Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:17
Blue screen bij upgrade vanaf Windows 8.1 Pro op HP zBook 14 G2.

INTERNAL_POWER_ERROR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01:41
0stone0 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:12:
[...]

Die site ook gebruikt om de update beschikbaar te krijgen. Dit werkte allemaal perfect. Echter toen W10 was gedownload en hij begon met installeren kreeg ik een fout en moest ik mn pc opnieuw opstarten, dit gedaan en toen was opeens de fout weg maar ook de W10 update....
Net webpagina nog eens gevolg en straks nog maar proberen...

Iemand tips>?< :)
Bij mij is 'ie zonder problemen binnen geharkt.. Probeer het nog eens en laat je PC met rust. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Laatst online: 01:41
BB72 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:13:

INTERNAL_POWER_ERROR.
Lijkt me vrij duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
0xc1900101 - 0x20004 is ook de melding die 1 van de pc's hier krijgt.

nog geen duidelijke richtingen op het grote web te vinden. schijf ruimte is geen probleem.

iemand enig idee?

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

OK, voor de mensen die nog niet zeker weten of een clean install gaat werken. Hier mijn ervaringen, het werkt gewoon

*Vanmorgen eerste Windows 8.1 Professional gekocht (medewerker onderwijs, dus 12,50 bij slim.nl)
*Deze geïnstalleerd, meteen een popup met de vraag of ik Windows 10 wilde hebben. Uiteraard *D
*Up laten graden naar Windows 10 Professional, geactiveerd en al. Ingelogd met Microsoft account in Windows 10 zodat mijn key daaraan gekoppeld werd.
*ISO gemaakt met ESD Decrypter van mijn Install.esd
*ISO met Windows USB Creator op USB stick gezet
*PC geboot met USB stick, alle partities met Windows 10 erop verwijderd en helemaal schoon geïnstalleerd
*Tijdens Windows 10 installatie de vragen om een key overgeslagen (tweede keer moet je goed kijken, staat links onderin)
*Na installatie van Windows 10 checkte ik de systeemeigenschappen en was hij netjes geactiveerd.

Hopelijk helpt het iemand die nog twijfelt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 08:54
djmelvee schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:08:
Update geforceerd via deze manier (klikkerdeklik).

Werkt perfect, 20 minuten geleden gedaan en Windows 10 is nu klaar om te installeren!
Deze werkte voor mij ook goed. Gaf wel eerst een foutmelding in Windows Update, maar hij bleek (via Taakbeheer) op de achtergrond toch te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Tom. C schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:40:
[...]

De BT map en windows.old mappen zijn bij mij verdwenen nadat ik Disk Cleanup heb uitgevoerd, de windows.old map en de twee $Windows mappen namen wel erg veel ruimte in beslag. De WS map is er nog steeds en meet rond de 5.75 GB. Ik gok dat je deze wel kunt verwijderen maar ik wacht er voor de zekerheid nog maar even mee.
ik krijg de mappen niet naar voren zodra ik schijfopruiming doe.
toevallig een andere manier om die te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mintvis
  • Laatst online: 23-08-2024
Oke, ik ben toch een beetje in de war. Ik lees verschillende dingen van mensen met 8.1 die toch upgraden naar 10 via de Media Creation tool. Hoewel hier in het topic meerdere keren is gezegd: de serial van 8.1 is niet geldig als je 10 via die tool installeert.

Geld dit nu voor alle installaties, of puur en alleen voor een clean install?

Dus mijn situatie: Ik heb 8.1, geactiveerd en W10 gereserveerd. Ik wil geen clean install, ik wil alle apps en settings behouden. Kan ik nu via de Media Creation tool updaten, of gaat hij dan om een serial vragen? Of is dit de manier om juist mijn 8.1 serial te activeren voor 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Arie26 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:00:
Dit juist geprobeerd maar dan gebeurd er helemaal niks ??

[...]

Zo juist uit het domein gehaadl door in en prive werk groep gezet maar nog niks hoor.

[...]
Even wachten en dan komt ie vanzelf

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
DoubleDutch schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:51:
1. Open Notepad
2. Kopieer dit bericht

VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
 MsgBox ConvertToKey(WshShell.RegRead("HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\DigitalProductId"))

Function ConvertToKey(Key)
 Const KeyOffset = 52
 i = 28
 Chars = "BCDFGHJKMPQRTVWXY2346789"
 Do
 Cur = 0
 x = 14
 Do
 Cur = Cur * 256
 Cur = Key(x + KeyOffset) + Cur
 Key(x + KeyOffset) = (Cur \ 24) And 255
 Cur = Cur Mod 24
 x = x -1
 Loop While x >= 0
 i = i -1
 KeyOutput = Mid(Chars, Cur + 1, 1) & KeyOutput
 If (((29 - i) Mod 6) = 0) And (i <> -1) Then
 i = i -1
 KeyOutput = "-" & KeyOutput
 End If
 Loop While i >= 0
 ConvertToKey = KeyOutput
 End Function

3. Sla het op als productkey.vbs
4. Open het vbs script en je productkey wordt weergegeven.
offtopic:
Met code tags eromheen wordt het wat overzichtelijker ;)
[code=vbs]Set WshShell = etc...[/]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Mintvis schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:16:
Oke, ik ben toch een beetje in de war. Ik lees verschillende dingen van mensen met 8.1 die toch upgraden naar 10 via de Media Creation tool. Hoewel hier in het topic meerdere keren is gezegd: de serial van 8.1 is niet geldig als je 10 via die tool installeert.

