[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 54 Laatste
Acties:
  • 416.703 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij de provider monitor van de consumentenbond scoort Caiway altijd onderaan , dus ik vond het ook wel vreemd dat Caiway opeens zogenaamd de beste provider is. Triest dat je alleen met steekpenningen een goeie beoordeling kan krijgen Caiway . Ik weet een hoop andere manieren om deze te krijgen . Voorlopig staat Caiway voor mij voor minder zenders doorgeven maar wel structureel tarieven verhogen . Woekerprijzen vragen voor een iptv dienst alsware dit het neusje van de zalm is, terwijl het in werkelijkheid een zeer uitgekleed product is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 15:13
Ik zit al een paar jaar bij caiway en heb nog nooit echt problemen gehad ( de algemene verstoringen daargelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-10-2021
RTL heeft per omgaande het programma van de buis gehaald, nu is gebleken dat de succes awards 1 grote oplichterij en bedriegerij is.

Triest dat Caiway zich hiermee inlaat.

http://www.mediacourant.n...amma-na-rambam-onderzoek/

Volgens de makers van Rambam zijn de Succes Awards geen echte prijs, maar een uitgekookt verdienmodel. ‘Winnaars’ betalen 12.750 euro ex. btw om bovenaan te eindigen in hun branchecategorie. Daarvoor ontvangen ze niet alleen een prijs, maar ook een item in het door voormalig TROS-coryfee Bert Kuizenga gepresenteerde programma De Succesfactor op RTL 7.
Het onderzoek van Rambam toont aan dat voor elke deelnemer een nieuwe branchecategorie in het leven wordt geroepen, zodat iedere deelnemer ook daadwerkelijk wint. De Succes Awards kent branchewinnaars in ruim 500 verschillende categorieën, en genereert daarmee naar schatting een omzet van ruim zes miljoen euro. Rambam trok zich na het ontvangen van het nominatierapport terug en betaalde de 12.750 euro niet.

[ Voor 60% gewijzigd door H D R op 12-01-2017 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:12
H D R schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:57:
RTL heeft per omgaande het programma van de buis gehaald, nu is gebleken dat de succes awards 1 grote oplichterij en bedriegerij is.

Triest dat Caiway zich hiermee inlaat.

http://www.mediacourant.n...amma-na-rambam-onderzoek/

Volgens de makers van Rambam zijn de Succes Awards geen echte prijs, maar een uitgekookt verdienmodel. ‘Winnaars’ betalen 12.750 euro ex. btw om bovenaan te eindigen in hun branchecategorie. Daarvoor ontvangen ze niet alleen een prijs, maar ook een item in het door voormalig TROS-coryfee Bert Kuizenga gepresenteerde programma De Succesfactor op RTL 7.
Het onderzoek van Rambam toont aan dat voor elke deelnemer een nieuwe branchecategorie in het leven wordt geroepen, zodat iedere deelnemer ook daadwerkelijk wint. De Succes Awards kent branchewinnaars in ruim 500 verschillende categorieën, en genereert daarmee naar schatting een omzet van ruim zes miljoen euro. Rambam trok zich na het ontvangen van het nominatierapport terug en betaalde de 12.750 euro niet.
Prima dat je dit nog even vermeld op dit forum, maar ik heb Caiway er niet mee zien pronken.
Ze hebben zendtijd ingekocht bij RTL en daar gebruik van gemaakt. Meer is het niet.
Dat het een verkeerde manier van jezelf op de borst kloppen is ben ik het volledig mee eens.
Over de ruggen van klagende klanten (met name over het TV Pakket) probeer je zo reclame te maken.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
Toch wel een forse prijsstijging en ook voor de Entone in het G500 pakket. Plus tv pakket wordt verder uitgekleed.

Mijn hoop is de nieuwe G600 pakket waar op het forum van Caiway gebruikers wordt overgesproken.

https://www.caiway.nl/site/nl/applicatie/W17

Oei ook Fox sport 1 euro per maand erbij. Totaal stijging voor mij 3 tot 4 euro per maand. Vind ik fors.

[ Voor 25% gewijzigd door Roberto...... op 17-01-2017 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:25:
Toch wel een forse prijsstijging en ook voor de Entone in het G500 pakket. Plus tv pakket wordt verder uitgekleed.

Mijn hoop is de nieuwe G600 pakket waar op het forum van Caiway gebruikers wordt overgesproken.

Oei ook Fox sport 1 euro per maand erbij. Totaal stijging voor mij 3 tot 4 euro per maand. Vind ik fors.
Klopt ik kom ook uit op een verhoging van 3,25 euro per maand. Veel te veel voor iemand die zo veel afneemt als ik verwacht je enige coulance en iets terug en dus de entone voor € 2,= of korting op Fox Sports of de Plus en Internationaal gratis of de smartcardhuur er af. Ik krijg zo het idee van gemakkelijk zakken vullen te meer omdat Ziggo en KPN de eerste mediabox gratis aanbieden bij het abonnement.

Rectificatie: zou ik nu Slim 300 Mbit afnemen dan zou ik evenveel betalen. Dus eigenlijk heb ik nog een supergoed pakket voor een goede prijs!

Wat bij mij slecht valt is dat ik G500 heb gekozen o.a. omdat ik de helft van de huur van de entone betaalde (4 euro ipv 8 euro). Na alle prijsaanpassingen betaal ik opeens hetzelfde voor die huur als tov G250 en slechts 2,50 minder dan G75
Kortom waar is dan mijn actiekorting gebleven waarmee ik naar G500 ben gelokt?

Je haalt iemand over voor een jaarabonnement met inbegrepen de entone huur voor de helft van het geld. Hoe kan je het dan een maand later verkopen dat je alle prijzen weer gelijk trekt? Daar klopt geen reet van? Weg actiekorting, weg aangeboden voordeel.G500 had ook een verlaging moeten hebben naar 3,75 ipv een verhoging naar 5 euro

[ Voor 31% gewijzigd door Sjakie0101 op 20-01-2017 18:17 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:35
Pff had gehoopt op een G1000 pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 08:47
Sjakie0101 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:02:
[...]

KNIP

Wat bij mij slecht valt is dat ik G500 heb gekozen o.a. omdat ik de helft van de huur van de entone betaalde (4 euro ipv 8 euro). Na alle prijsaanpassingen betaal ik opeens hetzelfde voor die huur als tov G250 en slechts 2,50 minder dan G150'
Kortom waar is dan mijn actiekorting gebleven waarmee ik naar G500 ben gelokt?

Je haalt iemand over voor een jaarabonnement met inbegrepen de entone huur voor de helft van het geld. Hoe kan je het dan een maand later verkopen dat je alle prijzen weer gelijk trekt? Daar klopt geen reet van? Weg actiekorting, weg aangeboden voordeel.G500 had ook een verlaging moeten hebben naar 3,75 ipv een verhoging naar 5 euro
Als ik het goed begrijp lopen je huidige kortingen gewoon door ..... er staat bij de FAQ:

Ik krijg korting op mijn abonnement. Wat gebeurt hiermee?
De korting waarvan u gebruikmaakt, blijft gehandhaafd zoals afgesproken. Er volgt geen verhoging of verlaging van de korting vanwege de aanpassing van het abonnement.

Of ik lees het verkeerd ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Ik denk dat je moet denken aan speciale kortingen in bepaalde gemeenten, maar niet de gewone tarieven van de pakketten.

Ik vind ook de prijsverhoging voor de Entone belachelijk. Net of dat kastje zoveel biedt! De lagere pakketten heeft Caiway de prijs van de Entone verlaagd, en bij G500 verhoogd. Schiet niet op zo.

