Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-09 18:02
Nvidia's auto- detect programma vind mijn gpu niet.... Wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 08:30
Johandmc schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:29:
Normaal herhaal ik mezelf niet in een topic maar dit is al verzopen in dit topic dus :

[...]

Afgezien van het feit dat je een account bij MS moet hebben heb ik ook 2 vragen:
1: Doordat de key wordt omgezet naar Windows 10 kan je zeker achteraf ook geen dual-boot-installatie maken met Windows 7 en Windows 10 ?
2: Stel dat je van provider verandert, dan moet je in dat account zeker je e-mailadres wijzigen? Ik kan er natuurlijk ook bijvoorbeeld een gmail-adres van mezelf aan hangen bedenk ik nu.
Ik denk niet dat het noodzakelijk is om een MS account te hebben maar het is zeker heel handig.
Inderdaad een aanrader om je gmail hiervoor te gebruiken en anders kan je je profiel natuurlijk altijd aanpassen dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01:41
Mijn PC heeft al 4x geprobeerd bij te werken naar Windows 10 Pro als ik in de geschiedenis van Windows Update kijk. Krijg de status 'mislukt' en foutcode 80240020, maar als ik deze code opzoek wordt ik niet veel wijzer.

Iemand een idee hoe ik dit oplos en waarom ik een foutmelding krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poedelini
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-10-2024
tweakerjunior schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:32:
Eerst windows update, dat heeft bij mij geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
tweakerjunior schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:32:
Je kan kijken in Windows Update of hij daar naar voren komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timd93
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 15:49
Oke, geupgrade via de tool. Tool geeft aan 100% voltooid en dan een melding "uw pc wordt opnieuw opgestart", maar hij valt gewoon uit en komt terug in Windows 7. Geen enkele melding waarom het mislukt is, zelfs niet in het logboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30
KingHawk schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:33:
[...]

Blijft bij mij op Naar update zoeken... steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
djmelvee schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:32:
Mijn PC heeft al 4x geprobeerd bij te werken naar Windows 10 Pro als ik in de geschiedenis van Windows Update kijk. Krijg de status 'mislukt' en foutcode 80240020, maar als ik deze code opzoek wordt ik niet veel wijzer.

6x ondertussen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk

Komt waarschijnlijk omdat Microsoft nog geen groen licht geeft voor je windows update.
Je kan die tool gebruiken die hier veel besproken is maar dan moet je ook de update weer opnieuw downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 00:30
Outlandos schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:34:
[...]

Nu eindelijk vindt ie updates :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als je kiest voor een ISO te bouwen met die media creation tool gaat hij die NIET meteen installeren. Dat las ik hier maar dat klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
Outlandos schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:34:
[...]

Installeer nvidia experience en laat die je driver installeren en als je weet welke videokaart je hebt kan je hem hier downloaden. http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
KingHawk schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:35:
[...]

Komt waarschijnlijk omdat Microsoft nog geen groen licht geeft voor je windows update.
Je kan die tool gebruiken die hier veel besproken is maar dan moet je ook de update weer opnieuw downloaden.
Ik heb Win10 2 maanden geleden al gereserveerd. Alle collega's op kantoor hebben Windows 10 al binnen en mogen updaten, precies dezelfde hardware. Vind het maar vreemd, bij mij zegt 'ie gewoon vrolijk mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:50
Sneezydevil schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:22:
[...]

Heeft HP niet OSD software voor dat model? Ben er niet bekend mee, maar bij sommige iets oudere modellen kun je volgens mij wifi niet inschakelen zonder de OSD software te hebben.
Je zou wel is gelijk kunnen hebben. Zal ik is flink moeten zoeken welke driver dat is, geen werkelijk geen flauw idee. Vrees dat die driver (nog) niet beschikbaar is voor W10. Jij enig idee welke ik zou moeten hebben? Heb al van alles geïnstalleerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
KingHawk schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:33:
[...]

Windows update vind alleen maar beveiligings updates. Als ik het via de website zoek moet ik dan de nvidia 6 series downloaden en dan de windows 7 versie kiezen ? Mijn gpu is een geforce 6150le

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjjl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 00:56
Nou, na 2,5 uur geinstalleerd. Zal hem nog even laten warmdraaien voor ik alles ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
djmelvee schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:36:
[...]

