Het Anime en Manga topic (deel 24) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 31 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Terryb47 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:42:
[...]

oh prison school was een dikke uitzondering, want die was supergrappig
Dan zou ik zeker naar Kakegurui kijken. :P Ik kreeg daar heel erg een Prison School-gevoel bij ondanks het feit dat er tot zover geen fanservice in zit. :D

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Bedankt voor de suggesties, mijn probleem is bij iedere nieuwe seizoen begin ik met volle moed aan nieuwe series. Maar gaandeweg haak ik bij 8 van de 10 series gewoon af omdat die bagger zijn, terwijl ik de boel al vooraf goed probeer te filteren (op myanimelist kijk ik alleen nog maar voor synopsis, want series krijgen daar snel meteen overdreven hoge cijfers en dus onbetrouwbaar)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 01:28
Terryb47 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:35:
anyway dit seizoen zit bomvol met school anime (waar ik over het algemeen een hekel aan heb) rare timing want de zomervakantie begint nu pas. Als japanse kijker wil je dan toch juist niets met school te maken hebben? O-)

als er nog pareltjes bij zitten dan hoor ik het graag
Ik zou Tsuki ga Kirei aanraden maar die heeft weer wel met school te maken ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gvwoOwLl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
18if is ook wel een aardige anime. Ziet er grafisch niet zo super uit, maar qua verhaal heeft het wel wat onverwachte wendingen.

Als je van het "slice of life" genre houdt: Isekai Shokudou is erg goed IMO.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Terryb47 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:55:
Bedankt voor de suggesties, mijn probleem is bij iedere nieuwe seizoen begin ik met volle moed aan nieuwe series. Maar gaandeweg haak ik bij 8 van de 10 series gewoon af omdat die bagger zijn, terwijl ik de boel al vooraf goed probeer te filteren (op myanimelist kijk ik alleen nog maar voor synopsis, want series krijgen daar snel meteen overdreven hoge cijfers en dus onbetrouwbaar)
Ik had vroeger ook moeite met school anime. Ik heb mijzelf daarover heen gezet, simpel weg omdat de school periode in Japan een heel belangrijk aspect is in hun cultuur. Dus een school ga je altijd tegenkomen in Anime.

Ratings van anime kijk ik ook, maar niet de review ratings. Er zitten daar echt een paar zure pruimen bij... De kleine aanbevelingen en de ratings geeft je wel een druk van hoe goed een anime is. Persoonlijk kijk ik niets wat onder de 7 zit, maar als het een 7 of 7.5 is dan ga ik ook niet veel verwachten van de anime en soms maakt dat de anime juist leuker. Of anders is gewoon lekker breinloos voedsel voor het slapen gaan.

Overigens is de Fairy Tail manga afgelopen. Laatste Arc was ook wel erg snel gegaan... One Punch 2.0 kan je het bijna noemen. Doet me een beetje denken aan de Bleach manga, daar was de laatste Arc ook zo afgekapt.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
The reflection is chinese anime?
Op het einde staat chinese anime characters namelijk.
Zou wel fijn zijn als je kon zien of het Chinese of japans is.

Ik ben niet zo kies keurig dus kijk ik ook naar veel soorten anime zoals Hajimete no Gal of Kubikiri Cycle: Aoiro Savant to Zaregototsukai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
raro007 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:45:
Zou wel fijn zijn als je kon zien of het Chinese of japans is.
Waarom maakt het uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
NMe schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:58:
[...]

Waarom maakt het uit?
Het maakt niet zoveel uit sinds anime anime is maar het zou wel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
raro007 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:45:
Op het einde van wat :? Voor zover ik kan zien is The Reflection Japans

[ Voor 20% gewijzigd door Ketho op 14-08-2017 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:59

RayNbow

Kirika <3

Risa Taneda Recovers From Treatment, Gradually Returns to Voice Acting *O*

Ah, dat verklaart waarom de stem van Hannes in Shingeki no Kyojin S2 anders was...:
Last August, Keiji Fujiwara announced that he would be taking leave to treat an unspecified illness. It was announced last week that he is planning on return.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
NMe schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:47:
[...]

Dan zou ik zeker naar Kakegurui kijken. :P Ik kreeg daar heel erg een Prison School-gevoel bij ondanks het feit dat er tot zover geen fanservice in zit. :D
Kakegurui: de eerste afleveringen zijn echt super, kan me goed inbeelden dat de manga ook fantastisch is met die super overdreven reacties }) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Full Metal Panic! Invisible Victory Anime's New 'Promo Video 0.2' Streamed

Link naar video
*O*
The anime was originally slated to premiere this fall, but will now premiere in spring 2018.
-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:01

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Nog echte aanraders dit seizoen? Kan niet zeggen dat ik echt warm loop van wat ik nu volg:

Isekai wa Smartphone to Tomo ni - vermakelijk, maar nogal generic.
Gamers! - vermakelijk, maar niet bijzonder.
Love and Lies - grappig idee, maar kan niet zeggen dat ik dit echt een goede romcom vind.
Tsuredure Children - deze vermaakt wel aardig.

Verder het 2e seizoen van New Game! en MHA.

* D4NG3R wou dat die minder tijd had voor anime op dit moment, maar met 24 jaar, halverwege een opleiding en woonachtig in een boerendorp is het lastig om de vakantie nuttig(er) te vervullen. :')

[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 14-08-2017 01:22 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Clione no Akari is wel aardig, heeft voor een half-length anime best potentie voor goeie feels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

NitroX infinity schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 23:15:
[...]

Uhm, is dat de themesong van Airwolf? :D
Dit is de theme uit FMP:

En het is niet heel vreemd dat je een bepaalde associatie hebt... aan welke serie moet je denken als je dit hoort?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:39

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
D4NG3R schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 01:19:
Nog echte aanraders dit seizoen? Kan niet zeggen dat ik echt warm loop van wat ik nu volg:

Isekai wa Smartphone to Tomo ni - vermakelijk, maar nogal generic.
Gamers! - vermakelijk, maar niet bijzonder.
Love and Lies - grappig idee, maar kan niet zeggen dat ik dit echt een goede romcom vind.
Tsuredure Children - deze vermaakt wel aardig.

Verder het 2e seizoen van New Game! en MHA.

* D4NG3R wou dat die minder tijd had voor anime op dit moment, maar met 24 jaar, halverwege een opleiding en woonachtig in een boerendorp is het lastig om de vakantie nuttig(er) te vervullen. :')
De 2 die ik zelf volg zijn Chronos ruler (Jikan no Shihaisha) en Knight’s & Magic

Chronos ruler heeft af en toe lekker brute actie, en een unieke setting.
Knights & magic is wat generieker, gaat over de ontwikkeling van mechs.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
RayNbow schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 05:51:
[...]

