Robotmaaiers

Pagina: 1 ... 57 ... 76 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
mvrooij schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:38:
[...]

Omdat ik dit bij 3 leveranciers nagevraagd heb. Dit mag blijkbaar niet door particulier zelf gedaan worden terwijl het niks voorstelt. Je moet het "inmeten" van je tuin met een apparaat/karretje doen.
Aha, dat apparaatje inderdaad, daar komt de Pilot op van de maaier zelf ja.
Ik ben vanmiddag op de weg naar huis toch in de buurt, ik denk dat ik even bij de dealer langs wip. 100% dat ik dat apparaat wel mee krijg om de installatie zelf te doen. Zo niet, zien ze mij er nooit weer (en ik kom er vaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:38
Analamoebe schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:58:
[...]

Aha, dat apparaatje inderdaad, daar komt de Pilot op van de maaier zelf ja.
Ik ben vanmiddag op de weg naar huis toch in de buurt, ik denk dat ik even bij de dealer langs wip. 100% dat ik dat apparaat wel mee krijg om de installatie zelf te doen. Zo niet, zien ze mij er nooit weer (en ik kom er vaak)
Het zal misschien wel lukken, maar ik zelf was er toen al klaar mee. Officieel mag het iig niet.

Het stelt niks voor maar ze willen het denk ik soort van "exclusief" voor de dealers houden want die rekenen hier al snel 200/300 euro voor.

Hier uiterst tevreden met mijn Navimow en het inregelen ervan, zoals je leest ook extreem veel mensen die ervoor kiezen op dit forum. Waarom wil je toch perse voor Kress gaan? Jij denkt dat ze nog beter zijn?

Ben erg benieuwd!

[ Voor 10% gewijzigd door mvrooij op 16-05-2024 14:16 ]

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe
mvrooij schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:14:
[...]

Het zal misschien wel lukken, maar ik zelf was er toen al klaar mee. Officieel mag het iig niet.

Het stelt niks voor maar ze willen het denk ik soort van "exclusief" voor de dealers houden want die rekenen hier al snel 200/300 euro voor.

Hier uiterst tevreden met mijn Navimow en het inregelen ervan, zoals je leest ook extreem veel mensen die ervoor kiezen op dit forum. Waarom wil je toch perse voor Kress gaan? Jij denkt dat ze nog beter zijn?

Ben erg benieuwd!
Goed, hier op het platteland in Duitsland wordt vaak iets soepeler gedacht, maar ik ben ook benieuwd. Ik wil niet perse voor Kress gaan hoor, zoals ik zei twijfel ik tussen een Segway of een Kress. Waarom Kress dan mijn voorkeur heeft is puur m'n gevoel en daar ga ik 100% op af. Mocht echter het zelf installeren van de Kress nou echt niet mogelijk zijn, stap ik zo over naar een Segway :9 .
Heb alleen eerst nog een overkapping van 4x7m die ik moet bouwen en afwachten wat die uiteindelijk dan gekost heeft, voordat ik definitief verder kan met het gras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
Nou, het installeren zit bij de prijs inbegrepen, maar die is dat ook echt fors. De verkoper blijkt echter net een paar kilometer van me te wonen en mocht ik besluiten er een te kopen, neemt hij het apparaat wel mee naar huis(hij heeft zelf een RTK173 en dan regelen we dat samen en ik krijg dan €200 korting :9 De Kress KR161E met een capaciteit van 1000m2. kost bij hun dan nog €2200. Ik weet het nog niet, maar ik heb geen haast.
Ze hadden ook wel een Segway, Stihl en een paar Husqvarna's staan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nPAAFJX2rpABJjH0uYb5be4AK04=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NnI8BMn1HesygZY4HQEtUvnq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l53Uf0bfJzwNlU4FoEYYDVzWOSw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nzsk5nvZaXN7QvTZLj6ejXwC.jpg?f=fotoalbum_large.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb een vraag over een Navimov i105e.
Ik wil mijn grasveld in drie zones indelen, waarvan de middelste zone een pad is van ca 1 meter breed.
Die wil ik dan altijd in de lengterichting maaien.
Hoe kan ik zones maken die elkaar overlappen zonder "kanaal"?
Ik heb het nog niet gevonden.

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mazzoop80
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:05
KC27 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:44:
Ik wil mijn grasveld in drie zones indelen, waarvan de middelste zone een pad is van ca 1 meter breed.
Is mij ook nog niet gelukt. Als er een scheiding tussen de zone is van enkele centimeters dan kan je wel daar 2 zones van maken maar zodra in de kaartbeheer je een zone overlapt wordt deze zones samengevoegd.

Zelf hoop ik dat er een software optie komt om handmatig een splitsing kan maken van een zone, dit is er tot nu nog niet dus.

Ik maai overigens alles op 1 richting hoe ik het zelf het logische vindt uitzien, ik maai in de lengterichting haaks op de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 15:46
Mijn Husqvarna 405X deed het niet meer na de winterstop, ik vermoedde een kabelbreuk. Monteur langs geweest maar het bleek de printplaat van het laad station wat defect was gegaan. Onderdeel liet even 4 weken op zich wachten maar sinds gisteren draait alles weer. De monteur adviseerde om in de toekomst ook het laad station in de winter binnen te halen ipv alleen de maaier. Ik dacht dat dat niet nodig was, maar blijkbaar dus wel. Toch ruim €250 om te laten repareren.

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Ik heb dit probleem dus ook een klein beetje.. mijn achtertuin loopt door op mijn voortuin maar ik vind het echt een losse zone. Ik heb het nu op deze manier opgelost: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mj2XnSKs8o6ewvQU0KTkJcfld5I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YYp9GXK6BmOlHDph5fgqB9lQ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moet zeggen dat hij alles wel zo goed als pakt. Was wel even paar keer opnieuw inregelen op die lijn om hem zo strak te krijgen.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-06 10:17
Zijn er mensen die ervaring hebben met een Navimow op een natte ondergrond?
We hebben kleigrond waardoor het soms lang kan duren alvorens de grond opnieuw droog is na een regenbui.

Ik had tot nu toe een Ferrex (aldi) robotmaaier die er echt wel moeite mee had en zich vastreed. Nu hadden de wielen van deze maaier niet veel profiel. Dus ik hoop dat ik dit probleem niet zal hebben met de Navimow H800e.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsarre
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:58
Is momenteel niet mogelijk, heb hiervoor de helpdesk gecontacteerd. Maar aan hun reactie te horen zou het er in de toekomst wel komen (regionen).

Voor mij persoonlijk was het eerder om een stuk (waar de honden plassen en dus bemesten...) frequenter te laten afrijden dan de rest.

Hopelijk laat deze update niet te lang op zich wachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twilkie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-06 10:17
Tsarre schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:25:
[...]

Is momenteel niet mogelijk, heb hiervoor de helpdesk gecontacteerd. Maar aan hun reactie te horen zou het er in de toekomst wel komen (regionen).

Voor mij persoonlijk was het eerder om een stuk (waar de honden plassen en dus bemesten...) frequenter te laten afrijden dan de rest.

Hopelijk laat deze update niet te lang op zich wachten...
Hoeveel dagen op de week laat je de Navimow uitrijden?
Wat als het de ganse dag regent op een dag dat hij moet uitrijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:50
Twilkie schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:50:
[...]

Bij mij staat de functie weer aan. Dus hij checkt of het gaat regenen en gaat dan terug naar z'n home. En na het regenen wacht hij nog 30 minuten en gaat dan weer aan de slag. Hij past zijn schema daarop aan.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsarre
Twilkie schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:50:
[...]

