Voeding advies en informatie topic - Deel 31 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 37.931 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:17
Als budget zo belangrijk is maak je imo een paar rare keuzes, op de processor en SSD kun je al 40 euro besparen, dan past er met gemak een mooiere voeding in.
Behuizing is ook vrij duur, maar dat zal wel een reden hebben, helaas past er ook geen 150mm tower koeler in.
De big shuriken is overigens niet echt bedoeld voor 90W TDP processors, dan maakt ie alsnog best wel veel herrie tijdens load, ik zou dan gaan voor een noctua of een kleinere tower koeler.
500GB HDD is ook niet erg logisch.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 183,-€ 183,-
1ASRock B85M Pro4€ 64,-€ 64,-
1Sapphire Radeon R9 380 2GB Dual-X€ 210,96€ 210,96
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1BitFenix Pandora Window Zwart€ 107,-€ 107,-
1Noctua NH-L12€ 42,95€ 42,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 46,95€ 46,95
1Cooler Master GM G450M€ 52,50€ 52,50
1Crucial BX100 250GB€ 81,95€ 81,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 837,26

Of eventueel gelijk een iets betere kwaliteit gold voeding: pricewatch: Seasonic S12G 450W
Klein, goedkoop tower koelertje: pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 Evo

[ Voor 252% gewijzigd door mitsumark op 25-07-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uvolte
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 22:27
mitsumark schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:02:
Als budget zo belangrijk is maak je imo een paar rare keuzes, op de processor en SSD kun je al 40 euro besparen, dan past er met gemak een mooiere voeding in.
Daar heb je zeker een punt maar levert wat in op waarschijnlijk niet merkbare snelheid. Ga ik even overleggen met de eigenaar, al vermoed ik dat ik het zo moet laten ;)
Behuizing is ook vrij duur, maar dat zal wel een reden hebben, helaas past er ook geen 150mm tower koeler in.
De big shuriken is overigens niet echt bedoeld voor 90W TDP processors, dan maakt ie alsnog best wel veel herrie tijdens load, ik zou dan gaan voor een noctua of een kleinere tower koeler.
500GB HDD is ook niet erg logisch.
Hmm daar moet ik zeker wat mee doen, herrie is vervelend, waarschijnlijk aanpassen naar de Noctua, kwam er toevallig net eentje op V&A :)
De kast en videokaart zijn tweede hands en de hardeschijf hebben we nog liggen, was ook meer bedoeld om aan te geven wat erin gaat/zit.

In ieder geval bedankt voor de input, zet me toch weer aan het denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:18
Ik ben bezig met het samenstellen van een i7 5820K systeempje met een GTX 970 en zoek er een goede voeding bij. Althans, ik denk wat gevonden te hebben, maar wil het toch even checken met de experts hier ;) :w . Het plan is om de i7 op zijn staart te trappen en aim eerst voor een redelijk simpele OC naar 4GHz om de singlecore performance naar het niveau van de rest te brengen. Dus ik ga het niet te gek doen ;) . SLI ga ik ook niet inzetten en een eventuele HDD in de toekomst zal ook niet zoveel uit moeten maken.

Gezien ik de kosten wel iets binnen de perken wil proberen te houden is mijn oog gevallen om de Seasonic M12II EVO 520W. Ik vraag met echter af of dit met de OC genoeg gaat zijn. Anders overweeg ik de 620W variant van diezelfde voeding. Vergis je niet in de prijs, bij de betere webshops start het met die voeding pas bij 90 euro en is daarmee een stukje duurder.

Ik hoor graag hoe jullie er over denken en of jullie nog een ander goed alternatief hebben in dezelfde prijsklasse of iets daar boven (laten we zeggen ~100 euro). Het systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-5820K Boxed€ 399,30€ 399,30
1ASRock X99M Extreme4€ 209,-€ 209,-
1MSI GeForce GTX 970 4GD5T OC€ 347,95€ 347,95
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA€ 122,-€ 122,-
1Seasonic M12II Evo 520W€ 62,50€ 62,50
1Seasonic M12II Evo 620W€ 76,45€ 76,45
1Crucial BX100 500GB€ 166,95€ 166,95
Bekijk collectie
Importeer producten

Wat info over de 5820K met een (flinke) OC, die doet behoorlijk meer:
http://www.kitguru.net/co...ll-e-6-core-cpu-review/8/

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
De 520W moet al ruim voldoende zijn met een 970.
Ik zou zelf echter voor een betere, nieuwere 550W gold voeding gaan: http://tweakers.net/price...;317761;360226/categorie/
(die zijn ook iets sterker mocht je ooit overstappen naar een videokaart die wel 250-300W verbruikt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Bedankt mitsumark. Ik vraag me af of die laatste 30W het verschil gaan maken bij een andere videokaart... Ik zie het mezelf toch niet snel doen. Ik denk dat ik het dan bij de huidige 520 laat omdat die volledig modulair is. Ik speel met het idee om nu een casemod te bouwen in een Ikea Kallax (vakjes) kast. Het huidige idee zou dan een volledig modulaire voeding even net wat makkelijker maken met inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De beide Seasonic zijn misschien wel wat luidruchtig, vooral bij zware belasting met de CPU overklok.

Worden de kabels ook zichtbaar? Oftewel moeten de kabels zwart zijn, of maakt dit niet uit.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nee, de kast gaat helemaal dicht, dus de kabels mogen letterlijkzo lelijk als de nacht zijn. Zelfs roze is een optie :+

Edit:
Als ik de TS afga en de eerste de beste hit (HW.info ;) ) dan zou dus de pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular toch een antrekkelijkere keuze zijn. En Bit tech vindt dat ook http://www.bit-tech.net/h.../550w-650w-psu-roundup/17 . Denk dat dat duidelijk is, tenzij jullie iets weten wat nog veel beter is dan de de CM VSM 550W

[ Voor 81% gewijzigd door GENETX op 25-07-2015 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Die 30W is alleen het verschil op de sticker, als je kijkt naar het aantal A op de 12V is het verschil 60W.
Wat ze daadwerkelijk in de praktijk kunnen leveren kan hier alsnog van afwijken, het is alleen een minimale garantie, vergelijkbaar met de stock kloksnelheid van een overklokbare processor.

De CM VSM 550W lijkt me met de huidige prijzen inderdaad de beste keus, tenzij je specifieke eisen hebt waar die toevallig niet aan voldoet (zoals bv max 70 euro :))

[ Voor 28% gewijzigd door mitsumark op 25-07-2015 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jari401
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:36
Beste tweakers,

pas heb ik een videokaart overgenomen van een medetweaker namelijk de msi r9 290 de oudere versie met 1 koeler.
Deze kaart heeft een 6 pins en een 8 pins nodig. Nu heb ik een probleem de 8 pins heb ik niet. Ik heb daar ok de kabel niet voor bij mijn voeding (deze is semi-modulair)
Hierbij mijn lijstje van de pc:
Behuizing: FractalDesign Define R4 Arctic White
Voeding: Seasonic X-560 Watt (semi-passief)
Moederbord: ASUS P8Z77-V
Processor: Intel Core i5 3570 (Ivy Bridge)
Koeler: Scythe Mugen 3 (met extra stille Scythe GlideStream fan, originele wordt meegeleverd)
Geheugen: Corsair Vengeange CML8GX3M2A1600C9 (8 GB 1600 MHz)
Grafische kaart: MSI radeon r9 290(oude koeling)
SSD: Samsung 840 PRO 120 GB
Harde Schijf: Western Digital Caviar Green WD10EZRX 1 TB
DVD: ASUS DRW-24B5ST
Geluidkaart: Creative Sound Blaster Z.

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen want ik ben nog een groentje op het gebied van voeding en alles.
Hierbij wat foto's van mijn voeding en de videokaart zelf:
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/540/4WCiyC.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/673/WlEciJ.jpg

Weet ook niet of de voeding sterk genoeg is. Ik had op internet alles ingevuld en daar stond dat 513 watt aanbevolen was.. Maarja alvast bedankt voor de moeite..

