloed irritant lol.
Overigens ben ik zelf onlangs begonnen aan School Rumble en tot nu toe bevalt 'ie wel heel goed. Een hoop absurde situaties en veel humor.
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
"Seizoen 20" zal niet veel mensen hier wat zeggen, Naruto heeft eigenlijk geen seizoenen. Westerse sites doen dus maar wat en daarom is TVDB (de data waar je nou naar kijkt) het lang niet altijd eens met veel andere bronnen.QinX schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 00:44:
[...]
Ik heb geen enkele filler gezien ondanks dat ik ze allemaal automatisch binnen hengel.
Itachi Shinden is trouwens AFAIK geen filler, daar is ook een manga van, toch? Het is wel sidestory.
[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 11-03-2016 10:12 ]
Daar is geen manga van maar een light novel die bestaat uit 2 boeken (Book of Bright Light en Dark Night). Ik ben er opzich wel benieuwd naar al mag de main story nu wel weer opgepakt worden. Het stretchen van de Naruto anime begint wel erg irritant/langdradig te worden.NMe schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:11:
[...]
"Seizoen 20" zal niet veel mensen hier wat zeggen, Naruto heeft eigenlijk geen seizoenen. Westerse sites doen dus maar wat en daarom is TVDB (de data waar je nou naar kijkt) het lang niet altijd eens met veel andere bronnen.
Itachi Shinden is trouwens AFAIK geen filler, daar is ook een manga van, toch? Het is wel sidestory.
Maar goed binnenkort maar eens Storm 4 uitspelen, dan heb ik ook al een heel goed idee wat er uiteindelijk gaat gebeuren (niet dat ik daar nu zo heel vrolijk van wordt, maar ik wil de game wel spelen
Ja klopt, maar je moet toch iets als je het allemaal wilt automatiseren.NMe schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:11:
[...]
"Seizoen 20" zal niet veel mensen hier wat zeggen, Naruto heeft eigenlijk geen seizoenen. Westerse sites doen dus maar wat en daarom is TVDB (de data waar je nou naar kijkt) het lang niet altijd eens met veel andere bronnen.
Het is vooral altijd leuk als een "seizoen" ineens wordt afgesplitst en je ineens 20 afleveringen moet verplaatsen en rename.
Over het algemeen zijn de seizoenen wel logisch ingedeeld, meestal een bepaalde arc, filler of "missie". Dat maakt zoeken vaak wel makkelijk naar een bepaalde aflevering wel makkelijk.
Trust me, I know.QinX schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:04:
[...]
Ja klopt, maar je moet toch iets als je het allemaal wilt automatiseren.
Het is vooral altijd leuk als een "seizoen" ineens wordt afgesplitst en je ineens 20 afleveringen moet verplaatsen en rename.

De teller staat momenteel op 170 Animes.
Thumbnail naar imgur ivm grote van image.

Als iemand nog aanraders heeft dan zie ik ze graag.
Anime die hoog op mijn aan te raden lijst staan!
Spice and Wolf
Chihayafuru <= Best langdradig maar toch ik kan de struggles en passie altijd wel waarderen.
Nagi-Asu: A Lull in the Sea
Code Geass: Lelouch of the Rebellion
Tora Dora
Your Lie in April
The Pet Girl of Sakurasou
Golden Time
No Game No Life
Death Parade
Momenteel ben ik naast het huidige seizoen aan het kijken naar
Clannad
Door vele aangeraden, maar kan mij door het begin niet echt heen worstelen.
