Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
De laatste tijd zijn er zo gigantisch veel geruchten en gelekte foto's rondom de 6s-reeks van de iPhone, dat ik het tijd vind voor een eigen topic.

We weten allemaal wel wat we eigenlijk sowieso kunnen verwachten: een iPhone 6s en een iPhone 6s Plus met bijgewerkte interne componenten. In andere woorden: uiterlijk verandert er waarschijnlijk niet veel of zelfs niks, maar ze zullen net als alle voorgaande s-modellen wel weer sneller worden, een betere camera krijgen en uiteraard voorzien worden van iOS 9.

Daarnaast zal het ook geen geheim zijn dat de keynote in september plaats zal vinden met een Nederlandse beschikbaarheid eind september of wellicht zelfs oktober zoals met de iPhone 5s het geval was. Maar wat is er van al die geruchten nu eigenlijk waar en wat niet? Beter gezegd: wat kan er wel en niet waar zijn van de betreffende geruchten, want pas wanneer Apple de iPhone 6s reeks daadwerkelijk geïntroduceerd heeft, weten we wat er wel en niet waar is, tot die tijd kunnen we blijven dromen.

Op basis van de vele bronnen die ik de laatste tijd heb geraadpleegd, probeer hier ik de meest voorkomende geruchten uiteen te zetten met daarbij een oordeel in hoeverre ik verwacht dat het gerucht ook daadwerkelijk zo zou kunnen zijn. Ik nodig jullie uit om hier je steentje aan bij te dragen en indien blijkt dat mijn oordeel niet hetzelfde is als dat van het gros van de tweakers, dan zal ik het daarop aanpassen.

De geruchten

De keynote zal plaatsvinden op dinsdag 8 september 2015
Betrouwbaarheid: 95%
Onderbouwing: De afgelopen 3 jaar heeft de keynote waarin de iPhone geïntroduceerd werd plaatsgevonden op de tweede dinsdag van september. Namelijk 12-9-2012, 10-9-2013 en 9-9-2014. Als we deze trend doorzetten, dan komen we automatisch bij dinsdag 8 september 2015 uit. Qua datum ligt dat ook niet ineens ver van de eerdere data af, dus in dat opzicht zie ik eigenlijk geen reden waarom het niet op 8 september zou vallen dit jaar. Al bestaat natuurlijk altijd nog de kans dat het toch dinsdag 15 september wordt.

Het 4" scherm komt terug: welkom iPhone 6s mini
Betrouwbaarheid: 50%
Onderbouwing: Hoewel ik zelf iemand ben die stiekem het 4" formaat van zijn huidige iPhone 5 nog heel erg prettig vind, met name vanwege de 'pocketability' in jeans, en de terugkomst van een 4" model zou aanmoedigen, moet ik toch ook wel mijn meerdere erkennen in de record verkoopcijfers die Apple kwartaal op kwartaal behaalt met de iPhone 6 en iPhone 6 Plus. Om die reden zie ik dan ook geen directe aanleiding waarom Apple met een kleiner model zou moeten komen. Anderzijds zou Apple natuurlijk Apple niet zijn als ze wel zo'n groot mogelijk marktaandeel willen houden en wie weet hebben ze toch nog de nodige feedback van iPhone 5 en 5s gebruikers dat ze nog twijfelen om over te stappen vanwege het formaat van de iPhone 6 en 6 Plus.

Kortom: het zou niet gek zijn als Apple naast de iPhone 6s en 6s Plus met een kleiner model op de proppen komt. Of dit dan een vernieuwde 5c gaat worden (6c) of dat Apple het iPhone 6 design verkleint tot 4", is lastig te zeggen. Wel verwacht ik dat de specs minimaal een generatie achter zullen lopen op de 6s reeks.

De laatste geruchten wijzen er echter steeds meer op dat Apple bang is dat een dergelijk toestel ten koste zou gaan van de verkoop van de iPhone 6, waardoor het erop begint te lijken dat er toch geen 4" model bijkomt en wellicht hoogstens nog een iPhone 5c of 5s als allerlaatste alternatief aangeboden zal worden.

Force Touch doet zijn intrede in de iPhone
Betrouwbaarheid: 75%
Onderbouwing: Vrijwel alle in 2015 gelanceerde producten hebben een vorm van Force Touch gekregen, wat je qua marketing en feature toch wel het nieuwe Touch ID mag noemen. Het nieuwe toverwoord voor de marketingafdeling van Apple wat na de Apple Watch ook in de MacBook, MacBook Pro retina 13 en 15 inch is gestopt. Dat laatste is waarschijnlijk gedaan omdat anders de Apple Watch het enige apparaat zou zijn waar dit in zit en dat verkoopt toch wat minder soepel als je helemaal moet uitleggen hoe het werkt en wat het doet. Dat het daarentegen mogelijk al in een MacBook van een potentiële Watch-koper zit, maakt de verkoopbaarheid van zo'n Watch direct groter.

In dat opzicht zou het ook in de iPhone 6s reeks niet misstaan. Ook zijn er genoeg toepassingen te bedenken waar het daadwerkelijk van toegevoegde waarde kan zijn of zelfs een nieuwe toevoeging op de welbekende touch screen gestures.

Desondanks vereist dit toch wel een behoorlijke aanpassing aan de elektronica en mogelijk wordt het scherm hiermee een tikkeltje dikker, wat de productiekosten zou opvoeren aangezien dan niet meer van een iPhone 6 mal gebruik gemaakt kan worden. Apple zet echter vrij agressief in op Force Touch, dat ik de feature eerder wel dan niet op de 6s reeks zie verschijnen (uitgezonderd de 6s mini/6c als die er komt).

7000 series aluminium voor de behuizing, net als Apple Watch
Betrouwbaarheid: 50%
Onderbouwing: Inmiddels heeft de Apple Watch Sport als eerste Apple product "7000 series aluminium". Wat hier het voordeel van is? Dit is een aluminium soort die zo'n 60% sterker is dan andere soorten aluminium en mede daardoor ook een veel egalere afwerking heeft, die als gevolg minder gevoelig is voor krassen dan alle huidige iPhones. Er kleeft echter ook een nadeel aan, zij het beperkt. Zo maakt dit aluminium een iPhone volgens kenners aan alle kanten ietwat groter, al gaat het hier over tienden van millimeters. De breedte en hoogte zouden beide met 0.15mm toenemen en de dikte met 0.2mm, al wordt bij dat laatste ook Force Touch in de berekening meegenomen.

Ook voor deze feature geldt dat er geen noodzaak is en de vraag is dan ook met name hoeveel extra kosten dit met zich meebrengt. De naar verhouding erg kleine Apple Watch komt al aardig in de buurt van een iPhone qua verkoopprijs en als het 7000 series aluminium een flinke extra kostenpost met zich meebrengt, dan zie ik het niet zo snel in een groter apparaat zoals de iPhone 6s (Plus) terugkomen. Aan de andere kant weet iedereen dat elke aluminium telefoon (in de meeste gevallen 6061) tot de dag van vandaag als grootste nadeel toch wel het oplopen van krassen en deuken heeft. Apple zou Apple niet zijn als ze niet het beste van het beste voor hun producten willen, ook al is het niet noodzakelijk. Plus: hiermee komen de kleuren weer exact in lijn met die van de Apple Watch, want haal je huidige iPhone maar eens uit je broekzak en leg deze naast een Apple Watch met de gelijknamige kleur en je ziet dat de tint net wat anders is. Diverse fora staan al vol met klachten hierover.

Verbeterde 12 Megapixel camera
Betrouwbaarheid: 80%
Onderbouwing: Dat de 6s reeks een verbeterde camera krijgt, lijkt een gegeven. Maar of Apple het aantal Megapixels ook gaat opkrikken is nog maar de vraag. Meer Megapixels voegen op dit formaat sensor niet erg veel toe en vragen wel meer opslag van je. Gezien de zware inzet op iCloud Photos van Apple zou dit een behoorlijke impact hebben op het maximale aantal foto's in je iCloud plan, tot wel 33% minder foto's. Plus dat Apple al tijden roept dat het (terecht) niet om de Megapixels gaat, net zoals Intel al jaren (eveneens terecht) roept dat het niet om de Gigahertzen gaat.

Aannemelijker is het dan ook dat de iPhone 6s de optische beeldstabilisatie (OIS) krijgt die de iPhone 6 Plus heeft, maar bij de iPhone 6 nog ontbreekt. Daarnaast zal het waarschijnlijk een nieuwer type sensor zijn waardoor foto's in het donker weer een stapje beter zullen worden.

Het instapmodel krijgt 32 GB opslag
Betrouwbaarheid: 20%
Onderbouwing: Dit is een gerucht wat al een aantal jaren in alle geruchten lijstjes komt en ook dit jaar verwijs ik hem eigenlijk gelijk naar het rijk der fabelen. De eerdere beweegreden die men vaak hoorde was dat "Samsung, HTC en anderen ook minimaal 32 GB aanbieden in hun topmodellen", maar Apple kenners weten dat Apple niet meegaat met de concurrentie en dat het eerder andersom is.

Kijk maar eens naar de jarenlange kritiek uit bepaalde hoek dat Apple steeds maar weer weigerde een SD-uitbreidingsslot in de iPhone's en later iPad's te stoppen: inmiddels heeft Samsung er ook afscheid van genomen in hun laatste generatie Galaxy S6. Wel is het zo dat er de laatste tijd steeds meer kritiek is komen te liggen op de 16 GB modellen, maar dat kwam dan met name omdat met ingang van iOS 7 en ook universele apps, de eigenaren van die toestellen hun vrije opslag in rap tempo zagen verdwijnen.

Echter heeft Apple eerder dit jaar tijdens de WWDC een aantal zeer belangrijke features op dit vlak prominent naar voren gehaald, dusdanig dat ik het niet zie gebeuren dat ze het 16 GB instapmodel uit zullen faseren. Het gaat hierbij namelijk enerzijds over het feit dat ze iOS 9 OTA update flink hebben kunnen verkleinen, waardoor je sowieso minder vrije ruimte nodig hebt dan voorheen met een major release. Plus wat ze noemen App Slicing, waarbij de App niet meer alle resources voor iPad, iPad retina, iPhone 4, iPhone 5, iPhone 6 én iPhone 6 Plus hoeft te bevatten zodra je hem downloadt, maar hij alleen die resources pakt die voor het apparaat waar je hem op dat moment op installeert nodig zijn. Door afbeeldingen kan dit zomaar tientallen MB's per app schelen en als 75% van de grote ontwikkelaars dit binnen een jaar in apps zoals Evernote, Pocket, LinkedIn, Swarm en Spotify hebben doorgevoerd, dan kan dit voor de gemiddelde gebruiker zomaar een volle GB aan extra ruimte opleveren, meer voor power users.

Apple A9 processor, verbeterde GPU en 2 GB RAM
Betrouwbaarheid: 90%
Onderbouwing: De enige reden dat ik hier geen 100% betrouwbaarheid aan geef is de 2 GB RAM. Voor de rest geldt bij dit gerucht dat het eigenlijk niet eens een gerucht is. Elke S-variant van voorgaande iPhones hebben namelijk een CPU en GPU upgrade met zich meegekregen en inderdaad in sommige gevallen ook een upgrade van RAM-geheugen.

Dat laatste is echter bij de 4S en 5s niet het geval geweest, waardoor het absoluut geen zekerheid is dat de iPhone 6s 2 GB RAM krijgt. Bekijk het ook eens van de andere kant: zelfs de Android topmodellen met 3 GB RAM halen daar nauwelijks voordeel uit t.o.v. 2 GB. Kortom: als de iPhone 6s 2 GB RAM krijgt, dan heeft Apple op performance gebied geen enkele reden om de iPhone 7 met 3 GB RAM uit te rusten en dus zou deze op 2 GB RAM blijven steken.

