PSN: FreakGIB
Ik heb namelijk van iets zowel de Sigma als de Theta.
Maar buiten dat het 1 waardevollere resources nodig heeft kan ik uit de beschrijving niet opmaken of het 1 nu beter is als het ander.
Ik veronderstel van wel, kan er iemand dit bevestigen?
Voor de rest vermaak k mij super met het spel. Tot nu toe 8 planeten ontdekt en al rare beesten tegengekomen 😃
Kom al mooie schepen met 25 slots tegen. alleen nog een paar ton te weinig om deze te kunnen kopen!
heb nu blueprints voor alle onderdelen van de warp fuel, dit schiet op!
Ik heb tot nu toe de ervaring dat je betere vliegtuigen kan vinden dan kopen. Zo had ik op 1 van de planeten in 1 van die gebouwen een reken puzzel die je moest oplossen die als je het goed had een locatie naar een gecrashed schip vrijgaf op je map op die planeet. En dat was een enorm goed schip.v8power67 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 20:14:
Zit nu op bijna 20uur. En vermaak me nog steeds.
Heb iets van 27 slots voor m'n exosuit. Alleen zit ik nog steeds met mijn bonus vliegtuig... Heb nooit geld om een nieuwe te kopen
http://nl.ign.com/no-mans...gratis-ruimteschip-krijgtv8power67 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 20:14:
Zit nu op bijna 20uur. En vermaak me nog steeds.
Heb iets van 27 slots voor m'n exosuit. Alleen zit ik nog steeds met mijn bonus vliegtuig... Heb nooit geld om een nieuwe te kopen
Ook loop ik steeds tegen het ontbreken van eenspoiler:aan.atluspass
Maar vermaak me prima met lekker freeroamen en looten.
Ontdek steeds meer shit en kom steeds vreemdere wezens tegen
Heb daarstraks in het tweede stelsel waar ik kwam een heel imposant spaceship gezien, 34 slots
Zit nu op een planeet waar het vergeven is van de emeril. Het kost behoorlijk wat tijd maar het is goed voor de bankrekening.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Goeie vraag. Kunnen wel kijken of we dat kunnen mappen.FreakGIB schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:29:
is er eigenlijk een verschil in Klasse systemen je heb bv G2 of F3 en G8pf ? dit is in de GTalactic map
Je kan er maar eentje tegelijk hebben.muhda schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 00:10:
Kan je meerdere ruimteschepen hebben of heb je maar steeds een ruimteschip in bezit?
Dat vroeg ik mij ook af. Was een stukje begonnen in de TS, maar weet het eerlijk gezegd ook nog niet. Heb het idee dat Tau het beste is.Jeroen_DB schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:44:
Weet er eigenlijk iemand wat het verschil is tussen Sigma en Theta blueprints?
Ik heb namelijk van iets zowel de Sigma als de Theta.
Dat klinkt een beetje als de bestaande naamgeving van sterren, De letter geeft de kleur/temperatuur weer. Het getal is weer een onderverdeling waar 9 het koelst is en 0 de heetste.FreakGIB schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:29:
is er eigenlijk een verschil in Klasse systemen je heb bv G2 of F3 en G8pf ? dit is in de GTalactic map

We do what we must because we can.
Korvax, die taal / aliens heb ik ook mijn planeet nu... Betekent dat dat iemand die dit gemaakt heeft bij mij in de buurt is (e.g. same System)? Of zijn de Korvax ver verspreid over het heelal? Interesting...
Wellicht heeft iemand die al veel planeten bezocht heeft een antwoord op mijn vraag: heeft iedere planeet alien leven met trading posts etc? Of zijn er ook planeten waar echt niemand anders is?
This is a Rapture reminder..
PS4: DonSigario
Absoluut! Sommige ruimtestations hebben er een die je kan kopen of op planeten bij bepaalde schuilplaatsen. Absoluut de investering waard!Repelsteelke schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:11:
Kan je ook andere multitools kopen ofzo? Ik zit nog met een 5 slot multitool , schiet niet op ;-(
PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch
Interesant linkje zal het een beetje in de gaten houden.ResuCigam schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 07:30:
[...]
Dat klinkt een beetje als de bestaande naamgeving van sterren, De letter geeft de kleur/temperatuur weer. Het getal is weer een onderverdeling waar 9 het koelst is en 0 de heetste.
[afbeelding]
Gisteren voor het eerst een Hyperjump gemaakt klein beetje richting het midden maar wel zelf iets gezocht dus niet helemaal die lijn gevolgd, en ik wilde een systeem met meerdere planeten maar ook manen.
Waar ik nu dus ben zijn er 3 planeten en 2 manen waarvan er 1 heeel klein is daar ben ik nu op bezig, en dat geeft wel een heel mooi gezicht als de planeet de hele horizon overneemt heb nog niet gecontrolleerd als het donker word of het dan ook heel koud word.