The Seven Deadly Sins
Wel grappig af en toe maar nog niet echt onder de indruk
Harem/ecchi gaat er ook wel in bij mij, maar is eigenlijk meer filler content voor mij
[ Voor 62% gewijzigd door QinX op 11-03-2016 15:32 ]
Ik heb zo even geen aanraders bij de hand al lijkt jouw smaak aardig op de mijne dus je zou mijn collectie eens ernaast kunnen leggen: http://myanimelist.net/animelist/NMeQinX schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:26:
Hier is trouwens mijn verzameling aan Anime in SickRage
Iets anders: waarom wil je 1080p voor je anime? De meeste anime wordt geanimeerd op 810p of zelfs 720p. 1080p content is upscaled en levert dus amper tot geen scherper beeld op ten opzichte van 720p content terwijl de bestadsgrootte vaak wel een goeie 70% groter is.
Mijn complete verzameling is 2,35TB en dan hebben wij het over zo'n 5500 afleveringen. Gemiddeld genomen is een aflevering dan 622MB. Maar Naruto SDTV maar het gemiddelde wat scheef.
Op banding zou het niet uit moeten maken, want dat wordt bepaald door het aantal bits dat voor kleuren beschikbaar is, niet door de resolutie. De meeste fansubs gebruiken 10-bits kleuren en als je monitor of TV dat ook kan laten zien dan heb je minder tot geen banding. Crunchyroll gebruikt gewoon 8-bits kleuren en daar heb je dus sowieso kans op banding ongeacht de resolutie.QinX schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:05:
Dat wist ik niet dat het vaak upscaled was, maar is het niet zo dat ik dan wel minder artifacts heb? Tenminste ik merk wel het verschil met 720p vs 1080p vooral op color banding en artifacting. Dat is eigenlijk mijn enige reden ik zie wel een verschil. Plus die bestandsgrootte is niet zo'n issue voor mij.
Artifacts zouden volgens mij ook niet meer of minder vaak moeten optreden, al kan het wel dat ze door de upscale iets groter zijn áls ze optreden.
Voor mij is het 't niet waard in elk geval.
Hmmm, de komende tijd eens wat proefjes doen dan. Wat dat betreft kan ik super makkelijk overstappen. Dan haalt SickRage de afgelopen 1 á 2 jaar gewoon in 720p opnieuw binnen.NMe schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:17:
[...]
Op banding zou het niet uit moeten maken, want dat wordt bepaald door het aantal bits dat voor kleuren beschikbaar is, niet door de resolutie. De meeste fansubs gebruiken 10-bits kleuren en als je monitor of TV dat ook kan laten zien dan heb je minder tot geen banding. Crunchyroll gebruikt gewoon 8-bits kleuren en daar heb je dus sowieso banding ongeact de resolutie.
Artifacts zouden volgens mij ook niet meer of minder vaak moeten optreden, al kan het wel dat ze door de upscale iets groter zijn áls ze optreden.
Voor mij is het 't niet waard in elk geval.Sommige 1080p-releases zien er daadwerkelijk slechter uit dan 720p door slechte upscales, mijn tv doet dat beter.
Thanks!
Source-materiaal is nog steeds 8 bits per kleur. De reden om 10 bits kleurkanalen te gebruiken is vanwege compressie:NMe schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:17:
De meeste fansubs gebruiken 10-bits kleuren en als je monitor of TV dat ook kan laten zien dan heb je minder tot geen banding.
This brings us to the real advantage of higher bit depths: We can save bandwidth
even if the source only uses 8 bits per channel.
Even if your source is originally 8bit, encoding it in 10bit [...] will have the merit of making the output suffer less from various compression artifacts.
- Girls und Panzer
- One Punch Man
- Your Lie in April
- Sword Art Online
- Gurren Lagann
Natuurlijk ben ik op dit moment ook series aan het kijken, als ik tijd heb natuurlijk.
- Fullmetal Alchemist: Brotherhood
- Seitokai Yakuindomo
Ook ben ik van plan om binnenkort (waarschijnlijk morgen) te beginnen met Toradora!
Wellicht is deze anime dan ook wel wat voor je: Shimoneta to Iu Gainen ga Sonzai Shinai Taikutsu na SekaiMiyazono schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:16:
Seitokai Yakuindomo is echt geweldig, ik heb werkelijk nog nooit zoveel gelachen
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Honderd procent mee eens.Miyazono schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:16:
Als er iets is van deze lijst wat ik echt kan aanraden is het Your Lie in April, echt een verschrikkelijk goede serie.
