Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Caiway heeft alleen maar zenders verloren en de prijzen verhoogd.
De achterstand van Caiway groeit zienderogen.
Wat gaat Caiway doen om het tijd te keren?
De directeur van KPN zegt dat ze flink investeren in bestaande klanten.
Iets wat ik bij Caiway nog nooit heb gezien in al die jaren dat ik klant ben.
Alleen maar uitkleden van product en toch de prijzen stelselmatig verhogen en kale diensten leveren voor woekerprijzen zoals een Entone IPTV ontvanger waar praktisch niks op zit en welke je niet op afstand kan programmeren om op te nemen, maar wel 8 euro per maand kost.
Het is toch om je blauw te schamen. Ik ga wel steeds meer bergrijpen waarom CIF, KPN buiten de deur houdt op de glasvezel.
Het verschil is nu al veel te groot.
Zaken rond TV zijn inderdaad veel beter bij KPN aangepakt ..... echter als ik kijk naar puur Internet dan wordt ik daar niet echt warm van .... Standaard snelheid van 60/6. Upgrade naar 100/100 tegen bijbetaling. Onder aan de streep een stuk duurder dan wat ik nu kwijt ben voor Glas G250 bij Caiway. Voor mij waar Internet primair is, en TV ondergeschikt, niet een optie.H D R schreef op woensdag 23 november 2016 @ 06:26:
....
Het is toch om je blauw te schamen. Ik ga wel steeds meer bergrijpen waarom CIF, KPN buiten de deur houdt op de glasvezel.
Het verschil is nu al veel te groot.
Een hoge snelheid is in een zeker zin wel een "luxe". Maar wel erg lekker!Roberto...... schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:06:
Ik weet zeker dat gebuiker HDR ook internetsnelheid/stabiliteit belangrijker vind dan het tv aanbod. Ik moet wel zeggen wanneer ik content niet meer extern kan verkrijgen de stap naar KPN groter wordt. Wat moet ik dan nog met een 500Mbit verbinding. 85Mbit over vdsl zal voor mij dan genoeg zijn en zal ik terug moeten vallen naar het tv aanbod van KPN.
Meer aanbieders op glasvezel zou voor mij met name interessant zijn om te kunnen kiezen voor Internet only aanbieders. Dat beetje TV kijken voor de primaire zenders kan ik dan doen via bedrijven zoals KNIPPR.
Caiway geeft al jaren blijk het aanbod en beeldkwaliteit niet meer belangrijk te vinden. Slechts 1 Film 1 zenders in HD. Eurosport 2 in SD. Veel zenders verdwenen en niks voor terug gezien.
Dus ik zou liever eens zien dat Caiway eens goed kijkt naar KPN en Ziggo die wel goed waken over het content aanbod.
Ik vind 'goed en snel' internet een non-issue. Dat mag ik minimaal verwachten van een provider en daar betaal ik eerlijk gezegd mijn geld ook niet voor, want dan zou de dienst die ze primair bieden veel te duur zijn. Het Tv-aanbod moet een wezenlijk onderdeel zijn van het Trple-Play aanbod. Naast on-demand ook veel zenders in HD. Dat is wat ik als TV-kijker verwacht van een provider naast professioneel omgaan met wegvallen van zenders door daar andere zenders of mogelijkheden voor te bieden voor hetzelfde geld.H D R schreef op donderdag 24 november 2016 @ 05:25:
Voor mij is internetsnelheid tot op zekere hoogte belangrijk. Ik vind echter het aanbod aan televisiezenders en de beeldkwaliteit minstens zo belangrijk.
Caiway geeft al jaren blijk het aanbod en beeldkwaliteit niet meer belangrijk te vinden. Slechts 1 Film 1 zenders in HD. Eurosport 2 in SD. Veel zenders verdwenen en niks voor terug gezien.
Dus ik zou liever eens zien dat Caiway eens goed kijkt naar KPN en Ziggo die wel goed waken over het content aanbod.
Straks zijn er 10 zenders vervallen en de achterstand qua HD bedraagt een dikke 30 zenders tov Ziggo en KPN. Ik vind eerlijk gezegd dat Caiway een TV-pakket levert dat niet van deze tijd is. Ik verwacht vele malen meer HD-zenders (ook de regionalen maar ook Eurosport 2 HD, MTV LIVE HD, TV5, Alle premium zenders etc etc). Wat betreft TV is Caiway niet klantgericht en ik vind bijna bij het brutale af.
Men heeft een behoorlijke verhoging er door gedrukt waar we gewoon NIETS voor terug zien, alleen maar minder Tv-kanalen. Ik ben het met HDR eens dat doen KPN, Ziggo en ander providers wel anders die spreken openlijk uit zich sterk te maken voor de bestaande klanten en dat laten ze ook ECHT zien, niet alleen in woorden maar ook daden. Caiway heeft de slogan dat ze vooruitkijken, in Twente noemen we wat Caiway doet achteruit boeren.
De prijsverhoging is er doorgedrukt onder het mom van de diensten op peil houden (lees de brief maar na), qua TV-pakket zien we daar niets van terug.