Er is geen leven op die maan teminste nog niet gezien, zal misschien vanavond een screenshot maken.
hem vullen met een Warpcel. Te maken van Animaterie (kopen of als je het recept al hebt maken) en Thorium9 als ik het goed voor de bril heb.Qlimaxs schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:27:
Heb er nu zo'n 10 uur in zitten. Normaal ben ik niet zo van dit soort spellen maar het begon een aantal dagen geleden toch aan me te knagen om het te proberen en ik moet zeggen het bevalt me prima! Na een drukke dag op werk even relaxed rond vliegen in de ruimte en een planeetje hier en daar bezoeken met een muziekje op de achtergrond. Pure ontspanning! Vraagje, ik heb nu mijn Hyperdrive in me ruimteschip geïnstalleerd maar ik wil naar een ruimtestelsel gaan waar ik als het goed is een atlaspas zou kunnen bemachtigen. Echter als ik hier heen wil vliegen moet ik eerst mijn Hyperdrive upgraden. Hoe upgrade ik mijn Hyperdrive?
Ik heb ook geprobeerd een deur te slopen, toen werd er een battle drone gelanceerd, toen maar weg gevlogen. Heb nog geen goede multitool... maar zit er aan te denken om vandaag of morgen even wat schepen en dingen aan te vallen. ;-)
Kan wel, maar niet doen! Heb er gisteren twee kado gekregen door met een NPC te praten en het juiste antwoord aan te klikken. Een derde multitool kreeg ik bij een monoliet, telkens weer wat beter. Ik heb nu een 11 slot.Repelsteelke schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:11:
Kan je ook andere multitools kopen ofzo? Ik zit nog met een 5 slot multitool , schiet niet op ;-(
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ja zo ver was ik inderdaad al. Maar heb hem nu helemaal vol tot 100% en kan naar verschillende ruimte stelsels warpen maar naar eentje waar een blauwe lijn heen gaat in de galactische map kan ik niet heen omdat ik me hyperdrive moet upgraden. Dus hoe upgrade ik dat ding?marijnhak schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:38:
[...]
hem vullen met een Warpcel. Te maken van Animaterie (kopen of als je het recept al hebt maken) en Thorium9 als ik het goed voor de bril heb.
Ik heb een aantal uitbreidingen als ik die plaats worden ze rood omringt of geel versterken ze elkaar dan of just niet ?
Update
je moet dus bepaalde upgrades naast elkaar leggen zodat ze een bonus geven
http://nomanssky.gamepedia.com/File:NmsTech_Bonus_Colors.jpg
Nu nog kijken of ik upgrades kan verplaatsen.
[ Voor 32% gewijzigd door FreakGIB op 12-08-2016 09:06 ]
Ik heb het opgelost door de reis in 2 delen te doen en ff grondstoffen harvesten tussendoorQlimaxs schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:48:
[...]
Ja zo ver was ik inderdaad al. Maar heb hem nu helemaal vol tot 100% en kan naar verschillende ruimte stelsels warpen maar naar eentje waar een blauwe lijn heen gaat in de galactische map kan ik niet heen omdat ik me hyperdrive moet upgraden. Dus hoe upgrade ik dat ding?
Verwijderd
Misschien dat de PC versie met een betere FOV en hogere framerate beter zou zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:07:
Ik heb het opgegeven. Werd er wederom misselijk van maar dat heb ik ook met FPS games. Verder leek het me wel een tof spel maar redelijk eentonig (nog). Good luck y'all!
Ik neem aan de je het nu op de PS4 heb gespeeld.
Verwijderd
Correct, ja wie weet wel inderdaad. Mogelijk dat ik het tzt nog een keer probeer via Steam ofzo. For now even niet meer tenzij ik een kots emmertje ernaast zet. Ben wel benieuwd naar de vorderingen van iedereen. Keep us posted !FreakGIB schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:09:
[...]
Misschien dat de PC versie met een betere FOV en hogere framerate beter zou zijn.
Ik neem aan de je het nu op de PS4 heb gespeeld.
Eigenlijk wil ik hier helemaal niet weg.. ;-)
Kan je trouwens als je vliegt zien of je een base/outpost al bezocht hebt of niet? Of is landen en checken de enige manier?
PSN: jannvsdvinvs
Verwijderd
Op de planeet zelf volgens mij niet maar als je in space rondvliegt dan zie je wel of je de planeet al gehad hebt of niet.Ontzettende_Jan schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:28:
Ik zit na vier uur spelen nog steeds op m’n eerste planeet. Mooi groen met grote baobab-bomen, mega paddestoelen, grotten, canyons en aardig wat dieren. Ik kwam na een tripje te voet terug bij m'n schip en toen stond er vlakbij een kudde buffel-o-saurussen te grazen met een paar jongen..