Echter is de iPhone 6 alweer de derde generatie die het met 1 GB RAM heeft moeten stellen en op basis daarvan is het zeker tijd voor een upgrade. Het is alleen de vraag in hoeverre iOS dat op de iPhone nodig heeft. Je kan namelijk totaal geen vergelijking trekken met Android, omdat deze twee besturingssystemen wezenlijk anders werken en Apple ook een veel betere optimalisatie heeft tussen soft- en hardware dan bij Android het geval is.

Bronnen

Relevante en aanverwante topics

Disclaimer

Hier probeer ik bewust geen onuitputtelijke lijst van te maken en alleen de beste of meest voorkomende geruchten erbij te pakken. Desondanks vind ik hem nu nog niet compleet en zal ik hem spoedig bijwerken. Alle feedback is welkom, evenals het aanleveren van nieuwe geruchten of gelekte info.

[ Voor 32% gewijzigd door MooDyBLueS op 27-07-2015 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-05 10:03
Mooi topic wat mij betreft.

Ik vraag ik wel stiekem af wat zo een beetje de sweet spot is om een iPhone 6 te verkopen. Als je tot na de release wacht ben je de sigaar, maar ik verkoop hem ook niet graag te vroeg aangezien ik dan een langere tijd met mijn voorhistorisch backup toestel moet overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Dat is ook zo, ik denk dat als je puur naar restwaarde kijkt, nu nog het beste moment is t/m eind augustus. Zodra de keynote eenmaal aangekondigd is zal langzamerhand iedereen aan beseffen dat ze beter kunnen wachten tot de 6 (Plus) in prijs gedaald is om er een aan te schaffen of anders een 6s (Plus) te kopen.

Als je nog een iPhone 4 of hoger hebt liggen als backup toestel, dan moet je het daar wel twee maanden mee kunnen redden, maar de vraag is wil je dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:48
Ik mis de 2 belangrijkste geruchten:
- 7000 series aluminium
- saffier scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-05 09:35

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Leuk topic zelf hoop ik ook op een 4" formaat, heb destijds mijn 6 weer teruggebracht omdat ik hem onhandig vond qua gebruik vanwege het formaat. Mijn 5s is perfect voor mij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-05 16:47

ronaldm3

Apple Watch :)

Super topic!

Er is ook vermeld dat het toestel wat dikker zal gaan worden, door iddd gebruik van 7000 series alu.

Saffier scherm denk ik nog niet, maar wel Force touch en dat zou echt heerrlijk zijn!

Net als op me Watch van Apple is het dan even een kwestie van op het scherm tikken en hij staat aan!

Dag home/aan en uitknop indrukken :) (dit kan overingens ook de reden zijn dat de 6S dikker gaat worden).

De processor die in de 6S en plus komt is denk ik die uit de iPad Air 2 dit is een Triple core CPU en dat is qua snelheid echt super!

[ Voor 14% gewijzigd door ronaldm3 op 26-07-2015 10:20 ]

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 11:55

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ik ga dit topic in de gaten houden, mijn iPhone 4S is nu echt wel aan vervanging toe, maar ik kan nog wel 2 maanden wachten op de nieuwe iPhones. Wat schatten jullie dat de prijs van de instapmodellen zullen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

hyptonize schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:27:
Ik ga dit topic in de gaten houden, mijn iPhone 4S is nu echt wel aan vervanging toe, maar ik kan nog wel 2 maanden wachten op de nieuwe iPhones. Wat schatten jullie dat de prijs van de instapmodellen zullen worden?
Ik denk net zoals bij de huidige 6; dus vanaf €699.

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Laatst online: 09-05 09:35

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Ik denk dat die duurder gaat worden om de euro-dollar koers te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:32
Mooi topic. Ga ik volgen :)

Ik ben inmiddels een maand of 4 in het bezit van een Samsung Note 3 (puur vanwege kosten). Mijn eerste Android ever, hiervoor altijd iPhones gehad (3GS, 4S, 5S). Moet toegeven dat het op zich een fijne telefoon is, maar toch nét de finesse mist van een iPhone/IOS. Aangezien ik mijn telefoon dagelijks veel gebruik toch maar besloten om teveel geld te gaan uitgeven voor een 6S-plus.

Een week of 2 geleden nog zitten bedenken of ik al een 6S-plus zou bestellen, maar besloten te wachten tot de nieuwe release.

Enige waar ik echt van baal is dat ik - met gebruiksduur van 2 jaar - weer in de update lijn zit (-S modellen) en niet in de gehele nieuwe modellen. Maar dat is eigen schuld ;)

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
pacificocean schreef op zondag 26 juli 2015 @ 09:38:
Ik mis de 2 belangrijkste geruchten:
- 7000 series aluminium
- saffier scherm
Thanks! Het 7000 series aluminium heb ik verwerkt in de openingspost, voor het saffier scherm ben ik nog even wat aan het inlezen en bronnen aan het raadplegen.

Even in de mierenneuk-modus: het scherm zelf zal sowieso niet van saffier gemaakt worden, wel de laag die bovenop het scherm met touch ligt, in de plaats van Gorilla Glass. ;)
VidaR-9 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:49:
Mooi topic. Ga ik volgen :)

Ik ben inmiddels een maand of 4 in het bezit van een Samsung Note 3 (puur vanwege kosten). Mijn eerste Android ever, hiervoor altijd iPhones gehad (3GS, 4S, 5S). Moet toegeven dat het op zich een fijne telefoon is, maar toch nét de finesse mist van een iPhone/IOS. Aangezien ik mijn telefoon dagelijks veel gebruik toch maar besloten om teveel geld te gaan uitgeven voor een 6S-plus.

Een week of 2 geleden nog zitten bedenken of ik al een 6S-plus zou bestellen, maar besloten te wachten tot de nieuwe release.

Enige waar ik echt van baal is dat ik - met gebruiksduur van 2 jaar - weer in de update lijn zit (-S modellen) en niet in de gehele nieuwe modellen. Maar dat is eigen schuld ;)
Ook ik heb in de tussentijd een ander toestel geprobeerd (HTC One), maar ben teruggegaan naar een iPhone 5. Had daarvoor een 3GS en 4S. Twijfelde nog teveel over het formaat van de iPhone 6 en daarom heb ik besloten de iPhone 5 van mijn vrouw over te nemen, zij heeft immers zonder problemen een iPhone 6 gekocht en is daar tevreden over, maar ja... die gooit hem dan ook gewoon in een book case hoesje die weer in de handtas verdwijnt. Ik snap dan ook niet waarom ze niet gelijk de 6 Plus genomen heeft, maar ja... wie ben ik. :P

Als er een 4" toestel komt met minimaal de specs van de iPhone 6, dan wordt dat mijn volgende toestel. Anders zal het toch een iPhone 6s worden, want een iPhone 5(s) wordt inmiddels toch wel erg oud en met name traag.

[ Voor 59% gewijzigd door MooDyBLueS op 26-07-2015 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Altijd leuk een geruchten topic. Al verwacht ik wel dat een 6s Mini er niet gaat komen. Misschien dan eerder een 6C 4" ofz.

De 6 en 6+ verkopen dusdanig goed dat de doelgroep toch wel heeft aangegeven dat ze over het 4" tijdperk heen zijn naar mijn mening.

Ook om mij heen zie ik dit. Veel gebruikers die nooit van hun 4" af zouden gaan maar nu ze eenmaal een 6 4,7" hebben hoor ik ze daar nooit meer over.
hyptonize schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:27:
Ik denk dat je met de huidige dollar prijs * koers * btw een goeie schatting kunt doen. Dus:

6s
769,- 16Gb
869,- 64Gb
969,- 128Gb

6s+
869,-
969,-
1069,-

Wat een 64Gb plus (die ik nu heb) wel belachelijk duur gaat maken zeg.

Meestal verkoop ik de huidige iPhone in de eerste weken na release voor een prima bedrag maar 500,- zal er wel bij moeten schat ik.

(edit: als het 6s model ook een FullHD scherm krijgt switch ik terug denk ik. Anders blijf ik bij de 6s+)

[ Voor 50% gewijzigd door Donstil op 26-07-2015 18:14 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
MooDyBLueS schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:51:
[...]

Thanks! Het 7000 series aluminium heb ik verwerkt in de openingspost, voor het saffier scherm ben ik nog even wat aan het inlezen en bronnen aan het raadplegen.

Even in de mierenneuk-modus: het scherm zelf zal sowieso niet van saffier gemaakt worden, wel de laag die bovenop het scherm met touch ligt, in de plaats van Gorilla Glass. ;)
Thanks, alleen ben ik het met je beschrijving niet helemaal eens. Het grote voordeel van sterker aluminium is dat de telefoon minder makkelijk buigt. De noodzaak is er wel degelijk. Bij zelfs zo sterk dat als de 6s niet van 7000series alu's is ik hem mogelijk niet koop. Ondanks dat meerdere bronnen schrijven dat het ietsje grotere formaat mogelijk komt door het gebruikte aluminium geloof ik dat niet. Ik kan mij niet voorstellen dat sterker aluminium dikker moet zijn.

En dan hebben we ook nog het gerucht dat de nieuwe telefoons 2GB memory gaan bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pacificocean schreef op zondag 26 juli 2015 @ 19:04:
[...]

Thanks, alleen ben ik het met je beschrijving niet helemaal eens. Het grote voordeel van sterker aluminium is dat de telefoon minder makkelijk buigt. De noodzaak is er wel degelijk. Bij zelfs zo sterk dat als de 6s niet van 7000series alu's is ik hem mogelijk niet koop. Ondanks dat meerdere bronnen schrijven dat het ietsje grotere formaat mogelijk komt door het gebruikte aluminium geloof ik dat niet. Ik kan mij niet voorstellen dat sterker aluminium dikker moet zijn.

En dan hebben we ook nog het gerucht dat de nieuwe telefoons 2GB memory gaan bevatten.
Ben je echt nog steeds bang dat een iPhone 6 plus buigt?
Dat waren er een aantal rond release en daarna hebben we er nooit meer wat van gehoord. Daar hoef je hem echt niet voor te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

[...]

Jammer dat al die media-aandacht zoveel impact op je heeft gehad...
iPhone 6Plus was namelijk helemaal niet makkelijk te buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
offtopic:
Het buigen van een iPhone 6 is gewoon aangetoond.
http://www.consumerreport...hone-6-bendgate/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Natuurlijk buigt een iPhone als je hier een ijzer voorwerp kracht op laat uitoefenen.
het gaat om de Real life ervaring en daarin lijkt hij helemaal niet te buigen, hoor er nooit meer iemand over.

Er kwam later trouwens een artikel waarin diverse andere toestellen vergeleken werden. Die gingen allemaal net zo snel krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 18:39
Laten we hier niet op blijven hangen, maar de discussie in de breedte voeren over de iPhone 6S :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
[...]

Yup, die was ik al van plan om mee te nemen in het algemene 'gerucht' over de interne specs. Want ook een A9 processor met bijbehorende GPU update is gewoon een garantie.

Als iemand trouwens info of bronnen heeft over de kostprijs van saffier vs. Gorilla Glass of 7000 series aluminium vs. gewoon aluminium, dan ben ik erg benieuwd. Dit zijn vrij sterke geruchten namelijk, maar ik kan me ook weer niet voorstellen dat Apple een kostprijs van $200,10 ineens $220/230 gaat maken. Dat betekent namelijk geen $/€ 20-30 prijsverhoging, maar eerder 75-100 voor ons consumenten.

Bekijk het namelijk maar eens zo: elke $ die de ruwe kostprijs van de iPhone omhoog gaat kost Apple (zonder prijsverhoging door te voeren) elk kwartaal minimaal $40 miljoen in pure winst. Sterk hogere kostprijs voor ander materiaal zal dus linksom of rechtsom gecompenseerd moeten worden, maar aangezien Apple al de duurste smartphones heeft samen met Samsung's topmodellen, zie ik het niet gebeuren dat ze nog veel hoger gaan zitten, behoudens $/€ koersaanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:22

JB

Cédric roelt!

