Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Anime en Manga topic (deel 24) Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• JerX
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 19-03 16:33

JerX

Ik scheld niet.

Topicstarter
quote:
hxk-clan schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:08:
Naar mijn mening is A silent voice nog wel een stuk beter dan Your Name. Was wat dat betreft een film met meer impact, maar dat kwam denk ik omdat de film 'herkenbaar is' als iets wat ook nu irl zou kunnen gebeuren.
Zeker, die mening deel ik ook :)

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• harm12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16:28
Ik zie tot mijn grote schrik (😉) dat de app Daisuki niet meer werkt.. Ik keek via deze app Dragonball Super. Is er een soort gelijke app die dit ook aanbied? Was erg tevreden over Daisuki..

©2004

• artificial_sun
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:53
Op de website van Daisuki wordt de stop al een maand aangekondigd. Het lijkt erop dat Dragonball Super wel uitgezonden blijft worden maar hoe en wat weet ik ook niet precies. Crunchyroll vind ik een drama iig.

Tegen het weekend zal ik de DBZ reddit in de gaten houden.

Edit:

Het lijkt erop dat daisuki alleen nog maar DBS uitzend http://motto.daisuki.net/information/

artificial_sun wijzigde deze reactie 01-11-2017 09:37 (16%)

Tacens SagittaII Tower en Tacens Ventus Ice reviews

• harm12nl
quote:
artificial_sun schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:33:
Op de website van Daisuki wordt de stop al een maand aangekondigd. Het lijkt erop dat Dragonball Super wel uitgezonden blijft worden maar hoe en wat weet ik ook niet precies. Crunchyroll vind ik een drama iig.

Tegen het weekend zal ik de DBZ reddit in de gaten houden.

Edit:

Het lijkt erop dat daisuki alleen nog maar DBS uitzend http://motto.daisuki.net/information/
Ja ik zag idd ook al via de website dat Dragon Ball Super daar nog op stond. De app laat echter niets meer zien helaas. Edit: app is ook uit de app store

Nu Crunchyroll geprobeerd, wordt alleen nu al gek van de reclame dus zoek nog steeds een alternatief (gratis natuurlijk :+ ) en dan niet via youtube of site maar het liefst via een app..

Hoor het graag als je meer weet :)

Jammer eigenlijk dat er geen makkelijke manier is om DBS in zowel de Japanse versie als Engelse versie te kijken via een app..

©2004

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20-03 23:26

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
harm12nl schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:23:
Jammer eigenlijk dat er geen makkelijke manier is om DBS in zowel de Japanse versie als Engelse versie te kijken via een app..
Dus het moet niet alleen gratis zijn maar je hebt nog wensen ook? ;)

There is no such thing as a free lunch. Als je niet betaalt én geen ads wil zien dan heeft het uitzendende bedrijf geen manier om de duur betaalde uitzendrechten terug te verdienen, laat staan de kosten van het maken en onderhouden van apps.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• harm12nl
quote:
NMe schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:47:
[...]

Dus het moet niet alleen gratis zijn maar je hebt nog wensen ook? ;)

There is no such thing as a free lunch. Als je niet betaalt én geen ads wil zien dan heeft het uitzendende bedrijf geen manier om de duur betaalde uitzendrechten terug te verdienen, laat staan de kosten van het maken en onderhouden van apps.
Ja proberen kan altijd toch? :)

Zonder gekheid het 'moet' niet perse gratis zijn maar heeft wel de voorkeur natuurlijk aangezien dat bij Daisuki ook zo was (ben verwent dus ;-)). Dacht wellicht is er nog een zo'n dergelijke optie maar anders voldoet Crunchyroll ook zeker. Ben al blij dat ik het nog kan kijken via een app!

harm12nl wijzigde deze reactie 01-11-2017 12:22 (6%)

©2004

• JerX

JerX

Ik scheld niet.

Topicstarter
quote:
harm12nl schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:23:
[...]

Ja ik zag idd ook al via de website dat Dragon Ball Super daar nog op stond. De app laat echter niets meer zien helaas. Edit: app is ook uit de app store

Nu Crunchyroll geprobeerd, wordt alleen nu al gek van de reclame dus zoek nog steeds een alternatief (gratis natuurlijk :+ ) en dan niet via youtube of site maar het liefst via een app..

Hoor het graag als je meer weet :)

Ik zou gewoon een jaar wachten en dan voor 1 keer 5 euro DBS binge-watchen :)

• harm12nl
quote:
JerX schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:19:
[...]

Ik zou gewoon een jaar wachten en dan voor 1 keer 5 euro DBS binge-watchen :)
DBS binge-watchen? Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat dat is.. B)

©2004

• JerX

JerX

Ik scheld niet.

Topicstarter
quote:
harm12nl schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:25:
[...]

DBS binge-watchen? Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat dat is.. B)
quote:
Binge watching is het achter elkaar kijken van televisie series. Binge watching of Bing viewing is populair geworden sinds de opkomst van online media diensten zoals Netflix waarmee de kijker tv-series on-demand kan kijken.

• Sméagol
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19:09

Sméagol

Master of Mayhem

Weet er hier toevallig iemand of er moderne vergelijkbare series zijn als Haibane Renmei?

Make lovecraft not warcraft. / Films 2019

• JerX

JerX

Ik scheld niet.

Topicstarter
quote:
Sméagol schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:09:
Weet er hier toevallig iemand of er moderne vergelijkbare series zijn als Haibane Renmei?
Ik vond die serie zo saai... maar ik kijk nu iets vergelijkbaars sloom; Aria. Bijna door seizoen 1 heen, maar denk dat ik hem drop. Mij te saai en ook gewoon niet grappig of iets.

• Kroketje
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18:25
quote:
JerX schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:02:
[...]

Ik vond die serie zo saai... maar ik kijk nu iets vergelijkbaars sloom; Aria. Bijna door seizoen 1 heen, maar denk dat ik hem drop. Mij te saai en ook gewoon niet grappig of iets.
Inderdaad erg saai en het wordt met het volgende seizoen niet beter. Ik heb het tweede seizoen ook een kans gegeven omdat het zo'n hoog cijfer had, maar ben niet verder gekomen want het is zo saai. Ik denk dat je er van moet houden... :z

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
Sméagol schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:09:
https://myanimelist.net/anime/387/Haibane_Renmei/userrecs ;)

• JerX

JerX

Ik scheld niet.

Topicstarter
quote:
Kroketje schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:23:
[...]

Inderdaad erg saai en het wordt met het volgende seizoen niet beter. Ik heb het tweede seizoen ook een kans gegeven omdat het zo'n hoog cijfer had, maar ben niet verder gekomen want het is zo saai. Ik denk dat je er van moet houden... :z
Top, dan bij deze gaat ie van de lijst haha. Volgens mij was er tijdens dat seizoen gewoon niets beter ofzo :P
quote:
Hahaha! O my ik roep Aria en die staat nog in de aanbevolen lijst ook :') Net als Kino die was ook traag, maar op zijn minst leuker dan Aria. Overigens is de remake voor Kino dit seizoen begonnen.

JerX wijzigde deze reactie 10-11-2017 19:45 (28%)

• Sméagol
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19:09

Sméagol

Master of Mayhem

quote:
En die had ik dus al gezien, maar die lijst bestaat voornamelijk uit oudere titels (ik vroeg specifiek om iets moderns, en daarmee bedoel ik iets van de laatste 3 jaar ofzo), inkoppertjes (titels van dezelfde makers), en een zooi rare suggesties (Neon Genesis Evangelion, Attack on Titan..). Van die lijst denk ik dat So Ra No Wo To en Shinsekai yori me 't interessants lijken, waarvan de eerste denk ik ook 't dichtst in de buurt komt van Haibane Renmei, maar ook niet al weer 15 jaar oud is (of ouder).