[ Voor 38% gewijzigd door Equator op 18-01-2017 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Klopt helemaal. Het pakket Alles in 1 Snel (600/600)wordt een uitgekleed pakket. Wel raar want bij veel providers krijg je bij duurste pakket dingen "gratis". Had bv de Interactieve gedeelte er gratis bij gedaan. Mensen kunnen nog voor 1 maart overstappen naar de G500 pakket. Daarna zal deze niet meer bestelbaar zijn. Zelfs de Caiway medewerkers adviseren dit. Vreemd hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door Roberto...... op 18-01-2017 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Ok, het kwartje valt nu bij mij. Het G500 pakket gaat dus verdwijnen vanaf 1 maart 2017?

Wel vreemd inderdaad dat het gratis pluspakket verdwijnt, maar de reden zal denk ik zijn dat te weinig klanten het duurdere abonnement afnamen ondanks het pluspakket.

Modbreak:Kap nu eens met dat gezeik.. dat hoef je niet overal te roepen..

[ Voor 21% gewijzigd door Equator op 18-01-2017 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:00
Heb dus ook een G500 pakket. En volop bellen voor 10 euro in de maand. Daar gaan ze verder toch niet mee klooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij Caiway kan alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
jaaoie17 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:33:
Heb dus ook een G500 pakket. En volop bellen voor 10 euro in de maand. Daar gaan ze verder toch niet mee klooien?
Nee joh, dat blijft ook gewoon zo. Alleen de prijsstijging van 25% voor de Entone/interactief in het G500 pakket vind ik best fors.
Hier gaat ie retour afzender en dus ben nu 3 euro per maand goedkoper uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Roberto...... schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:53:
[...]

Nee joh, dat blijft ook gewoon zo. Alleen de prijsstijging van 25% voor de Entone/interactief in het G500 pakket vind ik best fors.
Het ging meer om als het 600/600 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Is er al bekend hoe het nieuwe snelle pakket eruit gaat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:53:
[...]

Klopt het is tenenkrommend dat Interactief bij alle pakketten goedkoper wordt behalve bij G500, terwijl ik juist voor dat pakket heb gekozen vanwege de ACTIE dat interactief DE HELFT goedkoper is bij G500.

Caiway snapt er echt geen bal van. Een afspraak een maand geleden is blijkbaar geen afspraak en per 1 maart betaal ik niet de helft van €7,50 maar opeens 1 EURO MEER en precies zo veel als G250.
Ik vind dit echt niet kloppen. Bij alle pakketten de entone goedkoper maken en G500 erbij naaien.
Hier zit geen enkele rechtlijnigheid in!

Ik heb ALLE reden om die entone retour te sturen, stik er in !

[ Voor 6% gewijzigd door Sjakie0101 op 18-01-2017 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Ik heb de Entone gisteren gelijk opgezegd. Ik heb ook G500 en schrok me een hoedje toen ik het las van de tariefsverhoging van interactieve televisie. Nu gaan dus de G500 klanten met interactieve televisie de tariefsverlaging betaling voor de interactieve televisie van de G300 klanten. Gekker kan het toch niet worden !!

Ik ben benieuwd wat interactieve televisie kost bij het nieuwe G600 abonnement ( krijgt andere naam wellicht, maar toch)

[ Voor 26% gewijzigd door Equator op 22-01-2017 09:56 . Reden: Gezeik over BBC First verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Blijft je nu overal zeiken over BBC First ondanks dat al bekend is dat die zender ook gaat komen?

Ik ben ook benieuwd naar de nieuwe pakketten. G600 overstap zal wel erg duur worden.
Er wordt echter wel naar verwezen door Caiway toen ik over de entone begon. Die kost bij G600 € 2,50 met de mogelijkheid er twee te nemen. Maar ja, wat zijn dan de overige voorwaarden????

Ik begrijp ook niet zo goed waarom G250 wel G300 wordt met aantrekkelijk voorwaarden, maar dat G500 niet wordt overgezet naar G600?

En uitgekleed pakket?? Hoezo? Het is al een loeiduur abonnement, dan mag je toch ook extra's verwachten? De entone gaat bij mij ook retour wanneer Caiway daar niet voor 1 maart met een andere oplossing voor komt. Ik verwacht gewoon net als bij de overige pakketten een verlaging en geen verhoging! Voor de verhoging van 1 euro op het abonnement en 1 euro op Interactief krijg ik alleen extra zenders terug, die ook op COAX te zien zijn met mijn CI+-module.

Bovendien constateer ik dat alle pakketten zelfs de nieuwe G600 betere voorwaarden voor Inertactief hebben gekregen behalve G500.

Alle andere pakketten kregen tenministe ook nog een snelheidsverhoging. Ik voel me zwaar bekocht!

[ Voor 14% gewijzigd door Sjakie0101 op 19-01-2017 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Ik vind het blijven aankaarten van het gemis van BBC First HD geen gezeik.
Sterker nog. Je moet als klant signalen blijven afgeven vind ik.

Ik heb vandaag de klantenservice gebeld van Caiway en die zeggen van niks te weten dat BBC First HD erbij komt.
Wel gaven ze toe dat veel klanten om deze zender vragen, wat ik ook geheel begrijp.

[ Voor 30% gewijzigd door Equator op 21-01-2017 14:29 . Reden: Gezeik over BBC First verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
Sorry hoor, maar gaan jullie nou echt voor één euro meer interactieve TV opzeggen?? 8)7 Dat is wel erg kort door de bocht. Dan vond je het blijkbaar hiervoor ook al niks. Volgens mij heb je alleen jezelf ermee .... Ik zou eens eerst even relativeren ... :F

[ Voor 20% gewijzigd door Svennos1 op 20-01-2017 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Ik heb inderdaad interactieve televisie opgezegd voor die euro meer per maand. Gezien wat het biedt voor mij volkomen onbegrijpelijk. Het feit dat ik niet kan doorspoelen met het terugkijken van programma's vind ik een groot hiaat. Dat kan ik namelijk wel met uitzending gemist en eigen opnames via de digitale tuner van mijn televisie. Dan ook nog eens de prijs ervoor bij andere pakketten juist wordt verlaagd.
Dat druist in tegen al mijn rechtvaardigheidsgevoel.

[ Voor 9% gewijzigd door Equator op 21-01-2017 14:28 . Reden: Gezeik over BBC First verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
Helder! Maar dan was die euro eigenlijk de bekende druppel en vondt je veel er al niet goed aan. Ik herken wel trouwens wat punten, met name niet door kunnen spoelen vindt ik irritant. Aan de andere kant, een programma kunnen starten vanaf het begin terwijl het al een half uur bezig is vindt ik heerlijk en zou ik voor geen goud willen missen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Zo, net gesproken met de klantenservice van Caiway. Gezien de tariefverhogingen nogmaals kritisch gekeken naar mijn huidig abonnement;
- Alles-in-1 Glas G250 (250 Mbits/s á € 55,95 per maand + Interactieve TV á € 6,00)
Interactieve televisie maak ik geen gebruik van en ook de snelheid is te veel van het goede geworden voor mijn huidig gebruik.

Dus ik dacht, ander pakket! Maar wat schetst mijn verbazing; Caiway rekent even een whopping € 19,95 administratiekosten voor het omzetten van een bestaand abonnement. Dat terwijl opzeggen voor mij nu gratis is (langer dan één jaar klant en/of tariefwijziging).

Dus maar eens gebeld met de klantenservice met de mededeling dat ik ga opzeggen. Daar werd uiteraard naar de reden gevraagd en netjes beantwoord dat klant blijven met een door mij gewenst pakket mij € 19,95 kost terwijl opzeggen gratis is. Daarnaast doorgegeven welke welkomstkortingen ik kan ontvangen bij Fiber wanneer ik nu overstap.

