Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Death Parade is best aardig, al had ik er uiteindelijk meer van verwacht. Tokyo Ghoul was in het eerste seizoen erg leuk, maar persoonlijk vond ik het tweede seizoen niks. Anderen zijn dat niet met me eens, maar ik vond dat ze de hoofdpersoon ineens niet meer geloofwaardig neerzetten. :P

Als je die series leuk vindt dan ken je vast Mirai Nikki en Psycho-Pass al? Passen een beetje in hetzelfde rijtje. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:12

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Rhannie schreef op maandag 07 december 2015 @ 21:26:
Heeft iemand goede ervaringen met andere streamingdiensten dan Crunchyroll? Het is vanavond echt weer om te huilen. Elke 5 seconden krijg ik ongeveer 1 seconde te zien. :P
ik ken het probleem en komt het vaker tegen , ik ben nu net een episode getstard en nu al 2 minuten zonder een hapering. gelukkig.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
ikbenerniet schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:05:

ontopic: Bij mijn zoektocht naar goede horror(gerelateerde)-anime ben ik bij Death Parade beland. Op zich wel een leuk tussendoortje die naar het einde toe steeds beter wordt.
In de categorie psychologische horror is Paranoia Agent best goed (op de finale na dan). Is een wat oudere serie. Of anders Wikipedia: From the New World (novel). Begint wat traag, maar wordt naar het einde toe steeds beter.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:06
Dank voor de tips. Mirai Nikki & From the New World had ik al gezien, Paranoia Agent was ik al van plan binnenkort te bekijken.
Psycho-Pass had ik al een tijdje uitgesteld vanwege lopende sequels(er zijn toch nog genoeg afgeronde series die ik ook wel kan zien), maar zo te zien is die inmiddels al wel compleet afgerond. Die moet ik maar wat hoger in mijn wacht-list neer gaan zetten :)

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
En de fillers van Naruto gaan in December maar door... zelfs een die-hard fan als mijzelf begin het nu toch wel beu te worden. Het grappige is misschien nog wel dat de nieuwe Naruto game, UNS4, straks eerder het einde van de manga gaat vertellen dan de anime. Daarmee zit ik dus in dubio, wel de game halen en dus het einde al weten of niet de game halen om het einde van de anime niet te spoilen maar daarmee wel een leuke Naruto game mislopen.

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Gister My Ordinary Life afgekeken. Ik moet zeggen dat ik de laatste paar episodes het leukst vond, terwijl de meeste mensen het begin het sterkst vonden. Ik moet zeggen ik heb niet echt hard gelachen.. soms een (glim)lachje, maar echt grappig vond ik het ook weer niet. Vond het iets te overdreven, terwijl ik droge grappen of toilet humor wel kan waarderen.

Ga nu beginnen met een gouden oude; Yu Yu Hakusho: Ghost Files.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Ik heb vandaag de daad bij het woord gevoegd en de lijst met titels aangepast.
Utawarerumono The False Faces mist een plot, ondanks de opbouw in het begin goed was. nu zwerven de personen een beetje doelloos door de hoofdstad.er gebeurd niets spannends.

Young Black Jack is een beetje repetatief, een bekende moet geopereerd worden, black jack gaat helpen, operatie geslaagd. Wel leuk qua historie, met onderwerpen als apartheid en vietnam oorlog. maar imho niet leuk genoeg voor in de topicstart.

Welke er nu wel in zitten zijn fafner exodus, en the perfect insider. The perfect insider is niet alleen goed als "detective" maar ook erg filosofish. Wat dat betreft is "Tantei Team KZ Jiken Note" een detective serie van niks.Die serie skipt het hele onderzoek. of na 30 seconden onderzoek zien ze toevallig de dader al, totaal geen build up. The perfect insider, heeft juist wel een hele goede buildup. (aflevering van vandaag was ook :9)

En fafner exodus, omdat ik het gewoon een meeslepend verhaal vind, met een hoop onverwachte wendingen.

Wellicht dat Lance N' Masques niet helemaal in dit rijtje hoort qua verhaal en uitvoering, maar ik vind het gewoon een leuke feel-good serie om te kijken. Beetje als Himouto Urmaru-chan uit vorig seisoen zeg maar. (nouja er zit wel een beter verhaal in Lance N' Masques na ~6 afleveringen :P)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
mrc4nl schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:56:
Young Black Jack is een beetje repetatief, een bekende moet geopereerd worden, black jack gaat helpen, operatie geslaagd. Wel leuk qua historie, met onderwerpen als apartheid en vietnam oorlog. maar imho niet leuk genoeg voor in de topicstart.
YBJ moet het vooral hebben van de twee eerdere Black Jack-series. Dit is een prequel die de backstory van een aantal hoofdpersonen vertelt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
De winter chart is overigens ook uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 18:14

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Geen liefde voor YuruYuri?

Afbeeldingslocatie: https://i.stack.imgur.com/QODnC.png

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uFmISdpbFi1glwfuPq7AVU2R/full.png

Ik ben er nog niet aan begonnen, hij staat wel in mn lijstje op CR.
Maar ik neem jouw aanbeveling met liefde op in de TS :>

Ik hoor ook een hoop goede dingen over Haikyu!!. maar ik ben niet zo van de sport-series. geen idee

[ Voor 11% gewijzigd door mrc4nl op 11-12-2015 09:38 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik zie daar weinig dat niet ook al een maand op AniChart stond. :P Ik ben erg benieuwd naar Ajin. :)

Oh, en voor de liefhebbers: Shokugeki no Souma krijgt een tweede seizoen: https://www.reddit.com/r/..._soma_season_2_announced/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Ja stond een leuk artikel in de AniWay over Ajin, zeker een anime die ik ga kijken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:08
Ik zie dat Ajin komt! Tof, volg de manga al een tijdje met veel plezier. Alleen jammer dat het compleet niet opschiet met een maandelijkse release van een hoofdstuk. Er zijn ook nog geen 40 hoofdstukken uit, dus die anime zal na 13 afleveringen al bij zijn.. Verder seizoen 2 van ansatsu kyoshitsu wat wel tof is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Laatst online: 15:27

fub

Ik ben het meest enthousiast over Macross Delta. En nieuwe seizoenen van Gate en Akagami no Shirayukihime zijn ook niet verkeerd!
De rest... We zien wel als we alle eerste afleveringen gaan kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
GielFox schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:32:
Ik zie dat Ajin komt! Tof, volg de manga al een tijdje met veel plezier. Alleen jammer dat het compleet niet opschiet met een maandelijkse release van een hoofdstuk. Er zijn ook nog geen 40 hoofdstukken uit, dus die anime zal na 13 afleveringen al bij zijn.. Verder seizoen 2 van ansatsu kyoshitsu wat wel tof is.
Tsja, als het dan een succes is dan komt er nog een seizoen met anime-only verhaal, of misschien laten ze er gewoon wat jaren tussen zitten voor ze überhaupt aan een tweede seizoen beginnen. Of het wordt natuurlijk helemaal geen succes natuurlijk. :+

Met anime is het vooral ook zo dat de anime als extra reclame dient voor de manga, dus juist omdat de manga nog niet zo ver is hebben ze nu die anime. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
NMe schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:59:
[...]

