Geen idee of gelukt is maar hij is ge activeert met key die ik 2 weken geleden ook al had, hij activeert ook automatisch nu met de key als ik inlog op microsoft account, is dit omdat microsoft insider ben ?
Hi,Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:14:
[...]
Ja ik wacht ook nog, ik wil de tool niet gebruiken, omdat ik bang ben voor driver problemen etc. aangezien het voor een tablet is.
Zijn er al mensen die via de ''normale'' manier hebben geupgrade?
Enig idee van hoelang dit kan duren, hooguit 1 dag? of meerdere dagen/week?
Na 4 keer proberen (werd aangeraden) heeft dit voor mij gewerkt! Hij is W10 nu aan t downloaden
Dat is leuk voor al die 32Gb tabletjes die ook in omloop zijn... Dan kun je dus niet eens opdaten zonder eerst je schijf helemaal leeg te maken!Soldaatje schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:23:
Ik heb schijfruimte vrij gemaakt, zou 23 GB genoeg zijn om te upgraden?
Volgens deze pagina zou er 40 tot 50 GB vrije ruimte nodig zijn?
[...]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Heb hetzelfde probleem. Al 20 keer overnieuw gestart, met en zonder systeem reboot ertussen. Geen resultaat..baba420 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:10:
[...]
Bij mij al ruim een uur.
[afbeelding]
Geen idee wat er aan de hand is.
[EDIT]Ongelooflijk, 5 seconde na het plaatsen van dit bericht werkt het wel ineens.
[ Voor 11% gewijzigd door Mania-92 op 29-07-2015 14:29 ]
Hoe groot was(/is) jullie install size ?? Mijn laptop is nu bezig met het downloaden van 2.699,0 MB. Had verwacht dat t een stuk groter zou zijn?!Wailing_Banshee schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:26:
[...]
Dat is leuk voor al die 32Gb tabletjes die ook in omloop zijn... Dan kun je dus niet eens opdaten zonder eerst je schijf helemaal leeg te maken!
Dat komt volgens mij door de Windows.old map die gemaakt word. Ik denk dat een clean install wel gaat lukken op die kleine tabletjes.
Verwijderd
Controle paneel (de oude) > Taal.Rainbow schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:10:
Ik heb de tool gedownload en aangezet, en hij download netjes alles, en komt vervolgens met de set-up, maar die is in het Nederlands. Hoewel ik een Engelse Windows 7 heb. Ik heb alle regional settings (keyboard layout, locatie, en date/time/money settings) al op Engels (UK) gezet, maar alsnog komt de set-up in het Nederlands.
Enig idee hoe ik hem Engels krijg?
Ik had hier English (United Kingdom) en Nederlands (Nederland) staan. Wanneer ik op opties drukte bij English kon ik kiezen om het Engelse taalpakket te downloaden.
klopt inderdaad exact. met geen mogelijkheid kon ik mijn spul behouden ivm vrije schijfruimte die benodigd is.Wailing_Banshee schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:26:
[...]
Dat is leuk voor al die 32Gb tabletjes die ook in omloop zijn... Dan kun je dus niet eens opdaten zonder eerst je schijf helemaal leeg te maken!
Crap. * mambo No5 zit op de engelse versie van W7.Phusebox schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:03:
[...]
Niet als je nu geen NL versie hebt, want de tool verplicht je de NL versie te installeren en dan verlies je al je persoonlijke bestanden/instellingen/apps.
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Verwijderd
ik krijg alleen deze http://gyazo.com/80bde4e0fbde0fe8790fc7d196425af3Mania-92 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:28:
[...]
Heb hetzelfde probleem. Al 20 keer overnieuw gestart, met en zonder systeem reboot ertussen. Geen resultaat..
Bij mij is de Windows map rond de 16 GB en de Windows.old 300kb (ik heb een upgrade vanaf Windows 7 gedaan)
Ja alle msdn iso's zijn beschikbaar in alle talen incluis language packmakkie88 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:43:
heeft iemand toevallig de nederlandse enterprise editie al via MSDN gevonden
Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green
Probeer eens windows update te draaien.Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:30:
[...]
ik krijg alleen deze http://gyazo.com/80bde4e0fbde0fe8790fc7d196425af3
3gb dat klopt gewoon, hij heeft alleen weer meer ruimte nodig tijdens de installatie voor backups etc.0stone0 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:28:
[...]
Hoe groot was(/is) jullie install size ?? Mijn laptop is nu bezig met het downloaden van 2.699,0 MB. Had verwacht dat t een stuk groter zou zijn?!
Ja dat vraag ik mij dus ook af. De PC van een Braziliaanse vriendin is niet helemaal lekker meer dus ik dacht eraan om windows 10 te installeren en daarna een clean install te doen. Maar ik begrijp geen snars van al dat portugees.SanderH_ schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:45:
Iemand die weet of je de taal van Windows nog kunt wijzigen éénmaal je een .ISO hebt aangemaakt met een specifieke taal?
Ik wil namelijk mijn OS in het Engels (maakt het stukken makkelijker als je wat wilt opzoeken), maar mijn ouders verkiezen uiteraard Nederlands
Is het bij windows 10 home ook mogelijk om de weergavetaal aan te passen in het configuratiescherm?
