Ze zijn hun afspraken niet na gekomen. Ik kan geen smartcards activeren! Bellen had geen zin, ondanks dat ze in hun eerste telefon gesprek het hadden toegezegd. Tijd voor een fysieke brief of ontbinding.Theswitch schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:34:
Nou ander aanbod: Ik was een ex-klant in het oude Ziggo gebied (en heb dus nog alle smartcards/CI modules) en ben gewoon weer op het oude klantnummer geactiveerd. Dus daarom konden de smartcards ook weer actief worden.
Er moet nog wel eeen fysiek mannetje de straat in om de kabel weer in te pluggen, nu is er helemaal geen signaal ;-)
Je kan geen nieuwe smartcards activeren maar als het goed is, zijn je "oude" smartcards zichtbaar in je account. Bij was dat het geval alleen had ik er niets aan want had die smartcards al weggegooidTheswitch schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 11:09:
[...]
Ze zijn hun afspraken niet na gekomen. Ik kan geen smartcards activeren! Bellen had geen zin, ondanks dat ze in hun eerste telefon gesprek het hadden toegezegd. Tijd voor een fysieke brief of ontbinding.
Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88
verkeerde topic
[ Voor 95% gewijzigd door jeanj op 04-11-2015 07:18 ]
Everything is better with Bluetooth
Nee de oude zijn niet zichtbaar.
Ik ga morgen eens bellen met de afdeling administratie/opzeggen, eens kijken of die nog wat kunnen doen. En anders maar een kaartje van iemand lenen...
Ik ga morgen eens bellen met de afdeling administratie/opzeggen, eens kijken of die nog wat kunnen doen. En anders maar een kaartje van iemand lenen...
Quan Vu schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:05:
[...]
Je kan geen nieuwe smartcards activeren maar als het goed is, zijn je "oude" smartcards zichtbaar in je account. Bij was dat het geval alleen had ik er niets aan want had die smartcards al weggegooid
Kan iemand mij alsnog vertellen. Of bij deze actie Ziggo jouw oude abbonement afzegt/opzegt?
Ik krijg net te horen dat Ik dat had moeten doen terwijl ik eigenlijk zeker weet dat Ziggo dat zou doen.
Ik krijg net te horen dat Ik dat had moeten doen terwijl ik eigenlijk zeker weet dat Ziggo dat zou doen.
Ziggo heeft opzegservice....maar ze vragen wel eerst of ze het voor jou moeten opzeggen. Staat dan ook in de bevestigings email die je krijgt.
Bij mij heeft Ziggo mijn abonnement bij Online voor me opgezegd.
Ze vroegen me wel of ik toestemming gaf dat zij dat deden, toen ik Ziggo telefonisch bestelde. Heb alleen mijn Online klantnummer hoeven geven,de rest deed Ziggo.
Ze vroegen me wel of ik toestemming gaf dat zij dat deden, toen ik Ziggo telefonisch bestelde. Heb alleen mijn Online klantnummer hoeven geven,de rest deed Ziggo.
Ook ik ben gisteren op de valreep op de actie ingegaan.tjubtjub schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 21:33:
Gisteren installatiepakket binnen. Voor maandag staat er een monteur gepland, maar kon niet wachten en vandaag zelf geinstalleerd. Gekke was dat het activeren helemaal vanzelf ging zogauw ik met wifi verbonden was😮😮. Geen code of iets in hoeven te vullen. Makkelijk.
Ook hier nog 40/4 gekregen. Zover zo goed. Monteur maar afzeggen.
Toen ik de beste verkoopmedewerkster van Ziggo aan de lijn had, kon ze me niets vertellen over de hardware die meegeleverd gaat worden. Dat vond ik uiterst onprofessioneel en erg slecht.

Wij nemen nu digitale televisie af. En hebben daarop een 1 weg versterker zitten (Die dus niet retour geschikt is)
Ook hebben wij nog een AOP wat uit de jaren 80 stamt en lijkt mij vervangen moet gaan worden.
Het is een wonder met de huidige ethernet vervuiling van 4G etc dat hier dus Interactieve Televisie op werkt, maar dat heb ik dus opgelost met een "goedkope elro gamma 1 weg versterker"
Deze vragen over de te te leveren hardware had ik dus allemaal neer gelegd bij de beste mevrouw aan de andere kant van de lijn, maar daarvoor moest ik weer een ander nummer bellen 0900 1884 en naar de technische dienst vragen.

Ze had niet eens de mogelijkheid mij door te verbinden. Ook weer een min puntje.

Uiteindelijk heb ik me niet door de technische dienst laten informeren en heb de deal maar gelijk gesloten want ik weet mocht de hele meuk me niet bevallen kan ik het binnen 14 dagen toch nog ongedaan maken.
De vragen waar mee ik dus zit:
Wie kan voor mij bevestigen of er dus ook in het pakket wat je krijgt een nieuw AOP zit. En dan uiteraard een Hirschmann DIO-01 + AOP verdeler UMU-1006/T.
Wie heeft hier anders gekregen dan een Technicolor TC7210 modem?
Dit is toch het "beste" kabelmodem wat Ziggo maar kan uitleveren op dit moment? Beter dan Ubee?
Ik heb ook de installatie handleiding alvast op Ziggo doorgelezen op hun website.
Nu wordt daar over een "goedkoop" IEC Technetix PTS-02KK. Het zal toch niet zo zijn dat die standaard meegeleverd worden? Dat is in mijn optiek vragen om storingen. Beter gewoon dus AOP verdeler met schroef F connector voor de DATA Coax.
Kortom ik ben zeer nieuwsgierig naar de geleverde hardware in het pakket en wie kan mij dat vertellen?
Speedtouch freak
In de doos zit een modem (Technicolor met upc software) en een doos met bekabeling (vnml schroefdraad) en splitters. Zorg dat je een monteur van ziggo regelt. Die checkt meteen of het signaal goed is en aansluitingen niet verouderd zijn. Zo kreeg ik een nieuwe aop en heb ik van een collega vernomen dat hij een versterker voor nop kreeg. Dat wordt niet meegeleverd in de doos maar komt uit het busje van de monteur. Door een monteur te vragen kan je ook nooit verweten worden dat jij het niet goed aangesloten hebt.lSltAlKeR schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 08:06:
Wie kan voor mij bevestigen of er dus ook in het pakket wat je krijgt een nieuw AOP zit. En dan uiteraard een Hirschmann DIO-01 + AOP verdeler UMU-1006/T.
Dit is toch het "beste" kabelmodem wat Ziggo maar kan uitleveren op dit moment? Beter dan Ubee?
Ik heb ook de installatie handleiding alvast op Ziggo doorgelezen op hun website.
Nu wordt daar over een "goedkoop" IEC Technetix PTS-02KK. Het zal toch niet zo zijn dat die standaard meegeleverd worden? Dat is in mijn optiek vragen om storingen. Beter gewoon dus AOP verdeler met schroef F connector voor de DATA Coax.
Kortom ik ben zeer nieuwsgierig naar de geleverde hardware in het pakket en wie kan mij dat vertellen?
Nzbget geinstalleerd op NAS. Zit gewoon tussen 4,7 en 5 Mb stabiel naar binnen te halentjubtjub schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 21:33:
Gisteren installatiepakket binnen. Voor maandag staat er een monteur gepland, maar kon niet wachten en vandaag zelf geinstalleerd. Gekke was dat het activeren helemaal vanzelf ging zogauw ik met wifi verbonden was😮😮. Geen code of iets in hoeven te vullen. Makkelijk.
Ook hier nog 40/4 gekregen. Zover zo goed. Monteur maar afzeggen.
Tot zover valt het me niks tegen....hoop dat het blijft.
[ Voor 4% gewijzigd door tjubtjub op 02-10-2015 09:41 ]
Begrijp ik het goed dat nieuwe klanten van Ziggo geen gebruik kunnen maken van deze aanbieiding?
Ik heb TV + Internet Z2 en belde 3 weken geleden om te kijken of ik gebruik kon maken van deze aanbieding. Na een half uur de aanvraagprocedure doorlopen was men erachter dat het niet kan als je al internet bij ze hebt.
Dus ik de volgende dag bellen naar opzeggingen om internet op de zeggen en dan netjes na de maand opzegtermijn deze aanbieding aan te vragen. Ze deden nogal moeilijk maar vroegen me vriendelijk om een paar weken later terug te bellen omdat er dan misschien wat collectief geregeld zou worden mochten meer klanten dit willen 'want u bent de eerste die dit vraagt'. Niet gekregen wat ik wilde, maar ook niet opgezegd; want ik denk, ik geef ze het voordeel van de twijfel.
Ik bel vandaag netjes weer om te vragen of er inmiddels wat geregeld was. Dat was niet zo, waardoor ik weer vroeg of ik kon opzeggen om daarna dit aan te vragen. De vrouw waar ik mee sprak noemde dat fraude (!) die ze door zouden krijgen en waar ze tegen optraden.. WTF. Dus ik vridendelijk uitleggen dat die term echt ongepast is en dat ik volgens mijn contract gewoon netjes mijn internet kan opzeggen en daarna vrij ben om te doen wat ik wil. Die actie is tenslotte voor Ziggo klanten met alleen TV, toch?
Enfin er is nog even geescaleerd naar de manager aldaar maar uiteindelijk kon het toch allemaal niet. Ze probeerden me nog wel een andere aanbieding aan te smeren die totaal niet vergelijkbaar was.
Het was allemaal heel amiceus en ik heb absoluut geen ruzie gemaakt, maar eerst twee weken aan het lijntje, en daarna zomaar uitgemaakt worden voor fraudeur vond ik echt ongepast. Ik zal eens kijken of ik een klacht kan indienen bij ze.
Het is dat ADSL hier max. 8mbit doet anders had ik ter plekke opgezegd. Dat dit soort prijsdiscriminatie gewoon kan vind ik niet uit te leggen..
Is er uberhaupt iemand hier die het wel gelukt die al internet bij ze had?
Dus ik de volgende dag bellen naar opzeggingen om internet op de zeggen en dan netjes na de maand opzegtermijn deze aanbieding aan te vragen. Ze deden nogal moeilijk maar vroegen me vriendelijk om een paar weken later terug te bellen omdat er dan misschien wat collectief geregeld zou worden mochten meer klanten dit willen 'want u bent de eerste die dit vraagt'. Niet gekregen wat ik wilde, maar ook niet opgezegd; want ik denk, ik geef ze het voordeel van de twijfel.
Ik bel vandaag netjes weer om te vragen of er inmiddels wat geregeld was. Dat was niet zo, waardoor ik weer vroeg of ik kon opzeggen om daarna dit aan te vragen. De vrouw waar ik mee sprak noemde dat fraude (!) die ze door zouden krijgen en waar ze tegen optraden.. WTF. Dus ik vridendelijk uitleggen dat die term echt ongepast is en dat ik volgens mijn contract gewoon netjes mijn internet kan opzeggen en daarna vrij ben om te doen wat ik wil. Die actie is tenslotte voor Ziggo klanten met alleen TV, toch?
Enfin er is nog even geescaleerd naar de manager aldaar maar uiteindelijk kon het toch allemaal niet. Ze probeerden me nog wel een andere aanbieding aan te smeren die totaal niet vergelijkbaar was.
Het was allemaal heel amiceus en ik heb absoluut geen ruzie gemaakt, maar eerst twee weken aan het lijntje, en daarna zomaar uitgemaakt worden voor fraudeur vond ik echt ongepast. Ik zal eens kijken of ik een klacht kan indienen bij ze.
Het is dat ADSL hier max. 8mbit doet anders had ik ter plekke opgezegd. Dat dit soort prijsdiscriminatie gewoon kan vind ik niet uit te leggen..
Is er uberhaupt iemand hier die het wel gelukt die al internet bij ze had?
Weet iemand of de tientje-vriendje actie weer met 1 maand is verlegd, of is het nu definitief afgelopen?
Kabelinternet is nu eenmaal overgevoelig voor interferentie en luistert nogal nou.tjubtjub schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:38:
[...]
Nzbget geinstalleerd op NAS. Zit gewoon tussen 4,7 en 5 Mb stabiel naar binnen te halen. Ook gewoon met "goedkope" splitter uit de doos ISItAIKeR.
Wij zitten hier nog met een AOP uit de jaren 80 wat niet bestand is gok ik tegen de huidige ethernet vervuiling met 4G en WiFi etc..... dus wil het gelijk goed aangepakt hebben.
Speedtouch freak
Zo te zien is het nog mogelijk... Je zou je eventueele kosteloos kunnen laten terugbellen....user-100 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 19:56:
Weet iemand of de tientje-vriendje actie weer met 1 maand is verlegd, of is het nu definitief afgelopen?
https://www.ziggo.nl/aanb...?intcmp=promo_10euroaspot
Je mag van zo'n kabel gigant toch wel verwachten dat ze hun zaakjes op orde hebben dus ook van een up to date website.
Bovendien stammen de voorwaarde van tientje vriendje.... nog met een sluit datum van 29 augustus....
https://www.ziggo.nl/pdf/...aarden-internetbellen.pdf
Ik ben idd benieuwd naar mensen die dit topic volgen en eventueel voor de 7de keer alsnog een persoonlijke mailing hierover per e-mail of post krijgen......
Wij hebben deze "persoonlijke" aanbieding al sinds juli van dit jaar keer op keer gekregen 6x als ik het goed heb om de 2 a 3 weken... en zoals hiervoor te lezen is heb ik het afgelopen woensdagavond in orde laten maken we zijn inmiddels 2 werkdagen verder dus uiterlijk woensdag 7 verwacht ik minstens de bevestiging. Onze KPN aansluiting zou naar alle waarschijnlijkheid eind oktober om worden gezet.
Eerlijk gezegd ben ik dus benieuwd ook naar de overgangsfase etc.... ik verwacht ook dus niet dat wij eerder gaan betalen dan november. Maar je zal zien dat ze het dus al per 30 september in laten gaan.... dan hebben ze aan mij iig een goeie....

