Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Volkan1984 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:38:
[...]

Ik vind die apps/ Safari tabs die herladen soms ook vervelend. Jammer om te zien dat dit met 2GB niet is opgelost.

Tenzij dit zo hoort en het een feature is van iOS9. Iemand die dit weet?
Let wel op dat de iPhone het met 2 GB een stuk(je) beter kan doen met 2 GB dan een iPad. Paar redenen:
- de interface elementen en graphics zijn op een iPhone kleiner in formaat en bestandsgrootte, kost dus minder geheugen (meer bij de iPhone 6/6s Plus, maar alsnog minder dan bij een iPad)
- de iPad laadt 9/10x een volledige website, terwijl de iPhone 9/10x een mobiele website laadt, dit scheelt significant in caching

Dit zou er zomaar voor kunnen zorgen dat de iPhone 6s en 6s Plus vele malen beter hiermee omgaan dan de iPads met 2 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:04:

Heeft de Apple Watch nou niet juist de functie dat als je je arm/pols richting gezichtsveld draait dat hij dan al aanspringt en de tijd toont? Dan is tikken om aan te zetten toch overbodig?

Buiten dat: je punt is wel een goede vind ik. Tuurlijk zou het een welkome bijkomstigheid zijn, ik weet niet of ik het ga gebruiken, maar ongetwijfeld genoeg mensen. Van de proximity sensor was ik inderdaad even vergeten.
Maar een product heeft wel vaker meerdere oplossingen voor de zelfde functie. De een ontwaakt zijn telefoon met de homeknop en een andere weer met de sleep knop.

TAP to wake is in andere situaties handig dan je pols optillen.

En in watch 2.0 krijgt tap to wake ook een betere functie. Arm optillen is dan scherm 15 seconden aan, tap to wake 15 of 70 (ik heb het nu op 70). Werkt top.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:58
matthijst schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:37:
Ah ja sorry :)
Had toen de hoop dat reloaden van tabbladen verleden tijd zou zijn, maar op marumors klaagden mensen nog. Dát en die missende muteknop maakten het t niet waard.
Ik lees toch voornamelijk dat het reloaden van tabs sterk verminderd is met de Air 2, en dat je makkelijk 5-6 tabs open kunt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:18
MooDyBLueS schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:32:

Zijn er nog meer mensen die twijfelen tussen de iPhone 6s en 6s Plus?
Niet per se tussen de 6S en de 6S Plus, maar wel tussen de formaten. Ik heb juist de ervaring dat de normale 6 nog wel in mijn broekzak pas (zonder een bookbook-hoesje, dat wel) en de 6Plus met een stuk meer moeite. Zoveel moeite dat ik het eigenlijk liever niet doe. Even afhankelijk wat een eventuele iPhone 7 of misschien zelfs wel 7S gaat doen, maar kan zomaar zijn dat ik een maatje kleiner neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Ja, precies. BookBook hoesje (of vergelijkbaar, ik gebruik nu een gun-metal book-case variant van Spigen) is al een ander verhaal. Anderzijds, zie ik net dit:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/aww3h0.jpg

Dit doet me weer twijfelen aan de 6s Plus. Want als je de case er zo vanaf kan klikken, is dat ten eerste geniaal voor navigatie in de auto, maar ook het getoonde voorbeeld op een charge standaard (niet dat ik dat gebruik overigens). Daarnaast kan je in feite elke keer kiezen of je de hele BookBook meeneemt of alleen de case. De 6s Plus zal ongetwijfeld niet lekker in de gemiddelde broekzak passen, maar de 6s wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:32:
Zijn er nog meer mensen die twijfelen tussen de iPhone 6s en 6s Plus?
Ja ik.
Ik heb op de 6 launch gekozen voor de Plus omdat dit toen de betere versie was (Accu, scherm, camera) maar als de 6s deze functies krijgt (vooral een FullHD scherm) dan stap ik terug naar het 4,7" formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:29
Heb ook lang getwijfeld tussen de 6S en 6S Plus. Zelfs in karton uitgeknipt op ware grootte en naast mijn 5S gelegd. En heb besloten om voor de 'gewone' 6S te gaan. Ik denk dat ik de Plus toch te groot vind. Dan mis ik wel helaas de betere accu en OIS. Het scherm weet ik niet of je daar nou echt verschil in ziet tussen de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Peabz21 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:12:
Heb ook lang getwijfeld tussen de 6S en 6S Plus. Zelfs in karton uitgeknipt op ware grootte en naast mijn 5S gelegd. En heb besloten om voor de 'gewone' 6S te gaan. Ik denk dat ik de Plus toch te groot vind. Dan mis ik wel helaas de betere accu en OIS. Het scherm weet ik niet of je daar nou echt verschil in ziet tussen de twee.
Ik vind het verschil in scherm tussen de 6 en de 6 Plus nog wel te zien eerlijk gezegd, maar je moet wel goed kijken. Als je ze niet naast elkaar houdt, ga je het niet merken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:36:
[...]

Ja ik.
Ik heb op de 6 launch gekozen voor de Plus omdat dit toen de betere versie was (Accu, scherm, camera) maar als de 6s deze functies krijgt (vooral een FullHD scherm) dan stap ik terug naar het 4,7" formaat.
Mis je werkelijk een Full HD scherm op je iPhone 6? Ik kan me dat echt niet voorstellen. Tenzij ik echt op minder dan 20cm afstand ga kijken, zie ik gewoon geen verschil tussen een iPhone 6 en 6 Plus.

Met de camera heb je nog kans dat Apple het voor elkaar weet te krijgen dat OIS ook in de 6s komt. Al verwacht ik dat niet. Wat ik wel verwacht, is de nieuwe Sony IMX230 stacked CMOS sensor in zowel de 6s als 6s Plus.
Peabz21 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:12:
Ik denk ook met name dat voor iPhone 5/5s gebruikers de stap naar een 6/6s Plus wel erg groot is inderdaad. In dat opzicht vind ik het ook jammer dat Apple de footprint met name bij de 6 Plus zo groot heeft gehouden. Zo is alles wel exact in verhouding tussen een 5(s), 6 en 6 Plus, maar je doet daarmee toch een aanzienlijk deel van de 6 Plus doelgroep tekort. Die randen rondom, maar dan met name boven en onder, kunnen gewoon veel kleiner en heel makkelijk zelfs. Als mid-range toestellen dat tegenwoordig al meekrijgen (dunne bezels), dan moet Apple het ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
DwightKSchrute schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:22:
[...]

Ik vind het verschil in scherm tussen de 6 en de 6 Plus nog wel te zien eerlijk gezegd, maar je moet wel goed kijken. Als je ze niet naast elkaar houdt, ga je het niet merken denk ik.
de 6 Plus heeft een PPI van 401 en dat zal er vast een tikje scherper uitzien dan de 326 PPI van de 6. Maar mijn ogen zien al geen pixels meer op mijn 5S (ook 326 PPI), dus daarom denk ik dat het niet veel verschil zal uitmaken. Het is leuk meegenomen als de 4,7' 6S ook een Full HD krijgt, maar dat kost wel weer extra van de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:26:
[...]

Mis je werkelijk een Full HD scherm op je iPhone 6? Ik kan me dat echt niet voorstellen. Tenzij ik echt op minder dan 20cm afstand ga kijken, zie ik gewoon geen verschil tussen een iPhone 6 en 6 Plus.

Met de camera heb je nog kans dat Apple het voor elkaar weet te krijgen dat OIS ook in de 6s komt. Al verwacht ik dat niet. Wat ik wel verwacht, is de nieuwe Sony IMX230 stacked CMOS sensor in zowel de 6s als 6s Plus.
Dat merk ik absoluut. Mijn vriendin heeft een normale 6 en dat scherm valt mij elke keer weer tegen als ik hem even gebruik.

Het is een prima scherm maar niet meer dan dat en als je zulke bedragen uitgeeft dan moet er meer in zitten dan prima naar mijn mening.

Ik geloof ook totaal niet in de "Steve Jobs retina" beredenering (Dat je geen verschil zou kunnen zien op bepaalde afstanden). Kijk bv naar de Samsung S6, daar zit een prachtig 2K scherm in wat ik zogenaamd niet zou kunnen zien maar als ik hem naast mijn + leg dan is het verschil gigantisch, in kleur maar zeker ook in scherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Peabz21 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:35:
[...]

de 6 Plus heeft een PPI van 401 en dat zal er vast een tikje scherper uitzien dan de 326 PPI van de 6. Maar mijn ogen zien al geen pixels meer op mijn 5S (ook 326 PPI), dus daarom denk ik dat het niet veel verschil zal uitmaken. Het is leuk meegenomen als de 4,7' 6S ook een Full HD krijgt, maar dat kost wel weer extra van de batterij.
Ik zie op de 5S van mijn vrouw inderdaad meer pixels dan op mijn 6 Plus. Misschien niet een super groot verschil, maar wel lekkerder lezen op zo'n groot scherm. Kleurreproductie e.d. vind ik belangrijkere eigenschappen in een scherm en dat is bij Apple heel prima op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:11
En de 4,7 die de iphone 6 is net zo groot als de s4 als ik me niet vergis.
En daar merkte ik niet zoveel van in m'n broekzak.
S4 is 5" groot. Als ik de S6 (5,1") naast de iPhone 6 leg dan is het scherm echt klein op de iPhone. Ik wacht wel tot ze bij Apple beseffen dat 4,7" niet meer van deze tijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Heren, het is wel van belang welke afstand we over praten. Het "Steve Jobs retina" verhaal bijvoorbeeld, komt helemaal niet van Steve Jobs of Apple, maar is een wetenschappelijk bewezen stuk. Retina is dan weer de marketingterm die Steve/Apple eraan gegeven heeft.

Desondanks, bij normaal gebruik (halve armlengte), zie je met een smartphone boven pakweg 300 ppi geen pixels meer. Dat is niet waarneembaar door het menselijk oog. En daar komt bij dat de kleuren waar Donstil het over heeft helemaal niks met dit te maken heeft. Bron.

Zie ook hier de bronnen voor de iPhone 5, iPhone 6, iPhone 6 Plus en Galaxy S6 en de afstanden waarop iemand met 20/20 Vision (perfect zicht) de pixels onmogelijk waar kan nemen:
  • iPhone 5 = 26,67 cm
  • iPhone 6 = 26,67 cm
  • iPhone 6 Plus = 21,84 cm
  • Galaxy S6 = 15,24 cm voor witte en groene subpixels, 21,36 cm voor rode en blauwe subpixels
Daarnaast komt erbij dat het menselijk oog een minimale focusafstand heeft van 10,16cm (zie eerste bron).

Kortom: ik kan me voorstellen dat je het scherm van een Galaxy S6 mooier vindt, maar het is menselijk gezien onmogelijk om het verschil tussen deze drie telefoons (lees: displays) te zien als je verder dan 27 cm van ze verwijderd bent.

En... dat is zelfs ervan uitgaande dat je 100% perfect zicht hebt, wat vrijwel niemand heeft. Maar goed, voor het gemak kunnen we daar wel even vanuit gaan, anders wordt het een lastige discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echter is 20/20 vision gebaseerd op het zicht van de gemiddelde 60-jarige man. Je kan dus wel degelijk beter zicht hebben dan dat. Vergeet daarbij niet dat je beeld wel degelijk scherper eruit kan zien, ook al zou je geen pixels meer kunnen onderscheiden. Waarom zou de grens daar liggen? "Retina" was een mooie marketingleugen die veel mensen geloven, maar dat maakt het niet de waarheid.

Overigens begrijp ik de keuzes van Apple technisch en financieel gezien prima en zeg ik niet dat de schermen slecht zijn, maar dat maakt ze niet de be-all end-all.

Zie deze link, zowaar van Cult of Mac.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2015 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Euh, nee dbhuis. Waar je dat vandaan haalt is mij een raadsel. 20/20 vision is gebaseerd op de bekende letterkaart bij de oogarts, waarbij je een bepaalde regel (formaat letter) van 20 feet (= 6,1 meter) moet kunnen lezen (meestel 4e regel van onderen). 20/20 vision wordt gezien als "normaal zicht" en in andere woorden wordt het uitgelegd als "wat de meeste mensen moeten kunnen lezen".

Mensen met 20/15 zicht komen nog wel voor, maar mensen met 20/10 of beter zijn zeer zeldzaam. In dat opzicht wordt 20/20 dan ook als "perfect zicht" uitgelegd, al snap ik de verwarring, omdat het lijkt alsof je niet beter dan dat kan zien (wat niet zo is).