Ik heb Win10 2 maanden geleden al gereserveerd. Alle collega's op kantoor hebben Windows 10 al binnen en mogen updaten, precies dezelfde hardware. Vind het maar vreemd, bij mij zegt 'ie gewoon vrolijk mislukt.
Klopt ze kunnen niet alles tegelijk doen, ik heb hem ook nog niet en ga dus vanavond de tool gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00fer schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:36:
Als je kiest voor een ISO te bouwen met die media creation tool gaat hij die NIET meteen installeren. Dat las ik hier maar dat klopt niet.
Waar las je dan dat die dan WEL meteen installeert?
Niet meer dan logisch dat je iso/usb met de tool niet automatisch installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
tweakerjunior schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:37:
[...]

Windows update vind alleen maar beveiligings updates. Als ik het via de website zoek moet ik dan de nvidia 6 series downloaden en dan de windows 7 versie kiezen ? Mijn gpu is een geforce 6150le
Als er geen win10 driver op de site beschikbaar is kan je inderdaad niks anders doen dan de win7 driver installeren en hopen dat die goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
KingHawk schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:37:
[...]

Klopt ze kunnen niet alles tegelijk doen, ik heb hem ook nog niet en ga dus vanavond de tool gebruiken.
Snap ik, maar vreemd dat alle collega's op kantoor hier op hetzelfde moment met precies dezelfde hardware wel allemaal de update al binnen hebben en de meeste zelfs al geïnstalleerd hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 13:25

Winkiller

De Mopperpot

De Consumentenbond heeft ook een artikel over Windows 10.
Verbeter je privacy: http://www.consumentenbon...extra/windows-10-privacy/

[ Voor 4% gewijzigd door Winkiller op 29-07-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
Stel dat ik de upgrade doe van windows 7 naar 10, werkt office (2013) dan nog steeds? Of wordt ook dat vervangen/gedelete?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanWoodz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-08 17:06
Iemand hier die ook problemen heeft met de activatie? Ik krijg de foutcode 0xC004F034 als ik hem wil activeren. Ik had hiervoor Windows 8.1 legaal op mijn PC staan.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
Winkiller schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:42:
De Consumentenbond heeft ook een artikel over Windows 10.
Windows 10: verbeter je privacy: http://www.consumentenbon...extra/windows-10-privacy/
Tja dat is een algemeen bekend verhaal bij Microsoft je moet dat soort dingen ook in Windows 8/8.1 uitvinken. Natuurlijk informatief voor mensen die er minder van weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:38:
[...]

Waar las je dan dat die dan WEL meteen installeert?
Niet meer dan logisch dat je iso/usb met de tool niet automatisch installeert.
Johandmc in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
procyon schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:42:
Stel dat ik de upgrade doe van windows 7 naar 10, werkt office (2013) dan nog steeds? Of wordt ook dat vervangen/gedelete?
Je kan geen programma's meenemen van Windows 7 naar Windows 10 dus dan zal je die inderdaad opnieuw moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
KingHawk schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:39:
[...]

Als er geen win10 driver op de site beschikbaar is kan je inderdaad niks anders doen dan de win7 driver installeren en hopen dat die goed werkt.
Het is gelukt *O* *O* *O* *O*
Bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
thijsmunniksma schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:36:
[...]

Je zou wel is gelijk kunnen hebben. Zal ik is flink moeten zoeken welke driver dat is, geen werkelijk geen flauw idee. Vrees dat die driver (nog) niet beschikbaar is voor W10. Jij enig idee welke ik zou moeten hebben? Heb al van alles geïnstalleerd..
http://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp55001-55500/sp55152.exe

Is de enige die ik kon vinden maar die is volgens mij niet klaar voor Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
dank voor je snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
UrbanWoodz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:43:
Iemand hier die ook problemen heeft met de activatie? Ik krijg de foutcode 0xC004F034 als ik hem wil activeren. Ik had hiervoor Windows 8.1 legaal op mijn PC staan.
Heb je de setup via windows gestart of een windows update gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 07:20

Ik had deze error ook. Bleek de Yelo TV app te zijn die niet wou updaten. Kijk eens in je eventviewer onder system wat de fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:11
Zucht, nog steeds na het opstarten enkel een zwart scherm met een cursor. Iemand nog een idee hoe dat hersteld kan worden? Of toch maar een clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
sabe schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:45:
[...]