[ Voor 63% gewijzigd door lSltAlKeR op 02-10-2015 20:37 ]
Speedtouch freak
Mijn opa ontving gisteren (1 dag na ingang van het abonnementlSltAlKeR schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 08:06:
De vragen waar mee ik dus zit:

- Technicolor TC7210 WiFi-modem.
- SQ601 signaalverdeler die je moet gebruiken als je AOP in de woonkamer zit en een DIO-01 of TRAS-1000/B betreft. Dit zijn de AOP's die Ziggo tot de fusie uitdeelde. De bijbehorende UMU signaalverdeler (indien aanwezig) moet je vervangen door de SQ601. Deze SQ601 is Horizon-proof doordat de TV-output retourgeschikt is. Als je een UMU-1006 hebt en geen Horizon gebruikt kun je net zo goed je UMU-1006 laten zitten.
- PTS-02 TV-splitter die je moet gebruiken als je AOP in de meterkast zit of als het geen DIO-01 of TRAS-1000/B is. De bedoeling van dit ding is dat je je modem op de ene poort aansluit en je TV('s) op de andere. Als je bestaande AOP een prehistorisch geval is heb je geen andere keuze dan de PTS-02 op de TV-uitgang te drukken en te duimen dat het werkt.
- TOF-02 Radio/TV-verdeler die je kunt gebruiken om een analoge radio aan te sluiten als je AOP in de woonkamer zit en alleen een TV-poort heeft.
- 1,5 meter lange coax met 2x F-connector (male) om het modem aan te sluiten op een UMU of SQ601.
- 1,5 meter lange coax met 1x F-connector (male) en 1x IEC connector (female) om het modem aan te sluiten op een TV-outlet of de bijgeleverde PTS-02 splitter.
- ~10 meter UTP kabel, waarschijnlijk Cat5e, voor als je een PC of switch op afstand van het modem hebt staan.
- ~10 meter en ~2 meter telefoonkabel voor als je telefoon ver van danwel dichtbij het modem staat.
Als je geen DIO-01 of TRAS-1000/B als AOP hebt kun je inderdaad beter zorgen dat je die monteur laat komen. De monteur kan je AOP vervangen door een DIO-01 of iets anders moderns. Het hele gebeuren met het zelf monteren van een nieuw AOP zoals dat bij oud-Ziggo werkte hebben ze overboord gegooid (waarschijnlijk omdat UPC liever zelf de AOP's afmonteert zodat de klant het niet kan verprutsen). Wat mij betreft een goede zet voor de meeste mensen, maar een dikke tegenvaller voor Tweakers die een storingsvrij AOP willen hebben en dat prima zelf kunnen aanleggen.Houtkern schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 08:20:
[...]
In de doos zit een modem (Technicolor met upc software) en een doos met bekabeling (vnml schroefdraad) en splitters. Zorg dat je een monteur van ziggo regelt. Die checkt meteen of het signaal goed is en aansluitingen niet verouderd zijn. Zo kreeg ik een nieuwe aop en heb ik van een collega vernomen dat hij een versterker voor nop kreeg. Dat wordt niet meegeleverd in de doos maar komt uit het busje van de monteur. Door een monteur te vragen kan je ook nooit verweten worden dat jij het niet goed aangesloten hebt.
Ik ben overigens nog vergeten te checken of mijn opa een IPv6-adres bij zijn TC7210 heeft gekregen zoals de Ziggo Webcare op Twitter aankondigde. Als ik weer bij hem ben zal ik even op het ding inloggen om te kijken hoe het met IPv6 en IPv4 (DS of toch DS-lite...) staat.
Mijn AOP (van 1972) zit achter een voorzetmuurtje en is doorgelast naar een plek net buiten dat muurtje. Ik was ook huiverig dat deze oplossing voor een zwak signaal zou zorgen, maar blijkbaar niet het geval. Het was een gok.....lSltAlKeR schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 20:17:
[...]
Kabelinternet is nu eenmaal overgevoelig voor interferentie en luistert nogal nou.
Wij zitten hier nog met een AOP uit de jaren 80 wat niet bestand is gok ik tegen de huidige ethernet vervuiling met 4G en WiFi etc..... dus wil het gelijk goed aangepakt hebben.
Ideaal is het natuurlijk niet en zal toch voor de nodige "bit correcties" op de lijn zorgen lijkt me.tjubtjub schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 13:58:
[...]
Mijn AOP (van 1972) zit achter een voorzetmuurtje en is doorgelast naar een plek net buiten dat muurtje. Ik was ook huiverig dat deze oplossing voor een zwak signaal zou zorgen, maar blijkbaar niet het geval. Het was een gok.....
Speedtouch freak
Hier idem. Heb het pas sinds woensdag, ik wacht het af. Voor mij is 25/2,5 ook prima. Nu nog zien dat ik die Wifispots uit krijg... In mijn Ziggo staat alleen TV standaard vermeld en hang nu al even in de wacht bij ze. Gelukkig kost het niets als je je terug laat bellenpa3fap schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 13:22:
hier ook 41/4 , mooie snelheid , top !
Weet iemand trouwens wat de Ziggo NAS-vermelding is in de DHCP-lijst? Blijkbaar zit er een mediaserver in de TC7210
[ Voor 12% gewijzigd door Miglow op 08-10-2015 18:51 ]
Duurde bij mij ook een paar dagen voordat alles erbij stond in Mijn Ziggo. Maar dan geeft de wifi hotspot pagina een error.
Wifispots staan standaard uit volgens mij
Wifispots staan standaard uit volgens mij
[ Voor 70% gewijzigd door tjubtjub op 08-10-2015 20:12 ]
Bij mijn opa staan ze standaard aan. Duurde inderdaad wel een aantal dagen voordat Mijn Ziggo was bijgewerkt. Wellicht moet je over nog een paar dagen nog eens kijken en doet de WiFi HotSpot pagina het dan wel?
Mijn verhuizing was administratief compleet misgegaan... Ik gaf de postcode/huisnummer van mijn nieuwe adres op en kreeg de gegevens van de oude. Uiteindelijk bleek dat de verhuizing bij de handmatige controleambtenaar te liggen die alles goed moest invoeren. Dit was eigenlijk dezelfde dag nog geregeld en nu staan de wifispots uit. Nu nog het modem in bridge krijgen, gisteravond het cat6-doorgetrokken de woonkamer in, dan ben ik helemaal blij.
Ik haal trouwens ook 40/4. Zal ervan genieten zolang het kan.
Ik haal trouwens ook 40/4. Zal ervan genieten zolang het kan.
Idd genieten zolang het kan.. krijg het idee dat iedereen die deze aanbieding heeft genomen, deze snelheid krijgt en daardoor een beetje lekker gemaakt wordt. Over een tijdje gaat alles naar beloofde snelheid.....en dan valt het toch een beetje tegen en gaan diverse mensen upgraden. Zoniet
Topactie. Afw88 dus.
[ Voor 4% gewijzigd door tjubtjub op 11-10-2015 14:29 ]
Dat boeit mij dan weer niet, 25Mbit is mij rap zat. Anders gezegd: Ik vind €28,25 per maand voor tv+internet een mooie prijs.tjubtjub schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:27:
Idd genieten zolang het kan.. krijg het idee dat iedereen die deze aanbieding heeft genomen, deze snelheid krijgt en daardoor een beetje lekker gemaakt wordt. Over een tijdje gaat alles naar beloofde snelheid.....en dan valt het toch een beetje tegen en gaan diverse mensen upgraden. ZonietTopactie. Afw88 dus.
Nou nou nou.... vandaag hebben we ook na zo'n 2 à 23 jaar trouwe dienst afscheid genomen van de voormalige PTT koper lijn (KPN) en al die ISP die er overheen zijn gegaan....CD-Online - World Access Superweb en die voorloper met dat zwart oranje.... hoe heet die ookal weer... met ook een 0800 inbelnummer..... etc etc etctjubtjub schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:38:
[...]
Nzbget geinstalleerd op NAS. Zit gewoon tussen 4,7 en 5 Mb stabiel naar binnen te halen. Ook gewoon met "goedkope" splitter uit de doos ISItAIKeR.
Maar wij hebben nu hier op het boeren platteland wat nog niet verglaast is ook kabelinternet...... dan vraag ik me toch af.... waarom we er niet eerder aan z'n begonnen?