Op basis van mijn verhaal ben ik 5 minuten in de wacht gezet en kreeg ik iemand anders aan de telefoon. Nogmaals mijn verhaal gedaan en kreeg vervolgens het aanbod om mijn abonnement gratis om te zetten naar het gewenste G75 abonnement, de interactieve televisie te schrappen en als klap op de vuurpijl één maand gratis abonnement. Het addertje onder het gras was wel dat ik een nieuw abonnement zou krijgen voor één jaar (en dus tussentijds niet weg zou kunnen). Hier heb ik vriendelijk voor bedankt met als reden dat ik al twee klant ben en dus niet een nieuwe verbintenis wil aangaan maar alleen akkoord ga met de voorgestelde wijzigingen als bestaande klant.

Na 5 seconden stilte klonk er een 'akkoord' en heb ik (per 01-03-17) wat ik hebben wil;
- Alles-in-1 Glas G75 (100 Mbits/s á € 46 per maand
- éénmalige korting van € 46,00
- ontdaan van overbodige Interactieve TV á € 6,00 ( 5,00 p/m per 01-03-17)
Dus in plaats van € 19,95 administratiekosten te betalen heb ik nu een korting van € 46,00 gekregen, scheelt toch weer een kleine € 66,00 door één telefoontje. Daarnaast heb ik nu per 01-03-17 een besparing van € 17,00 per maand :)

Kortom, mocht je wat willen, niet online regelen maar bellen met de klantenservice. prima geholpen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed zo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb nog geen bericht ontvangen over de wijzigingen, maar blijkbaar ga ik nu €48 betalen voor G150 zonder snelheidswijziging. Eerlijk gezegd verwacht ik ook geen upgrades, aangezien het geen actief bestelbaar product meer is. Interactieve tv is bijvoorbeeld niet eens mogelijk met mijn abonnement. Ach, voor €2 meer krijg ik 50MBit extra tov G100, ik vind het prima! Al die andere opties wil ik toch niet.

Wat wel grappig is, ik ben ooit begonnen met G100, wat snel daarna werd opgehoogd naar G150. Toen verdween G150 en kwam G75, welke nu weer een upgrade krijgt naar G100. De cirkel is rond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@Han,

Typisch. Tijdens mijn telefoongesprek is met geen woord gerept over wijzigingskosten en/of het opnieuw aangaan van een contract. Ik ben benieuwd wat er op de bevestiging staat straks.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Ik wil wel iets anders, maar de nieuwe pakketten staan nog niet online. Wie weet is die G600 wel de uitkomt of een downgrade naar G300. Maar gezien de prijzen lijkt de G300 het ook niet te worden.

Wat betreft Interactief. Ik vond € 4,= de absolute max voor iets wat bij andere providers gratis wordt aangeboden. De verhoging van € 1,= is voor mij de druppel. Ik had bij G500 gewoon ook een verlaging verwacht naar € 2,50 of € 3,75. In elk geval is een verhoging op dit product gewoon de druppel die die emmer doet overlopen, entone gaat weer retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Sjakie0101 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:24:
Ik wil wel iets anders, maar de nieuwe pakketten staan nog niet online. Wie weet is die G600 wel de uitkomt of een downgrade naar G300. Maar gezien de prijzen lijkt de G300 het ook niet te worden.

Daar staan de nieuwe pakketten inclusief de nieuwe tarieven ;)
PaT schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:03:
@Han,

Typisch. Tijdens mijn telefoongesprek is met geen woord gerept over wijzigingskosten en/of het opnieuw aangaan van een contract. Ik ben benieuwd wat er op de bevestiging staat straks.
Die € 19,95 administratiekosten werden automatisch in rekening gebracht toen ik mijn pakket wilde wijzigen via mijncaiway :)

[ Voor 33% gewijzigd door Han op 20-01-2017 20:54 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Maar op die link staat dit.

Het Alles-in-1 Glas G500 pakket heeft al een hoge snelheid. Wilt u een nog hogere snelheid, dan kunt u overstappen naar het nieuwe pakket Alles-in-1 Snel met 600 Mbit/s. Inhoudelijk is dit pakket anders dan Alles-in-1 Glas G500. Kijk dus goed of dit pakket bij u past.

Waarom staat er niet wat er inhoudelijk anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Nee, is lastig kijken zo. Echt weer een gouden tip van Caiway, kijk of het goed bij u past als je niks kan zien .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
PaT schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:03:
@Han,

Ik dacht t/m maart gratis wijzigen n.a.v. de wijzigen.
Bron: https://caiway.gebruikers...thread.php?thread_id=1867

Edit:
Hier staat ook wat summiere informatie over het G600 abonnement.

[ Voor 8% gewijzigd door technorabilia op 21-01-2017 09:09 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Dat is wat we nu weten over G600. Wat we NIET weten maar naar kunnen gissen is het gratis Fox Sports abonnement dat je er bij krijgt. Ergens broed men nog op wat je gratis er bij krijgt of wat je extra krijgt.

Wanneer je even rekent dat bij G600:
Het abo 2 euro duurder is
De entone 2,50 goedkoper
En gratis Fox Sports (is een gok) a € 8,50
Misschien elke maand een film of twee films gratis bij Pathé Thuis??

Dan zit daar een verschil in tussen G500 en G600 van € 2,=. G600 is dan 2 euro duurder.
Daar krijg je dan 100Mbit snelheid extra voor en een eerlijker pakket aangezien je dan voor de entone betaald wat je er voor zou moeten betalen. De verlaging voor Interactief heb je dan wel te pakken en je wordt eigenlijk nergens genaaid.

[ Voor 13% gewijzigd door Sjakie0101 op 21-01-2017 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Sjakie0101 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 10:24:
Dat is wat we nu weten over G600. Wat we NIET weten maar naar kunnen gissen is het gratis Fox Sports abonnement dat je er bij krijgt. Ergens broed men nog op wat je gratis er bij krijgt of wat je extra krijgt.

Wanneer je even rekent dat bij G600:
Het abo 2 euro duurder is
De entone 2,50 goedkoper
En gratis Fox Sports (is een gok) a € 8,50
Misschien elke maand een film of twee films gratis bij Pathé Thuis??

Dan zit daar een verschil in tussen G500 en G600 van € 2,=. G600 is dan 2 euro duurder.
Daar krijg je dan 100Mbit snelheid extra voor en een eerlijker pakket aangezien je dan voor de entone betaald wat je er voor zou moeten betalen.
Snap ook niet dat ze het dan maar 100MBit hoger doen. Trek dan door naar 1GBit.

Die entone hoef ik niet. Hele tv gebeuren boeit me niet zo. Wat ik kijk zit wel in de basis. Kijk verder ook gewoon dus tv via coax.

[ Voor 65% gewijzigd door jaaoie17 op 21-01-2017 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Het zou dom zijn om het gelijk naar 1 GBit p/s te verhogen.
Dan zijn gelijk alle troeven voor de toekomst met snelheidsverhogingen vergooid, tenzij er nieuwe hardware wordt geplaatst in de huizen.
Alle glasvezel overnamepunten die nu geplaatst zijn door CIF kunnen maximaal 1 gbit/s verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:03
Ik heb net een wijziging gedaan van Alles-in-1-glas met Interactieve TV (wat ik nooit gebruikte) en onbeperkt bellen naar Alles-in-1-Glas 500. Krijg ik 100Mbps erbij EN bellen wordt EUR 4.85 goedkoper per maand. Bevestigd dat dit kosteloos kan EN aanbieding dat als je dit pakket 1 jaar afneemt, je eenmalig EUR 68,95 terug krijgt... :*)

Ook nog gevraagd naar Alles-in-1-Snel, maar daar zit dus een beperkter zenderaanbod bij, alleen Basic TV. Niks gehoord over eventuele extra's.....