De TV-afdeling moet daar echt op de schop en men moet echt met visie en klantgerichte injecties komen op het gebied van HD en nieuwe zenders zonder langdradig onderhandelen (al heb ik het gevoel dat de onderhandelingen heel kort zijn, maar dat men ons met die kreet ook zand in de ogen strooit andere providers onderhandelen ook niet lang over tv zenders)
[ Voor 3% gewijzigd door Sjakie0101 op 24-11-2016 17:57 ]
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Ik heb ook niet op Caiway gestemd hier als provider van het jaar.
[ Voor 27% gewijzigd door H D R op 24-11-2016 19:42 ]
Er zou eigenlijk eens een platform moeten komen waar dit met meerdere personen duidelijk gemaakt kan worden aan Caiway. Een Facebook pagina oid is daarin vaak verrassend effectief (want negatieve publiciteit vinden de meeste bedrijven dan weer niet leuk).
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Daarbij wordt er hier in rap tempo een glasvezel netwerk aangelegd waar Caiway geen fiber diensten op aan biedt maar de concurrentie wel. Dat snoept ook klanten weg.
Om niet te spreken over alle vooruitgang de afgelopen jaren. Maar dat is hierboven en in het Twente Topic uitvoerig besproken. Het enige wat vooruit/omhoog gaat is de prijs. Het product gaat achteruit.
Er is meermaals geprobeerd om een gebruikers platform op te zetten. Persoonlijk ben ik meermaals met de toko in gesprek geweest en op bezoek geweest om dit soort zaken aan te kaarten. Maar zolang de klant niet verenigd doet Caiway totaal niets.
De andere kant van het verhaal is dat als je niet tevreden bent met Caiway stap je toch gewoon over. Er is meer dan Caiway alleen en er is concurrentie genoeg. Koop een schotel als je meer (U)HD wil zien. Wat Caiway levert is marktconform en heeft het nog steeds meer HD zenders in het basispakket dan bv. Ziggo. Je kan zo'n provider niks verplichten.PaT schreef op donderdag 24 november 2016 @ 22:38:
Ik lees zo jullie berichten en ben het roerend met jullie eens, maar ik denk niet dat Caiway erg onder de indruk zal zijn van een stuk of 4 boze Tweakers.
Er zou eigenlijk eens een platform moeten komen waar dit met meerdere personen duidelijk gemaakt kan worden aan Caiway. Een Facebook pagina oid is daarin vaak verrassend effectief (want negatieve publiciteit vinden de meeste bedrijven dan weer niet leuk).
Op dit adres is de maximaal haalbare internetsnelheid 10 Mbit/s down en 1 Mbit/s up.
Hallo 2005!
En deze ongein geldt voor grote delen van ons dorpje. Een schotel ophangen vind ik geen serieus alternatief, dus wat blijft er dan over?
Er is keuze genoeg.
Dat is niet waar. Als je binnen het gebied van Caiway woont en je wil snel internet, ben je echt aan hen overgeleverd. xDSL is niet vlot genoeg en een schotel ophangen is nogal armoedig. Daarna hou je dus niets over.Roberto...... schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 08:05:
Moet je klagen bij KPN waarom ze je gebied niet upgraden. Caiway kan moeilijk iedereen te vrede houden. Overigens zijn er al kleinere schotels dan die uit 2005.
Er is keuze genoeg.
Een beetje concurrentie zou fijn zijn.
En dus verplicht jij Caiway perfectie te leveren tegen een bodemprijs omdat jij een schotel armoedig vind staanVeritas schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 08:13:
[...]
Dat is niet waar. Als je binnen het gebied van Caiway woont en je wil snel internet, ben je echt aan hen overgeleverd. xDSL is niet vlot genoeg en een schotel ophangen is nogal armoedig. Daarna hou je dus niets over.
Een beetje concurrentie zou fijn zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Roberto...... op 25-11-2016 08:52 ]
Als ik dan naar Ziggo kijk krijg ik voor dat bedrag wel trager internet, maar een aanzienlijk completer tv-pakket. Je hoort hier ook niemand klagen over het internet aanbod van Caiway, maar puur over het TV pakket.
DAT is waar men hier over klaagt. Dat jij tevreden ben is fijn voor jou, maar dat hoef niet te betekenen dat mensen klakkeloos jouw suggesties zouden moeten opvolgen. Ik ga echt niet met zo'n lelijke schotel zitten klooien.
Als ik vergelijk met ADSL opties of eventueel andere toekomstige glas aanbieders zoals misschien KPN dan ben ik niet zo ontevreden.
Zeker een KPN zou duurder zijn voor dezelfde snelheid maar met een veel beter TV aanbod. Het is maar wat het je waard is. Caiway (in Twente) geeft de primair Nederlandse zenders allemaal in HD door. Voor mij voldoende.
Wil je beter TV aanbod waarom dan niet in Twente naar Solcon of Fiber zoals Roberto aangeeft .... Waarom dan bij Caiway blijven? Er zijn wel degelijk andere opties met een beter TV aanbod.
Er is een Caiw zeikclubje op FacebookPaT schreef op donderdag 24 november 2016 @ 22:38:
Een Facebook pagina oid is daarin vaak verrassend effectief (want negatieve publiciteit vinden de meeste bedrijven dan weer niet leuk).