Dit is de theme uit FMP:
[video]

En het is niet heel vreemd dat je een bepaalde associatie hebt... aan welke serie moet je denken als je dit hoort?

[video]

;)
A-Team _/-\o_

Enig idee wat het verhaal is erachter?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik moet weer gewoon Full Metal Panic gaan kijken O+ :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
JerX schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 13:40:
[...]

Ik had vroeger ook moeite met school anime. Ik heb mijzelf daarover heen gezet, simpel weg omdat de school periode in Japan een heel belangrijk aspect is in hun cultuur. Dus een school ga je altijd tegenkomen in Anime.
Wat ook een belangrijk punt is is de werkcultuur. Het is niet vreemd om lang over te werken, en dan ook echt lang. Het is heel erg werk-oriented. Na je schooltijd heb je een stuk minder tijd voor anime. Schooljeugd is vaak de hoofddoelgroep.

Dit is ook een detail in het vervolg op Naruto wat nu bezig is: Veel mensen vallen erover dat Naruto zo veel werkt, maar dit is in Japan niet ongewoon voor zo'n belangrijke positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

NitroX infinity schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:23:
[...]

A-Team _/-\o_

Enig idee wat het verhaal is erachter?
Nee, geen idee waarom. De titel van de track verwijst wel naar de Japanse naam van The A-Team: Wikipedia: 特攻野郎Aチーム (Tokkou Yarou).

Verder:
In Full Metal Panic? Fumoffu, the ending song, "Kimi Ni Fuku Kaze" sounds VERY similar to Santana and Michelle Branch's "The Game of Love."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
Zo, in een paar weken tijd One Piece ge-binge-watched t/m seizoen 18.

Mijn indruk is; zeer leuke serie, maar toch wat nadelen;

- Bij veel afleveringen wel 6 tot 7 minuten aan intro en terugblik op de vorige afleveringen voordaat de daadwerkelijke aflevering begint. In enkele zelfs tot 10 minuten. Gekoppeld met een outro die wel drie/vier minuten kan duren heb je in sommige afleveringen maar 12 minuten 'originele content'.

- Enkele seizoenen voegen niets toe aan het verhaal en kunnen vrijwel in hun geheel overgeslagen worden.

- In enkele seizoenen wordt, wat verteld kan worden in een paar afleveringen, uitgerekt over 10+ afleveringen. Dat haalt de pace er echt uit.

Maar zoals ik zei, toch een zeer leuke serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Afgelopen zondag kwam ik op Youtube bij toeval het openingslied van Your Lie In April (Shigatsu wa kimi no uso) tegen. Daardoor besloten om het te gaan kijken en in 1 brakke dag alle 22 episodes gekeken. Ik was zeer onder de indruk, en nog steeds wel eigenlijk - het heeft een soort 'onuitwisbare' indruk gemaakt. Eigenlijk heb ik nooit dat een film of serie me kan ontroeren, maar bij deze anime was het toch raak. Geloof dat dit m'n eerste anime serie was zonder enige vorm van actie, beviel zéér goed. 100% een aanrader mits je open staat voor dit genre :)

Heb dit topic nog nooit bekeken, maar zal er eens doorheen gaan om te kijken wat men zoal aanraadt hier. Ik heb nu ongeveer 15-20 anime series gekeken over de afgelopen 4 jaar, maar dit zullen er een stuk meer gaan worden nog. Moet zo te zien ook die 'animelist' site maar eens gaan bezoeken.

[ Voor 17% gewijzigd door stin00 op 17-08-2017 17:28 ]

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
NitroX infinity schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:08:
Zo, in een paar weken tijd One Piece ge-binge-watched t/m seizoen 18.

Mijn indruk is; zeer leuke serie, maar toch wat nadelen;

- Bij veel afleveringen wel 6 tot 7 minuten aan intro en terugblik op de vorige afleveringen voordaat de daadwerkelijke aflevering begint. In enkele zelfs tot 10 minuten. Gekoppeld met een outro die wel drie/vier minuten kan duren heb je in sommige afleveringen maar 12 minuten 'originele content'.

- Enkele seizoenen voegen niets toe aan het verhaal en kunnen vrijwel in hun geheel overgeslagen worden.

- In enkele seizoenen wordt, wat verteld kan worden in een paar afleveringen, uitgerekt over 10+ afleveringen. Dat haalt de pace er echt uit.

Maar zoals ik zei, toch een zeer leuke serie.
Ook ik ben aan het bingewatchen geslagen. Maar waarom er bijna 200+ afleveringen over Dressrosa gemaakt moeten worden. Geen idee. Verder merk ik wel.
We komen op een eiland aan, daar is iets aan de hand. Eindbaas, volgend eiland.
(Ik zit nu trouwens op Zou nu.
Gold tevens was wel vermakelijk. Genoeg gang in het verhaal, maar dat moet ook wel in 2 uur.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:32
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:59:
[...]

Ook ik ben aan het bingewatchen geslagen. Maar waarom er bijna 200+ afleveringen over Dressrosa gemaakt moeten worden. Geen idee. Verder merk ik wel.
We komen op een eiland aan, daar is iets aan de hand. Eindbaas, volgend eiland.
(Ik zit nu trouwens op Zou nu.
Gold tevens was wel vermakelijk. Genoeg gang in het verhaal, maar dat moet ook wel in 2 uur.
Zou was niet superlang. Wel interessante twist in dat verhaal :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerX
Ergens gelezen dat je Ichigo Marshmallow toch gezien moet hebben, omdat deze serie de "school-girl slice-of-life moe" genre verder ter weeg heeft gebracht. Azumanga Daioh schijnt de eerste te zijn geweest.