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
MasterMaceMichu schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 12:15:
Ik heb net een wijziging gedaan van Alles-in-1-glas met Interactieve TV (wat ik nooit gebruikte) en onbeperkt bellen naar Alles-in-1-Glas 500. Krijg ik 100Mbps erbij EN bellen wordt EUR 4.85 goedkoper per maand. Bevestigd dat dit kosteloos kan EN aanbieding dat als je dit pakket 1 jaar afneemt, je eenmalig EUR 68,95 terug krijgt... :*)

Ook nog gevraagd naar Alles-in-1-Snel, maar daar zit dus een beperkter zenderaanbod bij, alleen Basic TV. Niks gehoord over eventuele extra's.....
Yep, maar dat is precies het punt.... Wat gaan ze wel extra aanbieden? Ik blijf bij Fox Sports gratis.
Het lijkt wel of ze daar nog niet uit zijn, anders hadden ze al prima over dit pakket kunnen communiceren op de website. Iets zegt me dat men er nog niet definitief over uit is hoe dit pakket er uit moet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Nee, volgens de medewerker die ik sprak, is dit pakket gericht op mensen die meer waarde hechten aan een hoge internetsnelheid. In het pakket zit verder alleen basic tv en zeker geen dingen als Foxsport.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
MasterMaceMichu schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:16:
Nee, volgens de medewerker die ik sprak, is dit pakket gericht op mensen die meer waarde hechten aan een hoge internetsnelheid. In het pakket zit verder alleen basic tv en zeker geen dingen als Foxsport.....
Dat wisten we al. Feit blijft dat het pakket nog niet officieel gelanceerd is. Ook Webcare wacht hierop. Je moet meer denken aan een korting als je Fox Sport afneemt. Bv betaal je maar 5 euro. Gewoon afwachten aangezien er niks officieel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Hier ook het Alles-in-1 Glas G500 die in prijs verhoogd wordt. Gezien het feit dat we geen COAX hebben liggen soort van verplicht moeten kiezen voor interactieve TV, we kunnen zelfs niet eens een tweede iTV er bij krijgen omdat het geen glas-only regio is. 8)7 Terwijl de techniek er zeker wel voor zou zijn.
Nu dus van 70,95€ naar 73,00€ per maand ik vind de prijsverhoging van de belkosten nog wel het vreemdste tegenwoordig bieden VoIP providers gewoon voor 2c / 5c vast/mobiel per minuut aan en bij Caiway gaan ze nog weer omhoog :?

Als KPN vectoring bonding VDSL gaat leveren op mijn adres ben ik binnen twee weken weer terug naar KPN. O-) Het enige wat mij nog bij Caiway houdt is de snelheid.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Ik heb er nochtans zeer specifiek naar gevraagd....Er komen volgens deze medewerker zeker geen acties op TV pakketten/zenders. Echt gericht op de hoogste internetsnelheid en de rest is bijzaak....Wat in feite natuurlijk ook zo is, met alle rommel die tegenwoordig op tv is..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
H D R schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 21:16:
Ik vind het blijven aankaarten van het gemis van BBC First HD geen gezeik.
Sterker nog. Je moet als klant signalen blijven afgeven vind ik.

Ik heb vandaag de klantenservice gebeld van Caiway en die zeggen van niks te weten dat BBC First HD erbij komt.
Wel gaven ze toe dat veel klanten om deze zender vragen, wat ik ook geheel begrijp.
Snap niet waarom mensen staan tespringen om bbc first, is de zoveelste herhaal zender, erbij of niet je mist er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
MasterMaceMichu schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 14:08:
Ik heb er nochtans zeer specifiek naar gevraagd....Er komen volgens deze medewerker zeker geen acties op TV pakketten/zenders. Echt gericht op de hoogste internetsnelheid en de rest is bijzaak....Wat in feite natuurlijk ook zo is, met alle rommel die tegenwoordig op tv is..... ;)
Grappig dat een zaterdag (student) helpdesk medewerker dit zegt terwijl Webcare bevestigd dat aanvullende details ook voor hun ontbreken. Nogmaals 2 euro meer vragen voor een pakket waarbij je 100Mbit meer krijgt terwijl er dan een aanvullend pakket terwaarde van 11 euro vervalt. Dit worden dan voor het gevoel dure 100Mbitjes. Daar lok je geen overstappers mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto...... op 21-01-2017 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Ik neem aan dat Caiway dat nieuwe supersnelle pakket wel aantrekkelijk wil maken voor zo'n hoog maandbedrag. Het zal heus wel boordevol extra's zitten verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
We zullen het af moeten wachten.... 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
MasterMaceMichu schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 14:08:
Als dat al zo zou zijn dan verkopen ze er geen enkel abonnement van.
Er zitten zeker wel extra's in, maar men weet het simpelweg nog niet.
Mijn gevoel is dat men er nog een ei over aan het leggen is hoe ze het gaan inkleden.

Als G500 gebruiker ben ik wel benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Dat onbeperkt bellen was toch gratis bellen in de eu. Dat staat op mn factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Ik vind het niet netjes dat Caiway niet gelijk met alle andere vernieuwingen het nieuwe supersnelle glasvezel pakket, bekend maakt.

Dan kunnen mensen bewuster kiezen voor 1 maart 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
H D R schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:36:
Ik vind het niet netjes dat Caiway niet gelijk met alle andere vernieuwingen het nieuwe supersnelle glasvezel pakket, bekend maakt.

Dan kunnen mensen bewuster kiezen voor 1 maart 2017.
Sommige beslissingen zijn lastig. Het is een totaal nieuw pakket waar ze toch iets aan toe gaan voegen wat we nog niet en beeld hebben. Het kan een soort on-demand ding zijn dat nieuw is zoals Pathé Thuis met 1 of 2 gratis films, Spotify gratis of Fox Sports gratis.

De extraas bij de pakket, daar is men niet uit of daar is de handtekening nog niet voor gezet.
Wanneer je leest als G500 gebruikers dat je moet afwachten en daarna moet kijken of dat aanbod past zegt genoeg. Ik verwacht dat we binnen nu en twee weken meer weten en dan een keuze kunnen maken.

Het is hetzelfde met BBC First. Het gaat echt komen per 1 maart, maar de handtekeningen moeten nog gezet worden dus kan met niet communiceren.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 22-01-2017 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:53:
[...]

Sommige beslissingen zijn lastig. Het is een totaal nieuw pakket waar ze toch iets aan toe gaan voegen wat we nog niet en beeld hebben. Het kan een soort on-demand ding zijn dat nieuw is zoals Pathé Thuis met 1 of 2 gratis films, Spotify gratis of Fox Sports gratis.
Gratis nieuwsgroepen kreeg ik via een tip te horen.

Opzich logisch aangezien grote delen van het Cogasgebied dit gratis hebben en laten we eerlijk zijn alleen daar heb je een snelheid van 600Mbit voor nodig _/-\o_

Ik zou dan overstappen na Alles in 1 snel..
Scheelt mij dan 5,80 per maand incl. interactief

Ps
Er staat zelfs al een tabblad (aankondiging 2017) klaar.
https://www.caiway.nl/sit...telefonie/caiway-newsplus

[ Voor 10% gewijzigd door Roberto...... op 22-01-2017 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:13:
[...]

Gratis nieuwsgroepen kreeg ik via een tip te horen.