Ik vond beide seizoen geweldig wat ik wel aanraad aan mensen is dat je eerst het eerste seizoen bekijkt dan Gaiden dan het tweede seizoen, dan kan je het een beetje meer in context zien imho.JerX schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:47:
[...]
Darker than black seizoen 1 is goed, vond seizoen heel wat minder. Kan me niet veel herinneren, maar volgens mij had ik het een 8 gegeven. Denk een klein beetje langdradig.
Ik kijk nu: Is this a zombie of the dead? ik vind het te gek jaja pervert maggot etc well wth.
2 jaar geleden geweest, was wel leuk dat het klein was en goedkoop. Dit jaar al naar Tsunacon geweest en daaruit bleek dat het echt niet voor mij waschaoscontrol schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:51:
Gaan er toevallig nog meer mensen naar TomoCon?
Mwah vind het DVD aanbod vrij karig, Manga's is meestal ok maar duur (kan vaak online goedkoper vinden). Terwijl met AnimeCon veel DVD aanbod en vrij goedkoop in vergelijking met sommige webshops.chaoscontrol schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:41:
Ja vind het wel fijn dat het wat kleinschaliger is en de fair meestal toch nog wel leuke spulletjes heeft.
ora et labora
Je moet echt even doorbijten met Clannad. After Story is echtQinX schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:26:
Clannad
Door vele aangeraden, maar kan mij door het begin niet echt heen worstelen.
Your Lie in April is inderdaad erg goed. Heb hem toen die uitgezonden werd niet gekeken om de een of andere reden, maar toen ik er eenmaal aan begon direct marathon en in een weekendje er doorheen gejaagdMiyazono schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:16:
Nu heb ik zelf nog niet zo heel veen anime gekeken, wat toch ook weer handig is want dan wordt de post niet al te groot als ik alles opnoem.Als er iets is van deze lijst wat ik echt kan aanraden is het Your Lie in April, echt een verschrikkelijk goede serie.
- Girls und Panzer
- One Punch Man
- Your Lie in April
- Sword Art Online
- Gurren Lagann
Natuurlijk ben ik op dit moment ook series aan het kijken, als ik tijd heb natuurlijk.Seitokai Yakuindomo is echt geweldig, ik heb werkelijk nog nooit zoveel gelachen
- Fullmetal Alchemist: Brotherhood
- Seitokai Yakuindomo
Ook ben ik van plan om binnenkort (waarschijnlijk morgen) te beginnen met Toradora!
Het waren tenminste interessantere scenes als de huidige filler hell.
[ Voor 6% gewijzigd door blmp op 18-03-2016 15:59 ]
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Die is sinds 3 afleveringen voorbij? De huidige arc is canon en kwam ook voor in de manga.blmp schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:51:
Het waren tenminste interessantere scenes als de huidige filler hell.
Ik ben het met je eens dat het nog steeds aanvoelt als filler meuk met al die flashbacks.
Het is misschien voorbij, maar het voelt nog steeds filler achtig inderdaad. Gelukkig is de Itachi/Uchiha backstory wel interessant dus maakt mij momenteel niet heel veel uit.D4NG3R schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:56:
[...]
Die is sinds 3 afleveringen voorbij? De huidige arc is canon en kwam ook voor in de manga.
Ik ben het met je eens dat het nog steeds aanvoelt als filler meuk met al die flashbacks.
Toevallig van de week verder gegaan en ben inmiddels bij After Story. Veel leuker/beter inderdaad! Deze is waarschijnlijk vanavond of morgen helemaal gezienblmp schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:51:
Je moet echt even doorbijten met Clannad. After Story is echt
Maar moet je nou echt eerst Clannad kijken om After Story te kijken? Elke keer als ik er aan wil beginnen dan begin ik te zuchten en zet ik het al weer af ><QinX schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:04:
[...]