Greetz,

Jari :9

[ Voor 6% gewijzigd door Jari401 op 27-07-2015 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Jari401 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:08:
Deze kaart heeft een 6 pins en een 8 pins nodig. Nu heb ik een probleem de 8 pins heb ik niet. Ik heb daar ok de kabel niet voor bij mijn voeding (deze is semi-modulair)
Volgens de heer Guru, een zeer betrouwbare voeding reviewer, komt jouw voeding met twee 6+2 pins PCI-E kabels (zoals eigenlijk elke relatief moderne voeding): http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=202

Ben je een kabel kwijt?
De voeding is overigens sterk genoeg hoor, geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jari401
stin00 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:21:
[...]

Volgens de heer Guru, een zeer betrouwbare voeding reviewer, komt jouw voeding met twee 6+2 pins PCI-E kabels (zoals eigenlijk elke relatief moderne voeding): http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=202

Ben je een kabel kwijt?
De voeding is overigens sterk genoeg hoor, geen enkel probleem.
Ik heb idd één 6+2 pins voeding kabel(andere niet meegekregen dacht ik toen ik hem 2e hands heb gekocht), maar(als ik het goed heb) heeft de videokaart een 8 pins en een 6 pins kabel nodig...

die 8 pins heb ik dus niet en aangezien ik een noob ben op het gebied van elektriciteit in de pc heb ik deze vraag gesteld :')

[ Voor 4% gewijzigd door Jari401 op 27-07-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jari401
Beste,

Ik heb nog wel een molex plek open. Als ik daar nou is een 6 pin maak via een adapteren de 6+2 pin in de 8 pins doe werkt de videokaart dan ook?

Greetz,

Jari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Jari401 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:14:
Beste,

Ik heb nog wel een molex plek open. Als ik daar nou is een 6 pin maak via een adapteren de 6+2 pin in de 8 pins doe werkt de videokaart dan ook?
Welke kabels met welke connectors heb je wel aan de voeding zitten.

Een kabel met een 24 pins ATX connector
Een kabel met een 4+4 pins EPS connector
Twee kabels met elk een 6+2 pins PEG connector
Een kabel met drie molex connectors
Een kabel met twee molex connectors
Twee kabels met elk drie sata connectors.
En één kabel met twee sata connectors.

Deze zitten standaard bij de voeding, welke heb jij daarvan allemaal?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb al een lange tijd een upgrade van mijn videokaart willen uitvoeren maar nu weet ik niet of mijn voeding een msi n560 gtx met een accelero Xtreme III koeler erop aan kan ik heb een 500 watt voeding.

Alvast bedankt
Timo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:03

br00ky

Moderator Harde Waren
Gelukkig zijn alle voedingen gelijk, dus kunnen we deze vraag zomaar beantwoorden...

Not. De ene voeding is de andere niet. Zonder exact model is deze vraag niet te beantwoorden. Tevens hebben we hier een speciaal topic voor deze vragen, dus hierbij een verplaatsing die kant op.

[ Voor 23% gewijzigd door br00ky op 28-07-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:01:
Ik heb al een lange tijd een upgrade van mijn videokaart willen uitvoeren maar nu weet ik niet of mijn voeding een msi n560 gtx met een accelero Xtreme III koeler erop aan kan ik heb een 500 watt voeding.
Zoals br00ky al zegt is er meer informatie nodig, kun je het merk/type van de voeding noemen of als je dit niet kan vinden een foto van de zijkant van de voeding maken waar de specificaties opstaan.

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 28-07-2015 21:26 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jari401
-The_Mask- schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 00:23:
[...]

Welke kabels met welke connectors heb je wel aan de voeding zitten.

Een kabel met een 24 pins ATX connector
Een kabel met een 4+4 pins EPS connector
Twee kabels met elk een 6+2 pins PEG connector
Een kabel met drie molex connectors
Een kabel met twee molex connectors
Twee kabels met elk drie sata connectors.
En één kabel met twee sata connectors.

Deze zitten standaard bij de voeding, welke heb jij daarvan allemaal?
Zoals ik al zei ben ik een grote noob op het gebied van voeding kabels in de computer... Daarom zou ik deze vraag niet eens kunnen beantwoorden :? ..

Ik weet wel dat ik nog een molex kabel open heb in mijn kast en dat er op mijn moederbord ook een grote sata kabel vrij is.

Hoorde wel dat je de 6+2 pins in de 8 pins kunt stoppen. nu is alleen het probleem dan nog dat ik nog een 6 pins nodig heb..

Nu zat ik te kijken aangezien ik een open molex female heb kan ik deze http://www.allekabels.nl/...edingskabel-splitter.html kabel kopen en daar twee male molex kabels instoppen die ik bij me videokaart heb gekregen die het naar een 8 pins connector maakt. Als dit niet werkt graag zeggen, want dan bestel ik deze kabel natuurlijk niet..

Ik hoop dat je me verder kunt helpen ook al met deze weinige informatie.

Greetz,
Jari

[ Voor 15% gewijzigd door Jari401 op 28-07-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 13:09
Dit is een cross-post van 2e 8 pin CPU stroomstekker nodig

Er komen binnenkort een of meer dual CPU systemen mijn kant op, en ik ben aan het kijken hoe en wat. Het is niets heel moderns, het zijn socket 771 Xeon's. Maar dan nog, een leuke "upgrade" over de Celeron G1610 die nu in mijn server ligt. Echter, ik heb natuurlijk slechts één 8 pin aansluiting voor de CPU, terwijl ik er logischerwijs twee nodig heb voor deze moederborden. Op het moment ligt alles nog in een 1U/2U chassis, en dat vind ik toch net te lawaaierig voor in de woonkamer ;)

Met Google vind ik dat het niet mogelijk zou zijn om een 6/8 pin PCIe stroomstekker om te bouwen naar een CPU stekker. Ik vraag me af waarom, want deze dingen zijn gemaakt om in totaal 75W of 150W (6/8 pins) te vervoeren naar de videokaart. Ik heb zelf iets van "waarom niet"? Ik heb hooguit 150W nodig (CPU is 150W TDP, en een beetje stroom komt natuurlijk wel via de 24 pins ATX stekker op het moederbord lijkt me zo), dus het zou in mijn ogen ruim voldoende moeten zijn. Wel vind ik 2x molex (die oude 4 pins hardeschijfaansluitinge) naar 8 pin CPU, of 1x molex naar 4 pin CPU, maar het idee om 75W door één zo'n ader te trekken lijkt me niet zo heel prettig.

Zijn er daadwerkelijk problemen met het omzetten van een 6 pin PCIe naar een 4 pin CPU stekker?
En is zo'n molex naar 4 pin CPU betrouwbaar genoeg om er een flinke Xeon mee te voeden?

Mijn voeding is een Zalman ZM850-HP, niet de beste voeding maar aangezien de rest al gratis is gebruik ik liever iets dat ik al heb :)

Het bord waar het hier om gaat is deze schattige, kleine Tyan Tempest i5400PW :P

EDIT: Ik vind vervolgens wel een 8 pin CPU naar 2x 6 pin PCIe adapter: Thermaltake CPU 8 pin to dual PCIe 6+2 pin splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Jari401 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:12:
[...]

Zoals ik al zei ben ik een grote noob op het gebied van voeding kabels in de computer... Daarom zou ik deze vraag niet eens kunnen beantwoorden :? ..
In de topicstart staat de naam van de connectors met een plaatje erbij, daarmee moet het wel te doen zijn lijkt mij.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:24
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik zoek een voeding om mijn huidige setup van genoeg prik te voorzien.
Mijn huidige voeding heb ik net 1 uur en deze klapt er uit onder belasting, dit is een Enermax Platimax EPM1500EGT, deze maakt ook een erge hoge stroom (coin while) geluid en klapt er na 4-5 minuten belasting uit in 3Dmark firestrike.

