Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Mortalboy[NL] schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 00:54:
Hebben meer mensen er last van dat wuauclt.exe /updatenow het proces helemaal niet atart?
Ik heb dat ook bij mijn windows 7 machine even proberen op mijn laptop (windows 8 ).

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
wuauclt.exe /updatenow werkt bij mij ook. Ik heb wel een retina 5k iMac en de beta versies van W10 liep niet echt vlekkeloos. Veel gezeik met grafische drivers. Ik ben benieuwd of ik wel W10 RTM kan installeren aangezien ik net screens zag van mensen met een GTX970 die hem niet kunnen installen terwijl dat wel gewoon een normale desktop GPU is, en geen speciale drivers vereisen zoals de GPU's in de iMac's.

[ Voor 16% gewijzigd door TZC-T1-FX op 29-07-2015 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Wat zou die command moeten doen dan? Ik tik het in mijn prompt en er gebeurt niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-07-2021
unfor schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 00:58:
Wat zou die command moeten doen dan? Ik tik het in mijn prompt en er gebeurt niets ;)
Kijk in task manager of het proces is gestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoneah
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-08 11:34
unfor schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 00:58:
Je krijgt daar inderdaad geen terugkoppeling, maar waarschijnlijk zie je nu onder Windows Update bij het configuratiescherm dat Windows 10 wordt gedownload.

Ik geef je echter weinig kans van slagen, alle bovenstaande foutmeldingen treden op bij het gebruik van de genoemde command volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Mortalboy[NL] schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 00:59:
[...]

Kijk in task manager of het proces is gestart
En dat proces zou heten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-07-2021
unfor schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 00:59:
[...]

En dat proces zou heten?
wuauclt.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:03
Ik heb de volgende methode gebruikt voor het overzetten van mijn Users folder van mijn SSD naar mijn HDD, maar ik weet niet of dit problemen met zich mee zal geven tijdens de upgrade? (Bijvoorbeeld omdat het registery anders ingedeeld is?)

--
Boot Windows in Command Prompt (In Windows 8.1: Via Instellingen -> PC Instellingen wijzigen -> Bijwerken en herstellen -> Systeemherstel -> Geavanceerde opstartopties en dan naar Command Prompt)

Controleer Driveletters via diskpart! ($=Driveletter)

robocopy ($SSD):\Users ($HDD):\Users /mir /copyall /xj /sec
robocopy ($SSD):\ProgramData ($HDD):\ProgramData /mir /copyall /xj /sec

reboot naar Windows -> Regedit aanpassen

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t35.0-12/11784042_907103639356274_768667122_o.jpg?oh=51e5bdfe81835dd60a0334a941aca014&oe=55BA367B
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t35.0-12/11806831_907103642689607_1576263835_o.jpg?oh=5e188c464c94b485c0560ed9d9f62df7&oe=55BA63C0

Reboot (Normaal, om te kijken of inloggen en dergelijke correct werkt)
Reboot naar Command Prompt:

Controleer Driveletters via diskpart! ($=Driveletter)

rmdir ($SSD):\Users /q /s
rmdir ($SSD):\ProgramData /q /s

Reboot -> Done
--

Als iemand dit weet hoor ik het graag!

(Misschien is de uitleg wat onduidelijk, maar nu kunnen mensen die het willen gebruiken het gebruiken en andere mij helpen met of dit problemen gaat opleveren)

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D4NG3R schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 00:52:
[...]

Dat is niet wat er word verstaan onder een schone installatie, eerder een factory reset welke lang niet zo schoon is.
Wat is er niet schoon aan een Factory Reset dan? Schoner dan dat wordt hij niet hoor...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9MP9MCQ8Ezhjj0asOygfWCat/full.png

[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 29-07-2015 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
Mortalboy[NL] schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 00:54:
Hebben meer mensen er last van dat wuauclt.exe /updatenow het proces helemaal niet atart?
Eerst leek er bij mij niks te gebeuren. Toen zag ik ineens veel HD-activiteit en toen verscheen het bekende mapje op C: . Tijdje daarna begon Windows Update met de download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagjunior
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-01-2023
SVDT schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 01:02:
[...]