Tv werkt bij mij vrijwel altijd. Aanbod is, voor mij, meer dan toereikend. Heel af en toe wat blokjes, maar dat is incidenteel (via glas, coax geen last van). Communicatie zuigt inderdaad flink, maar daar wil ik ook niet voor betalen.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:45:
Caiway is gewoon prut op tv gebied. De communicatie naar de klant is flut.
Internet werkt en heel erg goed en

Eerst het probleem, dan de oplossing
Wat is er mis met het glasvezelmodem dan? Geef mij maar de vrijheid van alleen Maar een modem en de rest bepaal ik zelf wel!H D R schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:01:
Ja, een flutmodem, maar het is een modem.
Fiber en Solcon zijn lachwekkende alternatieven. Iets anders is er niet in Twente want dan heb je te maken met 10Mbit internet.
Caiway is in Twente monopolist door de coupe-poging de ze hebben gedaan. Dat schept verplichtingen.
Ik ben het met velen eens. Alternatieven die me dit wel kunnen leveren voor dezelfde prijs (ook KPN!) worden geweerd.
En met het prijs/kwaliteitverhaal in Twente ben ik het helemaal oneens. Ziggo leverde ook voor die prijs, maar zelfs twee jaar geleden had ik al meer HD zenders bij Ziggo dan nu bij Caiway.
Evenals het zeer zwakke argument van de basiszenders. De beetje tv-kijkers heeft een CI+module en extra of premium pakketten.
[ Voor 8% gewijzigd door Sjakie0101 op 25-11-2016 18:04 ]
Gebruiker HDR is wel blij hoor met Caiway incl de modem. Hij laat het hier alleen op een vreemde manier blijken.Tenslotte kan hij over stappen naar Ziggo maar blijft toch bij CaiwayMigow schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:59:
[...]
Wat is er mis met het glasvezelmodem dan? Geef mij maar de vrijheid van alleen Mark odem en de rest bepaal ik zelf wel!

Omdat::
Caiway meer HD in het basispakket levert dan Ziggo incl hogere internetsnelheden. Natuurlijk ook nog goedkoper dan Ziggo
O o o o wat is Caiway slecht

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto...... op 25-11-2016 18:12 ]
En dat klopt inmiddels niet meer. Ook Ziggo heeft tal van HD zenders in het basispakket en die kijk je via de Horizon die gewoon in je abonnement zit.Roberto...... schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 18:10:
[...]
Gebruiker HDR is wel blij hoor met Caiway incl de modem. Hij laat het hier alleen op een vreemde manier blijken.Tenslotte kan hij over stappen naar Ziggo maar blijft toch bij Caiway![]()
Omdat::
Caiway meer HD in het basispakket levert dan Ziggo incl hogere internetsnelheden. Natuurlijk ook nog goedkoper dan Ziggo
O o o o wat is Caiway slecht![]()
![]()
![]()
Bij een G75 abonnement voldoet deze budget router prima. Ook dit is een keuze die de klant mag maken. Ben wel met je eens dat je geen wonderen mag verwachten vanaf een G250 abonnement. Een stukje voorlichting van Caiway hierover zal veel onduidelijkheden en misverstanden wegnemen.Sjakie0101 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 19:25:
Je helpt met dat ding je klanten niet op weg, eerder van de regen in de drup. Bij mij staat ie in de kast en wanneer ik op glas zit gaat er een splinternieuwe router aan die me via Wifi snelheid kan leveren.
Wat is er lachwekkend aan Fiber en Solcon dan? Zeker Fiber bied je ook meer zenders met HD en snel Internet .... Het is makkelijk alleen Caiway te bashen terwijl je wel degelijk ook andere mogelijkheden hebt. Als die mogelijkheden je niet aan staan ga je daar dan ook klagen? Dat ze bv de prijs moeten verlagen? Waarom moet perse Caiway veranderingen doorvoeren? Omdat de overname in Twente verplichtingen schept? Ze zijn geen sociale instelling ....Sjakie0101 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 18:03:
Ik zit in Twente, heb straks glas, maar nog steeds een flut Tv-aanbod vergeleken met andere providers.
Fiber en Solcon zijn lachwekkende alternatieven. Iets anders is er niet in Twente want dan heb je te maken met 10Mbit internet.
Caiway is in Twente monopolist door de coupe-poging de ze hebben gedaan. Dat schept verplichtingen.
Ik ben het met velen eens. Alternatieven die me dit wel kunnen leveren voor dezelfde prijs (ook KPN!) worden geweerd.
En met het prijs/kwaliteitverhaal in Twente ben ik het helemaal oneens. Ziggo leverde ook voor die prijs, maar zelfs twee jaar geleden had ik al meer HD zenders bij Ziggo dan nu bij Caiway.
Evenals het zeer zwakke argument van de basiszenders. De beetje tv-kijkers heeft een CI+module en extra of premium pakketten.