Eigenlijk wil ik hier helemaal niet weg.. ;-)
Kan je trouwens als je vliegt zien of je een base/outpost al bezocht hebt of niet? Of is landen en checken de enige manier?
Shit das erg jammer man, hopelijk heb je met de PC versie meer geluk, zit er zoveel verschil dan tussen de versies qua fov of dmv mods?Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:07:
Ik heb het opgegeven. Werd er wederom misselijk van maar dat heb ik ook met FPS games. Verder leek het me wel een tof spel maar redelijk eentonig (nog). Good luck y'all!
Had hem vandaag ook voor de PC kunnen halen maar ga toch voor het gemak van de PS4.
Echter, heeft men iets interessants bedacht bij Sony: Er komt geen preload. Steams CDN gaat dus vanavond om 7 uur Nederlandse tijd plat (a la Sale) omdat natuurlijk iedereen tegelijkertijd NMS gaat downloaden.
(Het niet inschakelen van preloading heeft overigens mogelijk te maken met het feit dat the usual suspects recent hebben geleerd hoe de gebruikte DRM te omzeilen, en Sony niet het risico wil lopen dat de game vroegtijdig al via andere kanalen te downloaden is)
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Hoop op een FOV slider, en 21:9 support.
Wat betreft pre-loaden; ik geef ze groot gelijk, anders stond die nu al op het web
SW-1682-5926-5204
wow. Niet verkeerd bedoeld, maar wat ben ik blij dat ik daar geen last van heb.Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:07:
No Mans Sky komt uit via GoG, dus zit er volgens mij geen DRM op. Ben erg benieuwd of de game 21:9 support heeft!mindcrash schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:40:
De game komt vanavond 7 uur Nederlandse tijd uit.
Echter, heeft men iets interessants bedacht bij Sony: Er komt geen preload. Steams CDN gaat dus vanavond om 7 uur Nederlandse tijd plat (a la Sale) omdat natuurlijk iedereen tegelijkertijd NMS gaat downloaden.
(Het niet inschakelen van preloading heeft overigens mogelijk te maken met het feit dat the usual suspects recent hebben geleerd hoe de gebruikte DRM te omzeilen, en Sony niet het risico wil lopen dat de game vroegtijdig al via andere kanalen te downloaden is)
Verwijderd
Als ie geen Ultra wide support heb ga ik hem zo en zo al niet kopen is meteen fuck it maarkwdtje schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:54:
[...]
No Mans Sky komt uit via GoG, dus zit er volgens mij geen DRM op. Ben erg benieuwd of de game 21:9 support heeft!
kwdtje schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:54:
[...]
No Mans Sky komt uit via GoG, dus zit er volgens mij geen DRM op. Ben erg benieuwd of de game 21:9 support heeft!
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:58:
[...]
Als ie geen Ultra wide support heb ga ik hem zo en zo al niet kopen is meteen fuck it maar

https://twitter.com/NoMansSky/status/761697939634946049
https://www.vg247.com/201...mans-sky-pc-release-time/
wel blijven opletten he!
[ Voor 45% gewijzigd door spartacusNLD op 12-08-2016 10:02 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Verwijderd
Snap ik, wees blij inderdaad.PdeBie schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:54:
[...]
wow. Niet verkeerd bedoeld, maar wat ben ik blij dat ik daar geen last van heb.
Gaan die sentinels ook nog kapoet ooit? Gisteren lopen schieten op die krengen maar helaas was ik eerder het haasje.
Je kan ze kapot krijgen, maar denk dat je wapen nog niet sterk genoeg is.Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:02:
[...]
Snap ik, wees blij inderdaad.
Gaan die sentinels ook nog kapoet ooit? Gisteren lopen schieten op die krengen maar helaas was ik eerder het haasje.
Heb er wel zin in om vanavond eens aan de slag te gaan met de game, ben er pas sinds een week of 2 naar aan het kijken. Heb de hype er omheen een beetje gemist eigenlijk.
Gravity is a habit that is hard to shake off.
Verwijderd
Mining laser is (zonder verdere upgrades) zeer zwak als wapen. Op zoek naar blueprints dus!Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:02:
[...]
Op FB zie ik al berichten voorbij komen dat de game saai is, blablablabla.
Nieuwe generatie gamers; vergeten hoe ze hun fantasie moeten gebruiken
Komt inderdaad omdat je in de huidige generatie games veel te veel bij het handje wordt gehouden. Alles wordt voorgekauwd, in een vrije open wereld speel je eigenlijk een on-rails-verhaal. Dus nu weten ze niet wat ze moeten doen, dus is het saai.Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:07:
[...]
Mining laser is (zonder verdere upgrades) zeer zwak als wapen. Op zoek naar blueprints dus!
Op FB zie ik al berichten voorbij komen dat de game saai is, blablablabla.