Ik hoop echt dat er een 4 inch variant komt. Vind het nog steeds geen meerwaarde hebben bij mijn iPhone 6. Heb juist vanwege de grote Android toestellen gekozen voor een kleinere iPhone 5 en 5S maar vervolgens dwingt Apple je weer naar groter :( Ze doen wat ze zelf willen wordt altijd gezegd, maar bij het scherm gingen ze juist de rest achterna :/

Waarom dat er bij de 6 al geen mogelijkheid was voor een 4 inch begrijp ik niet. Kan me niet voorstellen dat de groep die dit wenst zo klein is.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Laatst online: 20-05-2024
MooDyBLueS schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 23:55:
Het instapmodel krijgt 32 GB opslag
Betrouwbaarheid: 20%
Onderbouwing: Dit is een gerucht wat al een aantal jaren in alle geruchten lijstjes komt en ook dit jaar verwijs ik hem eigenlijk gelijk naar het rijk der fabelen. De eerdere beweegreden die men vaak hoorde was dat "Samsung, HTC en anderen ook minimaal 32 GB aanbieden in hun topmodellen", maar Apple kenners weten dat Apple niet meegaat met de concurrentie en dat het eerder andersom is.

Kijk maar eens naar de jarenlange kritiek uit bepaalde hoek dat Apple steeds maar weer weigerde een SD-uitbreidingsslot in de iPhone's en later iPad's te stoppen: inmiddels heeft Samsung er ook afscheid van genomen in hun laatste generatie Galaxy S6. Wel is het zo dat er de laatste tijd steeds meer kritiek is komen te liggen op de 16 GB modellen, maar dat kwam dan met name omdat met ingang van iOS 7 en ook universele apps, de eigenaren van die toestellen hun vrije opslag in rap tempo zagen verdwijnen.

Echter heeft Apple eerder dit jaar tijdens de WWDC een aantal zeer belangrijke features op dit vlak prominent naar voren gehaald, dusdanig dat ik het niet zie gebeuren dat ze het 16 GB instapmodel uit zullen faseren. Het gaat hierbij namelijk enerzijds over het feit dat ze iOS 9 OTA update flink hebben kunnen verkleinen, waardoor je sowieso minder vrije ruimte nodig hebt dan voorheen met een major release. Plus wat ze noemen App Slicing, waarbij de App niet meer alle resources voor iPad, iPad retina, iPhone 4, iPhone 5, iPhone 6 én iPhone 6 Plus hoeft te bevatten zodra je hem downloadt, maar hij alleen die resources pakt die voor het apparaat waar je hem op dat moment op installeert nodig zijn. Door afbeeldingen kan dit zomaar tientallen MB's per app schelen en als 75% van de grote ontwikkelaars dit binnen een jaar in apps zoals Evernote, Pocket, LinkedIn, Swarm en Spotify hebben doorgevoerd, dan kan dit voor de gemiddelde gebruiker zomaar een volle GB aan extra ruimte opleveren, meer voor power users.

Ik gaan sinds een paar dagen toch weer sterke geruchten dat het 16GB model vervangen gaat worden door 32GB. Zou mooi zijn als dat tegen dezelfde prijs is van de huidige 16GB.

(http://micgadget.com/3571...-16gb-iphone-6s-iphone-7/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 07:16
(Nog) niet relevant voor NL, maar ik denk dat alle 5-series vervangen gaan worden door een model met nfc, ivm Apple Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Peabz21: De geruchten worden inderdaad steeds sterker, maar dat worden ze elk jaar in de aanloop naar de keynote. Mijn mening is (en blijft voorlopig) dat Apple met de aangekondigde OTA update verkleining en App Slicing nog minder reden heeft om 32 GB als standaard aan te bieden dan voorheen.

Daar komt bij, en dat heb ik de openingspost nog niet eens vermeld, dat 16 GB inderdaad wel erg beperkt is, wat de upgrade naar 64 GB zo aantrekkelijk maakt. Zo ken ik persoonlijk ook niemand die een iPhone 6 (Plus) 16 GB heeft, iedereen heeft voor de 64 GB versie gekozen. Ik gok dat het 6/7 mensen zijn, die alleen ik al ken.

In andere woorden: Apple zou zichzelf in de vingers snijden, want zij zien ook wel hoe gigantisch veel mensen ineens een 64 GB model kopen (Google maar eens). Dat levert Apple dus even in de richting van € 80-90 extra op per persoon, die anders hoogstwaarschijnlijk gewoon voor een 32 GB zijn gegaan (als dat het instapmodel zou zijn).

Kijk ook maar eens naar de werkelijke opslag die je overhoudt:
16 GB model = 14.9 GB werkelijk = 12,2 GB vrije capaciteit
32 GB model = 29,8 GB werkelijk = 27,1 GB vrije capaciteit
64 GB model = 59,6 GB werkelijk = 56,9 GB vrije capaciteit
128 GB model = 119,2 GB werkelijk = 116,5 GB vrije capaciteit

Zoals je kan zien levert elke stap meer dan een factor 2 aan vrije capaciteit op. En eigenlijk moet je zelfs kijken hoeveel GB je aan apps kwijt bent, want dat installeer je altijd direct weer op je nieuwe iPhone en de rest van de ruimte hou je dus daadwerkelijk over voor foto's, muziek, video en natuurlijk de nodige caching van apps. In mijn geval heb ik circa 5 GB, dus: 7,2 GB, 22,1 GB of 51,9 GB vrije capaciteit.

Zo zie je dus eenvoudig waarom vrijwel niemand meer voor 16 GB kiest en waarom 32 GB voor de meeste mensen genoeg zal zijn. Dat is de reden dat ik blijf inzetten op een 16 GB instapmodel vanuit Apple perspectief.

@BellySM: De 5-series zijn al vervangen door een model met NFC, namelijk de 6-series. Apple gaat zeker geen iPhone 5(s)+NFC uitbrengen, hoogstens zullen ze een iPhone 6s mini of 6c uitbrengen die dan naar alle waarschijnlijkheid een 4" form factor heeft met de internals van de 6s (in het geval van een 6s mini) of de internals van een iPhone 6 (in het geval van een 6c).

De line-up zal op dezelfde manier opgebouwd worden als altijd al het geval is. De situatie nu:
huidige generatie: iPhone 6 in 16, 64 of 128 GB en 6 Plus in 16, 64 of 128 GB
vorige generatie: 5s in 16 of 32 GB
budget generatie: 5c in 8 GB

Dat zal worden (pin me dus niet vast op 16 of 32 GB als instapmodel):
huidige generatie: iPhone 6s in 16, 64 of 128 GB en 6s Plus in 16, 64 of 128 GB
vorige generatie: 6 in 16 of 32 GB
budget generatie: 6c in 16 GB (of 6s mini)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:31
MooDyBLueS schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:46:
@Peabz21: De geruchten worden inderdaad steeds sterker, maar dat worden ze elk jaar in de aanloop naar de keynote. Mijn mening is (en blijft voorlopig) dat Apple met de aangekondigde OTA update verkleining en App Slicing nog minder reden heeft om 32 GB als standaard aan te bieden dan voorheen.

Daar komt bij, en dat heb ik de openingspost nog niet eens vermeld, dat 16 GB inderdaad wel erg beperkt is, wat de upgrade naar 64 GB zo aantrekkelijk maakt. Zo ken ik persoonlijk ook niemand die een iPhone 6 (Plus) 16 GB heeft, iedereen heeft voor de 64 GB versie gekozen. Ik gok dat het 6/7 mensen zijn, die alleen ik al ken.

In andere woorden: Apple zou zichzelf in de vingers snijden, want zij zien ook wel hoe gigantisch veel mensen ineens een 64 GB model kopen (Google maar eens). Dat levert Apple dus even in de richting van € 80-90 extra op per persoon, die anders hoogstwaarschijnlijk gewoon voor een 32 GB zijn gegaan (als dat het instapmodel zou zijn).

Kijk ook maar eens naar de werkelijke opslag die je overhoudt:
16 GB model = 14.9 GB werkelijk = 12,2 GB vrije capaciteit
32 GB model = 29,8 GB werkelijk = 27,1 GB vrije capaciteit
64 GB model = 59,6 GB werkelijk = 56,9 GB vrije capaciteit
128 GB model = 119,2 GB werkelijk = 116,5 GB vrije capaciteit

Zoals je kan zien levert elke stap meer dan een factor 2 aan vrije capaciteit op. En eigenlijk moet je zelfs kijken hoeveel GB je aan apps kwijt bent, want dat installeer je altijd direct weer op je nieuwe iPhone en de rest van de ruimte hou je dus daadwerkelijk over voor foto's, muziek, video en natuurlijk de nodige caching van apps. In mijn geval heb ik circa 5 GB, dus: 7,2 GB, 22,1 GB of 51,9 GB vrije capaciteit.

Zo zie je dus eenvoudig waarom vrijwel niemand meer voor 16 GB kiest en waarom 32 GB voor de meeste mensen genoeg zal zijn. Dat is de reden dat ik blijf inzetten op een 16 GB instapmodel vanuit Apple perspectief.

@BellySM: De 5-series zijn al vervangen door een model met NFC, namelijk de 6-series. Apple gaat zeker geen iPhone 5(s)+NFC uitbrengen, hoogstens zullen ze een iPhone 6s mini of 6c uitbrengen die dan naar alle waarschijnlijkheid een 4" form factor heeft met de internals van de 6s (in het geval van een 6s mini) of de internals van een iPhone 6 (in het geval van een 6c).

De line-up zal op dezelfde manier opgebouwd worden als altijd al het geval is. De situatie nu:
huidige generatie: iPhone 6 in 16, 64 of 128 GB en 6 Plus in 16, 64 of 128 GB
vorige generatie: 5s in 16 of 32 GB
budget generatie: 5c in 8 GB

Dat zal worden (pin me dus niet vast op 16 of 32 GB als instapmodel):
huidige generatie: iPhone 6s in 16, 64 of 128 GB en 6s Plus in 16, 64 of 128 GB
vorige generatie: 6 in 16 of 32 GB
budget generatie: 6c in 16 GB (of 6s mini)
Apple snijd zichzelf al met iOS 9 in de vingers. App ontwikkelaars moeten dan de broncode aanleveren aan Apple waarna Apple per apparaat een aparte gecompileerde versie maakt wat weer ruimte bestaat. Tevens kunnen ontwikkelaars onderdelen van het programma achteraf pas laten downloaden zoals levels (overigens alleen direct bij Apple vandaan). Beide optimalisaties kunnen voor een flinke besparing zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Update:
Onderbouwing: De enige reden dat ik hier geen 100% betrouwbaarheid aan geef is de 2 GB RAM. Voor de rest geldt bij dit gerucht dat het eigenlijk niet eens een gerucht is. Elke S-variant van voorgaande iPhones hebben namelijk een CPU en GPU upgrade met zich meegekregen en inderdaad in sommige gevallen ook een upgrade van RAM-geheugen.

Dat laatste is echter bij de 4S en 5s niet het geval geweest, waardoor het absoluut geen zekerheid is dat de iPhone 6s 2 GB RAM krijgt. Bekijk het ook eens van de andere kant: zelfs de Android topmodellen met 3 GB RAM halen daar nauwelijks voordeel uit t.o.v. 2 GB. Kortom: als de iPhone 6s 2 GB RAM krijgt, dan heeft Apple op performance gebied geen enkele reden om de iPhone 7 met 3 GB RAM uit te rusten en dus zou deze op 2 GB RAM blijven steken.

Echter is de iPhone 6 alweer de derde generatie die het met 1 GB RAM heeft moeten stellen en op basis daarvan is het zeker tijd voor een upgrade. Het is alleen de vraag in hoeverre iOS dat op de iPhone nodig heeft. Je kan namelijk totaal geen vergelijking trekken met Android, omdat deze twee besturingssystemen wezenlijk anders werken en Apple ook een veel betere optimalisatie heeft tussen soft- en hardware dan bij Android het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
MooDyBLueS schreef op maandag 27 juli 2015 @ 07:31:
[...]