Ik mag niet klagen.... ik trek ook netjes een volwaardige 40/4 binnen. Das al 7x sneller dan ik altijd gewend was.
Internetten gaat ook sneller.... facebooken lekker rap haha
Het AOP stammend uit de jaren 80 is vervangen voor een Technitix DIO - 01. Signaal is uitmuntend!
Waar ik voorheen 60% signaal sterkte haalde haal ik nu op 5 meter achter het AOP 99% op onze humax decoder.... en waar ik 50% haalde haal ik nu 85% signaalsterkte
Ook met speedtest haal ik een ping van 8 ms. Ik ben aardig content! :
Hoe dat precies met die db waardes etc zit op de verschillende frequenties moet ik me nog eens in verdiepen, maar alles zit zo rond de 39 - 40db SNR. Die Adsl lijn had er eigenlijk al veel eerder uit gemoeten. Nu eens de stabiliteit monitoren de komende periode.....
Oja... Friaco was die ISP
Wat mij wel tegen het zere been stuit.... ik heb is even het modem onder de loop genomen...
Vind het jammer dat je geen "full administrator rechten hebt" en net als met de oude adsl speedtouch modems via Telnet bij de advanced settings kan komen om bijvoorbeeld dns server te wijzigen en eventueel zelf met bridge etc te experimenteren....
Ook viel mij op tijdens een security scan.... dat port 67 & 68 zichtbaar zijn naar buiten toe al hoewel ze wel gesloten zijn. Maar ik vind dat niet zo'n fijn gevoel dat je publieke IP benaderbaar is door derden.
We hebben dus de Technicolor TC7210.Z out of the box STF0.76.06 en is inmiddels automatisch geupdate naar firmware STF0.76.07
Je kan dus niet op dat ding komen door te telnetten of ftp proggie te gebruiken.
Iemand die meer kan vertellen over de "verborgen instellingen" ?
Speedtouch freak
Nog Bedankt voor je uitgebreide schrijven JerryJerrythafast schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 21:55:
Ik ben overigens nog vergeten te checken of mijn opa een IPv6-adres bij zijn TC7210 heeft gekregen zoals de Ziggo Webcare op Twitter aankondigde. Als ik weer bij hem ben zal ik even op het ding inloggen om te kijken hoe het met IPv6 en IPv4 (DS of toch DS-lite...) staat.
Ik heb nog geen Ipv6 kunnen bespeuren.
Ook zegt https://www.sixxs.net/misc/coolstuff/ dat ik nog op IPv4 zit.
Wellicht komt het nog.
Wat ik wel jammer overigens ook vind.
Wij hebben DTMF Dect Toestellen van Philips helaas geen FSK dus.
Nu heb ik zitten speuren en kwam enkel op dit product uit.
http://www.artech.com.tw/showdetail.php?id=127
EX710 - Universal Caller ID Converter
Je vindt ze ook bij Telec en Limacom als eerst NL Hit in Google... maar iemand die een misschien beter alternatief weet zonder ook de telefoon toestellen hoeven te vervangen, maar wel die nummermelder te laten werken? Iemand die hier ervaring mee heeft?
Speedtouch freak
vandaag ook maar even gebeld. Ik heb nu adsl echter ik krijg op mijn adres maar een slome en niet stabiele verbinding.
Echter ik was nog geen klant bij ziggo. Moest echt eerst klant worden voor tv en dan volgende week bellen om dat 10'tje gebeuren te activeren.
Ben benieuwd
Echter ik was nog geen klant bij ziggo. Moest echt eerst klant worden voor tv en dan volgende week bellen om dat 10'tje gebeuren te activeren.
Ben benieuwd
hoe zijn jullie ervaringen met het wifi signaal ? , ik zelf vind dit niet zo best vergeleken met het modem wat ik had van telfort !
Ik zelf heb een SpeedTouch 780i WL met Firmware 7.4.3.2 (geen experiabox firmware KPN) en deze Technicolor TC7210Z.pa3fap schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:22:
hoe zijn jullie ervaringen met het wifi signaal ? , ik zelf vind dit niet zo best vergeleken met het modem wat ik had van telfort !
Beide staan in de meterkast dicht bij elkaar op dit moment. Nu is het zo dat het nogal wisselend op verschillende plekken in huis welk signaal beter door komt.... maar over het algemeen is toch de 5Ghz Wifi zender van de Technicolor een winnaar.
Overigens kan je ook een wifi extender plaatsen.... let dan wel ook op dat je ook een 5Ghz geschikte neemt.... dus 802.11ac bijvoorbeeld een Trendnet TEW-822DRE bijvoorbeeld.... http://www.trendnet.com/p...l.asp?prod=105_TEW-822DRE ik overweg deze zelf ook aan te kopen als ik het zat wordt en geen bereik meer haal op m'n tablets.... voor de rest heb ik toch alles bekabeld....
Speedtouch freak
Ja ik eigenlijk ook. Want de actie was in z'n oorspronkelijke vorm maar tot 29 augustus... en was verlengd in september en nu blijkt de actie ook nog geldig te zijn.vipinholland schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:08:
vandaag ook maar even gebeld. Ik heb nu adsl echter ik krijg op mijn adres maar een slome en niet stabiele verbinding.
Ben benieuwd
En volgens de schijn was het enkel voor "trouwe bestaande klanten", dus zou uw/jouw constructie niet mogelijk moeten zijn....