Voor mij een nieuwe type genre, tot nu toe wel leuk om naar te kijken. Verstand op 0 en gaan met die banaan. In het begin vond ik Matsuoka Miu wel grappig, maar ze begint langzaam aan zwaar irritant te worden. Gelukkig zijn het niet zoveel episodes :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fub
  • Laatst online: 11-09 15:27

fub

stin00 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:26:
Geloof dat dit m'n eerste anime serie was zonder enige vorm van actie, beviel zéér goed. 100% een aanrader mits je open staat voor dit genre :)
Als je het schreeuwerige actie-genre een beetje zat bent, dan kan ik je van harte Mushishi aanbevelen. Gewoon zo mooi, en de verhalen zijn echt geweldig.
Andere series zonder al te veel actie maar die ik erg goed vind: Steins;Gate, Honey & Clover, Haibane Renmei en Natsume Yuujinchou.
(Mijn lijst staat op MAL. Teller staat nu op 399 completed series. I wear my badge with pride. :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

JerX schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:33:
Ergens gelezen dat je Ichigo Marshmallow toch gezien moet hebben, omdat deze serie de "school-girl slice-of-life moe" genre verder ter weeg heeft gebracht. Azumanga Daioh schijnt de eerste te zijn geweest.
Beiden zijn grappig, maar Azumanga Daioh is beter. Nichijou, iets recenter, maakt het allemaal nog ietsjes bizarder. Die vond ik ook echt hardop-lachen-leuk, en het is een van de weinige series die ik twee keer gekeken heb en twee keer leuk vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
fub schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:10:
[...]
Als je het schreeuwerige actie-genre een beetje zat bent, dan kan ik je van harte Mushishi aanbevelen. Gewoon zo mooi, en de verhalen zijn echt geweldig.
Andere series zonder al te veel actie maar die ik erg goed vind: Steins;Gate, Honey & Clover, Haibane Renmei en Natsume Yuujinchou.
(Mijn lijst staat op MAL. Teller staat nu op 399 completed series. I wear my badge with pride. :9 )
Steins;gate is een van mij favorieten anime. Honey & Clover moet ik nog een keer zien. Haibana Renmei vond ik echt geen drol aan. Natsume blijft leuk :)

Ik zit nu op 477 watched anime :P Anime E-peen.
Time Wasted 147 d 2 h ;w
fub schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:15:
[...]

Beiden zijn grappig, maar Azumanga Daioh is beter. Nichijou, iets recenter, maakt het allemaal nog ietsjes bizarder. Die vond ik ook echt hardop-lachen-leuk, en het is een van de weinige series die ik twee keer gekeken heb en twee keer leuk vond.
Ik zet hem op de watchlist!

[ Voor 24% gewijzigd door JerX op 18-08-2017 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
fub schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:10:
[...]
Thanks voor de tips! Heb 2 episodes Steins Gate gezien ooit en was toen gestopt, maar iedereen er is lyrisch over. Zal het dit weekend weer eens oppakken, het staat ook op netflix zie ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
stin00 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:33:
[...]

Thanks voor de tips! Heb 2 episodes Steins Gate gezien ooit en was toen gestopt, maar iedereen er is lyrisch over. Zal het dit weekend weer eens oppakken, het staat ook op netflix zie ik :)
Het duurde bij mij ook even voordat ik erin zat, was zelfs 1 keer afgehaakt maar ben blij dat ik uiteindelijk Steins Gate helemaal heb gezien. Echt een top serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:56

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Kiznaiver is ook aan te raden :)

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 15:52
Ik heb laatst de recente Berserk gezien en ik vond hem erg goed, ik hoorde wel her en der dat de oude anime en manga beter waren. Ik heb nu de oude anime gezien en ik moet zeggen dat ik hem erg goed vind en ik ben ook al erg ver in de manga. Iets viel me wel op in de manga en de recente anime werden mensen vaak in stukken gehakt door het abnormale zwaard van Guts, kon dit niet voor 2000 in animaties dat mensen in tweeen werden gehakt, zeg maar technisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Nature schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:34:
Iets viel me wel op in de manga en de recente anime werden mensen vaak in stukken gehakt door het abnormale zwaard van Guts, kon dit niet voor 2000 in animaties dat mensen in tweeen werden gehakt, zeg maar technisch?
Waarom zou dat niet kunnen? De oude serie was handgetekend, het zou juist nu moeilijker moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
NMe schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:29:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen? De oude serie was handgetekend, het zou juist nu moeilijker moeten zijn.
Ja misschien heeft het een andere reden.

Ik heb net de laatste afl van het eerste seizoen Drifters gezien, goede actie en leuke humor ook.

• Xfirenl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-08 14:04
JerX schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:33:

Voor mij een nieuwe type genre, tot nu toe wel leuk om naar te kijken. Verstand op 0 en gaan met die banaan. In het begin vond ik Matsuoka Miu wel grappig, maar ze begint langzaam aan zwaar irritant te worden. Gelukkig zijn het niet zoveel episodes :P
dan zou je Mitsudomoe eens moeten kijken.
Hier zit alleen wel weer "ecchi" in maar dit is ook een leuke slice of life, comedy.

Hier zijn er overigens 2 seizoenen van

• fub

fub

Xfirenl schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:09:
[...]
Hier zit alleen wel weer "ecchi" in maar dit is ook een leuke slice of life, comedy.
Halverwege de eerste aflevering echt afgehaakt vanwege de hele nadrukkelijke lolicon. Brrrrr. :r

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-07 21:55
Die liveactionverfilming van de samoerai-manga/anime Blade of the Immortal - de 100e film van regisseur Takashi Miike - gaat flink wat litertjes bloed verspillen, zo te zien:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

stin00 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:26:
Afgelopen zondag kwam ik op Youtube bij toeval het openingslied van Your Lie In April (Shigatsu wa kimi no uso) tegen. Daardoor besloten om het te gaan kijken en in 1 brakke dag alle 22 episodes gekeken. Ik was zeer onder de indruk, en nog steeds wel eigenlijk - het heeft een soort 'onuitwisbare' indruk gemaakt. Eigenlijk heb ik nooit dat een film of serie me kan ontroeren, maar bij deze anime was het toch raak. Geloof dat dit m'n eerste anime serie was zonder enige vorm van actie, beviel zéér goed. 100% een aanrader mits je open staat voor dit genre :)

Heb dit topic nog nooit bekeken, maar zal er eens doorheen gaan om te kijken wat men zoal aanraadt hier. Ik heb nu ongeveer 15-20 anime series gekeken over de afgelopen 4 jaar, maar dit zullen er een stuk meer gaan worden nog. Moet zo te zien ook die 'animelist' site maar eens gaan bezoeken.
Shigatsu wa Kimi no Uso is een topper _O_ Daar ben ik echt wel een paar dagen van onder de indruk geweest. Misschien vind je de volgende anime's -die draaien om een mooi verhaal, veelal met goed artwork en audio- ook wel leuk:

Sakurasou no Pet na Kanojo
Toffe slice of life over het (school)leven van Sorata en z'n vrienden. Lachen om de naïeve en aandoenlijke Mashiro O+. Vriendschap, romantiek en hard werken om je dromen te realiseren staan centraal. Goed verhaal en mooie artwork. Eén van m'n favoriete slice of life's.

Byousoku 5 Centimeter
Mooi verhaal over romantiek en de grote afstand tussen geliefden met alle moeilijkheden van dien. Muziek is erg goed en het artwork is prachtig. Sommige scenes komen direct uit het straatbeeld van Tokio. Ik ben er dit jaar zelf geweest (echt een aanrader btw!) en het is wel grappig om het eea te herkennen.