Geld dit nu voor alle installaties, of puur en alleen voor een clean install?

Dus mijn situatie: Ik heb 8.1, geactiveerd en W10 gereserveerd. Ik wil geen clean install, ik wil alle apps en settings behouden. Kan ik nu via de Media Creation tool updaten, of gaat hij dan om een serial vragen? Of is dit de manier om juist mijn 8.1 serial te activeren voor 10?
Ik ben nu aan het upgraden via die tool, volgens mij vraagt hij niet om een sleutel dan.
Hij is nog aan het downloaden, nog niet installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Soldaatje op 29-07-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
En... de installatie gaat verder. Had eerst leuke BSOD. Kwam door de drivers van me geluidskaart (Unified xonar drivers). Die eraf gegooid en weg is de BSOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
Heeft iemand anders ook problemen dat hij na de upgrade bestanden op de c schijf niet meer kan benaderen/editen/opslaan?

Ik kan niet eens een txt file aanmaken. (ben ingelogd als administrator).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:40
pgerrits schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:20:
Heeft iemand anders ook problemen dat hij na de upgrade bestanden op de c schijf niet meer kan benaderen/editen/opslaan?

Ik kan niet eens een txt file aanmaken. (ben ingelogd als administrator).
ownership van de mappen / hardeschijf overnemen, rechtklik op de map of hd en dan moet er iets van een optie staan van ownership

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mintvis
Soldaatje schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:18:
[...]

Ik ben nu aan het upgraden via die tool, volgens mij vraagt hij niet om een sleutel dan.
Hij is nog aan het downloaden, nog niet installeren.
Hoe ver ben je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de media creation tool skipte bij mij de wat wilt u behouden pagina wat nu ? hij kiest automatisch toch alles behouden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
kuusj98 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:06:
[...]

Is dit toevallig $Windows.~BT?
Is 6,25GB groot en 4,72GB "grootte op schijf", heeft zeker 6,25 gereserveerd oid

[...]

Ik heb ooit per ongeluk 2 Windows 8 Pro code's gekocht die blijkbaar upgrades versies waren, heb die toen geactiveerd via de command prompt methode, misschien lukt dat met onze nieuwe Windows 10 codes ook?
Ja dat waren twee van die mappen, alleen in die hidden map stond de setup.exe in. En die heb ik dus gebruikt. Volgens mij is de Product-Key ongewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:02
Vreemd gisteren had ik een C:\$Windows.~BT map met bestanden er in, en nu is deze helemaal kaal..
Dan maar de update downloaden via die tool.. -_-

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:59
Sauron_K schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:58:
Even mijn probleempje hier posten, is volgens mij nog niet langsgeweest.

Wanneer ik de MediaCreationTool gebruik gebeurt er niets. Heb toen de .iso zelf gedownload via een Mac en deze proberen te draaien. Ik zie heel even een Windows schermpje in beeld komen en daarna gebeurt er wederom niets. Ook het trucje geprobeerd om via Windows Update te downloaden, dit doet ie ook niet.

Iemand een idee?
Ik ook gehad. Meerdere malen Creationtool opgestart (wel steeds met een reboot ertussen) en noppes, nix, nada.
Poos computer uit gelaten, andere dingen gaan doen. Nu weer Creationtool opgestart en nu haalt hij W10 binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:32
Hier nog geen update melding, Dell XPS 15, wel een Windows_BT map, wachten maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:21:
de media creation tool skipte bij mij de wat wilt u behouden pagina wat nu ? hij kiest automatisch toch alles behouden ?
bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin Knoors
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-07 08:36
maartend schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:23:
[...]

Ik ook gehad. Meerdere malen Creationtool opgestart (wel steeds met een reboot ertussen) en noppes, nix, nada.
Poos computer uit gelaten, andere dingen gaan doen. Nu weer Creationtool opgestart en nu haalt hij W10 binnen.
Zal het proberen, tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Wat leuk hoeveel problemen er hier en daar zijn. Ik zie niet een "algemene gebruiker" dit effetjes en zonder problemen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
maartend schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:23:
[...]

zou mij niks verbazen als de servers van microsoft erg onder druk staan en zulke vreemde dingen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt? Na 2 minuten?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Laatst online: 18-07 13:00
fuqua schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:21:
[...]

ownership van de mappen / hardeschijf overnemen, rechtklik op de map of hd en dan moet er iets van een optie staan van ownership
helaas heb ik die optie niet. het lijkt er overigens op dat alle mappen op read-only staan. Zodra ik dat wil wijzigingen krijg ik de melding dat ik geen admin ben (ben ik wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Op mijn Windows 8.1 tablet is hij ook inmiddels druk aan het upgraden via de tool. Hij is eerst een dik uur bezig geweest op de achtergrond met downloaden, media creëren, checken etc. Vervolgens moest hij opnieuw opstarten en nu heb ik een venster met:
"Upgrade van Windows uitvoeren"
17%

Bestanden kopiëren 60% | Onderdelen en stuurprogramma's installeren | Instellingen configureren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mocro_Pimp®
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-12-2018
BasA1991 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:11:
[...]