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Verwijderd
tovernarij mijn bt windows folder ging van 5 uur lang op 3 gb te hebben gestaan naar 12 kb
Heb Windows 10 geïnstalleerd. Hoe kan ik mijn nieuwe productcode vinden?
waarschijnlijk niet, aangezien die gekoppeld zit aan je windows account(cloud)Chasin schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:33:
Ik had t zelfde, opgelost door deze pagina te volgen!Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:30:
[...]
ik krijg alleen deze http://gyazo.com/80bde4e0fbde0fe8790fc7d196425af3
Het is al vaker voorbij gekomen, maar kun je de setup.exe uit de $WIndows.-BT map ook gewoon uitvoeren om de setup te starten? (direoctry is zo'n 6Gb, dus klaar met downloaden). Ik las dat als je dit doet dat die directory dan wordt verwijderd, maar ik was ook benieuwd of dat anno vandaag nog steeds het geval is??
Zie: Echtniet in 'nieuws: Microsoft zet tool online om Windows 10-update te forceren'Chasin schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:33:
Ik heb mijn test pc voorzien van Windows 10 Pro wat overigens vlekkeloos verliep.
Ik zie echter dat ik nog steeds twee mappen op de C:\ schijf heb staan: $Windows. BT en WS. Kan ik deze zondermeer verwijderen?
Ik zie echter dat ik nog steeds twee mappen op de C:\ schijf heb staan: $Windows. BT en WS. Kan ik deze zondermeer verwijderen?
Als ik het goed begrepen heb, is de productcode die je voor Windows 7/8/8.1 hebt gebruikt gelijk de productcode voor je Windows 10 upgrade.MartijnAbel schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:34:
[...]
waarschijnlijk niet, aangezien die gekoppeld zit aan je windows account(cloud)
:)
Bij mij lukte het niet via GeForce experience en de automitische driver zoeker van nvidia. Ik moest de driver zelf installeren via de website.Willius schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:20:
Bij mij draait Windows 10 ook inmiddels. Eerst geüpgrade vanuit Windows 8.1, en daarna een fresh install vanuit W10.
Enige probleem dat ik momenteel heb is dat mijn videokaart niet word herkend.
Vanavond maar even proberen die nieuwe driver van Nvidia erop te gooien.
Iemand enig idee of dat al lukt met GeForce Experience?
Verwijderd
Oh thanks, even het 1 en ander back up'n dan.MartijnAbel schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:29:
[...]
klopt inderdaad exact. met geen mogelijkheid kon ik mijn spul behouden ivm vrije schijfruimte die benodigd is.
Heb een 64gb tablet, maar ingedeeld in 2 partities.

Achja, niet zo erg, alles weer helemaal fresh.
Verwijderd
maarMartijnAbel schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:34:
[...]
waarschijnlijk niet, aangezien die gekoppeld zit aan je windows account(cloud)
die map is leeg bij mij0stone0 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:35:
[...]
Ik had t zelfde, opgelost door deze pagina te volgen!
VERZOEKJE
Zouden een hoop mensen INHOUDELIJK kunnen gaan reageren?
Er zijn redelijk wat mensen met echte problemen tijdens de instalatie die geholpen moeten worden.
Die berichten raken inmiddels onder gesneeuwd door de berichtjes van het is gelukt, of van hij is aan het downloaden.
Alvast bedankt.
Er zijn redelijk wat mensen met echte problemen tijdens de instalatie die geholpen moeten worden.
Die berichten raken inmiddels onder gesneeuwd door de berichtjes van het is gelukt, of van hij is aan het downloaden.
Alvast bedankt.
Kun je eigenlijk alleen maar upgraden vanuit een compleet bijgewerkte Windows 7/8/8.1 installatie? De updates die bij de laatste patch tuesday (juli dus) werden uitgerold, lieten mijn pc steeds crashen en ik weet niet waarom. Ik heb geprobeerd om ze een voor een te installeren en bij de eerste de beste (die voor IE 11 ofzo) kwam de pc meteen met een freeze. Dus ik dacht mooi! gevonden! maar bij de overige 13 freezed hij ook. Dus ik ben bang dat straks de upgrade naar 10 ook mislukt. NOD32 en Malwarebytes kunnen niks vinden.
Kijk aan, anderen hadden er dus ook al last van. Bij mij wordt er wel een nieuwe driver gedownload ipv de Microsoft Basic blabla, maar installeren, ho maartweakerjunior schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:36:
[...]
Bij mij lukte het niet via GeForce experience en de automitische driver zoeker van nvidia. Ik moest de driver zelf installeren via de website.
Nee, merp!
Ik heb al 3 keer geprobeerd om de installatie via de tool te doen maar als hij eenmaal begint met installeren krijg ik een melding "Er gaat iets fout" en dan is de setup weg en doet die verder niks.
Iemand een oplossing hiervoor?