https://www.ziggo.nl/pdf/...en_InternetBellen_e10.pdf
Speedtouch freak
Ik heb de modem in bridge laten zetten. Zat 1 etage hoger vrijwel recht boven de meterkast en 10% signaal op 2.4Ghz en geen 5Ghz op de sgs6. Nu doet de Dlink Dir-868L de wifi en heb ik op dezelfde plek nog 40% op 5Ghz en 80-90% op 2.4Ghz.pa3fap schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:22:
Heb je dat laten doen door de klantenservice van Ziggo? Een Technicolor TC7210.Z? Kan je nu nog steeds op de webinterface komen? Waarom niet DMZ mode gebruiken? Dat is altijd beter dan bridge-en.Miglow schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:33:
[...]
Ik heb de modem in bridge laten zetten. Zat 1 etage hoger vrijwel recht boven de meterkast en 10% signaal op 2.4Ghz en geen 5Ghz op de sgs6. Nu doet de Dlink Dir-868L de wifi en heb ik op dezelfde plek nog 40% op 5Ghz en 80-90% op 2.4Ghz.
[ Voor 3% gewijzigd door lSltAlKeR op 13-10-2015 22:57 ]
Speedtouch freak
Ja, gewoon een mailtje gestuurd. Een 7210 ja. De webinterface is bereikbaar via hetzelfde ip als daarvoor. DMZ is niet noodzakelijk beter. Je hebt dan op je eigen router nog steeds een lokaal ip-adres, nu het externe ip.lSltAlKeR schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:41:
[...]
Heb je dat laten doen door de klantenservice van Ziggo? Een Technicolor TC7210.Z? Kan je nu nog steeds op de webinterface komen? Waarom niet DMZ mode gebruiken? Dat is altijd beter dan bridge-en.
daarom zei die vrouw ook dat ik een aantal dagen moest wachten...mss verstaan ze dat onder trouwe en vaste klantlSltAlKeR schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:24:
[...]
Ja ik eigenlijk ook. Want de actie was in z'n oorspronkelijke vorm maar tot 29 augustus... en was verlengd in september en nu blijkt de actie ook nog geldig te zijn.![]()
En volgens de schijn was het enkel voor "trouwe bestaande klanten", dus zou uw/jouw constructie niet mogelijk moeten zijn....maar ik zie er ook niet echt iets specifieks over in de actie voorwaarden staan... dat het ook echt alleen voor bestaande klanten is.... al deden ze over de post het wel voorkomen dat het echt iets speciaals voor enkel bestaande trouwe klanten zou zijn van kabel TV
Mooie klanten binding weer van Ziggo
![]()
https://www.ziggo.nl/pdf/...en_InternetBellen_e10.pdf
Sorry voor mijn betweterigheid, maar in je bericht vallen me een aantal zaken op.Miglow schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 08:12:
[...]
Ja, gewoon een mailtje gestuurd. Een 7210 ja. De webinterface is bereikbaar via hetzelfde ip als daarvoor. DMZ is niet noodzakelijk beter. Je hebt dan op je eigen router nog steeds een lokaal ip-adres, nu het externe ip.
- Ziggo heeft geen e-mailadres voor klantenservice aangelegenheden. Alleen een webformulier wat je zou kunnen bedoelen of heb je echt mailverkeer erover gehad?
- Als de webinterface dus nog benaderbaar is, is het niet echt bridge mode, maar dus ook waarschijnlijk DMZ mode die je nu gebruikt op port 1 van de Technicolor. Met DMZ mode heb je juist wel het externe ip wat wordt doorgegeven. Kijk eens voor de grap op http://192.168.178.1/RgDmzHost.asp Wat zie je daar nu dan? Dat werkt ook enkel op port 1 van de Technicolor. Je interne ip wordt omgezet naar het externe ip. Dat zou je dan ook in de webinterface van de Dlink Dir-868L moeten zien
Speedtouch freak
Begrijp ik het goed, en is deze actie nog steeds van kracht?
[ Voor 27% gewijzigd door albino71 op 14-10-2015 15:19 ]
Het heeft er alle schijn van wel ja.... www.ziggo.nl/tienalbino71 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:18:
Speedtouch freak
Ik heb het in het Ziggo Ervaringen Topic meerdere keren voorbij zien komen dat mensen hun gebridgede router toch kunnen bereiken via 192.168.178.1. Hoe dit technisch werkt (en of dit überhaupt volgens enige standaard is) is mij ook een raadsel. Die mensen krijgen wel degelijk hun externe IP op het apparaat dat zij achter de LAN1 poort hebben aangesloten. En toch kunnen ze de modempagina's bereiken.lSltAlKeR schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:54:
[...]
Sorry voor mijn betweterigheid, maar in je bericht vallen me een aantal zaken op.
- Ziggo heeft geen e-mailadres voor klantenservice aangelegenheden. Alleen een webformulier wat je zou kunnen bedoelen of heb je echt mailverkeer erover gehad?
- Als de webinterface dus nog benaderbaar is, is het niet echt bridge mode, maar dus ook waarschijnlijk DMZ mode die je nu gebruikt op port 1 van de Technicolor. Met DMZ mode heb je juist wel het externe ip wat wordt doorgegeven. Kijk eens voor de grap op http://192.168.178.1/RgDmzHost.asp Wat zie je daar nu dan? Dat werkt ook enkel op port 1 van de Technicolor. Je interne ip wordt omgezet naar het externe ip. Dat zou je dan ook in de webinterface van de Dlink Dir-868L moeten zien
Disclaimer: bij mij staat hij niet in bridge, dus ik heb dit ook maar van horen zeggen
Jerrythafast schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:47:
[...]
Ik heb het in het Ziggo Ervaringen Topic meerdere keren voorbij zien komen dat mensen hun gebridgede router toch kunnen bereiken via 192.168.178.1. Hoe dit technisch werkt (en of dit überhaupt volgens enige standaard is) is mij ook een raadsel. Die mensen krijgen wel degelijk hun externe IP op het apparaat dat zij achter de LAN1 poort hebben aangesloten. En toch kunnen ze de modempagina's bereiken.
Disclaimer: bij mij staat hij niet in bridge, dus ik heb dit ook maar van horen zeggen
Klopt niet. Ik heb hier Internet + TV van Ziggo (niet deze actie) en heb m'n modem (Ubee EVW321b dacht ik) ook laten bridgen. Op m'n router krijg ik netjes een extern IP (82.xx.xx.xx). Via dat 192.168.178.1 adres kan ik echter nog gewoon op het modem inloggen.lSltAlKeR schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:54:
[...]
Sorry voor mijn betweterigheid, maar in je bericht vallen me een aantal zaken op.![]()
• Als de webinterface dus nog benaderbaar is, is het niet echt bridge mode, maar dus ook waarschijnlijk DMZ mode die je nu gebruikt op port 1 van de Technicolor. Met DMZ mode heb je juist wel het externe ip wat wordt doorgegeven. Kijk eens voor de grap op http://192.168.178.1/RgDmzHost.asp Wat zie je daar nu dan? Dat werkt ook enkel op port 1 van de Technicolor. Je interne ip wordt omgezet naar het externe ip. Dat zou je dan ook in de webinterface van de Dlink Dir-868L moeten zien
Ik had in mijn vorige huis een Draytek modem van VF, daar stond mijn router in DMZ en daar had ik dus een intern ip. 192.168.1.15. Gateway was daar ook 192.168.1.1 , nu heb ik de officiële gateway van Ziggo in mijn router.lSltAlKeR schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:54:
[...]
Sorry voor mijn betweterigheid, maar in je bericht vallen me een aantal zaken op.
albino71 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:18:
Via de link op de folder die mijn ouders in de bus kregen kom ik daar nu ook uit: www.ziggo.nl/maar10euro. Het heeft er dus inderdaad alle schijn van dat Ziggo de actie stilzwijgend heeft verlengd.lSltAlKeR schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:21:
[...]
Het heeft er alle schijn van wel ja.... www.ziggo.nl/tien
Door schade en schande wijs geworden wil ik jullie graag waarschuwen voor een aantal zaken waar je tegen aan kunt lopen als je wilt overstappen naar dit abonnement van Ziggo, vooral als je nu bij een minder bekende provider zit. Het gaat dan om de Overstapservice, Nummerbehoud en slechte/tegenstrijdige informatie door medewerkers van Ziggo.
Nummerbehoud/nummerportering bij lopend abonnement
Zoals wel meer mensen in dit topic heb ik deze aanbieding onder de loep genomen voor mijn ouders, omdat het ze een mooie besparing en snellere verbinding zou opleveren. Aangezien ik twijfels had over de mogelijkheden het modem werkend te krijgen in hun appartement (grote afstand tot AOP 2 verdiepingen lager, lengte + kwaliteit bekabeling) heb ik ervoor gekozen het eerst te testen. In overleg met Ziggo heb ik er bij de bestellling eind september voor gekozen om daarom geen gebruik te maken van de overstapservice die werd aangeboden (daarover later meer). Dus nog niet de oude provider Stipte (voorheen Scarlet) opgezegd en ook geen nummerportering aangevraagd, zodat ik het binnen de wettelijke termijn van 14 dagen kon opzeggen als het niet (goed) zou werken. Ik heb ook expliciet nagevraagd of probleemloze nummerportering op een later tijdstip mogelijk was. Volgens de medewerker van Ziggo geen enkel probleem, er zouden dan alleen €20 administratiekosten worden gerekend. So far, so good zou je zeggen.
Maar nee dus. Op 7 oktober werd de verbinding opgeleverd. Alles werkte perfect, ook 40/4 inclusief kraakheldere telefoonverbinding op een nieuw nummer. Maar toen begon de ellende. Na contact met diverse Ziggo-medewerkers bleek dat een "naadloze" nummerportering onder de huidige omstandigheden helemaal niet meer mogelijk was, zoals me bij de bestelling was verzekerd. Het verhaal over administratiekosten bleek ook niet te kloppen. Helemaal duidelijk is het me niet geworden, maar het zou te maken hebben met dit specifieke abonnement, een interne policy bij Ziggo over wijzigingen en het annuleren van het Ziggo telefoonnumer. Het kon wel, maar het zou tot 5 werkdagen kunnen duren dat het huidige telefoonnummer van Stipte niet bereikbaar was, dus niet via Stipte maar ook niet via Ziggo. En dat wil je niet voor je bejaarde ouders...
Het heeft me 2,5 uur van m'n leven gekost om telefonisch tot een oplossing te komen via verschillende medewerkers van Ziggo. Die elkaar ook nog eens tegenspraken, constant bij een coach te rade moesten gaan, man, man, man