Ik had deze error ook. Bleek de Yelo TV app te zijn die niet wou updaten. Kijk eens in je eventviewer onder system wat de fout is.
Er staat toch dat ik een foutmelding krijg bij het updatebestand 'Upgraden naar Windows 10' ? Lijkt mij niet in een ander programma te zitten dan he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstanlol
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-05-2024
Ik vroeg me af of iemand me hierbij kan helpen: http://prntscr.com/7yd0gp Mvg stan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
mrstanlol schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:46:
Ik vroeg me af of iemand me hierbij kan helpen: http://prntscr.com/7yd0gp Mvg stan
Zelfde probleem hier, jij zoekt telkens opnieuw naar updates? Wachten totdat je melding krijgt is de key to success I guess..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had alles geupgrade naar windows 10 en me nvidia drivers ook op orde, dacht he laat ik eens clean instal doen.
Bij de 33% en de 66% bleef die even hangen. maar hij staat nu al ongeveer 20 minuten op de 99%.
we gaan zien wat die er van maakt:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellicaantje
  • Registratie: Juni 2009
Bij mij geeft de Tool van windows 10 aan: Setup niet correct gestart. Start computer opnieuw op. Dit ook wanneer ik de computer opnieuw opstart en de tool de setup opnieuw laat downloaden.
Het betreft een windows 7 laptop 64 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
Je kan wachten tot het wel werkt of deze tool gebruiken om Windows 10 handmatig te upgraden
www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanWoodz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-08 17:06
KingHawk schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:45:
[...]

Heb je de setup via windows gestart of een windows update gedaan?
Ik heb Windows 8.1 via Windows Update naar Windows 10 geüpgraded.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstanlol
djmelvee schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:47:
[...]

Zelfde probleem hier, jij zoekt telkens opnieuw naar updates? Wachten totdat je melding krijgt is de key to success I guess..
Ik zoek zelf naar updates 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
mrstanlol schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:49:
[...]

Ik zoek zelf naar updates 8)7
Wachten totdat je de melding krijgt, update lijkt nu nog geblokkeerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
;)
UrbanWoodz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:48:
[...]

Ik heb Windows 8.1 via Windows Update naar Windows 10 geüpgraded.
Dan zou ik het even afwachten en kijken of het morgen wel werkt, anders kan je microsoft voor activatie bellen misschien? Moet je dan ff kijken.

[ Voor 90% gewijzigd door KingHawk op 29-07-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
Pellicaantje schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:47:
Bij mij geeft de Tool van windows 10 aan: Setup niet correct gestart. Start computer opnieuw op. Dit ook wanneer ik de computer opnieuw opstart en de tool de setup opnieuw laat downloaden.
Het betreft een windows 7 laptop 64 bit.
Je kan proberen de tool opnieuw te downloaden en deze als admin uit te voeren. Als dit niet werkt kan zal je toch op Windows Update moeten wachten als je deze al eerder gereserveerd had en hopen dat dit wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:47:
Had alles geupgrade naar windows 10 en me nvidia drivers ook op orde, dacht he laat ik eens clean instal doen.
Bij de 33% en de 66% bleef die even hangen. maar hij staat nu al ongeveer 20 minuten op de 99%.
we gaan zien wat die er van maakt:(
Weet iemand het probleem dat die soms blijft hangen? (en nu helemaal omdat die al op 99% zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellicaantje
  • Registratie: Juni 2009
KingHawk schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:51:
[...]

Je kan proberen de tool opnieuw te downloaden en deze als admin uit te voeren. Als dit niet werkt kan zal je toch op Windows Update moeten wachten als je deze al eerder gereserveerd had en hopen dat dit wel werkt.
Bedankt voor je reactie. Ben de setup nu als admin aan het uitvoeren. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff wat geduld uitoefenen. Dutje doen en morgen weer proberen. Zo n haast heeft het toch ook weer niet?! Het is maar windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Is er ook al een ADK en RSAT beschikbaar? Ik kan alleen de versies voor de preview vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Heeft iemand hier een idee wat ik met mijn laptop aan moet. Deze draait Ubuntu en de oorspronkelijke HDD met Windows 8 erop ligt in de kast (ik heb na 1 boot de HDD vervangen voor een SSD en daar Ubuntu op gezet), maar ik wil natuurlijk wel binnen een jaar zorgen dat dat ding een Windows 10 licentie heeft, al is het alleen maar voor de resale waarde. Zal er een andere manier beschikbaar komen dan de HDD terug plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
eew schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:55:
Heeft iemand hier een idee wat ik met mijn laptop aan moet. Deze draait Ubuntu en de oorspronkelijke HDD met Windows 8 erop ligt in de kast (ik heb na 1 boot de HDD vervangen voor een SSD en daar Ubuntu op gezet), maar ik wil natuurlijk wel binnen een jaar zorgen dat dat ding een Windows 10 licentie heeft, al is het alleen maar voor de resale waarde. Zal er een andere manier beschikbaar komen dan de HDD terug plaatsen?
Binnen een jaar je HDD terugplaatsen en deze upgrade uitvoeren :)
Denk niet dat er een andere manier zal komen.

[ Voor 3% gewijzigd door KingHawk op 29-07-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 07:20
djmelvee schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:46:
[...]