Nieuwe generatie gamers; vergeten hoe ze hun fantasie moeten gebruiken
Dit is de minst saaie game die ik in tijden gespeeld heb! Ja, het minen voor recources is wat repetitief maar ik heb het zo naar mijn zin!
Als je de antenne die vlakbij staat gebruikt hebt om de plek te saven dan zie je dit omdat er geen vraagteken meer staat. De plekken die je nog niet bezocht hebt, of waar je dit niet gedaan hebt, zullen aangegeven worden met een vraagtekentje.Ontzettende_Jan schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:28:
https://untappd.com/user/OzzBier
Als je je locatie veranderd naar UK ofzo wellicht wel, daar hebben ze meer bandbreedte beschikbaar. Iets wat ik heb geleerd met een eerdere Sale, toen Amsterdam na circa 30 minuten na de launch niet meer vooruit te branden was.Bullettooth schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:05:
Hoop dat die download nog wel een beetje wil dan vanavond, maar Steam is over het algemeen altijd wel opgewassen tegen het download geweld.
Ach, we gaan het wel zien.
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
SW-1682-5926-5204
Het is bovendien geen erg grote game, ik verwacht iets van 6-7 GB maximaal.Bullettooth schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:05:
Hoop dat die download nog wel een beetje wil dan vanavond, maar Steam is over het algemeen altijd wel opgewassen tegen het download geweld.
Heb er 1 uit de lucht geknald met m'n gun. Duurde ff voordat ik het doorhad dat je multitool met triangle switcht tussen mining beam en gun. Staat weliswaar ook in de controls, maar ja wie kijkt daar nou..Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:02:
[...]
Thanks! Ben het helemaal met je eens trouwens, hoe kan een planeet ontdekken waar nog nooit iemand vòòr jou geweest is (afgezien van de Gek-trader met iPad en stae-of-the-art trading post) nou saai zijn.OzzieMann schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:12:
[...]
Komt inderdaad omdat je in de huidige generatie games veel te veel bij het handje wordt gehouden. Alles wordt voorgekauwd, in een vrije open wereld speel je eigenlijk een on-rails-verhaal. Dus nu weten ze niet wat ze moeten doen, dus is het saai.
Dit is de minst saaie game die ik in tijden gespeeld heb! Ja, het minen voor recources is wat repetitief maar ik heb het zo naar mijn zin!
[...]
Als je de antenne die vlakbij staat gebruikt hebt om de plek te saven dan zie je dit omdat er geen vraagteken meer staat. De plekken die je nog niet bezocht hebt, of waar je dit niet gedaan hebt, zullen aangegeven worden met een vraagtekentje.
Ik heb daar echt overal naar lopen zoeken...Ontzettende_Jan schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:16:
[...]
Heb er 1 uit de lucht geknald met m'n gun. Duurde ff voordat ik het doorhad dat je multitool met triangle switcht tussen mining beam en gun. Staat weliswaar ook in de controls, maar ja wie kijkt daar nou..

https://untappd.com/user/OzzBier
FOV slider is ook confirmed voor PC!AstralizeR schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:15:
Top dat ze 21:9 support inbouwen, nu nog die FOV slider dan vind ik het eerst wel prima, want 21:9 FOV > 80 is nog steeds een raar gezicht
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
download is maar 2.6 GBResuCigam schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:16:
[...]
Het is bovendien geen erg grote game, ik verwacht iets van 6-7 GB maximaal.
https://twitter.com/NoMansSky/status/763875660175663108
Verwijderd
Verwijderd
linkertrigger (L1) ingedrukt houden, door R3 in te drukken zoom je in. Even blijven kijken naar hetzelfde object en het scannen begint automatisch!vistu schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:25:
Zo, wat een heerlijk spel, gister zelfs een PS4 voor aangeschaft. Ik kwam er alleen niet zo snel achter hoe ik lokale flora en fauna kan scannen, L3 indrukken lijkt een scan voor resources te doen en deed verder niet zoveel toen ik een levensvorm tegenkwam. Kan in elk geval niet wachten tot de werkdag voorbij is!
duurde bij mij ook ff. Heb daarom niets op mn startplaneet gescand
Ik begin toch wel nieuwsgierig te raken naar deze game. Lijkt me fantastisch om lekker relax op de bank te kunnen spelen. Nu zit ik alleen met een dilemma en ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Hoe zit het met de FPS als je speelt op PS4?
Ik heb namelijk nog geen mogelijkheid om het spel vanuit mijn PC naar de TV te streamen en dit soort spelen speel ik niet op mijn 24inch als ik een 55" 4k in de woonkamer heb staan. Ik weet dat de game 60 FPS zou moeten hebben, maar is die stable genoeg? Questions..
PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692
Vergeet wel niet dat de ruimte op je schijf meer gebruikt gaat worden dan dat omdat No Mans Sky dingen lokaal doet opslaan! (niet alles natuurlijk)estrion schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:22:
[...]
download is maar 2.6 GB
https://twitter.com/NoMansSky/status/763875660175663108
That said; 2.6 G is niets vergeleken met een spel zoals World of Warcraft die rustig een aptch van 14 Gb er doorheen duwen.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
O wow, daar was ik in geen honderd jaar achter gekomen. Thanks!Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:27:
[...]
linkertrigger (L1) ingedrukt houden, door R3 in te drukken zoom je in. Even blijven kijken naar hetzelfde object en het scannen begint automatisch!
duurde bij mij ook ff. Heb daarom niets op mn startplaneet gescand
Verwijderd
Ik speel hem ook een een 55 inch 4k Sony bravia 800Mhz, upscaling aan. Verneem totaal geen frameratedrops tot nu toe. Drawing distance schijnt wat minder te zijn dan op pc, ik vind het iig niet storend.Irrival schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:27:
Beste Explorers,
Ik begin toch wel nieuwsgierig te raken naar deze game. Lijkt me fantastisch om lekker relax op de bank te kunnen spelen. Nu zit ik alleen met een dilemma en ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Hoe zit het met de FPS als je speelt op PS4?
Ik heb namelijk nog geen mogelijkheid om het spel vanuit mijn PC naar de TV te streamen en dit soort spelen speel ik niet op mijn 24inch als ik een 55" 4k in de woonkamer heb staan. Ik weet dat de game 60 FPS zou moeten hebben, maar is die stable genoeg? Questions..
FPS op ps4:Irrival schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:27:
Beste Explorers,
Draw distance op de PC ligt veel hoger, hogere frame rates als je PC het aankan en graphics zijn gewoon mooier. Als je een Pc hebt die het aankan dan is PC imo gewoon de beste keus. Ga zelf op Ultrawide 3340x1440 spelen.Irrival schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:27:
Beste Explorers,
The first casualty in war is always the truth...
same here, zelfde TV..Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:29:
[...]
Ik speel hem ook een een 55 inch 4k Sony bravia 800Mhz, upscaling aan. Verneem totaal geen frameratedrops tot nu toe. Drawing distance schijnt wat minder te zijn dan op pc, ik vind het iig niet storend.
Bedankt voor iedereen zijn reactie. Ik snap dat je meteen een youtube link erin gooit, maar hij zegt in zijn filmpje expliciet dat het nog niet de final build is. Vandaar ook mijn vraag aan diegene die al spelen op de PS4.
Dacht wel vernomen te hebben dat het 60 fps zou zijn, maar blijkbaar liegt het internet zo af en toe
[ Voor 10% gewijzigd door Irrival op 12-08-2016 10:37 ]
NMS is zowieso geen 60 fps op ps4.. 15 tot 30 fps lijkt t te zijn.Irrival schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:36:
[...]
Bedankt voor iedereen zijn reactie. Ik snap dat je meteen een youtube link erin gooit, maar hij zegt in zijn filmpje expliciet dat het nog niet de final build is. Vandaar ook mijn vraag aan diegene die al spelen op de PS4.
Dacht wel vernomen te hebben dat het 60 fps zou zijn, maar blijkbaar liegt het internet zo af en toe
Daarnaast denk ik dat console spelers de fps altijd verdedigen met ''ik heb er geen last van''.. totdat ze een game zien op ultra settings op 60fps of hoger

ik zeg dan ook specifiek de download size. deze zal waarschijnlijk uit gepakt worden tot ongeveer 6GB aan disk space gebruiken. de rest van de required disk space van 10GB van de steam page zal wel voor saves bedoeld zijn.Auredium schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:28:
[...]
Vergeet wel niet dat de ruimte op je schijf meer gebruikt gaat worden dan dat omdat No Mans Sky dingen lokaal doet opslaan! (niet alles natuurlijk)
That said; 2.6 G is niets vergeleken met een spel zoals World of Warcraft die rustig een aptch van 14 Gb er doorheen duwen.
Me buddy speelt op de PS4 en gaat ook de PC versie halen niet vanwege de frame drops die er af en toe zijn of de crashes maar puur vanwege de FOV en de pop in van objecten en een grote tv. de FOV op consoles is schijnbaar iets van 30ofzo? (don't shoot me als het hoger is) op PC zullen we waarschijnlijk de fov tot 95kunnen instellen maybe iets hoger, misschien iets lager maar sowieso veel lekkerder spelen dan een lage fov. Op consoles zit je ook tussen de 20-30fps..op PC heb je dat probleem niet.Irrival schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:36:
[...]
Net ff voor je geappt hij zegt zelf de framedrops niet veel te hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Jumpiefox op 12-08-2016 10:43 ]
The first casualty in war is always the truth...
Zelfs ik als PC gamer had dat moment toen ik voor het eerst op mijn 144hz monitor speelde.spartacusNLD schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:40:
[...]
