• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:19:
[...]

Dat is het hele idee van de uitnodiging toch :P
Haha, yup. Je krijgt ook steeds andere reacties:
"Why don't you check a rumours blog? That's what I do."
"The only hint I can give you right now is a hint of lime. And that there's a big announcement on 9 September"

En de mooiste:
"I can neither confirm nor deny that I am not authorised either to confirm or deny that I cannot disclose anything that you would then have to confirm. In any case, I would deny it. Got it?"
MooDyBLueS schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:25:
[...]

Haha, yup. Je krijgt ook steeds andere reacties:
"Why don't you check a rumours blog? That's what I do."
"The only hint I can give you right now is a hint of lime. And that there's a big announcement on 9 September"

En de mooiste:
"I can neither confirm nor deny that I am not authorised either to confirm or deny that I cannot disclose anything that you would then have to confirm. In any case, I would deny it. Got it?"
Haha cool.

Heb je hem op Engels? Of geeft de Nederlandse siri deze antwoorden?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• MooDyBLueS
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:30:
[...]

Haha cool.

Heb je hem op Engels? Of geeft de Nederlandse siri deze antwoorden?
UK English.

Verwijderd

Voor de Nederlandse Siri stel je de vraag:

Wat gebeurt er op 9 september?

;)

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:48

PBP

En nu worden de eerdere geruchten bevestigd. Het regent wel Apple nieuws vandaag :P
iPhone 6S will come in Apple Watch-like Rose Gold rather than Pink, lack sapphire, and have renamed Force Touch

Besides the new casing color, lack of sapphire crystal on the front of the device, and new animated wallpapers, the new iPhones will include a Force Touch display, support for recording video in full 4K resolution, a 12-megapixel rear camera, and updated front camera with support for flash lighting, a faster A9 processor with improved graphics performance, and more efficient cellular chips made by Qualcomm. Force Touch’s underlying technology will be similar to the implementation in the new MacBooks and in the Apple Watch, but its functionality will focus more on short-cutting iOS features rather than on serving as an additional menu overlay for buttons.
Bron: 9to5Mac
Ik ben voornamelijk wel benieuwd of de normaal gouden kleur nu wat meer goud wordt.
Mijn moeder en zusje hebben de "gouden" maar die is nu best al een beetje Roze.

De gouden kleur van de MBP vind ik erg mooi, als het dat is koop ik een gouden 6s+ denk ik.

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:48

PBP

Donstil schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:57:
Ik ben voornamelijk wel benieuwd of de normaal gouden kleur nu wat meer goud wordt.
Mijn moeder en zusje hebben de "gouden" maar die is nu best al een beetje Roze.

De gouden kleur van de MBP vind ik erg mooi, als het dat is koop ik een gouden 6s+ denk ik.
Ja net als Space Grey, die is ook bij elk product weer anders. Mijn iPhone 6 is veel lichter dan m'n iPad Air.

Verwijderd

Ik ben ook benieuwd of aan het uiterlijk iets veranderd is.
Bedoel bij de 5 en de 5S zag je duidelijk verschil, terwijl het toch herzelfde design had.
Hoop dat dit nu weer is. Geeft toch net wat meer nieuwheid.

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 11:29

ronaldm3

Apple Watch :)

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:35:
Bedoel bij de 5 en de 5S zag je duidelijk verschil, terwijl het toch herzelfde design had.
Heel stiekem hoop ik op andere kleur vlakken op de achterkant, net zoals bij de 5en de 5S dat de boven en onderkant in dezelfde kleur zijn als de voorkant i.p.v. de antenne lijnen alleen.

Daarbij las ik net dit laatste gerucht nog even door:

Apple wil het volgende gaan doen met de zelfie camera: Scherm op volledige brightness zetten en dan heb je geen LEDje nodig? :)

Power to the beat.

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:35:
Verwacht dat niet eigenlijk.
Misschien die nieuwe "kleur" maar daar moeten we het mee doen denk ik.

De 5s kreeg wel een nieuwe soort grijs natuurlijk maar dat was meer omdat de Lak van de 5 afbladderde waar je bij stond.

De 3G>3GS en 4>4s veranderde ook niet natuurlijk.

Zelf zou ik ook geen moeite hebben met de iPod Kleuren trouwens. Ik vind niet veel de nieuwe Windows Phone modellen maar dat Fel groen/oranje/blauw is toch wel leuk.

• MooDyBLueS
  • Niet online
PBP schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:49:
En nu worden de eerdere geruchten bevestigd. Het regent wel Apple nieuws vandaag :P

[...]

Bron: 9to5Mac
Feitelijk wordt er niks bevestigd, het zijn nog steeds geruchten. Dat ze "will have" gebruiken, geeft alleen aan dat ze er sterk van overtuigd zijn. Bevestigd wordt het pas op 9-9. ;)
PBP schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:00:
[...]

Ja net als Space Grey, die is ook bij elk product weer anders. Mijn iPhone 6 is veel lichter dan m'n iPad Air.
Ja, als ik één echt minpunt van de Apple producten mag opnoemen, dan is het toch wel deze hopeloos afwijkende kleuren. Maar ondertussen noemt Apple het wel allemaal "space grey".

Jammer want juist die al jaren identieke aluminiumkleur van de MacBooks is zo sprekend. Dat zouden ze ook met de andere kleuren kunnen bereiken als ze eindelijk eens consistent worden. Ik bedoel: voor print werkt met ook met kleurcodes en calibratie van begin tot eind, waarom is dat zo moeilijk voor Apple?
ronaldm3 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:40:
[...]

Heel stiekem hoop ik op andere kleur vlakken op de achterkant, net zoals bij de 5en de 5S dat de boven en onderkant in dezelfde kleur zijn als de voorkant i.p.v. de antenne lijnen alleen.

Daarbij las ik net dit laatste gerucht nog even door:

Apple wil het volgende gaan doen met de zelfie camera: Scherm op volledige brightness zetten en dan heb je geen LEDje nodig? :)
Van die streepkleuren hoop ik dat ook zeker. Goud is daarbij nog wel het ergst, met witte strepen. Zilver is met de lichtgrijze strepen ook best lelijk, alleen space grey vind ik nog mooi, omdat het daar allemaal zo dicht bij elkaar licht en daardoor weinig opvalt.

Maar euh... Van die selfie camera geloof ik niet, dat is een gerucht van iemand die er blijkbaar nooit over nagedacht heeft. Wanneer heb je een flits bij een selfie nodig? Als het (te) donker is. Wat zie je dan op je beeld? Juist ja... Een donker plaatje. Ook al zet je dat op full brightness, dan nog krijg je een matig lichtje.

Ze zouden wel het scherm tijdelijk wit kunnen laten flitsen, maar dan moet je dus net zo snel als een normale flash werkt het scherm op volle brightness kunnen zetten én volledig wit maken. Dat verwacht ik niet.
Dat selfie gerucht lijkt mij ook vreemd. Een scherm geeft toch alleen echt genoeg licht af voor een "selfie" als hij helemaal wit is? Maar als hij helemaal wit is zie je jezelf niet meer 8)7

• MooDyBLueS
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:46:
[...]

Verwacht dat niet eigenlijk.
Misschien die nieuwe "kleur" maar daar moeten we het mee doen denk ik.

De 5s kreeg wel een nieuwe soort grijs natuurlijk maar dat was meer omdat de Lak van de 5 afbladderde waar je bij stond.

De 3G>3GS en 4>4s veranderde ook niet natuurlijk.

Zelf zou ik ook geen moeite hebben met de iPod Kleuren trouwens. Ik vind niet veel de nieuwe Windows Phone modellen maar dat Fel groen/oranje/blauw is toch wel leuk.
Ik denk dat hij bedoelt dat er juist met de laatste 2 s-modellen kleine verschillen te zien waren t.o.v. de voorloper, waaraan je kon herkennen dat het een 4S of 5s was. De 3GS onderscheidde zich door een witte uitvoering, maar was op het oog verder gelijk als je de zwarte had. Althans... de oplettende persoon zag dat de printing achterop de 3GS meer aanwezig was.

De iPhone 4S had de antenne onderbrekingen op andere plekken zitten t.o.v. de iPhone 4.

En de iPhone 5s had natuurlijk de Touch ID home-knop als belangrijkste uiterlijke verschil.

Ik zou het ook wel fijn vinden als er iets is waaraan je direct kan zien of je met een iPhone 6s of 6 te maken hebt, zonder dat je het toestel aan moet zetten en in de settings moet duiken (of Force Touch te testen, want dan zou je nog een defect 6s exemplaar kunnen hebben). Kortom: geef de antennestrepen achterop maar andere kleuren. En helemaal zwart bij de space grey.

• MooDyBLueS
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 23:00:
Dat selfie gerucht lijkt mij ook vreemd. Een scherm geeft toch alleen echt genoeg licht af voor een "selfie" als hij helemaal wit is? Maar als hij helemaal wit is zie je jezelf niet meer 8)7
Klopt, daarom zou extreem snel moeten flashen, in 50ms ongeveer aan én uit incl brightness veranderingen.
Ja oké maar dat zijn wel echt marginale verschillen verder. Moet je echt weten anders zie je dat niet maar Ik las het verkeerd dacht dat hij het over de kleur had.

Er was trouwens ook al een witte 3G

De 5s vind ik nog steeds de mooiste van allemaal.

Edit; is je Nickname trouwens afgeleid van dat Elvis Presley plaatje?

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 27-08-2015 23:06 ]

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:54:

Maar euh... Van die selfie camera geloof ik niet, dat is een gerucht van iemand die er blijkbaar nooit over nagedacht heeft. Wanneer heb je een flits bij een selfie nodig? Als het (te) donker is. Wat zie je dan op je beeld? Juist ja... Een donker plaatje. Ook al zet je dat op full brightness, dan nog krijg je een matig lichtje.

Ze zouden wel het scherm tijdelijk wit kunnen laten flitsen, maar dan moet je dus net zo snel als een normale flash werkt het scherm op volle brightness kunnen zetten én volledig wit maken. Dat verwacht ik niet.
Snapchat op Android doet dat wel gewoon, kort het scherm wit en op volledige helderheid. Werkt perfect, geen flitser nodig. ;) En waarom zou dat snel moeten? Als het een seconde duurt is het ook prima.

Heb ooit ook een mail naar Tim Cook gestuurd waarom de flitser aan de achterkant niet als hulplamp voor autofocus gebruikt wordt. Nu mag je de zaklamp niet eens aan hebben in de camera-app.

[ Voor 14% gewijzigd door Liliuokalani op 27-08-2015 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
mitchell2805 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 23:27:
[...]

Snapchat op Android doet dat wel gewoon, kort het scherm wit en op volledige helderheid. Werkt perfect, geen flitser nodig. ;) En waarom zou dat snel moeten? Als het een seconde duurt is het ook prima.

Heb ooit ook een mail naar Tim Cook gestuurd waarom de flitser aan de achterkant niet als hulplamp voor autofocus gebruikt wordt. Nu mag je de zaklamp niet eens aan hebben in de camera-app.
Heel simpel: om beweging te kunnen bevriezen. Anders blijf je last houden van bewegingsonscherpte in je foto's, zeker in het donker:
http://www.kenrockwell.com/tech/syncspeed.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:17:
[...]

Heel simpel: om beweging te kunnen bevriezen. Anders blijf je last houden van bewegingsonscherpte in je foto's, zeker in het donker:
http://www.kenrockwell.com/tech/syncspeed.htm
1.) The first and obvious reason is that fast sync helps stop motion. 1/250 is not what we want and 1/125 is out of the question. We need to shoot at 1/500 or faster to stop action.