Maar ik heb geen windows 7/8 key op mijn nieuwe pc dus, het is een lege ssd.
De bedoeling is echt om de windows 10 .iso die ik download van deze windows 7 pc, te gebruiken op een lege ssd.
Of ik hierna de .iso nog kan gebruiken op deze win7 pc maakt me niet zoveel uit eigenlijk :D
Je kan w10 dan wel installeren, maar niet activeren. Daar heb je een productkey voor nodig die geldig is voor Windows 10. Dat betekend of een nieuwe w10 key, of een oudere w7/8 die eerder geüpgraded is. Zonder PK wordt je installatie na x dagen als illegaal bestempeld.

En nu ben ik dus bezig met testen of het via een w10 Technical preview legaal lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaa hij gaat bijna installeren is al aant voorbereiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Gijs007 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:22:
Vreemd gisteren had ik een C:\$Windows.~BT map met bestanden er in, en nu is deze helemaal kaal..
Potverdrie...

Ik heb dus net even die update geforced via Windows Update, even gereboot omdat ik toch nog een hele hoop van die dingen moest doen, issie nu bijna LEEG?!?!11!
Leuk dit haha...

Ik snap er in ieder geval helemaal niks meer van, ik denk dat ik eerst even rustig wat back-upjes ga draaien voordat ik hieraan verder ga.

[ Voor 13% gewijzigd door Kuusj op 29-07-2015 15:26 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameFreak
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-09 10:25

INTERNAL_POWER_ERROR.
Dit krijgen wij hier op het werk ook op al onze HP Elitebook 850 G2 laptops.
Voor zover ik een beetje op internet kan lezen lijkt er een sterke relatie te zijn met AMD drivers die niet goed zijn.
Wij hebben hier een rollback gedaan naar Windows 7 via safe mode, want om de 30 seconden kreeg je de internal power error.

Ik zie het ook optreden bij veel meer smaken laptops:
http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wintp-insider_update/blue-screen-and-internalpowererror-after/8ba930ec-f466-4f8b-a515-4c9be35db173

https://www.reddit.com/r/windows/comments/3et1zk/having_bsod_internal_power_error_after_updating/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
laugh schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:24:
Wat leuk hoeveel problemen er hier en daar zijn. Ik zie niet een "algemene gebruiker" dit effetjes en zonder problemen doen.
ik classificeer niet als algemene gebruiker, maar mijn win 8.1 pro is netjes naar de enterprise edition geupgraded zonder problemen. mijn baas zijn pc hiernaast vertikt het echter behoorlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb windows 10 succesvol geinstalleerd. Nu wil ik een potje League Of Legends starten maar dat lukt niet. Bij configuratiescherm "een programma verwijderen" staat LoL er niet bij. Wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 09:56
Raven schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:17:
[...]

offtopic:
Met code tags eromheen wordt het wat overzichtelijker ;)
[code=vbs]Set WshShell = etc...[/]
Ik krijg een key te zien die ik nog nooit gebruik heb.. Ik heb mijn eigen windows 8.1 key gebruikt bij de installatie van (jawel) 8.1.

Nu heb ik net de upgrade gedaan naar windows 10 maar de key die ik voor 8.1 gebruikt hebt komt er niet voor te staan dus met jou script. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:59
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:25:
[...]

jaa hij gaat bijna installeren is al aant voorbereiden
Even.
Het is hier niet het FOK forum. We hebben geen behoefte aan elke 2 minuten een bump met een soort status update dat je bijv. naar de WC moet of dat je muis werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34

INTERNAL_POWER_ERROR.
Je bent niet de enigste met die probleem.
Meerdere meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
0stone0 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:12:
[...]

Die site ook gebruikt om de update beschikbaar te krijgen. Dit werkte allemaal perfect. Echter toen W10 was gedownload en hij begon met installeren kreeg ik een fout en moest ik mn pc opnieuw opstarten, dit gedaan en toen was opeens de fout weg maar ook de W10 update....
Net webpagina nog eens gevolg en straks nog maar proberen...

Iemand tips>?< :)
Dat kreeg ik ook idd. Na herstarten opnieuw die stappen gevolgd en weer laten downloaden. Maar toen weer die foutmeldig..
Probeer het nu via die tool van Microsoft. Moet ie wéér alles downloaden :z Bovendien gaat downloaden via die tool veel langzamer dan via windows update.