Verder ben ik helemaal niet Apple aan het propaganderen, maar gewoon de feiten op tafel aan het leggen. Een zo'n feit is bijvoorbeeld ook dat het Galaxy S6 scherm een betere kleurreproductie kent dan welke iPhone scherm dan ook. 133% van de sRGB waarde t.o.v. 104% bij de iPhone 5. De iPhone 6 en 6 Plus zijn namelijk 'slechts' 101% en 99% respectievelijk.

Maar goed, nogmaals: er zullen mensen zijn die op 27cm een verschil kunnen waarnemen tussen al deze toestellen, maar dat zijn niet veel mensen, dat zijn tevens hele kleine verschillen en het gaat dus om een niet praktisch gebruike afstand. Meet het maar eens door een lineaal langs je hoofd te leggen en op 27 cm je telefoon ertegenaan te houden. Dat is echt extreem dichtbij.

[ Voor 15% gewijzigd door MooDyBLueS op 17-08-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:53
MooDyBLueS schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:49:
[...]

Let wel op dat de iPhone het met 2 GB een stuk(je) beter kan doen met 2 GB dan een iPad. Paar redenen:
- de interface elementen en graphics zijn op een iPhone kleiner in formaat en bestandsgrootte, kost dus minder geheugen (meer bij de iPhone 6/6s Plus, maar alsnog minder dan bij een iPad)
- de iPad laadt 9/10x een volledige website, terwijl de iPhone 9/10x een mobiele website laadt, dit scheelt significant in caching

Dit zou er zomaar voor kunnen zorgen dat de iPhone 6s en 6s Plus vele malen beter hiermee omgaan dan de iPads met 2 GB.
Goed punt voor wat betreft de verschillen tussen een iPhone en een iPad. Ik had echter niet verwacht dat een iPad met 2GB nog telkens tabs/ apps zou moeten herladen. Is toch eigenlijk van de zotte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MooDyBLueS schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:29:
Euh, nee dbhuis. Waar je dat vandaan haalt is mij een raadsel. 20/20 vision is gebaseerd op de bekende letterkaart bij de oogarts, waarbij je een bepaalde regel (formaat letter) van 20 feet (= 6,1 meter) moet kunnen lezen (meestel 4e regel van onderen). 20/20 vision wordt gezien als "normaal zicht" en in andere woorden wordt het uitgelegd als "wat de meeste mensen moeten kunnen lezen".

Mensen met 20/15 zicht komen nog wel voor, maar mensen met 20/10 of beter zijn zeer zeldzaam. In dat opzicht wordt 20/20 dan ook als "perfect zicht" uitgelegd, al snap ik de verwarring, omdat het lijkt alsof je niet beter dan dat kan zien (wat niet zo is).

Verder ben ik helemaal niet Apple aan het propaganderen, maar gewoon de feiten op tafel aan het leggen. Een zo'n feit is bijvoorbeeld ook dat het Galaxy S6 scherm een betere kleurreproductie kent dan welke iPhone scherm dan ook. 133% van de sRGB waarde t.o.v. 104% bij de iPhone 5. De iPhone 6 en 6 Plus zijn namelijk 'slechts' 101% en 99% respectievelijk.

Maar goed, nogmaals: er zullen mensen zijn die op 27cm een verschil kunnen waarnemen tussen al deze toestellen, maar dat zijn niet veel mensen, dat zijn tevens hele kleine verschillen en het gaat dus om een niet praktisch gebruike afstand. Meet het maar eens door een lineaal langs je hoofd te leggen en op 27 cm je telefoon ertegenaan te houden. Dat is echt extreem dichtbij.
Ik denk dat je de link eens moet lezen die ik neerzette. Een quote daaruit:
When we talk about a person having 20/20 vision, what we’re actually referring to is how well they can read a standard Snellen eye chart, the kind you see hanging in optometrists’ offices all over the world. If a person has 20/20 vision, it means that a person standing 20 feet away from such a chart can read what an average person could see from the same distance. This is considered standard vision.

But while 20/20 vision might traditionally refer to “standard vision,” most research suggests that normal vision is actually much better than 20/20. In fact, people with normal vision usually won’t see their eyesight degrade to 20/20 until they are 60 or 70 years of age!

Got that? Apple’s definition of Retina is based upon the vision of seniors

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk al die cijfertjes vind ik persoonlijk niet zo belangrijk.

Ik gebruik mijn eigen toestel het meest en als ik dan kijk naar een normale 6 valt dat scherm tegen. Het lijkt minder scherp en dat is wat voor mij telt, of dat vervolgens wetenschappelijk te onderbouwen is maakt mij verder niet zoveel uit. Ik merk het en dat verpest het plezier.

Het voordeel van een scherm met een hogere ppi is dat het lijkt op een print. Hoe hoger de PPI hoe meer dit effect opgewekt wordt bij gebruikers.

Ik weet niet precies hoe de Engelse term heet maar ik dacht iets met "Stickerness" ofz.

Er is een verschil tussen "het zien van pixels" en de overal look van een veel scherper scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 14:03
MooDyBLueS schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:51:
[...]

Als er een 4" toestel komt met minimaal de specs van de iPhone 6, dan wordt dat mijn volgende toestel. Anders zal het toch een iPhone 6s worden, want een iPhone 5(s) wordt inmiddels toch wel erg oud en met name traag.
Sorry beetje een oude quote, maar ik als 5S bezitter wil het graag even aanstippen dat die 5S zo traag nog niet is :*)
Het performance verschil met de 6 is vaak hooguit een paar procent:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph8560/67833.png
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph8560/67834.png
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph8560/67840.png

Mensen die graag een 4" iPhone willen moeten zeker de 5S nog eens overwegen...

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
BackSlash schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:19:
[...]

Sorry beetje een oude quote, maar ik als 5S bezitter wil het graag even aanstippen dat die 5S zo traag nog niet is :*)
Het performance verschil met de 6 is vaak hooguit een paar procent:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mensen die graag een 4" iPhone willen moeten zeker de 5S nog eens overwegen...
Eens. De 5S van mijn vrouw is echt niet zoveel langzamer dan de 6/6 Plus. Er zit niet zo veel verschil tussen de A7 processor en de A8. Verwacht dat de 5S nog wel even mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:53:
[...]

Ik denk dat je de link eens moet lezen die ik neerzette. Een quote daaruit:

[...]
Bijzonder dat je een regulier journalistiek platform betrouwbaarder acht dan werkelijke wetenschap. Ik heb er daarom niks meer aan toe te voegen.
Donstil schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:55:
Kijk al die cijfertjes vind ik persoonlijk niet zo belangrijk.

Ik gebruik mijn eigen toestel het meest en als ik dan kijk naar een normale 6 valt dat scherm tegen. Het lijkt minder scherp en dat is wat voor mij telt, of dat vervolgens wetenschappelijk te onderbouwen is maakt mij verder niet zoveel uit. Ik merk het en dat verpest het plezier.

Het voordeel van een scherm met een hogere ppi is dat het lijkt op een print. Hoe hoger de PPI hoe meer dit effect opgewekt wordt bij gebruikers.

Ik weet niet precies hoe de Engelse term heet maar ik dacht iets met "Stickerness" ofz.

Er is een verschil tussen "het zien van pixels" en de overal look van een veel scherper scherm.
En weet je hoeveel dpi print is? 300 dpi. Laat dat nu bijna hetzelfde zijn als de 326 ppi van een iPhone 5/6 toestel (behalve de 6 Plus). Want ja, dat is de 'magische grens' waar Apple de marketingterm retina voor heeft bedacht. Een smartphone houd je in de basis namelijk op dezelfde afstand als een magazine, een gebogen armlengte afstand.

Als een dergelijke dpi/ppi al tientallen jaren voldoende is, waarom laten we ons dan gek maken met de gadgets?

Hetzelfde geldt voor UHD/4K resoluties op tv's, als je ervan uitgaat dat je een 1080p tv op de juiste afstand staat, dan zou een 4K tv ofwel 2x zo dichtbij moeten staan ofwel 2x zo groot moeten zijn om hetzelfde detailniveau te kunnen waarnemen. Als je er dan vanuit gaat dat de gemiddelde bank op 3 meter afstand staat van de tv, dan heb je minimaal een 80 inch 4K tv nodig voor dat het verschil t.o.v. 1080p zichtbaar begint te worden. In andere woorden: voor de gemiddelde huiskamer heeft een 4K tv totaal geen nut en al helemaal niet als je het over 40 of 46 inch gaat hebben.

Buiten dat het wetenschappelijk bewezen is dat smartphone ppi boven de grofweg 300 ppi geen nut meer heeft, heb je ook te maken met andere factoren die een dergelijke telefoon gelijk minder interessant maken:
- hogere resolutie schermen verbruiken meer stroom, wat altijd een compromis betekent
- graphics performance wordt hierdoor naar beneden gehaald, kijk maar eens naar de bekende on-screen en off-screen benchmarks, waarbij een iPhone 6 Plus dus duidelijk minder scoort dan een iPhone 6 en soms zelfs minder dan een iPhone 5s, ondanks de krachtigere cpu/gpu

Edit:
Hier even een quote van PhoneArena.com, geen wetenschap, maar ze hebben wel eigen onderzoek verricht en daaruit blijkt maar eens te meer dat de wetenschap gelijk heeft en het bij de rest van de mensen gewoon tussen de oren zit:
Ever since Apple launched the iPhone 4 back in 2012, there has been a lot of talk about the pixel per inch (PPI) ratios featured by smartphone displays.

Apple claims that the human eye cannot distinguish individual pixels when the PPI ratio of a smartphone display goes above 300, especially not at a normal viewing distance. One of our recent studies shows that people have a hard time telling the difference between a Quad HD panel with a PPI of 577 and a Full HD panel with a PPI of 432. The test also shows that it's practically impossible to notice any improvement in terms of sharpness at more than 6 inches, much closer than the typical viewing distance of about 12 inches.
Read more at http://www.phonearena.com...69892#Rg2LtRGdIRIdQliT.99
Bron.

De volledige testresultaten en het hele artikel kan je hier lezen.
DwightKSchrute schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:38:
[...]

Eens. De 5S van mijn vrouw is echt niet zoveel langzamer dan de 6/6 Plus. Er zit niet zo veel verschil tussen de A7 processor en de A8. Verwacht dat de 5S nog wel even mee kan.
Helemaal als je dat vergelijkt met de iPhone 5, die nu echt te langzaam begint te worden. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door MooDyBLueS op 17-08-2015 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
MooDyBLueS schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:32:

Buiten dat het wetenschappelijk bewezen is dat smartphone ppi boven de grofweg 300 ppi geen nut meer heeft, heb je ook te maken met andere factoren die een dergelijke telefoon gelijk minder interessant maken:
- hogere resolutie schermen verbruiken meer stroom, wat altijd een compromis betekent
- graphics performance wordt hierdoor naar beneden gehaald, kijk maar eens naar de bekende on-screen en off-screen benchmarks, waarbij een iPhone 6 Plus dus duidelijk minder scoort dan een iPhone 6 en soms zelfs minder dan een iPhone 5s, ondanks de krachtigere cpu/gpu
Ik kan ook prima met een iets mindere resolutie werken, maar je hebt je telefoon vaak wel iets dichter bij dan die 27 cm, dus dan zie je het verschil wel. Wat de waarde daarvan is (en zeker bij de extreme resolutie-schermen die Android-fabrikanten als Samsung en LG in hun telefoons stoppen), laat ik even in het midden. Feit blijft wel dat het frappant is dat Apple met de 5S en in iets mindere mate met de 6 ondanks de wat lagere resolutie alsnog niet uitblinkt in accuduur. Wat dat betreft vind ik de 6 Plus dus een erg goed compromis (Full HD op 5,5 inch), en de 6 eigenlijk iets minder. Maar laten we wel wezen: een nog lagere resolutie kan eigenlijk niet.

Trouwens, een vriend van me had tot 2 maanden geleden een iPhone 5, maar dat viel me onder iOS 8 eigenlijk nog helemaal niet tegen. Misschien dat iOS 9 nog wel een aantal verbeteringen zal brengen. (ik zou mijn 6 Plus er overigens niet voor inruilen ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door DwightKSchrute op 17-08-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MooDyBLueS schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:32:
[...]

Bijzonder dat je een regulier journalistiek platform betrouwbaarder acht dan werkelijke wetenschap. Ik heb er daarom niks meer aan toe te voegen.
Nou nou, moet dat zo uit de hoogte? Sowieso zie ik niet waar jij wetenschap aanhaalt, maar goed.

En ach, dit gaat al jaren hetzelfde:

"Ik heb geen 720p nodig, dat is overkill!''
* haalt na een jaar toch een toestel met 720p*
"720p is echt geweldig, zo scherp!"