Als je een sluitertijd van 1/10e seconde hebt en een flitser die een seconde lang licht geeft dan is het nog steeds de sluitertijd die telt hoor. En daarnaast zorgt een flitser ook ervoor dat je kortere sluitertijden kunt gebruiken, waardoor je ineens 1/60e seconde kan krijgen. Hoelang de flits duurt maakt helemaal niets uit. Ook als je de flitssterkte wilt regelen is het gewoon een kwestie van feller of minder fel.

Waar het wel voor telt is als je om een of andere reden geen kortere sluitertijd kan kiezen en het vrijwel donker is, dat je dan met een snellere flits de beweging bevriest. Echter zorgt de flitser in het donker gewoon ervoor dat de sluitertijd korter kan. Problem solved.

En op zich maken sluitertijden gewoon veel minder uit omdat je een microscopische focal length hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Liliuokalani op 28-08-2015 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 12:29
Vraagje, mijn vader wil een nieuwe Iphone, maar hoeft niet speciaal het nieuwste model. Gaan de prijzen flink naar beneden van de Iphone 6 als het nieuwe model is aangekondigd? Mijn advies was om even te wachten op 9 September, omdat ik denk dat de prijzen dan zullen zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:56
siemed schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:10:
Vraagje, mijn vader wil een nieuwe Iphone, maar hoeft niet speciaal het nieuwste model. Gaan de prijzen flink naar beneden van de Iphone 6 als het nieuwe model is aangekondigd? Mijn advies was om even te wachten op 9 September, omdat ik denk dat de prijzen dan zullen zakken.
Ik zit met hetzelfde 'probleem' en als ik naar de pricewatch van de 5s kijk, lijkt het erop dat de prijs inderdaad naar beneden gaat zodra de nieuwste iPhone beschikbaar is: pricewatch: Apple iPhone 5s 16GB Grijs (zie de prijsontwikkelingsgrafiek rond september 2014 toen de iPhone 6 aangekondigd werd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:31
Reken er maar op dat de iPhone 6 16GB bij webshops rond de €500-€550 zal gaan kosten na 9 september. Maar verder is daar niks zinnigs over te zeggen. 'Flink' naar beneden kun je in ieder geval vergeten ;)

Edit:
Vandaag ook nog een leuke van Siri:
"De enige hint die ik kan geven is de hint van limoen. Er is groot nieuws 9 september." 8)7

Toegegeven, ze maken mij wel errug nieuwsgierig.

[ Voor 33% gewijzigd door swv op 28-08-2015 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPhone 6S blijft dus 16GB:
http://www.onemorething.n...el-iphone-6s-blijft-16gb/
Zo 'groot' is het nieuws van Siri dus niet...
Als het echt 16GB blijft dan ga ik denk ik wachten op de nieuwe Nexus.
Ik weiger principieel 100 euro te betalen voor een geheugen-upgrade.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2015 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:45

Saven

Administrator

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:02:
Ja maar met icloud heb je helemaal niet zo veel ruimte nodig!~ :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:29
Ai ai ai, dit is toch wel een minpunt hoor!

16GB, maar wel een 12 megapixel camera en 4k video. Als dan ook nog de basisprijs verhoogt wordt naar €719 of hoger, ga ik wel een beetje twijfelen over deze iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Sjoerd_87 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:16:
[...]

Ik zit met hetzelfde 'probleem' en als ik naar de pricewatch van de 5s kijk, lijkt het erop dat de prijs inderdaad naar beneden gaat zodra de nieuwste iPhone beschikbaar is: pricewatch: Apple iPhone 5s 16GB Grijs (zie de prijsontwikkelingsgrafiek rond september 2014 toen de iPhone 6 aangekondigd werd).
sww89 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:16:
Reken er maar op dat de iPhone 6 16GB bij webshops rond de €500-€550 zal gaan kosten na 9 september. Maar verder is daar niks zinnigs over te zeggen. 'Flink' naar beneden kun je in ieder geval vergeten ;)
Op basis van de huidige prijzen (619-640) kan je dat wel verwachten, want het is een feit dat de 16 GB de afgelopen jaren steeds met € 100 verlaging in de verkoop bleef. Je hebt ook nog kans dat de 64 GB versie € 150 omlaag gaat. Die zou dan ineens bijzonder interessant worden.

Maar let wel: ik heb het hier over de prijzen die Apple zelf hanteert. Het duurt altijd even een paar weken voordat de straatprijzen weer lager dan Apple zelf komen te liggen. Winkels proberen natuurlijk ook in eerste instantie zoveel mogelijk marge te draaien met een nieuwe prijsverlaging.
Dus je betaalt wel € 600-700 om de nieuwste iPhone te hebben, maar weigert uit principe om € 100 meer te betalen voor een veel beter user experience (ervan uitgaande dat 16 GB niet voldoende is)? Dat vind ik erg krom. Bij een telefoon van € 200-300 geef ik je gelijk, maar niet bij een Galaxy S6, iPhone 6 en dergelijke.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Peabz21 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:17:
[...]

Ai ai ai, dit is toch wel een minpunt hoor!

16GB, maar wel een 12 megapixel camera en 4k video. Als dan ook nog de basisprijs verhoogt wordt naar €719 of hoger, ga ik wel een beetje twijfelen over deze iPhone.
Vergeet niet dat Apple een aantal pijnpunten aanpakt:
1. iOS 9 wordt verkleind in algehele grootte, dus na upgrade heb je gelijk meer vrije ruimte t.o.v. een iPhone met iOS 8
2. iOS 9 kent App Thinning waarmee je niet meer de hele app met alle resources voor iPhone 4-reeks, 5-reeks, 6, 6 Plus, iPad en iPad retina download, maar alleen jouw apparaat. Dat gaat per applicatie tot wel 50% schelen.
3. iOS 9 kent ook on-demand resources, wat met name voor games of grote applicaties handig kan zijn, om niet in 1x 2 GB te hoeven downloaden, maar pas wanneer het nodig is, omgekeerd werkt dit ook. Als je een game hebt met 10 levels van elk 100 MB en je bent bij level 5, dan kan hij levels 1 t/m 4 verwijderen in de aanname dat je die niet meer hoeft te spelen en mocht je dat wel willen, is het per level zo gedownload. Het idee is dat je niet continu alle levels van alle games op zak hoeft te hebben.

Overigens zijn 2+3 wel afhankelijk van developers die het oppakken, maar optie 2 kost ze erg weinig moeite heeft Apple al gedemonstreerd/uitgelegd en dat is ook de belangrijkste feature. En developers voor iOS kennende, zal het gros hier vrij snel gehoor aan geven.

Neemt niet weg, dat ik ook wel vind dat je voor die prijs gelijk 32 GB moet krijgen hoor. Maar dit is en blijft een simpele reden: 16 GB voor de mensen die weinig hoeven op te slaan (ze bestaan echt!) en 64 GB voor de power users, zoals wij (of 128 GB). Apple is er niet om de power users te pleasen, want geloof het of niet, er zijn zeer grote groepen mensen die maar 10-20 apps hebben, zelden foto's maken en daardoor ruim genoeg hebben aan 16 GB. En hoe slecht ik het zelf ook vind, voor mij zie ik het wel als must om gelijk maar de 64 GB versie te nemen.

Je kan het ook anders bekijken: voorheen betaalde je € 100 meer voor de 32 GB versie, nu krijg je er 64 GB voor terug. Effectief is dat niet eens 4x zoveel, maar iets van 6-8x zoveel als je naar beschikbare ruimte kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:58
Van ~13GB naar ~55GB is niet 8x zoveel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
MooDyBLueS schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:34:
[...]

Vergeet niet dat Apple een aantal pijnpunten aanpakt:
1. iOS 9 wordt verkleind in algehele grootte, dus na upgrade heb je gelijk meer vrije ruimte t.o.v. een iPhone met iOS 8
2. iOS 9 kent App Thinning waarmee je niet meer de hele app met alle resources voor iPhone 4-reeks, 5-reeks, 6, 6 Plus, iPad en iPad retina download, maar alleen jouw apparaat. Dat gaat per applicatie tot wel 50% schelen.
3. iOS 9 kent ook on-demand resources, wat met name voor games of grote applicaties handig kan zijn, om niet in 1x 2 GB te hoeven downloaden, maar pas wanneer het nodig is, omgekeerd werkt dit ook. Als je een game hebt met 10 levels van elk 100 MB en je bent bij level 5, dan kan hij levels 1 t/m 4 verwijderen in de aanname dat je die niet meer hoeft te spelen en mocht je dat wel willen, is het per level zo gedownload. Het idee is dat je niet continu alle levels van alle games op zak hoeft te hebben.

Overigens zijn 2+3 wel afhankelijk van developers die het oppakken, maar optie 2 kost ze erg weinig moeite heeft Apple al gedemonstreerd/uitgelegd en dat is ook de belangrijkste feature. En developers voor iOS kennende, zal het gros hier vrij snel gehoor aan geven.

Neemt niet weg, dat ik ook wel vind dat je voor die prijs gelijk 32 GB moet krijgen hoor. Maar dit is en blijft een simpele reden: 16 GB voor de mensen die weinig hoeven op te slaan (ze bestaan echt!) en 64 GB voor de power users, zoals wij (of 128 GB). Apple is er niet om de power users te pleasen, want geloof het of niet, er zijn zeer grote groepen mensen die maar 10-20 apps hebben, zelden foto's maken en daardoor ruim genoeg hebben aan 16 GB. En hoe slecht ik het zelf ook vind, voor mij zie ik het wel als must om gelijk maar de 64 GB versie te nemen.

Je kan het ook anders bekijken: voorheen betaalde je € 100 meer voor de 32 GB versie, nu krijg je er 64 GB voor terug. Effectief is dat niet eens 4x zoveel, maar iets van 6-8x zoveel als je naar beschikbare ruimte kijkt.
16GB is voor mij ook geen optie. 32GB zou wel voldoende zijn, dus ik geef toe dat het puur eigenbelang is. Met 16GB als basis moet ik dus €100 bij leggen voor de 64GB. Als 32GB de basis is, hoeft dat niet.
Dat is verder ook geen probleem, dat geld is er.

Maar als ik zie dat een Apple Watch die in de US voor $649 wordt verkocht, hier €769 kost. Ben ik bang dat een 64GB 6S straks €869 kost. Daar schrik ik wel een beetje van. Hoe ver gaat dit dan door in de toekomst?

Eerst maar eens de keynote afwachten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MooDyBLueS schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:25:

Dus je betaalt wel € 600-700 om de nieuwste iPhone te hebben, maar weigert uit principe om € 100 meer te betalen voor een veel beter user experience (ervan uitgaande dat 16 GB niet voldoende is)? Dat vind ik erg krom. Bij een telefoon van € 200-300 geef ik je gelijk, maar niet bij een Galaxy S6, iPhone 6 en dergelijke.
Maar dan kan je natuurlijk bezig blijven. iPhone 6plus heeft weer OIS. Dus daar zou je ook weer 100 euro voor kunnen neertellen.
Komt mede doordat ik mijn toestel los koop en ik 800 euro belachelijk veel geld vind voor een telefoon.
Want naast de telefoon komen ook nog eens dingen zoals hoesjes en screen protectors, extra oplader, etc.
Mocht de 6S daadwerkelijk 16GB instap krijgen, dan ga ik waarschijnlijk voor de iPhone 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
MarcoC schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:39:
Van ~13GB naar ~55GB is niet 8x zoveel hoor.
Klopt, maar je cijfers kloppen niet. ;) Bij mij was het 12,2 GB (iPhone 5). Daarnaast bevestigd dit artikel dat een iPhone 5s 16 GB ook 12,2 GB vrij heeft en de 64 GB versie 56,6 GB. Factor 4.6x zit daar tussen.