Er staat toch dat ik een foutmelding krijg bij het updatebestand 'Upgraden naar Windows 10' ? Lijkt mij niet in een ander programma te zitten dan he ;)
Ik kreeg ook de melding dat het upgraden naar Windows 10 mislukt was. Als ik dan in eventviewer keek, dan was er net voor deze error een fout met die app. App verwijderd, nieuwe download van de update en hij ws vertrokken.

Kijk eens de eventviewer na om te zien of je daar iets kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:43
Hallo,

Ik heb een probleem en hoop dat iemand me kan helpen.
Vanochtend de update gedaan van 8.1 pro naar 10, geen enkel probleem en alles liep goed.

Maar aangezien windows er al weer een tijd op stond toch maar een clean instal doen.
Voor die tijd voor de zekerheid in win10 maar een herstel station gemaakt op een usb.

Dus de optie alles verwijderen gekozen en aan de gang.
Scheen allemaal goed te gaan tot hij heel lang op 99% bleef hangen maar uiteindelijk toch vanzelf opnieuw herstarte.

Sinds die tijd INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE en krijg ik windows op geen enkele manier meer aan de gang.
Niet met de herstel station van zowel win 8.1 of 10
Niet via systeem herstel, herstellen instalatiekopie, opstartherstel, fabrieksherstel, pc vernieuwen.

Ook werken de tips die ik op het net vond via de opdrachtprompt niet.
http://answers.microsoft....on&status=AllReplies#tabs

Iemand die nog een tip heeft? :)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:42
Zo, en weer onder de levenden.

Opende de TS om te kijken of die sinds vannacht bijgewerkt is, maar lijkt van niet, jamer, ok ik ga maar enkele honderden reacties doornemen dan.

Waar ik mee zit: is nu al zeker dat een W7 key op zeker bruikbaar blijft in W7, nadat je hem als W10 hebt geregistreerd.

Nouja, hier in W7 biedt het W10 icoon nog niks aan, zegt dat die bezig met valideren, wat dat ook moge zijn, gister zei die nog dat mijn pc geschikt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Vergeet niet

je

$windows.~BT en $windows.~WS directories te verwijderen als je een ISO gebouwd hebt.

Die zuipen 6 gig van je hardeschijf af.

[ Voor 15% gewijzigd door W00fer op 29-07-2015 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Net nog even het volgende bevestigd.

Windows 7 machine zonder een reservering of microsoft account koppeling. Windows 7 geupgrade naar windows 10. Direct daarna hele schijf geformatteerd en geboot met installatie usb van windows 10. 2x product code geskipt. Toen ik op de desktop kwam was Windows 10 meteen geactiveerd.

Moraal van het verhaal: Je hoeft niks te koppelen of te reserveren, nadat je 1x hebt geupgrade vanuit windows 7 of 8 kan je altijd een clean install doen op dezelfde machine.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:32
Ik zit met het volgende issue. Ik hoop dat iemand mij kan helpen hier meer duidelijkheid in te krijgen.

Ik heb momenteel 2 laptops. 1 prive en 1 van werk.
Op mijn prive laptop draaik nog W7 Home Premium, op mijn werk laptop W8.1 Pro.
Nu heb ik te horen gehad dat mijn werk laptop vervangen gaat worden op korte termijn.
Echter mag ik de licentie (geen OEM) van mijn werk laptop gebruiken voor mijn eigen laptop.

Hoe krijg ik Windows 10 Pro geactiveerd op mijn prive laptop dmv de licentie van mijn werk laptop?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:44
Ook ik heb net een lange tijd zitten etteren met het upgraden via de MediaTool. Bleef eerst op 0% hangen voor eeuwig, na een reboot van me windows 8.1 gaf de MediaTool zelfs de melding dat hij helemaal niet meer werkten. Zelfs na diverse reboots en temp mappen leeg maken werkte het nog niet.

Dit weten op te lossen door het volgende te doen:

- Command prompt geopend als admin
- "SFC /Scannow" gedraaid, deze vond fouten die niet te herstellen waren via SFC. Verolgens DISM gebruikt
- "Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth"
Ter controle nog maals "SFC /Scannow" gedraaid en alle eerder gevonden fouten waren echt weg.

Toen de MediaTool opnieuw opgestarten en deze starten vrijwel direct op en de installatie ging als een speer vanaf daar.

Wie weet heeft iemand iets aan deze info.

Learn from yesterday, Life today, Hope for tommorow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
sabe schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:57:
[...]

Ik kreeg ook de melding dat het upgraden naar Windows 10 mislukt was. Als ik dan in eventviewer keek, dan was er net voor deze error een fout met die app. App verwijderd, nieuwe download van de update en hij ws vertrokken.