Jaartje later:

"Ik heb geen 1080p nodig, dat is overkill!''
* haalt na een jaar toch een toestel met 1080p*
"1080p is echt geweldig, zo scherp!''

Enzovoorts. Ik denk niet dat 1440p de grens is. De performance en batterijduur hoeven ook geen probleem meer te zijn als je goede hardware hebt. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
DwightKSchrute schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:51:
[...]

Ik kan ook prima met een iets mindere resolutie werken, maar je hebt je telefoon vaak wel iets dichter bij dan die 27 cm, dus dan zie je het verschil wel. Wat de waarde daarvan is (en zeker bij de extreme resolutie-schermen die Android-fabrikanten als Samsung en LG in hun telefoons stoppen), laat ik even in het midden. Feit blijft wel dat het frappant is dat Apple met de 5S en in iets mindere mate met de 6 ondanks de wat lagere resolutie alsnog niet uitblinkt in accuduur. Wat dat betreft vind ik de 6 Plus dus een erg goed compromis (Full HD op 5,5 inch), en de 6 eigenlijk iets minder. Maar laten we wel wezen: een nog lagere resolutie kan eigenlijk niet.
Het is maar wat je een feit noemt. Zonder naar de werkelijke accuduur te kijken, laat ik je even de accucapaciteiten noemen van de telefoons:
- iPhone 5 = 1.440 mAh
- iPhone 5s = 1.560 mAh
- iPhone 6 = 1.810 mAh
- iPhone 6 Plus = 2.915 mAh
- Galaxy S4 = 2.600 mAh
- Galaxy S5 = 2.800 mAh
- Galaxy S5 mini = 2.100 mAh
- Galaxy S6 = 2.550 mAh
- Sony Z3 Compact = 2.600 mAh

De iPhone 5s (uit jouw voorbeeld) heeft een accu die maar liefst 30% kleiner is dan die van het kleinste Android toestel in dit rijtje, de Galaxy S5 mini. En toch halen al deze telefoons (voor het gemak) ongeveer dezelfde accuduur. De uitzonderingen zijn uiteraard de 6 Plus en Z3 Compact, vandaar dat ik ze bewust ook genoemd heb.

Kortom: Als de iPhone 5s uitgerust zou zijn met een 2.600 mAh accu, zoals gemiddeld is bij een Android toestel, dan zou hij al die Android toestellen, inclusief de Z3 Compact wegblazen qua accutijd.

Je moet het dus wel in perspectief zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:56:
[...]

Nou nou, moet dat zo uit de hoogte? Sowieso zie ik niet waar jij wetenschap aanhaalt, maar goed.

En ach, dit gaat al jaren hetzelfde:

"Ik heb geen 720p nodig, dat is overkill!''
* haalt na een jaar toch een toestel met 720p*
"720p is echt geweldig, zo scherp!"

Jaartje later:

"Ik heb geen 1080p nodig, dat is overkill!''
* haalt na een jaar toch een toestel met 1080p*
"1080p is echt geweldig, zo scherp!''

Enzovoorts. Ik denk niet dat 1440p de grens is. De performance en batterijduur hoeven ook geen probleem meer te zijn als je goede hardware hebt. :z
Dat was niet de bedoeling om zo over te komen, mijn oprechte excuses. Maar o.a. DisplayMate, waar ik naar gelinkt heb, heeft wetenschappers in dienst waarmee ze hun producten samen ontwikkelen. Daar zijn ook de formules en "gradings" op gebaseerd.

Je hebt wel gelijk hoor en als iemand een 1080p of Quad HD scherm op zijn telefoon wil, be my guest. Maar ik heb daar totaal geen behoeft aan. Ik gebruik ook nog af en toe een 4 inch Windows Phone met 800x480 resolutie erbij en dat vind ik toch duidelijk te weinig en korrelig. En ja, als ik een iPhone 6 Plus van dichtbij bekijk zie ik ook wel het verschil met een iPhone 6. Maar niet op gelijke afstand, normaal gebruik en dat is eigenlijk mijn punt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
MooDyBLueS schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:01:
[...]

Het is maar wat je een feit noemt. Zonder naar de werkelijke accuduur te kijken, laat ik je even de accucapaciteiten noemen van de telefoons:
- iPhone 5 = 1.440 mAh
- iPhone 5s = 1.560 mAh
- iPhone 6 = 1.810 mAh
- iPhone 6 Plus = 2.915 mAh
- Galaxy S4 = 2.600 mAh
- Galaxy S5 = 2.800 mAh
- Galaxy S5 mini = 2.100 mAh
- Galaxy S6 = 2.550 mAh
- Sony Z3 Compact = 2.600 mAh

De iPhone 5s (uit jouw voorbeeld) heeft een accu die maar liefst 30% kleiner is dan die van het kleinste Android toestel in dit rijtje, de Galaxy S5 mini. En toch halen al deze telefoons (voor het gemak) ongeveer dezelfde accuduur. De uitzonderingen zijn uiteraard de 6 Plus en Z3 Compact, vandaar dat ik ze bewust ook genoemd heb.

Kortom: Als de iPhone 5s uitgerust zou zijn met een 2.600 mAh accu, zoals gemiddeld is bij een Android toestel, dan zou hij al die Android toestellen, inclusief de Z3 Compact wegblazen qua accutijd.

Je moet het dus wel in perspectief zien. ;)
Ik zie het in perspectief: Apple kiest ervoor om een kleine telefoon uit te brengen. Kijkende naar de afmetingen van bijvoorbeeld een iPhone 6 (138,1mm x 67mm x 6,9mm) en een Galaxy S6 (143,4mm x 70,5mm x 6,8mm) zou je ook kunnen zeggen dat Samsung een aanzienlijk grotere accu er in weet te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
DwightKSchrute schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:09:
[...]

Ik zie het in perspectief: Apple kiest ervoor om een kleine telefoon uit te brengen. Kijkende naar de afmetingen van bijvoorbeeld een iPhone 6 (138,1mm x 67mm x 6,9mm) en een Galaxy S6 (143,4mm x 70,5mm x 6,8mm) zou je ook kunnen zeggen dat Samsung een aanzienlijk grotere accu er in weet te stoppen.
Klopt, en dat is ook een kunst op zich. Maar dat is niet waar je in eerste instantie naar refereerde. Je zei dat je niet onder de indruk was van de accutijd van de iPhone 5s en in mindere mate de 6.

Daarom geef ik aan dat het komt omdat ze een hele kleine accu hebben vergeleken met alle andere smartphones die er bestaan. En toch gaan ze ruwweg even lang mee (of ze nu 6 uur of 8 uur on-screen time hebben, vind ik in deze discussie niet belangrijk). En als ze de telefoon 1-2mm dikker hadden gemaakt (het is immers een erg smalle telefoon), dan hadden ze de accu ook naar zo'n 2.000 mAh kunnen tillen (gokje van mijn kant). Dan nog zou hij veel beter presteren.

Edit: als je de vergelijking tussen de iPhone 6 en Galaxy S6 weer even erbij pakt, dan zie je ook gelijk dat het Samsung wel behoorlijk aan gewicht heeft gekost: 172 vs 138 gram. Dus ja, het is knap dat Samsung zo'n grote batterij erin krijgt, maar ze kunnen ook wel wat tegenwoordig (waaronder fantastische schermen maken), maar ik vind het nog knapper dat Apple zo efficient met alles weet om te gaat. Daardoor kan de accu kleiner, zonder t.o.v. een vergelijkbare concurrent (S6) significant in te leveren op accuduur en tevens een winst op gewicht.

Niet dat het mij zoveel boeit, maar ook voor het milieu is het beter als er 50 miljoen iPhone's over de toonbank gaan dan 50 miljoen Galaxy's. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door MooDyBLueS op 17-08-2015 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
MooDyBLueS schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:15:
[...]

Klopt, en dat is ook een kunst op zich. Maar dat is niet waar je in eerste instantie naar refereerde. Je zei dat je niet onder de indruk was van de accutijd van de iPhone 5s en in mindere mate de 6.

Daarom geef ik aan dat het komt omdat ze een hele kleine accu hebben vergeleken met alle andere smartphones die er bestaan. En toch gaan ze ruwweg even lang mee (of ze nu 6 uur of 8 uur on-screen time hebben, vind ik in deze discussie niet belangrijk). En als ze de telefoon 1-2mm dikker hadden gemaakt (het is immers een erg smalle telefoon), dan hadden ze de accu ook naar zo'n 2.000 mAh kunnen tillen (gokje van mijn kant). Dan nog zou hij veel beter presteren.
Goed, zinloze discussie;). Apple kiest voor deze weg en had ook iets anders kunnen kiezen (zoals Android-fabrikanten doen), waardoor de accuduur beter was geweest (zoals ze bij de 6 Plus hebben gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
DwightKSchrute schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:18:
[...]

Goed, zinloze discussie;). Apple kiest voor deze weg en had ook iets anders kunnen kiezen (zoals Android-fabrikanten doen), waardoor de accuduur beter was geweest (zoals ze bij de 6 Plus hebben gedaan).
Wat is er zinloos aan? iPhone's gaan gewoon efficiënter om met de accu, Android telefoons zijn relatief gezien energievreters. Fabrikanten zoals Samsung kunnen dus niet eens anders, ze zijn gedwongen om dergelijke accu's erin te stoppen. Stop een 1.810 mAh accu in een Galaxy S6 en niemand koopt hem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
MooDyBLueS schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:22:
[...]

Wat is er zinloos aan? iPhone's gaan gewoon efficiënter om met de accu, Android telefoons zijn relatief gezien energievreters. Fabrikanten zoals Samsung kunnen dus niet eens anders, ze zijn gedwongen om dergelijke accu's erin te stoppen. Stop een 1.810 mAh accu in een Galaxy S6 en niemand koopt hem meer.
Dat ben ik met je eens, een iPhone heeft een prima stand-by tijd. In gebruik maakt het allemaal niet veel uit. Ik heb de hoop dat Apple, juist omdat iOS wat efficienter is, eens er voor kiest om een wat grotere accu er in te stoppen, zodat je iPhone's niet elke dag hoeft op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MooDyBLueS schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:08:
[...]

Dat was niet de bedoeling om zo over te komen, mijn oprechte excuses. Maar o.a. DisplayMate, waar ik naar gelinkt heb, heeft wetenschappers in dienst waarmee ze hun producten samen ontwikkelen. Daar zijn ook de formules en "gradings" op gebaseerd.

Je hebt wel gelijk hoor en als iemand een 1080p of Quad HD scherm op zijn telefoon wil, be my guest. Maar ik heb daar totaal geen behoeft aan. Ik gebruik ook nog af en toe een 4 inch Windows Phone met 800x480 resolutie erbij en dat vind ik toch duidelijk te weinig en korrelig. En ja, als ik een iPhone 6 Plus van dichtbij bekijk zie ik ook wel het verschil met een iPhone 6. Maar niet op gelijke afstand, normaal gebruik en dat is eigenlijk mijn punt. :P
Oh, dan heb ik dat verkeerd opgevat. My bad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
DwightKSchrute schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:26:
[...]

Dat ben ik met je eens, een iPhone heeft een prima stand-by tijd. In gebruik maakt het allemaal niet veel uit. Ik heb de hoop dat Apple, juist omdat iOS wat efficienter is, eens er voor kiest om een wat grotere accu er in te stoppen, zodat je iPhone's niet elke dag hoeft op te laden.
En dat ben ik weer met jou eens. Is het klokje mooi rond, nietwaar? :P Mijn ideale telefoon zou het formaat hebben wat ergens tussen de iPhone 5 en 6 in zit en een 2 dagen accutijd.
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:45:
[...]

Oh, dan heb ik dat verkeerd opgevat. My bad ;)
No problem. ;) Ik las mijn tekst net terug en had het misschien anders moeten verwoorden. Ach, blijft lastig die platte tekst.

[ Voor 20% gewijzigd door MooDyBLueS op 17-08-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:47:
[...]

En dat ben ik weer met jou eens. Is het klokje mooi rond, nietwaar? :P Mijn ideale telefoon zou het formaat hebben wat ergens tussen de iPhone 5 en 6 in zit en een 2 dagen accutijd
Als we het dan toch over de ideale telefoon hebben.

Doe mij dan maar een 6S met het scherm van de Samsung S6, Camera met OIS en een accu die snel laden ondersteund.

ik verwacht wel wat van de Camera update trouwens. Die zijn meestal wel degelijk als het om de S modellen aankomt namelijk.

Met de 6+ maak ik nu al enorm mooie plaaten dus nog beter is zeker welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Donstil schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:23:
[...]