Maar waar ik eigenlijk op doel is dat je altijd wel een basisset aan applicaties hebt die ook een aantal GB in beslag nemen. Ga maar na, wat zit er na de eerste week/maand in gebruikname voor iedereen op zijn/haar iPhone:
- iOS (5-6 GB)
- de set basisapps (1-5 GB schatting)
- app caching (1-3 GB schatting)

Je moet dus eigenlijk daar naar kijken: wat houd je daarna over voor de rest. En de rest is dus je muziek, foto's, video's en dergelijke.

In mijn geval gebruik ik 4,6 GB aan apps, 2,0 GB aan other (o.a. caching). Ik houd dus op een 16 GB iPhone 12,2 - 4,6 - 2,0 = 5.6 GB over.
Bij een 64 GB iPhone zou dat 56,6 - 4,6 - 2,0 = 50 GB zijn.

Dat is een factor 8,9x.

Overigens check ik het net even en heb ik ook 1,35 GB aan Documents & Data, waarvan ik niet exact weet waar dat in zit buiten wat iCloud documenten die ongetwijfeld ook gecached worden, maar ik heb geen 1,35 GB aan documenten in iCloud staan.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:44:
[...]

Maar dan kan je natuurlijk bezig blijven. iPhone 6plus heeft weer OIS. Dus daar zou je ook weer 100 euro voor kunnen neertellen.
Komt mede doordat ik mijn toestel los koop en ik 800 euro belachelijk veel geld vind voor een telefoon.
Want naast de telefoon komen ook nog eens dingen zoals hoesjes en screen protectors, extra oplader, etc.
Mocht de 6S daadwerkelijk 16GB instap krijgen, dan ga ik waarschijnlijk voor de iPhone 6.
Tuurlijk kan je bezig blijven. Maar wel € 700 neerleggen voor een 16 GB iPhone als je weet dat je daar niet genoeg aan gaat hebben, is dan sowieso niet handig op z'n zachtst gezegd. Dan kan je beter een mid-range Android of Windows Phone kopen en die uitbreiden met een SD-kaart.

Een iPhone 6s of 6s Plus kopen en dan vanwege de prijs de 16 GB versie kopen, zie ik gelijk aan het kopen van een Ford Mustang, maar dan met de laffe Europese 2.3 EcoBoost i.p.v. de échte V8, omdat je toch per se die Mustang wilt hebben. In beide gevallen loop je tegen een flinke user experience muur aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat natuurlijk ook kan komen:
16GB €699
32GB terug voor 799
64GB naar 899
128 GB op 999.
Om zo de dollarkoers te kunnen opvangen, zonder hun instapmodel duurder te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piratebay
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-12-2022

Piratebay

Kan ik op 13 september een iPhone 6s in de winkel kopen (Duitsland)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PGB83
Piratebay schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 09:11:
Kan ik op 13 september een iPhone 6s in de winkel kopen (Duitsland)?
Nee. Het is pas op 9 september bekend wanneer hij te koop is. Maar hoogstwaarschijnlijk zal hij in Duitsland vanaf vrijdag 18 september te koop zijn. En dan hopelijk een week later in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piratebay
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-12-2022

Piratebay

Peabz21 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 09:16:
[...]

Nee. Het is pas op 9 september bekend wanneer hij te koop is. Maar hoogstwaarschijnlijk zal hij in Duitsland vanaf vrijdag 18 september te koop zijn. En dan hopelijk een week later in Nederland.
Dat is jammer :) Dat weekend ben ik toevallig langs de grens, dan maar wachten tot hij hier verkrijgbaar is.

Ik neem aan dat bij een Apple store de voorraden het grootst zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:45:
Wat natuurlijk ook kan komen:
16GB €699
32GB terug voor 799
64GB naar 899
128 GB op 999.
Om zo de dollarkoers te kunnen opvangen, zonder hun instapmodel duurder te maken.
Nope, won't happen. ;)
Zoals min of meer al vast staat: 16 GB blijft, met 64 en 128 GB als upgrade paden.

Verder zal de koers ongetwijfeld aangepast worden, dus verwacht geen instapmodel voor € 699. Daarmee vangen ze namelijk helemaal geen dollarkoers op. Wat zeer veel mensen blijkbaar vergeten, is dat er relatief erg weinig mensen voor een opslag upgrade kiezen. Ja, wij tweakers en power users kopen veelal wel die modellen, maar de iPhone is juist het populairst onder de normale mensen. Denk aan je ouders, ooms, tantes en dergelijke mensen. Die kopen vrijwel zonder uitzondering gewoon de 16 GB versie. Kijk maar eens naar de verhouding 16 GB vs 32 (bij de 5s en ouder), 64 en 128 GB bij Aanbod en Marktplaats.

Daarnaast zou in jouw voorbeeld de 32 GB ook helemaal geen dollarkoers opvangen. De kostprijs van een beetje geheugen (32 i.p.v. 64 GB) is misschien $10, dus dat corrigeert zo goed als niks. Pas vanaf de 64 GB zou je echt corrigeren. Plus dat dit on-Apple zou zijn, want dan blijft het instapmodel even duur, maar wordt de 64 GB ineens € 100 duurder. Ga maar na hoeveel mensen nu al klagen dat het instapmodel 16 GB is en weigeren voor 64 GB € 100 extra te betalen. Die gaan dan niet ineens € 100 voor 32 GB betalen of € 200 voor 64 GB.

De prijsverschillen zullen gelijk blijven, al kan het zo zijn dat het dit keer geen +100 is voor elke opslag upgrade, het kan ook +110/120 worden. In het verleden, toen de Euro nog goede zaken deed, hebben we namelijk een keer +90 gehad, ook met iPad's. Dat weet ik omdat ik destijds een iPad air 32 GB kocht voor € 90 meer dan de 16 GB versie (op releasedag bij Apple A'dam, dus geen straatprijs).

Ik verwacht zelf dat Apple het zelf ook wel zoveel mogelijk wil beperken (de prijsverhoging) en niet € 769 gaat vragen zoals met een gelijkwaardige Apple watch van $649 het geval is. Laat ik een gok doen en € 729 zeggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Piratebay schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 09:30:
[...]

Dat is jammer :) Dat weekend ben ik toevallig langs de grens, dan maar wachten tot hij hier verkrijgbaar is.

Ik neem aan dat bij een Apple store de voorraden het grootst zijn?
Dan is wel aannemelijk. Waar met name het verschil in zit, is online kopen of in de rij gaan staan (hoeft niet eens per sé op dag 1). Mijn vrouw had bij de iPhone 6 eerst online een pre-order gedaan, na 2 weken niks gehoord nog, naar de winkel gegaan en daar kon ze ter plekke een meekrijgen (64 GB zilver). Beide bij 'dam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
Prijzen blijven hetzelfde, 4G+ bij de grote drie en geen rose-goud. Verder vanaf 25 september te koop hier.

http://www.techtastic.nl/iphone-6s/

(Ze wisten eerder al de prijsverlaging van de Galaxy S6 goed te voorspellen.)

Grotere FaceTime-camera: http://9to5mac.com/2015/0...etter-camera-force-touch/

Gewoon 16 GB: http://9to5mac.com/2015/0...s-16gb-64-gb-128gb-rumor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
mitchell2805 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 10:54:
Prijzen blijven hetzelfde, 4G+ bij de grote drie en geen rose-goud. Verder vanaf 25 september te koop hier.

http://www.techtastic.nl/iphone-6s/

(Ze wisten eerder al de prijsverlaging van de Galaxy S6 goed te voorspellen.)

Grotere FaceTime-camera: http://9to5mac.com/2015/0...etter-camera-force-touch/

Gewoon 16 GB: http://9to5mac.com/2015/0...s-16gb-64-gb-128gb-rumor/
Nou, ik weet niet of we Techtastic wel per definitie kunnen vertrouwen als ze zulke dingen roepen:
Het staat nog niet helemaal vast dat Apple deze namen gaat gebruiken, echter is de kans groot dat het gaat om een “S” generatie, zoals dat sinds 2009 al het geval is.
In je laatste 9to5Mac link staat duidelijk dat het om een 6s gaat en elders is de verpakking van een 6s Plus ook al gelekt.

Neem ook de volgende twee quotes, en voor de duidelijkheid: deze komen allebei uit hetzelfde nieuwsbericht:
De geruchten over een iPhone 6S/6S Plus in roségoud blijken volgens onze informatie incorrect en Apple zal vasthouden aan de kleur zilver, goud en grijs.
De enige veranderingen die we aan de buitenkant mogen verwachten is een nieuwe kleur, want er gaan gerucht dat Apple een iPhone 6S wil gaan aanbieden in de kleur rosé-goud.
Het volgende klopt ook niet:
Dit 7000-series aluminium is 60 procent sterker dan standaard aluminium, maar nog steeds net zo licht.
De bendtest video bewees namelijk al dat de aluminium casing zonder inhoud wat zwaarder is.

Daarop sluit de volgende kromme bewering aan:
en een nieuwe intern ontwerp om de iPhone 6S en iPhone 6S Plus sterker te maken, zodat de telefoons minder snel buigen onder druk.
Hoezo? Ze hebben toch sterker 7000-series aluminium, dan heb je helemaal geen ander intern ontwerp nodig om de 6s-serie sterker te maken. 8)7

Nee, hoewel het nog steeds mogelijk is en ik ook wel geloof dat het daadwerkelijk KAN gebeuren, geloof ik het zeker niet op basis van deze 'betrouwbare' website.

Edit:
Ik zit overigens te zoeken op hun website naar jouw claim dat ze eerder al de prijsverlaging goed hebben voorspeld, maar dat zie ik nergens terugkomen. Ik zie de volgende berichten:
- 2015-07-17 en 2015-07-14: Cashback actie op S6, maar beide al gewoon openbaar zoals ook in het artikel staat
- 2015-07-30: S6 prijsverlaging op komst (maar al bevestigd door Samsung)
- 2015-07-31: S6 vanaf 1-8 goedkoper

Misschien kijk ik er overheen, maar zou je me in dat geval de link kunnen sturen?

[ Voor 10% gewijzigd door MooDyBLueS op 29-08-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:54
Zouden ze met de nieuwe iPhones ook met SMS-reserveringen gaan werken in Duitsland?
Was dat in NL trouwens zo, voor de Apple Watch?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:29:
Zouden ze met de nieuwe iPhones ook met SMS-reserveringen gaan werken in Duitsland?
Was dat in NL trouwens zo, voor de Apple Watch?
Nee dat was in Nederland niet zo, maar ga je voor een S update ook weer helemaal naar Duitsland dan?

Ik persoonlijk bestel de S updates altijd gewoon bij Apple, als je een beetje vroeg besteld heb je ze goed snel in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:17:
[...]

