ik heb echt nauwelijks issues, al erger ik me soms er aan dat in deze herfstperiode de robot gevallen blad soms aanziet voor obstakels en dan diverse paden gaat proberen om ergens te komen.
En dus meerdere keren terug naar de lader rijdt om een ander pad te kiezen.
Maar omdat overal meerdere paden heen lopen komt hij er wel.
Op ons landje heeft hij dan met maaien weer geen last van blad, dat worden mooie rechte rijtjes.
Op onze "moeraszone" komt, zoals met de heftige regen van de laatste tijd, een meertje te staan.
Dat is een zone van het veld die ik over kan slaan en alleen de naastgelegen zones dan maai.
Maar de randen van de plas liggen dan wel in de naastgelegen zones, en die worden dan gewoon probleemloos meegemaaid.
Dat hoefde ik met de maaitractor niet te proberen, die ploegde dan het veld om met de wielen en zorgde voor zwarte sporen.
Nu zie ik die beetje plassen maar als een gratis "wasstraat" waar het maaidek even schoon gedraaid kan worden.
Dit is een zone naast de zone naast het moeras.
Het moerasstuk ligt bij de "kuil" die je kan zien bij het hegje achteraan. Daarnaast ligt nog een zone die grenst aan het moeras en die je op de eerste foto ziet.
Je kan zien dat die zones nog niet gemaaid zijn.
Overigens was de plas vandaag geslonken tot onder het grasniveau en hebt ik de moeraszone weer laten maaien, wat probleemloos ging ondanks dat daar nog water staat.
Ik ben erg blij met de 4WD.
Een heel enkele keer krijg ik een melding dat hij vast zit, op echt drassige stukken waar hij draaien moet.
Maar met de camera kan ik dan kijken of hij, wanneer ik hem het maaien toch laat voortzetten, hij zichzelf weet te bevrijden zodat ik er niet naar toe hoef.
In 80% weet hij zich los te rijden, dus ook erg fijn die camera.
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.