Doe mij dan maar een 6S met het scherm van de Samsung S6, Camera met OIS en een accu die snel laden ondersteund.

ik verwacht wel wat van de Camera update trouwens. Die zijn meestal wel degelijk als het om de S modellen aankomt namelijk.

Snelladen zou ik ook wel fijne functie vinden. Hoewel je met een iPad lader ook een eind komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DwightKSchrute schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:44:
[...]

Snelladen zou ik ook wel fijne functie vinden. Hoewel je met een iPad lader ook een eind komt.
Ja dat doe ik nu ook idd. Helpt al iets ja.

Alleen sommige andere merken doen laden naar 80% in 15 minuten toch? Dat is soms zeer handig.

Edit; ik had het iets geromantiseerd zie ik online.
Qualcom Quick charge doet het volgende.

Started at 5%
5 minutes in – 14%
15 minutes in – 32%
40 minutes in – 76%
50 minutes in – 88%
72 minutes in – 100%

[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 17-08-2015 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

matthijst schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:37:
Ah ja sorry :)
Had toen de hoop dat reloaden van tabbladen verleden tijd zou zijn, maar op marumors klaagden mensen nog. Dát en die missende muteknop maakten het t niet waard.
De iPad Air 2 is echt een verlichting wat betreft multitasken tov de iPhone 6 Plus.

Op m'n 6 Plus hou ik met héél veel geluk 1 extra app in het geheugen, maar meestal is het een refresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:23:
[...]

En bedoel je dan het hele scherm of juist de resolutie/kleuren/AMOLED? (zonder opnieuw de discussie te starten hoor, ben gewoon benieuwd :P )

Ja, vandaar dat ik ook de Sony stacked CMOS sensor verwacht, die zou echt een grote stap in low-light en dynamic range moeten opleveren. Ik las op MacRumors ook iets over het bedrijf LinX dat Apple overgenomen heeft en die schijnen "DSLR quality images" te leveren voor mobiele apparaten. Nu ben ik daar als hobbyfotograaf gelijk heel erg sceptisch over, want voor bijvoorbeeld scherptediepte heb je gewoon te maken met sensorformaat op de eerste plaats, maar ik heb dan ook geen idee wat we daarvan kunnen verwachten.

Al heeft Apple het bedrijf pas in april overgenomen, dus in dat opzicht denk ik dat we LinX technologie in de iPhone 6s (Plus) wel uit kunnen sluiten. Temeer Apple waarschijnlijk al voor de release van een nieuw toestel bezig is met het toestel wat erna komt. In andere woorden: ze zijn nu al met de iPhone 7 bezig.

Over het snelladen: wat kunnen we dan verwachten? Dat Qualcomm Quick Charge ziet er nog redelijk lineair uit, maar puur sneller dan de iPhone 6 (Plus) over een krachtige lader. Ik lees echter ook over Android toestellen die in 30 minuten 80% vol geladen kunnen worden en waarbij de laatste 20% zomaar een uur of iets langer kan duren.

Persoonlijk zou ik zo'n 30 min 80% charge geweldig vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door MooDyBLueS op 18-08-2015 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:56:
[...]

En bedoel je dan het hele scherm of juist de resolutie/kleuren/AMOLED? (zonder opnieuw de discussie te starten hoor, ben gewoon benieuwd :P )

Ja, vandaar dat ik ook de Sony stacked CMOS sensor verwacht, die zou echt een grote stap in low-light en dynamic range moeten opleveren. Ik las op MacRumors ook iets over het bedrijf LinX dat Apple overgenomen heeft en die schijnen "DSLR quality images" te leveren voor mobiele apparaten. Nu ben ik daar als hobbyfotograaf gelijk heel erg sceptisch over, want voor bijvoorbeeld scherptediepte heb je gewoon te maken met sensorformaat op de eerste plaats, maar ik heb dan ook geen idee wat we daarvan kunnen verwachten.

Al heeft Apple het bedrijf pas in april overgenomen, dus in dat opzicht denk ik dat we LinX technologie in de iPhone 6s (Plus) wel uit kunnen sluiten. Temeer Apple waarschijnlijk al voor de release van een nieuw toestel bezig is met het toestel wat erna komt. In andere woorden: ze zijn nu al met de iPhone 7 bezig.

Over het snelladen: wat kunnen we dan verwachten? Dat Qualcomm Quick Charge ziet er nog redelijk lineair uit, maar puur sneller dan de iPhone 6 (Plus) over een krachtige lader. Ik lees echter ook over Android toestellen die in 30 minuten 80% vol geladen kunnen worden en waarbij de laatste 20% zomaar een uur of iets langer kan duren.

Persoonlijk zou ik zo'n 30 min 80% charge geweldig vinden.
Ja het scherm van de S6 is echt fenomenaal, niet alleen in kleuren maar ook zeker in scherpte. Alles oogt zo onwijs scherp en het is goed te zien dat Samsung de kleur weergave eindelijk onder de knie heeft. Eindelijk zjjn die zuurstok kleuren weg. Erg mooi panel, doe maar in de iPhone 7 :)

Camera gebruik ik steeds meer, ook hier een hobby fotograaf maar heb mijn 7D gewoon te vaak niet bij me waardoor de iPhone vaak toch gebruikt wordt en dat bevalt mij prima, het is een combinatie van de juiste apps gebruiken en weten wat je doet, dat scheelt al een hele bak ik heb ook twee externe lenzen (http://momentlens.co) erg leuk om mee te stoeien. Met een nieuwe sensor wordt dat hopelijk alleen maar beter.

80% in 30 minuten zou top zijn ja, al moet ik wel zeggen dat mijn + nog nooit de dag niet gehaald heeft. Ook met lange dagen of dagen dat hij intensief gebruikt werd haalde hij het prima.

Ik zou trouwens ook wel graag een gouden willen in de kleur van de nieuwe MacBook, dus wat donkerder, de huidige gouden is mij iets te roze maar na jaren zilver en SpaceGrey wil ik wel eens wat anders proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:16:
[...]

Ja het scherm van de S6 is echt fenomenaal, niet alleen in kleuren maar ook zeker in scherpte. Alles oogt zo onwijs scherp en het is goed te zien dat Samsung de kleur weergave eindelijk onder de knie heeft. Eindelijk zjjn die zuurstok kleuren weg. Erg mooi panel, doe maar in de iPhone 7 :)

Camera gebruik ik steeds meer, ook hier een hobby fotograaf maar heb mijn 7D gewoon te vaak niet bij me waardoor de iPhone vaak toch gebruikt wordt en dat bevalt mij prima, het is een combinatie van de juiste apps gebruiken en weten wat je doet, dat scheelt al een hele bak ik heb ook twee externe lenzen (http://momentlens.co) erg leuk om mee te stoeien. Met een nieuwe sensor wordt dat hopelijk alleen maar beter.

80% in 30 minuten zou top zijn ja, al moet ik wel zeggen dat mijn + nog nooit de dag niet gehaald heeft. Ook met lange dagen of dagen dat hij intensief gebruikt werd haalde hij het prima.

Ik zou trouwens ook wel graag een gouden willen in de kleur van de nieuwe MacBook, dus wat donkerder, de huidige gouden is mij iets te roze maar na jaren zilver en SpaceGrey wil ik wel eens wat anders proberen. :)
Dan moet ik die ook maar eens in het echt gaan bekijken. Ik heb wel andere Quad HD schermen gezien, o.a. van LG, maar gek genoeg de Galaxy S6 nog nooit in het wild gespot. Ben van de rest nooit bijzonder enthousiast geworden, ook al zitten er wel prima schermen tussen. Maar ja, na de eerste stap van een 3GS naar iPhone 4 valt alles relatief gezien tegen.

Persoonlijk vind ik ook dat Apple niet per se moet proberen alles zelf te willen bedenken/ontwikkelen, maar ook best zijn meerdere mag erkennen in o.a. Samsung op bepaalde gebieden en technologie van de concurrent overnemen danwel licenseren. Al zou ik het als Samsung zijnde niet toelaten om een even goed scherm in een concurrerend toestel te laten zetten. :P

Off-topic: kijk anders eens maar een Sony a7 full-frame camera i.p.v. je 7D. Afhankelijk van je budget zou iets in de range van een a7 tot a7R II (al dan niet met metabones adapter voor je Canon lenzen) al een gigantisch verschil kunnen betekenen in draagbaarheid. Ik gebruik zelf een Sony RX100 als tweede (maar steeds meer primair gebruikte) camera en als de volgende iPhone 6s reeks geen 4K ondersteunt wordt dat een RX100 IV of Panasonic LX100.

Denk dat de geruchten (12 MP) ook wel kloppen, of in ieder geval logisch zijn. Want met een 8 MP sensor kan je geen native 4K filmen. Plus je wilt softwarematige IS toe kunnen passen in het geval de 6s geen OIS gaat ondersteunen, daar heb je wat extra headroom voor nodig en dan klinkt 12 MP logisch. Waarschijnlijk gooien ze er een 1.2x zoom overheen qua FOV, net zoals de huidige iPhone's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:19:
[...]

Dan moet ik die ook maar eens in het echt gaan bekijken. Ik heb wel andere Quad HD schermen gezien, o.a. van LG, maar gek genoeg de Galaxy S6 nog nooit in het wild gespot. Ben van de rest nooit bijzonder enthousiast geworden, ook al zitten er wel prima schermen tussen. Maar ja, na de eerste stap van een 3GS naar iPhone 4 valt alles relatief gezien tegen.

Persoonlijk vind ik ook dat Apple niet per se moet proberen alles zelf te willen bedenken/ontwikkelen, maar ook best zijn meerdere mag erkennen in o.a. Samsung op bepaalde gebieden en technologie van de concurrent overnemen danwel licenseren. Al zou ik het als Samsung zijnde niet toelaten om een even goed scherm in een concurrerend toestel te laten zetten. :P

Off-topic: kijk anders eens maar een Sony a7 full-frame camera i.p.v. je 7D. Afhankelijk van je budget zou iets in de range van een a7 tot a7R II (al dan niet met metabones adapter voor je Canon lenzen) al een gigantisch verschil kunnen betekenen in draagbaarheid. Ik gebruik zelf een Sony RX100 als tweede (maar steeds meer primair gebruikte) camera en als de volgende iPhone 6s reeks geen 4K ondersteunt wordt dat een RX100 IV of Panasonic LX100.

Denk dat de geruchten (12 MP) ook wel kloppen, of in ieder geval logisch zijn. Want met een 8 MP sensor kan je geen native 4K filmen. Plus je wilt softwarematige IS toe kunnen passen in het geval de 6s geen OIS gaat ondersteunen, daar heb je wat extra headroom voor nodig en dan klinkt 12 MP logisch. Waarschijnlijk gooien ze er een 1.2x zoom overheen qua FOV, net zoals de huidige iPhone's.
De overstap van 3GS naar 4 was super idd.
Ik had er een op launch in Parijs en was echt weg geblazen toen we ze ik de auto aan zette, super.

Off-topic over dat andere.
Wil al een tijdje een Full-Frame camera maar komt er nooit echt van. Ik ben een aantal keer naar de Pers dagen van Sony geweest toen ze nog in Badhoeverdorp in dat mooie pand zaten en daar regelmatig met hun full-Frame camera's mogen spelen (ook eens een als revieuw model gehad) en dat beviel mij altijd super. Ik heb alleen een rits Canon L lenzen en die verlies ik niet graag, althans als ik die ook allemaal moet vervangen wordt het wel een duur geintje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebasvdh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-09 16:45
nieuwe toevoeging voor dit forum?

YouTube: iPhone 6S Aluminum Bend Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Nice! Off-topic: jammer dat Tweakers.net nog geen auto embed functie heeft voor dingen zoals YouTube.

Qua feiten die hij aangeeft, klopt het volledig met de informatie die ik eerder opgezocht heb en hier schreef. Wat ik verder bijzonder vind, is dat er geen match gemaakt kan worden op een reeds bekende legering.

Als we kijken naar de samenstelling:
  • Al (aluminium): 91,174%
  • Zn (zink): 7,642%
  • Mg (magnesium): 0,911%
  • W (wolfraam): 0,106%
  • Fe (ijzer): 0,080%
Qua zink hoeveelheid lijkt het nog het meest op 7068, 7178 of 7075. Maar die hebben allemaal flink meer magnesium erin zitten én bevatten ook allemaal 1,2-2,4% koper, wat hier niet in gevonden wordt. Het lijkt er dus sterk op dat Apple (i.s.m.) een eigen legering heeft ontwikkeld.

