Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Zojuist naar windows 10 geupdatet, echter staat de $Windows-BT map er nog steeds. Kan hem ook niet weggooien omdat ik dan door TrustedInstaller gemachtiged moet worden..

Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:07
wat een gare zooi zeg :
- Eerste poging tot upgraden van 8.1 naar 10 ging mis : gevolg is dat ik allleen nog maar een clean install kon doen welke uiteraard niet wilde activeren (rollback terug naar 8.1 faalde ook).
Ik maar even snel windows 7 erop gezet (geen Windows 8.1 image liggen bij de klant waar ik zit) : deze geinstalleerd, geactiveerd etc, upgrade gestart en uiteraard wederom niet geactiveerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WDHBGS
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 07:52
!mark schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:12:
Zojuist naar windows 10 geupdatet, echter staat de $Windows-BT map er nog steeds. Kan hem ook niet weggooien omdat ik dan door TrustedInstaller gemachtiged moet worden..

Je kunt via de Eigenschappen Iedereen eigenaar maken en dan de map verwijderen, lijkt mij. Ik heb zelf nog geen Windows 10 (downloaden lukt niet, zie eerdere posts van mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:33

Pablo

Rito pls

WDHBGS schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:10:
[...]

Hoe is dit op te lossen?
Probeer anders de iso opnieuw te maken met het daadwerkelijke Administrator account

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WDHBGS
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 07:52
R.plas schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:13:
[...]

Probeer anders de iso opnieuw te maken met het daadwerkelijke Administrator account
Dat zal ik eens proberen, bedankt!

EDIT: Het werkt! Het loopt als een trein, nu al op 20%!

[ Voor 10% gewijzigd door WDHBGS op 29-07-2015 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:53
InF.Inc schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:03:
Ik heb de befaamde $Windows.~BT map ook al sinds gisterochtend op mijn systeem staan, maar ik wacht altijd nog op de notify wanneer ik hem kan installeren. Dit is toch bullshit? Of worden de servers nu zo bestookt dat dit meer te maken heeft met activering en licentieverkrijging? Nu maar afwachten .. Ik ga hem niet forceren. En de .exe gebruiken in de $Windows.~BT map wordt ook afgeraden.

Nog een ding: In Windows update staat een (important) KB2976978 update klaar. Ik begreep dat je deze update moest installeren als je Windows 10 wilde reserveren. Maar die heb ik in een eerder stadium al gereserveerd. Nu hoef ik deze update toch niet te installeren om ervoor te zorgen dat Microsoft mij laat weten dat ik Windows 10 kan gaan installeren?
Ik heb precies hetzelfde gezeik. Het is toch ongelofelijk dat zo'n groot bedrijf met zoveel voorbereiding het nog steeds weet te verkloten waardoor iedereen nu noodgedwongen de tweakert uit moet gaan hangen, met alle gevolgen van dien. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omg, ik kan niet eens video's bekijken , krijg een zwart beeld. ik heb al geprobeerd "openen met"maar lukt niet... en als ik movie maker wil downloaden welke moet ik dan pakken? Windows 10 staat er nog niet bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
TheKillingBean schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:59:
Hmmm krijg de melding:
"Windows 10 kan niet worden uitgevoerd op deze PC. De door het systeem gereserveerde partitie kan niet worden bijgewerkt."
Ik heb dit ook. Weet iemand een oplossing? Heb ik nog niet kunnen vinden namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
!mark schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:12:

Schijfopruiming draaien.
InF.Inc schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:03:
Ik heb de befaamde $Windows.~BT map ook al sinds gisterochtend op mijn systeem staan, maar ik wacht altijd nog op de notify wanneer ik hem kan installeren. Dit is toch bullshit? Of worden de servers nu zo bestookt dat dit meer te maken heeft met activering en licentieverkrijging? Nu maar afwachten .. Ik ga hem niet forceren. En de .exe gebruiken in de $Windows.~BT map wordt ook afgeraden.

Nog een ding: In Windows update staat een (important) KB2976978 update klaar. Ik begreep dat je deze update moest installeren als je Windows 10 wilde reserveren. Maar die heb ik in een eerder stadium al gereserveerd. Nu hoef ik deze update toch niet te installeren om ervoor te zorgen dat Microsoft mij laat weten dat ik Windows 10 kan gaan installeren?
Je kunt dit ook allemaal even skippen en de ISO eventueel downloaden. Ik weet ook niet waarom die update nu ineens weer klaar staat. Je kunt in de Windows 10 App zien of de Windows 10 download voor je klaar staat.