Mijn systeem was ook nog niet helemaal bijgewerkt met updates en Windows 10 installatie is gewoon gelukt.grun93 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:37:
Kun je eigenlijk alleen maar upgraden vanuit een compleet bijgewerkte Windows 7/8/8.1 installatie? De updates die bij de laatste patch tuesday (juli dus) werden uitgerold, lieten mijn pc steeds crashen en ik weet niet waarom. Ik heb geprobeerd om ze een voor een te installeren en bij de eerste de beste (die voor IE 11 ofzo) kwam de pc meteen met een freeze. Dus ik dacht mooi! gevonden! maar bij de overige 13 freezed hij ook. Dus ik ben bang dat straks de upgrade naar 10 ook mislukt. NOD32 en Malwarebytes kunnen niks vinden.
Verwijderd
blijven proberen ik kwam nog nie eens verder 25% downloaden maar nu naar 3 x zit eindelijk aan de 85%Brummetje schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:39:
Ik heb al 3 keer geprobeerd om de installatie via de tool te doen maar als hij eenmaal begint met installeren krijg ik een melding "Er gaat iets fout" en dan is de setup weg en doet die verder niks.
De BT map en windows.old mappen zijn bij mij verdwenen nadat ik Disk Cleanup heb uitgevoerd, de windows.old map en de twee $Windows mappen namen wel erg veel ruimte in beslag. De WS map is er nog steeds en meet rond de 5.75 GB. Ik gok dat je deze wel kunt verwijderen maar ik wacht er voor de zekerheid nog maar even mee.Ferret schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:35:
Ik heb mijn test pc voorzien van Windows 10 Pro wat overigens vlekkeloos verliep.
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Ik zet Windows 10 via de tool op een MicroSD kaart (hij pakt hem als USB) en ga dan kijken of hij het weer doet.Brummetje schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:39:
En allle andere stappen gevolg hoe het staat vermeld? Cmd pas enter drukken zodra pc zoekt naar updates? Als admin...etc...??
dr is nooit gezegd dat je systeem helemaal up to date moet zijn, dus dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.grun93 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:37:
Heb je genoeg ruimte op de locatie van je Windows map?Brummetje schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:39:
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Verwijderd
tjaa het lijkt te lukken via de tool dus wacht dat even af0stone0 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:40:
[...]
En allle andere stappen gevolg hoe het staat vermeld? Cmd pas enter drukken zodra pc zoekt naar updates? Als admin...etc...??
Misschien een domme vraag, maar blijven x32 en x64 applicaties behouden met hun instellingen (Zoals Dreamweaver, photoshop etc en niet enkel de store apps.)
jaMocro_Pimp® schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:42:
Misschien een domme vraag, maar blijven x32 en x64 applicaties behouden met hun instellingen (Zoals Dreamweaver, photoshop etc en niet enkel de store apps.)
Ik heb met succes geupgrade, en in Win10 heb ik een andere code.UrbanWoodz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:36:
[...]
Als ik het goed begrepen heb, is de productcode die je voor Windows 7/8/8.1 hebt gebruikt gelijk de productcode voor je Windows 10 upgrade.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
SuccesVerwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:41:
[...]
tjaa het lijkt te lukken via de tool dus wacht dat even af
Alleen GoT gejoint voor hulp bij W10? Weinig posts
Ik ben erg tevreden over de seamless installatie.
1 ding; ik heb de indruk dat m'n geluid veel blikkeriger is geworden. Ik mis "laag", het klinkt flets. Of vergis ik me? Meer mensen met dit probleem? Iemand een idee?
1 ding; ik heb de indruk dat m'n geluid veel blikkeriger is geworden. Ik mis "laag", het klinkt flets. Of vergis ik me? Meer mensen met dit probleem? Iemand een idee?
Download gaat prima bij mij... hij gaat helemaal door en begint met installeren en daarna de fout.Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:40:
[...]
blijven proberen ik kwam nog nie eens verder 25% downloaden maar nu naar 3 x zit eindelijk aan de 85%
Bij mij is het via de tool allemaal goed gegaan, enkel mn geluid en mn windows verkenner doen het niet meer. Ik zag dat er alweer updates klaar stonden voor W10.. dus die eerst maar eens even installeren.
Intel i5-3570K @ 4.3 GHz (1.128V) | Gigabyte GA-Z77x-D3H | Kingston 16 Gb, 1600 MHz DDR 3 RAM | MSI Geforce GTX 770, 2 Gb Lightning | W7 Ultimate @ OCZ Vertex 4, 240 Gb | Be Quiet! Silent Base 800 | Cooler Master Hyper 212 evo | Corsair AX760
Iets dichter bij het gewenste resultaat, maar nog niet helemaal. Ik kan nu schakelen middels de f12 knop. Maar dit gaat tussen vliegtuigmodus uit/aan.Sneezydevil schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:44:
[...]
http://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp55001-55500/sp55152.exe
Is de enige die ik kon vinden maar die is volgens mij niet klaar voor Windows 10.
Vrees dat er een driver update moet komen. Of HP dat nog voor deze laptop gaat geven? Ik betwijfel het.