Kijk eens de eventviewer na om te zien of je daar iets kan zien.
Upgraden naar Windows 10 mislukt.

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/z249w.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door djmelvee op 29-07-2015 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
tjtristan schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:05:
Net nog even het volgende bevestigd.

Windows 7 machine zonder een reservering of microsoft account koppeling. Windows 7 geupgrade naar windows 10. Direct daarna hele schijf geformatteerd en geboot met installatie usb van windows 10. 2x product code geskipt. Toen ik op de desktop kwam was Windows 10 meteen geactiveerd.

Moraal van het verhaal: Je hoeft niks te koppelen of te reserveren, nadat je 1x hebt geupgrade vanuit windows 7 of 8 kan je altijd een clean install doen op dezelfde machine.
Dat kan in veel gevallen zo gaan inderdaad omdat hij de licentie uit de UEFI haalt maar voor mensen waar dat niet kan is het wel handig om de key uit win10 ergens te bewaren denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-08 14:30
Ik krijg de volgende foutmelding bij het starten van de installatie.
Hebben jullie die ook gehad?

code:
1
Er is een onbekende opdrachtregelschakeloptie [/DynamicUpdate] opgegeven.

Hierna sluit de installatie meteen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:55
ISO is al binnen via die tool, nu nog maar een keer die tool gebruiken om meteen te upgraden. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
Xino schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:06:
Ook ik heb net een lange tijd zitten etteren met het upgraden via de MediaTool. Bleef eerst op 0% hangen voor eeuwig, na een reboot van me windows 8.1 gaf de MediaTool zelfs de melding dat hij helemaal niet meer werkten. Zelfs na diverse reboots en temp mappen leeg maken werkte het nog niet.

Dit weten op te lossen door het volgende te doen:

- Command prompt geopend als admin
- "SFC /Scannow" gedraaid, deze vond fouten die niet te herstellen waren via SFC. Verolgens DISM gebruikt
- "Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth"
Ter controle nog maals "SFC /Scannow" gedraaid en alle eerder gevonden fouten waren echt weg.

Toen de MediaTool opnieuw opgestarten en deze starten vrijwel direct op en de installatie ging als een speer vanaf daar.

Wie weet heeft iemand iets aan deze info.
Bedankt daar heb ik zeker wat aan die info zet ik mooi in mijn notepad bij de andere commando fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
KingHawk schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:07:
[...]

Dat kan in veel gevallen zo gaan inderdaad omdat hij de licentie uit de UEFI haalt maar voor mensen waar dat niet kan is het wel handig om de key uit win10 ergens te bewaren denk ik?
Ik moet er inderdaad bij zeggen dat bij deze machine een windows 7 key in de uefi zit. Maar dit zou als het goed is ook moeten werken op computers waar dat niet zo is (hardware id van je pc wordt opgeslagen bij MS)

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Laatst online: 13:09
Bv202 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:25:
"er wordt aan gewerkt..."

Dat staat er nu al een kwartier bij mij :(
Bij mij al ruim een uur.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5srq97E.png

Geen idee wat er aan de hand is. :?

[ Voor 3% gewijzigd door baba420 op 29-07-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik heb de tool gedownload en aangezet, en hij download netjes alles, en komt vervolgens met de set-up, maar die is in het Nederlands. Hoewel ik een Engelse Windows 7 heb. Ik heb alle regional settings (keyboard layout, locatie, en date/time/money settings) al op Engels (UK) gezet, maar alsnog komt de set-up in het Nederlands.

Enig idee hoe ik hem Engels krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:38

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Leuk om hier iedereens problemen te lezen terwijl ik nog aan het wachten ben op de update :O

There's nothing you need to do right now. You'll get a notification on your PC or tablet when Windows 10 is ready to install.

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
baba420 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:10:
[...]

Bij mij al ruim een uur.

[Imgur](http://i.imgur.com/5srq97E.png)

Ik heb uiteindelijk dat scherm weggeklikt en terug geopend. Toen kon ik opeens wel gewoon verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
0stone0 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:11:
Leuk om hier iedereens problemen te lezen terwijl ik nog aan het wachten ben op de update :O

There's nothing you need to do right now. You'll get a notification on your PC or tablet when Windows 10 is ready to install.
gebruik de mediacreation tool uit de startpost en je kunt los ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
Wylana schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:06:
Ik zit met het volgende issue. Ik hoop dat iemand mij kan helpen hier meer duidelijkheid in te krijgen.