[ Voor 13% gewijzigd door FREAKJAM op 29-07-2015 16:19 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chasin
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 23:37
Hoe kan ik dit oplossen? Op m'n laptop heb ik van Win8.1 geupdate naar Win10. Vervolgens heb ik de .ISO gedownload en op DVD gebrand. Vanuit daar een clean install geïnstalleerd. Nu geeft hij aan dat Windows niet is geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:10
Chasin schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:17:
Hoe kan ik dit oplossen? Op m'n laptop heb ik van Win8.1 geupdate naar Win10. Vervolgens heb ik de .ISO gedownload en op DVD gebrand. Vanuit daar een clean install geïnstalleerd. Nu geeft hij aan dat Windows niet is geactiveerd.
Je bent vergeten je key op te slaan toen je geupgrade had (je krijgt een nieuwe key).
Nu kun je overnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvdW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-08-2024
RickvdW schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:59:
Tweakers,

Hulp gevraagd. Zojuist de laatste windows updates geinstalleerd (van W10), maar nogsteeds wil hij niet mijn windows verkenner openen. Ik heb het wel voor elkaar gekregen door een nieuwe snelkoppeling naar mijn OS op het bureaublad te plaatsen..

Iemand dit probleem ook al tegen gekomen?
Iemand dit al tegen gekomen?

Intel i5-3570K @ 4.3 GHz (1.128V) | Gigabyte GA-Z77x-D3H | Kingston 16 Gb, 1600 MHz DDR 3 RAM | MSI Geforce GTX 770, 2 Gb Lightning | W7 Ultimate @ OCZ Vertex 4, 240 Gb | Be Quiet! Silent Base 800 | Cooler Master Hyper 212 evo | Corsair AX760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:43
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:16:
omg, ik kan niet eens video's bekijken , krijg een zwart beeld. ik heb al geprobeerd "openen met"maar lukt niet... en als ik movie maker wil downloaden welke moet ik dan pakken? Windows 10 staat er nog niet bij
Misschien los nog even de benodigde codecs installeren? Ik weet niet wat voor filmpjes je probeert te kijken?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:55
Wel leuk dat nvidia drivers installeren totaal niet lukt :/ :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
MrGizMo schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:18:
Je krijgt een nvidia driver binnen via de update.
De update is namelijk niet echt zelf te zien.
Na een reboot waren er opeens drivers geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Nu online
WDHBGS schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:13:
[...]

Je kunt via de Eigenschappen Iedereen eigenaar maken en dan de map verwijderen, lijkt mij. Ik heb zelf nog geen Windows 10 (downloaden lukt niet, zie eerdere posts van mij).
Heb ik geprobeerd, echter gaat dat niet :'(

Krijg een foutmelding als ik de eigenaar/rechten probeer aan te passen/machtigen.
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/98fc7108722de63aff0af87c6bec9b89.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:10
welke drivers moet ik nu installeren en hoe, voor de Nvidia GeForce Go 7300 GPU in mijn laptop? ik heb nu de laatste werkende voor vista(?) of Win7, die ik eerder ergens tegenkwam in een lijstje als best werkende driver voor windows 10.

maar nu was er blijkbaar een paar dagen geleden een nieuwe Nvidia driver, die per ongeluk alle systemen brickte, maar ik heb geen idee. wat MS daarna heeft gedaan, en of er nu dus betere drivers zijn voor mijn GPU of niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barsonax
  • Laatst online: 09-09 22:51
Dus nadat ik van windows 8.1 naar windows 10 geupgrade had en deze geactiveerd heb heb ik een clean instal gedaan. Maar nu is die niet meer geactiveerd......product key pakt die ook niet...

Echt Microsoft als je wilt dat mensen je besturingssyteem gebruiken moeten er niet zulke bugs in zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chasin
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 23:37
Ryatzu schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:18:
[...]

Je bent vergeten je key op te slaan toen je geupgrade had (je krijgt een nieuwe key).
Nu kun je overnieuw beginnen.
Hoe moet ik de key opslaan? Dit kwam ik namelijk niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Filmpjes van games die ik zelf heb opgenomen, sry maar ik weet niet eens wat codecs zijn :/
sjorremans schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:18:
[...]

Misschien los nog even de benodigde codecs installeren? Ik weet niet wat voor filmpjes je probeert te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Nu online
Wat lukt er niet dan?