Er zijn echt wel alternatieven in Twente. Caiway is alleen monopolist op de kabel, net zoals Ziggo in de rest van Nederland op de kabel. Ook ik zie uiteraard graag meer mogelijkheden komen op glas, maar het begin is er, en dus ook alternatieven.
Ik vindt btw wel dat je absoluut een punt hebt wat betreft Premium pakketten bij Caiway die niet in HD zijn, hier betaal je immers ook een premium voor en daar mag je dan ook wel iets voor verwachten. Die andere bagger zoals Kitchen24 en noem ze maar op ..... ik vraag me oprecht af wie daar naar kijkt!
Wat denken jullie?
👉🏻 Blog 👈🏻
Het valt mee met de kijkcijfers van deze zender. Een kleine doelgroep. Overigens viel me op dat de kijkcijfers van oktober mbt BBC First me tegen vielen. Gebruiker HDR zegt steeds dat deze zender erg populair is en Caiway de klant dit niet kan onthouden. Ik zie het niet terug in de kijkcijfers van oktober.Svennos1 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 21:07:
[...]
Die andere bagger zoals Kitchen24 en noem ze maar op ..... ik vraag me oprecht af wie daar naar kijkt!

https://kijkonderzoek.nl/.../Itemid,133/file,mt-1-0-p
Best interessant deze statistieken! Het bewijst ook maar weer dat Nederland primair kijkt naar de basis zenders zoals de NPO's, SBS en RTL's. Op af en toe een sport zender na is de rest eigenlijk in het algemeen wat geneuzel in de marge .....Roberto...... schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 07:10:
[...]
Het valt mee met de kijkcijfers van deze zender. Een kleine doelgroep. Overigens viel me op dat de kijkcijfers van oktober mbt BBC First me tegen vielen. Gebruiker HDR zegt steeds dat deze zender erg populair is en Caiway de klant dit niet kan onthouden. Ik zie het niet terug in de kijkcijfers van oktober.![]()
https://kijkonderzoek.nl/.../Itemid,133/file,mt-1-0-p
De verschillen zijn enorm. Rijst de vraag hoeveel een TV aanbieder moet investeren in het aanbieden van "die andere zenders" ..... Omdat de rest het doet?
Die andere zenders zijn niet voor een grote groep interessant. Maar het zijn daarom ook thema-zenders.Svennos1 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 07:59:
[...]
Best interessant deze statistieken! Het bewijst ook maar weer dat Nederland primair kijkt naar de basis zenders zoals de NPO's, SBS en RTL's. Op af en toe een sport zender na is de rest eigenlijk in het algemeen wat geneuzel in de marge .....
De verschillen zijn enorm. Rijst de vraag hoeveel een TV aanbieder moet investeren in het aanbieden van "die andere zenders" ..... Omdat de rest het doet?
Ik kijk wel naar thema-zenders.Maar goed niet vervangen mag ook, maar dan verwacht ik dat de abo-prijs drastisch omlaag gaat. Het is linksom of rechstom :-)
👉🏻 Blog 👈🏻
[ Voor 15% gewijzigd door H D R op 26-11-2016 20:45 ]
Wie dan wel HD wil of meer zenders in HD doet wat mij betreft niet ter zake. Voor het abonnementgeld wat ik betaal mag ik net als bij andere provider gewoon 60 HD zenders verwachten en toevoegingen van vervallen zenders of je er nu gebruik van maakt of niet, je betaalt er voor.

[ Voor 14% gewijzigd door basdej op 27-11-2016 13:09 ]
Hoi.
60 HD zenders .... Zelfs bij Reggefiber komt alleen KPN daar in de beurt, alle andere aanbieders op Reggefiber glas zitten daar ver vanaf. Waarom zou dat zijn? Ik denk omdat het maar een kleine doelgroep bedient. Het betreft dus niet alleen Caiway in Twente. Ik denk dat je te veel blijft vergelijken met Ziggo, de grote jongen, die waarschijnlijk ook meer middelen heeft om dit te doen (schaal).Sjakie0101 schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:09:
Ik denk dat wanneer je hier een zenderdiscussie gaat houden we er niet uit komen. Iedereen kijkt iets anders. Je mag echter verwachten dat zenders die bijna landelijk worden doorgegeven ook bij Caiway te zien zijn. Ziggo voegt wel tal van zenders toe en KPN ook en men zet ook veel over op HD.
Wie dan wel HD wil of meer zenders in HD doet wat mij betreft niet ter zake. Voor het abonnementgeld wat ik betaal mag ik net als bij andere provider gewoon 60 HD zenders verwachten en toevoegingen van vervallen zenders of je er nu gebruik van maakt of niet, je betaalt er voor.
Ik ben nog steeds van mening dat Caiway een prima prijs heeft op glas in Twente. Zelfs 1 van de goedkoopste. En daar hebben we dan inderdaad minder zenders voor .... maar dat zie je toch ook terug in de prijs? Zelfs als we in het Cogas gebied wel Reggefiber zouden hebben dan ook hier is de Caiway prijs merendeels goedkoper dan de Reggefiber varianten.
Van de kant van Caiway blijft het weer angstvallig stil.