Als je een legale versie hebt blijft de product-code gewoon werken, net even gevraagd bij MicrosoftJosefien schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:23:
Ik lees dat de upgrade van de licentie naar Windows 10 permanent is, enkel binnen de eerste 30 dagen kan je nog terug. Daarna niet meer. D.w.z. dat de product-code van Windows 7 na de upgrade niet meer bruikbaar is om Windows 7 opnieuw te installeren op dezelfde machine.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Yep: alle geïnstalleerde proggies zijn behouden zie ik op mijn testbak.Mocro_Pimp® schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:42:
Dat klopt, maar dat is met elke online dienst tegenwoordig. Wel is het mogelijk om een lokaal account aan te maken. Ik denk verder dat het beter is om over te schakelen naar de enterprise versie in combinatie een office 365 account.Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:22:
[...]
Ik vind dit on-topic. Het is wel degelijk een uitdaging om W10 te installeren zonder je bloot te stellen aan Microsofts inbreuken op je privacy.
Voor de alu-haters: zie bijvoorbeeld https://edri.org/microsof...our-personal-data-abused/.
Maar kan je niet beter zorgen dat je router aan een vpn hangt en dan een onbekend account aanmaken.
Dat lijkt mij een stuk veiliger.
Verwijderd
Ik krijg het maar niet in orde de upgrade ...
Met die Microsoft tool wanneer ik kies voor Upgrade, krijg ik erna een Melding ; Er gebeurd iets ...
( en dan doet dit niets meer ).
Ze hebben me al voorgesteld een andere taal te nemen, maar wanneer ik die tool terug opstart kan ik niets meer kiezen. ( buiten upgrade of via ISO/USB )
Heb ook de forced update ( via run command ) getest werkt dus ook niet...
Iemand die mij verder kan helpen en/of nieuwe methode weet en hoe ik eventueel die tool volledig opnieuw kan starten ( blijven wss resten achter op pc die ik niet kan vinden )
Met die Microsoft tool wanneer ik kies voor Upgrade, krijg ik erna een Melding ; Er gebeurd iets ...
( en dan doet dit niets meer ).
Ze hebben me al voorgesteld een andere taal te nemen, maar wanneer ik die tool terug opstart kan ik niets meer kiezen. ( buiten upgrade of via ISO/USB )
Heb ook de forced update ( via run command ) getest werkt dus ook niet...
Iemand die mij verder kan helpen en/of nieuwe methode weet en hoe ik eventueel die tool volledig opnieuw kan starten ( blijven wss resten achter op pc die ik niet kan vinden )
Dit is toch geen probleem topic, maar een installatie en uitdagingen topicmotogp schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:37:
VERZOEKJE
Alvast bedankt.
Ik krijgt constant de melding
De windows 10 installatie is mislukt.... zonder enige foutmelding ?
Apart, heb de key uitgelezen met het vbs script, maar ik krijg een totaal andere dan waar ik ooit mijn Win7 mee heb geactiveerd.
Zou dit komen doordat het een family pack was?
Vraag me af of de installatie/activatie hiermee dan wel goed gegaan is.
Krijg geen rare meldingen verder.
Edit: Is overigens inderdaad een hele andere dan met produkey.
Zou dit komen doordat het een family pack was?
Vraag me af of de installatie/activatie hiermee dan wel goed gegaan is.
Krijg geen rare meldingen verder.
Edit: Is overigens inderdaad een hele andere dan met produkey.
[ Voor 33% gewijzigd door MikeyMan op 29-07-2015 14:49 ]
Verwijderd
Nou lekker dan had verkeerde key gekregen met vbs script.
word zoeken of ik hem nog kan vinden.
Ik heb windows 7 pro geïnstalleerd op mijn HP laptop maar krijg het niet voor elkaar om windows 10 te reserveren, als ik klik op de knop reserveren gebeurd er niks ?
Het is wel zichtbaar dat deze beschikbaar is om reserveren, maar als ik er op klik gebeurd er niks.
al verschillende updates gecontroleerd en tools gebruikt maar allemaal zonder het gewenste resultaat, nu Windows 10 handmatig gedownload maar nu krijg ik de melding dat de product key niet in orde is ??
iemand een idee
Het is wel zichtbaar dat deze beschikbaar is om reserveren, maar als ik er op klik gebeurd er niks.
al verschillende updates gecontroleerd en tools gebruikt maar allemaal zonder het gewenste resultaat, nu Windows 10 handmatig gedownload maar nu krijg ik de melding dat de product key niet in orde is ??
iemand een idee
Teteringen
Even uit het domain halen...Arie26 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:48:
Ik heb windows 7 pro geïnstalleerd op mijn HP laptop maar krijg het niet voor elkaar om windows 10 te reserveren, als ik klik op de knop reserveren gebeurd er niks ?
iemand een idee
Hoe bedoel je? Sta op 't punt om W10 te installeren en heb de key ook van dat scriptje... Snel andere methode gebruiken?Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:47:
Nou lekker dan had verkeerde key gekregen met vbs script.
Je moet upgraden (vanuit Windows 7), niet vers installeren. Dan regelt ie alles voor je.Arie26 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:48:
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
welk scriptje kan iemand mij doorverwijzen naar dat scriptje en waar is dat voor ?0stone0 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:49:
[...]
Hoe bedoel je? Sta op 't punt om W10 te installeren en heb de key ook van dat scriptje... Snel andere methode gebruiken?