Kimi no Na wa.
Boku dake ga Inai Machi
Sakasama no Patema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Xfirenl schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:09:
[...]

Hier zijn er overigens 2 seizoenen van
Al gezien :p was wel leuk, maar niet heel super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Vind dit seizoen Centaur no Nayami en Isekai Shokudou wel geslaagde "slife of life".

"A Centaur's life" gaat over een alternatieve realiteit waar paarden, beren, slangen, etc. geëvolueerd zijn tot mens-achtigen. Vanwege vroegere conflicten en oorlogen wordt er echter zwaar gecontroleerd op discriminatie. Verder een typische highschool serie. Vond de humor ook goed.

Restaurant to another world gaat simpelweg over een "westers" Japans restaurant waarvan de ingang iedere dag in een andere realiteit verschijnt. De verhalen gaan over de bezoekers die allemaal hun eigen achtergrond en voorkeur voor een bepaald gerecht hebben. Heel erg slice of life dus. Er gebeurt niet veel, maar het is wel een relaxte serie.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik heb Centaur no Nayami nog op mijn wensenlijstje staan om te kijken, zag er toevallig wat van langskomen op youtube en ging gelijk stuk _O-

Ik heb even het topic doorgenomen maar zag nog niks vermeld over Kobayashi-san Chi no Maid Dragon, 't is er wel eentje van het winter seizoen, maar vond het een heerlijke slice of life.

Setting; in een dronken bui heeft de hoofdpersoon (Kobayashi) een draak uitgenodigt om bij haar te komen wonen denkende dat het een droom was. Tot de draak in kwestie de volgende ochtend voor haar deur staat en aanbied haar huishoudster te worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Lanfear89 op 02-09-2017 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Lanfear89 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 15:46:
Ik heb Centaur no Nayami nog op mijn wensenlijstje staan om te kijken, zag er toevallig wat van langskomen op youtube en ging gelijk stuk _O-

Ik heb even het topic doorgenomen maar zag nog niks vermeld over Kobayashi-san Chi no Maid Dragon, 't is er wel eentje van het winter seizoen, maar vond het een heerlijke slice of life.

Setting; in een dronken bui heeft de hoofdpersoon (Kobayashi) een draak uitgenodigt om bij haar te komen wonen denkende dat het een droom was. Tot de draak in kwestie de volgende ochtend voor haar deur staat en aanbied haar huishoudster te worden.
Mijn avatar is een hele tijd kana geweest :+

Alleen post ik hier te weinig om dat echt te laten zien :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48

EektheMan

DPC

chaoscontrol schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:45:
Dit seizoen kijk ik eigenlijk alleen Katsugeki en Made in Abyss.
Erg mooi getekend, maar wel behoorlijk wtf. Niet op het niveau van vage of extreme gebeurtenissen, maar binnen de schoonheid van de wereld zitten onverwachte excessen die er feitelijk wel thuishoren, maar een realiteit die je liever zo lang mogelijk ontkent. Zeker doordat de hoofdpersonen kinderen zijn. Aflevering 10 was me er wat dat betreft wel 1tje.

Aanradertje.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Gisteren heb ik de 3-delige OVA Mahoutsukai no Yome: Hoshi Matsu Hito gekeken. Het is een slice of life met een magic/fantasy sausje. Prachtig artwork. Het vervolg ervan, de 24-delige serie Mahoutsukai no Yome, start in oktober. De OVA laat potentie in het verhaal zien, maar het is nog even afwachten of dit zich doorzet in de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben maar weer eens begonnen aan Naruto shippuden, 120 afleveringen gekeken in 3 dagen :)
One Piece helemaal afgekeken, zijn er andere soorten anime's die ook zoveel afleveringen hebben en een soort van zelfde genre hebben? B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
https://camerajapan.nl/ volgende week in Rotterdam. Aardig wat animefilms deze keer.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-07 21:55
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:23:
Ben maar weer eens begonnen aan Naruto shippuden, 120 afleveringen gekeken in 3 dagen :)
One Piece helemaal afgekeken, zijn er andere soorten anime's die ook zoveel afleveringen hebben en een soort van zelfde genre hebben? B)
120 afleveringen in 3 dagen? Maf... :X

Maar euh... misschien Fairy Tail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:01

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Tweakmans schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:22:
[...]

Het kan in 2 dagen (120 * 24 minuten per aflevering ) / 1440 minuten per dag = exact 2 dagen :+

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mduijvendijk schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:34:
[...]

Het kan in 2 dagen (120 * 24 minuten per aflevering ) / 1440 minuten per dag = exact 2 dagen :+
Er is veel winst te behalen wanneer je de opening en de ending doorspoelt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:23:

He, ik ben nu net ook weer met Shippuden bezig (no filler ofc). Eerst even originele Naruto gekeken natuurlijk. Het blijft gewoon goed.
Touchdomex schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:40:
[...]

Er is veel winst te behalen wanneer je de opening en de ending doorspoelt :+
Maar zeker de intro's zijn het kijken wel waard.

[ Voor 21% gewijzigd door Stoelpoot op 15-09-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Stoelpoot schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:44:
[...]

Maar zeker de intro's zijn het kijken wel waard.
Imho is niets het kijken waard :+

Beetje persoonlijke voorkeur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
EektheMan schreef op donderdag 14 september 2017 @ 23:31:
[...]

Erg mooi getekend, maar wel behoorlijk wtf. Niet op het niveau van vage of extreme gebeurtenissen, maar binnen de schoonheid van de wereld zitten onverwachte excessen die er feitelijk wel thuishoren, maar een realiteit die je liever zo lang mogelijk ontkent. Zeker doordat de hoofdpersonen kinderen zijn. Aflevering 10 was me er wat dat betreft wel 1tje.
Ik heb gemengde gevoelens over deze serie, aflevering 10 was wel bruut ja, maar voor de rest heb ik het gevoel dat de eerste 9 afleveringen ontzettend traag/saai waren waarin maar heel weinig gebeurde. Mooie artwork maar als geheel vind ik niet erg boeiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:33
In vergelijking met de manga gaat het nog best snel. Komt vooral omdat de manga het moet hebben van veel "stills", plaatjes waar niet veel in gebeurd maar er wel mooi uitzien.

De manga voorspelt wel al dat aflevering 10 verre van de meest gruwelijke gaat zijn. :+

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Touchdomex schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:48:
[...]