Make lovecraft not warcraft. / Films 2019

• Just_jan
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 03-03 21:09
O o o ....
Wat is Dragon ball Super toch een verslaving bij mij...

Elke zaterdag nacht zit ik midden in de nacht klaar voor de nieuwe aflevering..
Ben ondertussen zo'n anderhalf jaar geleden ingestapt paar afleveringen voor de Mini Tournament saga..
En elke week(als het uitgezonden word)zit ik toch weer 20 minuten met veel plezier te kijken.

En nu de laatste 3 maanden met de Universe Tournament... Helemaal top.
Personages zijn weer helemaal top, enige punt van kritiek is dat de focus iets meer naar de andere karakters gelegd mag worden in deze Arc..
Snap dat normaal gesproken Goku altijd wel de punt van Focus is, maar aangezien dit een Tournament is verwacht ik iets meer rotatie..
Ben (helaas) wel 1 van de weinige die wel positief is over Caulifla(die is hard op weg op mijn favo DB karakter ooit te worden) en nu dan Kefla.. (Kale kan ik iets minder hebben, beetje genoeg van dat bange gedrag)..

Maar ik kan niet wachten.
Deze Arc loopt pas ergens in Maart af heb ik gelezen, dus ben zeer benieuwd naar wat we daarna krijgen.
Hoop echt op een (mini)Arc waar Goku en Vegeta naar de Homeworld van Cabba, Caulifla en Kale gaan...

Kortom.... Helemaal Super;)... Nog niet het niveau van DBZ.... Maar dat zal ook nooit mee bereikt worden verwacht ik..

Ps4 account = JusttJD

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik snap dat niet zo, DBS is echt een aanfluiting als je het mij vraagt. Makkelijk bereikte nieuwe transformaties, geen enkel gevoel van gevaar (ook nu niet, nu het hele universum bedreigd wordt) en alle power levels zijn ineens all over the place. Roshi die ineens weer meekomt met de Z fighters, Trunks die in SSJ2 (?) sterker is dan Goku in SSJ Blue, etc. Er is geen enkele consistentie meer en het is nu gewoon pure fanservice met een heel zwak verhaal erachter.

• artificial_sun
Hiromi Tsuru de Japanse stem actrice van Bulma (DB, DBZ en Super) is gisteren dood gevonden in haar auto. De doodsoorzaak is afaik nog niet bekend.

Ze is maar 57 jaar geworden. :(

• JerX

JerX

Ik scheld niet.

Topicstarter
quote:
NMe schreef op woensdag 15 november 2017 @ 00:58:
Ik snap dat niet zo, DBS is echt een aanfluiting als je het mij vraagt. Makkelijk bereikte nieuwe transformaties, geen enkel gevoel van gevaar (ook nu niet, nu het hele universum bedreigd wordt) en alle power levels zijn ineens all over the place. Roshi die ineens weer meekomt met de Z fighters, Trunks die in SSJ2 (?) sterker is dan Goku in SSJ Blue, etc. Er is geen enkele consistentie meer en het is nu gewoon pure fanservice met een heel zwak verhaal erachter.
Haha dit dus, al is het sinds de Zamasu saga veel beter geworden. Sowieso de animatie is er erg op vooruit gegaan. Bij de tournament zitten wel hele slechte kiddy battles, maar goed tis wel aardig vermaak.

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 20:30
quote:
NMe schreef op woensdag 15 november 2017 @ 00:58:
Ondanks dat ik me heel erg kan vinden in je punten van kritiek. Vermaak ik me toch weer elke met deze serie. Stukje nostalgie misschien, maar ook het snelle tempo en weinig fillers tov DBZ maken het voor mij een erg vermakelijke serie. Het ontbreken van het stukje (gevoel voor) gevaar stoor ik me minder aan en is vooral bij goku natuurlijk nooit echt een punt geweest, maar het zou wel wat toevoegen aan de diepgang van de serie.

spoiler:
Het feit dat de saiyan personages (om maar een voorbeeld te noemen) uit universum 6 binnen een handvol aan afleveringen van non SSJ veranderen naar SSJ2 en na een fusie sterker zijn dan SS blue Goku stoor ik me wel erg aan. De progressie en avonturen die Goku heeft meegemaakt in vele jaren om zo sterk te worden wordt hier even in z'n waarde naar beneden gehaald in een paar afleveringen :-(

Without magic smoke, it ain't broken!

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
Modbreak:
Warez aanbieden buiten het forum om is óók niet toegestaan.

NMe wijzigde deze reactie 17-11-2017 12:41 (84%)

• Meneer Vevie
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 19-03 07:11

Meneer Vevie

Series, Films en meer

quote:
harm12nl schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 23:26:
Ik zie tot mijn grote schrik (😉) dat de app Daisuki niet meer werkt.. Ik keek via deze app Dragonball Super. Is er een soort gelijke app die dit ook aanbied? Was erg tevreden over Daisuki..
Denk dat je dan toch de Kodi route op moet en een anime addon moet installeren.

Ik ben Meneer Vevie. Ik houd mij bezig met series, audio en films. Maar vooral series. Ik zou gek zijn als ik niet zou praten over series. Lees op www.meneervevie.com mee met mijn avonturen.

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 20-03 11:01
quote:
s0ulmaster schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:47:
[...]

Ondanks dat ik me heel erg kan vinden in je punten van kritiek. Vermaak ik me toch weer elke met deze serie. Stukje nostalgie misschien, maar ook het snelle tempo en weinig fillers tov DBZ maken het voor mij een erg vermakelijke serie. Het ontbreken van het stukje (gevoel voor) gevaar stoor ik me minder aan en is vooral bij goku natuurlijk nooit echt een punt geweest, maar het zou wel wat toevoegen aan de diepgang van de serie.

spoiler:
Het feit dat de saiyan personages (om maar een voorbeeld te noemen) uit universum 6 binnen een handvol aan afleveringen van non SSJ veranderen naar SSJ2 en na een fusie sterker zijn dan SS blue Goku stoor ik me wel erg aan. De progressie en avonturen die Goku heeft meegemaakt in vele jaren om zo sterk te worden wordt hier even in z'n waarde naar beneden gehaald in een paar afleveringen :-(
Precies het feit dat het ander universum zo snel ssj1 en ssj2 werd was echt een zware tegenvaller, het ergste was voor mij de het door een tinteling in hun rug gebeurde? dat had Goku ook niet toen die SSJ1 werd want in DBZ kwam het door kwaadheid of het willen redden van zijn geliefde/planeet.

Persoonlijk vind ik de actie een stuk fijner en er gebeurd veel meer per episode, helaas staat hier tegenover dat Badguys te kort in actie te zien zijn. Zoals Black Goku & golden frieza had ik graag nog 30 episodes gezien , was nu wel een beetje te snel voorbij.

• artificial_sun
quote:
Meneer Vevie schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:31:
[...]

Denk dat je dan toch de Kodi route op moet en een anime addon moet installeren.
quote:
Er is gewoon een goede website beschikbaar, (daisuki) dus laat die illegale alternatieven gewoon thuis.

Als je een legale app vind waar we gratis DBS op kunnen kijken horen we het wel van jullie.

NMe wijzigde deze reactie 17-11-2017 12:42 (10%)

• s0ulmaster
quote:
G_Dragon schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:48:
[...]

Precies het feit dat het ander universum zo snel ssj1 en ssj2 werd was echt een zware tegenvaller, het ergste was voor mij de het door een tinteling in hun rug gebeurde? dat had Goku ook niet toen die SSJ1 werd want in DBZ kwam het door kwaadheid of het willen redden van zijn geliefde/planeet.