Ik vroeg het omdat op mijn laptop in het update venster staat: you will be notified enzovoort. Dat is de laptop die wel helemaal up to date is. Op de desktop met precies hetzelfde operating system staat er helemaal niks over windows 10, alleen de juli patches die ik volgens ms moet installeren (wat ik niet wil omdat de pc dan bevriest).fuqua schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:41:
dr is nooit gezegd dat je systeem helemaal up to date moet zijn, dus dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Maar ik begrijp dat het niks uitmaakt, bedankt voor de replies.
Deze. Om je product key uit te lezen:Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:49:
[...]
welk scriptje kan iemand mij doorverwijzen naar dat scriptje en waar is dat voor ?
Laidback Luc in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"
edit: wat markotjes zegt hieronder
[ Voor 5% gewijzigd door Laidback Luc op 29-07-2015 14:52 ]
1. Open Notepad
2. Kopieer dit bericht
Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
MsgBox ConvertToKey(WshShell.RegRead("HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\DigitalProductId"))
Function ConvertToKey(Key)
Const KeyOffset = 52
i = 28
Chars = "BCDFGHJKMPQRTVWXY2346789"
Do
Cur = 0
x = 14
Do
Cur = Cur * 256
Cur = Key(x + KeyOffset) + Cur
Key(x + KeyOffset) = (Cur \ 24) And 255
Cur = Cur Mod 24
x = x -1
Loop While x >= 0
i = i -1
KeyOutput = Mid(Chars, Cur + 1, 1) & KeyOutput
If (((29 - i) Mod 6) = 0) And (i <> -1) Then
i = i -1
KeyOutput = "-" & KeyOutput
End If
Loop While i >= 0
ConvertToKey = KeyOutput
End Function
3. Sla het op als productkey.vbs
4. Open het vbs script en je productkey wordt weergegeven.
2. Kopieer dit bericht
MsgBox ConvertToKey(WshShell.RegRead("HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\DigitalProductId"))
Const KeyOffset = 52
i = 28
Do
Cur = 0
x = 14
Do
Cur = Cur * 256
Cur = Cur Mod 24
x = x -1
Loop While x >= 0
i = i -1
i = i -1
End If
Loop While i >= 0
ConvertToKey = KeyOutput
End Function
Verwijderd
die staat bij mij gewoon op de onderkant gelukkigLaidback Luc schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:51:
[...]
Deze. Om je product key uit te lezen:
Laidback Luc in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"
Verwijderd
Ja die werkt niet, athans niet bij mij krijg windows nu niet geactiveerd.0stone0 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:49:
[...]
Hoe bedoel je? Sta op 't punt om W10 te installeren en heb de key ook van dat scriptje... Snel andere methode gebruiken?
Vanochtend met de nieuwe ISO een upgrade gedaan, en als ik naar mijn key kijk met Advanced tokens manager, dan is die de standaard Pro key van de preview, dus die met "3V66T". Als ik kijk in de activatie is die normaal geactiveerd.
Hebben anderen dit ook, of heb ik iets verkeerd gedaan ?
Hebben anderen dit ook, of heb ik iets verkeerd gedaan ?
Bij mij pakt die de product key niet....zegt gewoon dat die niet klopt dubbel gechekt maar klopt toch echt wat ik heb getyped.
Maar blijkbaar genoeg mensen die tijdens de installatie een probleem hebben en dus een uitdagingdjmelvee schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:46:
[...]
Dit is toch geen probleem topic, maar een installatie en uitdagingen topic
Dit al geprobeerd kijk even ov het overeen komt.Barsonax schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:54:
Bij mij pakt die de product key niet....zegt gewoon dat die niet klopt dubbel gechekt maar klopt toch echt wat ik heb getyped.
1. Open Notepad
2. Kopieer dit bericht
Const KeyOffset = 52
i = 28
Do
Cur = 0
x = 14
Do
Cur = Cur * 256
Cur = Cur Mod 24
x = x -1
Loop While x >= 0
i = i -1
i = i -1
End If
Loop While i >= 0
ConvertToKey = KeyOutput
End Function
Nog iemand deze vreemde melding gehad ?SRich schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:47:
Ik krijgt constant de melding
Wat is genoeg?Jumpman schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:41:
[...]
Heb je genoeg ruimte op de locatie van je Windows map?
Verwijderd
Niemand hoe ik die Media Creation Tool x64 volledig ( onderliggende ? ) eraf kan krijgen ?
Ik krijg namelijk mijn win 8.1 op geen enkele ( alle manieren hier getest ) ge-upgrade ...
Ik krijg namelijk mijn win 8.1 op geen enkele ( alle manieren hier getest ) ge-upgrade ...
Even mijn probleempje hier posten, is volgens mij nog niet langsgeweest.
Wanneer ik de MediaCreationTool gebruik gebeurt er niets. Heb toen de .iso zelf gedownload via een Mac en deze proberen te draaien. Ik zie heel even een Windows schermpje in beeld komen en daarna gebeurt er wederom niets. Ook het trucje geprobeerd om via Windows Update te downloaden, dit doet ie ook niet.