Maar ik was blij omdat het nu maximaal een werkdag kon duren voordat het telefoonnummer bij vrijgave door Stipte kon worden opgepakt bij Ziggo. Daarnaast zou Ziggo nu zorgen voor beëindiging van het lopende abonnement bij Stipte per 15 november en oplevering van de nieuwe verbinding op diezelfde dag, dus zonder dat er overlap zou plaatsvinden.
De volgende dag belde ik nogmaals met Ziggo met een aanvullende vraag. Daar zijn we helemaal niet aan toegekomen, want de medewerker wist te vertellen dat volgens het systeem de oplevering van de nieuwe verbinding zou plaatsvinden op 22 oktober... Ik dacht dat ik gek werd en heb geprobeerd om de afspraken na te gaan die ik met de medewerker de dag ervoor had gemaakt. In dat gesprek kwamen ook weer die 5 werkdagen bij nummerportering voorbij waar ik tóch rekening mee zou moeten houden. Weer een hulplijn naar een coach en toen was ik het echt zat, heb het gesprek beëindigd en een pissige mail via contactformulier naar Ziggo gestuurd.
Overstapservice
Na het versturen van die mail ben ik nog eens gaan zoeken op de site van Ziggo naar uitgebreide voorwaarden voor overstapservice en nummerbehoud. Niet te vinden, totdat ik een zoekopdracht deed en dit vond: www.ziggo.nl/klantenservi...pservice-en-nummerbehoud/
Daaruit blijkt: het is pertinent niet waar dat Ziggo de overstapservice kan aanbieden bij alle providers!
Kijk maar bij de voorwaarden, daar zie je wat de deelnemende providers zijn, Stipte bijvoorbeeld valt daar niet onder. Maar de gemiddelde Ziggo-medewerker biedt je die overstapservice gewoon aan, bij verwerking in het systeem blijkt dan pas achteraf dat het niet kan
Na nogmaals telefonisch contact met Ziggo op 15 oktober bleek de opleveringsdatum 23 oktober te zijn geworden. De nummerportering zou nu toch wel vlekkeloos uitgevoerd moeten kunnen worden, dus op dezelfde dag. Wat de dag ervoor nog werd tegengesproken. Het abonnement bij Stipte moest ik inderdaad tóch zelf opzeggen... Dat heb ik inmiddels gedaan en ook hun policy bij nummerportering nagevraagd. Het zou nu goed moeten komen, ik hoop er maar het beste van. De overlap neem ik maar voor lief, ik ben er nu wel klaar mee.
Oh ja, zojuist kreeg ik de bevestiging van de nieuwe bestelling bij Ziggo van mijn ouders doorgestuurd. Daar stonden ineens €29,95 activatiekosten in. Na wederom telefonisch contact met Ziggo worden die op de eerste factuur gecrediteerd...
Lang verhaal, ik hoop dat iemand er wat aan heeft.
Wat een verhaalGizbar schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:26:
[...]
[...]
Via de link op de folder die mijn ouders in de bus kregen kom ik daar nu ook uit: www.ziggo.nl/maar10euro. Het heeft er dus inderdaad alle schijn van dat Ziggo de actie stilzwijgend heeft verlengd.
Door schade en schande wijs geworden wil ik jullie graag waarschuwen voor een aantal zaken waar je tegen aan kunt lopen als je wilt overstappen naar dit abonnement van Ziggo, vooral als je nu bij een minder bekende provider zit. Het gaat dan om de Overstapservice, Nummerbehoud en slechte/tegenstrijdige informatie door medewerkers van Ziggo.
Kunnen ze vaak ook niets aan doen, maar je moet ook maar eens op een facebookpagina kijken staat ook vol met klachten.
Maar als ik het dus goed begrijp hebben jullie na 30 september een mailing gekregen weer?
Dus dat is de bevestiging dat de actie nog steeds loopt.
Ziggo wordt steeds ongeloofwaardiger als bedrijf!
Nee hoor 30 september was echt de laatste kans... ze doen echt alles om klanten te binden.....

Speedtouch freak
Nee, van die mailing is een misverstand. Mijn ouders ontvingen de mailing in september, daarin was de aanbieding geldig tot 1 oktober, ik heb de bestelling eind september gedaan. Weliswaar heb ik zoals eerder beschreven hetzelfde abonnement opnieuw besteld in oktober, maar dat zou ook uit coulance kunnen zijn.lSltAlKeR schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:42:
[...]
Wat een verhaalZo zie je maar... die guppenkoppen in dat call center die amper getraind en vaak niet weten waar ze over praten zitten allemaal op een paarse krokodil
![]()
Kunnen ze vaak ook niets aan doen, maar je moet ook maar eens op een facebookpagina kijken staat ook vol met klachten.
Maar als ik het dus goed begrijp hebben jullie na 30 september een mailing gekregen weer?
Nee hoor 30 september was echt de laatste kans... ze doen echt alles om klanten te binden.....
Ik kan dus ook niet keihard garanderen dat die aanbieding nu nog geldt, maar het is natuurlijk het proberen waard aangezien het op de site is terug te vinden.
Wat vooral zo irritant is bij telefonisch contact met Ziggo: als een medewerker zit te prutsen of er zelf niet meer uitkomt gaan ze te rade bij een coach/hulplijn. Dan sta je weer in de wacht en krijg je vervolgens een tweedehands verhaal. Meerdere malen heb ik gevraagd om te worden doorverbonden met de betreffende coach/hulplijn. En dat mogen ze niet... Terwijl ik ervan overtuigd ben dat een deel van de problemen die ik heb gehad dan was voorkomen...
Mijn ouders zijn ook overgestapt naar alles in 1 na een aanbieding aan de deur. Ook netjes overstap service aangeboden gekregen. Netjes alle info op het formulier gezet
Maar ook voor hen gold dat het niet voor hen kon voor hun adsl provider.
Ipv dat ze het even melden, nee ze vertellen niet dat het niet voor je geldt als ze de aanvraag verwerken.
Ze hebben wel na een klacht het dubbel betaalde abogeld terug betaald gekregen.
Echter het is heel slecht dat Ziggo er zo onduidelijk over communcieerd
Maar ook voor hen gold dat het niet voor hen kon voor hun adsl provider.
Ipv dat ze het even melden, nee ze vertellen niet dat het niet voor je geldt als ze de aanvraag verwerken.
Ze hebben wel na een klacht het dubbel betaalde abogeld terug betaald gekregen.
Echter het is heel slecht dat Ziggo er zo onduidelijk over communcieerd
Volledig mee eens! Het is toch onbegrijpelijk dat je nieuwe klanten zo tegen je in het harnas jaagt? Het is dat de aanbieding zo gunstig is en ik er inmiddels al zo lang mee bezig was, anders had ik alles geannuleerd.
En die informatie over de voorwaarden voor overstapservice en nummerbehoud zijn ook niet makkelijk te vinden op de Ziggo-site, het lijkt wel bewust verstopt.
En die informatie over de voorwaarden voor overstapservice en nummerbehoud zijn ook niet makkelijk te vinden op de Ziggo-site, het lijkt wel bewust verstopt.
Gisteren is de monteur bij mijn ouders geweest om naar aanleiding van deze aanbieding Ziggo Internet en telefonie aan te sluiten. Ik ben vandaag even langs geweest en het lijkt allemaal correct te zijn afgehandeld.
Verouderde wanddoos vervangen door een nieuwe, TC7210 modem geïnstalleerd en telefonie overgezet van KPN. Oude provider was een kleinschalige lokale adsl provider, die niet door Ziggo kon worden opgezegd. We hebben dat abbo bewust laten doorlopen tot 1 nov, om eventuele problemen te kunnen ondervangen met die lijn als backup. De rest van het huisnetwerk ga ik dit weekend overzetten naar Ziggo. Ze hebben geen 'volop bellen' bij Ziggo, dus ik heb hun geadviseerd om outbound gesprekken zoveel mogelijk ofwel via hun Gigaset voip telefoon (met voipbuster account) of eventueel mobiel te doen.
Uit een korte test bleek volgens mij dat ze een 40/4 Mbit/s lijn hebben ipv 25/2 Mbit/s die eigenlijk bij dit abbo hoort, net als meerdere mensen in dit topic.
Verouderde wanddoos vervangen door een nieuwe, TC7210 modem geïnstalleerd en telefonie overgezet van KPN. Oude provider was een kleinschalige lokale adsl provider, die niet door Ziggo kon worden opgezegd. We hebben dat abbo bewust laten doorlopen tot 1 nov, om eventuele problemen te kunnen ondervangen met die lijn als backup. De rest van het huisnetwerk ga ik dit weekend overzetten naar Ziggo. Ze hebben geen 'volop bellen' bij Ziggo, dus ik heb hun geadviseerd om outbound gesprekken zoveel mogelijk ofwel via hun Gigaset voip telefoon (met voipbuster account) of eventueel mobiel te doen.
Uit een korte test bleek volgens mij dat ze een 40/4 Mbit/s lijn hebben ipv 25/2 Mbit/s die eigenlijk bij dit abbo hoort, net als meerdere mensen in dit topic.
[ Voor 11% gewijzigd door Henk007 op 17-10-2015 23:31 ]
heb dus een aantal dagen geleden kabel tv aangevraagd en vandaag gebeld voor het tientje gebeuren. Eerst werd mij verteld dat dit niet mogelijk was omdat dit enkel voor vaste klanten bedoelt is. Echter ik gaf aan dan de tv weer te willen opzeggen omdat ik speciaal voor het internet tv had geactiveerd en de mevrouw die ik vorige keer aan de lijn had vertelde mij dat ik na een paar dagen 10tje vriendje kon activeren...
na een overleg was het als 'uitzondering' wel mogelijk
Uiteindelijk wel mooi geregeld dan toch?vipinholland schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 18:43:
heb dus een aantal dagen geleden kabel tv aangevraagd en vandaag gebeld voor het tientje gebeuren. Eerst werd mij verteld dat dit niet mogelijk was omdat dit enkel voor vaste klanten bedoelt is. Echter ik gaf aan dan de tv weer te willen opzeggen omdat ik speciaal voor het internet tv had geactiveerd en de mevrouw die ik vorige keer aan de lijn had vertelde mij dat ik na een paar dagen 10tje vriendje kon activeren...
Aan de mensen die roepen dat ze 40/4 Mbit/s halen op hun 10 euro abbo: wat zegt Mijn Ziggo bij jullie dat er voor snelheid haalbaar zou moeten zijn? Bij mijn opa staat er 25/2,5 Mbit/s. Heb geen speedtest bij hem gedaan dus ik kan niet zeggen of hij ook stiekem 40/4 Mbit/s krijgt.
Simpel doet dit ook. Die hadden in augustus die actie met dubbele bundels, met reclames van Nick en Simon. Wel bestellen vóór 1 september hoor! Want op 1 september begon een actie met dubbele bundels, met reclames van Gerard Joling. Wel bestellen vóór 1 oktober hoor! Hoewel, uiteindelijk hebben ze het toch nog maar een maandje verlengdlSltAlKeR schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:42:
(...)