Persoonlijk vind ik de actie een stuk fijner en er gebeurd veel meer per episode, helaas staat hier tegenover dat Badguys te kort in actie te zien zijn. Zoals Black Goku & golden frieza had ik graag nog 30 episodes gezien , was nu wel een beetje te snel voorbij.
Precies :D Het verhaal van de power levels zijn sowieso al jaren niet consistent meer en het is zeer vermakelijk om de theorieën hierover te lezen op de bijbehorende fora. Dit zorgt er alleen wel voor dat ze wel heel erg vrij omgaan met power levels en idd sommmigen zoals master roshi in een paar afleveringen mee kan komen met de z-fighters zoals eerder genoemd. 8)7

Iemand trouwens een idee of we er nog achter gaan komen welke geheime training Gohan heeft gehad om zonder SSJ net zo sterk te worden als Goku SSJ blue (zie trainings gevecht voor het toernooi)?? of heb ik gemist waar dit vandaan komt?

• JerX

JerX

Ik scheld niet.

Topicstarter
quote:
s0ulmaster schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:20:
[...]
Iemand trouwens een idee of we er nog achter gaan komen welke geheime training Gohan heeft gehad om zonder SSJ net zo sterk te worden als Goku SSJ blue (zie trainings gevecht voor het toernooi)?? of heb ik gemist waar dit vandaan komt?
Hint: DBZ Buu Saga :)

• s0ulmaster
quote:
hmmm niet geheel bevredigend antwoord :X

ik neem aan dat je op ultimate/super gohan doelt?

s0ulmaster wijzigde deze reactie 17-11-2017 12:42 (15%)

• JerX

JerX

Ik scheld niet.

Topicstarter
quote:
s0ulmaster schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:38:
[...]

hmmm niet geheel bevredigend antwoord :X

ik neem aan dat je op ultimate/super gohan doelt?
Yup, maar die heeft ie nooit goed geleerd. Ten tweede werd hij altijd te arrogant omdat hij zichzelf sterk vond. Waardoor hij genoeg openingen creëerde voor zijn tegenstanders. Dit heeft Piccola nu uit hem geslagen, dus hier door is die al sterker geworden.

Goed als speculatie zal het wel Ultimate Super Saiyan worden ofzo, ala SS Blue met Kaio Ken :P

• ArgantosNL
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20:01
quote:
JerX schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:22:
[...]

Yup, maar die heeft ie nooit goed geleerd. Ten tweede werd hij altijd te arrogant omdat hij zichzelf sterk vond. Waardoor hij genoeg openingen creëerde voor zijn tegenstanders. Dit heeft Piccola nu uit hem geslagen, dus hier door is die al sterker geworden.

Goed als speculatie zal het wel Ultimate Super Saiyan worden ofzo, ala SS Blue met Kaio Ken :P
Daarnaast moet je niet vergeten dat hij niet echt trainde. Naast zijn superheld spelen en vechten tegen mieren(in vergelijking) is zijn lichaam verzwakt en kon hij die ultimate gohan vorm niet meer aannemen.

Ik weet niet of we nog echt iets van gohan gaan zien, ik hoop het wel dat er nog iets leuks uit komt.

• s0ulmaster
quote:
ArgantosNL schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:39:
[...]

Daarnaast moet je niet vergeten dat hij niet echt trainde. Naast zijn superheld spelen en vechten tegen mieren(in vergelijking) is zijn lichaam verzwakt en kon hij die ultimate gohan vorm niet meer aannemen.

Ik weet niet of we nog echt iets van gohan gaan zien, ik hoop het wel dat er nog iets leuks uit komt.
blijft nog steeds staan dat het natuurlijk frappant is dat hij kan matchen met SSJ blue Goku die zich al 100+ afleveringen uit de naad werkt 8)7

• Malfunctions
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 22:30
quote:
s0ulmaster schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:04:
[...]

blijft nog steeds staan dat het natuurlijk frappant is dat hij kan matchen met SSJ blue Goku die zich al 100+ afleveringen uit de naad werkt 8)7
Achja, hij is altijd degene geweest met het grootste potentieel van alle Z-fighters volgens de lore. Zijn potentieel is toen op Namek een keer vrijgemaakt, en later tijdens die training met de old Kai tijdens de Buu saga volledig onthuld. Toen kreeg hij de Mystic Gokan status.

Alleen hebben ze er daarna voor gekozen om hem een maatschappelijke carrière te geven en hem niet meer te laten trainen, waardoor hij sterk achteruit is gegaan. Als hij net zoveel zou trainen als Goku zou hij volgens de lore veel sterker moeten zijn.

Dat zie je ook in meerdere oude arcs terug. Als ongetrainde peuter in het gevecht met Raditz, als half getrainde kleuter tegen Vegeta, als getrainde 7-jarige tegen Frieza. Hij slaagt er op bepaalde momenten steeds in om (tijdelijk) tegenstanders ver boven zijn niveau weerstand te kunnen bieden. Aangezien het oorspronkelijk het plan was om hem Goku te laten vervangen moest hij natuurlijk wel aan de verwachtingen kunnen voldoen. ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• ArgantosNL
quote:
s0ulmaster schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:04:
[...]

Om zich niet zo raar, gohan is gewoon een mega talent.
Als kind was hij al sterker dan krillin zonder uitgebreide training.
Bij de cell saga 9 maanden met goku trainen en hij was sterker dan goku.

Paar weken intens trainen doet veel bij hem.

• s0ulmaster
quote:
ArgantosNL schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:02:
[...]

Om zich niet zo raar, gohan is gewoon een mega talent.
Als kind was hij al sterker dan krillin zonder uitgebreide training.
Bij de cell saga 9 maanden met goku trainen en hij was sterker dan goku.

Paar weken intens trainen doet veel bij hem.
Is en blijft dat, in mijn opinie, de verhoudingen wel echt zoek zijn. Gohan is inderdaad wel een talent, maar ik vind dit keer het verhaal erachter wel mega zwak en daarbij praten we nu niet over 9 maanden dit keer maar een paar dagen iirc (of zelfs sneller?).

• ArgantosNL
quote:
s0ulmaster schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:08:
[...]

Is en blijft dat, in mijn opinie, de verhoudingen wel echt zoek zijn. Gohan is inderdaad wel een talent, maar ik vind dit keer het verhaal erachter wel mega zwak en daarbij praten we nu niet over 9 maanden dit keer maar een paar dagen iirc (of zelfs sneller?).
Er wordt volgens mij gesuggereerd dat gohan al langer bezig is met trainen, sinds de frieza arc in super. Waar hij geconfronteerd wordt met zijn eigen zwakte, het zou inderdaad wel wat meer screentime mogen krijgen waardoor het allemaal minder extreem lijkt.

Daarnaast niet vergeten human-saiyan hybrid een sterke cocktail is, Pan kan als baby al vliegen en is nog sterker dan gohan was op die leeftijd.

• s0ulmaster
quote:
ArgantosNL schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:15:
[...]

Er wordt volgens mij gesuggereerd dat gohan al langer bezig is met trainen, sinds de frieza arc in super. Waar hij geconfronteerd wordt met zijn eigen zwakte, het zou inderdaad wel wat meer screentime mogen krijgen waardoor het allemaal minder extreem lijkt.

Daarnaast niet vergeten human-saiyan hybrid een sterke cocktail is, Pan kan als baby al vliegen en is nog sterker dan gohan was op die leeftijd.
Ik zie het meer als een natuurlijk verloop van hoe dragon ball werkt. De opvolger moet altijd sterker zijn. Ik zie niet zo goed hoe een saiyin hybrid sterker zou moeten zijn dan een pure saiyin.