Eerst leek er bij mij niks te gebeuren. Toen zag ik ineens veel HD-activiteit en toen verscheen het bekende mapje op C: . Tijdje daarna begon Windows Update met de download.
Is hij bij jou nu ook helemaal aan het updaten? Of loop jij ook tegen errors aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
vaagjunior schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 01:05:
[...]

Is hij bij jou nu ook helemaal aan het updaten? Of loop jij ook tegen errors aan?
Is nog aan downloaden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:20

mrc4nl

Procrastinatie expert

de downloadis bij mij klaar, maar instaleren wil nog niet lukken, ik ga maar eens slapen. ik zie morgen wel of het dan wel lukt

[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 29-07-2015 01:10 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Ik zie morgen wel, ben bang dat mijn 980Ti roet in het eten gooit momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

mrc4nl schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 01:10:
de downloadis bij mij klaar, maar instaleren wil nog niet lukken, ik ga maar eens slapen. ik zie morgen wel of het dan wel lukt
Yep, hier idem.

Truste

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
mrc4nl schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 01:10:
Misschien zit er wel een soort timer op ofzo. Ik ga ook eerst slapen, anders ben ik nog tot 3 uur bezig ofzo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:20

mrc4nl

Procrastinatie expert

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GtH3URZANrmZAYrH7NWgfA0d/full.png

:+

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoneah
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-08 11:34
EDIT THE FINAL: Yup, I think we figured it out. If the following show up for you, i'm very very sure you will update tomorrow:

If you get a last installed update failed and listed as Upgrade to Home/Pro (credit /u/NateJagger)

If this requirement is met, you should be in the first wave of people able to get Windows 10 from the get go. Congrats.
Bron: https://nl.reddit.com/r/W...o_check_if_windows_10_is/

Dus bij bovenstaande screenshots/foutmeldingen zou het betekenen dat je straks in de eerste 'wave' zit. Nu moet ik wel toegeven dat ik de argumentatie over dit punt op die pagina niet kan vinden. Waar bovenstaande dus op gebaseerd is, is (voor mij) onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

:')

Ik hengel hem binnen, kijk wel of 'ie zo werkt, anders wacht ik tot morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:03
Weet iemand toevallig wanneer de ISO's beschikbaar komen op (Onthehub) dreamspark? (Voor studenten)

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:04
Het zat mij niet lekker, die constante mislukte 'upgrade' in WU terwijl ik er niets mee gedaan heb. Ik ging op onderzoek uit:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/brAFN5hTZnmpY9QVFwlfNaYW/full.png

Oh oh..

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/4NnIWE1qHuuqfyGttIZCZnuD/full.png

WU Database leeg }:O

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundtrack
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04-2024
Het wilt maar niet lukken, morgen maar een nieuwe poging :)

Truste..

Afbeeldingslocatie: http://www.zerohedge.com/sites/default/files/images/user3303/imageroot/2014/10-overflow/20141024_win10_0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:28
De 'maak een iso van de .esd' methode werkt hier prima, althans, tot zover. Eens kijken of activeren ook gaat werken als hij straks klaar is met installeren.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Edit: de eerste windows 10 update die ik binnen kreeg was maar 2.712,6 mb. Deze is dus blijkbaar geinstalleerd want daarna verdween hij van mijn pc en was de windowsbt folder weer terug naar 140mb.
Nu wordt er op dit moment een update gedownload van 5.408,1 mb.

[ Voor 74% gewijzigd door Valinor op 29-07-2015 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

ghostman schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:53:
Voor iedereen die geen Windows 10 icoontje heeft.

[...]

Bron

Makkelijk voor de TS?
Ondanks de doorlopen stappen heb ik nooit een Windows 10 upgrade icoontje gehad op mijn legale Windows 7 Pro op mijn PC met deze specs. Zou dit kunnen liggen aan TrueCrypt full-disk encryption?

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Waarom al die uitdagingen 'opzoeken' als je evengoed een torrent van dezelfde build kan downloaden en die kan laten draaien? Daar is toch niets illegaals aan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 20:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Heb wat links zitten door kijken uit de startpost en heb net: 'wuauclt.exe /updatenow' via uitvoeren geprobeerd en ineens staat in Windows update het volgende:

Windows10Upgrade

Ben heel benieuwd hoe het eindigt!