Imho is niets het kijken waard :+

Beetje persoonlijke voorkeur :+
Volgens mij is nu de norm om te gaan zeggen dat je een slechte smaak hebt? ;)

Nah, je moet er van houden. En de tijd hebben om het te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Stoelpoot schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:12:
[...]

Volgens mij is nu de norm om te gaan zeggen dat je een slechte smaak hebt? ;)

Nah, je moet er van houden. En de tijd hebben om het te kijken.
Ja je moet vooral de tijd eraan willen besteden :D :+

Sowieso trekken mij dit soort langlopende dingen niet vooral als je nog moet beginnen met kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Touchdomex schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:26:
[...]

Ja je moet vooral de tijd eraan willen besteden :D :+

Sowieso trekken mij dit soort langlopende dingen niet vooral als je nog moet beginnen met kijken :+
De echt lange series hebben vaak wel duidelijk gedefinieerde arcs, zodat je ze kan kijken als zijnde afzonderlijke seizoenen of series. Dat is erg fijn, omdat je momenten hebt waarop je een andere serie kan kijken zonder al te veel out of touch te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakmans schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:22:
[...]

Maar euh... misschien Fairy Tail?
Valt mee toch :+

Fairy Tale, eventjes een preview kijken >:) Eerst Naruto en Boruto afkijken.
mduijvendijk schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:34:
[...]

Weet niet of mijn vriendin dit kan waarderen, achja prioriteiten stellen :Y

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:58:
[...]
Fairy Tale, eventjes een preview kijken >:) Eerst Naruto en Boruto afkijken.
Borutu afkijken wordt lastig, is toch nog aan de gang?

Bij boruto erger ik mij eraan dat een aantal karakters een kopie zijn van de oude.
Sumire=hinata (erg verlegen)
Metal lee=rock lee (behoeft geen uitleg)
Shikadai Nara=Shikamaru Nara (zelfde looks en vind ook alles maar vermoeiend)

[ Voor 10% gewijzigd door mrc4nl op 16-09-2017 08:08 ]

ora et labora

• Terryb47
Is niet zo raar dat kinderen op hun ouders lijken? die dikzak chocho vind ik stiekem toch wel schattig :)

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik ben deze dagen Aho Girl aan het kijken. De hoofdpersoon is, zoals vermeld in de titel, een Aho (idioot). Het lukt haar rustig om een 0 te halen op multiplechoice toetsen. Maar gaat ondanks dat vol energie en plezier door het leven.

Ze is verliefd op haar jeugdvriend, al is het niet echt wederzijds

[ Voor 36% gewijzigd door Lanfear89 op 16-09-2017 11:54 ]

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:13

Amphiebietje

In de blubber

Nature schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:40:
[...]

Ja misschien heeft het een andere reden.
De oude TV serie van Berserk was op een jonger publiek gericht - en dekt dat deel van de manga dat eigenlijk op een demonische verkrachtingsscene behoort te eindigen :o (die zit er dan ook niet in, voor zover ik weet). De films zijn dan weer meer op de oorspronkelijke doelgroep van de manga gericht, ofwel seinen (16+ mannen).

Toen de oude serie werd gemaakt, eind jaren 1990, was het wel vaker de gewoonte om TV series te maken die voor een breder publiek geschikt waren dan de oorspronkelijke strips. De doelgroep van oudere anime-fans was toen beduidend kleiner en meer beperkt tot het doujin- en conventiecircuit (en dus meer "buiten de norm" dan nu), dus het zou financieel onaantrekkelijk zijn geweest die doelgroep te viseren voor een TV-serie...nu is dat dus wel anders, met de oudere fan die ook bereid is de portemonnee open te trekken voor allerhande merchandise.

• Terryb47
Lanfear89 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 11:51:
Ik ben deze dagen Aho Girl aan het kijken. De hoofdpersoon is, zoals vermeld in de titel, een Aho (idioot). Het lukt haar rustig om een 0 te halen op multiplechoice toetsen. Maar gaat ondanks dat vol energie en plezier door het leven.
Dat is een serie die het van humor moet hebben maar ik vond aho girl helemaal niet grappig...eerder irritant. Heb het een paar afleveringen gekeken, maar het is helaas weer een serie die in de prullenbak is gegaan bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc4nl schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:08:
[...]

Borutu afkijken wordt lastig, is toch nog aan de gang?
Dat bedoel ik met afkijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:43
Kan iemand mij een leuke anime aanraden met afleveringen die ongeveer 3 kwartier duren? Het zou makkelijk zijn als hij op Crunchyroll staat. Ik heb nu een aantal anime-series gekeken en het kan best leuk zijn, maar het lijken wel allemaal series te zijn met afleveringen van ~21 minuten en dat komt vaak het verhaal en de karakterontwikkeling niet ten goede. Dat kan ook aan mijn keuzes liggen, maar toch zou ik graag eens iets kijken dat wat langer duurt.

Mech vind ik er niet zo interessant uit zien, dat loli-spul is voor mij no-go en als alle karakters compleet simpel in hun hoofd zijn vind ik het vaak ook niet lang leuk. Ik vind het zoeken alleen zo lastig. Ik probeer al een week willekeurige titels en beschrijvingen te lezen op Crunchyoll, maar dan lees ik dingen als dit:
"A Centaur's Life [...] just like any ordinary high school girl. The only difference..."
Ken je de trailers met Rob Schneider uit South Park? Dat gevoel krijg ik :P

Ik vind deze ook zo geweldig:
"Kaoru is an OL you can find anywhere" OL ken ik uit een andere serie! Is office lady of zo, dacht ik. Maar dan:
"but her husband is a super otaku and more-or-less a NEET" lolwat 8)7

Ik geef nog een ruk aan het scrollwheel:
""The Harvest Show" is a concert where all of the different grains show off their beauty to everyone watching"
Op zich word ik dan wel weer nieuwsgierig hoe je daar 12 afleveringen van kunt maken, maar uiteindelijk besluit ik dan toch maar voor een boek te gaan i.p.v. een nieuwe serie.

Het helpt ook niet dat ik op Crunchyroll niet van tevoren kan zien hoe lang een aflevering duurt en je dus ook maar in het wilde weg blijft klikken. Ik heb natuurlijk ook gegoogelt, maar vaak kom ik dan uit op series van maar 2 afleveringen of short films, ninja-dingen (dat lijkt me helaas niet zo interessant) of het staat niet op iMDB en dan is het ook maar lastig zoeken.