Ik heb momenteel 2 laptops. 1 prive en 1 van werk.
Op mijn prive laptop draaik nog W7 Home Premium, op mijn werk laptop W8.1 Pro.
Nu heb ik te horen gehad dat mijn werk laptop vervangen gaat worden op korte termijn.
Echter mag ik de licentie (geen OEM) van mijn werk laptop gebruiken voor mijn eigen laptop.

Hoe krijg ik Windows 10 Pro geactiveerd op mijn prive laptop dmv de licentie van mijn werk laptop?
Waarom zou je de OEM van je werk op je prive laptop willen gebruiken, en dit kan trouwens ook niet.
Wat je het beste kan doen is je prive laptop van W7 naar W10 upgraden want dat kan ook gewoon.
Dit kan je met deze tool doen www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0

0stone0

MartijnAbel schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:11:
[...]

gebruik de mediacreation tool uit de startpost en je kunt los ;)
Ben werken, volgens dit forum moet het zo via Teamviewer kunnen, maar een USB in laptop de gooien via TV werkt nog niet zo goed :9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Laatst online: 13:09
Bv202 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:11:
[...]

Ik heb uiteindelijk dat scherm weggeklikt en terug geopend. Toen kon ik opeens wel gewoon verder.
TOP! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:55

Ja daar moet ik eigenlijk ook nog op wachten, maar gelukkig staat er een oplossing in de OP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
KingHawk schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:11:
[...]

Waarom zou je de OEM van je werk op je prive laptop willen gebruiken, en dit kan trouwens ook niet.
Wat je het beste kan doen is je prive laptop van W7 naar W10 upgraden want dat kan ook gewoon.
Dit kan je met deze tool doen www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
De licentie op mijn werk laptop is NIET OEM! zoals ik al aangeef.

En ik weet dat ik kan updaten op mijn prive laptop naar W10 maar dan krijg ik de Home versie en ik wil graag de Pro versie ivm Client Hyper-V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
0stone0 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:12:
[...]

Ben werken, volgens dit forum moet het zo via Teamviewer kunnen, maar een USB in laptop de gooien via TV werkt nog niet zo goed :9 ;)
ik ben nu toch echt de installatie aan het doen zonder usb stick op mijn Asus T200 via die tool...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
baba420 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:10:
[...]

Bij mij al ruim een uur.

[afbeelding]

De servers van microsoft worden zwaar belast en als hij het inderdaad nog moet downloaden dan kan dit wel meer dan een paar uur duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik wacht ook nog, ik wil de tool niet gebruiken, omdat ik bang ben voor driver problemen etc. aangezien het voor een tablet is.

Zijn er al mensen die via de ''normale'' manier hebben geupgrade?
Enig idee van hoelang dit kan duren, hooguit 1 dag? of meerdere dagen/week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0

0stone0

MartijnAbel schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:13:
[...]

ik ben nu toch echt de installatie aan het doen zonder usb stick op mijn Asus T200 via die tool...
Met een .iso? Dacht dat je dan usb / cd nodig had.... Nou, dan ga ik die tool maar ff bekijken :D

Thx! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

****** servers het downloaden duuurt zooo lannnggg met de tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:14:
[...]

Ja ik wacht ook nog, ik wil de tool niet gebruiken, omdat ik bang ben voor driver problemen etc. aangezien het voor een tablet is.

Zijn er al mensen die via de ''normale'' manier hebben geupgrade?
Enig idee van hoelang dit kan duren, hooguit 1 dag? of meerdere dagen/week?
ik zag ergens iets voorbij komen dat die van een week tot een aantal maanden kon duren.
volgens mij staat dat ergens als je bij windows update op die reservering klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
Wognummer schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:22:
[...]

excuus kwam wat tussendoor maar als ik hem daarna opstart via USB vraagt hij niet meer om een key zover ik kan zien (heb hem niet helemaal af laten lopen omdat ik niet weer win10 opnieuw wil installeren :+
Bedankt voor het testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstanlol
KingHawk schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:48:
[...]

Je kan wachten tot het wel werkt of deze tool gebruiken om Windows 10 handmatig te upgraden
www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Thanks !!! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:25:
Ik krijg de melding "Het initialiseren van de werkmap is mislukt''

Iemand een idee wat het kan zijn?

Krijg het vanuit USB en als ik een upgrade doe.