Yup, die was ik al van plan om mee te nemen in het algemene 'gerucht' over de interne specs. Want ook een A9 processor met bijbehorende GPU update is gewoon een garantie.

Als iemand trouwens info of bronnen heeft over de kostprijs van saffier vs. Gorilla Glass of 7000 series aluminium vs. gewoon aluminium, dan ben ik erg benieuwd. Dit zijn vrij sterke geruchten namelijk, maar ik kan me ook weer niet voorstellen dat Apple een kostprijs van $200,10 ineens $220/230 gaat maken. Dat betekent namelijk geen $/€ 20-30 prijsverhoging, maar eerder 75-100 voor ons consumenten.

Bekijk het namelijk maar eens zo: elke $ die de ruwe kostprijs van de iPhone omhoog gaat kost Apple (zonder prijsverhoging door te voeren) elk kwartaal minimaal $40 miljoen in pure winst. Sterk hogere kostprijs voor ander materiaal zal dus linksom of rechtsom gecompenseerd moeten worden, maar aangezien Apple al de duurste smartphones heeft samen met Samsung's topmodellen, zie ik het niet gebeuren dat ze nog veel hoger gaan zitten, behoudens $/€ koersaanpassingen.
Er bestaat niet zoiets als gewoon aluminium, tenminste niet om een telefoon van te maken. De huidige Iphone 6 wordt waarschijnlijk gemaakt van 6000 series aluminium.
http://www.macrumors.com/...-6s-7000-series-aluminum/
Bovenstaande link geeft ook een reactie die het al vreemd vind dat de Iwatch voor $350 kan worden geproduceerd. Maar door de aantallen te vergroten wordt het produceren alleen maar groter. Voor een horloge kost een los saffieer glaasje ongeveer 25 euro. Maar ook in grote aantallen kan dit ver naar beneden. Ook voor de Iphone 6 was men al met saffier bezig.
http://www.nu.nl/gadgets/...vraagt-faillissement.html
Men is er bij Apple dus duidelijk wel mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 668730

Peabz21 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:23:
[...]

Ik gaan sinds een paar dagen toch weer sterke geruchten dat het 16GB model vervangen gaat worden door 32GB. Zou mooi zijn als dat tegen dezelfde prijs is van de huidige 16GB.

(http://micgadget.com/3571...-16gb-iphone-6s-iphone-7/)
Ik vind dit zelf wel aannemelijk. De tijdens WWDC geïntroduceerde technieken lijken me vooral een manier om mensen met een 16GB model ruimte te geven voor Apple Music, en niet zozeer om vast te kunnen houden aan een 16GB basis model.

Als ik mijn alu-hoedje opzet verdenk ik ze er zelfs van dat ze zowel de genoemde technieken als het 32GB basis-model hebben uitgesteld tot de introductie van Apple Music om Spotify niet teveel in de kaart te spelen. Weinig ruimte maakt dergelijke diensten immers minder aantrekkelijk. (Duur streamen vs goedkoop lokaal opslaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-04 12:30
Ik denk niet dat er een iPhone 6s-mini komt, maar wel een iPhone 6c welke 4" zal zijn.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 12:56

Saven

Administrator

Dat ze ook meteen ff een nieuwe vingerafdrukscanner maken die het wel doet als je duim nat/bezweet is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
pacificocean schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:48:
[...]
Er bestaat niet zoiets als gewoon aluminium, tenminste niet om een telefoon van te maken. De huidige Iphone 6 wordt waarschijnlijk gemaakt van 6000 series aluminium.
http://www.macrumors.com/...-6s-7000-series-aluminum/
Bovenstaande link geeft ook een reactie die het al vreemd vind dat de Iwatch voor $350 kan worden geproduceerd. Maar door de aantallen te vergroten wordt het produceren alleen maar groter. Voor een horloge kost een los saffieer glaasje ongeveer 25 euro. Maar ook in grote aantallen kan dit ver naar beneden. Ook voor de Iphone 6 was men al met saffier bezig.
http://www.nu.nl/gadgets/...vraagt-faillissement.html
Men is er bij Apple dus duidelijk wel mee bezig.
Je hebt helemaal gelijk met het aluminium, ik doelde eigenlijk op het in 90% van de gevallen gebruikte 6061 aluminium. Dat mag je toch wel in leek termen "gewoon" aluminium noemen, toch? ;) Ik zal het echter verduidelijken.

Wat betreft de kosten: dat is iets waar ik probeer meer van de vinden, erg interessant en als ik het kan vinden wat de kostprijsverschillen zijn, dan zou dat veel inzicht geven in welke kant Apple op kan gaan. Opschaling is inderdaad geen probleem voor Apple en daarmee hebben ze al eerder bewezen om iets vrij duurs (1st gen iPad touchscreen anyone?) betaalbaar te kunnen introduceren doordat ze de winst later wel pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:18
Voorheen ben ik elke 2 jaar ongeveer naar een nieuw model gestapt (3G, 4S, 5S) maar weet niet of ik nu weer overstap. Ben wel benieuwd naar wat er in zit, maar de 5S is nog heel vlot, en speel lang niet zoveel meer met mijn toestel.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Found it! Deze bron vergelijkt het meest gebruikte 6000-series aluminium (6061) met het meest gebruikte 7000-series aluminium (7075) en daarnaast wat ze zelf noemen "The Ultimate Alloy" (7068).

Daaruit komt naar voren dat 7075 maar liefst 2-3x zo duur is als 6061 aluminium. Aangezien 6061 aluminium in ruwe vorm op dit moment € 1,88 per kg kost (bron), komt 7075 op € 3,76 tot 5,64. Een significant verschil.

Het zelfbenoemde ultieme alloy komt volgens de eerste bron uit op 3-4x de prijs van 6061, wat neerkomt op € 5,64 tot 7,52 per kg. Onderling verschillen de 7075 en 7068 alloys dus niet veel in prijs, zeker niet als je toch al de meerprijs uitgeeft voor 7000-series i.p.v. 6000-series.

Grote kans dus dat Apple ofwel een eigen variant aan het maken is die in de buurt komt van 7068 (die is immers commercieel in handen van Tennalum).

[ Voor 0% gewijzigd door MooDyBLueS op 27-07-2015 14:37 . Reden: 7078 moest 7068 zijn. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
MooDyBLueS schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:32:
Found it! Deze bron vergelijkt het meest gebruikte 6000-series aluminium (6061) met het meest gebruikte 7000-series aluminium (7075) en daarnaast wat ze zelf noemen "The Ultimate Alloy" (7078).

Daaruit komt naar voren dat 7075 maar liefst 2-3x zo duur is als 6061 aluminium. Aangezien 6061 aluminium in ruwe vorm op dit moment € 1,88 per kg kost (bron), komt 7075 op € 3,76 tot 5,64. Een significant verschil.

Het zelfbenoemde ultieme alloy komt volgens de eerste bron uit op 3-4x de prijs van 6061, wat neerkomt op € 5,64 tot 7,52 per kg. Onderling verschillen de 7075 en 7078 alloys dus niet veel in prijs, zeker niet als je toch al de meerprijs uitgeeft voor 7000-series i.p.v. 6000-series.

Grote kans dus dat Apple ofwel een eigen variant aan het maken is die in de buurt komt van 7078 (die is immers commercieel in handen van Tennalum).
Mooi gevonden. Alleen gebruik je volgens mij 7078 waar je 7068 bedoelt. En ik geloof niet dat men bij Apple (al) in staat is om een eigen alluminum legering te maken. Dat zal men toch moeten inkopen.
Wikipedia: 7068 aluminium alloy

[ Voor 3% gewijzigd door pacificocean op 27-07-2015 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Whut :
Vrijwel alle in 2015 gelanceerde producten hebben een vorm van Force Touch gekregen, wat je qua marketing en feature toch wel het nieuwe Touch ID mag noemen.
Force Touch het nieuwe Touch ID? Yeah sure :') Het zijn 2 totaal andere technieken en worden voor iets totaal anders gebruikt

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
DennusB schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:17:
Whut :

[...]

Force Touch het nieuwe Touch ID? Yeah sure :') Het zijn 2 totaal andere technieken en worden voor iets totaal anders gebruikt
Ik denk dat ts doelt op: unique features behind an iPhone, things that you won’t find if you opted for an Android phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
pacificocean schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:28:
[...]

Ik denk dat ts doelt op: unique features behind an iPhone, things that you won’t find if you opted for an Android phone.
Er staat heel duidelijk :
wat je qua marketing en feature toch wel het nieuwe Touch ID mag noemen.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 668730

Wie weet. Touch ID leek mij ook onzinnig, maar nu ik het heb vind ik het inderdaad wel een prettige feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
DennusB schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:31:
[...]

Er staat heel duidelijk :
[...]
[...]
Ik bedoel het niet zo letterlijk als jij nu denkt. Wat ik bedoel is dat beide features (Touch ID en Force Touch) typische features zijn die niemand echt nodig heeft, maar wel weer door Apple ontzettend in marketing naar voren gehaald kunnen worden. Vandaar dat ik zeg dat het goede marketing features zijn.

Het typische patroon daarbij is: Wij (Apple) hebben iets nieuws, waarvan we weten dat jullie nu allemaal denken "heb ik niet nodig", maar wij zullen je eens laten zien wat voor coole dingen je ermee kan door tientallen ads en pagina's op apple.com erover te wijden en een groot deel van onze keynote hieraan te besteden. Dan ga je vanzelf denken dat het belangrijk is en op z'n minst wil je het proberen, wat uiteindelijk (hopelijk) in een aankoop van ons nieuwste product zal resulteren.

Dat is overigens geen kritiek op Apple hoor, ik vind het juist mooi hoe ze dit doen, ze besteden er gewoon erg veel aandacht aan. In veel gevallen ook terecht, ook ik dacht op het begin Touch ID niet echt nuttig te vinden, maar inmiddels mis ik het wel behoorlijk op mijn iPhone 5.
pacificocean schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:14:
[...]

Mooi gevonden. Alleen gebruik je volgens mij 7078 waar je 7068 bedoelt. En ik geloof niet dat men bij Apple (al) in staat is om een eigen alluminum legering te maken. Dat zal men toch moeten inkopen.
Aangepast. En mee eens, was iets te kort door de bocht gedacht door mij, al is het wel zo dat Apple in veel gevallen iets bedenkt en daarmee met de leverancier om tafel gaat zitten om te kijken wat er mogelijk is om dat te realiseren. In sommige gevallen hebben ze uiteindelijk wel zelf iets ontworpen (zoals de A-series CPU/GPU), maar ook in die gevallen is het uiteraard gebaseerd op een bestaand ontwerp. Op dat gebied blijkt trouwens steeds meer dat de custom designs van Apple ook echt behoorlijk custom kunnen zijn, zodanig dat het goed zoeken is wat nu het oorspronkelijke ontwerp was.

[ Voor 27% gewijzigd door MooDyBLueS op 27-07-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
pacificocean schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:14:
[...]

Since it’s a soft metal, susceptible to nicks and scratches, our metallurgists engineered an entirely new alloy that’s up to twice as hard as standard gold.
For Apple Watch Sport, we started with 7000 Series aluminum — the same used in competition bicycles. We altered it to create a new alloy that’s just as light, yet even more durable — it’s 60 percent stronger than most aluminum, and one-third the density of stainless steel.
Volgens hun website hebben ze voor zowel aluminium als goud hun eigen legeringen gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
ZpAz schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:07:
[...]

[...]

[...]

Volgens hun website hebben ze voor zowel aluminium als goud hun eigen legeringen gemaakt.
I stand corrected.