Ik laat mijn kritiek maar voor wat het is en geniet lekker van de serie en vooral Goku als leuk onnozel personage. O+

• ArgantosNL
quote:
s0ulmaster schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:20:
[...]

Ik zie het meer als een natuurlijk verloop van hoe dragon ball werkt. De opvolger moet altijd sterker zijn. Ik zie niet zo goed hoe een saiyin hybrid sterker zou moeten zijn dan een pure saiyin.

Ik laat mijn kritiek maar voor wat het is en geniet lekker van de serie en vooral Goku als leuk onnozel personage. O+
De theory was dan saiyans minder goede controle hadden over hun emoties waardoor de hybrid effectiever kan omgaan met de kracht die uit die emotie komt of iets in die geest.

We hebben het hier over een fantasy alien ras dat kinderen kan maken met gewone mensen. Hoe serieus moet je het allemaal nemen. Het is een anime just enjoy don't think to much.

• s0ulmaster
quote:
ArgantosNL schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:26:
[...]

De theory was dan saiyans minder goede controle hadden over hun emoties waardoor de hybrid effectiever kan omgaan met de kracht die uit die emotie komt of iets in die geest.

We hebben het hier over een fantasy alien ras dat kinderen kan maken met gewone mensen. Hoe serieus moet je het allemaal nemen. Het is een anime just enjoy don't think to much.
Doe ik ook vooral!

• ArgantosNL
quote:
Ik weet niet of je de abridged versie van teamfourstar kent op Youtube.
Een zeer amusante versie van dbz, ze zijn nu bezig met de cell saga, leuk voor als je met super bij bent.

Ze hebben ook de films t/m eerste broly film geabridged zeer komisch.

• s0ulmaster
quote:
ArgantosNL schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:33:
[...]

Ik weet niet of je de abridged versie van teamfourstar kent op Youtube.
Een zeer amusante versie van dbz, ze zijn nu bezig met de cell saga, leuk voor als je met super bij bent.

Ze hebben ook de films t/m eerste broly film geabridged zeer komisch.
Ik ben ook met de abridged serie bij. Erg vermakelijk inderdaad

• Malfunctions
Heb mezelf dit weekend vermaakt met 7 deadly sins op netflix. Had vorige week de 3 Berserk films gekeken, en die bevielen ook prima.

Ben van beide series benieuwd naar de nieuwe afleveringen die volgend jaar moeten volgen.

• The Zep Man
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19:00
En er is niemand die iets geschreven heeft over Batman Ninja (film voor 2018)? :P OK, bij deze de trailer.

[edit]
En nog een trailer, want... waarom niet?

The Zep Man wijzigde deze reactie 01-12-2017 20:31 (25%)

Zep en de Kunst van het Computeronderhoud
[2014-06-15 00:00] Transmission 2.83 voor Windows (daemon & CLI)

• Tweakmans
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 19:42
Eerste trailer voor Alita: Battle Angel, een film van regisseur Robert Rodriguez (Sin City, Planet Terror, Desperado) die gebaseerd is op de manga Gunnm van Yukito Kishiro. Producent James Cameron (Avatar, Terminator) schreef ook mee aan het verhaal van de adaptatie. Het resultaat draait vanaf 19 juli in de bioscoop.

Bijzondere keuze om het androïde hoofdpersonage zulke grote manga-ogen te geven, maar de actie ziet er wel goed uit. Bekende cast ook die ze hebben gestrikt.

• F. Scaglietti
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online
quote:
Malfunctions schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:11:
Heb mezelf dit weekend vermaakt met 7 deadly sins op netflix. Had vorige week de 3 Berserk films gekeken, en die bevielen ook prima.

Ben van beide series benieuwd naar de nieuwe afleveringen die volgend jaar moeten volgen.
Ik vond hem eigenlijk niet zo super goed, karakters waren overdreven, verhaallijn was moeah, bgm, sfx waren opzich wel goed. tekenstijl vond ik ook wel goed.
Vond hem toch wel "meh" misschien omdat het best wel sexueel getint was, vooral de leider...

• F. Scaglietti
  • Niet online
quote:
ronnym schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:14:
eindelijke Naruto Shippuden weer opgepakt.

Ben er bijna klaar mee en ik zie dat er een vervolg is met Boruto.

Volgt iemand dit? Is het aan te raden?
Ja, ik kijk het, ik vind het sowieso leuk. Hij is aan te raden, maar dat is natuurlijk subjecief.
Er zijn wel wat verschillen, met Shippuuden, maar ik ga dat niet spoileren.

Het mooiste is eigenlijk dat je zelf moet uitzoeken. Je kan Naruto en Naruto Shippuuden vanuit verschillende perspectieven bekijken.

• mamorunl
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 15:16
quote:
Yamikaminari schreef op zondag 10 december 2017 @ 06:33:
[...]

Ja, ik kijk het, ik vind het sowieso leuk. Hij is aan te raden, maar dat is natuurlijk subjecief.
Er zijn wel wat verschillen, met Shippuuden, maar ik ga dat niet spoileren.

Het mooiste is eigenlijk dat je zelf moet uitzoeken. Je kan Naruto en Naruto Shippuuden vanuit verschillende perspectieven bekijken.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Boruto een beetje een re-do van Naruto vind. Het is leuk om te kijken, maar voelt echt aan als een filler imho

• whiner
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 12:27
quote:
mamorunl schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:21:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Boruto een beetje een re-do van Naruto vind. Het is leuk om te kijken, maar voelt echt aan als een filler imho
Daar ben ik het echt mee eens, het is nu veeeeel te traag. Maar dat was met het eerste seizoen van Naruto ook zo.

Maar de nieuwe mixjes van familie's kunnen leuke ninja's maken, die hoogst waarschijnlijk hun ouders zullen overtreffen.

• Malfunctions
quote:
Yamikaminari schreef op zondag 10 december 2017 @ 06:10:
[...]

Ik vond hem eigenlijk niet zo super goed, karakters waren overdreven, verhaallijn was moeah, bgm, sfx waren opzich wel goed. tekenstijl vond ik ook wel goed.
Vond hem toch wel "meh" misschien omdat het best wel sexueel getint was, vooral de leider...
Het is niet de beste anime ever, maar zoals gezegd heb ik me er prima mee vermaakt.

En in mijn beleving hoort het seksuele tintje een beetje bij het gros der anime´s.

• F. Scaglietti
  • Niet online
quote:
whiner schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:53:
[...]

Daar ben ik het echt mee eens, het is nu veeeeel te traag. Maar dat was met het eerste seizoen van Naruto ook zo.

Maar de nieuwe mixjes van familie's kunnen leuke ninja's maken, die hoogst waarschijnlijk hun ouders zullen overtreffen.
Bij Naruto Shippuuden begonnen ze (naar mijn mening) niet direct met fillers. Naar het eerste siezoen was het wel onwijs traag. Bij Boruto had ik wel meer het gevoel dat ze daar mee begonnen.

F. Scaglietti wijzigde deze reactie 11-12-2017 11:43 (4%)

• F. Scaglietti
  • Niet online
quote:
mamorunl schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:21:
[...]

Klopt, het begin is niet zo spectaculair.

• F. Scaglietti
  • Niet online
Ik vraag mij of er nog goede anime voor mij aanwezig, die ik zo in één keer achter elkaar aan kan kijken.

Wat ik gekeken heb is:
-Full Metal Alchemist
-Full Metal Alchemist Brotherhood
-Naruto
-Naruto Shippuuden
-Boruto (kijk ik nog, sla wel eens afleveringen over omdat het niet zo boeiend is)
-Bijna alle Gundam series
-Etc etc.