NMS is zowieso geen 60 fps op ps4.. 15 tot 30 fps lijkt t te zijn.
Daarnaast denk ik dat console spelers de fps altijd verdedigen met ''ik heb er geen last van''.. totdat ze een game zien op ultra settings op 60fps of hoger
[afbeelding]
---
Hopelijk fatsoenlijke HOTAS support... Ik snap dat het geen Star Citizen of Elite Dangerous is maar toch. Als ik lees dat FOV nog ingebouwd worden etc heb ik er nog wel hoop in, mocht HOTAS support ontbreken bij launch.
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Haha.. daar heb ik al enkele discussies over moeten voeren. Maar deze discussie krijg je ook op pc met 60 fps(hz) of 144 fps(hz).spartacusNLD schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:40:
[...]
[afbeelding]
Wat een support! Geweldig jongensJumpiefox schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:42:
[...]
Me buddy speelt op de PS4 en gaat ook de PC versie halen niet vanwege de frame drops die er af en toe zijn of de crashes maar puur vanwege de FOV en de pop in van objecten en een grote tv. de FOV op consoles is schijnbaar iets van 30ofzo? (don't shoot me als het hoger is) op PC zullen we waarschijnlijk de fov tot 95kunnen instellen maybe iets hoger, misschien iets lager maar sowieso veel lekkerder spelen dan een lage fov. Op consoles zit je ook tussen de 20-30fps..op PC heb je dat probleem niet.
Net ff voor je geappt hij zegt zelf de framedrops niet veel te hebben.
Steam Link is besteld en toch besloten om de game lekker op de PC te kopen en deze te streamen naar de televisie
Op de PC wordt het een ander verhaal natuurlijk, daar wil je minimaal 60 fps halen.
Ik ga het op zowel m'n 34" Ultrawide spelen en af en toe op de bank met de Steam Link, want daar leent deze game zich uitstekend voor.
SW-1682-5926-5204
Gisteren avond lekker aan het gamen ik heb de PS4 op de slaapkamer staan.
Maar goed vrouwtje was lekker aan het slapen en het was ineens 02:30 ik Damm morgen moet ik om 07:00 weer op, Snel uit en naar bed
Dit precies ja... zeer herkenbaar! Must.... go.... to.... bed.... Maar toch nog even over die heuvel kijken wat daar is... o, nu zie ik daar nog wat, even erheen.... en dan ben je weer een uur verderFreakGIB schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:59:
Ik zou eigenlijk iedereen die werkt afraden dit spel te spelen.
Maar goed vrouwtje was lekker aan het slapen en het was ineens 02:30 ik Damm morgen moet ik om 07:00 weer op, Snel uit en naar bedik wilde eigenlijk gewoon doorgaan.
This is a Rapture reminder..
Verwijderd
Heel herkenbaar idd.FreakGIB schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:59:
Ik zou eigenlijk iedereen die werkt afraden dit spel te spelen.
Maar goed vrouwtje was lekker aan het slapen en het was ineens 02:30 ik Damm morgen moet ik om 07:00 weer op, Snel uit en naar bedik wilde eigenlijk gewoon doorgaan.
Vroeger werd je als ontdekkingsreiziger betaald voor je werk. Nu kost het je €60,- en je slaap.
m.vr.gr.
Ch0k3r Columbus
dit wil ik inderdaad ook wel weten.mindcrash schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:05:
Is het trouwens iedereen duidelijk hoe je op Steam kunt starten met het standaard schip en niet de Horizon Omega? (met andere woorden hoe je je DLC kunt managen?)
kon de verleiding niet weerstaan en heb daar net toch maar nms gekocht zodat ik vanavond ook kan beginnen. echter wil ik wel het spel starten zonder dat bonus schip.
Dat is ook een bug op dit moment.. als je je exta ship claimed voordat de tutorial is afgelopen kan je niet verder las ik.estrion schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:10:
[...]
echter wil ik wel het spel starten zonder dat bonus schip.
Verwijderd
Op de ps4 moest je hem onder 'opties' redeemen. Je start gewoon met het basisschip.mindcrash schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:05:
Is het trouwens iedereen duidelijk hoe je op Steam kunt starten met het standaard schip en niet de Horizon Omega? (met andere woorden hoe je je DLC kunt managen?)
Aangezien er in de ps4 onder opties ook iets staat over muis-instellingen, vermoed ik dat het op steam niet anders zal zijn.
Op de game page staat een sectie DLC.
Daarin zie je naam, status, datum aanschaf en een checkbox.
Voor NMS waarschijnlijk iets in de trend van respectievelijk "Preorder DLC", "Installed", 12 aug 2016 en een aangevinkte checkbox.
Als je vervolgens op de checkbox klikt, zie je dat er een download wordt afgetrapt (In dit geval van No Mans Sky), dit is volstrekt normaal.