[ Voor 29% gewijzigd door Jerrythafast op 16-10-2015 19:58 ]
Bij iedereen met deze aanbieding staat 25/2,5 in hun mijnziggo. Maar de meesten, denk iedereen, krijgt 40/4. Dat zullen ze niet in mijziggo zetten, want dan zijn ze verplicht dit te leveren. Nu kunnen ze het nig naar beneden schroeven.
Jerrythafast schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:44:
Bij mijn opa staat er 25/2,5 Mbit/s. Heb geen speedtest bij hem gedaan dus ik kan niet zeggen of hij ook stiekem 40/4 Mbit/s krijgt.

Miglow schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 18:39:
Hier inderdaad ook 25/2,5 in mijnziggo
Hierbij kan ik bevestigen dat de aanbieding nu nog steeds loopt tot 8 november 2015 .... stelletje wispelturige... onberekenbare mensen daar bij Ziggoalbino71 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:18:

Geloofwaardigheid is ver te zoeken bij deze provider

Speedtouch freak
Verwijderd
Gister dezelfde aanbieding ontvangen (was al van plan er gebruik van te maken omdat mijn huidige ISP er per 31 december mee stopt), werd ik 's avonds gebeld door Ziggo en heb het in dat gesprek gelijk maar rondgemaakt met als ingangsdatum 14 december.
Ziggo kan ook mijn huidige abonnement niet opzeggen (wegens onbekende provider), maar dat is dus ook niet nodig.
Ziggo kan ook mijn huidige abonnement niet opzeggen (wegens onbekende provider), maar dat is dus ook niet nodig.
Niets raars aan. Ik weet vrijwel zeker dat KPN precies een soortgelijke regeling in de algemene voorwaarden heeft staan. Ze behouden zich het recht om wijzingen in abonnementen door te voeren. Dit betekent verandering van de pakketten en prijs aanpassingen. Bij ziggo valt het meer op vanwege o.a. De fusie en de daardoor regelmatige prijstoename van bijv. 1 euro op de telefoon of 1 euro op het Internet. Hierdoor krijgen alle klanten gelijk een brief met de informatie en de daarbij behorende wettelijke opzeg mogelijkheid voor de klant na een wijziging. Kpn maakt er gewoon minder gebruik van en dus valt het niet op.superericje schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 19:09:
[...]
Ongelofelijk.... Rare club, ben blij dat ikzelf bij KPN zit
Of topic: sorry voor de drie Posts, maar om een of andere reden krijg ik ze via de iPad niet in een geperst
begint goed... 7x dezelfde brief(kreeg vorige week 2x dezelfde brief)met daarin de datum van activatie en de aansluitkosten.
Ik heb gebeld. Betreffende de aansluitkosten werd mij verteld dat ik moest afwachten of het bedrag daadwerkelijk werd afgeschreven(na meer dan 10 minuten aan de lijn gewacht te hebben)...
De vele brieven werd ook onderzoek naar gedaan.
Ik heb gebeld. Betreffende de aansluitkosten werd mij verteld dat ik moest afwachten of het bedrag daadwerkelijk werd afgeschreven(na meer dan 10 minuten aan de lijn gewacht te hebben)...
De vele brieven werd ook onderzoek naar gedaan.

Ik zie dat je een nieuwe klant bent van ziggo, gaat het hierom de aansluitkosten van het kabel abonnement of van de 10euro deal?vipinholland schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:52:
begint goed... 7x dezelfde brief(kreeg vorige week 2x dezelfde brief)met daarin de datum van activatie en de aansluitkosten.
....
Heb je ook aanluitkosten betaald voor de nieuwe kabel tv aansluiting?
nee heb geen aansluitkosten voor de kabel aansluiting gekregen. Dit gaat om het '10tje vriendje' gedeelte.jeanj schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:14:
[...]
Ik zie dat je een nieuwe klant bent van ziggo, gaat het hierom de aansluitkosten van het kabel abonnement of van de 10euro deal?
Heb je ook aanluitkosten betaald voor de nieuwe kabel tv aansluiting?
Internet en bellen gaat morgen in echter nog geen installatiepakket ontvangen....
Kwam bij mijn opa ook de dag na ingaan van het abbo

[ Voor 3% gewijzigd door Jerrythafast op 23-10-2015 15:50 ]
Bij mijn ouders zijn ook geen aansluitkosten in rekening gebracht, ze hadden al Ziggo TV.vipinholland schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:30:
[...]
nee heb geen aansluitkosten voor de kabel aansluiting gekregen. Dit gaat om het '10tje vriendje' gedeelte.
Internet en bellen gaat morgen in echter nog geen installatiepakket ontvangen....
Aan de telefoon werd bij het bestellen van de €10/mnd aanbieding gezegd dat de monteur het aansluitpakket mee zou brengen. In werkelijkheid werd er een week voor de aansluitdatum toch een pakket bezorgd met modem en aansluitspullen.
Bij het aansluiten heeft de monteur alleen het modem uit dit pakket gehaald, de rest uit zijn eigen 'voorraad' en die dingen hebben mijn ouders nu dus dubbel... (aansluitdoos met opzetstuk, coax-F connector kabeltje, etc.)
vandaag is de aansluitdatum voor het 10tje vriendje gebeuren...echter nog geen modem etc. ontvangen...een slechte start!!! Klantenservice is zo druk dat ik op een ander moment moet terugbellen 
***update***
jongens jongens wat een rommeltje...ben meer dan 2 jaar klant geweest bij een adsl provider en nog nooit de klantenservice hoeven te bellen maar dit begint lekker.
- Half uur in de wacht maar mevrouw kon niet zeggen of/ wanneer het pakket verzonden word.
- Mevrouw was geïrriteerd omdat ik aangaf geïrriteerd te zijn door de erg slechte start.
Heb mijn adsl reeds opgezegd!!! Dat word spannend

***update***
jongens jongens wat een rommeltje...ben meer dan 2 jaar klant geweest bij een adsl provider en nog nooit de klantenservice hoeven te bellen maar dit begint lekker.
- Half uur in de wacht maar mevrouw kon niet zeggen of/ wanneer het pakket verzonden word.
- Mevrouw was geïrriteerd omdat ik aangaf geïrriteerd te zijn door de erg slechte start.
Heb mijn adsl reeds opgezegd!!! Dat word spannend
[ Voor 74% gewijzigd door vipinholland op 24-10-2015 13:44 ]
Vandaag een bevestiging via mail en e29,95 activatiekosten? Hebben jullie dat ook gehad, ga hier niet mee akkoord, ''er zijn geen verborgenkosten zoals aansluitkosten''.
waarschijnlijk proberen ze dat gewoon bij iedereen. Je moet even bellen. Succes want je staat een half uur in de wacht...Hazelnoot schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:41:
Vandaag een bevestiging via mail en e29,95 activatiekosten? Hebben jullie dat ook gehad, ga hier niet mee akkoord, ''er zijn geen verborgenkosten zoals aansluitkosten''.
Ja bellen ja haha, heb ze via facebook een berichtje gestuurd.
En als het moet 14 dagen om het te annuleren dus
En als het moet 14 dagen om het te annuleren dus
kreeg zojuist weer 3x een ziggo brief in de bus met 3x de mededeling dat vandaag de startdatum is voor het internet en bellen. Heb er nu 13.
In dat geval heb je natuurlijk wel recht op 325 Mbit/s
In je Kix print onderaan staat je postcode/huisnummer verstoptvipinholland schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:52:

thanks...aangepastknakworst schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 15:37:
[...]
In je Kix print onderaan staat je postcode/huisnummer verstopt