Help? :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Ample Energy schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:19:
Kan iemand mij een leuke anime aanraden met afleveringen die ongeveer 3 kwartier duren?
Dan kom je al snel uit op OVA's of korte films, geen series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexmael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:50
Kan iemand mij een leuke anime aanraden met afleveringen die ongeveer 3 kwartier duren? Het zou makkelijk zijn als hij op Crunchyroll staat. Ik heb nu een aantal anime-series gekeken en het kan best leuk zijn, maar het lijken wel allemaal series te zijn met afleveringen van ~21 minuten en dat komt vaak het verhaal en de karakterontwikkeling niet ten goede. Dat kan ook aan mijn keuzes liggen, maar toch zou ik graag eens iets kijken dat wat langer duurt.

Mech vind ik er niet zo interessant uit zien, dat loli-spul is voor mij no-go en als alle karakters compleet simpel in hun hoofd zijn vind ik het vaak ook niet lang leuk. Ik vind het zoeken alleen zo lastig. Ik probeer al een week willekeurige titels en beschrijvingen te lezen op Crunchyoll, maar dan lees ik dingen als dit:
"A Centaur's Life [...] just like any ordinary high school girl. The only difference..."
Ken je de trailers met Rob Schneider uit South Park? Dat gevoel krijg ik :P

Ik vind deze ook zo geweldig:
"Kaoru is an OL you can find anywhere" OL ken ik uit een andere serie! Is office lady of zo, dacht ik. Maar dan:
"but her husband is a super otaku and more-or-less a NEET" lolwat 8)7

Ik geef nog een ruk aan het scrollwheel:
""The Harvest Show" is a concert where all of the different grains show off their beauty to everyone watching"
Op zich word ik dan wel weer nieuwsgierig hoe je daar 12 afleveringen van kunt maken, maar uiteindelijk besluit ik dan toch maar voor een boek te gaan i.p.v. een nieuwe serie.

Het helpt ook niet dat ik op Crunchyroll niet van tevoren kan zien hoe lang een aflevering duurt en je dus ook maar in het wilde weg blijft klikken. Ik heb natuurlijk ook gegoogelt, maar vaak kom ik dan uit op series van maar 2 afleveringen of short films, ninja-dingen (dat lijkt me helaas niet zo interessant) of het staat niet op iMDB en dan is het ook maar lastig zoeken.

Ik ken niet echt anime's met langere afleveringen dan 21 minuten komt niet zoveel voor dan zijn het OVA's of films.

Die beschrijving van Kaoru is trouwens wel een leuke als ik mij niet vergis is dat I can't understand what my husband is saying en dat is gewoon een leuke comedie serie die je snel kan kijken zijn geloof ik afleveringen van 4 minuten ofzo.

Wat zijn genres waar je wel voor open staat?

Babysteps is bijvoorbeeld een anime over een tennis speler waar behoorlijk wat karakter ontwikkeling inzit

Meer slice of life dan is Relife misschien wat

Als je wat oudere anime geen probleem vind is GTO een serie over een leraar leuk om te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:43
RayNbow schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:52:
[...]

Dan kom je al snel uit op OVA's of korte films, geen series.
Ah, ik dacht dat dat ook series konden zijn. Dat verklaart wel waarom Google daar veel mee kwam.
Dexmael schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:19:
[...]

Ik ken niet echt anime's met langere afleveringen dan 21 minuten komt niet zoveel voor dan zijn het OVA's of films.

Die beschrijving van Kaoru is trouwens wel een leuke als ik mij niet vergis is dat I can't understand what my husband is saying en dat is gewoon een leuke comedie serie die je snel kan kijken zijn geloof ik afleveringen van 4 minuten ofzo.

Wat zijn genres waar je wel voor open staat?

Babysteps is bijvoorbeeld een anime over een tennis speler waar behoorlijk wat karakter ontwikkeling inzit

Meer slice of life dan is Relife misschien wat

Als je wat oudere anime geen probleem vind is GTO een serie over een leraar leuk om te zien
Dat is die serie, inderdaad. Dan zet ik die ook wel in de lijst. Mooie crash course voor al die vreemde namen! Ik was bang dat alles voor mij als Chinees zou klinken (ja, pun intended, sorry), maar 3.5 minuut ga ik redden.

Ik vind de beschrijving van GTO echt geweldig klinken, dus daar ga ik mee beginnen. Baby Steps klinkt oké, maar ik zoek wat meer karakterontwikkeling dus die ga ik ook proberen. Relife staat ook op Crunchyroll, dus daarom niet. Bedankt voor de suggesties! Ik denk dat ik weer even vooruit kan.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Ample Energy schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:09:
[...]

Ah, ik dacht dat dat ook series konden zijn. Dat verklaart wel waarom Google daar veel mee kwam.
Een OVA serie is niet uitgesloten, maar dan is het aantal afleveringen beperkt. Gundam Unicorn bestaat bijv. uit 7 afleveringen (en deed er 4 jaar over om alle afleveringen uit te brengen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:24
Kan iemand mij een leuke anime aanraden met afleveringen die ongeveer 3 kwartier duren?
--
Hellsing Ultimate!
Is het eerste wat mij te binnen schoot. Alleen waarschijnlijk veel te bekend, dus grote kans dat je die al gezien hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:01
EektheMan schreef op donderdag 14 september 2017 @ 23:31:
[...]

Aanradertje.
Deze aflevering gisteren toevallig gekeken... Ik ben blij dat ik wist dat er fucked up stuff ging komen... Anders was ik gestopt met kijken. -O-

Het past er wel goed bij... En ben wel wat gewend met anime....
Mijn mening bevat een Lichte Spoiler over de scène dus:
spoiler:
Maar als je zo'n band hebt met de characters en het gaat zo lang door :X :X

Anyway, wel dikke aanrader :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48

EektheMan

DPC

chaoscontrol schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:00:
De manga voorspelt wel al dat aflevering 10 verre van de meest gruwelijke gaat zijn. :+
Slik.....het geschreeuw en gehuil is erg realistisch. Doet ook wel wat met het brein. Heb me nog niet aan kunnen zetten om aflevering 11 te kijken #wuss.
Waah schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:16:
[...]

Deze aflevering gisteren toevallig gekeken... Ik ben blij dat ik wist dat er fucked up stuff ging komen... Anders was ik gestopt met kijken. -O-

Anyway, wel dikke aanrader :9
Zou je gestopt zijn met kijken? Ik niet, alhoewel het waarschijnlijk ook aan de state of mind ligt of je een serie doorzet of niet. Genoeg series gezien die ik 2 of meerdere jaren de moeite niet waard vond en plots wel.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

De eerste aankondigingen komen al langs in Sonarr.

/me popelt oOo

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zojuist de laatste aflevering gekeken van Sakura Quest, wat een verfrissende Slice of Life anime was dat. :)

Nog aanraders voor het komende seizoen? Ik ga iig het 3e seizoen van Shokugeki no Soma en het 2e van Himouto volgen, maar van de nieuwe dingen trekt weinig mij echt aan.