Wat is je budget?
Mijn Budget is 500, dit is ook mijn max.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor van alles, als het maar aantoonbaar goed is.

Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Moet minimaal 4x 12volt lijnen hebben met 28A voor de videokaarten en hoe stiller hoe beter.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3930K Boxed€ 524,95€ 524,95
1Asus Rampage IV Formula€ 365,70€ 365,70
2XFX R9 295X2 Hydra Edition€ 710,-€ 1.420,-
1Corsair Carbide Air 540 Zwart€ 134,90€ 134,90
3Dell Ultrasharp U2711 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Hercules XPS 2.1 40 Slim€ 0,-€ 0,-
1NZXT Sentry LXE€ 58,95€ 58,95
1EK Water Blocks EK-Supreme LTX AMD - Acetal€ 0,-€ 0,-
1Zalman Reserator 1 v2 Passive Liquid Cooling System€ 0,-€ 0,-
1Zalman Reserator Reserator 1 Plus€ 0,-€ 0,-
1G.Skill TridentX F3-2133C9Q-32GTX€ 228,-€ 228,-
1XFX Pro Series Full Modular Edition (Gold) 850W€ 148,-€ 148,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.880,50

Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Zelf zat ik aan een Corsair AX1500i te denken of anders weer een Enermax Platimax EPM1500EGT, die ik nu heb stuur ik dan RMA en ga het dan opnieuw proberen met de Enermax Platimax EPM1500EGT als hij terug is.
Graag zou ik jullie ideeen/input hier over willen horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
dylan111111 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:36:

Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Zelf zat ik aan een Corsair AX1500i te denken of anders weer een Enermax Platimax EPM1500EGT, die ik nu heb stuur ik dan RMA en ga het dan opnieuw proberen met de Enermax Platimax EPM1500EGT als hij terug is.
De voeding is niet defect, maar de OCP wordt getriggered waarschijnlijk. Kun je precies uitleggen hoe je de videokaarten aan de voeding hebt aangesloten, eventueel uittekenen in paint om het te verduidelijken, denk dat het verkeerd verdeeld/aangesloten is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
Bedankt voor je snelle bericht.

De voeding heeft 6 rode aansluitingen (op de voeding zelf) die de 6x 12volt lijnen zijn.
Ik heb 4 van die aansluitingen gebruikt voor mijn videokaart, 4 kabels met 2x 6+2pins waar van ik 1van de 6+2 pins gebruik per kabel.
Van de 4 kabels gebruik ik er dus 1 per 8pins aansluiting op de videokaart.

De 24 pins en 8 pins voor het moederbord en de cpu zitten op normale plek/aansluiting op de voeding aangesloten.

Helaas doe ik het nu van af mobiel, anders upload ik morgen een paint bestandje waar in het staat uit gelegd indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
dylan111111 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:02:
Helaas doe ik het nu van af mobiel, anders upload ik morgen een paint bestandje waar in het staat uit gelegd indien nodig.
Doe maar, met de plaats (rail) vanuit de voeding erbij.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Xudonax schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:22:
Het is niets heel moderns, het zijn socket 771 Xeon's. Maar dan nog, een leuke "upgrade" over de Celeron G1610 die nu in mijn server ligt.
Upgrade of downgrade? :p Als ze Prescott gebaseerde Xeon's zijn dan zijn ze denk ik eerder trager, zelf met twee dualcore's ga je er dan amper tot niet op vooruit.
Met Google vind ik dat het niet mogelijk zou zijn om een 6/8 pin PCIe stroomstekker om te bouwen naar een CPU stekker. Ik vraag me af waarom, want deze dingen zijn gemaakt om in totaal 75W of 150W (6/8 pins) te vervoeren naar de videokaart.
Het is wel in principe wel mogelijk, maar niet heel simpel. Overigens zijn ze niet gemaakt voor 75W of 150W, daar zijn ze op gespecificeerd, ze kunnen wel meer aan.
Ik heb zelf iets van "waarom niet"? Ik heb hooguit 150W nodig (CPU is 150W TDP, en een beetje stroom komt natuurlijk wel via de 24 pins ATX stekker op het moederbord lijkt me zo),
Nee de CPU krijgt puur de stroom via de 4 pins ATX12V of 8 pins EPS connector(s).
dus het zou in mijn ogen ruim voldoende moeten zijn. Wel vind ik 2x molex (die oude 4 pins hardeschijfaansluitinge) naar 8 pin CPU, of 1x molex naar 4 pin CPU, maar het idee om 75W door één zo'n ader te trekken lijkt me niet zo heel prettig.
Dat is idd niet aan te raden.
Zijn er daadwerkelijk problemen met het omzetten van een 6 pin PCIe naar een 4 pin CPU stekker?
Bijna niemand heeft zoiets nodig, dus wordt het (bijna) niet gemaakt.
En is zo'n molex naar 4 pin CPU betrouwbaar genoeg om er een flinke Xeon mee te voeden?
Nee dat lijkt mij niet een ideale situatie. ;)
Mijn voeding is een Zalman ZM850-HP, niet de beste voeding maar aangezien de rest al gratis is gebruik ik liever iets dat ik al heb :)

Het bord waar het hier om gaat is deze schattige, kleine Tyan Tempest i5400PW :P
Welke CPU's komen erin? Als het niet extreme stroomslurpers zijn, lijkt een 8 pins EPS splitter kabel mij de beste optie.
EDIT: Ik vind vervolgens wel een 8 pin CPU naar 2x 6 pin PCIe adapter: Thermaltake CPU 8 pin to dual PCIe 6+2 pin splitter.
Daar heb je niet zoveel aan of je moet er andere connectors opzetten, de pin-out veranderen en je moet ook een zwarte ground draad als 12V draad gebruiken, dus ook nog goed opletten. Een 6 en 8 pins PEG kabel heeft immers maar 3 12V draden en 3 of 5 ground draden, terwijl een 8 pins EPS connector er van beide vier heeft.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 13:09
Het worden Xeon 5400 CPU's, een dubbele quadcore. Idee voor 1 voor thuis, en als dat werkt de andere (welke mooi in z'n 1U bak blijft) verhuizen naar het DC. In ieder geval goed om te horen dat het qua stroom uitkomt, dan ga ik er mee puzzelen zodra het binnen is :) Op het moment draaien ze nog als VMWare servers meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Xudonax schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:32:
Het worden Xeon 5400 CPU's, een dubbele quadcore. Idee voor 1 voor thuis, en als dat werkt de andere (welke mooi in z'n 1U bak blijft) verhuizen naar het DC. In ieder geval goed om te horen dat het qua stroom uitkomt, dan ga ik er mee puzzelen zodra het binnen is :) Op het moment draaien ze nog als VMWare servers meen ik.
Liever niet de 150W exemplaren dan, twee daarvan is immers al 300W of te wel 25A. Als je dan zo'n 8 pins EPS splitter kabel gebruikt, zorg dan wel dat het van goede kwaliteit is en ook normale of extra dikke draden heeft, 18AWG minimaal, liever nog 16AWG. En dan zou ik eerst de CPU's 100% belasten en de draden en het verloopje beet houden om te voelen of die niet warm wordt, als die naar bijvoorbeeld een uur nog steeds beet te houden is dan moet het wel goed gaan. Begint die te smelten, dan gaat het niet helemaal goed. :p Wordt die loeiheet is het ook niet ideaal, gewoon warm/heet is geen probleem, zolang je het vast kan houden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
Ik heb mijn painting skils er eens op los gelaten.

https://www.dropbox.com/s...oeding%20bewerkt.png?dl=0

Ik heb er trouwens ook nog een 8pins kabel bij voor de cpu die aan de rode aansluitingen op de voeding kan.
Deze: Afbeeldingslocatie: http://www.enermax.com/userfiles/image/b_8_2.jpg

Zou het probleem zijn dat ik die (8pins van af de rode aansluiting) kabel niet heb gebruikt en de cpu te weinig prik krijgt van uit de andere standaard 8pins die met de 24 pins zit gebonden ?

standaard 24+8pins kabel voor mobo en cpu: Afbeeldingslocatie: http://www.enermax.com/userfiles/image/b_18.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackDaniel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-06 10:09
Hey ik hoop dat dit het goede subforum is voor deze vraag. Zelf heb ik al wat research gedaan en lijkt het erop alsof het zou moeten kunnen, toch ben ik er niet helemaal zeker van en hoor ik graag nog jullie advies.