Momenteel om de 2 dagen gezien de combinatie van regen afgewisseld met mooi weer.
Ik start de robot manueel op, gezien ik voordien poep moet opruimen... Momenteel lukt het mij steeds om te wachten tot het gras droog is (en net voor de volgende regenbui 😉).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:15
Wat is nou in de huidige markt de beste keus met een groot gazon (circa 2500m2) en als je geen draden wil laten leggen maar alleen met GPS wil werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

MooDyBLueS schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:12:
Ik heb onlangs een Gardena Sileno City 600 besteld, maar heb me zo te zien niet goed genoeg voorbereid. Ik heb namelijk gezien dat deze perimeterdraad gebruikt en toen ben ik eens gaan berekenen en de 200m draad die ik erbij heb zitten heb ik niet genoeg aan blijkt. Dit komt omdat je alle boompjes, perkjes en dergelijke af moet bakenen en we hebben in totaal 5 bomen in de tuin staan, 2 achterin staan op 4 meter van de erfgrens en met een diameter van ±100cm waar geen gras groeit heb je dus zo voor 1 boompje al een meter of 12 aan draad nodig. Om dat allemaal in te gaan graven... ik zie dat niet zitten.

Kortom: ik wil deze retour sturen en heb al even gelezen over de Segway Navimov modellen die volledig draadloos werken, eigenlijk wat ook mijn verwachting van de Gardena was. Nu is ons kavel (incl. huis) een kleine 700m2 dus vandaar dat ik voor de 600m2 variant was gegaan. Los van het huis en een stukje terras achter, een border met leibomen voor en een betegeld zijpad is er veel gras. Wel is bijv. voor rondom de border met leibomen een strook van 100 en 125cm aan beide kanten over de breedte van de woning en daarna loopt het door naar achter met zij en achter veel gras en erfgrens is vanaf de voorgevelrooilijn een laurierhaag. Voorin pikethekjes en een lage haag.

Verder zijn op dit moment onze enige stopcontacten buiten tegen de gevel van de woning achter. Kan de Segway reeks over een stukje betegeling rijden naar z'n dock? Dat gaat om maximaal 2 meter. En mag/kan die in een hoek staan? Bij Gardena kan dat bijv. niet.
Ik heb een Worx Landroid, en als die een boompje (of ander stevig voorwerp) tegenkomt botst hij er voorzichtig tegenaan en rijdt onder een hoek van 45 graden er weer vandaan. Ik zou er niet aan beginnen om alle boompjes met peri-draad te omzeilen. Perkjes en trampo's natuurlijk wel...

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 18:02
Twilkie schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:22:
Zijn er mensen die ervaring hebben met een Navimow op een natte ondergrond?
We hebben kleigrond waardoor het soms lang kan duren alvorens de grond opnieuw droog is na een regenbui.

Ik had tot nu toe een Ferrex (aldi) robotmaaier die er echt wel moeite mee had en zich vastreed. Nu hadden de wielen van deze maaier niet veel profiel. Dus ik hoop dat ik dit probleem niet zal hebben met de Navimow H800e.
Wij hebben een gelijkaardige ondergrond. Op het gras zelf is het totaal geen probleem. 1 maal gehad dat beide achterwielen vastzaten in de border en de navimow een mooi grachtje had gegraven met zijn voorwielen. Maar op het gras zelf, nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
ChiLLeR schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:11:
Mijn Husqvarna 405X deed het niet meer na de winterstop, ik vermoedde een kabelbreuk. Monteur langs geweest maar het bleek de printplaat van het laad station wat defect was gegaan. Onderdeel liet even 4 weken op zich wachten maar sinds gisteren draait alles weer. De monteur adviseerde om in de toekomst ook het laad station in de winter binnen te halen ipv alleen de maaier. Ik dacht dat dat niet nodig was, maar blijkbaar dus wel. Toch ruim €250 om te laten repareren.
Bij de NERA versie trek je daarom het laadstation 'doormidden'. Het spannende deel is betrekkelijk klein en leg je zo in de schuur. De rest blijft buiten.

Gek genoeg zou de garage volgens de spec ook naar binnen moeten. Maar is wel fors en zit ook met van de plastic schroeven in de grond. Eh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Vandaag even iets minder blij met de 430X NERA: vannacht, 0:33:02 reed hij zichzelf buiten het werkgebied. Ok, kan gebeuren, kennelijk toch achter 't randje blijven haken. Maar, vervolgens heeft hij klaarblijkelijk met z'n help, error knipperend koplampen z'n accu echt compleet geleegd. Stompzinnig! Niet terug op het gras zetten en weer actief melden, maar zo dood als 'n pier. Kon ik 't zware ding terug naar z'n laadstation dragen :(.

En m.i. ook een lek in de diefstalbeveiliging: je wacht tot hij leeg is en neemt 'm dan zo mee. Evt. regel je dat als kwaadwillende zelf, door 'm aan de rand van het gras even een zetje het gebied uit te geven en dan een aantal uren later 'm op te halen.

Wordt natuurlijk nog ontzettend lastig met 't weer aanzetten en aan het werk zetten, maar toch: waarom een optilalarm als je 't zo makkelijk omzeilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dev0o schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:27:
[...]

Ik heb een Worx Landroid, en als die een boompje (of ander stevig voorwerp) tegenkomt botst hij er voorzichtig tegenaan en rijdt onder een hoek van 45 graden er weer vandaan. Ik zou er niet aan beginnen om alle boompjes met peri-draad te omzeilen. Perkjes en trampo's natuurlijk wel...
Ik heb de website even bekeken en dit spreekt me wel aan! Geen perimeterdraad nodig, modulair, upgradebaar, etc.

Op dit moment zie ik dat hij online voor €1299 verkrijgbaar is, de Landroid Vision M600 om precies te zijn.

Nu hebben wij geen rare/ingewikkelde tuin, met name een haag als erfafscheiding en de enige andere noemenswaardige dingen zijn 5 bomen, 3 hebben een diameter van ca 150cm om zich heen wat gewoon aarde is en geen gras groeit, de andere 2 zijn op dit moment nog afgekaderd met 2 paaltjes en daar weer omheen zo'n zwart plastic afscheiding van ca 15cm hoog. Dat lijkt me sowieso geen probleem.

En het terras, de border met leibomen en hortensias en de grindstrook langs de woning liggen qua hoogte op misschien 1cm na gelijk met het gras.

Als ik alleen specifieke delen moet afbakenen met perimeterdraad vind ik dat geen probleem, maar hoe zit dat dan bij de Worx? Wat zou ik even grofweg obv wat ik aangeef te hebben nog moeten afbakenen? Ziet hij bijv. tegels/terras? En hoe gaat hij om met het stukje aarde rondom de boom waar geen gras ligt? Herkent hij dat ook met z'n "vision" sensoren? Desnoods kan ik daar wel gras zaaien hoor, geen probleem, maar ben wel even benieuwd voor ik de knoop doorhak.

Wat me bovendien aanspreekt is dat deze bij een aantal reguliere zaken te krijgen is, wat bij de Segways een stuk minder het geval is. Eventueel voor onderdelen vind ik dat wel geruststellend.

[ Voor 5% gewijzigd door MooDyBLueS op 17-05-2024 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
mvrooij schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:16:
[...]

Ik heb dit probleem dus ook een klein beetje.. mijn achtertuin loopt door op mijn voortuin maar ik vind het echt een losse zone. Ik heb het nu op deze manier opgelost: [Afbeelding]

Ik moet zeggen dat hij alles wel zo goed als pakt. Was wel even paar keer opnieuw inregelen op die lijn om hem zo strak te krijgen.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Ik heb even als test de eerste zone ingeperkt.
Toen als test een "kleine" tweede zone ervandaan op ca 20 cm afstand.
Toen een channel gemaakt.
Alles opgeslagen.
Bleef ik weer met alleen de eerste zone zitten.

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05:09
Aangezien mijn Navimow nog nooit in staat was geweest om terug te gaan naar zijn station onder de overkapping, het geheel verplaatst naar een “open ruimte” in de tuin. Nog steeds veel bomen die de zicht ontnemen, maar ow wat heerlijk….nu start het maaien automatisch (wanneer ik wil net genoeg gps) en vind het zijn weg terug naar het station…..

De no vision zones zorgen ervoor dat de kantjes ook worden gemaaid…

Ging te veel tijd in zitten…maar na optimal tweaking ben ik nu comfortabel om de maaier automatisch zonder mijn toezicht het geheel te laten maaien.