Maar te meer reden dat de nieuwe legering ook in de Iphone gebruikt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Al blijft het natuurlijk de vraag of dit 100% in-house is gebeurd of dat ze het "in samenwerking met" doen. Met name het dikgedrukte deel is mooi verwoord:
Since it’s a soft metal, susceptible to nicks and scratches, our metallurgists engineered an entirely new alloy that’s up to twice as hard as standard gold.
Iets zelf engineeren en fabriceren zijn twee verschillende dingen, maar alsnog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
MooDyBLueS schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:17:
Al blijft het natuurlijk de vraag of dit 100% in-house is gebeurd of dat ze het "in samenwerking met" doen. Met name het dikgedrukte deel is mooi verwoord:

[...]

Iets zelf engineeren en fabriceren zijn twee verschillende dingen, maar alsnog...
Ja, ze hebben waarschijnlijk zelf geen ovens staan zeg maar. Althans, niet voor massa productie. Maar ze hebben ook niet de capaciteit om in massa productie bijvoorbeeld de iPhone in elkaar te schroeven, dat besteden ze ook uit. Maar het wordt wel volgens opgegeven en eigen bepaalde specificaties gemaakt. Zo zal dat dan ook gaan voor het metaal lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Precies. Zoals de A8 processor (en voorlopers) die bij Apple ontworpen is, maar waarvan het kant-en-klare ontwerp aan TSMC en/of Samsung aangeleverd wordt om te fabriceren en vervolgens naar TTM Technologies gestuurd om op het PCB te verwerken samen met alle andere chips, waarna Foxconn het in de behuizing mag schroeven samen met o.a. de accu en het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ik hoop dat het niet klopt. Waarom is een kleiner scherm gelijk aan "budget phone" :/ Ik wil gewoon een 6S met klein scherm Apple!!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Met name het volgende stukje moet ik ze wel gelijk in geven.
Arcuri, in a research note obtained by Business Insider, speculates that Apple may have delayed or dropped plans to release the "iPhone 6c" due to concerns that the budget smartphone would cannibalize the iPhone 6, which has experienced record-breaking sales and could continue to be a hot product for Apple if given a price reduction alongside the "iPhone 6s" and "iPhone 6s Plus" in September.
Al ligt het er maar net aan hoe ze het inzetten. Natuurlijk moeten ze geen 4" iPhone maken met dezelfde specs als de 6s en 6s Plus en die vervolgens voor € 499 gaan verkopen. Dat kannibaliseert zeker de verkoop.

Wat in mijn optiek een werkende strategie zou zijn is een van de volgende twee product line-ups (ik gebruik alleen de instapmodellen voor dit beeld, dus geen 64/128 GB):
  • iPhone 6s Plus - € 799
  • iPhone 6s - € 699
  • iPhone 6s mini 4" - € 599
  • iPhone 6 - € 599 (€ 100 discount t.o.v. nu)
  • geen iPhone 6 Plus meer aanbieden
Deze zou in lijn liggen met hoe ze de iPad mini positioneren t.o.v. de iPad air. De iPad air (vorige generatie) is immers nu te koop voor dezelfde prijs als de iPad mini 3 (huidige generatie kleiner model). Volgens die logica zou de iPhone 6 (vorige generatie) voor dezelfde prijs als een mogelijke iPhone 6s mini (huidige generatie kleiner model) verkocht kunnen worden. De keuze ligt dan bij de consument als je niet meer dan € 700 wil uitgeven: een huidige generatie, maar dan wel het kleinste wat ze hebben, of een vorige generatie met een groter scherm.

Een andere line-up die zou kunnen, is:
  • iPhone 6s Plus - € 799
  • iPhone 6s - € 699
  • iPhone 6 Plus - € 699 (€ 100 discount t.o.v. nu)
  • iPhone 6 - € 599 (€ 100 discount t.o.v. nu)
  • iPhone 6c 4" - € 499
Waarbij de 6c dan de interne specs meekrijgt van de iPhone 6 en vooruit: een kunststof behuizing. Come to think of it, deze line-up zou ik eigenlijk alleen logisch vinden wanneer de standaard opslag voor de 6s modellen naar 32 GB gaat en alle 6 modellen (incl. 6c) 16 GB behouden.

[ Voor 0% gewijzigd door MooDyBLueS op 28-07-2015 14:28 . Reden: Prijzen verlaagd (zat met 64 GB prijs in mijn hoofd). ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:25

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

MooDyBLueS schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:42:
Update:

2GB is niet waarschijnlijk. Ios 9 bevat optimalisaties, waardoor er wellicht minder geheugen nodig is en dus ook minder noodzaak voor 2GB.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Dat is precies de reden waarom ik Apple zo goed vind: optimalisaties. Android liefhebbers zullen zeggen dat je veel meer betaalt voor minder krachtige hardware, maar daar gaat het al jaren niet meer om. Net zoals Intel ooit de GHz strijd staakte op de desktop, is Apple diezelfde idioterie een hand gaan geven. Het gaat om de uiteindelijke beleving.

Vergelijk maar eens wat de Android toppers nodig hebben om ongeveer gelijkwaardig te zijn aan een iPhone 6:
- CPU: 8x 2.1 GHz vs. 2x 1.4 GHz
- RAM: 3 GB vs. 1 GB
- batterij: 2.550 mAh vs. 1.810 mAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Wat gaat de nieuwe connector worden blijft dat een lightning of wordt het een USB c aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch zie ik wel graag meer geheugen komen. Niet om met de specs race mee te gaan maar puur om het feit dat bepaalde onderdelen dan niet continu opnieuw geladen hoeven te worden.

Dat gebeurt nu te vaak, vooral bij Safari is dit behoorlijk irritant.
De vierde beta van iOS9 doet dit nog steeds dus ze moeten nog een hoop optimaliseren willen ze dit opgelost hebben voor de final komt, wat ik persoonlijk niet zie gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
MooDyBLueS schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:48:
Wat in mijn optiek een werkende strategie zou zijn is een van de volgende twee product line-ups (ik gebruik alleen de instapmodellen voor dit beeld, dus geen 64/128 GB):
  • iPhone 6s Plus - € 899
  • iPhone 6s - € 799
  • iPhone 6s mini 4" - € 699
  • iPhone 6 - € 699 (€ 100 discount t.o.v. nu)
  • geen iPhone 6 Plus meer aanbieden
De prijzen van je line-up kloppen niet. De iPhone 6 is nu al €699, dat moet dus €599 zijn in jouw verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Peabz21 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:46:
[...]

De prijzen van je line-up kloppen niet. De iPhone 6 is nu al €699, dat moet dus €599 zijn in jouw verhaal.
En de 6S 16 GB vanaf 799 :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-05 21:00
Zat ook al vreemd tegen die prijzen aan te kijken. Zo is de euro wel heel dramatisch gezakt tov de dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JB schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:03:
[...]

En de 6S 16 GB vanaf 799 :?
Ik denk toch dat je daar wel rekening mee moet gaan houden.

Pak de Amerikaanse prijs zonder tax ($699,-) doe die maal koers en btw en je komt al heel snel in de buurt van de €799,-

Edit: ik had eerst een 16Gb + omdat ik altijd genoeg bleek te hebben aan 16Gb nu apps enz toch wel wat groter worden ben ik overgestapt naar een 64GB + maar heb daar nog net geen 40 GB van over. Dus als de iPhones van 16 naar 32 GB gaan koop ik lekker weer het instap model.

[ Voor 29% gewijzigd door Donstil op 28-07-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Donstil schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:54:
[...]

Pak de Amerikaanse prijs zonder tax ($699,-) doe die maal koers en btw en je komt al heel snel in de buurt van de €799,-

Edit: ik had eerst een 16Gb + omdat ik altijd genoeg bleek te hebben aan 16Gb nu apps enz toch wel wat groter worden ben ik overgestapt naar een 64GB + maar heb daar nog net geen 40 GB van over. Dus als de iPhones van 16 naar 32 GB gaan koop ik lekker weer het instap model.
Ja daar zit ik ook mee, ik wil de 64GB straks omdat de 16GB nu steeds vol zit maar dan hoop ik toch dat de 32GB standaard wordt want 100 euro meer moeten betalen voor 16GB is natuurlijk belachelijk tov de voorgangers.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Peabz21 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:46:
[...]

Excuses, je hebt gelijk. Ben in de war omdat ik zelf naar de 64 GB uitvoering aan het kijken ben geweest. Ga het aanpassen.
JB schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:17:
[...]

Ja daar zit ik ook mee, ik wil de 64GB straks omdat de 16GB nu steeds vol zit maar dan hoop ik toch dat de 32GB standaard wordt want 100 euro meer moeten betalen voor 16GB is natuurlijk belachelijk tov de voorgangers.
Voor mij geldt hetzelfde: als de 32 GB het instapmodel wordt, dan koop ik die. Als het 16 GB blijft, dan koop ik de eerstvolgende, oftewel 64 GB.

Kans is echter wel groot dat als 32 GB het instapmodel wordt, dat de prijzen op z'n minst € 50 omhoog gaan, ook i.v.m. de bar slechte eurokoers. De vanafprijs zou dan waarschijnlijk € 749 of 799 gaan worden.

[ Voor 49% gewijzigd door MooDyBLueS op 28-07-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:48
Donstil schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:54:
[...]

Je rekt de waarheid aardig op.

iPhone 6 16GB unlocked: $649 (€587 bij huidige koers) excl. BTW, incl. BTW dus €710. Dat is bij lange na geen €799.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Zijn berekening is inderdaad niet helemaal juist, maar daar gaat het niet om eigenlijk.

Zie nu maar: de Amerikaanse prijs is $649, de Europese (meeste landen) € 699. Dat was september 2014 toen die prijzen vastgesteld werden.

Kijk maar eens op basis van de huidige koers wat de Apple Watch rond die prijs doet:
38mm Stainless Steel Case with Black Classic Buckel in Amerika $649, in Europa € 769.

Kortom: Apple heeft de prijzen al aangepast, maar ze passen ze nooit in het midden van de jaarlijkse lifecycle aan. Straks als de iPhone 6s uitkomt, zal die gegarandeerd tussen € 749 en 799 gaan liggen.

Overigens heb ik mijn vorige line-up hier nog geen rekening mee gehouden, omdat het nog koffiedik kijken is, ik ben daar uiteraard van de huidige prijzen uitgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Lang leve de EU :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarcoC schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:29:
[...]

Je rekt de waarheid aardig op.

iPhone 6 16GB unlocked: $649 (€587 bij huidige koers) excl. BTW, incl. BTW dus €710. Dat is bij lange na geen €799.
Aha. Ik dacht dat de simlock vrije versie $699,- was in de Vs. Blijkt idd $ 649,-

Dan heb je best kans dat de instapper naar € 719,- of € 729,- gaat. Wat dan "nog best meevalt"

Maar goed toen de koers nog 70 cent op de dollar stond koste een toestel hier ook €699,- terwijl hij in de Vs $649 zonder tax was (€550,- inclusief btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Mede forum leden,

USB Type C zal dat in de 6S al komen of pas in de '7'?

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ronaldm3 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 19:01:
Mede forum leden,

Voegt USB-C wat toe t.o.v. de kabel die we nu gebruiken?
Persoonlijk zit ik namelijk totaal niet te wachten op weer een nieuwe kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:42
ronaldm3 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 19:01:
Mede forum leden,

Ik denk niet eerder dan de 7... De 6s gaat er hetzelfde uit zien als de 6. Ik denk dat ze de overstap pas gaan maken als het echt moet van de EU. Er Was toch zo'n regel binnenkort dat alle telefoons dezelfde aansluiting moeten hebben?
Ik vraag me af of het mogelijk is om een lightning en usb c aansluiting in 1 te hebben...