[ Voor 33% gewijzigd door D4NG3R op 28-09-2017 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:13

Amphiebietje

In de blubber

Your Name gaat een Amerikaanse remake krijgen, en dat roept gemengde gevoelens op:

https://www.theguardian.c...rs-of-hollywood-whitewash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Amphiebietje schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:33:
Your Name gaat een Amerikaanse remake krijgen, en dat roept gemengde gevoelens op:

Beetje gezeur. Straks mogen er alleen nog maar raszuivere veganistische transgender Japanners in een anime adaptatie spelen, of anders is het "fout". Maar misschien maakt JJ er een native-American setting van: exploderen al die SJW uit frustratie omdat niet-Japans is, maar je tegelijkertijd ook niet tegen natives kunt zijn zonder voor racist uit te worden gemaakt. })

Aan de andere kant zit in Your Name wel heel veel Japanse religie en cultuur die niet te vertalen is naar een Amerikaanse setting zonder dat je ingrijpende aanpassingen moet doen. De film draait trouwens binnenkort in Amsterdam: http://paff.nl/your-name/

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Atomsk schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:18:
[...]

Beetje gezeur. Straks mogen er alleen nog maar raszuivere veganistische transgender Japanners in een anime adaptatie spelen, of anders is het "fout". Maar misschien maakt JJ er een native-American setting van: exploderen al die SJW uit frustratie omdat niet-Japans is, maar je tegelijkertijd ook niet tegen natives kunt zijn zonder voor racist uit te worden gemaakt. })

Aan de andere kant zit in Your Name wel heel veel Japanse religie en cultuur die niet te vertalen is naar een Amerikaanse setting zonder dat je ingrijpende aanpassingen moet doen. De film draait trouwens binnenkort in Amsterdam: http://paff.nl/your-name/
Niet alleen in Amsterdam, vanaf 2 november ook bij de Pathe te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

* RayNbow heeft de film in 't weekend maar eens eindelijk op BD besteld... :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ketho
BD met boekenlegger heb ik binnen maar wilde ook de film op het grote doek zien O+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5MEnquim.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
Amphiebietje schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:33:

Ik hoorde weinig kritiek op de film The dark tower, daar was het een niet-blanke die een blanke rol speelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Net Made in Abyss afgekeken. In 1 woord: Wauw.

Begin vorig seizoen dacht ik dat het een of andere kinderserie zou worden gezien het kleurrijke logo, de tekenstijl en een konijn-achtig character op de poster. Man wat had ik het fout.

Het verhaal, de animatiekwaliteit en de muziek doen mij er alleen aan denken alsof ik naar een feature-length film zat te kijken. Ik kan niet wachten op seizoen 2! :)

Edit: Aangezien het een adaptation is van een manga neem ik aan dat het nog wel een paar jaar kan duren voordat we een 2e seizoen zien, met dat in m'n achterhoofd vond ik [spoiler achter de link]
het einde van ep13 erg mooi gedaan.

spoiler:
Also: Mitty ;(

Nooit gedacht dat ik de dood van een 'blob' zo zielig zou vinden.

[ Voor 42% gewijzigd door D4NG3R op 10-10-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Ja, made in Abyss gaat zeer diep, vooral emotioneel... :'(
spoiler:
Zeer vergelijkbaar met Nina uit Full metal alchemist... ;w

Kino no Tabi in het huidige seizoen is ook wel een aanrader trouwens, qua verhaal en onverwachte plotwendingen.
Houseki no Kuni ziet er grafisch niet zo geweldig uit, maar heeft ook wel een interessante setting.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
D4NG3R schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:39:

Begin vorig seizoen dacht ik dat het een of andere kinderserie zou worden gezien het kleurrijke logo, de tekenstijl en een konijn-achtig character op de poster. Man wat had ik het fout.
Dat dacht ik ook, ik had hem meteen afgezet toen ik het zag toch maar weer even proberen.
Ik kijk nu Hajime-no-Ippo en ik vind het geweldig, lekker oldstyle en ik krijg echt dat ouwe Rocky gevoel ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
D4NG3R schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:39:

Het verhaal, de animatiekwaliteit en de muziek doen mij er alleen aan denken alsof ik naar een feature-length film zat te kijken. Ik kan niet wachten op seizoen 2! :)

Edit: Aangezien het een adaptation is van een manga neem ik aan dat het nog wel een paar jaar kan duren voordat we een 2e seizoen zien, met dat in m'n achterhoofd vond ik [spoiler achter de link]
het einde van ep13 erg mooi gedaan.

spoiler:
Also: Mitty ;(

Nooit gedacht dat ik de dood van een 'blob' zo zielig zou vinden.
Door tijdnood kijk ik niet zo snel meer nieuwe Anime (Gintama is een uitzondering!), maar deze gaat sowieso op de watchlist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terryb47
Ik wist helemaal niet dat Gintama weer zo snel begon, was dus blij verrast d:)b Prachtige opening weer, doet me weer denken aan die Neo Armstrong Cyclone Jet Armstrong Cannon periode, toen was de serie pas echt leuk. Vind die ultra serieuze arcs maar niets.

Afbeeldingslocatie: https://i53.photobucket.com/albums/g50/Tequilazu/misc/gintama329.jpg

Gintama is op z'n best als het nergens over gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Haha inderdaad, ik heb zo hard gelachen... Ik denk ook dat ze inzagen dat de Arc met veel actie niet helemaal bij de fans in de smaak viel. Ik vind actie prima, maar het werd echt te veel (en over de top) en weinig humor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Volgens mij hebben ze een afspraak dat ze alles en iedereen mogen afzeiken, in ruil voor zo'n serieuze arc :P het is eigenlijk een cyclus, om de paar arcs staat er weer een supervillain op die japan/de wereld wil vernietigen. Ik heb de vorige arc niet eens meteen gekeken, maar onbewust opgespaard (doe ik gewoonlijks nooit) omdat ik er gewoon geen zin in had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Ik denk niet dat er veel titels zullen zijn dit seizoen die ik ga volgen. Zit veel Meh materiaal tussen.

A Sister's All You Need, de openingscene beloofd niet veel goeds als ie hentai achter opent. heb het nog even volgehouden, (bleek "fictie" te zijn", want t vervaal gaat over een auteur) maar de rest kon mij toch niet genoeg boeien

Black Clover 13 in een dozijn shonen. maar grafisch prima uitgewerkt. hoofdpersoon heeft wel een scheeuwerige stem. ik volg m nog even.

Code: Realize ~Guardian of Rebirth Mijn aanrader voor dit seizoen, steampunk met prachtige artsstijl.
verhaallijn lijkt zich ook goed te ontwikkelen.