Roborock stofzuiger ervaring in de tuin… maar dit koste wat meer moeite..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Na wat tips hier en zelf verder googlen ben ik aan het twijfelen tussen de Worx Landroid Vision M600 en de Segway Navimow i105e/i108e. Als ik puur ons gras bereken kom ik tot 315,2 m2 oppervlak. Dat is al met terras, borders en het stuk met leibomen ervan af. Netto dus.

Idealiter zou ik net wat overkill hebben en de i108e spreekt me van de Segways dan ook meer aan, maar die lijkt nergens verkrijgbaar. De i105e staat wel op Amazon.de voor €999.

De Worx staat hier wel voor €1250 ongeveer, maar qua reviews lijkt die toch wat wisselend.

Wat zouden jullie doen? En nog tips waar de i108e te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bmwgozer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07-06 00:19
MooDyBLueS schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 21:21:
Na wat tips hier en zelf verder googlen ben ik aan het twijfelen tussen de Worx Landroid Vision M600 en de Segway Navimow i105e/i108e. Als ik puur ons gras bereken kom ik tot 315,2 m2 oppervlak. Dat is al met terras, borders en het stuk met leibomen ervan af. Netto dus.

Idealiter zou ik net wat overkill hebben en de i108e spreekt me van de Segways dan ook meer aan, maar die lijkt nergens verkrijgbaar. De i105e staat wel op Amazon.de voor €999.

De Worx staat hier wel voor €1250 ongeveer, maar qua reviews lijkt die toch wat wisselend.

Wat zouden jullie doen? En nog tips waar de i108e te kopen?
Robb shop had ze gister nog op voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:39
Idd, Robbshop is tegenwoordig ook Segway dealer en zag de 108 gisteren op voorraad staan.
Het is dat ik de Hookii nog gebacked heb voor de voortuin, anders had ik zonder twijfel een 108 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dasse
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09-2024
Voggy schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:37:
[...]

De robot zelf is 385 mm breed. De cutting width is 180 mm. Ervan uitgaande dat het mes exact in het midden zit (volgens mij is dit zo) dan is de minimale ruimte tussen het mes en de schutting 102,5 mm. Dan staat de maaier dus met de zijkant TEGEN de schutting aan. 10 Centimeter lijkt mij sowieso aan de krappe kant.

Hoe veel vrije ruimte de robot nodig heeft tussen zichzelf en een muur/schutting weet ik niet. Ik kan dit ook zo 123 niet in de handleiding vinden.
Deze avond nog eens opnieuw gemeten en de steen is in feite 14 cm tot de echte rand, wat dus een speling van 3.75 cm zou geven :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobEppink
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 27-06 17:55
Ik lees dat vervangende mesjes voor Gardena/Husqvarna robotmaaiers vooral de originele moeten zijn.
Bij de niet-originele hebben de bijgeleverde boutjes niet de juiste lengte. Daardoor kunnen de mesjes zich niet vrij bewegen tijdens gebruik.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Bosch Compress 3000i AW 6, Nefit Enviline ODU split, hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuperni
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-05 06:57
Weet iemand hoe het zit met Husqvarna en service mocht je de maaier bij een webshop kopen en zelf installeren?
Husqvarna raad namelijk onderhoudsbeurten aan, kun je deze zelf uitvoeren? Kan ik hiervoor overal terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fissa
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13:07
Hallo allemaal, na van alles gelezen te hebben in dit topic & het internet ben ik op zoek ik naar keuze advies inzake een robotmaaier. Na de tuin opnieuw te hebben gedaan ga ik voor de eerste keer in mijn leven een stukje gras in de tuin leggen. Maar liefst 7 bij 3,5 meter. Maar een klein strookje, maar desalniettemin wil ik hier een robot maaier voor halen. Jullie zullen je wel afvragen? Waarom, het is maar 5 minuten lopen om het gras 1 keer te maaien? Antwoord: Gewoon voor de leuk, ik vind gadgets leuk en wil graag strak gemaaid gras.
Nu is het een beetje de vraag: welke robot? Er is zo verschrikkelijk veel keuze… dat ik door het bomen het bos niet zie.

Ik heb maar weinig eisen. Het moet gewoon werken en relatief eenvoudig te onderhouden zijn Via een app in te stellen of in de gaten te houden is ideaal. De homebase zou ik op 2 meter van het gras in een hoek kunnen plaatsen. Hij moet dan wel een minimaalh drempeltje over kunnen. Mijn budget is +- 400 euro.

Graag hoor ik van jullie. Groeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peule_P
RobEppink schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 13:21:
Ik lees dat vervangende mesjes voor Gardena/Husqvarna robotmaaiers vooral de originele moeten zijn.
Bij de niet-originele hebben de bijgeleverde boutjes niet de juiste lengte. Daardoor kunnen de mesjes zich niet vrij bewegen tijdens gebruik.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Vervangende mesjes van To the South werken perfect op mijn Husqvarna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Zuperni schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 15:44:
Weet iemand hoe het zit met Husqvarna en service mocht je de maaier bij een webshop kopen en zelf installeren?
Husqvarna raad namelijk onderhoudsbeurten aan, kun je deze zelf uitvoeren? Kan ik hiervoor overal terecht?
Vraag 't allereerst die webshop eens? Volgens Husqvarna is het voorgeschreven dealeronderhoud nodig voor (behoud van) de drie jaar fabrieksgarantie. Maar (wettelijke) garantie begint tussen jou en je verkoper, dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:44
Iemand ook ervaring met de Einhell Freelexo CAM 500?
Deze werkt ook met GPS, maar is met 820 euro goedkoper.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-10-2024
refused81 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 19:35:
Aangezien mijn Navimow nog nooit in staat was geweest om terug te gaan naar zijn station onder de overkapping, het geheel verplaatst naar een “open ruimte” in de tuin. Nog steeds veel bomen die de zicht ontnemen, maar ow wat heerlijk….nu start het maaien automatisch (wanneer ik wil net genoeg gps) en vind het zijn weg terug naar het station…..

De no vision zones zorgen ervoor dat de kantjes ook worden gemaaid…

Ging te veel tijd in zitten…maar na optimal tweaking ben ik nu comfortabel om de maaier automatisch zonder mijn toezicht het geheel te laten maaien.

Roborock stofzuiger ervaring in de tuin… maar dit koste wat meer moeite..
Een afdakje boven het laadstation werkt dus niet? Bij mij loopt de 108i als een zonnetje. Laadstation staat in een hoek van de tuin. Maakt het laadstation ook verbinding met iets? Heb reeds geprobeerd met de doos waar de navimow in zat erboven en daar op planken. Bleef gewoon werken.

Verder zeer tevreden over de navimow 108i. Wat een top ding. Fluisterstil. Snel. Heuvels geen probleem. Randjes zo goed als perfect

[ Voor 6% gewijzigd door achterop23 op 20-05-2024 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:56
Randjes blijft hier wel matig, maar ik kan hem ook niet over de rand laten rijden. De no vision zones werkte ook niet, reed hij over de rand en zat hij vast.
Verwisselen jullie de mesjes overigens zo snel als hij aangeeft? Lijkt mij zwaar overdreven om elke 6 weken de boel te vernieuwen.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:49
reskobon schreef op maandag 20 mei 2024 @ 11:01:
Randjes blijft hier wel matig, maar ik kan hem ook niet over de rand laten rijden. De no vision zones werkte ook niet, reed hij over de rand en zat hij vast.
Verwisselen jullie de mesjes overigens zo snel als hij aangeeft? Lijkt mij zwaar overdreven om elke 6 weken de boel te vernieuwen.
Mesjes wisselen is toch net als met je scheermes in de badkamer? Die wissel je toch ook pas als het afsnijden niet zo soepel meer gaat? Die timer is slechts een hulpmiddel.

Ik heb de i108 sinds vrijdag en moet nog finetunen bij met name de randen, daar kan ik zelf nog wel wat verbeteren, onder meer door randstenen aan te brengen tussen boarder en gazon denk ik

[ Voor 14% gewijzigd door kisik op 20-05-2024 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:56
kisik schreef op maandag 20 mei 2024 @ 11:03:
[...]