Nou, ik weet niet of we Techtastic wel per definitie kunnen vertrouwen als ze zulke dingen roepen:
Doe ik ook niet helemaal, maar het lijkt er wel op dat die site banden met enkele providers heeft. De dingen die ze claimen klinken zeer aannemelijk, maar uiteraard zijn ze enige die het melden.
Zelf geloof ik ook niet dat er een extra rose-gouden model komt. Misschien gewoon een aangepaste gouden versie? Dat hij 4G+ heeft was al wel bekend door de lekken van 9To5Mac, maar hier dus vermoedelijk bevestigd voor Nederland. En de prijzen nog hoger maken, daar waren ze niet mee weggekomen gok ik.
Edit:
Ik zit overigens te zoeken op hun website naar jouw claim dat ze eerder al de prijsverlaging goed hebben voorspeld, maar dat zie ik nergens terugkomen. Ik zie de volgende berichten:
- 2015-07-17 en 2015-07-14: Cashback actie op S6, maar beide al gewoon openbaar zoals ook in het artikel staat
- 2015-07-30: S6 prijsverlaging op komst (maar al bevestigd door Samsung)

Misschien kijk ik er overheen, maar zou je me in dat geval de link kunnen sturen?
Hierin werden de nieuwe prijzen voor het eerst genoemd. Samsung had zelf alleen gemeld dat de prijzen lager zouden worden, niet hoeveel:

"Focus on maintaining strong high-end sales with strategic adjustment of S6 price and new large-screen model launches and continue to manage operational expenses efficiently"

Daarnaast een kleine correctie over dit:
De bendtest video bewees namelijk al dat de aluminium casing zonder inhoud wat zwaarder is.
De aluminium shell is lichter dan die van de 6, doordat op selecte punten materiaal weggehaald kon worden i.v.m. het sterkere aluminium. Het 7000-aluminium heeft een hogere dichtheid, maar er was minder nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:53:
[...]

Nee dat was in Nederland niet zo, maar ga je voor een S update ook weer helemaal naar Duitsland dan?

Ik persoonlijk bestel de S updates altijd gewoon bij Apple, als je een beetje vroeg besteld heb je ze goed snel in huis.
Dat is ook mijn plan dit keer. Ik ga hem toch niet bij een abonnement nemen, heb namelijk sim-only en ga dat verlengen. Scheelt behoorlijk veel t.o.v. een normaal abonnement, en dat met de adviesprijs al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:03:
[...]

Dat is ook mijn plan dit keer. Ik ga hem toch niet bij een abonnement nemen, heb namelijk sim-only en ga dat verlengen. Scheelt behoorlijk veel t.o.v. een normaal abonnement, en dat met de adviesprijs al.
Doe ik ook. Was voor de 6 Plus naar Oberhausen geweest en kon hem daar zo ophalen. Ergens hoop ik wel op het online-reserveringssysteem van de oosterburen... Werkt echt super dat.

En een iPhone bij een abonnement is ook niet mijn ding. Dan betaal je al gauw meer dan €50 per maand. Nu maar €20 voor 8 GB data en 200 min bij KPN 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
mitchell2805 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:59:
[...]

Doe ik ook niet helemaal, maar het lijkt er wel op dat die site banden met enkele providers heeft. De dingen die ze claimen klinken zeer aannemelijk, maar uiteraard zijn ze enige die het melden.
Zelf geloof ik ook niet dat er een extra rose-gouden model komt. Misschien gewoon een aangepaste gouden versie? Dat hij 4G+ heeft was al wel bekend door de lekken van 9To5Mac, maar hier dus vermoedelijk bevestigd voor Nederland. En de prijzen nog hoger maken, daar waren ze niet mee weggekomen gok ik.

[...]

[...]

Hierin werden de nieuwe prijzen voor het eerst genoemd. Samsung had zelf alleen gemeld dat de prijzen lager zouden worden, niet hoeveel:

"Focus on maintaining strong high-end sales with strategic adjustment of S6 price and new large-screen model launches and continue to manage operational expenses efficiently"

Daarnaast een kleine correctie over dit:
[...]

De aluminium shell is lichter dan die van de 6, doordat op selecte punten materiaal weggehaald kon worden i.v.m. het sterkere aluminium. Het 7000-aluminium heeft een hogere dichtheid, maar er was minder nodig.
Correctie, bekijk de video maar eens hieronder. Je uitleg klopt, ALS de casing dunner zou zijn gemaakt, maar dat is niet het geval. Althans, niet substantieel. Het ging Apple blijkbaar juist om verstevigen. "Men lie, women lie, numbers don't":

Leeg: 2 pond, 10.3-10.4 ounces
Met iPhone 6 casing: 2 pond 11.4 ounces = 1.0-1.1 ounce = 28-31 gram (afgerond)
Met iPhone 6s casing: 2 pond 12.4 ounces = 2.0-2.1 ounce = 56-59 gram (naar beneden afgerond)

Over de Samsung Galaxy S6 prijsverlaging: dat is wel heel makkelijk te voorspellen, aangezien de cashback ook al € 100 was. Dat was slechts een voorbode op de definitieve prijsverlaging. Maar goed, je hebt wel gelijk, ze hebben het goed voorspeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
mitchell2805 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:08:
[...]

Doe ik ook. Was voor de 6 Plus naar Oberhausen geweest en kon hem daar zo ophalen. Ergens hoop ik wel op het online-reserveringssysteem van de oosterburen... Werkt echt super dat.

En een iPhone bij een abonnement is ook niet mijn ding. Dan betaal je al gauw meer dan €50 per maand. Nu maar €20 voor 8 GB data en 200 min bij KPN 8)
Valt mee hoor, maar je betaalt alsnog veel bij. Ik ga van T-Mobile naar KPN, omdat ik daar al glasvezel van heb én mijn vrouw daar haar iPhone 6 met abonnement heeft afgesloten. Als dank krijgen we straks allebei € 5 per maand korting én dubbele bundels (dus GB's, minuten én sms'jes). Als je in deze situatie zit als samenwonend stel of gezin, kom je werkelijk nergens goedkoper uit met evenveel GB/min/sms.

Als ik met abonnement zou nemen, wordt het dit:
- Vooral Internet Instap (150+150 min/sms, 1+1 GB) van € 42,50 per maand voor € 37,50
- iPhone 6 Plus 64 GB bijbetaling € 439
Totaal = € 1.339

Sim-only komt op € 15 per maand voor dezelfde bundels (normaal € 20 als dat je enige KPN mobiel abo is), dus 15 * 24 + 899 = € 1.259

€ 80 verdiend, plus belachelijk lage maandlasten.

Dat niet alleen, mijn vrouw heeft destijds een abonnement met onbeperkt bellen en 2 GB internet afgesloten (€ 54 per maand, dat wordt straks dus 49), een maand later kwamen we er dus achter dat we KPN Compleet gratis kregen, dus 2+2 GB en een maand later verhoogde KPN de standaard bundel van 2 naar 5 GB. Zij heeft nu dus 5+5 GB.

Dat is nog niet alles, als KPN Compleet klant mag je MB's delen. Gezamenlijk hebben we straks dus 12 GB te verdelen. Denk dat we wel even vooruit kunnen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:15:
[...]

Correctie, bekijk de video maar eens hieronder. Je uitleg klopt, ALS de casing dunner zou zijn gemaakt, maar dat is niet het geval. Althans, niet substantieel. Het ging Apple blijkbaar juist om verstevigen. "Men lie, women lie, numbers don't":

Leeg: 2 pond, 10.3-10.4 ounces
Met iPhone 6 casing: 2 pond 11.4 ounces = 1.0-1.1 ounce = 28-31 gram (afgerond)
Met iPhone 6s casing: 2 pond 12.4 ounces = 2.0-2.1 ounce = 56-59 gram (naar beneden afgerond)

[video]

Over de Samsung Galaxy S6 prijsverlaging: dat is wel heel makkelijk te voorspellen, aangezien de cashback ook al € 100 was. Dat was slechts een voorbode op de definitieve prijsverlaging. Maar goed, je hebt wel gelijk, ze hebben het goed voorspeld. ;)
Eenzelfde filmpje van hem zegt dat de shell van de 6s 2 gram lichter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
mitchell2805 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:15:
[...]

Eenzelfde filmpje van hem zegt dat de shell van de 6s 2 gram lichter is.

[video]
Interesting. Een van beide video's liegt dus. Want je ziet in de eerdere video ook duidelijk dat het beginpunt hetzelfde is (2 pounds, 10.3 ounces). Wat je in dit laatste filmpje echter NIET ziet, is het daadwerkelijk op de weegschaal leggen, ze hebben in de video geknipt, precies op het punt wanneer hij de 6s shell loslaat op de weegschaal. Je ziet dus niet werkelijk dat de weegschaal van 0 gram naar 25 gram gaat, dit kan dus gemanipuleerd zijn.

Omdat ik het zelf niet meer echt begreep (hoe kan een dikkere shell nou lichter zijn), ben ik maar eens de ruwe gewichten van aluminium gaan vergelijken. Onder andere hier kan je berekenen hoeveel de verschillende legeringen wegen. Daar zie je duidelijk dat alle 7000-series aluminium zwaarder zijn dan 6000-series. Ongeveer 4-5%.

Wat daarbij nog interessanter is, is dat de shell van de 6s volgens die laatste video op een aantal punten dikker is geworden. Aan de zijkant van maar liefst 1.14mm naar 1.9mm, dat is significant te noemen. Dus én een sterkere legering die van zichzelf al zwaarder is én versterkte punten (dikker). Dan is het niet logisch dat deze 2 gram lichter is.

Ga ook maar na: alle in 7000-series extra/meer voorkomende metalen zijn stuk voor stuk zwaarder dan aluminium: koper, zink, ijzer. Alleen magnesium is lichter. Echter hebben de bekende 7000-series aluminium die met magnesium versterkt zijn maximaal 3,7% magnesium erin verwerkt zitten. Als je dan weet dat Mg ongeveer de helft van Al weegt in ruwe vorm, dan heb je dus een maximale gewichtsbesparing t.o.v. de simpelste 6000-series met 0,35% Mg van (3,7-0,35)/2 = 1,68%. Op een iPhone 6 shell van 27 gram is dat 0,45 gram.

En dat is zelfs uitgaande van gelijke dikte, waarbij duidelijk aangetoond wordt dat de shell op sommige punten dikker is geworden en in het geheel zelfs langer en breder door die verdikkingen.

Kortom: ik vind het zeer verdacht dat ze op het punt van de 6s geknipt hebben in de video. Iedereen kent de Tare functie van zijn keuken-/postweegschaal. Wat nog meer opvalt bij deze Dymo M2 weegschaal is dat de Tare functie ook daadwerkelijk ingeschakeld staat, te zien aan het rondje op het display links.

Edit: kleine toevoeging: de Dymo M2 is nauwkeurig tot op 1 gram, maar rond af. 0,5 gram wordt 1 gram. 1,4 gram wordt ook 1 gram. Er zit dus een afwijking in van maximaal 0,9 gram tussen beide metingen.

[ Voor 3% gewijzigd door MooDyBLueS op 29-08-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
MooDyBLueS schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:48:
[...]

Interesting. Een van beide video's liegt dus. Want je ziet in de eerdere video ook duidelijk dat het beginpunt hetzelfde is (2 pounds, 10.3 ounces). Wat je in dit laatste filmpje echter NIET ziet, is het daadwerkelijk op de weegschaal leggen, ze hebben in de video geknipt, precies op het punt wanneer hij de 6s shell loslaat op de weegschaal. Je ziet dus niet werkelijk dat de weegschaal van 0 gram naar 25 gram gaat, dit kan dus gemanipuleerd zijn.

Omdat ik het zelf niet meer echt begreep (hoe kan een dikkere shell nou lichter zijn), ben ik maar eens de ruwe gewichten van aluminium gaan vergelijken. Onder andere hier kan je berekenen hoeveel de verschillende legeringen wegen. Daar zie je duidelijk dat alle 7000-series aluminium zwaarder zijn dan 6000-series. Ongeveer 4-5%.

Wat daarbij nog interessanter is, is dat de shell van de 6s volgens die laatste video op een aantal punten dikker is geworden. Aan de zijkant van maar liefst 1.14mm naar 1.9mm, dat is significant te noemen. Dus én een sterkere legering die van zichzelf al zwaarder is én versterkte punten (dikker). Dan is het niet logisch dat deze 2 gram lichter is.