Te lezen op Totaal TV
[ Voor 17% gewijzigd door H D R op 28-11-2016 06:52 ]
Ziggo stop gratis films en series in het extra pakket, een veel betere optie waar iedereen iets aan heeft.
KPN gaat hetzelfde doen.
Het gaat mij niet zo zeer om een alternatief voor HBO, maar wel dat men de vrijgekomen ruimte benut voor nieuwe en andere zenders en voor meer HD.
Ik heb al geopperd dat Caiway bij Extra TV gratis films aanbiedt via Pathé Thuis of zoiets
[ Voor 10% gewijzigd door Sjakie0101 op 28-11-2016 18:17 ]
Mijn vrouw was vanmiddag Netflix aan het kijken en ineens was de internverbinding "weg".
Lampje op het modem met de 2 haakjes naar links en rechts die het signaal aangeeft blijft knipperen.
Modem al meerdere keren herstart en de connector opnieuw in de glasvezelaansluiting geplaatst.
Ik heb Caiway gebeld en die gaan de netbeheerder (Cogas) aansturen aangezien wij in Oldenzaal wonen en het glasvezel netwerk is aangelegd door Cogas.
Hoe lang gaat zoiets duren voordat er iemand langs komt?
Thx.
[ Voor 7% gewijzigd door Flappie op 28-11-2016 20:19 ]
Mijn ervaring hiermee ten tijde van de installatie bij mij thuis: Het beste bel je direct met Cogas....Flappie schreef op maandag 28 november 2016 @ 20:19:
Heeft iemand ervaringen met glasvezel storingen bij Caiway?
Mijn vrouw was vanmiddag Netflix aan het kijken en ineens was de internverbinding "weg".
Lampje op het modem met de 2 haakjes naar links en rechts die het signaal aangeeft blijft knipperen.
Modem al meerdere keren herstart en de connector opnieuw in de glasvezelaansluiting geplaatst.
Ik heb Caiway gebeld en die gaan de netbeheerder (Cogas) aansturen aangezien wij in Oldenzaal wonen en het glasvezel netwerk is aangelegd door Cogas.
Hoe lang gaat zoiets duren voordat er iemand langs komt?
Thx.
Weer een tv-bericht van Ziggo. Waarom horen we niets van Caiway? Deze is bij Caiway ook niet in HD.
Bovendien in Twente ook nog 30 analoge kanalen. Wordt daar ook tijd voor afschakeling tbv HD!
Disney Channel is in HD bij Caiway zowel op de coax als glasvezel. Ook wij hebben hier nog analoog (15 zenders) Wat is het probleem?? Wat wil je nu bereiken???Sjakie0101 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 19:41:
http://www.totaaltv.nl/ni...uit-analoge-zenderaanbod/
Weer een tv-bericht van Ziggo. Waarom horen we niets van Caiway? Deze is bij Caiway ook niet in HD.
Bovendien in Twente ook nog 30 analoge kanalen. Wordt daar ook tijd voor afschakeling tbv HD!
Wij hebben helemaal geen Disney Channel en zeker niet in HD op de coaxRoberto...... schreef op donderdag 1 december 2016 @ 19:52:
[...]
Disney Channel is in HD bij Caiway zowel op de coax als glasvezel. Ook wij hebben hier nog analoog (15 zenders) Wat is het probleem?? Wat wil je nu bereiken???
Kanaal 53 is Disney HD op coax, uiteraard wel met DVB-CPaT schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:42:
[...]
Wij hebben helemaal geen Disney Channel en zeker niet in HD op de coax
Dat is niet in AlbrandswaardNRG-81 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:10:
[...]
Kanaal 53 is Disney HD op coax, uiteraard wel met DVB-C

Maar toch bedankt, want, zowaar, we blijken het zelfs in Albrandswaard in het basispakket te hebben, weliswaar niet in HD, maar toch....
In Twente ook SD op COAX....PaT schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:52:
[...]
Dat is niet in Albrandswaard![]()
Maar toch bedankt, want, zowaar, we blijken het zelfs in Albrandswaard in het basispakket te hebben, weliswaar niet in HD, maar toch....
Meer HD zowel op COAX als Glas dat lijkt me duidelijk en klantgerichte toevoegingen te vervanging van de vervallen zenders.Roberto...... schreef op donderdag 1 december 2016 @ 19:52:
[...]
Disney Channel is in HD bij Caiway zowel op de coax als glasvezel. Ook wij hebben hier nog analoog (15 zenders) Wat is het probleem?? Wat wil je nu bereiken???
PaT schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:52:
[...]
Dat is niet in Albrandswaard![]()
Hoi.
Dit stond van de week op facebook bij Caiway. Het komt ooit goed........basdej schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 20:26:
Ondanks dat ik erg tevreden ben over het internet van caiway vind ik onderstaande natuurlijk schandalig dat dit nog steeds niet gelijk is getrokken met de rest van het Caiway gebied. Het feit dat wij HD zenders maar op één van de drie tv's in huis kunnen ontvangen is natuurlijk belachelijk aangezien we er gewoon voor betalen. Zelfde geldt voor het hebben van het pluspakket op glasvezel, die je NOG EEN KEER moet afsluiten als je dat ook op de kabel wilt hebben. De zenders die op onze woonkamer TV beschikbaar zijn via iptv zijn dus NIET te kijken op de slaapkamer omdat dat via coax gaat... En een mogelijkheid tot meerdere iptv ontvangers is er ook niet....