Mesjes wisselen is toch net als met je scheermes in de badkamer? Die wissel je toch ook pas als het afsnijden niet zo soepel meer gaat? Die timer is slechts een hulpmiddel.

Ik heb de i108 sinds vrijdag en moet nog finetunen bij met name de randen, daar kan ik zelf nog wel wat verbeteren, onder meer door randstenen aan te brengen tussen boarder en gazon denk ik
Mesjes, zeker, maar ik ben allergisch voor meldingen in apps :). Randen, ik wil dus geen randstenen, ten eerste een berg werk en vind het lelijk zo'n stenen rand rondom.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:56
reskobon schreef op maandag 20 mei 2024 @ 11:14:
[...]

Mesjes, zeker, maar ik ben allergisch voor meldingen in apps :). Randen, ik wil dus geen randstenen, ten eerste een berg werk en vind het lelijk zo'n stenen rand rondom.
Randjes zijn voor elke maaier lastig omdat de mesjes natuurlijk wat “terug” liggen in de maaier om te voorkomen dat iedereen zijn tenen kwijt raakt bijvoorbeeld :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

Mijn 8 jaar oude Worx Landroid gaat sinds kort regelmatig tijdens een maaibeurt op willekeurige plaatsen rondjes draaien totdat de accu leeg is. Op de “home” knop drukken heeft geen resultaat, hij blijft rondcirkelen op hetzelfde punt. Iemand een idee? Zou kunnen dat de accu vervangen moet worden (na 8 jaar), maar alvorens ik dat ga doen wil ik wat meer zekerheid of dat de oplossing is. Anders wordt het helaas een nieuwe (liever niet want verder bevalt hij prima).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-07 20:13
Dev0o schreef op maandag 20 mei 2024 @ 12:09:
Mijn 8 jaar oude Worx Landroid gaat sinds kort regelmatig tijdens een maaibeurt op willekeurige plaatsen rondjes draaien totdat de accu leeg is. Op de “home” knop drukken heeft geen resultaat, hij blijft rondcirkelen op hetzelfde punt. Iemand een idee? Zou kunnen dat de accu vervangen moet worden (na 8 jaar), maar alvorens ik dat ga doen wil ik wat meer zekerheid of dat de oplossing is. Anders wordt het helaas een nieuwe (liever niet want verder bevalt hij prima).
Het klinkt als een sensor- of contactprobleem. Ik zou alle sensoren even schoon maken en alle elektrische contacten (ook intern) goed controleren.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-07 19:24
Jefstaal schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:58:
Voor de geïnteresseerde. Zojuist bij OBI Oldenburg een i105e opgehaald na reservering. Ik was voor werk in de buurt.
Bij aanmelden nieuwsbrief 1% korting. Via de app ook nog eens 5 % korting. Uiteindelijk heb ik 940,49 betaald.
uh? wat vbia de app 5%? ik heb hem recent ook gehaald bij obi en daar was alleen 1% en heb hem wel via het account gereserveerd er zou alleen 5% zijn nadat je voldoende punten had verzameld.
?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jefstaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-07 08:33
Maxwp schreef op maandag 20 mei 2024 @ 14:37:
[...]

uh? wat vbia de app 5%? ik heb hem recent ook gehaald bij obi en daar was alleen 1% en heb hem wel via het account gereserveerd er zou alleen 5% zijn nadat je voldoende punten had verzameld.
?
Ik kreeg voor het aanmelden van de nieuwsbrief nog een code voor 5%. Ik moest wel de app downloaden wat alleen in Duitsland kan (of een vpn). De 1% was er bij de reservering al af gehaald.
Maaier doet het als een speer, even het maaischema nog juist afstellen, hij gaat voor me gevoel nu wel erg vaak maaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Jefstaal schreef op maandag 20 mei 2024 @ 15:02:
[...]

Ik kreeg voor het aanmelden van de nieuwsbrief nog een code voor 5%. Ik moest wel de app downloaden wat alleen in Duitsland kan (of een vpn). De 1% was er bij de reservering al af gehaald.
Maaier doet het als een speer, even het maaischema nog juist afstellen, hij gaat voor me gevoel nu wel erg vaak maaien.
ik kan de app gewoon downloaden ook in nl maar als ik me dan wil anmelden werkt het weet niet
dus jij moest een duitse vpn maken om zo via de app ( of je was in duitland toen ej dat deed? )
zelf heb ik me wel aangemeld voor die nieuwsbrief maar weer nooit gekregen.
er was wel een Hyobi of zo actie met spaasrpunten war het ook om 5% zou gaan maar dat was pas acitef na afrekenenn en pas in televren in juni dit jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-07 17:30
Ik krijg nu het bericht dat ik mijn accu moet vervangen van mijn Automower 415X. Voor de dealer was dit nieuw en adviseerde mij om gewoon door te maaien totdat de prestaties duidelijk teruggelopen zijn. Maaier is van 2021, dus loopt nu voor het derde jaar. Iemand een soortgelijke ervaring gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:00
Vandaag de Navimow i105e in gebruik genomen. Account had ik vorige week al aangemaakt. Eerst even met de ouderwetse maaier gemaaid.

Kaart gemaakt, maar de manier waarop je een tweede zone toevoegt is voor mij onduidelijk. Er is geen knop “tweede zone toevoegen”. Ik heb wat lopen rommelen met de grenzen en toe werd een tweede zone herkend. Helaas blijf ik nu bij het maken van een “kanaal” tussen beide zones hangen op een melding dat ik een slecht GPS-signaal zou hebben en dat ik het basisstation zou moeten verplaatsen. Dat heb ik al eens gedaan, naar een punt met een goede ontvangst, maar het helpt niet. Daar kom je niet uit, tenzij je de mapfunctie verlaat zonder zone 2.

Derde poging werkte wel. Nu eens kijken of ik achteraf nog het type van de randen kan wijzigen.

Daarnaast valt op dat de automatische map-functie in wat zone twee zou moeten worden redelijk veel rondjes rijdt. Na zes keer heb ik hem maar gestopt.

Hoe hoog laten jullie het gras komen?

[ Voor 9% gewijzigd door Rallye op 20-05-2024 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Aangezien de Segway i108e of zelfs i105e inmiddels overal uitverkocht lijken (tips zijn welkom!), ga ik waarschijnlijk toch maar voor de Worx Landroid Vision M600. Voordeel is ook dat ik geen gps antenne hoef te installeren.

Wel een vraag over de plek voor het laadstation: is het een optie om het laadstation daar praktisch tegen de gevel te zetten op het terras en de Landroid pakweg 3-3,5m vooruit te laten rijden over de tegels voordat hij het gras tegenkomt? Het gaat om 6 tegels van 60x60cm waarvan hij zelf pakweg 1 tegel in zal nemen met z'n laadstation. Er zijn in een rechte lijn naar voren dan geen obstakels aanwezig. Wel een bloembak en een parasol iets links en iets rechts ervan, de opening daartussen is ±80-100cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jefstaal
Maxwp schreef op maandag 20 mei 2024 @ 15:34:
[...]

ik kan de app gewoon downloaden ook in nl maar als ik me dan wil anmelden werkt het weet niet
dus jij moest een duitse vpn maken om zo via de app ( of je was in duitland toen ej dat deed? )
zelf heb ik me wel aangemeld voor die nieuwsbrief maar weer nooit gekregen.
er was wel een Hyobi of zo actie met spaasrpunten war het ook om 5% zou gaan maar dat was pas acitef na afrekenenn en pas in televren in juni dit jaar
De Nederlandse app is de verkeerde. Ik had een link in de mail staan, maar dat werkte alleen via de vpn, of in Duitsland. Maar als je de code niet heb ontvangen zou ik je de moeite besparen. Zo veel korting is het ook weer niet. Of even via een nieuw account nogmaals proberen, als het nog actueel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Jefstaal schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:03:
[...]