353.62 gaat hier prima op W10 (gtx780)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

Daar heb ik de gehele dag in dit forum al meerdere problemen over voorbij zien komen.

Volgensmij kan dit een oplossing bieden.

in device manager driver uninstallen en verwijderen
reboot
Van Nvidia site laatste driver downloaden installen
Reboot

hopelijk werkt dat , anders toch even de drukte afwachten en hopen dat MS/Nvidia met een verbetering komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Ryatzu schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:19:
[...]

Je krijgt een nvidia driver binnen via de update.
De update is namelijk niet echt zelf te zien.
Na een reboot waren er opeens drivers geinstalleerd.
ja al een reboot gedaan vanwege die update, maar nog zit ik met een half scherm te werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Windows 8.1 Pro upgrade naar Windows 10: Start Menu, Action Center en Notification Center openen niet.

Heb de powershell- en registry-truukjes van google geprobeerd. Maar voor alsnog geen Start.

Ik voel me blind. :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Barsonax schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:19:
Dus nadat ik van windows 8.1 naar windows 10 geupgrade had en deze geactiveerd heb heb ik een clean instal gedaan. Maar nu is die niet meer geactiveerd......product key pakt die ook niet...

Echt Microsoft als je wilt dat mensen je besturingssyteem gebruiken moeten er niet zulke bugs in zitten...
Is geen bug, je krijgt een nieuwe key na de upgrade, deze moet je uitlezen en gebruiken bij een clean install (dus niet je windows 7 of 8 key want die werkt niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barsonax schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:19:

Hoe heb je die clean install dan gedaan vanuit Windows 10? Niet zo snel Microsoft de schuld geven, misschien doe je zelf wel iets verkeerd.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Chasin schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:19:
[...]

Uitlezen met een programma, wordt niet zomaar op je beeld getoond.
Google is your friend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Engelse versie van Windows 8.1, maar als ik de update download via de site krijg ik een Nederlandse installer (ondanks dat ik mijn locatie in Windows op US heb gezet). Hierdoor kan ik mijn apps en instellingen niet behouden als ik wil upgraden. Weet iemand een workaround? Of toch maar gewoon wacht op de volgende wave en hopen dat het dan wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ryatzu schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:20:
[...]

Is geen bug, je krijgt een nieuwe key na de upgrade, deze moet je uitlezen en gebruiken bij een clean install (dus niet je windows 7 of 8 key want die werkt niet).
In principe zou dat niet nodig hoeven zijn omdat Microsoft een soort "fingerprint" van je computer opslaat zodat je een clean install kunt doen zonder handmatige product activation. Maar wellicht zijn nu zoveel mensen aan het upgraden dat dat systeem overbelast is ofzo?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-12-2024

Thrilseeka

Woef Woef.

mmh en het mislukt weer.

Deze keer de foutmelding : 80240020
Ik heb de folder in windows leeg gemaakt en het command opnieuw uitgevoerd.
Maar na installatie voorbereiden krijg ik dus de melding : 80240020

Ik snap niet wat er nu nog fout gaat.

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barsonax
Ryatzu schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:20:
[...]

Dat is dus exact wat ik gedaan heb maar dit werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Mx. Alba schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:22:
[...]

In principe zou dat niet nodig hoeven zijn omdat Microsoft een soort "fingerprint" van je computer opslaat zodat je een clean install kunt doen zonder handmatige product activation. Maar wellicht zijn nu zoveel mensen aan het upgraden dat dat systeem overbelast is ofzo?
Ligt eraan, clean install via dvd/usb zal denk niet werken zo.
Clean install door middel van factory reset via windows wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 13:25
Chasin schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:19:
[...]

Alstu: http://tweakers.net/nieuw...eaction=7812727#r_7812727

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
bij mij werkte het installeren van de oudere vista drivers in de eerst TP wel goed, in latere versies die ik middels een iso als clean install heb gedaan, werkte dit niet meer.

de setup draaide prima. maar na een reboot geen nieuwe drivers.

aantal keer opnieuw geporbeerd na nieuwere iso, en vragen gesteld.

uiteindelijk na de 10162 of zo via deviceeigenschapen en driver updaten laten zoeken in de de aangemaakte nvidia driverdirectories, en daarin staat dan wel de .inf file waarmee driverupdate uit de voeten kan, et voila, na nog twee reboots werkte dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

Barsonax schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:23:
[...]