Ook over de coaxkabel zijn we van plan om meerder HD zenders (volgens basisipakket)te leveren. Echter kan ik op dit moment nog niet vertellen wanneer de harmonisatie defintief afgerond is. ^Rias
Dat beloven ze al 3 jaar....Roberto...... schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 20:47:
[...]
Dit stond van de week op facebook bij Caiway. Het komt ooit goed........![]()
Ook over de coaxkabel zijn we van plan om meerder HD zenders (volgens basisipakket)te leveren. Echter kan ik op dit moment nog niet vertellen wanneer de harmonisatie defintief afgerond is. ^Rias

Ik geloof er geen hol meer van. Dat webcare team is in ieder geval in 1 ding goed en dat is in je aan het lijntje houden.
Het bijzondere van al deze grammofoonplaten is dat de teksten zelden concrete dingen bevatten.
Die mening ben ik niet toegedaan. Let op dat er gewoon soms achterlijke contracten worden gesloten.H D R schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 12:49:
Dat ben ik helemaal met je eens. De medewerkers van Caiway hebben een paar standaard grammofoonplaten klaar liggen, die consequent steeds worden afgespeeld, afhankelijk van de vraag.
Het bijzondere van al deze grammofoonplaten is dat de teksten zelden concrete dingen bevatten.
Wanneer daarin staat dat Caiway ik neem een greep 3 jaar lang het analoge pakket MOET bieden dan wordt het voor Caiway lastig meer HD zenders door te geven omdat ze niet zoals bij Ziggo verder zijn met QAM256.
Dat geldt hier in Twente ook voor dat achterlijke Twente-pakket. Wanneer daar contractueel door een hoge pief iets over is afgesproken die de ballen verstand er van heeft dan zit je als eindgebruiker gewoon jaren lang aan een oude pakket vast met veel te weinig HD zenders voor deze tijd.
Diezelfde contracten bevatten ook alleenrecht/vetorecht voor de eerste x jaar op de glasvezel. Die kan varieren tussen 2 en 5 jaar al na gelang hoe veel centen er op tafel komen.
Kortom er wordt in veel gevallen gehandeld over de ruggen van de eindgebruikers. Helaas het is niet anders.
Dat men dus niet harmoniseert is niet alleen te wijten aan Caiway, die doet wat strikt is afgesproken.
En het is uiteindelijk efficienter werken wanneer overal dezelfde situatie is. Kijk straks maar eens wanneer ze weer over Serious Request communiceren en 101TV voor iedereen beschikbaar is en niemand dat kanaal kan vinden.
Wel wil ik ontkrachten dat je dubbel betaald voor Extra, plus of premium pakketten wanneer je kiest voor glasvezel, dat is absoluut niet het geval.
Je betaald maar 1 keer en je ontvangt de pakketten zowel via COAX als via glas.
[ Voor 9% gewijzigd door Sjakie0101 op 03-12-2016 15:50 ]
Dat contract zou hier in 2014 afgelopen zijn. Stond Caiway toen in de startblokken om ons te harmoniseren met de rest van hun gebied? Nee, inderdaad, er is sindsdien nagenoeg niets veranderd!
Zoals basdej zegt, internet via de glasvezel is op het briljante af hier in Albrandswaard. Op een 150/150 abbo haal je net geen 170/170 en zo stabiel en bedrijfszeker als wat. Dikke, dikke pluim voor Caiway! Maar het tv aanbod wordt zwaar verwaarloosd. Zie zijn post over hoe en wat.
En ik vertik het om 8 euro per maand extra te betalen voor iets dat in het Westland gewoon als "basis" gezien wordt.
Caiway incasseert graag jullie geld, maar jullie daarvoor geven waar je recht op hebt in Albrandswaard, ho maar !!!
Een rare mentaliteit houden ze er op na in Naaldwijk.
[ Voor 10% gewijzigd door H D R op 03-12-2016 21:54 ]
Ik zie maar een enkeling die daar over klaagt. Misschien dat daar nog veel mensen analoog kijken en dit willen behouden.H D R schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 21:53:
Het is gewoon schandalig dat jullie van Caiway al twee jaar terwijl het niet meer hoeft, slechts 3 HD zenders krijgen in het basispakket.
Caiway incasseert graag jullie geld, maar jullie daarvoor geven waar je recht op hebt in Albrandswaard, ho maar !!!
Een rare mentaliteit houden ze er op na in Naaldwijk.
Daarom weinig geklaag. Logisch toch, 45 HD zenders in je basispakket bij KPN of slechts 3 bij Caiway?
De keuze lijkt mij niet zo ingewikkeld.