Ik wil mijn systeem upgraden met een GTX 770. Eerst had ik er een GTX 760 in.
Mijn enige angst is dat om een of andere reden mijn systeem niet compatible is (vooral m.b.t. de PSU).

Dit is de rest van mijn build:

Cooler Master N300 - Midtowermodel
Seasonic SII12 Bronze 520W
AMD FX-6300 (geen OC)
Gigabyte GA-970A-UD3P

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
dylan111111 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:02:
Ik heb mijn painting skils er eens op los gelaten.
Afbeeldingslocatie: https://photos-4.dropbox.com/t/2/AACk8f0VNce_yWTtd05HSUTFGadqPQ6YyfZwOoYuxoI4Rg/12/59349021/png/32x32/1/1438182000/0/2/afbeelding%20voeding%20bewerkt.png/CJ2wphwgASACIAMgBCAFIAYgBygC/HCYmejEDLyX4GTVM69LSOCgRRJTdfGiGksqKnpfjFBc?size=1024x768&size_mode=2
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/Enermax/EPM1500EGT/images/Power_Distribution.jpg
Ik zou zeggen dat je rail 5 overbelast, dus verplaats één van de twee kabels van rail 5 naar 3, dit zou moeten werken.
Zou het probleem zijn dat ik die (8pins van af de rode aansluiting) kabel niet heb gebruikt en de cpu te weinig prik krijgt van uit de andere standaard 8pins die met de 24 pins zit gebonden ?
Nee, zo het nu zit is het beter.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackDaniel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-06 10:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
Ook bedankt!
Ik heb de kabel van plek veranderd en sinds dien niet meer het probleem gehad.
Ik hoor trouwens best wel erge coin while kan je daar nog iets tegen doen, en/of is dit gevaarlijk ?

Zelf heb ik zo iets van, ik stuur heb terug RMA en ontvang een nieuw die daar minder/geen last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
dylan111111 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:55:
Ik hoor trouwens best wel erge coin while kan je daar nog iets tegen doen, en/of is dit gevaarlijk ?
Als je de juiste condensators op de kabels van de voeding naar de videokaart soldeert wil het wel eens helpen, maar ik denk dat je hem beter RMA kan sturen. :p
Zelf heb ik zo iets van, ik stuur heb terug RMA en ontvang een nieuw die daar minder/geen last van heeft.
Lijkt mij idd de beste optie, al is succes niet gegarandeerd, kan ook liggen aan de videokaart(en) of een combinatie van onderdelen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 23:36
Ik ga morgen een game pc assembleren met onderstaande onderdelen;

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 244,95€ 244,95
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 82,95€ 82,95
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 359,50€ 359,50
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 103,95€ 103,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 37,95€ 37,95
1Corsair RM650i€ 128,-€ 128,-
1Samsung 850 Pro 128GB€ 91,50€ 91,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.048,80

Ik denk zelf dat mijn gekozen voeding wel voldoende moet zijn voor de R9 390 maar volgens oa coolblue heb ik een minimaal een 750W psu nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het minimale is een high-end 450W voeding welke al het vermogen op de 12V kan leveren, mits je niet gaat overklokken, met CPU overklok moet je denken aan een high-end 550W voeding en wil je ook nog de videokaart daarbij flink overklokken dan pas heb je een 650W voeding nodig. Een high-end 750W voeding is genoeg voor twee van die kaarten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 23:36
Nee ik ben niet van plan om de gpu of de cpu te overklokken. Alles gaat stock draaien.

De RM650i moet dus ruim voldoende zijn. Ik zou eerst de RM550 bestellen maar uiteindelijk toch nog voor de nieuwe (duurdere) i serie gekozen. Iets duurder maar wel full modulair, kwalitatief goede onderdelen, en nog paar andere leuke dingen zoals 7 jaar garantie en veel controle mogelijkheden. Overigens begint de i serie vanaf 650W anders had ik een 550W besteld.

Heb altijd be quiet! voedingen gehad vooral omdat ze vaak als stilste uit de tests kwamen. Ben benieuwd hoe de Corsair zal zijn.

Thanks voor je snelle reactie The_Mask!

[ Voor 11% gewijzigd door Armo op 30-07-2015 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Paar onnodig dure / rare keuzes, meer bang for buck-> beter videokaart?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 184,-€ 184,-
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 82,95€ 82,95
1Sapphire Tri-X R9 390X 8G D5€ 468,-€ 468,-
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 103,95€ 103,95
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 75,95€ 75,95
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.035,75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
RMi is iets minder stil als een moderne high-end be quiet! (Straight Power 10, Dark Power Pro 11), maar alle drie zijn ze in principe onhoorbaar en sowieso veel stiller als de andere onderdelen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Stel dat ik een nieuwe voeding koop. Ik heb momenteel een Antec Earthwatts EA 650, maar die heeft niet alle aansluitingen die ik wil. Het enige wat hij ooit heeft gedaan is een Core 2 Duo+HD4870 draaien, en een overklokte 3570K+GTX770. Het is pak hem beet 6 jaar oud. Nooit problemen mee gehad. Momenteel nog in gebruik.

Zou deze voeding nog lang genoeg goed blijven om naar een vriend, die binnenkort een nieuwe computer wil, te doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Amanoo op 31-07-2015 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zolang die (redelijk) stofvrij blijft/is moet die nog wel wat jaartjes mee kunnen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoosD
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik zoek een?
Voeding voor mijn setup. Ik heb mijn eerste pc gebouwd en had er geen rekening mee gehouden dat mijn oude voeding niet zou volstaan.( Dom dom dom). Toen ik bij de pc winkel in de buurt naar een voeding vroeg gaven ze me een voeding van 750 watt die niet werkt! :/
pricewatch: MS-Tech MS-N750-VAL
.

Wat is je budget?
Tot de 95 euro maar het liefste minder. Ik geef niks om het stroomverbruik van mijn voeding want ik leef in een huis waarin de stroom kosten onder 400 mensen verdeeld worden! ;)

In de winkel verkopen ze alleen de merken MS tech, cooler master en antec!( achter het product staan de prijzen in euro's in de winkel)
Ik zat zelf te twijfelen tussen de Cooler master G700(60)
pricewatch: Cooler Master G700
, V550 (85)
pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular
of V650(93)
pricewatch: Cooler Master V650 Semi-Modular
en de Antec TruePower 650(85)
pricewatch: Antec TruePower Classic TP-650C
en 750(96)
pricewatch: Antec TruePower Classic TP-750C

Ik wil een stabiele psa, het stroom verbruik maakt me niet uit als ik er maar de komende jaren mee vooruit kan.
.
Intel I7 4790K
Msi z97 gaming 5
Evga Nvidea Gtx 760
Cooler master hyper 212 evo koeler
4 hdd's 1 van 2 terabyte en 2 van 500 gb
SM951 256GB
16 gb corsair ddr3 ram