Ga ook maar na: alle in 7000-series extra/meer voorkomende metalen zijn stuk voor stuk zwaarder dan aluminium: koper, zink, ijzer. Alleen magnesium is lichter. Echter hebben de bekende 7000-series aluminium die met magnesium versterkt zijn maximaal 3,7% magnesium erin verwerkt zitten. Als je dan weet dat Mg ongeveer de helft van Al weegt in ruwe vorm, dan heb je dus een maximale gewichtsbesparing t.o.v. de simpelste 6000-series met 0,35% Mg van (3,7-0,35)/2 = 1,68%. Op een iPhone 6 shell van 27 gram is dat 0,45 gram.

En dat is zelfs uitgaande van gelijke dikte, waarbij duidelijk aangetoond wordt dat de shell op sommige punten dikker is geworden en in het geheel zelfs langer en breder door die verdikkingen.

Kortom: ik vind het zeer verdacht dat ze op het punt van de 6s geknipt hebben in de video. Iedereen kent de Tare functie van zijn keuken-/postweegschaal. Wat nog meer opvalt bij deze Dymo M2 weegschaal is dat de Tare functie ook daadwerkelijk ingeschakeld staat, te zien aan het rondje op het display links.

Edit: kleine toevoeging: de Dymo M2 is nauwkeurig tot op 1 gram, maar rond af. 0,5 gram wordt 1 gram. 1,4 gram wordt ook 1 gram. Er zit dus een afwijking in van maximaal 0,9 gram tussen beide metingen.
in het eerste filmpje werd niet het gewicht gemeten maar de kracht die uitgeoefend werd op de case. Als het blok maar een beetje scheef zit in de rail heb je al een afwijking in je meet resultaten. Maar deze afwijking is niet van belang voor de kracht meeting wel als je die gaat gebruiken voor gewicht meeting.

Je vergeet in je analyse dat het grote platte oppervlak dunner zou kunnen zijn bij de nieuwe versie. En hierdoor dus lichter is. Waarschijnlijk is dik zo. Door het gebruik van 7000 alu kan de achterkant dunner worden en moeten de staande randen dikker worden. Met als resultaat minder materiaal en dus een lichter case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Even jullie idee over een software matige toepassing voor de camera van de 6S.

Als je nu wil inzoomen moet je met je fingers op het scherm aan de gang.

Stel nou dat je kan inzoomen door middel van de telefoon voorover te kantelen?

Is dat niet een 1 billion dollar idea?? :)

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
pacificocean schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:22:
[...]
in het eerste filmpje werd niet het gewicht gemeten maar de kracht die uitgeoefend werd op de case. Als het blok maar een beetje scheef zit in de rail heb je al een afwijking in je meet resultaten. Maar deze afwijking is niet van belang voor de kracht meeting wel als je die gaat gebruiken voor gewicht meeting.
Deels heb je gelijk, maar wat je vergeet is dat hij duidelijk laat zien dat hij eerst een 'gewicht' (of neerwaartse kracht) van 2 pond en 10.3 ounces heeft, vervolgens tilt hij het blok op en wordt het volledig 0.

Het scheef liggen is niet aan de orde, want de druk (of het gewicht) wordt in het geheel uitgeoefend op dat ene punt in het midden, waar de iPhones net onder de volumeknoppen onder druk gezet worden. Via dat ene punt wordt de druk en dus ook het initiële gewicht gemeten.

Als scheef liggen een afwijking in meetresultaten zou geven, zou je dat ook bij de krachtmeting hebben en zou dit apparaat dus niet betrouwbaar zijn. Dat is natuurlijk niet het geval en als het dat wel zou zijn (onbetrouwbaar), dan zeggen al deze filmpjes van deze gast dus eigenlijk helemaal niks.

Want het 0-punt met het bovenste gewicht erop, komt wel steeds stipt op 2 pound 10.3 ounces uit (springt soms naar 10.4 ounces).
Je vergeet in je analyse dat het grote platte oppervlak dunner zou kunnen zijn bij de nieuwe versie. En hierdoor dus lichter is. Waarschijnlijk is dik zo. Door het gebruik van 7000 alu kan de achterkant dunner worden en moeten de staande randen dikker worden. Met als resultaat minder materiaal en dus een lichter case.
Dit zou inderdaad kunnen, maar dan lever je wel op torsiesterkte in, daarvoor moet de achterplaat een bepaalde sterkte hebben. Neem maar een metalen frame zoals de oude iPhone bumper cases (die zijn niet van metaal, I know, maar stel je zo'n frame als metaal voor). Als je daar een torsiekracht op uitoefent (twisten), dan draai je er zo een wokkel van.

Uiteraard zal Apple wel metingen hebben gedaan, maar als de achterkant dunner gemaakt wordt, maak je grotendeels de winst van een sterkere legering ongedaan. Ben in ieder geval benieuwd naar 9 september. Het wordt in ieder geval in alle aspecten sowieso de meest geavanceerde smartphone ooit (mits de geruchten kloppen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
ronaldm3 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:00:

Kan, maar dan verandert je field of view terwijl je dat doet. Beeld je maar in dat je buiten in je tuin staat en je camera op de deur van je woning richt. Als je dan in wilt zoomen, kantel je telefoon voorover en dan zie je ineens de deurmat en grond, tot je terugkantelt. Je verliest dus (op z'n minst deels) je voorwerp uit beeld.

Als het een 1 billion dollar idea zou zijn, zou er op z'n minst wel 1 model smartphone of camera deze optie hebben.

Het is wel een leuk idee hoor, maar ik zie dit meer als iets wat Samsung of LG als feature 24 zouden kunnen toevoegen, dan iets wat Apple doet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronaldm3 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:00:

Nee, want dan verandert hetgeen waarvan je een foto van wilt maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Even een opsomming van de laatste geruchten omtrent de 6s en 6s Plus, zoals de meesten deze als waarheid achten. Correct me if I'm wrong. ;)
  • Er komt geen iPhone 6c of 6s mini
  • De 6s (Plus) krijgt een 13 MP camera met 4K video mode
  • Beide toestellen krijgen Force Touch (consequentie: iets dikker toestel)
  • Beide toestellen krijgen sterker 7000-series aluminium (consequentie: marginaal grotere behuizing)
  • FaceTime (selfie) camera wordt groter, met vermoedelijk ook meer megapixels
  • 16 GB blijft het instapmodel, met 64 en 128 GB als upgrades
  • De Nederlandse prijzen blijven € 699 en 799 voor respectievelijk de 6s en 6s Plus 16 GB. Elke geheugenupgrade kost € 100 extra.
  • Internationale release is vrijdag 18 september, met een Nederlandse release op 25 september
  • A9 processor, wordt zuiniger dan de A8, iets sneller en nieuwe imaging processor
  • Ten behoeve van multi-tasking en nieuwe iOS 9 features wordt 2 GB RAM de nieuwe standaard
  • Touch ID is verbeterd (betrouwbaarder en sneller)
  • Nieuwe kleur: roségoud
  • Beide accu's zullen t.o.v. de 6 en 6 Plus wat kleiner zijn (door de zuinigere A9 cpu/gpu heeft dit geen impact op de batterijduur)
  • Nieuwe wireless chip met 4G+ ondersteuning voor betere prestaties (vervangt 2 oudere chips uit de 6-reeks, wat ook energiezuiniger is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:47:
  • De Nederlandse prijzen blijven € 699 en 799 voor respectievelijk de 6s en 6s Plus 16 GB. Elke geheugenupgrade kost € 100 extra.
  • Internationale release is vrijdag 18 september, met een Nederlandse release op 25 september
Zijn deze dingen ook daadwerkelijk geruchten of gokjes van europesche media?
Ik volg de Europesche Apple blog's eigenlijk niet zo dus krijg meestal alleen de algemene geruchten mee, daar heb ik nog nergens 18 september gezien eigenlijk (of ik heb er overheen gekeken), zou wel lekker snel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:05:
[...]

Zijn deze dingen ook daadwerkelijk geruchten of gokjes van europesche media?
Ik volg de Europesche Apple blog's eigenlijk niet zo dus krijg meestal alleen de algemene geruchten mee, daar heb ik nog nergens 18 september gezien eigenlijk (of ik heb er overheen gekeken), zou wel lekker snel zijn.
De bronnen:
- 16 GB verpakking
- internationale release op 18 september
- NL release en prijzen

Die laatste neem ik met een korrel zout, maar het zijn wel de enige geruchten/bronnen binnen NL.

Ik had al mijn twijfels over die geruchten, maar nu nog meer. Maar goed, ik ken Techtastic.nl dan ook niet en weet dus ook niet wat hun track record is. Wel valt op dat hun overview pagina van de iPhone 6s vol met fouten en tegenstrijdigheden staat (zie een van mijn eerdere posts).

Edit 2: gefeliciteerd Donstil!! *O*

[ Voor 36% gewijzigd door MooDyBLueS op 30-08-2015 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:48
Ik vraag me eigenlijk af waarom ze nou steeds de batterijcapaciteit verkleinen zodra iOS efficiënter met de batterij omgaat. Is het niet verstandig om hem gewoon zo te laten zodat je gewoon een langere accuduur heb? Op de bendtest video is al te zien dat de behuizing gelijk blijft, dus lijkt het mij ook raar als ze de batterijcapaciteit verkleinen.

Verder ben ik denk ik van plan om van de iPhone 6 naar de iPhone 6s Plus over te stappen aangezien ik het scherm van de iPhone 6 net te klein vind. De 6s Plus zal vast ook een langere batterijduur hebben, net zoals de iPhone 6 Plus in tegenstelling tot de iPhone 6, en daar gaat het mij dan ook om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:50:
[...]

De bronnen:
- 16 GB verpakking
- NL release en prijzen

Die laatste neem ik met een korrel zout, maar het zijn wel de enige geruchten/bronnen binnen NL.
Ik had al mijn twijfels over die geruchten, maar nu nog meer. Maar goed, ik ken Techtastic.nl dan ook niet en weet dus ook niet wat hun track record is. Wel valt op dat hun overview pagina van de iPhone 6s vol met fouten en tegenstrijdigheden staat (zie een van mijn eerdere posts).
Dat bericht van ze is m.i. meer iets als een roundup die enkel aangevuld wordt. De track record van ze is gemixt met een aantal goede voorspellingen. De informatie van ze komt in ieder geval niet uit het niets. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Liliuokalani op 30-08-2015 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
Er gaat nu hier en daar ook het gerucht van een Amoled scherm. Dit komt door de bewegende wallpapers zoals op de Apple Watch. En omdat dat misschien nodig is in combinatie met Force Touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Peabz21 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 08:17:
Er gaat nu hier en daar ook het gerucht van een Amoled scherm. Dit komt door de bewegende wallpapers zoals op de Apple Watch. En omdat dat misschien nodig is in combinatie met Force Touch.
Het blijft me ieder jaar toch weer verbazen hoe veel geruchten er wel niet voorbij komen.

En ja dat van die animated wallpapers zou ik wel leuk vinden zeker met de timelapse functie die beschikbaar komt in Wos 2.0. :P

Power to the beat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
mprkooij schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 23:00:
Ik vraag me eigenlijk af waarom ze nou steeds de batterijcapaciteit verkleinen zodra iOS efficiënter met de batterij omgaat. Is het niet verstandig om hem gewoon zo te laten zodat je gewoon een langere accuduur heb? Op de bendtest video is al te zien dat de behuizing gelijk blijft, dus lijkt het mij ook raar als ze de batterijcapaciteit verkleinen.