Opzich logisch aangezien grote delen van het Cogasgebied dit gratis hebben en laten we eerlijk zijn alleen daar heb je een snelheid van 600Mbit voor nodig _/-\o_

Ik zou dan overstappen na Alles in 1 snel..
Scheelt mij dan 5,80 per maand incl. interactief

Ps
Er staat zelfs al een tabblad (aankondiging 2017) klaar.
https://www.caiway.nl/sit...telefonie/caiway-newsplus
Dan zit ik nog steeds niet aan de 11 euro korting die je had op TV Plus bij G500. News kost € 5,30. Interactief wordt €2,50. Daar zit dan een voordeel van €2,50. Met elkaar slechts 7,80 korting op een pakket dat ook nog eens 2 euro duurder is.
Kortom het wordt dan per saldo € 5,20 duurder. Daar zou ik niet voor overstappen! Dat is nogal fors, tenzij je TV Plus weer laat vervallen, maar dat ga ik sowieso niet doen, ik heb altijd al TV Extra gehad...

Die "vooraankonding" zou sowieso kunnen betekenen dat ook bij andere abonnementen straks News+ is inbegrepen als gratis. Dat zou ook zo nog maar kunnen gebeuren met de smartcards, een forse verlaging. In zo'n geval komt het voordeel van 11 euro wel weer in de buurt. Wie weet dat men ook dat goedkoper gaat maken, hier wordt alom ook over geklaagd. De overstap naar glasvezel is voor velen in het Cogasgebied nog steeds NIET te doen. Door de smartcardtax en doordat de nieuwsgroepen na een overstap niet meer gratis zijn valt die overstap moeilijk te maken.

Ik snap dat je huur vraagt voor een CI+module, maar een smartcardtax doorvoeren is heel vreemd aangezien de producten die je via die Smartcard wilt zien al duur genoeg zijn!

Reken ook uit dat News in het Cogasgebied al gratis is bij COAX. Velen stappen niet over omdat hen dat te veel in de knip scheelt.

Je ziet dat Caiway luistert naar wat men zegt, wie weet zijn de verhogingen wel doorgevoerd om andere zaken gratis of tegen lagere prijzen aan te gaan bieden en wie weet volgt ook die communicatie nog!

Kortom ik denk niet dat News+ alleen voor G600 gratis wordt, maar dan ook minimaal voor G250 en G500 een verlaging. Ik geloof niet dat dit in verband staat met het G600 pakket an sich.

[ Voor 27% gewijzigd door Sjakie0101 op 22-01-2017 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Het wordt eens tijd dat Caiway net zoals Ziggo, vier smartcards per abonnement toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

H D R schreef op maandag 23 januari 2017 @ 03:27:
Het wordt eens tijd dat Caiway net zoals Ziggo, vier smartcards per abonnement toestaat.
zucht. :+ wat wil je nou de hele tijd bereiken met dit soort loze opmerkingen, ik zie het in alle topics die over caiway gaan. Kap er nou eens mee...

Anyway, Net overgestapt van 400 naar 500 mbit, we gaan minder betalen en we gaan er nog eens op vooruit ook! Super tevreden met caiway! _/-\o_

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Blijkbaar snij ik gevoelige onderwerpen aan. Het wordt gewoon eens tijd dat Caiway zijn diensten aanpast aan de eisen van deze tijd. Ziggo staat niet voor niks vier smartcards toe.
Ik ben blij met de summiere zenderuitbreiding, maar ik ervaar Caiway nog steeds als de meest starre aanbieder van Nederland. Het wordt tijd dat Caiway eens wat flexibeler wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:32

D4NG3R

kiwi

:)

H D R schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:07:
Het wordt tijd dat Caiway eens wat flexibeler wordt.
Niet alleen Caiway.

Iets met een pot en een ketel.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:30
Ik heb een Alles-in-1 Glas G250 en zag gisteren tijdens het downloaden dat blijkbaar de snelheidsverhoging naar 300Mbit in mijn gemeente al is doorgevoerd. Nice! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

SkyThes schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:18:
Ik heb een Alles-in-1 Glas G250 en zag gisteren tijdens het downloaden dat blijkbaar de snelheidsverhoging naar 300Mbit in mijn gemeente al is doorgevoerd. Nice! ;)
Welke gemeente? :9~

Hoi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyThes
Utrechtse Heuvelrug ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDDGo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-04-2023
Netjes. Hier ook, zie afbeelding. Ik woon in de buurt van Dordrecht.
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5990821272.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb G150 maar de snelheden zijn altijd wel een stuk sneller dan wordt beloofd.
Wat dat betreft geen klagen.

root@DS716:~# docker run --rm --net=host tianon/speedtest
Retrieving speedtest.net configuration...
Retrieving speedtest.net server list...
Testing from Caiway (x.x.x.x)...
Selecting best server based on latency...
b'Hosted by i3D.net (Rotterdam) [12.64 km]: 5.773 ms'
Testing download speed........................................
Download: 167.93 Mbit/s
Testing upload speed..................................................
Upload: 202.51 Mbit/s
root@DS716:~#

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Ik heb geen snelheidsverhoging waargenomen bij mijn G500 abonnement.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjakie0101
H D R schreef op maandag 23 januari 2017 @ 18:01:
Nutteloze constatering, die is er ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Ik vind het wel lullig van Caiway dat de lagere pakketten behalve ene prijsverhoging, ook een snelheidsverhoging krijgen en de G500 klanten alleen de prijsverhoging. De klanten van het G500 pakket worden dus duidelijk achtergesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
H D R schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:29:
Ik vind het wel lullig van Caiway dat de lagere pakketten behalve ene prijsverhoging, ook een snelheidsverhoging krijgen en de G500 klanten alleen de prijsverhoging. De klanten van het G500 pakket worden dus duidelijk achtergesteld.
Dat is een totaal misplaatste en verkeerde conclusie. Ik betaal met mijn G500 pakket minder dan G300 nu doordat ik het TVPlus pakket gratis krijg.
Dus hoezo achtergesteld? We hebben een superpakket voor een superprijs en ook straks de keuze op G600 waar andere extra's bijzitten waardoor men de G500 niet direct kon overzetten op G600.

Caiway maakt logische keuzes op dit moment. ik vind je kritiek totaal niet gerechtvaardigd op dit moment. Caiway laat zien dat ze het afgelopen jaar goed heeft geluisterd naar alle kritiek.
Je zult zien dat er nog meer nieuws komt waar we blij van worden! Ik verwacht een verlaging van sommige onderdelen die nog niet zijn aangekondigd. Denk aan News+ en Smardcardhuur.

Ook hier geldt: geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Ik zie het anders, Sjaak. Voorlopig gaan de lagere pakketten erop vooruit en mijn pakket niet. Hoe je het wendt of keert, het is zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennos1
SkyThes schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:18:
In Twente haal ik nu ook dik 300Mbit/s met een G250 abbo. Dat doen ze vlot! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

H D R schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:59:
Ik zie het anders, Sjaak. Voorlopig gaan de lagere pakketten erop vooruit en mijn pakket niet. Hoe je het wendt of keert, het is zo.
Ik begrijp niet waar je het idee vandaan haalt dat jij "recht" hebt op een verhoging omdat andere pakketten dat ook krijgen. Je krijgt toch gewoon geleverd waarvoor je hebt getekend? Dat ze de verhoging aanbieden voor sommige klanten is alleen maar extra. Daarnaast geeft caiway aan dat je vrij bent om van abonnement te wisselen, je hoeft immers geen 20 euro overstapkosten te betalen, en als je zo nodig meer dingen nodig hebt van ze, voel je vrij om extra zenders te nemen en er dan ook voor te BETALEN. Nu kom je echt over als iemand die een soort van calimero complex heeft en werkelijk nooit tevreden kan zijn met welk abonnement dan ook. Je mag echt in je handjes knijpen met caiway vergeleken met de rest van de planeet ongeveer.
H D R schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:29:
De klanten van het G500 pakket worden dus duidelijk achtergesteld.
Nee, want je krijgt gewoon waarvoor je hebt getekend, en dus ook voor betaalt.