Wat ze in de video niet vertellen, is dat dit weleens de reden kan zijn om de kosten toch enigszins te drukken. Ik ben niet bekend met de kosten van koper en magnesium en hoeveel het uit zou maken als je dit dus t.o.v. 7068 sterk zou verminderen of weglaten, maar ik heb het idee dat daar weleens de crux in kan zitten en niet 5x zo duur hoeft te zijn.

Verder vind ik het zeer indrukwekkend dat de kale shell 2,5 tot 3x zo sterk is. Al moet je er wel bijzeggen dat het hier om een 3-punts radiale krachttest gaat en er totaal niet gekeken wordt naar torsie. Het zou maar kunnen zijn dat het materiaal dan niet 2,5 tot 3x zo sterk is, maar juist sterker of zwakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:48:
[...]

Nice! Off-topic: jammer dat Tweakers.net nog geen auto embed functie heeft voor dingen zoals YouTube.

Qua feiten die hij aangeeft, klopt het volledig met de informatie die ik eerder opgezocht heb en hier schreef. Wat ik verder bijzonder vind, is dat er geen match gemaakt kan worden op een reeds bekende legering.

Als we kijken naar de samenstelling:
  • Al (aluminium): 91,174%
  • Zn (zink): 7,642%
  • Mg (magnesium): 0,911%
  • W (wolfraam): 0,106%
  • Fe (ijzer): 0,080%
Qua zink hoeveelheid lijkt het nog het meest op 7068, 7178 of 7075. Maar die hebben allemaal flink meer magnesium erin zitten én bevatten ook allemaal 1,2-2,4% koper, wat hier niet in gevonden wordt. Het lijkt er dus sterk op dat Apple (i.s.m.) een eigen legering heeft ontwikkeld.

Wat ze in de video niet vertellen, is dat dit weleens de reden kan zijn om de kosten toch enigszins te drukken. Ik ben niet bekend met de kosten van koper en magnesium en hoeveel het uit zou maken als je dit dus t.o.v. 7068 sterk zou verminderen of weglaten, maar ik heb het idee dat daar weleens de crux in kan zitten en niet 5x zo duur hoeft te zijn.

Verder vind ik het zeer indrukwekkend dat de kale shell 2,5 tot 3x zo sterk is. Al moet je er wel bijzeggen dat het hier om een 3-punts radiale krachttest gaat en er totaal niet gekeken wordt naar torsie. Het zou maar kunnen zijn dat het materiaal dan niet 2,5 tot 3x zo sterk is, maar juist sterker of zwakker.
Ik denk niet dat je kunt kijken naar welke legering het is, kijk hier maar naar.

Verder is de keuze voor 7000-aluminium opmerkelijk. Het is veel duurder, corrosiegevoeliger vanwege het zink en zwaarder. Ik vraag me af hoe ze de shell dan toch 2 gram lichter hebben gekregen.

Op DailyTech is een interessant, maar lang stuk te lezen hierover.

• MooDyBLueS
  • Niet online
mitchell2805 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:22:
[...]

Ik denk niet dat je kunt kijken naar welke legering het is, kijk hier maar naar.

Verder is de keuze voor 7000-aluminium opmerkelijk. Het is veel duurder, corrosiegevoeliger vanwege het zink en zwaarder. Ik vraag me af hoe ze de shell dan toch 2 gram lichter hebben gekregen.

Op DailyTech is een interessant, maar lang stuk te lezen hierover.
Als je bedoelt dat de metingen elke keer net wat afwijken, dat klopt. Desondanks heeft elke legering wel een marge waarin het gemaakt wordt. Zo is 7068 bijvoorbeeld voorzien van 7,3-8,3% zink. Dit is echter de werkelijke waarde en de gemeten waarde kan natuurlijk afwijken, vandaar dat ik de drie legeringen heb gekozen die op alle punten bij elkaar genomen het meest in de buurt komen, de rest heeft significant minder zink.

Het meest opvallende is echter het compleet ontbreken van koper (onder een meetbare waarde) en het veel minder aanwezig zijn van magnesium.

Over het duurder zijn: dit is zo, maar vergeet niet dat Apple dit vaker doet. Het is namelijk nu al een 100% garantie dat ook de volgende iPhone's weer een doorslaand succes zullen worden (waarmee ik niet zeg dat ze per se records gaan zetten, maar simpelweg ongeveer net zoveel gaan verkopen als de laatste 2 generaties gemiddeld). Kortom: met een garantie van honderden miljoenen verkochten iPhone's kan je gigantische bulkkortingen afdwingen en ook zorgen dat het productieproces in kosten gedrukt wordt.

2 gram lichter is zeer eenvoudig te verklaren: met zwakker aluminium (zoals 6000 series in de iPhone 6 reeks) moet je bepaalde plekken versterken die je met 7000 series niet meer extra hoeft te versterken. Dat betekent dat de nieuwe shell op sommige plekken dunner kan zijn, minder materiaal bevat en dus marginaal lichter zou kunnen uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik mag nu verlengen, maar ik denk dat ik nog even wacht. En dat ik voor 6S 64GB ga.
Kan ik teminste nog even sparen. (kom namelijk van Z2)

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 12:43
[...]

Toch wel hoor ;)

code:
1
[video]<link>[/video]

[ Voor 3% gewijzigd door SanderH_ op 24-08-2015 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 12:43
[...]

Toch wel hoor ;)

code:
1
[video]<link>[/video]

Dubbelpost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Business insider zegt bronnen te hebben dat de nieuwe iPhone een 12 mp camera krijgt maar zijn 5 lenzen behoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:46:
Business insider zegt bronnen te hebben dat de nieuwe iPhone een 12 mp camera krijgt maar zijn 5 lenzen behoud.
De bron van al die berichten daarover is dus één persoon die zogenaamd informatie zou hebben. Hij zegt ook dat hij al weet welke camera de iPhone 7 krijgt 8)7 Daarnaast meldt hij dat hoe meer lenzen, hoe beter de fotokwaliteit is. Al met al compleet gel*l.

Dat de 6s een 12 MP sensor krijgt staat wel vast nu, maar deze berichten zijn simpelweg verschrikkelijk imho. Gewoon met een schep zout nemen i.p.v. een korreltje. ;)

Sorry voor mijn rant. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mitchell2805 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:06:
[...]

De bron van al die berichten daarover is dus één persoon die zogenaamd informatie zou hebben. Hij zegt ook dat hij al weet welke camera de iPhone 7 krijgt 8)7 Daarnaast meldt hij dat hoe meer lenzen, hoe beter de fotokwaliteit is. Al met al compleet gel*l.

Dat de 6s een 12 MP sensor krijgt staat wel vast nu, maar deze berichten zijn simpelweg verschrikkelijk imho. Gewoon met een schep zout nemen i.p.v. een korreltje. ;)

Ooh dus al de geruchten en "bronnen" moeten we met een korreltje zout nemen maar dat er een 12 Mp sensor komt staat wel vast 8)7

Nee dat is dus ook een gerucht. Staat pas vast na de Keynote :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:20:
[...]

Ooh dus al de geruchten en "bronnen" moeten we met een korreltje zout nemen maar dat er een 12 Mp sensor komt staat wel vast 8)7

Nee dat is dus ook een gerucht. Staat pas vast na de Keynote :)
De geruchten van die 12 MP camera zijn al meermaals bevestigd door verschillende bronnen. Net zoals Force Touch. Natuurlijk is het pas 100 % zeker na de Keynote, maar voor 80-90 % zeker is het wel.

Er is een verschil tussen één bron die iets claimt en meerdere bronnen die elkaar bevestigen. Daarnaast klinkt de bron van Business Insider nou niet echt betrouwbaar als hij al dingen over september 2016 gaat claimen en duidelijk geen kennis van zake heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Liliuokalani op 24-08-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 11:29

ronaldm3

Apple Watch :)

Wow! Dit is de toekomst!

http://www.nu.nl/mobiel/4...gaat-week-mee-lading.html

Moet je zometeen BPM gaan betalen over je telefoon! :)

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:46:
De 12 MP sensor duidt mijns inziens meer op het verkrijgen van een 4K video mogelijkheid (waar ze anders hopeloos op achter zouden lopen) dan het verbeteren van de camera. Op deze gigantisch kleine sensors maakt het oplossend vermogen (resolutie) zodanig weinig uit boven de pakweg 5-6 MP (zeker gezien het gebruik door 90+% van de gebruikers: Instagram, Facebook, etc.).

Grotere pixels daarentegen levert wel degelijk een verschil op: namelijk low-light en dynamic range mogelijkheden. Dat is dan ook de primaire reden dat Apple zo lang heeft vastgehouden aan 8 MP. Maar gezien het feit dat 4K video al bijna 9 MP is, voldoet die sensor niet meer.
mitchell2805 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:06:
[...]

Even voor jou, maar ook voor Donstil: het gaat niet om "5 lenzen", maar om 1 lens met 5 elementen. Dat is een essentieel verschil. ;-)

En over de bron: ik weet niet wie dit dan precies is, behalve "the person who's making it". Maar er zijn wel degelijk betrouwbare 1-persoons 'leakers'. Mensen die het al tijdenlang voor elkaar weten te krijgen om bepaalde informatie of zelfs onderdelen te bemachtigen (ongetwijfeld via via tegen betaling) om dit vervolgens aan de pers te verkopen. Ik zeg niet dat het hier ook zo is, maar omdat het slechts 1 persoon is, maakt het niet per definitie onbetrouwbaar. Daarnaast is Business Insider een gerenommeerde website die niet zomaar van persoon X informatie plaatst. Als jij een mailtje stuurt dat de iPhone 7 4mm dun zal worden, zal die genegeerd worden. Kortom: er hangt wel degelijk een mate van betrouwbaarheid danwel verificatie van de bron aan vast. Dit maakt het ook weer niet waterdicht natuurlijk.
mitchell2805 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:24:
[...]

De geruchten van die 12 MP camera zijn al meermaals bevestigd door verschillende bronnen. Net zoals Force Touch. Natuurlijk is het pas 100 % zeker na de Keynote, maar voor 80-90 % zeker is het wel.

Er is een verschil tussen één bron die iets claimt en meerdere bronnen die elkaar bevestigen. Daarnaast klinkt de bron van Business Insider nou niet echt betrouwbaar als hij al dingen over september 2016 gaat claimen en duidelijk geen kennis van zake heeft.
Wat betekent dan "80-90% zeker"? Zoals al aangegeven, is het feitelijk allemaal 0% zeker en pas tijdens de keynote 100% zeker. Want de verschillende bronnen waar jij het over hebt, weet ik nog zo net niet of dat wel daadwerkelijk verschillende bronnen zijn. Heb jij ze geverifieerd? Het zijn wel verschillende websites, maar die kopiëren elkaar allemaal: The Verge, Tweakers, Engadget, Cult of Mac, MacRumors, 9to5Mac, Wired, etc. gebruiken allemaal hetzelfde stukje bronmateriaal. Daarom komen ze ook allemaal op dezelfde dag met hetzelfde nieuwe gerucht. ;)

Kijk ook maar naar de keynote datum, die alle grote websites op woensdag 9 september vastpinnen. Ik houd zelf vast aan dinsdag 8 september (net als een enkele andere kleine website of blogger). Dat ze allemaal die datum aanhouden, komt omdat een "insider bron" die datum bevestigd zou hebben. Kan kloppen, maar kan net zo goed niet kloppen. En omdat ze allemaal dat nieuws van die bron willen brengen, kopiëren ze elkaars bron.
ronaldm3 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:05:
Wow! Dit is de toekomst!

Ben benieuwd! Met name wanneer dit productierijp kan zijn. Het vervangen van cartridges kan nog weleens een heikel struikelblok zijn de komende tijd, omdat we nu gewend zijn aan <1cm dunnen smartphones. Daarnaast zie ik Apple zijn telefoon niet openstellen voor het toevoegen/verwijderen van cartridges, net zoals ze nog nooit gedaan hebben met de accu.

Een refill-aansteker achtig principe zoals het prototype ook gebruikt, zie ik meer brood in. Dat je gewoon een liter brandstof koopt en die bijvult. Dan moet dit bedrijf en/of Apple wel erg goed nadenken over de risico's, het mag namelijk absoluut nooit gaan lekken, het RMA percentage moet daarvoor net zo laag zijn als van een DOA telefoon in feite.

Daarnaast lees ik bij The Telegraph (NU.nl laat weer eens wat informatie weg) dat ze dit NAAST de huidige accu hebben weten te plaatsen en dat dit in eerste instantie ook de bedoeling is, om gebruikers beide opties te bieden. Aangezien dit extreem nieuw is, verwacht ik eigenlijk ook niet dat dit in een iPhone 7 komt, eerder in een iPhone 8. Ik zou het echt als revolutionair zien als Apple dit al volgend jaar productierijp weet te krijgen voor de tientallen miljoenen iPhone 7's.