Wat werkt niet ?
De key uitlzezen ?

Of de uitgelezen key bij de clean instal gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
[...]

Hmm ok, dat weerhoud mij om nu ook een clean install te doen.
Ik ga de clean install wel even via de windows factory reset proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

RickvdW schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:18:
[...]

Iemand dit al tegen gekomen?
Windowsteken + E werkt ook toevallig niet? Handmatig een nieuwe snelkoppeling naar explorer.exe maken werkt dat toevallig?

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
furian88 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:15:
0xc1900101 - 0x20004 is ook de melding die 1 van de pc's hier krijgt.

nog geen duidelijke richtingen op het grote web te vinden. schijf ruimte is geen probleem.

iemand enig idee?
al veder gekomen?
(heb nu ook geprobeerd met geen files te bewaren) maar zelfde resultaat.

hier bij een screenshot van de fout melding hopelijk iemand met een idee

win10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ik was goster bij de Dixons en daar stonden 2 laptops te updaten vanaf mooie usb stickjes, met mooi blauw achterkantje en een microsoft tekst erop.. dus dat soort spul is ook allemaal achter de schermen geregeld... wel nice uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:57
Zo, Windows 10 staat erop. Maar wel met oude files overal op de C drive. Nu wil ik nog een poging wagen om een clean install te doen, maar eerst activeren. Dat wil nog niet lukken. En weer een typisch Microsoft melding 'Windows can't activate. Try again later.' Druk je op Error details erboven komt er een leeg venster te staan :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foliare
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-01 17:15
De update verliep bij mij vlekkeloos, echter heb ik sinsdien problemen met mijn 5.1 surround die middels spdif is aangesloten. Het geluid wordt niet via dts gecodeerd. Ik heb al meedere malen de realtek drivers geupdatet en codecs geinstalleerd, maar niks werkt. Het enige dat werkt is de 2-kanaals audio, maar dan wordt het niet gedecodeerd door me ontvanger. Als ik bij geavanceerde geluidsopties DTS interactive probeer te testen geeft hij de volgende foutmelding: Testtoon kan niet worden afgespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
hjvg schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:25:
[...]

al veder gekomen?
(heb nu ook geprobeerd met geen files te bewaren) maar zelfde resultaat.

hier bij een screenshot van de fout melding hopelijk iemand met een idee

[afbeelding]
alle USB eruit halen en nog eens proberen, we kunnen hier ivm de werkzaamheden niet constant er mee bezig. onze fout was trouwens ook ietsjes anders.

wat je ook even moet doen is via admin->cmd sfc /scannow

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuw070
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 00:30
Error 80240020 fix

1. Browse to "C:\Windows\SoftwareDistribution\Download" and delete the contents of the folder.
2. Press Windows key + X > Click Command Prompt (Admin) then type "wuauclt.exe /updatenow".
Hit Enter
3. Open Control Panel > Windows Update and Windows 10 should begin downloading..

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:00

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

glnk schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:26:
Zo, Windows 10 staat erop. Maar wel met oude files overal op de C drive. Nu wil ik nog een poging wagen om een clean install te doen, maar eerst activeren. Dat wil nog niet lukken. En weer een typisch Microsoft melding 'Windows can't activate. Try again later.' Druk je op Error details erboven komt er een leeg venster te staan :Z
Ik heb nu 2 pc's geupgrade waarbij de eerste wel gewoon werkte en de 2de geeft hetzelfde als jij. Wel heb ik een foutmelding gekregen na een aantal keer op details te klikken. Het is jammer dat er niet eens een telefonische activatie mogelijk is anders had ik gebeld en gevraagd hoe dat zit.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:06
[...]

Heb zelf verleden week de "RTM" geupgrade, daarna een fresh install. Kan me niet meer herinneren dat die naar een key vroeg (maar als die dat deed heb ik overslaan gekozen), en toen die installt was, was die geavctiveerd met de algemene key, maar zoals Albantar hier al boven zegt, is dat omdat die je fingerprint heeft opgeslagen, hij activeert omdat die je hardware herkent (en dat is opgeslagen op het moment dat ik die upgrade deed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvdW
iCy schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:25:
[...]

Windowsteken + E werkt ook toevallig niet? Handmatig een nieuwe snelkoppeling naar explorer.exe maken werkt dat toevallig?
Windowsteken + E werkt helaas niet (er gebeurt wel iets, maar er wordt niks geopend)
Wanneer ik een nieuwe snelkoppeling maak kan ik wél weer bij mijn bestanden! Thanks!!