Caiway zet 0 prioriteit op het TV pakket. Ik vind dat persoonlijk zonde. Caiway was in het verleden gewoon koploper, je ziet ze nu inkakken. Hoe moeilijk kan het zijn om enkele zenders (o.a. de lokalen) in HD over te zetten of om deals te sluiten voor nieuwe zenders?H D R schreef op zondag 4 december 2016 @ 00:20:
Ik denk dat er al heel veel in Albrandswaard klant zijn van KPN en zijn zusjes.
Daarom weinig geklaag. Logisch toch, 45 HD zenders in je basispakket bij KPN of slechts 3 bij Caiway?
De keuze lijkt mij niet zo ingewikkeld.
Volgens mij ook niet vooruitspoelen... dus reclame krijg je er ook gratis bij.Isane schreef op zondag 4 december 2016 @ 16:45:
Als ik Live TV kijk dan kan ik dus niet terugspoelen met de entone?
[ Voor 20% gewijzigd door Migow op 04-12-2016 17:10 ]
Ik kan ook live tv niet terugspoelen. Is denk ik uitgeschakeld op de Entone Kamai.Migow schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:07:
Net ff gekeken. Ik kan terugspoelen.
Vooruit spoelen dat begrijp ik. maar met mn ziggo recorder kon ik altijd achteruit spoelen...helaas bij caiway dus nietSjakie0101 schreef op zondag 4 december 2016 @ 16:51:
[...]
Volgens mij ook niet vooruitspoelen... dus reclame krijg je er ook gratis bij.
Het beeld van de NPO is op mijn samsung televisie app een stuk beter als vroeger , prima naar te kijken.
De Entone is nu zelfs beperkter als de apps van RTL en NPO en SBS, dus weg ermee !!!
De beelden via de Entone (ik heb de 515 met HD) zijn toch echt wel stukken beter in kwaliteit (full hd) dan de apps op mijn Samsung TV, die zeker geen HD zijn bij mijn 3 jaar oude Samsung TV. Het enige irritante dat ik vindt is dat je inderdaad bij replay tv niet door de reclame heen kan skippen ... maar dat zal wel afgesproken zijn met de content aanbieders vrees ik ...H D R schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:33:
Bij Caiway is dat allemaal dichtgetimmerd. Je hebt geen drol aan die Entone. Als ik uitzending gemist bekijk van NPP of kijk van SBS kan ik met prima beeld, gewoon doorspoelen en terugspoelen.
Het beeld van de NPO is op mijn samsung televisie app een stuk beter als vroeger , prima naar te kijken.
De Entone is nu zelfs beperkter als de apps van RTL en NPO en SBS, dus weg ermee !!!
Je wilt dat Caiway meer HD zenders doorgeeft met de reden omdat het de tijd van nu is en en anders valt er op je UHD tv niet te kijken. Helemaal mee eens overigens. Maar nu verkondig je dat het beeld van NPO gemist op je Samsung tv goed genoeg isH D R schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:33:
Bij Caiway is dat allemaal dichtgetimmerd. Je hebt geen drol aan die Entone. Als ik uitzending gemist bekijk van NPO of kijk van SBS kan ik met prima beeld, gewoon doorspoelen en terugspoelen.

Ik vind je een beetje warrig
Ik ben je ook even kwijt eerlijk gezegd. Je argument voor meer HD deel ik, maar om dit nu zelf onderuit te halen....
Kijk je via de Kijk of Zie- app??H D R schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:29:
Bij mij is hij echt hoger. Gewoon heerlijk kijken.
http://www.totaaltv.nl/ni...nd-app-uit-op-horizonbox/
Van Caiway verwacht ik overigens niks. We hebben ook nog geen compensatie aangekondigd gezien voor de tien verloren zenders dit jaar inclusief het verdwijnen van HBO.
Delta Kabel is overigens verkocht las ik vandaag aan een Zweedse investeringsmaatschappij.
Dus geen Caiway of Ziggo in Zeeland
[ Voor 71% gewijzigd door H D R op 06-12-2016 17:49 ]
Werd tijd na 2 jaar. Caiway had 2 jaar geleden al Videoland op de Entone. Waarom deze weer weggehaald is weet niemand. Dit omdat misschien de smart tv's die standaard meeleveren en natuurlijk Google chromecast.Sjakie0101 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:42:
Hoe is het mogelijk.... Hier had ik het nog geen twee weken terug al over... Ziggo weer de eerste met Netflix en Videoland. Pathé Thuis zal ook nog wel volgen:
http://www.totaaltv.nl/ni...nd-app-uit-op-horizonbox/
Pathe zit nog wel op de Entone. Maar werkt volgens mij ook niet meer. Voor vele is dit geen toevoeging. Kijk liever series van Videoland/Netflix in UHD.
https://www.digitelevisie...ok-beschikbaar-bij-caiway
Dus Sj
Dat betaal ik er niet voor... Ik weet niet waar je die bedragen vandaan haaltH D R schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 19:28:
Maar 8 euro per maand voor een simpel Entone kastje vind ik ook erg hoog !
Met Interactieve TV van Caiway kijkt u op een televisie via glasvezel en is dan ook verkrijgbaar bij Alles-in-1 Glas G75 voor € 8,00 per maand.