Interessant stukje: http://www.theverge.com/2...ng-usb-type-c-new-macbook

[ Voor 9% gewijzigd door ChrisM op 29-07-2015 16:02 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Ze suggeren dat de iPhone 6S en 6S Plus 0.2mm dikker gaan worden, Kunnen ze dan niet gelijk de camera lens ff laten verzinken in de behuizing. :P

Een gevalletje nu we er toch zijn zegmaar. :*)

Tevens zullen ze de mute switch aan gaan passen, zoals die op de laatste generatie iPad te vinden was: Niet kantelen maar naar boven of beneden schuiven, volgens de geruchten natuurlijk. 8)

[ Voor 19% gewijzigd door ronaldm3 op 03-08-2015 19:01 ]

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ronaldm3 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:53:
Tevens zullen ze de mute switch aan gaan passen, zoals die op de laatste generatie iPad te vinden was: Niet kantelen maar naar boven of beneden schuiven, volgens de geruchten natuurlijk. 8)
Echt? Wat onhandig zeg, dat wekt nu juist zo lekker. Dat mis ik echt op bv Android toestellen.

Ik zou verder wel graag een 1920x1080 scherm zien voor de normale 6s. Want dan stap ik van de Plus af denk ik.

Nu pak ik de normale 6 van mijn vriendin wel eens en dan bevalt de maat mij prima maar valt het scherm zo tegen.

Uitstekende camera lens kan mij niet boeien trouwens. Ik zou dat allemaal nog wel wat groter kunnen verdragen als het een betere camera met zich mee brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:59
In plaats van die huidige mute-switch zou ik een echte fysieke mute-switch hebben, waarmee het geluid *echt* uit gezet wordt. Niet zoals nu, dat YouTube en TomTom gewoon herrie kunnen maken. Ik snap dat het nut heeft, maar logisch vind ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Hier nog wat meer informatie omtrent de Force Touch feature:
http://www.onemorething.n...phone-6s-steeds-zekerder/

Over het laten verzinken van de camera als 'compensatie' voor het dikker worden van het toestel: dit gaat niet werken. Als het toestel daadwerkelijk slechts 0,2mm dikker zal worden, dan zal dit zo goed als niet met het blote oog te zien zijn. Leg straks maar een 6 en 6s naast elkaar en je zal heel misschien het kleinste verschil kunnen waarnemen wanneer je ze beide op het scherm legt. De camera steekt namelijk 0,77mm uit. Bron: http://www.iphonefaq.org/archives/973861

Het heeft in dat opzicht totaal geen nut om een compleet nieuwe camera unit te ontwikkelen om het van 0,77mm naar 0,57mm terug te brengen. Helaas...

Het voordeel is overigens dat zeer veel hoesjes natuurlijk ongeveer deze dikte hebben, dus prima de camera 'verbergen'.

@vanaalten: dat is juist niet handig. Als je een YouTube filmpje kijkt, doe je dat heel erg bewust, hetzelfde als welke navigatie-app dan ook. Dat in tegenstelling tot gebeld/ge-sms't/ge-whatsapp't worden of een notification krijgen. Die zie (lees: hoor) je namelijk niet aankomen.

Het is ontzettend logisch, zoals het gedrag nu daadwerkelijk geïmplementeerd is. Dit voorkomt het continu omschakelen van de mute-switch als je "even een YouTube filmpje wilt kijken".

Wat nog wel het meest hinderlijke is en jij lijkt te vergeten: in het door jou gewenste scenario moet je dus je mute-switch op de aan-stand zetten als je een YouTube filmpje wilt kijken, wat tot gevolg heeft dat al je notifications en ringtones ook ineens door de ruimte zullen galmen waar je op dat moment bent, totdat je het YouTube filmpje uit hebt gekeken en de mute-switch weer op stil zet.

Nee, sorry, je hebt dit niet echt doordacht vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

MooDyBLueS schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:03:
Hier nog wat meer informatie omtrent de Force Touch feature:
http://www.onemorething.n...phone-6s-steeds-zekerder/

Verhaal: :)
Klopt eigenlijk wel wat je verteld... Wie kent het verhaal van de iPad air 2?

Die heeft alleen nog maar een software matige mute switch... jammer want ik vind die mute switch nou echt een verschil tussen premium en non premium. Ik hoop niet dat Apple het toe gaat passen op de gehele i line-up... dat is dan bijzonder jammer!
Daarbij nog even andere informatie inzake een Apple product, de 21'' iMac komt met een retina scherm :) Offtopic da weet ik maar leuk om even te melden :).

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Ja, een softwarematige mute-switch op een iPhone zou een gigantische tegenvaller voor heel veel mensen betekenen, mijzelf incluis.

Al moet ik zeggen dat ik hier thuis een iPhone 5, iPhone 6 (van mijn vrouw), iPad air (1) en iPad 3rd gen heb liggen en de mute-switch gebruik ik letterlijk nooit op de iPad, alleen op mijn iPhone. Hetzelfde geldt voor mijn vrouw. Ik: "zeg, die mute-switch op je iPhone, gebruik je die?" zij: "ja, heel vaak", ik: "en op je iPad?" zij: "heeft die er een dan?". Zegt genoeg... ze heeft hem net als ik dus niet nodig. ;-)

Idd leuk van de 21" iMac, 4K heb ik gelezen. Dat klopt ook naar verhouding eigenlijk precies met het 1080p scherm wat ze nu gebruiken. Ik voel me eigenlijk best dom dat ik daar niet omgekeerd aan gedacht heb toen ik mezelf maar continu liep af te vragen: waarom 5K in de 27" iMac en geen 4K? Nu snap ik het: 4K hadden ze al lang in gedachte voor de 21", maar eerst de dure 27" introduceren, kijken of het aanslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Een 6S die dikker zal worden, Komt alles dan ten goede van het display? De accu is namelijk voorzien van een kleinere inhoud!! :(

http://www.macrumors.com/...ne-6s-6c-1715mah-battery/

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:33:
Ja, een softwarematige mute-switch op een iPhone zou een gigantische tegenvaller voor heel veel mensen betekenen, mijzelf incluis.

Al moet ik zeggen dat ik hier thuis een iPhone 5, iPhone 6 (van mijn vrouw), iPad air (1) en iPad 3rd gen heb liggen en de mute-switch gebruik ik letterlijk nooit op de iPad, alleen op mijn iPhone. Hetzelfde geldt voor mijn vrouw. Ik: "zeg, die mute-switch op je iPhone, gebruik je die?" zij: "ja, heel vaak", ik: "en op je iPad?" zij: "heeft die er een dan?". Zegt genoeg... ze heeft hem net als ik dus niet nodig. ;-)

Idd leuk van de 21" iMac, 4K heb ik gelezen. Dat klopt ook naar verhouding eigenlijk precies met het 1080p scherm wat ze nu gebruiken. Ik voel me eigenlijk best dom dat ik daar niet omgekeerd aan gedacht heb toen ik mezelf maar continu liep af te vragen: waarom 5K in de 27" iMac en geen 4K? Nu snap ik het: 4K hadden ze al lang in gedachte voor de 21", maar eerst de dure 27" introduceren, kijken of het aanslaat.
Op de iPad is die switch al vanaf het begin voor Rotation Lock en werd later pas gebruikt als Mute switch door de keuze in het instellingen scherm.

Als Rotation Switch gebruik ik hem dus heel erg veel. De rest van het geluid op de iPad staat namelijk standaard al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:54:
[...]

Op de iPad is die switch al vanaf het begin voor Rotation Lock en werd later pas gebruikt als Mute switch door de keuze in het instellingen scherm.

Als Rotation Switch gebruik ik hem dus heel erg veel. De rest van het geluid op de iPad staat namelijk standaard al uit.
Dat was ik helemaal vergeten! Ik heb hem destijds via de instellingen op mute switch gezet en sindsdien nooit meer veranderd.

Dat krijg je ook als al je instellingen in iCloud staan en je van iPad 1 naar iPad retina (3rd gen) naar iPad air steeds je instellingen meeneemt, dan hoef je nooit meer jouw ideale set aan instellingen te wijzigen. Dat zorgt er helaas dus ook wel voor dat je veel dingen vergeet en persoonlijk vind ik het ook wel leuk om op een nieuw apparaat (zoals straks de iPhone 6s) dergelijke dingen uit te zoeken, ook al is het OS identiek aan die op mijn huidige iPhone 5.

Kortom: eigenlijk gebruik ik de mute switch op zowel iPad als iPhone dus als zodanig en de rotation lock gebruik ik niet vaak, maar als ik hem nodig heb, zit hij een swipe naar boven in het action center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Mooi als de geruchten kloppen:
- iPhone 6s, iets dikker, verzonken camera en met 2GB net wat vlotter als t meezit
- iPad Air 3: sneller en 2GB, wel Irritant van die missende mute knop (in de 2 al)
- ATV4: hopelijk weer interessant voor jailbreakers. Zou wel mooi zijn als vervanger van Kodi op de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:10
matthijst schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 12:47:
...
- iPad Air 3: sneller en 2GB, wel Irritant van die missende mute knop (in de 2 al)
...
Alleen sneller, er zit namelijk al 2GB in de Air 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ah ja sorry :)
Had toen de hoop dat reloaden van tabbladen verleden tijd zou zijn, maar op marumors klaagden mensen nog. Dát en die missende muteknop maakten het t niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:29
Donstil schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:54:
[...]

Dat is dan enkel bij de eerste iPad standaard rotation lock geweest. Bij alle andere iPads, vanaf de iPad 2, is was het standaard voor mute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Helaas geen Apple TV in dit topic als zijne geruchten....

ik twijfel om een Apple TV te kopen, omdat het me toch handig lijk.. niet twijfelen omdat ik hem niet wil.. maar twijfelen omdat ik nu al 1,5 jaar wacht met kopen omdat er een nieuwe dreigt aan te komen.

Niemand weet het...... irritant.

Daarom de vraag: zouden jullie hem komen? of toch blijven wachten....?

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ff wachten die 6 weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Idd wachten is altijd de beste keuze.

Het zou mij eigenlijk niks verbazen als Apple de nieuwe iTv pas in combinatie met nieuwe macs aankondigd.

Er gaan namelijk geruchten dat ze de iP producten tegelijk willen presenteren en een maand later de nieuwe iMacs en iTv.

Maar dat blijven geruchten.

Hold the line en over een paar weken weet je meer :).

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik geloof eigenlijk helemaal niets van de zogenaamde Apple TV upgrade.

Daar hebben de geruchten het al jaren over (ook over een App store erop) maar hij is er nog steeds niet.

Ik denk dat de volgende AppleTV pas gaat komen als 4K de standaard is/wordt. Er is nu gewoon geen echte reden te upgraden. 1080P is nog steeds de standaard en apps via een Appstore lijken ook niet echt nodig want apps die Apple toestaat (Bv de Showtime/HBo Players) worden al direct gepushed.

Ook lijkt de dikkere iPhone mij een vreemde zet, voor het hardere Aluminium is het niet echt nodig en om de Camera bobbel te verhullen is non Apple's. Ze hebben in 2014 voor de bobbel gekozen, ik zie niet waarom dat nu in 2015 ineens gemaskeerd moet worden met een dikkere behuizing. (Ik hoor zowieso in mijn omgeving niemand met een iPhone 6 klagen over die camera bobbel)
ThomasG schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:48:
[...]
Dat is dan enkel bij de eerste iPad standaard rotation lock geweest. Bij alle andere iPads, vanaf de iPad 2, is was het standaard voor mute.
Klopt idd de rotatie Lock knop kreeg later een dubbele functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Ik denk dat die 0.2 mm dikkere iPhone nodig is voor force touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Vind die cameratumor op de iPhone 6 behoorlijk on-Apple :D
Maak dat ding gewoon 1mm dikker, gladde achterkant en meteen ruimte voor een grotere accu.
Win-win :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Remko.me schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 17:29:
Helaas geen Apple TV in dit topic als zijne geruchten....

ik twijfel om een Apple TV te kopen, omdat het me toch handig lijk.. niet twijfelen omdat ik hem niet wil.. maar twijfelen omdat ik nu al 1,5 jaar wacht met kopen omdat er een nieuwe dreigt aan te komen.