[ Voor 15% gewijzigd door MooDyBLueS op 24-08-2015 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ronaldm3 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:05:
Wow! Dit is de toekomst!

goed te zien dat er eindelijk weer eens voortgang geboekt wordt op accu gebied alleen vloeistof bijvullen zie ik nog wel als een enorm struikelblok.

Je moet het thuis maar net op voorraad hebben en Is je vloeistof op (wat het natuurlijk gaat zijn) kun je niet opladen. Gaat het lekken (zoals hierboven al aangehaald) ben je de joker. Waar haal ik de vloeistof? Gaan supermarkten/benzine stations dat op voorraad nemen? Gaat een vulling voor 1 week net zo weinig kosten als dat 5x opladen via het stroomnet nu kost?

Allemaal van die vragen die mij nu gelijk te binnen schieten.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 24-08-2015 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 20:36:

[...]

Even voor jou, maar ook voor Donstil: het gaat niet om "5 lenzen", maar om 1 lens met 5 elementen. Dat is een essentieel verschil. ;-)

En over de bron: ik weet niet wie dit dan precies is, behalve "the person who's making it". Maar er zijn wel degelijk betrouwbare 1-persoons 'leakers'. Mensen die het al tijdenlang voor elkaar weten te krijgen om bepaalde informatie of zelfs onderdelen te bemachtigen (ongetwijfeld via via tegen betaling) om dit vervolgens aan de pers te verkopen. Ik zeg niet dat het hier ook zo is, maar omdat het slechts 1 persoon is, maakt het niet per definitie onbetrouwbaar. Daarnaast is Business Insider een gerenommeerde website die niet zomaar van persoon X informatie plaatst. Als jij een mailtje stuurt dat de iPhone 7 4mm dun zal worden, zal die genegeerd worden. Kortom: er hangt wel degelijk een mate van betrouwbaarheid danwel verificatie van de bron aan vast. Dit maakt het ook weer niet waterdicht natuurlijk.
Het is één objectief met 5 lenzen ofwel elementen geloof ik. :)

Maar Business Insider kan nog zo'n goede bron zijn, toch slaat dit verhaal van hun echt nergens op. Er is geen enkele kennis aan te pas gekomen. Als eerste, waarom denk je dat prime lenzen zo goed presteren? Ze hebben minder elementen. In je artikel zetten dat bekend is wat de iPhone 7 voor camera krijgt? Dan kan ik ze niet meer serieus nemen. Ik neem aan dat jij dat ook snapt.

En gelukkig zijn er één-persoons leakers die betrouwbaar zijn, maar als het uit meer bronnen komt is het véél betrouwbaarder. Wel is de betrouwbaarheid vaak af te lezen aan dat wat ze claimen. Bij de persoon van Business Insider heb ik dus mijn twijfels, gezien de lak aan kennis, het ongebruikelijk vroeg is om over de iPhone 7 te beginnen en het nog niet eerder voorbij gekomen is.
[...]

Wat betekent dan "80-90% zeker"? Zoals al aangegeven, is het feitelijk allemaal 0% zeker en pas tijdens de keynote 100% zeker. Want de verschillende bronnen waar jij het over hebt, weet ik nog zo net niet of dat wel daadwerkelijk verschillende bronnen zijn. Heb jij ze geverifieerd? Het zijn wel verschillende websites, maar die kopiëren elkaar allemaal: The Verge, Tweakers, Engadget, Cult of Mac, MacRumors, 9to5Mac, Wired, etc. gebruiken allemaal hetzelfde stukje bronmateriaal. Daarom komen ze ook allemaal op dezelfde dag met hetzelfde nieuwe gerucht. ;)

Kijk ook maar naar de keynote datum, die alle grote websites op woensdag 9 september vastpinnen. Ik houd zelf vast aan dinsdag 8 september (net als een enkele andere kleine website of blogger). Dat ze allemaal die datum aanhouden, komt omdat een "insider bron" die datum bevestigd zou hebben. Kan kloppen, maar kan net zo goed niet kloppen. En omdat ze allemaal dat nieuws van die bron willen brengen, kopiëren ze elkaars bron.
Probeer mij niet de les te lezen over het verschil tussen bronnen en websites. ;)

Wat betreft Force Touch: twee verschillende sites hebben onafhankelijk van elkaar verschillende schermen van de 6s bemachtigd die substantieel anders zijn dan die van de normale 6. Grootste verschil is de dikte. Welke reden is er om het paneel dikker te maken als de trend is om alles dunner te maken? Nieuwe functionaliteit. Dan zijn er daarnaast ook nog cutouts te zien. Om dat nog eens kracht bij te zetten hier nog de werking van Force Touch op de iPhone.

De 12 MP camera is eerst voorspeld door analist Ming-Chi Kuo, die ik uiteraard ook niet geloof. Vervolgens is in dit artikel een claim te lezen van iemand die er verstand van heeft. Ik weet het, een drogreden, maar lees het artikel eerst. Vervolgens wordt de camera bevestigd via een intern document van Foxconn dat inmiddels offline gehaald is.

Nu kunnen die componenten en documenten vervalst zijn en kan iedereen elkaar kopieren, maar toch is het met drie onafhankelijke bronnen wel duidelijk. Voor die 80-90 % dan ;)

Over de datum van de Keynote heb je zeker gelijk. Aankondigingen van Apple worden altijd (met een paar uitzonderingen) op een dinsdag gedaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Liliuokalani op 25-08-2015 02:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
mitchell2805 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 00:18:
[...]

Het is één objectief met 5 lenzen ofwel elementen geloof ik. :)

Maar Business Insider kan nog zo'n goede bron zijn, toch slaat dit verhaal van hun echt nergens op. Er is geen enkele kennis aan te pas gekomen. Als eerste, waarom denk je dat prime lenzen zo goed presteren? Ze hebben minder elementen. In je artikel zetten dat bekend is wat de iPhone 7 voor camera krijgt? Dan kan ik ze niet meer serieus nemen. Ik neem aan dat jij dat ook snapt.

En gelukkig zijn er één-persoons leakers die betrouwbaar zijn, maar als het uit meer bronnen komt is het véél betrouwbaarder. Wel is de betrouwbaarheid vaak af te lezen aan dat wat ze claimen. Bij de persoon van Business Insider heb ik dus mijn twijfels, gezien de lak aan kennis, het ongebruikelijk vroeg is om over de iPhone 7 te beginnen en het nog niet eerder voorbij gekomen is.
Ben het met je eens wat betreft één of meerdere bronnen. Het gaat mij er alleen om (en ik zeg niet dat het in dit geval zo is) dat veel websites elkaar klakkeloos kopiëren en je in feite maar één bron hebt. Maar zoals ik lees, heb jij het wel daadwerkelijk over verschillende bronnen.

Ja, het met zekerheid brengen wat er nu in de iPhone 7 komt qua camera is extreem vroeg, eigenlijk te vroeg. Wel is het een feit dat Apple nu al bezig is met het intern ontwikkelen van de iPhone 7, maken van meerdere prototypes en daaruit keuzes maken wat er wel en niet in komt. Op veel punten staat dit hoogstwaarschijnlijk al vast (70-80%). Wat niet zegt dat ze niet voor iets anders kunnen kiezen in een later stadium natuurlijk. Daarnaast zou deze bron dan van binnen het ontwerpteam van Apple moeten komen en dat geloof ik inderdaad ook niet, dat is namelijk zoals Apple zelf al een keer heeft uitgelegd een klein team waaronder Tim Cook, Jony Ive en dergelijke vallen.

Wat betreft de lens en elementen heb je het toch echt verkeerd. De reden dat een prime lens weinig elementen nodig heeft, komt omdat hun basisdoel zo extreem simpel is: één focal length en vaak ook nog eens op de eenvoudigste afstanden: 35 en 50 mm, met 85 mm als wat ingewikkeldere focal length. Laatstgenoemde heeft dan ook vrijwel zonder uitzondering meer elementen en is daarom zwaarder en duurder.

Technisch is het in de basis zo dat meer elementen gezamenlijk zorgen voor een scherper beeld, minder vervorming, minder chromatische aberratie, etc. Bij een prime lens zijn minder elementen nodig, omdat dat 'beeld' an sich al meer naar perfectie neigt dan een zoomlens (het hoofdelement wordt ontworpen voor die ene afstand). Zodoende heeft een zoomlens meer elementen nodig om over het gehele bereik van de lens het uiteindelijke beeld scherper en minder vervormd te krijgen. Het gebruik van minder elementen heeft altijd de voorkeur, want dit levert een kleinere en lichtere lens op en laat meer licht door, maar je kan om een voorbeeld te noemen gewoon geen 24-70mm zoomlens maken met 5/6 elementen, omdat je dan een belabberd beeld krijgt, terwijl dit met een prime lens wel goed mogelijk is.

Dat is tevens de reden dat er geen 10-1000mm f/0.7 lenzen bestaan met de scherpte van een 50mm prime lens. Daar zou je eenvoudigweg teveel elementen voor nodig hebben en moet de lens ook erg groot gemaakt worden (lengte en diameter) om het benodigde licht door te laten. Het is en blijft altijd een compromis.
Probeer mij niet de les te lezen over het verschil tussen bronnen en websites. ;)

Wat betreft Force Touch: twee verschillende sites hebben onafhankelijk van elkaar verschillende schermen van de 6s bemachtigd die substantieel anders zijn dan die van de normale 6. Grootste verschil is de dikte. Welke reden is er om het paneel dikker te maken als de trend is om alles dunner te maken? Nieuwe functionaliteit. Dan zijn er daarnaast ook nog cutouts te zien. Om dat nog eens kracht bij te zetten hier nog de werking van Force Touch op de iPhone.

De 12 MP camera is eerst voorspeld door analist Ming-Chi Kuo, die ik uiteraard ook niet geloof. Vervolgens is in dit artikel een claim te lezen van iemand die er verstand van heeft. Ik weet het, een drogreden, maar lees het artikel eerst. Vervolgens wordt de camera bevestigd via een intern document van Foxconn dat inmiddels offline gehaald is.

Nu kunnen die componenten en documenten vervalst zijn en kan iedereen elkaar kopieren, maar toch is het met drie onafhankelijke bronnen wel duidelijk. Voor die 80-90 % dan ;)

Over de datum van de Keynote heb je zeker gelijk. Aankondigingen van Apple worden altijd (met een paar uitzonderingen) op een dinsdag gedaan.
Dit ben ik volledig met je eens. ;) Zoals ik al aangaf is die 12 MP ook een logische eis (tenminste: 9 MP minimaal) als Apple 4K wil aanbieden. En als Apple geen 4K aan zou bieden, dan zouden veel mensen, waaronder ik, toch geen iPhone voor dat geld gaan halen maar een Samsung bijvoorbeeld.
Donstil schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 21:44:
[...]

goed te zien dat er eindelijk weer eens voortgang geboekt wordt op accu gebied alleen vloeistof bijvullen zie ik nog wel als een enorm struikelblok.

Je moet het thuis maar net op voorraad hebben en Is je vloeistof op (wat het natuurlijk gaat zijn) kun je niet opladen. Gaat het lekken (zoals hierboven al aangehaald) ben je de joker. Waar haal ik de vloeistof? Gaan supermarkten/benzine stations dat op voorraad nemen? Gaat een vulling voor 1 week net zo weinig kosten als dat 5x opladen via het stroomnet nu kost?

Allemaal van die vragen die mij nu gelijk te binnen schieten.
Zoals in het artikel van The Telegraph te lezen is (Nu.nl vergeet dit te vermelden), heeft men de waterstofcel naast de gewone accu geplaatst, volledig in het formaat van de huidige telefoon. Dat zou ook de bedoeling zijn voor productierijpe toestellen. Zie het als een plug-in hybride auto: die auto rijdt primair op elektra, waarbij de traditionele bron (fossiele brandstof) alleen bijgeschakeld wordt als er meer vermogen gevraagd wordt of als de accu leegraakt.

Bij smartphones zal het meest voor de hand liggende scenario ook zo zijn (maar net iets anders in werking): primair wordt nog de accu gebruikt en secundair de waterstofcel. Zonder (gevulde) waterstofcel zal je dus hetzelfde ervaren als nu het geval is. Met waterstofcel zal deze vermoedelijk eerst de accu volladen en deze zo houden tot de waterstof op is, waarna je op de accu kan doorwerken, de waterstofcartridge kan vervangen of gewoon op de traditionele manier via Lightning op kan laden.