Iemand een idee?
Wanneer ik de MediaCreationTool gebruik gebeurt er niets. Heb toen de .iso zelf gedownload via een Mac en deze proberen te draaien. Ik zie heel even een Windows schermpje in beeld komen en daarna gebeurt er wederom niets. Ook het trucje geprobeerd om via Windows Update te downloaden, dit doet ie ook niet.
Iemand een idee?
Weet iemand of je straks met de downloadbare iso, ook windows 10 kan installeren op een volledig nieuwe ssd?
Dus zonder dat er eerst windows 7/8 op staat en zonder eerst een upgrade etc. Gewoon helemaal lege ssd.
Dus zonder dat er eerst windows 7/8 op staat en zonder eerst een upgrade etc. Gewoon helemaal lege ssd.
Verwijderd
Enterprise versies zullen inderdaad waarschijnlijk meer privacy kunnen bieden in de praktijk.LemonC200 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:44:
[...]
Dat klopt, maar dat is met elke online dienst tegenwoordig. Wel is het mogelijk om een lokaal account aan te maken. Ik denk verder dat het beter is om over te schakelen naar de enterprise versie in combinatie een office 365 account.
Maar kan je niet beter zorgen dat je router aan een vpn hangt en dan een onbekend account aanmaken.
Dat lijkt mij een stuk veiliger.
En nu vanaf windows 10, geactiveerd en die dingenMrGizMo schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:08:
ISO is al binnen via die tool, nu nog maar een keer die tool gebruiken om meteen te upgraden. Ben benieuwd
Tweakers,
Hulp gevraagd. Zojuist de laatste windows updates geinstalleerd (van W10), maar nogsteeds wil hij niet mijn windows verkenner openen. Ik heb het wel voor elkaar gekregen door een nieuwe snelkoppeling naar mijn OS op het bureaublad te plaatsen..
Iemand dit probleem ook al tegen gekomen?
Hulp gevraagd. Zojuist de laatste windows updates geinstalleerd (van W10), maar nogsteeds wil hij niet mijn windows verkenner openen. Ik heb het wel voor elkaar gekregen door een nieuwe snelkoppeling naar mijn OS op het bureaublad te plaatsen..
Iemand dit probleem ook al tegen gekomen?
Intel i5-3570K @ 4.3 GHz (1.128V) | Gigabyte GA-Z77x-D3H | Kingston 16 Gb, 1600 MHz DDR 3 RAM | MSI Geforce GTX 770, 2 Gb Lightning | W7 Ultimate @ OCZ Vertex 4, 240 Gb | Be Quiet! Silent Base 800 | Cooler Master Hyper 212 evo | Corsair AX760
na 3 poging gedaan te upgraden nog steeds niets veder 
ik porbeer vanaf een windows 7 pro 32bit pc te upgraden met de microsoft tool. eerste 2x kreeg ik melding er gaat iets fout en kun je ok drukken bleek dus hardeschijf ruimte te zijn.
dus hardeschijf partitie aangepast nu 40gb vrij weer proberen eindelijk ik kom veder pc start opnieuw op gaat bestanden kopieren rond de 23% zegt hij dat hij opnieuw gaat opstarten. en na de reboot gaat hij de instalatie weer ongedaan maken. toen ik weer in windows 7 kwam kreeg ik de volgende error code: 0xc1900101 - 0x20004
hij staat niet in de micosoft faq voor fouten. maar volgens google was deze error bij oudere versies de oorzaak van te weinig schijfruimte.
maar ik mag toch hopen dat 40gb vrije ruimte op de os partitie genoeg is. iemand nog ideeën?
(hoeveel ruimte is hij nodig voor de upgrade?)
ik porbeer vanaf een windows 7 pro 32bit pc te upgraden met de microsoft tool. eerste 2x kreeg ik melding er gaat iets fout en kun je ok drukken bleek dus hardeschijf ruimte te zijn.
dus hardeschijf partitie aangepast nu 40gb vrij weer proberen eindelijk ik kom veder pc start opnieuw op gaat bestanden kopieren rond de 23% zegt hij dat hij opnieuw gaat opstarten. en na de reboot gaat hij de instalatie weer ongedaan maken. toen ik weer in windows 7 kwam kreeg ik de volgende error code: 0xc1900101 - 0x20004
hij staat niet in de micosoft faq voor fouten. maar volgens google was deze error bij oudere versies de oorzaak van te weinig schijfruimte.
maar ik mag toch hopen dat 40gb vrije ruimte op de os partitie genoeg is. iemand nog ideeën?
(hoeveel ruimte is hij nodig voor de upgrade?)
Raar..ik voer het tootje uit en kon perfect de iso downloaden of kiezen om te branden.Sauron_K schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:58:
Even mijn probleempje hier posten, is volgens mij nog niet langsgeweest.
Iemand een idee?
Dit juist geprobeerd maar dan gebeurd er helemaal niks ??
Zo juist uit het domein gehaadl door in en prive werk groep gezet maar nog niks hoor.Brent schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:49:
[...]
Je moet upgraden (vanuit Windows 7), niet vers installeren. Dan regelt ie alles voor je.