Ook ik heb gebruik gemaakt van de actie, Tevens Volop bellen er bij genomen, waardoor ik toch ongeveer €15 bespaar per maand. Bij mijn vorige provider telfort had ik wel gratis bellen naar vaste nummers (wel nog starttarief) maar niet naar mobiele nummers.
Alles werkt, maar de communicatie en afspraken waren een rommeltje.
Ik heb alleen een bevestigingsmail ontvangen van de overstap service m.b.t. het opzeggen van mijn Telfort abbo.
Telefonisch kreeg ik een gratis monteur aangeboden, datum voor afgesproken, maar die moest wel nog bevestigd worden.
Mijn abbo bij telfort zou per 23-10 stopgezet worden.
Modem werd donderdag 8-10 dinsdag 13-10 geleverd, zelf op maandag 12-10 woensdag 14-10 nog een nieuwe coax kabel getrokken, omdat dan de kabel én nieuw en korter zou zijn (ander punt, dichter bij de meterkast gelegen).
De datum dat de monteur langs zou komen, wist ik niet meer zeker, maar ik dacht zaterdag 17-10. Maar ik had nog geen bevestiging ontvangen. Donderdag de 15e toch zelf maar al het modem aangesloten en geactiveerd zonder problemen. Ook de TV ingang omgestoken en op zwakke zenders een goede signaal verbetering door de nieuwe kortere kabel. Ik wist echter niet wanneer en hoe mijn telefoonnummer omgezet zou worden. Vrijdags even gecontroleerd: hé ik kan niet meer bellen!
Bij een snelle check, zag ik dat het telfort modem mijn nummer niet meer kon registreren en op het ziggo modem brandde het telefoonlampje. Telefoon omgestoken en ik kan weer bellen en gebeld worden via het ziggo modem
.
Alles werkte nu dus, maar een monteur heb ik nooit meer gezien of iets over gehoord.
Of mijn nummer migratie gepland was of dattie getriggerd is door het activeren van het modem weet ik dus niet.
Alles werkt, maar de communicatie en afspraken waren een rommeltje.
Ik heb alleen een bevestigingsmail ontvangen van de overstap service m.b.t. het opzeggen van mijn Telfort abbo.
Telefonisch kreeg ik een gratis monteur aangeboden, datum voor afgesproken, maar die moest wel nog bevestigd worden.
Mijn abbo bij telfort zou per 23-10 stopgezet worden.
Modem werd donderdag 8-10 dinsdag 13-10 geleverd, zelf op maandag 12-10 woensdag 14-10 nog een nieuwe coax kabel getrokken, omdat dan de kabel én nieuw en korter zou zijn (ander punt, dichter bij de meterkast gelegen).
De datum dat de monteur langs zou komen, wist ik niet meer zeker, maar ik dacht zaterdag 17-10. Maar ik had nog geen bevestiging ontvangen. Donderdag de 15e toch zelf maar al het modem aangesloten en geactiveerd zonder problemen. Ook de TV ingang omgestoken en op zwakke zenders een goede signaal verbetering door de nieuwe kortere kabel. Ik wist echter niet wanneer en hoe mijn telefoonnummer omgezet zou worden. Vrijdags even gecontroleerd: hé ik kan niet meer bellen!
Alles werkte nu dus, maar een monteur heb ik nooit meer gezien of iets over gehoord.