De Nederlandse app is de verkeerde. Ik had een link in de mail staan, maar dat werkte alleen via de vpn, of in Duitsland. Maar als je de code niet heb ontvangen zou ik je de moeite besparen. Zo veel korting is het ook weer niet. Of even via een nieuw account nogmaals proberen, als het nog actueel is.
uh? dat is 940 og 989 dus 50 euro korting.
lijkt me toch de moeite waard of misreken ik me en is het maar een paar euro?

maar goed enige wat ik nog kan doen is de maaier terug brengen binnen 30 dagen en hem gelijk weer kopen maar dan met de extra korting
lijkt me wat omslachtig kunnen ze dat net zo goed gelijk terug betalen hoef ik niet op en eneer te rijden
nadeel zal zijn dat ze waarschijnlijk alleen een tegoed bon doen en daar heb ik natuurlijk ook weer niks aan

[ Voor 24% gewijzigd door Maxwp op 20-05-2024 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jefstaal
Maxwp schreef op maandag 20 mei 2024 @ 18:15:
[...]

uh? dat is 940 og 989 dus 50 euro korting.
lijkt me toch de moeite waard of misreken ik me en is het maar een paar euro?

maar goed enige wat ik nog kan doen is de maaier terug brengen binnen 30 dagen en hem gelijk weer kopen maar dan met de extra korting
lijkt me wat omslachtig kunnen ze dat net zo goed gelijk terug betalen hoef ik niet op en eneer te rijden
nadeel zal zijn dat ze waarschijnlijk alleen een tegoed bon doen en daar heb ik natuurlijk ook weer niks aan
Ja berekening klopt. Maar je zult dus wel die kortingscode moeten hebben. Geen idee waarom je die niet ontvangen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:01
Ik heb de Navimow i108 naar tevredenheid in gebruik, maar ik vroeg me af of ik de maaier ook remote kan bedienen. Ik probeer nu van een externe locatie een maaiprogramma te starten, maar heb niet het idee dat er iets gebeurt. Kan de Navimow dit niet? Of heb ik de 4G module nodig?

Ik heb overal in de tuin WiFi signaal en ook zeker op de locatie van het laadstation.

[ Voor 13% gewijzigd door frankpaul1 op 21-05-2024 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:15
frankpaul1 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:24:
Ik heb de Navimow i108 naar tevredenheid in gebruik, maar ik vroeg me af of ik de maaier ook remote kan bedienen. Ik probeer nu van een externe locatie een maaiprogramma te starten, maar heb niet het idee dat er iets gebeurt. Kan de Navimow dit niet? Of heb ik de 4G module nodig?

Ik heb overal in de tuin WiFi signaal en ook zeker op de locatie van het laadstation.
Voor de H serie heb je daar geen 4G module voor nodig, werkt ook gewoon met wifi.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
Dat is mooie informatie voor de eigenaren van de H-serie. 😉 Dan zou je verwachten dat het ook zo werkt voor de i-serie. Misschien is de GPS ontvangst net niet goed en wil hij daarom niet starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
frankpaul1 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:02:
Dat is mooie informatie voor de eigenaren van de H-serie. 😉 Dan zou je verwachten dat het ook zo werkt voor de i-serie. Misschien is de GPS ontvangst net niet goed en wil hij daarom niet starten.
Als dat zo is krijg je daar wel een melding van.

Afgelopen weekend is ook m'n GPS kabel gesneuveld.......

Nu toch maar een "No-Fly-Zone" aangemaakt waar ik de kabels heb liggen :P

Hebben andere Segway gebruikers ook dat de werkmodus "automatisch" weer terug gaat naar "standaard maaien" :?

Ik heb hem volgens mij nu al 3 x weer terug gezet naar "Efficiënt maaien" maar vanochtend stond hij weer op "standaard maaien".

[ Voor 19% gewijzigd door Grolsch op 21-05-2024 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
  • Laatst online: 11:49
frankpaul1 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:24:

Ik heb het even voor je gecheckt. Ben thuis en heb gepoogd via de 5G de maaier te laten starten. Deed hij idd niet, maar dat lag schijnbaar aan een niet opgeslagen kaartupdate. Ik heb bluetooth verbonden om de kaartupdate te synchroniseren en daarna lukte het wel via 5G.

Ik had dus eerst op het homescreen in de oranje start knop "Mow" staan en die deed niks. Na de update vd kaart staat daar "Mow now". Heb jij misschien een pending update die nog gesynchroniseerd moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
Na enkele pogingen is het toch gelukt om de maaier remote te starten. Maar wel vreemd, want de eerdere keren dat het niet lukte gaf hij geen melding waarom het niet ging (GPS-problemen of netwerkproblemen bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-07 22:25
Grolsch schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:28:
[...]

Hebben andere Segway gebruikers ook dat de werkmodus "automatisch" weer terug gaat naar "standaard maaien" :?

Ik heb hem volgens mij nu al 3 x weer terug gezet naar "Efficiënt maaien" maar vanochtend stond hij weer op "standaard maaien".
Toen ik dit las, even gecontroleerd en inderdaad bij mij ook weer terug op standaard... zal binnenkort wel opgelost worden neem ik aan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadnought
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-06 15:38
Ik heb een Robomow RK(2000pro). Nadat ik het basisstation van de Robomow verplaatst heb wil de maaier niet meer maaien, hij draait enkel cirkeltjes van 1m om zijn eigen as! Inmiddels ben ik de wanhoop nabij en wil ik graag een factory reset proberen, zo her en der lees je op het internet dat dit vreemde problemen oplost. Maar.... hoe voer ik een factory reset op dit apparaat uit?

Voor andere series (RS, RC) tref je wel wat info aan, maar die blijkt niet op te gaan voor de RK. Uit de handleiding van de RK die ik bij Robomow aantref (https://www.robomow.com/h...r_guide_2022A_v2_NL_a.pdf) maak ik op dat ik het menu "Geavanceerde instellingen" moet hebben, maar deze optie (incl. andere genoemde opties) blijken op mijn maaier niet beschikbaar te zijn. Wellicht heb ik een oudere firmware draaien op de maaier... maar die is helaas niet zelf te updaten.

Wie weet raad? Alvast dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

Dreadnought schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:35:
Ik heb een Robomow RK(2000pro). Nadat ik het basisstation van de Robomow verplaatst heb wil de maaier niet meer maaien, hij draait enkel cirkeltjes van 1m om zijn eigen as! Inmiddels ben ik de wanhoop nabij en wil ik graag een factory reset proberen, zo her en der lees je op het internet dat dit vreemde problemen oplost. Maar.... hoe voer ik een factory reset op dit apparaat uit?

Voor andere series (RS, RC) tref je wel wat info aan, maar die blijkt niet op te gaan voor de RK. Uit de handleiding van de RK die ik bij Robomow aantref (https://www.robomow.com/h...r_guide_2022A_v2_NL_a.pdf) maak ik op dat ik het menu "Geavanceerde instellingen" moet hebben, maar deze optie (incl. andere genoemde opties) blijken op mijn maaier niet beschikbaar te zijn. Wellicht heb ik een oudere firmware draaien op de maaier... maar die is helaas niet zelf te updaten.

Je hebt het vast al geprobeert, maar de draadjes van de fence-wire op het basisstation omwisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadnought
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-06 15:38
Dev0o schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:41:
[...]

Je hebt het vast al geprobeert, maar de draadjes van de fence-wire op het basisstation omwisselen?
Jup, dan krijg ik als melding dat ik de draadjes moet omwisselen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Prachtige (post?) duif op bezoek (met ringen en heel tam). Zit kennelijk aan z'n CAO uren of zo, want is even niet van plan te gaan vliegen. Dan toch fijn om te zien dat de Husqvarna er braaf omheen rijdt :).

(Hoop dat de duif op een eventueel passerende buurkat minder nonchalant reageert.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
4G functie is best vaak niet werkend hoor, er staat ook constant bij: In Onderhoud dus ik denk dat ze dit nog niet 100% operationeel hebben ofzo.

Doordat mijn tuin zo groot is heb ik niet overal wifi dus hij kan vaak daar niet op te terug vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bmwgozer
Grolsch schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:00:
[...]

Voor de H serie heb je daar geen 4G module voor nodig, werkt ook gewoon met wifi.
Werkt ook met I serie zo, bij mij in ieder geval. Heb wel goeie WiFi dekking buiten.