Ik hou van anime dat oprecht een goed verhaal met goede character development.
Het meerendeel wat ik op dit forum lees trekt mij gewoon niet.
Zijn er mensen die goede suggesties hebben?

F. Scaglietti wijzigde deze reactie 11-12-2017 12:01 (5%)

• whiner
Dragonball super en Fairy Tail vind ik leuk.

Mahja ik ben geen anime purist.

• fub
  • Laatst online: 20-03 11:35
quote:
Yamikaminari schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:47:Ik hou van anime dat oprecht een goed verhaal met goede character development.
"Goed verhaal met goede character development" past op veel series die als suggestie hier voorbij komen, maar blijkbaar heb je aanvullende eisen die je niet vermeldt? Als je het topic hebt doorgelezen en je ziet geen suggesties die je aantrekken, verwacht je dan dat we nu opeens met series komen die wel direct bij je passen?

• whiner
quote:
fub schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:11:
[...]

"Goed verhaal met goede character development" past op veel series die als suggestie hier voorbij komen, maar blijkbaar heb je aanvullende eisen die je niet vermeldt? Als je het topic hebt doorgelezen en je ziet geen suggesties die je aantrekken, verwacht je dan dat we nu opeens met series komen die wel direct bij je passen?
hahah zucht, hier komen de stereotype tweaker reacties, ik mis alleen nog 'heb je het al op google gezocht' of dit is 10 jaar geleden ook al een keer voorbij gekomen ergens in een topic.

Geef gewoon een antwoord of niet, is niet zo moeilijk hoor.

• F. Scaglietti
  • Niet online
quote:
fub schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:11:
[...]

Misschien niet goed vermeld, ik zal hem even aanpassen.

• JerX

JerX

Ik scheld niet.

Topicstarter
quote:
Yamikaminari schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:47:
Ik vraag mij of er nog goede anime voor mij aanwezig, die ik zo in één keer achter elkaar aan kan kijken.

Wat ik gekeken heb is:
-Full Metal Alchemist
-Naruto
-Naruto Shippuuden
-Boruto (kijk ik nog, sla wel eens afleveringen over omdat het niet zo boeiend is)
-Etc etc.

Ik zie in jou lijst voornamelijk Shounen series. Als je het over character development hebt dan vind ik deze passend:
Seirei no Moribito
Akatsuki no Yona
Steins;Gate
Black Lagoon

• fub
  • Laatst online: 20-03 11:35
quote:
whiner schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:14:
hahah zucht, hier komen de stereotype tweaker reacties, ik mis alleen nog 'heb je het al op google gezocht' of dit is 10 jaar geleden ook al een keer voorbij gekomen ergens in een topic.

Geef gewoon een antwoord of niet, is niet zo moeilijk hoor.
Haha, je hebt niet helemaal ongelijk! Je terechtwijzing is, eh, terecht.
Maar wat ik vreemd vond, was dat de boodschap leek te zijn: "Ik vind de suggesties die hier worden gedaan niet interessant, dus doe eens wat suggesties". Zonder wat meer informatie zouden we dan gewoon weer de gebruikelijke suggesties hebben gedaan, en daar was de vraagsteller juist niet naar op zoek.
Ik had het misschien wat aardiger op kunnen schrijven (en voor een volgende keer zal ik proberen je feedback ter harte te nemen), maar ik vroeg me daadwerkelijk af wat voor resultaat de vraagsteller nou verwachtte.

• Tweakmans
quote:

Wat ik gekeken heb is:
-Full Metal Alchemist
-Naruto
-Naruto Shippuuden
-Etc etc.

One Piece? Heb je gelijk 700+ afleveringen om in te halen. ;)

• ikbenerniet
  • Registratie: juli 2011
quote:

Wat ik gekeken heb is:
-Etc etc.

oeh, je hebt etc. etc. gekeken, dan maak je het wel lastig :+

Momenteel ben ik met Soul Eater bezig, dat past zo te zien precies in jouw straatje. Andere suggesties:
Hellsing Ultimate
Hunter X Hunter (de nieuwe uit 2011
Bleach
etc. etc.

Verder, als je de top anime op MAL op populariteit selecteert dat kom je als eerst de anime tegen die als een trein wegkijken (deze dus https://myanimelist.net/topanime.php?type=bypopularity)

• whiner
quote:
fub schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:53:
[...]
Haha, je hebt niet helemaal ongelijk! Je terechtwijzing is, eh, terecht.
Maar wat ik vreemd vond, was dat de boodschap leek te zijn: "Ik vind de suggesties die hier worden gedaan niet interessant, dus doe eens wat suggesties". Zonder wat meer informatie zouden we dan gewoon weer de gebruikelijke suggesties hebben gedaan, en daar was de vraagsteller juist niet naar op zoek.
Ik had het misschien wat aardiger op kunnen schrijven (en voor een volgende keer zal ik proberen je feedback ter harte te nemen), maar ik vroeg me daadwerkelijk af wat voor resultaat de vraagsteller nou verwachtte.
Ik ken helaas genoeg mensen die tweakers.net mijden omdat er nooit een direct antwoord gegeven kan worden en tweakers erg bot over kunnen komen.
Ik vind dat jammer want er is erg veel kennis op deze site. Tweakers is een beetje zoals Linux, in theorie klopt het en kun je er alles mee, het is alleen totaal niet gebruiksvriendelijk. al beweren de 'specialisten' van wel.

• Bazzz
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 19-03 08:37
quote:

Wat ik gekeken heb is:
-Full Metal Alchemist
-Naruto
-Naruto Shippuuden
-Etc etc.

Parasyte the maxim echt wel een aanrader als het gaat om character development en acite :)

• Meekoh
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18:36
quote:

Wat ik gekeken heb is:
-Full Metal Alchemist
-Naruto
-Naruto Shippuuden
-Etc etc.

Het is al een oudje, maar is wel nog steeds een van mijn favorieten:
- Rurouni Kenshin (films zijn meh, maar de serie is wel goed)

Computer says no

• Tweakmans
Eerste trailer voor Mirai no Mirai (Mirai of the Future), de nieuwste film van Mamoru Hosoda (The Girl Who Leapt Through Time, Summer Wars, Wolf Children, The Boy and the Beast). In de fantasievolle film ontmoet een jongen zijn zusje uit de toekomst.

• JerX

JerX

Ik scheld niet.

Topicstarter
quote:
Tweakmans schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:41:
Eerste trailer voor Mirai no Mirai (Mirai of the Future), de nieuwste film van Mamoru Hosoda (The Girl Who Leapt Through Time, Summer Wars, Wolf Children, The Boy and the Beast). In de fantasievolle film ontmoet een jongen zijn zusje uit de toekomst.

[video]
Awesome! Summer Wars vond ik het minst, maar stuk voor stuk zeer vermakelijke films :)

• Malfunctions
Deze week Fate/Apocrypha gekeken op Netflix. Best vermakelijk, hoewel het verhaal/de wereld wat lastig te begrijpen is zonder verdere achtergrondkennis. En wat ik enigszins vreemd vind is dat er 2 personages zijn die duidelijk vrouwelijk zijn, maar die steeds als mannelijk worden aangesproken. Maar wellicht ligt dat aan mij. :)

• 92946
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-01-2018
Wie kijkt er naar Inuyashiki?