Virusscanner/firewall uitzetten helpt
Mhmm, ik krijg deze foutmelding ook op een laptopje. Zowel starten van usb als van de schijf zelf.

virusscanner en/of firewall uitzetten mocht niet baten. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
waar kan ik mn windows 7 pro of windows 8 upgrade key omzetten naar windows 10?

want na clean install/ format c: pak windows 10 mn beide key niet :(
ik wil geen upgrade doen c; format > install win8 key > upgrade 8.1 > dan alweer upgrade win10 .....
en na 1 jaar is win10 niet meer gratis bij OS upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:42

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Net via Teamviewer mijn pc geupdate naar windows 10. Was binnen een half uurtje gepiept.
Helaas werkt na de update WOL niet meer, kan ik vanavond ff mee aan de slag. :/

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:00
icegodd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:18:

ik wil geen upgrade doen c; format > install win8 key > upgrade 8.1 > dan alweer upgrade win10 .....
Kan niet, er is meerdere malen duidelijk aangegeven dat je eerst moet upgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnAbel schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:15:
[...]

ik zag ergens iets voorbij komen dat die van een week tot een aantal maanden kon duren.
volgens mij staat dat ergens als je bij windows update op die reservering klikt.
Kan er verder niks over vinden, hoop wel binnen 1 maand. :9

You’ll receive your notification to upgrade once we can confirm your device is ready to upgrade. We look at the specific compatibility for your device and overall demand for Windows 10 when deciding if a device is ready to upgrade.

Before we notify you, we’ll download the installation files needed in the background. Then, you will receive a notification on your desktop letting you know that you can upgrade right away or schedule a time that works best for you. We’re rolling things out in phases to manage the high demand, particularly in the first weeks following Windows 10 availability.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-09 09:03

wiLLius

Extreme OC

Bij mij draait Windows 10 ook inmiddels. Eerst geüpgrade vanuit Windows 8.1, en daarna een fresh install vanuit W10.
Enige probleem dat ik momenteel heb is dat mijn videokaart niet word herkend.
Vanavond maar even proberen die nieuwe driver van Nvidia erop te gooien.
Iemand enig idee of dat al lukt met GeForce Experience?

hwbot; wiLLius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer mensen waarbij in een Clean install Quicktime niet wil installeren? Krijg telkens de melding dat het gedownloade bestand (vanaf quicktime.com) corrupt zou zijn. Lijkt me vreemd, desondanks al 5x opnieuw gedownload. Zelfde issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:04

Clean install kan dus niet, je MOET eerst een upgrade doen in eerste instantie. Als je Windows 10 hebt kan je de nieuwe Windows 10 key uit je installatie halen of koppelen aan je Microsoft-account. Daarna kan je Windows 10 ook clean installeren als je zou willen. Maar je kan niet zonder eerste de update te doen Windows 10 kaal installeren met je Windows 8.1 key.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
Wylana schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:13:
[...]

De licentie op mijn werk laptop is NIET OEM! zoals ik al aangeef.

En ik weet dat ik kan updaten op mijn prive laptop naar W10 maar dan krijg ik de Home versie en ik wil graag de Pro versie ivm Client Hyper-V.
Als deze retail licentie van je werk laptop meerdere activaties toelaat dan kan je met een tooltje die licentie key uit je Windows 8.1 vissen en vervolgens een schone Windows 8.1 iso gebruiken om op je prive laptop te installeren. Hier kan je dan die key die je er eerder uit hebt gehaald inkloppen en dan hopen dat het werkt. Maar dat zou volgens mij niet werken behalve als die licentie dat toelaat.
Misschien kan iemand anders mij aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kwam de eerste keer helemaal tot updates zoeken en installeren en nu krijg ik er is iets gebeurd bij het downloaden iemand een fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet de upgrade doen vanuit Windows 8.1 inderdaad anders pakt hij je key niet. Je kunt direct in Windows 8.1 aangeven of hij een schone install moet doen, dus zoveel moeite is dat niet.

Je had jezelf al meer moeite bespaard door eerst alles netjes door te lezen ipv zonder nadenken een format te doen :+

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mizgala28 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:56:
[...]
Maar goed, ik draag een alu hoedje, ondanks dat dit de enige is wat ik weiger, lekker kort door de bocht hoor, niemand verplicht mij om overal aan mee te doen, of moet ik ook ineens onzin dingen als Facebook en Twitter gebruiken omdat ik anders ook een alu hoedje draag? (heb beide niet, niet nodig).

En dan draag ik zeker ook een alu hoedje omdat ik bij mijn bank specifiek om een NFC loze pas vroeg.

Maar goed, terug on-topic.
Ik vind dit on-topic. Het is wel degelijk een uitdaging om W10 te installeren zonder je bloot te stellen aan Microsofts inbreuken op je privacy.