Edit: Download is inmiddels begonnen:
Windows10upgradeRealDeal!
filenox schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 02:05:
Waarom al die uitdagingen 'opzoeken' als je evengoed een torrent van dezelfde build kan downloaden en die kan laten draaien? Daar is toch niets illegaals aan? :?
Software van een niet-officiële bron afhalen is nog steeds illegaal en daarbij wil jij het risico lopen dat die ISO's besmet zijn met zooi?

[ Voor 49% gewijzigd door rens-br op 29-07-2015 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
rens-br schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 02:10:
Heb wat links zitten door kijken uit de startpost en heb net: 'wuauclt.exe /updatenow' via uitvoeren geprobeerd en ineens staat in Windows update het volgende:

[afbeelding]

Ben heel benieuwd hoe het eindigt!

Edit: Download is inmiddels begonnen:
[afbeelding]

[...]

Software van een niet-officiële bron afhalen is nog steeds illegaal en daarbij wil jij het risico lopen dat die ISO's besmet zijn met zooi?
Klopt, werkt bij mij ook, geen zin om te wachten. Gewoon het commnando in een elevated cmd zetten :)

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Iekozz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 02:16:
[...]

Klopt, werkt bij mij ook, geen zin om te wachten. Gewoon het commnando in een elevated cmd zetten :)
Bij mij hetzelfde. Geduld is een schone zaak, maar helaas ben ik vies ;)

Inmiddels is de status in Windows update gesprongen naar:

Windows10Installatievoorbereiden

Overigens na het downloaden is ook meteen de beruchte . $Windows.~BT' map verschenen.

Edit. Ben trouwens erg blij dat ik vandaag had besloten mijn Tablet op te schonen, van 500MB vrij naar 10GB vrij.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 29-07-2015 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:28
Bij mij is de installatie gelukt en is Windows 10 ook direct geactiveerd. Nice. Nu alleen wachten op drivers voor mijn Oculus Rift en mijn Soundblaster Titanium.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Weet iemand hoe het trouwens zit als je een reinstall wilt doen? Wordt de key nadat je bent geupgrade opgeslagen in je ms account en zo herkent die of je een goede licentie hebt? :)

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Bij mij staat er nu "Windows 10 upgrade reserved" (nadat ik die lijn in CMD had ingevoerd was de installatie gefaald, helaas)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:32
Bij mij doet dat commando om te pushen niks, nog steeds in WindowsUpdate >> Windows 10-upgrade gereserveerd.

Zou het niet kunnen dat jullie mazzel hadden dat die toch net ging leechen? Ben niet zo overtuigd van dat commando. Heb btw wel die BT- map staan, maar is nog maar 278 kb groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Iekozz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 02:24:
Weet iemand hoe het trouwens zit als je een reinstall wilt doen? Wordt de key nadat je bent geupgrade opgeslagen in je ms account en zo herkent die of je een goede licentie hebt? :)
Je moet eerst upgraden naar Windows 10, zodat de key wordt opgeslagen in de Store. Vervolgens kan je een clean install doen en wordt de key uit de store gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Sjah schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 02:25:
Bij mij doet dat commando om te pushen niks, nog steeds in WindowsUpdate >> Windows 10-upgrade gereserveerd.

Zou het niet kunnen dat jullie mazzel hadden dat die toch net ging leechen? Ben niet zo overtuigd van dat commando. Heb btw wel die BT- map staan, maar is nog maar 278 kb groot.
Het lukte bij meerdere mensen, maar bij het installeren geeft hij dan een fout aan. Je hebt er momenteel dus nog vrij weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SacreBleu schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 02:21:
Bij mij is de installatie gelukt en is Windows 10 ook direct geactiveerd. Nice. Nu alleen wachten op drivers voor mijn Oculus Rift en mijn Soundblaster Titanium.
http://forums.creative.com/showthread.php?t=720562 titanium drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
rens-br schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 02:26:
[...]