Het is alleen een tijdelijke oplossing helaas, want via de "home-button" werkt de verkenner niet, en als ik
de verkenner vastzet in mijn taakbalk werkt hij ook niet meer....

Intel i5-3570K @ 4.3 GHz (1.128V) | Gigabyte GA-Z77x-D3H | Kingston 16 Gb, 1600 MHz DDR 3 RAM | MSI Geforce GTX 770, 2 Gb Lightning | W7 Ultimate @ OCZ Vertex 4, 240 Gb | Be Quiet! Silent Base 800 | Cooler Master Hyper 212 evo | Corsair AX760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
wanneer moet je eigenlijk een key invullen bij een clean install.. ik heb mijn win 8 key nooit apprt hoeven ingeven volgens mij, ook niet bij clean installs.. volgens mij kijkt ie pas na de initiele opstartfase en reboot na het invullen van je microsoft account in je account om daaruit af te lezen of windows 10 op die machine geinstalleerd mag worden, en is dus ( wanneer je key al aan je account gekoppeld is ) niet nodig een key in te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJunior
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-04 14:10
TIP: upgrade via windows update. De windows 10 upgrade ding blijft vastzitten maar de windows update niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barsonax
Sjah schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:28:
[...]

Heb zelf verleden week de "RTM" geupgrade, daarna een fresh install. Kan me niet meer herinneren dat die naar een key vroeg (maar als die dat deed heb ik overslaan gekozen), en toen die installt was, was die geavctiveerd met de algemene key, maar zoals Albantar hier al boven zegt, is dat omdat die je fingerprint heeft opgeslagen, hij activeert omdat die je hardware herkent (en dat is opgeslagen op het moment dat ik die upgrade deed).
Zo ging het met de upgrade toen ik daarna een clean instal deed werkte dit niet meer. Zit nog steeds exact dezelfde hardware natuurlijk in. Toen nog geprobeerd met die product key maar die pakt die ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Foutcode: 0xC004F034

Foutmelding: De Software Licensing-service heeft gerapporteerd dat de licentie niet kan worden gevonden of ongeldig is.

Zucht MS, waarom nou weer. Had gewoon een legale 8.1 installatie hiervoor (vanaf 8 geüpdatet naar 8.1). Setup gestart via de media creation tool, ging vlekkeloos maar activeren ho maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
Yagermeister schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:27:
[...]

Ik heb nu 2 pc's geupgrade waarbij de eerste wel gewoon werkte en de 2de geeft hetzelfde als jij. Wel heb ik een foutmelding gekregen na een aantal keer op details te klikken. Het is jammer dat er niet eens een telefonische activatie mogelijk is anders had ik gebeld en gevraagd hoe dat zit.
idem hier, 1 systeem en krijg ook een activate probleem terwijl op mijn Windows 7 vermelde dat alles OK zou zijn..... :|
Zal nog wel moeten komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka

Thrilseeka

Woef Woef.

Leeuw070 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:27:
Error 80240020 fix

1. Browse to "C:\Windows\SoftwareDistribution\Download" and delete the contents of the folder.
2. Press Windows key + X > Click Command Prompt (Admin) then type "wuauclt.exe /updatenow".
Hit Enter
3. Open Control Panel > Windows Update and Windows 10 should begin downloading..
ik heb precies dit gedaan. echter krijg ik de error na het gedeelte van installatie voorbereiden.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:26
Doen jullie dit nou via Systeemherstel -> Deze pc opnieuw instellen -> gegevens wissen?
Of allemaal met USB sitck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turniphead
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-09 10:01
Wie kan me helpen met het volgende probleem: Ik heb de tool van ms gebruikt voor de upgrade, en heb upgrade geselecteerd. Tijdens het installeren geeft hij een fout dat de Recovery Partition niet gevonden kan worden. Dit kan kloppen, ik heb een tijdje geleden een SSD geïnstalleerd en daarbij is de Recovery Partition verloren gegaan. Hoe kan ik zorgen dat Windows 10 alsnog geïnstalleerd word?:)

ps. als ik hier een apart topic voor moet maken hoor ik het graag:)

[ Voor 8% gewijzigd door turniphead op 29-07-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Yagermeister schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:27:
[...]