Ben benieuwd of dit wel goed gaat. Heb overigens de UK versie van win 8.1 pro. Het setupprogramma van die MS Tool is ook engelstalig, dus ik ga er vanuit dat ik niet tegen problemen aanloop dat ie alsnog in NL gaat installeren en mijn persoonlijke bestanden kwijtraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:28:
[...]

Even.
Het is hier niet het FOK forum. We hebben geen behoefte aan elke 2 minuten een bump met een soort status update dat je bijv. naar de WC moet of dat je muis werkt.
ik heb nooit een status update gegeven maar maakt niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
skunkopaat schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:27:
[...]

Ik krijg een key te zien die ik nog nooit gebruik heb.. Ik heb mijn eigen windows 8.1 key gebruikt bij de installatie van (jawel) 8.1.

Nu heb ik net de upgrade gedaan naar windows 10 maar de key die ik voor 8.1 gebruikt hebt komt er niet voor te staan dus met jou script. Hoe kan dit?
Je quote de verkeerde :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:28:
[...]

ik heb nooit een status update gegeven maar maakt niet uit
nee maar je bumpt je eigen bericht al na 2 minuten, wat volgens mij zo'n beetje een record is.. terwijl er in die 2 minuten al minstens 2 reacties geplaatst waren.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:46
Ik heb geen geluid meer. Onder afspeelapparaten zie ik drie apparaten:
- Luidsprekers / hoofdtelefoon (niet aangesloten)
- Communicatie-hoofdtelefoons (standaardcommunicatieapparaat)
- Digital Output (S/PDIF) (standaardapparaat)

Als ik Spotify aan heb staan, zie ik wel het groene balkje naast Digital Output heen en weer schieten. Alleen hoor ik geen geluid.

Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Mijn tablet staat al op 20%, mijn pc op 6%, op hetzelfde netwerk downloaden.
Misschien 32 vs 64 bit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 10 geïnstalleerd, ging foutloos totdat ik inlogde binnen een minuut elke keer weer een blue screen, met code internal_power_Failure, Ik heb de Dell inspirion 7000 series (7548). Enig idee wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:26
Gijs007 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:22:
Same here! Gisteren nog meer dan 6GB in, nu 25,2kb. Ben het ook via die tool aan het proberen. Downloaden gaat wel tergend langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Geen gekibbel :P

Ondertussen is "servicehost: lokaal systeem" een 60% van mijn internet aan het opslokken: http://prntscr.com/7ye7aj

Hier staat ook Windows Update bij, ik zal het maar een uurtje of 2 met rust laten, wellicht is hij nu W10 aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 09:56
DoubleDutch schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:51:
1. Open Notepad
2. Kopieer dit bericht

Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
MsgBox ConvertToKey(WshShell.RegRead("HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\DigitalProductId"))

Function ConvertToKey(Key)
Const KeyOffset = 52
i = 28
Chars = "BCDFGHJKMPQRTVWXY2346789"
Do
Cur = 0
x = 14
Do
Cur = Cur * 256
Cur = Key(x + KeyOffset) + Cur
Key(x + KeyOffset) = (Cur \ 24) And 255
Cur = Cur Mod 24
x = x -1
Loop While x >= 0
i = i -1
KeyOutput = Mid(Chars, Cur + 1, 1) & KeyOutput
If (((29 - i) Mod 6) = 0) And (i <> -1) Then
i = i -1
KeyOutput = "-" & KeyOutput
End If
Loop While i >= 0
ConvertToKey = KeyOutput
End Function

3. Sla het op als productkey.vbs
4. Open het vbs script en je productkey wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:27:
ik heb windows 10 succesvol geinstalleerd. Nu wil ik een potje League Of Legends starten maar dat lukt niet. Bij configuratiescherm "een programma verwijderen" staat LoL er niet bij. Wat kan ik doen?
LOL opnieuw installeren ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvdW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-08-2024
X-GeaR schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:31:

Als ik Spotify aan heb staan, zie ik wel het groene balkje naast Digital Output heen en weer schieten. Alleen hoor ik geen geluid.

Ik heb exact hetzelfde..... nog geen oplossing kunnen vinden :/

Intel i5-3570K @ 4.3 GHz (1.128V) | Gigabyte GA-Z77x-D3H | Kingston 16 Gb, 1600 MHz DDR 3 RAM | MSI Geforce GTX 770, 2 Gb Lightning | W7 Ultimate @ OCZ Vertex 4, 240 Gb | Be Quiet! Silent Base 800 | Cooler Master Hyper 212 evo | Corsair AX760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:00
skunkopaat schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:32:
[...]

Hier hetzelfde. Blijkbaar heb ik een nieuwe key gekregen van Microsoft :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

RickvdW schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:32:
[...]

Ik heb exact hetzelfde..... nog geen oplossing kunnen vinden :/
Stel luidsprekers eens in als standaardapparaat, niet aangesloten heeft dat ding blijkbaar geen boodschap aan, ik moet dat bij nieuwe PC's ook nog wel eens omzetten wil mijn sound het doen.