Ik zie daar weinig dat niet ook al een maand op AniChart stond. :P Ik ben erg benieuwd naar Ajin. :)

Oh, en voor de liefhebbers: Shokugeki no Souma krijgt een tweede seizoen: https://www.reddit.com/r/..._soma_season_2_announced/
Nieuwe Komugi-chan! :9 Hopelijk een beetje van het oude niveau. Meer Gate is ook prima.

Er is een nieuwe film van Makoto Shinkai aangekondigd trouwens: http://www.kiminona.com/

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:12

RayNbow

Kirika <3

Atomsk schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:24:
Er is een nieuwe film van Makoto Shinkai aangekondigd trouwens: http://www.kiminona.com/
Ik heb 5cm/s nog geen eens gekeken (heb 'm wel op BD liggen). Sterker nog, heb de BD deze week nog in m'n handen gehad... om Hoshi no Koe voor de zoveelste keer te kijken. :X

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerX
5cm/s zeer mooi geanimeerd, wel trage film. Garden of Words staat erg hoog in mijn Anime films lijstje :) Prachtig geanimeerd en leuk verhaal! Beetje jammer dat ie zo kort is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

mrc4nl schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:30:
Maar ik neem jouw aanbeveling met liefde op in de TS :>
Afbeeldingslocatie: http://24.media.tumblr.com/1d77f7175450eabc5bd425220ee0dbbb/tumblr_miq127xAoU1rnuzvfo1_500.gif

:P

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 15:52
Ik ben benieuwd ik begin DB super net leuk te vinden nu het voorbij de film komt, wannneer ik Frieza resurrection kijk, zit ik dan weer in dezelfde boot dat de serie oude film is?

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:21

Michelli

LL.M

Nature schreef op donderdag 17 december 2015 @ 17:48:
Ik ben benieuwd ik begin DB super net leuk te vinden nu het voorbij de film komt, wannneer ik Frieza resurrection kijk, zit ik dan weer in dezelfde boot dat de serie oude film is?
In principe wel ja. De S02E01 wijkt bijvoorbeeld nauwelijks af van de film. Ik heb de film al gezien, dus heb nog niet echt haast om S02 te kijken.

De manga daarentegen had 1 panel voor de hele Ressurection of F arc nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Utawarerumono lijkt nu eindelijk een begin te maken met een verhaal. Mag ook wel na episode 12.
Zal wel een 2e seizoen komen, anders vind ik de serie wel een beetje een flop.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• othie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-12-2023
Goed nieuws voor de Naruto fans onder ons.. :)

spoiler:
Boruto krijgt een eigen manga en verschijnt maandelijks in de lente van 2016

Ook in de lente van 2016: Itachi krijgt een eigen anime serie gebaseerd op de Itachi novels genaamd:
Naruto Shippuden: The True Legend of Itachi Volume – Light and Darkness

Ik ben benieuwd.. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door othie op 20-12-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-09 19:21
othie schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:56:
Goed nieuws voor de Naruto fans onder ons.. :)

spoiler:
Boruto krijgt een eigen manga en verschijnt maandelijks in de lente van 2016

Ook in de lente van 2016: Itachi krijgt een eigen anime serie gebaseerd op de Itachi novels genaamd:
Naruto Shippuden: The True Legend of Itachi Volume – Light and Darkness

Ik ben benieuwd.. :*)
Zolang het maar iets anders is dan de fillers die nu al een jaar aan de gang zijn, ik word er gewoon hondsdol van. Wie interesseert Tsunade haar dromen nu, al maanden aan de gang... :Z . Ik kan niet wachten totdat de battle terug van start gaat :p. Tot nieuwjaar hebben we in ieder geval iedere week alvast een crapfiller bij.

En itachi blijft nog altijd mijn favo personage in de anime, wel leuk te horen dat deze een eigen anime serie krijgt, valt heel wat mee te doen ;). Iemand toevallig nog andere goede animeseries van hetzelfde genre? Friendship, jaloezie, haat, competitie, wraak? Ik heb een tijdje OP gekeken, maar vond dat maar niets vergeleken met naruto. FMA(B ) daarentegen is ook een geweldige anime met heel wat kippenvelmomentjes. Katekyo Hitman Reborn is ook een leuke, maar niet je van het. Van naruto (fillerfree) krijg je soms echt de rillingen, bv battle met pain. Bij de anime's die ik tot nu toe heb gezien zijn die kippenvelmomentjes eerder uitzondering dan regel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:40
Dietaahhhpro schreef op zondag 20 december 2015 @ 15:44:
[...]

Zolang het maar iets anders is dan de fillers die nu al een jaar aan de gang zijn, ik word er gewoon hondsdol van. Wie interesseert Tsunade haar dromen nu, al maanden aan de gang... :Z . Ik kan niet wachten totdat de battle terug van start gaat :p. Tot nieuwjaar hebben we in ieder geval iedere week alvast een crapfiller bij.

En itachi blijft nog altijd mijn favo personage in de anime, wel leuk te horen dat deze een eigen anime serie krijgt, valt heel wat mee te doen ;). Iemand toevallig nog andere goede animeseries van hetzelfde genre? Friendship, jaloezie, haat, competitie, wraak? Ik heb een tijdje OP gekeken, maar vond dat maar niets vergeleken met naruto. FMA(B ) daarentegen is ook een geweldige anime met heel wat kippenvelmomentjes. Katekyo Hitman Reborn is ook een leuke, maar niet je van het. Van naruto (fillerfree) krijg je soms echt de rillingen, bv battle met pain. Bij de anime's die ik tot nu toe heb gezien zijn die kippenvelmomentjes eerder uitzondering dan regel...
Zijn ze nog steeeeeeeeds met die fillers bezig? :? Herinner me dat ik een paar weken geleden (of was t nou maanden) een aflevering bekeek en het was, oh zo verrassend, een filler.. 8)7 Ik wil nog steeds de battle in de serie zien, maar dat zal nog wel ff duren waarschijnlijk dan zo. En kan niet wachten op Itachi, veruit de coolste karakter met zijn sharingann :9