Niemand weet het...... irritant.

Daarom de vraag: zouden jullie hem komen? of toch blijven wachten....?
Het staat je vrij om een Apple TV geruchtentopic te openen (als die nog niet bestaat) natuurlijk, maar ik vind het non-gerucht eigenlijk. Ik heb de Apple TV 3 en die voldoet prima voor alles wat ik ermee doe (AirPlay, Netflix, YouTube, TED), enige redenen om op een nieuwere over te stappen zou een App Store zijn waarbij apps van o.a. NPO en Spotify eraan toegevoegd zouden kunnen worden.
matthijst schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:29:
Vind die cameratumor op de iPhone 6 behoorlijk on-Apple :D
Maak dat ding gewoon 1mm dikker, gladde achterkant en meteen ruimte voor een grotere accu.
Win-win :)
Het ligt eraan wat je on-Apple noemt. In eerste instantie was ik het 100% met je eens, tot ik erover na begon te denken. Wat je namelijk snel vergeet, is: de iPhone 6 is groter geworden, om deze zo licht mogelijk te houden, moet er zo min mogelijk materiaal gebruikt worden. 1mm meer aluminium aan de zijkant (rondom) zet niet veel meer gewicht erop, maar wat doe je met die loze ruimte? Lege ruimte betekent meer flex, dus die moet je of verstevigen of opvullen. Verstevigen kan, maar dat is zwaar en vrij nutteloos als je het toestel ook simpelweg 1mm dunner kan houden met een camera die uitsteekt.

Je kan ook het vrijgekomen gat opvullen met een accu, wat mij het meest logische lijkt, maar dan heb je het over best een flink deel, kijk maar eens op iFixit hoe groot die is. Deze bedekt in de iPhone 6 toch 50 tot 60% van het hele oppervlak. Alles bij elkaar kan je toch al snel 10 gram extra rekenen, plus misschien 5 gram voor het extra aluminium. Dat is voor een telefoon in dit segment toch behoorlijkveel.
Zelfs als je het geen 15 gram totaal, maar 10 gram maakt, klinkt het toch ineens een stuk zwaarder.
iPhone 5s = 112 gram
iPhone 6 = 129 gram
iPhone 6 met grotere accu = 139-144 gram naar schatting

To be honest, denk ik dat de meeste mensen een lichtere telefoon willen hebben dan een compleet vlakke cameramodule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Goed, pak maar in die handel... alles is alweer bekent :)

http://www.macrumors.com/...display-video-comparison/

Power to the beat.

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-05 10:03
Nog een kleine maand verwijderd van de iPhone 6s release. Hier al tweakers die hun 5(s) / 6 hebben verkocht? Mijn iPhone 6 is een half jaartje oud (in prima staat en met alle accessoires), dus ik hoop er toch nog een mooi bedrag voor te krijgen zodat ik met zo weinig mogelijk opleg kan upgraden.

Hoe zat het ook al weer met de release date? Waren de vorige versies de dag na de keynote al direct beschikbaar, of zaten er nog enkele weken tussen voor België / Nederland?

EDIT: er zaten blijkbaar nog enkele weken tussen :(
De iPhone 6 en 6 Plus werden aangekondigd op 9 september 2014. Ze zijn sinds 26 september 2014 in de Nederlandse winkels verkrijgbaar. iCulture was natuurlijk aanwezig bij de feestelijke start van de verkoop in de Apple Stores in Amsterdam, Haarlem en Den Haag. Ook in België startte de verkoop op 26 september, een week nadat ze in de eerste groep landen verkrijgbaar waren: Verenigde Staten, Frankrijk, Duitsland, Canada, Hong Kong, Japan, Puerto Rico, Singapore en het Verenigd Koninkrijk.

[ Voor 59% gewijzigd door SanderH_ op 13-08-2015 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanderH_ schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:03:
Nog een kleine maand verwijderd van de iPhone 6s release. Hier al tweakers die hun 5(s) / 6 hebben verkocht? Mijn iPhone 6 is een half jaartje oud (in prima staat en met alle accessoires), dus ik hoop er toch nog een mooi bedrag voor te krijgen zodat ik met zo weinig mogelijk opleg kan upgraden.

Hoe zat het ook al weer met de release date? Waren de vorige versies de dag na de keynote al direct beschikbaar, of zaten er nog enkele weken tussen voor België / Nederland?

[...]
Vroeger wel eens mijn huidige iPhone verkocht voor dat de nieuwe werd aangekondigd maar dat doe ik niet meer hoor, wat een armoe was dat, moest ik ergens een 3 modellen oudere iPhone lenen enz.

Het verschil in verkoop prijs is ook zo groot niet meer, liever €100,- minder een paar weken na release dan €100,- meer en met iets ouds klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
Ik ga mijn 5S ook pas verkopen ná aanschaf van de 6S. Zelfde reden als Donstil hierboven aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-05 03:54
Weet niet of het een teken is dat de 6s er snel aan komt maar had vorige week gechecked wat een iphone 6 zou kosten bij verlenging van m'n vodafone abbo en dat was vorige week nog 199 euro bij een abbo een stap omlaag van m'n huidige en 99 euro bij m'n huidige.
Nou kwam ik net thuis en verveelde me een beetje en keek weer en nu is de iphone 6 gratis met een abbo van 56 euro waarvan 20 euro voor het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Guys,

De Watch van de vrienden van Apple is voorzien van dat force-Touch display, dit zorgt ervoor dat je op het scherm kan tikken om hem 'wakker' te maken. Zal dit dan ook naar het scherm van de 6S komen, LG heeft natuurlijk de knock code en Samsung had volgens mij ook al zoiets... Ik zou dat echt super vinden als dat er bij zit. :) De eerste stappen naar een toestel zonder fysieke home knop :).

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar Force-touch heeft niets met "tikken en het gaat aan" te maken he.
Force-touch is juist dat je touchlaag kan registreren of je hard of zacht drukt.

Op de Watch best handig maar op een iPad/iPhone zie ik hier niet zo 1.2.3 voordelen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:10
Ik vond het op Android wel fijn werken, maar daar had ik geen Touch ID. Leuk om op het scherm te kunnen tikken, maar als je dan alsnog naar de homeknop moet om te unlocken, heb je er weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
SanderH_ schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:03:

[...]
Klopt, even een kleine geschiedenisles:
iPhone 6/6 Plus: 19 september o.a. US - 26 september o.a. NL
iPhone 5s: 20 september o.a. US - 25 oktober o.a. NL (er waren geen tussenliggende releases)
iPhone 5: 21 september o.a. US - 28 september o.a. NL
iPhone 4S: 14 oktober o.a. US - 28 oktober o.a. NL

Kortom: Nederland heeft de afgelopen 4 jaar altijd bij de tweede lichting gezeten. Bij de compleet nieuwe generatie was dit altijd een week later, bij de S-generatie was dit de ene keer 2 weken, de andere keer ruim een maand. Nu weten we natuurlijk niet of Apple dit bewust wat meer de tijd geeft met een S-generatie, maar jammer is het wel.

Op basis van de afgelopen 3 jaar, durf ik hem in ieder geval aan dat de iPhone 6s en 6s Plus op vrijdag 18 september in de VS gelanceerd wordt. Hoe lang we in Nederland moeten wachten, is nog koffiedik kijken. Zie ook mijn eigen blog waarom ik denk dat het iPhone event gewoon op dinsdag 8 september gehouden wordt en niet op woensdag 9 september zoals vele grote media denken.
Donstil schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:00:
[...]

Vroeger wel eens mijn huidige iPhone verkocht voor dat de nieuwe werd aangekondigd maar dat doe ik niet meer hoor, wat een armoe was dat, moest ik ergens een 3 modellen oudere iPhone lenen enz.

Het verschil in verkoop prijs is ook zo groot niet meer, liever €100,- minder een paar weken na release dan €100,- meer en met iets ouds klooien.
Ook ik heb dit weleens overwogen, maar net wat je zegt: zoveel scheelt het niet en buiten de gemiddelde Marktplaats gebruiker zal menigeen toch wel snappen dat er een nieuwe iPhone aan zit te komen en daardoor niet teveel geld voor een tweedehands willen betalen.
mike30 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 06:24:
Weet niet of het een teken is dat de 6s er snel aan komt maar had vorige week gechecked wat een iphone 6 zou kosten bij verlenging van m'n vodafone abbo en dat was vorige week nog 199 euro bij een abbo een stap omlaag van m'n huidige en 99 euro bij m'n huidige.
Nou kwam ik net thuis en verveelde me een beetje en keek weer en nu is de iphone 6 gratis met een abbo van 56 euro waarvan 20 euro voor het toestel.
Gratis bestaat niet meer, sorry om je wakker te maken. Tegenwoordig betaal je je toestel gewoon helemaal af via een toestelbundel. Wat jij zegt klopt ook niet. Kijk maar eens goed op de Vodafone website:
Red Essential 2 jaar = € 34 per maand
Hiervan zijn € 10,00 toestelkosten
Daarnaast heb je nog: bijbetaling toestel € 20 per maand.

Kortom:
abonnement = € 24 per maand
toestel = € 30 per maand = € 720 in 2 jaar.
Totaal = € 54 per maand

Wat kost een losse iPhone? Bij Vodafone € 719,99 en via Tweakers.net Pricewatch € 634,95.

Voor de sim-only variant van hetzelfde abonnement betaal je eveneens € 24 per maand en zo bespaar je dus € 85 als je het toestel los koopt.

Om af te sluiten waarmee ik begon: gratis bestaat niet meer. Korting (op het toestel) overigens ook niet. ;) Je bent tegenwoordig altijd beter af wanneer je een sim-only neemt. En als je niet de € 600-800 voor een iPhone in één keer kan betalen, moet je het in mijn ogen sowieso niet doen, want dan kan je ook niet € 54 per maand missen.
ronaldm3 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:32:
Guys,

De Watch van de vrienden van Apple is voorzien van dat force-Touch display, dit zorgt ervoor dat je op het scherm kan tikken om hem 'wakker' te maken. Zal dit dan ook naar het scherm van de 6S komen, LG heeft natuurlijk de knock code en Samsung had volgens mij ook al zoiets... Ik zou dat echt super vinden als dat er bij zit. :) De eerste stappen naar een toestel zonder fysieke home knop :).
Donstil schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:34:
Maar Force-touch heeft niets met "tikken en het gaat aan" te maken he.
Force-touch is juist dat je touchlaag kan registreren of je hard of zacht drukt.

Op de Watch best handig maar op een iPad/iPhone zie ik hier niet zo 1.2.3 voordelen voor.
DwightKSchrute schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:48:
Ik vond het op Android wel fijn werken, maar daar had ik geen Touch ID. Leuk om op het scherm te kunnen tikken, maar als je dan alsnog naar de homeknop moet om te unlocken, heb je er weinig aan.
Precies wat Donstil zegt heren, Force Touch is wat anders dan "Tap to Wake" of hoe het ook genoemd wordt. Dat is iets zeer simpels: de digitizer blijft continu aan (verbruikt ook niet zo heel veel) en zodra je daar een tap op geeft, komt de telefoon tot leven. Gevaar van die functionaliteit is dat een tap ook in je broekzak kan gebeuren en daarom je scherm onnodig aanspringt.

Force Touch kan je naast de toepassing in de Apple Watch en enkele nieuwste MacBooks nog het beste vergelijken met de Wacom tekentablets met een drukgevoelige pen, wat weer het beste te vergelijken is met een echte stift/pen. Hoe harder je drukt, hoe meer inkt er op het papier komt.

Met Force Touch zal dit sowieso in fotografie toepassingen komen, zoals Photoshop Express en Pixelmator, maar denk ook aan snelkoppelingen om ergens te komen. Wat je er precies mee kan wordt waarschijnlijk 8 september pas duidelijk, denk in ieder geval ook aan een harde druk op het scherm (misschien zelfs afhankelijk van de plek).