Of mijn nummer migratie gepland was of dattie getriggerd is door het activeren van het modem weet ik dus niet.
[ Voor 1% gewijzigd door TheZoo op 25-10-2015 20:30 . Reden: Data klopten niet. ]
We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.
Voor alle duidelijkheid. Als je ook nu een abbo hebt kan je er gebruik van maken? Ik betaal nu €50 voor tv + internet+ vast bellen. Dus dit kan €10 p/m worden?
Als je de eerste voorwaarde leest: "Je bent klant bij Ziggo maar hebt tot nu toe alleen een televisie-abonnement afgenomen (standaard kabel of digitale televisie);"
Nee dus.
Nee dus.
hoelang zat er tussen het moment van bestellen en het moment van levering van het modempakket
Helaas zat bij mij in het installatiepakket het Ubee 321B modem. Leek eerst OK maar binnen een dag waren er al problemen met de draadloze verbinding met twee android-apparaten en een pc. (Wel verbinding maar geen data-overdracht) Terwijl deze, wanneer ze zijn verbonden met mijn oude Speedtouch 780WL modem perfect draadloos functioneren, ook als ik de Speedtouch aansluit op de Ubee. Bedraad werkt de Ubee wel perfect. (40 down. 4 up, via de Speedtouch). Ook de telefonie werkt goed,de nummermigratie ging ook probleemloos. Heb de Ubee van ellende in bridge-mode laten zetten, wat eigenlijk niet de bedoeling was, want ik wilde van de modernere en snellere draadloze mogelijkheden gebruik maken. Dinsdag komt een monteur. Eens zien of ik alsnog een Technicolor modem kan bemachtigen.
Tja, het Ubee-WiFi bereik is echt heel erg slecht. Zo'n beetje elk random los AP (inclusief die met "ouderwetsere langzamere draadloze mogelijkheden") biedt meer bereik en een stabielere verbinding dan het Ubee modem.
Ik ga morgen Ziggo TV aanvragen, dan bel ik volgende week voor deze actie. Als het niet lukt gebruik ik de 14 dagen bedenk termijn. Voelt niet helemaal netjes maar het scheelt aanzienlijk ten opzichten van mijn glasvezel abbo. Uiteindelijk speel ik op deze manier het spel.
Volgens mij heb ik 21-9 gebeld, 13-10 modem ontvangen (heb mijn originele post gewijzigd). Ziggo zegt voor je op, ik weet niet of ze kunnen zien per wanneer je oude abbo stopt, ik geloof het wel. I.i.g. weten ze wel dat je een maand opzeg termijn hebt (bij telfort dan). Om te voorkomen dat je zonder internet komt te zitten, laten ze dan ongeveer een week voor je abbo afloopt bij je oude provider het nieuwe ingaan zodat je een overlap hebt. Afhankelijk daarvan plannen ze volgens mij de levering van het modem en de monteur in)vipinholland schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:04:
[...]
hoelang zat er tussen het moment van bestellen en het moment van levering van het modempakket
Bij Ziggo haperde het een en ander, maar bij Telfort ging ook wel wat mis, Gelukkig niet m.b.t. de overstap.TheZoo schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 12:46:
Ook ik heb gebruik gemaakt van de actie,
..................
Alles werkt, maar de communicatie en afspraken waren een rommeltje.![]()
......
En nog wat kritiekpuntjes op Ziggo
Ik was met Telfort in onderhandeling over een aanbieding van ze, maar een terugbelafspraak kwamen ze niet na, nadat ik telefonisch een aanbod kreeg en vroeg voor een email met het aanbod, kreeg ik een algemeen mailtje en moest ik het zelf maar uitzoeken wat nu mogelijk was. Hierop besloten toch naar Ziggo over te stappen. Daarna wordt ik nog (nu wel volgens afspraak) teruggebeld over het aanbod, aangegeven dat ik over ga stappen naar Ziggo, Hierop wordt ik doorverbonden met iemand met meer bevoegdheden die mij een beter aanbod zou kunnen doen. Ook hier weer om een mail gevraagd, die heb ik echter nooit meer ontvangen.
Ik heb medio september dit pakket besteld. Mijn contract met mijn huidige intern./tel. provider loopt half december af.Ziggo zet 14 dagen eerder de boel over. ik heb van mijn huidige provider een
bevestiging van overstap gehad. Alleen een afspraak met een monteur moet ik nog maken begin nov., dat kon nog niet in september ingepland worden bij Ziggo.
Verder heb ik dus deze bevestigingsmail gekregen;
https://drive.google.com/...wSzZGVkk/view?usp=sharing
bevestiging van overstap gehad. Alleen een afspraak met een monteur moet ik nog maken begin nov., dat kon nog niet in september ingepland worden bij Ziggo.
bij mij staat er niet dat het om een jaarcontract gaat.BuenoG schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:10:
Ik heb medio september dit pakket besteld. Mijn contract met mijn huidige intern./tel. provider loopt half december af.Ziggo zet 14 dagen eerder de boel over. ik heb van mijn huidige provider een
Probeerde ze bij mij ook, een jaarcontract aansmeren, in de folder staat specifiek vermeld dat het geen jaarcontract is en maandelijks opzegbaar is, hij moest dit eerst even nazien, ik had het idee/ik hoorde dat ie licht geïrriteerd raakte omdat ik een paar keer zei dat dit zo specifiek in de folder stond.
heb vandaag mijn modempakket ontvangen. Direct aangesloten en het werkt ... snelheid 40mb/s
Zou je een foto of bewijs kunnen leveren van het bovenstaande? Ik heb diverse folders gezien en daar staat overal in dat het wel om een jaarcontract gaat in de kleine lettertjes en daarna maandelijks opzegbaar....Hazelnoot schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 00:54:
Probeerde ze bij mij ook, een jaarcontract aansmeren, in de folder staat specifiek vermeld dat het geen jaarcontract is en maandelijks opzegbaar is, hij moest dit eerst even nazien, ik had het idee/ik hoorde dat ie licht geïrriteerd raakte omdat ik een paar keer zei dat dit zo specifiek in de folder stond.
Of ik zie iets over het hoofd of wij hebben andere folders gehad.
Speedtouch freak
Toen ik belde voor mijn opa (begin september, maar had nog de folder van augustus, ik was dus eigenlijk te laat) werd er aan de telefoon gezegd dat het
1. In augustus om een jaarcontract ging dat daarna maandelijks opzegbaar was (dit zal hoogstwaarschijnlijk ook zo op de augustus-folder hebben gestaan, dat weet ik niet meer)
2. De aanbieding "nu" (begin september dus) was veranderd: het was vanaf het begin al maandelijks opzegbaar
Maar dat zegt natuurlijk niks over hoe het nu zou zijn
1. In augustus om een jaarcontract ging dat daarna maandelijks opzegbaar was (dit zal hoogstwaarschijnlijk ook zo op de augustus-folder hebben gestaan, dat weet ik niet meer)
2. De aanbieding "nu" (begin september dus) was veranderd: het was vanaf het begin al maandelijks opzegbaar
Maar dat zegt natuurlijk niks over hoe het nu zou zijn
Is al bekend wie 40 krijgt, en wie 25?
Mijn oom kreeg 25 helaas (oud UPC gebied).
Mijn oom kreeg 25 helaas (oud UPC gebied).
Dit is wat er letterlijk staat:lSltAlKeR schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:06:
[...]
Zou je een foto of bewijs kunnen leveren van het bovenstaande? Ik heb diverse folders gezien en daar staat overal in dat het wel om een jaarcontract gaat in de kleine lettertjes en daarna maandelijks opzegbaar....
Of ik zie iets over het hoofd of wij hebben andere folders gehad.
''U zit niet vast aan een jaarcontract. Het abonnement is maandelijks opzegbaar.''
Er zijn dus verschillende folders, in mijn folder staat ook: ''Bespaar direct. Bestel vóór 15 november 2015.''
Woon u/jij wellicht in oud UPC gebied? Misschien dat iets verklaard. Vind het wel opmerkelijk dat ze dus andere voorwaarde er op na houden als ze dan toch 1 bedrijf willen zijn....Hazelnoot schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 00:05:
[...]
Dit is wat er letterlijk staat:
''U zit niet vast aan een jaarcontract. Het abonnement is maandelijks opzegbaar.''
Er zijn dus verschillende folders, in mijn folder staat ook: ''Bespaar direct. Bestel vóór 15 november 2015.''
edit:
Mij was enkel bekend nu dat de actie tot 8 november liep zie mijn bericht hierboven.... lSltAlKeR in "[Aanbieding] Ziggo internet + vast bellen voor €10 per maand" Dus wellicht zijn de voorwaarde sinds deze week aangepast?
Mij was enkel bekend nu dat de actie tot 8 november liep zie mijn bericht hierboven.... lSltAlKeR in "[Aanbieding] Ziggo internet + vast bellen voor €10 per maand" Dus wellicht zijn de voorwaarde sinds deze week aangepast?
[ Voor 19% gewijzigd door lSltAlKeR op 28-10-2015 01:39 ]
Speedtouch freak
Aanvankelijk liep de actie tot eind augustus. Volgens mij zitten we al in de 2e of 3e verlenging inmiddels.
Ik heb me vandaag ook maar aan Ziggo overgegeven en het tv abonnement start besteld. Men gaf via de telefoon aan dat je idd voor 10 euro het internet en bel abonnement er bij kan nemen, nadat je bent aangesloten. Mijn aansluiting is nu gepland op vrijdag 6 november
Weet iemand je ook eerder kan bellen on het 10 euro abonnement te bestellen of moet je wachten tot de aansluiting is gerealiseerd?
Kan je later ook gebruik maken van nummerbehoud (en tegen welke kosten) of moet je dat direct met afsluiten regelen?
Als je er nog van gebruik wilt maken en je bent nog geen klant van ziggo, moet je het tussen nu en zaterdag bestellen
Weet iemand je ook eerder kan bellen on het 10 euro abonnement te bestellen of moet je wachten tot de aansluiting is gerealiseerd?
Kan je later ook gebruik maken van nummerbehoud (en tegen welke kosten) of moet je dat direct met afsluiten regelen?
Als je er nog van gebruik wilt maken en je bent nog geen klant van ziggo, moet je het tussen nu en zaterdag bestellen
[ Voor 6% gewijzigd door jeanj op 29-10-2015 15:02 ]
Nummerbehoud kun je het beste direct aanvragen. Als het al achteraf kan, is het vaak een heleboel gedoe.jeanj schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:01:
Ik heb me vandaag ook maar aan Ziggo overgegeven en het tv abonnement start besteld. Men gaf via de telefoon aan dat je idd voor 10 euro het internet en bel abonnement er bij kan nemen, nadat je bent aangesloten. Mijn aansluiting is nu gepland op vrijdag 6 november
ik was ook een nieuwe klant. Echter ik was dezelfde middag aangesloten(niet zo moeilijk want er kwam al een tv signaal binnen zonder dat ik klant was, gebruikte het nooit maar sinds verhuizing was het zo).jeanj schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:01:
Paar dagen later gebeld en toen werd mij verteld dat het tientje actie voor vasten klanten is..Echter heb aangegeven dat bij aansluiting van tv abb mij verteld werd dat ik ongeveer een week later kon bellen voor het tientje actie...dus werd er alsnog een 'uitzondering' gemaakt
Verwijderd
Kreeg vandaag de folder toegezonden. Er staat nu "Reageer vóór 14 december". De actie is dus opnieuw verlengd. Ik overweeg nu erop in te gaan.
Maar ... heeft er iemand ervaring met het aansluiten van een Fritz!Box achter het Ziggo-modem, en dan niet alleen voor het WLAN/Wifi gebeuren (dus als router), maar ook voor de mogelijkheden die de Fritz!Box heeft als DECT-centrale. Ik heb nl. vijf DECT telefoons erop aangesloten staan thuis, en dat zou wel zo moeten blijven.
Maar ... heeft er iemand ervaring met het aansluiten van een Fritz!Box achter het Ziggo-modem, en dan niet alleen voor het WLAN/Wifi gebeuren (dus als router), maar ook voor de mogelijkheden die de Fritz!Box heeft als DECT-centrale. Ik heb nl. vijf DECT telefoons erop aangesloten staan thuis, en dat zou wel zo moeten blijven.
Wellicht even in het [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9 vragen?
Verwijderd
OK, heb ik ook gedaan.Jerrythafast schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:47:
Wellicht even in het [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9 vragen?
Verwijderd
Ik heb dit abbo'tje ook (nu 2,5 jaar). Het bestaat nog steeds. Ook na de overgang van UPC naar Ziggo.
25 Mbit/s pak ik door direct de PC aan te sluiten op de router (met een kabel), dus geen snelheidsverlies. Het interesseert mij geen rxxx dat een te versturen email er iets langer over doet, dan met 120 Mbit/s. Ik heb daar nog nooit een klacht over gehad...
Dus geen programma's nakijken (uitzendinggemist)? Ik pak uitzendinggemist op mijn HD-tablet (surface2) via wifi en via een HDMI-kabel naar de grote TV. Prima kwaliteit.
Scheelt mooi 300 euro per jaar.
25 Mbit/s pak ik door direct de PC aan te sluiten op de router (met een kabel), dus geen snelheidsverlies. Het interesseert mij geen rxxx dat een te versturen email er iets langer over doet, dan met 120 Mbit/s. Ik heb daar nog nooit een klacht over gehad...
Dus geen programma's nakijken (uitzendinggemist)? Ik pak uitzendinggemist op mijn HD-tablet (surface2) via wifi en via een HDMI-kabel naar de grote TV. Prima kwaliteit.
Aha, UPC had deze actie dus in het verleden ook al? Ik heb het idee dat het steeds een andere regio is waarin ze die flyers verspreiden (en mensen dan wijsmaken dat ze moeten reageren binnen de periode dat de flyer in hun regio 'geldig' is). Misschien dat ze nu, na de overname van Ziggo, dit kunstje uithalen in de voormalig Ziggo gebieden en dat ze dat 2 geleden in UPC-land deden? Of is die actie serieus in die 2,5 jaar de hele tijd te bestellen geweest (in UPC-gebied)?Verwijderd schreef op zondag 08 november 2015 @ 10:54:
Ik heb dit abbo'tje ook (nu 2,5 jaar). Het bestaat nog steeds. Ook na de overgang van UPC naar Ziggo.
[ Voor 42% gewijzigd door Jerrythafast op 08-11-2015 11:07 ]
Update na 2 maanden internet+bellen voor een tientje: super tevreden. Het ubee modem is ok en de snelheid is steeds 25 / 2,7 en dat is voor mij zat. Bij KPN had ik 13 en dat was ook wel eens 11 of 7 en zelfs dat was voor mij goed genoeg.
Een kleinigheidje: om voor de telefoon "follow me" in te stellen stonden er twee methodes in het boekje van ziggo (dect met of zonder kiestoon). Beiden bleken onjuist. De goede kreeg ik na bellen met de klantenservice.
Omdat ik tv en pcs op verschillende verdiepingen heb, heb ik een wa4220 TP linkje aangelegd. Dat werkt ook uitstekend. Ook achter de power link en van het 2-de wifi punt nog steeds 25 / 2.7. Prachtig!
Er was heel even iets geks met dat TP linkje. Na invallen van de duisternis zakte mijn snelheid dramatisch in. Ben toen mijn lampen gaan inspecteren dmv in groepjes aan/uit zetten en steeds speedtestje doen. Een enkle LED spot (met trafo uiteraard) bleek de kwade pier. Na vervanging, alles weer helemaal ok
Een kleinigheidje: om voor de telefoon "follow me" in te stellen stonden er twee methodes in het boekje van ziggo (dect met of zonder kiestoon). Beiden bleken onjuist. De goede kreeg ik na bellen met de klantenservice.
Omdat ik tv en pcs op verschillende verdiepingen heb, heb ik een wa4220 TP linkje aangelegd. Dat werkt ook uitstekend. Ook achter de power link en van het 2-de wifi punt nog steeds 25 / 2.7. Prachtig!
Er was heel even iets geks met dat TP linkje. Na invallen van de duisternis zakte mijn snelheid dramatisch in. Ben toen mijn lampen gaan inspecteren dmv in groepjes aan/uit zetten en steeds speedtestje doen. Een enkle LED spot (met trafo uiteraard) bleek de kwade pier. Na vervanging, alles weer helemaal ok
[ Voor 12% gewijzigd door gribo op 17-11-2015 14:41 ]
Heeft iemand er ervaring mee Ziggo zelf te bellen voor deze actie? Ik wil namelijk gebruik maken van deze actie, heb ook meerdere malen zo een folder ontvangen, maar telkens weggegooid; het zou op een later moment maar gebeuren. (Dat moment is inmiddels aangebroken
)
Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor algemene vragen/opmerkingen over Ziggo. Deze kunnen in [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10 gesteld worden.
Dit topic is niet bedoeld voor algemene vragen/opmerkingen over Ziggo. Deze kunnen in [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10 gesteld worden.