Je moet eerst upgraden naar Windows 10, zodat de key wordt opgeslagen in de Store. Vervolgens kan je een clean install doen en wordt de key uit de store gehaald.
Thanks, helder :)

@mensen waarbij dat commando niks doet: Je moet de updates op automatisch hebben staan, anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 23:30
dat heb ik aanstaan, alsnog krijg ik hem niet binnen via de commandline truuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
LessermoldX schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 02:32:
Bij mij ook niet. Van alles geprobeerd al. Ik denk dat ik maar gewoon ga slapen. Blijkbaar wilt het niet meewerken wanneer jij dat wilt en wanneer je er niks meer om geeft dan komt het meteen uit de lucht vallen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessermoldX schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 02:32:
Ik ook niet. Ik heb ergens gelezen dat de officiële release om 8 am MDT is dat is bij om 4 uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 02:34:
[...]

Ik ook niet. Ik heb ergens gelezen dat de officiële release om 8 am MDT is dat is bij om 4 uur :)
oke, dan ga ik maar eens naar mn bed en doe ik het later vandaag wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Is er trouwens een reden dat ik een Pro versie ga krijgen en geen Home versie?
Heb nu standaard Win 8.1 op mijn htpc bak en ga win 10 pro krijgen dus, via de upgradetabel klopt dat voor geen meter.

Je kunt checken wat je gaat krijgen via C:\$Windows.~BT\Drivers\DU\SetupPlatform.ini

Het stomme is mijn desktop ook met win8.1 standaard non pro wel windows 10 home gaat krijgen, geïnstalleerd met dezelfde media.
Overigens kan ik nog niet upgraden omdat ik boot.wim mis en liever niet ga liggen klooien maar vind dit wel opmerkelijk allemaal... kan niet wachten welke versie ik nu na de upgrade heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessermoldX schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 02:36:
[...]

oke, dan ga ik maar eens naar mn bed en doe ik het later vandaag wel
Op het moment heb ik het Source/Instal.esd omgezet naar een ISO en dat lijkt te werken bij de meeste. Maar dat is weer een omweggetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49

nIghtorius

Poef!

SacreBleu schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 02:21:
Hoe ging het activeren? vanzelf? Je win-key ingevoerd???? Handig om te weten wanneer ik voor de ESD->ISO verhaal ga.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb land op Nieuw-Zeeland gezet, en tijd op Wellington, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat ESD bestand omgezet naar een ISO. Via Daemon tools gemount en gewoon opgestart en het lijkt erop dat het werkt.

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/e9b51d69d79c33dd2ec5ae9e036c41b7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimalFury
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08 10:50
nIghtorius schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 02:40:
[...]

Hoe ging het activeren? vanzelf? Je win-key ingevoerd???? Handig om te weten wanneer ik voor de ESD->ISO verhaal ga.
Ik heb het ook via de ESD manier gedaan. Alleen hij zegt nu dat mijn key blocked is :?

Heb wel degelijk een legale windows! Zonder te activeren kun je geen persoonlijke dingen aanpassen in Windows 10 zoals achtergrond etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zal je net zien he, wil je je bed in, zie je opeens in Netwerk (taakbeheer) de snelheid @fullspeed gaan, kortom hij is aan binnenlopen. Zoek het uit, komt wel. :-( |:( ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 29-07-2015 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Volgens mij kan iedereen de iso gebruiken die ik net heb gemaakt met de esd decryptor? Als dat zo is upload ik hem wel even :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:02
Iekozz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 03:27:
Volgens mij kan iedereen de iso gebruiken die ik net heb gemaakt met de esd decryptor? Als dat zo is upload ik hem wel even :).
Kan die wel geactiveerd worden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Goopher schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 03:27:
[...]

Kan die wel geactiveerd worden dan?
Geen idee, ga hem nu installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
ik heb een vraagje, mijn laptop krijgt de update van 7 naar 10 home, maar stel ik kom aan een pro key, moet ik hem dan herinstalleren of hoeft dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
LessermoldX schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 03:32:
ik heb een vraagje, mijn laptop krijgt de update van 7 naar 10 home, maar stel ik kom aan een pro key, moet ik hem dan herinstalleren of hoeft dat niet?
Je kunt je win 7 install upgraden naar een pro installatie met de anytime upgrade en dan zal windows upgraden naar een win 10 pro installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimalFury
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08 10:50
Waarschijnlijk kun je niet activeren nadat je ESD -> ISO hebt gedaan. Bij mij geeft hij aan dat de key blocked is. Terwijl deze wel degelijk legaal is. Ik kom van 8.1 Pro

Hoe gaat dit bij jullie ?