Toevallig van de week verder gegaan en ben inmiddels bij After Story. Veel leuker/beter inderdaad! Deze is waarschijnlijk vanavond of morgen helemaal gezien
Clannad is meer 'character building', wat meer feels opbouwen betreffende de characters. En in after story gebeurd er meer met de characters, wat dan meer impact maakt door je 'reis' door season 1. En natuurlijk gebeuren er ook wel wat dingen in Clannad die relevant zijn voor After Story dus je kan hem niet echt skippen neeJerX schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:31:
[...]
Maar moet je nou echt eerst Clannad kijken om After Story te kijken? Elke keer als ik er aan wil beginnen dan begin ik te zuchten en zet ik het al weer af ><
[ Voor 11% gewijzigd door blmp op 18-03-2016 16:43 ]
Jammer dat fillers nog zolang duren. Manga is al tijdje voorbij
ora et labora
Net zoals Fairy Tail Zero.mrc4nl schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:00:
Itachi arc zou eigenlijk zn eigen spin-off serie moeten krijgen, maar ze hebben m bij naturo ingestopt.
Tsja, het zijn afleveringen waar ik niet heel happy mee ben (gezien de timing) maar de Kakashi fillers van een tijdje terug waren op zich ook best wel te doen. Ik laat me wel verrassen.Is het filler?, tja....
Veel series? Check...Aschtra schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:43:
Moet zeggen dat het wel 'makkelijk' wegkeek, maar denk niet dat ik verder ga kijken. Volg op dit moment eigenlijk iets teveel series.

Kan plaatje niet zien op me werk. Zal thuis even kijken.
Me animelist is in ieder geval:
http://myanimelist.net/profile/kokoryuu
Alleen Magi S2 staat er niet bij dat ik die op dit moment kijk
Mijn MAL-lijstje staat hier: http://myanimelist.net/profile/NMe
Dat is ook precies de reden geweest dat ik de manga maar gewoon ben gaan lezen een tijdje geleden. De anime draait er veelste lang omheen. Ben al bijna niet meer geinteresseerd in hoe het er allemaal uitziet in de animeAschtra schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:54:
Lol ik zie net dat die Itachi Arc wel een filler is. Dacht ik ook al. Maar op http://www.animefillerlist.com/shows/naruto-shippuden stond van wel. Twee eps voor niets gekeken
Jammer dat fillers nog zolang duren. Manga is al tijdje voorbij
Denk dat een Uchiha spin-off best had kunnen werken.mrc4nl schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:00:
Itachi arc zou eigenlijk zn eigen spin-off serie moeten krijgen, maar ze hebben m bij naturo ingestopt. Is het filler?, tja....
Zie dat je best een goede smaak hebt (naar mijn meningAschtra schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:08:
Volg er 11 op dit moment en nu 10 dan omdat ik dan op Naruto even wacht.
Kan plaatje niet zien op me werk. Zal thuis even kijken.
Me animelist is in ieder geval:
http://myanimelist.net/profile/kokoryuu
Alleen Magi S2 staat er niet bij dat ik die op dit moment kijk
En Haikyuu is zoveel hype
en mocht iemand interesse hebben of OP niet gelezen hebben: http://myanimelist.net/profile/hxkclan
[ Voor 8% gewijzigd door blmp op 23-03-2016 00:18 ]
Die vond ik eigenlijk nog wel interessant, die voegde nog wel wat toe m.b.t. de geschiedenis van Fairy Tail. Alhoewel ik blij was om te zien dat het sinds de laatste aflevering weer verder gaat waar het geblevenw as!