Een voorbeeld wat ik kan bedenk is dat je voor het verplaatsen of verwijderen van een icoon niet meer een paar seconden met je vinger op het icoon hoeft te drukken, maar 1x hard drukken, wat de gehele optie een stuk sneller maakt.

Of het echt heel erg veel nut gaat hebben, buiten fotografie apps, betwijfel ik nog, maar wie weet wat Apple weet te verzinnen. Touch ID dachten we een paar jaar geleden ook van dat niemand dat nodig had of ooit ging gebruiken, nu kunnen we bijna niet meer zonder omdat het toch wel verrekte handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Verschil tussen per maand 54 euro betalen per maand of in een keer 800 is voor mij nogal een verschil. 54 in de maand mis ik niet want die betaal ik met m'n huidige red essential ook al. 800 in een keer merk ik wel persoonlijk wel degelijk. Zeker sinds m'n ontslag afgelopen maand. Gelukkig een goede baan gehad dus m'n tijdelijke (hopelijk zo kort mogelijk) uitkering is meer dan ruim voldoende voor m'n rekeningen en andere kosten.
En ok je bent nog steeds 54 in de maand kwijt maar je hebt geen eenmalige kosten van 99 of 199 meer zoals het hiervoor wel was. Toen was het 199 eenmalig + 34 abbo + 20 toestelkosten. Snap trouwens niet waarom als je geen 600 - 800 euro in een keer zou kunnen ophoesten waarom ik dan ook die 54 niet zou kunnen betalen. Die kan ik prima betalen maar om nou in een keer 800 uit te geven om icm een sim only welgeteld 85 euro uit te sparen over 2 jaar tijd vind ik de moeite niet.

[ Voor 18% gewijzigd door mike30 op 17-08-2015 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:10
MooDyBLueS schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:45:

Precies wat Donstil zegt heren, Force Touch is wat anders dan "Tap to Wake" of hoe het ook genoemd wordt. Dat is iets zeer simpels: de digitizer blijft continu aan (verbruikt ook niet zo heel veel) en zodra je daar een tap op geeft, komt de telefoon tot leven. Gevaar van die functionaliteit is dat een tap ook in je broekzak kan gebeuren en daarom je scherm onnodig aanspringt.
Volgens mij was de vraag of de 'Tikken om aan te zetten' ook naar de 6S zou kunnen komen, aangezien dat op de Apple Watch (blijkbaar, nog nooit een Apple Watch gebruikt, dus weet het zelf niet) deze functie aanwezig is. Waarom zou dat dan niet in dezelfde implementatie naar de 6S kunnen komen. Ik snap wel dat Force Touch iets anders is, maar tot de Apple Watch heeft Apple dit niet in zijn producten meegenomen. Ondanks dat het dus wat anders is, zou het wel geimplementeerd kunnen worden. Het aanspringen van het scherm kan simpel voorkomen worden door de proximity sensor te gebruiken.

Ik ben het overigens met je eens dat ik het nut zo een, twee, drie ook nog niet zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
mike30 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:27:
Verschil tussen per maand 54 euro betalen per maand of in een keer 800 is voor mij nogal een verschil. 54 in de maand mis ik niet want die betaal ik met m'n huidige red essential ook al. 800 in een keer merk ik wel persoonlijk wel degelijk. Zeker sinds m'n ontslag afgelopen maand. Gelukkig een goede baan gehad dus m'n tijdelijke (hopelijk zo kort mogelijk) uitkering is meer dan ruim voldoende voor m'n rekeningen en andere kosten.
En ok je bent nog steeds 54 in de maand kwijt maar je hebt geen eenmalige kosten van 99 of 199 meer zoals het hiervoor wel was. Toen was het 199 eenmalig + 34 abbo + 20 toestelkosten. Snap trouwens niet waarom als je geen 600 - 800 euro in een keer zou kunnen ophoesten waarom ik dan ook die 54 niet zou kunnen betalen. Die kan ik prima betalen maar om nou in een keer 800 uit te geven om icm een sim only welgeteld 85 euro uit te sparen over 2 jaar tijd vind ik de moeite niet.
Nu wil ik niet in je persoonlijke situatie kijken, maar ik vind dat een vreemde redenatie. Als je elke maand € 54 kan missen, kan je ook € 24 missen en daarnaast € 30 sparen, dan heb je na 2 jaar ook € 720 gespaard, waarvan je € 85 aan iets anders uit kan geven (of sparen).

Tuurlijk moet je eerst sparen en dan kan je pas iets uitgeven, maar als je de afgelopen 2 jaar niet ongeveer € 30 per maand hebt kunnen sparen, dan kan dat twee dingen betekenen. Ofwel je zit aan de max van wat je aan maandelijkse (vast+flexibele) lasten hebt en niet kan sparen, in dat geval moet je al sowieso geen abonnement nemen van € 54 per maand. In het andere geval kan het zijn dat je gewoon niet het type bent dat kan sparen en (te?) makkelijk maandelijks zijn geld uitgeeft, maar dan vind ik het ook koppigheid, omdat je willens en wetens op die manier je geld spendeert terwijl je (flink) goedkoper uit had kunnen zijn. Dit laatste is een karaktereigenschap en heeft dan ook vast niet alleen op je mobiele abonnement zijn effect, maar op een groot deel van je uitgaven.

Let wel: dit is even buiten een situatie zoals onverwacht ontslag om, daar kan je natuurlijk niks aan doen is gewoon erg balen op z'n zachtst gezegd. Daarnaast is dit ook helemaal geen waarde oordeel hoor, maar gewoon mijn visie. ;)
DwightKSchrute schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:53:
[...]

Volgens mij was de vraag of de 'Tikken om aan te zetten' ook naar de 6S zou kunnen komen, aangezien dat op de Apple Watch (blijkbaar, nog nooit een Apple Watch gebruikt, dus weet het zelf niet) deze functie aanwezig is. Waarom zou dat dan niet in dezelfde implementatie naar de 6S kunnen komen. Ik snap wel dat Force Touch iets anders is, maar tot de Apple Watch heeft Apple dit niet in zijn producten meegenomen. Ondanks dat het dus wat anders is, zou het wel geimplementeerd kunnen worden. Het aanspringen van het scherm kan simpel voorkomen worden door de proximity sensor te gebruiken.

Ik ben het overigens met je eens dat ik het nut zo een, twee, drie ook nog niet zie.
Heeft de Apple Watch nou niet juist de functie dat als je je arm/pols richting gezichtsveld draait dat hij dan al aanspringt en de tijd toont? Dan is tikken om aan te zetten toch overbodig?

Buiten dat: je punt is wel een goede vind ik. Tuurlijk zou het een welkome bijkomstigheid zijn, ik weet niet of ik het ga gebruiken, maar ongetwijfeld genoeg mensen. Van de proximity sensor was ik inderdaad even vergeten.

[ Voor 20% gewijzigd door MooDyBLueS op 17-08-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Stond een heel verhaal waarom ik nu voor de optie ging om m'n telefoon per maand te betalen ipv in een keer. M'n vorige telefoons iig de meeste ervan heb ik ook zo gekocht zo ook m'n huidige note3. Maar bedacht me net dat het eigenlijk verder niemand aan gaat waarom ik hiervoor kies.
Ga er maar van uit dat ik niet boven m'n stand leef en prima kan en heb gespaard maar met m'n huidige situatie ga ik wat anders met m'n spaargeld om ipv een telefoon van 800 in een keer te kopen als het nu niet hoeft.

[ Voor 117% gewijzigd door mike30 op 17-08-2015 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
mike30, je hoeft dat natuurlijk ook helemaal niet te delen en misschien is het zelfs beter om het weg te halen, maar ik snap je situatie. Zoals ik al zei bedoelde ik het meer buiten een onverwachte situatie zoals deze om.

Overigens heb ik tot op heden ook altijd mijn telefoons bij het abonnement samen gekocht, maar dat was ook voordat de gehele subsidie werd afgeschaft. Ik gebruik nu de oude iPhone 5 van mijn vrouw, die inmiddels een iPhone 6 heeft sinds de dag dat hij uit was vorig jaar. Daarvoor had ik een iPhone 4S die ik volgens mij eind 2012 heb afgesloten. Eind 2014 heb ik dat omgezet in een sim-only en tijdelijk gestoeid met een aantal Android telefoons, waarvan geen een mij kon bekoren. Zodoende vorig jaar maar naar de iPhone 5 van mijn vrouw gegrepen, omdat ik de 6 te groot vond, maar nu ga ik waarschijnlijk toch overstag voor de 6s.

Ik zit zelfs te denken om een 6s Plus te halen. Reden? Ik heb de iPhone 6 van mijn vrouw incl. BookBook-achtig hoesje in mijn broekzak proberen te stoppen en dat lukt net, maar prettig is het niet en zitten lukt al helemaal niet. Met mijn iPhone 5 in zo'n zelfde hoesje is het geen probleem. Als ik de telefoon straks toch niet meer in mijn zak kan stoppen, waarom zou ik dan niet gelijk nog een stap groter nemen?

Zijn er nog meer mensen die twijfelen tussen de iPhone 6s en 6s Plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:41
matthijst schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:37:
Ah ja sorry :)
Had toen de hoop dat reloaden van tabbladen verleden tijd zou zijn, maar op marumors klaagden mensen nog. Dát en die missende muteknop maakten het t niet waard.
Ik vind die apps/ Safari tabs die herladen soms ook vervelend. Jammer om te zien dat dit met 2GB niet is opgelost.

Tenzij dit zo hoort en het een feature is van iOS9. Iemand die dit weet?

[ Voor 8% gewijzigd door Volkan1984 op 17-08-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
MooDyBLueS schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:32:
mike30, je hoeft dat natuurlijk ook helemaal niet te delen en misschien is het zelfs beter om het weg te halen, maar ik snap je situatie. Zoals ik al zei bedoelde ik het meer buiten een onverwachte situatie zoals deze om.

Overigens heb ik tot op heden ook altijd mijn telefoons bij het abonnement samen gekocht, maar dat was ook voordat de gehele subsidie werd afgeschaft. Ik gebruik nu de oude iPhone 5 van mijn vrouw, die inmiddels een iPhone 6 heeft sinds de dag dat hij uit was vorig jaar. Daarvoor had ik een iPhone 4S die ik volgens mij eind 2012 heb afgesloten. Eind 2014 heb ik dat omgezet in een sim-only en tijdelijk gestoeid met een aantal Android telefoons, waarvan geen een mij kon bekoren. Zodoende vorig jaar maar naar de iPhone 5 van mijn vrouw gegrepen, omdat ik de 6 te groot vond, maar nu ga ik waarschijnlijk toch overstag voor de 6s.

Ik zit zelfs te denken om een 6s Plus te halen. Reden? Ik heb de iPhone 6 van mijn vrouw incl. BookBook-achtig hoesje in mijn broekzak proberen te stoppen en dat lukt net, maar prettig is het niet en zitten lukt al helemaal niet. Met mijn iPhone 5 in zo'n zelfde hoesje is het geen probleem. Als ik de telefoon straks toch niet meer in mijn zak kan stoppen, waarom zou ik dan niet gelijk nog een stap groter nemen?

Zijn er nog meer mensen die twijfelen tussen de iPhone 6s en 6s Plus?
Ik heb nu de note3 en had hiervoor een s4 maar die is gestolen in januari dus moest wat anders en heb toen een note3 van een vriend van me overgekocht. Hij en z'n moeder hadden dezelfde gekocht maar z'n moeder is overleden in december dus toen heb ik die van hem overgekocht.
Als ik voor een iphone6 ga word het zeker niet de plus want die note3 is ook 5,5 inch en dat is gewoon te groot.En de 4,7 die de iphone 6 is net zo groot als de s4 als ik me niet vergis.
En daar merkte ik niet zoveel van in m'n broekzak.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.