Ik ben bang dat het een herinstallatie naar windows 8.1 wordt, en wel degelijk een upgrade te moeten gaan doen....

[ Voor 29% gewijzigd door PrimalFury op 29-07-2015 03:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
Iekozz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 03:36:
[...]

Je kunt je win 7 install upgraden naar een pro installatie met de anytime upgrade en dan zal windows upgraden naar een win 10 pro installatie.
de Pro key komt later, en ik wil mn laptop eigenlijk zo snel mogelijk updaten (de key komt van de pc van mn moeder vandaan, daar draait windows 7 ultimate op (wat ongelovelijk overkill is, maar dat er buiten, anders update ik eerst wel naar 8.1 Pro voordat ik naar 10 ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Jullie zijn vergevorderd met allerlei tricks, maar ik probeer het niet te forceren. Wat ik nu aan meldingen heb is onderstaande. Het lijkt me dat het verder automatisch gaat. Wat ik me wel afvraag, blijven m'n programma's geïnstalleerd of wordt het een clean install? Het is zeker niet mogelijk om de Windows partitie te formatteren? Want ja, er is geen usb bootdisk met de Windows 10 image?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7GsqyZUl.png

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:46
Het kan echt aan mij liggen, maar waarom is iedereen in godsnaam toch bezig met die ESD bestanden? De ISO van Windows 10 is al ruim een week te verkrijgen en kan zonder probleem een upgrade uitvoeren.
Tweakers willen normaal gesproken als 1e bij dit soort dingen zijn, maar wachten vervolgens wel netjes op Microsoft terwijl er een snellere manier is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
mad-dog schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 03:55:
Het kan echt aan mij liggen, maar waarom is iedereen in godsnaam toch bezig met die ESD bestanden? De ISO van Windows 10 is al ruim een week te verkrijgen en kan zonder probleem een upgrade uitvoeren.
Tweakers willen normaal gesproken als 1e bij dit soort dingen zijn, maar wachten vervolgens wel netjes op Microsoft terwijl er een snellere manier is...
Die ISO lijkt me niet vrij te downloaden, of wel? Ik heb best veel moeite moeten doen voor de Windows 8.0 iso, omdat ik anders never Windows 8 kan installeren als de boel crashed?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Luxicon schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 03:53:
Jullie zijn vergevorderd met allerlei tricks, maar ik probeer het niet te forceren. Wat ik nu aan meldingen heb is onderstaande. Het lijkt me dat het verder automatisch gaat. Wat ik me wel afvraag, blijven m'n programma's geïnstalleerd of wordt het een clean install? Het is zeker niet mogelijk om de Windows partitie te formatteren? Want ja, er is geen usb bootdisk met de Windows 10 image?

[afbeelding]
Het is dezelfde soort upgrade als van 7>8/8.1. Oftewel, programma's blijven gewoon behouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier ook met spanning te wachten op 3 laptops die vanaf Windows 8.1 geupgrade worden naar Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

Nou..

de ESD naar ISO methode werkt als een speer.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/vrm8OWF3rSlsT8CXE5N2Y4qe/full.png

Gebruik ESD Decryptor om van je ESD een ISO te maken; Mount of brand deze ISO en voer setup uit.
De upgrade wordt uitgevoerd. Word niet om een productkey gevraagd. Je krijgt een automatisch een nieuwe productsleutel :)

PS)
opvallend is dat de upgrade behoorlijk snel verliep. Volgens mij duurde het nog niet eens 20 minuten; Dat is best snel aangezien mijn PC echt HEEEEEL VEEEEEL programma's bevat.

[ Voor 20% gewijzigd door nIghtorius op 29-07-2015 04:16 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Luxicon schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 03:57:
[...]