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik snap niet hoe ze nu nog willen rechtvaardigen dat ze fillers hebben, aangezien de manga inhalen nu al helemaal geen probleem meer is. Maak de serie af en ga lekker cashen op de spinoff-series ofzo. Die kan ik tenminste skippen zonder het gevoel te hebben dat ik iets mis. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerX
Ik heb serieus Naruto (en One Piece) niet aangeraakt vanwege fillers of het oer lang uitstellen van vecht scenes met gelul of stille scenes. Na Bleach ben ik ook helemaal genezen van de lange Shounen series, wacht liever op de Dragonball Kai achtige remakes voor dit soort series. En als die niet komen dan heb ik ook niets gemist :P

Sowieso wordt Naruto wel lekker gemolken met Baruto en de aankomende anime. Dan hoeft het voor mij al niet meer :/

[ Voor 15% gewijzigd door JerX op 20-12-2015 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Dat naruto nog wel even zou aanhouden met fillers had ik wel verwacht, maar dat het nu al een ' marathon" is van 14 afleveringen niet (15 met de laatse van deze week) :X das gewoon een cour/seizon vol!

Infinite filler-tsukuyomi!

[ Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 20-12-2015 18:59 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
JerX schreef op zondag 20 december 2015 @ 18:11:
Na Bleach ben ik ook helemaal genezen van de lange Shounen series
....zegt degene met een Happy-icon. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59

D4NG3R

kiwi

:)

Net de laatste episode gekeken van het 1e seizoen van OPM.

Wanneer begint het 2e seizoen? :'(

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
D4NG3R schreef op zondag 20 december 2015 @ 19:37:
Net de laatste episode gekeken van het 1e seizoen van OPM.

Wanneer begint het 2e seizoen? :'(
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Zy49S29QMbEoDn3c2gL5nabu/full.png

heeft de naruto filler toch nog een beetje nut, dit soort leuke plaatjes :+

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ach volgens mij is OPM populair genoeg om het komende jaar nog een 2e seizoen te krijgen. Zou er niet raar van op kijken als deze binnenkort al word aangekondigd. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

JerX schreef op zondag 20 december 2015 @ 18:11:
Ik heb serieus Naruto (en One Piece) niet aangeraakt vanwege fillers of het oer lang uitstellen van vecht scenes met gelul of stille scenes. Na Bleach ben ik ook helemaal genezen van de lange Shounen series, wacht liever op de Dragonball Kai achtige remakes voor dit soort series. En als die niet komen dan heb ik ook niets gemist :P

Sowieso wordt Naruto wel lekker gemolken met Baruto en de aankomende anime. Dan hoeft het voor mij al niet meer :/
Als je fillers niks vindt, is het eigenlijk jammer dat je One Piece over hebt geslagen. Shippuuden en Bleach bestaan voor 43% en 45% uit fillers. One Piece is maar 13% filler. Daar komt bij dat One Piece tot nu toe maar heel weinig echte onzin fillers heeft gehad (taart bakken, strand episode, rijst plukken, je kent het wel). Die zijn echt op 1 hand te tellen. :P

http://www.animefillerlist.com/shows/one-piece

[ Voor 18% gewijzigd door Rhannie op 20-12-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
NMe schreef op zondag 20 december 2015 @ 19:04:
[...]

....zegt degene met een Happy-icon. :+
Pfff idd, ik lees de manga die is op zich wel leuk. Maar sinds een nieuwe studio S2 maakt van FT is het wel flut geworden qua animatie. Denk als je eenmaal aan een lange serie begonnen bent dat je hem dan ook niet meer zo snel af gaat zetten. Ik denk dat daar door veel mensen nog Naruto kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
Musta schreef op zondag 20 december 2015 @ 16:05:
[...]

Zijn ze nog steeeeeeeeds met die fillers bezig? :? Herinner me dat ik een paar weken geleden (of was t nou maanden) een aflevering bekeek en het was, oh zo verrassend, een filler.. 8)7 Ik wil nog steeds de battle in de serie zien, maar dat zal nog wel ff duren waarschijnlijk dan zo. En kan niet wachten op Itachi, veruit de coolste karakter met zijn sharingann :9
spoiler: title
Ja, en nog erger, nu is het exact een jaar naruto filler: Begonnen met de chuunin exams (2) en nu al die dromen. Volgens mij willen ze het einde gewoon uitstellen, gezien de manga toch al een halfjaar (of langer?) beëindigd is... In de 50 afleveringen die dit jaar zijn gepubliceerd zijn er 40-45 fillers, gewoon echt bah.

Je kan hier en daar een filler plaatsen en soms zijn deze wel interessant, maar dit is gewoon afgezaagd en begint echt serieus saai te worden. Ik blijf het volgen omdat die battle zo nice is, maar ook dat is zwaar uitgerokken (3rt ninja war is al jaren bezig). Die fillers ruineren deze prachtige anime :(.

Jerx, inderdaad. Ik weet nog dat ik de hele zomervakantie een marathon heb gehouden om 600 afleveringen erdoor te kunnen jagen :*) . Maar toegegeven, de shippuden is gewoon onwijs goed, prachtig verhaal. Verhaal van itachi, kakashi/obito, nagato, stuk voor stuk pareltjes die je dan blijft bekijken. Voor de liefhebbers: shippuden 157-172 zijn beste afleveringen (battle of pain!! :p)

[ Voor 14% gewijzigd door Flipking94 op 20-12-2015 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
NMe schreef op zondag 20 december 2015 @ 16:10:
Ik snap niet hoe ze nu nog willen rechtvaardigen dat ze fillers hebben, aangezien de manga inhalen nu al helemaal geen probleem meer is. Maak de serie af en ga lekker cashen op de spinoff-series ofzo. Die kan ik tenminste skippen zonder het gevoel te hebben dat ik iets mis. 8)7
Als Pierrot Shippuuden afmaakt voordat ze de spinoff gereed hebben, zit TV Tokyo met een tijdslot die door iets anders opgevuld moet worden. Als Naruto dan eindelijk weer verder kan, moeten ze maar weer een plekje zien te vinden.
Rhannie schreef op zondag 20 december 2015 @ 19:58:
Als je fillers niks vindt, is het eigenlijk jammer dat je One Piece over hebt geslagen. Shippuuden en Bleach bestaan voor 43% en 45% uit fillers. One Piece is maar 13% filler. Daar komt bij dat One Piece tot nu toe maar heel weinig echte onzin fillers heeft gehad (taart bakken, strand episode, rijst plukken, je kent het wel). Die zijn echt op 1 hand te tellen. :P