De serie gaat in essentie over 2 hoofdkarakters. Een student genaamd ''Hiro" en een oudere man genaamd '"Inuyashiki ". Inuyashiki is een oudere man die genegeerd wordt z'n familie en eigenlijk niet zo veel zin meer heeft in het leven nadat kanker bij hem is geconstateerd. Hiro is een vrij normale jongeman die nog studeert op school. Op een bepaald moment adapteert Inuyashiki ook een zwerfhondje en neemt deze mee naar huis. Later die dag (of de volgende dag) loopt Inuyashiki in het park en ook toevallig is Hiro daar aanwezig. Plotseling verschijnt er uit de lucht een buitenaardse lichtbundel die beide personen raakt. Zowel Inuyashiki als Hiro worden soort van omgebouwd tot mens/machine met buitengewone krachten. In 1e instantie hebben ze dit niet door maar door allerlei situaties beginnen ze zich steeds meer te realiseren wat ze kunnen. Inuyashiki wordt de good guy en gaat mensen redden, gaat naar ziekenhuizen om terminale patienten te genezen enz. Hiro daarentegen gebruikt zijn krachten om iedereen die (in 1e instantie) maar een beetje vervelend is, ook tegenover een goede vriend van hem, om het leven te brengen. Hij kan via allerlei media mensen zo overhoop schieten met enkel zijn vinger als machine geweer.
spoiler:
Uiteindelijk gaat de politie naar hem op jacht en vinden ze hem bij z'n oma en een meisje, die graag wil dat Hiro bij haar blijft. De politie gaat grof te werk en schiet oma en het meisje gewoon koelbloedig overhoop. Hiro weet te ontsnappen, maar neemt later wraak op het politiebureau, door alle politiemensen te vermoorden. Uiteindelijk verklaard Hiro de oorlog aan heel Japan, waarbij hij via tv's, smartphones en alles wat maar beeldschermen heeft mensen kan neerschieten. Hij vermoord de 1e dag 100 mensen en beloofd daarna de volgende dag 1000 mensen te vermoorden en zijn ultieme doelstelling: geheel Japan vermoorden.

Wat deze animé zo apart en mooi maakt zijn de details. Die zijn echt uitmuntend te noemen. Er is gelet op de kleinste details en een (tiener)slaapkamer ziet er ook uit als een (tiener)slaapkamer. Het kleurgebruik is bijzonder hoog gevarieerd en sterk aanwezig. Dus geen asgrauwe situaties of monotoon kleurgebruik maar een hoop felle en sterk variërende kleuren sieren deze serie bijzonder. De intro hieronder laat eigenlijk nog niet alles zien, maar ik zou zeggen, bekijk de 1e aflevering eens en oordeel zelf.

• Chiel
  • Registratie: augustus 2000
quote:
Eergisteren de eerste 5 en gister de tweede 5 episodes gezien. Best goed, aantal zeer heftige scenes, maar het laat wel zien dat een gestoorde bad guy iets anders is dan een soort van dr. Evil :) Hoeveel eps heeft Inuyashiki eigenlijk? 11 of 13?

• 92946
quote:
Chiel schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 23:20:
[...]

Eergisteren de eerste 5 en gister de tweede 5 episodes gezien. Best goed, aantal zeer heftige scenes, maar het laat wel zien dat een gestoorde bad guy iets anders is dan een soort van dr. Evil :) Hoeveel eps heeft Inuyashiki eigenlijk? 11 of 13?
Op dit moment 10.

En hoeveel totaal het seizoen, als er al sprake is van een seizoen 2, zou ik niet weten.

92946 wijzigde deze reactie 16-12-2017 00:10 (10%)

• Tweakmans
quote:
Ik kende het nog niet, maar ben nu wel benieuwd. Bedankt voor de tip. :)

• 92946
quote:
Tweakmans schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 00:23:
Ik kende het nog niet, maar ben nu wel benieuwd. Bedankt voor de tip. :)
Ik kende hem 3 weken geleden ook nog niet, heb aflevering 6 als 1e gezien toen ik bij een vriend zat. De serie zag er zo imposant uit dat ik em perse vanaf het begin wou zien.

Eigenlijk had deze serie wel een beetje het The Orville effect:
>Instant Interest< :)

• F. Scaglietti
  • Niet online
quote:
JerX schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:18:
[...]

Ik zie in jou lijst voornamelijk Shounen series. Als je het over character development hebt dan vind ik deze passend:
Seirei no Moribito
Akatsuki no Yona
Steins;Gate
Black Lagoon
Ding! ding! Ding! We have a winner!

• JerX

JerX

Ik scheld niet.

Topicstarter
quote:
Yamikaminari schreef op zondag 17 december 2017 @ 01:04:
[...]

Ding! ding! Ding! We have a winner!
Laats Akatsuki no Yona gekeken. Was zeer verbaasd, verwachtte er niet veel van. Zit echter een goed verhaal achter en karakter ontwikkeling.

• F. Scaglietti
  • Niet online
quote:
JerX schreef op zondag 17 december 2017 @ 11:05:
[...]

Laats Akatsuki no Yona gekeken. Was zeer verbaasd, verwachtte er niet veel van. Zit echter een goed verhaal achter en karakter ontwikkeling.
Ik denk dat er een mist verstand is, maar eigenlijk is alleen Black Lagoon leuk. (van dit soort anime hou ik.)
Voor de rest heb ik heel gauw gekeken wat andere voor suggesties hadden, maar dat was voor mij niks.
(Mijn uitleg was ook te summier om aan te geven wat ik echt leuk vind.

Ik hou wel van de jaren 90 of early 2000 anime. en eigenlijk vooral met actie/drama/geweld en misschien humor.

Ik zou eigenlijk een My Anime list moeten maken. (Had geen idee dat dat bestond)

Om eerlijk te zijn durf ik niet eens voor anime uit te komen omdat het nog taboe is ofzo?

F. Scaglietti wijzigde deze reactie 18-12-2017 01:32 (6%)

• JerX

JerX

Ik scheld niet.

Topicstarter
quote:
Yamikaminari schreef op maandag 18 december 2017 @ 01:28:
[...]

Ik denk dat er een mist verstand is, maar eigenlijk is alleen Black Lagoon leuk. (van dit soort anime hou ik.)
Voor de rest heb ik heel gauw gekeken wat andere voor suggesties hadden, maar dat was voor mij niks.

Ik hou wel van de jaren 90 of early 2000 anime. en eigenlijk vooral met actie/drama/geweld en misschien humor.

Ik zou eigenlijk een My Anime list moeten maken. (Had geen idee dat dat bestond)

Om eerlijk te zijn durf ik niet eens voor anime uit te komen omdat het nog taboe is ofzo?
Haha ik had al zo vermoeden :P

Een anime list is wel handig, zo krijg je ook sneller suggesties aan de hand van de anime die je hebt gekeken.

Anyway ik ben 29 jaar en kijk al een hele poos anime, mijn vrienden weten dit. Die vinden het niet raar, maar de vrouwen vinden het wel grappig en kinderachtig. Daar krijg je soms ook wel eens de wind van voren; "ga lekker die grote japanse tieten kijken". Wat ik dan doe? Gewoon keihard mee lachen, want soms hebben ze wel gelijk :P

• yrosma
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20-03 12:59
quote:
Yamikaminari schreef op maandag 18 december 2017 @ 01:28:
[...]

Is anime nog stees taboe in deze tijd?
Had eigenlijk verwacht dat dat tegenwoordig niet meer zo zou zijn maar kijk zelf dan ook al 25 jaar anime dus zelf weet ik eigenlijk niet beter.