Die ISO lijkt me niet vrij te downloaden, of wel? Ik heb best veel moeite moeten doen voor de Windows 8.0 iso, omdat ik anders never Windows 8 kan installeren als de boel crashed?
Tweakers weten hun weg normaal wel te vinden in de torrent-markt? Die untouched ISO is op vrijwel elke gangbare torrent site wel te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Alsnog mag dat niet, of het nu kan of niet.
Laat mij maar lekker op de upgrade wachten, intussen kan ik alvast alle software upgraden naar de laatste versie en de boel een beetje opschonen (voor zover dat zinvol is op een htpc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Super bedankt Tweakers! Al zou een Windows 10 iso perfect zijn voor een frisse installatie, en om daar mogelijk een usb bootdisk mee te maken. Ik ga eens dit topic doorkijken hoe die ISO gemaakt kan worden. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Donderstraaltje schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 04:02:
Alsnog mag dat niet, of het nu kan of niet.
Laat mij maar lekker op de upgrade wachten, intussen kan ik alvast alle software upgraden naar de laatste versie en de boel een beetje opschonen (voor zover dat zinvol is op een htpc).
Je kunt toch beter de upgrade zo clean mogelijk uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mepp
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 13:00
WIN8-iso 's kunnen van MS worden gedownload m.b.v. MediaCreationTool:
http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
nIghtorius schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 04:00:
Nou..

[afbeelding]

Gebruik ESD Decryptor om van je ESD een ISO te maken; Mount of brand deze ISO en voer setup uit.
De upgrade wordt uitgevoerd. Word niet om een productkey gevraagd. Je krijgt een automatisch een nieuwe productsleutel :)
Handig! Wat ik me afvraag. Wordt deze key vervangen door de originele key die in de BIOS gebakken zit? En zou Windows 8.0 dan nog wel installeren?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

Luxicon schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 04:11:
[...]

Handig! Wat ik me afvraag. Wordt deze key vervangen door de originele key die in de BIOS gebakken zit? En zou Windows 8.0 dan nog wel installeren?
Heb helaas geen idee; aangezien mijn Win8 licentie niet in mijn BIOS gebakken zit. Heb wel voor de zekerheid de Win10 sleutel geëxtraheerd m.b.v. het Produkey programma.

Ik ga ervan dat de huidige Win8 sleutel gewoon geldig blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
mad-dog schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 04:08:
[...]

Je kunt toch beter de upgrade zo clean mogelijk uitvoeren
Het is een voorkeur, het is niet zo zeer *beter* te noemen.
Sowieso het systeem waar het om gaat heeft amper 3rd party software erop staan en is dus al zo clean als wat.
Nee geef mij maar lekker een upgrade dan hoef ik niet 4 uur lang alle settings opnieuw af te stellen naar mijn smaak.
Voor mijn situatie is een upgrade dan toch echt de betere optie als je al in termen van beter wilt spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 17:27
vraag me af hoe het zit van de NIET legitieme versies als die ook een upgrade krijgen.
Deze hebben een bepaalde key die waarschijnlijk meerdere mensen gebruiken.

Of controleert MS dit als diegene de upgrade wilt uitvoeren.

Ik heb zelf een legitiem versie en wacht met smart om te upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
martijn24 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 04:22:
vraag me af hoe het zit van de NIET legitieme versies als die ook een upgrade krijgen.
Deze hebben een bepaalde key die waarschijnlijk meerdere mensen gebruiken.

Of controleert MS dit als diegene de upgrade wilt uitvoeren.

Ik heb zelf een legitiem versie en wacht met smart om te upgrade.
Ik vermoed dat je net als bij Windows 8 wordt doodgegooid met activatie meldingen. Ik denk dat de lol er dan snel af is.
De betreffende mensen zullen alleen snel genoeg een KMS app gebruiken en vervolgens nergens last meer van hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
nIghtorius schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 04:00:
Nou..

[afbeelding]

PS)
opvallend is dat de upgrade behoorlijk snel verliep. Volgens mij duurde het nog niet eens 20 minuten; Dat is best snel aangezien mijn PC echt HEEEEEL VEEEEEL programma's bevat.
Idem hier, 20 minuten later was ik klaar, zo gedaan. Tip: Bewaar je nieuwe key gelijk even ergens veilig. (Bijv dropbox/drive enz). Kan je met dit tooltje opzoeken: http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

Als je hem dus ooit vanaf een iso opnieuw installeerd heb je de key nog. En als je toch bezig bent, je kunt nu gelijk even de temp files van de install verwijderen als je wilt. Zo'n 23gb kon zo verwijderd worden hier met de disk cleanup tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Mischien gekke vraag maar waar vind ik deze ESD File

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Kan ik na de upgrade Windows 10 opnieuw op mijn pc installeren?