Mij lijkt het niet werkbaar om dit alleen bij benzinestations te koop aan te bieden, maar het potentiële gevaar is groter dan met benzine, zij het op een kleinere schaal. Pure waterstof is namelijk 10x ontvlambaarder dan benzine.

Sowieso verwacht ik op het begin wel flinke kosten, maar die zullen dalen als de voordelen (een week niet opladen) voor veel mensen de nadelen (kosten) overstijgen. Het hoeft op het begin niet net zo goedkoop te zijn als opladen via het stroomnet, omdat het een unieke eigenschap heeft. Maar het moet ook niet wekelijks € 10 gaan kosten.

Mijn persoonlijke idee (lees: hoop, verwachtingen en wensen in één) is dat de cartridges een soort kleine pennetjes worden zoals je die bijvoorbeeld in een Galaxy Note steekt, maar dan minder lang. Die leveren per cartridge dus een week 'lading' en worden in een doosje van 5-10 stuks verkocht voor € 5-25.

Verder weet ik niet wat de voorwaarden zijn voor het mogen verkopen van waterstof in cartridges, wellicht is net zo strikt als fossiele brandstoffen, maar anders zie ik ook kans dat Apple (en resellers) dit in hun assortiment op gaan nemen, net als inktcartridges.

[ Voor 26% gewijzigd door MooDyBLueS op 25-08-2015 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:58
We gaan in de iPhone 8 echt geen brandstofcel zien. Dat kan nog vele jaren duren, of misschien wel nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 07:31:
[...]

Ben het met je eens wat betreft één of meerdere bronnen. Het gaat mij er alleen om (en ik zeg niet dat het in dit geval zo is) dat veel websites elkaar klakkeloos kopiëren en je in feite maar één bron hebt. Maar zoals ik lees, heb jij het wel daadwerkelijk over verschillende bronnen.

Ja, het met zekerheid brengen wat er nu in de iPhone 7 komt qua camera is extreem vroeg, eigenlijk te vroeg. Wel is het een feit dat Apple nu al bezig is met het intern ontwikkelen van de iPhone 7, maken van meerdere prototypes en daaruit keuzes maken wat er wel en niet in komt. Op veel punten staat dit hoogstwaarschijnlijk al vast (70-80%). Wat niet zegt dat ze niet voor iets anders kunnen kiezen in een later stadium natuurlijk. Daarnaast zou deze bron dan van binnen het ontwerpteam van Apple moeten komen en dat geloof ik inderdaad ook niet, dat is namelijk zoals Apple zelf al een keer heeft uitgelegd een klein team waaronder Tim Cook, Jony Ive en dergelijke vallen.

Wat betreft de lens en elementen heb je het toch echt verkeerd. De reden dat een prime lens weinig elementen nodig heeft, komt omdat hun basisdoel zo extreem simpel is: één focal length en vaak ook nog eens op de eenvoudigste afstanden: 35 en 50 mm, met 85 mm als wat ingewikkeldere focal length. Laatstgenoemde heeft dan ook vrijwel zonder uitzondering meer elementen en is daarom zwaarder en duurder.

Technisch is het in de basis zo dat meer elementen gezamenlijk zorgen voor een scherper beeld, minder vervorming, minder chromatische aberratie, etc. Bij een prime lens zijn minder elementen nodig, omdat dat 'beeld' an sich al meer naar perfectie neigt dan een zoomlens (het hoofdelement wordt ontworpen voor die ene afstand). Zodoende heeft een zoomlens meer elementen nodig om over het gehele bereik van de lens het uiteindelijke beeld scherper en minder vervormd te krijgen. Het gebruik van minder elementen heeft altijd de voorkeur, want dit levert een kleinere en lichtere lens op en laat meer licht door, maar je kan om een voorbeeld te noemen gewoon geen 24-70mm zoomlens maken met 5/6 elementen, omdat je dan een belabberd beeld krijgt, terwijl dit met een prime lens wel goed mogelijk is.

Dat is tevens de reden dat er geen 10-1000mm f/0.7 lenzen bestaan met de scherpte van een 50mm prime lens. Daar zou je eenvoudigweg teveel elementen voor nodig hebben en moet de lens ook erg groot gemaakt worden (lengte en diameter) om het benodigde licht door te laten. Het is en blijft altijd een compromis.

[...]

Dit ben ik volledig met je eens. ;) Zoals ik al aangaf is die 12 MP ook een logische eis (tenminste: 9 MP minimaal) als Apple 4K wil aanbieden. En als Apple geen 4K aan zou bieden, dan zouden veel mensen, waaronder ik, toch geen iPhone voor dat geld gaan halen maar een Samsung bijvoorbeeld.
Volgens mij zijn we het eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
MarcoC schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:09:
We gaan in de iPhone 8 echt geen brandstofcel zien. Dat kan nog vele jaren duren, of misschien wel nooit.
iPhone 8 = eind 2018 = vele jaren :P

Natuurlijk is er veel technologie die uiteindelijk het daglicht niet ziet of niet in de vorm zoals ons in de geruchtenstroom wordt voorgehouden, maar er is ook veel dat wel ineens snel rijp voor productie gemaakt kan worden.

Om je een idee te geven hoe slecht wij allemaal zijn in het voorspellen van dergelijke dingen, zelfs de best geïnformeerde mensen, hierbij een stukje geschiedenis. Onderstaande komt van AppleInsider.com 3 weken voordat de allereerste iPad geïntroduceerd werd:
The analyst also assumes the device will run on an Intel Atom processor, would include 2GB of DRAM, and sport a 3.2 megapixel camera. If Apple went with an ARM-based processor, Fidacaro said, the tablet's cost could be reduced by as much as $50.
Apple's tablet is expected to be unveiled this month at an event on Wednesday, Jan. 27. Analysts expect it to cost less than $1,000 and to compete with both the e-book and netbook markets.
Het werd een ARM Cortex-A8 gebaseerde tablet, zonder camera, 256 MB geheugen, multi-touch, SSD en slechts $499.

Niemand had voorspeld dat het (kort door de bocht genomen) en mega-iPhone/iPod touch zou worden en niemand had een prijs onder $999 voorspeld.

Kortom: sommige dingen kan je zien aankomen, maar lang niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
It's almost here.

Video van opstartende 6S onderdelen met peak onder het scherm.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 25-08-2015 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Tja, het zullen ongetwijfeld wel de iPhone 6s onderdelen zijn, maar de video zegt eigenlijk niks. Het is 100% identiek aan de iPhone 6 wat je op de video te zien krijgt. Je ziet niet ineens een ander design, scherm of wat dan ook (op de internals na).

Dus dit valt voor mij onder non-nieuws. Logisch dat zoiets nu al in grotendeels werkende staat verkeert, de 6s moet over 4-5 weken in de winkels liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:09:
Tja, het zullen ongetwijfeld wel de iPhone 6s onderdelen zijn, maar de video zegt eigenlijk niks. Het is 100% identiek aan de iPhone 6 wat je op de video te zien krijgt. Je ziet niet ineens een ander design, scherm of wat dan ook (op de internals na).

Dus dit valt voor mij onder non-nieuws. Logisch dat zoiets nu al in grotendeels werkende staat verkeert, de 6s moet over 4-5 weken in de winkels liggen.
Nee hoor niet 100% identiek. Het is een ander logicboard en een ander scherm.

Check ook. http://www.macrumors.com/...hone-6s-boot-gear-screen/

Met dat laatste kun je alles wel weg wuiven trouwens. Dan is ineens alles logisch "want hij komt al snel uit". Als je zulke berichten niet leuk vind dan is het misschien beter om even op het Keynote of 6s topic te wachten. Er zullen hier wel meer geruchten, uitgelekte onderdelen enz geplaatst worden die jij misschien als "non-nieuws" gaat ervaren.

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 25-08-2015 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:33
Het zal best een nieuwe 6S zijn, maar het geeft gewoon geen nieuwe informatie - dat is denk ik van MooDyBLuesS bedoeld. Natuurlijk is de 6S in de fabriek al druk in produktie, dus natuurlijk zijn er werkende exemplaren. Alleen van dit filmpje kan je praktisch niets zeggen over nieuwe features, opties of wat dan ook.

OK, je kan enkel concluderen dat het design van de 6S hetzelfde is als van de 6 - *dat* is misschien nieuws, alleen niet heel verrassend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Ik verwacht dat Apple vandaag de uitnodigingen gaat versturen aan de pers.

Dus een ogenblik geduld a.u.b. :)

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
ronaldm3 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:29:

Dat stond vandaag op je glazenbol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

ronaldm3 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:29:

O-) Mag van mij wel. Het zal wel toeval zijn maar mijn 5S heeft nogal wat batterij kuren momenteel. Tijd voor een upgrade dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

pacificocean schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:38:
[...]

Dat stond vandaag op je glazenbol?
Yup :)

Apple stuurt altijd een mail in de rondte 2 weken voordat een event gehouden gaat worden :)

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Jay-v schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:42:
[...]

O-) Mag van mij wel. Het zal wel toeval zijn maar mijn 5S heeft nogal wat batterij kuren momenteel. Tijd voor een upgrade dus.
Ff opnieuw opstarten en anders de home en aan en uit knop een tijdje tegelijk ingedrukt houden :)

Power to the beat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PGB83
ronaldm3 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:02:
[...]

Yup :)

Apple stuurt altijd een mail in de rondte 2 weken voordat een event gehouden gaat worden :)
Ik weet niet hoe je daar bij komt. Zowel in 2011, 2012 en 2013 werd de uitnodiging precies 1 week voor het event verstuurd door Apple. In 2014 was het 12 dagen van tevoren.

Alleen vorig jaar was het dus in de beurt van de twee weken. Als Apple dus gelijke tred zou houden met vorig jaar, dan wordt de uitnodiging morgen verstuurd. Ervan uitgaande dat het event op dinsdag de 8ste is.

[ Voor 13% gewijzigd door PGB83 op 26-08-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

ronaldm3 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:03:
[...]

Ff opnieuw opstarten en anders de home en aan en uit knop een tijdje tegelijk ingedrukt houden :)
Doe wel een factory reset zodra ios9 uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:21:
[...]

Nee hoor niet 100% identiek. Het is een ander logicboard en een ander scherm.

Check ook. http://www.macrumors.com/...hone-6s-boot-gear-screen/

Met dat laatste kun je alles wel weg wuiven trouwens. Dan is ineens alles logisch "want hij komt al snel uit". Als je zulke berichten niet leuk vind dan is het misschien beter om even op het Keynote of 6s topic te wachten. Er zullen hier wel meer geruchten, uitgelekte onderdelen enz geplaatst worden die jij misschien als "non-nieuws" gaat ervaren.
vanaalten schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:33:
Het zal best een nieuwe 6S zijn, maar het geeft gewoon geen nieuwe informatie - dat is denk ik van MooDyBLuesS bedoeld. Natuurlijk is de 6S in de fabriek al druk in produktie, dus natuurlijk zijn er werkende exemplaren. Alleen van dit filmpje kan je praktisch niets zeggen over nieuwe features, opties of wat dan ook.

OK, je kan enkel concluderen dat het design van de 6S hetzelfde is als van de 6 - *dat* is misschien nieuws, alleen niet heel verrassend.
Precies dat ^^ :P

Vandaar dat ik ook zei "op de internals na", want natuurlijk zitten daar andere componenten in, maar die zie je niet. Althans, niet op het eerste gezicht. In de video "zie" je dus niks nieuws, behalve de shielding die wel in het oog springt.
Jay-v schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:42:
[...]

Jay-v schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 18:59:
[...]

Doe wel een factory reset zodra ios9 uit is.
Wat je ook kan doen, is eens bij de battery settings kijken welke app er de afgelopen 24 uur de meeste batterij verbruikt heeft. 'Toevallig' had ik dit ook gisteren en toen ik vandaag rond 12u al op 48% zat (8u pas van de autolader op 100%), dook ik maar eens naar die settings en zag de Damloop app die de afgelopen 24 uur 90% batterij verbruikt had. Die bleek continu mijn locatie op te halen.

Locatie disabled en probleem opgelost. Ter info: normaal zijn het maar een paar element die echt veel batterij verbruiken (plus specifieke apps die je vaak gebruikt):
- telefoon (bellen)
- scherm
- WhatsApp/Telegram
- FaceBook (want die gebruikt bijna iedereen vaak)
- (Google) Maps
- games

De meeste andere apps zouden normaal gesproken niet bovenaan de lijst moeten komen, zoals bij mij de Damloop app ineens deed.