Ik ga mijn desktop vooral gebruiken voor foto en video editing en af en toe gaming!
Hiernaast wil ik in de toekomst de mogelijk hebben om te overclocken en te upgraden naar een gtx 970!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:03

br00ky

Moderator Harde Waren
CoosD schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:10:
Ik zoek een?
Voeding voor mijn setup. Ik heb mijn eerste pc gebouwd en had er geen rekening mee gehouden dat mijn oude voeding niet zou volstaan.( Dom dom dom). Toen ik bij de pc winkel in de buurt naar een voeding vroeg gaven ze me een voeding van 750 watt die niet werkt! :/
pricewatch: MS-Tech MS-N750-VAL
.
Die kan dan ook echt niet de beloofde 750W leveren, maar...
Intel I7 4790K
Msi z97 gaming 5
Evga Nvidea Gtx 760
Cooler master hyper 212 evo koeler
4 hdd's 1 van 2 terabyte en 2 van 500 gb
SM951 256GB
16 gb corsair ddr3 ram
Dit setje heeft ook bij lange na geen 750W nodig. Ben je van plan de cpu en gpu te gaan overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoosD
Misschien een lichte overclock van cpu in de toekomst maar voorlopig nog niet.
Ik zat zelf aan deze psa te denken.
http://www.nikktech.com/m...t-review?showall=&start=7
Maar 650w is dus genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:52
CoosD schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:36:
Misschien een lichte overclock van cpu in de toekomst maar voorlopig nog niet.
Ik zat zelf aan deze psa te denken.
http://www.nikktech.com/m...t-review?showall=&start=7
Maar 650w is dus genoeg?
Zou eerder aan 450w denken. Mogelijk zelfs met 350w.

Als je geen window in je kast heb lekker en stroom niet echt een issue is. Lekker een antec vpf 450 nemen. En die 50 euro lekker uit eten gaan.(of iets anders).

[ Voor 15% gewijzigd door loki504 op 02-08-2015 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
CoosD schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:10:
Ik zoek een?

Ik ga mijn desktop vooral gebruiken voor foto en video editing en af en toe gaming!
Hiernaast wil ik in de toekomst de mogelijk hebben om te overclocken en te upgraden naar een gtx 970!
En welke behuizing heb je? :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoosD
Cooler master weet niet het precieze model maar het is een mid tower atx case!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
CoosD schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:23:
Cooler master weet niet het precieze model maar het is een mid tower atx case!
Met of zonder window/venster erin?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoosD
Zonder venster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
pricewatch: Antec VPF Series 450W
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W
pricewatch: Seasonic S12G 450W

Zijn dan leuke voedingen, de Antec is een leuke budget voeding, de be quiet! is een extreem stille voeding en de Seasonic is een voeding van erg hoge kwaliteit.

Al deze voedingen zijn overigens meer dan genoeg voor jouw PC met GTX 760 of GTX 970, ook met overklokken. Jouw PC met GTX 970 trekt zonder overklokken namelijk maar maximaal 275W uit de voeding, wat meer dan genoeg ruimte over laat voor overklokken.

De reden dat de pricewatch: MS-Tech MS-N750-VAL niet werkt komt omdat die maar ongeveer 200W stabiel kan leveren, daarboven vallen de waardes buiten de ATX specificaties.

[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 02-08-2015 23:13 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

Zo de TS geupdate met voedingen welke compatibel zijn met de C6 en C7 power states. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag,

Ik heb een nieuwe voeding gekocht. Mijn oude voeding was een Corsair CX750m en me nieuwe voeding is een Corsair RM750.

Nou is mijn vraag, kan ik de oude kabels laten zitten, en aansluiten op de nieuwe voeding, of zijn deze niet compatible met elkaar?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:34
Denk het wel. De kabel kits die corsair verkoopt zijn met beide voedingen compatibel zo te zien:

http://www.corsair.com/se...-type-3-generation-2-blue

Je kan het altijd proberen en zonodig een nieuw setje kabels bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
kgd92 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:12:
Denk het wel. De kabel kits die corsair verkoopt zijn met beide voedingen compatibel zo te zien:
Zou idd moeten kunnen aldus Corsair.
Je kan het altijd proberen en zonodig een nieuw setje kabels bestellen ;)
Nou als het niet werkt is het afwachten als de onderdelen het overleeft hebben, de kabels overleven het normaalgesproken wel dus die hoef je dan niet nieuw te kopen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb toch maar de kabels opnieuw gedaan die bij die nieuwe voeding zaten. Was spannend omdat ik vrij nieuw ben met pc's bouwen. Maar is prima gegaan en voeding werkt super en stil!
Toch bedankt voor de hulp!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2015 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Beste tweakers,

Ik wil aankomende week een poging doen tot het leren sleeven van voedingen. Ik heb de meeste benodigdheden al binnen, maar heb nog wel een vraag betreffende de voeding.

Zo vraag ik mij af hoe ik op de makkelijkste manier de draden kan doormeten na het sleeven. Ik zou het liefst per draad willen kijken of deze nog naar behoren werkt. Weet iemand een voedingtester die dit kan? Of moet dit met een multimeter?
Het zou jammer zijn dat ik alles sleeve en er 1 draad niet werkt, waardoor ik ze dan allemaal moet controleren...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
En is het dan ook simpel voeding aanzetten en testen maar? Of moet een gedeelte wel aan de pc verbonden zijn? En is de waarde die gegeven wordt al prima? Of moet ik die waarde ook controleren? Ben van plan om draad voor draad te sleeven, zodat ze niet in de war kunnen raken. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De voeding zal alleen aan gaan als de power-on (groene draad) en een ground (een willekeurige zwarte draad) met elkaar verbonden en gaat weer uit als die twee draden niet meer met elkaar verbonden zijn.

En dan is het gewoon een kwestie van de spanningen meten en ja je moet ook de waarde controleren. Als er 12V op moet staan en de multimeter meet ~5V dan heb je het draadje verkeerd teruggezet. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
-The_Mask- schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 23:43:
De voeding zal alleen aan gaan als de power-on (groene draad) en een ground (een willekeurige zwarte draad) met elkaar verbonden en gaat weer uit als die twee draden niet meer met elkaar verbonden zijn.

En dan is het gewoon een kwestie van de spanningen meten en ja je moet ook de waarde controleren. Als er 12V op moet staan en de multimeter meet ~5V dan heb je het draadje verkeerd teruggezet. :p
Oke, oke. Dank u zeer voor de hulp!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:36

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb momenteel een systeem met een i5 4670 en een HD7970, voorzien van juice door een Seasonic M12II 520W. Deze ondersteunt dus geen c6 en c7 power states. Ik heb even in mijn UEFI gekeken (Gigabyte G1.Sniper B5) maar kan zo nergens vinden waar ik dit uit kan zetten. Is dat nou een reden om direct een nieuwe voeding te kopen? Lijkt me niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Een vriend van me heeft recent een Dell Optiplex 760 gehaald met een Q9400 CPU erin.
  • Nu wil hij een 2e hands GPU halen om daar mee te gamen.
  • Zijn Voeding heeft echter maar 255W.
  • De GPU die het beste past lijkt ons de GTX750(Ti) die volgens Nvidia een TDP van 60W heeft.
  • Nu zoeken wij dus een 750 die lekker zonder 6 pins aansluiting kan draaien, dat is geen probleem.
Echter twijfelen wij erg of de 255W voeding dit allemaal wel aankan onder load. Want volgens mij was het minimum 300W van Nvidia?

Hoe kijken jullie hier tegenaan? Een nieuwe voeding halen? Of toch het risico nemen direct een 750(Ti) aan te schaffen en hopen dat er geen problemen zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adel_F16
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-08 11:58
255 watt gaat zeer krap worden. Dell levert in die oems zeer goedkope prut voedingen. Die voeding gaat je dus sowieso geen 255 watt leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Esumontere schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:11:
Ik heb momenteel een systeem met een i5 4670 en een HD7970, voorzien van juice door een Seasonic M12II 520W. Deze ondersteunt dus geen c6 en c7 power states. Ik heb even in mijn UEFI gekeken (Gigabyte G1.Sniper B5) maar kan zo nergens vinden waar ik dit uit kan zetten. Is dat nou een reden om direct een nieuwe voeding te kopen? Lijkt me niet toch?
Vaak staat het standaard uit, maar je kunt het vinden onder Advanced CPU Core Settings, staat het aan dan is het slimmer om uit te zetten, anders kun je problemen verwachten als de PC in of uit de C6 of C7 slaapstand komt.