Gezien je lijstje denk ik dat we kwa smaak wel redelijk overeen komen aangezien ik je lijstje ook gezien heb en deze me wel bevallen. Weet niet wat je nog onder etc, etc bedoelde maar je zou eens naar de volgende kunnen kijken. Is lang niet alles maar wat ik zo snel even kon verzinnen, zitten dus wat meer oudere tussen.
Ghost in the Shell Stand Alone Complex
Cowboy Beepop
Claymore
Steins;Gate
Monster
Darker than Black
Death Note
Durarara
Read or Dream
Witch Hunter Robin
Planetes
Jormungand
Wolf's Rain
Gilgamesh
Toaru Majutsu no Index, Toaru Kagaku no Railgun
Armored Trooper Votoms
Hellsing Ultimate
Eureka Seven
Another
Noir

• F. Scaglietti
  • Niet online
quote:
JerX schreef op maandag 18 december 2017 @ 07:23:
[...]

Haha ik had al zo vermoeden :P

Een anime list is wel handig, zo krijg je ook sneller suggesties aan de hand van de anime die je hebt gekeken.

Anyway ik ben 29 jaar en kijk al een hele poos anime, mijn vrienden weten dit. Die vinden het niet raar, maar de vrouwen vinden het wel grappig en kinderachtig. Daar krijg je soms ook wel eens de wind van voren; "ga lekker die grote japanse tieten kijken". Wat ik dan doe? Gewoon keihard mee lachen, want soms hebben ze wel gelijk :P
Ik probeer dus mensen te zoeken, die mij niet zomaar daarop afschieten, als je dit kijkt, dan praten bepaalde mensen dus niet meer met je of wat dan ook. (Heel zielig, weet ik.) maar dat soort mensen kom ik jammer genoeg alleen maar tegen.

Kent iemand Animewolken?

• JerX

JerX

Ik scheld niet.

Topicstarter
quote:
Yamikaminari schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:18:
[...]

Ik probeer dus mensen te zoeken, die mij niet zomaar daarop afschieten, als je dit kijkt, dan praten bepaalde mensen dus niet meer met je of wat dan ook. (Heel zielig, weet ik.) maar dat soort mensen kom ik jammer genoeg alleen maar tegen.

Kent iemand Animewolken?
Nou ja dat heb ik gelukkig nooi meegemaakt, maar een beetje respect (en begrip) mag men best tonen. Ach in de IT wereld zal men er niet zo snel van op kijken.

Animewolken ken ik overigens wel, maar ik vermijd eigenlijk alle Anime Community forums (op tweakers na). Simpelweg omdat het vrij kinderachtig en popie jopie gedrag is.

Overigens heb ik wel een abbo op de AniWay, leuk blad over anime, manga en de japanse cultuur. Hier door krijg ik toch wat informatie over anime etc. mee zonder naar de anime (community) websites te gaan.

• F. Scaglietti
  • Niet online
quote:
JerX schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:24:
[...]

Nou ja dat heb ik gelukkig nooi meegemaakt, maar een beetje respect (en begrip) mag men best tonen. Ach in de IT wereld zal men er niet zo snel van op kijken.

Animewolken ken ik overigens wel, maar ik vermijd eigenlijk alle Anime Community forums (op tweakers na). Simpelweg omdat het vrij kinderachtig en popie jopie gedrag is.

Overigens heb ik wel een abbo op de AniWay, leuk blad over anime, manga en de japanse cultuur. Hier door krijg ik toch wat informatie over anime etc. mee zonder naar de anime (community) websites te gaan.
Ik bedoeldeanimewolken meer van vroeger, aangezien dat voor mij het enige anime forum was. Maar je hebt gelijk.

Ik zal eens naar AniWay kijken.

• Aschtra
  • Laatst online: 20:45
Kijk zelf ook al aantal jaartjes anime. Hoor er in mijn omgeving niets raars over. Mijn vriendin boeit het ook niet echt.

MAL:

https://myanimelist.net/animelist/kokoryuu

• Falcon10
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:34

Falcon10

Hit it i would !

Toevallig Gundam kenners op GoT ?

Heb er even tussenuit gelegen, en laatste dat ik gezien heb was Gundam 00, Gundam Unicorn, en ergens ertussen zat als ik het goed voor heb Gundam Stargazer.
Zijn van deze 2 de DVDs reeds uit in Engelse taal ( nederlandse subtitels betwijfel ik hard ) ?

En wat is er ondertussen bij gekomen ?

Heb al iets zien voorbijkomen van Gundam Iron Blooded Orphans en Gundam Thunderbolt.
Zijn deze al op DVD in engelse taal ?

Mis ik nog Gundam films/reeksen die na 00 en Unicorn geweest zijn ?

-| Hit it i would ! |-

• Waltman
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 28-01 18:35
quote:
Falcon10 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 21:35:

Heb er even tussenuit gelegen, en laatste dat ik gezien heb was Gundam 00, Gundam Unicorn, en ergens ertussen zat als ik het goed voor heb Gundam Stargazer.
Zijn van deze 2 de DVDs reeds uit in Engelse taal ( nederlandse subtitels betwijfel ik hard ) ?

Heb al iets zien voorbijkomen van Gundam Iron Blooded Orphans en Gundam Thunderbolt.

Twee series die je niet benoemt zijn : Gundam build fighters en gundam reconguista in G. Maar deze naar mijn mening niet echt de moeite van net kijken waard. Iron blooded orphans is volgens mij In de USA te bekijken bij funanimation in het engels. Het is in 2018 wachten op een nieuwe serie.

• jdh009
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 15:25
quote:

Wat ik gekeken heb is:
-Full Metal Alchemist
-Naruto
-Naruto Shippuuden
-Etc etc.

Is Code Geass misschien iets voor je?

https://myanimelist.net/a...eass__Hangyaku_no_Lelouch

Al is het wel een tijdje geleden dat ik het zien heb maar kon me herinneren dat ik toen de karakterontwikkeling prima vond.

jdh009 wijzigde deze reactie 01-01-2018 22:00 (12%)

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking

• RayNbow
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 19:25

RayNbow

Kirika <3

quote:
Waltman schreef op maandag 1 januari 2018 @ 21:53:
Gundam build fighters [...] Maar deze naar mijn mening niet echt de moeite van net kijken waard.
Gundam Build Fighters en GBF Try zijn m.i. juist luchtige series die zichzelf niet al te serieus nemen, maar wel vol verwijzingen zitten naar vele Gundam-series.

Neem bijv. het eerste seizoen:

Rinko Iori, wier stem vertolkt wordt door Mitsuishi Kotono. Mitsuishi Kotono heeft al eerder rollen vervuld in X en SEED. Een van de episode previews in GBF wordt in dezelfde style gedaan als in SEED.

Voor @Falcon10, intro van GBF:
(Mocht de embedding niet geheel werken, vanaf 1:14:22)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• F. Scaglietti
  • Niet online
quote:
jdh009 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 21:59:
[...]

Is Code Geass misschien iets voor je?

https://myanimelist.net/a...eass__Hangyaku_no_Lelouch

Al is het wel een tijdje geleden dat ik het zien heb maar kon me herinneren dat ik toen de karakterontwikkeling prima vond.
Heb ik al gezien.

• F. Scaglietti
  • Niet online
quote:
RayNbow schreef op maandag 1 januari 2018 @ 22:44:
[...]

Gundam Build Fighters en GBF Try zijn m.i. juist luchtige series die zichzelf niet al te serieus nemen, maar wel vol verwijzingen zitten naar vele Gundam-series.

Neem bijv. het eerste seizoen:
[afbeelding]
Rinko Iori, wier stem vertolkt wordt door Mitsuishi Kotono. Mitsuishi Kotono heeft al eerder rollen vervuld in X en SEED. Een van de episode previews in GBF wordt in dezelfde style gedaan als in SEED.

Voor @Falcon10, intro van GBF:
[video](Mocht de embedding niet geheel werken, vanaf 1:14:22)
Heb ik gezien. Volgens mij is/komt er een nieuwe.