[ Voor 11% gewijzigd door basdej op 23-01-2017 22:40 ]

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Ik krijg gewoon waarvoor ik heb getekend, dat klopt. De lagere glasvezelpakketten krijgen echter meer dan waarvoor ze hebben getekend. Waarom de G500 klanten dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Wat een zinloze discussie dit... er worden diensten aangeboden in diverse soorten en maten. Wil je klant zijn en deze diensten afnemen dan neem je een dienst die het beste bij jouw wensen past. Of deze wensen nu gericht zijn op snelheid, kosten of extra pakketten is aan de klant zelf. Wanneer je een dienst kiest vanwege een bepaalde snelheid dan moet je niet gaan zeuren dat andere pakketten een hogere korting hebben en extra diensten tov het door jouw gekozen pakket. Zijn alle pakketten niet naar wens dan zoek je naar een andere dienstverlener, zoals bijvoorbeeld Fiber, wat ook na een jaar in het glasvezel gebied beschikbaar is. (Bij mij tenminste wel). Of een aanbieder die DSL aanbied. Echter zijn deze minder aantrekkelijk vanwege de relatief hogere prijs tov de snelheden. Als het aan mij lag zou ik ook liever een andere samenstelling nemen met andere tarieven die mij beter passen, maar zo werkt de wereld nou eenmaal niet.

Maar ik zou als ik jou was gewoon het caiway abonnement opzeggen. Zoveel tegens, onmogelijk dat je tevreden kunt zijn. Alleen moet je het verhaal niet omdraaien. Als je als individu niet tevreden bent kun je onmogelijk verwachten dat het op jouw wensen wordt aangepast aangezien het om diensten gaat die voor een breed publiek zijn bedoeld. Als je toch verandering wilt dan zit er naast vertrekken slechts nog één ander ding op als mogelijkheid; verzamelen zoveel mogelijk medestanders, verzamel handtekeningen en bied deze aan bij Caiway. In het verleden is gebleken dat de massa wel verandering voor elkaar krijgt :)
H D R schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 03:47:
Ik krijg gewoon waarvoor ik heb getekend, dat klopt.
Dan heb je eigenlijk geen recht tot klagen. Je hebt individuele wensen waarvan je onmogelijk kunt verwachten dat deze bedrijfsbreed worden aangepast.
De lagere glasvezelpakketten krijgen echter meer dan waarvoor ze hebben getekend. Waarom de G500 klanten dan niet?
Als korting de drijfveer is dan neem je een pakket waarbij je de hoogste korting krijgt. Als snelheid de drijfveer is dan kies je het pakket met de door jouw gewenste snelheid.
Ala het gewenste pakket met deze snelheid te duur is of te mager is qua gewenste aanvullende diensten dan neem je deze niet en ga je bij andere aanbieders kijken. Beiden de andere beschikbare aanbieder ook niet wat jij wilt dan ga je of verhuizen naar een gebied waarin al jouw wensen beschikbaar zijn of ga je als een volwassen mens concessie doen. Wil je en blijven wonen en geen concessies doen dan start je je eigen dienstverlening, helemaal gericht op jouw eigen wensen en neem je zeurende, nooit tevreden klanten zoals jijzelf op de koop toe. Dan pas merk je dat het nooit goed is bij sommigen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Han op 24-01-2017 07:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 21:49
Hier in Twente is de doorvoering naar 300mbit er nog niet door.. Zal vanmiddag nog is een speedtest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Jij ontwijkt gewoon de onrechtvaardigheid van wat Caiway nu doet. Je kan iets niet oplossen met niet zeuren en anders neem je maar wat anders. Ik constateer gewoon dat de lagere pakketten nu een hogere snelheid krijgen van Caiway dan waarvoor ze getekend hebben, maar dat de G500 pakketklanten geen hogere snelheid krijgen dan waarvoor ze hebben getekend. De G500 klanten worden nu door Caiway benadeeld.

Je kan met het meest lange eromheen draai verhaal dat niet ontkennen. Je durft niet bij de kern te blijven, erg zwak .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Feitelijk heeft gebruiker HDR gelijk. Als afnemer van de duurste pakket weten we ook niet eens waar we aan toe zijn. Caiway heeft het over een nieuw pakket waar we mee moeten vergelijken volgens hun website. Ik zie niks staan over het pakket Alles in 1 snel. Komt dit pakket wel voor 1 maart of worden we als G500 klanten ook nog eens "gepakt" met overstapkosten a 19,95 na 1 maart als we wilen overstappen. Het blijft raar dat je als afnemer van de duurste pakket leest dat goedkopere pakketten al kunnen genieten van hun snelheidsverhoging terwijl wij als meest betalende klant in de wachtkamer zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
Dit is voor mij persoonlijk wel de reden geweest, waarom ik voor 200mbit toendertijd heb gekozen (werd toen 250mbit, word nu 300mbit)..

Gebeurd nagenoeg niks bij 500mbit pakketen, maar de gebruikers gaan wel €1,05 meer betalen.. Het is een principe kwestie geworden nu.. Want inderdaad de 500mbit gebruikers worden nu wel benadeeld.. Terwijl je makkelijk kan zeggen van 500mbit naar 600mbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Ik vind het gewoon schandalig zoals Caiway nu met zijn G500 klanten omgaat. We worden ondanks de prijsverhoging op een zijspoor gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
mAiden88 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 07:46:
Hier in Twente is de doorvoering naar 300mbit er nog niet door.. Zal vanmiddag nog is een speedtest doen.
Bij mij in Twente wel hoor (Goor) ... wellicht dat het gefaseerd gaat ... Maar ach, 250Mb of 300Mb, in de praktijk ervaar ik het verschil niet ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5992964905.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-05 11:52
Svennos1 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:12:
[...]

Bij mij in Twente wel hoor (Goor) ... wellicht dat het gefaseerd gaat ... Maar ach, 250Mb of 300Mb, in de praktijk ervaar ik het verschil niet ;)

[afbeelding]
Inderdaad, ik ben dan ook wel benieuwd hoelang de internet providers dit verdien model denken vol te houden. Ik ben nu ook overgestapt naar een langzamer abonnement.100 M/bit is voor mij snel zat. Al zou je iedereen een 500 M/bit abonnement geven, de gemiddelde gebruiker gebruikt een fractie van de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
Svennos1 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:12:
[...]

[afbeelding]
Zojuist is even een speedtest uitgevoerd, en inderdaad is hij er hier ook doorheen nu!

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5993478230.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Hier nog steeds geen snelheidsverhoging gezien bij G500 ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Hier ook een downgrade gedaan naar G250 per 1 maart. Alle hoop voor extra "gratis" diensten in het nieuwe pakket "Alles in 1 Snel" zijn vervlogen. Pakket wordt ook pas per 1 maart gepubliceerd. Blijft vreemd dat Caiway deze koers is gaan varen in deze tijd dat je allemaal "gratis" diensten in het duurste pakket krijgt bij div. providers. Maar goed weer een jaar abonnee met 1 gratis maand. Net gebaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDDGo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-04-2023
H D R schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:15:
En ik denk niet dat je die gaat krijgen volgens Caiway, hoe graag je dat ook zou willen. 't Zou namelijk ook niet logisch zijn in verband met het nieuwe Alles in 1-snel abonnement van 600 Mbps, dat vanaf 1 maart 2017 beschikbaar is. Het enige wat je hieraan zou kunnen doen is je onvrede uiten tegen Caiway zelf over de gang van zaken.