Is idd geen reden voor een nieuwe voeding, maar als je een nieuwe voeding gaat komen, dan zou ik er wel rekening mee houden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Adel_F16 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:44:
255 watt gaat zeer krap worden. Dell levert in die oems zeer goedkope prut voedingen. Die voeding gaat je dus sowieso geen 255 watt leveren.
Nee OEM's zetten er nooit goedkope prut voedingen in. ;)

Altijd voedingen van bekende kwaliteitsmerken als FSP, Delta, Hipro, Acbel, Lite-on, alleen wel in veel systemen vaak de low-end modellen van deze fabrikanten. In de wat duurdere systemen komen dan wel weer high-end voedingen van deze fabrikanten.
iPodKiller schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:41:
[list]
• Een vriend van me heeft recent een Dell Optiplex 760 gehaald met een Q9400 CPU erin.
Is het een gewone tower of een SFF (Small Form Factor) behuizing? Bij een kleinere behuizing moet je ook nog letten op de hoogte van de videokaart namelijk.

Zou trouwens ook alle condensators op het moederbord controleren. Komt bij deze systemen nogal eens voor dat de condensators aan het lekken zijn of beginnen bol te staan. Dan moet je nieuwe condensators erop solderen.
Echter twijfelen wij erg of de 255W voeding dit allemaal wel aankan onder load. Want volgens mij was het minimum 300W van Nvidia?
Dat is nergens op gebaseerd. Een standaard GTX 750 Ti neemt idd ongeveer 60W maximaal, dus als de rest van de PC zuinig is kan het zelfs op een 200W voeding.
Hoe kijken jullie hier tegenaan? Een nieuwe voeding halen? Of toch het risico nemen direct een 750(Ti) aan te schaffen en hopen dat er geen problemen zullen komen.
Een GTX 750 of GTX 750 Ti zonder externe voeding op standaard kloksnelheid moet de voeding gewoon aankunnen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

-The_Mask- schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:39:
[...]

Nee OEM's zetten er nooit goedkope prut voedingen in. ;)

Altijd voedingen van bekende kwaliteitsmerken als FSP, Delta, Hipro, Acbel, Lite-on, alleen wel in veel systemen vaak de low-end modellen van deze fabrikanten. In de wat duurdere systemen komen dan wel weer high-end voedingen van deze fabrikanten.
Is het een gewone tower of een SFF (Small Form Factor) behuizing? Bij een kleinere behuizing moet je ook nog letten op de hoogte van de videokaart namelijk.
Het is gelukkig geen SFF maar een gewone tower :) Gelukkig dus geen LP kaart nodig. Wel jammer dat de PSU dan 255W is, want op de site staat aangegeven dat de PSU namelijk 305W is..
Zou trouwens ook alle condensators op het moederbord controleren. Komt bij deze systemen nogal eens voor dat de condensators aan het lekken zijn of beginnen bol te staan. Dan moet je nieuwe condensators erop solderen.
Goede tip, zal het doorgeven!
Dat is nergens op gebaseerd. Een standaard GTX 750 Ti neemt idd ongeveer 60W maximaal, dus als de rest van de PC zuinig is kan het zelfs op een 200W voeding.
Ja daar zat ik dus mee, als ik nou wist hoeveel de PC onder load verbruikt dan zou ik zonder zorgen kunnen zeggen dat hij die kaart gewoon erin kan prikken. Maar ik denk dat het zelf wel zou moeten passen.

Dit staat er op de site van Dell:
Supply; 255W 88% Efficient Power
Ziet er prima uit dus.
Een GTX 750 of GTX 750 Ti zonder externe voeding op standaard kloksnelheid moet de voeding gewoon aankunnen.
Ja de OC/dual fan versies gaat hem sowieso niet worden, ik hoop dat de voeding het aankan! :)

Bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 23:01
Binnenkort wil ik onderstaand systeem gaan aanschaffen (configuratie is nog niet 100% definitief) maar ik ben er nog niet helemaal over uit wat een goede voeding voor dit systeem zou zijn.

Eisen:

a) Moet (deels) modulair zijn
b) Kwalitatief goed (geen b kwaliteit condensators e.d.)
c) Niet duurder dan 100 euro
d) Stil
e) Liever een beetje overgedimensioneerd dan ondergedimensioneerd

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 365,50€ 365,50
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 191,14€ 191,14
1Asus STRIX-GTX980-DC2OC-4GD5€ 579,-€ 579,-
1WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB€ 114,50€ 114,50
1Corsair Carbide 330R Blackout Edition€ 101,77€ 101,77
1Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA€ 113,95€ 113,95
1Asus DRW-24F1ST Zwart€ 13,42€ 13,42
1Samsung SM951 256GB€ 191,95€ 191,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.789,98

Ik ben in eerste instantie niet van plan om te gaan overclocken maar ik sluit dit in de toekomst ook niet uit, het zou dus mooi zijn als die ruimte er wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De PC neemt totaal zo'n 300W piek dus met 500W heb je in principe genoeg ruimte voor overklokken, met de 600W versie zou je in principe twee van die videokaarten kunnen nemen met een kleine overklok, dus dat is misschien wat overdreven.

Dus ik zou kiezen tussen de Cooler Master V550SM en be quiet! Straight Power 10 500W CM. De Cooler Master is de beste allrounder en de be quiet! wint het op pure stilte.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
iPodKiller schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:47:
Ja daar zat ik dus mee, als ik nou wist hoeveel de PC onder load verbruikt dan zou ik zonder zorgen kunnen zeggen dat hij die kaart gewoon erin kan prikken. Maar ik denk dat het zelf wel zou moeten passen.
125W hooguit denk ik zonder videokaart.

Weet je het merk/type ook van de voeding? Zit wel een label op geplakt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 23:01
Hoe zit het met de C6/C7 low-power state ondersteuning van de Cooler Master V550 SM? Of is dit niet meer nodig met een Skylake CPU i.c.m. een Z170 moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Staat in de startpost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

-The_Mask- schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:12:
[...]

125W hooguit denk ik zonder videokaart.

Weet je het merk/type ook van de voeding? Zit wel een label op geplakt.
Als die dat ongeveer gebruikt dan zou dat geen probleem opleveren :) Ah helemaal vergeten dat hij een foto had meegestuurd Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BKhK4LD.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een Flextronics zelf, ook prima iig. 220W op de 12V is ook prima te noemen. Ik zie geen enkel probleem. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren en dames, na lang wikken en wegen heb ik besloten om een R9 390 boven de gtx 970 te kiezen omdat ik het idee heb dat deze meer future proof is (ook al heb ik een 1080pix monitor). Nu een tweede punt, de voeding. Hier zitten allerlei haken en ogen aan wat betreft kwaliteit, en ik kom daar niet zo lekker uit, vandaar deze noodkreet, pleh!

Deze voedingen op basis van reviews leken mij goede keuzes, maar welke levert het meeste vermogen?
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master GM G750M€ 77,95€ 77,95
1Seasonic M12II Evo 620W€ 80,80€ 80,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 158,75

Ik zoek een?
PSU (eventueel sterk genoeg voor overclocken GPU in de toekomst).

Wat is je budget?
Ik vond bovenstaande voor ongeveer 85E, dit vond ik wel een mooie prijs hoewel het niet op een 10tje meer of minder aan hoeft te komen.