Voor de alu-haters: zie bijvoorbeeld https://edri.org/microsof...our-personal-data-abused/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroTwo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-07 09:59
Willius schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:20:
Bij mij draait Windows 10 ook inmiddels. Eerst geüpgrade vanuit Windows 8.1, en daarna een fresh install vanuit W10.
Enige probleem dat ik momenteel heb is dat mijn videokaart niet word herkend.
Vanavond maar even proberen die nieuwe driver van Nvidia erop te gooien.
Iemand enig idee of dat al lukt met GeForce Experience?
Ik heb dezelfde stappen doorlopen en vervolgens de nieuwste Windows 10 drivers van Nvidia (+GeForce) geïnstalleerd en het werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-08 14:31
Ik lees dat de upgrade van de licentie naar Windows 10 permanent is, enkel binnen de eerste 30 dagen kan je nog terug. Daarna niet meer. D.w.z. dat de product-code van Windows 7 na de upgrade niet meer bruikbaar is om Windows 7 opnieuw te installeren op dezelfde machine.

Maar nu: veel kant-en-klaar systemen zoals laptops/netbooks en (zakelijke) desktops van bijv. HP of Dell hebben een licentie in het BIOS zitten, een zogeheten SLIC 2.1 tabel. Hiermee kan je Windows 7 installeren zonder product-code.

Wat gebeurt er met de SLIC 2.1 tabel als ik zo'n laptop/desktop naar Windows 10 upgrade via dat logo'tje in het systeemvak? Wordt de SLIC 2.1 tabel verwijderd/ongeldig gemaakt na de upgrade, waardoor ik niet meer terug kan naar Windows 7?

De betreffende PC's zijn zowel exemplaren met "ouderwets" BIOS als exemplaren met EFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldyman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 14:48
Mogelijke oplossing van Mister_Kurtz op Reddit.com voor de foutmelding
"We couldn't update the system reserved partition":

https://www.reddit.com/r/...ystem_reserved_partition/

Hierna werkt de upgrade bij mij zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb schijfruimte vrij gemaakt, zou 23 GB genoeg zijn om te upgraden?
Volgens deze pagina zou er 40 tot 50 GB vrije ruimte nodig zijn?
Although the minimum requirements recommended are 16 GBs (32 Bit), 20 GBs (64 bit), if you are a upgrading from a previous version Windows or a previous build, you might need to have at least 40 to 50 GBs of free space to accomodate setup files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
KingHawk schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:21:
[...]

Als deze retail licentie van je werk laptop meerdere activaties toelaat dan kan je met een tooltje die licentie key uit je Windows 8.1 vissen en vervolgens een schone Windows 8.1 iso gebruiken om op je prive laptop te installeren. Hier kan je dan die key die je er eerder uit hebt gehaald inkloppen en dan hopen dat het werkt. Maar dat zou volgens mij niet werken behalve als die licentie dat toelaat.
Misschien kan iemand anders mij aanvullen.
Ik was er al bang voor dat ik mijn prive laptop eerst moet herinstalleren met een PRO versie.
Zelf dacht ik nog of het mogelijk is om hem te upgraden naar Windows 7 PRO dmv Windows Anytime, maar dat moet ik maar testen thuis.

En anders wordt het maar een herinstallatie op me privelaptop met de retail key van me werk laptop en daarna upgraden naar windows 10.

Thanks in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
Luuk1983 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:21:
[...]

Clean install kan dus niet, je MOET eerst een upgrade doen in eerste instantie. Als je Windows 10 hebt kan je de nieuwe Windows 10 key uit je installatie halen of koppelen aan je Microsoft-account. Daarna kan je Windows 10 ook clean installeren als je zou willen. Maar je kan niet zonder eerste de update te doen Windows 10 kaal installeren met je Windows 8.1 key.
Clean install zou toch via de tool moeten kunnen? Dan zet je de win10 iso op een usb stick voer je de setup lokaal uit en dan kies je voor alles verwijderen. Dan zou hij de licentie moeten meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Help...
Windows 10 kan om de volgende reden niet op deze pc worden geïnstalleerd

Nvidia Geforce G210M
De beeldschermfabrikant heeft uw beeldscherm niet compatibel gemaakt met Windows 10.
Raadpleeg de fabrikant voor ondersteuning.
Betreft een Asus Ul30VT laptop.

Online heb ik enkel één reactie weten te vinden
I *think* anything prior to 3XX series is not going to support Windows 10 as I think they went EOL July last year.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen of tegen hetzelfde probleem aanloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:23

Pierre

Van nature lui!

Josefien schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:23:
Ik lees dat de upgrade van de licentie naar Windows 10 permanent is, enkel binnen de eerste 30 dagen kan je nog terug. Daarna niet meer. D.w.z. dat de product-code van Windows 7 na de upgrade niet meer bruikbaar is om Windows 7 opnieuw te installeren op dezelfde machine.
Dan ga ik mijn download bak niet voorzien van Windows 10 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Pagina: 1 ... 10 ... 59 Laatste