[ Voor 29% gewijzigd door MooDyBLueS op 26-08-2015 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

MooDyBLueS schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 19:46:

Wat je ook kan doen, is eens bij de battery settings kijken welke app er de afgelopen 24 uur de meeste batterij verbruikt heeft. 'Toevallig' had ik dit ook gisteren en toen ik vandaag rond 12u al op 48% zat (8u pas van de autolader op 100%), dook ik maar eens naar die settings en zag de Damloop app die de afgelopen 24 uur 90% batterij verbruikt had. Die bleek continu mijn locatie op te halen.
Heb ik al gedaan. Vrijwel alle locatie voorzieningen staan uit behalve Maps, find my Iphone en 9292ov. Facebook app is troep, deze heb ik verwijderd. Ik gebruik alleen de webpagina zo nu en dan in Safari. Dan maar geen notificaties en FB messenger, bevalt me super.

Veel actieve apps heb ik dan ook niet, het meeste word verbruikt door mail, daarna safari. Nog steeds kom ik de dag niet door met een enkele batterijlading.

• PGB83
Hetgeen waar ik misschien wel het meest nieuwsgierig naar ben is:
1. Wordt de 16GB vervangen door 32GB?
2. Begint de prijs voor 16GB/32GB nog steeds bij €699 ($649) of wordt deze verhoogd net als bij de Apple Watch 38mm Classic Buckle €769 ($649)?

Voor de rest is het vrij goed in te schatten wat we kunnen verwachten tijdens de keynote.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik hoop dat ze stiekem gewoon die waterstofcel er al in proppen zodat ie weer een week mee kan op 1 accu. Dat zou pas innovatie zijn :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Peabz21 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:31:
Hetgeen waar ik misschien wel het meest nieuwsgierig naar ben is:
1. Wordt de 16GB vervangen door 32GB?
2. Begint de prijs voor 16GB/32GB nog steeds bij €699 ($649) of wordt deze verhoogd net als bij de Apple Watch 38mm Classic Buckle €769 ($649)?

Voor de rest is het vrij goed in te schatten wat we kunnen verwachten tijdens de keynote.
Ik verwacht wel een prijs verhoging eigenlijk.
€ 719,- bv. Door de slechte euro hebben ze over hun gehele lineup de prijzen gelijk getrokken natuurlijk.

Want haal de Btw van de Classic Buckle af en verreken de koers en je komt al een heel stuk beter in de buurt van $649.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PGB83
Donstil schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:12:
[...]

Ik verwacht wel een prijs verhoging eigenlijk.
€ 719,- bv. Door de slechte euro hebben ze over hun gehele lineup de prijzen gelijk getrokken natuurlijk.

Want haal de Btw van de Classic Buckle af en verreken de koers en je komt al een heel stuk beter in de buurt van $649.
Maar het zou toch gek zijn als ze:
iPhone in de US $649 en in Nederland voor €719.
Apple Watch Classic Buckle in de US ook $649, maar in Nederland €769.

Dan zou je dus In Nederland €50 meer betalen voor de Watch, terwijl de Watch en de iPhone in de US precies hetzelfde kost.

Daarom vrees ik een prijs van €769 in Nederland.
Peabz21 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:41:
[...]

Maar het zou toch gek zijn als ze:
iPhone in de US $649 en in Nederland voor €719.
Apple Watch Classic Buckle in de US ook $649, maar in Nederland €769.

Dan zou je dus In Nederland €50 meer betalen voor de Watch, terwijl de Watch en de iPhone in de US precies hetzelfde kost.

Daarom vrees ik een prijs van €769 in Nederland.
Ja dat is waar, dan wordt het wel een duur grappie zeg.
Zeker als ze met 16 GB blijven beginnen.

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:48

PBP

Donstil schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:43:
[...]

Ja dat is waar, dan wordt het wel een duur grappie zeg.
Zeker als ze met 16 GB blijven beginnen.
Ja dan ga ik me serieus afvragen of ik het nog wel wil betalen. De prijzen zijn afgelopen jaren al steeds iets geklommen. Weet nog wel dat het 'gewoon' bij 599 begon 8)7

Verwijderd

Ik denk dat de prijs niet hoger zal worden dan 719.
769 is véél te hoog. Zelfs met een 32 model.
Voor 30 euro meer heb je nu een 64 GB.
Dus dan zou de verhoging van 16 GB naar 32 GB een sigaar uit eigen doos zijn.
Apple weet ook dat ze de prijs niet veel hoger kunnen maken.
769 euro zou bijna 300 euro meer zijn dan de Samsung S6.
Dus dan gaan mensen of naar Android, óf ze kiezen voor een ouder iPhone model.
PBP schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:50:
[...]

Ja dan ga ik me serieus afvragen of ik het nog wel wil betalen. De prijzen zijn afgelopen jaren al steeds iets geklommen. Weet nog wel dat het 'gewoon' bij 599 begon 8)7
€ 579,- zelfs, mijn eerste Europese iPhone uit Belgie (Wilde je Simlockvrij moest je naar belgie).
Zal een 3G zijn geweest denk ik.

• PGB83
Ik vind €769 voor het instapmodel ook aan de hoge kant. Daarom vind ik het super interessant met wat voor prijzen ze straks gaan komen. Misschien beginnen ze wel met $599USD ipv $649USD. Dan zit je weer in de buurt van de €700EUR.
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:51:
Ik denk dat de prijs niet hoger zal worden dan 719.
769 is véél te hoog. Zelfs met een 32 model.
Voor 30 euro meer heb je nu een 64 GB.
Dus dan zou de verhoging van 16 GB naar 32 GB een sigaar uit eigen doos zijn.
Apple weet ook dat ze de prijs niet veel hoger kunnen maken.
769 euro zou bijna 300 euro meer zijn dan de Samsung S6.
Dus dan gaan mensen of naar Android, óf ze kiezen voor een ouder iPhone model.
Nee joh een Samsung Galaxy S6 was bij introductie € 699,- geen € 469,- (€ 769,- min 300,-)

• PBP

PBP

Donstil schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:56:
[...]

€ 579,- zelfs, mijn eerste Europese iPhone uit Belgie (Wilde je Simlockvrij moest je naar belgie).
Zal een 3G zijn geweest denk ik.
Klopt ja :o , bij de 4 of 4S zijn ze de prijzen gaan verhogen naar 599. En bij de 5 naar 699. Ben overigens zelf nog tevreden met mijn 6, dus ik ga sowieso niet upgraden.

Overigens zie ik nu verschillende blogs melden dat de 6S Apple Watch achtige animated wallpapers krijgt. Waarom zou dit niet op de huidige mogelijk zijn? Of krijgt de 6S een OLED scherm waar het beter tot z'n recht komt?

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:45

Saven

Administrator

PBP schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 17:02:
[...]

Klopt ja :o , bij de 4 of 4S zijn ze de prijzen gaan verhogen naar 599. En bij de 5 naar 699. Ben overigens zelf nog tevreden met mijn 6, dus ik ga sowieso niet upgraden.

Overigens zie ik nu verschillende blogs melden dat de 6S Apple Watch achtige animated wallpapers krijgt. Waarom zou dit niet op de huidige mogelijk zijn? Of krijgt de 6S een OLED scherm waar het beter tot z'n recht komt?
Zal geen oled scherm in zitten, anders hadden we dat allang in de geruchten gehoord.

Wat betreft de prijs, kan me weinig voorstellen dat de iphone nog duurder wordt, ondanks dat het me aan de andere kant ook niks verbaast. Neemt niet weg dat het belachelijke prijzen zijn voor een telefoon. Samsung kwam daar al gauw achter en zakte vlug met de prijs. 'Vreemd' genoeg liep de iphone 6 wel als een zonnetje.

De enige reden waarom ik trouwens wel een iphone 6 heb is omdat ik absurde korting van mn abonnement heb weten af te lullen. 39 euro p/m (plus eenmalig 100 euro) onbeperkt bellen/sms, 2gb data (meer dan genoeg voor mij). En dat bij KPN :Y) Moet er niet aan denken om straks 50 euro per maand te betalen + 200 euro voor een toestel :F

Verwijderd

Donstil schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:58:
[...]

Nee joh een Samsung Galaxy S6 was bij introductie € 699,- geen € 469,- (€ 769,- min 300,-)
Klopt, maar als mensen een telefoon kopen kijken ze naar de prijs die ze betalen :P
Niet naar de introductie prijs. Maar introductieprijs ≈ betaalprijs bij Apple

• PBP

PBP

Saven schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 17:16:
[...]

Zal geen oled scherm in zitten, anders hadden we dat allang in de geruchten gehoord.
Die geruchten gaan juist al een tijdje. De Apple Watch heeft ook een oled scherm. Jony Ive zei daarover het volgende:
An Apple Watch jellyfish swims in deep space, and becomes, Ive said, as much an attribute of the watch as an image. On a current iPhone screen, a jellyfish would be pinned against dark gray, and framed in black, and, Ive said, have “much less magic.”
En nog meer nieuws

iPhone 6S camera: 12 megapixel photos, 4K video recording, flash for selfies

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik kom van een S6 af en die hoef ik niet meer. (4 keer omruilen voor goed scherm, slecht te repareren 3 maanden verder voor ik uiteindelijk mijn geld terug kreeg, toch nog 1 keer s6 gehaald en weer slecht scherm) Betaal liever meer geld. De Iphone 6S wordt dan ook mijn eerste iPhone ooit.
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 17:29:
[...]

Klopt, maar als mensen een telefoon kopen kijken ze naar de prijs die ze betalen :P
Niet naar de introductie prijs. Maar introductieprijs ≈ betaalprijs bij Apple
Een nieuw product vergelijken met een oud(er) product is gewoon scheef.

De iPhone 6 is in de loop der tijd ook al een stuk gezakt.
Dat Samsung zijn toestel voor geen meter loopt en er daarom € 100,- vanaf doet kan Apple niets aan doen natuurlijk, nou althans dat kunnen ze misschien wel maar dat is afhankelijk waar het slecht lopen van de S6 vandaan komt 8)7

• PGB83
Toch op 9 september MooDyBLueS :)

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:31
Dit hebben ze wel leuk gedaan! http://www.macrumors.com/...nvites-2015-iphone-event/
Vraag Siri:"Hey Siri, give us a hint"

• ronaldm3

ronaldm3

Oke, Wat weten we al.

Siri is proactief dus die kan meedenken met je :).

Een nieuwe apple tv waartegen je kan praten?

Een andere hint: het Apple aandeel gaat weer omhoog!! :)

Kleuren van de uitnodiging lijken heel er op een tv die storing heeft.. al die verschillende kleuren.

[ Voor 22% gewijzigd door ronaldm3 op 27-08-2015 19:39 ]

Power to the beat.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:54
Kleuren zijn dat siribalkje op Apple watch?

Haters everywhere but I don’t really care

• PBP

PBP

matthijst schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 19:48:
Kleuren zijn dat siribalkje op Apple watch?
Ja is de nieuwe Siri, ook te vinden in iOS9
Wat een vreemde dag voor de keynote.

Ik heb alvast een Keynote topic gemaakt, zodat we daar kunnen "slow-chatten". Althans als een Mod dit goedkeurt zoals normaal het geval is.

[Keynote] 'Hey Siri, Give Us a Hint' 9 september 2010 19:00

• MooDyBLueS
  • Niet online
Ja, ik zag het inderdaad:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CNbYoB8WgAAiKyK.png:large

Dan waren de grote media toch beter geïnformeerd dan ik. :P
Het blijft een opvallende dag, ik blijf nu maar nadenken waarom Apple de trend van elke dinsdag de afgelopen jaren heeft gebroken. Wie weet willen ze 9-9 wel aanhouden, who knows?

Ik zit in ieder geval voor de buis Apple TV om 19:00 uur.
Donstil schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 19:57:
Wat een vreemde dag voor de keynote.

Ik heb alvast een Keynote topic gemaakt, zodat we daar kunnen "slow-chatten". Althans als een Mod dit goedkeurt zoals normaal het geval is.

[Keynote] 'Hey Siri, Give Us a Hint' 9 september 2010 19:00
Bookmarked!

[ Voor 23% gewijzigd door MooDyBLueS op 27-08-2015 20:05 ]

• MooDyBLueS
  • Niet online
Ben ik serieus de eerste die dit heeft geprobeerd? ;)

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/704/20742764348_0cca86a9e5_z.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door MooDyBLueS op 27-08-2015 20:17 . Reden: typo ]

MooDyBLueS schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:16:
Ben ik serieus de eerste die dit heeft geprobeerd? ;)

[afbeelding]
Dat is het hele idee van de uitnodiging toch :P

• ronaldm3

ronaldm3

Donstil schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:19:
[...]

Dat is het hele idee van de uitnodiging toch :P
Ik denk samen met iedereen van: Macrumors en 9to5mac niet :)

Power to the beat.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.