De Naruto fillers daarentegen met dat je steeds bij alle personen de dromen krijgt te zien zie ik niet als meerwaarde. Naruto en Sasuke waren in gevecht en toen kwam de 'droomboom' uit de grond. Ik ben aan het wachten tot die fillers voorbij zijn, zodat ik het eindgevecht kan bekijken...=
Niet helemaal, volgens mij zijn dit in FT ook fillers die inleiden naar een nieuw verhaal dat niet in de manga staat.tweakerdennis schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 07:00:
[...]
Die vond ik eigenlijk nog wel interessant, die voegde nog wel wat toe m.b.t. de geschiedenis van Fairy Tail. Alhoewel ik blij was om te zien dat het sinds de laatste aflevering weer verder gaat waar het geblevenw as!
http://www.crunchyroll.co...me-project-in-development
http://www.crunchyroll.co...h-comments-on-anime-plans
Nooit echt gezien wat mensen hier aan vinden. Voelde vrij snel de verveling opkomen bij het kijken naar Spice&Wolf.JerX schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 07:37:
Gister Spice and Wolf afgekeken, waarvan ik seizoen 2 beter vond dan 1. Echter is het einde een beetje te open, maar goed dat zijn we vaker gewend van Anime
Hmm als je op iemands profiel zit kan je links (bij die compatibility bar) klikken op 'shared'. Of in iemand anime list rechts bovenin (nieuwe list theme) staat 'xx shared anime' waar je op kan klikken.fub schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:26:
Hoe kan je ook al weer twee lijsten met elkaar vergelijken op MyAnimeList?
Bedoel je dat?
[ Voor 7% gewijzigd door blmp op 23-03-2016 10:48 ]
True, vond hem ook wat overrated. Zou Holo ook geen 9 geven as personage.. eerder een 7 of 6. Irritant mormel.blmp schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:47:
[...]
Nooit echt gezien wat mensen hier aan vinden. Voelde vrij snel de verveling opkomen bij het kijken naar Spice&Wolf.
NMe schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:04:
Gisteren ERASED afgekeken. Het einde had wat rare pacing (wat ongetwijfeld komt omdat het een anime-original einde is) maar het was zeker een goed einde voor een geweldige serie.
spoiler: niet lezen als je niet alles gezien hebtDat Yashiro de moordenaar was, was heel voorspelbaar. Het was de enige volwassen man die ze uitgebreid in de serie lieten zien tijdens de jeugdperiode. Maar voorspelbaar of niet, de serie werd erg mooi verteld. Ik realiseerde me gisteren tijdens het einde ook pas dat de Japanse titel ("het dorp zonder mij") helemaal niet op Kayo's schoolopdracht sloeg, maar op de comatoze hoofdpersoon. Moest toch wel even een traantje wegpinken toen 'ie vertelde dat dat zijn grootste achievement was.
Prachtig einde van een geweldige anime!
Parasyte was ook geweldig.JerX schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:03:
Ben net begonnen met Parasyte, maar hierna ga ik zeker ERASED kijken!
Ik heb nu een beetje last van zo'n 'gat', als ik een goed boek of serie af heb dan weet ik eventjes niet wat ik met m'n leven moet doen..
* D4NG3R gaat maar even onder de douche melodramatisch doen.
[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 25-03-2016 13:06 ]
Haha dat ken ikD4NG3R schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:05:
[...]
Parasyte was ook geweldig.
Ik heb nu een beetje last van zo'n 'gat', als ik een goed boek of serie af heb dan weet ik eventjes niet wat ik met m'n leven moet doen..
Genoeg te kijken ja, maar de interesse hierin ontbreekt gewoon even voor een paar uurtjes.NMe schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:09:
Ik heb genoeg te kijken, ook als er net een serie afgelopen is.Zie NMe in "Het Anime en Manga topic (deel 24)".
Dat was inderdaad een beetje jammer. Al vind ik de huidige Itachi arc wel erg leuk om te kijken. Vind hem sowieso een van de meer boeiende (of eerder gezegd, de meest boeiende) karakters uit de hele serie.tweakerdennis schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 07:00:
[...]