http://www.animefillerlist.com/shows/one-piece
Minder filler staat helaas wel veel meer padding tegenover. Filler afleveringen kan je makkelijk overslaan als ze je niet aanstaan, maar One Piece moet je op 1,5 of 2x normale snelheid afspelen om op een fatsoenlijk tempo door het verhaal heen te gaan. How many Saiyans does it take to screw in a lightbulb? Just one, but it takes him three episodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
evEndzhar schreef op zondag 20 december 2015 @ 21:30:
Minder filler staat helaas wel veel meer padding tegenover. Filler afleveringen kan je makkelijk overslaan als ze je niet aanstaan, maar One Piece moet je op 1,5 of 2x normale snelheid afspelen om op een fatsoenlijk tempo door het verhaal heen te gaan. How many Saiyans does it take to screw in a lightbulb? Just one, but it takes him three episodes.
Laat dat maar aan TOEI over inderdaad. Dragon Ball heeft dat, One Piece heeft het en ook World Trigger is traag als wat. Vrijwel geen filler (al zit World Trigger nu wel in een anime-only arc) maar minder progressie dan een schildpad zonder pootjes. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Laatst online: 15:27

fub

Ik snap die fascinatie met jaren-lange shounen-series niet -- trouw blijven kijken, maar ondertussen fillers en super-langzame plot-ontwikkeling. Dan kijk ik liever iets van 1 of 2 seizoenen, zodat er nog eens iets gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
fub schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:30:
Ik snap die fascinatie met jaren-lange shounen-series niet -- trouw blijven kijken, maar ondertussen fillers en super-langzame plot-ontwikkeling. Dan kijk ik liever iets van 1 of 2 seizoenen, zodat er nog eens iets gebeurd.
Ik mis de Middle-of-the-road anime's toch vaak. FMA (B) vond ik een goed tempo hebben. Alles goed uitgediept, maar niet te traag. Bij veel anime's die kort zijn (13 afleveringen ofzo) heb ik vaak het gevoel dat het wel erg rap gaat, en dat er veel meer in de story/verhaal en build-up had kunnen zitten....
200+ afleveringen is wat overdreven veel
10 is weer wat weinig voor een serie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Booeeee One Punch Man afgelopen :( Hoop dat S2 er snel aankomt! Overigens vind ik het verhaal so-so, maar de animatie is zo kei goed gedaan door Madhouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Toen ik in 2000 begon aan One Piece, wist ik echt niet dat die serie nu in 2015 nog bezig zou zijn. Ik kies echt niet voor om een anime te kijken vanwege het aantal afleveringen. Zelfde met Naruto uiteraard, maar daarover heb ik mijn ongenoegen al vaker gemeld hier. De manga al lang afgelopen, de film ook verder in de timeline afspeelt en de serie door alles al is ingehaald (inclusief merchandise) :N Die filler arcs zijn niet goed te praten, die kijk ik dus gewoon niet.

One Punch Man was toch wel m'n favoriet dit seizoen, gevolgd door Noragami S2 en de Gundam IBO. Bij de rest ben ik afgehaakt na een paar afleveringen.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
@Terryb47, dan raad ik je echt fmab aan, ook een prima serie. Ik stel wel eerst voor om fma te kijken alvorens de fillerfree versie, al is het alleen om de personages.

En tsja, Naruto is gewoon een prachtige serie zonder fillers. Het is gewoon het laatste jaar dat die fillers echt overdreven lang duren. Je blijft kijken omdat het verhaal goed zit, ook al zitten die crapfillers daartussen... Als het weer 'serieuze' afleveringen zijn, laat ik het wel weten ;).

BTW, waar kijken jullie trouwens al jullie anime? kissanime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
fub schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:30:
Juist dat hele "opgroeien met de hoofdpersoon" maakt shounen zo gaaf. Goed, ik had ook liever Naruto zonder fillers gezien (waardoor de helft van de afleveringen de prullenbak in kan) maar het heeft zeker zo zijn charme dat alles langer uitgerekt wordt, in tegenstelling tot kortere series die vaak helemaal niet de kans krijgen om echt karakters uit te diepen. Of erger nog, die zo weinig afleveringen krijgen dat er op onlogische plaatsen spul uit het verhaal geknipt wordt om te zorgen dat het goedschiks of kwaadschiks toch in één of twee cours past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Voor korte series e.d. heb je gewoon een goede director nodig. Mijn favoriete film aller tijden duurt nog net geen half uur. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Dietaahhhpro schreef op maandag 21 december 2015 @ 12:46:
@Terryb47, dan raad ik je echt fmab aan, ook een prima serie. Ik stel wel eerst voor om fma te kijken alvorens de fillerfree versie, al is het alleen om de personages.

En tsja, Naruto is gewoon een prachtige serie zonder fillers. Het is gewoon het laatste jaar dat die fillers echt overdreven lang duren. Je blijft kijken omdat het verhaal goed zit, ook al zitten die crapfillers daartussen... Als het weer 'serieuze' afleveringen zijn, laat ik het wel weten ;).

BTW, waar kijken jullie trouwens al jullie anime? kissanime?
FMA:Brotherhood heb ik niet heel lang geleden gezien, vond het niet beter dan FMA wat ik 10jaar terug al had gekeken. Zal wel aan mij liggen....

misschien ben ik ouderwets, maar ben nog steeds braaf te vinden in de irc channels van de verschillende fansubgroepen :+ gelukkig zijn het er niet zoveel meer tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
RayNbow schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:40:
Voor korte series e.d. heb je gewoon een goede director nodig. Mijn favoriete film aller tijden duurt nog net geen half uur. :p
Zeker weten, persoonlijk vind ik Garden of Words sterker dan Voices of a Distant Star.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

JerX schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:16:
[...]