Ja, zodra je via de gratis upgrade Windows hebt geïnstalleerd, kun je Windows 10 opnieuw op hetzelfde apparaat installeren, bijvoorbeeld bij een schone installatie. Je hoeft geen Windows 10 te kopen of terug te keren naar je vorige Windows-versie om de upgrade opnieuw te kunnen installeren.

Je kunt zelfs op een USB-station of een dvd je eigen installatiemedia maken en die gebruiken om je apparaat te upgraden of na de upgrade opnieuw een installatie uit te voeren.Bron
Waarschijnlijk hebben de meeste dit gelezen, maar dat had ik nog niet. Microsoft geeft zelf dus duidelijk aan dat je niet eerst vanaf Windows 8 hoeft te upgraden na een frisse installatie. Dat klinkt echt goed!

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
martijn24 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 04:30:
Mischien gekke vraag maar waar vind ik deze ESD File
Als je win 10 gedownload hebt in C:/$WINDOWS.~BT folder. Die folder moet wel ongeveer 6gb zijn, anders heb je het niet compleet binnen. En het is een hidden folder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Die hoeft niet perse 6GB te zijn, er zijn ook mensen met 4,1 en 5,3 en hangt allemaal af vanaf welke versie en welke taal je upgrade. Engelse 8.1 versie met Dutch language pack levert 4,1 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Waarom moet er via diverse omwegen een .iso gemaakt worden met 3th-party tools?
Snap niet dat MS niet standaard software verzorgt waarmee je de download op DVD (of USB) kan branden.

Als ik op mijn Mac een nieuwe OS X download is het gewoon een .dmg die je zonder problemen als bootable DVD kan branden met het standaard Disk Utility.

De download is bij mij eindelijk begonnen een half uurtje geleden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mepp
MS zal op korte termijn wellicht een nieuwe Media Creation Tool beschikbaar stellen om WIN10-iso's te kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Iekozz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 04:34:
[...]

Als je win 10 gedownload hebt in C:/$WINDOWS.~BT folder. Die folder moet wel ongeveer 6gb zijn, anders heb je het niet compleet binnen. En het is een hidden folder ;)
5,86 GB klopt inderdaad.thnxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Was gemakkelijker geweest als ze de download gewoon meteen als ISO aanbieden. Als ik het goed begrijp moet je dus 2x downloaden als je de ESD conversie even buiten beschouwing laat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Ik vraag me af of het uitrollen van een kant en klare ISO niet logischer was geweest

Daarnaast bizar dat die uitgerolde bestanden zo groot zijn. De ISO van de RTM is nog geen 4GB :?

[ Voor 37% gewijzigd door mad-dog op 29-07-2015 04:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mepp
Zal wel allemaal noodzakelijk zijn t.b.v. automatische key-integratie tijdens de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Van wat ik ergens gelezen heb kun je straks als de upgrade live gaat er voor kiezen om een dvd te branden of een usb stick te maken incl. alle updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Juist.. het moet dus zijn dat ze dus verschillende installaties pushen, daar dat met activatie heeft te maken. Dat verklaard dan ook het verschil in grote.

Ze hadden beter gewoon 1 ISO bestand aan kunnen bieden, en het activatie proces moeten schrappen.
Naar mijn mening is heel het idee van Windows 10, en waarom ze het gratis aanbieden toch dat ze de Windows store willen pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Mepp schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 04:45:
Zal wel allemaal noodzakelijk zijn t.b.v. automatische key-integratie tijdens de upgrade.
Dan had ik daar bij het uitvoeren van de upgrade zonder tussenkomst van de automatische uitrol last van moeten hebben. Mounten van de 10240 RTM ISO en uitvoeren setup.exe was voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
mad-dog schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 04:43:
Ik vraag me af of het uitrollen van een kant en klare ISO niet logischer was geweest

Daarnaast bizar dat die uitgerolde bestanden zo groot zijn. De ISO van de RTM is nog geen 4GB :?
Dan houden de ms servers het nooit en bezwijken ze aan de druk ;) Zie hier bv: http://www.neowin.net/new...dns-already-passed-10-tbs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Iekozz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 04:49:
[...]