Na een paar seconden zie je dat de status van de DLC is veranderd van "Installed" naar "Not installed".
Start de game op, start vervolgens een nieuw spel en presto: standaard rood schip zonder wapens en snellere hyperdrive
Om te kunnen starten met de Horizon Omega doe je precies het tegenovergestelde. (Dus je vinkt de checkbox aan, wacht een aantal seconden, checked of de status op "Installed" staat en bij een nieuw spel begin je met de Horizon Omega).
Zo eenvoudig is het. Alleen absoluut niet gedocumenteerd
Kan ook zijn dat ze dat daar zo hebben gedaan omdat je niet echt eenvoudig extra content kunt managen op een console.Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:12:
Aangezien er in de ps4 onder opties ook iets staat over muis-instellingen, vermoed ik dat het op steam niet anders zal zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door mindcrash op 12-08-2016 11:18 ]
Ik heb echter wel een Dell XPS 13, i5-5200 @2.20GHz, 8 Gig Ram en een Intel HD 5500.
Iemand een idee of NMS hier op kan draaien of is het kansloos?
Xbox: Virgo Mossel | Twitch: Virgomossel
Kansloos.VirgoMossel schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:19:
Intel HD 5500.
Grafische kaart is echt slecht helaasVirgoMossel schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:19:
Dit spel spreekt me erg aan, speel voornamelijk alleen op de xbox dus dat wordt hem helaas niet.
Ik heb echter wel een Dell XPS 13, i5-5200 @2.20GHz, 8 Gig Ram en een Intel HD 5500.
Iemand een idee of NMS hier op kan draaien of is het kansloos?
Het is een spel van Sony en die hebben zelf de PlaystationRepelsteelke schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:26:
snap t niet. Speel gewoon op de PS4, prima spel... Waarom niet op xbox?
Boullie
Nu weet ik zo goed als zeker dat mijn laptop de game niet kan draaien. Echter vraag ik me af of de pc het kan draaien: I7-2600k 2.8 ghz, 8gb ram en gtx 560 ti. Op internet wordt de videokaart als bottleneck genoemd (een 6) De rest zou het aan moeten kunnen. Of ik zou hem voor de ps4 kunnen halen... keuzes
PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone
http://www.digitalspy.com...ps-tricks-secrets-cheats/
Het is geen spel van Sony. Helo Games heeft niks met Sony te maken.Boullie schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:27:
[...]
Het is een spel van Sony en die hebben zelf de Playstation
Sony heeft gewoon een dikke zak geld bij Helo games neergezet om deze game naar ps4 te porten.
NMS is namelijk destijds aangekondig als PC game.
Ik zou t spel liever op laagste setting op een PC spelen dan op de ps4..Lonestander schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:27:
Ik zit ook te twijfelen of ik deze game ga halen. Ik heb een ps4 een laptop en nog een pc in de woonkamer van mijn ouders staan.
Nu weet ik zo goed als zeker dat mijn laptop de game niet kan draaien. Echter vraag ik me af of de pc het kan draaien: I7-2600k 2.8 ghz, 8gb ram en gtx 560 ti. Op internet wordt de videokaart als bottleneck genoemd (een 6) De rest zou het aan moeten kunnen. Of ik zou hem voor de ps4 kunnen halen... keuzes
[ Voor 51% gewijzigd door spartacusNLD op 12-08-2016 11:34 ]
En weer een crash gehad bij het verlaten van een gebouw. Kan me niet voorstellen dat ze dat bij Hello Games niet weten dat de game nog niet helemaal stabiel is. Juist bij een console met gelijke hardware zou dit toch te fixen moeten zijn?
welke crash code krijg je? de bekende ce-34878-0 ? hoe oud is je ps4? heb je een launch ps4?Lekker Ventje schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:39:
Heb net een warp-upgrade gekregen van een Vykeen strijder in een post die ik ontdekte. Wel een duur geintje, het kost je zo'n detonator en 800 stuks aluminium en 600 nikkel.
En weer een crash gehad bij het verlaten van een gebouw. Kan me niet voorstellen dat ze dat bij Hello Games niet weten dat de game nog niet helemaal stabiel is. Juist bij een console met gelijke hardware zou dit toch te fixen moeten zijn?
[ Voor 3% gewijzigd door Kol Nedra op 12-08-2016 11:41 ]
nothing stops this train
http://www.no-mans-sky.com/news/Lekker Ventje schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:39:
''This will include crash fixes also.''
fix komt eraan dus
Sony heeft Hello Games nooit direct betaald. Sony heeft alleen de marketing geregeld.spartacusNLD schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:31:
[...]
Het is geen spel van Sony. Helo Games heeft niks met Sony te maken.
Sony heeft gewoon een dikke zak geld bij Helo games neergezet om deze game naar ps4 te porten.