Ik heb een reboot gedaan en nog een keer op error details geklikt. Nu staat er: The software licensing server reported that the license could not be found or is invalid. Lol, ik kom gewoon van een valide Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

SChief schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:30:

Foutmelding: De Software Licensing-service heeft gerapporteerd dat de licentie niet kan worden gevonden of ongeldig is.

Zucht MS, waarom nou weer. Had gewoon een legale 8.1 installatie hiervoor (vanaf 8 geüpdatet naar 8.1). Setup gestart via de media creation tool, ging vlekkeloos maar activeren ho maar.
Ik heb van ellende maar de restore naar windows 8.1 gedaan aangezien ik die pc wil uitleveren. Een beetje zonde op deze manier.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Luapper schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:31:
Doen jullie dit nou via Systeemherstel -> Deze pc opnieuw instellen -> gegevens wissen?
Of allemaal met USB sitck?
Ik ga het niet via de USB stick proberen, aangezien meerdere mensen hebben aangegeven dat het niet werkte met hun nieuwe windows 10 key. Dus via systeem herstel wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wel grappig dat ik met de tool kies voor een ISO, en dat hij helemaal geen iso maakt maar gewoon op de C ESD etc. files neerzet. Ik kan ze ook niet decrypten met de decryptor de, "rsa keys werken niet" zucht.. :/

Downloaden via de tool ging nu wel snel :z

[ Voor 10% gewijzigd door maratropa op 29-07-2015 16:33 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinant
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 10:19
Ik heb een laptop met een Windows 7 pro OA key. Ik krijg een foutmelding bij het installeren van Windows 10 product key does not work.
Volgens de Windows website zou de laptop wel in aanmerking moeten komen voor een upgrade in het 1e jaar na release.
Ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:48
Als ik dit allemaal lees dan blijf ik voorlopig toch maar bij 8.1.
Na een maand ofzo zullen de grootste bugs er wel uit zijn.

[ Voor 77% gewijzigd door internaut op 29-07-2015 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:30:

Exact hetzelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:34:
[...]

Denk dat ondertussen de servers gewoon overbelast zijn met activeren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Hebben jullie toevallig ook een licentie van MSDNAA? Zijn die uitgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
glnk schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:35:
Nee, gewoon een retail Windows 8 licentie wat toen mee naar 8.1 is gegaan.
Ryatzu schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:35:
[...]
Dan had ik eerder een time-out als foutmelding verwacht en niet een melding dat de code mist of ongeldig is..

[ Voor 37% gewijzigd door S_Chief op 29-07-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

glnk schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:35:
Mijne is gewoon een standaard windows 8.1 oem versie die ik upgrade.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Net de update gedaan over een win7 prof. Als ik video files begin af te spelen stopt hij nu. Komt vrolijk weer met een foutcode die je nog steeds niet kan copy/pasten (0x800706be)en de look up error gaat ook naar niemandsland.
Ik zit hier ook met een UK keyboard.... net een update en plots staat dat ding in US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
  • Laatst online: 19:55
[...]

Heb er helaas ook last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:17
Lijkt me dat de kans groot is nu de USA wakker is dat de activatie servers staan te roken....
Hier ook een machine die niet activeren wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barsonax
[...]

Dit is toch wel echt basis belachelijk dat dit niet werkt. Zelfde problem hier

Maar ja dan maar een activator eroverheen terwijl ik wacht tot dit gefixed is... 8)7 |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:06
[...]

+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
Seven_of_Nine schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:36:
Lijkt me dat de kans groot is nu de USA wakker is dat de activatie servers staan te roken....
Hier ook een machine die niet activeren wilt...
Zelfde probleem, maar was vanochtend al geïnstalleerd.... za wel worden opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Nu online
Zelfde hier nu op mijn laptop. Op mijn desktop ging het vanochtend wel goed. Zal idd wel drukte zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Laten we het hopen.
Als ik kijk welke key er staat in de Settings is het de generieke key. Ik heb via verschillende tools en ook het script wat in de reacties stond van het nieuws bericht over de media creation tool meerdere keys gekregen maar geen van deze werkt. Krijg in zo'n geval gelijk de melding dat hij niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:53
"Bijwerken naar Windows 10 Pro mislukt", dat staat bij de geschiedenis van updates. Updates worden dus wel geprobeerd, ik heb een $Windows.~BT map met 16914 bestanden, maar mislukken steeds om de een of andere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecrazygun11
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:52
Eventjes een ASAP vraag. Mijn folder werd gisteren niet verder aangevult! Sinds vorige maand had ik gereserveerd. Uit totale chaos vannacht hierdoor clean install gedaan omdat ik perse windows 10 wou dowlouden dus updaten..... Daar is update 83!, herstarten dan zie ik dat ik het icoontje niet meer krijg dus forceren. Not working :(

Nu dus via tool iso dowlouden........ Aan een 'leuke' 750kb/s.
Mijn reservatie gebeurde via mijn icloud e-mail. Als ik vanuit windows 8.1 naar windows 10 home update zou mijn activatie dan lukken of moet ik dan een product code kopen? Of kan ik mijn reservatie aangeven?