Geen voorkeur.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,50€ 182,50
1ASRock Fatal1ty B85 Killer€ 77,95€ 77,95
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 364,95€ 364,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Fractal Design Define R5 Titanium€ 104,95€ 104,95
1Kingston HyperX Fury red HX318C10FRK2/8€ 47,-€ 47,-
1Asus DRW-24F1ST Zwart€ 13,42€ 13,42
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 921,67

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:09:

Deze voedingen op basis van reviews leken mij goede keuzes, maar welke levert het meeste vermogen?
De CM die kan 130W meer leveren. :p
PSU (eventueel sterk genoeg voor overclocken GPU in de toekomst).
Daarvoor hoef je niet te kijken naar voedingen van 750W dat is een beetje erg overdreven.
Wat is je budget?
Ik vond bovenstaande voor ongeveer 85E, dit vond ik wel een mooie prijs hoewel het niet op een 10tje meer of minder aan hoeft te komen.
Voor ongeveer 85 euro is de pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular een hele goede keuze voor jouw systeem. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:40:
[...]
De CM die kan 130W meer leveren. :p

[...]

Daarvoor hoef je niet te kijken naar voedingen van 750W dat is een beetje erg overdreven.

[...]

Voor ongeveer 85 euro is de pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular een hele goede keuze voor jouw systeem. :)
Hey mask, dank voor je reactie.

De 390 is wel aardig power hungry naar wat ik uit de benchmarks haal, vandaar dat mij een wat ´grotere´ voeding beter leek. Verder las ik hier dat het aantal watt niet altijd alles zegt, en dit meer afhankelijk is van andere factoren (maar welke weet ik dan niet precies)..

Wat betreft de prijs zijn de 2 die ik genoemd heb en de door jou genoemde CM v550 even duur, zal de Cooler Master GM G750M dan niet de beste aankoop zijn van de drie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:47:
[...]

De 390 is wel aardig power hungry naar wat ik uit de benchmarks haal, vandaar dat mij een wat ´grotere´ voeding beter leek.
Klopt, maar niet zoveel dat je moet denken aan voedingen van 750W.
Verder las ik hier dat het aantal watt niet altijd alles zegt, en dit meer afhankelijk is van andere factoren (maar welke weet ik dan niet precies)..
Kwaliteit, prestaties, vermogen op de 12V, etc.
Wat betreft de prijs zijn de 2 die ik genoemd heb en de door jou genoemde CM v550 even duur, zal de Cooler Master GM G750M dan niet de beste aankoop zijn van de drie?
Nee beide leveren gewoon genoeg vermogen, maar de V550 is efficiënter en dus zuiniger met energie, levert de betere prestaties en is van betere kwaliteit waardoor die langer mee zou moeten gaan.

Je hebt niet eigenlijk niks aan meer vermogen als je het toch niet gaat gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 12-08-2015 14:51 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:09:
De Cooler Master levert 750w ten opzichte van de Seasonic die 620w levert; logischerwijs levert de Cooler Master dus meer vermogen. Maar ik denk niet dat je dit echt bedoelt, want je systeem zal geen 600 of 700w gaan verbruiken in full load.

Aangezien je een relatief zuinige Haswell 4460 hebt en één videokaart neemt, zou ik je eerder een degelijke 550w voeding aanraden. Dan krijg je een voeding van betere kwaliteit (interne componenten) die langer meegaat, zuiniger is (efficiency) en ook over het algemeen met een wat betere fan is uitgerust.

pricewatch: Seasonic G-series 550 watt

Edit: Ah The_Mask was me net voor, maar mijn advies komt op exact hetzelfde neer :+

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 12-08-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké dan, dan ga ik voor de CM V550, dank jullie beide voor het advies en de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteremck
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-11-2022
Hallo, ik ben op zoek naar een nieuwe voeding. Alleen toen ik in de specificaties iets over EPS las raakte ik de draad helemaal kwijt. Welke moet ik nou kopen?

Ik zoek een?
Voeding van degelijke kwaliteit die aan mijn moederbord past; daarvoor: zie onder.

Wat is je budget?
Ongeveer 70 euri.

Liever meerder 12V rails maar dat hoeft niet per se. Modulair zou ook fijn zijn.

Een:
MSI H81M-e34 i.c.m.
Intel i5 4590
nVidia GTX 970
Wat schijfjes (min. 3 Sata nodig)

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
peteremck schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:43:
Hallo, ik ben op zoek naar een nieuwe voeding. Alleen toen ik in de specificaties iets over EPS las raakte ik de draad helemaal kwijt.
EPS
Welke moet ik nou kopen?
En welke behuizing heb je/ga je kopen?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteremck
De cooler master elite 343
Volgens mij gewone formfactor 150×86×y
Ik heb EPS ff doorgekeken en verbeter me als ik iets fout zeg; ATX kabel kan gewoon op EPS en omgekeerd.

Ik heb al even rondgekeken, zouden deze voldoen?

De Seasonic S12G 550W
De Antec VPF Series 450 W

(ik ben verantwoordelijk voor de energierekening)

[ Voor 87% gewijzigd door peteremck op 12-08-2015 18:51 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
peteremck schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 18:04:

(ik ben verantwoordelijk voor de energierekening)
pricewatch: Antec VPF Series 450W
pricewatch: Super Flower Golden Green HX 450 watt
pricewatch: Seasonic S12G 450W
Zijn bijvoorbeeld leuke opties.

De Antec is een goede budget voeding, de Super Flower een goede 'budget' 80PLUS Gold voeding en de Seasonic is dan meer een mainstream 80PLUS Gold voeding.

[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 13-08-2015 12:13 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• peteremck
Bedankt!

• EBE2015
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik wil een Cooler Master GM G750M gaan gebruiken voor een andere toepassing (niet als computervoeding, alleen de 12V1 lijn gebruikt). Weet iemand of dit kan?
Zo ja, wat moet ik doen (doorverbinden etc.) om de voeding buiten de computer werkend te krijgen?

P.S Als dit niet de juiste post is, wwar zou dit bericht dan gepost moeten worden?

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja die voeding is daar prima geschikt voor. Als je de groene draad in de 24 pins ATX stekker verbind met een willekeurige zwarte ground draad gaat de voeding aan, verbreek je die verbinding weer dan gaat de voeding uit.

Afbeeldingslocatie: http://deron.meranda.us/create/case-modding/avocet/water-pump/atx-power-bypass.jpg

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:28

vhal

ಠ_ಠ

Mijn SeaSonic X-660 had de laatste tijd al wat boot-issues maar nu lijkt het erop dat deze voeding vandaag echt de geest heeft gegeven. Momenteel werk ik met een oude reservevoeding welke wel werkt maar hierop kan ik mijn Asus HD7950-DC2T-3GD5-V2 niet op aansluiten. Beetje jammer dus. Verder is mijn systeem vrij simpel (i5 2500K en 2 HDD’s waarvan 1 SSD). Ruimte voor een upgrade is wel welkom in de zin van mobo en cpu. SLI e.d. is voor mij niet van toepassing.

De SS X-660 was een compleet modulaire voeding. Het staat wel wat netter maar ik moet dit is geen pre. Zaken zoals kleur, sleeving e.d. kunnen mij gestolen worden, de kast zit tenslotte toch dicht. Wel moet de voeding stil zijn, iets wat de X-660 ook was (sterker nog, ik heb hem nog nooit gehoord).

Ik kwam tot onderstaande shortlist. Budget is 100,-

pricewatch: be quiet! Straight Power 10 600W
stilste die ik kon vinden, de 500W is slechts 1 euro goedkoper bij mijn shop van mijn keuze

ik zie deze voeding vaak terugkomen als advies.

pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W
fan schijnt vrij luidruchtig te zijn als hij aanslaat.