Al ik vandaag wel de 4G unit erin gestoken heb, zo dat ding tenminste een alarm heeft. Beetje lullig dat ding standaard geen pincode heeft.

Zo geavanceerd en dan heb je een 114 euro extra module nodig om hem te laten piepen als ‘ie gestolen wordt.

Je kan pincode instellen, maar die doet verder niks tenzij je handmatig hem locked. Alleen dan doet ie ook niks meer (automatisch). Hahaha, totaal nutteloos dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Wellicht wat nuttige info voor de mensen die een Segway Navimow overwegen:

Vandaag ben ik via een dealer van de Segway i108e erachter gekomen dat de i105e voorbehouden blijft aan Amazon.nl/de, zij hebben een deal gesloten en de reguliere dealers mogen dat model ook niet voeren. Dit heeft ook tot gevolg dat ze dus geen service kunnen/mogen aanbieden op de i105e en alles daarvan via Amazon/Segway zelf zal moeten. Met de i108e die wél door reguliere dealers gevoerd wordt is dat anders en kan je dus wél op hun service rekenen.

Het zal ongetwijfeld niet gaan om reserve-onderdelen zoals de messenschijf die (denk ik) best wel eens gelijk zouden kunnen zijn tussen beide modellen, maar als je dus op garantie moet terugvallen dan kan je zoals Amazon dus vaak doet gewoon het hele zooitje in gaan lopen pakken en opsturen.

Iets ter overweging dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
Ik heb een maaischema ingesteld, maar het valt me op dat als het GPS-signaal niet helemaal top is (oranje ring op de maaier) hij niet van start gaat. Dit is logisch, maar hij gaat dan ook niet automatisch maaien als het signaal wel goed is. Dan moet ik hem handmatig starten. Ik zou verwachten dat hij, als hij in het tijdvak van het maaischema zit, automatisch van start gaat als het GPS-signaal op groen springt. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnygo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-07 14:38
Ik ben op zoek naar een robotmaaier die bij ons het gras kan bijhouden. Het 'probleem' is dat het geen recht stuk gras is. Het gaat om 2 stukken van ongeveer 1000m2 totaal. Met veel rondingen, verschillende randen, beplanting, speeltoestel, trampoline, en.... mollen.. En heuvels en hellingen. De steilste is 57% (en dat is al niet te doen met de normale maaimachine), dan een van 45% en nog een van 25%. En dan ook zonder kabel. De robot moet de helling van 45% op kunnen klimmen, anders kan hij maar de helft van het gazon doen.
Voor dat stuk van 57% zal wel geen robot beschikbaar zijn.
Nu ben ik aan het kijken naar de Segway Navimow H1500E. Die lijkt dit aan te moeten kunnen. Maar zit wel aan de maximale helling. Zou die geschikt zijn hiervoor? Of zijn er andere die hier beter voor zijn. Hoger helling percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
MooDyBLueS schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:54:

Vandaag ben ik via een dealer van de Segway i108e erachter gekomen dat de i105e voorbehouden blijft aan Amazon.nl/de, zij hebben een deal gesloten en de reguliere dealers mogen dat model ook niet voeren. Dit heeft ook tot gevolg dat ze dus geen service kunnen/mogen aanbieden op de i105e en alles daarvan via Amazon/Segway zelf zal moeten. Met de i108e die wél door reguliere dealers gevoerd wordt is dat anders en kan je dus wél op hun service rekenen.

Het zal ongetwijfeld niet gaan om reserve-onderdelen zoals de messenschijf die (denk ik) best wel eens gelijk zouden kunnen zijn tussen beide modellen, maar als je dus op garantie moet terugvallen dan kan je zoals Amazon dus vaak doet gewoon het hele zooitje in gaan lopen pakken en opsturen.

uh? hij word verkocht door obi in duitsland
zou het betekenen dat ze daa mee gaan stoppen dan bij OBI en de voorraad nog verkopen en daar mee klaar is.
er was al een obi markt in mijn zoektocht die me vertelde dat ze deze niet meer zouden gaan krijgen.
later zag ik ze toch terug komen.?

[ Voor 11% gewijzigd door Maxwp op 23-05-2024 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
bmwgozer schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 19:53:
[...]

Werkt ook met I serie zo, bij mij in ieder geval. Heb wel goeie WiFi dekking buiten.

Al ik vandaag wel de 4G unit erin gestoken heb, zo dat ding tenminste een alarm heeft. Beetje lullig dat ding standaard geen pincode heeft.

Zo geavanceerd en dan heb je een 114 euro extra module nodig om hem te laten piepen als ‘ie gestolen wordt.

Je kan pincode instellen, maar die doet verder niks tenzij je handmatig hem locked. Alleen dan doet ie ook niks meer (automatisch). Hahaha, totaal nutteloos dus.
en die module schroef je er eigenlijk zo onderuit
dus module eruit en app neem ik aan niet meer te tracken! of hij dan voor altijd locked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Rallye schreef op maandag 20 mei 2024 @ 16:28:
Vandaag de Navimow i105e in gebruik genomen. Account had ik vorige week al aangemaakt. Eerst even met de ouderwetse maaier gemaaid.

Kaart gemaakt, maar de manier waarop je een tweede zone toevoegt is voor mij onduidelijk. Er is geen knop “tweede zone toevoegen”. Ik heb wat lopen rommelen met de grenzen en toe werd een tweede zone herkend. Helaas blijf ik nu bij het maken van een “kanaal” tussen beide zones hangen op een melding dat ik een slecht GPS-signaal zou hebben en dat ik het basisstation zou moeten verplaatsen. Dat heb ik al eens gedaan, naar een punt met een goede ontvangst, maar het helpt niet. Daar kom je niet uit, tenzij je de mapfunctie verlaat zonder zone 2.

Derde poging werkte wel. Nu eens kijken of ik achteraf nog het type van de randen kan wijzigen.

Daarnaast valt op dat de automatische map-functie in wat zone twee zou moeten worden redelijk veel rondjes rijdt. Na zes keer heb ik hem maar gestopt.

Hoe hoog laten jullie het gras komen?
heb hier nu na 2 weken ook pas de navimow in gebruik genomen
best lastig moet ik zeggen.
het lijkt in 1e instante heel makkelijk maar zodra je wat wilt aanpassen begint de ellende dna kan je gewoon weer van voor af aan beginnen.
ik had vereacht dat met de op 2m nouwkeurige gps en de app dat je dan in de app de kaart kon aanpassen maar dat gaat dus niet.
pas je wat aan in de tuin kan je gelijk op nieuw moeten mappen.
die 2e zone maken was ook een gedoe en maar meer gestopt.

de tuin is verder vrij open maar toch wil de gps regelmatig niet goed otvangst hebben wat dus erg vreemd is.

wat ik ook stom vind is dat na 50m2 maaien de accu al voor64% is terwijl hij niet eens zoveel hoefde te doen
begin bijna te denken dat ik beter de 108 had kunnen pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
Johnnygo schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:00:
Ik ben op zoek naar een robotmaaier die bij ons het gras kan bijhouden. Het 'probleem' is dat het geen recht stuk gras is. Het gaat om 2 stukken van ongeveer 1000m2 totaal. Met veel rondingen, verschillende randen, beplanting, speeltoestel, trampoline, en.... mollen.. En heuvels en hellingen. De steilste is 57% (en dat is al niet te doen met de normale maaimachine), dan een van 45% en nog een van 25%. En dan ook zonder kabel. De robot moet de helling van 45% op kunnen klimmen, anders kan hij maar de helft van het gazon doen.
Voor dat stuk van 57% zal wel geen robot beschikbaar zijn.
Nu ben ik aan het kijken naar de Segway Navimow H1500E. Die lijkt dit aan te moeten kunnen. Maar zit wel aan de maximale helling. Zou die geschikt zijn hiervoor? Of zijn er andere die hier beter voor zijn. Hoger helling percentage.
De Husqvarna 435X gaat tot 70%, de Segway tot 45%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Maxwp schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:58:
[...]
uh? hij word verkocht door obi in duitsland
zou het betekenen dat ze daa mee gaan stoppen dan bij OBI en de voorraad nog verkopen en daar mee klaar is.
er was al een obi markt in mijn zoektocht die me vertelde dat ze deze niet meer zouden gaan krijgen.
later zag ik ze toch terug komen.?
Of dit ook exact zo voor Duitsland geldt durf ik natuurlijk niet te zeggen, maar hij had het wel over Nederland in ieder geval. Zij hadden hem ook op hun website staan, maar inmiddels niet meer.