Verder ben ik denk ik van plan om van de iPhone 6 naar de iPhone 6s Plus over te stappen aangezien ik het scherm van de iPhone 6 net te klein vind. De 6s Plus zal vast ook een langere batterijduur hebben, net zoals de iPhone 6 Plus in tegenstelling tot de iPhone 6, en daar gaat het mij dan ook om.
Omdat er een bepaalde sweetspot is voor het gebruik van een smartphone. Als die een dag meegaat, is het prima. De accutijd die Apple de laatste jaren hanteert (6 Plus uitgezonderd) is gewoon prima, ik hoor nooit iemand erover klagen dat hij/zij de dag niet haalt.

Het verkleinen van de accu heeft namelijk ook zo zijn voordelen: lichtere telefoon, dunner, dus meer ruimte voor in dit geval Force Touch, waardoor het toestel minder dik hoeft te worden.

In mijn ogen heb je pas iets aan een grotere accu als je er 2 i.p.v. 1 dag mee kan doen. 1,5 dag is uiteraard mooi meegenomen, maar niet heel erg nuttig, dan moet je voor de zekerheid toch elke nacht nog opladen.
mitchell2805 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 01:57:
[...]

[...]

Dat bericht van ze is m.i. meer iets als een roundup die enkel aangevuld wordt. De track record van ze is gemixt met een aantal goede voorspellingen. De informatie van ze komt in ieder geval niet uit het niets. ;)
Goed om te weten, want zoals ik al aangaf, ken ik Techtastic.nl niet en daarom dus ook hun juistheid van voorspellen niet. Ben benieuwd!

Wie weet, als ik er zin in heb, maak ik op 10-9 wel een overzicht wat wel/niet goed voorspeld is en door wie.
Peabz21 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 08:17:
Ik zie dat met de 6s reeks nog niet gebeuren, misschien met de 7 (waarom niet immers). Maar iOS 8 heeft nu al geanimeerde wallpapers, hè? ;)

[ Voor 69% gewijzigd door MooDyBLueS op 30-08-2015 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mprkooij schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 23:00:

Ik heb de volgende theorie over de kleinere batterij:

Het nieuwe display met Force Touch en de nieuwe shell maken de nieuwe iPhone zwaarder. Doordat de A9 een stuk zuiniger is (14 nm of 16 nm), heeft Apple de mogelijkheid om met een kleinere batterij de zelfde accuduur te behalen en de nieuwe iPhone niet al te veel in gewicht te laten toenemen.

Dit past goed in Apple's denkwijze. Het zou me niet verbazen als dit het uiteindelijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
MooDyBLueS schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:47:
Even een opsomming van de laatste geruchten omtrent de 6s en 6s Plus, zoals de meesten deze als waarheid achten. Correct me if I'm wrong. ;)
  • Er komt geen iPhone 6c of 6s mini
  • De 6s (Plus) krijgt een 13 MP camera met 4K video mode
  • Beide toestellen krijgen Force Touch (consequentie: iets dikker toestel)
  • Beide toestellen krijgen sterker 7000-series aluminium (consequentie: marginaal grotere behuizing)
  • FaceTime (selfie) camera wordt groter, met vermoedelijk ook meer megapixels
  • A9 processor, wordt zuiniger dan de A8, iets sneller en nieuwe imaging processor
  • Ten behoeve van multi-tasking en nieuwe iOS 9 features wordt 2 GB RAM de nieuwe standaard
  • Touch ID is verbeterd (betrouwbaarder en sneller)
  • Nieuwe kleur: roségoud
  • Beide accu's zullen t.o.v. de 6 en 6 Plus wat kleiner zijn (door de zuinigere A9 cpu/gpu heeft dit geen impact op de batterijduur)
  • Nieuwe wireless chip met 4G+ ondersteuning voor betere prestaties (vervangt 2 oudere chips uit de 6-reeks, wat ook energiezuiniger is)
De marginaal grotere behuizing komt niet door het 7000 series alu, maar als het al zo is door een andere constructie van de behuizing. De grotere behuizing blijkt ook niet uit: http://appleinsider.com/a...er-design-for-force-touch
Mijn inschatting is dat de force touch meer ruimte vereist dan de 0.2 mm die hij dikker zou worden. Ook op de dikte van de batterij en op de dikte van de behuizing moest men ruimte winnen voor force touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:50:
[...]

De bronnen:
- 16 GB verpakking
- NL release en prijzen

Edit 2: gefeliciteerd Donstil!! *O*
Thnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Nieuw artikel van 9to5mac over de 6s spigen case:

http://9to5mac.com/2015/0...phone-6s-case-now-spigen/

[ Voor 21% gewijzigd door mprkooij op 30-08-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
pacificocean schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 11:25:
[...]

De marginaal grotere behuizing komt niet door het 7000 series alu, maar als het al zo is door een andere constructie van de behuizing. De grotere behuizing blijkt ook niet uit: http://appleinsider.com/a...er-design-for-force-touch
Mijn inschatting is dat de force touch meer ruimte vereist dan de 0.2 mm die hij dikker zou worden. Ook op de dikte van de batterij en op de dikte van de behuizing moest men ruimte winnen voor force touch.
Als je de twee video's die hierboven staan moet geloven, is de behuizing dus wel degelijk in formaat groter geworden. En nee, niet pre definitie omdat het 7000-series aluminium is, maar wel omdat ze die combinatie gebruiken van op strategische plekken verstevigen (dikker maken) en het algehele 7000-series aluminium.

Force Touch zorgt alleen voor een dikkere behuizing, niet breder of hoger, dat is wel wat de nieuwe constructie doet.
Als de 6s reeks inderdaad iets groter wordt aan alle kanten, zal dit met bepaalde cases (hard shell) wel degelijk een probleem vormen, in tegenstelling tot wat in het artikel staat. Dan is het zeker geen PR. Alleen de extra dikte van Force Touch zal dit al tot gevolg hebben.

Verder hebben de accessoirefabrikanten wel inside information als het gaat om afmetingen. Wellicht ook qua kleur, zodat ze daarop af kunnen stemmen, maar dit laatste weet ik niet zeker. Overigens is dat sowieso onder NDA voorwaarden.

[ Voor 25% gewijzigd door MooDyBLueS op 30-08-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Toevallig kwam de buren van Hardware.info met dit gerucht naar buiten:

Nu de lancering van de nieuwe iPhones dichterbij komt lekt er steeds meer informatie uit. Nu meldt de Nederlandse website TechTastic dat het de Nederlandse prijzen van de iPhone 6s en 6s Plus bevestigd heeft gekregen.

De prijzen lijken gelijk te blijven aan de huidige line-up. Zo kosten de 16/64/128 GB-versies van de iPhone 6s respectievelijk 699, 799 en 899 Euro. Voor de 6s Plus zal dat dus 799, 899 en 999 Euro zijn.
Naast de prijzen zou ook bekend zijn dat bij Vodafone, T-Mobile én KPN 4G+ ondersteund wordt.

Verder is te lezen dat Nederland een weekje langer zal moeten wachten voordat de verkoop begint. Dat wordt dus 25 september. Dit stemt compleet overeen met voorgaande jaren en klinkt dus ook aannemelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
MooDyBLueS schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 16:38:
[...]

Als je de twee video's die hierboven staan moet geloven, is de behuizing dus wel degelijk in formaat groter geworden. En nee, niet pre definitie omdat het 7000-series aluminium is, maar wel omdat ze die combinatie gebruiken van op strategische plekken verstevigen (dikker maken) en het algehele 7000-series aluminium.

Force Touch zorgt alleen voor een dikkere behuizing, niet breder of hoger, dat is wel wat de nieuwe constructie doet.
Als de behuizing dus iets dikker is geworden, heeft dit dan impact op de uitstekende camera van de iPhone 6? Zal die minder of niet meer uitsteken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
mprkooij schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 17:02:
[...]

Als de behuizing dus iets dikker is geworden, heeft dit dan impact op de uitstekende camera van de iPhone 6? Zal die minder of niet meer uitsteken?
Die zal net zo ver uitsteken gok ik zo. De camera van de iPhone 6 steekt 0,77 mm uit en de telefoon wordt 0,2 mm dikker. Het scherm is ook dikker, dus blijft er effectief evenveel zo niet minder ruimte over voor de camera.

Daarnaast waren er ook al camera ringetjes uitgelekt. Die natuurlijk ook gewoon van de reguliere 6 kunnen zijn. 8)7

Edit: Ik ben erg benieuwd naar wat voor sensor er gebruikt gaat worden. 13 of 12 megapixel betekent uiteraard een kleinere pixel-pitch, tenzij de brandpuntsafstand afneemt. Ik kan alleen niet vinden welke sensor in de gewone 6 zit...

Edit 2: Volgens mijn berekeningen meet de sensor van de normale 6, 4896 x 3672 micron, wat diagonaal uitkomt op een 1/4,15 inch sensor. De afmetingsanduidingen van Sony slaan in ieder geval nergens op.
Dit is letterlijk wat er bij een sensor staat: 5.867mm(Type 1/3.06)

Een snelle berekening: 1 inch is 25,4 mm. 25,4/3,06= 8,3 mm Iets heel anders dus. :?

Edit 3: In de 5S zit een verbeterde Sony IMX 145. Het lijkt wel gewoon een (volgens marketing termen) 1/3,06 inch sensor te worden. Mijn gok is een (Wellicht verbeterde) 13 MP IMX 214. Die heeft 4K bij 30 fps en 1,12 micron pixels. Ter vergelijking, de Galaxy S6 heeft 1,2 micron pixels, dus wellicht dat Apple (zoals vaak het geval) een custom ontwerp afdwingt om ook 1,2 micron pixels te krijgen.

Het punt van de IMX 214 is dat de sensor iets kleiner is, waardoor de hele camera ook minder dik is. Wellicht kan dat een reden zijn om voor deze camera te kiezen, omdat er al minder ruimte in de iPhone komt i.v.m. Force Touch.

[ Voor 61% gewijzigd door Liliuokalani op 30-08-2015 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:21
Ik wil straks via de Apple Store app de iPhone 6S gaan bestellen. Echter bij het inloggen op de Duitse store kan ik via mijn iPhone alleen een factuuradres invullen die Duits is. Iemand ervaring met waarop een creditcardmaatschappij toetst? Straks is mijn naam wel in orde, maar het factuuradres bijvoorbeeld niet.

Iemand een idee?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
knny schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:28:
Ik wil straks via de Apple Store app de iPhone 6S gaan bestellen. Echter bij het inloggen op de Duitse store kan ik via mijn iPhone alleen een factuuradres invullen die Duits is. Iemand ervaring met waarop een creditcardmaatschappij toetst? Straks is mijn naam wel in orde, maar het factuuradres bijvoorbeeld niet.

Iemand een idee?
Als je een Duits aflever adres hebt dan gewoon dat invullen.

Mijn creditCard maatschappij kijkt daar in ieder geval niet naar (ICS/ABN-AMRO). Al tientallen dingen in het buitenland besteld met aflever adressen anders dan mijn originele creditcard adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom maar op met die nieuwe iphone mijn iphone 5s is al verkocht haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
mitchell2805 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 17:16:
[...]

Die zal net zo ver uitsteken gok ik zo. De camera van de iPhone 6 steekt 0,77 mm uit en de telefoon wordt 0,2 mm dikker. Het scherm is ook dikker, dus blijft er effectief evenveel zo niet minder ruimte over voor de camera.