De Naruto fillers daarentegen met dat je steeds bij alle personen de dromen krijgt te zien zie ik niet als meerwaarde. Naruto en Sasuke waren in gevecht en toen kwam de 'droomboom' uit de grond. Ik ben aan het wachten tot die fillers voorbij zijn, zodat ik het eindgevecht kan bekijken...=
^/ \^
Nu maar season 3 van highschool DxD aan het kijken, weet het beetje teveel echi maar de gevechten zijn wel goed gedaan.
hebben mensen trouwens aanraders in series als Deathnote en Future Diary?
Hou wel van meer psychologische series met diepgang en plottwists maar vind weinig vergelijkbaars.
Stein;s Gate -- ik zat de hele serie aan de buis gekluisterd. Vond Rokka no Yuusha ook erg leuk: relatief weinig actie, veel psychologie, en elke aflevering eindigt met een geweldige cliffhanger. Sakurako-san no Ashimoto ni wa Shitai ga Umatteiru is een leuke mystery serie met geweldige karakters.HADES2001 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 15:08:
Hou wel van meer psychologische series met diepgang en plottwists maar vind weinig vergelijkbaars.
Herkenbaar inderdaadD4NG3R schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:05:
[...]
Parasyte was ook geweldig.
Klopt inderdaad. Vindt deze Itachi arc wel leuk om te kijken.PdeBie schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:28:
[...]
Dat was inderdaad een beetje jammer. Al vind ik de huidige Itachi arc wel erg leuk om te kijken. Vind hem sowieso een van de meer boeiende (of eerder gezegd, de meest boeiende) karakters uit de hele serie.
^/ \^
Misschien BTOOOM! of Eden of the East?HADES2001 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 15:08:
afgelopen week eindelijk klaar met Fate/Zero, leuke serie vond alleen die laatste twee episodes niet geheel bij de rest passen.
Nu maar season 3 van highschool DxD aan het kijken, weet het beetje teveel echi maar de gevechten zijn wel goed gedaan.
Steins;gate is zo'n typische hit-or-miss serie. Ik vond hem zelf geweldig, maar ken ook zat mensen die er niks aan vonden.fub schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:18:
[...]
Stein;s Gate -- ik zat de hele serie aan de buis gekluisterd. Vond Rokka no Yuusha ook erg leuk: relatief weinig actie, veel psychologie, en elke aflevering eindigt met een geweldige cliffhanger. Sakurako-san no Ashimoto ni wa Shitai ga Umatteiru is een leuke mystery serie met geweldige karakters.
Sites als myanimelist geven complete lijsten met vergelijkbare aanradersHADES2001 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 15:08:
afgelopen week eindelijk klaar met Fate/Zero, leuke serie vond alleen die laatste twee episodes niet geheel bij de rest passen.
http://myanimelist.net/anime/1535/Death_Note/userrecs
Logisch, de diepgang van zijn karakter is erg interessant. Eerst gehaat vanwege wat hij zijn familie heeft aangedaan, daarna bleek dat het een goede keus is geweest en uiteindelijk komt zijn liefde voor zijn broertje ook nog heel duidelijk naar voren. Een bad guy die eigenlijk een van de goede guys isPdeBie schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:28:
[...]
Dat was inderdaad een beetje jammer. Al vind ik de huidige Itachi arc wel erg leuk om te kijken. Vind hem sowieso een van de meer boeiende (of eerder gezegd, de meest boeiende) karakters uit de hele serie.