Kan ook zomaar zijn dat het heel recentelijk aangepast is, want hij gaf ook aan dat ze dit pas sinds kort te horen hebben gekregen.

Kortom: check even bij OBI zelf wat betreft garantievoorwaarden, service-afhandeling enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@Maxwp Je kunt best wat aanpassen, maar je moet dan wel de maaier laten rijden over het stukje, bijvoorbeeld van de grens, dat je aan wilt passen. Vanmiddag nog gedaan.
Tweede zone maken heb ik gedaan door de grens aan te passen en naar het andere deel van de tuin te rijden. Hij gaf zelf al aan waar een kanaal te maken. Zoals ik al eerder aangaf kan het makkelijker, maar is het wel te doen.

Dat Amazon.nl/.de-verhaal vind ik vreemd. In Nederland is de de 105 helemaal niet verkrijgbaar bij Amazon, terwijl hij in Duitsland ook bij Obi en anderen verkrijgbaar is. De helft klopt dus al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnygo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-07 14:38
Peule_P schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:40:
[...]

De Husqvarna 435X gaat tot 70%, de Segway tot 45%
Die Husqvarna ziet er goed uit. Alleen jammer dat die wel een grenskabel nodig heeft. En die prijs is toch wel heftig.... Zijn er nog meer maaiers die meer dan 45% aankunnen en iets vriendelijker geprijsd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
Johnnygo schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:00:
[...]

Die Husqvarna ziet er goed uit. Alleen jammer dat die wel een grenskabel nodig heeft. En die prijs is toch wel heftig.... Zijn er nog meer maaiers die meer dan 45% aankunnen en iets vriendelijker geprijsd zijn?
Je kunt ook eens kijken maar de NERA modellen zoals de 320 Nera, 430X Nera en 450X Nera. Deze gaan tot 50% en kunnen uitgebreid worden met een GPS kit, al zijn die ook wel wat duurder dan de Segway…
Dacht dat je 435X ook uit te breiden was met de GPS kit maar helaas niet zie ik nu ook op de website.

EDIT: zie dat de Luba zelfs tot 75% kan!

[ Voor 3% gewijzigd door Peule_P op 23-05-2024 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bmwgozer
Maxwp schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:00:
[...]

en die module schroef je er eigenlijk zo onderuit
dus module eruit en app neem ik aan niet meer te tracken! of hij dan voor altijd locked?
Ja maar hij locked dan en blijft alarm maken. En dat geluid staat bizar hard d:)b

Dus tot hij leeg is gaat hij gewoon af. Dus je hebt er echt niks meer aan zodra die module geïnstalleerd is en hij buiten het gebied komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
bmwgozer schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 23:37:
[...]

Ja maar hij locked dan en blijft alarm maken. En dat geluid staat bizar hard d:)b

Dus tot hij leeg is gaat hij gewoon af. Dus je hebt er echt niks meer aan zodra die module geïnstalleerd is en hij buiten het gebied komt.
ok.. mmm mss die 99 euro toch wel waard alleen al voor het gevoel. plus dan zullen ze hem wel laten liggen in plaats meesleopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chasinbe
  • Laatst online: 02-07 18:09
Naar mate ik vaker posts zie ivm Robomow, ik heb sinds begin deze week problemen met mijn Robomow RK 1000.
Na het verticuteren helaas een kabel geraakt, deze netjes verbonden en meteen erna terug signaal.
Vervolgens werkte de robotmaaier terug normaal voor enkele dagen.

Nu momenteel al enkele dagen rood, snel knipperend lampje met foutmelding "75 kan geen draadsignaal vinden".
Heb met radio langs de hele draad in de tuin gedaan, alles lijkt perfect verbonden.
's snachts springt de LED plots soms op groen voor een paar uur en 's morgen altijd terug flikkerend rode LED.
Er kan dus helemaal niets meer mee gedaan worden voorlopig.

Ik vermoed dat er iets aan het basisstation is met de draadverbinding...
Geeft ook vaak melding: "Kan geen actie ondernemen, accu in laadmodus" ondanks het feit dat hij al een weed dag en nacht insteekt, zonder iets te doen...

Heb net de lader op de robotmaaier+station en connectors proper gemaakt ivm corrossie.
Het verwisselen van de perimeterdraden lost niets op.

Hopelijk is er nog iemand met een ander idee om te testen?

Grtz

[ Voor 25% gewijzigd door chasinbe op 24-05-2024 11:22 ]

Panasonic Aquarea J 7kW split; 300L Panasonic boilervat SWW; 100L buffervat; 6600Wp Z 15°; houtskelet nieuwbouw 2021; Tesla M3H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-07 17:52

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Welke maaier is is technisch beter, de Husqvarna 405x of de Segway i serie?

Ervan uitgaande dat oppervlakte gazon meer de goed genoeg is bij beiden.

Situatie is 1 groot gazon met een pad ertussen een kleiner gazon. Apart gazon zijkant huis toegankelijk via pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Bigg Balls schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:43:
Welke maaier is is technisch beter, de Husqvarna 405x of de Segway i serie?
Wat versta je daar onder?

Husqvarna heeft vele jaren meer ervaring. In die zin zouden bij Segway wat makkelijker verrassingen naar voren kunnen gaan komen na een seizoen of paar gebruik. Aan de andere kant zijn Husqvarna maaiers ook zeker niet vrij van onderhoud (incl. reparatie van defecten). En Segway zet wel nadrukkelijk een bepaald prijspeil neer. Zouden ze dan echt hoog durven gaan zitten met reparatiekosten? Repareren zou wel lastig kunnen zijn als zo'n Segway altijd terug naar Amazon of Duitsland moet, in verhouding tot het brede netwerk van Husqvarna dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsarre
Euh, mijn Segway heb ik hiervoor speciaal bij mijn lokale dealer gekocht. Bij defect gaat hij dus naar daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Mijn tuinmachines leverancier is dealer van Husqvarna en Segway.
Verwacht absoluut geen problemen bij service en garantie

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Tsarre schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 18:14:
Euh, mijn Segway heb ik hiervoor speciaal bij mijn lokale dealer gekocht. Bij defect gaat hij dus naar daar...
Is dat al aan het lukken dan in Nederland, voor de i105E? Of klopt dit bericht:
MooDyBLueS schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:54:

@964C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-05-2024
Dreadnought schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:35:

Omdat ik zelf ook nieuwsgierig ben naar deze (verstopte) optie ben ik voor je op zoek gegaan. Uiteindelijk (hoop dat het werkt/klopt) dit gevonden:
Voor het selecteren van Geavanceerde instellingen, drukt u continu gedurende 3 seconden op de knop 'Instellingen. Het menu 'P001' wordt weergegeven, en u kunt de pijlen gebruiken om naar de instelling te bladeren die u wilt wi zigen en vervolgens op OK drukken.

Succes ermee! Hoor wel of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Gwaihir schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 09:28:
[...]
Is dat al aan het lukken dan in Nederland, voor de i105E? Of klopt dit bericht:

[...]

@964C2
heb segway gemaild
voorlopig zal de 105 niet in nederland vverkocht worden en in duitsland wel gewoon via OBI dus naast amazon en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@Maxwp En vandaar dan ook via Amazon.de en niet .nl.
(Qua 'deal' hebben ze Amazon dus nog net van 'm op .nl zetten weten terug te houden?)

Wel wat apart dan, dat Segway 'm wel op z'n nl website heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Nu online

964C2

Ik denk dat een 105 , die technisch nagenoeg identiek is aan een 108 qua onderhoud geen probleem zal geven voor een Segway dealer, die ook gewoon ondersteuning van de fabrikant/importeur krijgt voor alle H&I modellen.