Teteringen
Heb dit scriptje even getest op een Windows 8.1 machine. Echter laat hij wel een andere key zien dan de key die ik toen destijds zelf heb ingevuld. Hoe kan dit?DoubleDutch schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:55:
[...]
Dit al geprobeerd kijk even ov het overeen komt.
1. Open Notepad
2. Kopieer dit bericht
Const KeyOffset = 52
i = 28
Do
Cur = 0
x = 14
Do
Cur = Cur * 256
Cur = Cur Mod 24
x = x -1
Loop While x >= 0
i = i -1
i = i -1
End If
Loop While i >= 0
ConvertToKey = KeyOutput
End Function
Na de zoveelste x een mislukte windows 10 update, dat tooltje gebruikt en een iso binnengehaald en veilig gesteld op een andere schijf. Je weet maar nooit... En heb het NIET gebruikt.
Inmiddels waren er al twee installatiemappen onder c:\ aangemaakt, de hidden map bevat de install van W10.
Daarvan de setup uitgevoerd en die vroeg eerst om updates binnen te halen, geen probleem.
Ik heb gekozen voor een versie, vernieuwde installatie, waarbij alles verwijderd wordt.
Alles stond al safe op een andere schijf.
Install duurde ongeveer 10 minuten, totaal geen problemen. Maar.. oeps FireFox, mijn bladwijzers...
Normaal kopieer ik FF naar een NAS, maar helelemaal vergeten.
Gelukkig had ik FireFox Sync al een x gebruikt, dus alles weer mooi aangevuld.
EDIT: zo schoon en clean was de nieuwe installatie helemaal niet?
Zie nog oude mappen en Windows.old staan.
Inmiddels waren er al twee installatiemappen onder c:\ aangemaakt, de hidden map bevat de install van W10.
Daarvan de setup uitgevoerd en die vroeg eerst om updates binnen te halen, geen probleem.
Ik heb gekozen voor een versie, vernieuwde installatie, waarbij alles verwijderd wordt.
Install duurde ongeveer 10 minuten, totaal geen problemen. Maar.. oeps FireFox, mijn bladwijzers...
EDIT: zo schoon en clean was de nieuwe installatie helemaal niet?
Zie nog oude mappen en Windows.old staan.
[ Voor 6% gewijzigd door PE4000 op 29-07-2015 15:08 . Reden: txt toevoeging ]
Zoals ik het nu zie kan dit niet.BasA1991 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:59:
Weet iemand of je straks met de downloadbare iso, ook windows 10 kan installeren op een volledig nieuwe ssd?
Je moet eerst de upgrade naar W10 doen en dan pas kan een clean install.
Correct me if i'm wrong.
Oke, heel apart.
Zeg tijdens het upgraden dat ie niks hoeft te bewaren, maar toch heeft ie dit gedaan
. Nu moet ik alsnog een verse install doen 
Gelukkig kan dat ook via windows zelf nu
Zeg tijdens het upgraden dat ie niks hoeft te bewaren, maar toch heeft ie dit gedaan
Gelukkig kan dat ook via windows zelf nu
Ook ik zit hier op te wachten. krijg de preview versie ook niet werkend.Trommelrem schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:53:
Is er ook al een ADK en RSAT beschikbaar? Ik kan alleen de versies voor de preview vinden...
Al geprobeerd met dus dit resultaatDoubleDutch schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:55:
[...]
Dit al geprobeerd kijk even ov het overeen komt.
1. Open Notepad
2. Kopieer dit bericht
Const KeyOffset = 52
i = 28
Do
Cur = 0
x = 14
Do
Cur = Cur * 256
Cur = Cur Mod 24
x = x -1
Loop While x >= 0
i = i -1
i = i -1
End If
Loop While i >= 0
ConvertToKey = KeyOutput
End Function
Met windows 8 was het ook al een heel gedoe die product key aan de praat te krijgen dat is dus helaas nog niet verbeterd..
Verwijderd
Taalprobleem heb ik inmiddels verholpen hier.
Voor mensen met een Engelse versie van Windows 8
Mocht de installatietool bij een directe upgrade de Nederlandse versie willen installeren (waardoor je apps niet behouden blijven), zorg dan dat in Control Panel (classic view) -> Region alles op EN-GB staat bij de tabbladen "Location" en "Administrative".
Bij mij stond e.e.a. nog op NL. Nadat ik dit veranderde pakte de upgrade wél de Engelse versie.
(Misschien handig om dit in de TS te zetten, heb dit probleem al meerdere malen zien langskomen hier.)
Voor mensen met een Engelse versie van Windows 8
Mocht de installatietool bij een directe upgrade de Nederlandse versie willen installeren (waardoor je apps niet behouden blijven), zorg dan dat in Control Panel (classic view) -> Region alles op EN-GB staat bij de tabbladen "Location" en "Administrative".
Bij mij stond e.e.a. nog op NL. Nadat ik dit veranderde pakte de upgrade wél de Engelse versie.
(Misschien handig om dit in de TS te zetten, heb dit probleem al meerdere malen zien langskomen hier.)
Ik had ook een probleem met het automatisch upgraden maar ik heb gewoon de media creation tool gebruikt.