Zeker weten, persoonlijk vind ik Garden of Words sterker dan Voices of a Distant Star.
Ik moet 5cm/s en Garden of Words nog zien, al heb ik de eerste wel op BD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Kan iemand mij uitleggen hoe Mitsudomoe ooit aan een PG13 rating is gekomen? :D

De anime zelf is hilarisch, dat is het probleem niet. Ik had dit niveau aan lewdness alleen niet verwacht aan de hand van de rating. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Wat zijn jullie trouwens van plan om te gaan kijken komend seizoen? Behalve het 2e seizoen van GATE zie ik weinig wat echt mijn aandacht trekt. Maar dan moet ik wel eerlijk vermelden; ik kijk nauwelijks naar trailers van anime en kijk puur naar vrij korte introductieteksten en wat afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Winterseizoen, eens kijken

- Boku dake ga Inai Machi - Manga is meesterlijk, benieuwd naar transitie naar anime
- Assassination Classroom TV 2nd Season
- Dagashi Kashi - ook heerlijke manga
- Gate S2 uiteraard
- Durarara!!x2 uiteraard :P
- Ajin

de rest is 3ep rule maar de bovenstaande heb ik hoge verwachtingen voor.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Durarara!!x2 en Ajin :) De rest wachten we even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik heb zoals gewoonlijk vrijwel elke serie die niet voor een te jong publiek of "voor meisjes" (:+) is toegevoegd aan mijn watchlist. Naar Ajin kijk ik het meeste uit maar ik laat me graag verrassen door de rest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Ik kijk in ieder geval uit naar het volvolg van Utawarerumono, de serie zou 26 eps zijn. eerste deel wat beetje saai, maar wel goede buildup als er er nu eindelijk een beetje actie in komt.

Heb ook Schwarzesmarken op mn watchlist gezet. Voor de rest laat ik mij net als Nme verassen.
Wat niet Op CR komt en ik toch goede verhalen over hoor spaar ik op voor op vakanties. (Zoals OPM)

[ Voor 15% gewijzigd door mrc4nl op 28-12-2015 02:18 ]

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• othie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-12-2023
Weet iemand een manier om op de hoogte te worden gehouden van OVA's van je bekeken series?
Je moet het net maar weten dat er na een X aantal maanden weer een OVA opduikt van je series..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Bokkie schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:03:
Winterseizoen, eens kijken

- Boku dake ga Inai Machi - Manga is meesterlijk, benieuwd naar transitie naar anime
- Assassination Classroom TV 2nd Season
- Dagashi Kashi - ook heerlijke manga
- Gate S2 uiteraard
- Durarara!!x2 uiteraard :P
- Ajin

de rest is 3ep rule maar de bovenstaande heb ik hoge verwachtingen voor.
^^ Dit + Koyomimonogatari. Had destijds toen ik aan de novel begon nooit verwacht dat alles zo vlot naar anime 'vertaald' zou worden gezien de grote hoeveelheden pure dialogen en lappen tekst. Het einde begint nu wel in zicht te komen... ;(

Overigens zag ik net pas dat er een Blu Ray set van ARIA + wat nieuwe OVA content is aangekondigd. Ik heb nog nooit Blu Ray anime gekocht, maar holy shit $200-300 dollar per box, is dat normaal? Dat gaat nog een duur grapje worden dan met 3 seizoenen/boxen + die nieuwe :P

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
othie schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 19:24:
Weet iemand een manier om op de hoogte te worden gehouden van OVA's van je bekeken series?
Je moet het net maar weten dat er na een X aantal maanden weer een OVA opduikt van je series..
Op de hoogte geen idee.. maar via MyAnimeList of AniDB kan je je anime's bijhouden. Hier staan al vaak van te voren of er een OVA komt. Ten tweede is het handig om elk kwartaal de nieuwe anime lijst te bekijken, hierin worden OVA's ook vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Zo, vanochtend voordat ik naar kantoor ging even de eerste aflevering van dit nieuwe seizoen gekeken, van Myriad Colors Phantom World. De zoveelste serie met high school kids die superkrachten maar ik vind het stiekem eigenlijk wel interessant. :P
othie schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 19:24:
Software als Sonarr of Sickbeard kan je daarbij helpen (waarbij vooral Sonarr een handige kalender heeft), maar die software dient natuurlijk een ander doel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Sekko Boys net gezien, leuke comedy show van 8 minuten. Ook fijn dat er voor de verandering geen high school jongeren inzitten, na wakaba girl en Tantei Team KZ Jiken Note (beidde shows van 8 minuten) ben ik daar wel aan toe.

Showa Genroku Rakugo Shinju = prima slice of life over acteerwerk.

myriad vond ik maar meh, teveel ecci/clichés

[ Voor 20% gewijzigd door mrc4nl op 10-01-2016 01:54 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik heb net eens alles bij zitten kijken dat ik wilde volgen. Tot nu toe ben ik het meest onder de indruk van Boku Dake ga Inai Machi (ERASED is de Engelse titel, die Japanse onthou ik niet :P). HaruChika vond ik ook wel grappig, en Myriad Colors Phantom World zoals ik hierboven al zei ook. Verder heb ik erg zitten grinniken tijdens Ojisan to Marshmallow, leuke slapstick. Het korte format (nog geen 4 minuten) past daar perfect bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Vond Koukaku no Pandora wel een geslaagde ecchi comedy met een hoog onzingehalte. :)

Edit:
Meh, wat een fail, dat Nurse Witch Komugi-chan R. De originele serie van enige jaren geleden was een leuke comedy / magical girl parodie, dit is een clichématige reboot. Alles wat het origineel goed maakte weg is en vervangen door een 13 in een dozijn verhaaltje met rare willekeurige plotwendingen. :F
Grafisch ziet het er ook al niet best uit met al die ei-hoofden. -O-

Ziet dat wel vaker de laatste tijd: probeert men voort te borduren op een succes uit het verleden, maar dan zonder het talent wat het origineel zo goed maakte.

[ Voor 78% gewijzigd door Atomsk op 10-01-2016 16:01 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Boku Dake en Dagashi hebben met de eerste eps mijn verwachtigen ruimschoots goedgemaakt :D

Paar nieuwe die er wel uitspringen voor mij, (Shouwa bijv)
De ook al een paar keer "meh" ff de 3ep rule afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Die Boku Dake ga Inai Machi is inderdaad veelbelovend, netals Active Raid, Prince of Stride, Dimension W en Bubuki Baranki. Enigste afvaller voor mij is Haruchika, de rest nog niet gekeken/overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Boku Dake schijnt tegelijk te eindigen met de manga trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Boku dake en Showa Genroku Rakugo Shinju staan in de Topicstart.

Wat er nog bij zou kunnen:
Schwarzesmarken, mechha serie. Zag er best goed uit, maar ik vond het hem wel erg grimmig, bloed en moord enzo.

Tabi Machi Late Show
Is meer een slideshow dan anime, maar met de unieke art style en rustige muziek vond ik m lekker wegkijken. Al schijnen er maar 4 afleveringen te komen

Musaigen no Phantom World
Ecci mag,Als een serie het moet hebben van meiden met een grote voorgevel dan vind ik het geen goede serie. Plot vond ik niet interessant. is misschien persoonlijk.

Active Raid
mecha, ziet er veelbelovend uit, ik kijk uit naar de volgende aflevering.