Daarnaast waren er ook al camera ringetjes uitgelekt. Die natuurlijk ook gewoon van de reguliere 6 kunnen zijn. 8)7

Edit: Ik ben erg benieuwd naar wat voor sensor er gebruikt gaat worden. 13 of 12 megapixel betekent uiteraard een kleinere pixel-pitch, tenzij de brandpuntsafstand afneemt. Ik kan alleen niet vinden welke sensor in de gewone 6 zit...

Edit 2: Volgens mijn berekeningen meet de sensor van de normale 6, 4896 x 3672 micron, wat diagonaal uitkomt op een 1/4,15 inch sensor. De afmetingsanduidingen van Sony slaan in ieder geval nergens op.
Dit is letterlijk wat er bij een sensor staat: 5.867mm(Type 1/3.06)

Een snelle berekening: 1 inch is 25,4 mm. 25,4/3,06= 8,3 mm Iets heel anders dus. :?

Edit 3: In de 5S zit een verbeterde Sony IMX 145. Het lijkt wel gewoon een (volgens marketing termen) 1/3,06 inch sensor te worden. Mijn gok is een (Wellicht verbeterde) 13 MP IMX 214. Die heeft 4K bij 30 fps en 1,12 micron pixels. Ter vergelijking, de Galaxy S6 heeft 1,2 micron pixels, dus wellicht dat Apple (zoals vaak het geval) een custom ontwerp afdwingt om ook 1,2 micron pixels te krijgen.

Het punt van de IMX 214 is dat de sensor iets kleiner is, waardoor de hele camera ook minder dik is. Wellicht kan dat een reden zijn om voor deze camera te kiezen, omdat er al minder ruimte in de iPhone komt i.v.m. Force Touch.
Goed stuk!

Ik verwacht zelf een aangepaste Sony IMX230 stacked CMOS in de iPhone 6s reeks. Geeft Apple gelijk een mooi marketingverhaal tijdens de keynote. En het ligt sowieso in lijn met de flinke camera upgrade die elke S-reeks tot op heden heeft gekregen.
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:57:
Kom maar op met die nieuwe iphone mijn iphone 5s is al verkocht haha
Dan hoop ik werkelijk voor je dat de geruchten van een release op 25 september in Nederland kloppen. ;)
De iPhone 5s liet helaas een maand op zich wachten na Amerikaanse release (20-9 VS release, 25-10 o.a. NL).

Ik houd mijn iPhone 5 gewoon tot ik een 6s Plus heb weten te bemachtigen. Die is inmiddels toch al zo weinig waard, dat het misschien hoogstens € 20-30 scheelt met verkoop nu. Dat vind ik een maand zonder goed toestel zitten persoonlijk niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 07:42:
[...]

Goed stuk!

Ik verwacht zelf een aangepaste Sony IMX230 stacked CMOS in de iPhone 6s reeks. Geeft Apple gelijk een mooi marketingverhaal tijdens de keynote. En het ligt sowieso in lijn met de flinke camera upgrade die elke S-reeks tot op heden heeft gekregen.
b
Maar de IMX 230 heeft 21 effectieve megapixels en is 1/2.4 inch... Wordt wel een probleem over wie gelijk heeft, want er wordt nooit gezegd wat voor camera het is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
mitchell2805 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 07:56:
[...]

Maar de IMX 230 heeft 21 effectieve megapixels en is 1/2.4 inch... Wordt wel een probleem over wie gelijk heeft, want er wordt nooit gezegd wat voor camera het is :P
Hmm, daar heb je een punt. Met name qua sensor grootte. Want Apple zou middels hun image signal processor (die tegenwoordig in Ax SoC zit) de 21 MP kunnen downsamplen naar 12/13 MP.

Verder ben ik vooral benieuwd naar wat de mensen van DPreview en DXOmark er van gaan vinden. Hier hun nieuwsbericht over de iPhone 6s camera, al bevat dat eigenlijk geen nieuws als je het al volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:21
China zit bij de eerste landen van de release, dus er zal wel schaarste zijn voor de 2e selectie landen.

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
Dat downsamplen zou wel een mooi idee zijn. Gebeurt ook bij die 40 megapixel camera van Nokia en de resultaten zijn bijzonder goed. Wist nog niet eens dat dat al ingebakken zit.

Het wordt afwachten welke specificaties er gemeld worden, kun je daarmee afstrepen wat het wordt. Al heeft Apple altijd wel custom chips. Zelfs van Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 12:43
Vanavond gaat mijn iPhone 6 de deur uit aangezien ik hem tweedehands verkoop. Zie ik nog iets over het hoofd?
  • Backup gemaakt via iTunes (zodat ik alles kan terugzetten éénmaal ik mijn nieuw iOS device heb)
  • iMessage uitschakelen
  • iCloud uitschakelen
  • Apple ID uitloggen (App store en iTunes)
  • Vervolgens resetten naar factory settings
  • iPhone van http://supportprofile.apple.com halen zodat de nieuwe eigenaar hem opnieuw kan registeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
SanderH_ schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 12:28:
Vanavond gaat mijn iPhone 6 de deur uit aangezien ik hem tweedehands verkoop. Zie ik nog iets over het hoofd?
  • Backup gemaakt via iTunes (zodat ik alles kan terugzetten éénmaal ik mijn nieuw iOS device heb)
  • iMessage uitschakelen
  • iCloud uitschakelen
  • Apple ID uitloggen (App store en iTunes)
  • Vervolgens resetten naar factory settings
  • iPhone van supportprofile.apple.com halen zodat de nieuwe eigenaar hem opnieuw kan registeren
Waarschijnlijk loop je er al tegenaan wanneer je iCloud gaat uitschakelen, maar controleer goed of Find My iPhone uitstaat mocht je dat nu ingeschakeld hebben.

Eigenlijk is het Apple zelf die het het beste kan uitleggen voor je. Succes https://support.apple.com/nl-nl/HT201351

Acties:
  • 0 Henk 'm!
knny schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:17:
China zit bij de eerste landen van de release, dus er zal wel schaarste zijn voor de 2e selectie landen.
China zat blinde iPhone 6 release ook in de eerste wave toch?
Daar was ook niet echt een schaarste in Nederland, je moest er snel bij zijn maar er een te pakken krijgen was zeker niet onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 22:15:
[...]

China zat blinde iPhone 6 release ook in de eerste wave toch?
Daar was ook niet echt een schaarste in Nederland, je moest er snel bij zijn maar er een te pakken krijgen was zeker niet onmogelijk.
Nee, nee, zeer zeker niet. Met de iPhone 5s wel, maar de iPhone 6 launch is meerdere keren uitgesteld omdat de Chinese overheid het toestel nog niet had goedgekeurd voor gebruik op haar netwerken. Om uiteindelijk pas op 17 oktober werkelijk verkocht te worden.

Wat betreft de voorraad in NL (en andere Europese landen): Apple heeft zijn bevoorrading met de iPhone 6 launch flink veranderd, wat er voor gezorgd heeft dat niet (zoals bij de 5s het geval was) China de meeste toestellen krijgt omdat ze de meeste absolute aantallen wegzetten, maar wordt er gewoon gekeken naar het bedienen van zoveel mogelijk markten tegelijk en dus juist de kleinere landen zoals Nederland, België, Zweden, Portugal en dergelijke te bevoorraden.

[ Voor 3% gewijzigd door MooDyBLueS op 01-09-2015 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooh ja ik had het idd in de Keynote gezien.
Ik had toen een 6+ op de Duitse release dus verder het nieuws rond de lancering niet meer zo gevolgd.

Wist van een paar vrienden dat het bemachtigen van een 6 niet zo moeilijk was rond Nederlandse release. Dus ik Hoop dat dit nu weer zo is (Maar als ik kan reserveren voor de Zaterdag na Launch dan zou Duitsland ook zomaar kunnen :) )

Jaartje ervoor ging ook prima trouwens, Ik besloot de zondag na de Nederlandse release om toch alsnog voor een 5s te gaan. Keek een beetje rond online en uurtje later een opgehaald bij CoolBlue. Hadden gewoon voorraad in de Rotterdamse winkel. Nou staat mijn enige ervaring natuurlijk niet garand voor de hele markt maar ik hoop weer op zoiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Heb je het dan over losse toestellen bij je vrienden en jezelf of met abonnement? Coolblue verkocht toch ook aan het begin na de release toestellen gereserveerd voor abonnementen?
Los kopen is ook niet moeilijk nee. Op de dinsdagochtend moet je even https://mobile.twitter.com/ReserverenNL in de gaten houden en je kunt 'm los bij Apple halen na als een malle gereserveerd te hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Precies, je moet alleen oppassen met online winkels die in de eerste weken claimen voorraad te hebben of leverin binnen 24 uur tot 3 dagen ofzo aanbieden. Niet zozeer Coolblue natuurlijk, maar wel de wat kleinere winkels. Daar heb ik toch van een aantal mensen met de iPhone 6 van gehoord dat ze niet geleverd kregen of heel erg laat.

Dan liever het reserveringensysteem van Apple zelf, waar je gewoon elke dag weer vanaf 8:30 uur ofzo elk uur een verse voorraad ziet komen en je de door jouw gewenste versie kan reserveren. Ook midden op de dag kan er nieuwe voorraad komen, wat het mooie eraan is, want veel mensen weten dit niet, waardoor je in de middag vaak zelfs de grootste kans hebt om er een te bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Welke tijdspanne zat er vorige keer tussen de release datum in BE / NL en het moment waarop je online bij Apple zelf het toestel kon bestellen?

Namelijk Niet echt fan van de lokale Apple boer hier in mijn streek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
SanderH_ schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:49:
Welke tijdspanne zat er vorige keer tussen de release datum in BE / NL en het moment waarop je online bij Apple zelf het toestel kon bestellen?

Namelijk Niet echt fan van de lokale Apple boer hier in mijn streek..
Online bestellen (en dus thuisbezorgd krijgen) kan vanaf de releasedatum (soms een paar uurtjes ervoor, gewoon de website blijven refreshen). Reserveren en ophalen bij een Apple winkel kan een week van tevoren waarschijnlijk. Dat was vorig jaar in ieder geval wel zo.

Let wel op: online kopen heb je gegarandeerd een langere levertijd. Apple beloont mensen die de moeite nemen om te reserveren en naar de winkel te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
MooDyBLueS schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:04:
[...]

Online bestellen (en dus thuisbezorgd krijgen) kan vanaf de releasedatum (soms een paar uurtjes ervoor, gewoon de website blijven refreshen). Reserveren en ophalen bij een Apple winkel kan een week van tevoren waarschijnlijk. Dat was vorig jaar in ieder geval wel zo.

Let wel op: online kopen heb je gegarandeerd een langere levertijd. Apple beloont mensen die de moeite nemen om te reserveren en naar de winkel te komen.
Jammer dat Apple (nog) geen fysieke winkels in België heeft. En een tripje naar NL zie ik niet direct zitten.
Dan is de beste optie nog steeds gewoon online bestellen + levering, maar dan kan je dus niet 1 week op voorhand reserveren aangezien dit enkel voor fysieke winkels is weggelegd..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:04:
Dat is echt niet waar, ben je er vroeg bij heb je het toestel gewoon snel in huis.
Was de laatste releases zo en onlangs met de Watch ook nog.

Zodra de eerste wave uitverkocht is gaat de levertijd pas omhoog.
MooDyBLueS schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:35:
Precies, je moet alleen oppassen met online winkels die in de eerste weken claimen voorraad te hebben of leverin binnen 24 uur tot 3 dagen ofzo aanbieden. Niet zozeer Coolblue natuurlijk, maar wel de wat kleinere winkels. Daar heb ik toch van een aantal mensen met de iPhone 6 van gehoord dat ze niet geleverd kregen of heel erg laat.

