Dat kan allemaal wel zo zijn, maar het fanatisme waarmee jij 'tracht' andere tweakers, andere informatie, telkens weer in het hoekje 'alu hoedjes' en min of meer 'niet te vertrouwen' plaats doet iets anders vermoeden (en dan gaan mijn nekharen overeind...

)
Ja ik weet dat jij je zorgen maakt om de acceptatie en verkoopcijfers van win 10 (

) zoals je hier zelf in dit topic regelmatig aangeeft als iemand weer is een artikeltje plaats hier of
elders (het internet is groter dan Tweakers)
Onterecht overigens, want het loopt geweldig goed voor MS is hier en daar te lezen en ik hoor wel van (jongens in het veld) dat veel bedrijven toch die overstap gaan maken, dat betekent in veel gevallen ook veel nieuwe hardware dus de hele sector vind het geweldig.
Ik gebruik zelf op 1 pc win 10 en dat werk tot op heden vlekkeloos, dat is ook niet mijn probleem cq de klacht van veel gebruikers/tweakers.
Er zijn nog steeds privacyzorgen mbt win 10 en die blijven er voorlopig bestaan, die datastroom 'phone home' is toch niet door buitenstaanders volledig te decoden, daarnaast is het OS 'dynamisch dus een gepushte update zorgt voor nieuwe functionaliteit 'onder de motorkap evt. gevolgd door een nieuwe datastroom.
Daar moet je je als gebruiker gewoon bij neerleggen, accepteren en gebruiken of niet gebruiken wat met zo'n dominant aanwezige entiteit als MS voor 99% van de mensen lastig is.
Maar ik vind dat het recht op privacy altijd verdedigt moet kunnen worden, of dit nu om een datahongerige overheid gaat, een multinational zoals MS of AH, een provider, een water/energie leverancier, een apotheker , een parkeergarage beheerder ect ect en natuurlijk zie ik ook de veranderingen in de maatschappij, dat veel mensen niet eens meer beseffen dat ze eigenlijk geen digitale privacy meer hebben, dat ze zelf een 'product zijn' en dat die datahonger van commerciële partijen al tot achter de voordeur komt, in je auto, bij je kind op school, bij je huisarts.
Wat moet vb een bedrijf als
Spotify met jouw privefoto's op je phone ? hun product verbeteren ?
Nee natuurlijk niet, iedereen is momenteel digitaal aan het graaien, op ongekende schaal, in de hoop daar straks aan te kunnen verdienen en daar mag je je als consument/burger wat mij betreft tegen verzetten.
Samenvattend, ik respecteer jouw mening (dat MS het beste met iedereen voor heeft) maar laat Tweakers die hier (in veel gevallen terecht) een ander mening ventileren dan in hun waarde.
Je werpt je nu bijna dagelijks op als een soort Don Quichote, waardoor de discussie vaak verzand in irritatie en welles/niets... laat het is wat gaan.. wellicht wordt het interessant.
prettige dag
[
Voor 0% gewijzigd door
Verwijderd op 25-08-2015 11:26
. Reden: typo ]