Utawarerumono The False Faces
Heb de laatste aflvering nog niet gezien, is het vervolg van vorig seizoen waar ik m heb geschrapt uit de lijst omdat er imho te weinig gebeurde. Dat lijkt nu nu op te zijn gelost.

AOKANA: Four Rhythm Across the Blue
Niet erg bijzonder qua verhaal, 13 in een dozijn,maar ik kan typtische anime dingetjes zoals chibi-reacties en rare geluidjes altijd waarderen. Ben nog geen slapstick of cliché tegengekomen (das een pluspunt) :+

[ Voor 12% gewijzigd door mrc4nl op 12-01-2016 00:09 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Schwarzesmarken is Mu-Luv universe, schromen geen bloed en gore inderdaad :P
Vond alternative wat tegenvallen, dit is echt een show die ik bingewatch aan het eind van het seizoen zodat ik ook kan forwarden zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Bokkie schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:53:
Schwarzesmarken is Mu-Luv universe, schromen geen bloed en gore inderdaad :P
Ik was blij dat ik daarachter kwam voordat ik aan de serie begon. Ik had Muv-Luv nog niet gezien, dus dat wil ik eerst even doen. Ik weet wel dat de series niet echt gerelateerd zijn maar in het geval dat er references zijn of dingen niet uitgelegd worden die wél besproken zijn in de originele serie lijkt dat me beter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Vind het wel bijzonder hoe snel de nieuwe series al gauw een 8 of 9 hebben als rating, terwijl er nog maar 1 episode is ge-aired 8)7

Ben wel benieuwd naar Ajin, het is blijkbaar de hype van dit seizoen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
JerX schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:21:
Vind het wel bijzonder hoe snel de nieuwe series al gauw een 8 of 9 hebben als rating, terwijl er nog maar 1 episode is ge-aired 8)7
Bij veel series is er al heel snel iets over te zeggen. ERASED en Bubuki Buranki zijn allebei van erg hoge kwaliteit. Prachtige animatie en hoge kwaliteit verhaal, daar kan niet heel veel aan misgaan.
Ben wel benieuwd naar Ajin, het is blijkbaar de hype van dit seizoen :P
Dan heb ik slecht nieuws voor je. :P Het is een Netflix Original, wat betekent dat CrunchyRoll, Daisuki en Funimation de rechten niet kunnen kopen. Daarnaast is er maar één fansubgroep die interesse heeft getoond in die serie, en die groep heeft geen vertaler om het daadwerkelijk op te pakken. En op Netflix kijken lukt je pas over ongeveer 6 maanden, want ze gaan eerst de hele serie dubben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
NMe schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:25:
[...]

Bij veel series is er al heel snel iets over te zeggen. ERASED en Bubuki Buranki zijn allebei van erg hoge kwaliteit. Prachtige animatie en hoge kwaliteit verhaal, daar kan niet heel veel aan misgaan.

[...]

Dan heb ik slecht nieuws voor je. :P Het is een Netflix Original, wat betekent dat CrunchyRoll, Daisuki en Funimation de rechten niet kunnen kopen. Daarnaast is er maar één fansubgroep die interesse heeft getoond in die serie, en die groep heeft geen vertaler om het daadwerkelijk op te pakken. En op Netflix kijken lukt je pas over ongeveer 6 maanden, want ze gaan eerst de hele serie dubben....
Misschien erased en bubuki maar kijken. Moet zeggen dat Erased er voor mijn vriendin ook leuk uit ziet. We kijken nu samen naar Code Geass. Ze vind het wel leuk, maar ook niet geweldig. Steins;Gate vond ze erg leuk, volgens mij past Erased wel in dat rijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
JerX schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:27:
[...]

Misschien erased en bubuki maar kijken. Moet zeggen dat Erased er voor mijn vriendin ook leuk uit ziet. We kijken nu samen naar Code Geass. Ze vind het wel leuk, maar ook niet geweldig. Steins;Gate vond ze erg leuk, volgens mij past Erased wel in dat rijtje.
Ik denk dat vooral Bubuki Buranki ook wat voor je vriendin is, de eerste aflevering had bij mij een beetje een Ghibli-smaakje. Of de proloog in elk geval. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
NMe schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:36:
[...]

Ik denk dat vooral Bubuki Buranki ook wat voor je vriendin is, de eerste aflevering had bij mij een beetje een Ghibli-smaakje. Of de proloog in elk geval. :P
Thanks, goed onthouden dat ze Ghibli leuk vind d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
JerX schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:48:
[...]

Thanks, goed onthouden dat ze Ghibli leuk vind d:)b
Onthouden? Dat was gewoon de aanname dat vrouwen Ghibli wel kunnen waarde....ehm....onthouden. Ja, dat was het. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
NMe schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:01:
[...]

Onthouden? Dat was gewoon de aanname dat vrouwen Ghibli wel kunnen waarde....ehm....onthouden. Ja, dat was het. :+
Hoe bedoel je over 1 kant scheren _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
"Wakakozake Season 2" was de titel die ik zag staan,
ik klikte op "play" en de video ging aan.
Want een vervolg op de eerste serie had mij wel leuk geleken,
want die eerste had ik met veel plezier uitgekeken.
Ik had verwacht dat voedsel nu weer het onderwerp zou zijn,
Mijn verwachting blijk juist en de intro leek fijn.
Nadat de intro was afgelopen,
deed ik mijn ogen nog eens heel goed open.
Zulke levensechte kleuren kom je in anime toch niet tegen?
Zelfs met een render had je dit niet voor elkaar gekregen.
Wat een drama riep ik, dit geloof je toch niet
Het is geen anime maar real life wat je ziet.

TLDR; een korte anime serie met als 2e seizoen een 23 minuten drama, eeeuh just Japan things :+

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
3 maanden geleden begonnen met One Piece en zit nu op 555. Toch wel een vette kluif, en merk dat ik steeds meer afleveringen per avond kijk. Denk dat er ongeveer 18 min. verhaal is en daarna is het al weer over.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Jup, One Piece kijkt lekker kort weg, gewoon de eerste ~5 minuten skippen en je begint net bij het nieuwe stuk. :P Maar One Piece kijkt gelukkig wel lekker weg. De traagheid van de serie merk je pas echt op als je helemaal bij bent. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zojuist maar eens de 1e aflevering van Ajin gekeken, wat valt die me al vanaf de 1e seconde zwaar tegen. Waarom? Omdat het zo'n geflopte 3D animatie stijl gebruikt welke ontzettend houterig overkomt en mij net als low-fps games gewoonweg draaierig maakt.