Persoonlijk neig ik wel naar de be-quiet maar zal de CM V550 ook voldoen aan mijn eisen? Zie ik nog andere zaken/voedingen over het hoofd?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ben je van plan te overklokken? Nu neemt je systeem namelijk hooguit 300W en als je upgrade naar bijvoorbeeld een GTX 980 dan blijft het verbruik ook vergelijkbaar. Met een veel verbruikende videokaart gaat het verbruik ook maar 100W omhoog. Dus mocht je niet van plan te zijn om te overklokken dan zijn sommige voedingen wat overdreven. Die Seasonic en be quiet hebben ook niet voor niks 4 PEG connectors voor twee highend videokaarten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

-The_Mask- schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:02:
Ben je van plan te overklokken? Nu neemt je systeem namelijk hooguit 300W en als je upgrade naar bijvoorbeeld een GTX 980 dan blijft het verbruik ook vergelijkbaar. Met een veel verbruikende videokaart gaat het verbruik ook maar 100W omhoog. Dus mocht je niet van plan te zijn om te overklokken dan zijn sommige voedingen wat overdreven. Die Seasonic en be quiet hebben ook niet voor niks 4 PEG connectors voor twee highend videokaarten.
De i5 2500K is iets overclocked maar dit mag geen naam hebben. Tzt wil ik toch eens kijken naar een ander mobo en cpu. Persoonlijk heb ik liever iets aan reserve qua aansluitingen/wattage dan achteraf tegen de situatie aan te lopen dat het of niet past of dat de voeding te zwak is.

Eigenlijk is een stille voeding eerder belangrijk daar de PC in de woonkamer staat. De behuizing (Fractal R5) en de GPU zijn daar ook al op uitgekozen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Denk dat de be quiet! Straight Power 10 serie dan de beste keuze is voor jouw. Wat betreft het vermogen in principe kun je gewoon toe met de 400W versie. Videokaarten welke meer dan 300W gaan verbruiken tijdens games zal niet zo snel gebeuren, volgende generatie wordt trouwens ook zuiniger (14/16nm FinFET). Eventueel zou de 500W versie ook kunnen, maar de 600W versie geeft je dan wel weer veel niet gebruikte kabels wat misschien minde rhandig is, al heb je natuurlijk wel een goede behuizing waar dit minder een probleem is. Het is een beetje jammer dat de 500W versie in verhouding zou duur is in vergelijking met de 400W en 600W versies.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

-The_Mask- schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:58:
Denk dat de be quiet! Straight Power 10 serie dan de beste keuze is voor jouw. Wat betreft het vermogen in principe kun je gewoon toe met de 400W versie. Videokaarten welke meer dan 300W gaan verbruiken tijdens games zal niet zo snel gebeuren, volgende generatie wordt trouwens ook zuiniger (14/16nm FinFET). Eventueel zou de 500W versie ook kunnen, maar de 600W versie geeft je dan wel weer veel niet gebruikte kabels wat misschien minde rhandig is, al heb je natuurlijk wel een goede behuizing waar dit minder een probleem is. Het is een beetje jammer dat de 500W versie in verhouding zou duur is in vergelijking met de 400W en 600W versies.
Ja inderdaad, de winkel had er ook geen verklaring voor. Neemt niet weg dat de beQuiet! SP400W wel de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft tov de beQuiet! SP500W en de 600W. De CM V550S zou dan een beter alternatief is qua prijs/kwaliteit (geluidsniveau even buiten beschouwing) als 500-600W gewenst is. Deze is een tientje duurder dan de beQuiet! SP400W maar ruim 10 euro goedkoper dan de beQuiet! Voedingen die ik al eerder noemde.

Het enige ‘nadeel’ van de beQuiet! SP400W zou de condensators moeten zijn, hetgeen wat jij ook al vermelde in de review. In hoeverre dit nu echt een nadeel is zal de toekomst uit moeten wijzen. Er zit tenslotte toch 60 maanden garantie op het ding. Ik kan even niet checken welke condensators er in de CM V550S zitten.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
vhal schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:06:
[...]
De CM V550S zou dan een beter alternatief is qua prijs/kwaliteit (geluidsniveau even buiten beschouwing) als 500-600W gewenst is.
Klopt, qua geluid is die overigens ook erg stil, maar be quiet! is gewoon van een ander niveau.
Het enige ‘nadeel’ van de beQuiet! SP400W zou de condensators moeten zijn, hetgeen wat jij ook al vermelde in de review. In hoeverre dit nu echt een nadeel is zal de toekomst uit moeten wijzen.
Eerste 7 à 8 jaar mogen er eigenlijk geen problemen zijn met de condensators, mits de voeding niet vol stof komt.
Ik kan even niet checken welke condensators er in de CM V550S zitten.
Allemaal kwaliteitselco's.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

-The_Mask- schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:30:
[...]
Klopt, qua geluid is die overigens ook erg stil, maar be quiet! is gewoon van een ander niveau.

[...]
Eerste 7 à 8 jaar mogen er eigenlijk geen problemen zijn met de condensators, mits de voeding niet vol stof komt.

[...]

Allemaal kwaliteitselco's.
Bedankt voor alle moeite :) _/-\o_ Ik heb zojuist toch de pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular besteld. Deze kan ik vandaag al ophalen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBE2015
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-12-2024
-The_Mask- schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:52:
Ja die voeding is daar prima geschikt voor. Als je de groene draad in de 24 pins ATX stekker verbind met een willekeurige zwarte ground draad gaat de voeding aan, verbreek je die verbinding weer dan gaat de voeding uit.

[afbeelding]
Bedankt voor je heldere uitleg. Ik ga hem morgen bestellen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Hee Mask :w

Ik heb een hele tijd geleden alweer een vraag gepost over het vervangen van bol staande en lekkende capacitors in een ouwe Component Pro-voeding. Deze reparatie is niet van levensbelang, maar eerder een leerproject voor mezelf. :)

Ik heb nog eens gekeken, de bol staande caps waren twee 3300µF 10V Jamicons, een 3300µF 16V CapXon en twee grote 560µF 200V Ost caps.

1 van de Jamicon caps:
Jamicon_0
De rest van de foto's is op mysterieuze wijze van m'n fototoestel verdwenen. :'(

Ik moet nog steeds nieuwe caps bestellen, ik weet alleen niet welke. Zou je me hiermee kunnen helpen? :?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Heb je de typenummers ook van de condensators?

Waar je iig op moet letten:
• De spanning, dit mag niet lager zijn, iets hoger is geen probleem, betekend gewoon de maximale spanning die de condensator aan kan.
• Capaciteit, deze moet (ongeveer) gelijk blijven, liever niet lager of hoger.
• ESR waarde, zorg voor low ESR elco's.
• Voor secondaire elco's altijd 105 graden Celcius nemen.

Primaire condensators welke stuk zijn zie je trouwens bijna niet, komt heel weinig voor. Maar die van jouw zijn dus wel stuk?

AMD Nieuwsdiscussie

• Pwuts

Pwuts

De typenummers heb ik niet kunnen vinden. Googlend op Jamicon 545C1 (zie foto in vorige post) kon ik ook niks vinden.. :|

Wat wordt gezien als 'low ESR'? Ik kan hier niet echt een goed antwoord op vinden. Bovendien krijg ik bij Mouser een lijst elco's met nogal wat uiteenlopende ESR's. Bij sommige elco's is de ESR niet eens gespecificeerd. :(

De primaire condensators zien er nog prima uit. Bij de twee Ost-elco's die ik noemde is aan de (zwart plastic) bovenkant een heel lichte bolling te zien, maar ik weet niet of dat echt een probleem aanduidt. :?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 00:30
Net opeens een brandende lucht uit mijn computer, na even goed te ruiken was ik er vrij zeker van dat het de PSU is. Natuurlijk meteen de voeding uit me pc gehaald. Mijn vermoeden is dat de PSU de lucht veroorzaakte en dus kapot is, is er een manier om dit te bevestigen zonder hem weer in mijn pc aan te sluiten?

Het gaat trouwens om een Seasonic M12II Bronze 520w, systeem draait al 2 jaar zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts

Pwuts

Je kunt de voeding inschakelen zonder 'm aan te sluiten door met bijvoorbeeld een paperclip contact te maken tussen de groene draad en een zwarte draad op je 24-pins ATX connector. Krijg je weer die brandende lucht, dan is het de PSU. Krijg je die lucht niet, dan is het misschien niet je PSU, maar dat kun je alleen zeker weten door 'm te belasten.

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.