De optie om "deze PC te upgraden" werkte niet (er is iets misgelopen) dus heb ik de optie "voor een andere PC" genomen en dan de 2e optie om de ISO te downloaden.
De ISO is gedownload geweest en ik heb nu een W10 pro ISO staan. Als je de ISO gewoon opent op je PC zelf, dan zal je normaal wel zonder problemen kunnen upgraden (met of zonder behoud van bestanden/instellingen).
De optie om "deze PC te upgraden" werkte niet (er is iets misgelopen) dus heb ik de optie "voor een andere PC" genomen en dan de 2e optie om de ISO te downloaden.
De ISO is gedownload geweest en ik heb nu een W10 pro ISO staan. Als je de ISO gewoon opent op je PC zelf, dan zal je normaal wel zonder problemen kunnen upgraden (met of zonder behoud van bestanden/instellingen).
Verwijderd
Dat andere .vbs scriptje was tervegeefs, nog veerde key dus zit met een ongeactiveerde windows(na clean instal)
Is dit toevallig $Windows.~BT?PE4000 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:02:
Na de zoveelste x een mislukte windows 10 update, dat tooltje gebruikt en een iso binnengehaald en veilig gesteld op een andere schijf. Je weet maar nooit... En heb het NIET gebruikt.
Is 6,25GB groot en 4,72GB "grootte op schijf", heeft zeker 6,25 gereserveerd oid
Ik heb ooit per ongeluk 2 Windows 8 Pro code's gekocht die blijkbaar upgrades versies waren, heb die toen geactiveerd via de command prompt methode, misschien lukt dat met onze nieuwe Windows 10 codes ook?Barsonax schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:05:
[...]
Al geprobeerd met dus dit resultaat
Met windows 8 was het ook al een heel gedoe die product key aan de praat te krijgen dat is dus helaas nog niet verbeterd..
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Kan wel, maar je Windows 7/8 key is dan niet geldig voor w10. Daarvoor moet het upgrade proces gedaan worden vanuit een bestaande installatie. Mocht je zoals ik geen oem iso meer hebben, dan zou je als alternatief wellicht een Technical preview installeren en vandaaruit upgraden. Dit ben ik nu aan het testen. (bezig met downloaden van upgrade vanuit build 9926)BasA1991 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:59:
Update geforceerd via deze manier (klikkerdeklik).
Werkt perfect, 20 minuten geleden gedaan en Windows 10 is nu klaar om te installeren!
Werkt perfect, 20 minuten geleden gedaan en Windows 10 is nu klaar om te installeren!
Word nu nog gekker ga ik naar settings om te kijken of windows geactiveerd is of niet en staat het gewoon geactiveerd daar. WUT?kuusj98 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:06:
[...]
Is dit toevallig $Windows.~BT?
Is 6,25GB groot en 4,72GB "grootte op schijf", heeft zeker 6,25 gereserveerd oid
[...]
Ik heb ooit per ongeluk 2 Windows 8 Pro code's gekocht die blijkbaar upgrades versies waren, heb die toen geactiveerd via de command prompt methode, misschien lukt dat met onze nieuwe Windows 10 codes ook?
Das heel mooi allemaal maar wat er nu precies gebeurd is zou ik niet weten
Maar ik heb geen windows 7/8 key op mijn nieuwe pc dus, het is een lege ssd.Mocro_Pimp® schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:07:
[...]
Kan wel, maar je Windows 7/8 key is dan niet geldig voor w10. Daarvoor moet het upgrade proces gedaan worden vanuit een bestaande installatie. Mocht je zoals ik geen oem iso meer hebben, dan zou je als alternatief wellicht een Technical preview installeren en vandaaruit upgraden. Dit ben ik nu aan het testen. (bezig met downloaden van upgrade vanuit build 9926)
De bedoeling is echt om de windows 10 .iso die ik download van deze windows 7 pc, te gebruiken op een lege ssd.
Of ik hierna de .iso nog kan gebruiken op deze win7 pc maakt me niet zoveel uit eigenlijk
Het was overigens fraai geweest als Microsoft pro-actief de nieuwe product key communiceert na of voor de upgrade.
Als ik het al op mijn tabletje zou installeren, zou ik sowieso een fresh install willen. Nu staan mijn documenten op mijn SD kaartje, dus dat zou geen probleem mogen zijn (en dan nog, alles staat ook in OneDrive en/of Dropbox). En verder heb ik er maar weinig op geinstalleerdVerwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:36:
[...]
Oh thanks, even het 1 en ander back up'n dan.
Heb een 64gb tablet, maar ingedeeld in 2 partities.![]()
Achja, niet zo erg, alles weer helemaal fresh.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Die site ook gebruikt om de update beschikbaar te krijgen. Dit werkte allemaal perfect. Echter toen W10 was gedownload en hij begon met installeren kreeg ik een fout en moest ik mn pc opnieuw opstarten, dit gedaan en toen was opeens de fout weg maar ook de W10 update....djmelvee schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:08:
Update geforceerd via deze manier (klikkerdeklik).
Net webpagina nog eens gevolg en straks nog maar proberen...
Iemand tips>?<