Is zeker prijzig. Al wordt het 6 euro bij G250 en 4 euro bij G500. Jammer dat we (nog?) geen 2e erbij kunnen nemen, de Entone bevalt mij in het algemeen prima. (Heb de 515 met HD)H D R schreef op woensdag 7 december 2016 @ 19:55:
Dat haal ik hier vandaan :
https://www.caiway.nl/sit...etten/alles-in-1-glas-g75
Caiway is het duurste van Nedeland met zijn huurprijs voor interactieve televisie, maar het kastje biedt volgens mij het minst mogelijkheiden en apps van alle kastjes.
Raar dat Caiway zoveel geld vraagt voor zo'n kaal kastje.
Op zich helemaal eens. Bij de meeste providers zit het eerste kastje gewoon in de abonnementsprijs en deze is per saldo goedkoper.Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:21:
Prijzig is nog zachtjes uitgedrukt.
Caiway is het duurste van Nedeland met zijn huurprijs voor interactieve televisie, maar het kastje biedt volgens mij het minst mogelijkheiden en apps van alle kastjes.
Raar dat Caiway zoveel geld vraagt voor zo'n kaal kastje.
Caiway dwingt je niet om de Entone te nemen. Sterker nog in hun nieuwsbrief van deze maand geven ze zelfs aan dat je geen kastje nodig hebt. Voor mijn gevoel een anti reclame voor de Entone. Ze zijn wel eerlijk ipv je een product aan te smeren.Sjakie0101 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 17:50:
[...]
. Bij de meeste providers zit het eerste kastje gewoon in de abonnementsprijs en deze is per saldo goedkoper.
Wist u dat u bij Caiway in veel gevallen geen extra kastje nodig heeft om naar het basis televisiepakket te kijken? Bijna alle nieuwe televisies hebben een ingebouwde ontvanger, waardoor u alleen de kabel in de tv hoeft te doen om tv te kijken. Geen gedoe meer met twee of drie afstandsbedieningen. Stel de zenders direct in op uw televisie. Benieuwd of uw televisie ook een ingebouwde ontvanger heeft? Zoek in de handleiding van uw televisie onder ‘Tuners’ naar ‘dvb-c’, of neem contact op met de leverancier van uw televisie
Overigens gaat hier de Entone Kamai ook weer retour in mei naar het magazijn in Naalwijk.
Replay tv werkt goed maar vind 4 euro teveel voor wat voor pulp ik terugkijk. Maar goed daar kan Caiway niks aan doen.
[ Voor 4% gewijzigd door Roberto...... op 13-12-2016 11:19 ]
Dat gevoel heb ik wel, maar dat zal wel tussen de oren zittenH D R schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:39:
Er zijn sommigen die beweren dat het beeld via de Entone mooier is dan direct kijken via de ingebouwde kabeltuner. Ik persoonlijk heb dat nooit kunnen opmerken.

Klopt heb zo'n "gevoel" ook gehad. Heb de vraag weleens voorgelegd aan webcare. Er zou geen verschil zijn qua beeld tussen coax of glasvezel.Svennos1 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:57:
[...]
Dat gevoel heb ik wel, maar dat zal wel tussen de oren zittenen zal wellicht totaal geen onderbouwing voor zijn. Voor mijn gevoel ziet het er allemaal net iets "cleaner" uit. Wellicht een hogere bitrate?
De entone is bij mij wel een blijver. Het gemak waarmee je een programma vanaf het begin kunt starten alleen al.
EEN POEL VAN BEDROG !!
http://www.emerce.nl/wire...nternet-tvproviderbranche
http://www.broadcastmagaz...ersprijs-met-nep-bedrijf/
Caiway heeft dus gewoon zijn eigen award gekocht
Waarom verbaast me dit nou toch weer niet?
Ik heb al vaker gezegd dat ze bij Caiway vaker niet zijn gestikt zijn in een leugentje.
Caiway, hoe laag kan je nog zakken? Een award verkrijgen, niet door goede diensten te leveren maar door je plekje te kopen. In en in triest en dat geeft wel weer aan hoe jullie in elkaar zitten.
Niet de focus op de juiste plekken.
Zorg nou maar gewoon dat je diensten eens op orde zijn. Geef de mensen in Albrandswaard gewoon een tv pakket op de coaxkabel waar ze recht op hebben. Zorg eens voor vervanging van alle verdwenen zenders zoals de andere aanbieders wel hebben gedaan.
Je kan jezelf wel voor de gek houden met leugens door een plekje te kopen bij de succes awards, maar zoals altijd.
De waarheid achterhaalt zich wel !
Vanavond allemaal kijken naar Rambam op NPO 3.
[ Voor 16% gewijzigd door H D R op 12-01-2017 07:28 ]
Het zegt wel wat dat Caiway zich hier mee inlaat, dat dan weer wel. "ruim 200.000" abonnees en "tweede aanbieder van Nederland" zie je nooit ergens genoemd worden en hier ineens wel.
Ik ben wel een beetje klaar met dit bedrijf. Het is alleen balen dat ik geen serieus alternatief heb.
Wat ze leveren is gewoon goed, maar ze leveren vooral ook een aantal dingen niet waar de concurrentie wel mee komt.
Dit topic is gesloten.