En nu trekt Modern Setup Host ongeveer 15% CPU en 30MB/s van mijn SSD, ik heb dit niet snel maar ik heb geen enkele clue van wat er aan het gebeuren is.

[ Voor 17% gewijzigd door Kuusj op 29-07-2015 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvdW
X-GeaR schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:31:

Ja oplossing! Na de W10 updates geinstalleerd te hebben en opnieuw opstarten werkte het! _/-\o_

Intel i5-3570K @ 4.3 GHz (1.128V) | Gigabyte GA-Z77x-D3H | Kingston 16 Gb, 1600 MHz DDR 3 RAM | MSI Geforce GTX 770, 2 Gb Lightning | W7 Ultimate @ OCZ Vertex 4, 240 Gb | Be Quiet! Silent Base 800 | Cooler Master Hyper 212 evo | Corsair AX760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Na installatie / activatie krijg je een W10key. Dus dat je een ander serienummer ziet is logisch, want je hebt een geactiveerde windows 10 met bijbehorende key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
pgerrits schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:24:
[...]

helaas heb ik die optie niet. het lijkt er overigens op dat alle mappen op read-only staan. Zodra ik dat wil wijzigingen krijg ik de melding dat ik geen admin ben (ben ik wel).
misschien dat deze 2 links je op weg kunnen helpen, zijn wel voor windows 8 bedoelt maar wellicht werkt het ook in 10.

http://www.eightforums.co...stry-key-windows-8-a.html

http://www.askvg.com/add-...xt-menu-in-windows-vista/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvdW
kuusj98 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:34:
[...]

Stel luidsprekers eens in als standaardapparaat, niet aangesloten heeft dat ding blijkbaar geen boodschap aan, ik moet dat bij nieuwe PC's ook nog wel eens omzetten wil mijn sound het doen.
Na W10 updates en even opnieuw opstarten werkte het weer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:38

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Palomar schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:28:
[...]

Dat kreeg ik ook idd. Na herstarten opnieuw die stappen gevolgd en weer laten downloaden. Maar toen weer die foutmeldig..
Probeer het nu via die tool van Microsoft. Moet ie wéér alles downloaden :z Bovendien gaat downloaden via die tool veel langzamer dan via windows update.

Ben benieuwd of dit wel goed gaat. Heb overigens de UK versie van win 8.1 pro. Het setupprogramma van die MS Tool is ook engelstalig, dus ik ga er vanuit dat ik niet tegen problemen aanloop dat ie alsnog in NL gaat installeren en mijn persoonlijke bestanden kwijtraak.
2e keer precies het zelfde probleem. Na even googlen kwam ik op deze Reddit pagina waar de OP een fix geeft voor de 80240020 fout.
Aangezien iedereen op die pagina de OP behandeld als god denk ik dat het gaat werken!

To be continued

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
Na mijn eerdere probleem dat ik geen 10240 update zag na de 10166 build besloten om vandaag de iso eroverheen te upgraden en dat werkt prima, nu dus de laatste versie en nog steeds als insider aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
D2FValinor schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:08:
Voor mensen die geen taal kunnen kiezen tijdens de installatie:
Ik koos in de download tool niet voor upgrade maar voor het maken van een .iso. Daar kon ik wel een taal kiezen.
Vervolgens na het downloaden de .iso gemount. En toen de upgrade gedaan.
Heb je ook gelijk een iso voor wanneer je later toch een compleet clean install wilt doen.
Dank, dit is wat ik zocht. :*)

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerome191201
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-09-2023
raar bij mij blijft hij al 3 uur op dit hangen
http://prntscr.com/7yedjw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raw Freakz
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-09 14:25
Iemand enig idee hoe het momenteel zit met het upgraden vanaf 8.1 met een illegale versie gecrackt met KMSpico? Probeer momenteel de upgrade te download maar nog geen succes. Iemand die al succes heeft gehad met een gecrackte versie?

Anders toch maar even een legale key kopen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niet,,, als ik naar configuratiescherm ga, staan er maar 3 programma's in totaal???
fuqua schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:32:
[...]

LOL opnieuw installeren ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Raw Freakz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:47:
Iemand enig idee hoe het momenteel zit met het upgraden vanaf 8.1 met een illegale versie gecrackt met KMSpico? Probeer momenteel de upgrade te download maar nog geen succes. Iemand die al succes heeft gehad met een gecrackte versie?

Legale versies mogen updaten 8)7

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:48:
Kan niet,,, als ik naar configuratiescherm ga, staan er maar 3 programma's in totaal???

[...]
ik zeg installeren niet DE-installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:38

**
Ook al mag het niet bij mij werkt het wel :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
RickvdW schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:34:
[...]

Ja oplossing! Na de W10 updates geinstalleerd te hebben en opnieuw opstarten werkte het! _/-\o_
Dit heb ik gedaan, maar helaas nog steeds geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mintvis
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nr0IoCp.png

Gvd, dit gezeik weer, na 3 keer downloaden. Heb nu letterlijk alles op Nederlands staan, download van Nederlandse Microsoft website, de download was volledig Nederlandstalig, en toch blijft hij de Engelse (?) versie downloaden en kan ik de bovenste optie niet kiezen.. Iemand hier die dit ondertussen heeft weten te fixen?