^/ \^
Inderdaad een erg goede serie met een mooi eind. De opening/ending songs zijn ook top. Dat geeft soms net dat beetje extra aan de anime. Ondanks dat vind ik het toch net geen masterpiece. Het plot had met name in de 2e helft iets scherper gekund.NMe schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:04:
Gisteren ERASED afgekeken. Het einde had wat rare pacing (wat ongetwijfeld komt omdat het een anime-original einde is) maar het was zeker een goed einde voor een geweldige serie.
spoiler: niet lezen als je niet alles gezien hebtDat Yashiro de moordenaar was, was heel voorspelbaar. Het was de enige volwassen man die ze uitgebreid in de serie lieten zien tijdens de jeugdperiode. Maar voorspelbaar of niet, de serie werd erg mooi verteld. Ik realiseerde me gisteren tijdens het einde ook pas dat de Japanse titel ("het dorp zonder mij") helemaal niet op Kayo's schoolopdracht sloeg, maar op de comatoze hoofdpersoon. Moest toch wel even een traantje wegpinken toen 'ie vertelde dat dat zijn grootste achievement was.
Desalniettemin zeker een aanrader. Helaas zijn echt goede series in dit genre vrij spaarzaam, dus dat wordt weer even zoeken naar een opvolger. Binnenkort komt in ieder geval Steins;Gate 0.
ik had hem al een tijdje op de NAS staan, maar steeds geskiped toen ik een film ging kijken.... stom!
Dit is een prachtig getekende anime, de tekenstijl is er een die mij erg kan bekoren. Het verhaal zelf, 45 minuten lang/kort, wordt in een heerlijk rustig tempo verteld. Waarover het gaat vertel ik hier niet, dat moet je zelf maar gaan uitvogelen.
Wat mij betreft een aanrader.
apollo13
Lijkt me best gaaf, en zo te zien bloederig.
Parasyte is geweldig, maar niet echt vanwege de actie. Het is een goeie psychologische thriller met prima drama. Bloederig is 'ie ook wel, maar dat is bijzaak.Unknown Alien schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:40:
Iemand deze anime/manga gekeken?
[video]
Ben ik toevallig vorige week mee begonnen xD Vermakelijke anime!Unknown Alien schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:40:
Iemand deze anime/manga gekeken?
[video]
_██_
(ಠ_ృ)
Anime van huidig en vorig seizoen zijn voor mij helaas afgelopen (gintama, durarara!!! x2 en gundam). Echter word ik niet echt warm (get itAtomsk schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:20:
Nieuwe seizoensoverzicht eens bekeken, maar zie er niet direct iets buitengewoons bijzitten. Die Magi / Sinbad spinoff zal wel ok zijn, Macross Delta preview zag er goed uit en wellicht Flying Witch. Voor de rest nog geen idee.
Alleen MacrossAtomsk schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:20:
Nieuwe seizoensoverzicht eens bekeken, maar zie er niet direct iets buitengewoons bijzitten. Die Magi / Sinbad spinoff zal wel ok zijn, Macross Delta preview zag er goed uit en wellicht Flying Witch. Voor de rest nog geen idee.
De rest wacht ik totdat men ze gewoon gekeken hebben en zeggen die zijn tof.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Had niet verwacht dat Under the Dog in dat overzicht stond.Atomsk schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:20:
* RayNbow kijkt zelf uit naar...

Het zomerseizoen kijk ik wel naar uit, ook al is het op dit moment nog maar vanwege 1 anime; het 2e seizoen van Shokugeki no Souma.
Het winterseizoen was ook zo slecht niet, trouwens. ERASED was een pareltje en ook KonoSuba vond ik erg leuk. Grimgar vond ik ook erg sterk wat betreft drama, al was de actie daarin wat meh. En met Phantom World heb ik me ook goed vermaakt.
SPACE PATROL LULUCO kan je denk ik wel afschijven, die is echt slecht.Nog slechter dan inferno copNMe schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:57:
Het komende seizoen ziet er op zich niet oninteressant uit. Een aantal series lijkt me best leuk. Ik ga sowieso weer het gros van de pilots kijken.
ora et labora
Lees voordat u post in ieder geval het deel Intro van de startpost van deze thread, daar staat het een en ander aan aanwijzingen en gedragsregels vermeld waaraan men zich dient te houden.