Dies irae ik heb alleen de eerste minuut gekeken, las iets over veel referenties naar nazi's en ben maar daarom maar geskipt uit principe:
Reinhard Heydrich was one of the chief architects of the Holocaust and created the action groups that followed the main army, executing at least 2 million people.
URAHARAstijl moet je van houden, onderwerp ook. gaat over paar meiden en hun kledingwinkel. niet mijn type anime zeg maar :+

The Ancient Magus' Bride ik had al genoten van de voorstukjes eerder dit jaar, toppertje dit seizoen. rustig om naar te kijken[/]

SENGOKU NIGHT BLOOD
edo tijdperk met legers die tegen elkaar stijden. met een paar sexy kerels(vampieren :+ ) als bevelhebbers. lekker gedetaieerde artstijl, ik volg m tenzij als ik niets beters vind.

Boruto begint dit seizoen ook al lekker los te komen qua verhaal. zijn nu op visite in de hidden mist.

en ik wil nog op zoek naar een schatige serie met korte afleveringen

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Nog mensen die deze serie dit seizoen kijken? :p

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qckoqxc.gif#netojuunosusume-als-je-benieuwd-bent-welke-serie-dit-is

Noto Mamiko <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
RayNbow schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 08:52:
Nog mensen die deze serie dit seizoen kijken? :p

[afbeelding]

Noto Mamiko <3
Ik hilariously anime _O-

Ik kijk ook Inuyashiki mooi anime maar dat 1 na laatste dode konden ze wel weg laten...vond het best wel misselijk makend. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-08 10:20
Laatste anime die ik heb gekeken was Boku no Hero Academia.
Erg goede show en momenteel 2 seasons. Season 3 komt er ook aan :) Ik kan niet wachten.

Huidige anime die ik momenteel aan het kijken ben is: Rainbow: Nisha Rokubou no Shichinin
Ook erg blij mee deze eruit gepikt te hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 00:36
eindelijke Naruto Shippuden weer opgepakt.

Ben er bijna klaar mee en ik zie dat er een vervolg is met Boruto.

Volgt iemand dit? Is het aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrosma
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 10:43
ronnym schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:14:
eindelijke Naruto Shippuden weer opgepakt.

Ben er bijna klaar mee en ik zie dat er een vervolg is met Boruto.

Volgt iemand dit? Is het aan te raden?
Als je Naruto Shippuden leuk vond dan ga je dit waarschijnlijk ook leuk vinden aangezien het meer van hetzelfde is. Alleen in een nieuw jasje met andere hoofdrol spelers. Maar het blijft meer of minder hetzelfde kwa anime.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:44
Normaliter kijk ik alle 1e eps van het nieuwe seizoen. Daarna verder selecteren.

Dit keer als 1e black clover gekeken. Wat slecht... Mijn seizoen is kapot :'-(

Naruto in extremis en 90% is gevuld met zijn onnodige geschreeuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:32
net begonnen met kino's journey 1e aflevering is leuk:)

Ben maar gestopt met one piece (loop te veel achter), ga denk ik met de manga beginnen.

En aan boruto zit ik nog te twijfellen om daar mee te beginnen Naruto vond ik altijd wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Toch nog dertien series die we dit seizoen gaan volgen, ook al begon het inderdaad behoorlijk slecht met Black Clover.
Op onze lijst staan:
- Shokugeki no Souma: San no Sara (hadden eigenlijk verwacht dat we het nu wel gezien zouden hebben, blijft toch leuk);
- Konohana Kitan: Supernatural slice of life, what's not to like?
- Just Because!: Super mooi, met veel aandacht gemaakt, en een highschool romance. Again: what's not to like?
- Shoujo Shuumatsu Ryokou: Melancholisch en traag, waardoor het de tijd neemt om echt een situatie neer te zetten. Ik wil weten hoe het ze verder vergaat!
- Kino no Tabi: Episodisch en "country of the week", maar lijkt wel met een interessante twist elke keer. Ook deze is lekker traag;
- Hoozuki no Reitetsu 2: Eerste serie vonden we geweldig, en dit is meer van datzelfde;
- Houseki no Kuni: Erg originele setting, en de boeddhistische iconografie maakte ons super nieuwsgierig;
- Himouto! Umaru-chan R: Tweede serie van Himouto, en het lijkt er op dat Umaru-chan ook daadwerkelijk enige karakter-ontwikkeling ondergaat;
- Mahoutsukai no Yome: Een van de toppers van dit seizoen. Origineel, mooi, traag;
- Kekkai Sensen & Beyond: Alles behalve traag! Wat een gave rollercoaster;
- Kujira no Kora wa Sajou nu Utau: De andere topper van dit seizoen. Wat een originele setting, met een veel-gelaagd plot;
- Net-juu no Susume: Lekker trashy viewing, wel amusant;
- Sangatsu no Lion 2: Eerste serie was geweldig, en dit is nog meer geweldigs.

Poeh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JerX
Zo net Your Name gekeken, mooie anime. Van dezelfde maker vond ik Garden of Words wel sterker. Plot en animatie was verder wel echt top notch, zo wil ik ze wel vaker zien.

Koe no Katachi vond ik trouwens ook erg sterk, al niet beter dan Your Name. Zelfde voor HAL, die kwam ook verrassend uit de hoek zetten!

Anyway we zijn wel lekker verwend met goede anime films :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

JerX schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 22:10:
Zo net Your Name gekeken, mooie anime. Van dezelfde maker vond ik Garden of Words wel sterker. Plot en animatie was verder wel echt top notch, zo wil ik ze wel vaker zien.
Heb Your Name ook kortgeleden gekeken (1,5 week of zo) en vond het wel een goede film moet ik zeggen. Vrij diep plot met de nodige creativiteit :9. Ik ga hem dan ook nogmaals kijken in de bioscoop op 2 november (Pathe) :P.
Koe no Katachi vond ik trouwens ook erg sterk, al niet beter dan Your Name. Zelfde voor HAL, die kwam ook verrassend uit de hoek zetten!

Anyway we zijn wel lekker verwend met goede anime films :)
Naar mijn mening is A silent voice nog wel een stuk beter dan Your Name. Was wat dat betreft een film met meer impact, maar dat kwam denk ik omdat de film 'herkenbaar is' als iets wat ook nu irl zou kunnen gebeuren.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Pagina: 1 ... 13 ... 31 Laatste

Let op:
Lees voordat u post in ieder geval het deel Intro van de startpost van deze thread, daar staat het een en ander aan aanwijzingen en gedragsregels vermeld waaraan men zich dient te houden.