[ Voor 3% gewijzigd door Mintvis op 29-07-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:06
Josefien schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:23:
Ik lees dat de upgrade van de licentie naar Windows 10 permanent is, enkel binnen de eerste 30 dagen kan je nog terug. Daarna niet meer. D.w.z. dat de product-code van Windows 7 na de upgrade niet meer bruikbaar is om Windows 7 opnieuw te installeren op dezelfde machine.
Waar lees jij dat? Wat ik lees, geeft 10 je een maand de mogelijkheid om terug te gaan naar 7/8, wati aanneem is dat die daarna de Windows.old map enzo weggooit; NIET dat daarna je Win7 key waardeloos is om nog eens clean terug te gaan naar 7, dat zou gewoon moeten kunnen voor de nu nog ruim 4 jaar dat 7 ondersteund is (en daarna ook nog). Mijn bron daarbij is wat ik 3 maanden terug las in het officiele Microsoft Insider forum, beantwoordt door MVP's. Maar om alles uit te sluiten : waar las jij dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvdW
Ik had exact het zelfde aantal bestanden. Wanneer ik de setup.exe gebruikte gaf hij een boot.win error. Daarna besloten de tool te gebruiken die Microsoft online aanbiedt, en alles werkt nu (op wat kleine issue's na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
kuusj98 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:34:
[...]

En nu trekt Modern Setup Host ongeveer 15% CPU en 30MB/s van mijn SSD, ik heb dit niet snel maar ik heb geen enkele clue van wat er aan het gebeuren is.
Ik kan mijn luidsprekers helaas niet instellen als standaardapparaat. Die optie is gedisabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua

waarom niet direct een schone installatie doen met een illegale versie ?! waarom zou je een illegale versie willen upgraden !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

http://prntscr.com/7yefgx
"Zorg dat uw PC is aangesloten op netstroom en is ingeschakeld"

M'n PC aan het stroomnet hangen, lijkt me wel handig ja, als deze dan ook nog aan zou staan zou het natuurlijk al helemaal mooi zijn :+ :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Het lijkt er dus op dat héél véél laptops buiten de boot gaan vallen....

Alle laptops/pc's met Nvidia Geforce G500(m) series videokaarten en ouder gaan geen windows 10 driver update krijgen als ik de Nvidia website mag geloven. Mijn laptop fabrikant (Asus) wijst zelf naar Nvidia voor gebrek aan drivers.

Mezelf maanden lekker maken met windows 10 nieuws en dan nu dit.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu eerst op de"Repair"button gedrukt, als dat niet werkt, ga ik hem opnieuw installeren
fuqua schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:49:
[...]

ik zeg installeren niet DE-installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raw Freakz
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-09 14:25
sjorremans schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:49:
[...]

**
Ook al mag het niet bij mij werkt het wel :+
Ook een gebruiker van een *knip*versie?
fuqua schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:50:
[...]

waarom niet direct een schone installatie doen met een illegale versie ?! waarom zou je een illegale versie willen upgraden !?
Waarom zou je betalen als je dezelfde functies hebt met een 'gratis' versie?

[ Voor 2% gewijzigd door TheVMaster op 29-07-2015 15:55 . Reden: Krijg je een gratis upgrade naar je OS...en dan nog zoiets doen? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WDHBGS
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 07:52
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem, als ik namelijk een ISO-bestand probeer te maken krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/f69ekdvx6xztgan/Knipsel.PNG?dl=1

Wie o wie kan me helpen?

Het betreft een Acer TravelMate 7730 met Windows 7 Ultimate 64-bits en hij hangt aan een active directory domein met een Raspberry Pi met Arch Linux als controller. Ik ben van plan het ISO-bestand op een USB-stick te zetten en dan te installeren op mijn Dell Latitude E5510.

Groetjes, WDHBGS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvdW
X-GeaR schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:49:
[...]

Dit heb ik gedaan, maar helaas nog steeds geen geluid.
En als je met een rechtermuisklik "afspeelapparaten" selecteert? zie je daar het balkje oplichten?
Sowieso even je luidsprekers als standaard instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wustenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 13:36
jovael schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:28:
Is er iemand die ook de volgende fout krijgt tijdens het updaten?
"Het initialiseren van de werkmap is mislukt"
Wat moet ik doen?
Bij mij had het te maken met te weinig schijfruimte op m'n C-schijf. Toen ik dit opgelost had startte de setup wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:32
Wil via de methode uit de OP een clean install doen. Krijg dan de volgende melding. Hoe ik het lees gaat hij dan een clean windows 7 install doen? Of zie ik dit verkeerd?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZqX533w.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mintvis
Mintvis schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:50:
[afbeelding]

Gvd, dit gezeik weer, na 3 keer downloaden. Heb nu letterlijk alles op Nederlands staan, download van Nederlandse Microsoft website, de download was volledig Nederlandstalig, en toch blijft hij de Engelse (?) versie downloaden en kan ik de bovenste optie niet kiezen.. Iemand hier die dit ondertussen heeft weten te fixen?
Ik ga nu overigens de ISO downloaden, gezien ik hier wél een taal en versie kan kiezen. Hopelijk gaat dit werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Raw Freakz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:51:
[...]