Hopelijk kan mij iemand hierbij geruststellen.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
glnk schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:26:
Volgens mij moet je in dat venster juist iets invullen :P

Na nog een reboot, heb ik wel ineens volledig scherm en werkt monitor 2 ook. Allemaal prima dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als die fails die optreden, zou dat te maken kunnen hebben met het feit dat je nog geen officieel seintje hebt gekregen van die systray app?

Zijn er uberhaupt mensen die van dat systray tooltje een meldign hebben gekregen: OK JE MAG UPDATEN!

Of zit iedereen een beetje te hacken met commando's en truukjes? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
MrGizMo schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:41:
[...]
Volgens mij moet je in dat venster juist iets invullen :P
Nee, daar komt een uitleg van het probleem normaliter.
Palomar schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:41:
Als die fails die optreden, zou dat te maken kunnen hebben met het feit dat je nog geen officieel seintje hebt gekregen van die systray app?

Zijn er uberhaupt mensen die van dat systray tooltje een meldign hebben gekregen: OK JE MAG UPDATEN!

Andere laptop hier in huis heeft die melding gekregen. Maar goed, ik denk het daar niets mee te maken heeft, anders zou het wel heel slordig van MS zijn geweest om dat niet erbij te zeggen.

[ Voor 52% gewijzigd door S_Chief op 29-07-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:41:
[...]

Nee, daar komt een uitleg van het probleem normaliter.
Rebooten en dan komt er wel een foutcode te staan... wel eenmalig maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheFXboy schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:40:
Eventjes een ASAP vraag. Mijn folder werd gisteren niet verder aangevult! Sinds vorige maand had ik gereserveerd. Uit totale chaos vannacht hierdoor clean install gedaan omdat ik perse windows 10 wou dowlouden dus updaten..... Daar is update 83!, herstarten dan zie ik dat ik het icoontje niet meer krijg dus forceren. Not working :(

Nu dus via tool iso dowlouden........ Aan een 'leuke' 750kb/s.
Mijn reservatie gebeurde via mijn icloud e-mail. Als ik vanuit windows 8.1 naar windows 10 home update zou mijn activatie dan lukken of moet ik dan een product code kopen? Of kan ik mijn reservatie aangeven?

Hopelijk kan mij iemand hierbij geruststellen.

Mvg
Gewoon rustig geduld, je bent niet de enige.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Ik wil een secure erase doen van m'n SSD voor de performance... kan ik daarna gewoon een clean install doen? Of moet ik eerst upgraden van Win7 om m'n key geldig te maken, en DAN een secure erase doen + clean install?

M.a.w. ga ik tegen problemen aanlopen als ik nu SSD met Win7 wipe en straks from scratch een clean install wil doen?

Voorlopig staat de progress nog op 0% :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yinx84 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:43:
Ik wil een secure erase doen van m'n SSD voor de performance... kan ik daarna gewoon een clean install doen? Of moet ik eerst upgraden van Win7 om m'n key geldig te maken, en DAN een secure erase doen + clean install?

M.a.w. ga ik tegen problemen aanlopen als ik nu SSD met Win7 wipe en straks from scratch een clean install wil doen?

Voorlopig staat de progress nog op 0% :P
Het laatste. Lees de topic-start ook even zou ik zeggen. Deze post is ook van toegevoegde waarde.

[ Voor 14% gewijzigd door FREAKJAM op 29-07-2015 16:45 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:41

Ik heb ook via de ISO geinstalleerd en de tray app was nog neit klaar.
Hoop niet dat dat het issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Kan er eens iemand een test doen bij speedtest.net met de nieuwe edge browser?

Haal daar 10 a 15Mb/s download terwijl ik bij Chrome etc de normale 65Mb/s haal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterStig
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-09 19:05
Hogu schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:08:
Ik krijg de volgende foutmelding bij het starten van de installatie.
Hebben jullie die ook gehad?

code:
1
Er is een onbekende opdrachtregelschakeloptie [/DynamicUpdate] opgegeven.