• Terryb47
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 19:48
quote:

Gundam Thunderbolt en Gundam Origin zijn wat mij betreft dikke aanraders. Gundam Buildfighters is eigenlijk 1 groot reklameblok voor gundam modelkits, maar vond het wel een verademing en lekker wegkijken. Geen politiek/oorlog of haat, gewoon vechten voor de pret :)

Gundam IBO daaraantegen heb ik gemengde gevoelens over, maar zeker het kijken waard omdat het zo anders is dan voorgaande series.

flickr heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Discipline
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 22:07
quote:

Gundam is mijn favoriete anime-franchise, maar nee, er is verder niks meer uitgekomen, behalve een remake die wel heel vet was: Mobile Suit Gundam: The Origin

Ik moest er wel even naar zoeken moet ik bekennen, maar wat vet!

• JerX

JerX

Ik scheld niet.

Topicstarter
Gundam Thunderbolt is wel echt dik en 1 van mijn favoriete Gundams tot nu toe. Waarbij ik met Gundam IBO ook gemengde gevoelens heb. Characters design is een beetje over de top, verhaal was eigenlijk niet heel spannend. Alleen de gevechten waren gewoon erg vet gemaakt.

JerX wijzigde deze reactie 02-01-2018 08:17 (8%)

• F. Scaglietti
  • Niet online
@Falcon10 Tijd voor... Mobile Suit Gundam: Iron-Blooded Orphans als je die nog niet hebt gezien. Hij is zó enorm goed.

• F. Scaglietti
  • Niet online
quote:
Discipline schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 06:42:
[...]

Gundam is mijn favoriete anime-franchise, maar nee, er is verder niks meer uitgekomen, behalve een remake die wel heel vet was: Mobile Suit Gundam: The Origin

Ik moest er wel even naar zoeken moet ik bekennen, maar wat vet!
Seizoen 2 van Thunderbolt en wat is Gundam Twlight Axis dan?

• F. Scaglietti
  • Niet online
quote:
JerX schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 08:16:
Gundam Thunderbolt is wel echt dik en 1 van mijn favoriete Gundams tot nu toe. Waarbij ik met Gundam IBO ook gemengde gevoelens heb. Characters design is een beetje over de top, verhaal was eigenlijk niet heel spannend. Alleen de gevechten waren gewoon erg vet gemaakt.
Ik vind Gundam IBO er ver boven uit steken. Al is het alleen al door de Background music en Openings en Endings.

De gevechten zijn ontzettend goed, dit keer is er geen beamspam of “Jezus” Kira Yamato die iedereen even afknalt. Oke G Gundam ook niet echt.

Het is tactisch, spannend, goede teken kwaliteit, verborgen dingen van een paar honderd jaar terug, een twist in het verhaal, een jonge leider die impulsief is. En ga zo maar door. Deze is echt even anders dan andere.
En natuurlijk “Char” niet te vergeten.

• JerX

JerX

Ik scheld niet.

Topicstarter
@Yamikaminari

Ik vond de animatie prima. Karakters qua innerlijk wel tof, maar het design zelf stoorde ik me aan. Het verhaal op zich is natuurlijk een beetje bizar, maar het ware geen plot twist die je niet zag aankomen. Ik vond Gundam 00 op dat gebied spannender.

Overigens heb je een edit knop voor je reacties :P Het is op Tweakers niet de bedoeling om meerdere reacties onder elkaar te posten

• raro007
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 02:30
vanaf 11 januari op netflix

ziet er mooi uit :3

• JerX

JerX

Ik scheld niet.

Topicstarter
quote:
raro007 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 23:04:
vanaf 11 januari op netflix
[video]

ziet er mooi uit :3
Volgens mij word deze anime (Violet Evergarden) flink gehyped. Misschien ook wel terecht, de animatie ziet er zeker top uit.
quote:
There are words Violet heard on the battlefield, which she cannot forget. These words were given to her by someone she holds dear, more than anyone else. She does not yet know their meaning.

A certain point in time, in the continent of Telesis. The great war which divided the continent into North and South has ended after four years, and the people are welcoming a new generation.

Violet Evergarden, a young girl formerly known as "the weapon", has left the battlefield to start a new life at CH Postal Service. There, she is deeply moved by the work of "Auto Memories Dolls", who carry people's thoughts and convert them into words.

Violet begins her journey as an Auto Memories Doll, and comes face to face with various people's emotions and differing shapes of love. All the while searching for the meaning of those words.

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 19:56
Devilman Crybaby staat er op sinds 5 januari:

De tekenstijl doet in het begin wat denken aan Little Witch Academia maar dat gaat toch vlug over. De gratuite fan service met borsten en billen is wel over the top voor de 1e episode, dat is gelukkig weg in de andere afleveringen.

• raro007
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 02:30
quote:
algalid schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 01:21:
Devilman Crybaby staat er op sinds 5 januari:

[video]
De gratuite fan service met borsten en billen is wel over the top voor de 1e episode, dat is gelukkig weg in de andere afleveringen.
Had al op Netflix de afbeeldingen gezien..
Dus vandaag even ep1 en 2 gekeken, maar bij ep2 net over de helft vroeg ik me af wat de leeftijd was. XD
16 jaar dus en ik had verwacht vanaf 18 jaar....

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 20-03 11:01
Wie heeft zoals elke zondag , afgelopen zondag weer DB Super gezien en wat vond je ervan?

Zelf vond het ik een beestaflevering die ik nu onderhand al 3 keer heb gezien :

spoiler: title
De hele episode zit vol met gevechten en lekker veel actie, eindelijk een keer veel met Jiren vs Goku & Vegeta, Dyspo Vs Frieza die gelijk even flink op zijn flikker krijgt na het gebruik van zijn staart, Gohan & Piccolo vs Toppo die zonder moeite een Kamehameha overleeft..

Vegeta die een soort van Super Saiyan blue 2 transformatie laat zien nadat die op zijn Pride word getriggerd en dan vervolgens weer ontzettend hard gestraft word, vond dat echt wel een brute scene!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12:14
quote:
raro007 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 19:44:
[...]

Had al op Netflix de afbeeldingen gezien..
Dus vandaag even ep1 en 2 gekeken, maar bij ep2 net over de helft vroeg ik me af wat de leeftijd was. XD
16 jaar dus en ik had verwacht vanaf 18 jaar....
Bijna in een ruk uitgekeken. Serie vond ik klein beginnen, vriendschap tussen twee vrienden, wat uiteindelijk totaal anders verloopt. (Je kan natuurlijk van mijlen ver zien wat er aan zit te komen, maar toch)

Voilet Evergarden ga ik opsparen want ik wil niet elke week wachten op een aflevering.
Zo spaar ik ook elke jaar One Piece op om dan vervolgens alles in een week te kijken.

Eeyup! As spoken by Big Macintosh

• Ray187
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 15-12-2018
Bijna klaar met de eerste 15 afl. van Black clover. Erg leuke anime. Beetje stijl van hunter x hunter.

The seven deadly sins lijkt me ook erg leuk, Daar zijn er helaas ook maar 24 afl. van. Tenminste ik zie er maar 24.

Ook aan Zodiac war begonnen. Bloederig, maar tot nu toe wel gave anime.

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 19:56

Sinds woensdag op Netflix. Het is een productie van Polygon Pictures dus het heeft een sci fi look en animatie dat net niet smooth genoeg is (in mijn ogen). Het duurt enkel 90 minuten dus je kan die er snel tussendoor nemen.

Binnen een paar maanden komt al het vervolg van in totaal 3 films.

• Icekiller2k6
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 16:41
@Ray187
Van Seven deadly sins is er al een ova uit en 2de seizoen komt dit jaar uit, dacht ik in februari/maart uit.

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True