Ook een gebruiker van een *knip* gecrackte versie?
[...]

Waarom zou je betalen als je dezelfde functies hebt met een 'gratis' versie?
daarom zeg ik, installeer dan gelijk (een illegale) windows 10 schoon.

of bedoel je te zeggen een illegale versie op deze wijze legaal te krijgen/maken ?

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 29-07-2015 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
RickvdW schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:52:
[...]

En als je met een rechtermuisklik "afspeelapparaten" selecteert? zie je daar het balkje oplichten?
Sowieso even je luidsprekers als standaard instellen.
Dat is denk ik het probleem, dat ik luidsprekers niet als standaard in kan stellen. Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat mijn driver niet meer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Mintvis schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:54:
[...]
Ik ga nu overigens de ISO downloaden, gezien ik hier wél een taal en versie kan kiezen. Hopelijk gaat dit werken.
Kun je niet een Engelstalige installeren en na install de taal aanpassen via een separaat language pack? Zo werkt het met W8.1 in ieder geval altijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Modbreak:Kunnen we het svp bij de legale en gratis upgrade van Windows 10 houden. Opmerkingen over 'illegale' versies en het niet op een legale manier activeren willen we hier niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvdW
X-GeaR schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:56:
[...]

Dat is denk ik het probleem, dat ik luidsprekers niet als standaard in kan stellen. Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat mijn driver niet meer werkt?
Dat is zeker een optie. Ik zat ook al te speuren naar divers, maar in de lijst met drivers die door mijn laptop fabrikant (Asus) aangeboden worden, stonden nog geen drivers voor W10...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb de tool ook maar aan het downloaden gezet, hij hengelt Windows 10 nu binnen met 45-50KB/Sec (40 mbit lijn), dus het lijkt erop dat de download servers het erg zwaar hebben.

Ik heb in mijn windows 8.1 een junction gemaakt van mijn c:\windows\installer op mijn SSD folder naar een grotere HD aangezien die map belachelijk groot was geworden en bijna de helft van de ruimte op mijn SSD innam. Zal dit problemen opleveren tijdens de upgrade?

[ Voor 3% gewijzigd door StarLite op 29-07-2015 15:59 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Laatst online: 18:13
Mania-92 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:53:
Wil via de methode uit de OP een clean install doen. Krijg dan de volgende melding. Hoe ik het lees gaat hij dan een clean windows 7 install doen? Of zie ik dit verkeerd?
[afbeelding]
Jeah las ik ook zo.... Of heel vreemd vertaald of ik heb straks weer Windows 8.1 erop hahah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mintvis
Barns schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:57:
[...]

Kun je niet een Engelstalige installeren en na install de taal aanpassen via een separaat language pack? Zo werkt het met W8.1 in ieder geval altijd wel.
Ik heb dus de Nederlandse installatie van 8.1 en gebruik een Engelse language pack. Maar als ik al mijn settings en apps wil houden dan moet ik juist een Nederlandse installatie hebben.

Maar als het goed is wordt die nu gedownload, aangezien ik handmatig de juiste versie heb kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:32
dglavimans schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:59:
[...]

Jeah las ik ook zo.... Of heel vreemd vertaald of ik heb straks weer Windows 8.1 erop hahah..
Heb je hem wel gestart? Zo ja, kun je dan het resultaat laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:07

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik heb de befaamde $Windows.~BT map ook al sinds gisterochtend op mijn systeem staan, maar ik wacht altijd nog op de notify wanneer ik hem kan installeren. Dit is toch bullshit? Of worden de servers nu zo bestookt dat dit meer te maken heeft met activering en licentieverkrijging? Nu maar afwachten .. Ik ga hem niet forceren. En de .exe gebruiken in de $Windows.~BT map wordt ook afgeraden.

Nog een ding: In Windows update staat een (important) KB2976978 update klaar. Ik begreep dat je deze update moest installeren als je Windows 10 wilde reserveren. Maar die heb ik in een eerder stadium al gereserveerd. Nu hoef ik deze update toch niet te installeren om ervoor te zorgen dat Microsoft mij laat weten dat ik Windows 10 kan gaan installeren?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Laatst online: 18:13
Mania-92 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:02:
[...]

Heb je hem wel gestart? Zo ja, kun je dan het resultaat laten weten.
Jeah is prima, heb hem gestart inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:55
MrGizMo schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:04:
Oke, heel apart.

Zeg tijdens het upgraden dat ie niks hoeft te bewaren, maar toch heeft ie dit gedaan :D. Nu moet ik alsnog een verse install doen ;(

Gelukkig kan dat ook via windows zelf nu
Nou, dat duurt ff maar nu is ie helemaal vers.