Dan houden de ms servers het nooit en bezwijken ze aan de druk ;) Zie hier bv: http://www.neowin.net/new...dns-already-passed-10-tbs
Kan toch op basis van gecomprimeerde bestanden ala RAR/ZIP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mepp
Je hebt wellicht zelf een ISO gemaakt o.b.v. de install.esd in de map $windows~BT.
mad-dog schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 04:49:
[...]

Dan had ik daar bij het uitvoeren van de upgrade zonder tussenkomst van de automatische uitrol last van moeten hebben. Mounten van de 10240 RTM ISO en uitvoeren setup.exe was voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Net keek ik in de Windows BT map, en de inhoud lijkt exact op die van een Windows 8 bootable USB stick. Alsof die inhoud direct naar de USB gekopieerd kan worden, maar dat zal wel niet dan?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iW3kv3il.png

EDIT: Dat zal dus wel kunnen. Normaal wordt er via de ISO een bootable USB disk aangemaakt, maar jullie maken dus van deze een ISO. Het tegenovergestelde. Ik neem dus aan dat dit naar de USB geplaatst kan worden, om vervolgens via de USB een clean install te kunnen doen, indien gewenst.

[ Voor 53% gewijzigd door Luxicon op 29-07-2015 05:02 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Mepp schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 04:52:
Je hebt wellicht zelf een ISO gemaakt o.b.v. de install.esd in de map $BT~windows.

[...]
Nee, ISO heb ik al meer dan een week in m'n bezit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mepp
Dan ben je wellicht insider-preview gebruiker, en is je key gekoppeld aan je MS-account.
mad-dog schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 04:54:
[...]

Nee, ISO heb ik meer dan een week in m'n bezit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Mepp schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 04:55:
Dan ben je wellicht insider-preview gebruiker, en is je key gekoppeld aan je MS-account.
[...]
Ik zat inderdaad daarin. Maar ik heb de SSD leeggegooid en vervolgens 8.1 weer geïnstalleerd en upgrade offer eergisteren voltooid.
Vandaag de RTM ISO gemount en geupgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mepp
Zoek in de map Sources naar het install.esd bestand (ca. 3 GB groot) en kopiër dit.
Hiervan kun je een ISO maken (google naar ESD>ISO http://www.tenforums.com/...-windows-10-esd-file.html)
Luxicon schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 04:54:
Net keek ik in de Windows BT map, en de inhoud lijkt exact op die van een Windows 8 bootable USB stick. Alsof die inhoud direct naar de USB gekopieerd kan worden, maar dat zal wel niet dan?

[afbeelding]

[ Voor 9% gewijzigd door Mepp op 29-07-2015 05:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Iso file is aangemaakt , deze kan ik dus gewoon uitvoeren via programma deamon tools?
Eigenlijk kan iedereen die ISO dan gebruiken neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mepp
Gebruiken wel; activatie zal dan echter een probleem worden.....?
Je hebt immers geen key; deze wordt tijdens de upgrade geintegreerd vanuit je vorige WIN7 of WIN8 key.
martijn24 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 05:10:
Iso file is aangemaakt , deze kan ik dus gewoon uitvoeren via programma deamon tools?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyroB
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 31-08 18:45
Ben ik de enige bij wie de map van +/- 6GB weer ineens verdwenen is, zonder er ook maar iets mee gedaan te hebben? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
martijn24 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 05:10:
Als je dit doet binnen een Windows 7/8/8.1 omgeving wel ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 04:29
mad-dog schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 05:25:
[...]

Als je dit doet binnen een Windows 7/8/8.1 omgeving wel ja
Windows 8 niet. Je moet eerst upgraden naar 8.1 om te kunnen upgraden jaar Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
installatie is bezig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Fredi schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 05:32:
[...]

Windows 8 niet. Je moet eerst upgraden naar 8.1 om te kunnen upgraden jaar Windows 10.
Hey hallo, het is half 6, mag het?. Normaal gesproken lag ik al een aantal uurtjes te snurken. Misschien wordt het tijd om aan de vermoeidheid toe te geven :+
Pagina: 1 ... 3 ... 59 Laatste