NMS is namelijk destijds aangekondig als PC game.
[...]
Ik zou t spel liever op laagste setting op een PC spelen dan op de ps4..Je videokaart is inderdaad hier t probleem. GTX650 wordt al minimum geadviseerd door helo games
Heb nu wel wat irritante bugs. Heb via de space scan een gebouw gevonden op een planeet. Gebouw is onderwater met geen mogelijkheid om er binnen te komen. Nu heb ik alleen constant die waypoint op mijn scherm staan.
Als je een waypoint toevoegd op de Galactic Map dan is ook hier geen mogelijkheid meer om deze te verwijderen.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Verwijderd
geen mogelijkheid om binnen te komen? Gesloten deuren kun je kapot schieten (met granaatlauncher gaat het nog sneller!). Of zit de deur geclipt in een berg ofzo?The_Worst schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:45:
[...]
Sony heeft Hello Games nooit direct betaald. Sony heeft alleen de marketing geregeld.
Heb nu wel wat irritante bugs. Heb via de space scan een gebouw gevonden op een planeet. Gebouw is onderwater met geen mogelijkheid om er binnen te komen. Nu heb ik alleen constant die waypoint op mijn scherm staan.
Als je een waypoint toevoegd op de Galactic Map dan is ook hier geen mogelijkheid meer om deze te verwijderen.
Of is het wel te adviseuren om mijn Xbox one controller te pakken?
PS4 PSN: Dazzler2120
Je vraagt of een FPS game goed te spelen is met K&M?Dazzler2120 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:47:
Ik heb een vraagje, weten jullie of het spel goed te spelen is met K&M?
SW-1682-5926-5204
Mooi. Alleen hadden ze die problemen tjdens het testen zelf ook kunnen vinden. Dan had het voor de launch gefixed kunnen zijn. Geloof niet dat het iets is wat zich nu opeens voor doet, iedereen heeft dezelfde hardware en hun dus ook met testen.spartacusNLD schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:42:
[...]
http://www.no-mans-sky.com/news/
''This will include crash fixes also.''
fix komt eraan dus
Zelfs de allergrooste game studio's brengen games uit met bugs.. deze game is gewoon door een zeer klein team (15 man) dus we konden natuurlijk wat bugs verwachten..Lekker Ventje schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:49:
[...]
Mooi. Alleen hadden ze die problemen tjdens het testen zelf ook kunnen vinden. Dan had het voor de launch gefixed kunnen zijn. Geloof niet dat het iets is wat zich nu opeens voor doet, iedereen heeft dezelfde hardware en hun dus ook met testen.
Deze game is duidelijk gemaakt voor muis en keyboard..Dazzler2120 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:47:
[ Voor 22% gewijzigd door spartacusNLD op 12-08-2016 11:51 ]
Nee ik heb m ook digitaal. eerste dag geen crashes, gister 2 x. Maar zag gister ook dat hij steeds probeerde te connecten met de server. Daarvoor was dat niet. Dus denk dat als de verbinding slecht is er meer errors optreden.Verstekbakker schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:47:
Ik heb al 3 dagen erop zitten op de ps4, maar nog niet 1x een crash gehad. Spelen jullie van een schijf? Ik heb hem digitaal.
Ik heb er ook geen last van, eerlijk gezegd. En ja, 60fps of hoger is uiteraard altijd beter. Dat geef ik ook gewoon toe. Ik ben er echter zo weer aan gewend. Ik speel bijna anderhalf jaar na release nog steeds mijn favoriete game allertijden Bloodborne, die op 30fps draait. Prima.spartacusNLD schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:40:
[...]
[afbeelding]
Ik zie dit niet als een FPS. Also een FPS vind ik goed speelbaar op zowel K&M en controllerAstralizeR schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:48:
[...]
Je vraagt of een FPS game goed te spelen is met K&M?
Kan bij NMS zomaar voorstellen dat controller fijner is icm het vliegen
Aangezien nog niemand die ervaring kan hebben zou ik zeggen probeer het zelf!. Kleine moeite tochDazzler2120 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:47:
Ja, daar heb je wel gelijk in, maar ik hoop dat het vliegen een beetje gaat als "No Clip/Ghost" mode in bepaalde shooters.Dazzler2120 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:51:
[...]
Ik zie dit niet als een FPS. Also een FPS vind ik goed speelbaar op zowel K&M en controller
Kan bij NMS zomaar voorstellen dat controller fijner is icm het vliegen
SW-1682-5926-5204
Ik hoop dat het vergelijkbaar is met de jet in bf3 / bf4AstralizeR schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:52:
[...]
Ja, daar heb je wel gelijk in, maar ik hoop dat het vliegen een beetje gaat als "No Clip/Ghost" mode in bepaalde shooters.
[ Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 12-08-2016 11:55 ]