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Wel vreemd. Tuinen in Nederland zijn over het algemeen kleiner dan in Duitsland. Ik heb een redelijke kavel met een vrijstaande woning, maar volgens Segway 78m2 gras. Dan is de 108 echt overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Iemand anders waar bij de Navimow de tijd niet goed staat. Hij staat op GMT+1 en zomertijd aan. Desondanks begint hij pas om 17.00 terwijl 16.00 is ingesteld. “Klok van de maaier” loopt een uur achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 18:02
Rallye schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 17:10:
Iemand anders waar bij de Navimow de tijd niet goed staat. Hij staat op GMT+1 en zomertijd aan. Desondanks begint hij pas om 17.00 terwijl 16.00 is ingesteld. “Klok van de maaier” loopt een uur achter.
Heb je zelf net de zomertijd ingeschakeld? Ik had dit namelijk ook en wat bij mij de oplossing was ...
Het maaischema uit en dan terug aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
Rallye schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 17:10:
Dit bleek de oplossing te zijn voor mijn eerdere vraag. Het maaischema had al begonnen moeten zijn, maar de maaier bleef lekker staan. Bleek dat de tijd van de maaier niet klopte en dat ik nog een uur moest wachten tot zijn interne klok de geplande maaitijd bereikte. Heel raar.

Ik heb de schema's gewoon een uur vervroegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat laatste lijkt het bij mij ook te zijn. Zomertijd of niet, de klok van de maaier blijft hetzelfde - en daar loopt het maaischema op. Ik zal er GMT+2 van maken. Dat past hij meteen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixedUp
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 28-05-2024
Beste,

Uw post is al van enkele jaren geleden, maar heb je dit nu opgelost gekregen? Ik heb na 5 jaar trouwe dienst net hetzelfde aan de hand. De contacten heb ik al gereinigd met contactspray, maar dat lijkt niet de oplossing.

Alvast bedankt!

Een hopeloze L2000i eigenaar 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixedUp
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 28-05-2024
borispents schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:56:
Vraag over foutmelding Landroid
Hallo,
Ik heb een foutmelding op mijn Landroid, ouder model WG791E.1
Maaien gaat prima, maar zodra de robot naar het laadstation gaat, gaat het mis.
Bij aankomst en 'klik' in het dock komt de melding "buiten werkgebied"
De maaier gaat dan automatisch achteruit, de melding verdwijnt, de maaier rijdt weer naar voren het dock in en krijgt weer foutmelding etc etc repeat.

Soms rijdt hetzelfde alleen dan zonder heen en weer rijden.
De robot geeft dan alternerend de melding 'buiten werkgebied". start en stopt telkens met laden. piepjes etc.
Maar laadt dus niet op...

Laadstation is goed. Ik heb dit fenomeen ook bij een ander laadstation. En een andere robot heeft dit niet met mijn laadstation, defect of storing lijkt dus in de robot te zitten.
Ligt niet aan de batterij: die heb ik omgewisseld en getest met de 'leenrobot' en omgekeerd.

Maaier is 4 jaar oud en ik kom met internet en Worx geen steek verder. alle verwijzingen daar eindigen met "repareer de draad". Dat is dus niet het geval. want ook elders getest etc etc.

please help voor dat ik een nieuwe koop.
Alvast grote dank
Beste,

Uw post is al van enkele jaren geleden, maar heb je dit nu opgelost gekregen? Ik heb na 5 jaar trouwe dienst net hetzelfde aan de hand. De contacten heb ik al gereinigd met contactspray, maar dat lijkt niet de oplossing.

Alvast bedankt!

Een hopeloze L2000i eigenaar 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
964C2 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 11:10:
Ik denk dat een 105 , die technisch nagenoeg identiek is aan een 108 qua onderhoud geen probleem zal geven voor een Segway dealer, die ook gewoon ondersteuning van de fabrikant/importeur krijgt voor alle H&I modellen.
qua prijs is het wel overkill bijna 300 euro meer of zo
maar als ik kijk hij maait 50m2 en de accu is al bijna op de helft
dat vind ik wel erg snel en net 2,5ah is de 105 de ~helft van de 108
als ik hem dan ook nog eens snachts laat lopen met de led lamp aan en eigenlijk moet ik nog een 10m2 er aan toevoegen ben ik bang na een paar jaar de accu al te moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Nu online

964C2

Maxwp schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:12:
[...]

qua prijs is het wel overkill bijna 300 euro meer of zo
maar als ik kijk hij maait 50m2 en de accu is al bijna op de helft
dat vind ik wel erg snel en net 2,5ah is de 105 de ~helft van de 108
als ik hem dan ook nog eens snachts laat lopen met de led lamp aan en eigenlijk moet ik nog een 10m2 er aan toevoegen ben ik bang na een paar jaar de accu al te moeten vervangen.
Hoeveel gras moet de 105 maaien volgens opgave in de app ?
Waarom maai je 's nachts met een LEDlamp?
Dan is gras vaak erg vochtig door dauw en dat is niet optimaal voor maaier en gras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:58
Na een tiental jaar op een saaie grasvlakte gekeken te hebben is onze tuin eindelijk aangelegd zoals we het willen. Hier en daar enkel plantenperken aan de buitenkant van het perceel die gescheiden worden van het gazon door een vlakke platine. De graszoden moeten nog geplaatst worden maar het idee is om toch de klassieke grasmaaier te vervangen door een robot. Ik heb hier al wat bijgelezen en zie hier heel veel de Navimow i105E & i108E passeren. Zelf had ik al de Husqvarna R4 Aspire gevonden. Ze zijn gelijkaardig geprijsd maar zie dat er hier weinig over de Husqvarna wordt gepraat. Is die Navimow sowieso de betere keuze dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
Is niet het belangrijkste verschil niet dat de Husqvarna een perimeterdraad nodig heeft? Het ontbreken daarvan was voor mij de reden om voor de Navimow te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Inderdaad, lijkt mij ook.

Even een vraagje aan andere Navimow gebruikers.

Ik heb hem gisteren ff schoongemaakt, en aan de onderkant "achter" de maaischijf zat een sticker op het plastic geplakt.

Deze sticker begon wat los te laten, ik denk, die haal ik eraf.

maar nu zit er onder die sticker een "draadgat" die beschermd wordt door die sticker?
Wat is dat voor een draadgat, wat kan ik ermee?

Op de plek van de rode stip dus ongeveer:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fqSEOrx.png

En hoe verwijder ik de gehele blade disc eigenlijk? Volgens mij zijn dat geen normale schroeven als ik het zo bekijk?

[ Voor 20% gewijzigd door Grolsch op 27-05-2024 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windows95
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-07 08:58
Rallye schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:46:
Is niet het belangrijkste verschil niet dat de Husqvarna een perimeterdraad nodig heeft? Het ontbreken daarvan was voor mij de reden om voor de Navimow te gaan.
Husqvarna met EPOS systeem werkt ook zonder draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik heb de Husqvarna R4 Aspire, waar hier over gesproken wordt, even gegoogeld en die is leverbaar met een installatiepakket, met draad. Daar had ik uit afgeleid dat hij die draad nodig heeft. Bij de accessoires zie ik geen EPOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Ik heb vocht achter een kap van mijn Navimow H1500E. Wie heeft dit ook (gehad) en hoe is dit opgelost?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jjc4Uk4Kd0ZgKN8HCX1LLdsVMN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OGyfWPWiXHI7lqyxLgjgTFRr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzoop80
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:05
Joris748 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:29:
Ik heb vocht achter een kap van mijn Navimow H1500E. Wie heeft dit ook (gehad) en hoe is dit opgelost?

[Afbeelding]
Heb ik ook gezien bij die van mij, 3 dagen later was het weg en niet meer terug gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
Heeft iemand de Access+ 4G module for zijn navimow i108 ? ik heb deze geinstalleerd maar als ik naar de app instellingen ga dan staat deze in onderhoud ?
Pagina: 1 ... 57 ... 76 Laatste