Is er een reden waarom er zo'n wazig 3D effect/lage framerate word gebruikt? Ik kan mij niet voorstellen dat dat kijkers trekt of 'stijlvol' moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

D4NG3R schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 01:49:
Zojuist maar eens de 1e aflevering van Ajin gekeken, wat valt die me al vanaf de 1e seconde zwaar tegen. Waarom? Omdat het zo'n geflopte 3D animatie stijl gebruikt welke ontzettend houterig overkomt en mij net als low-fps games gewoonweg draaierig maakt.
Ik volg de serie niet, dus moest even snel wat online wat beelden opzoeken. Het ziet er inderdaad wat houterig uit, wat eig. niet zou moeten. Arpeggio of Blue Steel en Knights of Sidonia zijn volledig 3D-geanimeerde series die er beter uit zien.
Is er een reden waarom er zo'n wazig 3D effect/lage framerate word gebruikt? Ik kan mij niet voorstellen dat dat kijkers trekt of 'stijlvol' moet zijn.
Voor animatiedoeleinden is framerate wel een belangrijk aspect. Het vechtspel Guilty Gear Xrd is volledig in 3D, maar om de 2D style van de oude games te emuleren zijn bijv. de animaties gekeyframed zonder interpolatie. Voor meer informatie zie deze GDC talk:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
RayNbow schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 07:40:
[...]

Ik volg de serie niet, dus moest even snel wat online wat beelden opzoeken.
Dat kan ook niet echt tenzij je perfect Japans verstaat, want de enige subs op dit moment zijn van het niveau Google Translate. :P Netflix heeft de rechten gekocht dus geen van de grote streamingsites voor anime kan 't zaakje streamen, en dan haken de meeste fansubgroepen ook af omdat die vaak CR/Funi/Daisuki als basis nemen en daarop voortbouwen. En Netflix wil zoals altijd alles tegelijk releasen, inclusief dub, dus dat wordt een half jaar wachten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:57
Belachelijk dat zoveel anime op Netflix wordt gedubbed en er dan geen Japanse audio meer beschikbaar is. Enkel waar geen dubs beschikbaar zijn, krijg je Jap audio.

(Amerikaanse Netflix)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
chaoscontrol schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 12:29:
Belachelijk dat zoveel anime op Netflix wordt gedubbed en er dan geen Japanse audio meer beschikbaar is. Enkel waar geen dubs beschikbaar zijn, krijg je Jap audio.

(Amerikaanse Netflix)
Zeker weten? Ik heb zelf geen Netflix maar een vriend van me heeft er The Seven Deadly Sins op gekeken in de Japanse versie terwijl er ook dubs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
NMe schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 12:33:
[...]

Zeker weten? Ik heb zelf geen Netflix maar een vriend van me heeft er The Seven Deadly Sins op gekeken in de Japanse versie terwijl er ook dubs zijn.
Ik kijk niet zo heel veel anime via Netflix, want meestal heb ik ze dan al gezien, maar de series die ik wilde kijken waar geen engelse dub van was (The Devil is a part-timer) was netjes in het Japans en een andere (Appleseed Alpha) was weer enkel in Engelse dub.

Engelse dubs trek ik echt niet, dat is zo tenenkrommend slecht. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
chaoscontrol schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 12:45:
[...]

Engelse dubs trek ik echt niet, dat is zo tenenkrommend slecht. :X
Eens. Ik zag laatst deze Engelse trailer voor een van mijn favoriete series:

Echt cringeworthy. Alleen Kaori heeft nog een semi-acceptabele actrice, de anderen klinken niet eens overtuigend. En ook Kaori heeft een stem die helemaal niet bij het karakter past. Wat een rampcast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

NMe schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 11:53:
[...]

Dat kan ook niet echt tenzij je perfect Japans verstaat
Het ging me om de beelden, niet of er subs onderstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
NMe schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:09:
[...]

Eens. Ik zag laatst deze Engelse trailer voor een van mijn favoriete series:

[video]

Echt cringeworthy. Alleen Kaori heeft nog een semi-acceptabele actrice, de anderen klinken niet eens overtuigend. En ook Kaori heeft een stem die helemaal niet bij het karakter past. Wat een rampcast.
heeft dat ook niet wat te maken met dat je de Japanse versie gewend bent?

Ik vind vaak van japans->engels lang zo erg niet als engels->nederlands. Dat is pas erg... vooral omdat het vaak dezelfde voice actors zijn... en echt goed zijn die niet eens.

Heb Death Note in het japans gezien, maar naar engels vind ik ook verschrikkelijk.
Dragonball Z van engels naar japans is even erg voor me. Een superheld die schreeuwt/klinkt als een wijf is gewoon vervelend.....
Zelfde voor Kill La Kill... in het engels vind ik de stemmen beter passen bij de characters. de "leraar" klinkt als een ouwe vent in het Japans... en Ryuuko klinkt in het engels veel stoerder, in het japans meer als een jongen.

Enige wat ik eerst in het Engels heb gezien, en in Japans beter vond (of andersom) was Naruto..... Maar dat is vooral vanwege dat die in het engels maar blijft roepen "Believe it!". Holy F*ck wat is dat irritant.

Misschien ook een kwestie van gewenning... als het in het engels kan, kijk ik het liever in het engels. Ik lees liever niet als het niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
RayNbow schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:20:
[...]

Het ging me om de beelden, niet of er subs onderstaan?
Je zei "ik volg de serie niet" en daar reageerde ik op. :P
Waah schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:31:
[...]

heeft dat ook niet wat te maken met dat je de Japanse versie gewend bent?
Nee, daar kan ik best goed tegen. Net als jij heb ik Dragon Ball ook altijd in het Engels gezien maar ik vind de Japanse stemmen ook gewoon prima. Ondanks een lichte voorkeur voor het Engels in dit geval vanuit jeugdsentiment. :P