Wel heel apart dat Windows nu ineens niet geactiveerd is :/ Staat nu ook ineens een code onderin dat activatie scherm dat als laatste 3v66t heeft

wtf is dit nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de instalatie van windows 10 heb ik dit op me cschijf staan:
Temp_SafeToDeleteRefreshFile_Attempt0__File0
Kan ik die gewoon verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrGizMo schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:03:
[...]

Nou, dat duurt ff maar nu is ie helemaal vers.

Wel heel apart dat Windows nu ineens niet geactiveerd is :/ Staat nu ook ineens een code onderin dat activatie scherm dat als laatste 3v66t heeft

wtf is dit nu dan?
heb precies het zelfde en geen een code pakt die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-08 14:31
Sjah schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:50:
[...]

Waar lees jij dat? Wat ik lees, geeft 10 je een maand de mogelijkheid om terug te gaan naar 7/8, wati aanneem is dat die daarna de Windows.old map enzo weggooit; NIET dat daarna je Win7 key waardeloos is om nog eens clean terug te gaan naar 7, dat zou gewoon moeten kunnen voor de nu nog ruim 4 jaar dat 7 ondersteund is (en daarna ook nog). Mijn bron daarbij is wat ik 3 maanden terug las in het officiele Microsoft Insider forum, beantwoordt door MVP's. Maar om alles uit te sluiten : waar las jij dit?
Ik heb het hier gelezen:
http://www.addictivetips....or-windows-7-8-8-1-means/

Maar goed, mogelijk klopt het niet, want ik lees elders dan ook weer dat het dus juist wèl kan om met je oude Windows 7 licentie Windows 7 te herinstalleren.

Verder wel vreemd dat er nergens gesproken wordt over licenties die in het BIOS zitten, dat is meestal het geval bij kant-en-klaar systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 09:04

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Heb gekozen om geen apps en settings te "presreven". Nu is mij niet duidelijk of dit hetzelfde is als een clean install?

Of moet ik, als ik echt een clean install wil, een total refresh doen als Win 10 geinstalleerd is?

Of bootable media maken en daarmee opnieuw Windows 10 installeren?

Of is het upgraden (vanaf 8.1 Pro) zonder preserven van apps en settings, hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chasin
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 23:37
Arfman schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:15:
OK, voor de mensen die nog niet zeker weten of een clean install gaat werken. Hier mijn ervaringen, het werkt gewoon

*Vanmorgen eerste Windows 8.1 Professional gekocht (medewerker onderwijs, dus 12,50 bij slim.nl)
*Deze geïnstalleerd, meteen een popup met de vraag of ik Windows 10 wilde hebben. Uiteraard *D
*Up laten graden naar Windows 10 Professional, geactiveerd en al. Ingelogd met Microsoft account in Windows 10 zodat mijn key daaraan gekoppeld werd.
*ISO gemaakt met ESD Decrypter van mijn Install.esd
*ISO met Windows USB Creator op USB stick gezet
*PC geboot met USB stick, alle partities met Windows 10 erop verwijderd en helemaal schoon geïnstalleerd
*Tijdens Windows 10 installatie de vragen om een key overgeslagen (tweede keer moet je goed kijken, staat links onderin)
*Na installatie van Windows 10 checkte ik de systeemeigenschappen en was hij netjes geactiveerd.

Hopelijk helpt het iemand die nog twijfelt.
Ik heb pressies hetzelfde gedaan. Bij mij wilt hij niet activeren,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:04:
Na de instalatie van windows 10 heb ik dit op me cschijf staan:
Temp_SafeToDeleteRefreshFile_Attempt0__File0
Kan ik die gewoon verwijderen?
Kan iemand hier reactie op geven bvd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-12-2024

Thrilseeka

Woef Woef.

Yay uiteindelijk staat er nu installatie voorbereiden bij windows update.

Er staat in de geschiedenis wel ongeveer 8x update mislukt : Windows 10.
Iemand een idee waarom ?

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WDHBGS
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 07:52
WDHBGS schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:52:
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem, als ik namelijk een ISO-bestand probeer te maken krijg ik dit:
[afbeelding]

Wie o wie kan me helpen?

Het betreft een Acer TravelMate 7730 met Windows 7 Ultimate 64-bits en hij hangt aan een active directory domein met een Raspberry Pi met Arch Linux als controller. Ik ben van plan het ISO-bestand op een USB-stick te zetten en dan te installeren op mijn Dell Latitude E5510.

Groetjes, WDHBGS
Hoe is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:55
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:06:
[...]

heb precies het zelfde en geen een code pakt die.
Nja 3x activeren gedaan en hij is nu dus gewoon geactiveerd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
RickvdW schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:58:
[...]

Dat is zeker een optie. Ik zat ook al te speuren naar divers, maar in de lijst met drivers die door mijn laptop fabrikant (Asus) aangeboden worden, stonden nog geen drivers voor W10...
Het is al gelukt! Dank je :-)
Pagina: 1 ... 12 ... 59 Laatste