Hierna sluit de installatie meteen af.
Ik heb precies hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Iemand al geprobeerd met de MediaCreatioNTool meerdere iso te downloaden en vervolgens een All in one iso ervan te maken? Ik ga het even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Op het werk heb ik een laptop geupgrade naar de enterprise versie en dit werkte gewoon prima. Hier thuis een pro versie welke ook zonder problemen ging. Net die ene pc met home ging niet alhoewel ik best begrijp dat er aan de overkant nogal veel mensen aan het horken zijn op die activatieservers.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Luke-san schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:44:
Kan er eens iemand een test doen bij speedtest.net met de nieuwe edge browser?

Haal daar 10 a 15Mb/s download terwijl ik bij Chrome etc de normale 65Mb/s haal
Net gedaan, haal gewoon de normale snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
geen problemen hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4540908918.png

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuw070
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 00:30
Thrilseeka schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:31:
[...]

ik heb precies dit gedaan. echter krijg ik de error na het gedeelte van installatie voorbereiden.
:(
Bij mij starte hij de download en ben nu bezig met de instal .
Geen idee wat het dan kan zijn . :?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:26
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/a2nbuR7bfVZTtnp2nxFdRif3XGXJncXKG2nbu_v8lGxm=w1006-h602-no

Bij systeemherstel met alle data weggooien zegt hij dit.

Bedoelt hij nou dat hij hem terugzet naar w8.1? Of dat hij die oude meuk eraf knikkert?

"en wordt de vorige versie van Windows teruggezet."

Beetje een ambigu bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvdW
MrGizMo schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:45:
[...]

Net gedaan, haal gewoon de normale snelheid
Ik haal 35 Mbps bij de edge browser en ongeveer 30 Mbps via Chrome. Ik zit op een wireless systeem nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 06:46
Flawless update vanaf originele 8.1 Pro , kan alleen niet activeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
RickvdW schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:48:
[...]

Ik haal 35 Mbps bij de edge browser en ongeveer 30 Mbps via Chrome. Ik zit op een wireless systeem nu.
Ik haal wel veel lager met Edge dan met firefox. Edge haal ik iets van 470 Mbps en met firefox 510Mbps. Naja ik ben toch niet van plan om Edge te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Inmiddels wel duidelijk dat nu niemand meer kan activeren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka

Thrilseeka

Woef Woef.

Leeuw070 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:47:
[...]

Bij mij starte hij de download en ben nu bezig met de instal .
Geen idee wat het dan kan zijn . :?
hij is nu opnieuw begonnen maar moet ineens 7gig downloaden.
We wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-08 22:09
ik zit met 2 vragen over windows 10

1. Hoe voeg ik een nieuwe map toe aan de startmenu. (Geen tegel maar echt aan alle apps )

2.Is het mogelijk om het A/Z menu te veranderen in alleen netjes onder elkaar geordend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sorry, ik heb geen glazen bol. Wat zegt de update geschiedenis (oftewel de logs)?
turniphead schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:31:
Wie kan me helpen met het volgende probleem: Ik heb de tool van ms gebruikt voor de upgrade, en heb upgrade geselecteerd. Tijdens het installeren geeft hij een fout dat de Recovery Partition niet gevonden kan worden. Dit kan kloppen, ik heb een tijdje geleden een SSD geïnstalleerd en daarbij is de Recovery Partition verloren gegaan. Hoe kan ik zorgen dat Windows 10 alsnog geïnstalleerd word?:)

ps. als ik hier een apart topic voor moet maken hoor ik het graag:)
AFAIK kun je dan nog enkel een clean install doen.

[ Voor 59% gewijzigd door CH4OS op 29-07-2015 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvdW
laugh schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:50:
[...]

Ik haal wel veel lager met Edge dan met firefox. Edge haal ik iets van 470 Mbps en met firefox 510Mbps. Naja ik ben toch niet van plan om Edge te gebruiken.
Ik haal bij FF ook ongeveer 35 Mbps / Chrome ongeveer 30 / Edge ongeveer 35
Ik zit momenteel op een flink onstabiele wireless connectie op t werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen ging alles nog redelijk snel, ik ben nu een uur bezig met het maken van een bootable usb en hij staat nog maar op 20%, dat gaat nog 4 uur duren als het in dit tempo doorgaat.
Pagina: 1 ... 13 ... 59 Laatste