Dan liever het reserveringensysteem van Apple zelf, waar je gewoon elke dag weer vanaf 8:30 uur ofzo elk uur een verse voorraad ziet komen en je de door jouw gewenste versie kan reserveren. Ook midden op de dag kan er nieuwe voorraad komen, wat het mooie eraan is, want veel mensen weten dit niet, waardoor je in de middag vaak zelfs de grootste kans hebt om er een te bemachtigen.
Uiteraard moet je wel voor Webshops gaan welke een afhaling (of Rembours eventueel) aanbieden.
Apple reserveringssysteem is ook prima idd.
sww89 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 05:33:
Heb je het dan over losse toestellen bij je vrienden en jezelf of met abonnement? Coolblue verkocht toch ook aan het begin na de release toestellen gereserveerd voor abonnementen?
Los kopen is ook niet moeilijk nee. Op de dinsdagochtend moet je even https://mobile.twitter.com/ReserverenNL in de gaten houden en je kunt 'm los bij Apple halen na als een malle gereserveerd te hebben :p
Er was ook best wat voorraad bij Vodafone en T-Mobile (KPN geen ervaring mee).

Een twitter account wat niet gekoppeld is aan Apple laat ik links liggen, dat hou ik zelf waarschijnlijk sneller in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanderH_ schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:27:
[...]

Jammer dat Apple (nog) geen fysieke winkels in België heeft. En een tripje naar NL zie ik niet direct zitten.
Dan is de beste optie nog steeds gewoon online bestellen + levering, maar dan kan je dus niet 1 week op voorhand reserveren aangezien dit enkel voor fysieke winkels is weggelegd..?
Dat is allemaal nog niet bekend. Bij de watch (laatste grote release) was online vooraf bestellen wel mogelijk en was dit zelfs de enige mogelijkheid.

Het kan dus goed zijn dat Apple hier ook voor kiest voor deze nieuwe iPhone release en dat het reserveren + ophalen systeem verschoven wordt naar een latere datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:32:
[...]

Dat is allemaal nog niet bekend. Bij de watch (laatste grote release) was online vooraf bestellen wel mogelijk en was dit zelfs de enige mogelijkheid.

Het kan dus goed zijn dat Apple hier ook voor kiest voor deze nieuwe iPhone release en dat het reserveren + ophalen systeem verschoven wordt naar een latere datum.
Klopt, maar op voorhand wist Apple ook wel dat de Watch nog bekend moet worden, mensen moeten het nog ervaren en er zit niet direct een gigantische rush op. Dat is met een nieuwe iPhone wel anders.

Het komt er uiteraard op neer dat we het gewoon even moeten afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:09:
[...]

Klopt, maar op voorhand wist Apple ook wel dat de Watch nog bekend moet worden, mensen moeten het nog ervaren en er zit niet direct een gigantische rush op. Dat is met een nieuwe iPhone wel anders.

Het komt er uiteraard op neer dat we het gewoon even moeten afwachten.
Ja precies.
Misschien gaan ze juist wel alleen met reserveringen werken, de nieuwe "baas van sales" wilde toch geen rijen meer voor de winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:51:
[...]

Ja precies.
Misschien gaan ze juist wel alleen met reserveringen werken, de nieuwe "baas van sales" wilde toch geen rijen meer voor de winkels?
Tja, maar dat kan Apple echt niet maken en zal een groep mensen echt woedend maken. Voorbeeld:

Piet gaat na werk bij de Apple winkel langs om een iPhone 6s te kopen, loopt de winkel binnen, ziet de mooie nieuwe iPhones. Hij speelt er een kwartiertje mee en zegt vervolgens tegen een van de verkopers: heb je de 6s space grey 16 GB op voorraad? Zo ja, dan wil ik die wel! Waarop de verkoper zegt: tja meneer, dat gaat niet zomaar, ik kan hem niet aan u meegeven. Piet: als je de zilveren of gouden hebt, vind ik dat ook goed. Verkoper: ja, maar, maneer, ik mag u geen iPhone meegeven. U moet eerst naar huis terug of van een van onze computers hier gebruik maken, naar www.alleenhierkanjetegenwoordigeeniphonekopen.nl gaan en daar het door u gewenste model reserveren. Vervolgens kiest u een tijdvak om het op te halen en kunt u terugkomen. Piet: maar u heeft hem toch op voorraad? Verkoper: ja, maar u moet hem wel reserveren. Na 5 minuten heeft Piet zijn telefoon gereserveerd en spreekt de verkoper weer aan: nou, ik heb hem gereserveerd, maar ik kon alleen morgen tussen 10:30 en 12:30 als tijdvak selecteren, dan kan ik niet. Ik wil hem graag nu meekrijgen. Verkoper: nee, het spijt me meneer, maar u zult toch echt morgen terug moeten komen. Piet: en een iPhone 6 dan? Verkoper: ja, die kan ik u wel gelijk meegeven natuurlijk!

Zie je het al voor je? Bovenstaande is natuurlijk wat aangedikt hier en daar, maar het komt wel hier op neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:19:
[...]

Tja, maar dat kan Apple echt niet maken en zal een groep mensen echt woedend maken. Voorbeeld:

Piet gaat na werk bij de Apple winkel langs om een iPhone 6s te kopen, loopt de winkel binnen, ziet de mooie nieuwe iPhones. Hij speelt er een kwartiertje mee en zegt vervolgens tegen een van de verkopers: heb je de 6s space grey 16 GB op voorraad? Zo ja, dan wil ik die wel! Waarop de verkoper zegt: tja meneer, dat gaat niet zomaar, ik kan hem niet aan u meegeven. Piet: als je de zilveren of gouden hebt, vind ik dat ook goed. Verkoper: ja, maar, maneer, ik mag u geen iPhone meegeven. U moet eerst naar huis terug of van een van onze computers hier gebruik maken, naar www.alleenhierkanjetegenwoordigeeniphonekopen.nl gaan en daar het door u gewenste model reserveren. Vervolgens kiest u een tijdvak om het op te halen en kunt u terugkomen. Piet: maar u heeft hem toch op voorraad? Verkoper: ja, maar u moet hem wel reserveren. Na 5 minuten heeft Piet zijn telefoon gereserveerd en spreekt de verkoper weer aan: nou, ik heb hem gereserveerd, maar ik kon alleen morgen tussen 10:30 en 12:30 als tijdvak selecteren, dan kan ik niet. Ik wil hem graag nu meekrijgen. Verkoper: nee, het spijt me meneer, maar u zult toch echt morgen terug moeten komen. Piet: en een iPhone 6 dan? Verkoper: ja, die kan ik u wel gelijk meegeven natuurlijk!

Zie je het al voor je? Bovenstaande is natuurlijk wat aangedikt hier en daar, maar het komt wel hier op neer.
Ja want als piet de winkel binnen loopt en na het spelen er een wil kopen maar ze zijn weken niet op voorraad is dat veel beter natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:32
Je moet hem gewoon bij Gravis.de bestellen, dan heb je hem kort na het weekend in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Ik hoop dat ze toch beschikbaar zijn 1 week na de keynote. Mijn 6 is al de deur uit (voor een mooi bedrag), maar met mijn vervangtoestel ga ik het niet lang volhouden.

De pricewatch lijkt alvast voorbereid :+

EDIT: Niet dus. Het gaat er (meer dan) waarschijnlijk zo uitzien:

Keynotewoensdag 9 september
Pre-orders VSvrijdag 11 september
Launch VS en 1e reeks landenvrijdag 18 september
Launch 2e reeks landen (incl. BE en NL)vrijdag 25 september

[ Voor 76% gewijzigd door SanderH_ op 02-09-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Geduld blijft een schone zaak. Alhoewel ik makkelijk praten heb als Premium Reseller. Maar het valt me op dat mensen vaak niet even een weekje kunnen wachten.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:25:
[...]

Ja want als piet de winkel binnen loopt en na het spelen er een wil kopen maar ze zijn weken niet op voorraad is dat veel beter natuurlijk ;)
Ja, ALS ze niet op voorraad zijn. Maar jij zegt dat dit wellicht het ENIGE systeem is wat ze aan gaan bieden en dat kan dus echt niet (vind ik). Vandaar mijn hypothese dat ze wel voorraad hebben, maar je zo onklantvriendelijk als de pest naar een reserveringssysteem sturen en je het niet direct mee kan krijgen. Dat zou namelijk te belachelijk voor woorden zijn.

Ik ben het met je eens dat bij geen voorraad het juist wel een goed systeem is voor wie hem wil reserven. Maar niet als enige systeem. Je moet ook gewoon af en toe de winkel in kunnen lopen met de vraag of ze al voorraad hebben en zo ja, dat je er gewoon eentje meekrijgt. Dat is voorheen ook het idee van de tijdvakken geweest: als je niet komt binnen die periode van 2 uur lang, dan gaat jouw reservering terug de voorraad in voor mensen die in de winkel langskomen (of hem reserveren via de site).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:49:
Geduld blijft een schone zaak. Alhoewel ik makkelijk praten heb als Premium Reseller. Maar het valt me op dat mensen vaak niet even een weekje kunnen wachten.
Omdat Sander al zijn iPhone 5s verkocht heeft. ;-)

Ik zou dat nooit doen, daarom houd ik mijn iPhone 5 ook gewoon, want zoals ik al eerder in dit topic heb aangegeven, hebben de s-reeksen er een handje van dat ze relatief laat in de 2e fase uitgerold worden. In andere woorden: VS, Duitsland en dergelijke zitten wel steeds op ongeveer 1-2 weken na keynote, maar Nederland (en een hele hoop andere landen) was bij de iPhone 5s pas een maand later aan de beurt.

Daar zit je dan met je verkochte iPhone 5s van eind augustus tot eind oktober te wachten als je een beetje pech hebt. Dus ik snap best dat hij er haast mee heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:51:
[...]

Ja, ALS ze niet op voorraad zijn. Maar jij zegt dat dit wellicht het ENIGE systeem is wat ze aan gaan bieden en dat kan dus echt niet (vind ik). Vandaar mijn hypothese dat ze wel voorraad hebben, maar je zo onklantvriendelijk als de pest naar een reserveringssysteem sturen en je het niet direct mee kan krijgen. Dat zou namelijk te belachelijk voor woorden zijn.

Ik ben het met je eens dat bij geen voorraad het juist wel een goed systeem is voor wie hem wil reserven. Maar niet als enige systeem. Je moet ook gewoon af en toe de winkel in kunnen lopen met de vraag of ze al voorraad hebben en zo ja, dat je er gewoon eentje meekrijgt. Dat is voorheen ook het idee van de tijdvakken geweest: als je niet komt binnen die periode van 2 uur lang, dan gaat jouw reservering terug de voorraad in voor mensen die in de winkel langskomen (of hem reserveren via de site).
Een combinatie van deze twee zou een mooie oplossing zijn idd.
THE_BASE schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:49:
Ligt er maar net aan welke premium reseller "jij" bent.
De meeste hebben maar een enorm bedroevende voorraad op release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:54:

[...]

Ligt er maar net aan welke premium reseller "jij" bent.
De meeste hebben maar een enorm bedroevende voorraad op release.
Waar "hij" als premium reseller helemaal niks aan kan doen. Apple bepaalt hoeveel voorraad je krijgt als (premium) reseller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:08:
[...]

Waar "hij" als premium reseller helemaal niks aan kan doen. Apple bepaalt hoeveel voorraad je krijgt als (premium) reseller.
Jup i know.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.