Het vervelende aan het Engels vind ik dat je gewoon heel goed hoort dat de acteurs die de stemmen doen niet kunnen acteren en bovendien dat ze allang volwassen zijn. Japanners komen er gewoon veel beter mee weg om schoolkinderen te spelen doordat ze hogere stemmen kunnen aannemen (want dat is gebruikelijk in anime). Amerikanen klinken vooral gewoon debiel als ze datzelfde proberen, al heeft dat meestal meer met hun acteerprestaties te maken dan met wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Precies. Maar ook het uitlevingsvermogen van de stemacteur schort het aan in de Engelse dubs. Waar de japanners volgens mij af en toe rond springen en rollen als ze aan het opnemen zijn, heb ik het idee dat de Engelse altijd maar heel statisch staan in te spreken, waarschijnlijk ook zonder beelden (ter ondersteuning) of het verhaal te kennen. Je merkt dat er dan gewoon een grote disconnect is tussen wat je hoort en wat je ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Waah schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:31:
Zelfde voor Kill La Kill... in het engels vind ik de stemmen beter passen bij de characters. de "leraar" klinkt als een ouwe vent in het Japans...
Dat hoort ook bij z'n dekmantel en moet overkomen als iemand die redelijk ongeinteresseerd is. Later in de serie klinkt Mikisugi niet als een "ouwe vent".
en Ryuuko klinkt in het engels veel stoerder, in het japans meer als een jongen.
Ryuuko is dan ook een tomboy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
chaoscontrol schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:53:
Precies. Maar ook het uitlevingsvermogen van de stemacteur schort het aan in de Engelse dubs. Waar de japanners volgens mij af en toe rond springen en rollen als ze aan het opnemen zijn, heb ik het idee dat de Engelse altijd maar heel statisch staan in te spreken, waarschijnlijk ook zonder beelden (ter ondersteuning) of het verhaal te kennen. Je merkt dat er dan gewoon een grote disconnect is tussen wat je hoort en wat je ziet.
Je merkt inderdaad heel goed het verschil tussen acteurs op dat punt. Meteen ook de reden waarom ik bijvoorbeeld de dub van DBZ over het algemeen wel goed vond, Chris Sabat is briljant met al zijn stemmen en Sean Schemmel is ook heel goed als Goku. Maar ook daar merk je dat alleen de hoofdpersonen het goed doen, de "figuranten" komen eigenlijk heel leeg over. Zelfs als ze gespeeld worden door dezelfde acteurs als de hoofdpersonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Over Kill La Kill gesproken....Ik wil die serie zo graag op DB, maar is echt godsonmogelijk duur.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Het scheelt ook wel dat Seiyuu (stemacteur) zijn in Japan een carriere is waar mensen echt voor gaan en waar ook opleidingen voor zijn. Bij Engelse dubs, en zeker bij Nederlands dubs, heb ik het idee dat het mensen 9 van de 10 keer geen ene ruk interesseert en dat ze er alleen staan voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 17:29:
Over Kill La Kill gesproken....Ik wil die serie zo graag op DB, maar is echt godsonmogelijk duur.
DB? Blu-ray? Deel 1 is wel cheap bij Zavvi: http://www.zavvi.nl/blu-r...r-s-edition/10985082.html

De rest niet zo. Je kunt het in een tracker zetten bij http://uk.camelcamelcamel.com/, maar het ziet er niet naar uit dat deel 2 en 3 voorlopig onder de 40 euro/stuk gaan zakken.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:46
So far dit seizoen zijn Dimension W en Boku dake ga Inai Machi erg goed begonnen. Ik weet niet zo goed wat ik van Ajin moet denken, de art style is nogal anders en niet echt iets waar ik nou blij van word.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik vind Grimgar ook best sterk, alleen erg jammer dat ze na de hele goeie eerste helft van de tweede aflevering ineens 3-4 minuten weggooiden door een liedje af te spelen met wat random animatie eronder van de hoofdpersonen die hun dag vervolgen. Dat trof voor mij eigenlijk geen enkel doel. Maar goed, met aflevering 1 en de eerste helft van aflevering 2 heeft die serie meer dan genoeg credit opgebouwd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Grimgar is voor mij afgevallen na aflevering 2 :+

het lijkt wel online rpg voor noobs: echt verschrikkelijk om te zien hoe ze een hele aflevering over doen om 1 orc af te maken. Jammer, want de artwork ziet er mooi uit maar de karakters die erin zitten zijn totaal niet interessant, heb niks tegen cliches maar (de welbekende alpha male die niet luistert en de hulpeloze priestess met grote boobs zijn toch wel irritant...

Boku Dake ga Inai Machi begon ijzersterk, maar na aflevering 2 moet ik het nog zien. Verder valt het me op dat dit seizoen heel veel series heeft met robots/mecha, dat is bijna ongekend. De leukste series zijn naar mijn mening Dagashi Kashi en Nijiiro days :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Terryb47 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:23:
Grimgar is voor mij afgevallen na aflevering 2 :+

het lijkt wel online rpg voor noobs: echt verschrikkelijk om te zien hoe ze een hele aflevering over doen om 1 orc af te maken. Jammer, want de artwork ziet er mooi uit maar de karakters die erin zitten zijn totaal niet interessant, heb niks tegen cliches maar (de welbekende alpha male die niet luistert en de hulpeloze priestess met grote boobs zijn toch wel irritant...
Ik vind dat juist verfrissend.
spoiler:
Wat mij betreft is het echt geweldig dat een serie hoofdpersonen heeft die echt machteloos staan in de nieuwe wereld waarin ze terecht komen. Dat vind ik een stuk interessanter dan die superkrachtige 15-jarige die eigenhandig even alle problemen van de hele wereld oplost. Ik hoop dan juist ook dat dat ze zo blijven worstelen om sterk genoeg te worden om het te redden in die wereld en dat de serie niet draait om het redden van de wereld (zoals KonoSuba, wat dan ook weer een leuke serie is :P) maar domweg om het in leven blijven. Juist dat maakt de serie voor mij niet cliché. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ik zeg ook nergens dat de serie cliche is, maar de karakters zijn dat wel. (dat ze hulpeloos zijn of OP zijn doet er niet toe) Als ik niets met de hoofdpersonen heb (en juist irritant vind) dan houdt het heel snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
D4NG3R schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 01:49:

Ik heb vanavond ook eindelijk de eerste aflevering kunnen kijken. Het 3D an sich vind ik wel mooi gedaan maar je hebt gelijk over die houterigheid. Ik dacht nog even dat het lag aan mijn underpowered mediaspeler in combinatie met een HEVC-video maar mijn pc deed hetzelfde. Wel jammer, de anime zelf lijkt sfeervol en de cell shading-techniek die ze toepassen geeft verder prachtige effecten, alleen lijkt het de helft van de tijd met 15FPS te animeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Is er niet van die software die alles naar 60fps converteerd tijdens het afspelen? Ik dacht dat laatst ergens een voorbeeld met anime van gezien te hebben.... Zet de file niet om, maar tijdens het afspelen berekent die het. Zag er best indrukwekkend uit.

Misschien dat dat kan helpen bij die serie? Als ik het vind meld ik het wel even
Pagina: 1 ... 4 ... 31 Laatste

Let op:
Lees voordat u post in ieder geval het deel Intro van de startpost van deze thread, daar staat het een en ander aan aanwijzingen en gedragsregels vermeld waaraan men zich dient te houden.