[ Voor 5% gewijzigd door TheDDGo op 24-01-2017 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Heb ik al gedaan, maar de medewerker met wie je spreekt kan er ook verder niks aan doen. Wel wil ik vermelden dat Caiway nu eindelijk RTV Krimpenerwaard heeft toegevoegd aan het televisieaanbod en daar ben ik erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Hier gebeurt nu toch echt iets vreemd. Dat G600 er anders uit gaat zien prima, maar communiceer daar over, geef aan wat de extra's zijn en zorg tenminste dat G500 ook na 1 maart gedurende ca 2 maanden zonder overstapkosten kan overstappen. Inderdaad krijg ik nu ook het gevoel dubbel gepakt te worden.
En geen verhoging, terwijl de prijs wel omhoog gaat en geen sneller alternatief op tijd beschikbaar.

Verder moet ik wel zeggen dat HDR niet helemaal gelijk heeft over wat betreft achtergesteld etc.
Wanneer je TV Plus hebt en ook wilt houden dan is G500 per saldo goedkoper dan G300 met extra aanschaf TV Plus. Kortom het is dan een heel goedkoop pakket voor wat je terug krijgt!

Wil je geen TV Plus dan zou mijn advies zijn om te downgraden, G300 is dan nog ruim voldoende of te upgraden naar G600, tenzij daar geen goede extra's bijzitten.

[ Voor 8% gewijzigd door Sjakie0101 op 24-01-2017 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Ik vind het ook wel hoogtijd dat Caiway het nieuwe supersnelle pakket vermeldt op de website.

Ik verwacht overigens niet als het pakket echt zo kaal is als verwacht, dat het storm zal lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Het gaat totaal niet storm lopen. Wat ik er nu over lees en zie gaat er geen enkele hond op blaffen.
Je vraagt je ook keer op keer af wie het verzint en wie de communicatie doet.
Dit stond op hun website:

Ik heb Alles-in-1 Glas G500 en ga niet in snelheid omhoog. Waarom krijgen alleen Alles-in-1 Glas G75 en Alles-in-1 Glas G250 een hogere snelheid?
Het Alles-in-1 Glas G500 pakket heeft al een hoge snelheid. Wilt u een nog hogere snelheid, dan kunt u overstappen naar het nieuwe pakket Alles-in-1 Snel met 600 Mbit/s. Inhoudelijk is dit pakket anders dan Alles-in-1 Glas G500. Kijk dus goed of dit pakket bij u past.

Verder vind ik het verre van rechtlijnig waar het gaat om snelheidsverhogingen. Je kan toch niet stellen dat wanneer je al een snel pakket hebt dat je dan geen recht hebt op de snelheidverhogingen.
De oneerlijkheid zit hem bovendien in de verhoging van ZOWEL de entone ALS het abonnement.
Per saldo 2,=

G250 wordt G300, maar daar wordt de entone met 1 euro VERLAAGD en het abo met 1 euro verhoogd.

Kortom onze verhoging valt veel hoger uit, maar we krijgen geen snelheidsverhoging....
Hoe krom wil je het hebben? ne het alternatieve pakket waar je lekker mee wordt gemaakt is een kaal pakket waar niemand op af komt. Welke simpele ziel bedenkt dit toch allemaal bij Caiway?

Het vervelende is ook dat bij alles wat gebeurt je weer een vieze nasmaak overhoudt.
Op zich is voor mij G500 prima, maar ik krijgt toch een rare nasmaak wanneer opeens alle pakketten verhoogd worden qua prijs en snelheid, behalve G500 die ook nog qua prijs het meest verhoogd wordt.
Alles behalve rechtvaardig.

[ Voor 83% gewijzigd door Sjakie0101 op 24-01-2017 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyThes
H D R schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:15:
Ga je nu op elke post reageren dat jij nog geen snelheidsverhoging hebt gehad? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Ik vind het ook schandalig, Sjaak. Ik hoop dat Caiway zich nog bedenkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Ik heb mijn zegje gedaan. Ik ben verder op zich tevreden met G500 verder en tel mijn zegeningen. Ik heb dan ook TV Plus en wil dat ook behouden en dan past G500 het best.

Ik raak verder wel steeds meer tevreden over Caiway, maar ik kan er slecht tegen wanneer er met twee maten wordt gemeten of wanneer een provider ondoordachte zaken brengt als iets heel goeds of moois of mogelijk alternatief.

Waarom de vraag bij FAQ staat waarom G500 niet is verhoogd kan ik wel snappen.
Het is een ondoordachte gedachtenkronkel. Zo van we hebben van te voren al bedacht dat deze kritiek gaat komen, weten ook geen oplossing dus hoe lullen we ons er nog enigszins uit.

Het komt bij mij over als we doen iets niet, we hebben eigenlijk geen plausibele verklaring maar we geven er maar een draai aan, wie weet trappen ze er in.
Vervolgens hoor je daarna als klap op de vuurpijl dat G600 helemaal geen alternatief is en ook nooit gaat worden aangezien je daar niets gratis of extra krijgt.
Verleden jaar heb ik het al eens gezegd: men heeft een hele slechte marketingmachine en ook hele slechte spindoctors. Normaal gesproken kijk je eerst naar wat de klant wil en biedt je daar een goed pakket voor. Caiway drukt er nu G600 door, terwijl niemand er om zit te springen, ten koste van een snelheidsverhoging op G500.

Maar goed ik hou er over op. Ik ben zelf redelijk tevreden. Ik heb nog wel een paar openstaande puntjes als smartcardtax en News+, Die maken het abonnement onnodig duur. Tweede entone is straks nog duurder dan het huren van een smartcard. Dus alles wat je nog al alternatief voor je tweede of derde tv heb wordt onderuit geschoten.

PUNT EN AMEN

[ Voor 17% gewijzigd door Sjakie0101 op 24-01-2017 20:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

H D R schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:23:
Jij ontwijkt gewoon de onrechtvaardigheid van wat Caiway nu doet. Je kan iets niet oplossen met niet zeuren en anders neem je maar wat anders. Ik constateer gewoon dat de lagere pakketten nu een hogere snelheid krijgen van Caiway dan waarvoor ze getekend hebben, maar dat de G500 pakketklanten geen hogere snelheid krijgen dan waarvoor ze hebben getekend. De G500 klanten worden nu door Caiway benadeeld.

Je kan met het meest lange eromheen draai verhaal dat niet ontkennen. Je durft niet bij de kern te blijven, erg zwak .
Dit heeft niets met het ontwijken van onrechtvaardigheid te maken. Jij hebt een contract met een leverancier, en de leverancier levert datgene wat hij contractueel verplicht is. Nu gaat deze leverancier zijn klanten met een goedkoper contract tegemoet komen met een hogere snelheid, en jij wilt ook een verhoging. Misschien kan dat niet, of zit er in het abonnement dat jij afneemt gewoonweg geen ruimte voor een verhoging.

Jij vind het niet eerlijk, dat is het probleem. Het is volledig aan de leverancier om te bepalen welke positieve of negatieve aanpassingen zij doen aan abonnementen. Dat staat waarschijnlijk in de kleine lettertjes van je contract.
H D R schreef op maandag 23 januari 2017 @ 18:01:
Houd nu eens op met deze stemmingmakerij. Is deze verhoging je al belooft, of ga je er maar vanuit dat jij ook een verhoging krijgt "omdat anderen dat ook krijgen"?
Ook het gezeur over BBC First komt ons nu de keel uit.

Ik kan je niet anders vertellen dat deze praktijken elders ook worden gebezigd. Bij Ziggo krijgen ook niet altijd alle pakketten een hogere snelheid. Vaak zijn het de lagere snelheden die worden opgeschroefd om ze meer 'van deze tijd' te maken. Zolang je krijgt waar je voor betaald, is er niets aan de hand.
H D R schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:46:
Ik vind het gewoon schandalig zoals Caiway nu met zijn G500 klanten omgaat. We worden ondanks de prijsverhoging op een zijspoor gezet.
Aannames zijn fataal. Heb jij al gesproken met de afdeling marketing van Caiway? Misschien zijn ze op de achtergrond nog ergens mee bezig? Ik vind dit wederom vooral stemmingmakerij, en daar moet je eens mee stoppen.

Het enige valide punt wat je hier hebt is dat je meer bent gaan betalen, en dat je er niets voor terug (lijkt) te krijgen. Maar dat de eerste de beste medewerker die je aan de lijn hebt er niets over kan melden houdt niet in dat er gaan wijzigingen komen. En die wijzigingen hoeven niet altijd direct merkbaar te zijn.

Het Calimero gedrag moet maar eens stoppen. Hier klagen heeft ten eerste geen nut (wij zijn niet het forum van Caiway) en ten tweede alleen maar tot gevolg dat je met je geklaag de anderen lastig valt.
Sjakie0101 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:39:

Maar goed ik hou er over op. Ik ben zelf redelijk tevreden. Ik heb nog wel een paar openstaande puntjes als smartcardtax en News+, Die maken het abonnement onnodig duur. Tweede entone is straks nog duurder dan het huren van een smartcard. Dus alles wat je nog al alternatief voor je tweede of derde tv heb wordt onderuit geschoten.

PUNT EN AMEN
En laten we er met zijn allen dan ook nu gewoon over stoppen. d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door Equator op 25-01-2017 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H D R
Check je DM. De discussie gaat niet door in het topic

[ Voor 98% gewijzigd door Equator op 25-01-2017 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
Ik meen ergens in dit forum te hebben gelezen dat we de mogelijkheid krijgen een 2e decoder (Entone) op glas af te nemen met alle nieuwe wijzigingen. Kan het alleen niet vinden! Iemand dit dit kan bevestigen met eventuele verdere informatie? (Of heb ik dit gedroomd? :+)

[ Voor 9% gewijzigd door Svennos1 op 26-01-2017 20:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roberto......
Svennos1 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:36:
Ik meen ergens in dit forum te hebben gelezen dat we de mogelijkheid krijgen een 2e decoder (Entone) op glas af te nemen met alle nieuwe wijzigingen. Kan het alleen niet vinden! Iemand dit dit kan bevestigen met eventuele verdere informatie? (Of heb ik dit gedroomd? :+)
Klopt maar dat stond op het Caiway gebruikers forum. Verder geen info maar deze persoon is een zeer betrouwbare bron. Poort 2 en 3 is al een tijdje actief voor je Entone.

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto...... op 26-01-2017 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:42:
[...]

Klopt maar dat stond op het Caiway gebruikers forum. Verder geen info maar deze persoon is een zeer betrouwbare bron. Poort 2 en 3 is al een tijdje actief voor je Entone.
Dit verhaal klopt als een bus. De reden dat Interactief in prijs is verlaagd (en helaas niet bij alle abo's!) is omdat men zeer binnenkort de tweede entone mogelijk gaat maken en het dan dus "betaalbaar" blijft.
Ik vraag me zelf wel af hoe dit beschikbaar komt, want je wilt geen kabels trekken in je huis.
En ik vraag me ook af hoe betaalbaar.... :-(

Ik blijf van mening dat de prijs van de eerste entone (interactief) zo goed als gratis moet worden, tenzij we Pathé Thuis er gratis bij gaan krijgen. Dan staat het abogeld dat je daar aan kwijt zou zijn nog redelijk in verhouding tot wat je betaald voor Interactief.

Daarnaast vind ik het alleszins redelijk dat de huur van een tweede en derde smartcard ook verder naar beneden gaat. € 2,= per stuk is behoorlijk duur. Die kaarten gaan in de regel wel 20 jaar mee zonder problemen. Ik hoef niemand uit te rekenen dat € 2,= per maand per kaart niet in verhouding staat tot de kosten die Caiway er voor maakt. Wel vindt ik de huur van een CI+module terecht. Stel je wilt deze niet zelf kopen, maar huren bij Caiway dan is het terecht dat je daar nog iets voor betaald. Een niet werkende module moet Caiway vervangen etc. Kortom in het beheer kost Caiway dat wel geld. Maar ook hier geldt wel dat de prijs naar mijn mening niet helemaal in verhouding staat tot het geleverde.
Een CI1.3+module kost ca €50,=. Ik heb me laten vertellen dat de huur €3,50 per maand is. Kortom na 1,5 jaar is Caiway uit de kosten en is het een melkkoe geworden.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjakie0101 op 29-01-2017 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Hoe zit dat precies met de CI+ module. Volgens Caiway betaal ik hier niet maandelijks voor. Wanneer betaal je hier dan wel voor?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Wanneer je NIET in Twente op COAX dan geldt het volgende:
- Je betaald € 2,= per extra smartcard (de eerste is wel gratis)
- Wanneer je een CI+ module huurt (en dus niet zelf gekocht hebt) dan betaal je € 3,50. Ik zou dat zelf sterk afraden.
- Je betaald €5,= voor de entone/interactief voor de eerste entone via glasvezel
Wat de tweede entone gaat kosten is nog niet bekend

Wanneer je WEL in Twente op COAX zit dan geldt alleen voor de COAX-abonnementen:
- Alle smartcards zijn gratis
- Huur CI+module betaal je wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Volgens Caiway betaal ik niet voor de CI+ module m.a.w. als ik deze straks niet meer nodig heb gaan mijn abonnementskosten niet omlaag.
kraades in "[CAIWAY] Glasvezel in Albrandswaard"
Het is mij nog niet geheel duidelijk...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
Albrandswaard heeft op COAX kennelijk ook een uitzonderingssituatie en ik weet ook niet goed hoe dat zit met eerste CI+cam en tweede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De eerste ci module of Humax was in Albrandswaard gratis, bij wijze van welkomstcadeau. Alleen voor aanvullende apparaten of kaarten betalen we in Albrandswaard.

Heeft iemand die zijn abonnement heeft bijgesteld (telefonisch) daar al een bevestiging van gehad?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

PaT schreef op maandag 30 januari 2017 @ 07:10:
Heeft iemand die zijn abonnement heeft bijgesteld (telefonisch) daar al een bevestiging van gehad?
Nope, helaas nog geen bevestiging gehad. Wel een brief dat mijn 'oude, huidige' abonnement zal veranderen. Mocht ik deze week nog geen bevestiging hebben ontvangen dan ga ik daar zeker een belletje aan wagen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

PaT schreef op maandag 30 januari 2017 @ 07:10:
De eerste ci module of Humax was in Albrandswaard gratis, bij wijze van welkomstcadeau. Alleen voor aanvullende apparaten of kaarten betalen we in Albrandswaard.

Wij zijn van 400 mbit naar G500 gegaan, was binnen 3 dagen geregeld. _/-\o_

Vanaf april gaan we 1 smartcard en een CI+ module de deur uit doen.

De eerste smartcard en CI+ zijn gratis

[ Voor 3% gewijzigd door basdej op 30-01-2017 16:12 ]

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
basdej schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:11:
[...]

Wij zijn van 400 mbit naar G500 gegaan, was binnen 3 dagen geregeld. _/-\o_

Vanaf april gaan we 1 smartcard en een CI+ module de deur uit doen.

De eerste smartcard en CI+ zijn gratis
Goed gedaan zou ik zeggen. Het huidige zeer aantrekkelijk G500 met PLUSTV gratis is nu nog verkrijgbaar. Profiteer er van nu het nog kan! G600 schijnt niets gratis te hebben, wordt een pakket waar geen hond op wil blaffen.

Pagina: 1 ... 4 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.